Valkyrie Elysium – RPG akcji toczące się w świecie inspirowanym mitologią Nordycką. Choć przynależy do serii Valkyrie Profile, jest to odrębna część opowiadająca całkiem nową historię. Dzięki temu, że jest to samodzielna odsłona, nie musimy ograć wcześniejszych odsłon serii, by czerpać przyjemność z wcielenia się w rolę równie nowej bohaterskiej Valkyrii.
Wyniszczony wojną i plagą Midgard chyli się ku ruinie. Odyn powierza Valkyrii ważne zadanie – uratowanie świata przed dopełnieniem się Ragnaroku. Misja Valkyrii wypełniona jest dynamiczną walką z różnorodnymi i niebezpiecznymi przeciwnikami. W coraz bardziej zaciekłych walkach Valkyria może liczyć na pomoc dzielnych i walecznych Einherjarów. Całość podszyta jest klimatycznym soundtrackiem, dodającym epickości walkom i uprzyjemniającym spędzanie czasu w Valhalli i Midgardzie.
Krok po kroku:
Zestaw trofeów obecny w Valkyrie Elysium jest stosunkowo prosty i bezproblemowy. Jest tylko jedno trofeum wymagające grindu ( Weapons Master) i jedynie przejście gry na wysokim poziomie trudności może okazać się dla co niektórych utrapieniem. Większość trofeów wpada dopiero podczas teleportu do Valhalli – po zakończeniu misji głównych i pobocznych – wyjątek stanowią trofea związane z wykonaniem konkretnego ataku. Poziomy trudności nie stackują się, i nie ma czegoś takiego jak „nowa gra plus”, dlatego potrzebne są dwa przejścia – raz na normalnym i raz na wysokim poziomie trudności. Sugerowana kolejność działań w zdobywaniu platyny:
Krok I – Normalny poziom trudności + wbijanie większości trofeów
Pierwsze przejście to przede wszystkim dobra zabawa, którą dostarcza interesująca fabuła, coraz intensywniejsze walki i testowanie nowych magicznych mocy Divine Art. Jeśli jednak chcemy zdobyć platynę, to w tym przejściu musimy się też skupić na poniższych czynnościach:
Gramy na normalnym poziomie trudności:
- Mid-Tier God
Zdobywamy wszystkie trofea fabularne:
- Divinity Anew
- Valkyrie, Claimer of Souls
- Champions of the Divine
- An Unexpected Reunion
- Victims of the Gods
- Those Offered the Hand of Salvation,
- Evil Arises
- Metamorphosis & Doubt
- The Truth Unmasked
- The Fate of the World
- An Impure Soul
- An Impure Beast
- Affinity of a Soul
Wykonujemy wszystkie misje poboczne:
- Talk of the Dead
- Icon of the Dead
- Superstar of the Dead
- Savior of the Dead
Uzyskujemy rangę „S” w każdej misji głównej i pobocznej:
- A Loyal Servant
- The All-Father’s Right Hand
Zdobywamy pucharki związane z walką i konkretnymi atakami:
- Combo Master
- Pitfall
- Lightning Strike
- Soul Burst
- Soul Steal
- Nibelung Valesti
Zdobywamy wszystkie znajdźkowe przedmioty:
- Vestige of a Soul
- Beyond Reminiscence
- A Mysterious Flower
- Truth of the Gods
- Rune Novice
- Rune Master
- Arts Master
- Elysiumania
- Fellowship of Souls
Zdobywamy wszystkie bronie, maksymalnie je ulepszamy i grindujemy ich biegłość na poziom „SSS”:
- Weapons Collector
- Anvil Master
- Weapons Master
Odblokowujemy wszystkie zdolności Valkyrii i Einherjarów:
- Skill Master
- Commanding Master
Zdobywamy wszystkie zakończenia:
- Twilight of the All-Father
- Twilight of the Great Wolf
- A Momentary Escape
- Unbound Possibilities
Krok II – Hard mode z najłatwiejszym zakończeniem
Większość zrobiona, więc teraz można się skupić na przejściu gry na wyższym poziomie trudności. Interesują nas przede wszystkim misje główne i tylko misje poboczne zawierające runy i Divine Arts, które mogą nam ewentualnie ułatwić rozgrywkę.
Gramy na wysokim poziomie trudności:
- High-Tier God
Wybieramy najprostsze zakończenie, które pozwoli nam uniknąć końcowych walk z bossami:
- A Momentary Escape
Zdobywamy platynę:
- Creator
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Creator
Obtained every trophy
Gratulacje!
Divinity Anew
Completed the tutorial
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu tutorialu.
Valkyrie, Claimer of Souls
Completed Chapter 1
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego rozdziału.
Champions of the Divine
Completed Chapter 2
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego rozdziału.
An Unexpected Reunion
Completed Chapter 3
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciego rozdziału.
Victims of the Gods
Completed Chapter 4
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu czwartego rozdziału.
