Zapraszamy do skorzystania z poradnika do Tails of Iron – gra mała, ale dla lubiących gatunek warta uwagi.
[poll id=”104″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
- Czas do zdobycia platyny: 6-8 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x6 / x10 / x10
- Liczba trofeów offline: 27
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Wypełnij zbrojownię Redgiego
- Zglitchowane trofea: BRAK
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Droga do platyny w grze Tails Of Iron w głównej mierze sprowadza się do jednego trofeum: Wypełnij zbrojownię Redgiego. To osiągnięcie wymaga od nas zdobycia wszystkich (ponad 200!) dostępnych w grze broni i elementów pancerza. Te natomiast będziemy otrzymywać za postęp w fabule, zabijanie przeciwników, potyczki z bossami, eksploracje, zlecenia poboczne itd. Niestety na chwilę obecną nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić czy trofeum jest pomijalne – część przedmiotów można podnieść tylko w danym momencie (na przykład po walce z oponentem) i znikają one bezpowrotnie z tego miejsca, natomiast wiele wskazuje na to, że pod koniec gry wszystkie pominięte przedmioty można odzyskać kupując schematy u kupców. Same przedmioty nie są trudne do przeoczenia, nie wymagają nadmiernej eksploracji (mapa jest dość liniowa i podczas fabuły głównej odwiedzamy niemalże każde możliwe miejsce) i jeśli będziesz się rozglądać to bez problemu zbierzesz je wszystkie. Jeśli mimo to masz obawy, to zapraszam do opisu pucharka – znajdziesz tam mapki z opisami, dzięki którymi możesz na bieżąco śledzić postęp.
AKTUALIZACJA: dla tych co obawiają się możliwości pominięcia przedmiotów, wraz z czasem coraz więcej osób potwierdziło, że absolutnie nic nie jest pomijalne. Zgodnie z komentarzem pod poradnikiem od użytkownika MerseysideRed: „Po ukończeniu głównego wątku brakujące itemy do zbrojowni pojawiły się na mapie w postaci białych ikonek ze skarbem”. Równocześnie 4tego kwietnia developer za pomocą Twittera opublikował następującą wiadomość: „None of the weapons or armour are missable. Any weapons or armours that are dropped by enemies but not collected are available to buy in the shops (żadna z broni lub uzbrojenia nie jest pomijalna, wszystkie przedmiotu upuszczone przez przeciwników i nie zebrane są dostępne do kupienia w sklepach)”.
KROK 1: Przejdź grę
Przejście fabularne. Podczas tego kroku gra nagrodzi Cie wieloma pucharkami, bo wiele z nich jest ściśle związana z fabułą, a kilka innych wpada naturalnie (na przykład te związane z zabitymi przeciwnikami czy zebranymi materiałami). Jedyne co warto mieć na uwadze to wspomniane wyżej trofeum Wypełnij zbrojownię Redgiego – samemu rozglądaj się za przedmiotami lub skorzystaj z poradnika.
AKTUALIZACJA: wraz z darmowym DLC do gry weszły poziomy trudności – nie mają one wpływu na zdobycie platyny, więc jeśli chcesz ułatwić sobie drogę to spokojnie możesz skorzystać z tego ułatwienia.
KROK 2: Wykonaj pozostałe zadania dla frakcji, zabij opcjonalnych bossów, odblokuj brakujące przepisy
Po napisach końcowych świat stoi przed nami otworem. Kolejny krok polega na wykonaniu wszystkich pozostałych czynności. Warto wspomnieć, że za wszystkie te aktywności otrzymuje się przedmioty do zbrojowni Redgiego. Jeśli w tym miejscu ciągle widzisz znaki zapytania przy niektórych przedmiotach to nie przejmuj się, tylko wyczyść wszystkie nieodblokowane trofea.
KROK 3: Wypełnij zbrojownie Redgiego
Jeśli zebrałeś wszystkie przedmioty to platyna powinna wpaść na sam koniec poprzedniego kroku. Jeśli tak się nie stało (a wszystkie pozostałe trofea są już odblokowane) to sprawdź czy któryś z kupców (we wsi Długi Ogon lub przy kreciej arenie) nie ma na sprzedaż zaległych schematów, które możesz wykorzystać u Kowala. Jeśli to dalej nie pomogło to warto sprawdzić jakiego konkretnie rodzaju wyposażenia brakuje i korzystając z poradnika upewnić się, że wszystkie skrzynie lub potencjalne pominięte miejsca są dokładnie sprawdzone.
Poradnik:
Król królów / King of Kings
Zbierz wszystkie inne medale / Complete all other Trophies
Odblokuj wszystkie trofea. Jak szybko zauważysz wszystkie pozostałe trofea sprowadzają się do jednego – zebrania wszystkich broni i pancerzy.
