Death Stranding 2: On The Beach

Zobacz recenzję
3/10
80-100H
x1
x2
x6
x46
53
2
2
0
1
Cover Art:Death Stranding 2: On The Beach – Poradnik do trofeów
53
2
2
0
1

Death Stranding 2: On The Beach ma prostą platynkę, która będzie jednak wymagała poświęcenia trochę czasu. W głównej mierze przyjdzie nam zaliczać relacje z każdym schronem na 5 gwiazdek. Nie ma nic do przegapienia, ale na kilka pucharków warto mieć już oko od początku rozgrywki.

 

Krok po kroku w Death Stranding 2:

Generalnie do platyny możemy sobie spokojnie jechać nie martwiąc się o nic na dowolnym poziomie trudności. Jest jednak kilka pucharków, które warto zaliczyć przy pierwszej okazji, by później niepotrzebnie nie tracić czasu. Lista jest wymieniona poniżej. Jeśli chodzi o polecany tryb rozgrywki to sugerowałbym realizować główny wątek i po drodze włączać wszystkie okoliczne schrony do sieci chiralnej. Maksować ich poziom będziemy mogli później, ale warto mieć je już dostępne w sieci, bo dzięki temu na mapie pojawią się wszelkie przydatne obiekty stworzone przez innych graczy. Do niektórych schronów nie poprowadzi nas żaden wątek czy to główny, czy poboczny. Musimy odkryć je sami, ale nie jest to większy problem, bo widzimy w jakim obrębie mapy szukać schronu i można się domyślić jego położenia. By taki schron przyłączyć musimy dostarczyć kilka znalezionych w okolicy porzuconych paczek.

Pucharki na które watro zwrócić uwagę:

  • zloto Wprawny kurier – tutaj musimy mieć na uwadze, że to jedyny pucharek wymagający określonego poziomu trudności. Nie stanowi on wyzwania, bo „swobodny” jest tylko o jeden wyższy od najniższego „fabularnego”, więc nadal będzie prosto. Tym niemniej warto pamiętać, by to ogarniać przed zaliczeniem wszystkich schronów na 5 gwiazdek do zloto Łączenie serc i umysłów.
  • Trofeum z odbudową kopalni braz Kop, kop, kop! polecam połączyć z braz Budowniczy kolei, bo te obiekty są od siebie zależne.
  • Jak tylko dostaniemy się na teren Australii polecam co jakiś czas monitorować mapę pod kątem trofeum braz Pracownik awaryjny. Pojawienie się prośby o naprawę jest losowe i jeśli zostawimy sobie to na później to będziemy musieli bezsensownie czekać na okazję.
  • Tu okazji będzie wiele, bo wraz z postępem rozgrywki często przyjdzie nam spotykać innych kurierów w świecie gry. Można jednak mieć z tyłu głowy, by sobie zaliczyć pucharek braz Kurierzy rządzą światem  i nie szukać ich potem po mapie.
  • W przypadku zaliczenia wszystkich schronów na maksymalny poziom do zloto Łączenie serc i umysłów warto w pierwszej kolejności zwrócić się za schrony takie jak: Ryzykant, Pan Niemożliwy, Rybak, Łowca Duchów. Więcej informacji w opisie pucharka.
  • Trofea braz Obiecujące znaki oraz srebro Czołowy kurier wymagają gry będąc podłączonym do Internetu, gdyż wiążą się z funkcjonalnościami online.
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Homo liberans: wybawca ludzkości</span> / <span>Homo Liberans: The Savior of Humanity

Homo liberans: wybawca ludzkości / Homo Liberans: The Savior of Humanity

Zdobyto wszystkie trofea Death Stranding 2. / Obtained all Death Stranding 2 trophies.

Platynowy pucharek. Wpadnie nam na konto, gdy uporamy się z pozostałymi 🙂

Ikona osiągnięcia: „Lou? Słyszysz mnie? Widzisz mnie?”</span> / <span>

„Lou? Słyszysz mnie? Widzisz mnie?” / "Lou? Can you hear me? Can you see me?"

Ukończ rozdział 1: Sam. / Complete Episode 1: Sam.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 1.

Ikona osiągnięcia: „Czas wyruszyć w nową podróż”</span> / <span>

„Czas wyruszyć w nową podróż” / "Time to Start a New Journey"

Ukończ rozdział 2: Lou. / Complete Episode 2: Lou.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 2.

Ikona osiągnięcia: „Pomóż nam podłączyć Australię do sieci”</span> / <span>

„Pomóż nam podłączyć Australię do sieci” / "Help us Bring Australia into the Network"

Ukończ rozdział 3: Drawbridge. / Complete Episode 3: Drawbridge.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 3.

Ikona osiągnięcia: „Damy światu nadzieję twoim deszczem”</span> / <span>

„Damy światu nadzieję twoim deszczem” / "We'll Show the World the Hope in Your Rain"

Ukończ rozdział 4: Krople deszczu. / Complete Episode 4: Raindrops.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 4.

Ikona osiągnięcia: „Powiedział »nirwana«?”</span> / <span>

„Powiedział »nirwana«?” / "Did He Say Nirvana?"

Ukończ rozdział 5: Pożoga. / Complete Episode 5: Conflagration.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 5.

Ikona osiągnięcia: „W naszej małej rodzinie”</span> / <span>

„W naszej małej rodzinie” / "To Our Little Family"

Ukończ rozdział 6: Kokon. / Complete Episode 6: Chrysalis.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 6.

Ikona osiągnięcia: „Nasz wielki Sam nic nie wie o niczym”</span> / <span>

„Nasz wielki Sam nic nie wie o niczym” / "Sam the Man—In the Dark About Everything"

Ukończ rozdział 7: Kapsuła. / Complete Episode 7: Pod.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 7.

