Fantastyczna i zarazem mega oryginalna produkcja z bardzo wciągającą fabułą. Platyna jest piekielnie trudna, ale za to dająca masę satysfakcji po wbiciu. Jeśli macie w sobie sporą dozę samozaparcia to zapraszam!
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 9/10
- Liczba trofeów: x1/ x3 / x6 / x40
- Liczba trofeów offline:50
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 5 podejść (2x fabuła, 1x Babel, 2x Roszpunka)
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK, po ukończeniu i ozłoceniu etapów, można je przeskakiwać.
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 50+ godzin (wszystko zależy od Waszych umiejętności)
Krótka opinia:
Katarzyna to jedna z tych gier, które zapamiętuje się na długo. Fabuła posiada wiele zwrotów akcji przez to gra wciąga jeszcze bardziej. W dodatku mamy sporo różnych zakończeń, także nasze poczynania mają znaczenie w końcowym rozrachunku. Oczywiście nie samą fabułą gra żyje. Większość tej gry to układanie puzzli, a raczej klocków, abyśmy mogli dotrzeć do samej góry wieży. Zadanie niby proste, ale niestety ta gra wymaga od nas niekiedy zręczności Azjatów. O ile fabuła posiada gotowe zestawy i można się ich nauczyć na pamięć to niestety tryb Babel przetestuje nasze prawdziwe umiejętności. Tutaj układy są losowe, a same wieże bardzo długie. Mimo wszystko, jeśli ktoś z Was lubi oryginalne gry z Kraju Kwitnącej Wiśni, nie boi się wyzwań, to myślę że spróbować Catherine powinien. Nie ukończyć jej na 100% to żaden wstyd i chyba każdy kto spróbował się z tym zgodzi. No, ale przejdźmy do tego po co tu jesteście, czyli samego poradnika.
Zalecana kolejność przechodzenia gry:
NORMAL
- Najpierw rozpoczynacie grę na poziomie NORMAL.
- Do 5 dnia staracie się utrzymać w miarę możliwości neutralny stosunek na wskaźniku. Gdy już będziecie w barze, to zróbcie sobie osobny save. Pamiętajcie, że ten punkt jest opcjonalny, jako że po ukończeniu gry na złoto, można przeskakiwać wszystkie sekwencje.
- Jeśli chcecie zrobić od razu wszystkie pucharki związane z patronami (osoby w barze i owce w koszmarach) to musicie ich za wszelką cenę pocieszać. Niekiedy odpowiedzi są dość zawiłe, dlatego czytajcie opisy pucharków dot. danej osoby, aby wiedzieć jak odpowiadać.
- Możecie również załatwić od razu pucharek związany z SMS’ami, po więcej info odsyłam do jego opisu.
- To samo tyczy się również alkoholi. Musicie podczas każdego pobytu w barze wypić każdy rodzaj alkoholu. Cocktail jest domyślny, więc jego nie musicie dodatkowo zamawiać. Wystarczy Sake, Piwo i Whisky. Pucharek dostaniecie po wypiciu trunków 8 dnia.
- Każdy koszmar róbcie na złoto. Jeśli Wam się nie udało, to zawsze podczas pobytu w barze możecie go zrestartować. Komórkę odpalacie na i tam macie sekcję AWARDS. Wystarczy wejść w dany koszmar i kliknąć , aby rozpocząć ponownie.
- W miarę przechodzenia kolejnych koszmarów, możecie się pokusić o zrobienie różnych pucharków „okolicznościowych”. Czyli przesunąć 5 klocków jednocześnie, albo wysadzić 15 za jednym razem. Większość z nich wpadnie sama, ale jak macie możliwość zrobienia któregoś to nie wahajcie się.
- Przed rozpoczęciem ostatniego 9 koszmaru, zróbcie sobie kolejny osobny save. Tak, żeby mieć ostatni koszmar na zupełnie osobnym save’ie i go nie ruszajcie! Jest to już zaprawa przed robieniem koszmarów na HARD i żeby nie trzeba było znowu przechodzić całej gry i przeskakiwać cut-scenek.
- Po ukończeniu gry zobaczycie jedno z wielu zakończeń. W zależności od Waszych odpowiedzi w 9 koszmarze i wskaźnika, będziecie mogli zobaczyć dane zakończenie. By zobaczyć je wszystkie trzeba stosować różne kombinacje odpowiedzi i mieć odpowiedni status na wskaźniku. Wszystko to opisałem w przypadku danych zakończeń.
HARD
- Teraz zalecam zrobić wszystkie koszmary na poziomie HARD. By to zrobić jak najszybciej, to ładujecie save z 9 dnia i przestawiacie w opcjach poziom trudności na HARD. Nie zapomnijcie również napełnić 3 buteleczek alkoholu w lewym dolnym rogu, aby szybciej się poruszać.
- Następnie, gdy jesteście w barze i poziom macie ustawiony już na HARD, to odpalacie komórkę na i przechodzicie do zakładki AWARDS.Wszystkie koszmary powinny mieć brązowe puchary. Zaczynacie od 1 koszmaru i jedziecie z nim na HARD. Wszystkie wskazówki oraz porady zawarłem w głównych wskazówkach oraz w opisie pucharku.
- Po zrobieniu 8 koszmarów przyjdzie pora na ostatni. Nie będziecie go mieć w telefonie, więc musicie wyjść z baru i jechać go normalną metodą. Plus jest taki, że pomiędzy kolejnymi etapami tego koszmaru, możecie sobie zrobić save na „lądowisku”. Przy puszczaniu koszmarów z komórki nie ma takiej możliwości.
- Jak ukończycie ostatni etap z bossem, powinien Wam wpaść upragniony złoty puchar za zrobienie złot na HARDzie.
BABEL
- Teraz niestety pora na prawdziwe schody, czyli Babel. Jest to osobny tryb, który wybieramy z menu głównego. Charakteryzuje się tym, że mamy bardzo duże wieże (ponad 100 pięter) i niestety za każdym razem są to losowe układy. Zalecam przechodzenie ich metodą na 2 pady, jako że trochę Wam to ułatwi sprawę.
- Babel ma tylko, albo i aż 4 etapy. 2 pierwsze są w miarę proste, ale 2 ostatnie to po prostu prawdziwy koszmar. Obelisk i Axis Mundi to po prostu test Waszych prawdziwych umiejętności w tej grze. Nie odpuszczajcie tego trybu dopóki go nie zrobicie i nie wpadną Wam wszystkie pucharki z nim związane. Jeśli nie dacie rady z tym trybem to o platynie możecie zapomnieć.
- Po więcej info odnośnie strategii i wskazówek na każdy etap, zapraszam do opisu pucharków z nimi związanych.
ROSZPUNKA (RAPUNZEL)
- Roszpunkę radzę atakować dopiero po ukończeniu gry, bo wtedy macie nieograniczoną ilość kontynuacji.
- Najpierw musicie ukończyć podstawowe 64 etapy + zdobyć 4 krzyżyki (info w opisie pucharku).
- Następnie przechodzicie dodatkowe 64 etapy w trybie Extra i znów musicie zdobyć 4 krzyżyki.
POZOSTAŁE PUCHARKI
- Powinny Wam teraz zostać trofea głównie za obejrzenie każdego endingu.
- Ewentualnie ocalenie, któregoś z patronów jeśli Wam się nie udało.
Jak wszystko poszło dobrze, to powinniście się cieszyć jedną z najtrudniejszych platyn na PS3 🙂
Ważne wskazówki:
- Jeśli posiadacie wersję EU/NA to niestety wymagane są 2 pady by móc zdobyć platynę. Powód został opisany we wskazówkach poniżej.
- Na początku zalecam granie na poziomie NORMAL. Grajcie sobie po swojemu, bez spinek na jakieś trofea, itd. Jeśli bardzo chcecie mieć kampanię jak najszybciej z głowy, to starajcie się utrzymać w miarę neutralny stosunek do 5 dnia. Wtedy zróbcie sobie osobny save. Nie jest to wymagane, ale po prostu ukróci czas robienia zakończeń o 5 dni. Jedynie na co radzę zwrócić uwagę to starajcie się ozłocić każdy koszmar. Na poziomie NORMAL macie możliwość cofania kilku ostatnich akcji („Undo”pod SELECT). W dodatku przy cofaniu akcji, odnawia Wam się pasek combo, więc możecie spokojnie rozmyślać nad układaniem.
- Po ukończeniu na poziomie NORMAL i ozłoceniu każdego koszmaru, będzie mieć możliwość ich pomijania, gdy będziecie grać ponownie (oczywiście na poziomie NORMAL i niższym). Także jeśli będziecie robić zakończenia to jest to bardzo pomocne, albo wręcz wymagane. Także będziecie mogli się w spokoju skupić na odpowiednim pisaniu sms’ów, prawidłowym odpowiadaniu, piciu różnych alkoholi, itd.
- Podczas każdego pobytu w barze musicie napełnić trzy butelki w lewym dolnym rogu! Dzięki temu będziecie się szybciej poruszać w koszmarze. By je napełnić musicie po prostu wypić całego drinka/wódkę/piwo/itd. Zapełnienie jednej buteleczki to 3 łyki dowolnego alkoholu. Nie zapomnijcie o tym, szczególnie przy dalszych etapach. Bardzo pomaga kiedy liczy się każdy ułamek sekundy.
- Gdy będziecie grać koszmary w trybie fabularnym, to najważniejsza sprawa by osiągnąć złoto to mnożnik w prawym górnym rogu. Nie możecie go nigdy utracić podczas biegu po złoto. Jeśli w połowie stracicie pasek od kombosa zejdzie do końca, a mnożnik się zresetuje to możecie zrobić sobie Restart. Na trybie NORMAL pomoże Wam opcja „Undo” na SELECT, dzięki której wrócicie do ostatniej akcji, a pasek od kombosa się znów zapełni, a mnożnik pozostanie taki jak był. Niestety na HARD nie ma już tak łatwo i każda pomyłka = restart etapu. Pamiętajcie o tym mnożniku, jako że jest to główny czynnik w biegu po złoto.
- Wracając jeszcze do ozłacania koszmarów, to poza samym mnożnikiem, musicie skupić się na pieniądzach, które leżą w różnych miejscach. Dzięki nim, znacząco zwiększycie Wasz dorobek punktowy, a przez to zwiększają się Wasze szansę na złoto. Na NORMALU nie trzeba zbierać wszystkich, można sporo omijać, ale na HARD trzeba się już pokusić o zebranie prawie, że wszystkiego. Jak ominiecie jedną czy dwie kupki z pieniędzmi to nic się nie stanie, ale jak będziecie je omijać nagminnie to o złocie możecie zapomnieć.
