Hellblade: Senua's Sacrifice

3/10
6-8H
x1
x9
x5
x0
15
0
1
1
1
15
0
1
1
1

Hellblade: Senua’s Sacrifice to najnowsza produkcja Ninja Theory wyłamująca się z dotychczasowego dorobku studia stawiającego na mocno wymagające gry. Jest to mroczna opowieść bazująca na nordyckich mitach i wierzeniach. Główna bohaterka wyrusza w niebezpieczną podróż w zaświaty borykając się nie tylko z przeciwnościami losu, ale i własnym toczącym ją szaleństwem. Przyjdzie nam nie tylko machać orężem, ale i rozwiązywać zagadki blokujące dalszą drogę. Czy staczy nam odwagi, aby ukończyć tą podróż?

 

Krok po Kroku:

Hellblade jest grą stworzoną pod jedno przejście i tak też polecam uczynić chcąc dobyć platynowy puchar. Jedynym pucharkiem jaki możemy pominąć jest zloto Stories From the North. Dlatego też od razu należy zabrać się za zbieranie znajdziek, jakimi są tzw. Lorestone. W przypadku pominięcia czegoś w miejscu, do którego nie możemy wrócić będzie nas czekać konieczność ponownego przejścia gry. Teoretycznie przy drugim przejściu widać których run nam brakuje na okręgu jednakże część graczy wspominała, iż runy się zmieniają co sprawia, że nie odblokuje się nam ta konkretna brakująca w danym momencie. Dlatego jeśli coś nam umknęło niestety poleca się usunięcie zapisów i zaczęcie nowej gry. Więcej informacji znajduje się w opisie konkretnych pucharków.

 

WALKA

Jeśli chcemy sobie ułatwić potyczki z przeciwnikami w menu gry możemy ustawić poziom trudności walki na: ŁATWY. W ten sposób nie powinniśmy mieć większych problemów nawet z grupą wrogów. O ile rzecz jasna nie będziemy lecieć jak wariat spamując atak. Taka taktyka przejdzie tylko w wypadku pojedynczego najsłabszego z dostępnych przeciwników.

Wrogowie, gdy jest ich kilku często starają się nas zajść od tyłu. Skutkuje to tym, że łatwo mogą nas zaskoczyć niespodziewanym atakiem, gdy ich nie widzimy. Dlatego radzę ustawiać się tak, aby mieć na widoku całą gromadę. Pamiętajmy o korzystaniu z bloku . Trzymanie go uchroni nas przed większością ataków. Wyjątkami są potężne ciosy większych typów oraz bossów. Dobrze też jest stosować kontrę. Należy wyczuć moment w którym wróg nas atakuje i tuż przed tym zablokować cios. Przeciwnik zostanie w ów czas oszołomiony i chwilowo podatny na ataki.

Za wykonywanie zgrabnych uników, kontr i pokonywanie wrogów będzie się nam napełniał poziom mocy specjalnej. Symbolizuje to fakt zaświecenia się charakterystycznej runy i znaków na artefakcie jaki Senua nosi przy pasie. Mogą się tam zapełnić trzy znaki, których możemy używać w walce wciskając . Po użyciu mocy na moment czas zostaje mocno spowolniony, a wrogowie bardzo podatni na ataki. Warto to wykorzystać na twardszych oponentów, albo w momencie, gdy padniemy zranieni na ziemi. Użycie mocy także uzdrowi naszą bohaterkę.

PRZECIWNICY

Najbardziej pospolity przeciwnik z jakim przyjdzie się nam borykać. Uzbrojony w miecz wyprowadza zarówno słabe szybkie ciosy, jak i wolniejsze, acz mocniejsze. Każda taktyka na nich się sprawdza. Radzę tylko uważać, gdy trafi się więcej na raz. Lubią zachodzić od tyłu i niehonorowo siec w plecy.

 

Tu mamy nieco twardszego oponenta uzbrojonego w broń miażdżącą. Jest trochę wolniejszy i lubi wyprowadzać silne ciosy, jednak nie stanowi większego problemu. Wytrzymuje więcej ataków, ale jest podatny na każdy styl walki.