Ikona osiągnięcia: „Nazywa się Neil. Neil Vana”</span> / <span>

„Nazywa się Neil. Neil Vana” / "His Name is Neil. Neil Vana"

Ukończ rozdział 8: Potop. / Complete Episode 8: Deluge.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 8.

Ikona osiągnięcia: „Tak łatwo mnie nie pokonacie”</span> / <span>

„Tak łatwo mnie nie pokonacie” / "I Don't Break That Easily"

Ukończ rozdział 9: Marionetki. / Complete Episode 9: Puppets.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 9.

Ikona osiągnięcia: „Wierz mi, nigdy nie będziesz sam”</span> / <span>

„Wierz mi, nigdy nie będziesz sam” / "You Will Never, Ever Be Alone"

Ukończ rozdział 10: Izolacja. / Complete Episode 10: Isolation.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 10.

Ikona osiągnięcia: „Zadbaj o Lou...”</span> / <span>

„Zadbaj o Lou...” / "Keep Lou Safe..."

Ukończ rozdział 11: Trzęsienie. / Complete Episode 11: Quake.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 11.

Ikona osiągnięcia: „Pomóc ci znaleźć siłę, by dalej żyć”</span> / <span>

„Pomóc ci znaleźć siłę, by dalej żyć” / "To Help You Find the Strength to Carry On"

Ukończ rozdział 12: Fragile. / Complete Episode 12: Fragile.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 12.

Ikona osiągnięcia: „Wyrzec się naszych ciał i wolności”</span> / <span>

„Wyrzec się naszych ciał i wolności” / "To Forsake Our Flesh and Our Freedom"

Ukończ rozdział 13: Die Hard. / Complete Episode 13: Die Hard.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 13.

Ikona osiągnięcia: „Musimy odzyskać Tomorrow”</span> / <span>

„Musimy odzyskać Tomorrow” / "We Have to Get Tomorrow Back"

Ukończ rozdział 14: Ostatnie Wdarcie. / Complete Episode 14: Last Stranding.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 14.

Ikona osiągnięcia: „Zawsze będę z tobą”</span> / <span>

„Zawsze będę z tobą” / "I'll Always Be With You"

Ukończ rozdział 15: Na Plaży. / Complete Episode 15: On the Beach.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 15.

Ikona osiągnięcia: „Śmierć nas nie rozdzieli”</span> / <span>

„Śmierć nas nie rozdzieli” / "Death Can't Tear Us Apart"

Ukończ rozdział 16: Tomorrow. / Complete Episode 16: Tomorrow.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 16.

Ikona osiągnięcia: Standardowy kurier</span> / <span>Standard Porter

Standardowy kurier / Standard Porter

Po raz pierwszy wykonaj zlecenie standardowe. / Complete a standard order for the first time.

Zlecenia standardowe to coś z czym przyjdzie nam się mierzyć przez większość czasu platynowania gry. Jest to całkowicie poboczne zadanie wymagające dostarczenia przesyłki lub eliminacji przeciwnika, czy zniszczenia niebezpiecznego towaru. Zrobimy wiele takich zleceń w drodze do platyny.

Ikona osiągnięcia: Wprawny kurier</span> / <span>Seasoned Porter

Wprawny kurier / Seasoned Porter

Ukończ każdy typ zleceń standardowych 10 razy (dostawę, odzyskanie, eliminację/zniszczenie), zdobywając rangę S na co najmniej swobodnym poziomie trudności. / Complete 10 deliveries, 10 recoveries, 10 elimination/destruction standard orders with an S rank in Casual difficulty or above.

Możliwe do przeoczenia

Jest to jedyny pucharek w grze, który wymaga ustawienia konkretnego poziomu trudności. Poziom „swobodny” jest jednak tylko o jeden wyżej nad najniższym „fabularnym”, więc nie będzie stanowiło to wyzwania. Musimy jednak pamiętać, by mieć ustawiony ten poziom, bo w innym wypadku czeka nas niepotrzebne powtarzanie po 10 rodzajów zleceń każdego typu. Warto tu nadmienić, że musimy zrobić po 10 RÓŻNYCH zleceń z oceną przynajmniej na rangę S. Powtarzanie w kółko jednego zlecenia nic nam nie da. Ocena jest zależna od różnych czynników. W przypadku dostaw zwykle jest to stan ładunku. Co ważne, nie możemy ich realizować z pomocą Magellana, gdyż to nie zapewni nam rangi S.

Zlecenia dostawy to nic innego jak najczęściej dostępne zadania polegające na dostarczenie paczki z jednego schronu do drugiego. Jest ich znacznie więcej niż potrzeba do pucharka i tymi nie musimy się przejmować.

Odzyskanie to pewna wariacja zwykłej dostawy różniąca się tym, że przesyłki nie odbieramy w schronie, a musimy znaleźć gdzieś w określonym obszarze na mapie świata. A następnie dostarczyć we wskazane miejsce. Tych zadań też jest sporo i ich zaliczenie nie stanowi problemu.

Eliminacja/zniszczenie to jedyna bardziej problematyczna rzecz. Eliminacja wymaga pokonania konkretnych przeciwników, a zniszczenie polega na rozwaleniu konkretnych ładunków w obozach wroga. Po pierwsze ranga zależy od tego ile obrażeń otrzymamy podczas zlecenia. I to nie tylko podczas samego finalnego starcia a całego czasu od przyjęcia zadania do jego oddania. Warto więc niczym innym się nie zajmować w międzyczasie. Dobrym pomysłem jest używanie do walki pojazdu z zamontowanymi działkami. Druga kwestia to fakt, że tych zadań jest mało. Widziałem w sieci wypisane więcej zadań, ale u siebie znalazłem tylko dokładnie 10 dostępnych.

