Remake pierwszej odsłony kultowej serii Resident Evil prezentuje się naprawdę okazale. Udało się bowiem przenieść niesamowity klimat eliminując część archaicznych rozwiązań i poprawiając aspekt wizualny. Zdecydowanie warto zapoznać się z początkami epidemii zombie i broni biologicznej. Jako Chris Redfield lub Jill Valentine będziemy mogli prowadzić śledztwo w tajemniczej, pełnej niebezpieczeństw rezydencji. Czy uda się wam przeżyć?
Krok po kroku:
Na wstępie pragnę zaznaczyć, że można zoptymalizować liczbę przejść w drodze ku platynie. Zaprawiony znawca serii z pewnością sobie poradzi szybciej. Moja mapa przejścia jest najłatwiejszą drogą, choć czasochłonną. Ostatecznie wybór jak zbijecie sobie przejścia, należy tylko i wyłącznie do Was.
Gra oferuje nam możliwość grania jednym z dwojga bohaterów. Różnicie nie polegają wyłącznie na kosmetyce – poniżej opiszę pokrótce czym się charakteryzują dane postaci.
Chris Redfield wedle doniesień potrafi wytrzymać więcej obrażeń nim pożre go jakieś monstrum. Na początku wyposażony jest jedynie w nóż, jednak bardzo szybko znajduje pistolet. Nożem wywija znacznie lepiej niż Jill dlatego do trofeum z tym związanym należy wybrać właśnie jego. W podstawowym wyposażeniu ma zapalniczkę, która nie zajmuje mu miejsca w ekwipunku. Musi jednak szukać tzw. Old Keys do otwierania niektórych drzwi w rezydencji. Największą wadą Chrisa jest jednak wielkość ekwipunku, bowiem posiada on tylko sześć miejsc na przedmioty. Z przedmiotów defensywnych oprócz noży Chris posiada granaty, które wsadza zombiakowi w gębę. Po strzale z broni umarlak już nie wstanie. Z unikatowych broni Chris może odnaleźć w kopalni miotacz ognia. Niestety nie może go używać do końca gry, gdyż wymagane jest zostawienie go, aby otworzyć zamknięte drzwi.
Jill Valentine jest trochę bardziej podatna na obrażenia. Już od początku gry ma na wyposażeniu pistolet. Bardzo szybko z postępem fabularnym otrzymuje przyrząd do otwierania zamków, dzięki czemu nie musi szukać kluczy do części drzwi. Dużą zaletą Jill jest pojemność ekwipunku, bowiem może ona nosić ze sobą jednocześnie osiem przedmiotów. Z broni defensywnych oprócz noży Jill posiada paralizator, którym może popieścić natarczywych oponentów. Warto wspomnieć iż jedynie Jill ma dostęp do potężnej broni jaką jest granatnik. Można go zabrać dość szybko z tarasu na piętrze w prawym skrzydle rezydencji.
W przypadku gdybyście utknęli w grze nie wiedząc co dalej czynić możecie zapoznać się z poniższą solucją. Resident ma zagadki w stylu starych przygodówek, więc czasem nie jest łatwo się połapać.
Solucje:
WAŻNE!!! Po pojedynczym ukończeniu gry nie wybierajmy opcji „New Game”, tylko „Once again…”. Tylko wtedy progres będzie kontynuowany.
KROK I – Jill – najlepsze zakończenie
Na początek polecam wybrać sobie Jill na łatwym, bądź bardzo łatwym poziomie trudności. Tutaj zaznajomimy się z zasadami rządzonymi grą i skupimy się, aby uratować wszystkich, których można. Jeśli będzie to pierwsze wasze przejście może być wam potrzebna solucja, gdyż jak pisałem powyżej RE ma czasem zagadki w stylu starych przygodówek i trudno ogarnąć co powinniśmy w danym momencie zrobić. Polecam też dać się uratować Barremu przy łatwym do pominięcia What a Great Guy.
Trofea jak ogarniemy:
- Get Used To It
- First Kills Are Special
- What a Great Guy
- Not Taking Any Chances
- Delaying the Inevitable
- Not Waiting to Exhale
- Grave Digger
- Deep Sixed
- Seeing Red
- The Key Master
- Who’s the Hunter Now?
- Giant Snake Got Nothin’
- Spider Sense
- Trust Him
- Where the Magic Happens
- Sorry About the Wait
- Alpha Team’s Finest
- I’m a Member of S.T.A.R.S.
