Dying Light 2

Zobacz recenzję
5 lutego 2022
12
4/10
100-120H
x1
x1
x8
x48
56
2
4
0
2
Cover Art:Dying Light 2 – Poradnik do trofeów i osiągnięć
56
2
4
0
2


Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zombiaki od polskiego studia powracają! Czy tym razem platyna będzie równie przystępna co ostatnio? Na pewno trzeba bardzo uważać na pomijalne trofea, szczególnie te związane ze znajdźkami, ponieważ trzeba wtedy powtarzać całą grę od nowa. Zapraszamy do skorzystania z poradnika do Dying Light 2!

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
  • Czas do zdobycia platyny: 100 – 120 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox1 x8 x48
  • Trofea online: TAK, 2 wymagają zagrania w trybie kooperacji
  • Minimalna liczba przejść: 1 z poradnikiem, 2 bez
  • Trofea możliwe do przeoczenia:
    • srebro Końskie zdrowie / Fit as a Fiddle
    • srebro Serce jak dzwon / Ironheart
    • braz Pochlebca / Boot Licker
    • braz Archiwista / Archivist
  • Zglitchowane trofea: Uważajcie na trofea związane z fabułą, wielu ludziom nie wpadają (w tym mi). Jest również kilka zadań pobocznych, z którymi są związane znajdźki, ale nie pojawiają się (trzeba się ratować trybem kooperacji).

UWAGA! Wraz z aktualizacjami, do gry zostały dodane nowe znajdźki. Poradnik był pisany w dniu premiery, więc nie zostały one objęte w filmiku czy na liście!

 

Wstępne wskazówki:

  • Koniecznie zaktualizujcie grę do minimum wersji 1.04, która poprawia znaczącą liczbę błędów oraz niedziałających pucharków. Nie zalecam grać bez patcha!
  • Róbcie regularnie kopię zapisu do chmury lub na pendrive. Chodziły słuchy, że gra lubi wywalić zapis, ale również warto mieć kopię, gdybyście coś pominęli w grze i mogli do tego wrócić. W przypadku PS5 warto wyłączyć automatyczną synchronizację (wystarczy ręcznie wrzucić zapis na chmurę).
  • Jak tylko zaczniecie grę, w prologu można pominąć jedną pamiątkę, która jest wymagana do trofeum braz Archiwista / Archivist. Jest to gazeta w domu, do którego wejdziecie na początku. Druga znajdźka, którą warto znaleźć to książka w kościele, który miniecie po drodze do miasta. Jednak nawet jak ją pominiecie to pojawi się później w otwartym świecie. Pominięcie gazety skutkuje nieuzyskaniem platyny i koniecznością powtarzania całej gry! W sumie po prologu powinniście mieć 3 pamiątki, 2 znalezione + 1 związana z fabułą:
    • Pamiątka: Artykuł z gazety – 11 października 2020 roku / Memento: Newspaper Article – October 11th, 2020 pomijalna znajdźka, którą znajdziecie na stole w domu!
    • Pamiątka: List – List pożegnalny / Memento: Letter – Goodbye Letter – związana z fabułą, nie do pominięcia.
    • Pamiątka: Raj utracony, księga IV / Memento: Paradise Lost, Book IV – znajduje się w kościele, gdy opuścicie budynek z radiostacją. W razie pominięcia pojawi się w otwartym świecie.
  • Zawsze jak traficie do pomieszczenia związanego z jakimś zadaniem, obowiązkowo przeskanujcie () każdy kąt. Wszelkie znajdźki oznaczone są zawsze złotą kropką, która jest miejscami naprawdę słabo widoczna, a do tego pokazuje się jedynie w obrębie skanu.
  • Przed ruszeniem fabuły dalej, zawsze zróbcie wszelkie zadania poboczne. Za niektóre z nich będziecie dostawać znajdźki, dlatego niezrobienie ich może spowodować, że NPC zniknie w późniejszym etapie gry, przez co nie znajdziecie wszystkich. Zadania poboczne są zawsze oznaczone wykrzyknikiem na mapie. W przypadku pominięcia czegokolwiek, musicie ratować się trybem kooperacji, gdzie dołączacie do kogoś kto robi wymagane zadanie. W kilku przypadkach, zadanie poboczne otrzymacie od NPC, który jest podświetlony na zielono po użyciu skanu i nie pojawia się nad nim wykrzyknik. Zawsze skanujcie miejscówki socjalne, gdzie jest dużo ludzi, szczególnie Bazar, Bar Rybie Oko oraz Fortecę Stróżów Prawa. 
  • Nie da się wbić w jednym przejściu trofeów srebro Końskie zdrowie / Fit as a Fiddle oraz srebro Serce jak dzwon / Ironheart. Dlatego musicie zaoszczędzić minimum 81 punktów Inhibitorów, aby móc zdobyć oba trofea w jednym podejściu! Najpierw zdobywacie punkty (niestety nie idzie to tak szybko), następnie robicie kopię zapisu do chmury lub na pendrive, wbijacie jedno trofeum, przywracacie zapis i wbijacie kolejne, po czym znów przywracacie i rozdajecie punkty po swojemu. Każdy Inhibitor może posiadać od 1 do 3 punktów (po zdobyciu zawsze będzie pokazane), do wbicia poziomu potrzebujecie 3 punktów, a w sumie możecie zdobyć 126 punktów, dlatego możecie zacząć oszczędzać nawet, gdy będziecie posiadać 45. Radzę jednak zacząć oszczędzać znacznie wcześniej, ponieważ w pewnym momencie fabuły, będziecie musieli podbić Wytrzymałość o 6 lub 9 punktów (w zależności ile już macie wbite obecnie). Do tego dochodzi problem z zebraniem wszystkich inhibitorów, przez co możecie nie zdobyć kilku ostatnich punktów. Ja zacząłem oszczędzać, gdy miałem wbity 4 poziom Zdrowia oraz 5 poziom Wytrzymałości. 
  • W trakcie gry, będziecie mieli 9 możliwości przypisania dzielnicy do jednej z dwóch frakcji. Musicie przypisać 7 dzielnic do jednej frakcji, aby nie pominąć trofeum braz Pochlebca / Boot Licker. Macie 2 frakcje takie jak Stróże Prawa / Peacemakers oraz Ocaleńcy / Survivors. Polecam przypisywać dzielnice do tych drugich, jako że związanie są z nimi niektóre zadania poboczne, za które otrzymacie znajdźki, jednak nawet jak przypiszecie drugiej frakcji, to znajdźki będą po prostu leżały w miejscu, gdzie byłby NPC od zadania.
  • Uważajcie na trofea fabularne! Obecnie wielu ludziom nie wpadają takie trofea jak braz Pierwszy strzał / First Shot czy braz Herzlich willkommen! / Herzlich Wilkommen! Twórcy obiecują jednak, że jak tylko to naprawią, to przy kolejnym logowaniu powinniście dostać te trofea z automatu, dlatego aktualizujcie grę jak tylko będzie taka możliwość. Nie traćcie czasu na powtarzanie gry bo nie ma to sensu.
  • Nie kupujcie broni czy innych przedmiotów u handlarzy, ponieważ większość rzeczy bez problemu znajdziecie na mapie. Jest trofeum, które wymaga uzbierania 1,000,000 monet, co jest bardzo wymagające grając normalnie. Warto dodać, że przedmioty w każdym miejscu zawsze pojawiają się ponownie (poza Inhibitorami), a bronie zawsze będą do 6 poziomu, dlatego warto regularnie odwiedzać kontenery GRE, w których są bardzo dobre rzeczy. Po dojściu do ostatniej zalanej dzielnicy, będziecie musieli otworzyć zatopione skrzynki, w których znajduje się najlepszy loot w grze (poziomy od 7 do 9), które można regularnie odwiedzać (reset skrzyni to mniej więcej 20 – 30 minut realnego czasu).
  • Nie korzystajcie z szybkiej podróży jeśli nie musicie. Mamy trofeum za przebiegnięcie 960km i do teraz nie wiadomo czy latanie na lotni/miotle jest zaliczane czy nie. Większość ludzi wbija ten pucharek blokując gałki na padzie i zostawiając biegającą postać w kółko na noc, w jakimś bezpiecznym miejscu. Dlatego jeśli będziecie wszędzie biegać z buta, macie pewność, że później będzie trochę mniej kilometrów do nabicia. To wciąż są chore sumy, ale jeśli można trochę odjąć to czemu nie.
  • Koniecznie zapoznajcie się z opisem trofeów związanych ze znajdźkami, takimi jak braz Archiwista / Archivist oraz braz Audiofil / Audiophile, aby wiedzieć na co uważać i zwracać uwagę! W przypadku graffiti nie da się niczego pominąć, także tutaj możecie spać spokojnie. W przypadku pamiątek oraz kaset, trzeba zwrócić uwagę na kilka zadań pobocznych. Wszystko opisałem w powyższych trofeach.
  • Zdobycie wisiorka Korek z Dev Roomu (Pokój deweloperów). Pokój ten odblokujecie dopiero po zrobieniu misji głównej „Audycja” / „Broadcast” w drugiej strefie miasta (jest możliwość dostać się tam bez kończenia tej misji, ale znacznie łatwiej, gdy ją zrobicie). By dostać się do pokoju, musicie zeskoczyć z wieżowca VNC na dach wieżowca obok, po czym wziąć kabel i podpiąć go piętro niżej, potem potwórzyć operację z kolejnymi kablami podpinając je coraz niżej aż w końcu znajdziecie się na piętrze, gdzie będą drzwi. Po wejściu do pokoju, będziecie musieli usiąść na każdej pufie, poduszce i fotelu aż na stole nie zacznie pojawiać się przedmiot (teczka). Po jej podnieseniu otrzymacie Wisiorek Korek, który daje +500 do wytrzymałości broni i można go zakładać w nieskończoność (czyli macie broń, która się nie zniszczy). W pokoju, gdzie jest łóżko, wystarczy posiedzieć na nim przez kilka minut, aż w końcu nie pojawi się teczka przed Wami, która dam kolejny przedmiot jakim jest wybuchowy palec.

Poniżej filmik jak dostać się do pokoju devów oraz odblokować przedmioty:

Krok po kroku:

KROK #1 – Podnieść wszystkie znajdźki w Prologu

To jest tak naprawdę Wasze najważniejsze zadanie w całej grze. Musicie podnieść jedną pamiątkę Newspaper Article – October 11th, 2020 / Artykuł z gazety – 11 października 2020 roku” w Prologu, która znajduje się w pierwszym domu, do którego traficie. Używając skanu, będzie nawet podświetlona na czerwono z ikonką lupy. Gdy podniesiecie Letter – Goodbye Letter / List – List pożegnalny”, który jest częścią fabuły, a wciąż nie będziecie mieć gazety, to musicie się wrócić, ponieważ już ją pominęliście. Ostatnią pamiątką w Prologu jest Paradise Lost, Book IV / Raj utracony, księga IV”, która znajduje się w kościele, który będziecie mijać, gdy już opuścicie budynek z radiostacją. W przypadku księgi, sprawa jest o tyle prosta, że nawet jak ją pominiecie, to pojawi się ona później w otwartym świecie. Mimo wszystko warto ją odhaczyć już na początki i mieć to z głowy. Po filmik ze wszystkimi pamiątkami i gdzie ich szukać zapraszam do opisu trofeum braz Archiwista / Archivist. Zapoznajcie się z jego opisem, ponieważ umieściłem tam również wszelkie zadania i znajdźki, które potencjalnie można pominąć.

 

KROK #2 – Eksploracja, zadania poboczne i oszczędzanie inhibitorów

Zanim ruszycie główne zadania fabularne, warto najpierw rozejrzeć się po okolicy czy ktoś nie oferuje jakiegoś zadania pobocznego. Przeważnie jest to wykrzyknik na mapie, ale zdarzają się przypadki, że zadanie poboczne odblokuje się dopiero po rozmowie z NPC. Takie postacie są podświetlone na zielono, gdy użyjecie skanu i przeważnie znajdują w miejscówkach socjalnych (Bazar, Bar Rybie Oko, Forteca Stróżów Prawa). Nim ruszycie fabułę dalej, warto przelecieć po każdej miejscówce, używać skanu i patrzeć, czy ktoś nie jest podświetlony. Pamiętajcie o tej zasadzie za każdym razem, gdy zrobicie główne zadanie, ponieważ wiele zadań pobocznych jest uzależnionych od aktualnego zadania głównego. Co do eksploracji to wiadomo, że im więcej odkryjecie na początku to później będziecie mieć mniej roboty, szczególnie z miejscami, które są wymagane do pucharków, jak chociażby wiatraki, laboratoria GRE, metro. itd. Nie zapomnijcie również o oszczędzaniu inhibitorów, aby móc wbić oba trofea srebro Końskie zdrowie / Fit as a Fiddle oraz srebro Serce jak dzwon / Ironheart w jednym przejściu. Będziecie potrzebować minimum 81 punktów inhibitorów, dlatego warto zacząć oszczędzać w miarę wcześnie. Ja zacząłem oszczędzać, gdy miałem 4 punkty Zdrowia oraz 5 punktów Wytrzymałości, co pozwoliło mi na w miarę bezproblemowe granie i przechodzenie kolejnych misji.