Zostań królem / Become King 30
Zostań królem Szczurzego Królestwa / Become King of the Rat Kingdom
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Wpada po wygranym pojedynku na arenie.
Uratuj braci Redgiego / Rescue Redgi’s Brothers 30
Uratuj braci Redgiego przed żabimi klanami / Rescue Redgi’s brothers from the Frog clans
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Uratuj braci Redgiego – kowala Bam Bama i kucharza Rem Rema (wiem jak to brzmi, ale to nie ja wymyślałem te imiona).
Spotkaj istoty z głębi / Meet the Creatures from the Deep 30
Spotkaj pod ziemią dziwaczne, nowe istoty / Meet the strange new creatures underground
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Podczas próby wydostania się z kopalni spotykamy na swej drodze pewnego Kretotowarzysza. Trofeum wpadnie gdy dotrzesz do jego miasta.
Broń dwuręczna / Two Handed Weapon 30
Zdobądź pierwszą broń dwuręczną / Receive the first two handed weapon
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. W pewnym momencie gry (gdy dotrzemy do obozu myśliwych) zauważycie, że przejście dalej jest zabarykadowane. Do zniszczenia tej barykady potrzebna będzie broń dwuręczna, która otrzymamy za wykonanie głównego questa. Broń ta oprócz możliwości niszczenia barykad, może być równie dobrze wykorzystywana w walce.
Broń dystansowa / Ranged Weapon 30
Zdobądź pierwszą broń dystansową / Receive the first ranged weapon
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Jak w przypadku poprzedniego trofeum dotyczącego broni dwuręcznej – łuk otrzymujemy od Łowców za uporanie się z ich problemem.
Pokonaj 25 żab / Defeat 25 Frogs 30
Pokonaj w boju 25 żab / Defeat 25 frogs in battle
Żaby są głównymi przeciwnikami, które spotkamy podczas gry. Pokonanie 25 z nich nie powinno być najmniejszym problemem, dlatego trofeum wpadnie naturalnie podczas przechodzenia Tails of Iron.
Pokonaj 25 czerwi / Defeat 25 Grubs 30
Pokonaj w boju 25 czerwi / Defeat 25 grubs in battle
Czerwie pojawiają się po raz pierwszy w piwnicy gospodarstwa tuż za wsią Długi Ogon. Jak w przypadku zwalczania żab – nie powinieneś się martwić o to trofeum, gdyż gra wystawi do walki z Redgim wystarczającą liczba tego rodzaju przeciwników.
Pokonaj 25 mozich / Defeat 25 Mozis 30
Pokonaj w boju 25 mozich / Defeat 25 mozis in battle
Ten rodzaj przeciwników pojawi się po zdobyciu łuku. Podczas przygody napotkasz przynajmniej 25 mozich, wieć po raz kolejny nie ma się czym przejmować, a trofeum wpada naturalnie podczas wątku głównego.
Wspomóż frakcję strażniczą / Complete Guard Faction 40
Ukończ zadanie treningowe na tablicy frakcji strażniczej w twierdzy szczurów / Complete the Training Quest on the Guard Faction Board in the Rat Fort
Zadania dla frakcji to nic innego, jak drobne questy poboczne, na które natkniemy się w kilku miejscach. Pierwszą okazję do pomocy frakcji będziemy mieli już na samym początku gry. Na tablicy zadań będą na nas czekały dwa zlecenia, które i tak musimy przejść ze względu na główną fabułę. Poniżej znajdziecie spis zadań na tablicy frakcji strażniczej w twierdzy szczurów.
NAZWA ZLECENIA | NAGRODA |
Szkolenie z kukłą | 2x monety |
Próba walki | brak |
Wspomóż frakcję myśliwych / Complete Ranger Faction 40
Ukończ wszystkie zadania na tablicy frakcji myśliwych w ich chacie / Complete all quests on the Ranger Faction Board at the Rangers’ Lodge
Tym razem należy zdobyć wszystkie zadania dla myśliwych, tablica ta znajduje się w budynku w obozie Łowców. Poniżej znajduje się lista wszystkich zadań.
NAZWA ZLECENIA | NAGRODA |
Zapoluj na czerwie | 2 monety, 10 kawałków potworów |
Zniszcz gniazdo czerwi | 2 monety, 10 kawałków potworów |
Obóz żabich zbójców | 4 monety, 5 sztabek żelaza |
Zniszcz gniazdo mozich | 2 monety, 10 kawałków potworów |
Zapoluj na mozich | 3 monety, 5 sztabek żelaza |
Nadciąga nowy wróg | 10 monet, 10 sztabek żelaza |
Król mozich | 10 monet, 15 kawałków potworów |
Powrót królowej | 10 monet, 10 sztabek żelaza |
Dziwna istota | 10 monet, 10 sztabek żelaza |
Wspomóż frakcję starszego / Complete Elder Faction 40
Ukończ wszystkie zadania na tablicy starszego we wsi Długi Ogon / Complete all quests on the Elder Board in Longtail Village
Tablica z zadaniami dla tej frakcji znajduje się obok domu starszego. Zawiera ona 3 zadania.