- Jeśli chodzi o wskazówki dot. układania klocków, to niestety mam dla Was złą wiadomość. Nie ma tutaj jednej i sprawdzonej metody. To jest jak z Tetrisem (z tym że tutaj trójwymiarowym). Po prostu trzeba się nauczyć wszelkich możliwych układów i ustawień, a przede wszystkim wiedzieć, gdzie i kiedy ich używać. Możliwych kombinacji jest naprawdę dużo i sam sporo z nich do teraz nie ogarniam, ale te podstawowe trzeba po prostu umieć. Jak się ich nauczyć? Podczas wieloetapowych koszmarów będziecie mogli rozmawiać z różnymi owcami. Kilka z nich zawsze będzie chciało się podzielić nowymi technikami. Oglądajcie je uważnie, bo to klucz do sukcesu! Oczywiście inna opcja to oglądanie filmików na YT różnych wymiataczy. W ten sposób można bardzo szybko nauczyć się podstawowych kombinacji, które stosują ludzie. Jeśli jednak jesteście jeszcze na etapie przechodzenia gry na poziomie NORMAL to za wszelką cenę starajcie się ogarnąć wszystko samemu. Wierzcie mi, etapy tutaj naprawdę nie są długie i skomplikowane (szczególnie te początkowe). Także jest to dobra opcja do uczenia się.
- Wiele osób ma problemy z ogarnięciem jak klocki się układają. Otóż najważniejsze są krawędzie („edges”). To na nich opierają się klocki, które są po przekątnych. Jeśli wysuniecie taki klocek, który jest jedynym spoiwem to spowodujecie opadnięcie kondygnacji. Jest to przydatne i trzeba się nauczyć jak najszybciej tego patentu, bo niekiedy lepiej jest zawalić kilka stopni niż kombinować jak koń pod górę.
- Co do układów wież i wykorzystywania różnych kombinacji, to kampania ma to do siebie, że zawsze ma taki sam układ. Także plus tutaj jest taki, że możecie wyuczyć się na pamięć danego układu, aby potem zrobić perfekcyjne ukończenie. Oczywiście na trybie HARD wieże są większe i bardziej skomplikowane, ale wciąż mają te same układy. Na trudniejszym trybie radzę wspomóc się filmikami na YT, bo dzięki nim poznacie optymalne ścieżki, a przy tym możecie się nauczyć sporo różnych technik, o których nie mieliście pojęcia.
- Jeśli zrobiliście złota w każdym koszmarze na poziomie NORMAL, to powinniście mieć odkryty już tryb Babel i wszystkie cztery etapy. Tutaj zaczynają się niestety schody. Ten tryb tak naprawdę zdecyduje czy jesteście w stanie zrobić platynę czy nie. Kampanię można wykuć na pamięć, Roszpunkę można przejść z poradnikami, ale tutaj nie ma sprawdzonego sposobu. Wieże są zawsze losowe, a przez to trudniejsze do zapamiętania. Trzeba mieć wszystkie metody i kombinacje w małym palcu. Jedyny sposób, który może Wam ułatwić grę, to granie w parach (na 2 pady). Dzięki temu wieże są mniejsze oraz mają minimalnie łatwiejszy układ. Jednak bez względu na sposób grania i tak będziecie wyrywać włosy z głowy. Jest to najtrudniejsza rzecz z jaką miałem do czynienia w grach, na pewno na PS3, a nie wiem czy nie w całej historii mojego grania, która jest dosyć spora.
- Wracając jeszcze do trybu Babel. Jeśli jesteście posiadaczami wersji EU/NA to niestety ostatni etap, czyli Axis Mundi, jest nie do zrobienia w trybie solo. Jedyna opcja to ukończenie go na 2 pady. Dlaczego? W tych wersjach po prostu ten etap jest zglitchowany i wariuje, podłoga zaczyna walić się bardzo szybko, a układy klocków są nie do rozpracowania. Jeśli jednak posiadacie wersję JAP to możecie spać spokojnie, bo tutaj wszystko działa tak jak powinno.
- Dobrą radą na tryb Babel jest również wykorzystywanie przycisku PS na padzie. Używamy go, gdy przejdziemy wyżej na kolejną kondygnację i musimy się zastanowić. Normalnie leci nam czas i podłoga się rozwala, czyli trzeba się spieszyć. Jak włączycie pauzę to cały obraz jest zamazany i nic nie zobaczycie. Jednak jak wciśniecie przycisk PS to obraz po prostu lekko się ściemni, ale czas w grze się zatrzyma, a my mamy nieograniczoną ilość czasu do namysłu. Używałem tego sposobu na każdym etapie. Losowość jest zbyt duża i niekiedy naprawdę trzeba chwilę odsapnąć i pomyśleć.
- Na koniec została jeszcze Roszpunka (Rapunzel). Automat z grą w barze, która też jest wymagana do 100% ukończenia. Zasada działania jest dosłownie taka sama jak podczas koszmarów. Różnica jest taka, że tutaj mamy ograniczoną ilość ruchów, ale za to nic nas nie goni, także można namyślać się w nieskończoność. Cała roszpunka posiada 128 etapów + 64 dodatkowe. Oczywiście trzeba ukończyć je wszystkie. Sprawa jest o tyle prosta, że układy są zawsze takie same i nie są aż tak bardzo skomplikowane. Także w razie problemów, można wspomóc się serwisem YT.
- Jeśli macie spore problemy z grą, to możecie sobie uruchomić tryb VERY EASY. Aktywujecie go poprzez kombinację SELECT + w menu głównym. Ostrzegam tylko, że w tym trybie nie można odblokować trybu BABEL, tak samo jak na EASY.
- Niestety więcej rad dla Was nie mam. Jest to typ gry, w którym sami uczymy się wszystkiego. Naprawdę chciałbym napisać, że wystarczy zrobić to i to, aby przejść dany tryb, ale niestety nie jest to takie proste.
Sam kląłem jak szewc na tą grę i dziwiłem się sam, że w to gram. Ale gdzieś tam sobie powiedziałem, że chcę uhonorować ten tytuł platyną, bo długo podobnego tytułu możemy nie zobaczyć.
Poradnik:
Cheers To You! GS: 10
Earn all other Trophies!
Najtrudniejsza platyna w mojej historii. Wszystko za sprawą trybu Babel… Zrobiłem Vanquisha, Wipeouta, a nawet GTA IV. Ale Catherine bije te gry na głowę. Zrobienie platyny w tej grze to po prostu numer 1, żadna inna gra nie można się z nią równać jeśli chodzi o poziom trudności.
The Nightmares Have Just Begun…
Conquer Stage 1.
Pierwszy pucharek, który wpadnie Wam w grze. Zaraz po odpaleniu trybu fabularnego (Golden Playhouse), przejdziecie do koszmaru. Oczywiście jest to swoisty tutorial, gdzie będziecie informowani o podstawowych zasadach działania sterowania i samej gry. Ukończenie go na złoto również jest wymagane do całości, także to że jest tutorial nie zwalnia Was z obowiązku sprężania się i nie utracenia mnożnika. W tym koszmarze nie ma nic trudnego, wszystkie klocki są standardowe, a układ banalnie prosty. Trochę trudniej jest na HARDzie, ale też nie jest to nic strasznego. Najprostsze sposoby układania są tutaj wystarczające.
Poniżej daję Wam linki do filmików, zarówno na poziomie NORMAL jak i HARD, zrobionych na złoto:
- NORMAL – Etap 1 – 1
- HARD – Etap 1- 1
The Great Escape GS: 5
Conquer Stage 2.
Drugi koszmar, który jest tak naprawdę pierwszym poważniejszym. Tutaj w końcu koszmar składa się z kilku etapów, a nie tylko jednego. W dodatku poznacie „lądowisko”, które pojawia się po ukończeniu jednego etapu. Jest to coś w rodzaju przerwy. Tutaj też spotkacie innych nieszczęśników, którzy zawsze będą dla Ciebie widoczni jako owce. Rozmowa z nimi ma spore znaczenie, nie tylko dla samych pucharków, ale niektóre z nich będą miały dla Was zawsze nowe techniki układania klocków. Także warto z nimi rozmawiać.
Nigdy nic nie kupujcie od grubej owcy! Raz, że ma to negatywny wpływ na złoto, a sprzedawane przedmioty są praktycznie bezużyteczne dla Was. Jeśli coś jest potrzebne, to zawsze to będzie umiejscowione w danym koszmarze.
W tym koszmarze poznacie głównie klocki, których nie można przesuwać (brązowe) oraz zniszczone, po których można przejść tylko 2 razy! Starajcie się unikać tych drugich przy robieniu swoich konstrukcji, bo mogę one napsuć Wam sporo krwi. Na końcu będziecie uciekać przed pierwszym bossem. Jeśli chcecie dowiedzieć się o nim czegoś więcej to zapraszam do spojlera.
Ostrzegam tylko przed owymi spojlerami! Jeśli nie chcecie sobie psuć zabawy, to po prostu olejcie ten element poradnika. Mimo wszystko są to tylko podstawowe informacje o bossie i jego atakach oraz sposobach na ich unikanie:
- Boss: Wściekła Katherina
- Atak: Uderzenie widelcem w czerwonej strefie
- Jak unikać: Po prostu unikajcie najniższych warstw, bo tam boss zawsze Was może zaatakować. Jeśli macie dobre tempo, to nie macie się czym martwić. Jedynie na HARDzie trzeba się ostro sprężać, bo tam boss jest cały czas na Waszych plecach i jeden zły ruch to koniec.
Filmiki:
- NORMAL – Etap 2 – 1
- NORMAL – Etap 2 – 2
- NORMAL – Etap 2 – 3
- HARD – Etap 2 – 1
- HARD – Etap 2 – 2
- HARD – Etap 2 – 3
Let My Sheep Go GS: 10
Conquer Stage 3.
Jeśli dobrze pamiętam, to tutaj zapoznacie się z klockami z kolcami. Standardowy motyw znany z większości gier. Trzeba po prostu szybko przebiec po klocku i nie można się na nim zatrzymać nawet na ułamek sekundy. W przypadku jeśli nie macie możliwości przebiegnięcia po nim, to wystarczy wejść na niego i zeskoczyć, aby Vincent złapał się krawędzi.
