Dziedzictwo kuźni to drugi większy dodatek do Kingdom Come: Deliverance 2. Składa się on na nową prostą linię qestów w Kuttenbergu połączoną z mechaniką odbudowy i prowadzenia własnej kuźni. W związku z tym oprócz typowych zadań wprowadzone są tu też różne powtarzalne aktywności związane ze zdobywaniem prestiżu.
Krok po kroku w Dziedzictwie kuźni:
Zapraszam do pozostałych poradników związanych z grą Kingdom Come: Deliverance 2:
W przypadku zdobywania trofeów w Dziedzictwie kuźni trzeba być bardzo uważnym, bo część trofeów można łatwo przeoczyć, a dodatkowo dotarcie do odpowiednich zadań trochę trwa i wiąże się z grindowaniem. Przed rozpoczęciem tej przygody zalecam zużyć Zbawiennego sznapsa, by dokonać ręcznego zapisu gry. Tak na wszelki wypadek w razie, gdyby z jakimś konkretnym trofeum pojawiły się problemy. Wtedy będzie można ponownie z tego miejsca rozpocząć dodatek i skupić się wyłącznie na brakującym pucharku jeśli nie będziemy mieli takiej możliwości w ramach automatycznych zapisów z misji.
Jeśli chodzi o ten dodatek to tu wyjątkowo nie da się ułożyć w pełni chronologicznej listy trofeów, gdyż większość naszej działalności wiąże się z aktywnościami, które pojawiają się dość losowo i można je robić w różnej kolejności. Dlatego też poniżej prezentuję rozpiskę odnośnie tego w jakim typie aktywności wyczekiwać konkretnego zadania związanego z trofeum. Większość konkretnych aktywności ma swoisty finał i to właśnie w nim mamy możliwość zdobycia trofeum.
Mamy tylko jedno trofeum związane z dokonaniem konkretnego wyboru w ramach głównego wątku tego dodatku. Dotyczy ono zadania Marzenie Marcina. Będziemy w nim musieli znaleźć byłego czeladnika Standę „Muchę”. Po znalezieniu go okaże się, że ma problem z długiem wobec jednego ze strażników – Pijawki i naszym zadaniem będzie się tym zająć. Musimy jednak wybrać możliwą opcję zakładu w ramach konnego wyścigu, by otrzymać
Wyścig z Pijawką.
W ramach rozwoju naszej kuźni zalecam jak najszybciej kupić w wyposażeniu zakładki KOMNATA dowolny Żyrandol oraz Piec. Każdy z tych elementów trwale zwiększy o 10% przyrost punktów prestiżu, które będą potrzebne ostatecznie do postępu fabularnego oraz finalnie trofeum
Nigdy więcej.

Trofea związane z Zajęciami cechowymi:
- Dochodzenie (ikona OKA) – jedno z pierwszych zleceń wyjątkowo zlecane jest przez Mistrza Buszka. Dotyczy ono śledztwa w sprawie Alchemika i wiąże się z trofeum
Zagadka czarnoksiężnika. Po zakończeniu tego zadania pamiętajmy, by w ramach nagrody za ukończenie wybrać dialog „Niczego nie chcę„. Dzięki temu zyskamy Szkic dla płatnerza V, który jest potrzebny do trofeum
Innowator. - Dochodzenie (ikona OKA) – pozostałe zadania z tej kwestii są stale zlecane przez Mistrza Klausa Eichnera w ramach aktywności W służbie cechu. Finał tej serii zadań wiąże się z trofeum
Cichy towarzysz. W tym zadaniu warto też zwrócić uwagę na skrzynię dostępną w podziemiach, bo zawiera ona Szkic dla odlewnika II oraz Szkic dla płatnerza I, które są potrzebne do trofeum
Innowator. - Złodziejstwo (ikona DŁONI) – zadania złodziejskie są zlecane przez Łachmana i jego pośredników w ramach aktywności Grzesznicy z Kuttenberga. Finał tej serii zadań wiąże się z trofeum
Marzenie Łachmana. - Strzelectwo (ikona STRZAŁY) – zadania z konkursem strzeleckim są zlecane przez innych lokalnych mieszkańców w ramach aktywności Kuttenberscy strzelcy. Jedno z nich zaprowadzi nas do trofeum
Dwaj bracia. W finale zaleca się też otworzenie skrzyni w obozie bandytów, by zyskać Szkic dla płatnerza IV potrzebny do trofeum
Innowator. Po zakończeniu wątku możemy też od razu kupić Szkic dla odlewnika III od Kawki. - Darowizna (ikona TRZECH MONET) – te zadania polegają wyłącznie na przekazaniu pieniędzy na jakiś konkretny cel. Musimy mieć na oku jedną konkretną opcję związaną z trofeum
Dźwięk dzwonu. Wiąże się to ze zbiórką w wiosce Stara Kutna.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Dziedzictwo Marcina / Martin’s Legacy
Ukończyłeś naprawę kutenberskiego zegara astronomicznego. / You’ve completed the restoration of the Kuttenberg astronomical clock.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu głównego wątku w dodatku.
