Fallout Shelter

2/10
25-40H
x1
x4
x10
x20
35
0
1
2
1
35
0
1
2
1

Fallout Shelter to przygotowana przez Bethesde w 2015 roku stworzona z myślą o urządzeniach mobilnych nieduża produkcja bazująca na znanym uniwersum serii. Jest to gra strategiczna w której wcielamy się w zarządcę schronu o dowolnie wybranym numerze. Naszym zadaniem jest dbać o populację i rozwijać schron. Po trzech latach nieoczekiwanie gra pojawiła się na konsoli PS4 w formie darmowego produktu z nieinwazyjnymi mikropłatnościami. Zdarzyła się więc okazja do zdobycia kolejnych pucharków w całkiem przyjemnej i pociesznej gierce.

Osobiście grę znałem już wcześniej z czasów, gdy gościła w PC-towym świecie. Co prawda nie dane mi było jej w ów czas samodzielnie sprawdzić, ale bardzo podobał mi się sam koncept produkcji i sposób w jaki ją zrealizowano. Nie mogłem więc się już oprzeć pokusie przetestowania, gdy Fallout Shelter wylądował do pobrania na wirtualnej półce Playstation Store. W taki sposób zostałem wessany na długie godziny wesołego klikania.

Początkowo Fallout Shelter może się wydawać trochę skomplikowany. Wyskakujące porady starają się nam wyjaśnić podstawowe mechaniki, ale całość ogarniemy dopiero w praniu. Przede wszystkim ważne musimy mieć na uwadze, że nasza rola ogranicz się tu wyłącznie do kliknięć. Klikamy, aby zebrać surowce z pomieszczeń produkcyjnych. Przeciągamy konkretnych mieszkańców do danych miejsc aby przypisać ich zgodnie z umiejętnościami. Opiera się to na znanym z serii zestawie atrybutów SPECIAL. I w ten sposób zaczynamy powoli zbierając fundusze w postaci kapsli Nuka Coli na rozbudowę i rozwój schronu. Wszystkie akcje opierają się na typowym dla mobilnych produkcji czasie wykonania. Z reguły przyjdzie nam czekać na zakończenie poszczególnych zadań.

Przy budowie schronu istotne jest sensowne rozplanowanie pomieszczeń. Warto dbać o łączenie się tych samych konstrukcji.

Nasz rozwój zależy też mocno od oczywiście skrzynek. I to jest związane z mikrotransakcjami, które jednak są wyjątkowo nieinwazyjne. Można co prawda zakupić sobie skrzynki za realną gotówkę, jednak zdobycie ich w grze nie stanowi najmniejszego problemu. A dodatkowo można sobie przyspieszać czas zmieniając datę w konsoli co jeszcze bardziej ułatwia sprawę. W samych skrzynkach możemy znaleźć przeróżne przydatne rzeczy. Kapsle, zasoby, nowych mieszkańców, broń, zwierzątka itd. Wszystko co jest niezbędne do dalszego rozwoju.

Wraz z postępem gry będziemy mogli budować nowe pomieszczenia w schronie pozwalające między innymi podnosić statystyki naszych mieszkańców. Pozwoli to stworzyć prawdziwy ultimate team do zadań specjalnych. Tak całkowicie rozwiniętych podopiecznych będziemy mogli wysyłać poza schron na poszukiwanie materiałów oraz na misje. Im dłużej na zewnątrz tym więcej przedmiotów będzie można znaleźć. Jednak gdy zostawimy któregoś z bohaterów na zbyt długo może się okazać, że zginie. Całe szczęście gra jest litościwa w tym aspekcie i za odpowiednią sumkę będzie można odratować naszą postać.

Na misjach czeka nas zwiedzanie budynków, walka oraz zbieranie przedmiotów.

Najbardziej aktywną dla gracza rzeczą w grze są tak zwane misję. Po zbudowaniu odpowiedniego pomieszczenia będziemy mogli wysyłać drużyny trzech postaci na konkretne zadania fabularne. Wyposażamy ich w stimpaksy i wyruszamy. Musimy poczekać aż dotrą na miejsce i będziemy mogli przejąć kontrolę nad drużną w miejscówce poza schronem. Generalnie wskazujemy kolejne pomieszczenia dla naszego teamu i pilnujemy ich pasków zdrowia. Czeka nas tam walka oraz przeszukiwanie pomieszczeń w poszukiwaniu zapasów.