Lista zadań eliminacji/zniszczenia:

  • Meksyk
    • Ciudad Nudo del Norte (C1)202 [Eliminacja] Zneutralizuj bandytów wyposażonych w skradzioną technologię UCA.
    • Centrum dystrybucji C1 Południe 227 Obezwładnij byłego członka personelu C1, który został bandytą.
    • Villa Libre217 [Niebezpieczne] Pozbądź się dużego składu materiałów wybuchowych bandytów.
  • Australia
    • Różdżkarka360 [Eliminacja] Pokonaj wszystkich latających wynurzonych na obszarze z wynurzonymi.
    • Laboratorium Heartmana366 Zneutralizuj weterana z dawnej straży miejskiej.
    • Metagenomicystka471 [Eliminacja] Pokonaj dużych wynurzonych na obszarze z wynurzonymi na północ od centrum dystrybucji F5 Wschód.
    • Centrum dystrybucji F5 Wschód482 Zniszcz dużego wynurzonego na obszarze z wynurzonymi na południe od Metagenomicystki.
    • Rybak494 [Eliminacja] Pokonaj wszystkich latających wynurzonych na obszarze z wynurzonymi.
    • Węzeł Fortu Zachodniego (F1)293 Pozbądź się smolnych środków odurzających rozprowadzanych przez rabusiów.
    • Centrum dystrybucji F7 Północ575 [Niebezpieczny ładunek] Pozbądź się zagęszczonego paliwa ze smoły zgromadzonego przez uzbrojonych survivalistów.
Ikona osiągnięcia: Łączenie ludzi</span> / <span>Helping People to Connect

Łączenie ludzi / Helping People to Connect

Po raz pierwszy spełnij prośbę o pomoc. / Complete an aid request for the first time.

Prośby o pomoc to poboczna aktywność w grze, która jest zlecana przez postacie z gry lub innych graczy. Dotyczą one różnych rzeczy jak odebrania ładunku i zaniesienia do schrony, postawienia konkretnego obiektu, czy zaniesienia na miejsce jakiegoś sprzętu. Całą listę aktualnych zleceń możemy przeglądać w menu Terminala Sygnetowego w zakładce Prośby o pomoc. Pucharek wpadnie po zaliczeniu dowolnej prośby.

Ikona osiągnięcia: Obiecujące znaki</span> / <span>Promising Signs

Obiecujące znaki / Promising Signs

Po raz pierwszy postaw znak prośby o pomoc online. / Construct an online aid request sign for the first time.

Trofeum Online

Pucharek wymagający grania online dotyczący prośby o pomoc i by tego dokonać potrzebne jest połączenie z Internetem. Musimy bowiem sami taką postawić. Możemy tego dokonać na dwa sposoby:

  • Przytrzymując przycisk i wybierając z prawej strony okręgu „Prośby o pomoc online” stawiając dowolną z nich.
  • Pucharek wpadnie nam automatycznie jeśli w Ulepszeniach APAS odblokujemy w drzewku zdolność „Automatyczna prośba o pomoc”. Gra wtedy sama z siebie będzie takie prośby zostawiać na naszej drodze.
Ikona osiągnięcia: Mój pierwszy obiekt</span> / <span>My First Structure

Mój pierwszy obiekt / My First Structure

Zbuduj swój pierwszy obiekt (dowolny – znak, drabinę itp.). / Build your first structure (any structure - signs, ladders, etc.).

Trofeum związane z postawieniem swojego pierwszego obiektu. Rzecz nieunikniona.

Ikona osiągnięcia: Mistrz budownictwa</span> / <span>Master Builder

Mistrz budownictwa / Master Builder

Zbuduj obiekt każdego rodzaju, w tym narzędzia, rozkładane osłony, pułapki elektryczne i dowolny znak. / Build every structure type, including tools, deployable shields, electric traps and any sign.

Pucharek związany z koniecznością postawienia każdego obiektu w grze. Możemy zostawić sobie to na sam koniec gry. By móc tego dokonać będziemy musieli najpierw odblokować asembler drugiego poziomu do części z obiektów. Odblokujemy go naturalnie w ramach realizowania głównego wątku. By użyć przedmiotów użytkowych, czy asemblera przytrzymujemy i wybieramy z menu kołowego interesujący nas obiekt.

Rodzaje dostępnych obiektów:

  • Znak (stawiamy dowolny przytrzymując  i wybierając jeden z dostępnych)
  • Przedmioty użytkowe (wytwarzane w terminalu schronów):
    • Drabina
    • Zaczep wspinaczkowy
    • Drogowskaz
    • Pułapka elektryczna
    • Rozkładana osłona
  • Struktury z asemblera:
    • Strażnica
    • Skrzynka pocztowa
    • Schron temporalny
    • Generator
    • Most (fundamenty) – tu musimy jeszcze donieść surowce, by dokończyć obiekt
    • Rampa do skoków
    • Tyrolka
    • Transponder
    • Most chiralny
    • Kryjówka (fundament) – tu musimy donieść jeszcze surowce, by dokończyć obiekt
    • Koparka gorących źródeł – dostępna przy zdobywaniu trofeum braz Źródło życia
    • Katapulta do ładunku
Ikona osiągnięcia: Punkt wyjścia</span> / <span>Starting Point

Punkt wyjścia / Starting Point

Po raz pierwszy podłącz swojego Q-pida. / Connect your Q-pid for the first time.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po podłączeniu pierwszego obiektu do sieci chiralnej.

