Erica – Poradnik do trofeów

 

Erica to interaktywny film, który powinien spodobać się fanom horrorów. Platyna wymaga minimum sześciu podejść, a poniżej starałam się rozpisać wszystkie najważniejsze kroki. Niemniej poradnik zawiera ogrom spoilerów, więc zalecam korzystanie z niego po pierwszym ukończeniu gry.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox3 x18 x12
  • Liczba trofeów offline: 34
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 6
  • Trofea możliwe do przeoczenia: WSZYSTKIE
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 10-15 godzin

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

Poniższe kroki będą zrozumiałe dla osoby, która już raz ukończyła grę. Dlatego zalecam najpierw grać dla funu, a później ewentualnie postępować według poniższej rozpiski (trochę nakreślam Wam, w którym momencie powinniście uważać i zerknąć na konkretne osiągniecie. Gra niestety nie posiada wyboru rozdziałów, a raz wybrana opcja dialogowa nie może być cofnięta. Także trzeba sporo uważać, żeby sobie nie narobić kolejnego przejścia. Poniższe kroki są krokami sugerowanymi! Można wszystko wbijać w dowolnej kolejności, ale być może będziecie musieli zrobić kilka dodatkowych podejść. Podsłuchuj osoby przy każdej możliwej okazji!

WSZYSTKIE TROFEA WPADAJĄ NA NAPISACH KOŃCOWYCH!

Wszystko trzeba robić na jednym save’ie.

 

KROK 1: Wybór Tobi + Zabicie wszystkich + Odrzucanie próśb Blake’a + KOŃCOWY WYBÓR: PRZYJĘCIE MASKI

W tym przejściu musimy się zaprzyjaźnić z Tobi i odrzucać wszystkie możliwe prośby policjanta Blake’a.

  • Na samym początku gry, gdy dostaniesz zdjęcia do wyboru, trzeba wybrać odpowiednie zdjęcie –braz Magia! 
  • Po przyjechaniu do ośrodka kilkukrotnie naciśnij na dzwonek –braz Służba!
  • Gdy dzwoni pierwszy telefon, odbieramy go, podążamy za instrukcją osoby dzwoniącej i udajemy się na przeszukanie biura – braz Tak to się robi
  • Podczas gry na pianinie Hannah zacznie krwawić, uspokój Kristie, wybierając odpowiednią opcję dialogową –braz Na straży spokoju
  • Odrzuć możliwość wzięcia udziały w eksperymencie – dzięki temu zobaczysz lisa przed ośrodkiem.
  • Wybór pomiędzy dziewczynami –srebro Przyjaciółka Tobi
  • Gdy Hannah przyniesie perfumy do Twojego pokoju, odmów jej ich przyjęcia i je zrzuć.
  • Gdy udasz się ponownie do swojego domu, idź do mieszkania sąsiadki (nie słuchaj Blake’a), nie wchodź przez drzwi po lewej, tylko podejdź do ściany, odkryj zdjęcie i podwójnie spójrz w dziurę. Następnie odbierz telefon i sprawdź pokój obok. Mężczyzna na klatce piersiowej w kieszeni ma dokument, a na twarzy płatki oleandra. Zbierz obie rzeczy w koniecznie tej konkretnej kolejności.
  • Gdy po raz pierwszy zejdziemy do piwnicy (czerwony korytarz) i wejdziemy przez pierwsze drzwi po prawej – braz Przekaz podprogowy, a następnie sprawdź te niebieskie.
  • W następnym pomieszczeniu chowamy się za stołem i kolejno idziemy za kobietą do drzwi – próbujemy otworzyć zamek.
  • Podczas „widzeń”, gdy już spotkamy się z zabójczynią – musimy się zgodzić jej pomóc.
  • Zabijamy strażnika!
  • Gdy znajdujemy Tobi przy drugiej wizycie w piwnicy –braz Pożegnanie – tutaj uwaga! Gdy wejdziecie od razu do pokoju, zacznie się rozmowa z kobietą – zamiast wybierać opcje dialogowe, skieruj kursor na pistolet i zabij kobietę!
  • Nie podajemy Tobi epinefryny, dziewczyna musi również zginąć.
  • Po dotarciu do Luciena, zabijamy go, wdychamy to, co znajdziemy za drzwiami (pod żadnym pozorem nie wybieraj opcji podpalenia) i nałóż maskę.