Those Offered the Hand of Salvation
Completed Chapter 5
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu piątego rozdziału.
Evil Arises
Completed Chapter 6
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu szóstego rozdziału.
Metamorphosis & Doubt
Completed Chapter 7
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu siódmego rozdziału.
The Truth Unmasked
Completed Chapter 8
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu ósmego rozdziału.
The Fate of the World
Completed Chapter 9
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dziewiątego rozdziału.
Twilight of the All-Father
Defeated Odin
Aby zdobyć trofeum należy pokonać Odyna. Walka z nim prowadzi do jednego z czterech zakończeń gry. W celu uzyskania tego wariantu zakończenia gry postępujemy w następujący sposób:
- Uruchamiamy misję główną rozdziału dziewiątego
- Nie zbieramy ostatniego kwiatu Verdant Blossom!
- Wchodzimy w interakcję z Armandem. Na mapie jest on zaznaczony białą ikoną ludzika. Gdy padnie jego propozycja, wybieramy „Accept that you are a Valkyrie and do what must be done”
- Podążamy dalej z misją główną
Jeśli postąpimy według wyżej wymienionych punktów, ostatnia sekcja rozdziału będzie składała się z serii walk z bossami. Trofeum wpadnie po napisach końcowych (można je przewinąć) na podsumowanie zakończenia rozdziału.
Twilight of the Great Wolf
Defeated Fenrir
Aby zdobyć trofeum należy pokonać Fenrir. Walka z nią prowadzi do jednego z czterech zakończeń gry. W celu uzyskania tego wariantu zakończenia postępujemy w następujący sposób:
- Uruchamiamy misję główną rozdziału dziewiątego.
- Całkowicie ignorujemy obecnego w tym rozdziale Armanda. Nie rozmawiamy z nim!
- Po prostu postępujemy zgodnie z celem głównej misji.
Jeśli postąpimy według wyżej wymienionych punktów, ostatnia sekcja rozdziału będzie składała się z serii walk z bossami. Trofeum wpadnie po napisach końcowych (można je przewinąć) na podsumowanie zakończenia rozdziału.
A Momentary Escape
Agreed to Armand's offer
Aby zdobyć trofeum należy przyjąć propozycję Armanda. Przyjęcie jego propozycji jest jednym z najłatwiejszych do zdobycia zakończeń gry. W celu uzyskania tego wariantu zakończenia postępujemy w następujący sposób:
- Uruchamiamy misję główną rozdziału dziewiątego.
- Idziemy do miejsca, w którym znajduje się Armand. Na mapie jest on zaznaczony białą ikoną ludzika.
- Wchodzimy z nim w interakcję, a gdy pada jego propozycja, wybieramy „Choose to be human and go with Armand”. Po wybraniu tej opcji nastąpi zakończenie gry. Trofeum wpadnie po napisach końcowych (można je przewinąć) na podsumowanie zakończenia rozdziału.
Unbound Possibilities
Completed every ending
Aby zdobyć trofeum należy zobaczyć wszystkie cztery warianty zakończenia gry. Trzy z nich związane są z poniższymi trofeami (sugerowana kolejność zakończeń):
- Twilight of the Great Wolf
- Twilight of the All-Father
- A Momentary Escape
W celu uzyskania czwartego wariantu zakończenia („The True Ending„) postępujemy w następujący sposób:
- Uruchamiamy misję główną rozdziału dziewiątego.
- Zbieramy ostatni kwiat Verdant Blossom
- Wchodzimy w interakcję z Armandem. Na mapie jest on zaznaczony białą ikoną ludzika. Gdy padnie jego propozycja, wybieramy „Accept that you are a Valkyrie and do what must be done”.
- Podążamy dalej z misją główną.
Jeśli postąpimy według wyżej wymienionych punktów, ostatnia sekcja rozdziału będzie składała się z serii walk z bossami, w tym jednym unikalnym dla tego zakończenia. Trofeum wpadnie po obejrzeniu ostatniego zakończenia.
Za każdym razem po ukończeniu gry, z dowolnym zakończeniem, otrzymamy możliwość zrobienia zapisu gry. Będzie on oznaczony gwiazdką i po wczytaniu go, zaczniemy z poziomu Valhalli sprzed ukończenia rozdziału dziewiątego. W ten sposób możemy zobaczyć wszystkie zakończenia (i możemy dokończyć cokolwiek nam pozostało do zrobienia).
Talk of the Dead
Completed a subquest
Aby zdobyć trofeum należy wykonać dowolną misję poboczną. Na mapie są one zaznaczone żółtą ikoną kartek. Misje poboczne w większości przypadków zlecają nam pozostałe w Midgardzie dusze bądź ludzie. W czasie wykonywania misji głównej udajemy się na miejsce oznaczone na mapie ikoną misji pobocznej i wchodzimy w interakcję z obecną w tym miejscu duszą (bądź człowiekiem). Po powrocie do Valhalli, w menu wybierania misji, klikamy , pokaże się lista zleconych nam misji pobocznych. Trofeum wpadnie po ukończeniu dowolnej misji pobocznej.
