Agatha Christie - Hercule Poirot: The First Cases

3/10
15H
x1
x4
x4
x38
47
0
17
0
1
47
0
17
0
1

 

Agatha Christie – Hercule Poirot: The First Cases to bardzo przyjemna gra detektywistyczna, warto po nią sięgnąć, jeżeli podobał Wam się ostatni Sherlock Holmes.

 

Poradnik zawiera dużo spoilerów.

 

Krok po kroku:

KROK PIERWSZY I OSTATNI – Przejdź grę zerkając na listę podziału trofeów umieszczoną poniżej.

Gra jest dosyć liniowa, ale jest sporo trofeów, które łatwo przeoczyć (NIE MA WYBORU ROZDZIAŁÓW), dlatego polecam od razu grać z mapą rzeczy, którą znajdziecie w naszym poradniku. Trzeba dosłownie lizać ściany, żeby nie pominąć kluczowych rzeczy, a do tego niektóre opcje dialogowe wymagają konkretnych wyborów. W przypadku wybrania złej linii dialogowej, pojawi się czerwony kolor i najlepiej od razu wyjść z gry – checkpoint znajduje się zawsze przed rozmową, więc macie szansę na naprawienie swoich błędów.

Prolog:

  • braz Angeline Van Den Bosch
  • braz Luc Piette
  • braz Elizabeth Padget
  • braz Drobiazgowe oględziny

Rozdział 2:

  • braz Oczytany
  • braz Major Felix Hagen

Rozdział 4:

  • braz Zrób sobie przerwę
  • braz Jacqueline „Jackie” Conrad
  • braz Hrabina Margaux de Vos

Rozdział 5:

  • braz Tajemnice w śniegu
  • braz Cassandra Van Den Bosch
  • braz Zakariya Demir

Rozdział 6

  • braz Gedeon Demir
  • braz Co jeszcze mogłem przegapić?
  • braz Ernesto da Silva
  • braz Inge Frank
  • braz Rehana Piette

Rozdział 7

  • braz Hugo Beckers
  • braz Równowaga w życiu zawodowym

Rozdział 8

  • braz Wicehrabia Edwin Van Den Bosch
  • braz Archibald Sterling

Rozdział 9

  • braz Prawdopodobnie największy detektyw na świecie

 

LISTA PRZEJŚCIA:

Wnioski znajdziecie w opisie odpowiedniego trofeum.

Prolog

PODWÓRKO

  • Ślady butów
  • Podmokłe miejsce
  • Elizabeth (OSOBA)
  • Otwarte okno
  • Drzwi frontowe
  • Zarośnięty treljaż
  • Rabatka
  • Wycięty napis na ławce
  • Drewniana drabina
  • Boczne drzwi
  • Wysoka trawa
  • Cytat na tabliczce

WESTYBUL

  • Cassandra (OSOBA)
  • Skrzynia dla domu aukcyjnego
  • Telefon
  • Portret Dżentlemana
  • Kolekcja książek (Kolekcja klasycznych powieści
  • Płaszcz (Złota obrączka)
  • Pokój (Zbadaj przy pierwszej okazji, a potem drugi raz jeszcze)

I PIĘTRO

  • Brakujący obraz
  • Książka (Romeo i Julia) – znajdziesz w niej klucz do pokoi z Florette – pojawi się dopiero po połączeniu kilku wątków, na półce z książkami

POKÓJ ANGELINE’Y (NA I PIĘTRZE)

  • Angeline (OSOBA)
  • Rozbite szkło
  • Fotografia mężczyzny
  • Porzucony pogrzebacz
  • Otwarte okno
  • Prostokątny ślad 
  • Kominek
  • Ścierka
  • Szkatułka na biżuterię
  • Kominek (po wyjściu z domu Cassandry)

POKÓJ Z FLORETTE (BAWIALNIA)

  • Paragon
  • Butelka wina
  • Liścik (Liścik od Luca) – Trofeum
  • Stojak kominkowy
  • Wybór słodkich wypieków
  • Mokra paczka
  • Chusteczka z inicjałami
  • List

Przeprowadź dialog z Cassandrą odnośnie finansów:

  • (Zrozumienie) Proszę o wybaczenie, madame, myślałem tylko o tym, co Florette uczyniła pani rodzinie.
  • (Empatyczny) Rozumiem pani złość. Jej działania zawiodły pani zaufanie i wpłynęły na was wszystkich.
  • (Współczujący) Wychowanie madmoiselle Angeline i prowadzenie domu w pojedynkę musi być trudne. 
Rozdział 1

GŁÓWNY HOL

  • Książka
  • Pokój (Zamknięte drzwi do salonu)
  • Pokój (Zamknięte drzwi do jadalni)
  • Telefon
  • Szklana gablota (Gęsie pióro)
  • Kominek
  • Szklana gablota
  • Fortepian
  • Metka na wazie
  • Obraz
  • Zakariya (OSOBA)

I PIĘTRO HOL

  • Roślina
  • Głowa zwierzęcia
  • Zegar stojący
  • Obraz
  • Grupka świętych
  • Obraz
  • List (Pokwitowanie)