Podsumowując, Fallout Shelter nie jest specjalnie bogatą gameplayowo produkcją, jednak naprawdę potrafi wciągnąć i nie sposób jej odmówić uroku. Sam bardzo miło wspominam zarządzanie moim schronem i nie żałuję spędzonego przy tym czasu. Mogę polecić produkcję fanom uniwersum i gier strategicznych tego typu.

 

Krok po kroku:

Fallout Shelter nie ma konstrukcji rozdziałów, czy podobnego schematu rozgrywki. Generalnie można grać w nieskończoność, albo tak długo, aż wyginą nam wszyscy mieszkańcy schronu. Pominąć możemy tylko jeden pucharek – braz More Than Handy ze względu iż tematy dla pomieszczeń są w ograniczonej liczbie i jeśli wcześniej stworzymy wszystkie nie da się już zdobyć owego pucharka. Bronią i kostiumami nie musimy się martwić. Je możemy tworzyć cały czas.

Pucharki zloto Armed and Dangerous oraz zloto Fashion Statement oznaczyłem jako zglitchowane ponieważ niektórzy gracze muszą zdobyć więcej jak 20 legendarnych broni i kostiumów, aby zdobyć te trofea. Mi samemu też wpadło to dopiero przy ilości około 26 sztuk wedle statystyk gry. Nie jest wiadome dlaczego tak się dzieje, ale warto mieć to na uwadze iż się zdarza i czasem trzeba zebrać więcej tych sprzętów.

Trofeum nad którym możemy się jeszcze zastanowić czy chcemy zaliczyć je od razu, czy też zostawić na sam koniec to braz Get Off My Lawn. Polega na odparciu 50 ataków Ridersów. Są to losowe zdarzenia i im bardziej mamy rozwinięty schron tym trudniej na nie na trafić. Po więcej informacji zapraszam do opisu pucharka.

Podczas zdobywania platyny bardzo pomocne okaże się zmienianie daty w konsoli, aby przyspieszyć upływ czasu. Działa to zarówno w trybie online, jak i offline. Ważne jest jednak, aby zapamiętać jaką datę ustawiliśmy sobie jako ostatnią, gdyż konsola po każdym ponownym uruchomieniu automatycznie zmienia datę na aktualną, a cofnięty czas w grze skutkuje brakiem nagród za kolejne dni, aż do momentu daty na której zakończyła się poprzednia rozgrywka. Możemy sobie notować gdzieś po zakończeniu gry, lub przed ponownym opaleniem sprawdzić w konsoli datę przy zapisie gry. Ustawiamy ją na kolejny dzień względem poprzedniej rozgrywki i możemy kontynuować. Datę zmieniamy w menu konsoli w USTAWIENIA, DATA I GODZINA, USTAWIENIA DATY I GODZINY. Pamiętajmy aby podczas zmiany daty o dłużą wartość niż parę godzin wyjść do menu głównego gry, lub odpalić menu nagród widoczne na screenie poniżej. W innym wypadku gra może nam się zawiesić i zrestartować konsolę.

Najszybszym sposobem na zdobycie sporych ilości zasobów, legendarnych przedmiotów oraz innych dobrodziejstw jest ustawienie się na siódmy dzień w schronie i ciągłej zmiany daty w konsoli o 7 dni, a następnie odbieraniem skrzynki. Korzystając z tej metody i otwierając zdobyte tak skrzynki łatwo się i szybko możemy rozwinąć nasz schron.

 

Menu nagród. Mając je odpalone możemy swobodnie zmieniać datę i odbierać kolejne nagrody.

Wraz z rozbudową schronu warto znaleźć sobie pięciu ulubionych mieszkańców i rozwinąć ich umiejętności na maksa w każdej kategorii. Wyposażamy ich w konkretną broń i kostiumy po czym wysyłamy ich poza kryptę aż osiągną 50 poziom. W ten sposób ogarniemy drużynę do wykonywania misji. Trzy osoby będą szły na misję, a dwie pilnowały drzwi krypty. Warto też w ogóle porządnie wyposażyć wszystkich na górnym poziomie schronu. Jest to istotne w późniejszych fragmentach gry, gdy będą nas atakować deathclawy. Te stwory potrafią łatwo się przedrzeć przez obronę i dokonać szkód. Polecam też przekazywać każdemu z mieszkańców broń. Przydaje się przy losowych zdarzeniach ataków szkodników.

