Gra, która zrewolucjonizowała rynek looter-shooterów! Prawdziwy skarb, który każdy kolekcjoner dzbanków powinien mieć w swoim składzie. Pamiętajcie, że poradnik dotyczy wersji na PS3/X360!
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
- Liczba trofeów: x1/ x4 / x17 / x59
- Liczba trofeów offline: Praktycznie wszystkie
- Liczba trofeów online: 1 (resztę pucharów co-op można zrobić w split-screenie)
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Fully Loaded, United We Stand
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 60 godzin (podstawka), 40 godzin (wszystkie DLC)
Ważne wskazówki:
Kilka rad dla zaczynających swoją przygodę w świecie Borderlands:
- Wybór klasy to tak naprawdę tylko kwestia gustu. Każda postać ma jakieś dodatkowe umiejętności, które później można wykorzystywać na najróżniejsze sposoby. Jeśli o mnie chodzi to ja zawsze wybierałem żołnierza oraz chudzielca, jako że najlepiej mi się nimi grało.
- Podczas gry starajcie się zwiedzać każdą „myszą dziurę”. Jeśli jesteście graczami podobnymi do mnie to i tak będzie łazić i zaglądać gdzie tylko można. Dzięki temu zyskacie sporo dodatkowych dolarów, a czasami znajdziecie również unikatowe bronie!
- Również podczas swojej rozgrywki będziecie napotykali się na najróżniejsze stworzenia. Pamiętajcie, żeby za każdym razem zabijać je w miarę możliwości. Daje to trochę dodatkowych punktów doświadczenia, które potem bardzo się przydadzą, jako że i tak będziecie musieli specjalnie grać, żeby zdobyć 50 level. Oczywiście starajcie się zabijać przeciwników, którzy są mniej więcej na Waszym poziomie doświadczenia. Nie ma sensu zabijanie nisko levelowych przeciwników, jako że nie ma z tego żadnych profitów.
- Pamiętajcie, że grając w split-screenie czy w co-opie po sieci macie okazje dorwać lepsze bronie. Jako, że im większy Was skład (max 4 osoby) tym przeciwnicy są trudniejsi do ubicia, ale za to loot z nich jest dużo lepszej jakości.
- W późniejszym etapie gry odblokujecie teleport. Używajcie go jak najczęściej, bo dzięki niemu zaoszczędzicie masę czasu, który zmarnowalibyście na podróż.
- W grze są dostępne różnego rodzaju bronie. Od normalnych na najzwyczajniejsze naboje aż po bronie z dodatkowymi możliwościami, tzw. „elementale” (np. podpalanie lub rażenie prądem przeciwników). Każda taka broń ma swoje oznaczenie. Niestety w większości przypadków bronie z takimi dodatkowymi umiejętnościami mają tak naprawdę bardzo słabą ilość zadawanych obrażeń. W większości przypadków te na najzwyklejsze naboje sprawdzają się najlepiej.
- Bronie różnią również swoją „rzadkością”. Możecie to zobaczyć po kolorach ich nazw:
- Szara/Biała – jest to broń najsłabsza nadająca się tylko do sprzedania, wszędzie jej pełno i przeważnie będzie Wam zajmowała tylko miejsce w plecaku. Oczywiście w początkowej fazie gry będziecie zmuszeni używać tylko i wyłącznie takiej broni.
- Zielona – są to standardowe bronie, przeważnie będzie używać właśnie ich.
- Niebieska – bronie rzadkie, które niekiedy można znaleźć w skrzynkach, lub zabijając mocniejszych przeciwników (Badasses), ale nie jest regułą
- Fioletowa – broń z reguły bardzo mocna i bardzo rzadka, wypadająca przeważnie tylko z bossów. Prawdopodobieństwo znalezienia jej gdziekolwiek indziej jest bardzo małe.
- Pomarańczowa – tzw. broń legendarna, podczas grania traficie na nią raptem kilka razy, o ile w ogóle! W większości przypadków broń ta posiada bardzo dobre statystki i możemy jej używać przez bardzo długi okres gry. Ewentualnie można ją też sprzedać za sporą ilość $$$ jeśli nam nie pasuje.
- Perłowa – o ile pomarańczowe bronie spotkacie, tak perłowych prawdopodobnie nie ujrzycie nigdy, przynajmniej grając samemu. Ja osobiście nigdy nie trafiłem tej broni, możliwe że wypada z tych najtrudniejszych bossów grając w 4 osoby w co-opie.
- Bronie różnią się również swoim producentem. Każdy producent ma swoje charakterystyczne cechy, np. spora ilość obrażeń, duże magazynki, szybkość strzelania, itd. Poniżej możecie zobaczyć jakich mamy producentów i czym się każdy charakteryzuje:
- Atlas – dot. przeważnie broni koloru białego. Solidne statystyki, ale niczym nie powalające.
- Dahl – spora redukcja odrzutu broni, a co za tym idzie – rozrzutu naboi podczas strzelania.
- Eridians – broń energetyczna z nieskończoną ilością amunicji. Nie ma przeładowania, ale jest czas ładowania broni.
- Hyperion – najwyższa celność, dobra redukcja odrzutu, minimalne zwiększenie siły obrażeń.
- Jakobs – najwyższa siła obrażeń, wolna szybkostrzelność, spory odrzut.
- Maliwan – bronie tylko typu „elemental”.
- S&S Munitions – największa pojemność magazynka.
- Tediore – najszybsze przeładowanie, średnie statystyki, odnawialna amunicja
- Torgue – wysoka siła obrażeń, zmniejszona celność, spory odrzut
- Vladof – największa szybkostrzelność, niska celność
- Gearbox – broń specjalna, bardzo rzadka
- Poza bronią możecie ubierać na siebie tarczę/shield. Jest to coś w rodzaju kamizelki kuloodpornej. Najpierw będzie ubywał pasek od shielda, a dopiero potem od Waszej energii. Najlepiej jest ubierać shieldy, które posiadają wzmocnione odnawianie swojej energii. Jest to bardzo przydatne, gdy chowamy się przed ostrzałem przeciwników.
- Zawsze miejcie w plecaku kilka medpack’ów na wszelki wypadek. Nigdy nie wiadomo na kogo traficie (tzn. wiadomo, jak znacie już dokładnie grę) i warto być ubezpieczonym na takie niespodzianki.
- Pamiętajcie również, że jedną postacią możecie zarówno grać w split-screenie/co-opie po sieci oraz w singlu. Niestety jest z tym związany denerwujący bug (nie wiem czy został on poprawiony w którymś patchu, jeśli tak to proszę o info). Gdy podłączymy się do kogoś kto posiada u siebie w logu zadania, których my jeszcze nie mieliśmy okazji zabrać, to automatycznie zostaną one przekazane i nam. Nie ma później żadnej możliwości ich odłożenia czy usunięcia. Oczywiście można je normalnie wykonywać, itd. ale zostaje nam odebrana możliwość ich zabrania. Ja miałem przypadek, że podłączyłem się do sieci i zgrało mi questy prawie, że do połowy gry… Ale są też plusy tego, ponieważ możecie zrobić od razu kilka questów po drodze, a nie musicie biegać z jednym.
Poradnik:
Borderland Defender
You have defeated all bosses and are a powerful force to be reckoned with
Osobiście uważam, że Borderlands jest grą wyjątkową i zrobienie tutaj platyny to sama przyjemność.
Szkoda tylko, że inni producenci gier nie wzorują się na tych naprawdę udanych trofeach, tylko non-stop pakują durne trofea, których głównym zadanie jest strata naszego cennego czasu…
Paid in Fyrestone GS: 5
Completed 5 missions in the Arid Badlands
Czytaj opis pucharu: Made in Fyrestone
Made in Fyrestone GS: 15
Completed all missions in the Arid Badlands
Arid Badlands jest startową lokacją. Większość questów tutaj jest bardzo prosta i ograniczają się głównie do „idź, zabij, zgarnij, przynieś przedmiot”.
Pamiętajcie, żeby uważnie przeglądać tablicę z questami, rozmawiać z każdą osobą, itd. Przeglądajcie również Waszego loga, aby wiedzieć czy przypadkiem nie zostało Wam coś jeszcze do zrobienia czy oddania. Często zdarza się, że zapomnimy przez przypadek oddać jakiegoś questa. W późniejszym etapie gry (bodajże w New Heaven) dostaniecie kilka questów, które wymagają powrotu do Arid Badlands. Rzecz jasna questy te również liczą się do tego pucharku.
Listę głównych i pobocznych misji możecie zobaczyć tutaj:
http://borderlands.wikia.com/wiki/The_Arid_Badlands_Missions
Paid in New Haven GS: 10
Completed 5 missions in the Rust Commons
Czytaj opis pucharku: Made in New Haven
Made in New Haven GS: 20
Completed all missions in the Rust Commons
Kolejna lokacja po Arid.