Ikona osiągnięcia: Łączenie bez granic</span> / <span>Keep on Connecting

Łączenie bez granic / Keep on Connecting

Podłącz wszystkie placówki za pomocą Q-pida. / Connect all facilities using your Q-pid.

Trofeum związane z podłączeniem wszystkich obiektów do sieci. Polecam na bieżąco podłączać wszystkie mijane schrony, by nie zostawiać za sobą niepodłączonych obszarów. Wygodniej jest, gdy od razu będziemy mieli dostępne wszystkie obszary w sieci za sprawą dostępnych struktur innych graczy i możliwości stawiania własnych. Nie do wszystkich schronów poprowadzi nas wątek główny, czy poboczny. Niektóre należy odkryć samemu. By móc je podłączyć będzie konieczne znalezienie w okolicy porzuconych paczek i dostarczenie ich, by realizować dalsze zadania w tym schronie.

Lista placówek:

  • Meksyk
    • Ciudad Nudo del Notre (C1)
    • Villa Libre
    • Centrum dystrybucji C1 Południe
    • Dawne laboratorium badań geofizycznych
    • Bokka
    • Artystka
  • Australia
    • Siedziba Rządu
    • Zachodnie obserwatorium ekologiczne
    • Samotny Dowódca
    • Muzyk
    • Węzeł Fortu Zachodniego (F1)
    • Wynalazca
    • Pionier
    • Tęczowa Dolina
    • Schronisko dla zwierząt
    • Schron Riany
    • Rybak
    • Północne obserwatorium ekologiczne
    • Architekt
    • Centrum dystrybucji F2 Południe
    • Różdżkarka
    • Laboratorium Heartmana
    • Mistrz Pizzy
    • Matecznik
    • Analityczka Danych
    • Mechanik
    • Węzeł Fortu Wschodniego (F4)
    • Chronobiolożka
    • Łowca Duchów
    • Metagenomicystka
    • Centrum dystrybucji F5 Wschód
    • Ryzykant
    • Wschodnie obserwatorium ekologiczne
    • Widmowy Kowal
    • Inżynier Aeronautyczny
    • Węzeł Fortu Południowego (F6)
    • Terapeuta Smolny
    • Południowe obserwatorium ekologiczne
    • Centrum dystrybucji F7 Północ
    • Węzeł Fortu Terminalnego (F8) (tu w ramach zadania fabularnego po drodze podłączamy też dwa pobliskie obszary)
    • BPAS
    • Pan Niemożliwy
Ikona osiągnięcia: Łączenie serc i umysłów</span> / <span>Connecting Hearts and Minds

Łączenie serc i umysłów / Connecting Hearts and Minds

Osiągnij maksymalny poziom więzi ze wszystkimi placówkami. / Maximize your connection level with all facilities.

Najbardziej czasochłonne trofeum w grze i jedno z ostatnich jakie zdobędziemy przed platyną. Najpierw zdobywamy trofeum srebro Łączenie bez granic, a następnie musimy w każdym schronie w grze zbudować poziom relacji na 5 gwiazdek. Nie ma reguły co do ilości dostarczanych paczek, czy zbieranych like’ów, gdyż każdy schron ma swoje wymagania. Po prostu dostarczamy tam paczki tak długo, aż odblokujemy maksymalny poziom.

Polecam tu w pierwszej kolejności skupić się na maksymalizowaniu relacji ze schronami: Ryzykant, Pan Niemożliwy, Rybak, Łowca Duchów. Wiąże się to z faktem, że te schrony mają własne specyficzne zlecenia poboczne, które należy ukończyć, bo inaczej poziom relacji staje w miejscu niezależnie od ilości dostarczonych paczek. Powiadomienia o tych zleceniach dostajemy w Systemie Splotów Społecznościowych. Jak tylko takie dostaniemy warto je realizować, by nie musieć potem długo czekać na pojawianie się kolejnej misji.

Najszybszym sposobem dostarczania paczek jest hurtowe zbierane zamówień do jednego schronu z użyciem pojazdu oraz lotu Magellanem tam, gdzie jest to możliwe. Dostajemy wtedy nieco mniej like’ów, ale zajmuje to nam znacznie mniej czasu, więc opłaca się tak skakać. W każdej chwili możemy włączyć menu Terminala Sygnetowego, wybrać zakładkę Zlecenia i tam przejść do opcji Wyszukaj. Można wygodnie sprawdzić które schrony mają jakieś przesyłki w konkretne miejsce i sprawnie zebrać je za jednym razem optymalizując trasę. Czasami będzie trzeba poczekać, aż odświeżą się powtarzalne zlecenia, by maksować relację w wybranym schronem.

W przypadku rejonu górskiego Australii zalecam wybudować sieć tyrolek do szybkiego przemieszczania się, bo jest to tam najwygodniejsza opcja. Sam opracowałem następujące trasy:

  • Wschodnie obserwatorium ekologiczne -> Inżynier Aeronautyczny -> Chronobiolożka -> Łowca Duchów
  • Wschodnie obserwatorium ekologiczne -> Widmowy kowal -> Centrum dystrybucji F7 Północ -> BPAS -> Ryzykant
  • Centrum dystrybucji F7 Północ -> Południowe obserwatorium ekologiczne
  • Wschodnie obserwatorium ekologiczne -> Centrum dystrybucji F5 Wschód -> Pan Niemożliwy -> Samotny Dowódca -> Siedziba Rządu

Przy drodze do tego trofeum bardzo przydatne są Ulepszenia APAS: Szybsze przygotowanie zleceń, Zwiększenie maksymalnej liczby umów splotu oraz Wzmocnienie udostępniania.

