Alfred Hitchcock: Vertigo – Poradnik do trofeów i osiągnięć & Opinia

2.5/5

Alfred Hitchcock: Vertigo to narracyjna przygodówka stworzona przez Pendulo Studios. Opowiada ona historię pisarza, który obudzony po wypadku drogowym odkrywa, że po jego dziewczynie i dziecku nie ma śladu. Co się wydarzyło naprawdę, a co jest tylko złudzeniem? Na te pytania będziemy starali się uzyskać odpowiedź podczas przygody z tym tytułem. Pojawia się jednak jeszcze jedno pytanie. Czy w ogóle warto się za tę grę zabrać? Zapraszam do zapoznania się z moją opinią.

Generalnie gra stawia przede wszystkim na fabułę. I tu wypada niejedno znacznie. Po ukończeniu muszę przyznać, że cała intryga była dość ciekawa, choć grubymi nićmi szyta. Niemniej przede wszystkim trudno jest przebrnąć przez początek. W życiu nie grałem jeszcze w grę, która by miała w równym stopniu przeciągnięte sceny. Wielokrotnie mamrotałem pod nosem „no ile jeszcze?”, gdy mało wnoszące sekwencje trwają i trwają i trwają. Trudno pozbyć się przy tym uczucia sztucznego wydłużania gry. Jeśli już jednak się wciągniemy to mamy ciekawe pole do popisu dla snucia różnych teorii.

Głównym bohaterem jest Ed Miller. Pisarz, który po wypadku samochodowym odkrywa, że jego dziewczyna i córka zaginęły, a wszystko wskazuje na to, że nie istniały. Do rozwikłania tej zagadki przyczyniać będzie się dwójka grywalnych bohaterów. Pierwszą jest pani psycholog Julia, która prowadzi sesję Eda. I tu mamy jeden z najciekawszych pomysłów w grze. Podczas sesji nasz pisarz opowiada o wydarzeniach z przeszłości, które mamy okazję sami rozegrać. Potem jednak za sprawą hipnozy możemy zobaczyć, jak sprawy wyglądały naprawdę, a zostały wyparte przez jego świadomość w ramach traumy. Bardzo ciekawy zabieg i szkoda, że w grze tego więcej. Drugim bohaterem jest szeryf Nick badający sprawę pod kątem policyjnym. Tu jest już nieco mniej ciekawie, acz kiedy łączy on siły z Julią robi się znacznie ciekawiej. Oprócz tego w ramach retrospekcji i odgadywania minionych wydarzeń przyjdzie nam też zobaczyć różne momenty z innych perspektyw.

Jak wspomniałem wcześniej, gra stawia przede wszystkim na fabułę. Dlatego w kwestii gameplay’u w zasadzie nie trafi nam się nic specjalnego. Przyjdzie nam wybierać opcje dialogowe, poruszać się po niewielkich lokacjach i sporadycznie używać znalezionych tam przedmiotów. To wszystko. Nie ma żadnych zagadek, czy wyzwań. Gra jest bardzo prosta i jasno informuje o celach, jakie przed nami stoją w danej chwili. Jeśli zaś chodzi o oprawę to ogólnie nie stoi ona na najwyższym poziomie. Sam projekt może się podobać lub nie, jednak w kontekście animacji i jakości nie wypada to za dobrze. Szczególnie niektóre ujęcia na twarze bohaterów wyglądają dziwnie, gdy ci zaczną robić jakieś miny. Muzyka zaś zupełnie nie zapada w pamięć, a dialogi szału nie robią.

Czy więc warto zagrać? Trudno odpowiedzieć na takie pytanie. Gra generalnie nie jest zła, ale jednocześnie też niczym się specjalnie nie wyróżnia na tle tego typu produkcji. Problemem są miejscowe dłużyzny, nieciekawa oprawa czy mało zachęcający początek. Jeśli przymkniemy na to oko, można sympatycznie śledzić dość intrygującą intrygę. Dla fanów zwierząt jest też naprawdę ciekawie prowadzony mini-wątek kota Petronisa. No i na łowców pucharków czeka tu prosty zestaw trofeów do zgarnięcia. Zagrać można i się przy tym dobrze, bawić, ale raczej wątpliwe, by ten tytuł został nam w pamięci na dłużej.