Nie ma tutaj zbyt wiele do dodania. Również musicie uważnie sprawdzać tablicę z questami, wszystkie osoby oraz uważnie czytać Waszego loga z questami. Misję z claptrapami również liczą się do tego pucharku więc jeśli owej nie zrobiliście to musicie ją wykonać. Ale większość misji z claptrapami jest po drodze robienia innych questów, także nie powinniście mieć problemów z ich znalezieniem.
Listę głównych i pobocznych misji możecie zobaczyć tutaj:
http://borderlands.wikia.com/wiki/New_Haven_Missions
My Brother is an Italian Plumber GS: 15
Killed an enemy plumber-style
Za to właśnie uwielbiam Borderlands, czyli smaczki nawiązujące do klasyków pop-kultury, których w tej grze pełno!
W tym wypadku chyba nawet nie trzeba tłumaczyć o kogo chodzi (a jeśli ktoś nie wie to radzę się nawet nie przyznawać do tego). Pozwoliłem sobie również na małą swobodę w opisie pucharku, mam nadzieję, że nikt się tutaj nie oburzy 🙂
Co do pucharku to już tłumaczę co trzeba zrobić:
Jak każdy wie, nasz kochany Mario ma niesamowitą parę w nogach i zabija wszystkich skacząc im po głowach. Jak nie trudno się domyślić, tutaj trzeba użyć tego samego ataku. Warto to zrobić zaraz na samym początku na najsłabszych przeciwnikach (najlepiej na tych małych psach Skagach). Możecie strzelić do nich, żeby odebrać im trochę energii, a następnie skakać po nich aż nie padną.
12 Days of Pandora GS: 30
Mastered the technology of Pandora
Mówiąc krótko chodzi o to, żeby zabić przeciwników ze wszystkich rodzajów broni. W dodatku każdy rodzaj broni wymaga innej ilości zabić. Trofeum raczej wpadnie Wam normalnie podczas grania, jako że te ilości są bardzo małe, a i tak zdarzy się Wam używać każdej broni w grze.
Mimo wszystko poniżej przedstawiam dokładną liczbę zabić z danego rodzaju broni:
- 12 zabić z Assault Rifle
- 11 zabić z Pistol
- 10 zabić z Shotgun
- 9 zabić z SMG
- 8 zabić z Sniper Rifle
- 7 zabić z Melee
- 6 zabić z Critical Hits
- 5 zabić z Explosive
- 4 zabicia z Shock
- 3 zabicia z Incendiary
- 2 zabicia z Corrosive
- 1 zabicie z Grenade
Wanted: Sledge GS: 10
Killed Sledge
Zabicie tego bossa jest częścią misji Sledge: Battle For The Badlands, a dostaniecie ją mniej więcej mając poziom około 15.
Jak można się domyślić jest to jeden z pierwszych poważniejszych bossów z jakimi przyjdzie się Wam zmierzyć. Znajdziecie go w lokacji kopalni „Headstone Mine”, na samym jej końcu. Dojście do niego zajmie Wam trochę czasu, ale opłaca się nie tylko dla trofea, ale dla zawartości jaka z niego „wyleci”. Nie powinniście mieć z nim wielu problemów, ale warto uważać, żeby nie zbliżyć się do niego zbytnio ponieważ może nas uderzyć, a uderzenie jest dosyć bolesne… Warto strzelać do niego z dystansu w głowę i rzucić mu pod nogi od czasu do czasu jakiś granat. Używajcie możliwości jakie daje Wam lokacja, starajcie się biegać po całym obszarze, a nie stać w miejscu. Z tego co pamiętam to wyleciał mi z niego fioletowy shotgun. Nie był szałowy, ale sporo hajsu nawet za niego dostałem (rzecz jasna sporo na początku grania).
Jeśli mimo wszystko macie problemy, to polecam to video (ale bądźmy szczerzy…żeby nie poradzić sobie z nim to naprawdę trzeba być „wczoraj urodzonym” 🙂 )
Wanted: Krom GS: 20
Killed Krom
Misję na zabicie tego bossa dostaniecie od Crazy Earla, a nazywa się ona The Next Piece. Powinniście ją dostać około levelu 25.
Tutaj możecie mieć trochę problemów, jako że dojście do Krom’a wymaga trochę zachodu, ponieważ znajduje się on standardowo na samym końcu lokacji. Gdy zaczniecie się zbliżać do jego lokacji to będzie on Was ostrzeliwał ze swojego działka, na którym cały czas siedzi, co jest bardzo denerwujące. Najlepiej szybko się do niego zbliżyć i po prostu zabić drania serią w głowę. Warto też przemieszczać się, jako że jego działko jest dosyć wolne i zanim zrobi obrót w Waszą stronę, zdążycie odebrać mu trochę energii.
W razie czego daje video:
Wanted: Flynt GS: 30
Killed Flynt
Flynta będziecie mieli okazje zabić podczas robienia misji od Tannis – The Final Piece, gdzieś około poziomu 30.
Gdy rozpocznie się walka wyleci na Was spora ilość przeciwników. Musicie ich najpierw zabić wszystkich. Jeszcze przed walką z Baronem Flytnem wylecą na Was mini-bossowie. Nie są oni trudni, ale łatwo tutaj o błąd i stratę sporej ilości energii, dlatego warto podejść do nich z dystansu strzałami w głowę. Baron Flynt znajduje się na same górze. Ale nie wychodźcie do niego tylko starajcie się strzelać z dolnego pokładu. On i tak do Was przybiegnie, a przez ten czas można mu odebrać sporo energii. Bezpośrednia walka z nim wygląda dość standardowo. Po prostu używajcie wszelkich zasłon i strzelajcie w głowę.
Tutaj video w razie czego:
Destroyed the Hive GS: 40
Killed the Rakk Hive
Bardzo fajny boss! Pierwsze wrażenie, gdy się pojawia jest genialne! Przypomina mi się scena z filmu „Mgła”, gdzie pod koniec jadąc we mgle czują wstrząsy, aż tu nagle przechodzi przed nimi taki olbrzym. Bajka!
Będziecie walczyć z tym bossem podczas misji Another Piece Of The Puzzle w Trash Coast. Kluczem tutaj jest strzelanie w oczy, gdy podchodzi do nas. Jeśli nie macie jakiejś broni z wysoką celnością, to po prostu walcie mu w jape ile wejdzie. Jednak warto zaopatrzyć się w taką broń, ponieważ strzały w oczy dają criticale, które tutaj są jak zbawienie. Po kilku minutach takiej walki boss powinien w końcu paść.
Video:
Destroyed the Destroyer GS: 50
Killed the Vault Boss
Jest to ostatni boss, z którym będziecie walczyć na samym końcu gry (logiczne…).
Wiele osób uważa, że jest to bardzo prosty boss do zabicia. Muszę powiedzieć, że jest to prawda bo wystarczy strzelać w jego centralny punk (oko) i tyle… Jego zabicie przy dobrej broni nie zajmie Wam nawet minuty.
Mimo wszystko tutaj video:
Speedy McSpeederton GS: 10
Raced around the Ludicrous Speedway in record time
W grze jest tylko jedna taka trasa, dlatego ominięcie jej jest prawie, że niemożliwe. Tym bardziej, że mamy misję, gdzie musimy zabić przeciwników, których jest pełno właśnie na tym obszarze.
Musicie jechać po torze przeciwnie do ruchu wskazówek zegara! W pewnym momencie jest skrót po lewej, użyjcie go. Gdy przeskoczycie to skręt w lewo i jazda prosto do mety (dwa kije i flagi rozwieszone między nimi, nie trudno nie zauważyć). Po przekroczeniu mety powinien Wam wpaść ten pucharek.
PS.
Nie wiem czy używanie skrótu jest koniecznie do tego pucharku. Jeśli dobrze pamiętam, to chyba osobiście go nie używałem, a pucharek i tak zrobiłem. Mimo wszystko trasa długa nie jest, także nawet jeśli nie wpadnie Wam za pierwszym razem to wpadnie pewnie za drugim, gdy użyjecie skrótu.
You call this archaeology? GS: 20
Applied an elemental artifact
Pierwszy artefakt wypadnie Wam z pierwszego bossa – Slegde’a.
Gdy go weźmiecie, wejdźcie do plecaka i wciśnijcie X. Tyle!
Dodany Wam zostanie Action Skill, który możecie zobaczyć nad drzewkiem talentów.