Na koniec jeszcze zalecam od początku wykonywać zadania do pucharka srebro Overachieve Much? gdyż wymaga zaliczenia aż 100 takich zadań i dobrze mieć to z głowy szybciej. Po więcej zapraszam do opisu pucharka.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: </span><span>Platinum Trophy

Platinum Trophy

Collect all other 34 Trophies for this Trophy.

Gratulacje! Jesteś wspaniałym zarządcą schronu  🙂

Ikona osiągnięcia: </span><span>Mattress Stuffer
10

Mattress Stuffer

Collect 1000 caps

Zebranie 1000 kapsli nuka coli nie będzie stanowiło żadnego problemu i spokojnie uzbieramy znacznie większą sumkę podczas gry. Kapsle dostajemy za prawie wszystko co możemy robić w grze. Kolejny level naszych mieszkańców; pomyślnie wykonany Rush pomieszczenia; sprzedana broń, kostiumy oraz przedmioty; misje; wysyłanie mieszkańców na pustkowia; otwierane skrzynki; codzienne nagrody.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Hard Work is Happy Work
50

Hard Work is Happy Work

Successfully complete 50 Room Rushes

Rush jest ciekawą opcją dostępną w pomieszczeniach produkcyjnych naszego schronu. Symbolizowany jest ikonką widoczną poniżej i realizujemy go wciskając , a następnie potwierdzając akcję. Watro wspomnieć, że nie każdy Rush się udaje. Przed użyciem gra informuje nas o % szansach powodzenia akcji. Im bardziej wykwalifikowanych pracowników w danym pomieszczeniu mamy tym większa szansa na pomyślnie przeprowadzoną akcję. Każdy kolejny Rush w danym pomieszczeniu jest trudniejszy. Powodzenie skutkuje natychmiastowym zebraniem produkowanych zasobów, kapslami oraz punktami doświadczenia dla pracujących tam mieszkańców. Niepowodzenie jednak wywołuje negatywne zdarzenie takie jak pożar, czy atak szkodników. Dodatkowo też pogarsza zadowolenie mieszkańców. Wymagana ilość powinna wpaść naturalnie podczas gry, gdy od czasu do czasu skorzystamy z tej opcji w jednym z pomieszczeń produkcyjnych.

Symbol akcji
Ikona osiągnięcia: </span><span>Vault-Tec Architect
10

Vault-Tec Architect

Build 25 rooms

Trofeum związane z rozbudową schronu. Wystarczy wybudować 25 dowolnych pomieszczeń. Wpadnie spokojnie podczas zdobywania pucharka braz Home Sweet Home.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Vault-Tec Engineer
25

Vault-Tec Engineer

Build 50 rooms

Trofeum będące kontynuacją powyższego. Powinno spokojnie wpaść w drodze ku braz Home Sweet Home. Aby odblokować kolejne pomieszczenia będziemy musieli zwiększać populację, a wraz z rosnącą populacją zwiększać ilość kwater mieszkalnych oraz pomieszczeń produkcyjnych, więc nie musimy się tym martwić.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Vault For My Vault
50

A Vault For My Vault

Collect 10,000 Caps

Trofeum kumulacyjne będące kontynuacją braz Mattress Stuffer. Nim wbijemy pozostałe trofea spokojnie przebijemy wymaganą sumę wielokrotnie. Dużo kapsli spływa z misji oraz z codziennych nagród.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Better Settler
10

Better Settler

Level up a dweller from Level 1 to 10

Pucharek związany ze zdobyciem jednego z naszych mieszkańców 10 poziomu. Zobacz opis srebro Overseer.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Higher and Higher
25

Higher and Higher

Level up a dweller from Level 1 to 25

Pucharek związany ze zdobyciem jednego z naszych mieszkańców 25 poziomu. Zobacz opis srebro Overseer.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Overseer
50