 

KROK #3 – Przypisanie 7 dzielnic jednej frakcji

Musicie pamiętać, że przy przejmowaniu każdej dzielnicy, musicie przydzielić 7 dzielnic do tej samej frakcji. Wszystkich dzielnic, które można przydzielić jest 9, dlatego nawet jak źle przypisaliście pierwsze dwie to jeszcze nic straconego. Nie ma znaczenia kogo wybierzecie, jako że zmiany są głównie kosmetyczne. Jednak wg informacji z sieci, wiele osób mówi, że warto wybierać Ocaleńców / Survivors, ponieważ związane są z nimi zadania poboczne, które mają w nagrodach znajdźki. Nawet jak wybierzecie Stróżów Prawa to nic straconego bo owe znajdźki powinny i tak pojawić się w miejscu, gdzie stałby NPC od zadania. Z pomocą zawsze przychodzi tryb kooperacji, gdzie można dołączyć do kogoś i spróbować ponownie znaleźć daną znajdźkę.

 

KROK #4 – Ukończenie fabuły + czyszczenie

Stosując się do wyżej wymienionych kroków oraz uważając na wszelkie zadania poboczne i pomijalne znajdźki, powinniście zmierzać do końca. Po znalezieniu wszystkiego nie pozostanie Wam nic innego jak nabicie 960km biegania. Na chwilę obecną wciąż nie wiadomo czy latanie na lotni lub miotle (element ukrytego wyzwania) jest wliczane do przebytego dystansu. Najgorsze jest to, że gra nie posiada żadnych statystyk oraz brak śledzenia postępu trofeów, więc nie wiadomo co działa. Póki co, ludzie blokują obie gałki na padzie, aby postać biegała w kółko i zostawiają ją tak na kilkanaście dobrych godzin w jakimś bezpiecznym miejscu (niektórzy dobijali tak nawet przez 30 godzin).

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Droga pielgrzyma</span> / <span>Pilgrim's Path

Droga pielgrzyma / Pilgrim's Path

Zdobądź wszystkie trofea. / Unlock every trophy.

Nieco irytująca platyna, głównie za sprawą bardzo źle zaprojektowanych znajdziek i ich rozmieszczenia. Spora część z nich może zostać pominięta jeśli nie jesteście uważni, a czasami nawet i to nie pomaga. Koniecznie zapoznajcie się z opisem trofeów związanych z pamiątkami i kasetami, żeby później uniknąć problemów. W razie czego można się ratować trybem kooperacji, ale przez jego obecny stan radziłbym to robić dopiero w ostateczności.

 

Ikona osiągnięcia: Ku nieznanemu</span> / <span>Into the Unknown
5

Ku nieznanemu / Into the Unknown

Dotrzyj do Villedor. / Reach Villedor.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Pierwszy strzał</span> / <span>First Shot
10

Pierwszy strzał / First Shot

Użyj inhibitora po raz pierwszy. / Use an Inhibitor for the first time.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Herzlich willkommen!</span> / <span>Herzlich Wilkommen!
5

Herzlich willkommen! / Herzlich Wilkommen!

Odwiedź Bazar. / Enter the Bazaar.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Nie wieżę</span> / <span>Under Pressure
10

Nie wieżę / Under Pressure

Aktywuj swoją pierwszą wieżę ciśnień. / Activate your first Water Tower.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Na tropie wroga</span> / <span>On the Trail of the Enemy
10

Na tropie wroga / On the Trail of the Enemy

Dowiedz się, gdzie przebywa Waltz. / Learn Waltz's location.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Światło w ciemności</span> / <span>Light in the Darkness
20

Światło w ciemności / Light in the Darkness

Aktywuj swoją pierwszą podstację elektryczną. / Activate your first Electrical Substation.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Wynocha z mojego domu!</span> / <span>Get Outta My House!
20

Wynocha z mojego domu! / Get Outta My House!

Pokonaj renegatów atakujących Rybie Oko. / Defeat the Renegades attacking the Fish Eye.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Gruz i popioły</span> / <span>Debris and Ashes
20

Gruz i popioły / Debris and Ashes

Dotrzyj do obserwatorium. / Reach the Observatory.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Usłyszą nas!</span> / <span>We Will Be Heard!
20

Usłyszą nas! / We Will Be Heard!

Napraw wieżę radiową. / Restore the radio broadcast tower.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Wspólniczka</span> / <span>Known Associate
20

Wspólniczka / Known Associate

Dowiedz się, gdzie przebywa Veronika Ryan. / Learn the whereabouts of Veronika Ryan.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: O krok od śmierci</span> / <span>Brush with Death
25

O krok od śmierci / Brush with Death

Obudź się po ataku rakietowym. / Wake up after the missile strike.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: W głąb</span> / <span>Going Down
25

W głąb / Going Down

Wejdź do windy w X13. / Enter the X-13 elevator.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Rodzina przede wszystkim</span> / <span>Family First
25

Rodzina przede wszystkim / Family First

Znajdź swoją siostrę. / Find your sister.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Twój świat, twoje zasady</span> / <span>Your World, Your Rules
50

Twój świat, twoje zasady / Your World, Your Rules

Ukończ grę z dowolnym zakończeniem. / Complete the game with any ending.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Służby miejskie</span> / <span>Municipal Services
15

Służby miejskie / Municipal Services

Odblokuj wszystkie obiekty. / Assign all Facilities.

Wszystkich obiektów do odblokowania mamy 7 sztuk. Są to głównie wieże ciśnień oraz stacje elektryczne . W każdym obiekcie musicie wykonać jakieś czynności, aby ją odblokować. W przypadku wieży trzeba przedostać się na samą górę i przekręcić zawór, zaś w stacjach elektrycznych, musicie przełączać przewody zasilające, aby uruchomić windę, która zabierze Was do pokoju z panelem kontrolnym stacji. W obiektach często znajdują się pamiątki oraz kasety, ale bez obaw, nawet po ich przejęciu będą one wciąż dostępne w środku, znika jedynie standardowy loot, jeśli nie podnieśliście go przed przejęciem danego obiektu.

Dzielnice, które zawierają obiekty do przejęcia:

  • Horseshoe
  • Houndfield
  • Downtown
  • Garrison
  • Muddy Grounds
  • Saint Paul Island
  • Lower Dam Ayre

Poniżej filmik ze wszystkimi obiektami oraz jak je przejmować:

Ikona osiągnięcia: Wejście do tunelu</span> / <span>Tunnel Entrance
15

Wejście do tunelu / Tunnel Entrance

Aktywuj swoją pierwszą stację metra. / Activate your first Metro Station.

Czytaj opis trofeum: srebro Mapa metra / Tube Map

Ikona osiągnięcia: Mapa metra</span> / <span>Tube Map
25

Mapa metra / Tube Map

Aktywuj wszystkie stacje metra. / Activate all Metro Stations.

Wszystkich stacji metra jest 9 sztuk i oznaczone są ikonką – . Przejęcie każdej zalecam robić w nocy, szczególnie jeśli nie macie naprawdę dobrych broni. Robiąc to w dzień, na pewno traficie na kilku Volatile/Przemieniec, którzy zabiją Was jednym lub dwoma uderzeniami. Każda stacja wymaga zejścia do pomieszczenia z zasilaniem, gdzie trzeba następnie zjechać windą i włączyć kilka generatorów (niektóre stacje metra nie wymagają tego). Po aktywacji następuje przejęcie stacji i możecie jej używać jako punktu szybkiej podróży (należy najechać na stację na mapie i przytrzymać ). Podobnie jak w przypadku obiektów, po przejęciu stacji, cały loot którego nie podnieśliście znika (poza ewentualnymi znajdźkami).

Dzielnice, które zawierają stacje metra do przejęcia:

  • Houndfield
  • Trinity
  • Downtown
  • The Wharf
  • Garrison
  • New Dawn Park
  • Muddy Grounds
  • Saint Paul Island
  • Lower Dam Ayre

 

Poniżej filmik z przejęciem wszystkich stacji:

Ikona osiągnięcia: Sancho Pansa</span> / <span>Sancho Panza
15

Sancho Pansa / Sancho Panza

Aktywuj swój pierwszy wiatrak. / Activate your first Windmill.

Czytaj opis trofeum: braz Don Kichot / Don Quixote

Ikona osiągnięcia: Bilety do kontroli!</span> / <span>Tickets, Please!
5

Bilety do kontroli! / Tickets, Please!

Wykorzystaj stację metra do szybkiej podróży. / Use a Metro Station to Fast Travel.

Po przejęciu pierwszej stacji metra, na mapie pokaże się Wam ikonka z zielonym metrem i białymi strzałeczkami obok (). Teraz wystarczy włączyć mapę, najechać na nią kursorem i przytrzymać aby się do niej przenieść. Po pojawieniu się na stacji, powinniście od razu dostać trofeum.

Ikona osiągnięcia: Don Kichot</span> / <span>Don Quixote
15

Don Kichot / Don Quixote

Aktywuj wszystkie wiatraki. / Activate all Windmills.

Wszystkich wiatraków mamy 17 sztuk, oznaczone są rzecz jasna ikonką wiatraka – . Każdy z nich wymaga wejścia na samą górę i aktywowania zasilania. Przy podejściu do wiatraka, pokaże się on na mapie, po czym możecie zobaczyć jakie są wymagane minimalne statystyki zwinności, aby móc wejść na górę. Czasami można to ominąć przy wykorzystaniu lotni i wyższego budynku obok, albo próbować z minimalnie mniejszą zwinnością. Część wiatraków aktywuje głównie schron dla nas i możliwość przespania się, ale są też takie, które aktywują całe osiedla dla dominującej frakcji w danej dzielnicy.

Dzielnice, które zawierają wiatraki do przejęcia:

  • Houndfield – 2 wiatraki
  • Trinity – 2 wiatraki
  • Horseshoe – 2 wiatraki
  • Quarry End – 1 wiatrak
  • Downtown – 2 wiatraki
  • Garrison – 3 wiatraki
  • The Wharf – 1 wiatrak
  • Muddy Grounds – 1 wiatrak
  • Saint Paul Island – 2 wiatraki
  • Lower Dam Ayre – 1 wiatrak

 

Poniżej filmik z wszystkimi wiatrakami:

Ikona osiągnięcia: Nie umiesz czytać?</span> / <span>Can't You Read the Signs?
15

Nie umiesz czytać? / Can't You Read the Signs?

Zbierz wszystkie inhibitory ukryte w budynkach kwarantanny GRE. / Collect all Inhibitors hidden in GRE Quarantines.

W grze jest 6 budynków kwarantanny GRE i oznaczone są na mapie taką ikonką – .  Można je robić w dzień lub w nocy, jednak zdecydowanie zalecam noc, jako że wtedy są tam znacznie łatwiejsi przeciwnicy. Każdy budynek zaczynamy tak samo, czyli od wejścia na dachu i przeczesujemy kolejno każde piętro aż do parteru. Zawsze są 3 piętra, gdzie na 3 i 2 znajdziemy po jednym inhibitorze, a na parterze (ostatnia skrzynka) zawsze są 2 inhibitory. W budynkach jest spora liczba zombiaków, także zawsze upewnijcie się, że macie mocne bronie + apteczki + inhalatory odnawiające odporność na noc oraz wytrychy, jako że sporo drzwi jest tutaj zamkniętych. Przeczesujcie każdy kąt, ponieważ w budynkach leży sporo dobrego lootu do craftingu i nie tylko. Budynek zostanie zaliczony w momencie, gdy zdobędziecie ostatnie inhibitory na parterze. Uważajcie również na czas, jeśli w trakcie pobytu w budynku zmieni się noc na dzień (i odwrotnie) to przeciwnicy odnowią się + dojdą znacznie silniejsze wersje, przez co będziecie musieli przedzierać się przez nich raz jeszcze. Warto dodać na koniec, że zawsze w pierwszym pokoju ze skrzynką z inhibitorem (3 piętro) będzie kaseta z nagraniem dr Kasumi.