Ding! Newbie GS: 5
Earned level 5
Czytaj opis pucharku: Ding! Champion
Ding! Novice GS: 10
Earned level 10
Czytaj opis pucharku: Ding! Champion
Ding! Expert GS: 20
Earned level 20
Czytaj opis pucharku: Ding! Champion
Ding! Hardcore GS: 30
Earned level 30
Czytaj opis pucharku: Ding! Champion
Ding! Sleepless GS: 40
Earned level 40
Czytaj opis pucharku: Ding! Champion
Discovered Skag Gully GS: 5
Discovered Skag Gully.
Wszystkie pucharki z serii „Discovery…” będą Wam wpadać automatycznie po dotarciu do danej lokacji. A, że i tak zwiedzicie wszystkie lokacje w grze, ominięcie tych pucharków jest prawie, że niemożliwe. Skag Gully jest to miejsce, do którego będziecie się musieli udać w jednym z pierwszych zadań w grze. Także pominięcie tego pucharku jest wręcz niemożliwe. W Skag Gully głównie będziemy walczyć z tymi „psami”.
Discovered Sledge’s Safe House GS: 5
Discovered Sledge’s Safe House
Jest to miejsce, gdzie będziemy walczyć z bossem Sledge’m. Tak jak w pucharku wyżej tak i tutaj nie sposób go pominąć. Po prostu dobrnijcie tam przez hordy przeciwników, a pucharek będzie Wasz.
Discovered Headstone Mine GS: 5
Discovered Headstone Mine
Tak jak wyżej. Pucharek dostaniecie podczas pokonywania drogi do Sledge’a, bo innej po prostu nie ma.
Czy chcecie czy nie, pucharek i tak Wam wpadnie 😉
Discovered Trash Coast GS: 5
Discovered Trash Coast
Przez Trash Coast będziemy się przebijać, żeby walczyć z dość sporym bossem – Rakk Hive.
Nie wiem co tu więcej napisać. Po prostu dojdzcię do tego miejsca i tyle.
Discovered The Scrapyard GS: 10
Discovered The Scrapyard
Chodzi rzecz jasna o złomowiska na którym spotkacie Crazy Earla.
Do scrapyardów dostaniecie się przy okazji misji Meet 'Crazy’ Earl, którą dostaniecie od Tannis w Rust Commons West.
Discovered Krom’s Canyon GS: 10
Discovered Krom’s Canyon
Tak jak wyżej i ta miejscówka jest związana z bossem. Nie sposób jej ominąć.
Wpadnie Wam przy okazji robienia misji na zabicie Kroma.
Discovered Crimson Lance Enclave GS: 15
Discovered Crimson Lance Enclave
Miejsce, do którego trafimy przy okazji misji Reactivate the ECHO Comm System, która polega na tym, żeby wyłączyć 3 reaktory.
Discovered Eridian Promontory GS: 15
Discovered Eridian Promontory
Ostatnie miejsce do jakiego traficie w grze.
Ding! Champion GS: 50
Earned level 50
Trofeum, które zapewne będziecie wykonywać jako ostatnie przed zdobyciem platyny.
Grind do 50 levelu jest dość nużący, ale jeśli ktoś posiada dodatki DLC to nie powinno to być takie nudne. Zawsze gdy zwiedzamy nowe obszary, a level będzie leciał. Jednak ja staram się robić poradnik nie bazując na dodatkach. Mimo wszystko starajcie się zabijać większość przeciwników, nawet jeśli powtórnie przechodzicie jakąś lokacje i przeciwnicy nadal są na podobnym levelu co Wy, to zabijajcie ich. Dzięki takiemu zabiegowi oszczędzicie sobie sporo czasu na samym końcu, kiedy będziecie musieli specjalnie biegać, aby uzbierać 50-tke. O wykonywaniu wszystkich zadań głównych i pobocznych nawet nie wspominam.
Pamiętajcie, że grę można przejść nawet do 4 razy bez resetowania się naszej postaci.
Czyli jeśli po pierwszym ukończeniu nie macie 50 levelu (a nie będziecie mieć na pewno) to nie panikujcie. Po prostu gra zapyta Was czy chcecie grać po raz kolejny postacią ze statystykami, z którymi skończyliście za pierwszym razem.
Oczywiście można również dorwać ludzi, którzy mają już 50 level i grać z nimi online.
Gdy oni będą zabijać przeciwników to będzie Wam wpadać dużo więcej XP, ponieważ poziom przeciwników dostosowuje się zawsze do tego najwyższego członka party.
Get A Little Blood on the Tires GS: 20
Killed 25 enemies by ramming them with any vehicle
Samochód odkrywacie zaraz na początku gry. Musicie najpierw wykonać questa, żeby go odblokować, a potem hulaj dusza! Na drodze spotkacie masy przeciwników, a 25 zabijecie już na samym początku posiadania wozu.
Rootinest, Tootinest, Shootinest GS: 10
Killed 5 Rakk in under 10 seconds
Rakki są to latający ptaszyska, które atakują nas w grupie. Przeważnie większej niż 5 osobników. Idealnie tutaj sprawuje się shotgun, gdy podlecą bliżej. Szybkostrzelny karabin również daje radę. Na takie latające grupki będziecie się napotykać cały czas, dlatego nie musicie specjalnie martwić się o tej pucharek.
Pandora-dog Millionaire GS: 50
Earned $1,000,000
Jak sama nazwa mówi, musimy uzbierać łącznie 1.000.000$.
Podkreślam słowo „łącznie” ponieważ nie musimy mieć miliona w plecaku, żeby dostać puchar. Chodzi po prostu o całokształt zebranej kasy podczas grania. Jeśli coś kupujecie to nie jest to odejmowane z ogólnej sumy liczonej do trofeum.
Jeśli sprzedajcie większość nieużytecznych rzeczy to powinniście bez większych problemów zrobić ten pucharek przed końcem gry.
Fence GS: 25
Sold 50 guns to a shop
W grze możecie spotkać automaty przypominające te z puszkami. Możecie w nich zarówno kupować bronie, naboje, ulepszenia, itd., ale możecie też sprzedawać swoją broń.
Pamiętajcie, żeby nigdy nie wyrzucać broni jeśli macie jeszcze miejsce w plecaku, a już tym bardziej rzadszych rodzajów broni (niebieskie, fioletowe, itd.). Pucharek wpadnie Wam prędzej czy później, bo sprzedawanie jest tutaj jedną z głównych metod zarabiania kasy. Jeśli dobrze pamiętam to sprzedawać można w każdym automacie, także nie musi to być ten z bronią.
Can’t We Get BEYOND Thunderdome? GS: 25
Emerged victorious from an arena match
Pierwsza arena znajduje się w Fyrestone.
Jedyne co musimy zrobić to wygrać 3 rundy i gotowe. Nie trzeba chyba tutaj więcej tłumaczyć, prawda? Jeśli nie macie dwóch padów, to warto zgadać się z kimś i to zrobić w dwójkę.
Duel-icious GS: 15
Won a duel against another player
Duel rozpoczynamy uderzając innego gracza atakiem melee (jeśli się mylę to proszę o poprawienie). Gdy ten zaakceptuje rozpocznie się walka. Jak można się domyślić, żeby zdobyć pucharek trzeba wygrać.
Warto zrobić ten pucharek razem z: Duelinator (opis poniżej)
Group LF Healer GS: 25
Rescued a groupmate from death in a co-op game
Jak każdy wie, przed śmiercią dostajemy szansę uratowania się poprzez zabicie jakiegoś przeciwnika.
Grając z kimś w splicie czy po sieci możemy szybko uratować naszego kolegę bez jego konieczności zabijania kogoś. Uratujcie go w ten sposób i pucharek będzie Wasz.
There’s No „I” In „Team” GS: 30
Completed 15 missions in co-op
Jak sama nazwa mówi, wykonajcie razem 15 questów i pucharek wpadnie obu osobom.
United We Stand GS: 35
Defeated the Rakk Hive, the Vault Boss, Sledge, Krom, or Flynt in a co-op game
Od razu mówię, że wystarczy zabić razem tylko jednego z tych bossów! Wiele osób nie potrafi doczytać dokładnie opisu i myślą, że trzeba zabić wszystkich. Nie, nie trzeba! Wystarczy zabić jednego i pucharek będzie Wasz.
Jednak tutaj warto grać z kimś w miarę kumatym, ponieważ bossowie jak i cała reszta przeciwników w trybie co-op jest mocniejsza, a co za tym idzie trudniejsza do pokonania. Dlatego lepiej mieć kogoś pod ręką kto ogarnia grę. No chyba, że potraficie grać na 2 pady jednocześnie to nie ma problemu 🙂
And They’ll Tell Two Friends GS: 10
Played in a co-op game with either an employee of Gearbox or someone who had this trophy
Jedyny pucharek, który wymaga wejścia do trybu online!
