Best Month Ever! / Najlepszy Miesiąc Życia!

Zobacz recenzję
2/10
2-3H
x1
x8
x5
x12
26
0
0
0
1.5
26
0
0
0
1.5

 

Najlepszy Miesiąc Życia to pierwsze dzieło Warsaw Film School Video Game & Film Production Studio stworzone przy współpracy z firmą Klabater. Jest to opowieść o matce wyruszającej w swoją ostatnią podróż w celu znalezienia domu dla jej dziecka. Osobiście nie jestem specjalnie zainteresowany taką tematyką, acz fakt osadzenia wydarzeń w latach 60′ jednak pobudził ciekawość.

 

Krok po kroku:

Minimalna liczba przejść: Jedno całe przejście + powtarzanie fragmentów do uzyskania wszystkich zakończeń

Najlepszy Miesiąc Życia ma bardzo prosty zestaw pucharków. W zasadzie nie musimy się tu zupełnie niczym przejmować podczas pierwszego przejścia. Po prostu gramy i podejmujemy decyzje – dokładnie takie, jakie uznamy za słuszne. Oblokujemy wtedy jedno z 9 zakończeń oraz zdobędziemy większość trofeów. Ważne, by NIE wybierać opcji nowej gry po jej jednokrotnym ukończeniu. Do platyny resztę będziemy już wbijać tylko przez wybór rozdziałów. Potem możemy sobie powbijać na szybko wszystkie pojedyncze pucharki, które nam nie wpadły, jednocześnie wpływając na parametry praworządności, pewności siebie oraz relacji w taki sposób, by budować profil pod jedno z kolejnych zakończeń potrzebnych do trofeum zloto I Have Seen Everything. A na koniec zajmujemy się już tylko tymi zakończeniami.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>Best Month EVER!
60

Best Month EVER!

Unlock all other trophies

Platynowy pucharek. Wpadnie, gdy wbijemy wszystkie pozostałe.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Burn That Bridge Down
35

Burn That Bridge Down

Finish chapter 1

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>God Sees It All
35

God Sees It All

Finish chapter 2

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Sanctuary
35

Sanctuary

Finish chapter 3

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Kiki With Kiki
35

Kiki With Kiki

Finish chapter 4

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu czwartego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>On The Road Again
35

On The Road Again

Finish chapter 5

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu piątego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>That's the Spirit
35

That's the Spirit

Finish chapter 6

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu szóstego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>We're Not In Kansas Anymore
35

We're Not In Kansas Anymore

Finish chapter 7

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu siódmego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Whispers in the Field
35

Whispers in the Field

Finish chapter 8

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu ósmego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>White Doesn't Suit You
35

White Doesn't Suit You

Finish chapter 9

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dziewiątego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Think I'm from the Swamp
35

Think I'm from the Swamp

Finish chapter 10

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dziesiątego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Alligator Queen
35

Alligator Queen

Finish chapter 11

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu jedenastego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>In the Time of Test, Family is the Best
35

In the Time of Test, Family is the Best

Finish chapter 12

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dwunastego rozdziału.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Jar Full of Light
35

Jar Full of Light

Capture all fireflies in time

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale trzecim. Podczas biwaku przy ognisku, gdy się ściemni, czeka nas zabawa w łapanie świetlików. By zdobyć trofeum musimy złapać wszystkie nim skończy się czas. Jest to banalnie proste. Wystarczy podchodzić do grupek owadów i łapać je, wciskając .

Ikona osiągnięcia: </span><span>Brother from Another Mother
35

Brother from Another Mother

Convince your cousin to confess love

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale drugim. Podczas zabawy w rzucanie kamieniami kuzyn głównego bohatera rozbije okno i będziemy się chować za samochodem. Poprosi nas wtedy, byśmy wzięli winę na siebie. Musimy wybrać wtedy opcję dialogową: „Negocjuj”, a następnie „Powiesz coś co sprawi ci trudność”. Wtedy w późniejszej części rozdziału podczas rodzinnej kolacji kuzyn dotrzyma słowa, a my otrzymamy pucharek.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Bull's Eye
50

Bull's Eye

Hit all targets

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale drugim. Podczas zabawy w rzucanie kamieniami musimy dwa razy trafić w cel. Najpierw w garnek zawieszony na drzewie, a potem w puszkę na śmietniku. Jeśli się nam nie uda nie przejmujmy się, bo rozdział drugi jest dobrym miejscem do grindowalnia punktów PEWNOŚCI SIEBIE oraz RELACJI. Dlatego możemy ten pucharek zdobywać przy okazji ogarniania odpowiednich poziomów atrybutów do zakończeń z trofeum zloto I Have Seen Everything.

