Night Springs to pierwszy dodatek do gry Alan Wake 2. Nawiązuje on do znanego w świecie gry serialu i dobrze wykorzystuje ten koncept oferując nam trzy różne odcinki. Nie jest to jednak zabawa na długie godziny, gdyż zdobycie wszystkich pucharków nie zajmie nam więcej jak trzy godzinki. Zapraszamy do skorzystania z poradnika.
Krok po kroku w Night Springs:
W Night Springs mamy trochę pucharków możliwych do przeoczenia, ale każdy z odcinków jest na tyle krótki, że w razie czego można szybko ugrać brakujący dzbanek. Warto podkreślić, że po włączeniu wybranego odcinka gra automatycznie ustawia nam poziom trudności na normalny. Możemy w każdej chwili sobie go zmienić na niższy lub wyższy, wedle uznania. Nie ma to wpływu na trofea. Poniżej prezentuję chronologiczną listę pucharków do zaliczania.
Odcinek pierwszy: Największa fanka
- Na samym początku odcinka mamy dobrą okazję na Psiakość!
- Po pierwszym starciu idąc przez las mamy pomijalną wiadomość związaną z Mogłabym go słuchać cały dzień.
Odcinek drugi: Gwiazda polarna
- Tuż po odebraniu latarki oraz broni od szeryfa możemy się zabrać za otwarcie wszystkich skrzynek do Zaparz się.
- Jedna z prób będzie wymagała odnalezienia od nas informacji o temperaturze palenia kawy. Jest to mniej oczywista zagadka, więc w razie czego pomoc znajduje się w opisie Ciemna jak otchłań.
- Po zaliczeniu wszystkich prób związanych z otwarciem magazynu miejmy na uwadze Łagodna mieszanka.
Odcinek trzeci: Łamiący linię czasu
- Na samym początku odcinka przed zbadaniem ciała musimy sprawdzić kartki leżące na podłodze do Na tej stronie.
- Pozostałe trofea są związane z wątkiem fabularnym, ale warto tu przytoczyć rozwiązanie dla pętli czasowej w etapie hotelowym, gdyż nie jest ono oczywiste. Każdy korytarz się oznaczony zegarem wskazującym konkretną godzinę. Musimy przejść z jednego do drugiego w następującej kolejności: godzina 12:00, godzina 3:00, godzina 9:00. Tam ładujemy nasze urządzenie. Udajemy się do korytarza z godziną 12:00 i tam aktywujemy telewizor.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Łap za przybory! / Accessorize!
Zabierz „przybory” z kuchni. / Take the "accessories" from the kitchen
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zabraniu z kuchni niezbędnych narzędzi na samym początku z odcinka pierwszego Night Springs: Największa fanka.
Psiakość! / Hot Biscuits!
Pokonaj 3 hejterów na raz za pomocą dowolnego wybuchu. / Defeat 3 Haters at once with any kind of explosive
Trofeum z odcinka pierwszego Night Springs: Największa fanka. Najlepiej się za to zabrać na samym początku gry podczas naszego pierwszego starcia. Pokonujemy trzech wrogów, a potem staramy się naprowadzić pozostałych blisko wybuchowego obiektu, by ich wysadzić. Musi paść przynajmniej trójka napastników przy pojedynczym wybuchu. Jeśli sami przy tym zginiemy niema problemu. Grunt by zabrać ze sobą wymaganą ilość wrogów. Poniżej załączam materiał wideo dotyczący tego pucharka.
Mogłabym go słuchać cały dzień / I Could Listen to Him All Day
Odsłuchaj wszystkie wiadomości Pisarza. / Listen to all the Writer's messages
Trofeum z odcinka pierwszego Night Springs: Największa fanka. W grze mamy trzy momenty, w których możemy odsłuchać wiadomości Pisarza. Dwa są związane z wątkiem fabularnym i nie można ich przegapić, ale jedna środkowa wiadomość jest możliwa do pominięcia. Poniżej załączam materiał wideo pokazujący momenty do odsłuchania wszystkich wiadomości.
