Just Cause 3

1 października 2018
0
6/10
55-75H
x1
x2
x10
x35
45
3
0
0
1
45
3
0
0
1

Rico Rodriguez powraca! Ponownie przyjdzie mu obalać rządy dyktatora. Tym razem jednak sprawa jest bardziej osobista, bowiem republika Medici, to kraj w którym nasz bohater spędził lata młodości. Fabularnie całość nie porywa, ale nikt o zdrowych zmysłach nie oczekiwał tego po kolejnej części Just Casue. Jeśli chodzi o gameplay i możliwości Rico każdy fan wysadzania będzie wniebowzięty. Na drodze ku wyzwoleniu czeka nas 400 mil kwadratowych usianych miasteczkami i bazami wojskowymi, które naturalne trzeba wyczyścić ze struktur wojskowych. Arsenał z jakiego przyjdzie nam siać chaos jest konkretny. Tradycyjna broń strzelecka, konkretne bronie ciężkie, wozy opancerzone, czołgi, helikoptery, myśliwce i na deser linka.

Wiele gier ostatnimi czasy bawi się linką, jednak to jak robi to Just Cause 3 jest po prostu bajeczne. Nie tylko pozwala sprawnie się poruszać, ale i umożliwia przyczepianie do siebie przeróżnych elementów i przyciąganie ich. Do wyposażenia dochodzi także wingsuit, którego opanowanie dodatkowo przyspiesza eksploracje bez konieczności korzystania z pojazdów. Ale i to nie stanowi problemu. Rico może z biegiem fabuły na życzenie zamawiać natychmiastowy zrzut pojazdu. Na deser warto wspomnieć o pięknej, kolorowej oprawie graficznej. Trudno nie zachwycić się urokiem jaki rozsiewają krajobrazy Medici. Niestety w przypadku większych zadym gra potrafi gubić klatki, niemniej nie jest to tragiczne. To jak? Gotowi obalić kolejnego dyktatora?

 

Krok po kroku:

W Just Casue 3 na szczęście nie ma żadnych trofków, które można ominąć, więc każda obrana droga ku 100% jest dobra. Warto jednak nadmienić, aby w miarę przemierzania Medici wykonywać wszelkie losowe misje pomocy rebeliantom lub mieszkańcom. Czy to holowania na stacje benzynową, czy dostarczenie pojazdu, zwodowanie łodzi i tym podobne. Bo inaczej będziemy potem tułać się po mapie i liczyć, że coś się pojawi do trofka za odblokowanie 10 składnic flar.

Przed przystępowaniem do wyzwań wyścigowych warto sobie najpierw odblokować najlepsze przydatne do tego pojazdy. Bardzo ułatwia to większość tych wyścigów. Szczególnie jeśli chodzi o wodne i powietrzne.

Znajdźki można zostawić sobie na sam koniec. Nie są kłopotliwe, bo pojawią się w postaci znaku zapytania w momencie, gdy wyzwolimy dany region. Wtedy wystarczy już tylko udać się we wskazane miejsce i przeszukać obszar. Czasem trzeba odszukać wejście do jaskini, gdyż zdarza się, że znajdźka ukryta jest pod nami.

Po ukończeniu wątku głównego i wyzwoleniu całego obszaru zyskamy możliwość ustawienia ponownego przejęcia przez wrogów wybranego miasta, bądź bazy wybierając z poziomu mapy opcję „przywrócenie ucisku i szybka podróż”.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: Król Medici</span> / <span>King of Medici

Król Medici / King of Medici

Zdobądź wszystkie inne trofea w Just Cause 3 / Earned all Just Cause 3 Trophies

Platynowy pucharek. Jeśli się udało należą się gratulacje.

Ikona osiągnięcia: Bez jednego wystrzału</span> / <span>...Without Bullets!

Bez jednego wystrzału / ...Without Bullets!

Zniszcz wszystkie obiekty wojskowe w bazie, nie używając broni, granatów ani ładunków wybuchowych. / Destroy every Chaos Object in a Military Base without weapons, grenades, or planted explosives.

Trofeum nie jest w sumie trudne. Na początek trzeba podkreślić co jest bazą wojskową. Jest to większy obszar z dość sporymi ilościami sprzętu wojskowego oraz wrogów oznaczony ikoną dużej wieży. Trzeba brać pod uwagę, że małe posterunki nie liczą się do tego trofeum. Kolejną rzeczą jest wymóg, aby nie używać żadnej broni, granatów i ładunków. Polecam nawet nie strzelać, aby czasem zbłąkana kula nie wysadziła jakiegoś zbiornika z paliwem. Będziemy musieli używać wyłącznie linki. Nie wszystkie jednak elementy (np. kominy, czy wielki talerz satelitarny) da się linką rozwalić. Wybierajmy więc sensownie. Jeśli np. wrogi czołg waląc w nas przy okazji coś wysadzi nie musimy się martwić. Grunt, abyśmy sami z pojazdów też nie korzystali. Gdy np. będąc w połowie niszczenia bazy zginiemy możemy spokojnie powrócić i kontynuować niszczenie linką. W razie czego po ukończeniu głównego wątku i wyzwoleniu całej wyspy możemy najeżdżając na ikonkę bazy wybrać „przywrócenie ucisku i szybka podróż”.