 

KROK 2: Wybór Hannah + Zabijanie wszystkich + pokłócenie się z Kristie  + KOŃCOWY WYBÓR: ODRZUCENIE MASKI I PODPALENIE (wyjście solo)

  • Wybierz zdjęcie, na którym matka stoi z kwiatami (trzecie zdjęcie).
  • Po przyjechaniu do ośrodka, nie odbieraj telefonu, podążaj za dziewczynami w maskach.
  • Po nocy w ośrodku, Kristie będzie odkurzać i po prostu przejdź po dywanie.
  • Zgódź się na eksperyment, koniecznie odkryj kwiaty na zdjęciu matki (z rysunku, który narysowała bohaterka).
  • Wybór pomiędzy dziewczynami – srebro Przyjaciółka Hannah
  • Przy wyborze dziewczyn, wybieramy Hannah, udajemy się na robienie perfum. Gdy bohaterka zostanie poproszona o podanie zapałek, zgódź się, podejdź do biurka, otwórz lewą szufladę i kliknij w leżącą tam kartkę. Po kilku wymienionych zdaniach udaj się do pokoju –braz Przestrzeń osobista
  • Po udaniu się do swojego mieszkania, idź za Blake’iem do mieszkania sąsiadki, spójrz raz przez dziurkę w ścianie, a przy drugim wyborze zobacz co jest w lodówce.
  • Hannah spyta o śledzącą Cię osobę, w tym momencie wybierz opcję zmiany tematu. Gdy Hannah zostanie zabrana przez personel, spotkasz się z Tobi, która będzie chciała odebrać Ci pudełko, nie daj się i ją uderzbraz Impulsywność
  • Podczas „widzeń”, gdy już spotkamy się z zabójczynią – cały czas odmawiamy jej pomocy! W ten sposób znajdziemy jedną znajdźkę – płatek oleandra.
  • Zabijamy ponownie babeczkę (skieruj kursor na pistolet) i Tobi (możesz po prostu poczekać albo podać coś OPRÓCZ EPINEFRYNY) i wybieramy opcje dialogowe:
    • Nie żyje
    • Wyraź bezradność
  • Po dotarciu do Luciena, zabijamy go, wdychamy to, co znajdziemy za drzwiami i odrzucamy maskę, tym samym podpalając ośrodek.

 

KROK 3: Wybór Kristie + Ocalenie wszystkich + KOŃCOWY WYBÓR: DOŁĄCZENIE DO LUCIENA

  • Po przyjechaniu do ośrodka, odbierz telefon i wyjdź na zewnątrz. Po prawej stronie będzie lisek.
  • Wybór pomiędzy dziewczynami –srebro Przyjaciółka Kristie
  • W pewnym momencie zostaniecie poproszeni o podpisanie kartki dla Hannah – braz Kaligrafia
  • Po przeszukaniu miejsca zbrodni, udacie się do nowego miejsca, w którym będzie przeprowadzone przesłuchanie. Zadzwoni telefon, odbierze go Blake, a Wy udacie się do łazienki. Usłyszycie trzask i pojawi się wybór spojrzenia przez okno lub pójścia od razu za odgłosem, wybieramy tę drugą opcję – braz Dumny ojciec
  • Nie zabijamy strażnika.
  • Ocalamy życie Tobi – EPINEFRYNA.
  • Po dotarciu do Luciena, nie strzelamy do niego i wybieramy opcję zaufania.

 

KROK 4: Romans z Blake’iem + KOŃCOWY WYBÓR: SPRZECIWIENIE SIĘ LUCIENOWI, ALE NIE ZABICIE GO

W tym kroku trzeba być ostrożnym i zbierać jak najmniej dowodów. Chcemy wbić konkretne zakończenie, ale i wbić trofeum srebro Dwulicowość.

  • Na początku odbieramy telefon i udajemy się na dwór. Mówimy Blake’owi, że ktoś dzwonił.
  • Zgadzamy się wziąć udział w eksperymencie.
  • Posłuchaj się Blake’a i nie wchodź do mieszkania sąsiadki (staraj się też nie przywoływać wspomnienia z sąsiadką – trzeba trochę pomazać po touchpadzie kontrolera/telefonie, aby sobie przypomnieć, kto mieszka w mieszkaniu obok – NIE RÓB TEGO) – zostań w domu i zobacz lisa.
  • Podczas pytania, czy portet zabójczyni się zgadza – potwierdź.
  • Po zabójstwie inspektora, prowadź taką rozmowę z policjantem:
    • Wyraź obawę/Dopytuj
    • Oburz się/Potwierdź
    • Wpadam w obłęd/Nie czuję się bezpieczna
  • Gdy Blake zapyta, czy wiesz gdzie jest zabójczyni – SKŁAM!
  • Po udaniu się po raz pierwszy do podziemi – idź koniecznie od razu na wprost (nie do czerwonych i niebieskich drzwi). W następnym pomieszczeniu również wybierz wyjście! Przyjdzie policjant i Lucien, a Ty podsłuchasz ich rozmowę.
  • Zgódź się pomóc zabójczyni!
  • Zabij strażnika.
  • Podczas walki z Blake’iem koniecznie skalecz go nożem!
  • Po dotarciu do Luciena, nie strzelamy do niego i nie wybieramy opcji zaufania mu!

