Tales of Kenzera: Zau

4/10
10H
x1
x8
x6
x5
20
0
0
0
1
Cover Art:Tales of Kenzera: Zau – Poradnik do trofeów i osiągnięć
20
0
0
0
1

 

Odnajdź wewnętrzny spokój mierząc się z platyną w Tales of Kenzera: Zau. Zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem!

 

KROK PO KROKU:

Etap pierwszy: Duchowa podróż, czyli fabuła

Jeżeli grasz w Tales of Kenzera: Zau po raz pierwszy, to osobiście zalecam najpierw przejść grę bez konsultowania się z poradnikiem, po czym wrócić do poradnika, gdy to zrobisz. Nie martw się o przegapienie czegokolwiek, żadne trofeum nie jest możliwe do przegapienia, a po ukończeniu gry możesz wczytać zapis i wrócić do momentu przed „punktem bez powrotu”.

Na tym etapie zdobędziesz:

  •  Hear my Plea
  •  A Once Black Sky
  • A Fear Within
  •  A Father and a Son
  •  The End of Another
  •  Run, Shaman, Run…
  •  Evening the Odds
  •  Honour the Ancestors

 

Etap drugi: Umysłowe oczyszczenie, czyli zebranie pozostałych trofeów

Zebranie wszystkich trofeów przed ukończeniem gry jest możliwe, dlatego jeśli taka była twoja ścieżka i platyna wpadła w momencie zobaczenia napisów końcowych, możesz zignorować ten etap i cieszyć się nową, błyszczącą platyną. A jeśli nie, to nie przejmuj się, ten etap jest drugim i ostatnim, gdzie po ukończeniu gry zajmiesz się wszystkim, co zostało do zebrania i ukończenia.

Na tym etapie zdobędziesz:

  •  Whole Again
  •  Lore of the Land
  •  Listen and Learn
  •  Know Thyself
  •  The Art of Trinketry
  •  A Warrior’s Way
  •  Shaman of All Trades
  •  Perk Up
  •  Soulful
  •  Quick Draw
  •  I am the Moon
  •  I am the Sun
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>Whole Again

Whole Again

Collect All Trophies

Otrzymane za zdobycie pozostałych trofeów.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Hear my Plea
30

Hear my Plea

Begin Zau's journey with Kalunga

Fabularne

Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Once Black Sky
50

A Once Black Sky

Complete Act 1

Fabularne

Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Fear Within
70

A Fear Within

Complete Act 2

Fabularne

Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Father and a Son
90

A Father and a Son

Complete Act 3

Fabularne

Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>The End of Another
100

The End of Another

Complete Act 4

Fabularne

Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Lore of the Land
60

Lore of the Land

Unlock all Codex entries

Kodeks w grze jest podzielony na 6 zakładek:

  • Characters
  • Creatures
  • Locations
  • Hadithi ( Honour the Ancestors)
  • Echoes ( Listen and Learn)
  • Tutorials

Jedyna zakładka, jaka nie uzupełni się robiąc postępy w fabule to Echoes, gdyż są to jedne ze znajdziek rozsianych po mapie gry. Reszta się odblokowuje posuwając fabułę do przodu. Jeżeli wszystkie Echoes będą zebrane w momencie rozpoczęcia walki z ostatnim bossem, trofeum zostanie zdobyte.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Run, Shaman, Run...
15

Run, Shaman, Run...

Survive the Kikiyaon chase

Fabularne

Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Listen and Learn
75

Listen and Learn

Collect all Echoes

Echoes to jedna z rodzajów znajdziek w grze. Po zebraniu ich można przeczytać i odsłuchać fragmentów powieści czytanej przez Zuberi’ego (przynajmniej wydaje mi się, że to fragmenty powieści). Wszystkich Echoes jest 32, a te zebrane i ich zawartość można sprawdzić w kodeksie pod zakładką „Echoes”. Poniżej jest film pokazujący wszystkie ich lokacje:

Ikona osiągnięcia: </span><span>Know Thyself
60

Know Thyself

Complete all Reflections

Pod dużymi drzewami baobabów są miejsca dla szamanów przeznaczone na refleksje, które także służą do zwiększania maksymalnego zdrowia. Wszystkich takich miejsc jest sześć, a trofeum wpadnie po odhaczeniu ostatniego takiego miejsca.

