Informacje ogólne:
Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
Liczba trofeów: x1/ x5 / x14 / x8
Liczba trofeów offline: 28
Liczba trofeów online: 0
Minimalna liczba przejść: 2 lub 3
Trofea możliwe do przeoczenia: PACYFISTA , MINIMALISTA , PUNKTUALNOŚĆ
Zglitchowane trofea: SŁUCHACZ
Czas do zdobycia platyny: 2-3 godziny z poradnikiem
Krok po kroku:
Krok 1. Przejdź grę + zbierz wszystkie przedmioty + nie zabijaj węży
Dużo trofeów w Minit związanych jest ze znajdźkami, które są też najtrudniejszą częścią tej gry. Przejście fabuły powinno zająć Ci, bez podpowiedzi, co najwyżej dwie godziny. Natomiast niektóre przedmioty są tak ukryte, a podpowiedzi w grze, na tyle niejasne, że znalezienie ich samodzielnie może być nie lada wyzwaniem. Dlatego przygotowaliśmy filmik, na którym pokazujemy jak szybko i skutecznie przejść całą grę, zbierając przy tym 100% przedmiotów. Zwróć uwagę, żeby podczas przygody nie zabić ani jednego węża, gdyż zablokuje to trofeum PACYFISTA.
Po ukończeniu pierwszej próby gry i znalezieniu wszystkich rzeczy na Twoim koncie zagoszczą następujące trofea:
- POSZUKIWACZ PRZYGÓD
- KOLEKCJONER
- ŁOWCA SKARBÓW
- KOLEKCJONER SKARBÓW
- PIERWSZA POMOC
- PEŁNA OPIEKA
- MIŁOŚNIK MÓRZ
- MORSKI BIOLOG
- NAJLEPSZY PRZYJACIEL
- ARCHEOLOG
- BADACZ
- PRACOWNIK MIESIĄCA
- INSPEKTOR BHP
- TURYSTA
- WŁASNY DOM
- PODRÓŻNIK
- PODRÓŻOWANIE PO ŚWIECIE
- MINIT
- CZEŚĆ, NAZYWAM SIĘ MARY
- PACYFISTA
Krok 2. Przejdź drugą próbę.
W momencie pisania tego poradnika możliwe jest lekkie oszukanie gry, aby bardzo szybko przejść drugą próbę. Ponieważ zaczynasz ją ze złamanym mieczem, a koniec gry jest wyzwalany, gdy wrzucisz złamany miecz do toalety w fabryce, wystarczy że dostaniesz się tam jak najszybciej i to zrobisz. Przeskoczysz przez to sporą część gry i przy okazji być może odblokujesz też trofeum MINIMALISTA. Całe przejście gry w ten sposób pokazane jest na filmiku poniżej (wyciąłem z niego kilka nieudanych prób w pustyni i w kopalni, przez co całkowita liczba prób jest mniejsza od tej z podsumowania na końca).
Jedno z kont Twitterowych powiązanych z grą napisało jednak, że takie rozwiązanie nie było przewidziane przez autorów, więc jest szansa, że zostanie ono spatchowane. Bez tej sztuczki, druga próba jest dużo trudniejsza, głównie z powodu zmniejszonego limitu czasu i bardziej wymagającego rozmieszczenia postaci i przedmiotów a także posiadania tylko jednego serca. Nie zmienia się jednak sedno gry i wszystkie zagadki fabularne są takie, jakie były. Nie ma też konieczności zbierania wszystkich nadmiarowych monet czy serc. Zwróć jednak uwagę, że do kupienia butów niezbędne jest zebranie 9 a nie 7 monet.
Po przejściu drugiej próby odblokujesz trofeum
- KOLEJNY MINIT
Krok 3. Przejdź grę w trybie Mary
Jeśli nie udało Ci się odblokować trofeum MINIMALISTA korzystając ze sztuczki z kroku trzeciego, najłatwiej jest to zrobić w trybie Mary, który odblokujesz w kroku pierwszym. W tym trybie nie ma limitu czasu, więc ewentualna śmierć bohatera może być tylko spowodowana odniesieniem obrażeń lub wciśnięciem . Dzięki temu, wiedząc jak przejść właściwą grę, szybko wykonaj wszystkie niezbędne czynności, wrzuć miecz do toalety i ciesz się trofeum.