 

KROK 5: Wybór Kristie + Zabicie Luciena, zabicie Tobi + KOŃCOWY WYBÓR: PODPALENIE (wyjście z Kristie) 

  • Po przyjechaniu do ośrodka, nie odbieraj telefonu, udaj się korytarzem i wybierz uchylone drzwi po prawej (podsłuchaj rozmowę, nie dając się wykryć jak najdłużej.
  • Rób wszystko, by utrudnić Blake’owi śledztwo.
  • Wybierz Kristie przy wyborze dziewczyn.
  • Po udaniu się do domu inspektora i rozmowie z mężczyznami, zadzwoni telefon, Blake odbierze i uda się na miejsce zgłoszenia. Inspektor poda Ci karteczkę (braz Musimy porozmawiać)
  • Twoja postać uda się do łazienki i usłyszy szmer. Do wyboru będziesz mieć spojrzenie przez okno lub drzwi po prawej (spójrz przez okno i zobaczysz lisa).
  • Chwilę potem zobaczysz odwrócone na krześle ciało. W szufladzie znajduje się czarny notatnik, przejrzyj wszystkie jego strony – braz Enigma.
  • Po zabiciu inspektora, powiedz Blake’owi, że wiesz gdzie szukać zabójczyni. Pojawi się cutscenka w samochodzie, w którym znajdziesz notatnik policjanta (w schowku).
  • Po dotarciu do Luciena, strzelamy do niego i od razu podpalamy ośrodek (bez wdychania).

 

KROK 6: Zabicie Lucienia, ocalenie Tobi + KOŃCOWY WYBÓR: PODPALENIE (wyjście z dziewczynami)

Ewentualnie dozbieranie rzeczy, które ominęliście w poprzednich krokach, prawdopodobnie będą to poniższe trofea, których statystyki KUMULUJĄ się pomiędzy podejściami:

  • srebro Widzę martwych ludzi
  • srebro Gra na nerwach
  • srebro Lisica
  • srebro Podglądaczka
  • srebro Papierkowa robota
  • zloto Za kulisami
  • zloto Dziękuję
  • zloto Botaniczka

W tym kroku również:

  • Wybierz Hannah, żeby zebrać ostatni dokument podczas robienia perfum – leży na stole.
  • Koniecznie ratujemy Tobi.
  • Po dotarciu do Luciena, strzelamy do niego i od razu podpalamy ośrodek (bez wdychania).

 

Poradnik:

platyna To by było na tyle! / That’s a Wrap
Odblokuj wszystkie brązowe, srebrne i złote trofea. / Unlock all bronze, silver and gold trophies.

Gratulacje!

 

braz Pożegnanie / Farewell
Otrzyj łzę z policzka Tobi i ukończ grę. / Wipe a tear from Tobi’s cheek, and finish.

Moment, w którym można wbić to trofeum, pojawi się przy każdym Waszym podejściu – tej sceny nie da się przeoczyć. Nie mniej od Was zależy, czy Tobi będzie żyć, czy nie. Na potrzeby tego trofeum musi ona zginąć, a wtedy poleci jej łza po policzku, którą można będzie wytrzeć. Żeby zginęła możecie robić wszystko, tylko NIE podawajcie jej epinefryny.

 

braz Służba! / Service!
Wystaw w recepcji cierpliwość Blake’a na próbę i ukończ grę. / Try Blake’s patience at the front desk, and finish.

Na początku gry, gdy tylko zauważysz dzwonek, stuknij w niego kilka razy, aby zdenerwować Blake’a.

 

braz Przestrzeń osobista / Personal Space
Powiedz Lucienowi, żeby wyszedł z pokoju Eriki, i ukończ grę. / Tell Lucien to get out of Erica’s room, and finish.

Aby zdobyć to trofeum, musimy iść z Hannah robić perfumy, a następnie znaleźć medalion leżący w lewej szufladzie biurka, obok zapałek. Pamiętajcie, żeby koniecznie wybrać możliwość podania zapałek, bo gdy wybierzecie zapalniczkę – potrzebować będzie kolejnego przejścia gry.

 

braz Impulsywność / Impulsive
Uderz Tobi i ukończ grę. / Slap Tobi, and finish.

Aby zdobyć to trofeum, musimy iść z Hannah robić perfumy. Następnie po jakimś czasie, gdy Hannah zostanie zabrana na badania, rozpocznie się wymiana zdań z Tobi, która będzie chciała zdobyć pudełko dziewczyny. Należy jej odmówić, a następnie uderzyć ją w twarz.