 

 

Jak oceniasz trudność platyny w Alfred Hitchcock: Vertigo?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
  • Czas do zdobycia platyny: 10 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox6 x9 x16
  • Liczba trofeów offline: 32
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: srebro Romance
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

W ramach podziękowania za poradnik, o ile się oczywiście przydał, możesz postawić mi kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Krok po kroku:

Alfred Hitchcock: Vertigo ma w zasadzie banalny zestaw trofeów. Większość związana jest po prostu z wątkiem fabularnym i wpadnie nam naturalnie podczas kończenia gry. Sama gra też nie jest w żadnym stopniu trudna. Czekają nas wybory dialogów i proste znajdowanie oraz używanie przedmiotów. Jedyny pucharek, na który warto od początku zwrócić uwagę, to srebro Romance, gdyż tylko jego można przegapić. Więcej informacji znajduje się w jego opisie. Pozostałe pomijalne pucharki można w razie czego łatwo i szybko ogarnąć poprzez wczytanie konkretnej sekwencji gry. Niemniej poniżej prezentuje listę odhaczania takich trofeów.

Chronologiczna lista trofeów możliwych do pominięcia:

  • braz Hand
  • braz Feed
  • braz Blanket
  • braz Stone
  • srebro Feast
  • braz MVP
  • srebro Figurines
  • srebro Brotherhood
  • srebro Groceries
  • srebro Restaurant
  • braz Flamingo

 

Poradnik:

platyna Thief
Get all trophies in the game.

Platynowy pucharek. Wpadnie, gdy uporamy się z pozostałymi.

 

braz Hand 25
Get Ed to shake Julia’s hand.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: JULIA DRIVES TO CERRO LAKE.

Podczas pierwszego spotkania Julii z Edem będziemy musieli wybrać opcję dialogową „Keep offering hand„. Chwilę po tym otrzymamy trofeum. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

 

braz Feed 25
Fill Petronius’ bowl.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED HELP FAYE.

Podczas retrospekcji w ramach pierwszej terapii przyjdzie nam nakarmić kota. W momencie napełniania mu miski ktoś zacznie się dobijać do drzwi. Musimy jednak to olać i nasypać zwierzakowi papu wybierając opcję „Fill bowl„. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

 

braz Blanket 25
Do not let Faye get cold.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED HELP FAYE.

Podczas retrospekcji w ramach pierwszej terapii będziemy zajmować się Faye. Gdy ta uśnie zobaczymy, że ma dreszcze. Musimy podnieść koc odganiając z niego kota poprzez opcję „Make Petronius move” i nakryć dziewczynę. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

 

braz Melody 25
Listen to Faye’s song all the way through.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po wysłuchaniu piosenki Faye.

 

zloto One 55
Complete Ed’s first therapy session.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszej sesji terapii Eda.

 

braz Stone 25
Access one of Julia’s childhood memories.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: JULIA ENDS HER FIRST SESSION WITH ED.

Po zakończeniu pierwszej sesji Eda jako Julia udamy się nad brzeg jeziora odpocząć i zastanowić się nad wynikami. Nim usiądziemy na leżaku musimy przejść na koniec pomostu i wejść w interakcję z jeziorem. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

 

srebro Feast 30
Feed Frankie Laine just like he deserves.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: NICK VISITS THE FRANKLIN’S RANCH.