Ikona osiągnięcia: Człowiek-rakieta</span> / <span>My Little Rocket Man

Człowiek-rakieta / My Little Rocket Man

Przymocuj przeciwnika do odpalonej butli z gazem. Adeo, amico! / Tether an enemy to a launched gas cannister. Adeo, amico!

Zabawne trofeum. Butla z gazem wygląda tak jak na ikonce pucharka. Plusem jest fakt, iż możemy przypiąć linką nie tylko wroga, ale też i sojuszniczego rebelianta. Ważne, aby najpierw strzelić z broni palnej w butle. W momencie, gdy ulatniający gaz sprawi, że wystartuje szybko podczepiamy do niej linkę, a następnie drugi koniec do nieszczęsnego żołnierza. Gdy biedak poleci razem z butlą ku niebu pucharek będzie nasz.

Ikona osiągnięcia: To miał być western</span> / <span>This was Supposed to be a Western

To miał być western / This was Supposed to be a Western

Zniszcz wszystkie obiekty wojskowe w bazie, nie opuszczając swojego pojazdu. / Destroy all Chaos Objects in a Base without leaving your vehicle.

Podobnie jak w pucharku z liną musimy rozwalić całą bazę, tylko tym razem używając pojedynczego pojazdu bez wysiadania z niego. Tak samo musi być to większa baza, a nie zwykły mały posterunek. Od siebie polecam wybrać bazę zbudowaną na równym gruncie i podjechać czołgiem Imperator po jego odblokowaniu. Jest to o tyle dobry wybór, że wciskając  możemy włączyć pole siłowe czyniące nasz pojazd chwilowo niezniszczalnym. W tym wypadku, jeśli zginiemy ponowne podjechanie do tej bazy nie zaliczy nam pucharka. Chyba, że zaczniemy od samego początku ją niszczyć używając opcji „przywrócenie ucisku i szybka podróż”.

Ikona osiągnięcia: Nie ma Cię!</span> / <span>You're Outta Here!

Nie ma Cię! / You're Outta Here!

Przymocuj ładunek wybuchowy do żołnierza wroga. Następnie wysadź go w powietrze. / Plant a Booster Explosive on an enemy soldier. Then send them flying.

Kolejny trofek związany z zabawnym dokuczaniem wrogom. Aby go zdobyć musimy mieć odblokowany mod o nazwie Odlotowe Ładunki. Teraz wystarczy tylko znaleźć gdzieś pieszego wroga. Najlepiej udać się na bramkę kontrolną przed jakąś bazą. Tam nie zaczną do nas strzelać, póki sami ich nie sprowokujemy. Podchodzimy blisko jednego z wrogów, klikając wybieramy ładunki wybuchowe i wciskając przyklejamy do typka. Wrogowie powinni zacząć strzelać. Ale my oddalamy się i przytrzymujemy . Koleś powinien gdzieś ładnie polecieć, a my zgarniemy pucharek.

Ikona osiągnięcia: Prawo do przechwałek</span> / <span>Bragging Rights

Prawo do przechwałek / Bragging Rights

Zdobądź w wyzwaniu więcej punktów niż inny gracz. / Beat another player's score in a Challenge.

Trofeum Online

Pucharek wymagający gry online i posiadania znajomego grającego w grę. Musimy po prostu w dowolnym wyzwaniu pobić wynik punktowy jednego ze znajomych. W przypadku, gdy nikt z naszych znajomych nie grał zawsze można odpalić grę na innym koncie w konsoli, ukończyć jakieś wyzwanie z marnym wynikiem i potem go pobić już na swoim koncie.

Ikona osiągnięcia: Pierwsze trybiki</span> / <span>Getting it in Gear

Pierwsze trybiki / Getting it in Gear

Zdobądź przynajmniej 3 trybiki w wyzwaniu. / Earn at least 3 Gears in a Challenge.

Pucharek wpadnie, gdy w dowolnym wyzwaniu zdobędziemy 3 trybiki za punktacje.

Zobacz opis srebro Kompletny mechanizm

Ikona osiągnięcia: Niezła kolekcja trybików</span> / <span>You've Got Gear

Niezła kolekcja trybików / You've Got Gear

Zdobądź 5 trybików w wyzwaniu. / Earn 5 Gears in a Challenge.

Pucharek wpadnie, gdy w dowolnym wyzwaniu zdobędziemy 5 trybików za punktacje.

Zobacz opis srebro Kompletny mechanizm

Ikona osiągnięcia: Pokaźny stos trybików</span> / <span>A Real Gear-Getter

Pokaźny stos trybików / A Real Gear-Getter

Zdobądź przynajmniej 3 trybiki w jednym wyzwaniu każdego typu. / Earn at least 3 Gears in one Challenge of every type.

Pucharek wpadnie, gdy w każdym rodzaju wyzwania zdobędziemy przynajmniej 3 trybiki za punktacje.

Typy wyzwań:

  • Szał
  • Wybuch
  • Strzelnica
  • Złomiarstwo
  • Lot wingsuitem
  • Wyścigi lądowe
  • Wyścigi powietrzne
  • Wyścigi wodne

Zobacz opis srebro Kompletny mechanizm

Ikona osiągnięcia: Kompletny mechanizm</span> / <span>All the Gears

Kompletny mechanizm / All the Gears

Zdobądź 5 trybików w każdym wyzwaniu. / Earn 5 Gears in every Challenge.