Co do samego bossa to uważam, że jest to najbardziej odjechany boss z jakim kiedykolwiek miałem do czynienia. Nie chcę Wam psuć zabawy, ale jest masakra po prostu 🙂 Ten kto go wymyślił musiał mieć niezłe palenie 🙂
Podstawowe informacje o bossie i jego atakach oraz sposobach na ich unikanie:
- Boss: Dupa z twarzą 🙂
- Atak: Deszcz serduszek, które powodują, że mamy odwrócone sterowanie na jakiś czas
- Jak unikać: Jak to z chowaniem przed deszczem bywa, trzeba po prostu się zasłonić czymś. Wejść pod kostkę, ale złapać się krawędzi i szybko przejść na drugą stronę ściany, która przeważnie jest przykryta kostkami od góry. Na poziomie HARD stosowanie tej metody to mus, bo tam jak chociaż raz dacie się złapać to możecie robić restart.
Poniżej daję Wam linki do filmików, zarówno na poziomie NORMAL jak i HARD, zrobionych na złoto:
- NORMAL – Etap 3 – 1
- NORMAL – Etap 3 – 2
- NORMAL – Etap 3 – 3
- HARD – Etap 3 – 1
- HARD – Etap 3 – 2
- HARD – Etap 3 – 3
No One Expects the… GS: 10
Conquer Stage 4.
Koszmar 4 dosyć krótki, bo składający się tylko z 2 etapów. Tutaj spotkacie pierwsze wrogie owce. Walczyć z nimi można na kilka sposobów:
- Zbliżyć się i naciskać i Vincent będzie uderzać je poduszką,
- Zeskoczyć na nie z wyższego stopnia,
- Naprowadzić je na jakąś pułapkę (np. klocek z kolcami) i zginą,
- Użyć książki, która zabija wszystkich przeciwników w najbliższej okolicy.
Boss znowu odjechany, ale to jest dopiero jego pierwsza wersja, ta druga to jest odpał na miarę poprzedniego bossa. Jak tylko go zobaczycie (tą drugą wersję) to będziecie wiedzieć o czym mowa 😉
- Boss: Dziecko
- Atak: Strzela czymś w rodzaju strumienia, który leci przez całą jedną kolumnę. Jak się znajdziemy na linii strzału to po nas.
- Jak unikać: Po prostu nie stać bezpośrednio na dzieckiem. Zanim strumień do Was doleci to zdążycie jeszcze zmienić swoje położenie, także bez stresu.
Filmiki:
- NORMAL – Etap 4 – 1
- NORMAL – Etap 4 – 2
- HARD – Etap 4 – 1
- HARD – Etap 4 – 2
Crossing the Courtyard GS: 15
Conquer Stage 5.
Pora na najbardziej denerwujący koszmar (przynajmniej dla mnie). Wszystko za sprawą lodowych klocków, przez które bardzo łatwo spaść.
Zasada ich działania jest taka, że jeśli wejdziemy z normalnego klocka na lodowy to nie dzieje się nic, ale jak będziemy chcieli się ruszyć w poziomie z jednego lodowego na drugi, to Vincent zacznie się ślizgać i będzie leciał na tyłku do momentu aż nie skończą się lodowe klocki, czyli albo przepaść, albo normalny klocek, który nas uratuje. Jeśli chodzi o układnie stopni to możecie jest robić bez problemu z lodowych, tak jak pisałem, jeden ruch na nich można zrobić. Także jak widzicie więcej lodowych klocków obok siebie, to najskuteczniejsza metoda na poruszanie się po nich, to złapanie się krawędzi i dojście w ten sposób do wymaganego przez nas klocka. Pamiętajcie również, że jeśli przesuwacie jakikolwiek klocek, to wtedy nie będzie się ślizgać, co też jest dobrym sposobem na poruszanie się po nich.
Tym razem boss jest w miarę normalny, ale za to jego ataki mogę napsuć Wam trochę krwi.
- Boss: Katherina w ślubnej sukni
- Atak: Do mniej więcej 3/4 etapu będzie zrzucać z góry lodowe bryły. Jeśli znajdziemy się na linii to nie zginiemy, ale będziemy lecieć w dół wieży do momentu aż bryła się nie rozwali. Niekiedy i tak jest to równoznaczne z restartem, bo lecimy na sam dół, gdzie zabija nas boss. Zaś od 3/4 zaczyna się prawdziwy chaos. Klocki będą się urywać z wieży i będą nas atakować. Na szczęście zanim uderzą w dany punkt, to najpierw klocek, który zostanie uderzony podświetli się na czerwono, także wystarczy być czujnym i obserwować czy czasem nie jesteśmy na linii strzału. Nie stójcie również nigdy na czerwonym klocku, bo wtedy też umrzecie.
- Jak unikać: Sposób unikania taki sam jak na 3 bossie. Jedyny plus jest taki, że bryły spadają jedynie na kilka kolumn, nie na wszystkie.
Co do latających klocków to po prostu trzeba trzymać się z daleka od klocka, który akurat podświetla się na czerwono.
Filmiki:
- NORMAL – Etap 5 – 1
- NORMAL – Etap 5 – 2
- NORMAL – Etap 5 – 3
- HARD – Etap 5 – 1
- HARD – Etap 5 – 2
- HARD – Etap 5 – 3
What Time is It? GS: 15
Conquer Stage 6.
Od tego koszmaru pojawiają się klocki bomby. Bardzo denerwujące…szczególnie na HARD.
Bomba aktywuje się dopiero jak na owy klocek wejdziecie. Także możecie stosować go jak podstawy w konstrukcjach, ale starajcie się nie wchodzić nigdy na niego (inne klocki mogą na nim leżeć). W każdym razie jeśli wejdziecie na niego, to macie jeszcze kilkanaście sekund zanim wybuchnie, także możecie go nawet wyrzućić poza wieżę w tym czasie. Jeśli jednak Wam wybuchnie, to klocki w okół wybuchu zmieniają się w rozwalone klocki (czyli tylko 2 razy można po nich przejść). Klocki takie jak pułapki, ciężkie, potwory, itd. nie ulegają wybuchowi (tzn. nie zmieniają się w rozwalone). Jak już pisałem wcześniej, boss tutaj to kolejne odjechane dzieło 🙂
Standardowo nie chcę Wam psuć zabawy, dlatego musicie go zobaczyć sobie sami.
- Boss: Dziecko z piłą łańcuchową
- Atak: Taki sam jak w poprzedniej wersji + wypuszczanie małych pił, które idą w górę każdej kolumny. Jeśli taka piła na Was spadnie, albo znajdziecie się na jej drodze to wiadomo co się stanie z Vincentem.
- Jak unikać: Przede wszystkim nie stać na linii strzału. Jeśli chodzi o spadające piły to nie są one aż tak frustrujące, bo dzieje się to raptem kilka razy podczas całego etapu, a jak unikniemy spadających pił to przeważnie nie trzeba się już nimi martwić. Jedynie jak która gdzieś będzie się kręcić w poziomie to trzeba jedynie uważać, żeby nas nie skosiła (np. szybko przyjść na wyższy poziom).
Filmiki:
- NORMAL – Etap 6 – 1
- NORMAL – Etap 6 – 2
- NORMAL – Etap 6 – 3
- NORMAL – Etap 6 – 4
- HARD – Etap 6 – 1
- HARD – Etap 6 – 2
- HARD – Etap 6 – 3
- HARD – Etap 6 – 4
Path to the Altar GS: 20
Conquer Stage 7.
Bardzo długi koszmar, bo składający się aż z 5 etapów. Na szczęście nie ma tutaj żadnych denerwujących klocków.
Głównym celem tego koszmaru jest radzenie sobie w bardzo ciasnych przestrzeniach. Nauczycie się tutaj wychodzenia w górę po wieży składającej się raptem z 3 lub 2 kolumn. Jest to bardzo przydatne, szczególnie w trybie Babel, dlatego starajcie się zapamiętać z tego koszmaru jak najwięcej. Poza tym, że ten koszmar jest długi to w sumie nic innego się tutaj nie dzieje. W każdym razie jest to koszmar, w którym najbardziej trzeba wysilić szare komórki. Jednak ostrzegam, że na HARD pojawią się np. bomby czy czarne dziury.
No i kilka słów o bossie:
- Boss: Zamaskowany Vincent
- Atak: Na początku rozwali jedynie ścianę z klocków, a potem „zgasi światło” czyli będziecie grać w całkowitej ciemnocie. Jedynie co jakiś czas pojawi się przebłysk światła i to właśnie wtedy musicie ogarniać strukturę. Tutaj to głównie Wy sami jesteście swoimi największymi wrogami, bo bardzo łatwo nabić się na pułapkę w postaci klocka z kolcami.
- Jak unikać: Trzeba znać układ wręcz na pamięć. Szczególnie na HARD. Boss poza wygaszeniem oświetlenia nie robi nic specjalnego, dlatego musicie się skupić tylko i wyłącznie na samym ukończeniu etapu i obserwowaniu otoczenia, gdy lekko się rozjaśni.
Filmiki:
- NORMAL – Etap 7 – 1
- NORMAL – Etap 7 – 2
- NORMAL – Etap 7 – 3
- NORMAL – Etap 7 – 4
- NORMAL – Etap 7 – 5
- HARD – Etap 7 – 1
- HARD – Etap 7 – 2
- HARD – Etap 7 – 3
- HARD – Etap 7 – 4
- HARD – Etap 7 – 5
Making Legends GS: 20
Conquer Stage 8.
Tutaj sprawa jest zupełnie odmienna od całej reszty koszmarów. Składa się z jednego etapu (od razu z bossem).
Najważniejsza różnica jest taka, że…będziecie sterować 2 postaciami. Tzn. sterujecie Vincentem, ale drugiej postaci wydajecie polecenie kiedy ma się zatrzymać, a kiedy ruszyć dalej. Podczas normalnej wspinaczki sterują nią AI, także bez obaw, to nie Babel 🙂 Mimo wszystko sama wieża i jej układ, nawet na HARDZIE, to nic nadzwyczaj trudnego. Bez problemu sobie dacie rady, a wydanych poleceń drugiej postaci to raptem kilka na cały etap.
Więcej info o bossie w spojlerze:
- Boss: Catherina
- Atak: Będzie zrzucać coś w rodzaju meteorytów z góry. Na chwilę przed uderzeniem, klocki w które mają uderzyć podświetlą się na czerwono. Za wszelką cenę starajcie się, żeby druga postać nie znalazła się na linii ognia. Im wyżej będziecie się wspinać tym częstsze będą jej ataki.
- Jak unikać: O siebie martwić się zbytnio nie musicie, bo łatwo można uniknąć meteorytów, ale musicie uważać na drugą postać. Ja robiłem tak, że jak tylko widziałem, że lecą meteoryty, to kazałem się jej zatrzymać i po prostu czekałem aż przejdzie atak. Uważajcie również pod sam koniec, wtedy bardzo łatwo o to, żeby nasza partnerka umarła.