Overseer

Level up a Dweller from Level 1 to 50

Zdobycie 50 poziomu przez naszego mieszkańca to żaden problem. Warto jednak podkreślić, że wytypowana do tego zadania osoba musi zaczynać na 1 poziomie. Nie mogą być to więc mieszkańcy np. wylosowani ze skrzynek. Najlepiej wybrać urodzonych w naszym schronie. I tak będziemy dążyć do tego dla braz Prepared For The Future. Najszybszy sposób, aby wbić 50 poziom to wysyłać danego mieszkańca poza schron wyposażając w broń, kostium oraz zapas stimpaków. Wcześniej warto nabić jak najwięcej statystyk dla tej postaci w treningowych pomieszczeniach. Po wysłaniu wystarczy za pomocą sztuczki ze zmianą daty przesunąć ją o dzień do przodu. Jeśli postać miała niski lvl zapewne zginęła, ale za pomocą kapsli możemy ją postawić na nogi i rozkazać wracać do schronu. Powtarzając ten proces łatwo i szybko osiągniemy maksymalny 50 poziom. Warto go rozwinąć u przynajmniej trzech mieszkańców z których zrobimy drużynę do wykonywania misji.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Home Sweet Home
25

Home Sweet Home

Build 1 of every room type

W grze występuje dokładnie 26 rodzajów pomieszczeń. Aby wybudować wszystkie będziemy musieli w naszym schronie zgromadzić populację w ilości 100 mieszkańców. Poniżej prezentuje się tabelka z dokładniejszymi informacjami dotyczącymi wszystkich pomieszczeń.

 

Pomieszczenie  Wymagana ilość mieszkańców SPECIAL Opis pomieszczenia
Vault Door Wejście do krypty, warto zostawić tam dwóch strażników na wypadek ataku
Elevator Windę tworzymy, aby móc budować kolejne pomieszczenia na niższych poziomach
Living Quarters C – Charisma Kolejne kwatery są wymagane do wzrostu populacji schronu oraz poczęcia dzieci
Power Generator S –  Strength Pomieszczenie produkcyjne zapewniające elektryczność
Diner A – Agility Pomieszczenie produkcyjne zapewniające żywność
Water Treatment P – Perception Pomieszczenie produkcyjne zapewniające wodę
Storage Room 12 E – Endurance Składzik zwiększający ilość możliwych do przechowywania broni, kostiumów i przedmiotów
Medbay 14 I – Intelligence Pomieszczenie produkcyjne zapewniające stimpaki
Science Lab 16 I – Intelligence Pomieszczenie produkcyjne zapewniające RadAway
Overseer’s Office 18 Pozwala wysyłać mieszkańców na misje fabularne
Radio Studio 20 C – Charisma Radio pozwala zwoływać nowych mieszkańców z pustkowi
Weapon Workshop 22 Pozwala tworzyć broń
Weight Room 24 S –  Strength Umożliwia trenowanie statystki mieszkańcom schronu
Athletics Room 26 A – Agility Umożliwia trenowanie statystki mieszkańcom schronu
Armory 28 P – Perception Umożliwia trenowanie statystki mieszkańcom schronu
Classroom 30 I – Intelligence Umożliwia trenowanie statystki mieszkańcom schronu
Outfit Workshop 32 Pozwala tworzyć kostiumy
Fitness Room 35 E – Endurance Umożliwia trenowanie statystki mieszkańcom schronu
Lounge 40 C – Charisma Umożliwia trenowanie statystki mieszkańcom schronu
Theme Workshop 42 Pozwala tworzyć nowe wystroje pomieszczeń
Game Room 45 L – Luck Umożliwia trenowanie statystki mieszkańcom schronu
Barbershop 50 C – Charisma Pozwala zmieniać wygląd mieszkańców
Nuclear Reactor 60 S –  Strength Lepsze pomieszczenie produkcyjne zapewniające elektryczność
Garden 70 A – Agility Lepsze pomieszczenie produkcyjne zapewniające żywność
Water Purification 80 P – Perception Lepsze pomieszczenie produkcyjne zapewniające wodę
Nuka-Cola Bottler 100 E – Endurance Pomieszczenie produkcyjne zapewniające jednocześnie żywność oraz wodę

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Armed and Dangerous
50

Armed and Dangerous

Collect 20 Legendary Weapons

Zglitchowane

Pucharek jest zabugowany, ale całe szczęście nie tak strasznie, aby nie dało się go wbić. Po prostu z jakiegoś powodu dziwnie liczy legendarne sprzęty i zwyczajnie duża część graczy musi ich zdobyć ponad 20. Mi osobiście trofeum wpadło przy 26 sztukach. Nie musimy się martwić znajdowaniem unikalnych przedmiotów. Mogą się nam się powtarzać. Warto od razu wyposażyć je ulubionym mieszkańcom schronu, aby przypadkiem ich potem nie sprzedać.