 

braz Tak to się robi / S Ranking
Ucieknij niepostrzeżenie z gabinetu Steinbecka i ukończ grę. / Escape Steinbeck’s office without getting caught, and finish.

Na samym początku gry, gdy dojedziemy do ośrodka, musimy odebrać dzwoniący telefon, a następnie przejść przez drzwi po lewej stronie. Znajdziemy się w gabinecie, w którym najpierw musimy wyłączyć radio, zbadać wszystkie rzeczy na biurku, a następnie przeczytać akta swojej matki. Kolejnym krokiem będzie ucieczka przez okno.

 

braz Dumny ojciec / Proud Father
Zastań nadinspektora z jego najcenniejszym skarbem i ukończ grę. / Find the Chief Inspector with his most prized possession, and finish.

To trofeum wymaga, by zaprzyjaźnić się z Kristie (więc gdy będzie wybór dziewczyn, wybieramy tę stojącą na balkonie). W pewnym momencie pokaże nam swoje rysunki i powie, który z nich jest jej ulubionym. Następnie później, po dojechaniu do domu inspektora i przesłuchaniu, usłyszymy hałas. Będziemy mieli dwie opcje do wyboru – okno albo wejście po prawej – wybieramy OD RAZU wejście, znajdziemy tam ciało inspektora, który w ręce trzyma ulubiony rysunek swojej córki. Chwilę potem zobaczysz zdjęcie.

 

braz Enigma / Enigma
Znajdź księgę rachunkową Akala Johara oraz klucz do zawartego w niej kodu i ukończ grę. / Find Akal Johar’s ledger and a key to the code within, and finish.

Po dojechaniu do domu inspektora i przesłuchaniu, usłyszymy hałas. Będziemy mieli dwie opcje do wyboru – okno albo wejście po prawej – wybieramy okno, a chwilę później znajdziemy ciało inspektora, który tym razem będzie siedział tyłem do nas. W szufladzie biurka znajduje się czarny notatnik, który koniecznie trzeba przejrzeć (wszystkie strony)!

 

braz Musimy porozmawiać / We Need to Talk
Otrzymaj notatkę od nadinspektora i ukończ grę. / Receive a note from the Chief Inspector, and finish.

Przy tym trofeum trzeba kilku składowych. Po pierwsze – po przyjechaniu do ośrodka, nie odbieraj telefonu, udaj się korytarzem i wybierz uchylone drzwi po prawej (podsłuchaj rozmowę, nie dając się wykryć jak najdłużej). Następnie wybieramy Kristie przy wyborze dziewczyn i ogólnie staramy się utrudniać śledztwo Blake’owi, przy tym zdobywając jak najwięcej informacji o sytuacji. Po udaniu się do domu inspektora i rozmowie z mężczyznami, zadzwoni telefon, Blake odbierze słuchawkę i uda się na miejsce zgłoszenia. Inspektor poda Ci karteczkę i tyle.

 

braz Przekaz podprogowy / Subliminal
Ölj meg mindenkit egy végigjátszás alatt és játszd végig a játékot. / Find the Delphic Epsilon slide in Ballard’s lab, and finish.

Po udaniu się do tajemnego pomieszczenia, będziemy mieli możliwość zbadania czerwonego pokoju, niebieskiego bądź pójście prosto. Wybieramy czerwony pokój i podchodzimy do telewizorka, widocznego po lewej stronie (uważaj, żeby przez przypadek nie kliknąć czegoś innego!) Naszym zadaniem jest ustawienie delfickiego symbolu na ekranie (przewijajcie aż pojawi się cutscenka).

Telewizorek po lewej, trzeba na nim ustawić obrazek motyla.

 

braz Na straży spokoju / Keeping the Peace
Uspokój Kirstie podczas krwotoku Hanny przy pianinie i ukończ grę. / Calm Kirstie when Hannah bleeds over the piano, and finish.

Po pierwszej spędzonej nocy w ośrodku, podczas gry na fortepianie z Hannah, dziewczynie zacznie lecieć krew z nosa. Przy możliwości wyboru, wybierz po prostu opcję wezwania pomocy.

 

braz Kaligrafia / Calligraphy
Podpisz się na kartce od Kirstie i ukończ grę. / Sign Kirstie’s card, and finish.

Trofeum możliwe do wbicia tylko przy wyborze Krisitie, gdy dostajemy możliwość wyboru, z kim chcemy spędzić resztę dnia. Nasza bohaterka dostanie do podpisania kartkę dla Hannah i naszym zadaniem jest po prostu złożenie sygnatury.

 

braz Magia! / Magic!
Znajdź ulubione zdjęcie Eriki przedstawiające Alodie, udowadniając, że Erica jest magiczna, i ukończ grę. / Find Erica’s favourite photo of Alodie and prove you’re magic, and finish.