Filmiki:
- NORMAL – Etap 8 – 1
- HARD – Etap 8 – 1
True Freedom! GS: 30
Conquer Stage 9.
No i przyszła pora na ostatni koszmar. Składa się aż z 6 etapów, z czego 2 ostatnie to walka z bossem.
Nie będę ukrywał, że jest to najtrudniejszy koszmar, a sama walka z bossem na poziomie HARD zajmie Wam więcej niż dotarcie tutaj. Mówię to całkiem serio. Mimo, że znałem już drogę na pamięć w etapach z bossami to i tak umierałem w bardzo głupi sposób. Jeśli miałbym policzyć ilość godzin i powtórek to było ich chyba z ponad 200 (powtórek) na oba etapy z bossem. Męczyłem się z nim całe 2 dni. O tym, że będziecie mieć tutaj cały asortyment klocków nawet nie wspominam. Im wyżej będziecie się wspinam tym serce będzie Wam bić szybciej, a jak usłyszycie dzwoneczek to zaczniecie robić pod siebie 🙂
Zalecam również poczytanie info o bossie i jego atakach:
FAZA #1
- Boss: Thomas Mutton (wersja 1)
- Atak: Co jakiś czas będzie kopać w miejsce, w którym się znajdujecie. Gdy będzie miało to nastąpić to zmieni pozycję na swoim fotelu i ustawi się centralnie frontem do wieży. Gdy wyjdziecie trochę wyżej to zacznie do Was strzelać ze swojego rewolweru. Najpierw będzie Was namierzać laserem i dopiero po chwili strzeli. Warto dodać, że miejsce, w które strzela powoduje, że może rozwalić klocek, które się znajduje na linii strzału. Dlatego warto stać wtedy w miejscu, gdzie nie ma nic za nami (dziura, itd.)
- Jak unikać: Jeśli chodzi o unik kopniaków to wystarczy się ruszać i nie wracać do miejsca, w którym się była w momencie jak rozpoczął atak. Także dopóki nie stoicie w miejscu to jesteście bezpieczni. Co do unikania strzałów z jego broni to sprawa jest bardzo prosta. W momencie jak zacznie namierzać to zrobi 2 ruchy laserem w prawo/lewo. Starajcie się znaleźć miejsce bez klocka za Wami, albo z klockiem, który nie jest dla Was ważny. Gdy celownik się zatrzyma to szybko uciekajcie! Przeważnie wykonuje 2/3 strzały pod rząd.
FAZA #2
- Boss: Thomas Mutton (wersja 2)
- Atak: Najpierw będzie rozwalać podstawę wieży. Przeważnie będzie to robić dokładnie od miejsca, w którym się znajdujemy, albo minimalnie pod nami. Także jak się wolno ruszacie to zginiecie, bo cały dół wieży leci. Zresztą wszystkie klocki, które zostaną zniszczone podświetlają się na czerwono. Ten atak wykonuje tylko kilka razy na początku. Drugim atakiem jest klątwa, która powoduje, że za każdym razem jak wyciągamy jakiś klocek, to losują się nam na całej wieży klocki „niespodzianki”. Czyli jak wyciągniemy zwykły klocek, to wszystkie inne mogą się zamienić w bomby, klocki z kolcami, skocznie, itd. Na szczęście schemat losowania klocków jest zawsze taki sam, także warto go zapamiętać i można sobie tym często pomagać (np. wylosować skocznie przed większą ścianą). Trzeci atak to powtórka z bossa 8, czyli meteoryty. Jednak klątwa + meteoryty powoduje, że naprawdę dzieje się sporo na ekranie. Nie mówię już nawet o poziomie HARD, gdzie mniej więcej od połowy jest naprawdę totalna napinawa.
- Jak unikać: Pierwszy atak nie tyle musicie unikać co po prostu lecieć cały czas i się wspinać. Na klątwę nie ma możliwości uniku. Będziecie musieli się po prostu nauczyć z nią grać, a przede wszystkim nauczyć się schematów losowania klocków. Co do meteorytów to tak jak na bossie 8. Po protu unikać klocków, które podświetlają się na czerwono. Jednak tam jest taki chaos, że będziecie zasuwać i nawet nie zwracać na to uwagi.
Filmiki:
- NORMAL – Etap 9 – 1
- NORMAL – Etap 9 – 2
- NORMAL – Etap 9 – 3
- NORMAL – Etap 9 – 4
- NORMAL – Etap 9 – 5
- NORMAL – Etap 9 – 6
- HARD – Etap 9 – 1
- HARD – Etap 9 – 2
- HARD – Etap 9 – 3
- HARD – Etap 9 – 4
- HARD – Etap 9 – 5
- HARD – Etap 9 – 6
Nighty Night GS: 10
View the bad Lover ending.
By zobaczyć to zakończenie musicie mieć strzałkę mocno po stronie Chaosu.
Dodatkowo trzeba wykonać odpowiednią sekwencję odpowiedzi w 9 koszmarze:
- Etap 9-1 – Dowolna
- Etap 9-2 – TAK (Yes)
- Etap 9-3 – NIE (No)
- Etap 9-4 – NIE (No)
Jeśli kogoś to interesuje to było to moje pierwsze zakończenie jakie odblokowałem 🙂
Hit the Road, Vincent GS: 10
View the bad Cheater ending.
By móc zobaczyć to zakończenie musicie mieć wskaźnik mocno po stronie Porządku (Law).
Dodatkowo trzeba wykonać odpowiednią sekwencję odpowiedzi w 9 koszmarze:
- Etap 9-1 – Dowolna
- Etap 9-2 – NIE (No)
- Etap 9-3 – TAK (Yes)
- Etap 9-4 – NIE (No)
Just Like Old Times GS: 10
View the normal Lover ending.
By móc zobaczyć to zakończenie musicie mieć wskaźnik mocno po stronie Porządku (Law).
Dodatkowo trzeba wykonać odpowiednią sekwencję odpowiedzi w 9 koszmarze:
- Etap 9-1 – Dowolna
- Etap 9-2 – TAK (Yes)
- Etap 9-3 – NIE (No)
- Etap 9-4 – NIE (No)
Sleepless Nights GS: 10
View the normal Cheater ending.
By móc zobaczyć to zakończenie musicie mieć wskaźnik mocno po stronie Chaosu.
Dodatkowo trzeba wykonać odpowiednią sekwencję odpowiedzi w 9 koszmarze:
- Etap 9-1 – Dowolna
- Etap 9-2 – NIE (No)
- Etap 9-3 – TAK (Yes)
- Etap 9-4 – NIE (No)
Starting a New Life GS: 10
View the true Lover ending.
By móc zobaczyć to zakończenie musicie mieć wskaźnik całkowicie (100%) po stronie Porządku (Law).
Dodatkowo trzeba wykonać odpowiednią sekwencję odpowiedzi w 9 koszmarze:
- Etap 9-1 – Dowolna
- Etap 9-2 – TAK (Yes)
- Etap 9-3 – NIE (No)
- Etap 9-4 – TAK (Yes)
Lord of the Night GS: 10
View the true Cheater ending.
By móc zobaczyć to zakończenie musicie mieć wskaźnik całkowicie (100%) po stronie Chaosu.
Dodatkowo trzeba wykonać odpowiednią sekwencję odpowiedzi w 9 koszmarze:
- Etap 9-1 – Dowolna
- Etap 9-2 – NIE (No)
- Etap 9-3 – TAK (Yes)
- Etap 9-4 – TAK (Yes)
Whatever, Buddy GS: 10
View the normal Freedom ending.
By móc zobaczyć to zakończenie musicie mieć wskaźnik mocno po stronie Chaosu lub Porządku (Law).
Dodatkowo trzeba wykonać odpowiednią sekwencję odpowiedzi w 9 koszmarze:
- Etap 9-1 – Dowolna
- Etap 9-2 – NIE (No)
- Etap 9-3 – NIE (No)
- Etap 9-4 – TAK (Yes)
A Life Without Regrets… GS: 10
View the true Freedom ending.
By móc zobaczyć to zakończenie musicie mieć wskaźnik w stanie Neutralnym (czyli po środku, albo jak najbliżej środka).
Dodatkowo trzeba wykonać odpowiednią sekwencję odpowiedzi w 9 koszmarze:
- Etap 9-1 – Dowolna
- Etap 9-2 – NIE (No)
- Etap 9-3 – NIE (No)
- Etap 9-4 – TAK (Yes)
Dreams Come True GS: 100
View all of the endings.
Wszystkich zakończeń mamy 8. Prawdopodobnie będą to trofea, które będziecie robić na samym końcu.
No chyba, że jesteście bardzo ciekawi każdego możliwego zakończenia, a wierzcie mi, warto je sobie obejrzeć. Gdyby tylko każda gra dawała takie możliwości zakończeń…
Co do samego pucharku to po pierwszym ukończeniu gry zalecam rozpoczęcie nowej i przeskakiwanie koszmarów.
Starajcie się wtedy iść maksymalnie w stronę Chaosu lub Porządku (Law). Zakończenia, gdzie jest wymagany wskaźnik „mocno po danej stronie” znajduje się również w 100% wskaźnika (co jest logiczne w sumie). Przed ostatnim koszmarem robicie sobie save w barze i wykonujecie daną sekwencję odpowiedzi. Następnie oglądacie dane zakończenie i ładujecie ponownie save. Teraz wykonujecie kolejną sekwencję, aby odblokować kolejne zakończenie.
Gdy zrobicie wszystkie zakończenia z Chaosu to zaczynacie grę od nowa i robicie wszystko, aby mieć wskaźnik 100% po stronie Porządku (Law). Powtarzacie wszystkie czynności opisane powyżej i możecie spokojnie cieszyć się wszystkimi zakończeniami. Oczywiście, żeby jak najszybciej przechodzić grę to trzeba mieć złote puchary w każdym koszmarze, aby go po prostu móc później ominąć (w menu Pauzy > Skip).
Co do zakończenia wymagającego Neutralny stan to wystarczy mieć wskaźnik jak najbliżej środka (szara strefa). Wskaźnik nigdy nie będzie idealnie po środku, dlatego nie stresujcie jak będziecie go mieć minimalnie po którejś stronie. Dopóki nie wyjdzie za tą pierwszą kreseczkę wskaźnika to powinno być ok.
Read All About It! GS: 10
Get Justin out of his jam.
Justin to reporter, który zawsze siedzi przy barze w zielonej kamizelce.