Dzielnice, które zawierają budynki GRE do przejęcia:

  • Houndfield
  • Horseshoe
  • Downtown
  • The Wharf
  • Saint Paul Island
  • Lower Dam Ayre

 

Poniżej filmik z wszystkimi budynkami:

Ikona osiągnięcia: Masz coś ciekawego?</span> / <span>Find Anything Interesting?
15

Masz coś ciekawego? / Find Anything Interesting?

Znajdź wszystkie zrzuty. / Open all Airdrops.

Znajdziemy 26 zrzutów, które oznaczone są ikonką spadochronu – . Większość z nich zawsze znajduje się na dachach wysokich budynków oraz wieżowców. Jeśli widzicie znak zapytania na dachu, to na pewno jest to zrzut. Dostanie się do nich zawsze wymaga pokonania szeregu przeszkód i odpowiedniego poziomu zwinności. W drugiej dzielnicy, koniecznie musicie najpierw odblokować dostęp do Wieżowca VCN (misja fabularna „Audycja” / „Broadcast”), z którego będziecie mogli przelatywać lotnią na sąsiednie budynki. Wyjątkiem jest ostatnia dzielnica, która wstępnie jest zalana i skrzynki znajdują się pod wodą. Skrzynki w tej dzielnicy zawierają najlepszy sprzęt w grze (od poziomu 7 do 9) i jak tylko będziecie mieć do nich dostęp, możecie je regularnie farmić, aby znaleźć jak najlepsze bronie i ubranka. W zalanej dzielnicy znajduje się aż 12 zrzutów, także jest co przeszukiwać. Skrzynki odnawiają się mniej więcej co 20 – 30 minut realnego czasu.

Dzielnice, które zawierają zrzuty do przejęcia:

  • Houndfield – 1 zrzut
  • Horseshoe – 2 zrzuty
  • Downtown – 3 zrzuty
  • Garrison – 3 zrzuty
  • New Dawn Park – 1 zrzut
  • Saint Paul Island – 1 zrzut
  • Lower Dam Ayre – 2 zrzuty
  • Newfound – 1 zrzut
  • Zalana dzielnica – 12 zrzutów (pod wodą)

 

Poniżej filmik ze wszystkimi zrzutami:

Ikona osiągnięcia: To nie było takie trudne, co?</span> / <span>It Wasn't That Hard, Was It?
15

To nie było takie trudne, co? / It Wasn't That Hard, Was It?

Pokonaj swoją pierwszą anomalię GRE. / Defeat your first GRE Anomaly.

Czytaj opis trofuem: srebro Upiory / Revenants

Ikona osiągnięcia: Upiory</span> / <span>Revenants
25

Upiory / Revenants

Pokonaj wszystkie anomalie GRE. / Defeat all GRE Anomalies.

Znajdziemy 12 Anomalii GRE, które oznaczone są ikonką trupiej czaszki  i można je zrobić tylko i wyłącznie w nocy (w dzień nikogo tam nie ma). Na terenie każdej z nich znajduje się Revenant/Upiór, którego musicie pokonać. Jest on bardzo szybki i wypuszcza z siebie trujące ładunki. Na arenie macie sporo pomocy do przemieszczenia się, jak liny, drążki, odskocznie, itd. Cały czas musicie za nim biegać, ponieważ będzie przywoływać zwykłe zombiaki, do momentu aż nie padnie. Warto czasami rzucić jedną lub dwie butle gazowe w tłum, dzięki czemu będziecie mieć więcej miejsca na poruszanie się. Nigdy nie miałem z tym przeciwnikiem większych problemów, a jak macie jakąś naprawdę dobrą broń to przeważnie wystarczy kilka machnięć i po sprawie. Po zabiciu go, musicie wejść do kontenera ze skrzynią z inhibitorami i otworzyć ją, dopiero wtedy anomalia zostanie zaliczona.

Dzielnice, które zawierają Anomalie GRE:

  • Houndfield – 1 anomalia
  • Trinity – 1 anomalia
  • Quarry End – 1 anomalia
  • Downtown – 1 anomalia
  • The Wharf – 1 anomalia
  • Garrison – 2 anomalie
  • Lower Dam Ayre – 2 anomalie
  • Saint Paul Island – 1 anomalia
  • Newfound – 1 anomalia
  • Poza miastem – 1 anomalia

 

Poniżej filmik ze wszystkimi anomaliami GRE:

Ikona osiągnięcia: Płonąca flaga</span> / <span>Flag Burning
15

Płonąca flaga / Flag Burning

Oczyść swój pierwszy obóz bandytów. / Clear your first Bandit Camp.

Czytaj opis trofeum: srebro Czyściciel / Ban Hammer

Ikona osiągnięcia: Czyściciel</span> / <span>Ban Hammer
25

Czyściciel / Ban Hammer

Oczyść wszystkie obozy bandytów. / Clear all Bandit Camps.

Obozów bandytów mamy w grze jedynie 4 sztuki, które są oznaczone ikonką flagi – . Przejęcie obozu wygląda dokładnie tak jak w innych grach tego typu, czyli musicie zabić głównego dowódcę, a następnie postawić flagę. Możecie to zrobić po cichu lub w stylu rambo, wybór jest Wasz i nie ma on żadnego wpływu na rezultat. Zanim jednak to zrobicie, zalecam przeczesać cały obóz, ponieważ często można tutaj znaleźć bardzo dobry loot (szczególnie w zamkniętych szopach). Po przejęciu obozu, cały standardowy loot znika, ale znajdźki zostają, więc nie musicie się stresować. Pierwszy obóz przejmiecie w trakcie jednej z misji fabularnych, dopiero potem odblokują się kolejne.

Dzielnice, które zawierają obozy bandytów:

  • Horseshoe
  • Downtown
  • Garrison
  • Lower Dam Ayre
Ikona osiągnięcia: Pierwsze koty za płoty</span> / <span>You Never Forget Your First...
5

Pierwsze koty za płoty / You Never Forget Your First...

Wytwórz swój pierwszy przedmiot. / Craft your first item.

Fabularne

Trofeum wpadnie już na samym początku gry, w trakcie prologu. Będziecie musieli wytworzyć opatrunek z miodu oraz rumianku, który jest częścią pierwszego zadania fabularnego. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: A więc tak to działa!</span> / <span>Oh, So This Is How It Works!
5

A więc tak to działa! / Oh, So This Is How It Works!

Zmodyfikuj swoją broń po raz pierwszy. / Modify your weapon for the first time.

Czytaj opis trofeum: braz Modder / Modder

Ikona osiągnięcia: Prawdziwych przyjaciół…</span> / <span>A Friend in Need...
15

Prawdziwych przyjaciół… / A Friend in Need...

Pomóż 50 ocaleńcom podczas spotkań. / Help 50 survivors in Encounters.

Co jakiś czas na radarze u góry ekranu będzie pojawiać się niebieska ikonka – , która oznacza że w pobliżu jest jakieś wydarzenie. Może to być przejęcie skrzyni od bandytów, powstrzymanie złodzieja lub uratowanie kogoś. To jaki event wylosowało dowiecie się dopiero, gdy się do niego zbliżycie, obok ikonki pokaże się wtedy napis (Was interesuje Rescue/Ratunek). W tym wypadku interesuje Was głównie uratowanie kogoś, resztę możecie odpuścić tak naprawdę. Ratowanie ma kilka wersji, albo trzeba będzie zabić grożących bandytów, odciąć klatkę przypiętą do lampy lub uratowanie kogoś wręczając mu opatrunek lub inhalator. Każde z tych wydarzeń ratujących kogoś jest wliczane do trofeum, także jak tylko widzicie tę ikonkę na górze ekranu, od razu do niej biegnijcie.

Przykładowy event związany z uratowaniem kogoś.
Ikona osiągnięcia: Mistrz parkouru</span> / <span>Parkour Master
25

Mistrz parkouru / Parkour Master

Osiągnij maksymalną sprawność w parkourze. / Achieve maximum Parkour Proficiency.

Poziom doświadczenia parkour nabijacie poprzez wykonywanie wszelkich akrobacji, używania go walce oraz kończąc wyzwania czy zaliczając zadania główne i poboczne. Wykonując czynności parkour w nocy, poziom doświadczenia jest liczony wtedy podwójnie (ten z zadań czy wyzwań jest liczony normalnie). Wraz z każdym poziomem, będziecie mogli odblokować kolejną w drzewku. Każda umiejętność ma jakieś wymagania, aby móc ją odblokować, np. odpowiedni poziom zwinności czy posiadanie poprzedniej, która jest z nią powiązana. Po najechaniu na ikonkę pojawi się informacja jakie są wymagania, aby móc ją zakupić. Możecie również sprawdzić aktualny poziom doświadczenia i ile Wam brakuje do kolejnego najeżdżając na ikonkę z punktami parkour. Wszystkich umiejętności parkour jest 24. Jako, że gra mocno opiera się na używaniu parkour, odblokujecie wszystkie skille jeszcze przed końcem gry, o ile staracie się robić wszystko co tylko macie na mapie. W przypadku, gdybyście już zrobili wszystko na mapie oraz ukończyli główny wątek, możecie dołączyć do kogoś w kooperacji i robić zadania u niego (wciąż znacznie szybsza opcja niż bieganie po nocy).

Drzewo umiejętności parkour.
Ikona osiągnięcia: Mistrz walki</span> / <span>Combat Master
25

Mistrz walki / Combat Master

Osiągnij maksymalną sprawność w walce. / Achieve maximum Combat Proficiency.

Podobnie jak w przypadku pucharka powyżej, poziom doświadczenia w walce będziecie nabijać w trakcie walki, blokowania, kontrowania, wypełniania zadań czy kończenia wyzwań. Walcząc w nocy, będziecie dostawać podwójne punkty walki. Wszystkich umiejętności walki jest 24. Wraz z każdym poziomem, będziecie mogli odblokować kolejną w drzewku. Każda umiejętność ma jakieś wymagania, aby móc ją odblokować, np. odpowiedni poziom walki czy posiadanie poprzedniej, która jest z nią powiązana. Po najechaniu na ikonkę pojawi się informacja jakie są wymagania, aby móc ją zakupić. Możecie również sprawdzić aktualny poziom doświadczenia i ile Wam brakuje do kolejnego najeżdżając na ikonkę z punktami walki. Osobiście musiałem dobić 2 poziomy po zrobieniu dosłownie wszystkiego co tylko można w grze, więc zrobiłem to robiąc zadania w trybie kooperacji z losowymi osobami (im dalsze zadania w fabule robicie, tym więcej punktów będziecie dostawać, dlatego nie warto dołączać do osób, które dopiero zaczynają grę).

Drzewko umiejętności walki.
Ikona osiągnięcia: Pochlebca</span> / <span>Boot Licker
15

Pochlebca / Boot Licker

Osiągnij przynależność miasta na poziomie 7 dla dowolnej frakcji. / Reach City Alignment 7 for any faction.

Możliwe do przeoczenia

UWAGA: Trofeum można pominąć, jeśli źle przypiszecie frakcje! 

Wraz z progresem fabuły, będziecie mogli przypisywać przejęte dzielnice do jednej z dwóch frakcji – Służby Porządkowe lub Ocaleńcy. Musicie przypisać 7 dzielnic do jednej i tej samej frakcji, nie ma znaczenia której. Wybór frakcji ma głównie znacznie w kwestii ułatwień w mieście (SP dają pułapki na zombie, a Ocaleńcy ułatwienia do parkour) oraz kilku zadań pobocznych. Ogólnie warto wybierać Ocaleńców, ponieważ mają kilka zadań pobocznych związanych ze znajdźkami, ale teoretycznie nawet jak wybierzecie SP, to te znajdźki powinny być w miejscu, gdzie stałby NPC z zadaniem (ale w tej grze różnie bywa).

W przypadku, gdybyście źle przypisali frakcje i trofeum Wam nie wpadło, możecie dołączyć do kogoś w trybie kooperacji, kto ma przypisane dzielnice do jednej frakcji. W menu wyboru gier, wystarczy najechać na jedną z nich i w prawym górnym rogu powinien się pokazać status zajęcia dzielnic. Po wejściu i wyjściu z takiej sesji powinniście dostać trofeum.

 

Ikona osiągnięcia: Milioner nie z przypadku…</span> / <span>Who Wants To Be a...
15

Milioner nie z przypadku… / Who Wants To Be a...