NAZWA ZLECENIA | NAGRODA |
Plaga czerwi w piwnicy rolnika | 2 monety, 10 kawałków potworów |
Górniczy kłopot | 4 monety, 10 kawałków potworów |
Gniazdo czerwi w wieży | 3 monety, 10 kawałków potworów |
Wykonaj zadania frakcji areny / Complete Arena Faction 40
Ukończ wszystkie zadania na tablicy areny / Complete all quests on the Arena Board
Ostatnia tablica dostępna jest w mieście kretów. Różni się od pozostałych tablic tym, że wszystkie zadania związane są z walkami na arenie, która znajduje się obok. Oto lista zleceń.
NAZWA ZLECENIA | NAGRODA |
Wyzwanie na arenie: Kret Mysterio | 10 monet, 10 kawałków potworów |
Wyzwanie na arenie: Macho Kret | 10 monet, 10 kawałków potworów |
Wyzwanie na arenie: Kreciak | 10 monet, 10 kawałków potworów |
Wyzwanie na arenie: Kretopancernik | 10 monet, 10 kawałków potworów |
Wyzwanie na arenie: Hulk Kretan | 10 monet, 10 kawałków potworów |
Wyzwanie na arenie: podwójny kłopot | 15 monet, 10 kawałków potworów |
Dzika fala | 20 sztabek żelaza, 30 kawałków potworów |
Wypełnij zbrojownię Redgiego / Complete Redgi’s Armoury 50
Zbierz wszystkie rodzaje broni i pancerza / Collect all weapons and armours
Trofeum łatwo przeoczyć!
Najtrudniejsze trofeum w całej grze, które wpadnie jako ostatnie. Polega ono na zebraniu wszystkich ponad 200 broni i pancerzy w grze. Brzmi strasznie, jednak w rzeczywistości nie jest aż tak koszmarne. Większa część z tych przedmiotów wpadnie automatycznie do naszego ekwipunku za postępy w fabule czy też za wykonanie zleceń pobocznych. Pewna liczba przedmiotów pojawi się też w formie nagrody za pokonanie pomniejszych przeciwników lub bossów, dlatego starajcie się podnosić łupy po każdej walce, Te, które są elementami zbrojowni podświetlają się dodatkowo na niebiesko (w przeciwieństwie do materiałów czy amunicji, które również wypadają z zabitych oponentów, ale są oznaczone na biało). Być może pominięte przedmioty można odzyskać kupując od kupców schematy po ukończeniu gry. Jednak póki ta teoria nie znajdzie swojego potwierdzenia, to musimy zakładać, że trofeum może być pomijalne, dlatego warto grabić wrogów po każdej potyczce.
Poniżej znajdują się 4 mapy z zaznaczonymi znajdźkami oraz tabelki opisujące dokładniej co/gdzie kryje się pod każdą liczbą. Osobiście polecam granie z otwartymi oczami i sięgnięcie po mapki dopiero w awaryjnej sytuacji, jednak wybór zostawiam Wam.
NUMER | RODZAJ BRONI/PANCERZA | KRÓTKI OPIS |
1 | Lekki hełm | W szafie. |
2 | Lekka zbroja | W szafie. |
3 | Lekka zbroja | W szafie. |
4 | Lekka tarcza | W szafie. |
5 | Średnia tarcza | W szafie. |
6 | Miecz | W szafie. |
7 | Miecz | W szafie. |
8 | Średni hełm | Ze schematu – schematy można kupić u kupców we wsi Długi Ogon oraz przy kreciej Arenie, jak i również dostajemy je w ramach nagród. |
9 | Miecz | Leży na środku areny po walce z Zieloną Brodawką. |
10 | Lekki hełm | Lokacja pod mostem, której nie ma na mapie – w beczkach na prawo od ławki. |
11 | Lekki hełm | Otrzymujemy od heralda, po walce z kilkoma żabami w zniszczonej sali tronowej. |
12 | Kusza | Otrzymujemy po walce z czerwiami, pod pomnikiem Szczurzaka. |
13 | Lekka zbroja | Nagroda za obdudowanie kuchni. |
14 | Lekki hełm | Nagroda za obdudowanie kuchni. |
15 | Lekka tarcza | Nagroda za obdudowanie kuchni. |
16 | Miecz | Nagroda za obdudowanie kuchni. |
17 | Miecz dwuręczny | Nagroda za odbudowanie kuźni. |
18 | Lekki hełm | Nagroda za odbudowanie kuźni. |