Innowator / Innovator
Zdobyłeś wszystkie nowe bronie i zbroje od swoich czeladników. / You've acquired all the new weapons and armour from your journeymen.
To trofeum wymaga dłuższej rozgrywki. Generalnie nie jest ono tak całkowicie możliwe do pominięcia, ale część potrzebnych schematów można zdobyć przez konkretne wybory fabularne, co zmniejsza konieczność późniejszych poszukiwań w ramach wałkowania zleceń typu Dochodzenie (ikona OKA) oraz Złodziejstwo (ikona DŁONI). W owych zleceniach możemy bowiem też znaleźć schematy przy plądrowaniu skrzyń, ale niektóre są wyjątkowo trudne do trafienia.
Lista schematów:
- Szkic dla odlewnika I – otrzymamy kończąc wątek zleceń Grzesznicy z Kuttenberga.
- Szkic dla odlewnika II – możemy zdobyć w finale zadań Mistrza Klausa Eichnera w ramach aktywności W służbie cechu. Lokalizacja skrzyni jest zaznaczona w opisie trofeum
Cichy towarzysz. - Szkic dla odlewnika III – możemy zdobyć po finale zadań konkursem strzeleckim w ramach aktywności Kuttenberscy strzelcy. Jest to zaznaczone w opisie trofeum
Dwaj bracia. - Szkic dla płatnerza I – możemy zdobyć finale zadań Mistrza Klausa Eichnera w ramach aktywności W służbie cechu. Lokalizacja skrzyni jest zaznaczona w opisie trofeum
Cichy towarzysz. - Szkic dla płatnerza II – otrzymamy go w ramach zleceń dochodzenia W służbie cechu lub otrzymamy realizując wątek zleceń Grzesznicy z Kuttenberga.
- Szkic dla płatnerza III – otrzymamy go w ramach zleceń dochodzenia W służbie cechu lub otrzymamy realizując wątek zleceń Grzesznicy z Kuttenberga.
- Szkic dla płatnerza IV – możemy zdobyć w finale zadań konkursem strzeleckim w ramach aktywności Kuttenberscy strzelcy. Jest to zaznaczone w opisie trofeum
Dwaj bracia. - Szkic dla płatnerza V – do zdobycia w jednym z z pierwszych zleceń dochodzenia wyjątkowo zlecanego jest przez Mistrza Buszka. Dotyczy ono śledztwa w sprawie Alchemika i wiąże się z trofeum
Zagadka czarnoksiężnika. Musimy na końcu w ramach nagrody wybrać dialog „Niczego nie chcę„. Zaznaczone jest to też w opisie wspominanego trofeum.
Zdobyte szkice musimy przekazać pracującym w naszej kuźni czeladnikom. Odlewnikiem jest Puszko, a płatnerzem Standa. Przy przekazaniu każdego ze szkiców musimy odczekać jeden dzień nim sprzęt będzie dostępny do kupna. Musimy kupić też każdy z tych elementów by otrzymać trofeum i będzie to dość kosztowne zadanie, ale pod koniec rozgrywki powinniśmy mieć wystarczająco dużo pieniędzy.