Jednak bez obaw. Teraz chyba każdy ma już ten pucharek i zdobycie go ogranicza się tylko i wyłącznie do wejścia i połączenia się z kimkolwiek w trybie online. Trofeum powinno Wam wpaść zaraz po wylądowaniu na mapce z innymi graczami. Jeśli jednak jakimś cudem Wam nie wpadło to spróbujcie połączyć się z kimś innym. W najgorszym wypadku możecie spróbować się umówić z kimś kto posiada ten pucharek. Ale tak jak mówię, jest to niepotrzebne ponieważ 99,99% graczy grających po sieci posiada już ten pucharek.
Weapon Aficionado GS: 20
Reached proficiency level 10 with any weapon type
W grze mamy najróżniejsze rodzaju broni, od pistoletów poprzez shotguny i karabiny, a kończąc na rakietnicach. Strzelając z danego typu broni zdobywamy również poziom doświadczenia i dla nich. Pamiętajcie, że im wyższy poziom danej broni tym więcej XP dostajemy za zabijanie przeciwników tym rodzajem broni. Innym sposobem może być zgadanie się ze znajomym, który ma postać na dużo wyższym levelu. Wtedy Wy tylko biegacie ze swoją bronią, a on robi resztę. W ten sposób level na danej broni powinien nabić się nieco szybciej.
You’re on a boat! GS: 15
I bet you never thought you’d be here
Pucharek, który osobiście narobił mi trochę problemów. Z opisu niewiele wiadomo, a po samej ikonce można się tylko domyślić, że chodzi o coś związanego z wodą. Na początku myślałem, że jest jakaś wyspa, którą ominąłem.
Ale potem zacząłem się domyślać, że chodzi o jakąś łódkę lub statek. Miejsce, do którego należy się udać, aby zrobić pucharek zwie się Treacher’s Landing.
Najlepiej będzie jak po prostu wstawię filmik:
Duelinator GS: 35
Won a duel without taking damage
Duel rozpoczynamy uderzając innego gracza atakiem melee (jeśli się mylę to proszę o poprawienie). Gdy ten zaakceptuje rozpocznie się walka. Jak można się domyślić, żeby zdobyć pucharek trzeba wygrać bez otrzymywania jakichkolwiek obrażeń. Najlepiej się umówić, żeby druga osoba po prostu stała i nic nie robiła, gdy czynimy swą powinność.
Warto zrobić ten pucharek razem z: Duel-icious (opis powyżej)
Facemelter GS: 25
Killed 25 enemies with corrosive weapons
Jeśli dobrze pamiętam, to strzały z tego typu broni charakteryzowały się zieloną „oprawą”. Zabicie przeciwnika powodowało jego roztopienie się. Niekiedy przeciwnicy umierają normalnie po zabiciu z tej broni. Wtedy zabicie nie jest liczone do pucharku. Zabijajcie z tego typu broni do momentu aż nie wpadnie Wam pucharek. Dla mnie bronie „elemental” zawsze wydawały się słabe, dlatego starałem się zrobić te pucharki, żeby mieć je po prostu z głowy jak najszybciej.
1.21 Gigawatts GS: 25
Killed 25 enemies with shock weapons
Przy wystrzale charakterystyczna niebieska „oprawa”, a przeciwnicy zostają porażeni prądem. Zabić 25 dziadów z tej broni i po sprawie.
Pyro GS: 25
Killed 25 enemies with incendiary weapons
Tutaj wystrzał charakteryzuje pomarańczowa „oprawa” (przepraszam ze te porównania kolorów, ale nie potrafię tego prościej wytłumaczyć). Z przeciwnika po spaleniu zostaje kupka popiołu. Zostawcie po sobie 25 takich kupek (hmmm…dziwnie to zabrzmiało) i pucharek Wasz.
Master Exploder GS: 15
Killed 25 enemies with explosive weapons
Tutaj chodzi po prostu o różnego rodzaju granaty, rakietnice, itd. Wykorzystajcie je na 25 przeciwnikach i fajrant.
There are some who call me…Tim GS: 25
Equipped a class mod for your character
Każda postać może założyć tzw. „class mod’a”, który oczywiście poprawia statystyki.
W grze jest kilka oraz można je kupić. Jednak tej drugiej opcji nie polecam, jako że kosztują sporo, a te kupne nigdy nie mają tak dobrych statystyk jak te znaleźne. Pierwszy taki class mod znajdziecie bodajże w „domku” Sledge’a. Oczywiście, żeby dostać pucharek trzeba nie tylko podnieść moda, ale również go założyć na naszą postać.
Fully Loaded GS: 10
Rescued enough Claptraps to earn 42 inventory slots
Claptrap to robot, który powoduje, że gdy go tylko widzę to od razu na mojej gębie pojawia się uśmiech, a jak jeszcze rzuci jakimś hasłem to już w ogóle można ryknąć śmiechem. Strasznie sympatyczna postać i nie wyobrażam sobie Borderlandsa bez przebiegłych claptrapów.
Co do samego pucharku to tutaj troszkę przyjdzie się Wam namęczyć, bo 42 sloty w plecaku odblokujemy dopiero w bardzo późnym etapie gry. Cały proces polega na tym, że często będziemy napotykać się na uszkodzone claptrapy w najróżniejszych miejscach. Jednak w większości przypadków są one w miejscach, gdzie i tak będziemy wykonywać nasze misje, więc nie sposób ich ominąć. Za każdą wykonaną misję dla claptrapa dostajemy przedmiot, który zwiększa pojemność naszego plecaka. Jak można się domyślić, musimy uratować tyle claptrapów (bodajże 10 ich było), aby mięć w plecaku 42 miejsca.
Poniżej daje filmiki dla osób, które mimo wszystko mają problem ze znalezieniem ich:
Truly Outrageous GS: 15
Killed an enemy with the Siren’s action skill
Każda postać ma swój indywidualny atak (Action Skill). Jedynym haczykiem tutaj jest to, że żeby go odblokować potrzebujecie minimum 5 levelu. Dlatego chwilę musicie pograć, żeby go zdobyć, a dopiero potem możecie wziąć się za zabijanie. Siren to oczywiście babeczka, raczej nie trudno jej nie zauważyć przy wyborze postaci 😉
Dobrym sposobem jest najpierw osłabienie przeciwnika z normalnej broni, a potem wykończenie go atakiem specjalnym. Jak najbardziej taki sposób jest zaliczany do pucharku.
Careful, He Bites GS: 15
Killed 15 enemies with the Hunter’s action skill
Hunter to ten chudzielec, a jego atak specjalny to…”wypuszczanie ptaka”.
Jednak nie dajcie się zwieść, jest to jeden z najlepszych ataków specjalnych (o ile nie najlepszy) ponieważ nie dość, że jest bardzo mocny to i automatycznie sobie znajduje ofiarę.
Oczywiście tak jak wyżej i tutaj trzeba zdobyć minimum 5 level, żeby do odkryć. Warto też używać tego ataku, gdy jesteśmy otoczeni większą ilością przeciwników, ponieważ ptaszek może przelecieć kilku osobników naraz (ehh…znowu te podteksty).
Reckless Abandon GS: 15
Killed 15 enemies with the Berserker’s action skill
Berserker to ten duży gość, napakowany jak worek z ziemniakami.
Osobiście uważam, że jego atak jest bardzo słaby ponieważ wymaga bezpośredniego kontaku z przeciwnikiem (bicie pięściami). Mimo, że jest on mocny, to często może wprowadzić nas w tarapy jeśli źle go użyjemy. Plusem jest to, że czas jego trwania jest dość długi, więc przy jednym aktywowaniu go możecie zabić więcej niż 1 przeciwnika. Warto używać na grupkach.
Down in Front! GS: 15
Killed 15 enemies with the Soldier’s action skill
Soldier’a nie trudno rozpoznać. Chyba jedyny czarnu…ekhm…afroamerykanin w grze.
Jego atak specjalny polega po postawieniu działka razem z osłoną. Jest to bardzo przydatna rzecz, gdy jesteśmy otoczeni, bo nie dość, że siła rażenia działka jest dość duża to jeszcze możemy wykorzystać osłonę. Standardowo jak wyżej i tutaj warto używać przy większych grupkach przeciwników.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia DLC: 3/10
- Liczba trofeów offline: 5
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 5 – 10 godzin
Ważne wskazówki:
- By rozpocząć dodatek, musicie mieć odblokowaną w podstawowej grze możliwość teleportacji. Czyli gdy podejdziecie do tego słupa, to na samym dole powinna pojawić się Wam nowa lokacja, minowicie „Jakob’s Cove”.
