Wszystkie dodatki do GRID z jakiegoś powodu zamiast skupić się na kolejnych zawodach. wprowadziły trofea w postaci trzech czasówek do wykonania. A szkoda, bo jak ktoś gra przede wszystkim dla pucharków, to w zasadzie nie ma po co startować w nowych konkurencjach. Sezon 3 stoi przed Wami otworem.
Krok po kroku:
Czasówki możemy ogarniać w trybie GRA SWOBODNA zarówno w Wyścigu, jak i Jeździe na czas. Każda z opcji ma swoje plusy i minusy. W Wyścigu nawet przy starcie lotnym na pierwszym okrążeniu będziemy mieli gorszy czas z uwagi na brak rozpędu. Ale jednocześnie zauważyłem, że w tym trybie gra bardziej ulgowo traktuje wyjazd z toru i nie rzuca karami tak bardzo, jak przy Jeździe na czas.
Ogólne porady:
- Zawsze ustawiajmy wielkość pola startowego na 1. Nie ma potrzeby, by inni zawodnicy nam przeszkadzali w ogarnianiu czasówki.
- Uważajmy na kary za wyjazd z toru. Jeśli nasz obecny czas jest pokazywany w czerwonym kolorze, to znaczy, że gdzieś za bardzo ścięliśmy zakręt. I nawet jeśli dojedziemy wówczas z dobrym wynikiem do mety, trofeum nie zostanie zaliczone.
- Podczas jazdy warto korzystać z dobrodziejstwa cofania czasu. nieraz pozwoli nam poprawić marnie pokonany zakręt. A i można nim spamować cofając praktycznie całe okrążenie. Bardzo to pomaga w trudniejszych czasówkach.
- Przed startem możemy, wciskając , skorzystać z tuningu pojazdu. Niejednokrotnie się to bardzo przydaje zależnie od trasy na jakiej śmigamy.
- Podczas jazdy wciskając pauzę i wchodząc w menu opcji w zakładce POZIOM TRUDNOŚCI możemy dostosowywać wartości dla parametrów: ABS, Kontrola trakcji oraz Stabilizacja. Przy trudniejszych czasówkach warto się tym pobawić, bo zmiana zdecydowanie robi różnicę.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
W okamgnieniu / Gone in a Flash
Ukończ cel „W okamgnieniu” / Complete the Gone in a Flash Objective
Jak zwykle pierwsza czasówka z dodatku nie powinna stanowić problemów. Wybieramy w menu głównym GRA SWOBODNA, a następnie konfigurujemy zgodnie z poniższymi wytycznymi.
Czas do pokonania: 1:47.800
- Nazwa zawodów: All Torque
- Dyscyplina: Wyścig lub Jazda na czas
- Kategoria pojazdów: Sezony
- Klasa pojazdów: Track Day Hypercar
- Wielkość pola startowego: 1
- Liczba rund: 1
- Tor: Okutama GP
- Trasa: Grand Circuit
- Samochód: Koenigsegg Agera RS
Moje Ustawienia:
- Tuning
- Przełożenie: Średnie
- Sprężyny: Średnie
- Amortyzatory: Średnie
- Stabilizatory poprzeczne: Średnie
- Podział siły hamowania: Średni
- Ustawienia poziomu trudności dowolnie
Szalona impreza na torze / Painting the Track red
Ukończ cel „Szalona impreza na torze” / Complete the Painting the Track red Objective
Tradycyjnie druga czasówka nieco trudniejsza od poprzedniej, aczkolwiek nie stanowi dużego wyzwania. W razie czego cofamy czas i spokojnie powinniśmy zaliczyć. Wybieramy w menu głównym GRA SWOBODNA, a następnie konfigurujemy zgodnie z poniższymi wytycznymi.
Czas do pokonania: 1:25.600
- Nazwa zawodów: All Torque
- Dyscyplina: Wyścig lub Jazda na czas
- Kategoria pojazdów: Sezony
- Klasa pojazdów: Track Day Hypercar
- Wielkość pola startowego: 1
- Liczba rund: 1
- Tor: Indianapolis
- Trasa: Sport Circuit
- Samochód: Ferrari FXX-K Evo
Moje Ustawienia:
- Tuning
- Przełożenie: Średnie
- Sprężyny: Średnie
- Amortyzatory: Średnie
- Stabilizatory poprzeczne: Średnie
- Podział siły hamowania: Średni
- Ustawienia poziomu trudności dowolnie
Niebywały pośpiech / Flights to Catch
Ukończ cel „Niebywały pośpiech” / Complete the Flights to Catch Objective
Druga z najtrudniejszych czasówek w grze. Tutaj możliwe, że trochę pojeździmy nim uda nam się ogarnąć wymagany czas. Na szczęście tor jest krótki i nie posiada swoich irytujących momentów. Wybieramy w menu głównym GRA SWOBODNA, a następnie konfigurujemy zgodnie z poniższymi wytycznymi.
Czas do pokonania: 0:41.800
- Nazwa zawodów: All Torque
- Dyscyplina: Wyścig (zalecam, by gra była bardziej wyrozumiała do ścięć zakrętów)
- Kategoria pojazdów: Sezony
- Klasa pojazdów: Track Day Hypercar
- Wielkość pola startowego: 1
- Liczba rund: 1
- Tor: Suzuka Circuit
- Trasa: East Course
- Samochód: Koenigsegg Jesko
Moje Ustawienia:
- Tuning
- Przełożenie: Krótkie -2
- Sprężyny: Twarde +1
- Amortyzatory: Twarde +1
- Stabilizatory poprzeczne: Twarde +1
- Podział siły hamowania: Średni
- Ustawienia poziomu trudności
- ABS: 3
- Kontrola trakcji: 2
- Stabilność: 5