Lista elementów do kupna:
- Pancerz Standy:
- Kuttenberski basinet
- Kuttenberski kirys warstwowy
- Kuttenberski ozdobny kirys
- Kuttenberskie płytowe naręczaki
- Kuttenberskie płytowe nagolenniki
- Broń Puszko:
- Buzdygan Buchara
- Młot bojowy Bazyliszka
- Puszka Puszki
Mistrz cechu kowali / Master of the Blacksmiths’ Guild
Zdałeś próbę i stałeś się mistrzem kowalstwa. / You passed the Trial and became a Master blacksmith.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego głównego zadania z dodatku.
Nie ma jak w domu! / Home Sweet Home!
Ukończyłeś odbudowę swojej kuźni. / You completed the reconstruction of your smithy.
Trofeum związane z odbudową kuźni. By je otrzymać nie musimy kupić najdroższych wersji ulepszeń, ale wystarczy podstawowy każdy z elementów sekcji OGRÓD. Będzie to jednak wymagało zgromadzenia od nas odpowiedniego poziomu prestiżu. Ostatnim elementem na jaki musimy poczekać to Sucha piwnica.
Nigdy więcej / Nevermore
Zdobyłeś mądrego kruka. / You acquired a clever raven.
Trofeum związane z odbudową kuźni. Tym razem jednak wiąże się z sekcją KOMNATA. W jednym z elementów w rogu pokoju możemy ustawić między innymi Lawaterz, Świecznik i ostatecznie Kruka. Jest to ulepszenie, które wymaga od nas zdobycia 25 poziomu prestiżu, wiec przyjdzie nam trochę poczekać na możliwość zakupu.
By przyspieszyć zdobywanie prestiżu polecam jak najszybciej kupić ulepszenia:
- Żyrandol (dowolny) – trwale dodaje premię 10% do zyskiwanego prestiżu kowalskiego.
- Piec (dowolny) – trwale dodaje premię 10% do zyskiwanego prestiżu kowalskiego.

Wyścig z Pijawką / Racing the Leech
Wygrałeś wyścig ze strażnikiem zwanym Pijawką. / You won a race against the guard nicknamed Leech.
Jedyne trofeum związane z dokonaniem konkretnego wyboru w ramach głównego wątku tego dodatku. Dotyczy ono zadania Marzenie Marcina. Będziemy w nim musieli znaleźć byłego czeladnika Standę „Muchę”. Po znalezieniu go okaże się, że ma problem z długiem wobec jednego ze strażników – Pijawki i naszym zadaniem będzie się tym zająć. Musimy jednak wybrać możliwą opcję zakładu w ramach konnego wyścigu, by otrzymać pucharek.

Po spotkaniu strażnika wybieramy dialogi:
- Chcesz pieniędzy od Standy?
- Założysz się o to?
- Z przyjemnością się pościągam.
- Wchodzę w to. (500)
Następnie czeka nas wyścig. Koniecznie zapiszmy sobie grę przed startem w razie, gdyby się nie udało wygrać. Przyda nam się tu dobry koń, bo Pijawka jest całkiem niezły, ale jeśli ogarniamy to po zakończeniu głównego wątku powinniśmy go bez problemu załatwić. Śmiga on na przełaj, więc nieco wolniej. Możemy sami zaznaczyć automatyczną jazdę na ścieżce jak tyko na nią wjedziemy. Drogi można się trzymać do trzeciej bramy kontrolnej. Do finału wygodniej jest już totalnie ściąć przez pole.
Dwaj bracia / Two Brothers
Załatwiłeś sprawy z Koniarzem bez walki. / You resolved things with Koniash without a fight.
Trofeum związane z finałem zleceń cechowych typu Strzelectwo (ikona STRZAŁY) – zadania z konkursem strzeleckim są zlecane przez innych lokalnych mieszkańców w ramach aktywności Kuttenberscy strzelcy. Większość wiąże się po prostu z pojedynkiem strzeleckim. Jeśli słabo nam idzie nie musimy się zakładać.
Finałowa misja rozpocznie się w widocznym poniżej miejscu. Podczas rozmowy jednak zamiast umówienia się ta turniej strzelecki czeka nas zadanie, by spotkać się z Kawką i dowiedzieć dlaczego nie pojawia się na strzelnicy. Możemy go spotkać w miejscu widocznym na drugim screenie.