Ikona osiągnięcia: Samodoskonalenie</span> / <span>Self-Improvement

Samodoskonalenie / Self-Improvement

Po raz pierwszy aktywuj ulepszenie APAS. / Activate an APAS enhancement for the first time.

Trofeum związane z systemem pasywnych ulepszeń. Odblokowuje się on w rozdziale 3 i daje nam możliwość odblokowywania różnych bonusów wraz z postępem gry. Drzewko znajdziemy w menu Terminala Sygnetowego w zakładce Ulepszenia APAS. Pucharek wpadnie po włączeniu dowolnego z nich.

Ikona osiągnięcia: Lubię to</span> / <span>It's Like That

Lubię to / It's Like That

Po raz pierwszy wyślij lajka. / Send a Like for the first time.

Like możemy dawać pojazdom, czy obiektom postawionym przez innych w świecie gry. Dokonujemy tego wciskając prawą stronę touchpada . Pucharek wpadnie po pierwszej łapce w górę jaką komuś przekażemy.

Ikona osiągnięcia: Powszechnie lubiany</span> / <span>A Life Well Liked

Powszechnie lubiany / A Life Well Liked

Otrzymaj łącznie co najmniej 2400 lajków za wykonanie zleceń. / Receive a total of 2400 or more Likes for completing orders.

Kumulacyjny pucharek związany z otrzymywaniem lajków za dostarczane paczki. Każda przekazana przesyłka zapewnia jakąś określoną ilość łapek w górę. Pucharek wpadnie po zdobyciu przynajmniej 2400 lajków i nie musimy się tym przejmować, bo w drodze do platyny wpadnie nam więcej. Ja ostatecznie zdobyłem prawie 400 000.

Ikona osiągnięcia: Popularny kurier</span> / <span>A Porter at Peak Popularity

Popularny kurier / A Porter at Peak Popularity

Otrzymaj łącznie co najmniej 50000 lajków za wykonanie zleceń. / Receive a total of 50000 or more Likes for completing orders.

Kumulacyjny pucharek związany z otrzymywaniem lajków za dostarczane paczki. Każda przekazana przesyłka zapewnia jakąś określoną ilość łapek w górę. Pucharek wpadnie po zdobyciu przynajmniej 50000 lajków i nie musimy się tym przejmować, bo w drodze do platyny wpadnie nam więcej. Ja ostatecznie zdobyłem prawie 400 000.

Ikona osiągnięcia: Moja pierwsza sesja treningowa</span> / <span>My First Training Session

Moja pierwsza sesja treningowa / My First Training Session

Po raz pierwszy ukończ program treningu VR. / Complete a VR Training program for the first time.

Trening VR to nic innego jak misje będące samouczkiem różnych systemów. Możemy je włączyć przykładowo w terminalu Magellana wybierając z menu Funkcje placówki -> Trening VR. Wystarczy ukończyć dowolną misję, by otrzymać pucharek.

Ikona osiągnięcia: Pierwszy rzut oka na SSS</span> / <span>A First Glimpse of the SSS

Pierwszy rzut oka na SSS / A First Glimpse of the SSS

Po raz pierwszy przeczytaj wpis na SSS. / Read an SSS post for the first time.

SSS to nic innego jak System Splotów Społecznościowych dostępny w menu Terminala Sygnetowego. Bohaterowie gry wrzucają tam różne wpisy i zdjęcia, które możemy oglądać. By otrzymać trofeum wystarczy jednorazowo zerknąć co tam się pojawiło.

Ikona osiągnięcia: Ciasne, ale własne</span> / <span>Making It Your Own

Ciasne, ale własne / Making It Your Own

Użyj zrzutu ekranu zrobionego w trybie fotograficznym do ozdobienia swojej kwatery. / Use a screenshot taken in Photo Mode to decorate your private room.

Pucharek związany z trybem fotograficznym. By móc zrobić zdjęcie wciskamy lewą stronę touchpada i robimy zdjęcie wciskając . Następnie udajemy się do kwatery w jednej z placówek. Nie może to być kwatera na Magellanie, bo tam nie mamy odpowiednej opcji. Będąc w środku patrzymy na ścianę naprzeciwko i zauważymy opcję „Zmień obraz na ekranie”. Wybieramy ją i spośród możliwości szukamy naszego screena. Po ustawieniu go otrzymamy trofeum.

Ikona osiągnięcia: Ratownik zwierząt</span> / <span>Creature Comforter

Ratownik zwierząt / Creature Comforter

Po raz pierwszy dostarcz dzikie zwierzę do schroniska dla zwierząt. (Nie dotyczy zwierząt wymaganych do realizacji zleceń). / Deliver a wild animal to the Animal Shelter for the first time. (Animals required to complete orders do not count.)

Łapania dzikich zwierząt nauczymy się w rozdziale 4. By zdobyć trofeum będziemy musieli tego dokonać w ramach swobodnej eksploracji poza zleceniami. Na zwierzęta można się napatoczyć naturalnie podczas gry. Polecam wybrać się do Schroniska dla zwierząt i zacząć poszukiwania w okolicy drogi w stronę Tęczowej Doliny. Wciskając możemy skanować obszar. Skaner podświetli nam pobliskie zwierzęta na niebiesko. Wciskamy , by zacząć się skradać i ogłuszamy zwierzę dowolną bronią. Pakujemy je następnie do specjalnego pojemnika i dostarczamy do Schroniska dla zwierząt.

Ikona osiągnięcia: Wybawca rzadkich okazów</span> / <span>Rare Specimen Rescuer

Wybawca rzadkich okazów / Rare Specimen Rescuer

Po raz pierwszy dostarcz zwierzę z albinizmem do schroniska dla zwierząt. / Deliver an albino animal to the Animal Shelter for the first time.