Reflections są widoczne z poziomu mapy, są one ukazane w taki sposób:

Reflection na mapie gry.

Jednak w razie dalszych kłopotów znajdziesz poniżej film z lokacjami wszystkich Reflections:

Ikona osiągnięcia: </span><span>Evening the Odds
15

Evening the Odds

Equip a Trinket

Trinkety to przedmioty wspomagające Zau w walce, na przykład poprzez zmniejszenie obrażeń otrzymanych od obrażeń dystansowych (Eluding Soul). Można zaekwipować Trinkety tylko i wyłącznie przy Workbench’ach. Trofeum wpadnie, gdy zaekwipujesz Trinket po raz pierwszy. Sprawdź The Art of Trinketry po więcej szczegółów.

Ikona osiągnięcia: </span><span>The Art of Trinketry
75

The Art of Trinketry

Collect all Trinkets

Wszystkich Trinketów jest 11, z czego jeden dostaniesz za darmo w momencie interakcji z pierwszym Workbench’em. Pozostałe trzeba uzyskać wykonując wyzwania platformowe ukryte we wszystkich strefach świata (poza Patakatifu i Wanderer’s Pass). Trofeum wpadnie w momencie zebrania jedenastego Trinketa.

Poniżej jest film z lokalizacjami wszystkich platformowych wyzwań i ich wykonaniem:

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Warrior's Way
75

A Warrior's Way

Complete all Spirit Rituals

Spirit Rituals to areny, na których trzeba się zmierzyć z falami przeciwników. Walki są podzielone na trzy poziomy trudności i każdy oferuje inną nagrodę do zestawu z odblokowaniem wyższego poziomu trudności (poza Gobela):

  • Ithwasa (łatwy) – Wrogowie bez żadnych udziwnień. Nagroda: gniazdo na Trinketa
  • Nganga (średni) – Wrogowie mają białe bariery. Każdy atak może je zniszczyć. Nagroda: segment paska Spirit
  • Gobela (trudny) – Wrogowie mają niebieskie lub czerwone bariery. Zniszczyć je mogą wyłącznie ataki zadane podczas noszenia odpowiedniej maski, Moon do niebieskich, Sun do czerwonych. Nagroda: Shaman Point

Trofeum wpadnie po ukończeniu wszystkich Spirit Rituals na poziomie Gobela.

Spirit Rituals są widoczne z poziomu mapy, są one ukazane w taki sposób:

Spirit Ritual na mapie gry.

Jednak w razie dalszych kłopotów znajdziesz poniżej film z lokacjami wszystkich Spirit Rituals:

Ikona osiągnięcia: </span><span>Shaman of All Trades
75

Shaman of All Trades

Upgrade all Skills

W menu pauzy, w zakładce skills są umiejętności do odblokowania i wykorzystania w walce, razem z ulepszeniami istniejących umiejętności. Umiejętności są podzielone na grupy Moon i Sun, oba są powiązane z maskami o tych samych nazwach. Aby je odblokować potrzebne są Shaman Points. Te można zbierać poprzez gromadzenie Ulogi (odpowiednik doświadczenia w tej grze), a można to gromadzić na przykład robiąc postępy w fabule, pokonując przeciwników i zbierając Echoes. Ukończenie Spirit Ritual na poziomie Gobela daje cały Shaman Point.