- MINIMALISTA
Krok 4. Porządki
Niektóre z trofeów wymagają konkretnej czynności, która nie ma wpływu na przebieg przygody. Gra pozwala wrócić do rozgrywki po ukończeniu fabuły, więc jeśli nie udało Ci się zdobyć poniższych pucharów podczas którejś z prób, wczytaj ukończony stan gry z kroku pierwszego i odblokuj te trofea:
- PSIA KĄPIEL
- SŁUCHACZ
- ŁOWCA DUCHÓW
- PUNKTUALNOŚĆ
- KONESER
- LEGENDA
Poradnik:
LEGENDA / LEGEND
ZDOBĄDŹ WSZYSTKIE TROFEA. / UNLOCK ALL OTHER TROPHIES.
Platyna, jakiej mi brakowało od jakiegoś czasu. Ciekawy pomysł na grę, fajne zagadki, trochę humoru. Świetnie spędzone kilka godzin.
POSZUKIWACZ PRZYGÓD / ADVENTURER
ZNAJDŹ PIERWSZY PRZEDMIOT. / FIND YOUR FIRST ITEM.
Patrz opis trofeum KOLEKCJONER.
KOLEKCJONER / COLLECTOR
ZNAJDŹ WSZYSTKIE PRZEDMIOTY / FIND ALL ITEMS.
Aby odblokować to trofeum musisz zebrać wszystkie 16 przedmiotów. Większość z nich jest niezbędna do ukończenia gry, lecz kilka jest opcjonalnych i dobrze ukrytych. Filmik z przejścia gry na 100% możesz znaleźć przy opisie trofeum CZEŚĆ, NAZYWAM SIĘ MARY.
- Miecz – przedmiot związany z fabułą. Od niego zaczyna się cała przygoda
- Kawa – przedmiot związany z fabułą. Otrzymasz ją w nagrodę za zabicie pięciu krabów.
- Latarka – przedmiot związany z fabułą. Znajdziesz ją w latarni.
- Płetwy – przedmiot związany z fabułą. Znajdziesz je na dachu hotelu, jak przyprowadzisz do niego wszystkich gości.
- Klucz do latarni – przedmiot związany z fabułą. Znajdziesz go na północny wschód od sklepu z kawą, po przesunięciu kilku skrzynek.
- Konewka – przedmiot związany z fabułą. Znajdziesz ją na południowy wschód od startowego domu.
- Miotacz mieczy – przedmiot związany z fabułą. Zdobędziesz go po pokonaniu ducha oazy.
- Szybkie buty – Możesz je kupić w sklepie z butami za 7 monet.
- Rękawica drwala – przedmiot związany z fabułą. Znajdziesz ją w jaskini na zachód od szyldziarza po uratowaniu postaci na pustyni.
- Drewno szkutnicze. Znajduje się na czubku jednego z drzew na północ od startowego domu.
- Klucz do piwnicy. Znajdziesz je na szczycie drzewa na wyspie, do której popłyniesz łódką z towarzyszem.
- Potężny miecz – przedmiot związany z fabułą. Wyjmiesz go z maszyny po tym, jak polejesz ją konewką.
- Złamany miecz – przedmiot związany z fabułą. Wszystko, co zostanie Ci po walce z ostatnim przeciwnikiem. Wrzuć go do toalety.
- Przepustka prasowa – przedmiot związany z fabułą. Znajdziesz ją kilka ekranów na północny zachód od startowego domu, po przeprawieniu się przez rzekę.
- Inkaust Turbo. Otrzymasz go w nagrodę od ośmiorniczki w świątyni jak znajdziesz wszystkie 8 macek.
- Młynek. Służy do rozbijania skrzyń. Aby go dostać, udaj się do pomieszczenia w fabryce po lewej stronie szefa. Młynek jest częścią maszyny, którą musisz zepsuć, aby zmierzyć się z ostatnim przeciwnikiem. Gdy ją zepsujesz, wróć do tego pomieszczenia. Tym razem, zrób most na wodzie z trzech skrzynek, którymi wcześniej ‚nakarmiona’ została maszyna. Dzięki temu uda Ci się przesunąć czwartą skrzynkę, różniącą się lekko od pozostałych, do młynka. Gdy to zrobisz, trafi on do Twojego inwentarza.