Trofeum analogiczne do powyższego, ale wymagające specyficznego białego okazu zwierzęcia. Jest kilka takich gatunków. Ich poszukiwanie w ramach prośby zleca nam Pionier. Jednak możemy znaleźć je samemu. Najprostszym do złapania jest biały kangur na terenie pustyni. Mamy tam duży obszar i łatwo go wypatrzyć. Poniżej znajduje się materiał wideo pokazujący lokalizację.

Ikona osiągnięcia: Budowniczy dróg</span> / <span>Road Restorer

Budowniczy dróg / Road Restorer

Odbuduj jeden odcinek drogi. / Restore one section of road.

Trofeum budownicze. Drogi możemy budować tylko w ściśle określonych miejscach w terminalach. By wybudować dany fragment należy dostarczyć określoną ilość surowców: kryształów chiralnych, metali oraz ceramiki. Zwykle w terminalach już mamy doniesionych trochę surowców i wystarczy tylko dokończyć budowę obiektu. Wystarczy z pobliskiej placówki odebrać wymaganą ilość surowców i dostarczyć na miejsce. Trofeum otrzymamy po postawieniu pojedynczego fragmentu drogi.

Wystarczy wybudować pojedynczy fragment drogi
Ikona osiągnięcia: Kop, kop, kop!</span> / <span>Dig, Dig, Dig!

Kop, kop, kop! / Dig, Dig, Dig!

Odbuduj trzy kopalnie. / Restore three mines.

To trofeum polecam połączyć z braz Budowniczy kolei ze względu, że siłą rzeczy budowa linii kolejowej wymaga także odbudowy kopalni na jej trasie.

Ikona osiągnięcia: Budowniczy kolei</span> / <span>Rail Restorer

Budowniczy kolei / Rail Restorer

Odbuduj i otwórz na nowo linię kolei jednoszynowej. / Restore and fully reopen a monorail line.

Kolejne trofeum związane z budownictwem. W przeciwieństwie do drogi tutaj będziemy musieli postawić całą linię kolei od jednej placówki do samego końca. Mamy kilka dostępnych linii. Polecam wybrać tą zaczynającą się od Węzła Fortu Zachodniego (F1) i kończącą w Kopalni F3 Krater. W ramach zadania fabularnego i tak będziemy naprawiać początek tej linii oraz pierwszą kopalnię na drodze. Przy okazji warto wybudować tam tyrolkę na wysepce Wynalazcy, by mieć do niego wygodny dostęp w ramach maksowania relacji. Do odbudowy kolei oraz kopalni potrzebne są surowce: kryształy chiralne, żywice, specjalne stopy. Polecam zapakować na pakę pojazdu dużą ilość tych surowców i ruszyć wzdłuż linii stawiając kolejne fragmenty do samego końca.

Musimy zbudować całą linię od początku do końca. W tym wypadku jest to od Węzła F1 do Kopalni F3.
Ikona osiągnięcia: Pracownik awaryjny</span> / <span>Emergency Worker

Pracownik awaryjny / Emergency Worker

Po raz pierwszy udziel awaryjnego wsparcia. / Deliver emergency support for the first time.

Możliwe do przeoczenia

Za tym pucharkiem polecam się rozglądać w ramach drogi do platyny. Prośby o naprawę obiektu pojawiają się losowo i może się zdarzyć, że nie zauważymy na mapie akurat żadnej z nich. I jeśli zostawimy sobie to na koniec to będziemy się za tym uganiać przez kolejne dni logując się do gry i sprawdzając, czy coś się pojawiło. Różnie bywa z ich pojawianiem się. Czasem widać je od razu na mapie, a czasami pojawiały się u mnie dopiero, gdy byłem w pobliskim regionie. By zdobyć pucharek musimy znaleźć obiekt z charakterystyczną ikonką młotka i donieść na miejsce określoną ilość kryształów chiralnych, by go naprawić. Najczęściej uszkodzone obiekty możemy spotkać przy korytach rzek, czy w pobliżu schronu Rybaka, gdzie są częste opady.

Ikona osiągnięcia: Źródło życia</span> / <span>Spring into Life

Źródło życia / Spring into Life

Po raz pierwszy wykop gorące źródło. / Dig a hot spring for the first time.

Trofeum to musimy zdobyć, by móc później zrealizować braz Mistrz budownictwa. Możliwość wykopywania gorących źródeł to ukryta poboczna aktywność. By ją rozpocząć musimy udać się na teren schronu Matecznik. Tam znajdziemy gorące źródło. Przytrzymując przycisk możemy się wykąpać. Gdy będziemy się kąpać pojawi się dziwna opcja ubrania wiaderka na głowę. Korzystamy z niej i przeniesiemy się w inne miejsce. Następnie kontynuujemy wątek i z terminalu Laboratorium Heartmana otrzymamy asembler i zadanie wykopania pierwszego źródła. Będzie ono zaznaczone na mapie w połowie drogi do Różdżkarki. Wystarczy udać się we wskazane miejsce i zbudować tam koparkę gorących źródeł.

Ikona osiągnięcia: Zapisane w gwiazdach</span> / <span>Written in the Stars

Zapisane w gwiazdach / Written in the Stars

Po raz pierwszy obejrzyj nocne niebo. / Study the night sky for the first time.

Ten pucharek wymaga określonej pogody oraz pory dnia. Polecam udać się do schronu Matecznik. Upewniamy się, że jest noc oraz bezchmurne niebo. Jeśli takowych warunków niema idziemy się przespać w Magellanie. Wybieramy opcję kąpania się w źródełku jak przy powyższym trofeum. Pojawi się opcja patrzenia na gwiazdy pod przytrzymaniem przycisku . Wybieramy ją i odnajdujemy zbiorowisko jaśniejszych punktów na nocnym niebie. Pojawi się wtedy obraz danej konstelacji i otrzymamy pucharek.