19 | Włócznia | Po odbudowaniu kuźni, gra każe nam wykorzystać schematy u kowala – polecam wykorzystać jeden aby pchnąć fabułę a pozostałe zostawić na koniec gry. |
20 | Lekka zbroja | Po odblokowaniu drugiego przepisu w kuchni. |
21 | Lekki hełm | Po odblokowaniu drugiego przepisu w kuchni. |
22 | Topór dwuręczny | W wykopanej skrzyni. |
23 | Średni hełm | W szkielecie na ziemi. |
24 | Topór | W wykopanej skrzyni. |
25 | Lekki hełm | W wykopanej skrzyni. |
26 | Średnia tarcza | W szkielecie na ziemi. |
27 | Lekka zbroja | W skrzyni. |
28 | Lekka zbroja | W wykopanej skrzyni. |
29 | Lekki hełm | W wykopanej skrzyni. |
30 | Miecz | W wykopanej skrzyni. |
31 | Średnia tarcza | Wypada z pokonanej zombie-ropuchy. |
32 | Topór dwuręczny | Wypada z Czerwonej Brodawki. |
33 | Ciężka zbroja | Wypada z Czerwonej Brodawki. |
34 | Lekki hełm | W skrzyni. |
35 | Lekki hełm | W skrzyni. |
36 | Średni hełm | Od barda, po wydostaniu się z Zakazanych Krypt. |
37 | Włócznia | Po odnalezieniu księgi ze schematami dla kowala. |
38 | Włócznia dwuręczna | Po odnalezieniu księgi ze schematami dla kowala. |
39 | Miecz dwuręczny | Nagroda za odbudowanie sali tronowej. |
40 | Ciężka tarcza | Nagroda za odbudowanie sali tronowej. |
41 | Topór | W wykopanej skrzyni. |
42 | Ciężka tarcza + średni hełm | Wypada po walce z Sha-moonem, razem z kluczem. |
43 | Topór | Wypada po walce z Sha-moonem, razem z kluczem. |
44 | Miecz | W chatce, na platformie nad żólwiem. |
45 | Średni hełm | W skrzyni, na tej samej platformie co poprzednia broń. |
46 | Miecz dwuręczny | W skrzyni, na tej samej platformie co poprzednia broń. |
47 | Lekki hełm | Po pokonaniu Zielonej Brodawki i powrocie do sali tronowej. |
48 | Lekka zbroja | Po pokonaniu Zielonej Brodawki i powrocie do sali tronowej. |
49 | Miecz | Po pokonaniu Zielonej Brodawki i powrocie do sali tronowej. |
50 | Miecz dwuręczny | Po pokonaniu Zielonej Brodawki i powrocie do sali tronowej. |
51 | Średnia tarcza | Po pokonaniu Zielonej Brodawki i powrocie do sali tronowej. |
52 | Średni hełm | Nagroda za pokonanie Szczurzysława Szczureckiego. |
53 | Topór | Nagroda za pokonanie Szczurzysława Szczureckiego. |
54 | Średnia tarcza | Nagroda za pokonanie Szczurzysława Szczureckiego. |
55 | Lekki hełm | Nagroda za pokonanie Szczurzaka Augustogona. |
56 | Lekki hełm | Ze schematu. |
57 | Lekki hełm | Ze schematu. |
58 | Średni hełm | Ze schematu. |
59 | Średni hełm | Ze schematu. |
60 | Średni hełm | Ze schematu. |
61 | Średni hełm | Ze schematu. |
62 | Ciężki hełm | Ze schematu. |
63 | Ciężki hełm | Ze schematu. |
64 | Ciężki hełm | Ze schematu. |
65 | Ciężki hełm | Ze schematu. |
66 | Lekka zbroja | Ze schematu. |
67 | Lekka zbroja | Ze schematu. |
68 | Lekka zbroja | Ze schematu. |
69 | Lekka zbroja | Ze schematu. |
70 | Średnia zbroja | Ze schematu. |
71 | Średnia zbroja | Ze schematu. |
72 | Średnia zbroja | Ze schematu. |
73 | Ciężka zbroja | Ze schematu. |
74 | Ciężka zbroja | Ze schematu. |
75 | Ciężka zbroja | Ze schematu. |
76 | Średnia tarcza | Ze schematu. |
77 | Ciężka tarcza | Ze schematu. |
78 | Ciężka tarcza | Ze schematu. |
79 | Miecz | Ze schematu. |
80 | Miecz | Ze schematu. |
81 | Miecz | Ze schematu. |
82 | Miecz | Ze schematu. |
83 | Topór | Ze schematu. |
84 | Topór | Ze schematu. |
85 | Włócznia | Ze schematu. |
86 | Włócznia | Ze schematu. |
87 | Włócznia | Ze schematu. |
88 | Włócznia | Ze schematu. |