POKÓJ

  • Buteleczki z perfumami
  • Kominek
  • Okno
  • Parawan
  • Bagaż (po połączeniu wątków)
  • Kredens (po połączeniu wątków)
  • Poduszka (po połączeniu wątków) (Liścik pod poduszką)

I PIĘTRO HOL

  • Gedeon (OSOBA)

HOL PARTER

  • Zakariya (OSOBA)
  • Angeline (OSOBA)

SPIŻARNIA

  • Garnki i patelnie
  • Kredens
  • Elizabeth (OSOBA)
  • List – po próbie wyjścia z pomieszczenia)
  • Akt własności 

KWATERY PÓŁNOCNO-WSCHODNIE

  • Bagaż (Bagaż „Pana Z. Demira)
  • Zegar stojący
  • Roślina

KWATERY POŁUDNIOWO-WSCHODNIE

  • Roślina
  • Bagaż (Bagaż „Pana E. Da Silvy)
  • Roślina
  • Pokój – wejścia do Twojego pokoju

POKÓJ

  • Książka
  • Kominek
  • Okno
Rozdział 2

GŁÓWNY HOL

  • Pamflet
  • Liścik (Grafik służby)
  • Obraz 
  • Fortepian
  • Kominek
  • Szklana gablotka – zerknij koniecznie na tę po lewej stronie
  • Archibald (OSOBA)

HOL PIĘTRO I

  • Roślina
  • Głowa zwierzęcia
  • Zegar stojący
  • Obraz (x2)
  • Obraz z grupką świętych – obejrzyj jeszcze raz

BIBLIOTEKA

  • Ernesto (OSOBA)
  • Książka (Romans)
  • Liścik (Lista celów podróży)
  • Książka (Książka podróżnicza)
  • Książka (Powieść kryminalna)
  • Kolekcja książek (Kolekcja powieści kryminalnych)
  • Kolekcja książek (Kolekcja romansów)
  • Kolekcja książek (Kolekcja powieści kryminalnych)
  • Kominek
  • Teleskop
  • Okno
  • Globus
  • Książka (Kompendium świętych) – pod oknem
  • Szklana gablotka (x2)
  • Książka  (Powieść sensacyjna- na stoliku kawowym)
  • Hugo (OSOBA)
  • Jackie (OSOBA)

SALON

  • Fortepian
  • Butelka
  • Gazety
  • Kominek
  • Okno
  • Cassandra (OSOBA)
  • Zakariya (OSOBA)
  • Marguax (OSOBA)

GŁÓWNY HOL

  • Archibald (OSOBA)

SPIŻARNIA

  • Garnki i patelnie
  • Kredens
  • List (Zwolnienie służącej)
  • Fotografia (Zdjęcie służby)
  • Inge (OSOBA)
Rozdział 3

MIEJSCE ZBRODNI

  • Archibald (OSOBA)
  • Zwłoki Majora
  • Wilgotna plama na podłodze
  • Poplamiony dywan
  • Wgnicenie w tynku
  • Sejf
  • List (List od szantażysty)
  • Portfel
  • Metalowy kubełek
  • Okno
    po połączeniu wątków
  • Drzwi do pokoju majora
    po rozmowie z Archibaldem:
  • Płaszcz Majora
  • Popielniczka
  • Ręcznik
  • Pudełko zapałek
  • Biurko
  • Stojak kominkowy
  • Kominek

SYPIALNIA

  • List (List z żądaniami)
  • Roślina
  • Okno
  • Szuflada (Interesujący list)
  • Karabin myśliwski
  • Głowa zwierzęcia
  • Liścik (List z pogróżkami)
  • Barek globusów
Rozdział 4

SALON

  • Butelka (Butelka Sherry) – Trofeum
  • Okno (jeżeli poprzednio nie spojrzeliście)
  • Zakariya (OSOBA)
  • Hugo (OSOBA)
  • Ernesto (OSOBA)
  • Gedeon (OSOBA)
  • Margaux (OSOBA)
  • Jackie (OSOBA)
  • Archibald (OSOBA)
Rozdział 5

GŁÓWNY HOL

  • Angeline (OSOBA)
  • Archibald (OSOBA)
  • Margaux (OSOBA)
  • Gedeon (OSOBA)

Teraz można iść albo do jadalni, albo na dwór – idź na dwór, ale uważaj, żeby bramę wyjściową kliknąć jako ostatnią!

OGRÓD: 

  • Ledwo widoczne ślady butów
  • Droga zapalniczka (zapalniczka Majora)
  • Narzędzia ogrodowe
  • Butelki na mleko
  • Zasypany karmnik dla ptaków
  • Opuszczenie domu jest niemożliwe (brama wejściowa) – po interakcji z bramą kończy się możliwość przeglądania tego miejsca

JADALNIA: 

  • Popiersie (trzy sztuki)
  • Okno (dwie sztuki)!
  • Barek globusów
  • Cassandra (OSOBA)

KUCHNIA:

  • Kredens
  • Garnki i patelnie
  • Głowa zwierzęcia
  • Rehana (OSOBA)

HOL PARTER

  • Angeline (OSOBA)
  • Gedeon (OSOBA)

MIEJSCE ZBRODNI:

  • List (Pożyczka)
  • Puste koperty
  • Fotografia (porwana fotografia)
  • Zapieczętowany list

II PIĘTRO HOL

  • Teleskop
  • Kolekcja książek (Kolekcja powieści kryminalnych)
  • Obraz (4 sztuki) -> po tym wpada trofeum

SCHOWEK

  • Dziecięce zabawki
  • Zegar stojący
  • Książka (Książka dla dzieci)

POKÓJ CASSANDRY

  • Popiersie
  • Kominek
  • Szuflada
  • Okno
  • Buteleczki z perfumami
  • Cassandra (OSOBA)

HOL I PIĘTRO:

  • Angeline (OSOBA)

Wróć do pokoju Cassandry – uważaj na ważną rozmowę, następnie wyjdź z jej pokoju i porozmawiaj z lokajem.