- Not in the Mood to Die
- Like Taking Candy from a Baby
KROK II – Chris – najlepsze zakończenie + zbieractwo
Jako drugie przejście polecam zaznajomić się z Chrisem. Poziom trudności dowolnie. Ja osobiście odpaliłem sobie bardzo łatwy, aby swobodnie zabrać się za zbieranie przedmiotów. Im trudniejszy poziom jednak tym mniej przedmiotów do zbierania. Polecam też dorwać sytuacje, aby podpalić jednocześnie dwóch zombiaków.
Trofea jak ogarniemy:
- Break Out the Marshmallows!
- Bravo, Rebecca
- Not Just Any Object
- Herbicide
- Written Word is Dead
- That Was Nice of You
- An End to a Poor Girl’s Misery
- Sorry I Made You Wait
- Every Nook and Cranny
- You da Man, Chris
- The Nightmare Ends
- We’re in This Together
KROK III – Chris – tylko nóż + nie ratowanie nikogo
I jest specyficzne ukończenie gry. Tutaj także polecam poziom very easy. Wbrew temu co można sądzić zasiekanie nożem nie jest takie trudne. Na najłatwiejszym poziomie nawet bossów można względnie gładko pokroić. Więcej szczegółów znajdziecie w opisie konkretnego pucharka.
Trofea jak ogarniemy:
- Every Man for Himself
- CQC FTW
- Passion for Fashion
KROK VI – Jill – speedrun + nie ratowanie nikogo
Trudniejszy krok. Tym razem musimy już dokładnie znać kolejność czynności i wiedzieć dokąd w danym momencie się udać. Jeśli chcemy zdobyć pucharek musimy zmieścić się poniżej 3 godzin, ale do innego pucharka wymagane jest ukończenie w tym czasie na minimum poziomie Normalnym, aby odblokować dwie bronie. Poniżej znajdziecie dokładną listę czynności jaką sobie rozpisałem.
Trofea jak ogarniemy:
- Take that, Zombies!
- Every Woman for Herself
- Racing and Pacing
- Don’t Stop Running
KROK V – Jill – bez zapisywania
Konkretny krok. Tu zdecydowanie radzę poziom very easy. Na tym etapie powinniśmy już wiedzieć czego w danym momencie się można spodziewać. Grajmy ostrożnie i rozważnie. Gra nie posiada żadnych checkopintów. Śmierć = gra od nowa. Po więcej zapraszam do opisu odpowiedniego pucharka. Jeśli uprzednio upraliśmy się ze speedrunem mamy ułatwienie w postaci broni z nieskończoną amunicją. Przy okazji powinien też wpaść trofek za zdobycie każdej broni.
Trofea jak ogarniemy:
- Starsenal
- Ink is for Squids
KROK VI – Jill – survival
Poziomu hard nie musimy kończyć. Wpadnie automatycznie, jeśli uporamy się z przetrwaniem. Na tym etapie powinniśmy już praktycznie znać grę na wylot. Nie jest wcale tak trudno jak można się spodziewać.
Trofea jak ogarniemy:
- Oh, the Horror
- The Survival Horror
KROK VII – Jill – invisible enemy
Ostatnie przejście. W zasadzie już formalność, gdyż można ten tryb przejść na poziomie bardzo łatwym.
Trofea jak ogarniemy:
- Ghost of a Chance
- Platinum Splattin’ 'Em!
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Platinum Splattin' 'Em!
Earn all trophies.
Jesteś prawdziwym znawcą Rezydencji Zła. Gratulacje.
Like Taking Candy from a Baby
Finish the game on Very Easy difficulty or higher.
Wpadnie po ukończeniu gry na poziomie bardzo łatwym. Nic trudnego.
Not in the Mood to Die
Finish the game on Easy difficulty or higher.
Wpadnie po ukończeniu gry na poziomie łatwym. Także żaden problem.
Take that, Zombies!
Finish the game on Normal difficulty or higher.
Wpadnie po ukończeniu gry na poziomie normalnym. Jeśli wybierzemy ten jako pierwszy pozostałe trofea za poziom bardzo łatwy i łatwy wpadną automatyczne.
Oh, the Horror
Finish the game on Hard difficulty.
Poziom hard odblokowuje się po pojedynczym przejściu gry. Wrogów jest więcej i są bardziej wytrzymali. Ponadto znajdziemy mniej wszelkich zasobów. Jeśli wcześniej obaliliśmy speedruna możemy korzystać z bonusowych broni z nieskończoną amunicją.
