Outcast – A New Beginning już 15 marca, priorytetem będzie swoboda

 

Appeal Studios postanowiło stworzyć grę, w której gracze mogą wyrazić swój styl gry poprzez walkę i eksplorację.

U podstaw każdego wyboru, jakiego dokonaliśmy podczas tworzenia Outcast – A New Beginning, leżała jedna motywacja: wolność. Ważne było dla nas, aby nie ograniczać miejsca, w którym gracze mogą się udać w dowolnym momencie; zamiast tego daliśmy im narzędzia do poruszania się po szczegółowym otwartym świecie, nad którym pracowaliśmy przez ostatnie kilka lat.

Jesteśmy niesamowicie dumni ze świata Outcast i chcemy, aby gracze dzielili się z nami jego bogactwem. Gdy gracze wyruszają do Adelfy, chcemy nagrodzić ich ciekawość i poczucie przygody.

Niezależnie od tego, czy chodzi o przebicie się przez bazę najeźdźców i odblokowanie nowego modułu broni, pokonywanie wyzwań szybowcowych w celu zdobycia ulepszeń plecaka odrzutowego, czy po prostu podziwianie widoków, staraliśmy się, aby każda sekunda spędzona na planecie Adelpha była dla graczy znacząca.

 

Podróżowanie w wielkim stylu

Wiedząc, że gracze spędzą dużo czasu w butach Cuttera Slade’a, ważne było dla nas, aby manewrowanie nim po świecie było dla nas zabawą. Gry z otwartym światem często wymagają od graczy pokonywania dużych odległości, a naszym zadaniem, jako twórców, jest upewnienie się, że poruszanie się po dziczy Adelfy zawsze daje ci siłę.

Projektując sposób, w jaki Cutter poruszał się po świecie, nie chcieliśmy zostawiać zabawnych umiejętności poruszania się na później w grze. Od początku gry Outcast – A New Beginning możesz w swoim kombinezonie szybowcowym korzystać z chwiejnych przepaści i głębokich dolin Adelfy, przelatując nad obcym krajobrazem.

W miarę postępów odblokujesz umiejętności, które sprawią, że eksploracja na ziemi będzie płynna – sprint odrzutowy Cuttera pozwala ci ślizgać się po lądzie i wodzie. Zdolność doładowania plecaka odrzutowego może pomóc ci uniknąć ataków wroga, przeskoczyć trudny teren i sprowadzić ognistą sprawiedliwość na najeźdźców.

 

Znaczące linie zadań

Oferując graczom możliwość udania się w dowolne miejsce i w dowolnym czasie, wiedzieliśmy, że musimy sprawić, aby Adelpha sprawiała wrażenie spójnego ekosystemu, co dotyczyło również sposobu, w jaki działają nasze zadania. Poczucie głębokiej eksploracji, do którego dążyliśmy dzięki ruchowi Cuttera, rozciąga się na sposób, w jaki projektowaliśmy nasze zadania, przy czym każda z siedmiu wiosek w grze ma w swoim rdzeniu historię czekającą na odkrycie.

Nie chcieliśmy ograniczać graczy do jednej ścieżki – oczywiście pomagając rodzimym Talanom z Adelfy w podążaniu kilkoma trasami. Nadmorska wioska Sappa, której historię możesz poznać w naszej aktualnie dostępnej wersji demonstracyjnej PS5, stanowi świetny przykład działania systemu zadań Outcast.

Z rozmów z rybakami z Sappy dowiesz się, że zaginął miejscowy poskramiacz ventilopów. Jako wioska, której podróże i łowienie ryb polegają na skrzydlatych wentylilopach, popadła w kryzys. Możesz wybrać, jak zacząć pomagać Sappie – zapewnij tymczasowe rozwiązanie, przesuwając plecak odrzutowy po wodzie, aby zaszeleścić ryby, lub pobiegnij do najbliższej bazy najeźdźców, aby uratować poskramiacza.

Gdy już uratujesz eksperta od wentylacji brzusznej w Sappie, zostaniesz wysłany na ścieżkę prowadzącą do odległych zakątków innych wiosek w celu ujarzmienia powietrznodesantowej eskadry bombowców ventilope, których będziesz mógł wezwać w walce.

 

Nagradzająca eksploracja

Ten rodzaj znaczącego postępu leży u podstaw Outcast – A New Beginning – namacalnego powodu, dla którego gracze powinni szukać dalszych zakątków Adelfy.

Pokonując najeźdźców spoza świata i poruszając się po zielonym – ale czasem wrogim – świecie Adelpha, zaufasz przede wszystkim swojemu arsenałowi. Zamiast dawać graczom stały wybór broni, zdecydowaliśmy się na niemal nieskończony wybór modułów pasujących do ich stylu gry. Możesz na bieżąco zmieniać moduły, dostosowując je do sytuacji, dostosowując broń do każdego spotkania, korzystając z ponad 100 000 możliwych kombinacji.

Cutter ma do dyspozycji nie tylko konwencjonalną broń – z każdą wyzwoloną wioską uzyskasz dostęp do nowej starożytnej mocy, która pomoże ci w dążeniu do wyzwolenia ludu Talan.

 

Uhonorowanie cierpliwych fanów

Mamy szczęście, że od 1999 roku mamy niesamowicie oddaną rzeszę fanów. Choć naszą grę można nazwać A New Beginning, nie nosimy naszej historii na karku. Wielu z nas w Appeal jest tu od czasu, gdy oryginalny Outcast wkroczył na nowe szlaki, a przeniesienie podróży Cuttera Slade’a na sprzęt obecnej generacji w sposób, który składa hołd naszej przeszłości za pomocą odniesień i świąt wielkanocnych, było jedną z największych przygód w naszej karierze jajka dla najbardziej zagorzałych fanów Outcast.

Równie ważne dla uhonorowania dziedzictwa serii było udostępnienie Outcast nowemu pokoleniu graczy. Na każdym etapie procesu projektowania zastanawialiśmy się, czy nasz świat jest przyjazny dla nowicjuszy, jednocześnie upewniając się, że uczcimy historię, na której budowaliśmy, przywracając Outcast w 2024 roku.

Outcast – A New Beginning ukaże się 15 marca, a dzięki darmowej wersji demonstracyjnej możesz zagrać w tę grę już dziś. Mamy nadzieję, że do zobaczenia w Adelfie!

źródło: playstation blog