Zbierz 1 milion w walucie Starego Świata. / Collect 1,000,000 in Old World Money.

Monety będziecie podnosić praktycznie wszędzie, po poległych zombiakach czy bandytach, za wykonywanie zadań, sprzedając sprzęt, itd. Uzbieranie 1,000,000 to bardzo długie zadanie, ponieważ nawet nie kupując nic poza ulepszeniami do craftingu, skończyłem grę mając około 300,000 monet. Jest kilka sposobów, żeby nieco przyspieszyć ich zbieranie, ale wymagają one trybu kooperacji oraz partnera, który nam pomoże. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że poniżej opisana metoda zostanie naprawiona i trzeba będzie szukać innych. Najważniejsze to nie kupujcie żadnych broni czy pancerza w sklepach, kosztują dużo i nie ma to sensu bo znacznie lepszy sprzęt znajdziecie w trakcie normalnego grania. Najlepiej kupować tylko i wyłącznie ulepszenia do craftingu oraz naszych narzędzi (lotnia, latarka, hak). Poza tym chomikujcie ile się tylko da.

 

  • Metoda #1 – solo

Ta metoda wymaga zbierania jak najlepszego sprzętu i sprzedawania go. Taki sprzęt znajdziecie głównie w skrzyniach na zatopionym terenie. Jest tam 12 skrzyń, w których będzie sprzęt od 7 do 9 poziomu (jest to losowe co dostaniecie). Po zebraniu wszystkiego udajecie się do sklepiku i sprzedajecie jak leci. Minus jest taki, że trwa to długo, a zawartość skrzyń odnawia się co mniej więcej 20 – 30 minut. Plus, że tej metody nie załatają ponieważ jest to część gry i zawsze będzie dostępna. Skrzynie są dostępne jak tylko dostaniecie się do tego terenu, więc możecie je odwiedzać regularnie jeszcze w trakcie robienia misji fabularnych i na bieżąco sprzedawać.

 

  • Metoda #2 – tryb kooperacji

Będziecie potrzebować dodatkowej osoby, aby wykonać poniższą czynność, ale jest znacznie szybsza niż Metoda #1. Przede wszystkim warto mieć jakiś wartościowy przedmiot na sprzedaż w ekwipunku, jak smartfon, morfinę czy kryształ. Teraz ustawiacie się razem w jakimś spokojnym miejscu i jeden z Was wyrzuca ten przedmiot na podłogę. Teraz najważniejsza część, musicie go podnieść w tym samym momencie, aby go zduplikować. Najlepiej niech jeden odlicza, a drugi dostosuje swoje tempo do tego odliczania. Udana operacja skutkuje tym, że oboje podniesiecie przedmiot w tym samym momencie. Teraz wyrzucanie ponownie podniesiony przedmiot, drugi go podnosi, żeby podwoić jego ilość i powtarzacie operację. Można tak robić z praktycznie każdym przedmiotem w grze, więc możecie sobie zduplikować co tylko chcecie, od broni poprzez materiału do craftu, czy trofea z zombiaków.

W razie gdyby naprawili powyższą metodę, spróbujcie wpisać na YouTube frazę „Dying Light 2 duplication glitch” i szukać najnowszych materiałów, które działają na obecnym patchu. Ludzie zawsze coś znajdą, także nie powinniście mieć problemu z tym trofeum.

Ikona osiągnięcia: Człowiek z misją</span> / <span>Man On a Mission
25

Człowiek z misją / Man On a Mission

Poznaj wszystkie potencjalne obiekty westchnień w ramach Sparkera. / Meet all your Sparker love interests.

Najpierw musicie rozpocząć zadanie poboczne o nazwie „Swat” / „Matchmaker”, które znajdziecie w rejonie Trinity (zaraz przy wschodniej granicy z dzielnicą z Horseshoe, w osadzie Ocaleńców). Zadanie będzie dostępne po ukończeniu głównej misji fabularnej „Nalot” / „The Raid”. Gdy już je zaczniecie, zróbcie co trzeba, aby je ukończyć, po czym dostaniecie pamiątkę „Karta randkowa Aidena”. Teraz co jakiś czas wracajcie do tej miejscówki i będą pojawiać się tutaj NPC, które będą chciały się z Wami umówić lub po prostu Was poznać. Musicie pogadać z 3 takimi osobami (Juliet, Vinnie, Maya). Można to zrobić nawet po ukończeniu gry, a jeśli ktoś się nie pojawia to prześpijcie się kilka nocy lub zrestartujcie grę.

W tym miejscu zaczniecie zadanie oraz będziecie spotykać kolejne osoby.
Ikona osiągnięcia: Ultramaraton</span> / <span>Ultramarathon
15

Ultramaraton / Ultramarathon

Pokonaj minimum 960 kilometrów. / Travel at least 960km.

Niestety w grze nie ma licznika przebytych kilometrów, co gorsza wciąż nie wiadomo czy zaliczane jest latanie na lotni lub miotle (jeśli zrobiliście glitch). Dlatego nie pozostaje mi nic innego jak zalecić Wam, aby wszędzie biegać na nogach, tam gdzie tylko możecie. Nie korzystajcie z szybkiej podróży tylko zawsze biegnijcie do celu. Dzięki temu skrócicie trochę czasu ogromnego grindu, jaki trzeba będzie robić po ukończeniu gry. Najpierw zróbcie wszystkie inne trofea zanim przystąpicie do tego, bo na pewno będzie ono Waszym ostatnim. Wg informacji z neta, po ukończeniu gry i zrobieniu dosłownie wszystkiego, mamy przebytych około 300 km (albo i mniej).

Jedyna metoda to grind afk, czyli blokujecie gałki na padzie tak, aby postać biegała cały czas w kółko, najlepiej w bezpiecznym miejscu, aby nic się jej nie stało (polecam plac zaraz przed wejściem do wieżowca VCN). Koniecznie musicie również ustawić w opcjach grę single player. Jeśli będziecie w grze publicznej lub jakiejkolwiek, która wymaga online, gra będzie się pauzować co kilka minut, dlatego musicie być w trybie solo. Po zablokowaniu pada i upewnieniu się, że postać biega w kółko w grze solo, nie pozostaje nic innego jak zostawić grę na długie godziny. U mnie zrobienie tego trofeum zajęło około 30 godzin biegania w kółko…

Ikona osiągnięcia: Po upadku</span> / <span>After the Fall
15

Po upadku / After the Fall

Upadnij z łącznej wysokości 10 944 metrów. / Fall from a combined height of at least 10,994 meters.

W przeciwieństwie do trofeum powyżej, to wpada relatywnie szybko, więc nie trzeba się na nim specjalnie skupiać. Liczone są wszelkie upadki czy zeskoki, czy to z samochodu, albo najwyższego wieżowca VCN. Nie musicie nawet przeżyć skoku, liczy się po prostu sama ilość przebytych metrów w dół. Trofeum wpadło mi jeszcze będą w pierwszej strefie i początkowych zadaniach fabularnych, także nie ma sensu się tutaj rozpisywać. Grajcie normalnie i na pewno wpadnie samo.

Ikona osiągnięcia: Dobranoc i powodzenia</span> / <span>Good Night & Good Luck
15

Dobranoc i powodzenia / Good Night & Good Luck

Przeżyj swoją pierwszą noc. / Survive your first night.

Musicie dożyć do końca nocy, bez korzystania z łóżka. Możecie siedzieć cały czas w schronie czy innym bezpiecznym miejscu, ale nie możecie przeskakiwać w czasie (jedynie w trakcie dnia, żeby rozpocząć noc). Wiele razy będziecie grać w nocy, także trofeum wpadnie samo, zapewne już na początku gry.

Ikona osiągnięcia: Nietykalny</span> / <span>Can't Touch This!
15

Nietykalny / Can't Touch This!

Zabij 20 przeciwników z rzędu bronią do walki wręcz, nie odnosząc przy tym obrażeń. / Kill 20 enemies in a row with melee weapons without taking damage.

Poczekajcie z tym trofeum, aż zdobędziecie topowe bronie, które zabijają wszystkich jednym uderzeniem (bardzo możliwe, że wpadnie Wam to wcześniej w trakcie normalnego grania). Warto też to zrobić przed ukończeniem wątku głównego, ponieważ wtedy następuje skalowanie przeciwników i są znacznie twardsi do ubicia. Najlepiej udać się do zalanej strefy po jakąś broń z 9 poziomu, wrócić do jednej z początkowych stref i zabić 20 przeciwników bez odnoszenia obrażeń.

 

Ikona osiągnięcia: Nocny łowca</span> / <span>Night Hunter
15

Nocny łowca / Night Hunter

Zabij przemieńca. / Kill a Volatile.

Przemieniec/Volatile pojawia się zawsze w nocy, gdy osiągniecie 4 poziom pościgu lub udacie się w trakcie dnia do budynku GRE lub stacji metra. Haczyk jest taki, że jest to jeden z najtrudniejszych przeciwników w grze. Są bardzo szybkie i potrafią Was zabić jednym lub dwoma uderzeniami. Na początku gry radziłbym ich unikać. Dopiero jak zdobędziecie bardzo dobre bronie (najlepiej z zalanych terenów, gdzie możecie znaleźć broń na 9 poziomie) oraz latarkę UV (dostaniecie ją w trakcie zadania fabularnego w drugiej strefie, ulepszcie ją na maxa) można zacząć myśleć o polowaniu na nich. Koniecznie używajcie latarki UV do chwilowego ogłuszenia ich, dzięki czemu możecie zadać kilka ciosów, a gdy zobaczycie, że znowu zaczyna atakować, znów błyskacie latarką i powtarzacie procedurę. Przede wszystkim nie panikujcie w trakcie walki, obserwujcie co robi i jak tylko zacznie szarżę w Waszą stronę to używacie latarki UV. Później w grze będziecie ich zabijać bez większych problemów, jednak na początku zalecam ich unikać.

Volatile w akcji.
Ikona osiągnięcia: Śmierć z daleka</span> / <span>Death From Afar
15

Śmierć z daleka / Death From Afar

Zabij spluwacza, używając broni dystansowej. / Kill a Spitter using a ranged weapon.

Przechadzając się w nocy po ulicach miasta, regularnie napotkacie takie zombiaki jak Wyjec / Howler czy Spluwacz / Spitter. Ten drugi charakteryzuje się tym, że będzie pluł w Waszą stronę kwasem. Wygląda jak zwykłe zombie, tyle że na jego ciele jest pełno pęcherzy z kwasem. Bardzo łatwo go ubić bo przeważnie stoi w jednym miejscu i tylko pluje. Musicie jednak to zrobić przy pomocy broni dystansowej, czyli łuk lub kusza. Ustawcie się w miejscu, żeby móc spokojnie w niego strzelać i jak tylko padnie od strzały lub bełtu, dostaniecie trofeum.

Poległy spluwacz.
Ikona osiągnięcia: Solarium</span> / <span>Tanning Salon
15

Solarium / Tanning Salon

Użyj latarki UV, by osłabić wirala. / Use the UV Flashlight to kill a Viral.

Opis trofeum (szczególnie angielski) jest trochę niejasny, ponieważ chodzi o zabicie zwykłego zombiaka, który został osłabiony przy pomocy latarki UV (dostaniecie ją w trakcie jednego z zadań fabularnych w drugiej strefie, koniecznie ulepszcie ją na maxa). Można to zrobić w dowolnym miejscu na mapie, także gdzie to zrobicie to Wasz wybór. Nie ma znaczenia czy zrobicie to w dzień czy w nocy. Zwykłe zombiaki kręcą się dosłownie wszędzie, także gdy już jakiegoś namierzycie, to musicie razić go latarką UV do momentu aż nie klęknie na ziemi. Gdy to zrobi, od razu wykańczacie go zwykłą bronią i gotowe.

 

Filmik:

Ikona osiągnięcia: Lek na ból głowy</span> / <span>Terminal Headache
15

Lek na ból głowy / Terminal Headache

Wykonaj 50 strzałów w głowę, używając broni dystansowej. / Perform 50 headshots with a ranged weapon.

Najprościej i najszybciej zrobicie to w trakcie jednego z Wyzwań Walki, które znajdziecie w dzielnicy Saint Paul Island. Wyzwanie to polega na zabiciu określonej ilości przeciwników przy pomocy łuku, który dostajecie na starcie. Wystarczy cały czas zabijać ich strzałami w głowę aż nie wpadnie trofeum. Macie bardzo dużą liczbę strzał, także bez problemu Wam starczy. W razie czego możecie powtarzać to wyzwanie bez końca.

