Eternights

12 listopada 2023
0
3/10
20H
x1
x7
x5
x13
26
0
0
0
2
26
0
0
0
2

Eternights to randkowa gra akcji, łącząca historię o miłości z napędzaną adrenaliną walką. Żyj pełnią życia w trakcie apokalipsy. Szukaj zaopatrzenia, badaj lochy… i chodź na randki!

Coś albo ktoś, zmienił ludzi w niebezpieczne potwory. Interesują ich teraz jedynie przemoc i władza. To oni stoją pomiędzy Tobą, lekiem i światem, jakiego pragniesz. A co najważniejsze? Walczysz nie tylko o własne przetrwanie. Walczysz też za tych, których kochasz.

źródło: playstation pl

 


KROK PO KROKU


Jeżeli spojrzymy na listę pucharków, to można wyciągnąć jeden wniosek – to gra bardziej o randkowaniu w czasie „apokalipsy” niż action RPG. No nie mogę powiedzieć, element walki jest całkiem nieźle rozbudowany i przy pierwszym przejściu rozgrywka jest całkiem trudna. Niestety, grę musimy przejść dwa razy, przy czym drugie przejście to New Game + co sporo ułatwia i przyspiesza. Poniżej rozbiję Wam trochę przejrzyściej elementy gry i same przejścia.

 

Randkowanie i jego system:

Postacie, z którymi możemy pogadać lub gdzieś wyskoczyć to:

Chani – jest on naszym kumplem, a wyjścia mają wyraz spędzania razem czasu niż randek, możemy z nim wyjść 5 razy (może osiągnąć 5-ty poziom doświadczenia), będzie nam też pomagać z naszymi udolnościami w porozumiewaniu się. Trenujemy u niego wyrażanie się (expression), pewność siebie (confidence), akceptację (acceptance) i odwagę (courage), te umiejętności będą Wam potrzebne, żeby pogłębić Waszą znajomość z drugą osobą. Zależnie od osoby, z którą się umawiacie, będziecie musieli podnieść odpowiednią umiejętność – każda z tych cech ma 4 poziomy. Zdobywamy je też podczas normalnych rozmów z naszymi towarzyszami, ale będą one zależne od naszych wyborów dialogowych.

Yuna – to postać, którą spotkamy jako pierwszą i możliwe jest odblokowanie z nią poziomu 7-go. Żeby wszystkie nasze spotkania poszły gładko, należy z nią trenować w wolne dni  w nocy, dzień poświęcamy na randki. Trening będzie polegać na ćwiczeniu oddechu, a po każdym treningu otrzymamy serduszka. Oznaczać to będzie tyle, że nasza znajomość z nią się pogłębia. Podczas rozmów i u Chani’ego możemy zdobyć umiejętność wyrażanie się (expression), co pomoże w randkowaniu i rozmowach z tą postacią.

Mia – to kolejna postać, którą spotkamy podczas fabuły i możliwe jest odblokowanie z nią poziomu 7-go. Żeby wszystkie nasze spotkania poszły gładko, należy z nią trenować w wolne dni w nocy, dzień poświęcamy na randki. Trening będzie polegać na ćwiczeniu oddechu, a po każdym treningu otrzymamy serduszka. Oznaczać to będzie tyle, że nasza znajomość z nią się pogłębia. Podczas rozmów i u Chani’ego możemy zdobyć umiejętność pewność siebie (confidence), co pomoże w randkowaniu i rozmowach z tą postacią.

Sia – to kolejna postać, którą spotkamy podczas fabuły i możliwe jest odblokowanie z nią poziomu 7-go. Żeby wszystkie nasze spotkania poszły gładko, należy z nią trenować w wolne dni w nocy, dzień poświęcamy na randki. Trening będzie polegać na ćwiczeniu oddechu, a po każdym treningu otrzymamy serduszka. Oznaczać to będzie tyle, że nasza znajomość z nią się pogłębia. Podczas rozmów i u Chani’ego możemy zdobyć umiejętność akceptację (acceptance), co pomoże w randkowaniu i rozmowach z tą postacią.