Rozdział 6

Nie wychodź z pokojów dopóki nie zbadasz wszystkich rzeczy!

POKÓJ MARGAUX (I PIĘTRO)

  • Margaux (OSOBA)
  • Kominek
  • Fortepian
  • Zegar stojący
  • Apteczka
  • Paczka
  • Okno
  • Roślina
  • Książka (Romans)
  • Gramofon 

POKÓJ JACKIE

  • Jackie (OSOBA)
  • Gramofon
  • Gazety (Stos gazet)
  • Kredens
  • Nóż kieszonkowy
  • Kominek
  • Nieuporządkowane miejsce pracy
  • Okno 

POKÓJ ANGELINE I GEDEONA

  • Szuflada
  • Fotografia (Zdjęcie Gedeona i Zakriyi) – Trofeum
  • Kominek
  • Zegar stojący
  • Okno
  • Barek globusów
  • W pokoju Gedeona panuje nieskazitelny porządek (łóżko)

GABINET MAJORA:

  • Strzępki papieru – Trofeum

HOL I PIĘTRO:

  • INGE (OSOBA) – Trofeum

POKÓJ ZAKARIYI

  • Zakariya (OSOBA)
  • Niedopałki papierosów
  • Kominek
  • Ceremonialny sztylet
  • Gramofon
  • Okno
  • Roślina

POKÓJ BECKERSA

  • Zegar stojący
  • Książka (notes Hugona)
  • Liścik (strzępek papieru)
  • Roślina
  • Okno – Tutaj wpada trofeum za wszystkie okna
  • Fotografia (Zdjęcie rodziny Hugona))

POKÓJ DA SILVY

  • ERNESTO (OSOBA)
  • List (list od szantażysty)
  • Kominek
  • List (Umowa podpisana przez jedną stronę)
  • Otwieracz do listów
  • Gramofon
Rozdział 7

BIBLIOTEKA

  • Okno (jeżeli nie spojrzeliście na nie wcześniej)
  • Hugo (OSOBA)

KWATERY SŁUŻBY

  • Kredens
  • Hamak
  • Drewno
  • Gazety
  • Bagaż (Medal)
  • Porzucone ubranie (po interakcji z płaszczem kończy się przeszukiwanie pokoju)
Rozdział 8

SCHOWEK

  • Samotna figurka świętego
  • Zbadaj meble

UKRYTE MIEJSCE

  • Nóż wojskowy
  • Droga zaplnicza
  • List (Testament Wicehrabiego) – Trofeum
  • Kasetka wojskowa
Rozdział 9

Opcje dialogowe podczas finałowej rozmowy:

Jackie:

  • (Oskarżająco) Sugestia, że zrobiłaby pani prawie wszystko dla chwytliwego nagłówka, nie byłaby zbyt daleko posunięta, n’est-ce pas?
  • (Zawstydzająco) Nie znam żadnej pracy, która wymagałaby poświęcenia życia innych dla zysku.
  • (Z obrzydzeniem) Pozwoliła pani innym upaść tylko po to, by dumnie przejść po ich plecach.

Hugo:

  • (Bezpośrednio) Jest pan przewodniczącym, a mimo to dopuścił, aby wywarła wpływ na niego osoba, która nie brała udziału w żadnych działaniach związkowych.
  • (Sarkastycznie) Szczyci się pan swoją pracą. Czy jest pan dumny z decyzji podjętych podczas strajków?
  • (Współczująco) Rozumiem, że może pan nie chcieć, aby takie szczegóły były przedstawiane innym gościom. Aby sprawiedliwość mogła zwyciężyć, na jaw musi wyjść cała prawda.

Ernesto:

  • (Bezpośrednio) Gdyby pan po prostu „wykonywał swoją pracę” i traktował swoich ludzi uczciwie, nie rozmawialibyśmy teraz o żadnych strajkach.
  • (Wprost) Czy był pan gotów zapłacić anonimowemu szantażyście, który oskarżył go o to samo?
  • (Twardo) Celowo czy nie, pański układ z majorem stał się zarzewiem dla zamieszek.

Cassandra:

  • (Prowokująco) Była pani najbliżej majora. Jego wybuchowy temperament nie może być dla niej zaskoczeniem.
  • (Bezpośrednio) Major został dyscyplinarnie zwolniony z brytyjskiej armii. Czy zna pani powód?
  • (Współczująco) Złe traktowanie pani przez majora? Czy to było uzasadnione?