Wyzwanie Walki związane z łukiem.
Ikona osiągnięcia: Żółw!</span> / <span>Slowpoke!
15

Żółw! / Slowpoke!

Utrać maksymalny poziom pościgu. / Lose the maximum level of Chase.

W trakcie podróżowania po mieście w nocy, często traficie na Wyjca / Howler, który po zobaczeniu Was rozpocznie pościg (można go bardzo szybko ubić, żeby tego nie robił). Pościg ma 4 poziomy i rosnę one w miarę upływu czasu, im dłużej uciekacie tym wyższy poziom będzie wskakiwał. Musicie być cały czas w zasięgu zombiaków, bo jak tylko uciekniecie za daleko to pasek zacznie migać na szaro, po czym przestaną Was ścigać i trzeba będzie zaczynać całą procedurę od nowa. Warto kręcić się niedaleko jakiegoś schronu, żeby w razie czego móc skorzystać z lamp UV i nieco spowolnić pościg. Innym dobrym sposobem jest zaczęcie pościgu i wejść do wody, dzięki czemu zombiaki Was nie dosięgną, ale cały czas będzie aktywny pościg. Jak tylko dobijecie do 4 poziomu, możecie uciec do schronu bądź dać się zabić. Każdy sposób działa.

 

Ikona osiągnięcia: W kupie raźniej</span> / <span>Being All Social
15

W kupie raźniej / Being All Social

Dołącz do rozgrywki w trybie współpracy. / Join a co-op session.

Trofeum Online

Dołączacie do losowej gry kooperacyjnej i trofeum jest Wasze.

Ikona osiągnięcia: To się nazywa praca zespołowa!</span> / <span>That's Teamwork!
15

To się nazywa praca zespołowa! / That's Teamwork!

Zabij 100 wrogów podczas rozgrywki z przynajmniej 2 innymi osobami. / Kill 100 enemies while playing with at least 2 other players.

Trofeum Online

Trofeum może być trochę mylące, ponieważ będąc w sesji kooperacji, to Wy musicie zabić 100 wrogów, a nie wszyscy razem. Nie trzeba tego robić za jednym posiedzeniem, można to zrobić spokojnie w kilku sesjach. Najlepiej jest zebrać się w kilku graczy, rozpocząć noc i ustawić blisko wejścia do któregoś metra. Jeden z graczy rozpoczyna pościg i zwabia wszystkich do Was. Teraz tylko siekacie kolejnych zgniłków aż nie wpadnie trofeum. W przypadku 4 poziomu pościgu, będą wyskakiwać Volatile, więc koniecznie miejcie pod ręką latarkę UV, żeby ich nieco spowolnić i spokojnie zabić.

 

Ikona osiągnięcia: Błyskawiczny refleks</span> / <span>Lightning Reflexes
15

Błyskawiczny refleks / Lightning Reflexes

Wykonaj Doskonały Blok 10 razy z rzędu, nie odnosząc przy tym obrażeń. / Perform a Perfect Block 10 times in a row without taking damage.

Można to zrobić już na samym początku gry, gdy będziecie walczyć po raz pierwszy z bandytami w stacji metra. W trakcie tej walki będziecie przechodzić samouczek, który nauczy Was podstawowych ruchów oraz blokowania ataków. Ataki blokujecie przyciskiem , a żeby wykonać perfekcyjny blok, musicie to zrobić w ostatnim możliwym momencie. Udany blok charakteryzuje się spowolnieniem czasu oraz ogłuszeniem przeciwnika na kilka sekund. By zrobić tutaj trofeum, nie zabijajcie go tylko poczekajcie aż znowu Was zaatakuje. Powtarzacie procedurę 10 razy i gotowe. Można to zrobić w dowolnym miejscu na mapie, trzeba tylko pamiętać, żeby zostawić sobie jednego bandytę i wyczyścić teren z ewentualnych zombiaków, aby nikt Wam nie przeszkadzał.

Filmik:

Ikona osiągnięcia: Modder</span> / <span>Modder
15

Modder / Modder

Zmodyfikuj swoje bronie przynajmniej 50 razy. / Modify your weapons at least 50 times.

Bronie, które można modyfikować muszą posiadać dodatkowe sloty na mody. Przeważnie na ikonce danej broni macie zaznaczoną ilość miejsc do modyfikacji + wisiorek. Bronie od niebieskiego rodzaju powinny posiadać minimum 1 slot, zaś najlepsze żółte nawet 3 miejsca. Modyfikacje musicie najpierw kupić (pierwszą z nich dostaniecie w ramach jednego z zadań) u craftmastera, żeby móc je założyć. By to zrobić, wchodzicie do menu ekwipunku, najeżdżacie na daną broń i wciskacie . Teraz będziecie mieć kilka miejsc na mody + ewentualny wisiorek. Zakładacie dowolny mod (lub kilka) i gotowe. Pamiętajcie, że każdy mod naprawia broń o +50 do wytrzymałości, jednak nie można ich już zmieniać. Wyjątkiem jest wisiorek, który można dowolnie zdejmować i zakłdać.

Istnieje bardzo prosta metoda na to trofeum. Wystarczy znaleźć dowolny wisiorek (jeden dostaniecie w ramach głównej misji fabularnej) i cały czas go zdejmować i zakładać. Robicie tak 50 razy i macie trofeum.

 

Ikona osiągnięcia: Końskie zdrowie</span> / <span>Fit as a Fiddle
25

Końskie zdrowie / Fit as a Fiddle

Osiągnij maksymalny poziom zdrowia. / Max out your Health.

Możliwe do przeoczenia

UWAGA: Trofeum można pominąć jeśli źle rozłożycie punkty!

Co 3 punkty inhibitorów będziecie dostawać 1 punkt do przypisania dla zdrowia lub zwinności. Wszystkich punktów można zebrać 126, zaś do maksymalnego poziomu dla jednej umiejki potrzeba 81. Maksymalny poziom jaki możecie wbić dla zdrowia oraz zwinności to 26. Jak sami widzicie, nie ma możliwości wymaksowania obu skilli za jednym podejściem i trzeba zastosować metodę z kopią zapisu. Najpierw jednak będziecie musieli uzbierać około 81 punktów. Zalecam wcześniej wbić około 5 poziomów w zwinności oraz 4 w zdrowie. Dzięki temu spokojnie poradzicie sobie z większością wyzwań w grze i będzie się Wam grało w miarę komfortowo. Punkty, które już wbiliście są rzecz jasna zaliczane i można je odjąć od wymaganej puli punktów inhibitorów (jeśli macie 4 poziom zdrowia to musicie zebrać 69 punktów).

Inhibitory znajdziecie w wielu miejscach na mapie, przeważnie znajdują się w charakterystycznej skrzyni (ale nie zawsze). Rozmieszczone są w opuszczonych budynkach, w zrzutach, w Budynkach Kwarantanny GRE, Anomalie GRE, itd. W trakcie misji głównej „Audycja” / „Broadcast” otrzymacie Detektor GRE, dzięki któremu po przejęciu anteny w danej dzielnicy, na mapie pokażą się inhibitory, których jeszcze nie przejęliście.

Gdy już osiągnięcie wymaganą liczbę punktów inhibitorów, robicie zapis w grze i wychodzicie do menu głównego konsoli. Robicie kopię zapisu do chmury lub na pendrive i wracacie do gry. Wbijacie teraz maksymalny poziom dla jednej z umiejętności i zgarniacie trofeum. Wracacie ponownie do menu konsoli, pobieranie zapis raz jeszcze i powtarzacie procedurę dla drugiej umiejętności. Teraz znów możecie przywrócić zapis i rozłożyć punkty wg własnego uznania (mimo wszystko zalecam wbić maksa dla zwinności, bardzo się przydaje).

Ikona osiągnięcia: Serce jak dzwon</span> / <span>Ironheart
25

Serce jak dzwon / Ironheart

Osiągnij maksymalny poziom wytrzymałości. / Max out your Stamina.

Możliwe do przeoczenia

Czytaj opis trofeum: srebro Końskie zdrowie / Fit as a Fiddle

Ikona osiągnięcia: Narka!</span> / <span>You're Going Down!
15

Narka! / You're Going Down!

Wykonaj 50 eliminacji. / Perform 50 takedowns.

Eliminacje / Takedown można wykonać na większości zwykłych zombie oraz bandytach. Nie potrzebujecie żadnej dodatkowej umiejętności, można to robić od samego początku gry. Musicie zakraść się od tyłu i obserwować kiedy pojawi się napis „Eliminacja / Takedown”, po czym wciskacie . Będziecie często korzystać z tego manewru, szczególnie w zamkniętych budynkach, gdzie jest sporo „śpiących” zombie, które łatwo można eliminować. Robicie tak 50 razy i trofeum jest Wasze. Wpadnie w trakcie normalnego grania.

Zakradacie się od tyłu i obserwujecie kiedy pojawi się możliwość eliminacji.
Ikona osiągnięcia: Nie patrz w górę</span> / <span>Don't Look Up
15

Nie patrz w górę / Don't Look Up

Wykonaj Roztrzaskanie na przynajmniej 50 wrogach. / Perform Smash on at least 50 enemies.

Roztrzaskanie to umiejętność w drzewku walki, która wymaga minimum 200 punktów zdrowia, aby móc ją zakupić.

Umiejętność, którą musicie zakupić, aby móc zrobić to trofeum.

Korzystanie z niej jest nieco problematyczne, ponieważ musicie ustawić się na krawędzi budynku, pod którą znajdują się zombiaki lub bandyci (z zombiakami jest znacznie łatwiej). Stojąc nad nimi i patrząc w dół, musi się pojawić napis na nich „Eliminacja / Takedown”. Jeśli tego napisu nie ma, oznacza to że albo stoicie za wysoko, albo zombie są zbyt oddalone. Gdy już zobaczycie napis, wciskacie i postać sama zeskoczy i rozwali łeb przeciwnikowi. Możecie od razu szybko wrócić na dach i próbować z kolejnymi zombie.

Musi się pojawić napis, że można wykonać eliminację.
Ikona osiągnięcia: Nie włócz się</span> / <span>Get the Point?
15

Nie włócz się / Get the Point?

Zabij 50 wrogów włócznią. / Kill 50 enemies with a Spear.

Włócznie to jednorazowe bronie, które znajdziecie w określonych miejscach na mapie. Najłatwiej jest udać się do pobliskiej strefy Anomalii GRE, gdzie zawsze jest kilka włóczni do wykorzystania. Włócznia zabija zwykłego zombiaka jednym strzałem, także musicie tylko dobrze wycelować i gotowe. Gdy zużyjecie wszystkie włócznie, udajcie się innej strefy Anomalii GRE, albo prześpijcie kilka nocy, ewentualnie zrestartujcie grę. Zalecałbym jednak grać normalnie, jako że na włócznie będziecie dość często trafiać, dlatego jak tylko jakąś zobaczycie to wykorzystajcie ją, żeby zabić któregoś zgniłka.

Włócznie najczęściej znajdziecie w strefie Anomalii GRE.
Ikona osiągnięcia: Prawdziwy nocny biegacz</span> / <span>True Nightrunner
15

Prawdziwy nocny biegacz / True Nightrunner

Ukończ wszystkie próby nocnego biegacza. / Complete all Nightrunner Trials.

Próby nocnego biegacza oznaczone są ikonką bucika – . Wszystkich prób wymaganych do trofeum jest 10 i można je zrobić w dowolnym momencie gry. Po drodze znajdziecie również zadania poboczne, które wymagają ukończenia trasy w danym czasie, ale nie są one wymagane do trofeum! Do trofeum zaliczanych jest tylko 10 głównych prób, które odpalacie z tabliczki, które znajdują się przeważnie na dachach. By zaliczyć próbę jak i trofeum, wystarczy ukończyć ją na brązowy czas, nie musicie spinać się na złoto. Bardzo przydają się narzędzia takie jak lotnia czy hak, które otrzymacie w trakcie misji fabularnych w drugiej strefie miasta. Warto poczekać z próbami do momentu aż je dostaniecie, bo wtedy stają się one bardzo proste. Niektóre próby i tak wymagają posiadania tych sprzętów bo bez nich po prostu jej nie odpalicie.

 

Poniżej filmik ze wszystkimi próbami:

Ikona osiągnięcia: Łup, dup, bęc!</span> / <span>Bing Bang Boom!
25

Łup, dup, bęc! / Bing Bang Boom!