ŁOWCA SKARBÓW / TREASURE HUNTER
ZNAJDŹ PIERWSZĄ MONETĘ. / FIND YOUR FIRST COIN.
Patrz opis trofeum KOLEKCJONER SKARBÓW.
KOLEKCJONER SKARBÓW / TREASURE HOARDER
ZNAJDŹ WSZYSTKIE MONETY. / FIND ALL COINS.
W grze do zebrania jest 19 monet, które można wykorzystać do kupna jednego z serc oraz butów do szybkiego biegania. Lokacje wszystkich monet opisane są poniżej. Filmik z przejścia gry na 100% możesz znaleźć przy opisie trofeum CZEŚĆ, NAZYWAM SIĘ MARY.
- Startowy dom – w dzbanku w lewym górnym rogu.
- Podziemie z wężami – w miejscu, gdzie na powierzchni znajduje się ‘X’, pod ziemią jest sekretne przejście do pomieszczenia z monetą
- Świątynia na pustyni – weź ze sobą konewkę i udaj się do wschodniego skrzydła. Musisz unikać zderzenia z nietoperzami – drzwi na końcu komnaty otworzą się tylko, jeśli nie stracisz żadnego serca
- Sklep z butami – Na zewnątrz znajduje się śmietnik. Uderz go mieczem, a znajdziesz ukrytą tam monetę
- Opuszczona ciężarówka – Od pustynnego obozu udaj się na wschód dwa razy, a potem również dwa razy na północ. Stamtąd przejdź jeszcze jeden ekran na wschód a znajdziesz opuszczoną ciężarówkę. Wśród śmieci zobaczysz skrzynię – jest w niej moneta.
- Ruchome piaski przy szyldziarzu – Na ekranie z szyldziarzem zanurz się w ruchomych piaskach a dostaniesz się do podziemnej komnaty, w której znajdziesz kolejną monetę
- Hotel – wyjdź z hotelu i podejdź do budynku od tylnej strony. Znajdziesz tam ukryte wejście. Przesuń skrzynię i rozbij dzbanek, w którym znajduje się moneta
- Hotel – Po tym, jak znajdziesz jednego z gości hotelowych wśród bandytów na północ od hotelu, pokonaj całą szajkę trzykrotnie a w nagrodę dostaniesz monetę (wymaga śmierci)
- Sklep z kawą – Najłatwiej zdobyć tę monetę po tym, jak znajdziesz płetwy. W przeciwnym wypadku musisz przesunąć skrzynie, aby zbudować sobie mostek na wyspę w lewym górnym rogu ekranu. Jeśli masz płetwy, po prostu przepłyń ten kawałek. Na wyspie znajduje się skrzynia z monetą
- Latarnia – Od ekranu z latarnią przepłyń (musisz mieć płetwy) jeden ekran na zachód a następnie skręć na południe przy skale, dopóki nie dopłyniesz do wyspy. Jest tam skrzynia z monetą
- Sklep z butami – Na zewnątrz sklepu, na lewej krawędzi ekranu znajduje się ukryta ścieżka, którą odblokujesz niszcząc skały mieczem. Po przejściu na kolejny ekran zniszcz dzbanek, aby dostać się do i skrzyni, w której znajdziesz kolejną monetę.
- Parking fabryki – Zaczynając na ekranie, w którym znajdziesz monetę #11, udaj się na północ (musisz mieć płetwy i przynajmniej dwa serca). Wejdź do górnej ciężarówki po drabince z jej prawej strony, aby podnieść monetę.
- Świątynia na pustyni – Aby otworzyć bramę w północnym skrzydle świątyni, za którą znajduje się moneta, musisz zginąć na tym ekranie trzykrotnie, za każdym razem zaczynając w innym domu. Najłatwiej zrobić to, korzystając z wind-teleportów i za każdym razem przenosząc się do sklepu z butami, z którego szybko dostaniesz się do świątyni, idąc na południe. Swój postęp możesz śledzić, zwracając uwagę na drzewa, które rosną w północnym skrzydle świątyni. Gdy zginiesz na tym ekranie, konar odpowiadający Twojemu punktowi startowemu zamieni się w pełne drzewo.