 

Moim zdaniem najbardziej wkurzający rodzaj wrogów. Typ z tarczą bardzo solidnie blokuje nasze ataki. Kontry się tu raczej nie sprawdzają, gdyż zazwyczaj zdąży się osłonić nim wyprowadzimy uderzenie. Po jednym otrzymanym ataku szybko dochodzi do siebie i blokuje następne. Najlepiej sprawdza się na niego taktyka wykonywania uników okrążając go w stronę tarczy. W momencie, gdy zadaje cios robimy unik i od razu zadajemy szybki cios . Trwa to jednak trochę czasu. Możemy też zostawiać na nich użycie mocy specjalnej i rozwalić go jak najszybciej serią ciosów. Sposobem jest zaatakować go atakiem wręcz za pomocą , odsłaniania się i wtedy go siekamy.

 

Bardzo silny, ale bardzo powolny osobnik. Może nas załatwić dwoma ciosami więc radzę być ostrożnym. Posiada zarówno potężne ataki do przodu, jak okrążające wokoło. Szczególnie trzeba uważać na szarżę. Jest też wytrzymały na ataki. Najlepiej sprawdza się na niego korzystanie z okrążania unikiem i zadawanie jednego, dwóch szybkich ciosów .

 

Ostatnim typem przeciwnika jest zwinny wojownik dzierżący dwa toporki. Atakuje z wyskoku z większych odległości niż inni. Ponadto może też rzucić w nas jednym z toporków. Nie jest jednak nadzwyczaj niebezpieczny. Dobrze się sprawdza na niego kontrowanie ciosów wyprowadzając blok tuż przed atakiem i po sukcesie dołożenie zwykłym lub silnym atakiem.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: </span><span>Done

Done

Collect all of the other trophies

Platynowe trofeum. Jeśli uporamy się z pozostałymi będzie nasze.

Ikona osiągnięcia: </span><span>The Fight Begins
90

The Fight Begins

Reaching the Gate for the first time

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Pierwszy pucharek jaki zdobędziemy. Wpadnie jak tylko dotrzemy do komnaty z bramą, z której odchodzą jeszcze dwie zamknięte drogi do bossów.

Naszym zadaniem będzie pokonanie dwóch bossów, aby później móc otworzyć tą bramę.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Extinguished
90

Extinguished

Defeat Surtr

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Kiedy z pomieszczenia związanego z powyższym pucharkiem udamy się drogą w prawo na jej końcu przyjdzie nam stoczyć walkę z bossem – Surtrem.

Nie jest to trudny przeciwnik. Jest powolny, ale jego ciosy są bolesne. Najlepiej często wykonywać unik i zadawać szybkie ciosy . Gdy wbije miecz w ziemie jest wystawiony na atak. Możemy wtedy podbiec i siekać go ile wlezie. W późniejszej fazie walki stworzy on wokoło siebie ognisty pancerz. Chroni go on od wszelkich naszych ataków. Aby się z nim uporać będziemy musieli użyć specjalnej mocy . I to tyle. Nie ma w tej walce większej filozofii.

Nasz przeciwnik wygląda złowrogo i niebezpiecznie, ale okazuje się dość prostym przeciwnikiem.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Master of Illusion
90

Master of Illusion

Defeat Valravn

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Kiedy z pomieszczenia związanego z powyższym pucharkiem udamy się drogą w lewo na jej końcu przyjdzie nam stoczyć walkę z bossem – Valravnem.

Valravn jest dość denerwujący. Samo dojście do niego będzie od nas wymagało pokonania wielu przeszkód związanych z iluzją. Walka też będzie nieco trudniejsza, niż w przypadku ognistego bossa. Valravn jest szybki i potrafi jednym susem doskoczyć do nas z daleka. Jest też wytrzymały na otrzymywane ciosy. Kontrowanie ciosów tuż przed atakiem dobrze się sprawdza. Następnie po udanym zabiegu możemy go kilka razy sieknąć. W ten sam sposób możemy odbijać rzucane przez niego sztylety. Szczególnie radzę uważać na atak szarży z jego strony. Gdy leci bezpośrednio na nas musimy wykonać unik . Możemy podczas walki też posiłkować się naszą mocą . Między walką pojawią się też przerywniki w postaci kilku zwykłych przeciwników do pokonania. Dobrze jest na nich nabić sobie pasek mocy, aby ponownie móc go użyć na bossie.