Wykonaj Kopnięcie z Wyskoku po podwójnym Biegu po Ścianie. / Perform an Air Kick after a Double Wall Run.

Najpierw będziecie potrzebować dwóch umiejętności z drzewka parkour, a dokładnie to – Tik Tak (wymaga wytrzymałość: 160) oraz Kombinacja Ścienna (wymagana wytrzymałość: 260).

Wymagane umiejętności do zrobienia tego pucharka.

Gdy już je zakupicie, możecie przystąpić do zrobienia osiągnięcia. Najważniejsze to znaleźć miejsce, w którym można to łatwo zrobić. Wystarczą dwie ściany, które tworzą kąt prosty (mnóstwo jest takich w pierwszej strefie miasta), a obok muszą znajdować się zombiaki (można je zwabić w razie czego przynętą lub hałasem). Wbiegacie teraz na jedną ścianę, przeskakujecie na drugą (), po czym ustawiacie szybko kamerę na dowolnego zombie w pobliżu, odskakujecie od ściany () i wciskacie oraz przytrzymujecie , aby kopnąć któregoś w łeb. Jeśli nie zalicza to próbujcie aż do skutku.

W razie czego, poniżej filmik z całej operacji:

Ikona osiągnięcia: Archiwista</span> / <span>Archivist
25

Archiwista / Archivist

Znajdź wszystkie notatki. / Find all Collectible Notes.

Możliwe do przeoczenia

UWAGA! W grze jest sporo pomijalnych znajdziek, na które musicie uważać. Zaczynając od prologu, w którym można bezpowrotnie pominąć jedną pamiątkę, poprzez inne zadania poboczne, które mają w nagrodach znajdźki. Zdarza się również tak, że któreś zadanie po prostu się nie pojawi i nie będziecie nawet o tym wiedzieć aż nie zaczniecie jej szukać. W razie czego możecie się wtedy ratować trybem kooperacji, dołączając do kogoś, kto akurat robi dane zadanie (na liście zawsze jest wymieniony aktualny quest danego gracza). W przypadku prologu, pominięta pamiątką przepada całkowicie, ponieważ nie można go powtarzać, a tryb kooperacji jest tam wyłączony.

Wszystkich pamiątek jest 117 sztuk, kaset 63 sztuki oraz 70 graffiti i możecie je na bieżąco śledzić w zakładce Przedmioty Kolekcjonerskie / Collectibles. Jak już pisałem wyżej, musicie koniecznie zwrócić uwagę na pamiątki, które można łatwo pominąć, szczególnie tą w prologu. Poniżej wrzucę listę wszystkich znajdziek (pamiątki oraz kasety), które można bardzo łatwo pominąć, łącznie z zadaniami oraz miejscami, gdzie je można znaleźć. Znajdźki, które NIE ZNAJDUJĄ się na poniższej liście można bez problemu znaleźć w otwartym świecie w dowolnym momencie gry. W przypadku graffiti nic nie jest pomijalne, także tutaj można być spokojnym.

Pomijalne pamiątki oraz nagrania:

Prolog:

Prolog charakteryzuje się tym, że nie można grać go w trybie kooperacji, a wszelkie miejsca z nim związane stają się później niedostępne. Dlatego tak ważne jest podniesienie tutaj pamiątki gazety, która staje się później nieosiągalna w żaden inny sposób.

  • Pamiątka: Artykuł z gazety – 11 października 2020 roku / Memento: Newspaper Article – October 11th, 2020 całkowicie pomijalna znajdźka, którą znajdziecie na stole w domu!
  • Pamiątka: Raj utracony, księga IV / Memento: Paradise Lost, Book IV – znajduje się w kościele, gdy opuścicie budynek z radiostacją. W razie pominięcia pojawi się w otwartym świecie.

 

Zadanie poboczne„Teraz twój ruch” / „The Ball is in Your Court”

Zadanie otrzymacie od Dodgera, który siedzi przy barze w Bazarze. Będzie dostępne w trakcie głównego zadania fabularnego „Jedyne wyjście” / “The Only Way Out”. Powyższe zadanie poboczne stanie się niedostępne, gdy zrobicie główne zadanie fabularne Rewolucja” / „Revolution” lub W mrok” / „Into the dark” (zadanie będzie uzależnione od wcześniejszego wyboru). W razie pominięcia, możecie dołączyć do kogoś w trybie kooperacji, kto aktualnie robi to zadanie. W trakcie tego zadania pobocznego, znajdziecie:

  • Pamiątka: Raport GRE – kwatermistrz Pike, nr 1 / Memento: GRE report – Quartermaster Pike #1 – znajduje się w jednym z kontenerów GRE, pod koniec podziemnego parkingu.
  • Pamiątka: Raport GRE – kwatermistrz Pike, nr 2 / Memento: GRE report – Quartermaster Pike #2 – znajduje się w jednym z kontenerów GRE, pod koniec podziemnego parkingu.
  • Pamiątka: Raport GRE – kwatermistrz Pike, nr 3 / Memento: GRE report – Quartermaster Pike #3 – znajduje się w jednym z kontenerów GRE, pod koniec podziemnego parkingu.

 

Zadanie poboczne – „Gońcy” / „Carriers”

Trzeba wypełnić kilka kroków zanim w ogóle ich zadanie poboczne stanie się dostępne (jest to długi łańcuch składający się z 10 zadań). Najpewniejszy sposób na odpalenie ich questa to porozmawianie z dwoma ukrytymi Gońcami, którzy będą podświetleni na zielono, gdy użyjecie w ich pobliżu skanu. Ubrani są również w charakterystyczny ciemnozielony ubiór. Pierwszy Goniec znajduje się w Głównym Terminalu / Main Terminal Station w Quarry End, przed ukończeniem głównego zadania fabularnego Rewolucja” / „Revolution” lub W mrok” / „Into the dark” (zadanie będzie uzależnione od wcześniejszego wyboru). Musicie z nim pogadać jak tylko tam będziecie (część zadania), ponieważ później wszyscy stamtąd znikną. Drugi Goniec znajduje się w Fortecy Stróżów Prawa (statek). Traficie tam dopiero po ukończeniu głównego zadania „Obserwatorium” / „Observatory”. Po rozmowie z drugim z nich, odblokuje się Wam pierwsze zadanie poboczne „Gońcy” / „Carriers”, w którym będziecie musieli udać się do ich siedziby, która znajduje się zaraz obok stacji metra w Downtown. W razie pominięcia questa Gońców, możecie dołączyć do kogoś, kto już zrobił wszystkie zadania dla nich i wejść do odpowiednich pomieszczeń, gdzie znajdują się pamiątki oraz kasety. W trakcie tego zadania, znajdziecie:

  • Nagranie: Ogłoszenia miejskie – gość od kablówki / Tape: The City Classifieds – The Cable Guy – leży na biurku , w głównej kwaterze Gońców, zaraz przed Driscollem. Można tutaj wrócić w razie czego.
  • Pamiątka: Uderzenie w gildię gońców / Memento: The Carriers Guild Assault – w ostatniej części łańcucha zadań „Gońcy X” / „Carriers X”, traficie do pomieszczenia gdzie będziecie walczyć z bandytami. W tym pomieszczeniu znajduje się właśnie powyższa pamiątka (można tutaj później wrócić w razie czego).

 

Zadanie poboczne„Zabić albo nie zabić” / „To Kill or Not To Kill”

Wielu graczom to zadanie w ogóle się nie pokazuje, pomimo spełnienia wszystkich wymogów (sam do nich należę). Zadanie stanie się dostępne po ukończeniu głównego zadania fabularnego „Nowy dom” / „A place to call home”. Powinno pojawić się w Barze Rybie Oko, po pogadaniu z jednym z gości przy stole. Zadanie jest mocno zbugowane i niektórym graczom pojawia się później grze, albo nawet po jej ukończeniu, albo w ogóle.  Jeśli udało Wam się znaleźć to zadanie to gratulacje, a jeśli nie to musicie szukać kogoś w trybie kooperacji, kto aktualnie je robi. Dołączając do kogoś, musicie również być na samym początku zadania, ponieważ znajdźka pojawia się już w drugim etapie. Najlepiej mieć informacje o udaniu się do budynku, aby znaleźć zespół lub przeszukać miejsce spotkania (tutaj znajdziecie znajdźkę pod jednym z ciał). Cokolwiek innego oznacza, że zadanie jest już w dalszej części i nici z pamiątki.

  • Pamiątka: Mapa Avery’ego / Memento: Avery’s Map – w trakcie zadania, gdy będziecie musieli przeszukać miejsce spotkania, pod jednym z ciał na podłodze znajduje się mapa, którą musicie podnieść.

 

Zadanie główne – „Audycja” / „Broadcast”

Jest to długie główne zadanie fabularne, w trakcie którego będziecie wchodzić na wieżowiec VNC, także nie trudno go pominąć. Najważniejsza jest tutaj pamiątka, związana z nieśmiertelnikiem Chrisa Redfielda (taki mały easter egg z Residenta), ponieważ można ją pominąć jeśli nie przeszukacie jego ciała. Podczas tego zadania będziecie mogli podnieść również kilka innych znajdziek, jednak w razie czego można później do nich wrócić. W trakcie tego zadania znajdziecie:

  • Pamiątka: Nieśmiertelnik Chrisa / Memento: Chris’s Dog Tag – w pewnym momencie spotkacie konającego Leona, który da Wam wybór aby dostarczyć jego list żonie, czy powiedzieć mu, że sam go dostarczy. Wybierając pierwsza opcję, dostaniecie zadanie poboczne „Ostatnia Wola” / „Last Will”. W kolejnej części, będziecie musieli udać się do piwnicy, aby odpalić zasilanie. W jednym z pomieszczeń będzie zombie Chrisa, które musicie zabić i przeszukać. Jeśli je jakimś cudem pominęliście, to nieśmiertelnik Chrisa otrzymacie również po zrobieniu powyższego zadania pobocznego od Leona. Jeśli jednak pominęliście Chrisa oraz nie otrzymaliście zadania pobocznego, to musicie udać do Cyry w Fortecy Stróżów Prawa (statek), która po rozmowie z nią da Wam automatycznie nieśmiertelnik Chrisa.
  • Pamiątka: Artykuł z gazety – 9 czerwca 2022 roku / Memento: Newspaper Article – June 9th, 2022 – gdy będziecie wchodzić coraz wyżej na budynek VNC, traficie do pomieszczeń, gdzie będzie bardzo dużo wybuchowych zombiaków + jeden koks na środku pokoju. Po ich zabiciu otworzy się pomieszczenie za nimi, w którym znajdziecie powyższą gazetę. W razie czego można wrócić do tego pokoju po zrobieniu zadania.
  • Pamiątka: Schematy wieżowca VNC / Memento: VNC Tower Blueprints – otrzymacie ją automatycznie po jednej z rozmów z Rowe.
  • Pamiątka: Nieśmiertnik Wierzbowskiego / Memento: Wierzbowski’s Dog Tag – podniesiecie ją automatycznie w trakcie zadania.
  • Pamiątka: Nieśmiertnik Hicksa / Memento: Hicks’s Dog Tag – podniesiecie ją automatycznie w trakcie zadania.
  • Pamiątka: Nieśmiertnik Hudsona / Memento: Hudson’s Dog Tag – podniesiecie ją automatycznie w trakcie zadania.
  • Pamiątka: Nieśmiertnik Rowe’a / Memento: Rowe’s Dog Tag – podniesiecie ją automatycznie w trakcie zadania.

 

Epilog – Zadanie główne – „Teraz albo nigdy” / „Now or never”

W trakcie jednego z ostatnich zadań głównych, gdzie traficie do twierdzy Renegatów, będziecie mogli podnieść kilka znajdziek, w tym 3 nagrania w pokoju Waltz’a, które później stają się niedostępne. W razie pominięcia pozostaje jedynie dołączenie do kogoś w trybie kooperacji. Pokój Waltza znajdziecie po rozmowie z Pułkownikiem Renegatów. Najpierw traficie do czegoś w rodzaju małego laboratorium, w którym są osobne drzwi do pokoju Waltz’a. Łatwo je pominąć jeśli lecicie i nie zwracacie na nie uwagi. W twierdzy znajdują się również dodatkowe 2 pamiątki, ale można do nich wrócić w dowolnym momencie.