89 | Miecz dwuręczny | Ze schematu. |
90 | Miecz dwuręczny | Ze schematu. |
91 | Miecz dwuręczny | Ze schematu. |
92 | Włócznia dwuręczna | Ze schematu. |
93 | Włócznia dwuręczna | Ze schematu. |
94 | Kusza | Ze schematu. |
95 | Kusza | Ze schematu. |
96 | Broń palna | Ze schematu. |
NUMER | RODZAJ BRONI/PANCERZA | KRÓTKI OPIS |
1 | Włócznia | Po przybyciu do wioski, wypada z pierwszej zabitej żaby. |
2 | Lekka tarcza | Na prawo od ratusza, przy zwłokach. |
3 | Ciężki hełm | Wypada z zabitej żaby, przed otrzymaniem klucza do ratusza. |
4 | Średni hełm | Wypada z zabitej żaby, po wejściu do ratusza. |
5 | Lekki hełm | Nagroda za wyczyszczeniu ratusza. |
6 | Lekka zbroja | Nagroda za wyczyszczeniu ratusza. |
7 | Ciężka zbroja | Nagroda za wyczyszczeniu ratusza. |
8 | Lekka tarcza | Nagroda za wyczyszczeniu ratusza. |
9 | Miecz | Nagroda za wyczyszczeniu ratusza. |
10 | Włócznia | Nagroda za wyczyszczeniu ratusza. |
11 | Lekka zbroja | Wypada po zabiciu Młócarza. |
12 | Włócznia | Na pomoście. |
13 | Średni hełm | Wypada z beczki przed wejściem do budynku. |
14 | Miecz | Na platformie nad drzwiami. |
15 | Średnia tarcza | Wypada z jednej żaby podczas potyczki z Lansa Alutem. |
16 | Włócznia | Wypada z Lansa Aluta. |
17 | Łuk | Nagroda za uratowanie kucharza. |
18 | Lekki hełm | W skrzyni. |
19 | Lekka zbroja | Od szczura w gospodarstwie, nagroda za wykonanie zadania „Plaga czerwi w piwnicy rolnika”. |
20 | Włócznia | Od szczura w gospodarstwie, nagroda za wykonanie zadania „Plaga czerwi w piwnicy rolnika”. |
21 | Topór | Wypada z żaby, z którą walczymy po raz pierwszy docierając do gildii łowców. |
22 | Topór dwuręczny | Drugie piętro chatki łowców. |
23 | Średnia tarcza | Ukryta pod mostem. |
24 | Lekka tarcza | Dostęp do niej można uzyskać dopiero po odblokowaniu broni dwuręcznej. |
25 | Topór | Przed wejściem do pomieszczenia z pierwszym posążkiem. |
26 | Topór | Wypada z jednej z żab podczas walki. |
27 | Łuk | Wypada po zabiciu jednej z żab, tuż po znalezieniu młota kowala. |
28 | Średnia zbroja | Po zabiciu Bloko Bloko. |
29 | Topór | Po zabiciu Bloko Bloko. |
30 | Lekka zbroja | W skrzyni, na prawo od drabiny prowadzącej do następnego pomieszczenia. |
31 | Ciężka tarcza | Po pokonaniu Bloki Magu. |
32 | Włócznia | Po pokonaniu Bloki Magu. |
33 | Miecz | Nagroda za wykonanie zadania „Zapoluj na czerwie”. |
34 | Ciężka tarcza | Nagroda za wykonanie zadania „Zapoluj na czerwie”. |
35 | Topór | Nagroda za wykonanie zadania „Zniszcz gniazdo czerwi”. |
36 | Ciężka zbroja | Nagroda za wykonanie zadania „Zniszcz gniazdo czerwi”. |
37 | Lekka zbroja | Na platformie. |
38 | Włócznia | Na platformie. |
39 | Włócznia | Nagroda za wykonanie zadania „Obóz żabich zbójców”. |
40 | Miecz dwuręczny | Wypada z żaby podczas wykonywania zadania „Obóz żabich zbójców”. |
41 | Lekka zbroja | Wypada z żaby podczas wykonywania zadania „Obóz żabich zbójców”. |
42 | Topór dwuręczny | Wypada ze skrzyni, którą należy zestrzelić za pomocą łuku. |
43 | Topór dwuręczny | Na środku pokoju. |
44 | Lekka zbroja | W skrzyni. |
45 | Średni hełm | Od NPC w nagrodę za wykonanie zadania „Górniczy kłopot”. |
46 | Miecz dwuręczny | Od NPC w nagrodę za wykonanie zadania „Górniczy kłopot”. |
47 | Topór | Nagroda za wykonanie zadania „Zniszcz gniazdo mozich”. |
48 | Włócznia dwuręczna | Nagroda za wykonanie zadania „Zniszcz gniazdo mozich”. |