Icon of the Dead
Completed 10 subquests
Aby zdobyć trofeum należy wykonać 10 misji pobocznych.
Savior of the Dead
Completed all subquests
Aby zdobyć trofeum należy wykonać wszystkie misje poboczne – jest ich w sumie 36. Misje poboczne w większości przypadków zlecają nam pozostałe w Midgardzie dusze bądź ludzie, ale dostajemy je również od naszych Einherjarów w Valhalli. Kilka misji też pojawia się w bibliotece w Valhalli. Poniższa lista wskazuje ile jest misji w danym regionie, a także jak i gdzie można je podjąć.
Be’elzean Territory (8):
- Thanks to a Comrade (1) – porozmawiaj z Eygonem w Valhalli po ukończeniu rozdziału trzeciego
- Cypher’s Belief (1) – porozmawiaj z Cypherem w Valhalli po ukończeniu rozdziału czwartego
- Mother’s Ring – do uzyskania w rozdziale pierwszym
- A Dead Man’s Warning – do uzyskania w rozdziale pierwszym
- An Imprisoned Soul (1) – do uzyskania w rozdziale szóstym
- My Hometown – do uzyskania w rozdziale drugim
- Midgardian Studies (2) – do uzyskania w bibliotece w Valhalli po ukończeniu rozdziału szóstego [wymaga ukończenia poprzedzającej misji tj.: Midgardian Studies (1)]
- Thanks to a Comrade (3) – porozmawiaj z Eygonem w Valhalli po ukończeniu rozdziału piątego [wymaga ukończenia poprzedzających misji tj.: Thanks to a Comrade (1) i Thanks to a Comrade (2)]
Galdban Territory (9):
- O’ Mine Beloved Land – do uzyskania w rozdziale trzecim
- A Blacksmith’s Wish – do uzyskania w rozdziale szóstym
- An Old Man’s Discerning Eye – do uzyskania w rozdziale trzecim
- The Unfinished Masterpiece – do uzyskania w rozdziale czwartym
- Years of Ill Will – do uzyskania w rozdziale czwartym
- An Imprisoned Soul (2) – do uzyskania w rozdziale siódmym
- Midgardian Studies (1) – do uzyskania w bibliotece w Valhalli po ukończeniu rozdziału piątego
- Cypher’s Belief (3) – porozmawiaj z Cypherem w Valhalli po ukończeniu rozdziału szóstego [wymaga ukończenia poprzedzających misji tj.: Cypher’s Belief (1) i Cypher’s Belief (2)]
- Woes of a Gallant Princes (1) – porozmawiaj z Kristoffer w Valhalli po ukończeniu rozdziału szóstego
Lucardan Territory (8):
- Village Request (1) – do uzyskania w rozdziale piątym
- Village Request (2) – do uzyskania w rozdziale piątym
- Mother, Where Art Thou? – do uzyskania w rozdziale piątym
- Long Lost Reconciliation – do uzyskania w rozdziale piątym
- Forever a Child in a Parent’s Eyes – do uzyskania w rozdziale piątym
- Thanks to a Comrade (2) – porozmawiaj z Eygonem w Valhalli po ukończeniu rozdziału piątego [wymaga ukończenia poprzedzających misji tj.: Thanks to a Comrade (1)]
- Woes of a Gallant Princes (2) – porozmawiaj z Kristoffer w Valhalli po ukończeniu rozdziału szóstego [wymaga ukończenia poprzedzających misji tj.: Woes of a Gallant Princes (1)]
- Woes of a Gallant Princes (3) – porozmawiaj z Kristoffer w Valhalli po ukończeniu rozdziału siódmego [wymaga ukończenia poprzedzających misji tj.: Woes of a Gallant Princes (1) i Woes of a Gallant Princes (2)]
Romalian Territory (7):
- A Mage’s Miscalculation – do uzyskania w rozdziale szóstym
- Midgardian Studies (3) – do uzyskania w bibliotece w Valhalli po ukończeniu rozdziału ósmego [wymaga ukończenia poprzedzającej misji tj.: Midgardian Studies (1) i Midgardian Studies (2)]
- Secrets Hidden in Danger – do uzyskania w bibliotece w Valhalli po ukończeniu rozdziału siódmego
- Cypher’s Belief (2) – porozmawiaj z Cypherem w Valhalli po ukończeniu rozdziału szóstego [wymaga ukończenia poprzedzających misji tj.: Cypher’s Belief (1)]
- The Flower for Thee (1) – porozmawiaj z Taiką po ukończeniu rozdziału siódmego
- The Flower for Thee (2) – porozmawiaj z Taiką po ukończeniu rozdziału siódmego [wymaga ukończenia poprzedzających misji tj.: The Flower for Thee (1)]
- The Flower for Thee (3) – porozmawiaj z Taiką po ukończeniu rozdziału siódmego [wymaga ukończenia poprzedzających misji tj.: The Flower for Thee (1) i The Flower for Thee (2)]
Training Ground (4):
- Training Duel with Eygon – dostępne po ukończeniu rozdziału szóstego
- Advice for Cypher – dostępne po ukończeniu rozdziału szóstego
- A Bout with Kristoffer – dostępne po ukończeniu rozdziału szóstego
- Combat Training for Taikia – dostępne po ukończeniu rozdziału szóstego
Trofeum wpadnie po ukończeniu wszystkich 36 misji pobocznych, podczas teleportowania się do Valhalli.