Yohan – to ostatnia postać, którą spotkamy podczas fabuły i możliwe jest odblokowanie z nią poziomu 7-go. Żeby wszystkie nasze spotkania poszły gładko, należy z nią trenować w wolne dni w nocy, dzień poświęcamy na randki. Trening będzie polegać na ćwiczeniu oddechu, a po każdym treningu otrzymamy serduszka. Oznaczać to będzie tyle, że nasza znajomość z nią się pogłębia. Podczas rozmów i u Chani’ego możemy zdobyć umiejętność odwagę (courage), co pomoże w randkowaniu i rozmowach z tą postacią.

Dodatkowo, każda z tych postaci wniesie nową umiejętność i żywioł do Waszego arsenału ciosów podczas walki.

Przejścia:

Przejście pierwsze – to przejście polega na zaznajomieniu się z grą, a przede wszystkim z randkowaniem (no i trochę z walką). Przechodzimy grę umawiając się tylko z jedną postacią i żadną inną, resztę ignorujemy. Chani się nie liczy, bo on pomaga nam tylko ze zdolnościami potrzebnymi nam, żeby pogłębić nasze relacje z pozostałymi osobami, polecam u niego trenować cechy charakteru. Tu najlepiej wybrałbym Mię, jest ona najłatwiejsza do spotykania się. Będzie moment w grze, gdzie naszą miłość utracimy i nie będzie dostępna podczas finałowej walki. Osobiście spotykałem się z Yuna, a ona jest uzdrowicielem i tym sposobem miałem strasznie ciężką walkę z bosem i ubijaniem mobków. Poczekajcie do momentu, gdy pojawi się Mia i z nią spotykajcie się aż do końca gry i z nikim innym! Gdy będziemy się już z wybraną osobą spotykać, wieczorową porą róbcie wypady po rzeczy codziennego użytku, opcja „Scavenge”. Jest za to pucharek, więc warto zrobić to w tym przejściu, bo w drugim nie będziecie mieli na to czasu. Pamiętajcie też, że po ukończeniu gry czekamy aż przelecą napisy i dopiero wpadnie Wam złoto za randokowanie z jedną osobą.

 

Przejście drugie.

Etap 1 – po pierwszym ukończeniu gry wybieramy Nową Grę+ i będziemy mieli wszystkie nasze umiejętności walki, jak i wszystkie statusy socjalne, zakładka „Social Stat” w menu. Skupiamy się tylko i wyłącznie na tym, żeby wszystkie osoby były na poziomie przed ostatnim wolnym dniem w kalendarzu, przed aktem 5-tym. Z rozpoczęciem aktu 4-tego powinniśmy mieć:

  • Yuna – lvl 4
  • Chani – lvl 4
  • Min – lvl 4
  • Sia – lvl 5
  • Yohan – lvl 3

Do ostatniego dnia pozostanie Wam 13 dni, więc należy je maksymalnie wykorzystać i tu też trzeba zrobić sobie zapis gry. Od tego miejsca robimy sobie każdą osobę z osobna tak, aby maksymalnie ją rozwinąć i zaliczyć dwie dodatkowe randki. Jest to nam potrzebne, żeby wpadł nam pucharek za obietnice – „promise” poziom 6 i za wszystkie sceny randkowe.

Etap 2 – Odgrywamy zapis z pierwszego dnia aktu 4-tego i lecimy razem wszystkie postacie, powinniśmy mieć wystarczająco dużo czasu, aby je maksymalnie wylevelować.

Zostanie nam pucharek „True Player” – za umówienie się z wszystkimi osobami, musimy zrobić to oczywiście w tym / jednym przejściu, wpadnie po napisach końcowych. Musimy też pamiętać, żeby wszystkie osoby, z którymi się spotykamy pocałowały nas lub my je, zależnie od sytuacji – dopiero wtedy wpadnie nam ten pucharek. Powinniście już wiedzieć jakie linie dialogowe wybierać, a raczej jakie odpowiedzi Jak wszystko pójdzie gładko, to ostatniego dnia wszystkie postacie powinny być na maksymalnym poziomie.