49 | Średni hełm | Nagroda za wykonanie zadania „Zapoluj na mozich”. |
50 | Średnia tarcza | Nagroda za wykonanie zadania „Zapoluj na mozich”. |
51 | Włócznia dwuręczna | Nagroda za wykonanie zadania „Zapoluj na mozich”. |
52 | Lekki hełm | W skrzyni, która pojawia się po ukończeniu pięciu zleceń dla frakcji Łowców. |
53 | Lekka zbroja | W skrzyni, która pojawia się po ukończeniu pięciu zleceń dla frakcji Łowców. |
54 | Lekka tarcza | Nagroda za oddanie dzieciom pluszowego misia, którego znaleźć można w tunelach pod obozem Łowców (fioletowa gwiazdka na mapie znajdziek). |
55 | Miecz | Pod drewnianym pomostem. |
56 | Ciężka tarcza | Od NPC w nagrode za wykonanie zadania „Gniazdo czerwi w wieży”. |
57 | Włócznia | Od NPC w nagrode za wykonanie zadania „Gniazdo czerwi w wieży”. |
58 | Lekka tarcza | Od NPC w nagrode za wykonanie zadania „Gniazdo czerwi w wieży”. |
59 | Włócznia dwuręczna | Nagroda za pomoc w naprawieniu wozu, patrz trofeum Napraw wóz podróżnego. |
60 | Ciężka zbroja | Nagroda za pomoc w naprawieniu wozu, patrz trofeum Napraw wóz podróżnego. |
61 | Ciężka tarcza | Nagroda za wykonanie zadania „Nadciąga nowy wróg”. |
62 | Średnia zbroja | Nagroda za wykonanie zadania „Nadciąga nowy wróg”. |
63 | Topór | Nagroda za wykonanie zadania „Król mozich”. |
64 | Topór dwuręczny | Nagroda za wykonanie zadania „Król mozich”. |
65 | Ciężka zbroja | Nagroda za wykonanie zadania „Powrót królowej”. |
66 | Topór | Nagroda za wykonanie zadania „Powrót królowej”. |
67 | Ciężki hełm | Wypada z pokonanego Długołuka. |
68 | Średni hełm | Leży przy zwłokach. |
69 | Topór | W wykopanej skrzyni. |
70 | Średnia zbroja | Leży przy zwłokach. |
71 | Łuk | Obok miejsca, w którym zdobywamy bezpiecznik. |
72 | Topór dwuręczny | W wykopanej skrzyni. |
73 | Włócznia dwuręczna | Otrzymujemy ją od krety, gdy po raz pierwszy docieramy do tramwaju. |
74 | Włócznia | Po zabiciu królowej czerwi w pomieszczeniu z przełącznikiem, przy zwłokach. |
75 | Miecz | Nagroda za wykonanie zadania „Dziwna istota”. |
76 | Ciężka zbroja | Nagroda za wykonanie zadania „Dziwna istota”. |
77 | Topór | W wykopanej skrzyni. |
78 | Ciężki hełm | W wykopanej skrzyni. |
79 | Topór | W wykopanej skrzyni. |
80 | Ciężka zbroja | Leży przy zwłokach. |
81 | Miecz | Leży przy zwłokach. |
NUMER | RODZAJ BRONI/PANCERZA | KRÓTKI OPIS |
1 | Średnia tarcza | Na końcu pokoju, po prawej stronie. |
2 | Miecz | Do kupienia za 20 kawałków potworów od kreta przy biurku. |
3 | Lekka zbroja | Do kupienia za 20 kawałków potworów od kreta przy biurku. |
4 | Średni hełm | Do kupienia za 20 kawałków potworów od kreta przy biurku. |
5 | Lekka tarcza | Do kupienia za 20 kawałków potworów od kreta przy biurku. |
6 | Włócznia | Nagroda za wykonanie zadania „Wyzwanie na arenie: Kret Mysterio”. |
7 | Topór | Nagroda za wykonanie zadania „Wyzwanie na arenie: Macho Kret”. |
8 | Topór dwuręczny | Nagroda za wykonanie zadania „Wyzwanie na arenie: Macho Kret”. |
9 | Broń palna | Nagroda za wykonanie zadania „Wyzwanie na arenie: Kreciak”. |
10 | Średni hełm | Skrzynia na prawo od windy. |
11 | Średni hełm | Skrzynia na prawo od windy. |
12 | Lekki hełm | Nad schodami, aby dostać się do tego miejsca użyj windy po prawej stronie. |
13 | Miecz | Na platformie, którą należy opuścić opuścić używając dźwigni. |
14 | Włócznia | Na platformie, na którą można się dostać używając sufitu. |
15 | Ciężka tarcza | Nagroda za wykonanie zadania „Wyzwanie na arenie: Kretopancernik”. |