                    
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Wybitny detektyw</span> / <span>Super Sleuth

Wybitny detektyw / Super Sleuth

Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies

Gratulacje, detektywie! 🙂

Ikona osiągnięcia: Bransoletka</span> / <span>The Bracelet
50

Bransoletka / The Bracelet

Ukończ Prolog. / Complete the Prologue

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Szantaż</span> / <span>The Blackmail
25

Szantaż / The Blackmail

Ukończ rozdział 1. / Complete Chapter 1

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Sprzeczka</span> / <span>The Altercation
25

Sprzeczka / The Altercation

Ukończ rozdział 2. / Complete Chapter 2

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Major</span> / <span>The Major
25

Major / The Major

Ukończ rozdział 3. / Complete Chapter 3

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Przesłuchania</span> / <span>The Interrogations
50

Przesłuchania / The Interrogations

Ukończ rozdział 4. / Complete Chapter 4

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Tajemnica</span> / <span>The Secret
25

Tajemnica / The Secret

Ukończ rozdział 5. / Complete Chapter 5

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Rodzina</span> / <span>The Family
50

Rodzina / The Family

Ukończ rozdział 7. / Complete Chapter 7

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Prawda</span> / <span>The Truth
25

Prawda / The Truth

Ukończ rozdział 8. / Complete Chapter 8

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Rozwiązanie zagadki</span> / <span>The Denouement
50

Rozwiązanie zagadki / The Denouement

Ukończ rozdział 9. / Complete Chapter 9

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Podróżnik</span> / <span>Well-Travelled
15

Podróżnik / Well-Travelled

Odwiedź wszystkie miejsca w grze. / Visit all locations in the game

Fabularne

W sumie nie widzę opcji, żeby to trofeum dało się w jakiś sposób przeoczyć, więc jest to wszystko fabularne. Osiągnięcie wpada w momencie wejścia do sekretnego pomieszczenia w rozdziale 8.

Ikona osiągnięcia: Znajomości</span> / <span>Well-Acquainted
15

Znajomości / Well-Acquainted

Poznaj wszystkie postacie występujące w grze. / Meet all characters in the game

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Małe szare komórki</span> / <span>Little Grey Cells
15

Małe szare komórki / Little Grey Cells

Wyciągnij 25 wniosków. / Make 25 deductions

Patrz opis trofeum „braz Rozważyć wszystkie możliwości„.

Ikona osiągnięcia: Porządek i metoda</span> / <span>Order and Method
15

Porządek i metoda / Order and Method

Wyciągnij 50 wniosków. / Make 50 deductions

Patrz opis trofeum „braz Rozważyć wszystkie możliwości„.

Ikona osiągnięcia: Prawda utajona</span> / <span>Truth From Within
15

Prawda utajona / Truth From Within

Wyciągnij 75 wniosków. / Make 75 deductions

Patrz opis trofeum „braz Rozważyć wszystkie możliwości„.

Ikona osiągnięcia: Ciekawski i przystojny</span> / <span>Curious and Beautiful
15

Ciekawski i przystojny / Curious and Beautiful

Wyciągnij 100 wniosków. / Make 100 deductions

Patrz opis trofeum „braz Rozważyć wszystkie możliwości„.

Ikona osiągnięcia: Instynkt to coś cudownego</span> / <span>Instinct is Marvellous
15

Instynkt to coś cudownego / Instinct is Marvellous

Wyciągnij 125 wniosków. / Make 125 deductions

Patrz opis trofeum „braz Rozważyć wszystkie możliwości„.

Ikona osiągnięcia: Rozważyć wszystkie możliwości</span> / <span>Thinking of Everything
25

Rozważyć wszystkie możliwości / Thinking of Everything

Wyciągnij 150 wniosków. / Make 150 deductions

Trofeum niejako jest związane z fabułą, ale niektóre wątki poboczne wymagają od Was przeszperania dosłownie każdego zakątka. Poniżej wszystkie połączenia, które są dostępne w grze.

PROLOG:

ROZDZIAŁ 1:

ROZDZIAŁ 2:

ROZDZIAŁ 3:

ROZDZIAŁ 4:

ROZDZIAŁ 5:

ROZDZIAŁ 6:

ROZDZIAŁ 7:

ROZDZIAŁ 8:

 

Ikona osiągnięcia: Drobiazgowe oględziny</span> / <span>Fine-Toothed Comb
25

Drobiazgowe oględziny / Fine-Toothed Comb

Zbadaj wszystkie przedmioty w Prologu. / Inspect all items in the Prologue

Możliwe do przeoczenia

Gra nie jest jakaś obszerna, głównie opiera się na korytarzowych lokacjach, więc nie powinniście mieć problemu z odnalezieniem wszystkich przedmiotów, ale na wszelki wypadek, macie poniżej listę:

PODWÓRKO:

  • Ślady butów
  • Podmokłe miejsce
  • Elizabeth (OSOBA)
  • Otwarte okno
  • Drzwi frontowe
  • Zarośnięty treljaż
  • Rabatka
  • Wycięty napis na ławce
  • Drewniana drabina
  • Boczne drzwi
  • Wysoka trawa
  • Cytat na tabliczce

WESTYBUL:

  • Cassandra (OSOBA)
  • Skrzynia dla domu aukcyjnego
  • Telefon
  • Portret Dżentlemana
  • Kolekcja książek (Kolekcja klasycznych powieści
  • Płaszcz (Złota obrączka)
  • Pokój

I PIĘTRO KORYTARZ:

  • Brakujący obraz
  • Książka (Romeo i Julia) – znajdziesz w niej klucz do pokoi z Florette – pojawi się dopiero po kilku rozmowach z Cassandrą i Angeline, na półce z książkami

POKÓJ ANGELINE’Y (NA I PIĘTRZE):

  • Angeline (OSOBA)
  • Rozbite szkło
  • Fotografia mężczyzny
  • Porzucony pogrzebacz
  • Otwarte okno
  • Prostokątny ślad 
  • Kominek
  • Ścierka
  • Szkatułka na biżuterię
  • Kominek (po wyjściu z domu Cassandry)

POKÓJ Z FLORETTE (BAWIALNIA):

  • Paragon
  • Butelka wina
  • Liścik (Liścik od Luca) 
  • Stojak kominkowy
  • Wybór słodkich wypieków
  • Mokra paczka
  • Chusteczka z inicjałami
  • List
Ikona osiągnięcia: Wyrafinowane dzieło sztuki</span> / <span>Exquisite Artwork
25

Wyrafinowane dzieło sztuki / Exquisite Artwork

Obejrzyj wszystkie obrazy w westybulu. / Admire all paintings in the Great Hall

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możliwe do zdobycia dopiero w momencie wejścia na hol na drugie piętro.

  • Parter – jeden obraz w korytarzu po prawej stronie
  • Hol I piętro – 3 obrazy na lewej ścianie
  • Hol II piętro – 4 obrazy
Ikona osiągnięcia: Oczytany</span> / <span>Well-Read
15

Oczytany / Well-Read

Zbadaj wszystkie książki w bibliotece. / Examine all books in the Library

Możliwe do przeoczenia

Rozdział 2. Po wejściu do biblioteki wejdź w interakcję z książkami leżącymi na:

  • biurkach po lewej stronie pomieszczenia (3 książki),
  • książce na stoliku kawowym (1 sztuka),
  • książce leżącej na stoliku przy oknie (1 sztuka).

Dodatkowo podejdź do biblioteczki i obejrzyj 3 kolekcje książek.

 

Ikona osiągnięcia: Pokój z widokiem</span> / <span>Room with a View
25

Pokój z widokiem / Room with a View

Zbadaj każde okno w grze. / Inspect every window in the game

Możliwe do przeoczenia

Trzeba podjąć interakcję z każdym oknem w grze, jeżeli będziecie lizać ściany w każdym pomieszczeniu, nie powinno być problemu z tym trofeum, dodatkowo na początku poradnika znajdziecie skromną rozpiskę wszystkich rzeczy w grze – tak czy inaczej, poniżej lista wszystkich okien

  • Prolog – na podwórko otwarte okno i w pokoju Angeline’y (2)
  • Rozdział 1 – gdy po raz pierwszy udasz się do „swojego pokoju” (który tak naprawdę należy do Jackie), a następnie dokładnie już we właściwym pokoju Poirota (2)
  • Rozdział 2 – w bibliotece, w salonie (2)
  • Rozdział 3 – na miejscu zbrodni, w sypialni majora (2)
  • Rozdział 4 – ponownie salon (tylko jeżeli wcześniej go nie odkryliście)
  • Rozdział 5 – w jadalni dwa okna oraz jedno w pokoju Cassandry (3)
  • Rozdział 6 – tutaj uwaga, bo nie ma powrotu do pokoi! – pokój Margaux, Jackie, Angeline i Gedeona, Zakariyi, Beckersa (5)

Macie więc 16 okien do odkrycia, trofeum wpada w rozdziale szóstym, po interakcji z oknem Beckersa.

Ikona osiągnięcia: Zrób sobie przerwę</span> / <span>Take a Break
15

Zrób sobie przerwę / Take a Break

Poświęć chwilę, aby przyjrzeć się butelce czegoś mocniejszego w kluczowym momencie. / Stop for a refreshment during a key moment

Możliwe do przeoczenia

Rozdział 4. Na samym jego początku, będąc w salonie – podejdź do barku i przyjrzyj się butelce. Po interakcji z nią – trofeum pojawi się na Waszym koncie.

Ikona osiągnięcia: Tajemnice w śniegu</span> / <span>Sunken secrets
15

Tajemnice w śniegu / Sunken secrets

Zbadaj wszystkie przedmioty ukryte w śniegu. / Inspect all items hidden in the snow

Możliwe do przeoczenia

Rozdział 5. Na początku rozdziału będziecie mieć możliwość pójścia do jadalni albo do ogrodu. Wyjdź na dwór, ale szczególnie zwróć uwagę na to, by bramę wejściową kliknąć jako ostatnią – bo ona kończy możliwość przeglądania tego miejsca.