- W dodatku nie ma możliwości pominięcia jakiegokolwiek trofeum. Dlatego spokojnie możecie sobie grać po swojemu. Do każdej lokacji możecie wrócić, a większość pucharków i tak jest związana z fabułą dodatku, więc nie sposób ich nie zdobyć.
- Grając na Playthrough 2, zombiaki był na levelu około 50. Nie grajcie na P1, ponieważ drop oraz itemy będą dużo słabsze, a dodatek wcale nie jest trudny. Nie będziecie mieli z nim w ogóle problemów.
- Niestety mi osobiście w dodatku nie wypadła żadna ciekawa broń. Grałem dość długo go, odwiedzałem wszystkie skrzynki co jakiś czas i nic. Pewnie dlatego, że właśnie dodatek jest przystosowany do troszkę niższych leveli.
House of the Ned GS: 25
Completed the „House of the Ned” mission
Jest to pucharek związany z fabułą, także nie sposób go ominąć.
Jak pogadacie na początku z Claptrapem i zrobicie questa z włączeniem wieżyczek, to powie Wam, żeby iść spotkać się z Doktorem Nedem. Jego dom znajduje się na drzewie (dosłownie) i trzeba wyjechać windą. Jednak zanim opuści on Wam windę, to będziecie musieli walczyć z kilkoma falami przeciwników. Nic trudnego, ale obszar na którym będziecie walczyć jest stosunkowo mały, dlatego warto mieć broń na bliskie dystanse, np. shotguna czy szybki karabin albo smg. Po zwalczeniu fal, winda zjedzie, a my pod dotarciu do domku, powinniśmy dostać pucharek.
Jakobs Fodder GS: 25
Completed the „Jakobs Fodder” mission
Jest to pucharek związany z fabułą, także nie sposób go ominąć.
Kolejny pucharek, który dostaniecie wraz z robieniem kolejnych questów. Dostaniecie tego questa od samego Dr Ned’a w Dead Haven. Znajdźcie odpowiednie przedmioty (nagrania ECHO), dojdźcie do odpowiedniego miejsca, aktywujcie panel, itd. Nie ma tutaj co opisywać, po prostu grajcie i pucharek wpadnie sam.
Night of the Living Ned GS: 1
Killed Ned…sort of
Jest to pucharek związany z fabułą, także nie sposób go ominąć.
Oczywiście by móc walczyć z Dr Nedem musicie najpierw ukończyć większość questów dostępnych na wyspie. Dopiero po otrzymaniu questa „Night of the Living Ned” będziecie mogli zmierzyć się Dr Ned’em. Jest on bardzo prosty do pokonania. Tak naprawdę nie różni się niczym od zwykłego przeciwnika, także możecie spokojnie do niego podejść i go rozwalić. Zabawa zaczyna się dopiero później…
Ned’s Undead, Baby, Ned’s Undead GS: 49
Killed Ned. Again.
Jest to pucharek związany z fabułą, także nie sposób go ominąć.
Zaraz po walce z Dr Nedem, będziecie musieli zejść w dół jaskini, a dokładniej to spaść. Na samym dole czekać Was walka z „nowym wcieleniem” Dr Ned’a. Więcej nie piszę, żeby nie zepsuć Wam zabawy. Boss również nie jest trudny, wystarczy trzymać się od niego na dystans i po prostu strzelać tyle ile fabryka dała. Co jakiś czas będzie przywoływał grupkę przeciwników (Psycholi), ale rozwalajcie ich dopiero jak podejdą do Was bliżej.
Uważajcie również na atak Neda zza pleców. Gdy zejdzie pod wodę i nie będzie go widać, to znaczy że wyskoczy za Wami. Najważniejsze podczas tej walki to być w ciągłym ruchu. Gdy macie go przed sobą to możecie stać, ale jak stracicie go z pola widzenia to nie zatrzymujcie się nawet na chwilę. Jak zejdzie mu już większa ilość energii, to zacznie się obracać w okół własnej osi i szarżować na Was.
Jak już pisałem wcześniej, dobra broń na dystans, najlepiej karabin automatyczny. Oczywiście celujcie w głowę, chociaż ja strzelałem gdzie popadnie.
Najważniejszym czynnikiem jest rzecz jasna level. Także jeśli nie dajecie rady i ewidentnie widzicie, że jest to wada sprzętu, to musicie zrobić troszkę lepszy level i poszukać jakiejś mocniejszej broni. Ale ten dodatek jest akurat najłatwiejszym ze wszystkim, więc myślę, że mimo wszystko nie powinniście Cie mieć problemów.
Braaaaaaaaaaaaains! GS: 25
Completed the „Braaaaaaaaaaaaains!” mission
Nie chcę mówić od kogo dostajecie questa, bo poznacie tego osobnika od razu. Ale znajduje się on w domku, do którego prowadzi osobna droga.
Domek znajduje się w Hallow’s End. Za domkiem jest bodajże cmentarz, jeśli dobrze pamiętam. Niestety, ale ten quest powoduje, że to przez niego spędzicie najwięcej czasu w tym dodatku. Cała reszta questów jest prosta i przyjemna, poza tym jednym. O ile nie jest on trudny, to po prostu trzeba spędzić sporo czasu na zbieranie mózgów od zombiaków.
Najgorsze jest to, że zbieranie mózgów, gdy nie mamy zabranego questa nic nie daje.
Pamiętajcie również, że jak zdobędziecie odpowiednią ilość mózgów to od razu idźcie ją oddać! Nie czekajcie, aż będzie w tamtej okolicy. Chodzi o to, że quest składa się z kilku podquestów, a w każdym trzeba zbierać coraz to większą ilość mózgów. Również jak będziecie odnośić mózgi, to poczekajcie chwilę ponieważ za wykonanie każdego questa jest nagrodą, a w jaki sposób ją otrzymujecie, to już musicie zobaczyć sami na własne oczy.
Musicie również celować w głowę zombiakom. Jeśli zabijecie go strzelając w tułów czy nogi, to mózg nie wypadnie. Musicie strzelać zawszę w głowę. Są one powolne, dlatego możecie podejść bardzo blisko. Ja to osobiście robiłem rewolwerem bez celownika. Można naprawdę podejść na centymetry, a i tak nic nam nie zrobią strasznego.
Poniżej filmik, który również powinien Wam pomóc przy zbieraniu mózgów:
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia DLC: 9 / 10 albo 1 / 10 (w zależności od wybranej metody)
- Liczba trofeów offline: 5
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 10 – 20 godzin (wszystko w zależności od metody)
Ważne wskazówki:
- Najważniejsza porada to możliwość zrobienia wszystkich aren sprytną metodą, dzięki której wszyscy przeciwnicy są na mniej więcej 10 poziomie i jeśli macie wysoki level na głównej postaci, to są tak naprawdę na jeden/dwa strzały.
Ale nie dajcie się zwieść…można zginąć, ale trzeba być BARDZO nieostrożnym i stać w środku całej zadymy i nie robić nic. Metoda została opisana w punkcie poniżej. - Opis metody w punktach:
- Wymagania: Wykonanie tej metody wymaga 2 padów oraz nisko levelowej postaci. Jeśli nie macie postaci to ją zróbcie i dojdźcie nią do miasteczka, gdzie jest pierwszy maszt New-U Station (ten, gdzie możecie zmieniać kolory swojej postaci oraz teleportować się). Jak dojdziecie do miasteczka do zapisujecie stan gry i wychodzicie. Teraz pora przystąpić do gwoździa programu:
- Gdy macie już drugą postać z niskim level i w miasteczku obok teleportu, to zakładacie z menu głównego nową grę, gdzie hostem (czyli graczem głównym) jest właśnie ta niskolevelowa postać.
- Następnie dołączacie do niej swoją oryginalną postać z wysokim level, która powinna grać jako druga na drugim padzie
- Wchodzicie do gry i obie postacie powinny znajdować się właśnie w pierwszym miasteczku obok teleportu.
Podchodzicie jakąkolwiek postacią do teleportu i przenosicie się do „The Underdome”. - Jak już będziecie u Mad Moxxi to podchodzicie do pierwszej areny i zaczynacie. Wszyscy przeciwnicy w tym momencie powinni mieć level zbliżony do levelu naszej niskolevelowej postaci.
- W tym momencie możecie się skupić tylko i wyłącznie na swojej głównej postaci z wysokim levelem, ponieważ tą słabą i tak zaraz zabiją i będzie siedziała w karnej klatce aż do końca rundy. Jeśli umrze jedna postać to jeszcze nic się nie dzieje, dopiero jak zejdą wszystkie to wtedy restartuje się cała arena.