We're in This Together
Finish the game with Jill and Chris.
Pucharek wpadnie po jednorazowym ukończeniu gry Chrisem oraz Jill.
The Survival Horror
Finish the game in Real Survival mode.
Real Survival, czyli najtrudniejszy poziom w grze. Na szczęście nie jest tak wymagający jak można się spodziewać. Na tym etapie platynowania będziemy już znali grę na tyle, że niczym nas nie powinna zaskoczyć. Poziom ten charakteryzuje się wytrzymałością wrogów z harda, skromną ilością zasobów, brakiem autocelowania i oraz przeszkodą w postaci niepołączonych ze sobą skrzynek. Innymi słowy, gdy coś schowamy do jednego z item boxów możemy wyjąć potem tylko z tego jedynego. Zasadniczo nie sprawiło mi to problemów. Wystarczy pamiętać które przedmioty, gdzie i na ile mamy zostawić. Dlatego też zdecydowanie zalecam tu Jill ze względu na większy rozmiar ekwipunku. Celowanie jednak jest kłopotliwe. Nawet z autocelowaniem kamera zawsze utrudniała zadanie. Tu jest jeszcze gorzej. Handguna wyrąbałem do pierwszej skrzynki i w ogóle z niego nie korzystałem. Polecam najszybciej zdobyć Shotgun. Niemniej przede wszystkim mijajmy wrogów. Strzelajmy tylko w absolutnej konieczności. Np. w huntery w rezydencji w punktach częstszego ruchu. Koniecznie dostarczmy Richardowi serum, aby zyskać jego zacną broń. Nie zapominajmy o granatniku i zatrzymajmy go na drugą walkę z wężem. Roślinkę załatwmy przygotowując truciznę – jedna walka mniej. Nie ratujmy nikogo. Z magnum Barrego tyranta na koniec rozwalimy jednym strzałem. Wystarczy pociągnąć za spust od razu po zakończeniu filmiku. Zapisujmy też rozważnie i najlepiej nośmy ze sobą ink ribbony, aby móc tego dokonać w każdym momencie. Nie przy każdej maszynie znajdziemy ich zapas.
Ghost of a Chance
Finish the game in Invisible Enemy mode.
Ostatni odblokowany wariant gry. Możliwy do odblokowania po ukończeniu Real Survival. Charakteryzuje się tym, że nie widzimy w ogóle wrogów. Ani zwykłych zombie, ani hunterów, ani bossów. Jednakże na tym etapie będziemy już wiedzieć co czyha za każdym rogiem. Ponad to można wybrać poziom bardzo łatwy, co zdecydowanie ułatwia sprawę.
Not Just Any Object
Obtain the Stone & Metal Object using Chris.
Trofeum fabularne kampanii Chrisa. Niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po odnalezieniu przedmiotu widocznego na ikonce pucharka.
Herbicide
Defeat Plant 42 using Chris.
Trofeum fabularne kampanii Chrisa. Niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu roślinki niezależnie od tego czy Rebbeca pomagała nam przygotowując truciznę, czy też nie. Pomoże nam tylko wtedy, gdy nie dostarczymy serum dla Richarda we wcześniejszej rozgrywce. Musimy go wtedy olać i zająć się czymś innym. Nieszczęśnik wtedy umrze od zatrucia po upływie określonego czasu.
Jeśli wcześniej w pomieszczeniu barowym, gdzie były pająki zapaliliśmy świeczki i przyjrzeliśmy się kulom bilardowym otrzymamy podpowiedź do zamku kodowego w drzwiach. Następnie w danym pomieszczeniu musimy przyrządzić truciznę V-Jolt i użyć jej na korzeniach w pomieszczeniu, gdzie wcześniej pływały rekiny.
Drzwi z zamkiem kodowym posiadają zabezpieczenie związane z liczbami 3,5,6. Zależnie od rozgrywki pojawia się różna kombinacja tych cyfr.
Przepis: 1+3, 4+6, 1+6, 10+7, 17+3.
1 – woda
3 – substancja UMB No.3
6 – substancja Yellow-6
Written Word is Dead
Obtain the "Last Book Vol. 2" using Chris.
Trofeum fabularne kampanii Chrisa. Niemożliwe do pominięcia. Wymaganą książkę zdobędziemy po drugiej i ostatecznej walce z wielkim wężem w bibliotece. Po podniesieniu pucharek wpada.
An End to a Poor Girl's Misery
Defeat Lisa Trevor using Chris.