Źródła legendarnych przedmiotów:

  • Misje
  • Wysyłanie mieszkańców na pustkowia (wartość statystyki Luck ma znaczenie)
  • Wytwarzanie w warsztacie ulepszonym na 3 poziom
  • Otwieranie skrzynek

Najlepszym sposobem na zdobycie wymaganej ilości broni jest otwieranie skrzynek otrzymywanych za prowadzenie schronu przez 7 dni. Jest szybki sposób, aby łatwo nagromadzić sobie tego dobrodziejstwa. Warto jednak zostawić to na sam koniec, gdyż po drodze i tak zdobędziemy trochę legendarnego sprzętu między innymi kończąc 100 misji. Gdy już postanowimy się za to zabrać odpalamy menu dziennych nagród widoczne na screenie w zakładce Krok po Kroku poradnika. Następnie zmieniamy w konsoli datę tak, aby być na ostatnim dniu, w którym otrzymamy skrzynkę. Wchodzimy do gry i odbieramy nagrodę. Następnie ponownie zmieniamy datę o 7 dni do przodu i powtarzamy to wielokrotnie gromadząc skrzynki tak długo jak uznamy za słuszne. Następnie otwieramy zgromadzone skrzynki. Wśród różnych przedmiotów mogą się nam trafić legendarne przedmioty. Jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób na ten pucharek.

 

Legendarne bronie są odpowiednio oznaczone w menu całej kolekcji.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Fashion Statement
51

Fashion Statement

Collect 20 Legendary Outfits

Zglitchowane

Pucharek analogiczny do powyższego, tylko dotyczący przebrań. Ma ten sam problem z gliczem polegający na konieczności zgromadzenia większej ilości sztuk niż 20. Sposoby zdobywania kostiumów są identyczne jak w przypadku broni.

 

Kostiumy możemy przeglądać tak samo jak bronie.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Get Off My Lawn
25

Get Off My Lawn

Successfully stop 50 Raider Attacks

Dość irytujący pucharek i w wielu przypadkach jest to ostatni jaki gracze zdobywają przed platyną. Ataki Ridersów są losowo generowanym wydarzeniem w schronie. Od czasu do czasu borykamy się z zdarzeniami takimi jak pożar, atak szkodników, czy też właśnie frontalny atak na schron. Warto zaznaczyć, że po przekroczeniu populacji w ilości 30 oprócz ataków Ridersów pojawią się też Ghule, po 50 wewnątrz schronu mogą wyleźć Radscorpiony, a po 60 atakować z frontu będą też Deathclawy. Także im większa populacja tym mniejsza szansa na wylosowanie oczekiwanego zdarzenia. Są dwa wyjścia. Albo będziemy od początku utrzymywali populację na poziomie około 25 osób i czekali na ataki, albo zostawimy sobie to na dosłownie sam koniec drogi po platynę.

Atak Ridersów. Zawsze jest ich trójka i nie powinni stanowić żadnego problemu jeśli w drzwiach umieścimy dobrze uzbrojonych strażników na wysokim poziomie.

Zdobywając ten pucharek warto się zaopatrzyć w roboty Mr. Handy. Można je dostać jako nagrodę na wielu misjach. Przydają się do tego, że za nas będą zbierać wszelkie zasoby na poziomie schronu w którym ich ustawimy. W ten sposób możemy zastawić cały schron nimi na każdym poziomie, gdzie jest produkcja zasobów, obstawić drzwi krypty dobrze wyposażonymi postaciami i wystarczy tylko czekać. Możemy pójść sobie robić coś innego zostawiając konsolę. Od czasu do czasu warto sprawdzić tylko czy strażnicy w drzwiach nie są mocno ranni. Niestety nie ma szybszego sposobu. Jeśli zostawiliśmy ten pucharek na sam koniec w ów czas musimy pozbyć się części mieszkańców wyganiając ich ze schronu tak aby populacja osiągnęła ten poziom zwiększający szansę na atak Ridersów. Nieużywane pomieszczenia schronu warto wtedy wyburzyć. Ja właśnie w taki sposób zdobyłem ten pucharek, bo po wbiciu pozostałych zostało mi jeszcze 12 ataków Ridersów do wymaganych 50.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Overachieve Much?
25

Overachieve Much?