Ot, cała filozofia. Niestety mimo, że gra się banalnie, to ukończenie jednej areny może trwać nawet do 2 godzin! A należy dodać, że są 3 areny i każdą trzeba grać 2 razy, z tym że te za pierwszym razem są krótkie i nie trwają tak długo. Najlepiej rozłożyć to sobie na kilka dni.
Small Tournament GS: 10
Completed the lesser challenge in all 3 coliseums
Wszystkie wyzwania bierzecie na tablicy ogłoszeń zaraz obok wejść na daną arenę. Na początku macie tzw. „słabe” wyzwania, czyli 5 rund po 5 fal, czyli 25 fal na arenę. Nie jest źle i idzie to szybko, jeśli rzecz jasna korzystanie z w/w metody.
Po skończeniu wszystkich aren i oddaniu questa, dostaniecie bounsowego skill pointa dla Waszej postaci.
Hell-Burbia GS: 25
Completed the larger challenge in the Hell-Burbia coliseum
Więcej informacji o trudnych wyzwaniach znajdziecie w opisie pucharku Big Tournament
Warto dodać, że na Hell-Burbia jest jedno miejsce, w którym nie dosięgną Was przeciwnicy oraz żadne strzały. Jest to tzw. „safe spot”, gdzie możecie zregenerować siły, odsapnąć, itd. Miejsce to znajduje się na dachu niebieskiego budynku. Stojąc frontem do sceny z czerwoną kurtyną, to budynek znajduje się po Waszej lewej stronie. Jeśli korzystacie z metody na 2 pady to nie będzie Wam on aż tak bardzo potrzebny. Ale jeśli chcecie to zrobić normalnie, to niestety używanie go będzie dla Was musem. Stojąc w tym safe spocie wszyscy przeciwnicy przeważnie będą szli w Waszą stronę, także pod ścianą co jakiś czas może zaroić się od przeciwników. Oczywiście i tak Wam nic nie zrobią, ale pamiętajcie, że jak zeskoczycie do takiego stada to grając normalną metodą, raczej na 99% padniecie. Dlatego dobrze jest czyścić z dachu wszystko co się da, a Ci co zostaną to dobić ich już normalnie, bo niektórzy przeciwnicy stoją w miejscu cały czas.
The Angelic Ruins GS: 25
Completed the larger challenge in The Angelic Ruins coliseum
Więcej informacji o trudnych wyzwaniach znajdziecie w opisie pucharku Big Tournament
Niestety jest to najtrudniejsza arena, ponieważ nie posiada pewnego safe spota. W każdym miejscu przeciwnicy prędzej czy później Was dosięgną. Dlatego bieganie i chowanie się to tutaj najlepszy i tak naprawdę jedyny sposób na pokonanie przeciwników. Jest jedno miejsce, gdzie w początkowej fazie można się schować, bo zdążycie zabijać nadbiegających przeciwników. Chodzi o miejsce, gdzie jest wnęka, a po obu stronach rusztowania z możliwością wyjścia na górę. Będąc na rusztowanie po lewej stronie (stojąc frontem do wnęki) można wskoczyć na gzyms ściany i cofnąć się do samego końca. Dzięki temu nikt do Was nie podleci, ale jesteście też na widoku i bez problemu mogą w Was strzelać.
W większości przypadków było u mnie tak, że przeciwny najpierw wychodzili na rusztowanie po drugiej stronie i dopiero potem we mnie strzelali. Ale jak ich się nagromadziło w późniejszych falach, to już nie było sensu tam siedzieć, bo chwila moment i było po mnie. Dobre miejsce jest też za tymi białymi skałami, niedaleko sceny. Jest ich tam dość gęsto i można na chwilę się tam schować. Nie można tam siedzieć non-stop bo przyjdą do Was, ale podczas biegania można spokojnie tam przykucnąć i zregenerować siły (jeśli oczywiście nikt tam aktualnie nie stoi).
Jest to najtrudniejsza i bodajże największa arena wg mnie. Dlatego zalecam robienie jej metodą na 2 pady, bo prędzej osiwiejecie niż zrobicie ją normalną metodą.
The Gully GS: 25
Completed the larger challenge in The Gully coliseum
Jest to przyjemna arena wg mnie, ale też niestety nie ma tutaj pewnego safe spota jak na Hell-Burbi.
Dobre miejsca do chowania się to na samej górze tej wieży. W początkowej fazie, gdy nie ma jeszcze tych białych latających robotów, można spokojnie tam siedzieć i zabijać nadlatujących przeciwników. Dopiero jak zaczną się pojawiać trudniejsi to zalecam zmienienie miejsca, ponieważ będą Was trafiać na tej wieży.
Innym w miarę dobrym miejscem jest wskoczenie na dach tego szałasu. Ma on czerwony dach jeśli dobrze pamiętam. Jest to świetne miejsce jak atakują Was Psychole, czyli Ci przeciwnicy, którzy biegną w Waszą stronę. Również Skagi nie zaatakują Was w tym miejscu. Ale jak zaczną się pojawiać przeciwnicy z bronią to już trzeba zmienić miejsce.
Pamiętajcie też o używaniu portalu, który znajduje się na samym dole oraz na samej górze. Dzięki niemu można bardzo skutecznie uciekać przeciwnikom, ponieważ oni nie mogą przez niego przechodzić. Warto odczekać do ostatniego momentu aż się zbliżą, potem przejść przez portal, zregenerować siły i zajść ich od tyłu.
Big Tournament GS: 40
Completed each of the larger challenges in all 3 coliseums
Trudniejsze wyzwania odblokowują się dopiero po ukończeniu słabszych wyzwań na wszystkich arenach.
Trudniejsze są dlatego ponieważ zamiast 5 rund jest 20 rund po 5 fal każda. Czyli na jedną arenę jest dokładnie 100 fal. Wierzcie mi…nawet robiąc to metodą na 2 pady, zrobienie jednej areny trwa ponad 2 godziny. Mój rekord to chyba 2 godziny i 40 minut. Także uzbrójcie się w cierpliwość, bo będzie ona Wam tu BARDZO potrzebna.
UWAGA: Z tego co czytam na innych forach, to wszystkie areny musicie robić tą samą postacią! Jeśli ją zmienicie to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że puchar Big Tournament się Wam zglitchuje i go nie dostaniecie. Dlatego róbcie to sami, tą samą postacią. Wyłączcie możliwość dołączenia kogoś do Waszej grupy, nie dołączajcie do online w tym momencie, itd. Starajcie się to robić tylko i wyłącznie sami! Jeśli jednak już Wam się zglitchował puchar, to podobno załadowanie postaci kilka dni później pomaga. Ale nie wiem o co tutaj chodzi dokładnie, bo mi się to osobiście nie zdarzyło i piszę jedynie wg informacji z innego forum.
Kilka zasad jakimi rządzą się areny:
- Po śmierci musicie zaczynać arenę od nowa! Bez względu na to w jakim punkcie odnieśliście porażkę
- Podczas grania nie otrzymujecie żadnego XP, zarówno dla Was jak i Waszej broni
- Po każdej rundzie będziecie otrzymać itemy, które pojawiają się na środku areny, w miejscu gdzie zaczynacie
- Ostatnia fala to zawsze boss i jest on losowy, nigdy ten sam na daną arenę, po jego zabiciu oczywiście pojawia się loot na środku areny
- W raz z każdą rundą, pojawiają się dodatkowe zasady, np. brak grawitacji, mniejsza obrażenia z criticali, większe magazynki u przeciwników, itd. Cała lista zasad tutaj: http://borderlands.wikia.com/wiki/Underdome_gameplay_mechanics#Rules
Wierzcie mi, grajcie metodą na 2 pady. Nawet tą metodą będziecie to robić w nieskończoność. Poza tym grając na 2 pady naprawdę ciężko jest umrzeć, szczególnie jak macie postać już na wysokim levelu. Autorzy ewidetnie się tutaj nie postarali i zrobili ten DLC na szybko. Nie wiem co on miał na celu, tym bardziej że normalne areny w Borderlandsie też nie cieszyły się jakąś specjalną popularnością.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia DLC: 8 / 10
- Liczba trofeów offline: 10
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 20 – 30 godzin (wszystko w zależności od metody)
Ważne wskazówki:
- Zaczynając ten dodatek na P2 i mając level niższy niż 56/57 będziecie się strasznie męczyć. Z tego co widziałem to nie ma tutaj skalowania, a levele przeciwników zaczynają się od 58/59 w górę. Dlatego te 2 level niżej to maksimum co możecie mieć.
- Przeciwnicy w tym dodatku są bardzo trudni, wytrzymali, a co gorsza, jest ich kilka rodzai, gdzie każdy z nich jest odporny na dany typ broni elemental, np. odporność na kwas, prąd, itd. Także trzeba mieć pod ręką każdy rodzaj broni.