Cztery misje dostępne w ramach obszaru Training Ground są stosunkowo najtrudniejszymi ze wszystkich misji pobocznych. Dlatego zaleca się zrobienie zapisu przed podjęciem próby ich wykonania. Jest to konieczne ze względu na to, że po rozpoczęciu tych misji nie ma opcji wyjścia z nich. Jeśli czujemy że nie jesteśmy wystarczająco silni by wygrać bądź jesteśmy zmuszeni użyć eliksirów (co obniża końcowy wynik), ratuje nas tylko wczytanie zapisu sprzed podjęcia walki. Misje te polegają na walce z własnymi Einherjarami. Podczas walki możemy jedynie używać zwykłych ataków i Divine Arts – przyzwanie trzech pozostałych Einherjarów jest niemożliwe.
Najlepszym sposobem na pokonanie Einherjarów jest zignorowanie tych misji do momentu ukończenia rozdziału ósmego, w którym uzyskujemy Divine Art o nazwie: Nibelung Valesti I. Jest to silny cios, nie do skontrowania, zadający Einherjarom duże obrażenia. Zdecydowanie skraca czas walki i do tego ją ułatwia. Jeszcze skuteczniejsza jest ulepszona wersja ataku – Nibelung Valesti II, który to możemy uzyskać po ukończeniu misji pobocznej o nazwie: Midgardian Studies (3). Oba magiczne ataki zużywają 6 punktów „many” (pomarańczowe diamenciki), dlatego sugerowane jest wyposażenie swojej broni w runy przyśpieszające odnowę tejże many (Arts Gauge Restoration Boost I, II, III*). Warto też ulepszyć broń do maksymalnego poziomu 10.
*Runę „Arts Gauge Restoration Boost III” otrzymamy po pokonaniu Taiki w misji pobocznej: Combat Training for Taikia – występującej w obszarze Training Grounds. Choćby ze względu na pozyskanie tej runy, walkę z Einherjarami warto zacząć właśnie od Taiki.
A Loyal Servant
Obtained "S" rank on a quest
The All-Father's Right Hand
Obtained "S" rank on every quest
Aby zdobyć trofeum należy uzyskać rangę „S” w każdej misji głównej i pobocznej. Ranga ta jest w większości przyznawana za uzyskanie przynajmniej 30,000 punktów. W niektórych krótszych misjach pobocznych, w tym z obszaru o nazwie: Training Grounds, ranga „S” wpada przy około 29,500 punktach. Wynik końcowy zależy od sumy uzyskanych punktów dodatnich i ujemnych.
Punkty ujemne otrzymujemy za:
- Używanie wszelkiego rodzaju przedmiotów, np. mikstur leczniczych (-100 za każdy przedmiot)
- Otrzymane obrażenia – te dzielą się na: lekkie (light), średnie (medium) i ciężkie (heavy)
- Śmierć
Punkty dodatnie otrzymujemy za:
- Czas wykonania misji – im krótszy czas wykonania misji, tym więcej punktów uzyskujemy
- Ilość użytych Divine Arts
- Ilość przywołań Einherjarów
- Skuteczną obronę, np. uniki w odpowiednim momencie
- Ilość pokonanych przeciwników
- Maksymalne uzyskane combo
An Impure Soul
Purified a monster
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu tutorialu.
An Impure Beast
Purified a Naglfar
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału drugiego.
Combo Master
Raised the Combo Gauge to 300 Hits
Aby zdobyć trofeum należy uzyskać combo złożone z 300 uderzeń. Jest to dość proste zadanie ze względu na to, że zarówno nasze, jak i Einherjarów, uderzenia wliczają się do licznika combo. Posiadanie przynajmniej dwóch Einherjarów umożliwia nam stosunkowo ciągłe utrzymanie mnożnika uderzeń – szczególnie w przypadku dużej liczby przeciwników.
Trofeum jest praktycznie do zdobycia już w momencie tutorialu, jako że podczas walki z występującym tam bossem mamy do dyspozycji dwóch Einherjarów. Musimy się jednak pilnować by używać tylko lekkich ataków, by za szybko nie zabić przeciwnika.