Najtrudniejsza rzecz w całej grze. Większość wyzwań da się spokojnie ogarnąć na 5 trybików, ale niektóre są naprawdę wymagające. Jeśli jest coś co może stać wam na przeszkodzie do platyny to będzie właśnie to. Problem z filmikami tutaj jest taki, że często do wyzwań gracze podchodzą różnie i w różny sposób wbijają te 5 trybików. Dlatego polecam też wyszukiwać indywidualnie materiały do pojedynczego wyzwania, które sprawia nam problemy. Można bowiem znaleźć filmik do każdego wyzwania korzystając z google.

I – SZAŁ
Wyzwania związane z szałem niszczenia są do przejścia. Polegają one na niszczeniu obiektów wojskowych w bazie na czas. Dodatkowo należy utrzymać mnożnik punktowy. Wyzwanie zakończy się dopiero gdy po upływie czasu mnożnik spadnie nam do zera. Warto tutaj zaznaczyć, że często mimo iż wyzwanie dotyczy konkretnej broni, czy pojazdu możemy się posiłkować wszystkim co znajdziemy w pobliżu. W przypadku, gdy w obrębie bazy znajdziemy helikopter nie musimy się już niczym przejmować. Zawsze mamy też cały zapas gratów oraz linkę. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

W przypadku problemów z konkretnym wyzwaniem w Google wpisujemy:
„Just Cause 3 challenge frenzy …(rodzaj broni)…”

II – WYBUCH
Te wyzwania są krótkie i nie stanowią większych problemów. Musimy tylko jak najszybciej dojechać samochodem z zamontowaną bombą do punktu, który trzeba wysadzić i wyskoczyć z pojazdu przed wybuchem. Zdarza się jednak, że niewidzialne ściany w nich zawarte utrudniają zdobycie 5 trybików ograniczając zasięg eksplozji. Dlatego czasem warto posiłkować się filmikami, gdzie są pokazane najlepsze trasy do celu. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

W przypadku problemów z konkretnym wyzwaniem w Google wpisujemy:
„Just Cause 3 challenge blast …(rodzaj obszaru)…”

III – STRZELNICA
Tych wyzwań nie jest dużo, ale mogą być problematyczne. Wymagają dobrej celności i zapamiętania kolejności pojawiania się celów. Przede wszystkim należy nie pudłować. Jeden niecelny strzał i o 5 trybikach możemy zapomnieć. A to ze względu, że tracimy wtedy mnożnik. Warto wyczekać chwilkę dłużej i strzelić w środek tarczy, niż byle szybko dalej. Za trafienie w dziesiątkę jest dużo punktów. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

W przypadku problemów z konkretnym wyzwaniem w Google wpisujemy:
„Just Cause 3 challenge training …(rodzaj broni)…”

IV – ZŁOMIARSTWO
Najłatwiejsze z dostępnych wyzwań. Podpinamy linkę do pojazdu (polecam zawsze wybierać ten proponowany przez grę) magnetyczną kulę, która przyciąga elementy bawaru. Holujemy je do zsypu i tam zostawiamy. Wyzwań tych jest niewiele i wszystkie działają wedle tego schematu. Nie warto się bawić w dostarczanie małych ilości materiałów. Zbierajmy od razu jak najwięcej, gdyż dostaniemy za to dodatkowy czas. Jedźmy powoli i ostrożnie bo kula może się nam gdzieś zahaczyć. Zbierajmy przede wszystkim z większych skupisk. Warto też łapać te jaśniejsze odłamki, gdyż są lepiej punktowane. Uważajmy jeszcze na wybuchowe beczki, bo ich eksplozja może nam sprzątnąć cały holowany zapas. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

V – LOT WINGSUITEM
No i mamy najtwardszy orzech do zgryzienia. O ile początkowe loty są do przełknięcia, gdy opanujemy sterowanie, o tyle te z ostatniej wyspy potrafią być niezwykle wymagające. Mountain Marathon Tour oraz Maxime Tour da wam nie lada wycisk, jeśli nie jesteście dobrzy w takie klocki. Część tych torów wymaga idealnego przelotu – od początku do końca przed środek kółka. W tych najtrudniejszych możemy idealnie nie trafić 1-2 kółka, ale cała reszta musi być perfekcyjna. Będzie to wymagało wielu przelotów, zapamiętania trasy i sporo szczęścia. Niestety Rico lubi czasem w coś lekko przyhaczyć i złożyć strój albo tak gwałtownie skręcić, że całkowicie stracimy panowanie nad lotem. W przypadku wymienionych wyżej tras polecam korzystać z modu Hamulca Aerodynamicznego (tylko wyłączcie następny – Szybkie Złożenie Wingsuita). Dzięki temu modowi klikając zwalniamy trochę i łatwiej jest sterować. Tylko nie przesadzać, bo całkiem stracimy pęd i Rico uderzy w ziemię. W miejscach gwałtownych zlotów w dół zbocza polecam przytrzymać  i obracać się trochę, aż wytracimy tą ogromną prędkość. Tylko dzięki temu udało mi się nie rozwalić w takich fragmentach. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