- Poczekalnia w fabryce – Jak już uruchomisz most na wschód od hotelu, wejdź do fabryki i przejdź do pomieszczenia na południe. Stań w kolejce i zwróć uwagę na roślinę z lewej strony. Jeśli pozostaniesz bez ruchu przez kilkadziesiąt sekund, liście opadną a w ich miejsce pojawi się moneta.
- Wywiercony tunel – Z recepcji fabryki udaj się do pomieszczenia na wschód a następnie idź na południe. Jeśli jeszcze nie udało Ci się zniszczyć generatora, który napędza bariery, zrób to. Idź jeszcze raz na południe a zobaczysz wiertło, przytrzymywane parą szczypiec. Najpierw uderz mieczem szczypce, aby odblokowały wiertło, a następnie zaatakuj wiertło, dzięki czemu uzyskasz alternatywne wejście do fabryki. Dodatkowo, w nowym tunelu znajdziesz kolejną monetę.
- Kopalnie – Aby dostać się do tej monety będzie Ci potrzebny przedmiot Młynek (patrz opis trofeum KOLEKCJONER). Idź do kopalni, którą po raz pierwszy udało Ci się dostać na drugą stronę mostu do fabryki. W jednym z pomieszczeń zobaczysz skrzynkę blokującą przejście na południe. Zniszcz ją mieczem, przejdź do kolejnego pomieszczenia i znajdź w nim skrzynię z monetą.
- Ścieki obok sklepu z kawą – Na prawo od sklepu z kawą, przy skałach, znajduje się dzbanek, do którego rozbicia potrzeba kilka uderzeń miecza, i który skrywa schody do ścieków. Po wejściu do nich, przejdź do pomieszczenia na północ i wybij wszystkie nietoperze. Otworzy to drzwi na północ. Przejdź przez nie i wyjmij monetę ze skrzynki w lewym dolnym rogu obszaru.
- Niedostępna wyspa – Bezpośrednio po podniesieniu monety #17, wyjdź ze ścieków schodami w tym samym pomieszczeniu. Znajdziesz tam kolejną skrzynkę z monetą.
- Wodospad – Na północ od Twojego pierwszego domu znajduje się wodospad, przez który możesz wejść. Jaskinia pod wodospadem skrywa ostatnią monetę.
PIERWSZA POMOC / FIRST AIDER
ZNAJDŹ PIERWSZE SERCE. / FIND YOUR FIRST HEART.
Patrz opis trofeum PEŁNA OPIEKA.
PEŁNA OPIEKA / FULL AIDER
ZNAJDŹ WSZYSTKIE SERCA. / FIND ALL HEARTS.
Do znalezienia w całej grze jest sześć serc, które pozwalają Ci przyjąć więcej obrażeń od przeciwników. Nie ma to szczególnego znaczenia w kontekście ukończenia gry ale jest wymagane do odblokowania tego trofeum. Filmik z przejścia gry na 100% możesz znaleźć przy opisie trofeum CZEŚĆ, NAZYWAM SIĘ MARY.
- Zabij byka w drodze za podziemiem z wężami a pustynnym obozem.
- Podlej trzykrotnie pączkującą roślinę w swoim ogrodzie (wymaga śmierci).
- Wyjdź z hotelu i udaj się na północ. Zignoruj bandytów i wyjdź przez drzewa po lewej stronie. Z kolejnego ekranu znowu udaj się na północ, gdzie zobaczysz serce otoczone murem. Zwróć uwagę, że jeden fragment muru, w środkowej jego części, jest oddzielony od reszty i może zostać przesunięty. Zrób to, a znajdziesz sposób na dostanie się do serca.
- Gdy w sklepie z butami kupisz szybkie obuwie (potrzebujesz 7 monet), udaj się do świątyni z pustynnego obozu i odwiedź południowe skrzydło. Jak najszybciej przejdź przez labirynt a na końcu ścieżki znajdziesz kolejne serce.
- Wyjdź z hotelu i udaj się na północ. Dotrzesz do cmentarza, na którym znajdziesz kość. Podnieś ją, wróć do hotelu i teleportem przenieś się do swojego pierwotnego domu. Daj kość psu a odwzajemni się on sercem.