Ikona osiągnięcia: </span><span>We Stand Tall
35

We Stand Tall

Find Lou's tree

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale trzecim. Podczas biwaku przyjdzie nam przejść się kawałek w celu odnalezienia drzewa oznaczonego przez naszą matkę. Wystarczy sprawdzić każde z trzech drzew i na jednym z nich będzie wyryte L. U mnie było to środkowe drzewo.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Dog's Love is Forever
35

Dog's Love is Forever

Pet the dog

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale dwunastym. Podczas wizyty w domku na farmie zostanie wysłany pies, by nas przegonić. Musimy wtedy wybrać opcję „Zawołaj”. Wtedy piesek się uspokoi, a my go automatycznie pogłaszczemy otrzymując trofeum.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Fast, Not Too Furious
35

Fast, Not Too Furious

Drive over 100km/h

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale piątym. Przyjdzie nam wtedy odbyć lekcję nauki jazdy. W pewnym momencie zyskamy możliwość przyspieszenia samochodem. Wciskamy gaz  i pucharek będzie nasz.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Student Becomes the Master
35

Student Becomes the Master

Catch a fish

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale trzecim. Wystarczy poprawnie wykonać sekwencję QTE, wymagającą wciskania  podczas etapu łowienia ryb.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Still Got It
35

Still Got It

Perform a dance at Kiki's

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale czwartym. Podczas wizyty w klubie przyjdzie nam wykonać taniec. Po prostu potwierdzamy sekwencje tańca i tyle.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Faster Than Wind
40

Faster Than Wind

Escape the Tornado

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale siódmym. Po sekwencji strzelanie w opony ścigającego nas radiowozu pojawi się tornado. Musimy wykonać QTE związane z wciskaniem , by uciec.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Granny on the Run
40

Granny on the Run

Look for Pat's Granny

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale siódmym. Po ucieczce przed tornadem w zniszczonym mieście czeka nas wybór odnośnie poszukiwania babci Pata lub córki Dori. By zdobyć ten pucharek musimy wybrać opcję poszukiwania babci.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Mothers Stick Together
40

Mothers Stick Together

Look for Dori's daughter

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale siódmym. Po ucieczce przed tornadem w zniszczonym mieście czeka nas wybór odnośnie poszukiwania babci Pata lub córki Dori. By zdobyć ten pucharek musimy wybrać opcję poszukiwania córki.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Eeny, Meeny, Niny, Moe
50

Eeny, Meeny, Niny, Moe

Guess girl's names without a mistake

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale ósmym. Podczas zabawy w chowanego przyjdzie nam odszukać trzy dziewczynki, po znalezieniu których musimy poprawnie zgadnąć ich imiona. Odszukanie nie stanowi żadnego problemu. Zaś imiona prezentują się następująco:

  • Blondynka – Ada
  • Brunetka – Ida
  • Ruda – Oda
Ikona osiągnięcia: </span><span>I Have Seen Everything
55

I Have Seen Everything

Unlock All Endings

W grze mamy dostępne dokładnie 9 możliwych zakończeń i są one warunkowane odpowiednimi poziomami parametrów: PRAWORZADNOŚCI – ikonka odznaki, PEWNOŚCI SIEBIE – ikonka pięści oraz RELACJI – ikonka grupy postaci. Jest to związane z dokonywanymi podczas gry wyborami. Zależnie od stanu % na koniec gry każdego z tych parametrów możemy otrzymać inne zakończenie. Generalnie każdy wybór dodatni oraz ujemy podnosi lub obniża go o 5% ostatecznie osiągając jeden z trzech poziomów:

  • WYSOKI (zielony) – pasek ikonki zapełniony od 70% do 100%
  • ŚREDNI (żółty) – pasek ikonki zapełniony od 35% do 65%
  • NISKI (czerwony) – pasek ikonki zapełniony od 0% do 30%

Gra jest tak skonstruowana, że stale zapisuje status każdego z parametrów w menu po każdym ukończonym fragmencie gry przenoszącym nas do kolejnej sceny. Dzięki temu możemy w kółko powtarzać wybrany rozdział gry stale zwiększając bądź zmniejszając stan danego parametru zależnie od naszych potrzeb. Dlatego NIE WYBIERAJMY opcji nowej gry, tylko wbijamy kolejne zakończenia poprzez wybór rozdziałów. Po prostu odpowiednio grindujemy parametry, a potem odtwarzamy ostatni rozdział, by uzyskać kolejne z zakończeń.

Najlepsze miejsce do gridnowania PRAWORZADNOŚCI – rozdział siódmy. Gdy goni nas policja zależnie od potrzeby wybieramy opcję podnoszącą lub obniżającą ten parametr. Tak czy siak czeka nas strzelenie do opon radiowozu. Potem musimy uciec przez tornadem (można pominąć to QTE wyłączając je w opcjach gry). Po dojechaniu do miasta wychodzimy do menu głównego i ponownie odpalamy ten rozdział do momentu otrzymania potrzebnego nam stanu tego parametru.

Parametry PEWNOŚCI SIEBIE oraz RELACJI najwygodniej ogarniać powtarzając rozdziały drugi lub dziesiąty. Tam po prostu gramy do końca tych rozdziałów wybierając decyzje zależnie od tego jak potrzebujemy.

Lista zakończeń

 

Wymogi do uzyskania konkretnych zakończeń:

Zakończenie 1
(opcja 1)
WYSOKA PRAWORZADNOŚĆ WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE WYSOKIE RELACE
Zakończenie 1
(opcja 2)
WYSOKA PRAWORZADNOŚĆ WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE NISKIE RELACE
Zakończenie 2
(opcja 1)
ŚREDNIA PRAWORZADNOŚĆ WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE WYSOKIE RELACE
Zakończenie 2
(opcja 2)
ŚREDNIA PRAWORZADNOŚĆ WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE NISKIE RELACE
Zakończenie 3
(opcja 1)
NISKA PRAWORZADNOŚĆ WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE WYSOKIE RELACE
Zakończenie 3
(opcja 2)
NISKA PRAWORZADNOŚĆ WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE ŚREDNIE RELACE
Zakończenie 4
(opcja 1)
WYSOKA PRAWORZADNOŚĆ ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE NISKIE RELACE
Zakończenie 4
(opcja 2)
WYSOKA PRAWORZADNOŚĆ ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE WYSOKIE RELACE
Zakończenie 5
(opcja 1)
ŚREDNIA PRAWORZADNOŚĆ ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE ŚREDNIE RELACE
Zakończenie 5
(opcja 2)
ŚREDNIA PRAWORZADNOŚĆ ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE WYSOKIE RELACE
Zakończenie 6
(opcja 1)
NISKA PRAWORZADNOŚĆ ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE WYSOKIE RELACE
Zakończenie 6
(opcja 2)
NISKA PRAWORZADNOŚĆ ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE NISKIE RELACE
Zakończenie 7
WYSOKA PRAWORZADNOŚĆ NISKA PEWNOŚĆ SIEBIE WYSOKIE RELACE
Zakończenie 8 ŚREDNIA PRAWORZADNOŚĆ NISKA PEWNOŚĆ SIEBIE WYSOKIE RELACE
Zakończenie 9
(opcja 1)
NISKA PRAWORZADNOŚĆ NISKA PEWNOŚĆ SIEBIE NISKIE RELACE
Zakończenie 9
(opcja 2)
NISKA PRAWORZADNOŚĆ NISKA PEWNOŚĆ SIEBIE WYSOKIE RELACE