W przypadku problemów z konkretnym wyzwaniem w Google wpisujemy:
„Just Cause 3 challenge wingsuit …(rodzaj trasy)…”

VI – WYŚCIGI LĄDOWE
Tu raczej nie trzeba tłumaczyć o co chodzi w wyzwaniu. Tradycyjna czasówka samochodem między checkpointami. Niestety model jazdy jak to w sanboksach bywa nie jest najlepszy. Niemniej tragedii też nie ma. Często gra nam sama wybiera jakiś samochód, ale możemy go zmienić przed odpaleniem wyzwania. Jeśli tylko mamy możliwość wyboru samochodu sportowego wybieramy Mugello Farina Duo. Formuła jest niezastąpiona nawet na polnej drodze. Jeśli zaś chodzi o jakieś jazdy poza drogami to polecam od siebie Monster Trucka. Należy też używać moda z Nitro. Czasy na 5 trybików nie są jakoś perfidne i da się je ogarnąć stosując dobre samochody. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

W przypadku problemów z konkretnym wyzwaniem w Google wpisujemy:
„Just Cause 3 challenge race land …(rodzaj trasy)…”

VII – WYŚCIGI POWIETRZNE
Paradoksalnie najłatwiejsze wyścigi. Na początku się tego obawiałem, bo gra nie umożliwia odwrócenia sterowania samolotem, ale szybko odkryłem, że da się przyjemnie latać. Należy pamiętać, aby tylko lekko kontrować dół/góra, natomiast skręcać przytrzymując w lewo oraz  w prawo. Do wyścigów samolotów najlepiej dobrać CS7 Tunderhawk. Jego użycie gwarantuje, że bez problemu zmieścicie się w czasie. No są też czasówki dla helikopterów. Tu z kolei polecam CS Navajo. Jedynie ostatni wyścig śmigłowcem przez miasto był dla mnie problematyczny. Radzę też korzystać oczywiście jak najwięcej z powietrznego nitro. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

W przypadku problemów z konkretnym wyzwaniem w Google wpisujemy:
„Just Cause 3 challenge race air …(rodzaj trasy)…”

VIII – WYŚCIGI WODNE
Najgorsze wyścigi jakie przyjdzie nam przechodzić. Niestety, ale motorówką rzuca jak cholera. Często mijałem przez to punkty kontrolne i trzeba było zaczynać od nowa. A na domiar złego, czasem przyjdzie nam lawirować między minami wodnymi. Niezbędne jest nitro dla łodzi. Konieczne jest też zdobycie Squalo X7. Inne łódki nie mają nawet co próbować. A i tą nie jest czasem łatwo. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

W przypadku problemów z konkretnym wyzwaniem w Google wpisujemy:
„Just Cause 3 challenge race sea …(rodzaj trasy)…”

Ikona osiągnięcia: Ja tu tylko tworzę chaos</span> / <span>(Just) Causin' Chaos

Ja tu tylko tworzę chaos / (Just) Causin' Chaos

Zdobądź 1000 punktów chaosu. / Get 1,000 Chaos.

Kumulacyjne trofeum za sianie zniszczenia. Wpadnie jak nazbieramy 1000 punktów.

Zobacz opis zloto Milioner Chaosu.

Ikona osiągnięcia: Chaos to moje drugie imię</span> / <span>Chaos is My Middle Name

Chaos to moje drugie imię / Chaos is My Middle Name

Zdobądź 100000 punktów chaosu. / Get 100,000 Chaos.

Kumulacyjne trofeum za sianie zniszczenia. Wpadnie jak nazbieramy 100000 punktów.

Zobacz opis zloto Milioner Chaosu.

Ikona osiągnięcia: Milioner chaosu</span> / <span>Chaos Millionaire

Milioner chaosu / Chaos Millionaire

Zdobądź 1000000 punktów chaosu. / Get 1,000,000 Chaos.

Ostatni trofek jaki mi wpadł. Zrobiłem 100% w grze i jeszcze trochę mi brakowało. Niewiele, ale jednak. W takim wypadku teraz tylko wystarczy użyć opcji „przywrócenie ucisku i szybka podróż” na większej bazie i kilkukrotnie ponownie ją roznieść. Ja osobiście rozwalałem główne centrum dowodzenia z pierwszego obszaru – Cima Leon: Centcom. Ale to wszystko zależy od tego, który obszar przyjemniej się wam niszczy. Warto zaznaczyć, że pucharek wpadnie dopiero jak doprowadzimy niszczenie danego obszaru do końca, czyli zniszczymy wszystkie obiekty wojskowe.

Ikona osiągnięcia: Ziemia, wiatr i morze</span> / <span>Earth, Wind and Sea

Ziemia, wiatr i morze / Earth, Wind and Sea

Odblokuj zrzuty powstańcze dla jednego pojazdu z każdej kategorii - lądowej, powietrznej i wodnej. / Unlock Rebel Drops for at least one land vehicle, one air vehicle, and one sea vehicle.

Pucharek szubko nam wpadnie. Jak tylko dostaniemy możliwość dostarczania pojazdów do garażu wystarczy dorwać po jednej sztuce z każdej kategorii.