- Ostatnie serce kupisz w piwnicy sklepu z butami. Musisz zebrać wszystkie 19 monet, aby dokonać zakupu.
MIŁOŚNIK MÓRZ / MARINE ENTHUSIAST
ZNAJDŹ PIERWSZĄ MACKĘ. / FIND YOUR FIRST TENTACLE.
Patrz opis trofeum MORSKI BIOLOG.
MORSKI BIOLOG / MARINE BIOLOGIST
ZNAJDŹ WSZYSTKIE MACKI. / FIND ALL TENTACLES.
Znalezienie wszystkich macek odblokuje przedmiot Inkaust Turbo, który dostaniesz od ośmiorniczki w zachodnim skrzydle świątyni w pustyni. Filmik z przejścia gry na 100% możesz znaleźć przy opisie trofeum CZEŚĆ, NAZYWAM SIĘ MARY.
- Podczas podróży na opuszczoną wyspę patrz w prawo. Na jednym z ekranów zobaczysz mackę tuż obok łodzi.
- Zacznij w swoim pierwszym domu a następnie udaj się na północ. Przesuń skrzynię w lewym górnym rogu planszy i przejdź na kolejny ekran. Pokonaj dwóch łuczników, rzucając w nich mieczem i idź na północ. Zetnij pień drzewa po lewej stronie i przejdź dalej, pchając przed siebie skrzynię. Wepchnij ją do wody na wysokości macki, wejdź na nią i rzuć w mackę mieczem.
- Na ukrytej wyspie, na którą dostaniesz się płynąc najpierw jeden ekran na zachód a potem na południe od latarni, znajduje się macka, którą możesz trącić mieczem jak staniesz na krawędzi lądu.
- W zachodnim skrzydle świątyni na pustyni, zejdź z mostku i przepłyń do pomieszczenia na północ (potrzebujesz płetw). Znajdziesz tam mackę, którą łatwo uderzysz mieczem, stojąc na brzegu.
- Gdy zaczynasz w laboratorium na opuszczonej wyspie, zejdź do piwnicy i przejdź do labiryntu teleportów na wschód. Przemieszczaj się tak, aby wyjść po prawej na dole i opuść to pomieszczenie na południe. Następnie wejdź w teleport po prawej stronie, aby przepchnąć skrzynkę do wody. Jak staniesz na skrzynce, będziesz w stanie sięgnąć mackę mieczem.
- Z recepcji fabryki przejdź do pomieszczenia na wschód. Rozbij mieczem stojące na drodze sterty papieru i zaatakuj bronią butlę z wodą, w której ukryła się macka.
- Stań na zewnątrz świątyni na pustyni, po czym udaj się na zachód, południe i jeszcze raz zachód. Macka wystaje z wody.
- W ściekach obok sklepu z kawą (patrz opis monety #17) idź do wschodniego pomieszczenia. Przechodź od skrzynki do skrzynki, unikając rekina. Idź najpierw na górę, potem w lewo, a następnie w dół, aż dotrzesz do ostatniej macki.
NAJLEPSZY PRZYJACIEL / BEST FRIEND
PRZYNIEŚ PSU PREZENT. / BRING A GIFT TO THE DOG.
Trofeum to odblokujesz przy okazji zbierania wszystkich serc. Aby to zrobić, zabierz kość z cmentarza na północ od hotelu i przynieś je psu w swoim pierwszym domu.
PSIA KĄPIEL / DOG WASHER
UMYJ PSA W WODZIE. / WATER THE DOG.
Możesz odblokować to trofeum w dowolnym momencie po zebraniu konewki. Wróć do swojego pierwszego domu i użyj na psie konewki.
SŁUCHACZ / LISTENER
POSŁUCHAJ STARUSZKA. / LET THE OLD PERSON FINISH TALKING.
Trofeum może być zglitchowane. Aby je odblokować, musisz wysłuchać do końca staruszka pod latarnią. W jego wypowiedzi kryje się podpowiedź dotycząca jednej monety. UWAGA, w niespatchowanej wersji gry trofeum to odblokuje się tylko, jeśli przestawisz język gry na angielski.