Complete 100 objectives

Ten pucharek warto mieć od początku na uwadze i stale się nim zajmować. Cały czas podczas gry będziemy mieli 3 takie zadania, których ukończenie daje nam różne nagrody. Do pucharka będziemy musieli wykonać 100 takich zadanek. Trafiają się przeróżne. Jedne są szybkie i banalne, a drugie czasochłonne i głupkowate. Każdego dnia możemy bez żadnych opłat anulować za pomocą  jedno z tych zadań, jeśli nam nie odpowiada. Wtedy pojawi się inne na jego miejsce. Kolejne anulowanie kosztuje butelkę nuka coli, ale możemy też zmienić datę na dzień do przodu i znowu za darmo anulować głupsze zadanie.

 

Przykładowa lista zadań w schronie.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Atom Splitter
10

Atom Splitter

Merge 3 Power Rooms

Proste trofeum i sensowne technicznie, gdyż zdecydowanie warto ustawiać identyczne pomieszczenia obok siebie. Zwiększa to ich skuteczność i wygodniej rozplanować tam pracowników. A także łatwiej są bronione przed atakiem szkodników, lub pożarem. Aby zdobyć ten pucharek musimy obok siebie wybudować trzy pomieszczenia zapewniające elektryczność. Warto zaznaczyć, że aby się połączyły muszą być na tym samym poziomie ulepszenia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Dine and Dash
10

Dine and Dash

Merge 3 Food Rooms

Pucharek analogiczny do powyższego. Musimy zbudować obok siebie trzy pomieszczenia zapewniające żywność dla naszego schronu. Także muszą być na tym samym poziomie ulepszenia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Project Purity
10

Project Purity

Merge 3 Water Rooms

Ostatni pucharek podobny do dwóch powyższych. Musimy wybudować obok siebie trzy pomieszczenia zapewniające wodę dla naszego schronu. I też muszą one być na tym samym poziomie ulepszenia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Prepared For The Future
25

Prepared For The Future

Make 25 Babies

Musimy w ciągu rozbudowy naszego schronu mieć 25 dzieci. Nie koniecznie w jednym czasie. Każe dziecko, które już stanie się dorosłym liczy się do tego pucharka. Skąd się biorą dzieci chyba nie trzeba tłumaczyć? Generalnie musimy umieścić w dowolnej kwaterze mieszkalnej po jednym przedstawicielu każdej płci. Potem pozostaje czekać na miłość 🙂 Warto zaznaczyć, że im większy poziom charyzmy u naszych wybrańców tym szybciej odbędzie się cały proces.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Better Future, Underground
25

A Better Future, Underground

Upgrade 20 Rooms to Level 3

Każde z wybudowanych pomieszczeń możemy ulepszyć do 3 poziomu. Zwiększa to wszelkie parametry, jakimi charakteryzuje się dane pomieszczenie. Zwykle trochę to kosztuje, ale warto inwestować. Pomieszczenia ulepszamy wciskając  i potwierdzając wybór. Nie powinniśmy mieć problemu z ulepszeniem 20 pomieszczeń w ciągu zdobywania platyny.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Smooth Talker
25

Smooth Talker

Make 25 Dialogue Choices on Quests

Wybory i dialogi trafiają się od czasu do czasu na misjach. Dotyczą między innymi wyboru nagrody. Trafiają się także odpowiedzi na pytania związane ze światem gry. Błędne skutkują walką, a poprawne pozwalają jej uniknąć. Nie musimy się tym zupełnie przejmować. Wpadnie spokojnie podczas zdobywania zloto Legend of the Wastes.

Ikona osiągnięcia: </span><span>You're Fired!
25

You're Fired!