Ikona osiągnięcia: Mam je wszystkie!</span> / <span>Caught 'Em All!

Mam je wszystkie! / Caught 'Em All!

Zdobądź wszystkie dostępne pojazdy, odstawiając je do garaży Mario. / Collect every vehicle available by bringing them to Mario's Rebel Garages.

Tutaj przyjdzie nam odblokować wszystkie możliwe pojazdy do zrzutów powstańczych. Większość pojazdów nie stanowi problemu, bo jest powszechna. Maszyny dostaniemy zdobywając bazy oraz wykonując misje główne, czy zbierając znajdźki. Zwyczajne pojazdy trzeba będzie samemu dostarczyć do punktu garażowego. Jest jednak kilka maszyn, które trudno dorwać. Do poszukiwań przyda się mod – Detektor Pojazdów, który pokazuje charakterystyczny znacznik radaru, gdy jesteśmy w pobliżu niezdobytego pojazdu. Listę samochodów możemy sprawdzić w każdym momencie włączając menu i wybierając Zrzuty Powstańcze, a następne zakładkę Pojazdy. Korzystając z tego dobrodziejstwa możemy wyszukać lokalizację każdego wehikułu wpisując jego nazwę w Google. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Grobowa cisza</span> / <span>Tomb Raider

Grobowa cisza / Tomb Raider

Złóż hołd przy każdym ze starożytnych grobowców. / Pay your respects at every Ancient Tomb.

Jedna z rodzajów znajdziek dostępnych w grze. Jest to porośnięty trawą i kwiatami kurhan. Zwykle znajduje się w odludnych miejscach. Pucharkiem nie ma się co przejmować, bo po wyzwoleniu danego obszaru odblokują nam się na mapie ikonki ze znakiem zapytania symbolizujące znajdźki. Znalezienie wszystkich odblokuje broń Urga Stupka-210.

Ikona osiągnięcia: Pamięć o poległych</span> / <span>Remember the Fallen

Pamięć o poległych / Remember the Fallen

Zapal świeczkę w każdej kapliczce rebeliantów. / Light a candle at every Rebel Shrine.

Kolejna ze znajdziek. Kapliczki są miejscami, w których Rico zapala świeczkę ku pamięci poległych rebeliantów. Pucharkiem nie ma się co przejmować, bo po wyzwoleniu danego obszaru odblokują nam się na mapie ikonki ze znakiem zapytania symbolizujące znajdźki. Odnalezienie wszystkich w danym obszarze pozwoli bez ograniczeń korzystać z szybkiej podróży w tym regionie.

Ikona osiągnięcia: Pamiętnik szaleńca</span> / <span>Diary of the Madman

Pamiętnik szaleńca / Diary of the Madman

Zbierz wszystkie taśmy Di Ravello. / Gather all of Di Ravello's tapes.

Taśmy Di Ravello są audiologami naszego wroga. Najczęściej znajdujemy je w miastach, bądź ruinach budowli. Pucharkiem nie ma się co przejmować, bo po wyzwoleniu danego obszaru odblokują nam się na mapie ikonki ze znakiem zapytania symbolizujące znajdźki. Znalezienie wszystkich odblokuje nam śmigłowiec Złoty Urga Mstitel.

Ikona osiągnięcia: Stare ale jare</span> / <span>Old School Cool

Stare ale jare / Old School Cool

Znajdź każdą klasyczną broń i część pojazdu. / Find every vintage weapon and vehicle part.

Tu znowuż przyjdzie nam szukać rozkopanego fragmentu ziemi z wbitą łopatą. Znajdziemy tam zakopane części do klasycznej broni U-24 oraz samolotu Carmen Albatros. Pucharkiem nie ma się co przejmować, bo po wyzwoleniu danego obszaru odblokują nam się na mapie ikonki ze znakiem zapytania symbolizujące znajdźki.

Ikona osiągnięcia: Wytrawny kaskader</span> / <span>Consummate Daredevil

Wytrawny kaskader / Consummate Daredevil

Za pomocą pojazdów lądowych wykonaj wszystkie skoki kaskaderskie dostępne na Medici. / Launch a land vehicle off of every Daredevil Jump in Medici.

Skoki kaskaderskie są także zaliczane pod kategorię znajdziek. Są to specjalne betonowe wyskoczenie, z których to Rico może uskuteczniać skoki samochodowe. Nie jest istotne jak daleko wyskoczymy. Możemy się rozbić i metr dalej, a skok i tak zostanie zaliczony. Podobnie jak zwyczajne znajdźki skoki kaskaderskie, także zostają zaznaczone na mapie po wyzwoleniu danego obszaru. Widoczne są jako symbol skaczącego motoru. Zaliczone już skoki maja ikonkę w kolorze niebieskim, zaś niezaliczone w białym.

Ikona osiągnięcia: Wszystkie zakamarki odkryte</span> / <span>No Stone Unturned

Wszystkie zakamarki odkryte / No Stone Unturned

Zbierz wszystkie znajdźki rozsiane po Medici. / Find every collectible strewn across Medici.

Trofeum kumulacyjne za zebranie każdej znajdźki dostępnej w grze. Wszystko z podziałem na obszary możemy zobaczyć wchodząc do menu – Postęp – Znajdźki.