Jeśli nie uda nam się zdobyć tego trofeum w tutorialu, to dobrą okazję stwarza misja poboczna o nazwie: An Old Man’s Discerning Eye, wiąże się ona z walką z dużą liczbą przeciwników w ograniczonej przestrzeni. Kolejna misja poboczna o nazwie: Secrets Hidden in Danger, polega ona na walce z licznymi grupami przeciwników; w tej misji, i jej podobnych, nasze combo może nawet osiągnąć maksymalny pułap 999 uderzeń.
Pitfall
Purified a monster by pushing them into a hole or off a cliff
Aby zdobyć trofeum należy zabić przeciwnika poprzez zepchnięcie go w przepaść – zadziała również zepchnięcie do wody. Dobrym miejscem na zdobycie tego trofeum jest rozdział trzeci, rozgrywający się w pełnym wody Galdban Territory. W pewnym momencie dotrzemy do zdewastowanego drewnianego mostu, na którym napotkamy wrogich łuczników. Wystarczy jednego z nich zepchnąć do wody i plum! Przeciwnik zabity a trofeum uzyskane.
Lightning Strike
Defeated two monsters with a single Lightning Bolt
Aby zdobyć trofeum należy zabić dwóch przeciwników jednocześnie przy pomocy Divine Art o nazwie: Lightning Bolt. Umiejętność ta polega na rzuceniu pioruna, który jest w stanie objąć kilku przeciwników jednocześnie. Aby zapewnić sobie skuteczność naszej magii wskazane jest wyposażenie obecnie używanej broni w runę wzmacniającą atak magiczny (Magic Attack Boost I, II, III) i ulepszanie zdolności magicznych Valkyrii w drzewku umiejętności. Przed użyciem mocy pioruna, pomocne jest również przyzwanie Eygona, którego moc również wzmacnia nasz piorunujący Divine Art. Przeciwnicy powinni stać na tyle blisko siebie, by piorun był w stanie ich objąć.
Jeśli nie wychodzi nam to naturalnie podczas rozgrywki, zalecane jest wyposażenie się w najsilniejszą wersję tego Divine Art, tj.: Lightning Bolt III, i rozegranie jednej z pierwszych misji głównych bądź pobocznych.
Soul Burst
Landed a Soul Burst Level 3 attack
Aby zdobyć trofeum należy wykonać atak „Soul Burst” poziomu 3. Ten specjalny atak uzyskamy poprzez wykupienie go w drzewku umiejętności. Jest to przedostatnia umiejętność kategorii ataku.
Po wykupieniu tego ataku, używamy go na pierwszej napotkanej grupie przeciwników. Podczas walki wspomagamy się atakiem „Souls Steal”, który wytrąca dusze z przeciwnika. Gdy w naszym zasięgu będą leżały przynajmniej trzy dusze – niebieskie kulki – przytrzymujemy , by je wchłonąć. Trofeum wpadnie w momencie, gdy nasz atak trafi przeciwnika.
Soul Steal
Landed a Soul Steal in midair
Aby zdobyć trofeum należy wykonać atak „Souls Steal” będąc w powietrzu. Ten specjalny atak uzyskamy poprzez wykupienie go w drzewku umiejętności kategorii ataku.
Po wykupieniu tego ataku, używamy go na pierwszym napotkanym latającym przeciwniku. Aby go wykonać skupiamy się na unoszącym się w powietrzu przeciwniku, podskakujemy , naciskamy by się do niego przyciągnąć i w powietrzu atakujemy go naciskając . Atak ten wytrąci z przeciwnika dusze – niebieskie kulki. Im przeciwnik jest bliżej śmierci, tym więcej dusz wydropi. Trofeum wpadnie w momencie, gdy po raz pierwszy poprawnie wykonamy atak.
Nibelung Valesti
Landed a Nibelung Valesti I attack
Aby zdobyć trofeum należy wykonać atak o nazwie: Nibelung Valesti I. Ten przepotężny Divine Art uzyskamy po ukończeniu rozdziału ósmego. Po powrocie do Valhalli wystarczy wyposażyć się w ów atak, uruchomić misję i wykonać go na dowolnym przeciwniku.
Vestige of a Soul
Obtained a Hollow Blossom
Aby zdobyć trofeum należy zebrać kwiat „Hollow Blossom”. Te niebieskie kwiaty są oznaczone na mapie niebieską kropką. Trofeum nie wpada od razu po zebraniu kwiatu, tylko dopiero podczas teleportowania się do Valhalli.
Beyond Reminiscence
Obtained every Hollow Blossom
Aby zdobyć trofeum należy zebrać wszystkie kwiaty „Hollow Blossom”. Jest ich w sumie 118.
Choć kwiaty są zaznaczone na mapie, należy sprawdzać ich położenie za każdym razem po wejściu do budynku bądź nowego obszaru. Kwiaty znajdujące się na innym piętrze niż my nie będą zaznaczone na naszej mapie, dopóki nie wejdziemy/zejdziemy na ów piętro. Trofeum wpadnie po ukończeniu rozdziału.