ARCHEOLOG / ARCHEOLOGIST
ROZWIĄŻ WSZYSTKIE ZAGADKI W TAJEMNEJ ŚWIĄTYNI. / SOLVE ALL TEMPLE PUZZLES.
Świątynie znajduje się na południowy wschód od pustynnego obozu. Aby rozwiązać wszystkie zagadki musisz mieć dostęp do konewki, szybkich butów, oraz wszystkich lokacji startowych (dom, hotel, laboratorium).
Skrzydło północne – Zaczynając w każdym z punktów startowych dojdź do północnego skrzydła świątyni i zgiń tam (wciśnij ). Każda śmierć spowoduje wyrośnięcie innego rodzaju drzewa. Jak uda Ci się w ten sposób ‚wyrosnąć’ wszystkie trzy drzewa, otworzą się wrota do pomieszczenia na północ.
Skrzydło wschodnie – Zabierz ze sobą konewkę i gaś nią płomienie, palące się na podłodze. Unikaj nietoperzy i ognia, gdyż brama na końcu pomieszczenia otworzy się tylko, jak dojdziesz do niej ze wszystkimi sercami.
Skrzydło południowe – Aby dobiec do serca, które jest na końcu ‚labiryntu’ musisz mieć szybkie buty. Inaczej nigdy nie starczy Ci czasu. Po prostu biegnij wzdłuż ścieżki dopóki nie znajdziesz serca.
Skrzydło zachodnie – Zbierz wszystkie macki (patrz opis trofeum MORSKI BIOLOG). Ta ‚zagadka’ najprawdopodobniej nie jest wymagana do odblokowania tego trofeum, lecz zrobisz to i tak po drodze do trofeum CZEŚĆ, NAZYWAM SIĘ MARY.
BADACZ / EXPLORER
ZNAJDŹ DUCHA OAZY I POKONAJ GO. / FIND AND DEFEAT THE OASIS GHOST.
Trofeum związane z fabułą. Duch oazy kręci się po bezkresnej pustyni, najczęściej około dwóch ekranów na południe lub wschód od świątyni. Jego lokacja nie jest zdefiniowana, więc musisz pokręcić się po okolicy, aby go znaleźć. Sama walka może być stresująca, gdyż duch znika i pojawia się z dala od bohatera, przez co nie można go łatwo trafić. Aby to zrobić, zniszcz najpierw wszystkie kaktusy dookoła oazy. Wtedy duch nie będzie mógł uciekać i pokonasz go jednym ciosem mieczem a trofeum będzie Twoje.
PRACOWNIK MIESIĄCA / EMPLOYEE OF THE MONTH
ZNAJDŹ WSZYSTKICH GOŚCI HOTELU. / FIND ALL HOTEL GUESTS.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je przechodząc grę na 100%.
- Nurek. po drodze do hotelu, na zachód od niego, w szuwarach chowa się nurek. Aby wyszedł z wody musisz pokonać wrogów na tym ekranie i, czasami, uderzyć nurka kilka razy mieczem. Poczekaj aż wynurzy się z wody i podejdź do niego, aby spowodować jego powrót do hotelu
- Gość, chowający się w skrzynce. Wyjdź z hotelu i idź na wschód, a następnie na północ. Przesuń lewą skrzynkę do góry, a prawą w prawo. Znajdziesz pod nią ukrytego gościa
- Pseudobandyta. Wyjdź z hotelu i idź na północ. Zaatakuje Cię grupa pięciu bandytów. Zwróć uwagę na to, że jeden z nich nie ma broni. Pokonaj mieczem pozostałą czwórkę i podejdź do ocalałego. Okaże się on być gościem hotelowym, który trafił w złe towarzystwo.
- Gapa bez karty kredytowej. Znajdziesz go na północ i na zachód od hotelu w skrzynce. Musisz go przesunąć w lukę w jednej z formacji skalnych – taką, która ma akurat wycięcie w lewym dolnym rogu. Znajdzie tam swoją kartę kredytową i wróci do hotelu.
- Ekolog. Kolejny gość chowa się w drzewach. Z hotelu, rusz dwa razy na północ i dwa razy na wschód. Zetnij wszystkie drzewa, a gość zdecyduje się wrócić do hotelu.
