Dragon’s Dogma 2: jak Capcom tchnął nowe życie w kontynuację

Fantastyczna kontynuacja zawiera nowe powołania, nowe potwory z nowymi sposobami ich zabijania i nie tylko.

Minęło 11 lat od premiery Dragon’s Dogma, fantastycznej gry akcji i RPG firmy Capcom, a fani z niecierpliwością wyczekują premiery 22 marca jej długo oczekiwanej kontynuacji, Dragon’s Dogma 2.

Dragon’s Dogma 2 wykorzystuje wszystko, co uczyniło oryginał kultowym klasykiem i opiera się na tym fundamencie. Są nowe powołania, więcej potworów do pokonania, więcej sposobów na ich pokonanie, więcej miejsc do których można się udać, a przede wszystkim więcej życia w świecie Arisen.

 

De’Angelo Epps pisze:

Miałem okazję osobiście zapoznać się z Dragon’s Dogma 2 i porozmawiać z jego reżyserem, Hideaki Itsuno. Oto niektóre z wyróżniających się funkcji z mojego doświadczenia z Dragon’s Dogma 2, wraz z kilkoma cytatami dostarczonymi przez reżysera.

 

Połączony świat

Pierwszą rzeczą, którą zauważyłem podczas mojej przygody w Dragon’s Dogma 2, było to, jak realny wydaje się świat. Dzięki dyskowi SSD PlayStation 5 podróżowanie z lądu na ląd nie wymagało czasu ładowania, co sprawiało, że przygoda wydawała się o wiele bardziej wciągająca. Poszedłem prosto z początkowej wioski na obrzeża pełne potworów, nawet nie zauważając, jak daleko przebyłem ze względu na poczucie wzajemnego połączenia świata.

To połączenie dotyczy także potworów. Po przegranej bitwie ze smokiem i próbie ucieczki, byłem przerażony widokiem łuskowatego potwora wciąż mnie goniącego, gdy wracałem do miejsca, które uważałem za bezpieczne.

Oczywiście Ituno był zachwycony moją reakcją na tę wiadomość, ponieważ jednym z jego głównych celów było sprawienie, aby gra wydawała się znacznie bardziej żywa na sprzęcie obecnej generacji.

„Wróciwszy na PlayStation 3 z oryginałem, byliśmy ograniczeni, w związku z czym stworzenia w końcu ładowały się, gdy tylko oddaliłeś się wystarczająco daleko. Chcieliśmy wykorzystać te innowacje, aby te stworzenia poczuły, że żyją, więc teraz, gdy spróbujesz uciec, spojrzysz wstecz i zobaczysz, że nie będzie to tak łatwe jak wcześniej”.

 

Więcej sposobów na walkę

Nie uciekałem przed każdą bitwą. Kiedy już przyzwyczaiłem się do wrogów tego świata, zdałem sobie sprawę, że dodatki do systemu walki i nowe profesje wynoszą Dragon’s Dogma 2 na nowy poziom.

Jedną z profesji, która się wyróżnia, jest Mistyczna Włócznia (Mystic Spearhand), która daje dostęp do sztuk magicznych i ataków fizycznych przy użyciu włóczni o dwóch końcach. Używając tej klasy przeciwko wielu potworom rozsianym po tym świecie, byłem w stanie nie tylko bronić się za pomocą wzmocnień odporności fizycznej, ale także stawić czoła hordom za pomocą prostych wymachów włócznią, ataków doskoku i ataków telekinetycznych, które pozwoliły mi podnosić i rzucać potwory. Aby trafić dwie pieczenie na jednym ogniu, możesz rzucić jednego potwora w drugiego.

Wydaje się, że są to profesje stworzone na wszelkie przeszkody. Podobała mi się swoboda, jaką daje atak doskokowy, pozwalająca zarówno na szybkie wykonanie obrażenia pchnięcia, jak i uniknięcie ataków wroga. A teraz, gdy wszystkie profesje mogą zachować wytrzymałość, stojąc na gigantycznych potworach, poczułem się gotowy na podjęcie każdego wyzwania, jakie rzuci mi gra.

 

Kraina niekończących się przygód

Kraina Dragon’s Dogma 2 jest duża, w której od razu się zatraciłem, udając się na pustynię w poszukiwaniu przygody, w której kryje się magia tej gry. „Ituno” określiło ją jako tytuł prawdziwej podróży, w której gracze niekoniecznie muszą przestrzegać ustalonych zasad i miejsc docelowych, ale mogą stworzyć własną historię.

 

Ulepszona sztuczna inteligencja i pionki

Dokonano także modernizacji w dziale AI. Pionki, które są Twoimi sojusznikami, są o wiele bardziej pomocne i charakterystycznie obecne przez całą przygodę. System pionków pozostaje niezmieniony w stosunku do oryginału. Nadal robią to samo, na przykład chwytają dla ciebie przedmioty i pomagają w bitwie, ale teraz robią to bardziej efektywnie. Zawsze byli w pobliżu, kiedy ich potrzebowałem, i utrzymywanie ich przy życiu, aby pomogli mi w walce, wydawało mi się czymś więcej niż konieczne. Wskazują także drogę do celów, gdy zagubisz się w rozległym świecie.

Mój ulubiony dodatek do tych towarzyszy to dział osobowości. Pionki będą rozmawiać z tobą i między sobą, sprawiając, że poczują się jak prawdziwe postacie, którym możesz współczuć, nawet jeśli możesz je wymienić na innego pionka w przyszłości.

 

Wciągające funkcje PlayStation 5

Dysk SSD PlayStation 5 to nie jedyna funkcja, na którą konsola zwraca uwagę w Dragon’s Dogma 2. Gra zapewnia jeszcze więcej interaktywności w bitwie, a w centrum uwagi znajduje się wrażenia dotykowe kontrolera bezprzewodowego DualSense. Zarówno wtedy, gdy po kolei atakujesz, jak i zostajesz trafiony, poczujesz zaciekłość każdego ciosu za pośrednictwem kontrolera DualSense.

Możesz doświadczyć tego i jeszcze więcej, gdy Dragon’s Dogma 2 ukaże się 22 marca na PlayStation 5.

źródło: playstation blog