Po rozmowie z Kawką otrzymamy list. Teraz jest NAJWAŻNIEJSZE, bo zamiast realizować cel zadania musimy udać się do ratusza i porozmawiać z Wójtem Andreasem Plumelem. Spotkamy go za dnia w biurze w miejscu pokazanym na screenie. Rozmawiamy z nim, ale NIE WYBIERAMY dialogu związanego z donoszeniem na Kawkę. Kluczowym jest dialog „Czy pojmaliście bandytę Bradę?„.
Następnie udajemy się do obozu bandytów gdzie kieruje nas cel misji. Podchodzimy bez wyciągniętej broni i dajemy się zauważyć. Gdy jeden z bandytów do nas podejdzie wciskamy
by rozpocząć rozmowę. Wywiąże się scenka spotkania podczas której wybieramy dialogi:
- Wiem, kto wydał Bradę!
- Zostaw Kawkę w spokoju.
Otrzymamy wtedy pucharek, ale jest jeszcze kilka rzeczy. Po pierwsze zanim bandyci wrócą musimy szybko pobiec do ich obozu i złupić skrzynię, bo znajdziemy w niej Szkic dla płatnerza IV, który jest nam potrzebny do trofeum
Innowator. Należy to zrobić szybko, by nie zostać zaatakowanym przez bandytów.
Następnie wracamy szybko do czekającego w pobliżu Kawki. Zapyta on nas o nagrodę i powinniśmy wybrać „Daj mi co masz.” Wiąże się to z błędem, że wybór drugiej opcji może z jakiegoś powodu później nam zablokować jego jako handlarza. Następnie czekamy jeden dzień i wracamy do Kawki, by zrobić zakupy. Za dania znajdziemy go w okolicy pokazanej na poniższym screenie. Powinien mieć teraz Szkic dla odlewnika III, który też jest niezbędny do
Innowator.

Marzenie Łachmana / The Ragman’s Dream
Pomogłeś Łachmanowi ocalić jego marzenie. / You helped the Ragman save his dream.
Trofeum związane z finałem zleceń cechowych typu Złodziejstwo (ikona DŁONI). Zadania złodziejskie są zlecane przez Łachmana i jego pośredników w ramach aktywności Grzesznicy z Kuttenberga. Finał tej serii zadań wiąże się ze zdobyciem tego pucharka.
W tym przypadku nie ma żadnych konkretnych wyborów fabularnym poza faktem, że musimy się zgodzić pomóc Łachmana rozwiązać jego problem z szantażystami. Spotykamy się z nimi przed miastem i możemy zapłacić okup lub spróbować ich zastraszyć, ale to bardzo trudne. Niezależnie od wyboru przyjdzie nam przeszukać bardzo duży obszar Kuttenberga w poszukiwaniu Jałmużnika. Nachodzimy się przy tym. Ja znalazłem go w miejscu widocznym na poniższym screenie, ale gość krąży po całym obszarze. Podczas rozmowy musimy go przekonać do oddania dokumentów i zwrócić je Łachmanowi.
Cichy towarzysz / Silent Partner
Przekazałeś dowód z podziemia i nikt przy tym nie zginął. / You handed over the evidence from the underground and no one died.
Trofeum związane z finałem zleceń cechowych typu Dochodzenie (ikona OKA). Zadania z tej kategorii są stale zlecane przez Mistrza Klausa Eichnera w ramach aktywności W służbie cechu. Wiążą się one z napadaniem na obozy bandytów i znajdowaniem zaginionych przedmiotów.
Finał tej linii zadań doprowadzi nas do konfrontacji Mistrza Klausa Eichnera z jego bratem Olbertem. Warto sobie wcześniej zapisać grę. Spotkamy się z nim w winnicy, gdzie wybieramy dialogi:
- Obrabowaliście nas!
- (Nic nie mów)
- Kto jest twoim królem, Olbercie?
- Klaus powinien pozostać mistrzem cechu. (ŁATWY poziom Prestiżu)
Następnie wybieramy opcje w której jesteśmy najbardziej biegli, by uzyskać informacje od Olberta. Są to bardzo trudne testy umiejętności.