A Mysterious Flower
Obtained a Verdant Blossom
Aby zdobyć trofeum należy zebrać kwiat „Verdant Blossom”. Te zielone kwiaty są oznaczone na mapie zieloną migoczącą kropką. Trofeum nie wpada od razu po zebraniu kwiatu, tylko dopiero podczas teleportowania się do Valhalli.
Truth of the Gods
Obtained every Verdant Blossom
Aby zdobyć trofeum należy zebrać wszystkie kwiaty „Verdant Blossom”. Jest ich w sumie 9.
Tak samo jak w przypadku kwiatów „Hollow Blossom”, kwiaty „Verdant Blossom” są zaznaczone na mapie, ale należy sprawdzać ich położenie za każdym razem po wejściu do budynku bądź nowego obszaru. Kwiaty znajdujące się na innym piętrze niż my nie będą zaznaczone na naszej mapie, dopóki nie wejdziemy/zejdziemy na ów piętro. Trofeum wpadnie po ukończeniu rozdziału.
Uwaga! Kwiaty „Verdant Blossom” są ściśle związane z następującymi trofeami:
- Twilight of the All-Father – pomijamy ostatni kwiat „Verdant Blossom”
- Unbound Possibilities („The True Ending”) – zbieramy ostatni kwiat „Verdant Blossom”
Rune Novice
Obtained a rune
Aby zdobyć trofeum należy uzyskać dowolną runę. Pierwszą runę można zdobyć w misji pobocznej o nazwie: My Hometown. Trofeum wpadnie podczas teleportowania się do Valhalli.
Rune Master
Obtained every rune
Aby zdobyć trofeum należy zebrać wszystkie runy – jest ich w sumie 18. Runy zdobywamy poprzez ukończenie głównych i pobocznych misji, jak i otwieranie skrzyń. Poniższa lista wskazuje które runy można znaleźć w skrzyniach, a które otrzymujemy za ukończenie misji:
- Physical Attack Boost I – rozdział trzeci, w skrzyni
- Physical Attack Boost II – rozdział siódmy, w skrzyni
- Physical Attack Boost III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Midgardian Studies (3)
- Magic Attack Boost I – rozdział pierwszy, w skrzyni
- Magic Attack Boost II – nagroda za ukończenie misji pobocznej: O’ Mine Beloved Land
- Magic Attack Boost III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Advice for Cypher
- Physical Damage Reduction I – rozdział trzeci, w skrzyni
- Physical Damage Reduction II – rozdział szósty, w skrzyni
- Physical Damage Reduction III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Midgardian Studies (1)
- Magic Damage Reduction I – nagroda za ukończenie misji pobocznej: My Hometown
- Magic Damage Reduction II – nagroda za ukończenie misji pobocznej: The Unfinished Masterpiece
- Magic Damage Reduction III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Training Duel with Eygon
- Soul Gauge Restoration Boost I – rozdział piąty, w skrzyni
- Soul Gauge Restoration Boost II – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Village Request (2)
- Soul Gauge Restoration Boost III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: A Bout with Kristoffer
- Arts Gauge Restoration Boost I – rozdział trzeci, w skrzyni
- Arts Gauge Restoration Boost II – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Village Request (1)
- Arts Gauge Restoration Boost III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Combat Training for Taika
Trofeum wpadnie podczas teleportowania się do Valhalli, po uzyskaniu ostatniej runy.
Weapons Collector
Obtained every weapon
Aby zdobyć trofeum należy uzyskać każdą z sześciu broni. Pięć z nich otrzymujemy w ramach wykonania głównych i pobocznych misji – w tym jedną jako startową. Ponadto, jedną z broni otrzymamy po otworzeniu skrzyni w rozdziale 3.
- Alfodr – broń startowa
- Bolverkr – otrzymamy po ukończeniu rozdziału 1
- Gagnarathr – otrzymamy po ukończeniu misji pobocznej o nazwie: An Old Man’s Discerning Eye
- Baleygr – otrzymamy po otworzeniu skrzyni w rozdziale 3
- Herteitr – otrzymamy po ukończeniu rozdziału 4
- Sidgrani – otrzymamy po ukończeniu misji pobocznej o nazwie: Midgardian Studies (2)
Trofeum wpadnie podczas teleportowania się do Valhalli, po uzyskaniu ostatniej z sześciu broni.
Do trofeum nie wliczają się dwie bronie otrzymane w ramach zakupienia edycji Digital Deluxe (tj.: Svartaljr i Alscir).
Anvil Master
Upgraded every weapon to its full potential
Aby zdobyć trofeum należy ulepszać każdą z sześciu broni, aż do momentu uzyskania ich pełnego potencjału (10 poziomu). Aby ulepszyć broń należy udać się do najbliższego punktu postojowego, którym jest lewitujący kryształ (przy którym możemy też zapisać grę). Wchodzimy z nim w interakcję i wybieramy „Weapon Enhance„. Trofeum wpadnie po ulepszeniu ostatniej broni.