Podczas wizyty na Nicka na ranczu musimy udać się do stodoły. Spotkamy tam konia będącego w złym stanie. Naszym celem będzie nalać mu wody. Nim jednak się za to zabierzemy musimy trzy razy podać mu marchewkę z koszyka nieopodal. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

 

braz Sam 25
Find Samuel Franklin.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po odnalezieniu Samuela Franklina na jego ranczu.

 

braz MVP 25
Help Eddie Miller become the season’s hero.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED TELLS JULIA ABOUT HIS CHILDHOOD.

Podczas drugiej sesji Eda przyjdzie nam zapoznać się z jego dzieciństwem. Tuż po zejściu z domku na drzewie udajemy się za garaż i wchodzimy w interakcję z piłką do kosza. Musimy poprawnie wykonać QTE. Gdyby się to nie udało wystarczy ponownie wejść w interakcję z piłką. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

 

srebro Figurines 30
Find all of Captain Roberts’ spies.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED TELLS JULIA ABOUT HIS CHILDHOOD.

Podczas drugiej sesji Eda przyjdzie nam zapoznać się z jego dzieciństwem. Po zejściu z domku na drzewie możemy zabrać się za poszukiwania trzech figurek. Będzie to niebieska, czerwona i zielona. Nie są specjalnie ukryte. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący ich lokalizacji.

 

srebro Brotherhood 30
Complete the Pirate Brotherhood’s secret handshake.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED TELLS JULIA ABOUT HIS CHILDHOOD.

Podczas drugiej sesji Eda przyjdzie nam zapoznać się z jego dzieciństwem. Po wejściu do domu będziemy musieli spotkać się z ojcem Eda. Podczas spotkania czeka nas QTE, które całe należy poprawnie wykonać. Wystarczy jednorazowo wychylić gałki we wskazanych na ekranach kierunkach. Gdyby się to nie udało wystarczy wczytać ostatni zapis. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

 

srebro Groceries 30
Get mom’s congratulations for storing the groceries quickly.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: ED LOOKS FOR YOU-KNOW-WHAT.

Podczas drugiej sesji Eda przyjdzie nam zapoznać się z jego dzieciństwem. Po dostarczeniu ojcu przesyłki udamy się do kuchni pomóc mamie. Będziemy musieli odnieść na swoje miejsce wszystkie zakupy: sałatę, chleb, papierowe ręczniki oraz zupę w puszce. Poniżej znajduje się materiał wideo pokazujący w jakie miejsca należy je odnieść.

 

zloto Two 55
Complete Ed’s second therapy session.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiej sesji terapii Eda.

 

braz Support 25
Comfort Robert.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po telefonicznej rozmowie z Robertem.

 

braz Gun 25
Find evidence against Ed Miller.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po znalezieniu dowodu we wraku samochodu.

 

zloto Three 55
Complete Ed’s third therapy session.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciej sesji terapii Eda.

 

zloto Four 55
Complete Ed’s fourth therapy session.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu czwartej sesji terapii Eda.

 

braz Tree 25
Dive into Julia and Nick’s past.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozmowie Julii i Nicka przy ściętym drzewie.

 

zloto Five 55
Complete Ed’s fifth therapy session.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu piątej sesji terapii Eda.

 

braz Engine 25
Fix a car.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po tym jak Nickowi uda się naprawić samochód.

 

braz Jenny 25
Confirm the existence of Ed’s daughter.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po odkryciu informacji o córce Eda.

 

srebro Restaurant 30
Dine at Mamma Louise.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: JULIA AND NICK GET CLOSER TO FAYE’S REAL IDENTITY.

Po zbadaniu dowodów i znalezionego pod mostem plecaka do Nicka zadzwoni telefon. Otrzyma on możliwość wybrania się do restauracji i zaproponuje to Julii. Musimy się zgodzić na wspólny posiłek. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

 

braz Canyon 25
Throw Ed’s car down the cliff.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zrzuceniu samochodu z klifu.

 

srebro BFF 30
Kill Lisa Horowitz.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po sekwencji związanej ze śmiercią Lisy.