Na samym początku gry będziecie mieli możliwość wyboru zdjęcia. Ojciec naszej bohaterki, przewróci fotki na drugą stronę i będziecie musieli wskazać, które zdjęcie jest tym, które wcześniej wybraliście.

  • Na środku znajduje się zawsze zdjęcie z matką z kwiatami.
  • Po lewej stronie sama matka w stroju pielęgniarki.
  • Po prawej stronie schowane jest zdjęcie ślubne.

 

srebro Przyjaciółka Tobi / Tobi’s BFF
Spędź czas z Tobi na strychu i ukończ grę. / Hang out in the attic with Tobi, and finish.

W pewnym momencie gry dostaniesz wybór, z którą z dziewczyn chcesz spędzić resztę dnia. Aby zdobyć platynę, trzeba będzie spróbować wszystkich wariantów, ale skupię się na tym trofeum, ponieważ bardzo łatwo je pominąć, gdyż wybranie złych opcji dialogowych spowoduje, iż Tobi nie zabierze nas na strych i automatycznie zostaniemy przekierowani do Kristie.

Podczas rozmowy z Tobie wybieramy kolejno opcje rozmowy:

  • Postaw się/Uspokój (bez różnicy)
  • Zachowaj spokój
  • Dopytuj

Wtedy Tobi zabierze Cię na strych.

 

srebro Przyjaciółka Kirstie / Kirstie’s BFF
Zrób obchód z Kirstie i ukończ grę. / Do the rounds with Kirstie, and finish.

Patrz opis trofeum srebro Przyjaciółka Tobi.

 

srebro Przyjaciółka Hanny / Hannah’s BFF
Rób perfumy z Hanną i ukończ grę. / Make perfume with Hannah, and finish.

Patrz opis trofeum srebro Przyjaciółka Tobi.

 

srebro Dwulicowość / Backstabber
Pocałuj Blake’a… a potem zrób mu krzywdę i ukończ grę. / Kiss Blake… then injure him, and finish.

Z tym trofeum wiele osób ma problemy, ale idąc według poniższego schematu powinno wszystko gładko się udać:

  • Na początku odbieramy telefon i udajemy się na dwór. Mówimy Blake’owi, że ktoś dzwonił.
  • Zgadzamy się wziąć udział w eksperymencie.
  • Posłuchaj się Blake’a i nie wchodź do mieszkania sąsiadki (staraj się też nie przywoływać wspomnienia z sąsiadką – trzeba trochę pomazać po touchpadzie kontrolera/telefonie, aby sobie przypomnieć, kto mieszka w mieszkaniu obok – NIE RÓB TEGO) – zostań w domu.
  • Podczas pytania, czy portet zabójczyni się zgadza – potwierdź.
  • Po zabójstwie inspektora, prowadź taką rozmowę z policjantem:
    • Wyraź obawę/Dopytuj
    • Oburz się/Potwierdź
    • Wpadam w obłęd/Nie czuję się bezpieczna
  • Gdy Blake zapyta, czy wiesz gdzie jest zabójczyni – SKŁAM!
  • Po udaniu się po raz pierwszy do podziemi – idź koniecznie od razu na wprost (nie do czerwonych i niebieskich drzwi). W następnym pomieszczeniu również wybierz wyjście! Przyjdzie policjant i Lucien, a Ty podsłuchasz ich rozmowę.
  • Zgódź się pomóc zabójczyni!
  • Zabij strażnika.
  • Podczas walki z Blake’iem koniecznie go skalecz nożem!

 

srebro Gra na nerwach / Fall Out Girl
Zirytuj Tobi, Kirstie oraz Hannę i ukończ grę. / Annoy Tobi, Kirstie, and Hannah, and finish.

Pierwsze z trofeów, które kumuluje się między przejściami i de facto nie da się go zrobić tylko w jednym podejściu.

  • KRISTIE – Na początku naszej przygody w ośrodku, Kristie będzie odkurzać, a my musimy po prostu przejść po dywanie. Dodatkowo zabijamy Tobi.
  • HANNAH – Możliwe do zrobienia tylko wtedy, gdy nie pójdziemy robić perfum! Zależy nam na tym, aby Hannah przyniosła nam perfumy do pokoju i my jej wtedy odmawiamy ich przyjęcia i strącamy ze stolika. Nie wiem do końca, czy wymagany jest również drugi moment, gdy wybierzemy Hannah i po odwiedzeniu naszego mieszkania, spotkamy ją leżącą w łóżku. Dziewczyna będzie chciała się dowiedzieć czegoś więcej o naszej stalkerce, a my po prostu zmieniamy temat, co spowoduje irytację koleżanki.
  • TOBI – przy pierwszym z spotkaniu z dziewczyną prosimy o papierosa; gdy mamy wybór pomiędzy dziewczynami, wybieramy Tobi, a następnie powodujemy, że się na nas wkurza, co automatycznie przeniesie nas do Kristie; następnie (w przejściu z pójściem na robienie perfum) nie dajemy jej pudełka i ją policzkujemy.