  1. Ledwo widoczne ślady butów – przy drzwiach
  2. Droga zapalniczka (zapalniczka Majora) – przy drzwiach
  3. Narzędzia ogrodowe – po prawej stronie ekranu
  4. Butelki na mleko – po prawej stronie ekranu
  5. Zasypany karmnik dla ptaków – po lewej stronie ekranu
  6. Opuszczenie domu jest niemożliwe (brama wejściowa) – po interakcji z bramą kończy się możliwość przeglądania tego miejsca.
Ikona osiągnięcia: Co jeszcze mogłem przegapić?</span> / <span>What Else Did I Miss?
15

Co jeszcze mogłem przegapić? / What Else Did I Miss?

Wróć samemu po raz drugi na miejsce zbrodni. / Return to the scene of the crime - alone - for a 2nd time

Możliwe do przeoczenia

To będzie tak naprawdę 3 wizyta w gabinecie majora. Możesz się do niego udać w rozdziale szóstym, po wyjściu z pokoju Angeline’y i Gedeona, II piętro. Podejdź do biurka i wejdź w interakcję ze strzępkiem papieru.

Ikona osiągnięcia: Równowaga w życiu zawodowym</span> / <span>Work-Life Balance
15

Równowaga w życiu zawodowym / Work-Life Balance

Zbadaj wszystkie przedmioty w pokojach służbowych. / Examine all items in the staff areas

Możliwe do przeoczenia

Wydaje mi się, że trofeum wymaga od nas interakcji ze wszystkimi rzeczami w: spiżarni, kuchni oraz kwaterach służbowych – poniżej lista przedmiotów do odhaczenia.

Rozdział 1 – Spiżarnia

  • Garnki i patelnie
  • Kredens
  • Elizabeth (OSOBA)
  • List – po próbie wyjścia z pomieszczenia)
  • Akt własności

Rozdział 2 – Spiżarnia

  • Garnki i patelnie
  • Kredens
  • List (Zwolnienie służącej)
  • Fotografia (Zdjęcie służby)
  • Inge (OSOBA)

Rozdział 5 – Kuchnia

  • Kredens
  • Garnki i patelnie
  • Głowa zwierzęcia
  • Rehana (OSOBA)

Rozdział 7. W tym rozdziale najpierw udaj się do biblioteki (braz Hugo Beckers), a następnie zejdź na parter i wejdź do kwater służbowych. Musisz zbadać następujące przedmioty:

  • Kredens
  • Hamak
  • Drewno
  • Gazety
  • Bagaż (Medal)
  • Porzucone ubranie (po interakcji z płaszczem kończy się przeszukiwanie pokoju)

Uwaga, płaszcz zbadajcie jako ostatni, bo po interakcji z nim kończy się możliwość przeglądania tego miejsca i nie da się wrócić!

Ikona osiągnięcia: Dobrze przygotowany</span> / <span>Well-Prepared
25

Dobrze przygotowany / Well-Prepared

Rozwiąż sprawy morderstwa i szantażu. / Resolve the blackmail and murder cases completely

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Nie było żadnego włamania</span> / <span>It Wasn’t A Burglary
15

Nie było żadnego włamania / It Wasn’t A Burglary

Wykonaj pierwsze zadanie. / Complete the 1st objective

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Lubię mieć publiczność</span> / <span>I Like An Audience
15

Lubię mieć publiczność / I Like An Audience

Ukończ Rozwiązanie zagadki. / Complete the Denouement

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia. Z rozdziałem 9 związany jest również poniższe trofeum brazPrawdopodobnie największy detektyw na świecie.

Ikona osiągnięcia: Prawdopodobnie największy detektyw na świecie</span> / <span>Probably the Greatest Detective in the World
25

Prawdopodobnie największy detektyw na świecie / Probably the Greatest Detective in the World

Przejdź bezbłędnie Rozwiązanie zagadki. / Pass the Denouement - flawlessly

Rozdział 9. Naszym zadaniem będzie wybranie odpowiednich linii dialogowych podczas rozmowy z postaciami. W razie pomyłki szybko wyłączcie grę – co prawda będziecie mieć ponownie cały dialog do obejrzenia, ale lepiej powtórzyć to, niż całą grę.

Opcje dialogowe podczas finałowej rozmowy:

Jackie:

  • (Oskarżająco) Sugestia, że zrobiłaby pani prawie wszystko dla chwytliwego nagłówka, nie byłaby zbyt daleko posunięta, n’est-ce pas?
  • (Zawstydzająco) Nie znam żadnej pracy, która wymagałaby poświęcenia życia innych dla zysku.
  • (Z obrzydzeniem) Pozwoliła pani innym upaść tylko po to, by dumnie przejść po ich plecach.

Hugo:

  • (Bezpośrednio) Jest pan przewodniczącym, a mimo to dopuścił, aby wywarła wpływ na niego osoba, która nie brała udziału w żadnych działaniach związkowych.
  • (Sarkastycznie) Szczyci się pan swoją pracą. Czy jest pan dumny z decyzji podjętych podczas strajków?
  • (Współczująco) Rozumiem, że może pan nie chcieć, aby takie szczegóły były przedstawiane innym gościom. Aby sprawiedliwość mogła zwyciężyć, na jaw musi wyjść cała prawda.

