GRID – Sezon 2 – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Wszystkie dodatki do GRID z jakiegoś powodu zamiast skupić się na kolejnych zawodach, wprowadziły trofea w postaci trzech czasówek do wykonania. A szkoda, bo jak ktoś gra przede wszystkim dla pucharków, to w zasadzie nie ma po co startować w nowych konkurencjach. Zapraszamy do skorzystania z poradnika do DLC GRID Sezon 2.

 

Jak oceniasz trudność zdobycia 100% w DLC Season 2?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia 100%: 7/10
  • Czas do zdobycia 100%: 10 minut – 5 godzin
  • Liczba trofeów: platynax0zlotox1 x1 x1
  • Liczba trofeów offline: 3
  • Liczba trofeów online: BRAK
  • Minimalna liczba przejść: 3 czasówki
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

Czasówki możemy ogarniać w trybie GRA SWOBODNA zarówno w Wyścigu, jak i Jeździe na czas. Każda z opcji ma swoje plusy i minusy. W Wyścigu nawet przy starcie lotnym na pierwszym okrążeniu będziemy mieli gorszy czas z uwagi na brak rozpędu. Ale jednocześnie zauważyłem, że w tym trybie gra bardziej ulgowo traktuje wyjazd z toru i nie rzuca karami tak bardzo, jak przy Jeździe na czas.

 

Ogólne porady:

  • Zawsze ustawiajmy wielkość pola startowego na 1. Nie ma potrzeby, by inni zawodnicy nam przeszkadzali w ogarnianiu czasówki.
  • Uważajmy na kary za wyjazd z toru. Jeśli nasz obecny czas jest pokazywany w czerwonym kolorze, to znaczy, że gdzieś za bardzo ścięliśmy zakręt. I nawet jeśli dojedziemy wówczas z dobrym wynikiem do mety, trofeum nie zostanie zaliczone.
  • Podczas jazdy warto korzystać z dobrodziejstwa cofania czasu. nieraz pozwoli nam poprawić marnie pokonany zakręt. A i można nim spamować cofając praktycznie całe okrążenie. Bardzo to pomaga w trudniejszych czasówkach.
  • Przed startem możemy, wciskając , skorzystać z tuningu pojazdu. Niejednokrotnie się to bardzo przydaje zależnie od trasy na jakiej śmigamy.
  • Podczas jazdy wciskając pauzę i wchodząc w menu opcji w zakładce POZIOM TRUDNOŚCI możemy dostosowywać wartości dla parametrów: ABS, Kontrola trakcji oraz Stabilizacja. Przy trudniejszych czasówkach warto się tym pobawić, bo zmiana zdecydowanie robi różnicę.

 

Poradnik:

braz Brytyjskie dziedzictwo / British Heritage GS: 15  
Ukończ cel „Brytyjskie dziedzictwo” / Complete the British Heritage Objective

Najprostsza czasówka z tego dodatku. Nie powinniśmy mieć z nią problemów. Wybieramy w menu głównym GRA SWOBODNA, a następnie konfigurujemy zgodnie z poniższymi wytycznymi.

Czas do pokonania: 1:53.200

  • Nazwa zawodów: All Torque
  • Dyscyplina: Wyścig lub Jazda na czas
  • Kategoria pojazdów: Sezony
  • Klasa pojazdów: Track Day GT
  • Wielkość pola startowego: 1
  • Liczba rund: 1
  • Tor: Silverstone Circuit
  • Trasa: Grand Prix Circuit
  • Samochód: Brabham BT62

Moje Ustawienia:

  • Tuning
    • Przełożenie: Średnie
    • Sprężyny: Średnie
    • Amortyzatory: Średnie
    • Stabilizatory poprzeczne: Średnie
    • Podział siły hamowania: Średni
  • Ustawienia poziomu trudności dowolnie

 

srebro Palenie gumy / Burning Rubber GS: 30  
Ukończ cel „Palenie gumy” / Complete the Burning Rubber Objective

Nieco trudniejsza czasówka od poprzedniej, ale korzystając z opcji cofania czasu – nie powinno być problemów. Wybieramy w menu głównym GRA SWOBODNA, a następnie konfigurujemy zgodnie z poniższymi wytycznymi.