16 | Miecz | Nagroda za wykonanie zadania „Wyzwanie na arenie: Hulk Kretan”. |
17 | Włócznia dwuręczna | Nagroda za wykonanie zadania „Wyzwanie na arenie: Hulk Kretan”. |
18 | Średnia zbroja | Nagroda za wykonanie zadania „Wyzwanie na arenie: Hulk Kretan”. |
19 | Ciężki hełm | Nagroda za wykonanie zadania „Wyzwanie na arenie: Hulk Kretan”. |
20 | Ciężki hełm | Nagroda za wykonanie zadania „Wyzwanie na arenie: podwójmy kłopot”. |
NUMER | RODZAJ BRONI/PANCERZA | KRÓTKI OPIS |
1 | Średni hełm | Wypada z jednej z żab po pierwszej walce na Żabich Ziemiach. |
2 | Lekka tarcza | Wypada z jednej z żab po drugiej potyczce na Żabich Ziemiach. |
3 | Topór dwuręczny | Wypada z dużej żaby po trzeciej potyczce (z irytującymi łucznikami w wieżyczkach). |
4 | Broń palna | Po pokonaniu Żelaznej Żaby. |
5 | Ciężka tarcza | Po pokonaniu Żelaznej Żaby. |
6 | Lekki hełm | Po pokonaniu Zielonej Brodawki i uratowaniu Denisa. |
7 | Włócznia dwuręczna | Po pokonaniu Zielonej Brodawki i uratowaniu Denisa. |
Uzupełnij listę przepisów kucharza / Complete the Chef’s Book 50
Zbierz wszystkie składniki z książki kucharskiej / Collect all Ingredients in the Chef’s Book
Odblokowywanie kolejnych przepisów u kucharza powiększa pasek zdrowia Redgiego. Aby odblokować przepis należy odnaleźć 3 składniki, a następnie udać się do kuchni. Poniżej znajdziecie listę przepisów wraz z listą niezbędnych składników.
- Przepis (związany z fabułą)
- Korzeń – znajduje się w piwnicy pod kuchnią.
- Jagody – to samo pomieszczenie co korzeń, otrzymamy je od Barda.
- Woda – jeszcze raz to samo pomieszczenie, na samym końcu.
- Przepis (związany z fabułą)
- Chleb – kupisz go u kupca we wsi Długi Ogon (pierwszy budynek na prawo od tablicy szybkiej podróży).
- Grzyb – ten sam kupiec co w przypadku chleba.
- Mleko – należy porozmawiać z NPC koło budynku, w którym znajduję się kupiec, a następnie wykonać dla niego drobną 'eskortową’ przysługę.
- Przepis
- Ser – w zakazanych kryptach, w sali do której należy odnieść posążki (patrz trofeum Odnieś posążki).
- Nóżka robaka – aby ją uzyskać należy dać kompas szczurowi przy gildii łowców, kompas kupimy od innego szczura we wsi Długi Ogon.
- Miód – można go dostać od NPC, który wymieni się z nami w zamian za deski i farbę (deski uzyskasz od NPC stojącego na drodze do kopalni, natomiast farbę można kupić u kupca za odpowiednią cenę).
- Przepis
- Sałata – do odnalezienia w kopalni żelaza.
- Mięso w puszce – do kupienia u kupca obok kreciej areny za 30 kawałków potworów.
- Chrupkobaki – dostarcz oliwę (znajdziesz ją w starych tunelach) do kreta stojącego obok pojazdu, do którego należy zdobyć paliwo.
Odnieś posążki / Return the Statues 40
Odnieś wszystkie posążki na ich miejsce / Return all Statues to their resting place
Eksplorując świat odnajdziesz porozrzucane posążki, które należy odnieść do sali pod Szkarłatną Twierdzą. Poniżej nazwy posążków wraz z lokacjami:
- Symbol żniw – ten posążek znajduje się w niewielkim pomieszczeniu, do którego wejście ukryte jest pod mostem. Lokacja znajduje się pomiędzy obozem Łowców a wieżą.
- Symbol przywództwa – znajdziesz go pod wieżą znajdującą się na wschód od obozu Łowców.
- Symbol rodziny – ta statuetka leży w tym samym pomieszczeniu, do którego trzeba zanieść wszystkie figurki, przynajmniej nie trzeba daleko chodzić.
- Symbol wojny – do kupienia od kupca koło kreciej areny za 10 sztabek żelaza.
