Paradise Lost

Zobacz recenzję
1/10
3-5H
x0
x1
x2
x9
12
0
7
0
1
12
0
7
0
1

 

Paradise Lost to gra przygodowa stworzona przez rodzime studio PolyAmorous. Jest to pierwszy projekt jaki wypuścili na rynek nasi rodacy. Gra osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości w Polsce. Prezentuje wizję, w której II Wojna Światowa się nie zakończyła, a Europa została zrujnowana przy użyciu pocisków nuklearnych przez nazistów. Wcielamy się w ocalałego chłopca, który po śmierci matki wyrusza odnaleźć kogoś, kto być może jeszcze przetrwał katastrofę, kierując się starą fotografią.

 

Krok po kroku:

Gra ma bardzo proste 100%, ale są pucharki związane z pewnymi wyborami, które można pominąć. Są więc miejsca, gdzie warto zapisać sobie save na pendrive lub wrzucić w chmurę i następnie dokonać innego wyboru. W innym wypadku trzeba będzie przejść grę dwukrotnie.

Na samym początku gry mamy do wyboru dwie drogi, którymi można dostać się do bunkra i wiążą się one z trofeami: braz Übermensch oraz braz Untermensch. Jeśli to przegapimy, nie ma wielkiego problemu, bo jest to praktycznie sam początek gry. Warto sobie jednak zachować zapis przed wybraniem danej drogi i potem go użyć, by zdobyć drugi pucharek w jednym przejściu.

Kolejny moment do zapisu to końcówka gry. Po dotarciu do miejsca widocznego na screenie w opisie zloto Układanka musimy zgrać sobie zapis. Inaczej będzie konieczne przejście całej gry ponownie do zdobycia pozostałego zakończenia gry.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Zaprzeczenie</span> / <span>Denial
60

Zaprzeczenie / Denial

Przejdź przez zaprzeczenie / Make your way through Denial

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po przedostaniu się przez pierwszy poziom bunkra i poradzeniu sobie z tytułowym zaprzeczeniem.

Ikona osiągnięcia: Übermensch</span> / <span>Übermensch
130

Übermensch / Übermensch

Witaj w raju / Welcome to Paradise

Możliwe do przeoczenia

Pucharek możliwy do zdobycia na początku gry podczas przemierzania pierwszego poziomu bunkra. Po przejściu przez torowisko z wagonami mamy dwie możliwości dostania się do środka. Tą wymaganą do tego pucharka jest znalezienie karty, podbicie na niej pieczątki i przejście przez bramę. Cała droga jest pokazana na tym materiale.

Ikona osiągnięcia: Untermensch</span> / <span>Untermensch
130

Untermensch / Untermensch

Witaj w piekle / Welcome to Hell

Możliwe do przeoczenia

Pucharek możliwy do zdobycia na początku gry podczas przemierzania pierwszego poziomu bunkra. Po przejściu przez torowisko z wagonami mamy dwie możliwości dostania się do środka. Tą wymaganą do tego pucharka jest minięcie bramy i przejście na około. Cała droga pokazana jest na tym materiale.

Ikona osiągnięcia: Gniew</span> / <span>Anger
60

Gniew / Anger

Przejdź przez gniew / Make your way through Anger

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po przedostaniu się przez drugi poziom bunkra i poradzeniu sobie z tytułowym gniewem.

Ikona osiągnięcia: Targowanie</span> / <span>Bargaining
60

Targowanie / Bargaining

Przejdź przez targowanie / Make your way through Bargaining

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po przedostaniu się przez trzeci bunkra i poradzeniu sobie z tytułowym targowaniem.

Ikona osiągnięcia: Depresja</span> / <span>Depression
60

Depresja / Depression

Przejdź przez depresję / Make your way through Depression

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po przedostaniu się przez czwarty poziom bunkra i poradzeniu sobie z tytułową depresją.

Ikona osiągnięcia: Akceptacja</span> / <span>Acceptance
60

Akceptacja / Acceptance

Przejdź przez akceptację / Make your way through Acceptance

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po przedostaniu się przez piąty poziom bunkra i poradzeniu sobie z tytułową akceptacją.

Ikona osiągnięcia: Nie oglądaj się za siebie</span> / <span>Don't Look Back
60

Nie oglądaj się za siebie / Don't Look Back

Opuść bunkier / Leave the bunker

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z zakończeniem. Jedną z dwóch decyzji na koniec gry jest opcja zastania lub opuszczenia bunkra. By zdobyć ten pucharek musimy opuścić bunkier. Zobacz opis zloto Układanka, by ogarnąć wszystkie zakończenia.

Ikona osiągnięcia: Płomyk nadziei</span> / <span>Beacon of Hope
60

Płomyk nadziei / Beacon of Hope

Zostań w bunkrze / Stay in the bunker

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z zakończeniem. Jedną z dwóch decyzji na koniec gry jest opcja zastania lub opuszczenia bunkra. By zdobyć ten pucharek musimy zostać w bunkrze. Zobacz opis zloto Układanka, by ogarnąć wszystkie zakończenia.

Ikona osiągnięcia: Śpij, siostro</span> / <span>Sleep, Sister
60

Śpij, siostro / Sleep, Sister

Odepnij Ewę / Unplug Ewa

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z zakończeniem. Jedną z dwóch decyzji na koniec gry jest opcja odłączenia lub nie Ewy. By zdobyć ten pucharek musimy odłączyć Ewę. Zobacz opis zloto Układanka, by ogarnąć wszystkie zakończenia.

Ikona osiągnięcia: Nie dam rady</span> / <span>I Can't Do It
60

Nie dam rady / I Can't Do It

Nie odpinaj Ewy / Don’t unplug Ewa

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z zakończeniem. Jedną z dwóch decyzji na koniec gry jest opcja odłączenia lub nie Ewy. By zdobyć ten pucharek musimy nie odłączać Ewy. Zobacz opis zloto Układanka,  by ogarnąć wszystkie zakończenia.

Ikona osiągnięcia: Układanka</span> / <span>Putting the Pieces Together
200

Układanka / Putting the Pieces Together

Sprawdź wszystkie zakończenia / See all the endings

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z zakończeniami. W grze w zasadzie są dostępne dwa zakończenia związane z połączeniem dwóch kluczowych wyborów. Jeśli chcemy się zamknąć z całością w jednym przejściu warto zachować sobie zapis z momentu widocznego na poniższym screenie. Dzięki temu po uzyskaniu jednego zakończenia kopiujemy nasz wcześniejszy save do konsoli i dokonujemy innych wyborów.

 

  • Zakończenie I – braz Nie oglądaj się za siebie + srebro Śpij, siostro
  • Zakończenie II – braz Płomyk nadziei + srebro Nie dam rady
Po dotarciu w to miejsce zachowujemy sobie zapis, by potem przy jego pomocy zdobyć inne zakończenie.