Dość niebezpieczny przeciwnik z tego Valravna. Szybki, zwinny i wytrzymały.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Source of the Darkness
90

Source of the Darkness

Meet Hela for the first time on the Bridge

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Pucharek otrzymamy po pokonaniu Valravna oraz Surtra i otwarciu bramy, którą widzieliśmy zdobywając pierwszy pucharek w grze. Następnie podążając drogą wzdłuż mostu przyjdzie nam spotkać Helę.

Z tego mostu później wiele już nie zostanie.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Trust Your Senses
30

Trust Your Senses

Complete the Blindness Shard Challenge

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Jedna z prób jakie będziemy musieli przejść, aby zdobyć miecz Gramr. Jest to bardzo klimatyczne zadanie podczas którego będziemy poruszać się w mroku idąc w kierunku podświetlonych przejść. W późniejszej części musimy uważać na krążące w mroku maszkary. Gdy dojdziemy do ostatniego światełka trofeum jest nasze.

Po przebyciu drogi w ciemnościach otrzymamy trofeum.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Different Perspectives
30

Different Perspectives

Complete the Tower Shard Challenge

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Kolejna próba na drodze do zdobycia miecza Gramr. Tym razem przyjdzie nam po raz kolejny bawić się zmianą światów po zaglądaniu w lustra w kształcie twarzy. Działa to podobnie jak wcześniejsze bramy iluzji podczas poziomu z Valravnem. Nie ma tam żadnych bardziej skomplikowanych zagadek. Po otwarciu bramy i przejściu po belce pucharek będzie nasz.

Po sekwencji z utrzymywaniem równowagi na belce otrzymamy pucharek.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Cure For the Plague
30

Cure For the Plague

Complete the Swamp Shard Challenge

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Następne z wyzwań, które realizujemy, aby zdobyć miecz Gramr. Początek wyzwania jest identyczny jak wcześniejsze poziomy z bramami iluzji. Przechodzimy przez portale tak, aby odblokować dalszą drogę. Gdy dotrzemy już do chaty i aktywujemy sekwencje szukania run do bramy, czeka nas ucieczka przed przeciwnikiem. Krążąc w labiryncie będziemy musieli odnaleźć wszystkie runy jednocześnie unikając ścigającego nas potwora. Kierujemy się w stronę światła. Tam znajdują się potrzebne runy. Po znalezieniu wszystkich trzech wracamy do bramy. Gdy tam dotrzemy pucharek będzie nasz.

Zabawa w kotka i myszkę z potworem jest emocjonująca. Musimy odnaleźć trzy runy i wrócić do drzwi.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Escaped
30

Escaped

Complete the Labyrinth Shard Challenge

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. I ostatnia z prób, które musimy ukończyć, aby zdobyć miecz Gramr. Tym razem czeka nas przemierzanie labiryntu w kurhanie i odnalezienie zeń wyjścia. Nie jest to wymagające. Pamiętajmy, aby korzystając z pochodni rozpalać ogień we wszelkich możliwych miejscach. Dzięki temu łatwiej zorientować się w którą stronę należy podążyć.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Gramr Released
90

Gramr Released

Pull Gramr out of the Tree

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Po uporaniu się z wszystkimi czterema próbami z pucharków srebro Trust Your Sensessrebro Different Perspectivessrebro Cure For the Plague i srebro Escaped wracamy do wnętrza drzewa i zdobywamy nowy oręż.

Zdobyty miecz jest potężniejszy od poprzedniego ostrza i szybciej sobie radzi z przeciwnikami.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Warrior
50

Warrior

Escape the Sea of Corpses

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. W trakcie gry trafimy do niezwykle klimatycznej i niepokojącej lokacji – Sea of Corpses. Naszym zadaniem będzie z niej uciec. Brniemy po prostu przed siebie. Czeka nas sporo przeciwników do pokonania, ale dzierżąc nowo zdobyty miecz Gramr, żaden z przeciwników nie powinien stanowić dla nas wyzwania.