Ikona osiągnięcia: Na szczycie świata</span> / <span>Top of the World

Na szczycie świata / Top of the World

Stań na własnych nogach na najwyższym punkcie Medici. / Stand on foot at the highest point of Medici.

Łatwe trofeum. Najwyższy punkt w Medici znajduje się w trzecim obszarze w regionie Montana. Wielka góra jest widoczna od razu. Możemy tam się udać już na początku gry. Wystarczy wsiąść w helikopter i polecieć, a następnie o własnych nogach stanąć na szczycie. Widok jest piękny. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Cokolwiek, co zrobisz...</span> / <span>Anything You Can Do...

Cokolwiek, co zrobisz... / Anything You Can Do...

Pobij wynik w wyczynie do którego cię wywołano. / Beat a score you were Called-Out on.

Trofeum Online

Aby zdobyć ten trofek, któryś z naszych znajomych musi wywołać nas do pobicia jakiegoś wyczynu. Są to np. ilość headshotów pod rząd, długość szybowania na wingsuicie, dystans jazdy na jednym kole motorem. Warto zaznaczyć, że do niektórych wyczynów mamy podany model pojazdu. Po zaakceptowaniu wywołania musimy użyć tej samej maszyny, aby to zaliczyć. Wszelkie otrzymane wywołania możemy zobaczyć wchodząc do menu i wybierając Lista Rekordów, a następnie Lista Wywołań. W przypadku braku znajomych grających w grę można zawsze wywołać siebie samego grając na innym koncie PSN.

Ikona osiągnięcia: Zajawka na wyczyny</span> / <span>Feat Fetish

Zajawka na wyczyny / Feat Fetish

Wykonaj każdy możliwy wyczyn. / Perform every Feat.

Wyczyny to pomniejsze aktywności związane z graniem w grę. Praktycznie każdy wyczyn wpadnie nam sam z siebie podczas grania. Wszystkie wykonane możemy zobaczyć wchodząc do menu, a następnie Lista Rekordów, Punkty Wyczynów. Prawdopodobnie będzie nam brakowało tylko jednego wyczynu związanego z jazdą drewnianym pojazdem ze względu, że nieczęsto można go spotkać. W razie czego polecam TEN materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Viva la revolucion</span> / <span>Vive le Revolution

Viva la revolucion / Vive le Revolution

Wyzwól prowincję. / Liberate a Province.

Pierwsze trofeum związane z wyzwalaniem obszaru. Nie ma się nim co przejmować. Wpadnie podczas gry.

Ikona osiągnięcia: To was nauczy, dranie z rurociągów</span> / <span>Take That, You Pipeline Jerks

To was nauczy, dranie z rurociągów / Take That, You Pipeline Jerks

Wyłącz system FOW w Insula Fonte. / Disable the FOW in Insula Fonte.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po wyłączeniu systemu FOW w określonym miejscu.

Ikona osiągnięcia: Piekarski tuzin</span> / <span>Baker's Dozen

Piekarski tuzin / Baker's Dozen

Wyzwól 13 miejscowości. / Liberate 13 settlements.

I znowu wyzwalanie. 13 miejscowości powinno szybko wpaść jak tylko weźmiemy się do roboty. Po prostu niszczymy wszelkie konstrukcje wojskowe w mieście. Robimy zadymę na posterunku, a na koniec wznosimy flagę na rynku.

Ikona osiągnięcia: Dracon poskromiony</span> / <span>Taming the Dracon

Dracon poskromiony / Taming the Dracon

Wyzwól całą Insula Dracon. / Completely liberate Insula Dracon.

Trofeum wpada po całkowitym wyzwoleniu drugiego obszaru gry. Z czasem wpadnie jak zniszczymy wszelkie bazy oraz posterunki i wyzwolimy każde miasteczko. Pamiętajmy też o platformach wiertniczych znajdujących się na morzu.

Ikona osiągnięcia: Nadzieja jest wieczna</span> / <span>Hope Springs Eternal

Nadzieja jest wieczna / Hope Springs Eternal

Wyzwól całą Insula Fonte. / Completely liberate Insula Fonte.

Trofeum analogiczne jak powyższe z tym, że dotyczy pierwszego regionu. Najłatwiejszy region do wyzwolenia. Nie powinien sprawić nam większych problemów.

Ikona osiągnięcia: Serce z kamienia</span> / <span>Heart of Stone

Serce z kamienia / Heart of Stone

Wyzwól całą Insula Striate. / Completely liberate Insula Striate.

Ten pucharek otrzymamy po całkowitym wyzwoleniu trzeciego obszaru. Musimy zniszczyć wszystkie bazy, posterunki, platformy wiertnicze oraz wyzwolić każde miasteczko. Tu jest najwięcej roboty, bo i obszar jest największy. Warto także dodać, że i tutaj mamy także do zniszczenia platformy wiertnicze. Opór tu też będzie najsilniejszy, a wróg będzie dysponował solidnym sprzętem.

Ikona osiągnięcia: Odblokowane i załadowane</span> / <span>Unlocked and Fully Loaded

Odblokowane i załadowane / Unlocked and Fully Loaded

Odblokuj wszystkie bronie i pojazdy dostępne w menu zrzutów powstańczych. / Unlock every weapon and vehicle available in the Rebel Drop menu.

