Fall of Porcupine

by
28 sierpnia 2023
0
1/10
17H
x1
x8
x7
x4
20
0
15
0
2
20
0
15
0
2

 

Fall of Porcupine to urocze przygodowe indie z czarującą grafiką i ujmującą historią. W trakcie powoli toczącej się opowieści poznamy koleje losu antropomorficznych mieszkańców Porcupine, w tym naszego protagonisty – gołębia Finley’a, świeżo upieczonego lekarza, który przyjechał do Porcupine, by rozpocząć swoją karierę medyczną. Z czasem nasz (nie)opierzony bohater zdaje sobie sprawę, że jego idealistyczne wyobrażenie o zatrudnieniu w służbie zdrowia ma się nijak do rzeczywistości, a zachowanie balansu między pracą a życiem osobistym jest trudniejsze niż przypuszczał.

 

 

Krok po kroku:

Fall of Porcupine zawiera w sobie 20 pucharków do zdobycia, z czego 15 jest możliwych do przeoczenia. Gra nie posiada opcji manualnego zapisu ani wyboru rozdziałów, do tego niektóre pucharki wykluczają się wzajemnie, więc drugie przejście jest nieuniknione (chyba że skorzystamy z funkcji wczytywania zapisu z chmury). Wersja PS4 bardzo często crashuje się na PS5, dlatego zaleca się granie w wersję PS4 na PS4.

Uwaga! Poradnik miejscami zawiera spoilery fabularne.

 

Krok I – Witaj w Porcupine!

Podczas pierwszego przejścia zgarniemy większość trofeów. Dzielą się one na poszczególne grupy:

 

Poniższe trofea wzajemnie się wykluczają. Możemy zdobyć maksymalnie trzy na jedno przejście:

Poniższe trofea wymagają wykonania konkretnej czynności:

Poniższe trofea są fabularne – niemożliwe do pominięcia:

Poniższe trofea wymagają kilkukrotnej rozmowy z konkretnymi postaciami i podsłuchania plotek:

Krok II – Aw, here we go again…

Zdobywamy te trzy trofea, które zostały wykluczone w pierwszym przejściu:

Najważniejszy pucharek na sam koniec. Gratulacje!

  • platyna Part of Porcupine

                    
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>Part of Porcupine

Part of Porcupine

Become a part of Porcupine!

Gratulacje!

Ikona osiągnięcia: </span><span>Was it a dream?
25

Was it a dream?

Dream about the last day of summer.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia

Ikona osiągnięcia: </span><span>Pump up the Jam!
50

Pump up the Jam!

Play Basketball with Mia.

Możliwe do przeoczenia

Podczas drugiego dnia pracy Karl zaproponuje nam wypad do baru. Ignorujemy jego zaproszenie. Tego samego dnia, gdy zakończymy zmianę, pod drzwiami szpitala napotkamy Mię. Zaproponuje nam ona towarzyski mecz koszykówki. Przyjmujemy zaproszenie i podążamy za nią. Mecz w kosza jest mini grą, w której wynik meczu nie ma wpływu na pucharek. Trofeum wpadnie na koniec spotkania.

Ważne! Jeśli zgodzimy się na grę w koszykówkę z Mią, to automatycznie wykluczymy opcję spotkania się z Karlem i odblokowania srebro Drinks and Games — do zdobycia w drugim przejściu.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Drinks and Games
50

Drinks and Games

Play the bar game.

Możliwe do przeoczenia

Podczas drugiego dnia pracy Karl zaproponuje nam wypad do baru. Gdy zakończymy zmianę pod drzwiami szpitala napotkamy Mię. Zaproponuje nam ona towarzyski mecz koszykówki. Odrzucamy jej zaproszenie i zamiast tego idziemy do baru na spotkanie z Karlem, gdzie również rozgrywamy mini grę. Trofeum wpadnie na koniec spotkania.

Ważne! Jeśli wybierzemy wypad do baru z Karlem, to automatycznie wykluczymy opcję zagrania w koszykówkę z Mią i odblokowania srebro Pump up the Jam! — do zdobycia w drugim przejściu.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Historian of Porcupine
65

Historian of Porcupine

Learn the history of Porcupine.