- Prawnik. Znajdziesz go na wschód od hotelu po tym, jak naprawisz most. Podejdź do niego po drugiej stronie mostu a powie Ci o swoim pomyśle na pozew i uda się do pokoju hotelowego.
ŁOWCA DUCHÓW / GHOST HUNTER
POROZMAWIAJ Z MARY. / TALK TO MARY.
Kilka ekranów na północ od hotelu znajduje się dom, w którym straszy. Po wejściu do niego możesz chodzić schodami w górę i w dół ale nie powoduje to zmiany pokoju, w którym się znajdujesz. Zmieniają się natomiast wiadomości, które przekazuje Ci straszny telewizor w pokoju. Korzystaj ze schodów dopóki telewizor nie powie Ci, że jest to dobre piętro. Wyjdź wtedy z domu i porozmawiaj z duchem, który pojawił się na prawo od domu. Jest to Mary, dzięki której odblokujesz to trofeum. Dodatkowo, wszystkie szkielety w grze zostaną teraz zamienione w duchy, które dzielą się wskazówkami dotyczącymi ukrytych w grze sekretów. Nie są one potrzebne do zdobycia platyny, gdyż wszystkie przedmioty możesz zdobyć korzystając z naszego filmiku, który znajdziesz wyżej.
INSPEKTOR BHP / SAFETY INSPECTOR
DOPROWADŹ DO ZAMKNIĘCIA FABRYKI MIECZY. / SHUT DOWN THE SWORD FACTORY.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po podniesieniu Potężnego Miecza w fabryce.
TURYSTA / TOURIST
ODWIEDŹ WYSPĘ. / VISIT THE ISLAND.
Aby odwiedzić wyspę musisz wykonać kilka czynności.
- Weź konewkę i udaj się na południe od pustynnego obozu, aż spotkasz tam inną postać, która poprosi Cię o wodę. ‚Zaatakuj’ ją konewką.
- Udaj się do szyldziarza, gdzie spotkasz postać, która uzyskała od Ciebie pomoc. Idź na zachód i podnieś rękawicę drwala z jaskini.
- Na północ od startowego domu zobaczysz drzewo, na którego czubku znajduje się drewno szkutnicze. Zetnij drzewo i podnieś drewno.
- Zanieś drewno spragnionej postaci, która tym razem znajduje się na wschód od latarni.
- Podczas kolejnej próby, najlepiej zaczynając w swoim oryginalnym domu, wróć pod latarnię i wskocz do łódki, a trafisz na wyspę i zdobędziesz trofeum.
WŁASNY DOM / HOME OWNER
ODBLOKUJ NOWY DOM. / UNLOCK A NEW HOME.
Trofeum niepomijalne. Pierwszym domem, który odblokujesz będzie pustynny obóz. Wystarczy, że wejdziesz do przyczepy kempingowej, a trofeum będzie Twoje.
PODRÓŻNIK / TRAVELER
UŻYJ WINDY. / USE A TELEVATOR.
Patrz opis trofeum PODRÓZOWANIE PO ŚWIECIE.
PODRÓŻOWANIE PO ŚWIECIE / WORLD TRAVELER
UŻYJ WSZYSTKICH WIND. / USE ALL TELEVATORS.
Windy (teleportery) łączą trzy lokacje z laboratorium na wyspie – startowy dom, hotel i sklep z butami. Aby odblokować windy musisz najpierw dostać się na wyspę i aktywować trzy terminale – na zachód od chaty, na południe od chaty i w piwnicy chaty. Po tym, jak to zrobisz, aktywujesz windę do startowego domu. Podobne windy znajdziesz pozostałych dwóch lokacjach jak wrócisz do nich w trakcie eksploracji.
PUNKTUALNOŚĆ / PUNCTUAL
ZNAJDŹ PRZEDMIOT, MONETĘ LUB SERCE NA MNIEJ NIŻ 1 S DO KOŃCA / FIND AN ITEM, COIN, OR HEART WITH LESS THAN 1 SECOND LEFT.
Możesz odblokować to trofeum na dowolnym przedmiocie. Zwróć uwagę, że zegarek powinien wskazywać mniej niż sekundę, więc poczekaj na cyknięcie zegara, kiedy na ekranie widnieje jedynka i dopiero wtedy chwyć za przedmiot.