W koszmarach pojawia się jako „Sheep with Glasses”, czyli Owca z okularami, ale rozpoznacie go właśnie po owej kamizelce. By uratować go (i całą resztę) od problemów, trzeba po prostu za każdym razem, gdy jesteśmy w barze i koszmarze, rozmawiać z nim. Niekiedy będziecie mieć możliwość udzielenia odpowiedzi i to właśnie od nich zależy czy go uratujecie czy nie.
Pamiętajcie, że jedna zła odpowiedź i gościa nie uratujecie już.
Wszystkie odpowiedzi są opisane wg etapów w pucharku Everyday Hero
A New Look GS: 10
Help Todd out of his trouble.
Todd również zawsze siedzi przy barze, wraz ze swoim kolegą Archie’m (niekiedy Archie pojawi się sam przy stoliku).
Jako owca widnieje pod nazwą „Sheep with Regent Hair” i poznacie go właśnie po bujnej czuprynie. Przeważnie siedzi z Justinem, czyli owcą w zielonej kamizelce. By uratować go (i całą resztę) od problemów, trzeba po prostu za każdym razem, gdy jesteśmy w barze i koszmarze, rozmawiać z nim. Niekiedy będziecie mieć możliwość udzielenia odpowiedzi i to właśnie od nich zależy czy go uratujecie czy nie.
Pamiętajcie, że jedna zła odpowiedź i gościa nie uratujecie już.
Wszystkie odpowiedzi są opisane wg etapów w pucharku Everyday Hero
Mother Inferior GS: 10
Help Archie work through his quandary.
Jak już pisałem wyżej, Archie przeważnie siedzi z Toddem przy barze lub osobno przy jednym ze stolików.
Jak owca widnieje pod nazwą „Long-Haired Sheep”, czyli owca z długimi włosami. Przeważnie trzyma się gdzieś na uboczu. By uratować go (i całą resztę) od problemów, trzeba po prostu za każdym razem, gdy jesteśmy w barze i koszmarze, rozmawiać z nim. Niekiedy będziecie mieć możliwość udzielenia odpowiedzi i to właśnie od nich zależy czy go uratujecie czy nie.
Pamiętajcie, że jedna zła odpowiedź i gościa nie uratujecie już.
Wszystkie odpowiedzi są opisane wg etapów w pucharku Everyday Hero
Love is Patient, Love is Kind GS: 10
Resolve Daniel’s dilemma.
Daniel to blondas w okularach przeciwsłonecznych. W barze siedzi głównie ze swoją panienką, ale czasami zdarzy się, że będzie siedział sam przy stoliku.
Jako owca widnieje pod nazwą „Sheep with sunglasses”, czyli owca w okularach przeciwsłonecznych. Rozpoznacie go głównie po blond włosach, różowej apaszce i rzecz jasna okularach. By uratować go (i całą resztę) od problemów, trzeba po prostu za każdym razem, gdy jesteśmy w barze i koszmarze, rozmawiać z nim. Niekiedy będziecie mieć możliwość udzielenia odpowiedzi i to właśnie od nich zależy czy go uratujecie czy nie.
Pamiętajcie, że jedna zła odpowiedź i gościa nie uratujecie już.
Wszystkie odpowiedzi są opisane wg etapów w pucharku Everyday Hero
One Last Case GS: 10
Help Morgan clean up his mess.
Morgan to policjant, także nie sposób go ominąć. Pojawi się bodajże 3 dnia w barze.
Jako owca widnieje pod nazwą „Sheep with Police Hat”. Poznacie tą owce po stroju policjanta i po tym, że jest nieco grubsza od pozostałych. By uratować go (i całą resztę) od problemów, trzeba po prostu za każdym razem, gdy jesteśmy w barze i koszmarze, rozmawiać z nim. Niekiedy będziecie mieć możliwość udzielenia odpowiedzi i to właśnie od nich zależy czy go uratujecie czy nie.
Pamiętajcie, że jedna zła odpowiedź i gościa nie uratujecie już.
Wszystkie odpowiedzi są opisane wg etapów w pucharku Everyday Hero
Everyday Hero GS: 50
Help everyone out of their predicaments.
Jak już pisałem wyżej, wszystkie odpowiedzi dla każdej postaci zawarłem w jednym miejscu, żeby nie scrollować w poszukiwaniu jednej odpowiedzi. Starałem się to zrobić najczytelniej jak tylko mogłem, mam nadzieję, że się nie pogubicie.
Jeśli chodzi o odpowiedzi związane z oglądaniem różnych technik to można zadać dowolną odpowiedź (ale lepiej zadać zalecaną i obejrzeć na szybko tą technikę). Najważniejsze są odpowiedzi, które mają wpływ na status Porządku i chaosu, to od nich najwięcej zależy. Także jak źle odpowiecie przy tych pytaniach, to postać najprawdopodobniej przepadnie i trzeba będzie grać od nowa. Oczywiście to, że odpowiedź ma wpływ np. na Porządek nie znaczy, że jest prawidłowa!
Wszystkie odpowiedzi opisałem wg kolejnych etapów w jakich będziemy się znajdować:
Etap 2-1
- Porozmawiać z „Sheep in Glasses”
- Porozmawiać z „Sheep”
Pytanie: Aaaahhh! I don’t want to die!
- Calm Down! – Porządek (Law)
- Shut up! – Chaos
– Porozmawiać z „Sheep with Regent Hair”
Pytanie: You want me to teach you the technique I found?
- Yes! Tell me! – Neutralna
- No, thanks. – Neutralna
Pytanie: How was that? Betcha didn’t know?
- I knew… – Neutralna
- I didn’t know… – Neutralna
Etap 2-2
- Porozmawiać z „Sheep in Glasses”
- Porozmawiać z „Sheep”
Pytanie: News flash: FUCK YOU! I need to make sure I survive!
- I understand, but… – Chaos
- That’s not right! – Porządek (Law)
– Porozmawiać z „Sheep with Regent Hair”
Pytanie: You survived because of the techniques I found, huh?
- Teach me something else! – Neutralna
- See you later! – Neutralna
Pytanie: You knew that!?
- Yeah! – Neutralna
- No… – Neutralna
Dzień 2
- Porozmawiać z „Justinem”
Pytanie: …Hm? Have I met you somewhere before?
- Maybe… – Neutralna
- I don’t know… – Neutralna
– Porozmawiać z „Toddem i Archiem”
Pytanie: Have we met?
- Maybe… – Neutralna
- I don’t know… – Neutralna
Etap 3-1
- Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
- Porozmawiać z „Sheep with Glasses”
Pytanie: Your climbing was quite innovative. It’s the truth.
- I’ll join you. – Neutralna
- I’m in a hurry… – Neutralna
– Porozmawiać z „Sheep with Regent Hair”
Pytanie: Ooh, I’ve got a technique for you.
- Please tell me. – Neutralna
- Sorry, I’m in a hurry. – Neutralna
– Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
Pytanie: I’ll give you any amount of money you want! Just get me out of here!
- I’m clueless, too! – Neutralna
- I’m looking out for myself! – Chaos
Etap 3-2
- Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
- Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
- Porozmawiać z „Sheep with Regent Hair”
- Porozmawiać z „Sheep”
Pytanie: Nnnoooooo… I don’t want to go any higher!
- What do you mean, „terrible”? – Neutralna
- Just keep moving. – Neutralna
– Porozmawiać z „Sheep with Glasses”
Pytanie: I get the feeling something big’s coming up… Want to trade techniques?
- I’ll join you. – Neutralna
- I’m in a hurry… – Neutralna
Dzień 3
- Porozmawiać z „Morganem”
- Porozmawiać z „Justinem”
Pytanie: Which do you think are more pitiful: men, or women?
- Men, of course. – Neutralna
- Women, I think… – Neutralna
– Porozmawiać z „Toddem i Archiem”
Pytanie: Do you know what you’ve got to have to be a real man?
- Lots of money. – Neutralna
- Power. – Porządek (Law)
- … A harem? – Chaos
– Porozmawiać z „Danielem i Anną”
Pytanie: I heard your voice somewhere… Was it yesterday…?
- I think so, too… – Neutralna
- Sorry, I don’t remember. – Neutralna
Etap 4-1
- Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
- Porozmawiać z „Sheep with Glasses”
- Porozmawiać z „Sheep with Police Hat”
Pytanie: Hm? Do I know you from somewhere?
- I think so… – Neutralna
- You look like a sheep… – Neutralna
– Porozmawiać z „Sheep”
Pytanie: Ughhh… It’s all my fault… I’m sorry… I’m apologizing, okay!?!? I’M SORRY!
- Come on, get a hold of yourself! – Porządek (Law)
- I get it… I get it… – Chaos
– Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
Pytanie: We were talking about techniques. Wanna join in?
- Join the conversation – Neutralna
- Don’t join – Neutralna
Dzień 4
- Porozmawiać z „Morganem”
- Porozmawiać z „Justinem”
- Porozmawiać z „Archie”
Pytanie: Do I look like a good person?
- Of course. – Neutralna
- Sorry, but no. – Neutralna
Pytanie: So you mean you’d pull back even if the woman of your dreams hit on you?
- Of course. – Porządek (Law)
- I think I failed… – Chaos
- Porozmawiać z „Danielem”
Pytanie: So why do I feel so powerless?
- Forget about it. – Porządek (Law)
- It was never a competition. – Chaos
Etap 5-1
- Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
- Porozmawiać z „Sheep with Glasses”
Pytanie: Today’s layout is nasty… There might be special techniques.
- Teach me a technique! – Neutralna
- Be careful! – Neutralna
- Porozmawiać z „Sheep with Regent Hair”
Pytanie: She wants revenge… I broke up with her because she lied about being pregnant, and now look at me!
- Who’s the witch? – Neutralna
- The pregnancy was a lie? – Neutralna
– Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
Pytanie: I won’t join them. I don’t need their help to climb some blocks!
- By the way, there’s this technique… – Neutralna
- Good luck by yourself, then! – Neutralna
Etap 5-2
- Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
- Porozmawiać z „Sheep with Glasses”
- Porozmawiać z „Sheep with Regent Hair”
Pytanie: …I was abandoned. I guess I can’t help it if I’m worthless…
- That’s your dad’s fault! – Porządek (Law)
- …That’s part of the past. – Chaos
- Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
Pytanie: Even if it makes you unhappy?
- As long as it makes her happy. – Porządek (Law)
- I’ll find a way for us both. – Chaos
- Porozmawiać z „Sheep with Police Hat”
Pytanie: Hey, it’s you. Well, you got any new techniques to give me?
- Let’s work together. – Neutralna
- Sorry. – Neutralna
Dzień 5
- Porozmawiać z „Archie”
- Porozmawiać z „Danielem i Anną”
- Porozmawiać z „Justinem”
Pytanie: …She took her own life after that. It’s the truth.