Możliwe do przeoczenia

Obok lokalnego baru spotkamy Adele. Jako najstarsza mieszkanka Porcupine zna wiele historii na temat miasteczka. Codziennie próbujemy spotkać ją przed pracą, dlatego unikamy podróżowania autobusem i zamiast tego chodzimy przez miasteczko. Gdy ją spotkamy, rozmawiamy z nią i wysłuchujemy jej opowieści. Trofeum wpadnie po kilku rozmowach.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Escapism is not a crime
65

Escapism is not a crime

Write a comic story.

Możliwe do przeoczenia

Na szkolnym dziedzińcu – niedaleko boiska do koszykówki i zaraz obok rampy z graffiti – spotkamy Maggy. Podczas rozmowy wyjawi nam, że marzy o stworzeniu własnej opowieści komiksowej. Postanawiamy pomóc jej w spełnieniu marzenia.

Od momentu wyrażenia chęci pomocy codziennie odwiedzamy szkolny dziedziniec, by stopniowo pomagać Maggy w tworzeniu komiksu. Trofeum wpadnie po kilku twórczych sesjach z Maggy.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Cooking Mia!
50

Cooking Mia!

Cook dinner with Mia.

Możliwe do przeoczenia

Dzień po tym gdy Karl zostanie zawieszony, zadzwoni on do nas w trakcie naszej zmiany i zaproponuje spotkanie pod supermarketem. Ignorujemy jego zaproszenie.  Tego samego dnia, tuż po pracy, spotkamy Mię, która zaproponuje nam wspólne gotowanie u niej w domu. Przyjmujemy propozycję spędzenia z nią wieczoru. Na miejscu rozgrywamy kulinarną mini gierkę. Trofeum wpadnie na zakończenie spotkania.

Ważne! Jeśli zgodzimy się na gotowanie z Mią, to automatycznie wykluczymy opcję spotkania się z Karlem i odblokowania srebro Take it from the rich — do zdobycia w drugim przejściu.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Take it from the rich
50

Take it from the rich

Give away the stolen grocery bags.

Możliwe do przeoczenia

Dzień po tym gdy Karl zostanie zawieszony, zadzwoni on do nas w trakcie naszej zmiany i zaproponuje spotkanie pod supermarketem. Tego samego dnia po pracy Mia zaproponuje nam wspólne gotowanie u niej w domu. Odrzucamy jej propozycję i zamiast tego idziemy spotkać się z Karlem. Trofeum wpadnie po ukończeniu mini gry.

Ważne! Jeśli wybierzemy spotkanie z Karlem, to automatycznie wykluczymy się z opcji spędzenia wieczoru z Mią i odblokowania srebro Cooking Mia! — do zdobycia w drugim przejściu.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Planks that mean the world
50

Planks that mean the world

Rehersal with the theatre crew.

Możliwe do przeoczenia

Tego dnia idziemy na stypę, ale nie jesteśmy tam mile widziani i musimy opuścić bar w atmosferze skandalu. Po wyjściu sprawdzamy telefon. Będziemy mieli nieodebrane połączenie od Mii i od Karla. Ignorujemy Karla. Oddzwaniamy do Mii, a następnie idziemy się z nią spotkać. Na miejscu rozgrywamy mini gierkę, a potem rozmawiamy z Mią. Trofeum wpadnie na zakończenie spotkania.

Ważne! Jeśli wybierzemy spotkanie z Mią, to automatycznie wykluczymy się z opcji spędzenia wieczoru z Karlem  i odblokowania srebro Snowball Armageddon — do zdobycia w drugim przejściu.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Snowball Armageddon
50

Snowball Armageddon

Have a snowball fight with Karl.

Możliwe do przeoczenia

Tego dnia idziemy na stypę, ale nie jesteśmy tam mile widziani i musimy opuścić bar w atmosferze skandalu. Po wyjściu sprawdzamy telefon. Będziemy mieli nieodebrane połączenie od Mii i od Karla. Ignorujemy Mię. Oddzwaniamy do Karla, a następnie idziemy się z nim spotkać. Na miejscu rozgrywamy mini gierkę. Trofeum wpadnie na zakończenie spotkania.

Ważne! Jeśli wybierzemy spotkanie z Karlem, to automatycznie wykluczymy się z opcji spędzenia wieczoru z Mią i odblokowania srebro Planks that mean the world — do zdobycia w drugim przejściu.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Hospital drama
65

Hospital drama

Listen to the unknown voice.