Trofeum związane z pucharkiem srebro Mam je wszystkie!. Tylko tutaj musimy odblokować nie tylko wszystkie pojazdy, ale i całe uzbrojenie. Dostaniemy to po ukończeniu misji fabularnych, zebraniu znajdziek, wykonaniu wszystkich skoków kaskaderskich, zniszczeniu baz wojskowych oraz dostarczeniu wszystkich pojazdów do garażu. Jedno z ostatnich trofeów, które wpadnie w drodze ku wykonaniu 100% w grze.

Ikona osiągnięcia: Witaj w domu</span> / <span>Enjoy Your Homecoming

Witaj w domu / Enjoy Your Homecoming

Ukończ misję fabularną "Witaj w domu". / Complete Story Mission: Welcome Home.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji „Witaj w domu”.

Ikona osiągnięcia: Co za katastrofa</span> / <span>What a Disaster

Co za katastrofa / What a Disaster

Ukończ misję fabularną "Okropna reakcja". / Complete Story Mission: A Terrible Reaction.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji „Okropna reakcja”.

Ikona osiągnięcia: Potęga bawaru</span> / <span>The Power of Bavarium

Potęga bawaru / The Power of Bavarium

Ukończ misję fabularną "Długa i niebezpieczna droga". / Complete Story Mission: A Long and Dangerous Road.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji „Długa i niebezpieczna droga”.

Ikona osiągnięcia: Te kopalnie to dno</span> / <span>These Mines are the Pits

Te kopalnie to dno / These Mines are the Pits

Ukończ misję fabularną "Wielka ucieczka". / Complete Story Mission: The Great Escape.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji „Wielka ucieczka”.

Ikona osiągnięcia: P!#&RZ SIĘ, RAKIETO!</span> / <span>F!#& YOU, MISSILE

P!#&RZ SIĘ, RAKIETO! / F!#& YOU, MISSILE

Ukończ misję fabularną "Rakietowy kowboj". / Complete Story Mission: Missile Cowboy.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji „Rakietowy kowboj”.

Ikona osiągnięcia: Nareszcie w natarciu</span> / <span>Finally on the Offensive

Nareszcie w natarciu / Finally on the Offensive

Ukończ misję fabularną "Zaplątani w błękicie". / Complete Story Mission: Tangled Up In Blue.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji „Zaplątani w błękicie”.

Ikona osiągnięcia: Pomyłki i triumfy</span> / <span>Mistakes and Triumphs

Pomyłki i triumfy / Mistakes and Triumphs

Ukończ misję fabularną "Niszczyciel światów". / Complete Story Mission: The Shatterer of Worlds.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji „Niszczyciel światów”.

Ikona osiągnięcia: Syn Medici</span> / <span>Son of Medici

Syn Medici / Son of Medici

Ukończ misję fabularną "Syn Medici". / Complete Story Mission: Son of Medici.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu misji „Syn Medici”.

Ikona osiągnięcia: Zwycięzca znów bierze wszystko</span> / <span>Winner Takes All, Again

Zwycięzca znów bierze wszystko / Winner Takes All, Again

100% w Just Cause 3. / 100% Just Cause 3.

No i mamy pucharek za ukończenie gry w 100%. Wszelki progres możemy sobie sprawdzić wchodząc do menu i wybierając zakładkę Postęp. Zajmie to nam z pewnością trochę czasu, ale nie jest tak uporczywe jak to miało miejsce w poprzedniej części.

Podliczając do 100% wlicza się:

  • Wyzwolenie wszystkich regionów
  • Ukończenie wszystkich misji fabularnych
  • Ukończenie wszystkich wyzwań zdobywając w nich po 5 trybików
  • Zebranie w garażu wszelkich dostępnych pojazdów
  • Zebranie wszystkich znajdziek
Ikona osiągnięcia: Nie do pobicia</span> / <span>Can't Touch This

Nie do pobicia / Can't Touch This

Wywołaj innego gracza do rywalizacji w wyczynach. / Call-Out another player in a Feat.

Trofeum Online

Kolejny pucharek związany z wyczynami. Tym razem to my musimy wywołać innego gracza. Aby tego dokonać wchodzimy do menu, wybieramy zakładkę Lista Rekordów, następnie Punkty Wyczynów. Wybieramy dowolny wyczyn klikając , po czym otwiera się lista znajomych, w której wywołujemy dowolną osobę. Nie musi ona nawet mieć gry.

Ikona osiągnięcia: Wybacz mi, ojcze…</span> / <span>Forgive Me, Father...

Wybacz mi, ojcze… / Forgive Me, Father...

Schroń się w kościele, aby zakończyć zadymę 5 poziomu. / Take sanctuary in a monastery to clear Heat Level 5.