I to w sumie tyle, jeżeli chodzi przejścia gry, jeżeli będziecie mieli jakieś pytania, to piszcie w komentarzu.

Trofea do pominięcia: 

Ze względu na to, jak gra jest zbudowana – tak, są trofea do pominięcia, ale dlatego przejście gry rozpisałem tak, aby je wszystkie zaliczyć. Jeżeli nie będziecie czegoś pewni, zawsze róbcie sobie zapis gry.

Tip:

Podczas zwiedzania Kafka Lab, będąc z Sią, potrzebne Wam będą kody. Pierwszy to 3345 a drugi to 6128. Ostatnia zagadka to pomieszczenie z zieloną strzałką, idziecie w prostej lini do przedostatniego i skręcacie w prawo raz, powinny otworzyć się drzwi.

 

 

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: </span><span>Time Lord

Time Lord

Earn all trophies.

Gratulacje, zostałeś randkowym kasanową w apokaliptycznym świecie.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Shelter Escape

Shelter Escape

Escaped the shelter.

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>The First Bond

The First Bond

The start of a peculiar bond.

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Novice scavenger

Novice scavenger

You explored the city for the first time.

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Master craftsman

Master craftsman

You got creative with your hand.

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>First wall

First wall

You helped Yuna destroy the first wall.

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Piggyback Expert

Piggyback Expert

Now you know how to give proper piggyback rides.

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Second wall

Second wall

You helped Min break through the second wall.

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Stone Retriever

Stone Retriever

You retrieved the Stone

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Flawless

Flawless

You are a social butterfly.

Pucharek najlepiej zdobyć podczas drugiego przejścia. Grając nową grę+, statystyki nam się przeniosą, więc łatwo resztę dobić. Jak widać na załączonym obrazku, wszystkie 4 statystyki musimy maksymalnie podnieść do 4 poziomu. Robimy to rozmawiając i będzie to zależało od naszych odpowiedzi, która z tych cech nam wpadnie. Możemy je też trenować u Chani’ego, wybierając odpowiednią opcję.

Ikona osiągnięcia: </span><span>New arm

New arm

You awakened your new arm.

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Bond Lord

Bond Lord

Reach all the relationship scenes with all your confidants.

Pucharek wpadnie Wam wraz z zaliczeniem pucharków związanych z zaliczeniem wszystkich randek z wszystkimi postaciami.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Their Rock

Their Rock

Reach max rank with a Confidant.

Musisz conajmniej jedną postać maksymalnie wylevelować – maksymalny poziom to 7.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Expert Scavenger

Expert Scavenger

You scavenged 10 city items.

Z każdą postacią możemy wyskoczyć na miasto, aby zdobyć przedmioty codziennego użytku, ale i nie tylko. Pucharek wpadnie, gdy zbierzemy przedmioty 10 razy. Możemy odwiedzić 3 miejsca – biobliotekę (Library), magazyn (Warehouse) i sklep (Convince Store). Każda postać będzie wymagała innej rzeczy i gdzie indziej je znajdziemy. Poniżej lista przedmiotów, które znajdziemy w danym miejscu.

 

Biblioteka:

  • Candles
  • Picture frame
  • Headphone
  • Dirty magazines
  • Bear clock
  • Book „history of calligraphy”
  • Book „Human electrical currents”
  • Nail clipper
  • Board game
  • Tea bags
  • Cactus
  • Sleeping mask
  • Mug
  • Brush

Magazyn:

  • Contact lenses
  • Kettlebell
  • Pillow
  • Whip
  • Thick blanket
  • Ball
  • Keyboard
  • Batteries
  • Shoes
  • Two bear plushies
  • Safety gloves
  • Underwear
  • Towels
  • Gamerboy

Sklep:

  • Baby wipes
  • Snacks
  • Pain relief patches
  • Toothbrush
  • Flamethrower
  • Chocolate
  • Pads
  • Cleansing foam
  • Coffee Beans
Ikona osiągnięcia: </span><span>Yuna's Promise