Ernesto:

  • (Bezpośrednio) Gdyby pan po prostu „wykonywał swoją pracę” i traktował swoich ludzi uczciwie, nie rozmawialibyśmy teraz o żadnych strajkach.
  • (Wprost) Czy był pan gotów zapłacić anonimowemu szantażyście, który oskarżył go o to samo?
  • (Twardo) Celowo czy nie, pański układ z majorem stał się zarzewiem dla zamieszek.

Cassandra:

  • (Prowokująco) Była pani najbliżej majora. Jego wybuchowy temperament nie może być dla niej zaskoczeniem.
  • (Bezpośrednio) Major został dyscyplinarnie zwolniony z brytyjskiej armii. Czy zna pani powód?
  • (Współczująco) Złe traktowanie pani przez majora? Czy to było uzasadnione?
Ikona osiągnięcia: Angeline Van Den Bosch</span> / <span>Angeline Van den Bosch
15

Angeline Van Den Bosch / Angeline Van den Bosch

Odkryj sekret/wspomnienie Angeline. / Uncover a secret/memory from Angeline

Możliwe do przeoczenia
Fabularne

Prolog. Praktycznie jest to trofeum fabularne, które wyniknie z rozmów z Angeliną, znajdującej się na pierwszym piętrze, w swoim pokoju.

Ikona osiągnięcia: Archibald Sterling</span> / <span>Archibald Sterling
15

Archibald Sterling / Archibald Sterling

Odkryj sekret/wspomnienie Archibalda. / Uncover a secret/memory from Archibald

Fabularne

Ten sekret jest związany z fabułą. W rozmowie w schowku z Archibaldem w pewnym momencie dowiesz się, że wyrzucić nóż przez okno, a następnie po niego poszedł i go schował.

Ikona osiągnięcia: Cassandra Van Den Bosch</span> / <span>Cassandra Van Den Bosch
25

Cassandra Van Den Bosch / Cassandra Van Den Bosch

Odkryj sekret/wspomnienie Cassandry. / Uncover a secret/memory from Cassandra

Możliwe do przeoczenia

Rozdział 5. W pewnym momencie fabuły dostaniesz możliwość przeprowadzenia dialogu z czerwonym wykrzyknikiem. Opcje dialogowe, które musisz wybrać, to:

  • (Z naciskiem) Dlaczego tak zdecydowanie broni pani nazwiska monsieur Hagena?
  • (Antagonistycznie) W takim razie jego deklaracje miłości nic dla pani nie znaczyły?
  • (Z naciskiem) Pani nieustająca niechęć do odpowiadania na moje pytania i postawa obronna mogą wskazywać, że oboje podzielaliście to uczucie.
Ikona osiągnięcia: Hrabina Margaux de Vos</span> / <span>Comtesse Margaux de Vos
25

Hrabina Margaux de Vos / Comtesse Margaux de Vos

Odkryj sekret/wspomnienie Margaux. / Uncover a secret/memory from Margaux

Fabularne

Rozdział 4. W miarę postępów rozmów z podejrzanymi, podczas rozmowy z Margaux pojawi się możliwość zadania jej „trudniejszych” pytań, oznaczonych czerwonym wykrzyknikiem. Wybierz opcje dialogowe:

  • (Pochlebczo) Nie ma potrzeby przepraszać, to oczywiście ja się mylę. Jestem pewien, że piękna kobieta pani pozycji nie skłoniłaby celowo młodego mężczyzny do myślenia o takich rzeczach.
  • (Z naciskiem) Hrabino, najwyraźniej bardzo pani zależy na madame Van den Bosch. Pomoc w moim dochodzeniu pomoże oczyścić ją z wszelkich występków. Teko właśnie pani dla niej chce, nieprawdaż?
Ikona osiągnięcia: Elizabeth Padget</span> / <span>Elizabeth Padget
15

Elizabeth Padget / Elizabeth Padget

Odkryj sekret/wspomnienie Elizabeth. / Uncover a secret/memory from Elizabeth

Fabularne

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Ikona osiągnięcia: Ernesto da Silva</span> / <span>Ernesto da Silva
25

Ernesto da Silva / Ernesto da Silva

Odkryj sekret/wspomnienie Ernesto. / Uncover a secret/memory from Ernesto

Możliwe do przeoczenia

Rozdział 6. Podczas przeszukiwania pokojów, w trakcie rozmowy z Ernesto (pamiętaj, żeby przeszukać pokój i połączyć wątki) będzie możliwość przeprowadzenia rozmowy z wykrzyknikiem. Wybierz następujące opcje dialogowe:

  • (Wprost) Musi istnieć powód, dla którego uznał pan, że należy go ukryć.
  • (Zaangażowany) Fragment listu: „Zaiste nie ceni Pan życia tych, którzy pozwalają mu prowadzić dostatnie życie”.
Ikona osiągnięcia: Florette Duval</span> / <span>Florette Duval
15

Florette Duval / Florette Duval

Odkryj sekret/wspomnienie Florette. / Uncover a secret/memory from Florette

Fabularne

Prolog. Z tokiem zdobywania dowodów, udaj się do bawialni i rozmawiaj z Florette.