Trochę kłopotliwe trofeum. Głównie ze względu, że wrogowie to ofiary i możemy zgubić zadymę 5 poziomu jeszcze nim schronimy się w kościele. Na początek jednak należy odblokować możliwość schronienia. Aby tego dokonać będziemy musieli wykonać losowo pojawiającą się misję ratowania rebeliantów. Pojawiają się, gdy szwendamy się po świecie gry. Odblokowany kościół będzie miał niebieską ikonkę. Teraz wystarczy w jego pobliżu rozkręcić zadymę. Pamiętajmy, aby nie zabijać wrogów wzywających posiłki, bo bajzel nie rozkręci się na wymaganą skalę. Gdy już uda się osiągnąć oczekiwany 5 poziom musimy kierować się do kościoła tak, aby przypadkiem nie zgubić pościgu. Przed wejściem będzie stał kapłan, który może zakończyć obławę. Od siebie mogę polecić region Lavanda na pierwszej wyspie. Konkretnie miasto Rondella, gdyż jest zaraz przy kościele. W przypadku, gdy miasto mamy wyzwolone klikamy opcje „przywrócenie ucisku i szybka podróż”.

Ikona osiągnięcia: MODer</span> / <span>MOD Initiate

MODer / MOD Initiate

Odblokuj swój pierwszy MOD, a następnie uruchom go. / Unlock your first Gear MOD, and then activate it.

Mody to bardzo przydatna sprawa. Odblokowujemy je zbierając trybiki za wykonywanie wyzwań. Wszystkie mody możemy dowolnie włączać, wyłączać wchodząc do menu i wybierając zakładkę Mody.

Ikona osiągnięcia: MODziarz</span> / <span>MOD Specialist

MODziarz / MOD Specialist

Odblokuj wszystkie MODy z jednej kategorii. / Unlock every Gear MOD in a single category.

Mody mają kilka kategorii takich samych jak wyzwania, w których je odblokowujemy. Trofeum wpadnie z czasem jak odblokujemy wszystko w jednej z kategorii. Jeśli ktoś chce koniecznie zdobyć pucharek jak najszybciej to może wybrać Złomiarstwo lub Strzelnice, gdyż tam jest najmniej modów do odblokowania.

Ikona osiągnięcia: MODniś</span> / <span>MOD Tinkerer

MODniś / MOD Tinkerer

Uruchom każdy dostępny MOD przynajmniej na minutę. / Have every Gear MOD active for at least 1 minute each.

Tutaj będziemy już musieli odblokować wszystkie mody. Warto zaznaczyć, że trybików można zawsze odblokować więcej niż ilość wymagana, aby wszystko odblokować, więc pod ten konkretny trofek nie musimy zakańczać wszystkiego na 100%. Gdy już będziemy mieli dostępne wszystkie mody należy włączyć każdy jeden i poczekać minutę, aż pucharek się pojawi.

Ikona osiągnięcia: Zleceniobiorca</span> / <span>First Encounter

Zleceniobiorca / First Encounter

Pomyślnie wykonaj zlecenie. / Complete an Encounter.

Zlecenie to losowo pojawiająca się w okolicy misja pomocy mieszkańcom, bądź rebeliantom. Do tego trofeum wystarczy wykonać jedno takie zlecenie, ale polecam ich nie ignorować, bo przydadzą się do następnego pucharka.

Ikona osiągnięcia: Życie na zlecenie</span> / <span>Supply and Demand

Życie na zlecenie / Supply and Demand

Odblokuj 10 składnic poprzez wykonywanie zleceń dla rodaków w potrzebie. / Unlock 10 Resupply Points by completing Encounters.

Kolejne trofeum związane ze zleceniami. Składnice flar odblokowują się przy misjach związanych z dostarczeniem pojazdu, holowaniem na stacje benzynową, czy transportem skrzyni. Musimy wykonać, aż 10 takich zleceń. Ja miałem wykonane 8, bo niestety potem to olałem. Musiałem później latać po mapie i liczyć, że coś się pojawi. Dlatego też radzę wykonywać każde takie zlecenie jak tylko mamy okazję.

Kilka miejsc, w których pamiętam, że coś się pojawiało. Musimy tylko trochę poczekać, aż pojawi się znacznik.

  1. Miasto Suprico w regionie Plagia ma dwie aktywności. Jedno polegało na dostarczeniu pojazdu i pojawiało się gdzieś w mieście. Drugie zaś może się pojawić w pobliżu lotniska znajdującego się w niedaleko.
  2. W bazie Griphon w regionie Costa Sud pojawia się transport opancerzonego pojazdu Juggernaut.
  3. W Sancte Lucas w regionie Lavanda przy kościele powinien się pojawić także transport pojazdu.
Ikona osiągnięcia: Trzy święte kryjówki</span> / <span>Three Holy Hideaways

Trzy święte kryjówki / Three Holy Hideaways

Odblokuj 3 księży kończących zadymę, poprzez wykonywanie zleceń dla rodaków w potrzebie. / Unlock 3 Heat-Clearing Priests by completing Encounters.

Ostatnie trofeum związane ze zleceniami. Musimy odblokować trzy kościoły. Aby tego dokonać należy wykonać trzy zlecenia pomocy rebeliantom. Dlatego ponownie radzę wykonywać każde jakie się pojawi, aby nie musieć później szukać i się martwić. Odblokowany kościół zaznaczony jest niebieską ikonką, zablokowany zaś białą. Zlecenie odblokowujące dany budynek powinno znajdować się gdzieś w obrębie regionu w którym się on znajduje. Akurat trzy kościoły nie są dużym problemem, bo na mapie jest ich więcej, więc powinno wpaść dość szybko.