Ja osobiście biegałem z rewolwerem na kwas, karabinem normalnym, sms normalnym oraz snajperką podpalająca. W większości przypadków taki zestaw mi w zupełności wystarczał. - Na początku nigdy nie wylatujcie na pałę, szczególnie jak macie dużo niższy level. Musicie się chować i starać się ich zabijać samymi criticalami, czyli strzelając przeważnie w głowę.
- W tym dodatku jest najtrudniejszy boss w całej grze. Ale na szczęście jest na niego metoda, która pozwoli go ubić bez żadnego uszczerbku na zdrowiu. Więcej o tej metodzie czytajcie w opisie danego pucharku.
- Innym bossem jest sam Generał Knoxx, ale tutaj z niego nie leci nic, ale za to mamy dostęp do jego zbrojowni, gdzie jest od groma skrzynek z broniami. Niestety minusem jest to, że mamy tylko 3 minuty na szabrowanie, co jest bardzo minimalnym czasem. Ale jest glitch dzięki któremu zatrzymacie czas i możecie przelecieć wszystkie skrzynki.
UWAGA: Wykorzystując tego glitcha zablokujecie sobie questa, a przez to nie będzie mogli kontynuować gry! Jest metoda, która pozwala na usunięcie potem tego glitcha, ale wymaga bezpośredniej ingerencji w save’a z gry z poziomu PC. Więcej o tym w opisie pucharku.
Making a Monster GS: 10
Built the New Car: Monster
Jest to pucharek związany z fabułą, także nie sposób go ominąć.
Jest to bodajże jeden z pierwszych questów jakie będziecie robić w tym dodatku. Trzeba udać się do garażu po questa i następnie poszukać części, które rozmieszczone są po tym małym miasteczku. Nie trzeba nigdzie daleko jeździć, itd. Wszystko jest na wyciągnięcie ręki, także zrobienie tego pucharku to tylko i wyłącznie kwestia kilkunastu minut.
Athena, Out GS: 25
Rescued Athena
Jest to pucharek związany z fabułą, także nie sposób go ominąć.
Kolejny pucharek, którego nie sposób pominąć. Jednak zanim będziecie mogli go zrobić to troszkę to potrwa, bo najpierw będziecie musieli zrobić kilka questów na rozgrzewkę, żeby mniej więcej się zapoznać z dodatkiem, itd. Dopiero jak dostaniecie questa, aby się udać do miejsca „Lockdown Palace” to będziecie mogli uratować Athenę. Oczywiście znajduje się ona na samym końcu owego miejsca, więc będziecie musieli przebrnąć przez masę przeciwników. Na szczęście przeciwnicy w tym miejscu to w większości przypadku Psychole + Badassy, także nie jest tak źle.
Depot Demolition GS: 25
Destroyed Lance Depot
Jest to pucharek związany z fabułą, także nie sposób go ominąć.
Misja związana ze zniszczeniem zbrojowni Atlasa. Spodziewajcie się tutaj sporego oporu oraz trudnych przeciwników do pokonania, szczególnie jeśli macie niski level, wtedy będziecie się męczyć nawet i godzinę lub więcej. Mimo wszystko na samym końcu, po dotarciu na miejsce, możecie spodziewać się naprawdę ciekawego lootu, także warto.
Vincible GS: 50
Killed Crawmerax the Invincible
Najtrudniejszy boss w całej grze! Zawsze ma level o 3 poziomy wyższy od nas, nawet gdy osiągniemy maksymalny 69 poziom, to on wtedy będzie miał 72. Także wyzwanie jest zawsze. Jest to też boss, który daje najlepszy loot w całej grze! To z niego możecie się spodziewać najlepszych broni, dodatków, itd. Problem w tym, że zabicie go trochę trwa, a do tego cały czas wypuszcza małe larwy, na które trzeba mieć odpowiednie bronie. Warto jeszcze dodać, że zabijanie małych larw daje naprawdę sporo XP, także możecie sobie tutaj nabić sporo punktów.
Larwy, które trzeba zabijać dzielą się na kilka rodzai:
- Craw Maggots – używajcie broni z prądem (shock), strzelajcie im w fioletowe oko
- Armored Craw Worms – używajcie broni z kwasem (acid)
- Green Craw Worms – używajcie broni z ogniem (fire), strzelajcie im w fioletowe oko
No i zostaje oczywiście sam Crawmerax.
Patrząc na niego zauważycie mieniące się filotewe punkty w różnych miejscach. Znajdują się one na odwłokach (4), z tyłu na grzebiecie (1) oraz oko (1). Najlepiej sprawdza się tutaj broń z małym współczynnikiem accuracy, czyli ze spory rozrzutem, ponieważ cały czas się on rusza, więc wycelowanie jest bardzo trudno, a używając broni z dużym rozrzutem powoduje, że będziecie zaliczać sporo criticali, nawet jak fioletowego punktu nie będziecie już widzieć.
Istnieją 2 metody zabicia Crawmeraxa, normalna i wykorzystując tzw. safe spot (bezpieczne miejsce, gdzie nikt Was nie trafi)
- Metoda #1 – normalna:
Tutaj trzeba zabijać cały czas pojawiające się larwy + trzymać duży dystans od bossa. Podejście bliżej będzie skutkowały poważnymi obrażeniami, a większości przypadków śmiercią. No i to tyle. Nie ma tutaj nic skomplikowanego, ale uwierzcie mi, łatwo powiedzieć – trudno zrobić. Najważniejsze to mieć bronie na larwy. W Crawmeraxa możecie strzelać czymkolwiek, dodatki elemental nie mają przy nim żadnego znaczenia.
Poniżej filmik, które prezentuje ową strategię:
Metoda #2 – safe spot:
Przede wszystkim musicie mieć broń z odnawiające się amuniacją + odbijającym się nabojami. Odbijające naboje poznacie po tym, że po wystrzeleniu nie lecą prosto, a w postaci takie wiru. Najlepiej szukać SMG tego typu, ponieważ szybko strzela + ma w miarę przyzwoite magazynki. Następnie po wyjechaniu windą na górę lecicie od razu na lewo i do samego końca pod skałę. Będzie tam coś w rodzaju dziury/wnęki. Przyciskacie się do samego końca i w tym momencie wszyscy przeciwnicy powinni się zatrzymać i nikt nie powinien Was atakować. Crawmerax będzie machał cały czas łapami, dlatego bez problemu będziecie mogli rozwalić mu ręce oraz oko.
Najgorszą częścią jest właśnie punkt na plecach, ponieważ będąc w tym punkcie nie widać go. Musicie strzelać w skałę po lewej stronie, od której będą odbijały się naoje i trafiały go w ten punkt na plecach. Niestety trafiać będzie raptem co 10 nabój, także broń z odnawialną amunicją to tutaj podstawa, bez tego go nie zabijecie.
Poniżej filmik prezentujący metodę:
Po zabiciu wyleci z niego od groma lootu. Nie bójcie się nie zniknie dopóki nie opuścicie miejsca. Także możecie spokojnie sobie wybierać, przebierać i dobierać 🙂
Sneaky Little Buggers GS: 25
Killed each of the loot midgets
Zdecydowanie najgłupszy pucharek z całego dodatku. Specjalnie musiałem biegać po całym dodatku i szukać jednego karła, którego pominąłem. Na szczęście domyśliłem się o którego chodzi, także będąc w jakiejś lokacji starajcię się od razu zabić danego karła.
Różnią się one wyglądem, dlatego łatwo poznać, który jest który.
Lokacje karłów:
- Meat Popsicle – Znajdziecie go w lodówce w „Lockdown Palace”. Chodzi o lodówki obok maszyn, gdzie możemy kupować/sprzedawać, mniej więcej w połowie tego etapu. Oczywiście może pojawić się również w innych lodówkach w tym miejscu.
Również karzełek ten pojawia się w ukrytym pokoju pod T-Bone Junction (czyli tam, gdzie zaczynacie dodatek). - Truxican Wrestler – Znajdziecie go również w „Lockdown Palace”, z tym że w szafkach. Powinien wyskoczyć z jednej z szafek już na samym początku etapu. W każdym razie mi wyskoczył z pierwszej szafki jaką otwarłem.
- Mini Steve – Może się pojawić dosłownie w każdym miejscu z dodatku. Przeważnie wyskakuje z czerwonych skrzynek z bronią. Możecie go również próbować szukać w takich skrzynkach w „Lockdown Palace”, mniej więcej tam gdzie był Claptrap. Mi on tam właśnie wyskoczył.