Jeśli podczas ulepszania broni jesteśmy w Valhalli, musimy załadować dowolną misję, ukończyć ją i dopiero podczas teleportowania się z powrotem do Valhalli wpadnie nasze trofeum.
Do ulepszenia każdej broni będziemy potrzebowali klejnotów zdobytych podczas misji głównych i pobocznych. Aby sprawdzić jakie klejnoty dropią w konkretnej misji należy kliknąć .
Do trofeum nie wliczają się dwie bronie otrzymane w ramach zakupienia edycji Digital Deluxe (tj.: Svartaljr i Alscir).
Weapons Master
Reached SSS proficiency with every weapon
Grind. Aby zdobyć trofeum należy osiągnąć każdą bronią biegłość (Proficiency) poziomu „SSS”. Osiągnięcie biegłości praktycznie niczego nam nie daje. Jest to zwykły wskaźnik pokazujący nam, która z broni była najczęściej przez nas używana. Najlepszą metodą na nabicie biegłości potrójnego „S” jest wykonywanie zwykłych ataków mieczem oraz wstrzymanie się od korzystania z Divine Arts, jak i od wzywania naszych Einherjarów. Należy przy tym pamiętać by wyłączyć opcję automatycznego wzywania Einherjarów.
Sugerowane misje do grindowania biegłości broni:
- Misja poboczna – An Imprisoned Soul (1)
- Misja poboczna – Midgardian Studies (1)
- Misja poboczna – Midgardian Studies (2)
Wyżej wymienione misje zawierają dość liczne grupy przeciwników, co pozwoli na oddanie większej ilości ciosów. Nie wymagają za wiele biegania, bo ostatecznie walki rozgrywają się w jednym pomieszczeniu. Co więcej, występujący tam przeciwnicy nie są za trudni do pokonania.
Do trofeum nie wliczają się dwie bronie otrzymane w ramach zakupienia edycji Digital Deluxe (tj.: Svartaljr i Alscir).
Arts Master
Learned every Divine Art
Aby zdobyć trofeum należy uzyskać wszystkie zwoje Divine Art – jest ich w sumie 41. W ich posiadanie wchodzimy poprzez ukończenie głównych i pobocznych misji, jak i otwieranie skrzyń. Trofeum wpadnie po zdobyciu ostatniego zwoju Divine Art. Poniższa lista wskazuje które runy można znaleźć w skrzyniach, a które otrzymujemy za ukończenie misji:
- Fire Lance I – rozdział pierwszy, w skrzyni
- Fire Lance II – rozdział szósty, w skrzyni
- Fire Lance III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: A Mage’s Miscalculation
- Lightning Bolt I – startowy Divine Art
- Lightning Bolt II – rozdział piąty, w skrzyni
- Lightning Bolt III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Training Duel with Eygon
- Heal I – rozdział pierwszy, w skrzyni
- Heal II – rozdział trzeci, w skrzyni
- Heal III – rozdział piąty, w skrzyni
- Convergence I – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Mother’s Ring
- Convergence II – nagroda za ukończenie misji głównej rozdziału piątego: Those Offered the Hand of Salvation
- Convergence III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: A Blacksmith’s Wish
- Fire Storm I – nagroda za ukończenie misji głównej rozdziału drugiego: Champions of the Divine
- Fire Storm II – rozdział szósty, w skrzyni
- Fire Storm III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Combat Training for Taika
- Ifrit Caress I – nagroda za ukończenie misji pobocznej: This Flower for Thee (1)
- Ifrit Caress II – nagroda za ukończenie misji pobocznej: This Flower for Thee (2)
- Ifrit Caress III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: This Flower for Thee (3)
- Punishment Blast I – rozdział czwarty, w skrzyni
- Punishment Blast II – nagroda za ukończenie misji głównej rozdziału szóstego: Evil Arises
- Punishment Blast III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Secrets Hidden in Danger
- Mortal Suppression I – rozdział trzeci, w skrzyni
- Mortal Suppression II – nagroda za ukończenie misji głównej rozdziału siódmego: Metamorphosis & Doubt
- Mortal Suppression III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Secrets Hidden in Danger
- Grave Edge I – rozdział pierwszy, w skrzyni
- Grave Edge II – nagroda za ukończenie misji głównej rozdziału trzeciego: An Unexpected Encounter
- Grave Edge III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: A Bout with Kristoffer
- Meteor Swarm I – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Thanks to a Comrade (1)
- Meteor Swarm II – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Thanks to a Comrade (2)
- Meteor Swarm III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Thanks to a Comrade (3)
- Hail Shot I – rozdział pierwszy, w skrzyni
- Hail Shot II – rozdział piąty, w skrzyni
- Hail Shot III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Advice for Cypher
- Glacial Blizzard I – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Cypher’s Belief (1)
- Glacial Blizzard II – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Cypher’s Belief (2)
- Glacial Blizzard III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Cypher’s Belief (3)
- Extreme Void I – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Woes of a Gallant Princess (1)
- Extreme Void II – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Woes of a Gallant Princess (2)
- Extreme Void III – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Woes of a Gallant Princess (3)
- Nibelung Valesti I – nagroda za ukończenie misji głównej rozdziału ósmego: The Truth Unmasked
- Nibelung Valesti II – nagroda za ukończenie misji pobocznej: Midgardian Studies (3)
Skill Master
Learned all of Valkyrie's skills
Aby zdobyć trofeum należy odblokować wszystkie zdolności Valkyrii. Są one podzielone na trzy kategorie: Attack, Defend, Support. Każda kategoria to osobne drzewko umiejętności. Wszystkie umiejętności kupujemy za zdobyte podczas misji klejnoty i dusze. Niektóre umiejętności będą możliwe do wykupienia dopiero po osiągnięciu daną bronią biegłości poziomu „F” lub „C”.