Możliwe do przeoczenia

Gdy zejdziemy do szpitalnej piwnicy i przejdziemy na koniec korytarza w prawo, dojdziemy do instalacji wentylacyjnej. Wskakujemy na pudełka, przeskakujemy rurami i wchodzimy do wlotu wentylacyjnego. Naciskamy  by posłuchać ploteczek. Schodzimy do piwnicy za każdym razem przed rozpoczęciem pracy – jeśli jest to możliwe. Trofeum wpadnie po kilku wizytach w piwnicy.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Juggler's Tale
65

A Juggler's Tale

Balance the tennis ball for 5 seconds.

Możliwe do przeoczenia

Każdy dzień zaczynamy w naszym mieszkaniu. Któregoś dnia na podłodze pojawi się piłka tenisowa, która zacznie się turlać jak w nią wbiegniemy. Aby zdobyć trofeum musimy sprawić by piłka przez 5 sekund była w ruchu. W tym celu turlamy ją przed nami, aż do momentu otrzymania pucharka.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Go with the flow
65

Go with the flow

Learn everything from Frauke.

Możliwe do przeoczenia

Gdy wyjdziemy z naszego apartamentu i skręcimy w lewo, a następnie zejdziemy w dół po schodach, dostaniemy się na molo. W tym miejscu będziemy mieli okazję spotkać Frauke – będzie siedziała na krześle na samym końcu pomostu. Odwiedzamy to miejsce codziennie przed pracą. Rozmawiamy z Frauke za każdym razem gdy ją tam spotkamy. Trofeum wpadnie po kilku dniach rozmów.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Princess Insomnia
65

Princess Insomnia

Bring Emma her book.

Możliwe do przeoczenia

W dożynki (Hibernation Festival) dostajemy nocną zmianę. Po dotarciu do szpitala, zanim zaczniemy cokolwiek robić, idziemy na trzecie piętro do pokoju socjalnego. Spotkamy tam Emmę, od której dowiemy się, że nie może zasnąć bo zgubiła gdzieś swoją ulubioną książkę. Postanawiamy pomóc małej sówce i schodzimy na parter do kafeterii. Na jednym ze stołów będzie leżała czerwona książka. Przyciskamy  by ją podnieść. Trofeum wpadnie po tym jak wrócimy z książką do Emmy i odprowadzimy ją do jej sali.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Second Shower
65

Second Shower

Clean Finleys Face completely.

Możliwe do przeoczenia

W drodze na naszą pierwszą nocną zmianę zostaniemy oblani farbą. Nie uda się nam całkowicie jej zmyć, więc idziemy do pracy z poplamionymi piórkami. Po dotarciu do szpitala, zanim zaczniemy wykonywać naszą pracę, idziemy do łazienki – bierzemy windę na trzecie piętro i idziemy w prawo do końca korytarza. Stojąc przed drzwiami przyciskamy .

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Dusk
25

Dusk

It was a dream.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Night
25

Night

Stay with Irma till the end.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Dawn
25

Dawn

Keep it up.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Wpadnie pod koniec gry. Po uzyskaniu tego trofeum zaczynamy drugie przejście, by zebrać wykluczone bądź pominięte trofea.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Big Fish
65

A Big Fish

Listen to every Irma story.

Możliwe do przeoczenia

Pewnego dnia do szpitala trafi nowa pacjentka, Irma. Odwiedzamy ją za każdym razem jak jesteśmy na naszej zmianie – opieka nad nią będzie włączona w nasze zadania. Przy każdej wizycie Irma będzie chciała opowiedzieć nam krótką historyjkę. Przyjmujemy propozycję i wysłuchujemy wszystkiego, co ma nam do opowiedzenia. Trofeum wpadnie po ostatniej opowieści, która jest częścią fabuły.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>That'll do, pigeon.
80

That'll do, pigeon.

Have 5 shift evaluations with an A rating.

Możliwe do przeoczenia

Na koniec każdej zmiany dostajemy raport z oceną naszej pracy. Opis trofeum mówi o otrzymaniu oceny „A”, ale żeby trofeum faktycznie wpadło musimy dostać „S” – na które składa się trzy „A”.

Na każdej zmianie dostajemy trzy zadania, które są mini grami. W zależności od tego jak dobrze je wykonamy, taką dostaniemy za nie ocenę. Jeśli mini gry okażą się dla nas za trudne, to w menu jest opcja włączenia uproszczenia ich – „Simple Minigames”.