- Crimson Shorty Znajdziecie go w jednej z ostatnich skrzynek na samym końcu „Road’s End”, prawie że przed samym wejściem do Generała Knoxxa. Wyskoczy z tej białej skrzynki, która posiada 2 półki ze sprzętem. Jest to jedyne miejsce, gdzie on wyskakuje.
- Dumpster Diver – Znajdziecie go tylko i wyłącznie podczas robienia misji „Little People, Big Experiments”.
Misje zaczynacie u karła, który znajduje się w miejscu „Sunken Sea”. Zaraz jak zjedziecie na dół, to zobaczycie takie małe jeziorko i chatkę. On właśnie będzie w tej chatce. Najpierw będziecie musieli zrobić questa jednego, żeby otrzymać tego prawidłowego.
Następnie będziecie musieli się udać do garażu Motorhead’a, czyli dość sporego „karła”, którego trzeba ubić.
Karzełek do zabicia znajduje się w śmietniku na końcu garażu.
Poniżej filmik z wszystkimi karłami:
Speed Kills GS: 25
Destroyed a Lancer while in a Racer
Lancery to te samochody przeciwników, które jeżdżą po autostradzie. Nie zaatakują Was dopóki Wy ich sami nie zaatakujecie. Jest to coś w rodzaju patrolu. Lancery przypominają wozy pancerne, ale do rozwalenia ich nie trzeba wiele. Musicie zniszczyć jednego Racer’em, czyli tym pierwszym samochodem z podstawowej wersji Borderlandsa. Jest on dość mało odporny, ale za to szybki. Korzystajcie z autonamierzania i rakiet. Autonamierzanie aktywujecie przyciskiem i celując w samochód przeciwnika.
Ding! Overleveled GS: ?
Reached Level 51
Czytaj opis pucharku Ding! Overleveled to 11
Ding! Overleveled to 11 GS: 40
Reached Level 61
O ile wbicie 51 levelu to pestka i wbijecie go bardzo szybko, o tyle 61 level wymaga już trochę więcej zaangażowania.
Dodatek ten to najlepsze miejsce do levelowania, ale są też inne miejsca w podstawce, gdzie możecie nabijać. Oczywiście najlepiej to robić na Playthrough 2, bądź 2.5. Przeciwnicy dają wtedy dużo więcej XP, ale są też mocniejsi.
Najlepsze miejscówki do nabijania poziomu to:
- Ubijanie larw podczas walki z Crawmeraxem. Za każdą larwę dostajecie sporo XP, a możecie tam siedzieć w nieskończoność, bo dopóki nie rozwalicie bossa to one będą się cały czas pojawiać. Pamiętajcie tylko o doborze odpowiedniej broni na odpowiednią larwę. Więcej przeczytajcie w opisie pucharku Vincible
- Innym miejscem, jest jedna z końcowych lokacji podstawowego Borderlandsa, czyli „Eridian Promontory”. Również możecie tam nabić sporo levela.
- Oczywiście możecie również grać z kimś kto ma dużo wyższy level od Waszego i dołączacie się do jego gry. On będzie zabijał przeciwników na swoim poziomie, a Wam będzie bardzo szybko leciał level. Jest to chyba najszybsza metoda, ale wymaga drugiego gracza.
Pamiętajcie również o noszeniu dodatków, które pomagają Wam zdobyć więcej XP’a. Najlepiej tutaj wypada chyba Soldier i jego dodatek „Leader”, dzięki któremu może zdobywać o 25% więcej XP’a. W przypadku Siren należy wykorzystać skilla „Intuition”, który podnosi XP’a o 20%. Jeśli chodzi o Huntera to tutaj również skill o nazwie „Smirk”, który podnosi XP’a o 15%. Niestety Berserker nie posiada żadnych umiejętności zwiększających XP’a.
Completionist GS: 25
Completed all missions in Secret Armory
W sumie jest 44 misji i tak naprawdę ciężko którąś przegapić. Robiąć resztę pucharków tak czy siak będziecie zmueszeni do szukania odpowiednich osób, które dadzą Wam questa. Nie zapomnijcie również o tablicy z questami oraz Claptrami, które również dadzą Wam questy.
Spis wszystkich misji macie tutaj: http://borderlands.wikia.com/wiki/Parched_Fathoms_Missions
UWAGA #1: Wykorzystując glitcha po walce z Generałem Knoxxem zablokujecie sobie questa, a przez to nie będzie mogli kontynuować gry! Jest metoda, która pozwala na usunięcie potem tego glitcha, ale wymaga bezpośredniej ingerencji w save’a z gry z poziomu PC.
Program nazywa się WillowTree i wymaga jedynie załadowania save’a. Następnie przechodzicie na zakładkę z questami, odznaczacie punkt w queście, który zaznaczył się jak spadliście do zbrojowni, zapamiętujecie i wrzucacie save’a z powrotem na konsole. Powinno być wszystko ok.
UWAGA #2: Robiąc questy dla Marcusa, najpierw robicie quest „Loot Larceny”. Wcześniej nie bierzecie od niego nic innego! Następnie po wykonaniu w/w questa, bierzecie „Super-Marcus Sweep”. Teraz robicie tego questa do samego końca, a dopiero potem bierzecie „It’s Like Christmas!”. Dzięki temu unikniecie kolejnego glitcha.
Sucker born every minute GS: 10
Paid for a worthless tour of the world’s largest bullet
Miejsce „World’s Largest Bullet” znajduje się w części „Sunken Sea”. Nie trudno go nie zauważyć. Poznacie po ogromnym szyldzie właśnie z napisem „World’s Largest Bullet”. Będzie tam kilku przeciwników, ale to nic trudnego. Łatwo się z nimi uporacie. Następnie musicie wejść na ten podest i podejść do tej chatki, która się tam znajduje. Obok drzwi będzie skrzynka, do której wrzucacie kasę i…..nie dzieje się nic. Właśnie daliście się wykiwać 🙂
UWAGA: Przed wrzuceniem kasy do skrzynki zróbcie sobie save’a. Ponieważ zabiera Wam z tego co widziałem około 50% Waszej całej sumy pieniędzy, bez względu czy macie same 9999999$ czy 10$ 🙂 Zabierze Wam połowę z tego. Dlatego zróbcie sobie save’a, zgarnijcie pucharek i załadujcie grę z powrotem…I kto teraz jest frajerem? 😛
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia DLC: 3 / 10
- Liczba trofeów offline: 10
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 10 – 15 godzin
Ważne wskazówki:
-
- Podobnie jak w przypadku dodatku wyspą Dr Ned’a, i tutaj jest quest, który polega na ciągłym zbieraniu i oddawaniu części do Claptrapów. Robimy go dla Tannis, czyli tej panienki, którą widzimy jako pierwszą zaraz po rozpoczęciu dodatku. Jak tylko zdobędziecie odpowiednią ilość części to idźcie od razu jej to oddać. Na szczęście części zdobywa się naprawdę szybko, także nie spędzicie tutaj kolejnych godzin na grindowaniu przedmiotów.
- Zdecydowanie najtrudniejszym pucharkiem, a raczej pucharkami, są te związane ze zdobyciem odpowiedniej ilości przedmiotów, czyli par majtek, okularów 3D, kawałków pizzy, itd. Przedmioty te wypadają tylko i wyłącznie z Claptrapów i to BARDZO rzadko. Podczas kilkukrotnego przechodzenia dodatku nawet nie zdobędziecie odpowiedniej ilości, także może trwać to wieki.
Na szczęście jest pewna metoda, dzięki której czas do zdobycia tych przedmiotów ograniczycie raptem do kilku godzin. To i tak dużo, ale lepsze kilka godzin niż kilka(naście) dni, prawda? - Jeśli chodzi o loot to nie spodziewajcie się tutaj niczego ciekawego. Jedynie za kilka questów dostaniecie przedmiot do rozbudowania plecaka o kolejne kilka slotów. Jeśli dobrze pamiętam to chyba są tutaj 2 takie przedmioty za questy, ale nie jestem tego na 100% pewien.
Tourist GS: 10
Found all 6 Claptrap statues
Knoxx-Trap GS: 20
Killed General Knoxx-trap
Steele-Trap GS: 20
Killed Commandant Steele-trap
Ned-Trap GS: 20
Killed Dr. Ned-trap
Muerte la robo-lución GS: 70
Killed the Interplanatary Ninja Assassin Claptrap
The Collector GS: 50
Completed a crazy request for Tannis
The Lubricator GS: 10
Found 25 oil cans
Bobble-trap GS: 10
Collected 15 Claptrap bobbleheads
It’s so realistic! GS: 10
Collected 5 3D glasses
What a party! GS: 30
Collected 3 panties, 5 fish in a bag, and 15 pizzas
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania tekstu bez zgody autora!