Yuna's Promise

You made a promise with Yuna

Obietnicę składasz wraz z osiągnięciem poziomu doświadczenia 6.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Min's Promise

Min's Promise

You made a promise with Min

Obietnicę składasz wraz z osiągnięciem poziomu doświadczenia 6.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Yohan's Promise

Yohan's Promise

You made a promise with Yohan

Obietnicę składasz wraz z osiągnięciem poziomu doświadczenia 6.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Sia's promise

Sia's promise

You made a promise with Sia

Obietnicę składasz wraz z osiągnięciem poziomu doświadczenia 6.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Find myself

Find myself

Reached max rank with yourself.

Fabularne

Pucharek fabularny, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Romantic

Romantic

Going out with 1 person only til the end

Ten pucharek zdobywamy podczas pierwszego przejścia i polega on na tym, żeby umawiać się tylko z jedną postacią przez całą grę. Z resztą postaci możemy trenować i zbierać przedmioty (scavenge). Zobaczymy go po ukończeniu gry, po końcowych napisah.

Ikona osiągnięcia: </span><span>True Player

True Player

Date every dateable character.

Pucharek wpadnie wraz końcem drugiego przejścia i etapu drugiego, po zaliczeniu wszystkich randek z wszystkimi postaciami i z końcem napisów po ukończeniu gry.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Plushyboy

Plushyboy

You went on all of Min's dates.

Musimy zaliczyć wszystkie randki z Yohan, jest ich 9. Za każdym razem kiedy udajemy się na udaną randkę, wpada nam też poziom, tym sposobem dobijamy do 7 poziomu doświadczenia i teraz poza tym, mamy jeszcze dwie dodatkowe randki – pod warunkiem, że wcześniej się pocałowaliśmy. Dwie dodatkowe randki możemy wybrać rozmawiając z nią. Gdy wszystko pójdzie dobrze, pucharek wpadnie nam podczas drugiej, dodatkowej randki.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Dreamboat

Dreamboat

You went on all of Yohan's dates.

Musimy zaliczyć wszystkie randki z Yohan, jest ich 9. Za każdym razem kiedy udajemy się na udaną randkę, wpada nam też poziom, tym sposobem dobijamy do 7 poziomu doświadczenia i teraz poza tym, mamy jeszcze dwie dodatkowe randki – pod warunkiem, że wcześniej się pocałowaliśmy. Dwie dodatkowe randki możemy wybrać rozmawiając z nim. Gdy wszystko pójdzie dobrze, pucharek wpadnie nam podczas drugiej, dodatkowej randki.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Truebro

Truebro

You went on all of Chani's dates.

Postać ma tylko 5 poziomów, a co za tym idzie, pięć razy z nim się spotykamy.

Ikona osiągnięcia: </span><span>TentacleMAN

TentacleMAN

You went on all of Yuna's dates.

Musimy zaliczyć wszystkie randki z Yuna, jest ich 9. Za każdym razem kiedy udajemy się na udaną randkę, wpada nam też poziom, tym sposobem dobijamy do 7 poziomu doświadczenia i teraz poza tym, mamy jeszcze dwie dodatkowe randki – pod warunkiem, że wcześniej się pocałowaliśmy. Dwie dodatkowe randki możemy wybrać rozmawiając z nią. Gdy wszystko pójdzie dobrze, pucharek wpadnie nam podczas drugiej, dodatkowej randki.

Ikona osiągnięcia: </span><span>LOVEassistant

LOVEassistant

You went on all of Sia's dates.

Musimy zaliczyć wszystkie randki z Sia, jest ich 9. Za każdym razem kiedy udajemy się na udaną randkę, wpada nam też poziom, tym sposobem dobijamy do 7 poziomu doświadczenia i teraz poza tym, mamy jeszcze dwie dodatkowe randki – pod warunkiem, że wcześniej się pocałowaliśmy. Dwie dodatkowe randki możemy wybrać rozmawiając z nią. Gdy wszystko pójdzie dobrze, pucharek wpadnie nam podczas drugiej, dodatkowej randki.