Każdą z powyższych czynności trzeba zrobić przynajmniej raz w różnych przejściach!

 

srebro Bohaterka / Hero
Ocal Tobi i ukończ grę. / Save Tobi’s life, and finish.

Niezależnie od naszych poczynań, dojdziemy do momentu, w którym Tobi będzie uwięziona i to od nas zależy, czy ją uratujemy. Wystarczy podać jej zastrzyk z epinefryną i dziewczyna wróci do żywych.

 

srebro W stronę wschodzącego księżyca / Into the Moonlight
Spal Delphi House i opuść zakład w pojedynkę. / Burn down Delphi House and leave alone.

Pierwsze z możliwych zakończeń. Na początku gry warto przejść się po dywanie, gdy Kristie będzie odkurzać i w tym kroku wybrać Hannah lub Tobi, by nie bratać się z Kristie.

W pokoju, którym uwięziona jest Tobi zabijamy kobietę, która prowadzi na niej eksperymenty (skieruj kursor na pistolet) oraz pozbawiamy życia samą Tobi (możesz po prostu poczekać albo podać coś OPRÓCZ EPINEFRYNY) i wybieramy opcje dialogowe:

    • Nie żyje
    • Wyraź bezradność

Dzięki temu „pokłócimy się z Kristie”. Po dotarciu do Luciena, zabijamy go, wdychamy to, co znajdziemy za drzwiami i odrzucamy maskę, tym samym podpalając ośrodek.

 

srebro Nie sama / Not Alone
Spal Delphi House i opuść zakład z przyjaciółkami. / Burn down Delphi House and leave with friends.

Aby zdobyć to zakończenie, koniecznie musimy uratować życie Tobi, podając jej epinefrynę. Następnie zabijamy Luciena i podpalamy ośrodek Delphi House.

 

srebro Szczęśliwa rodzina / Happy Family
Dołącz do Luciena w Delphi House. / Join Lucien at Delphi House.

Aby zdobyć to zakończenie, musimy odłożyć broń, gdy mierzymy do Luciena, a następnie mu zaufać.

 

srebro Uwięzienie / Prisoner
Zostań w Delphi House po otrzymaniu środków uspokajających. / Stay at Delphi House after being sedated.

Aby zdobyć to zakończenie, musimy odłożyć broń, gdy mierzymy do Luciena. On nas wtedy przytuli i następnie należy powiedzieć mu, że mu nie ufamy.

 

srebro Motyl / The Butterfly
Przyjmij maskę motyla i zostań kapłanką. / Accept the butterfly mask and become priestess.

Kolejne zakończenie, a tym razem trzeba zastrzelić Luciena, powąchać to, co znajdziemy za drzwiami i nałożyć maskę, aby zostać kapłanką.

 

srebro Niewinność / Innocent
Ukończ grę bez zabijania kogokolwiek. / Play through without killing anyone, and finish.

Niezależnie od naszych wyborów, w grze umrze kilka osób (recepcjonista oraz Blake). Niemniej od nas zależy, czy takie osoby jak: strażnik (i tak go Greene zabije, ale ważne, żebyśmy nie byli to my), Tobi, Rosa Ballard i Lucien przeżyją. Po prostu za każdym razem puszczaj lub odmawiaj zabicia kogokolwiek.

Wszystko trzeba zrobić w jednym przejściu!

 

srebro Nikogo nie oszczędzać / No Survivors
Zabij wszystkich podczas jednej rozgrywki i ukończ grę. / Kill everyone in one playthrough, and finish.

Pod koniec gry mamy możliwość zabicia czterech osób:

  • Strażnik – poderżnij mu gardło (możliwe tylko wtedy, gdy przyjmiemy pomoc Greene – zabójczyni),
  • Doktor Rosa Ballard – to kobieta, która prowadzi eksperyment na Tobi. Wystarczy przy wyborze opcji dialogowej NAKIEROWAĆ kursor na pistolet i wystrzelić.
  • Tobi – podajemy coś oprócz epinefryny lub czekamy, aż się wykrwawi.
  • Lucien – po prostu trzeba go zastrzelić.

Wszystko trzeba zrobić w jednym przejściu!

 

srebro Widzę martwych ludzi / I See Dead People
Znajdź wszystkie ciała i ukończ grę. / Find all of the corpses in the game, and finish.