Czas do pokonania: 1:54.300

  • Nazwa zawodów: All Torque
  • Dyscyplina: Wyścig lub Jazda na czas
  • Kategoria pojazdów: Sezony
  • Klasa pojazdów: Track Day GT
  • Wielkość pola startowego: 1
  • Liczba rund: 1
  • Tor: Sepang International Circuit
  • Trasa: Full Track
  • Samochód: Ferrari FXX

Moje Ustawienia:

  • Tuning
    • Przełożenie: Średnie
    • Sprężyny: Średnie
    • Amortyzatory: Średnie
    • Stabilizatory poprzeczne: Średnie
    • Podział siły hamowania: Średni
  • Ustawienia poziomu trudności dowolnie

 

zloto Szybka zabawa / A Wheely Good Time GS: 60  
Ukończ cel „Szybka zabawa” / Complete the A Wheely Good Time Objective

Najtrudniejsza czasówka w całej grze. Poniższe ustawienia pomogły mi osobiście zdobyć ten pucharek, ale widziałem różne polecane opcje i jest to mocno kwestia naszych preferencji. Wybierzmy te, w których najlepiej prowadzi nam się samochód i widzimy postęp. Wybieramy w menu głównym GRA SWOBODNA, a następnie konfigurujemy zgodnie z poniższymi wytycznymi.

Ogólny opis jazdy. Jeśli jedziemy w trybie Wyścig – nie przejmujmy się pierwszym okrążeniem, bo bez rozpędu nie ugramy tam wymaganego czasu. Przy drugim okrążeniu pierwsze zakręty pokonujemy na pełnym gazie. Nie zdejmujmy nawet z niego nogi. Hamujemy dopiero po przejechaniu całego łuku. w momencie gdy po prawej stronie mamy ogrodzenie toru z informacją o 100 metrach do zakrętu. Powtarzajmy ten moment cofaniem czasu, aż uda nam się ładnie wykręcić, uzyskując czas sektora mniejszy niż 0:24.600. Kolejna seria zakrętów to walka z poślizgiem. Jak uznamy, że mogliśmy zrobić dany zakręt lepiej, to cofamy czas i poprawiamy przejazd. Kawałek dalej znów dojedziemy do ogrodzenia, od którego po prostej drodze czeka nas najbardziej upierdliwy zakręt na tej trasie. Tu musimy tak próbować przejechać, by lekko przyhamowując poślizgiem wyjść jak najbliżej optymalnej linii jazdy. Będzie to wymagało trochę prób. Następnie czeka nas seria dwóch łagodnych zakrętów i jednego ostrzejszego na końcu. Tu łatwo wpaść w poślizg, więc też trzeba rozsądnie dawkować gaz. Przy tym sektorze powinniśmy mieć mniej niż 1:02.300. Dalej czeka nas dłuższa prosta z ostrym zakrętem w prawo. Musimy przyhamować w odpowiednim momencie i przejechać jak najlepiej po optymalnej linii przejazdu. Cofamy czas i próbujemy wykonać to jak najlepiej. Po tym zakręcie dusimy gaz na maksa, aż do minięcia znaku na poboczu informującego o 100 metrach do zakrętu. Tu znów musimy próbować jak najlepiej poślizgiem pokonać ten zakręt. Potem zostaje już tylko prosta droga do mety i liczenie, że tym razem się uda. Jeśli brakuje nam minimalna ilość czasu, a czujemy, że możemy poprawić wynik ostatnich paru zakrętów to spamujmy cofanie czasu, wracając do tych miejsc. Mi właśnie tak się ostatecznie udało.

Czas do pokonania: 1:40.600

  • Nazwa zawodów: All Torque
  • Dyscyplina: Wyścig (polecam z uwagi na mniej ostre kary za zjazd z trasy)
  • Kategoria pojazdów: Sezony
  • Klasa pojazdów: Track Day GT
  • Wielkość pola startowego: 1
  • Liczba rund: 1
  • Tor: Crescent Valley
  • Trasa: GP Circuit
  • Samochód: Aston Martin Vulcan AMR Pro

Moje Ustawienia:

  • Tuning
    • Przełożenie: Długie +2
    • Sprężyny: Twarde +2
    • Amortyzatory: Twarde +2
    • Stabilizatory poprzeczne: Twarde +2
    • Podział siły hamowania: Tył -1
  • Ustawienia poziomu trudności
    • ABS: 0
    • Kontrola trakcji: 0
    • Stabilizacja: 0

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.