  • Pamiątka: Rozkaz zabójstwa / Memento: The Kill Order – gdy wejdziecie do twierdzy, traficie do pomieszczenia z suto zastawionym stołem (pełno żarcia). Pamiątka znajduje się właśnie na tym stole. W razie pominięcia można tutaj wrócić po ukończeniu gry.
  • Pamiątka: Karta zarażone – as trefl – wyjec / Memento: Infected Playing Card – Ace of Clubs – Howler – w tym samym pomieszczeniu co powyższa pamiątka, tyle że na stoliku obok.
  • Nagranie: Nagranie Waltza nr 1 / Tape: Waltz’s Chamber Recording #1 – na stoliku w pokoju Waltza.
  • Nagranie: Nagranie Waltza nr 2 / Tape: Waltz’s Chamber Recording #2 – na szafce nocnej w pokoju Waltza.
  • Nagranie: Nagranie Waltza nr 3 / Tape: Waltz’s Chamber Recording #3– na stoliku w laboratorium Waltza.

 

Epilog – Zadanie główne – „X13” / „X13”

Jest to ostatnie zadanie fabularne w grze, w trakcie które również można znaleźć kilka pamiątek. Wszystko co pominiecie w trakcie tego zadania, otrzymacie automatycznie po jego ukończeniu, także nie trzeba się niczym przejmować. Ważniejsza jest jednak inna znajdźka, a dokładnie nagranie Dziennik nocnego biegacza – wpis nr 6 / Journal of a Nightrunner #6które stanie się niedostępne po ukończeniu tego zadania głównego. Oczywiście można później dołączyć do kogoś, kto jeszcze nie zrobił tego zadania i po prostu zgarnąć to nagranie.

  • Nagranie: Dziennik nocnego biegacza – wpis nr 6 / Tape: Journal of a Nightrunner #6 – nagranie znajdziecie w kryjówce nocnych biegaczy, na dachu budynku North Loop Radio (wysoki budynek po zachodniej stronie The Wharf), który zostanie zniszczony po ukończeniu ostatniego zadania.

 

Filmik ze wszystkimi pamiątkami:

Linia czasowa wszystkich pamiątek na filmiku powyżej:

WSZYSTKIE PAMIĄTKI

0:00 – Intro

 

[PROLOG]

0:07 – 1 – Artykuł z gazety – 11 października 2020 roku

0:26 – 2 – List – List pożegnalny

0:55 – 3 – Raj utracony, księga IV [QUARRY END]

1:16 – 4 – Karta zarażonego – as pik – mutant

1:38 – 5 – Pierwsza strona komiksu

2:28 – 6 – Podkładka pod piwo z motywem lagera SP

3:22 – 7 – List – wyznanie Helen

3:53 – 8 – Artykuł z gazety – 7 marca 2021 roku

4:28 – 9 – Kod do sejfu (22 67 66)

5:02 – 10 – (Nadszedł) Nasz Czas – Numer 1

 

[HOUNDFIELD]

5:40 – 11 – List – trudne pożegnanie

6:04 – 12 – Bilet na koncert zespołu Wrath again the Virus

6:30 – 13 – Artykuł z gazety – 11 października 2015 roku

7:01 – 14 – Kod do sejfu (1 0 1)

7:38 – 15,16,17 – Raport GRE – kwatermistrz Pike, nr 1,2,3

9:22 – 18 – Dziennik nocnego biegacza

10:08 – 19 – Stara turystyczna mapa Villedor z czyimiś notatkami

10:46 – 20 – Uderzenie w gildię gońców

11:24 – 21 – Doktor Gambit

 

[TRINITY]

12:03 – 22 – Ogłoszenie od osoby poszukującej jaj

12:36 – 23 – Kod do sejfu – Notka od dr Katsumi

13:13 – 24 – Poufna informacja dla personelu GRE

14:42 – 25 – Przepis na „Ostrą jazdę”

14:17 – 26 – Karta randkowa Aidena

15:12 – 27 – Kod do sejfu (5 1 0) [HORSESHOE]

16:21 – 28 – Pocztówka z Villedor z czasów świetności

16:56 – 29 – Karta zarażonego – as kier – przemieniec

17:42 – 30 – Karta zarażonego – król pik – zbój

19:33 – 31 – List – słodko-gorzki koniec

 

[POZA MIASTEM]

20:14 – 32 – Zadanie w tunelu

21:10 – 33 – Artykuł z gazety – 23 stycznia 2022 roku

21:48 – 34 – Wyróżnienie dla Veroniki Rayan

22:17 – 35 – Kod do sejfu (9 6 6)

 

[DOWNTOWN]

23:09 – 36 – Artykuł z gazety – 23 grudnia 2021 roku

23:51 – 37 – List gończy za pielgrzymem

24:35 – 38 – Kod do sejfu (3 1 3)

25:49 – 39 – Druga strona komiksu

26:25 – 40 – Wypożyczalnia filmów Jacex

 

[GARRISON]

27:12 – 41 – Ogłoszenie od osoby poszukującej zszywacza

27:39 – 42 – Kod do sejfu (3 1 4)

28:34 – 43 – Nieśmiertelnik Chrisa

29:17 – 44 – Schematy wieżowca VNC

29:36 – 45 – Nieśmiertelnik Hicksa

30:09 – 46 – Nieśmiertelnik Wierzbowskiego

30:27 – 47 – Nieśmiertelnik Hudsona

30:45 – 48 – Nieśmiertelnik Rowe’a

31:12 – 49 – Artykuł z gazety – 9 czerwca 2022 roku

32:01 – 50 – List od H do L

33:41 – 51 – Kod do sejfu (6 6 6)

34:30 – 52 – Ostrzeżenie przed Aidenem

35:25 – 53 – Katakumby

36:26 – 54 – Rysunek Liama nr 2

39:07 – 55 – (Nadszedł) Nasz Czas – Numer 2

37:55 – 56 – Pytanie do Eliasza

38:26 – 57 – Ewangelia Harran

38:57 – 58 – Brak zasilania – rozkaz

39:35 – 59 – Przepis na polskie pyzy

40:46 – 60 – List – wybór Katii

 

[NEW DAWN PARK]

41:40 – 61 – Karta zarażonego – król kier – wiral

42:18 – 62 – List – Nigdy nie odpuszczaj

43:02 – 63 – Oczyszczenie i utrzymanie Central Loop

44:00 – 64 – Karta zarażonego – as karo – upiór

44:16 – 65 – Ogłoszenie od osoby poszukującej klawiszy A oraz E

44:41 – 66 – Rysunek Liama nr 5

45:25 – 67,68 – Rysunek Liama nr 3,4

45:58 – 69 – Karta – joker – wizytówka Steve’a

46:14 – 70 – Przelot sterowcem nad Villedor

47:04 – 71 – Lista Lawan

48:04 – 72 – Kod do sejfu (10 28 64)

48:44 – 73 – Mapa Avery’ego

 

[THE WHARF]

49:38 – 74 – Przepis nr 1

50:29 – 75 – Karta zarażonego – król trefl – pomiot

51:11 – 76 – Kod do sejfu (74 17 76)

51:43 – 77 – Ogłoszenie od osoby poszukującej nożyczek

52:12 – 78 – Rysunek Liama nr 1

53:06 – 79 – Nieśmiertelnik Sierry

53:52 – 80 – Nieśmiertelnik Małego Rona

54:32 – 81 – Nieśmiertelnik Dzieciaka

54:53 – 82 – Nieśmiertelnik Barteza

55:38 – 83 – Nieśmiertelnik Leona

59:09 – 84 – Nieśmiertelnik Atoma

59:48 – 85 – Nieśmiertelnik Brasco

1:00:46 – 86 – Oficjalna mapa metra Transportu Miejskiego

1:01:20 – 87 – Kod do sejfu (10 10 10)

1:01:43 – 88 – Artykuł z gazety – 21 marca 2021 roku

1:02:07 – 89 – Artykuł z gazety – 11 listopata 2024 roku

1:02:39 – 90 – Bilet na koncert Silencia

 

[SAINT PAUL ISLAND]

1:03:10 – 91 – Kod do sejfu (4 4 4)

1:04:13 – 92 – Historyjka dla dzieci – potwory istnieją

1:04:50 – 93 – Przepis nr 2

1:05:38 – 94 – Zaproszenie na ślub

1:06:31 – 95 – Kod do sejfu (85 19 45)

1:07:07 – 96 – Trzecia strona komiksu

1:08:03 – 97 – Kod do sejfu (9 8 7)

 

[LOWER DAM]

1:08:46 – 98 – Bilet na koncert Outrageous THV

1:09:23 – 99 – Przeczesanie centrum

1:10:06 – 100 – (Nadszedł) Nasz Czas – Numer 3

1:10:36 – 101 – Organizacja zasadzki

1:11:27 – 102 – Karta zarażonego – król karo – sprinter

1:11:52 – 103 – Notatka dot. umocnień i oczekiwania

 

[NEWFOUND]

1:12:23 – 104 – Rozkaz zabójstwa

1:13:09 – 105 – Karta zarażonego – as trefl – wyjec

1:13:27 – 106 – Bilet na koncert Lil’ Fella

1:14:09 – 107 – Kod do sejfu (4 5 9)

1:14:34 – 108 – Teorie spiskowe

 

[EPILOG]

1:14:56 – 109 – Zdjęcie urodzinowe Mii

1:15:50 – 110 – X13 – karta pacjenta: Gabriel

1:16:19 – 111 – X13 – karta pacjenta: Wayne

1:16:31 – 112 – X13 – list dziecka do mamy

1:16:41 – 113 – X13 – karta pacjenta: Wendy

1:16:58 – 114 – X13 – karta pacjenta: Oskar

1:17:13 – 115 – X13 – karta pacjenta: Charles

1:17:27 – 116 – X13 – wierszyk dziecka zaadresowany do doktora Waltza

1:17:51 – 117 – X13 – karta pacjenta: Petra

Ikona osiągnięcia: Audiofil</span> / <span>Audiophile
25

Audiofil / Audiophile

Znajdź wszystkie nagrania. / Find all Collectible Recordings.

UWAGA! W grze jest sporo pomijalnych znajdziek, na które musicie uważać. Zaczynając od prologu, w którym można bezpowrotnie pominąć jedną pamiątkę, poprzez inne zadania poboczne, które mają w nagrodach znajdźki. Zdarza się również tak, że któreś zadanie po prostu się nie pojawi i nie będziecie nawet o tym wiedzieć aż nie zaczniecie jej szukać. W razie czego możecie się wtedy ratować trybem kooperacji, dołączając do kogoś, kto akurat robi dane zadanie (na liście zawsze jest wymieniony aktualny quest danego gracza). W przypadku prologu, pominięta pamiątką przepada całkowicie, ponieważ nie można go powtarzać, a tryb kooperacji jest tam wyłączony.

Wszystkich pamiątek jest 117 sztuk, kaset 63 sztuki oraz 70 graffiti i możecie je na bieżąco śledzić w zakładce Przedmioty Kolekcjonerskie / Collectibles. Jak już pisałem wyżej, musicie koniecznie zwrócić uwagę na pamiątki, które można łatwo pominąć, szczególnie tą w prologu. Poniżej wrzucę listę wszystkich znajdziek (pamiątki oraz kasety), które można bardzo łatwo pominąć, łącznie z zadaniami oraz miejscami, gdzie je można znaleźć. Znajdźki, które NIE ZNAJDUJĄ się na liście w opisie trofeum braz Archiwista / Archivist, możecie znaleźć w otwartym świecie w dowolnym momencie gry. W przypadku graffiti nic nie jest pomijalne, także tutaj można być spokojnym.