Po wspinaczce będziemy mogli uciec z tego przerażającego miejsca.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Into the Mountain
90

Into the Mountain

Enter Helheim

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Po wydostaniu się z Sea of Corpses będziemy mogli w końcu dostać się do Helheimu. Jest to wielka góra, którą okrążaliśmy podczas dotychczasowej rozgrywki.

Trofeum wpadnie jak tylko przekroczymy bramę do wnętrza góry.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Tamed the Beast
90

Tamed the Beast

Defeat Fenrir

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Będąc we wnętrzu góry czeka nas z czasem konfrontacja z jej niebezpiecznym mieszkańcem – Fanrirem. Nim do niej dojdzie podczas eksploracji pamiętajmy, aby trzymać się światła. Pozostanie w mroku jest gwarancją śmierci. Stwór bowiem jest niewidoczny, ale tylko czeka aż zapuścimy się w ciemność, aby nas rozszarpać.

Fanrir jest najbardziej niebezpiecznym z bosów w grze. Posiada bardzo silne ciosy, jest wytrzymały i atakuje ze sporej odległości. Podczas walki polecam taktykę wykonywania uników i zadawania pojedynczego silnego ciosu . W pewnym momencie stwór zacznie „rzygać” ciemnością. W ów czas nie będziemy nic widzieć poza przelatującymi w ciemności obrazami. Zupełnie jak gdy eksplorowaliśmy górę i weszliśmy w ciemność. Na takie okazję polecam używać mocy . Przywróci ona nam możliwość widzenia i pozwoli oddać kilka konkretnych ataków przeciwnikowi. Kolejnym niebezpiecznym atakiem Fanrira jest ucieczka daleko w mrok i szarża. Nigdy nie wiadomo z której strony nadbiegnie. Dlatego też polecam cały czas wykonywać uniki  jak tylko zniknie nam z pola widzenia. Będziemy musieli trochę go pociąć, bo szybko się nie poddaje. Jak tylko walka dobiegnie końca trofeum będzie nasze.

Wielkie to i potężne bydle. Walczmy ostrożnie.
Ikona osiągnięcia: </span><span>The Final Battle
100

The Final Battle

Confront Hela

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Konfrontacja z Helą to finalny punkt gry. Składa się ona z trzech etapów podczas których stajemy do walki z sporymi ilościami przeciwników. Starajmy walczyć z pojedynczymi wrogami. Odciągamy jednego i zabieramy się za kolejnego dopiero jak obecny się przekręci. Stosujmy odpowiednie taktyki do przeciwników i używajmy mocy gdy zajdzie taka potrzeba. Po pokonaniu wszystkich przeciwników w danym etapie musimy skoncentrować wzrok na zniszczonym moście i cały czas trzymając  iść przed siebie składając go w całość. Trzeci etap walki jest już ponad nasze siły i pisane jest mam tam zginąć. Możemy jednak opierać się śmierci tak długo jak zdołamy. Nie poddawać się!

Ikona osiągnięcia: </span><span>Stories From the North
100

Stories From the North

Collect all of the Lorestones

Zglitchowane
Możliwe do przeoczenia

Jedyny pucharek na jaki musimy uważać. W grze są 44 kamienie Lorestones, które musimy odnaleźć i aktywować koncentrując na nich wzrok . Gdy tak zrobimy usłyszymy jakąś nordycką historię. Warto ich posłuchać, choć od razu po aktywacji możemy odejść. Na kamieniu pojawia się okrąg z runami. Są umieszczone kolejno wraz ze zdobywaniem w grze oddzielone kropkami między konkretnymi rozdziałami gry. Aktywowane Lorestones zapala kolejną runę. Aby otrzymać pucharek musimy zapalić wszystkie runy na okręgu.

UWAGA! Może się zdarzyć, że pominiemy jakąś znajdźkę i na okręgu będziemy mieli niepodświetloną runę. Nie zawsze niestety da się wrócić, aby ponownie ją aktywować. W takim przypadku niestety będziemy musieli grać całkowicie od początku. W dodatku najlepiej usuwając poprzedni zapis z konsoli. Są bowiem głosy graczy twierdzące, iż przy rozpoczęciu nowej gry na tym samym zapisie zmieniły się kształty run i pucharek im nie wpadł. Dlatego radzę zwracać na to uwagę. Śmierć, bądź wyjście gry cofa znalezione Lorestones w przypadku braku checkpointu po znalezieniu konkretnej sztuki.