Ikona osiągnięcia: Gedeon Demir</span> / <span>Gedeon Demir
15

Gedeon Demir / Gedeon Demir

Odkryj sekret/wspomnienie Gedeona. / Uncover a secret/memory from Gedeon

Możliwe do przeoczenia

Rozdział 6. W pokoju Angeliny i Gedeona na fortepianie leży fotografia, z którą należy wejść w interakcję.

Ikona osiągnięcia: Hugo Beckers</span> / <span>Hugo Beckers
25

Hugo Beckers / Hugo Beckers

Odkryj sekret/wspomnienie Hugo. / Uncover a secret/memory from Hugo

Możliwe do przeoczenia

Rozdział 7. Na początku udaj się do biblioteki, aby porozmawiać z Hugo. Po wymianie kilku zdań, pojawi się opcja rozmowy z czerwonym wykrzyknikiem. Wybierz poniższe:

  • (Z zaciekawieniem) Nawet jeżeli zdołała przekonać pana, żeby nie podpisywać umowy?
  • (Bezpośrednio) Twierdzi pan, że odrzucił propozycję monsieur da Silvy, ponieważ była ona nieodpowiednia dla pańskich ludzi.
  • (Szczerze) Jest pan przewodniczącym związku. Pańskim zadaniem jest wspieranie pracowników, ale nic, co pan uczynił,  nie przybliżyło ich do obiecanego celu.
Ikona osiągnięcia: Inge Frank</span> / <span>Inge Frank
15

Inge Frank / Inge Frank

Odkryj sekret/wspomnienie Inge. / Uncover a secret/memory from Inge

Możliwe do przeoczenia

Rozdział 6. Po przesłuchaniu Ernesta, wrócisz na hol na I piętrze, na którym stoi Inge – koniecznie z nią porozmawiaj, połącz wszystkie dostępne wątki, a dowiesz się, kto i dlaczego ukradł klucz.

Ikona osiągnięcia: Jacqueline „Jackie” Conrad</span> / <span>Jacqueline “Jackie” Conrad
15

Jacqueline „Jackie” Conrad / Jacqueline “Jackie” Conrad

Odkryj sekret/wspomnienie Jacqueline. / Uncover a secret/memory from Jacqueline

Fabularne

Trofeum wpadnie w rozdziale czwartym, na samym jego końcu, w ciągu fabularnym, gdy Angeline’a przyjdzie do pokoju Poirota i zacznie opowiadać o Jacqueline.

Ikona osiągnięcia: Luc Piette</span> / <span>Luc Piette
15

Luc Piette / Luc Piette

Odkryj sekret/wspomnienie Luca. / Uncover a secret/memory from Luc

Prolog. Po zdobyciu klucza do pokoju z Florette i rozmowie z nią samą, możesz zbadać pokój. Pod oknem znajdziesz liścik od Luca, który odblokowuje trofeum.

Ikona osiągnięcia: Major Felix Hagen</span> / <span>Major Felix Hagen
25

Major Felix Hagen / Major Felix Hagen

Odkryj sekret/wspomnienie majora. / Uncover a secret/memory from the Major

Możliwe do przeoczenia

Rozdział 2. Zaraz na samym początku chapteru macie możliwość porozmawiania z majorem. W pewnym momencie pojawi się możliwość wyciągnięcia z niego ważnych informacji: Wybieraj kolejne opcje dialogowe:

  1. (Sugerująco) Bez wątpienia podczas rozmowy z madmoiselle Angeline zachował pan wobec niej najwyższy szacunek i uprzejmość.
  2. (Prowokująco) Musi być jakiś powód pańskiej niechęci wobec monsieur Demira
  3. (Antagonizujący) Nie da się nie zauważyć wyraźnej wrogości między panem a monsieur Demirem…
Ikona osiągnięcia: Rehana Piette</span> / <span>Rehana Piette
15

Rehana Piette / Rehana Piette

Odkryj sekret/wspomnienie Rehany. / Uncover a secret/memory from Rehana

Możliwe do przeoczenia

W rozdziale szóstym, po zbadaniu pokoju Gedeona (zbadaj wtedy też koniecznie na II piętrze gabinet Majora), udaj się na hol pierwszego piętra i porozmawiaj tam ze stojącą Inge, która wyjawi prawdę nt. Rehany.

Ikona osiągnięcia: Wicehrabia Edwin Van Den Bosch</span> / <span>Viscount Edwin Van Den Bosch
15

Wicehrabia Edwin Van Den Bosch / Viscount Edwin Van Den Bosch

Odkryj sekret/wspomnienie wicehrabiego. / Uncover a secret/memory from the Viscount

Możliwe do przeoczenia

Rozdział 8. Po wejściu do ukrytego pokoju, podejdź w lewy róg i przeczytaj testament wicehrabiego.

Ikona osiągnięcia: Zakariya Demir</span> / <span>Zakariya Demir
15

Zakariya Demir / Zakariya Demir

Odkryj sekret/wspomnienie Zakariyi. / Uncover a secret/memory from Zakariya

Zaraz na początku rozdziału piątego musisz podejść do wszystkich osób znajdujących się w holu (Angeline, Archibald, Margaux, Gedeon). Na bieżąco wyciągaj wnioski z ich rozmów (w planszy pod przyciskiem ). W trakcie drugiej rozmowy z Gedeonem  dowiesz się o przeszłości Zakariyiego.