 

Filmik ze wszystkimi nagraniami:

 

Linia czasowa wszystkich nagrań na filmiku powyżej:

WSZYSTKIE NAGRANIA

0:00 – Intro

 

[TRINITY]

0:07 – Nagranie 1 / 63 – Dziennik nocnego biegacza – wpis nr 1

0:31 – Nagranie 2 / 63 – Dziennik Carla – wpis nr 2

1:03 – Nagranie 3 / 63 – Dziennik Carla – wpis nr 3

1:40 – Nagranie 4 / 63 – Dziennik Carla – wpis nr 1

2:25 – Nagranie 5 / 63 – Dziennik Carla – wpis nr 4

4:48 – Nagranie 6 / 63 – Wydział ds. Turystyki Villedor – kościół Holy Trinity

5:21 – Nagranie 7 / 63 – Wiadomości z Villedor nr 3

5:46 – Nagranie 8 / 63 – Włączyć Zasilanie

6:18 – Nagranie 9 / 63 – Raport nr 2 od kpt. Posnera do płk. Williamsa

6:55 – Nagranie 10 / 63 – Wydział ds. Turystyki Villedor – Old Villedor

7:26 – Nagranie 11 / 63 – Ogłoszenia miejskie – poszukiwanie jaj

 

[HOUNDFIELD]

8:01 – Nagranie 12 / 63 – Raport nr 1 od kpt. Posnera do płk. Williamsa

8:54 – Nagranie 13 / 63 – Raport nr 2 dr Katsumi – naczelnej lekarki GRE

9:49 – Nagranie 14 / 63 – Dla Alice nr 1

10:26 – Nagranie 15 / 63 – Dziennik nocnego biegacza – wpis nr 3

11:59 – Nagranie 16 / 63 – Dla Alice nr 2

 

[HORSESHOE]

12:36 – Nagranie 17 / 63 – Cheatkins dla Villedor

14:06 – Nagranie 18 / 63 – Raport nr 1 dr Katsumi – naczelnej lekarki GRE

14:55 – Nagranie 19 / 63 – Wydział ds. Turystyki Villedor – Horseshoe

 

[QUARRY END]

15:36 – Nagranie 20 / 63 – Ogłoszenia miejskie – Baltazar

16:06 – Nagranie 21 / 63 – Dziennik nocnego biegacza – wpis nr 2

 

[POZA MIASTEM]

16:52 – Nagranie 22 / 63 – Przygotwania do następnego Upadku

17:20 – Nagranie 23 / 63 – Raport nr 6 od kpt. Posnera do płk. Williamsa

 

[DOWNTOWN]

18:00 – Nagranie 24 / 63 – Dziennik nocnego biegacza – wpis nr 4

18:46 – Nagranie 25 / 63 – Ogłoszenia miejskie – edukacja seksualna w dobie THV

20:27 – Nagranie 26 / 63 – Raport nr 3 dr Katsumi – naczelnej lekarki GRE

21:12 – Nagranie 27 / 63 – Dla Alice nr 3

22:01 – Nagranie 28 / 63 – Ogłoszenia miejskie – gość od kablówki

22:51 – Nagranie 29 / 63 – Bądźcie płodni i rozmnażajcie się

24:06 – Nagranie 30 / 63 – Dziennik nocnego biegacza – wpis nr 5

25:07 – Nagranie 31 / 63 – Przepisy na czarną godzinę

26:16 – Nagranie 32 / 63 – Raport nr 3 od kpt. Posnera do płk. Williamsa

 

[GARRISON]

27:06 – Nagranie 33 / 63 – Wiadomości Villedor nr 1

27:55 – Nagranie 34 / 63 – Wydział ds. Turystyki Villedor – wieżowiec VNC

28:29 – Nagranie 35 / 63 – Sładanka Lawan

29:39 – Nagranie 36 / 63 – Sesja Rady Ludzkości nr 2

30:18 – Nagranie 37 / 63 – Dziennik nocnego biegacza – wpis nr 7

31:00 – Nagranie 38 / 63 – Wiadomości Villedor nr 4

32:03 – Nagranie 39 / 63 – Wiadomości Villedor nr 2

 

[NEW DAWN PARK]

32:57 – Nagranie 40 / 63 – Dziennik Franka Maywera – wpis nr 3

33:36 – Nagranie 41 / 63 – Dziennik Franka Maywera – wpis nr 1

34:11 – Nagranie 42 / 63 – Dziennik Franka Maywera – wpis nr 4

34:41 – Nagranie 43 / 63 – Dziennik Franka Maywera – wpis nr 2

 

[THE WHARF]

35:16 – Nagranie 44 / 63 – Dla Alice nr 5

36:13 – Nagranie 45 / 63 – Raport nr 5 dr Katsumi – naczelnej lekarki GRE

36:56 – Nagranie 46 / 63 – Dziennik nocnego biegacza – wpis nr 6

38:02 – Nagranie 47 / 63 – Jednostka 404: ewakuacja

38:32 – Nagranie 48 / 63 – Jednostka 404: dziś jest dzień ćwieczenia nóg

38:52 – Nagranie 49 / 63 – Jednostka 404: uwięzienie

39:34 – Nagranie 50 / 63 – Jednostka 404: najsłabsze ogniwo

40:03 – Nagranie 51 / 63 – Dla Alice nr 4

 

[MUDDY GROUNDS]

40:38 – Nagranie 52 / 63 – Wydział ds. Turystyki Villedor – zamek Villedor

 

[SAINT PAUL ISLAND]

41:11 – Nagranie 53 / 63 – Sesja Rady Ludzkości nr 3

41:36 – Nagranie 54 / 63 – Wydział ds. Turystyki Villedor – katedra Saint Paul

42:39 – Nagranie 55 / 63 – Raport nr 6 dr Katsumi – naczelnej lekarki GRE

 

[LOWER DAM AYRE]

43:17 – Nagranie 56 / 63 – Raport nr 4 od kpt. Posnera do płk. Williamsa

44:26 – Nagranie 57 / 63 – Raport nr 4 dr Katsumi – naczelnej lekarki GRE

45:15 – Nagranie 58 / 63 – Raport nr 5 od kpt. Posnera do płk. Williamsa

 

[NEWFOUND]

45:49 – Nagranie 59 / 63 – Sesja Rady Ludzkości nr 1

46:39 – Nagranie 60 / 63 – Dziennik nocnego biegacza – wpis nr 8

 

[EPILOG]

48:59 – Nagranie 61 / 63 – Nagranie Waltza nr 3

49:36 – Nagranie 62 / 63 – Nagranie Waltza nr 1

49:54 – Nagranie 63 / 63 – Nagranie Waltza nr 2

Ikona osiągnięcia: Miłośnik sztuki ulicznej</span> / <span>Street Art Aficionado
25

Miłośnik sztuki ulicznej / Street Art Aficionado

Odkryj wszystkie graffiti. / Discover all Graffiti Tag Collectibles.

UWAGA! W grze jest sporo pomijalnych znajdziek, na które musicie uważać. Zaczynając od prologu, w którym można bezpowrotnie pominąć jedną pamiątkę, poprzez inne zadania poboczne, które mają w nagrodach znajdźki. Zdarza się również tak, że któreś zadanie po prostu się nie pojawi i nie będziecie nawet o tym wiedzieć aż nie zaczniecie jej szukać. W razie czego możecie się wtedy ratować trybem kooperacji, dołączając do kogoś, kto akurat robi dane zadanie (na liście zawsze jest wymieniony aktualny quest danego gracza). W przypadku prologu, pominięta pamiątką przepada całkowicie, ponieważ nie można go powtarzać, a tryb kooperacji jest tam wyłączony.

Wszystkich pamiątek jest 117 sztuk, kaset 63 sztuki oraz 70 graffiti i możecie je na bieżąco śledzić w zakładce Przedmioty Kolekcjonerskie / Collectibles. Jak już pisałem wyżej, musicie koniecznie zwrócić uwagę na pamiątki, które można łatwo pominąć, szczególnie tą w prologu. Poniżej wrzucę listę wszystkich znajdziek (pamiątki oraz kasety), które można bardzo łatwo pominąć, łącznie z zadaniami oraz miejscami, gdzie je można znaleźć. Znajdźki, które NIE ZNAJDUJĄ się na liście w opisie trofeum braz Archiwista / Archivist, możecie znaleźć w otwartym świecie w dowolnym momencie gry. W przypadku graffiti nic nie jest pomijalne, także tutaj można być spokojnym.

 

Filmik ze wszystkimi graffiti:

 

Linia czasowa wszystkich graffiti na filmiku powyżej:

WSZYSTKIE GRAFFITI

0:00 – Intro

 

[HOUNDFIELD]

0:07 – Graffiti 1 / 70 – Wycie(k)

0:39 – Graffiti 2 / 70 – Lata 80. Wróciły!

1:10 – Graffiti 3 / 70 – Spokój ducha

1:34 – Graffiti 4 / 70 – Piekielne wrota

2:08 – Graffiti 5 / 70 – Południowa ryba

2:41 – Graffiti 6 / 70 – Tik-tak

3:29 – Graffiti 7 / 70 – Tak różni, a tak podobni

4:02 – Graffiti 8 / 70 – Memento Mori

4:31 – Graffiti 9 / 70 – Bzyk

 

[TRINITY]

5:03 – Graffiti 10 / 70 – Szczęśliwy szkielet

5:38 – Graffiti 11 / 70 – Zjednoczeni w zabawie – każdy może się bawić

6:10 – Graffiti 12 / 70 – Ronald Hazmat

6:38 – Graffiti 13 / 70 – Słoik pełen słów

7:06 – Graffiti 14 / 70 – Cień nocnych biegaczy

7:39 – Graffiti 15 / 70 – Upadły anioł

8:14 – Graffiti 16,17 / 70 – Piekło i niebo / Anioły i Demony

9:00 – Graffiti 18 / 70 – Oto jest koniec początku

 

[HORSESHOE]

9:31 – Graffiti 19 / 70 – Kołysanka

10:09 – Graffiti 20 / 70 – Prosto w czachę

10:33 – Graffiti 21 / 70 – Hamuj się

11:03 – Graffiti 22 / 70 – Kraina czarów

11:32 – Graffiti 23 / 70 – Mechaniczne zwierzęta

12:09 – Graffiti 24 / 70 – Bułka jest całym twoim światem

12:41 – Graffiti 25 / 70 – Małpie figle

 

[QUARRY END]

13:12 – Graffiti 26 / 70 – Kasy, kasy, kasy

13:39 – Graffiti 27 / 70 – Biegnij, chłopcze

14:11 – Graffiti 28 / 70 – Królik John

14:37 – Graffiti 29 / 70 – Przyczajony potwór, ukryty gryzoń

15:08 – Graffiti 30 / 70 – Diabou

15:41 – Graffiti 31 / 70 – Jak szczóry z pokładu

16:50 – Graffiti 32 / 70 – Ponury żniwiarz

17:16 – Graffiti 33 / 70 – Śpioch

17:53 – Graffiti 34 / 70 – Bad Wolf

18:20 – Graffiti 35 / 70 – Nieumarłe dziewczę

 

[DOWNTOWN]

18:45 – Graffiti 36 / 70 – Powstań z kolan

19:18 – Graffiti 37 / 70 – Żołnierzyk

19:58 – Graffiti 38,39 / 70 – Kupa Kasy / Serce kontra pieniądze

20:45 – Graffiti 40 / 70 – Czyń miłość, nie wojnę

21:14 – Graffiti 41 / 70 – Powodzenia

21:55 – Graffiti 42 / 70 – Małpi król

22:17 – Graffiti 43 / 70 – Dobranoc, Villedor!

22:53 – Graffiti 44 / 70 – Roztrwoniona kasa

 

[GARRISON]

23:31 – Graffiti 45 / 70 – Skąd ta powaga?

23:58 – Graffiti 46 / 70 – Kocie yin

24:25 – Graffiti 47 / 70 – Przklęte ptaki

24:49 – Graffiti 48 / 70 – Uroboros

25:29 – Graffiti 49 / 70 – Zły zwyczaj

25:53 – Graffiti 50 / 70 – To jest to

26:27 – Graffiti 51 / 70 – Chciwość

 

[NEW DAWN PARK]

27:04 – Graffiti 52 / 70 – Szczęki

27:46 – Graffiti 53 / 70 – Pokojowy wojownik

 

[THE WHARF]

28:18 – Graffiti 54,55 / 70 – Mór / Doktor plagi

29:14 – Graffiti 56 / 70 – Dziewczę śmierci

29:50 – Graffiti 57 / 20 – Piekielna kiełbasa

 

[MUDDY GROUNDS]

30:16 – Graffiti 58 / 70 – Twarz z przeszłości

30:40 – Graffiti 59 / 70 – Ślepa królewna

31:15 – Graffiti 60 / 70 – Moc światła

31:29 – Graffiti 61 / 70 – Cherubinator

32:07 – Graffiti 62 / 70 – Brudna kasa

32:42 – Graffiti 63 / 70 – Drzwi

 

[SAINT PAUL ISLAND]

33:12 – Graffiti 64 / 70 – Ogar piekielny

33:35 – Graffiti 65 / 70 – Polowanie na łowców

34:04 – Graffiti 66 / 70 – Karuzela życia

 

[LOWER DAM AYRE]

34:35 – Graffiti 67 / 70 – Badacze kosmosu

35:06 – Graffiti 68 / 70 – Drzewo śmierci

35:41 – Graffiti 69 / 70 – Wielcy odkrywcy

36:16 – Graffiti 70 / 70 – Niejednemu psu Burek