MINIT / MINIT
UKOŃCZ GRĘ. / COMPLETE THE GAME.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je po wrzuceniu złamanego miecza do toalety w fabryce. Po więcej informacji, patrz opis trofeum CZEŚĆ, NAZYWAM SIĘ MARY.
KOLEJNY MINIT / ANOTHER MINIT
UKOŃCZ DRUGĄ PRÓBĘ. / COMPLETE SECOND RUN.
Druga próba różni się od pierwszej stopniem trudności. Każde podejście to tylko 40, a nie 60 sekund. Dodatkowo, zaczynasz grę ze złamanym mieczem, co powoduje, że niektórych przeciwników musisz uderzyć więcej razy niż w pierwszym podejściu, aby ich pokonać. Zmienia się też lokalizacja niektórych kluczowych przedmiotów i na dokładkę całą grę musisz przejść tylko z jednym sercem. Nawet te znalezione nie zwiększają odporności na obrażenia.
Jest jednak alternatywne podejście do tego trofeum. Ponieważ zaczynasz grę ze złamanym mieczem, a warunkiem ukończenia gry jest wrzucenie złamanego miecza do toalety w fabryce, wystarczy że dostaniesz się jak najszybciej do fabryki i pozbędziesz się miecza. Możesz w ten sposób zaoszczędzić sporo czasu i przeskoczyć dużą część gry. Duch Mary na Twitterze powiedziała jednak, że ta ścieżka nie była pierwotnie przewidziana przez twórców gry. Jest więc szansa, że zostania ona w przyszłości zamknięta.
CZEŚĆ, NAZYWAM SIĘ MARY / HI MY NAME IS MARY
UKOŃCZ GRĘ ZE WSZYSTKIMI PRZEDMIOTAMI, MONETAMI I SERCAMI. / COMPLETE THE GAME WITH 100% OF THE ITEMS, COINS, AND HEARTS.
Filmik poniżej pokaże Ci jak przejść grę zdobywając wszystkie niezbędne przedmioty.
PACYFISTA / PACIFIST, SORT OF
UKOŃCZ GRĘ BEZ ZABICIA ŻADNEGO WĘŻA. / COMPLETE THE GAME WITHOUT KILLING ANY SNAKES.
Trofeum pomijalne. Aby je odblokować, w trakcie swoich podróży nie możesz zabić ani jednego węża. Najważniejsze jest, aby oszczędzić węże w jaskini na północ od startowego domu. Da się przez nią przejść nie skracając sobie drogi po wężowych trupach. Możesz zdobyć to trofeum w dowolnym trybie gry.
MINIMALISTA / MINIMALIST
UKOŃCZ GRĘ W NIE WIĘCEJ NIŻ 25 PRÓBACH. / COMPLETE THE GAME IN 25 RUNS OR LESS.
Polecam zdobyć to trofeum podczas drugiego przechodzenia gry po tym, jak odblokujesz tryb Mary, za zebranie 100% przedmiotów. W tym trybie nie jest aktywny zegar 60 sekund, więc jedynym sposobem na śmierć jest otrzymanie odpowiedniej liczby obrażeń lub wciśnięcie . Nie musisz też przejmować się zbieraniem monet czy serc. Dzięki temu błyskawicznie jesteś w stanie dotrzeć do końca gry i umrzeć przy tym zdecydowanie mniej niż 25 razy.
Alternatywnym sposobem jest szybkie ukończenie drugiej próby gry. Patrz opis trofeum KOLEJNY MINIT. Jest szansa, że ten sposób zostanie w przyszłości spatchowany, więc gra Mary wydaje się dobrym pomysłem, a nie zajmie też dużo więcej czasu.
KONESER / CONNOISSEUR
WŁĄCZ PRAWDZIWĄ MUZYKĘ. / PLAY SOME REAL MUSIC.
W sklepie z kawą, na zachód od startowego domu, znajdziesz szafę grającą. Możesz zmieniać w niej muzykę waląc w nią mieczem. Rób to tak długo, dopóki żabopodobny stwór z lewej strony ekranu nie wyrazi swojej aprobaty. Dzięki temu ten puchar będzie Twój.
Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Cosmocover.