Trofeum fabularne kampanii Chrisa. Niemożliwe do pominięcia. Lisa Trevor to ten niepokojący garbacz w kajdanach z którym się kilkakrotnie mijaliśmy. Walka w gruncie rzeczy jest banalna i nie wymaga nawet oddania jednego strzału. Wystarczy zepchać wszystkie odważniki z rogów mapy nie dając się samemu zrzucić.
You da Man, Chris
Finish the game using Chris.
Wystarczy ukończyć grę jako Chris niezależnie od poziomu trudności.
Grave Digger
Defeat a Crimson Head prototype1 using Jill.
Trofeum fabularne kampanii Jill. Niemożliwe do pominięcia. Pierwszy boss jakiego spotkamy. Nie jest specjalnie niebezpieczny. Jeśli wcześniej podaliśmy serum Richardowi i posiadamy jego Assault Shotgun nie będzie z nim problemów.
The Key Master
Obtain the Helmet Key using Jill.
Trofeum fabularne kampanii Jill. Niemożliwe do pominięcia. Owy klucz znajdziemy przy kominku po pokonaniu roślinki. Walkę możemy sobie znacząco ułatwić.
Jeśli wcześniej w pomieszczeniu barowym, gdzie były pająki zapaliliśmy świeczki i przyjrzeliśmy się kulom bilardowym otrzymamy podpowiedź do zamku kodowego w drzwiach. Następnie w danym pomieszczeniu musimy przyrządzić truciznę V-Jolt i użyć jej na korzeniach w pomieszczeniu, gdzie wcześniej pływały rekiny.
Drzwi z zamkiem kodowym posiadają zabezpieczenie związane z liczbami 3,5,6. Zależnie od rozgrywki pojawia się różna kombinacja tych cyfr.
Przepis: 1+3, 4+6, 1+6, 10+7, 17+3.
1 – woda
3 – substancja UMB No.3
6 – substancja Yellow-6
Giant Snake Got Nothin'
Defeat Yawn using Jill.
Trofeum fabularne kampanii Jill. Niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu wielkiego węża. Taktyka na węża nie jest skomplikowania. Trzymamy się względnie daleko od paszczy i strzelamy. Polecam Assault Shotgun, bądź granatnik.
Where the Magic Happens
Break into the laboratory using Jill.
Trofeum fabularne kampanii Jill. Niemożliwe do pominięcia. Po walce ze znajomym garbaczem umieszczamy dwa zdobyte wcześniej medale w fontannie i zjeżdżamy do laboratorium. Gdy będziemy na miejscu trofeum wpada.
Alpha Team's Finest
Finish the game using Jill.
Wystarczy ukończyć grę jako Jill niezależnie od poziomu trudności.
Get Used To It
Die for the first time.
Wystarczy, że raz zginiemy. Prawdopodobnie pierwsze trofeum jakie otrzymamy. Mnie zażarł już pierwszy napotkany zombiak.
First Kills Are Special
Defeat a zombie.
Kolejne bardzo proste trofeum. Wystarczy, że ubijemy jednego zobmiaka. Warto zaznaczyć, że pierwszy napotkany zombie jest raczej nieśmiertelny i musimy przed nim uciec z powrotem do jadalni, aby wywołać scenkę fabularną.
Not Taking Any Chances
Burn up a zombie.
Podpalanie ubitych wcześniej zombie jest dobrym nawykiem zapobiegającym powróceniu ich jako bardziej niebezpiecznie odmiany zwane Crimson Head. Aby tego dokonać musimy mieć na wyposażeniu zapalniczkę oraz manierkę napełnioną łatwopalną cieczą. Zapalniczkę Chris ma w standardzie, zaś Jill może ją znaleźć w pomieszczeniu nad save roomem w prawym skrzydle rezydencji. Manierka zaś znajduje się w owym save roomie. Ciecz musimy uzupełniać z rozrzuconych gdzieniegdzie kanistrach. Buteleczka starcza na dwa podpalenia.
Instrukcja: stajemy nad ustrzelonym umarlakiem, otwieramy ekwipunek i wybieramy opcję „Use” na napełnionej manierce.
Who's the Hunter Now?
Defeat a Hunter.
Huntery to niebezpieczne gadowate stworzenia o długich szponach i ostrych zębach. Są dość szybkie i potrafią dać w kość. Jednak solidy wystrzał z shotguna z bliskiej odległości potrafi je wyłączyć z zabawy. Hunterów nie musimy podpalać. Raz ustrzelone już się nie podniosą.