Miłość zawsze zwycięży! / Love Always Wins!
Ukończ odcinek 1: „Największa fanka”. / Complete Episode 1: Number One Fan
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu odcinka pierwszego Night Springs: Największa fanka.
Łagodna mieszanka / Smooth Blend
Wejdź do biura magazynu w dwóch lub mniej próbach, nie dając się złapać kawowym maskotkom. / In two tries or less, enter the warehouse office without being caught by the Coffee Mascots
Trofeum z odcinka drugiego Night Springs: Gwiazda polarna. Pod koniec tego epizodu przyjdzie nam przejść przez magazyn patrolowany przez kawowe maskotki. Nie możemy się tam dać złapać. Co ważne mamy tylko dwie próby i nawet wczytywanie zapisu nam nie pomoże. Jeśli zostaniemy dorwani po dwóch próbach trzeba będzie przechodzić cały odcinek od początku. Na szczęście jednak ten etap jest banalnie prosty i przejście go nie dając się złapać nie stanowi praktycznie żadnego problemu. Poniżej prezentuje materiał wideo pokazujący najprostszą drogę do celu.
Ciemna jak otchłań / Dark as the Void
Wskaż optymalną temperaturę palenia kawy Dark Triangle. / Solve the optimal roasting temperature of Dark Triangle Coffee
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie podczas zaliczania jednej z prób wymaganych do uzyskania dostępu do obszaru magazynu z odcinka drugiego Night Springs: Gwiazda polarna.
Ta zagadka jest jednak mniej oczywista, dlatego w razie potrzeby poniżej załączam lokalizacje do uzyskania właściwej odpowiedzi. Musimy odnaleźć obszar zwany „ROASTING BAR”. Znajduje się on w pobliżu altanki, na której spotkaliśmy szeryfa. W barze znajdziemy panel na którym musimy wpisać kod: 487.
Zaparz się / Percolate
Otwórz wszystkie skrytki. / Solve all Stashes
Trofeum z odcinka drugiego Night Springs: Gwiazda polarna. Musimy otworzyć wszystkie 6 skrzynek umieszczonych na terenie Coffee World. Zabezpieczone są kłódką zagadki pamięciowej podobnie jak w podstawowej wersji gry. Poniżej znajduje się materiał wideo z lokalizacją wszystkich skrzynek.
Jesteś kawą / You Are Coffee
Ukończ odcinek 2: „Gwiazda polarna”. / Complete Episode 2: North Star
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu odcinka drugiego Night Springs: Gwiazda polarna.
Na tej stronie / This Page Here
Przeczytaj scenariusz w pokoju aktora. / Read the screenplay in the Green Room
Trofeum z odcinka trzeciego Night Springs: Łamiący linię czasu. Na samym początku epizodu po rozmowie z reżyserem przyjdzie nam udać się do garderoby, by przeczytać scenariusz. Na miejscu czeka nas miejsce zbrodni. ZANIM zbadamy ciało musimy wejść w interakcję z leżącymi na podłodze kartkami. Po ich odczytaniu otrzymamy pucharek.
Retro / Retro
Przeżyj w rzeczywistości automatu do gry. / Survive the arcade game reality
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu fragmentu w stylu retro z trzeciego odcinka Night Springs: Łamiący linię czasu.
Przeskocz przez wir / Ride the Vortex
Dotrzyj do nowej rzeczywistości za pomocą telewizora Lumivista. / Travel to a new reality using a Lumivista TV
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pierwszej podróży przez telewizor z trzeciego odcinka Night Springs: Łamiący linię czasu.
Międzywymiarowy agent / Multiversal Agent
Ukończ odcinek 3: „Łamiący linię czasu”. / Complete Episode 3: Time Breaker
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciego odcinka Night Springs: Łamiący linię czasu.