Trofeum zostanie zdobyte w momencie odblokowania ostatniej umiejętności.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Honour the Ancestors
40

Honour the Ancestors

Unlock all Abilities

Fabularne

To trofeum dotyczy Hadithi, zdolności odblokowywanych w trakcie fabuły, wykorzystywanych do dostawania się do wcześniej niedostępnych miejsc. Będziesz ich potrzebować zarówno do popchnięcia fabuły do przodu, jak i do znajdziek, których zdobycie ich wymaga. Wszystkich Hadithi jest 6 i jak wspomniałem, wszystkie są odblokowane fabularnie. Tu jest lista ich wszystkich razem z maskami, z którymi one działają:

  • Bamba’s Stone (Moon) – wystrzelenie lodowego pocisku zamrażającego wodę
  • Akida’s Spear (Sun) – rzut ognistą włócznią, aktywuje okrągłe przełączniki
  • Zawadi’s Hook (Moon/Sun) – zaczepienie się o określone fragmenty otoczenia i wyskok w kierunku określonym przez położenie gracza
  • Tawa’s Heart (Moon/Sun) – efekt różni się w zależności od zaekwipowanej maski: Moon – tymczasowo tworzy szaro-fioletowe platformy, Sun – tymczasowo niszczy szaro-fioletowe ściany
  • Kabili’s Wing (Moon/Sun) – szybowanie w powietrzu
  • Tshukudu’s Might (Moon/Sun) – wyrzuca Zau w wybranym kierunku, niszcząc przy tym czarno-fioletowe ściany i raniąc wrogów stojących na drodze. Świetny sposób na niszczenie barier wokół przeciwników.

Dla zainteresowanych: W kodeksie pod zakładką „Hadithi” znajdują się opowieści o poprzednich posiadaczach tych zdolności.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Perk Up
40

Perk Up

Unlock all Trinket Slots

Gniazda na Trinkety są odblokowane poprzez ukończenie trzech Spirit Rituals na poziomie trudności Ithwasa. Trofeum wpadnie w momencie zdobycia trzeciego gniazda. Sprawdź A Warrior’s Way po więcej szczegółów.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Soulful
40

Soulful

Unlock all Spirit Segments

Dodatkowe segmenty Spirit (fioletowy pasek pod żółtym paskiem zdrowia) odblokowywane są poprzez ukończenie trzech Spirit Rituals na poziomie trudności Nganga. Trofeum wpadnie po zdobyciu trzeciego dodatkowego segmentu. Sprawdź A Warrior’s Way po więcej szczegółów.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Quick Draw
25

Quick Draw

Perfect Recharge 10 times

To trofeum dotyczy umiejętności „Perfect Recharge”, która jest pierwszą umiejętnością w drzewku umiejętności Moon. Perfect Recharge pozwala na wcześniejsze naładowanie strzał poprzez wciśnięcie w odpowiednim momencie podczas ładowania, dodatkowo zwiększając obrażenia zadawane pociskami. Trofeum wymaga poprawnego wykonania tej umiejętności 10 razy.

Ikona osiągnięcia: </span><span>I am the Moon
25

I am the Moon

Defeat 4 enemies with a single Lunar Blast

Zdobyte za pokonanie czterech przeciwników jednym Lunar Blast, specjalnym atakiem maski Moon. Odblokowanie umiejętności ulepszających Lunar Blast zdecydowanie w tym pomoże. Najlepszymi miejscami do zdobycia tego trofeum są Spirit Rituals ze względu na obecność więcej niż czterech przeciwników jednocześnie. Sprawdź A Warrior’s Way po więcej szczegółów.

Ikona osiągnięcia: </span><span>I am the Sun
40

I am the Sun

Defeat 4 enemies with a single Supernova

Zdobyte za pokonanie czterech przeciwników jednym Supernova, specjalnym atakiem maski Moon. Odblokowanie umiejętności ulepszających Supernova zdecydowanie w tym pomoże. Najlepszymi miejscami do zdobycia tego trofeum są Spirit Rituals ze względu na obecność więcej niż czterech przeciwników jednocześnie. Sprawdź A Warrior’s Way po więcej szczegółów.