- What’s done is done. – Porządek (Law)
- It’s not your fault. – Chaos
- Porozmawiać z „Morganem”
Pytanie: Do you believe in an afterlife?
- If I have to choose, yes. – Porządek (Law)
- No. – Chaos
Etap 6-1
- Porozmawiać z „Sheep with Police Hat”
- Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
- Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
- Porozmawiać z „Sheep with Glasses”
Pytanie: Let’s talk about our techniques. We’ve all got to keep climbing.
- Let’s do it. – Neutralna
- Sorry, I’m in a hurry. – Neutralna
- Porozmawiać z „Sheep”
Pytanie: How have you been answering them?
- I’d been answering honestly…- Chaos
- I pick what sounds right. – Porządek (Law)
Etap 6-2
- Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
- Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
- Porozmawiać z „Sheep with Police Hat”
Pytanie: You can’t always rise to every situation, but you can only fall to the level of your training.
- What kind of training?- Neutralna
- I’ll be going ahead! – Neutralna
- Porozmawiać z „Sheep with Glasses”
Pytanie: But just so you know, 40% of women cheat. It’s the truth.
- That’s a lot! – Porządek (Law)
- Only that many? – Chaos
Etap 6-3
- Porozmawiać z „Sheep with Glasses”
- Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
Pytanie: Anyway, let’s try and come up with some techniques. Why don’t we exchange some information?
- Join the meeting – Neutralna
- Don’t join – Neutralna
- Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
Pytanie: Instead of dragging myself through Hell… Maybe it’s better just to die here…
- Maybe you’re right… – Neutralna
- Come on, don’t think like that! – Neutralna
- Porozmawiać z „Sheep with Police Hat”
Pytanie: If she’s the one who kills me, then I don’t mind…
- Maybe you’re right… – Neutralna
- Are you really going to give up here? – Neutralna
Dzień 6
- Porozmawiać z „Anną”
- Porozmawiać z „Justinem”
Pytanie: And she’s not going to tell him that he isn’t… It’s the truth.
- That’s terrible. – Chaos
- Is there a reason? – Porządek (Law)
Etap 7-1
– Porozmawiać z „Sheep with Regent Hair”
– Porozmawiać z „Sheep with Police Hat”
– Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
– Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
Pytanie: I don’t want true freedom…. I just want normal freedom everyone else has.
- Just keep climbing and hope. – Neutralna
- Don’t give up! Follow me! – Neutralna
– Porozmawiać z „Sheep with glasses”
Pytanie: …Let’s talk about techniques. I feel like entrusting you with them.
- Let’s work together. – Neutralna
- I’m in a hurry… – Neutralna
Etap 7-2
- Porozmawiać z „Sheep with Regent Hair”
- Porozmawiać z „Sheep with Glasses”
- Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
- Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
- Porozmawiać z „Sheep with Police Hat”
Etap 7-3
- Porozmawiać z „Sheep with Regent Hair”
- Porozmawiać z „Sheep with Glasses”
- Porozmawiać z „Long-Haired Sheep”
- Porozmawiać z „Sheep with Sunglasses”
- Porozmawiać z „Sheep with Police Hat”
Dzień 8
- Porozmawiać z „Toddem”
- Porozmawiać z „Justinem”
- Porozmawiać z „Danielem”
- Porozmawiać z „Archiem”
- Porozmawiać z „Morganem”
Play It Again, Vince… GS: 5
Use the jukebox to change the music.
Jeden z prostszych pucharków w grze.
Podczas pobytu w barze, wystarczy podejść do maszyny grającej i zmienić utwór na dowolny z listy. Pucharek wpadnie zaraz po zmianie nutki.
Tak swoją drogą, to polecam utwory z Persony, bardzo fajne i wpadające ucho 🙂
Text Junkie GS: 20
Reply to at least 20 text messages by the end of the final day.
Sprawa z SMS’ami jest bardzo prosta, ale można też ją łatwo pominąć.
Celem jest, aby przed końcem 8 dnia mieć minimum 20 SMS’ów w Wysłanych. W wyniku pewnych zawirowań w fabule znikną Wam wszystkie SMS’y do Catheriny, ale będą liczone, także spokojnie. Pucharek wpadnie zaraz po opuszczeniu baru w 8 dniu.
Odpisywać można tylko i wyłącznie na SMS’y od Katheriny oraz Catheriny. Cała reszta jest tylko do czytania. Kluczem jest siedzenie jak najdłużej w barze i odpisywanie na wszystkie możliwe wiadomości. Czas w barze leci poprzez rozmowy z innymi osobami, dlatego jak tylko dostaniecie jakiegoś SMS’a to odpisujcie na niego, a potem kontynuujcie swoją rozmowę. Wiadomości mają wpływ na nasz wskaźnik, także można sobie go poprawić lub popsuć, ale bez obaw. Są to małe wartości. Ale jak napiszemy kilka SMS’ów za jednym zamachem to zmiana może być dosyć spora. W każdym razie odpowiedzi są na tyle sugestywne, że człowiek z IQ większym niż woda z klozecie, łatwo się domyśli jaki to może wpływ na niego.
Szczerze mówiąc to jak robiłem swoje podejście, aby zrobić zakończenia to nawet nie patrzyłem jaki wpływ mają SMS’y. Najwięcej i tak dają same odpowiedzi owcom w koszmarze oraz osobom w barze. SMS’ami można sobie co najwyżej poprawić wskaźnik. Ja osobiście miałem równo 20 wysłanych wiadomości w 7 dniu w barze. Nie wiem czy da się wysłać więcej bo robiłem wszystko, żeby mieć ich jak najwięcej i siedziałem zawsze do samego końca w barze. Także starajcie się siedzieć jak najdłużej w barze i odpisywać na każdego SMS’a.
Poniżej macie listę z wszystkimi SMS’ami jakie powinny Wam przyjść w danym dniu:
http://catherinethegame.wikia.com/wiki/Phone_Mail
Welcome to the Colosseum GS: 10
Unlock the Colosseum mode.
Tryb Colosseum odkryjemy zaraz po ukończeniu gry, czyli po etapie 9-6 i ucieczce przed ostatnim bossem.
Tryb Colosseum to po prostu powtórka całej kampanii, ale w trybie Par. Czyli można sobie spróbować swoich sił wraz ze znajomym.
Tryb ten nie ma wpływu na żaden pucharek oraz nie zrobicie tutaj żadnego innego pucharku! Jest to tryb przeznaczony tylko i wyłącznie do zabawy w 2 osoby.
Push It to the Limit! GS: 10
Push 5 blocks at once. (Golden Playhouse)
Jeden z prostszych pucharków z tego typu. Zrobicie go na prawie każdym etapie w trybie fabularnym.
Najlepszym miejscem jest sam początek etapu 4-2 (boss). Macie tam od razu klocki tak ustawione, że wystarczy minimalna ingerencja i przesunięcie i po sprawie. Metodę przesuwania wielu klocków jednocześnie będziecie stosować bardzo często, także ten pucharek to tylko i wyłącznie kwestia czasu.
W razie czego filmik: (filmik zawiera również opis jak zdobyć pucharek Have an Ice Day)
Have an Ice Day GS: 10
Slide an Ice Block 5 or more blocks. (Golden Playhouse)
Chodzi tutaj o to, żeby lodowy klocek prześlizgał się po 5 klockach.
Pucharek zrobicie od razu na samym początku etapu 5-1 oraz 5-2.
Wystarczy tam wyciągnąć jeden lodowy klocek, przesunąć tak, żeby był na końcu, pchnąć go i gotowe.
W razie czego filmik: (filmik zawiera również opis jak zdobyć pucharek Push It to the Limit!)
Bomberlamb GS: 20
Hit 15 blocks with a single explosion. (Golden Playhouse)
Pucharek na 99% wpadnie Wam sam. 15 klocków rozwalacie bardzo często, gdy bomba wybucha w centrum wieży.
Nie trzeba rozwalać klocków do samego końca, wystarczy że bomba wybuchnie koło zwykłych klocków. Zadanie wykonanie bez problemu na etapie 6-2, gdzie jest sporo bomb i możliwości wysadzenia sporej ilości klocków.
W razie czego filmik:
I Can Fly! GS: 30
Jump on a Spring Block 3 times in a row. (Golden Playhouse)
Kolejny pucharek, który wpadnie Wam sam. O ile zadanie wydaje się dość trudne, to w etapie 5-1 jest jedna miejscówka, gdzie będziecie używać kilku trampolin pod rząd, żeby po prostu przejść dalej. Także pucharek wpadnie Wam tu bez problemu. Sam go zdobyłem i nawet nie wiedziałem za co on jest na początku.
W razie czego filmik:
Take Your Time GS: 30
Move a Dark Block 10 times in a row. (Golden Playhouse)
Ciężkie klocki mają zawsze kolor brązowy (bez wzorku). Ich przesunięcie trwa 2x dłużej niż normalnego klocka.
Zapoznacie się z nimi bardzo wcześnie, bo już bodajże w 3 koszmarze. W każdym bądź razie, te klocki będą z Wami przez całą przygodę z trybem fabularnym, więc dopóki nie goni Was boss, to możecie spokojnie przesunąć go sobie 10 razy. Pamiętajcie, że musi to być jeden i ten sam klocek. Zalecam trzymać non-stop :x: i po prostu przesuwać prawo/lewo ten klocek do momentu aż nie wpadnie Wam pucharek.
Sake Sensei GS: 10
Listen to all the sake sound bites.
Picie w Catherine jest bardzo ważne, tutaj zgodzą się ze mną nie tylko gracze zapewne 🙂
Otóż wypicie alkoholu powoduje, że w koszmarze poruszamy się znacznie szybciej, co jest naprawdę pomocne, szczególnie na poziomie HARD. Podczas każdego pobytu w barze, możemy wypić 4 rodzaje drinków. Zawsze zaczynamy od Cocktailu, dlatego jego możecie olać. Jak wypijecie drinka, to Erica automatycznie przyjdzie się zapytać co chcecie pić, macie takie opcje:
– Sake
– Piwo
– Whisky
– Cocktail (tego nigdy nie zamawiajcie, bo od niego zaczynacie)
By zdobyć wszystkie 4 pucharki jednocześnie wystarczy pić podczas każdego pobytu w barze każdego drinka. Pijecie drinki poprzez naciśnięcie . Trzy łyki i drink znika, a Wy dowiadujecie się kilku ciekawych informacji nt. owego trunku. Informacje nt. danego alkoholu możecie poznać tylko raz w jednym dniu. Czyli raz o piwie, sake, whisky, itd. Nie możecie pić non-stop Sake i liczyć, że załatwicie wszystko w jednym dniu, bo po prostu po kolejnych tych samych drinkach informacje nie będą się pojawiać.