 

braz Flamingo 25
Say goodbye to a childhood friend.

Pucharek możliwy do zdobycia podczas sekwencji: VERONICA SETS ED UP FOR STEALING HER DAD’S ATTENTION.

Po tym jak Veronica znajdzie się w swoim pokoju musimy odnaleźć pluszowego flaminga i wejść z nim w interakcję. Nie jest on ukryty i znajduje się na lewo od wejścia do pokoju. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący tego momentu.

 

braz Host 25
Make sure Ed doesn’t get thirsty.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po podaniu Edowi zaprawionego napoju.

 

srebro Orphan 30
Get rid of your father’s influence.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po tym jak Ed upora się ze swoją przeszłością.

 

braz Scar 25
Take a seat.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po retrospekcji związanej z charakterystyczną blizną.

 

srebro Pliers 30
Convince Adam to release you.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po tym jak Ed przekona Adama do swojej niewinności.

 

zloto Vertigo 55
Overcome Vertigo by saving Esther Franklin and Jenny.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po uratowaniu Esther oraz Jenny.

 

srebro Romance 30
Get Julia and Nick together.

Trofeum możliwe do pominięcia!

Jedyny pucharek, na jaki musimy uważać przez większą część gry. Generalnie jego zdobycie nie jest w żaden sposób trudne, ale po prostu należy pamiętać o utrzymywaniu jak najlepszych relacji między Nickiem oraz Julią. Poniżej prezentuje istotne dla tego trofeum momenty.

  • Jako Julia nie odpisujmy na SMSy Lou.
  • Przy każdej rozmowie między bohaterami wybieramy najbardziej przyjazne opcje i bądźmy pomocni.
  • Podczas spotkania pod ściętym drzewem warto wybrać opcję „Trust me” jako Julia oraz „I trust you” jako Nick.
  • Zgadzamy się na wspólną kolację jak do trofeum srebro Restaurant.
  • Podczas rozmowy z Robertem w kostnicy skorzystajmy z opcji „Let Julia handle it” jako Nick oraz następnie z opcji „Let Nick handle it” jako Julia.
  • Pod sam koniec gry po pocałunku bohaterów musimy jako Julia wybrać opcję „I’m leaving Lou„.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.
OCENA KOŃCOWA

NAZWA GRY: Alfred Hitchcock: Vertigo

OPIS GRY : Alfred Hitchcock: Vertigo to narracyjna przygodówka stworzona przez Pendulo Studios. Opowiada ona historię pisarza, który obudzony po wypadku drogowym odkrywa, że po jego dziewczynie i dziecku nie ma śladu. Co się wydarzyło naprawdę, a co jest tylko złudzeniem? Na te pytania będziemy starali się uzyskać odpowiedź podczas przygody z tym tytułem.

AUTOR: Tomasz Krajewski

OCENA
2.5
Sending
OCENA UŻYTKOWNIKÓW
0 (0 votes)

PODSUMOWANIE:

Gra generalnie w żadnym razie nie jest zła, ale jednocześnie też niczym się specjalnie nie wyróżnia na tle tego typu produkcji. Problemem są miejscowe dłużyzny, nieciekawa oprawa czy mało zachęcający początek. Jeśli przymkniemy na to oko można sympatycznie śledzić dość intrygującą intrygę. No i na łowców pucharków czeka tu prosty zestaw trofeów do zgarnięcia. Zagrać można i się przy tym dobrze, bawić, ale raczej wątpliwe, by ten tytuł został nam w pamięci na dłużej.

ZALETY

  • całkiem ciekawa intryga,
  • sesje z hipnozą,
  • wydarzenia widziane z różnych perspektyw,
  • sympatyczny mini-wątek kota Petroniusa.

WADY

  • powoli się rozkręca,
  • niektóre sceny są strasznie przeciągnięte,
  • oprawa nie wypada najlepiej,
  • mało angażujący gameplay.