Potem czeka nas zadanie zebrania dowodów i właśnie tu rozpoczynamy pracę nad tym trofeum. Udajemy się do budynku widocznego na poniższym screenie. Trzeba mieć tu dobrze rozwinięte umiejętności otwierania zamków, skradania i cichego ogłuszania. Najlepszą opcją jest włamanie się przez widoczne drzwi z bardzo trudnym zamkiem.
Po wejściu do środka po prawej zakradamy się i ogłuszamy po cichu strażnika. Ważne, by go nie zabijać! Podobnie robimy z drugim wewnątrz budynku. Teraz schodzimy drabinami do jaskini pod budynkiem. Uważajmy, bo w środku jest jeszcze dwóch strażników. Radzę nie używać pochodni, by nie zwracać uwagi. Jednego spotkamy naprzeciwko odwróconego plecami, ale jeszcze go nie ogłuszajmy. Jest tu bowiem drugi patrolujący i to jego musimy ogłuszyć w pierwszej kolejności. Potem wracamy do tego poprzedniego. W jednej z odnóg tuneli znajdziemy stertę skrzyń na której leży Sztylet mistrza Mateusza. To o niego nam chodzi. Obok znajdziemy też dwie skrzynie zawierajace Szkic dla odlewnika II oraz Szkic dla płatnerza I, które są potrzebne do trofeum
Innowator.

Po zdobyciu przedmiotów wracamy na górę i jedziemy do Mistrza Klausa Eichnera. Jeśli po drodze żaden ze strażników nie zginął otrzymamy ten pucharek.
Dźwięk dzwonu / Voice of the Bell
Dzięki twojej hojności Stara Kutna zyskała nowy dzwon. / Thanks to your generosity, Old Kutna gained a new bell.
Trofeum związane z finałem zleceń cechowych typu Darowizna (ikona TRZECH MONET). Zadania te polegają wyłącznie na przekazaniu pieniędzy na jakiś konkretny cel. Musimy mieć na oku jedną konkretną opcję związaną z tym trofeum. Wiąże się to ze zbiórką w wiosce Stara Kutna.
Należy podkreślić, że by to zlecenie się w ogóle wyświetliło musimy ukończyć zadanie poboczne Piekielna otchłań z podstawowej zawartości gry. Wiąże się ono właśnie z tą wioską.
Czekamy, aż w wiosce Stara Kutna pojawi się znacznik. Znajdujemy na miejscu kapłana i możemy zapytać „Na co zbierasz pieniądze?„. Następnie w skrzynce musimy przekazać pełną sumę 2000 groszy. Potem przyjdzie nam poczekać przynajmniej trzy pełne dni w świecie gry, by odbudowa się zakończyła. Wracamy do wioski i przewijamy czas do godziny 12:00 po czym zbliżamy się do kościoła. W pewnym momencie usłyszymy dźwięk dzwonu i będziemy mieli okazję wcisnąć
, by przybliżyć widok. Po tym otrzymamy trofeum.
Zagadka czarnoksiężnika / Warlock’s Riddle
Rozgryzłeś zagadkę zaginionego alchemika. / You cracked the riddle of the lost alchemist.
Trofeum związane z finałem zleceń cechowych typu Dochodzenie (ikona OKA). Zadania z tej kategorii są stale zlecane przez Mistrza Klausa Eichnera w ramach aktywności W służbie cechu. W przypadku tego jednego konkretnego zadania wyjątkowo jest ono zlecane przez Mistrza Buszka. I jest ono jednym z pierwszych zleceń cechowych dostępnych w grze.
Zadanie to doprowadzi nas na miejsce gospody na drodze przed Kuttenbergiem. Przeszukując gospodę znajdziemy zatrzaśnięte drzwi, które otwieramy kopniakiem. To tam mieszkał poszukiwany alchemik. Na regale znajdziemy kartkę z dziwną zagadką. Czytamy ją. Następnie udajemy się we wskazane na poniższym screenie miejsce, gdzie znajdziemy kapliczkę. Tuż za kapliczką zaś znajdziemy skrytkę z poszukiwanymi przez nas przedmiotami.
Po zakończeniu tego zadania pamiętajmy, by w ramach nagrody za ukończenie wybrać dialog „Niczego nie chcę„. Dzięki temu zyskamy Szkic dla płatnerza V, który jest potrzebny do trofeum
Innowator.
