Jak wypijecie wszystkie 4 rodzaje alkoholi w jednym dniu, to możecie ruszać dalej. Wszystkie 4 pucharki wpadną Wam zaraz po wypiciu ostatniego drinka 8 dnia.
Beer Baron GS: 10
Listen to all the beer factoids.
Czytaj opis pucharku Sake Sensei
Cocktail Connoisseur GS: 10
Listen to all the cocktail trivia.
Czytaj opis pucharku Sake Sensei
Whisky Wiseman GS: 10
Listen to all the whisky minutiae.
Czytaj opis pucharku Sake Sensei
You Don’t Have To Go Home… GS: 5
Stay in the bar until all the other customers left.
Jeden z pierwszych pucharków, który Wam wpadnie.
W barze czas upływa, gdy rozmawiamy z innymi ludźmi (i tylko wtedy). By zostać samemu, trzeba po prostu rozmawiać z wszystkimi, którzy się w nim znajdują. Łącznie z barmanem i kelnerką.
Proponuje zacząć od 3 przyjaciół przy stole, następnie przejść do baru i pogadać ze wszystkimi, którzy się przy nim znajdują. Następnie iść do kelnerki i pogadać z nią. Gdy ktoś został jeszcze w barze, to albo pogadajcie ponownie z barmanem, albo z tą osobą, która została. Pamiętajcie, żeby wyczerpać wszystkie opcje dialogowe z każdą osobą! Gdy tak się stanie, to pasek nad głową danej osoby zmieni się na szary.
Babel’s Calling GS: 10
Unlock the Altar by earning 1 Gold Prize on Normal or Hard.
Tak jak sam opis mówi. Wystarczy zdobyć jedną złotą nagrodę za ukończenie koszmaru, aby odblokować pierwszy etap w trybie Babel. Altar jest pierwszym z czterech pozostałych i jest zdecydowanie tym najprostszym do pokonania.
Jednak więcej informacji o samym etapie zawarłem w pucharku poniżej.
Altar Conquered! GS: 10
Complete Stage 1 of Babel.
Jak pisałem wyżej, jest to pierwszy etap w trybie Babel i wymaga minimum 1 złota za koszmar w kampanii (poziom NORMAL lub wyższy).
Taktyka na ten etap jest stosunkowo prosta, wymaga głównie podstawowych metod układania klocków. Nie ma tutaj żadnych wybuchających klocków, pułapek, itd. Jedynie standardowe i ciężkie klocki tutaj występują. Układy są również bardzo proste, bo mają szerokie podstawy, które dają spore pole na manewrowania. Oczywiście etap staje się jeszcze łatwiejszy podczas grania w parach (na 2 pady). Osobiście zrobiłem go za pierwszym razem grając metodą na 2 pady, także Wy też nie powinniście mieć z tym żadnych problemów.
Ilość pięter:
- Solo – 150
- Pary – 103
Poniżej wstawiam również filmiki, na których możecie zobaczyć sobie techniki radzenia z niektórymi wzorcami. O ile klocki układają się zawsze losowo, tak pewne wzory można zauważyć i schematy powtarzania niektórych układów. Warto przestudiować kilka filmików różnych osób, to bardzo pomaga przed rozpoczęciem przygody z trybem Babel.
Filmiki:
3-Star Man GS: 15
You earned Gold Prizes on 3 Normal difficulty stages and gained access to Stage 2 of Babel.
To samo co w przypadku poprzedniego podobnego pucharku. Trzeba pokonać 3 koszmary w kampanii na złoto.
Poziom to NORMAL lub wyższy. Jako, że zalecam robienie złot od razu jak to tylko możliwe, także z tymi pucharami nie powinno być problemu. Po zdobyciu 3 złotek, odblokowujemy etap „Menhir” w trybie Babel. O ile „Altar” był prosty, tak „Menhir” jest już dużo trudniejszy.
Więcej informacji odnośnie samego etapu zamieściłem w opisie pucharku poniżej.
Menhir Conquered! GS: 15
Complete Stage 2 of Babel.
Tutaj zaczynają się schody. Menhir w porównaniu do Altara czy nawet Obeliska, jest bardzo ciasny i trzeba dobrze myśleć nad swoimi ruchami.
Bez względu na to czy gracie solo czy w parach, zawsze starajcie się zrobić sobie jak najszerszą podstawę. Im szersza podstawa tym więcej możliwości przejścia na kolejne piętra. Nigdy nie rozwalajcie struktury, gdy nie jest to potrzebne. Na tym etapie, złe rozwalenie wieży przeważnie blokuje Wam ścieżkę na wyższe poziomy i trzeba grać od nowa. Jeśli gracie w parach, to zawsze miejcie na uwadze, żeby nie zablokować drogi drugiej postaci. Wystarczy jedno złe przesunięcie i po sprawie. Zawsze upewniajcie się, że obie postacie mogą bez problemu przejść na wyższe poziomy. Jednak gdy musicie kombinować i automatycznie zablokować starą ścieżkę, to przejdźcie tą drugą postacią tak, żeby nie zawadzała i miała możliwość potem kontynuowania. Osobiście przyznam, że ten etap przysporzył mi dużo więcej problemów i nerwów niż Obelisk, na którego tak ludzie klną.
Największy problem to właśnie wszechobecna ciasnota i konieczność szybkiego myślenia. Poza graniem na 2 pady zalecam również używanie przycisku PS, gdy potrzebujecie więcej czasu. Dzięki temu czas w grze się zatrzymuje, a Wy mimo wszystko możecie mieć podgląd na układ klocków. Nie musicie się wtedy stresować znikającą podłogą.
Ilość pięter:
- Solo – 187
- Pary – 133
Poniżej wstawiam również filmiki, na których możecie zobaczyć sobie techniki radzenia z niektórymi wzorcami.
Filmiki:
5-Star Man GS: 20
You earned Gold Prizes on 5 Normal difficulty stages and gained access to Stage 3 of Babel.
To samo co wyżej. Zdobyć 5 złotek za koszmary (poziom NORMAL lub HARD), aby odblokować etap „Obelisk” w trybie Babel.
Przez wielu uważany za najtrudniejszy etap (nawet trudniejszy od Axis Mundi), ale są też tacy, którzy uważają go za dość prosty.
Ale więcej info poniżej na temat samego etapu.
Obelisk Conquered! GS: 20
Complete Stage 3 of Babel.
Dla wielu horror, dla niektórych bułka z masłem.
Jeśli sam miałbym określić poziom trudności tego etapu to…bardzo prosty. Na pewno dużo łatwiejszy był dla mnie do pokonania niż Menhir. Oczywiście cały czas mówimy o metodzie na 2 pady. Większość etapu „Obelisk” to szerokie podstawy i spora ilość klocków do układania. Mamy tutaj dużo możliwości układania, ale też bardzo łatwo wprowadzić siebie samego w kozi róg. Jedyny problem zaczyna się w okolicach 70 piętra, gdzie jedna szeroka wieża rozdziela się na 2 wąskie.
Kluczem tutaj jest przede wszystkim obserwacja obu wież i przechodzenie na tą obok, gdy jest taka możliwość. Jeśli macie możliwość pójścia w górę na jednej wieży to idźcie, ale jeśli widzicie, że się mocno zawęża to musicie kombinować, aby przechodzić na drugą stronę. Jeśli chodzi o klocki, to tutaj poza ciężkimi i rozwalonymi klockami, dochodzą nam wybuchające, klocki potwory oraz zagadki.
Za wszelką cenę starajcie się je omijać jak tylko możecie. Jak już musicie przebiec po klocku zagadce to róbcie to tak, żeby w razie jakby to był lód to nie spaść po drugiej stronie (najlepsza metoda to chwycić się krawędzi, podejść do klocka od frontu, szybko wejść i zejść z niego). Wszystkie klocki poza wybuchowymi są do przetrawienia, ale niestety wybuchowe pojawiają się w najgorszych możliwych momentach, kiedy wieża się rozdwaja i trzeba nieźle oszczędzać każdy klocek. Nie zapomnijcie o używaniu przycisku PS, szczególnie właśnie jak się 2 wieże robią.
Ilość pięter:
- Solo – 215
- Pary – 156
Poniżej wstawiam również filmiki, na których możecie zobaczyć sobie techniki radzenia z niektórymi wzorcami.
Filmiki:
Taking on the Gods GS: 30
Unlock Axis Mundi by earning all Gold Prizes on Normal or Hard.
UWAGA: Etap „Axis Mundi” jest zbugowany w wersji EU/NA (Europa i Ameryka). W trybie Solo gra jest nie do ukończenia. Od 10 stopnia zaczynają się takie jaja, że nikt nie jest w stanie tego ogarnąć. Podłoga wali się tak szybko, a układ klocków jest tak chory, że nikt na świecie nie doszedł dalej niż do 80 stopnia. Jedyna metoda na pokonanie tego etapu to granie w trybie Pairs na 2 pady.
Oczywiście by odblokować etap „Axis Mundi” w trybie Babel, trzeba zdobyć złote puchary za wszystkie koszmary, czyli dokładnie 9 złotych nagród. Standardowo poziom to NORMAL lub HARD. Do platyny i tak musicie ozłocić cały poziom HARD więc prędzej czy później odblokujecie ten etap.
Ale odblokowanie to nic w porównaniu z tym co zaserwuje Wam cały tryb Babel.
A God is Born! GS: 100
Conquer the final stage of Babel.
UWAGA: Etap „Axis Mundi” jest zbugowany w wersji EU/NA (Europa i Ameryka). W trybie Solo gra jest nie do ukończenia. Od 10 stopnia zaczynają się takie jaja, że nikt nie jest w stanie tego ogarnąć. Podłoga wali się tak szybko, a układ klocków jest tak chory, że nikt na świecie nie doszedł dalej niż do 80 stopnia. Jedyna metoda na pokonanie tego etapu to granie w trybie Pairs na 2 pady.
No i przyszła pora na ostatni etap w trybie Babel. „Axis Mundi” jest określany przez wielu jako horror w czystej postaci. Najtrudniejsze układy, najdłuższa wieża, masa klocków pułapek, itd. Myślę, że wiecie o czym mówię. Jeśli pokonaliście już 3 poprzednie etapy, to mogę śmiało stwierdzić, że jesteście gotowi na ten etap. Jednak mimo wszystko powiem Wam, że sam osobiście ukończyłem ten etap za…2 razem. Dosłownie.