W spoilerze znajdziecie screeny wszystkich znajdziek w kolejności ich zdobywania:

SPOILER

1. Na pierwszy kamień natkniemy się zaraz na początku gry. Nie sposób przegapić.

2. Gdy dotrzemy na większy obszar kierujemy się w lewo wzdłuż skał. Kamień jest przed wodospadem.

3. Zaraz jak przejdziemy po desce nad przepaścią z prawej strony. Łatwo zauważyć.

4. W komnacie z trzema bramanami. Zauważymy jak tylko się w niej znajdziemy.

5. Wybieramy bramę po lewej stronie. Idąc dalej drogą po prawej stronie przy ruinach budowli.

6. Do znalezienia na większym obszarze. Będziemy musieli fabularnie przejść przez bramę iluzji, aby zniknął mur. Wchodzimy do budowli, otwieramy drzwi z lewej strony, ponownie przechodzimy przez bramę iluzji, wchodzimy przez otwarte przed chwilą drzwi, kierujemy się schodami po prawej stronie, następnie przechodzimy po belce do kamienia.

7. Zaraz po walce z grupą przeciwników. Wychodzimy z areny i mamy na wprost.

8. Po wejściu na następny większy leśny teren mijamy dwa szkielety po prawej stronie. Przechodzimy za drugim i na wprost mamy kolejny kamień.

9. Zaraz po filmiku z pojawieniem się mnóstwa znaków kierujemy się na wprost przez bramę iluzji. Przechodzimy przez mostek i idziemy w prawo. Opuszczamy kładkę tworząc kolejny mostek. Przechodzimy przez następną bramę iluzji. Wracamy się po utworzonym z kładki mostku. Kierujemy się do zabudowania przed sobą i w prawej jego części jest kamień.

10. Teraz wybieramy bramę z prawej strony w komnacie z trzema bramami. Idziemy prawą stroną drogi. Kamień znajduje się w niewielkiej jaskini.

11. Gdy dotrzemy do mostu prowadzącego do płonącej wioski skręcamy w lewo i zaraz kawałek niżej jest kamień.

12. Kierujemy się dalej drogą w dół od poprzedniego kamienia, przechodzimy pod mostem i na wprost w obszarze leśnym znajdziemy kamień.

13. Gdy dotrzemy do pierwszych zniszczonych chat kierujemy się w prawą stronę. W ruinach jednej z nich jest kamień.

14. Po wejściu drabiną do głównego obszaru wioski kierujemy się w lewo mostkiem do kolejnej chatki. Następnie w lewo i tam na balkonie będzie kolejny kamień.

15. W następnym etapie gry tuż po walce z dużym przeciwnikiem i jego kolegami kierujemy się do bramy z lewej strony. Przed nami będzie brama z runami do odszukania. Po wejściu z prawej strony jest przejście, za którym jest kolejny kamień.

16. Kolejny kamień jest w bramie po naprzeciwko przejścia, gdzie znaleźliśmy poprzedni. Jest niestety zaryglowania i trzeba iść na około. Najpierw udamy się na wrak statku i skoncentrujemy wzrok na schodach, aby odblokować przejście. Teraz już tylko musimy dojść okrężną drogą do kamienia.

17. W następnym etapie gry na plaży z lewej strony znajdziemy czego szukamy.

18. Wgłąb lądu przy skałach na wprost poprzedniego kamienia.

19. Idąc dalej wzdłuż plaży natkniemy się na kolejny kamień.

20. Idąc drogą pomiędzy wrakami statków tuż przed wyjściem w stronę wielkiego drzewa w zaułku z prawej strony.

21. Po lewej stronie na plaży przy wielkim drzewie.

22. Za wielkim drzewem przy skałach.

23. Po scence wewnątrz drzewa kierujemy się do odłamka najbardziej po lewej stronie mając drzewo za plecami. Gdy znajdziemy się w kolejnym obszarze idziemy wzdłuż plaży. Na końcu będzie kamień.