Kill 10 Quest Bosses

Kolejne trofeum związane z misjami. Podczas wykonywania misji często natrafimy na silniejszych przeciwników oznaczonych symbolem czaszki. To właśnie są bossowie. Ubicie wymaganej ilości wpadnie bardzo szybko, bo praktycznie na każdej misji trafia się jakiś boss z którym przyjdzie podjąć nam walkę.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Wasteland Wanderer
20

Wasteland Wanderer

Complete 10 Quests

Misje to fabularyzowane zadanka na które posyłamy poza schron do trójki naszych mieszkańców. Warto sobie stworzyć naszych faworytów do zadań specjalnych i ich dobrze uzbroić. Trzeba zawsze ze sobą zabierać simpaki oraz radaway do leczenia. Im wyższy poziom misji tym więcej warto ze sobą zabrać. Aby w ogóle móc ruszać na misję będziemy musieli wybudować Overseer’s Office, które odblokuje się po osiągnięciu populacji schronu 18 osób. Z tego pomieszczenia będziemy mogli przeglądać dostępne misje i na nie wyruszać. Po ukończeniu 10 takich misji otrzymamy trofeum.

 

Przykładowa lista misji. Warto wybierać te, które gwarantują jakieś przydatne nagrody.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Urban Ranger
25

Urban Ranger

Complete 30 Quests

Trofeum kumulacyjne analogiczne jak powyższe. Wpadnie po ukończeniu 30 misji.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Survivalist
50

Survivalist

Complete 60 Quests

Trofeum kumulacyjne analogiczne jak powyższe. Wpadnie po ukończeniu 60 misji.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Legend of the Wastes
100

Legend of the Wastes

Complete 100 Quests

Trofeum kumulacyjne analogiczne jak powyższe. Wpadnie po ukończeniu 100 misji. Trochę męcząca jest ta wymagana ilość, ale da się to spokojnie ogarnąć dobrym zespołem.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Paint 'n Elbow Grease
20

Paint 'n Elbow Grease

Collect all Fragments of a Theme Recipe

Fragmenty schematów do wystroju pomieszczeń trafiają się nam losowo podczas misji. Znajdujemy je przeszukując pomieszczenia albo są przyznawane także za sam fakt ukończenia misji jako jedna z nagród. Aby odblokować cały schemat musimy odnaleźć 9 jego części. Sporo nam wpadnie podczas wykonywania wymaganych 100 misji.

 

Przykładowy fragment schematu znaleziony podczas misji.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Decorator
24

Decorator

Collect all Fragments of 4 Theme Recipes

Trofeum związane z powyższym. W grze jest do zebrania 8 schematów wystrojów. Każdy z nich ma 9 części. Do tego pucharka musimy znaleźć wszystkie 9 fragmentów 4 schematów. Powinno spokojnie wpaść podczas wykonywania 100 misji.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Interior Designer
25

Interior Designer

Craft every Theme

Nie zdobywajmy tego pucharka przed braz More Than Handy, gdyż stracimy wtedy szansę na jego wbicie!

Jest to ostateczne trofeum związane ze schematami wystrojów. Aby je zdobyć musimy mieć wybudowany Theme Workshop. Wymagana populacja w ilości 42 osób. Po zdobyciu wszystkich 9 fragmentów danego schematu możemy w warsztacie stworzyć konkretny typ wystroju. Nie musimy go potem używać jeśli nie chcemy. Konieczne będzie jednak stworzenie wszystkich możliwych 8 rodzajów wystrojów. Prawdopodobnie nawet po ukończeniu 100 misji nie uda niem się jednak odnaleźć wszystkich fragmentów, gdyż znalezione lubią się powtarzać, a ostatnie schematy nie trafiają się często. Można to jednak obejść używając butelek nuka coli. Im więcej fragmentów nam brakuje tym droższe będzie odblokowanie schematu, a często jest to szybsza droga. Butelki można łatwo znaleźć także podczas misji. Do stworzenia modelu wystroju będą nam też potrzebne różne przedmioty znajdowane poza schronem. Całe szczęście wymagane są tylko te podstawowe łatwe do odnalezienia.