Ikona osiągnięcia: Kurierzy rządzą światem</span> / <span>Porters Make the World Go Round

Kurierzy rządzą światem / Porters Make the World Go Round

Po raz pierwszy dokonaj wymiany z innym kurierem. / Barter with another porter for the first time.

By zdobyć ten pucharek musimy w świecie gry spotkać innych kurierów. Będą oni się pojawiali po realizacji jednego ze zleceń w rozdziale 3. Ich występowanie jest losowe, dlatego warto sobie ogarnąć ten pucharek przy pierwszym spotkaniu. Napotykając kuriera musimy podejść do niego i wziąć oferowany przez niego przedmiot. Następnie wyciągamy z naszego ekwipunku dowolny inny sprzęt i kładziemy na ziemi przed kurierem. Gdy ten go podniesie da nam laki i otrzymamy pucharek. W razie czego poniżej materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: Prywatny występ!</span> / <span>A Private Show!

Prywatny występ! / A Private Show!

Obejrzyj występ na żywo w swojej kwaterze. / Watch a live performance in your private room.

Specyficzny pucharek możliwy do zdobycia w naszej kwaterze na Magellanie. Gdy będziemy w środku w menu Terminala Sygnetowego wybierany zakładkę Odtwarzacz muzyki. Tam znajdujemy utwór „Horizon Dreamer” i włączamy go. Zauważymy, że Dollman tańczy, więc rozpoczynamy z nim rozmowę i zgadzamy się na pokaz. Jeśli nie chcemy nie musimy oglądać go całego do końca. Poniżej materiał wideo z całym przedstawieniem.

Ikona osiągnięcia: Więc to TY jesteś Mistrzem Pizzy!</span> / <span>So YOU'RE the Pizza Chef!

Więc to TY jesteś Mistrzem Pizzy! / So YOU'RE the Pizza Chef!

Odkryj prawdę o Mistrzu Pizzy. / Discover the truth about the Pizza Chef.

Trofeum związane z realizowaniem dostaw dla schronu Mistrza Pizzy. W pewnym momencie pojawi się specjalna interakcja z jego schronem.

Ikona osiągnięcia: Konfrontacja przy smołowym jeziorze</span> / <span>Showdown at the Tar Lake

Konfrontacja przy smołowym jeziorze / Showdown at the Tar Lake

Pokonaj pana smołowego jeziora. / Defeat the Lord of the Tar Lake.

Trofeum związane z realizowaniem dostaw dla schronu Rybaka. Ukończenie jego pobocznego zadania związanego z tym pucharkiem jest konieczne do uzyskania poziomu 5 gwiazdek.

Ikona osiągnięcia: Jeźdźcy bez głowy zdemaskowani</span> / <span>The Headless Riders Unmasked

Jeźdźcy bez głowy zdemaskowani / The Headless Riders Unmasked

Rozwiąż zagadkę jeźdźców bez głowy. / Solve the riddle of the headless riders.

Trofeum związane z realizowaniem dostaw dla schronu Łowcy Duchów. Ukończenie jego pobocznego zadania związanego z tym pucharkiem jest konieczne do uzyskania poziomu 5 gwiazdek.

Ikona osiągnięcia: Wybawca Węzła Fortu Terminalnego</span> / <span>Savior of Terminal Fort Knot

Wybawca Węzła Fortu Terminalnego / Savior of Terminal Fort Knot

Nie dopuść, by Węzeł Fortu Terminalnego padł ofiarą rozpróżni. / Prevent Terminal Fort Knot from falling victim to a voidout.

Trofeum związane z realizowaniem dostaw dla schronu Łowcy Duchów. Ukończenie jego pobocznego zadania związanego z tym pucharkiem jest konieczne do uzyskania poziomu 5 gwiazdek.

Ikona osiągnięcia: Blizny po olbrzymach</span> / <span>The Scars Left by the Giants

Blizny po olbrzymach / The Scars Left by the Giants

Dotrzyj do legowiska wynurzonych w kraterze F3. / Arrive at the BT nexus in the F3 crater.

Trofeum wpadnie nam w ramach realizowania dostaw dla schronu Ryzykant. Ukończenie jego pobocznego zadania związanego z tym pucharkiem jest konieczne do uzyskania poziomu 5 gwiazdek.

Ikona osiągnięcia: Prawdziwa historia Łowcy Duchów</span> / <span>The Real Story of the Ghost Hunter

Prawdziwa historia Łowcy Duchów / The Real Story of the Ghost Hunter

Ujawnij prawdę o Łowcy Duchów. / Reveal the truth about the Ghost Hunter.

Trofeum związane ze schronem Łowcy Duchów. Jest ono możliwe do zdobycia dopiero po zakończeniu wątku głównego. Otrzymamy wtedy w Terminalu Sygnetowym w zakładce System możliwość „Wł./Wył. Q-Pida Drawbridge” od czego zależy ilość napotkanych na drodze niebezpieczeństw. By zdobyć pucharek musimy wejść w interakcję ze schronem Łowcy Duchów mając włączonego Q-pida.

Musimy mieć włączonego Q-pida i wejść w interakcję z terminalem schronu Łowcy Duchów
Ikona osiągnięcia: Najlepszy przyjaciel wynurzonych</span> / <span>BT's Best Friend

Najlepszy przyjaciel wynurzonych / BT's Best Friend

Po raz pierwszy schwytaj dużego wynurzonego. / Capture a large BT for the first time.