24. Wewnątrz kurhanu od wejścia kierujemy się cały czas w lewo. Za zniszczoną ścianą jest kamień.

25. Odchodząc od poprzedniego kamienia kierujemy się do przejścia w prawo, a następnie dwa razy w lewo.

26. Od poprzedniego kamienia kierujemy się dwa razy w prawo, potem w lewo i znowu w prawo.

27. Będąc ponownie przed wielkim drzewem kierujemy się w prawo mając drzewo za plecami. Wybieramy portal, za którym widnieje w oddali ruina wieży. Jak tylko znajdziemy się w nowym obszarze musimy za pomocą bramy w kształcie twarzy zmienić rzeczywistość na słoneczną. Idąc w stronę budynku znajdziemy kolejny kamień.

28. Następny znajduje się wewnątrz budynku gdzie będziemy szukali runy do otwarcia dużych drzwi.

29. Zaraz po otwarciu bramy znalezioną runą kierujemy się na wprost i obok schodów znajdziemy kamień.

30. Następny znajduje się w pomieszczeniu powyżej, gdzie wejdziemy naprawionymi schodami.

31. Kolejny jest do znalezienia jeszcze wyżej po zmianie rzeczywistości na słoneczną. Znajduje się przy ścianie na końcu pomieszczenia.

32. Aby dotrzeć do kolejnego kamienia musimy będąc w słonecznej rzeczywistości otworzyć dwoje drzwi przy ścianie z poprzednim kamieniem. Następnie zmienić rzeczywistość na deszczową, przejść przez otwartą drogę, aby opuścić kładkę, zmienić rzeczywistość na słoneczną, wrócić kładką i tam na balkonie znajdziemy kamień.

33. Ponownie będąc przy drzewie kierujemy się do portalu najdalej w prawo mając drzewo za plecami. Na kolejnym obszarze będziemy musieli na bagnach przejść przed dwie bramy iluzji. Zaraz przy trzeciej znajduje się kamień.

34. Następny także znajduje się w lokacji na bagnach. Jak tylko dotrzemy do domu kierujemy się w prawo.

35. Zaraz po wejściu do wnętrza góry na wprost trafimy na kamień. Nie sposób przeoczyć.

36. Kolejny znajduje się w niższej części jaskini. Gdy Senua zgasi pochodnie w wodzie i będziemy uciekać do oświetlonych obszarów kierujemy się dalej. Polecam iść aż do kolejnych schodów przy których jest pochodnia. Podnosimy ją i wracamy do ciemnego pomierzenia, z którego tu weszliśmy. Tam znajduje się kamień.

37. Kierujemy się schodami na górę z miejsca, gdzie podnieśliśmy pochodnię. Zamiast przechodzić przez bramę kierujemy się jednak kawałek dalej i wspinamy kawałeczek. We wnęce jest kamień.

38. Kolejny kamień znajdziemy zaraz po sekwencji przechodzenia po belce nad przepaścią. Kierujemy się na wprost i za kratami z lewej strony jest kamień.

39. Po znalezieniu poprzedniego kamienia schodzimy w dół. Idąc w stronę zamkniętej bramy znajdziemy kamień po lewej stronie. Bardzo łatwo zauważyć.

40. Po otwarciu bramy przed którą znaleźliśmy poprzedni kamień kierujemy się tunelem. Po prawej stronie znajdziemy następny. Nie sposób nie zauważyć.

41. Gdy w kolejnym etapie będziemy iść w około dużej rozpadliny natrafimy na spiralne schody. Tuż przy nich znajdziemy ten kamień.

42. Po dotarciu do zniszczonego mostu cofamy się kawałeczek i we wnęce jest kolejny kamień.

43. Po naprawieniu połowy mostu wchodzimy nań i koncentrując wzrok naprawiamy przejście po prawej stronie. Wchodzimy tam i z prawej strony za kratami znajdziemy kamień.

44. Następnie idąc spiralnymi schodami musimy wejść na samą górę. Tam znajdziemy ostatni już kamień.