Ciał w grze jest 6:

  1. Po udaniu się do naszego mieszkania razem z policjantem Blake’iem, udajemy się za nim do mieszkania sasiadki i wchodzimy przez drzwi na lewo, w których leży ciało.
  2. Gdy po raz pierwszy wejdziemy przez tajemne przejście, należy wejść do czerwonego pokoju i zbadać leżący tam worek z ciałem.
  3. Ciało inspektora znajdujemy zawsze.
  4. Zabijamy ochroniarza.
  5. Zabijamy Rosę Ballard oraz Tobi.
  6. Zabijamy Luciena

Znajdźki sumują się w kolejnych przejściach!

 

srebro Lisica / Foxy
Zobacz lisa cztery razy i ukończ grę. / See the fox four times, and finish.

Bardzo proste trofeum:

  1. Pierwszego lisa znajdziemy zaraz po przyjechaniu do ośrodka Delphi House. Wystarczy odebrać telefon i udać się od razu na dwór (możemy pójść najpierw do gabinetu, ale trzeba koniecznie uciec przez okno!) – po prawej stronie zauważysz lisa.
  2. Musimy odmówić udziału w eksperymencie, co spowoduje, że będziemy mogli wyjść na dwór, a tam akurat siedzi zwierzę.
  3. Będąc w swoim mieszkaniu z policjantem, nie idź zanim (posłuchaj go). Zauważysz w swoich czterech ścianach liska.
  4. Ostatni lis znajduje się w domu inspektora. Po przesłuchaniu, zadzwoni telefon, Blake go odbierze i uda się na miejsce zgłoszenia. Ty udasz się do łazienki i usłyszysz huk. Do wyboru będzie popatrzenie przez okno (TO MUSIMY WYBRAĆ) lub drzwi po prawej.

Znajdźki sumują się w kolejnych przejściach!

 

srebro Podglądaczka / Voyeur
Podsłuchuj lub podglądaj ludzi przy każdej możliwej okazji i ukończ grę. / Spy on people whenever possible, and finish.

W grze możemy podsłuchać lub podejrzeć dziewięć rozmów:

  1. Podglądanie na początku sąsiadki (nie do przeoczenia).
  2. W Delphi House nie odbieramy telefonu, tylko idziemy korytarzem i wybieramy uchylone drzwi po prawej.
  3. Gdy z policjantem idziemy do swojego  mieszkania, podążamy za nim (nie słuchamy go) i musimy spojrzeć koniecznie DWA razy przez dziurę w ścianie na wprost (nie wybieraj drzwi po lewej).
  4. Podglądanie Tobi (przy przejściu z wyborem Krisite).
  5. Podglądanie wywozu Hannah (przy przejściu z wyborem Tobi – strych)
  6.  Gdy Blake spyta się, czy wiemy gdzie znajduje się zabójczyni – kłamiemy, że nie wiemy, a następnie podglądamy go w rozmowie z doktor Ballard.
  7. Gdy po raz pierwszy przejdziemy przez tajne drzwi – koniecznie sprawdzamy czerwony i niebieski pokój, a w kolejnym pomieszczeniu chowamy się za stołem i próbujemy wejść przez zamknięte drzwi.
  8. Gdy po raz pierwszy przejdziemy przez tajne drzwi (ta sama sytuacja co wyżej) – tym razem od razu udajemy się przez drzwi na wprost i następnie do wyjścia – dzięki temu podsłuchamy rozmowę Blake’a i Luciena (pamiętajcie, że to będzie możliwe tylko wtedy, gdy skłamiemy Blake’owi).
  9. Będąc z Mią Greene (czyli musimy się zgodzić jej pomóc), podglądamy Ballard na parterze ośrodka.

Znajdźki sumują się w kolejnych przejściach!

 

srebro Papierkowa robota / Paperwork
Znajdź wszystkie ukryte dokumenty i ukończ grę. / Find all of the hidden documents, and finish.

W toku fabuły, czasami mamy możliwość zerknąć na różne dokumenty i je zbadać, poniżej prezentuję listę tych, które można pominąć:

  • W biurze recepcjonisty na początku gry, po dotarciu do Delphi House – Odbierz dzwoniący telefon, a następnie wejdź przez drzwi po lewej stronie. Znajdziesz się w biurze i kolejno wykonaj następujące czynności: wyłącz radio, zbadaj WSZYSTKO, co znajduje się w zamkniętym biurku. Dzięki temu znajdziesz klucz i kilka ważnych rzeczy, które wliczają się do tego trofeum. Następnie przejdź przez zamknięte drzwi i znajdziesz akta mamy Erici.
  • Zgódź się na eksperyment – dzięki temu narysujesz rysunek, który prawdopodobnie wlicza się do tego trofeum.
  • Dwa dokumenty znajdują się w miejscu, w którym będziecie z Hannah robić perfumy. Gdy doktor poprosi o zapałki, zgódź się je podać. Konieczne tutaj będą dwa osobne podejścia, ponieważ:
    • na blacie biurka znajdują się poufne dokumenty i po ich przeczytaniu zaczyna się cutscenka,
    • w lewej szufladzie znajdziesz kartkę, pod którym znajduje się medalion i zacznie się cutscenka.
  • Gdy udacie się do swojego mieszkania razem z policjantem, nie słuchaj się go i podążaj za nim do mieszkania sąsiadki. Od razu pójdź przez drzwi po lewej, nastaw kursor na klatkę piersiową i w jednej z kieszeni znajdziesz kartkę.
  • Po powrocie do pokoju (po morderstwie inspektora, który będzie siedział w swoim fotelu), policjant Blake zapyta się, czy masz jeszcze jakieś informacje o zabójczyni. Powiedz prawdę, a kilka chwil później będziesz w samochodzie razem z mężczyzną. W schowku przed Tobą znajdziesz jego notatnik, przejrzyj wszystkie strony

Znajdźki sumują się w kolejnych przejściach!

 

srebro Niesubordynacja / Failure to Comply
Postępuj wbrew poleceniom Blake’a przy każdej możliwej okazji i ukończ grę. / Disobey Blake at every turn, and finish.

Bardzo proste trofeum, po prostu za każdym razem zwodzimy Blake’a i nie pomagamy mu w śledztwie. Gdy nas o coś poprosi – robimy mu na złość.

 

zloto Dziękuję / Thank You
Zobacz wszystkie główne zakończenia. / See all major endings.

Niby trofeów 5, a trzeba zrobić 6 zakończeń, wszystko opisałam w „Krok po kroku” na górze strony.

  1. [zastrzelenie Luciena] Przyjęcie maski i zostanie kapłanką.
  2. [zastrzelenie Luciena] Odrzucenie maski i spalenie Delphi House (solo/z przyjaciółmi)
  3. [zastrzelenie Luciena] Spalenie Delphi House i ucieknięcie bez przyjaciół.
  4. [zastrzelenie Luciena] Spalenie Delphi House i ucieknięcie z przyjaciółmi.
  5. [oszczędzenie Luciena] Ufanie mu = wspólny interes.
  6. [oszczędzenie Luciena] Nie ufanie mu = wariatkowo.

 

zloto Botaniczka / Botanist
Znajdź wszystkie płatki oleandra i ukończ grę. / Find all of the oleander petals, and finish.

Z tym trofeum miałam trochę problemu, ale przedstawię momenty, które wydają się wliczać do tego osiągnięcia:

  • maski na początku (nie odbieramy telefonu, idziemy korytarzem od razu i sprawdzamy maski (bez wchodzenia przez drzwi po prawej)) – co do tego nie jestem pewna, ale warto zebrać 🙂 ,
  • obrazek matki na eksperymencie (koniecznie trzeba wybrać portret matki z kwiatami na samym początku gry i zgodzić się pomóc w eksperymencie)
  • płatek w nodze po obudzeniu się (nie do przeoczenia),
  • płatki na miejscu zbrodni,
  • płatki w ustach ciała na miejscu zbrodni w mieszkaniu sąsiadki,
  • lodówka z fiołkami na miejscu zbrodni w mieszkaniu sąsiadki (trzeba raz spojrzeć przez dziurkę w ścianie, powiedzieć Blake’owi, że ktoś jest w mieszkaniu i otworzyć lodówkę).
  • podczas robienia perfum, w biurku znajdują się fiolki (prawa szuflada),
  • płatek po odmowie pomocy Greene (w ręce ojca).

Znajdźki sumują się w kolejnych przejściach!

 

zloto Za kulisami / Backstage Pass
Znajdź wszystkie zamki z delfickim epsilonem i ukończ grę. / Find all of the Delphic Epsilon locks, and finish.

Trofeum niewątpliwie wpadnie podczas robienia wszystkich kroków w „Krok po kroku”. Zależnie jaką dziewczynę wybierzemy, będziemy mieli różne możliwości dostania się za tajemnicze drzwi. Reszta jest nie do przeoczenia:

  • w swoim pokoju (gdy wybierzemy Hannah),
  • na strychu (gdy wybierzemy Tobi),
  • podziemia (trzeba po prostu sprawdzić drzwi, będąc po raz pierwszy w podziemiach),
  • w pokoju Kristie (gdy wybierzemy Kristie),

Znajdźki sumują się w kolejnych przejściach!

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępniło Sony Computer Entertainment Polska.