Pokonaj Szczurzysława Szczureckiego / Defeat Ratnor Rodentson 50
Pokonaj Szczurzysława Szczureckiego głęboko w Zakazanych Kryptach / Defeat Ratnor Rodentson in the deeps of the Forbidden Crypts
Szurzysław Szczurecki jest to jeden z dwóch opcjonalnych bossów w grze. Możliwość walki z nim pojawia się w połowie gry (pod koniec eksploracji Krypt), jednakże polecam zostawienie tej walki na koniec gry. Komnata z tym bossem znajduje się pod Szkarłatną Twierdzą, najszybciej się do niej dostać przez kuchenną piwnice. Sama walka nie powinna stanowić problemu, gdyż Szczurzysław nie jest finezyjnym przeciwnikiem i jego sekwencja ataków po chwili staje się bardzo przewidywalna. Poniżej znajdziecie film z walką:
Pokonaj Szczurzaka Augustogona / Defeat Rattus Augustail 40
Pokonaj Szczurzaka Augustogona głęboko w Zakazanych Kryptach / Defeat Rattus Augustail in the deeps of the Forbidden Crypts
Jest to drugi opcjonalny boss. Możliwość walki z nim pojawia się po umieszczeniu wszystkich posążków na swoich miejscach (patrz trofeum Odnieś posążki). Gdy to zrobisz na środku sali otworzą się drzwi, które zaprowadzą nas do Szczurzaka. Poniżej znajdziecie film z walką:
Zbierz kawałki potworów / Collect Monster Parts 40
Zbierz 50 kawałków potworów / Collect 50 Monster Parts
Kawałki potworów jak sama nazwa wskazuje… można zdobyć z losowo zabitych potworów. Dodatkowo często otrzymujemy je w ramach nagrody za wykonane zlecenia, więc raczej nie ma potrzeby się martwić o brak tego dziwnego surowca. Dodatkowo we wsi Długi Ogon jest NPC, dzięki któremu wymienisz nadmiarowe sztabki żelaza na części potworów.
Zbierz rudę żelaza / Collect Iron Ore 40
Zbierz 20 sztuk rudy żelaza / Collect 20 Iron Ore
Jak w przypadku Poprzedniego materiału, ruda żelaza wypada z zabitych przeciwników oraz jest nagrodą za zlecenia. Również można ją otrzymać w ramach wymiany u stosownego NPC we wsi. Dodatkowo po odblokowaniu kopalni żelaza na zachód od wsi (odblokowuje się wraz z postępem w fabule) możemy sami wydobyć dodatkowe żelazo ze stojących w różnych miejscach złóż żelaza. Trofeum nie powinno stanowić problemu i powinno wpaść naturalnie podczas przechodzenia gry.
Zbierz złoto / Collect Gold 40
Zbierz 20 sztuk złota / Collect 20 Gold
Złoto w przeciwieństwie do żelaza czy kawałków potworów nie wypada z zabitych oponentów. Jedynym źródłem pozyskania są wykonane zlecenia. W związku z tym, że do misji fabularnych i renowacji poszczególnych pomieszczeń w zamku wymagana jest spora liczba złota, to możesz być spokojny, że na Twoim koncie dość szybko pojawi się wymagana liczba złota do odblokowania tego trofeum.
Kuchnia gotowa do pracy / Kitchen Ready To Cook 40
Napraw kuchnię / Repair the Kitchen
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Krok po kroku przywracaj Twierdze do świetności. Oczywiście nic za darmo – w ten sprytny sposób gra zmusza gracza do wykonywania zleceń pobocznych w celach zarobkowych.
Kuźnia gotowa do pracy / Smithy Ready to Craft 40
Napraw kuźnię / Repair the Smithy
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Jak w powyższym przypadku, tym razem odnów kuźnie i uzyskaj dostęp do usług kowala.
Sala tronowa godna króla / Throne Room Fit For A King 50
Napraw salę tronową / Repair the Throne Room
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Na samym końcu do wyrestaurowania pozostaje sala tronowa – nie ma ona tak istotnej roli jak kuchnia czy warsztat kowala, ale to przecież wizytówka Królestwa.
Przywróć zasilanie pod ziemią / Return Power To The Depths 50
Przywróć zasilanie na dnie kopalni / Return power to the bottom of the mines
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Podczas próby wydostania się z kopalni żelaza, Redgi napotka na zamknięte drzwi, do których otwarcia potrzebne będzie zasilanie.
Koniec mozich / End of the Mozis 50
Pokonaj królową mozich / Defeat the Mozi Queen
Trofeum to jest związane z innym osiągnięciem: Wspomóż frakcję myśliwych. Królowa mozich pojawia się w przedostatnim zleceniu dla Łowców, więc zabicie jej 'wpadnie’ przy okazji.
Napraw wóz podróżnego / Fix the Traveller’s Wagon 30
Napraw wóz podróżnego, aby mógł wyruszyć w dalszą drogę / Fix the traveller’s wagon to allow him to continue on his journey
W pewnym momencie gry na drodze pomiędzy wsią a obozem Łowców napotkasz na szczura stojącego obok zepsutego wozu (zielony znak zapytania na mapie, niemożliwy do przeoczenia). Poprosi on o koło dzięki któremu będzie mógł naprawić wóz i ruszyć w dalszą drogę. Poniżej na screenie miejsce, w którym możemy zdobyć koło.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.