Trofeum to potrzebuje specjalnych biogranatów chwytających, które odblokowują się w rozdziale 8. Pierwszą okazję do chwytania wynurzonego otrzymamy niedługo później. Tak czy siak będziemy musieli też tego dokonać realizując finałową misję dla Rybaka.

Najprostszym sposobem schwytania wynurzonego jest użycie pojazdu wyposażonego w działka. Wystarczy powoli na wstecznym utrzymywać dystans i celować stale w przeciwnika zadając mu obrażenia. Gdy poziom zdrowia spadnie na czerwony kolor wysiadamy z samochodu, wyposażamy się w granaty i ciskamy je w otwartą japę. Gdy przeciwnik padnie zamieni się w charakterystyczny biały chiralny grzybek. Możemy go zebrać i potem przywoływać do walki po naszej stronie w zamian za kryształy chiralne.

Ikona osiągnięcia: Pogromca złotego stworzenia</span> / <span>Conqueror of the Golden CC

Pogromca złotego stworzenia / Conqueror of the Golden CC

Pokonaj złote stworzenie chiralne. / Defeat the golden chiral creature.

Złote stworzenie chiralne to specyficzna odmiana zwykłych czarnych glutków występujących w dużych grupach. Można je spotkać zwykle w okolicy miejsc z małymi jeziorkami smoły. Są one płochliwe i szybko się chowają, więc nie tak łatwo je ustrzelić. Choć mi przypadkiem samo wlazło pod koła pojazdu i zdobyłem pucharek. Najlepszym miejscem do polowania jest obszar tuż przy Schronisku dla zwierząt, gdy ruszymy w stronę Metagenomicystki. Polecam wyposażyć się w broń i zacząć powoli skradać rozglądając na terenie. Szybko powinniśmy trafić na stworka widocznego na poniższym screenie.

Wystarczy ustrzelić złote stworzenie
Ikona osiągnięcia: Czołowy kurier</span> / <span>A Premier Porter

Czołowy kurier / A Premier Porter

Uzyskaj ocenę kuriera wynoszącą co najmniej 40 punktów w każdej kategorii. / Achieve a porter grade of 40 or higher in all categories.

Trofeum Online

Pucharek łączący w sobie wszystkie nasze starania w świecie gry. Wchodząc w System Splotów Społecznościowych w Terminalu Sygnetowym możemy sprawdzić nasze aktualne statystyki. By zdobyć trofeum musimy na każdym ramieniu gwiazdy punktowej zdobyć przynajmniej 40 poziom. Pucharek ten wymaga dostępu do Internetu ze względu na ramię Bridge Link, które oparte jest o interakcję z innymi graczami. Punkty są przyznawane po każdym zrealizowaniu zamówienia.

Kategorie oceny:

  • Kurier – punkty przyznawane są za realizację zleceń i dostarczanie paczek.
  • Bridge Link – wymagające gry w trybie online związane z interakcją z innymi graczami. Wiąże się to z otrzymywaniem i dawaniem lajków innym graczom za współdzielone obiekty. Jeśli odbudujemy drogi, czy stworzymy sensowną sieć tryrolek to na spokojnie z czasem wleci nam odpowiedni poziom.
  • Jakość usługi – tutaj punkty przyznawane są wysoką jakość naszych usług, czyli dostarczanie paczek na czas, dostarczanie zagubionych ładunków, czy realizowanie próśb o pomoc.
  • Skradanie – pozostawanie w ukryciu podczas transportu paczek, ciche przemykanie obok wrogów lub ich eliminacja z ukrycia.
  • Walka – wdawanie się w potyczki z przeciwnikami, realizowanie zleceń typu elimanacja.

Zdobycie 40 poziomu w każdej kategorii nie powinno stanowić żadnego problemu w drodze do platynki. Szczególnie, gdy zabierzemy się za zdobywanie 5 gwiazdek w każdym ze schronów.

Tak ostatecznie wyglądała moja ocena po zdobyciu platyny. Jak widać spokojnie przekroczyłem wymagany 40 poziom w każdej kategorii podczas naturalnej gry.
Ikona osiągnięcia: Kompulsywny dostawca</span> / <span>Compulsive Cargo Carrier

Kompulsywny dostawca / Compulsive Cargo Carrier

Dostarcz łącznie 500 ładunków. / Deliver a total of 500 pieces of cargo.

Kumulacyjne trofeum, które otrzymamy po dostarczeniu 500 ładunków. Nie ma co się tym zupełnie przejmować, bo wpadnie naturalnie. Ja ostatecznie po zdobyciu platynki miałem dostarczonych 2728 ładunków.

Ikona osiągnięcia: Ciężarowiec</span> / <span>Heavy Lifter

Ciężarowiec / Heavy Lifter

Dostarcz ładunki o łącznej masie dwóch ton. / Deliver cargo weighing a total of two tons.

Kumulacyjne trofeum, które otrzymamy po dostarczeniu ładunków o masie dwóch ton. Nie ma co się tym zupełnie przejmować, bo wpadnie naturalnie. Ja ostatecznie po zdobyciu platynki miałem dostarczone ładunki o łącznej masie 43,3 ton.

Ikona osiągnięcia: Długodystansowiec</span> / <span>Long-Distance Lugger

Długodystansowiec / Long-Distance Lugger

Osiągnij łączny dystans 80 km po ukończeniu zlecenia. / Reach a total distance traveled of 80km upon completion of an order.

Kumulacyjne trofeum, które otrzymamy po przebyciu odległości 80 km podczas realizacji zleceń. Nie ma co się tym zupełnie przejmować, bo wpadnie naturalnie. Ja ostatecznie po zdobyciu platynki miałem przebyte 1037,1 km.