Bravo, Rebecca
Save Chris using Rebecca.
Trofeum fabularne kampanii Chrisa. Musimy się postarać, aby Rebbeca nas uratowała. Są dwa momenty w grze, które na to pozwalają. Jednym jest, gdy podczas naszego pierwszego spotkania z wielkim wężem zostaniemy ukąszeni i zatruci. Drugim zaś podczas walki z roślinką Rebbeca może przygotować truciznę. Ta metoda jest dostępna jedynie w przypadku, gdy nie podaliśmy Richardowi serum.
What a Great Guy
Save Jill using Barry.
Trofeum fabularne kampanii Jill. Tutaj mamy tylko jedną możliwość zdobycia tego trofeum. Na szczęście jest zaraz na początku, gry, wiec nawet jak przegapimy nie musimy długo grać. Aby zostać uratowanym przez Barrego musimy zabrać shotguna z jednego z pomieszczeń nie podmieniając go na zepsuty model. Uruchomi się w ów czas pułapka. Musimy spróbować otworzyć każde z drzwi. Gdy próby zawiodą przybędzie Barry. Warto mieć na względzie, że stracimy całkowicie dostęp do pomieszczenia z bronią. Shotguna zatrzymamy, ale pozostałe przedmioty, jeśli ich nie zebraliśmy pozostaną nieosiągalne.
Delaying the Inevitable
Save Richard with a serum.
Trofeum do zdobycia w przypadku obu postaci. Wystarczy, że dostarczymy na czas serum z save roomu. Warto to zrobić, gdyż będziemy mogli zdobyć wtedy Assault Shotgun – lepszą wersję strzelby. Ratowanie Richarda nie wlicza się do trofeów związanych z ratowaniem innych.
That Was Nice of You
Save Rebecca from a Hunter.
Trofeum fabularne kampanii Chrisa. W momencie, gdy będziemy badali niewielkie pomieszczenie otwierane kluczem z pudełka z układanką usłyszymy krzyk. Musimy wtedy pobiec do pokoju nad save roomem w zachodniej części rezydencji. To ten, w którym znaleźliśmy psi gwizdek. Wystarczy załatwić huntera i mamy trofeum.
Trust Him
Save Barry from Lisa Trevor.
Trofeum fabularne kampanii Jill. W pewnym momencie gry przed walką z garbaczem będziemy musieli zdecydować, czy oddać Barremu broń. Aby uzyskać trofeum i najlepsze zakończenie oddajemy broń.
Sorry I Made You Wait
Save Jill from confinement using Chris.
Trofeum fabularne kampanii Chrisa. Zobacz opis kolejnego pucharka.
Sorry About the Wait
Save Chris from confinement using Jill.
Trofeum fabularne kampanii Jill. Jedna postać ratuje drugą. W obu przypadkach wygląda to jednak dokładnie tak samo. Aby uratować kompana musimy znaleźć trzy MO Dyski, umieścić je w konsolach w ostatniej lokacji – labolatorim, a następnie po ostatniej rozmowie z Weskerem udać się do celi, aby wyciągnąć przyjaciela.
Pierwszy MO Disk znajduje się w rezydencji schowany w statule lwa. Musimy uzyskać żółty klejnot z łowieckiego trofeum piętro wyżej i wsadzić rzeźbie w miejsce oka. Kolejne dwa znajdują się w laboratorium. Jeden leży w pierwszym korytarzu na końcu. Drugi zaś w pomieszczeniu do którego odblokowywaliśmy drzwi za pośrednictwem komputera. Konsole wszystkie znajdują się w obszarze w pomieszczeniach ostatniej lokacji.
The Nightmare Ends
Finish the game saving Rebecca and Jill using Chris.
Trofeum fabularne kampanii Chrisa. Zdobycie pucharka będzie następstwem czynności z pucharków That Was Nice of You oraz Sorry I Made You Wait.
I'm a Member of S.T.A.R.S.
Finish the game saving Chris and Barry using Jill.
Trofeum fabularne kampanii Jill. Zdobycie pucharka będzie następstwem czynności z pucharków Trust Him oraz Sorry About the Wait. Jednak podczas walki z garbaczem uważajmy, aby nie zepchał Barrego w przepaść, bo tak też może się stać.
Every Man for Himself
Finish the game without saving anyone using Chris.