 

Końcowe schematy warto sobie odblokować używając butelek nuka coli.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Enemy of the Wastes
25

Enemy of the Wastes

Kill 500 enemies on Quests

Pucharek związany z misjami. Wrogów ubijemy znacznie więcej niż wymagana ilość podczas wykonywania 100 misji. Nie musimy się tym w ogóle przejmować.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Big Pharma
25

Big Pharma

Collect 100 Stimpaks and 100 RadAway on Quests

Kolejny pucharek związany z misjami. Podczas wykonywania misji przyjdzie nam przeszukiwać pomieszczenia wciskając przycisk . Szczególnie, gdy zobaczymy charakterystyczną animację błyszczących się fragmentów pomieszczeń. Między innymi oprócz broni, kostiumów i przedmiotów trafią nam się też stimpaki i radaway. Pucharek wpadnie, gdy znajdziemy po 100 sztuk tych leczniczych przedmiotów. Wpadnie spokojnie przy kończeniu 100 misji.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Scraptastic
50

Scraptastic

Scrap 500 items

Trochę irytujące trofeum. Znalezione poza schronem, czy też wytworzone bronie oraz kostiumy możemy rozkładać na części. Czasem trafiają się z tego przedmioty do wytwarzania, a czasem nie dostaniemy nic. Niezależnie od tego należy rozmontować aż 500 sztuk itemów. Najlepiej rozmontowywać jakiś niepotrzebny nikomu sprzęt. Byle nie ruszać legendarnych! Bo te trzeba gromadzić do innych pucharków. Warto wcześniej wybudować trochę magazynów w schronie, bo ilość miejsca na sprzęt szybko się kończy. Aby rozmontować dany przedmiot musimy wejść do menu magazynu i tam na danym przedmiocie wcisnąć . Powtarzamy to aż do momentu otrzymania pucharku.

 

Rozmontowywanie nieprzydatnego sprzętu trochę trwa, bo jednak trzeba rozmontować te 500 przedmiotów
Ikona osiągnięcia: </span><span>Weaponsmith
10

Weaponsmith

Craft 10 Weapons

Proste trofeum wystarczy wytworzyć 10 dowolnych broni. Mogą być wszystkie jednakowe. Będzie nam potrzebny do tego Weapon Workshop dostępny przy populacji 22 mieszkańców. Wytwarzanie podstawowych broni jest tanie i szybkie, dlatego łatwo to mieć z głowy.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Fashionista
10

Fashionista

Craft 10 Outfits

Analogicznie trofeum jak powyższe. Wystarczy wytworzyć 10 dowolnych kostiumów. Mogą być wszystkie jednakowe. Będzie nam potrzebny do tego Outfit Workshop dostępny przy populacji 32 mieszkańców. Wytwarzanie podstawowych kostiumów jest tak samo tanie i szybkie jak w przypadku broni.

Ikona osiągnięcia: </span><span>More Than Handy
20

More Than Handy

Craft an Outfit, a Weapon, and a Theme

Możliwe do przeoczenia

Jedyne trofeum na które musimy uważać. Należy wytworzyć broń, kostium oraz wystrój dla pomieszczenia. Ważne są przede wszystkim wystroje, gdyż jest ich tylko 8 i jeśli wszystkie wcześniej stworzymy nie będziemy mogli zdobyć tego pucharka. Aby zabrać się za to musimy mieć wybudowane Weapon Workshop (22 mieszkańców), Outfit Workshop (32 mieszkańców) oraz Theme Workshop (42 mieszkańców). Potrzebne też nam będą różne przedmioty do produkcji. Wystarczy, że rozpoczniemy produkcję dowolnej broni, dowolnego kostiumu i dowolnego wystroju. Istotne jest to, aby zaczekać aż wszystkie zostaną wyprodukowane. Nie odbierajmy ich szybciej! Warto po prostu zmienić datę konsoli na dzień do przodu przy włączonym menu nagród. Gdy wszystko będzie już skończone jednocześnie po kolei odbieramy nasze wytwory, co poskutkuje zdobyciem trofeum.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Little Off the Top
10

A Little Off the Top

Change the appearance of 10 Dwellers in the Barbershop

Prosty pucharek wymagający wybudowania pomieszczenia Barbershop (50 mieszkańców). Wystarczy wysłać tam dowolnego mieszkańca i zmienić jakikolwiek fragment jego wyglądu. Może być fryzura, lub kolor włosów. Powtarzamy to, aż 10 naszych mieszkańców nieco zmieni swój image.