Za pierwszym razem dotarłem do 70 stopnia i umarłem w głupi sposób. Za drugim razem szedłem już powoli i z rozwagą, a każdy kolejny krok planowałem mając włączone XMB (przycisk PS). Miałem wrażenie, że podłoga tutaj wali się dużo szybciej niż w poprzednich etapach, dlatego przycisk PS wciskałem za każdym razem jak tylko podniosłem się o kilka stopni.
Co do samego etapu, to pojawiają się tutaj klocki z czarną dziurą (czy co to jest), które wciągają wszystko co nad nimi się znajduje. Jeśli macie możliwość to starajcie się je zrzucić z wieży, aby Wam nie przeszkadzały. Niekiedy leżą zaraz pod naszą ścieżką i nie można wtedy przesunąć sobie klocka, bo po prostu go wciąga. Na wielu forach czytałem, że ten etap serwuje nam wszystko od A do Z jeśli chodzi o stopień trudności i rodzaje klocków. Ale możliwe, że dzieje się to tylko w trybie Solo, bo w trybie Par po prostu nie zauważyłem innych klocków niż tych z czarnymi dziurami, a ich też było raptem kilka. Cała reszta to był zwykłe klocki. Niekiedy pojawiały się rozwalone.
Kluczem jest powolne granie i myślenie nad każdym ruchem. Używajcie przycisku PS kiedy tylko jest to możliwe i myślcie nad każdą możliwą sekwencją ruchów. Niekiedy trzeba przemyśleć nawet i 5 ruchów do przodu, żeby sobie nie rozwalić całej struktury. Czytałem również gdzieś, że w przypadku „Axis Mundi” istnieje coś takiego jak łatwy układ wieży. Traktuje to jako plotkę, bo nigdy nie wiadomo na co trafimy, ale wspominam o tym, bo sam się zdziwiłem, że dałem rady go pokonać. Być może mi się trafił taki łatwy układ? Tego nie wiedzą nawet najstarsi górale 🙂
Ilość pięter:
- Solo – 279 (zbugowane w wersjach EU i NA)
- Pary – 168
Poniżej wstawiam również filmiki, na których możecie zobaczyć sobie techniki radzenia z niektórymi wzorcami.
Filmiki:
- PARY – Axis Mundi
Po pokonaniu tego etapu wpadnie Wam jeden z najtrudniejszych pucharków w Waszej historii grania. Tylko puchary z Vanquisha i Wipeouta mogą się równać z tą grą, jeśli chodzi o wymagany skill do pokonania tej gry. Jeśli Wam się udało to moje gratulacje! Możecie z ulgą zrobić całą resztę banalnych pucharów 🙂
The Golden Child GS: 100
Earn Gold Prizes on all Hard difficulty stages.
Poza trybem Babel, jest to kolejny najtrudniejszy pucharek w grze.
Różnica pomiędzy NORMAL, a HARD to:
- Brak możliwości cofania ostatniej akcji („Undo”),
- Źle ułożona jedna kostka i musicie robić restart,
- Zresetuje Wam się mnożnik = restart,
- Trudniejsze układy wież,
- Dużo większe wieże,
- Bossowie są agresywniejsi.
Trzeba zdobyć złote puchary za każdy koszmar w trybie Golden Playhouse (kampania) na poziomie HARD. Sprawa jest tutaj o tyle ułatwiona, że każdy etap ma zawsze taki sam układ, więc można spokojnie uczyć się go na pamięć. Jeśli idziecie wg mojego poradnika, to powinniście mieć zrobiony save w 8 dniu w barze, zaraz przed rozpoczęciem ostatniego koszmaru. Ładujecie ten save i zmieniacie w opcjach poziom trudności na HARD. Teraz w telefonie wszystkie złote puchary z poziomu NORMAL zmienią się na brązowe i będziecie mieć 0 punktów za każdy etap. Wybieracie teraz tylko dany koszmar, wciskacie :square: i jedziecie z nim na HARD.
Nigdy nie zapominajcie o napiciu się w barze, aby zapełnić trzy buteleczki w lewym dolnym rogu. Dzięki temu będziecie poruszać się szybciej w koszmarach.
Warto jeszcze dodać, że podczas restartowania koszmarów z komórki, trzeba ukończyć cały koszmar za jednym razem. Tzn. nie możecie robić sobie saveów na lądowisku bo po prostu go nie ma. Po ukończeniu etapu od razu przeskakujecie do następnego. Jednak bez obaw. Wszystkie 8 koszmarów spokojnie ukończycie na jednym posiedzeniu. Dopiero 9 daje w kość, a dokładnie to ucieczka przed ostatnim bossem. Tutaj spędzicie więcej czasu niż we wszystkich koszmarach razem wziętych. Dlatego właśnie kazałem Wam zrobić save przed ostatnim koszmarem, bo ten pójdziecie już normalnie. Dzięki temu będziecie mogli sobie zrobić save przed każdym kolejnym między-etapem tego koszmaru. Jest to szczególnie ważne przed bossem, bo naprawdę daje popalić. Plusem całej sytuacji jest to, że etapy w kampanii (bez względu na poziom trudności) zawsze mają taki sam układ. Czyli możecie się wyuczyć na pamięć swojej ścieżki i próbować aż do skutku.
Możecie mi wierzyć na słowo, prawie każdy etap będziecie robić z zamkniętymi oczami, bo właśnie takie przejście jest wymagane na złoto. Na szczęście macie coś takiego jak YT i możecie sobie tam sprawdzić każdy możliwy etap. Dałem linki do każdego etapu na poziomie HARD w opisach pucharków dot. danego koszmaru. Także tam ich szukajcie.
Tutaj zamieszczę Wam po prostu link do playlisty gracza, z którego filmików sam korzystałem. Ma bardzo dobre tempo, a jego układy nie są jakoś bardzo skomplikowane i można się ich spokojnie nauczyć nawet na pamięć.
Playlista:
Nie będe powtarzał wszystkich wskazówek, bo opisałem je na samej górze poradnika. W dodatku jeśli będziecie korzystać z filmików powyżej, to możecie sobie sami zobaczyć wszystkie możliwe taktyki na dany etap. Wg mnie zobaczenie jednej akcji na video jest dużo efektywniejsze niż pisanie o niej historyjek na 3 strony. Jeśli jednak będziecie chcieli, abym coś Wam opisał to możecie śmiało piszcie w komentarzach, z miłą chęcią pomogę.
Past a Heap of Puzzles GS: 10
Beat Stage 64 of Rapunzel.
Roszpunka (Rapunzel) to nic innego jak automat z ową grą w barze. Stoi po lewej stronie, zaraz obok skrzyni grającej.
Cała gra składa się z 64 etapów + 64 dodatkowych etapów (opisane w pucharku poniżej).
Etapy są podchwytliwe i trzeba nieźle główkować. Później dochodzą kostki lodowe, nieruchome, rozwalające się, itd. Po prostu mini-wersje koszmarów okraszone fikuśną grafiką i muzyczką. Zresztą historii Roszpunki chyba nikomu przedstawiać nie trzeba 🙂 Zasady gry są dokładnie takie same jak podczas grania koszmarów. Mamy mini-wieże i musimy się dostać na samą górę. Różnice to przede wszystkim ograniczona ilość ruchów.
Warto dodać, że jeśli Wam spadnie docelowa kostka (złota na samej górze) chociaż o jeden stopień to robicie restart. Jeśli gracie kampanię po raz pierwszy to zauważycie, że podczas grania w Roszpunkę macie tylko 3 możliwości kontynuacji. Ale bez obaw! Po ukończeniu gry na dowolnym poziomie, ilość kontynuacji jest nieograniczona wtedy. Wystarczy odpalić grę od nowa lub z dowolnego save’a i znaleźć się w barze. Reszty tłumaczyć chyba nie muszę.
Trzeba jeszcze wspomnieć o 4 krzyżykach, które trzeba zebrać, aby móc odblokować dodatkowe etapy. Krzyżyki znajdują się na etapach:
- Etap 52
- Etap 56
- Etap 60
- Etap 64
Zbieranie dodatkowych przedmiotów takich jak wstążki czy korony nie są wymagane!
Poniżej daję Wam link do playlisty z wszystkimi etapami (tryb Normal + Extra):
Więcej o dodatkowym trybie możecie przeczytać w opisie pucharku poniżej.
A Mystery Within a Puzzle GS: 20
Uncover the truth behind Rapunzel.
Opis niewiele mówi, prawda? Na szczęście by zdobyć ten pucharek nie trzeba zrobić wiele.
Tzn. jeśli zrobiliście ten poprzedni rzecz jasna. Pucharek ten związany jest z trybem Extra Mode. Czyli dodatkowe 64 etapy, które również trzeba ukończyć. Jednak zanim to nastąpi trzeba spełnić odpowiednie wymagania, aby w ogóle móc odblokować tryb Extra i sam pucharek.
Wymagania to:
- Ukończyć wszystkie 64 etapy w normalnym trybie,
- Zebrać 4 krzyżyki,
- Wklepać odpowiedni kod na ekranie tytułowym Roszpunki,
- Rozpocząć pierwszy etap.
Jeśli spełniamy wszystkie warunki by móc odblokować tryb Extra Mode i móc wpisać kod to na ekranie tytułów, w logo gry będzie migać serduszko. Jeśli nie ma tego serduszka, tzn. że albo nie ukończyliście wszystkich etapów, albo brakuje Wam któregoś krzyżyka. Jednak jak wszystko jest ok, to przechodzimy to wklepania kodu.
Tak powinno wyglądać logo, gdy można wpisać kod:
Kod, o którym mowa to:
Prawidłowe wpisanie kodu spowoduje, że cała kolorystyka zmieni się na fioletową, a etapy będą znów zaczynać się od 1. Do zdobycia pucharku wystarczy rozpocząć pierwszy etap.
Legendary Prince GS: 50
Hear Rapunzel’s sad song.
Kolejny mało mówiący opis, prawda? Ale już wyjaśniam o co chodzi.
Trzeba ukończyć Roszpunkę w trybie Extra Mode i znów zdobyć 4 krzyżyki.
Zasada jest prawdę mówiąc dokładnie taka sama jak w przypadku normalnego trybu, z tym że tym razem, aby zdobyć krzyżyki trzeba również posiadać lampę gina. Owa lampa znajduje się również na każdym etapie, gdzie jest krzyżyk, więc bez obaw.
By zdobyć pucharek, trzeba:
- Ukończyć 64 etapy w Normalnym trybie + zdobyć 4 krzyżyki
- Odblokować i ukończyć 64 etapy w trybie Extra Mode + zdobyć 4 krzyżyki
Poniżej daję Wam link do playlisty z wszystkimi etapami (tryb Normal + Extra):
Zabrania się kopiowania tekstu bez zgody autora!