Jeśli jesteśmy w Valhalli w momencie wykupienia ostatniej umiejetności, musimy załadować dowolną misję, ukończyć ją i dopiero podczas teleportowania się z powrotem do Valhalli wpadnie nasze trofeum.
Commanding Master
Learned every Einherjar attack and their normal attacks
Aby zdobyć trofeum należy odblokować wszystkie specjalne i zwykłe ataki Einherjarów. Każdy z naszych towarzyszy broni posiada cztery specjalne i cztery zwykłe ataki. Gdy Einherjar dołącza do naszej drużyny, na start ma odblokowany jeden atak specjalny i zwykły. Pozostałe ataki odblokujemy poprzez wykonanie trzech misji pobocznych związanych z danym Einherjarem.
- Eygon – Thanks to a Comrade (1), Thanks to a Comrade (2), Thanks to a Comrade (3)
- Cypher – Cypher’s Belief (1), Cypher’s Belief (2), Cypher’s Belief (3)
- Kristoffer – Woes of a Gallant Princess (1), Woes of a Gallant Princess (2), Woes of a Gallant Princess (3)
- Taika – This Flower for Thee (1), This Flower for Thee (2), This Flower for Thee (3)
Elysiumania
Unlocked all terms
Aby zdobyć trofeum należy zdobyć wszystkie wpisy kolekcji. Są to swego rodzaju krótkie dane dotyczące poszczególnych osób spotkanych bądź wspomnianych w trakcie rozgrywki. Zbieramy je automatycznie wraz z wykonaniem każdej misji głównej i pobocznej. Trofeum powinno wpaść naturalnie po ukończeniu ostatniego rozdziału (jeśli zawczasu ukończyliśmy wszystkie misje poboczne).
Affinity of a Soul
Unlocked an Einherjar memory
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego rozdziału.
Fellowship of Souls
Unlocked all Einherjar memories
Aby zdobyć trofeum należy odblokować wszystkie wspomnienia Einherjarów. Każdy z naszych towarzyszy broni posiada po sześć wspomnień. Gdy Einherjar dołącza do naszej drużyny, na start ma odblokowane trzy z sześciu wspomnień. Pozostałe trzy odblokujemy poprzez wykonanie trzech misji pobocznych związanych z danym Einherjarem.
- Eygon – Thanks to a Comrade (1), Thanks to a Comrade (2), Thanks to a Comrade (3)
- Cypher – Cypher’s Belief (1), Cypher’s Belief (2), Cypher’s Belief (3)
- Kristoffer – Woes of a Gallant Princess (1), Woes of a Gallant Princess (2), Woes of a Gallant Princess (3)
- Taika – This Flower for Thee (1), This Flower for Thee (2), This Flower for Thee (3)
Mid-Tier God
Completed the game on Normal difficulty
Aby zdobyć trofeum należy ukończyć grę na normalnym poziomie trudności. Najlepiej wybrać ten poziom trudności na pierwsze przejście. Normalny poziom trudności sprawi, że przechodzenie gry nie będzie frustrujące, poznamy mechaniki jakimi posługują się przeciwnicy i bossowie oraz bez większego problemu zdobędziemy większość trofeów.
High-Tier God
Completed the game on Hard difficulty
Aby zdobyć trofeum należy ukończyć grę na wysokim poziomie trudności. Niestety nie ma czegoś takiego jak „nowa gra plus”, więc z rozpoczęciem gry na wysokim poziomie trudności, zaczynamy całkowicie od zera. Najlepiej zostawić sobie ten poziom trudności na drugie przejście. Po jednym przejściu za sobą będziemy już wiedzieli co robić, by osiągnąć zwycięstwo w walkach przeciwko różnym przeciwnikom i bossom. Nie będziemy musieli się też przejmować końcową oceną misji i wszelkiego rodzaju znajdźkami.