Trofeum fabularne kampanii Chrisa. Aby uzyskać ten pucharek Rebbeca oraz Jill nie mogą zostać uratowane. Wystarczy nie biec na pomoc po usłyszeniu krzyku i nie zbierać MO Disków.
Every Woman for Herself
Finish the game without saving anyone using Jill.
Trofeum fabularne kampanii Jill. Podobnie jak powyżej. Nie oddajemy Barremu broni i nie zbieramy MO Disków.
Seeing Red
Defeat a Crimson Head.
Crimson Head to bardziej niebezpieczna i żwawsza wersja zombie. Pojawia się po pewnym czasie, gdy nie podpalimy leżącego zombie. Ten wstanie wtedy jako wspomniany potwór. Wystarczy jednego takiego ustrzelić.
Not Waiting to Exhale
Survive your first encounter with Yawn.
Trofeum fabularne. Pierwsza potyczka z wężem różni się nieco w zależności o to kim gramy. Jill jeśli podała Richardowi serum, będzie go miała do pomocy. Fabularnie nawet nie musimy tu walczyć. Wystarczy, że zabierzemy maskę z końca pomieszczenia i możemy uciekać. Aby uzyskać trofeum musimy jednak podjąć walkę tak długo, aż wąż się podda i ucieknie.
Deep Sixed
Defeat mother Neptune.
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Najłatwiejsza walka z bossem. Gdy odpompujemy wodę i zejdziemy na dół, rekin zrzuci nam klucz. Spychamy pobliskie urządzenie i przełączamy dźwignie. Prąd załatwi sprawę.
Spider Sense
Defeat Black Tiger.
Trofeum fabularne. Wielki pająk jest opcjonalnym bossem w kopalni. Można go zwyczajnie pominąć, choć nie zauważyć się go nie da. Będziemy mieli nawet filmik jak złazi ze ściany. Nie jest trudny do pokonania. Tym bardziej na niskich poziomach trudności.
Don't Stop Running
Finish the game in three hours.
Zaczynają się schody. Trzy godziny na ukończenie gry brzmi naprawdę srogo. Niemniej da się to spokojnie osiągnąć gdy będziemy znać grę na wylot. Do tego pucharka możemy grać na dowolnym poziomie trudności, jednakże, aby odblokować wszystkie bronie trzeba ukończyć go na minimum normalu. Ja osobiście skończyłem grę w 2 godziny, 24 minuty i 56 sekund.
Ważne wskazówki:
- Grajmy jako Jill – osiem miejsc w ekwipunku robi różnicę
- Skipujmy wszelkie scenki – liczą się do czasu gry
- Na pauzie zegar dalej tyka – miejmy to na uwadze
- Mijamy większość przeciwników – nie ma czasu na walkę
- Rozsądnie zapisujmy grę – w razie jak wiemy, że coś nam za długo zeszło możemy wczytać poprzedni zapis i zrobić to lepiej
- Śmierć nie ma znaczenia – to tak jak wczytywanie gry
- Dostarczmy serum dla Richarda – zdobyta po nim strzelba bardzo się przydaje
- W momencie zdobycia strzelby zwykły pistolet zostawiamy w schowku. Niepotrzebnie zajmuje miejsce w ekwipunku, a wrogów i tak mijamy.
- Nie ratujemy Barrego, ani Chrisa. Na Chrisa szkoda czasu, a magnum po Barrym przyda się. Poza tym bez ratowania tych dwojga czeka nas tylko jedna walka z tyrantem.
Poniżej prezentuje listę haseł-czynności jaką sobie zrobiłem na potrzeby tego trofeum. Skoro pauza nie działa polecam sobie ją przepisać, lub wydrukować i mieć gdzieś na kolanach podczas grania. Dzięki temu, gdy znamy grę będziemy dokładnie wiedzieć gdzie się udać i co zrobić. Gdy już kilkukrotnie przejdziemy grę poniższe hasła naprowadzą nas na kolejny cel. Nie umieściłem tam momentów zapisu. Te musimy sobie dostosować samemu wedle uznania.
- Spotykamy pierwszego zombie
- Wracamy do głównego holu
- Wchodzimy po schodach na górę i schodzimy na dół
- Zabieramy złotą strzałę i umieszczamy ją na nagrobku
- Zabieramy książkę-klucz z grobowca
- Zabieramy chemikalia
- Zabieramy psi gwizdek i zapalniczkę
- Używamy psiego gwizdka
- Podmieniamy klucz
- Otwieramy pomieszczenie z rannym Richardem
- Zabieramy granatnik
- Przynosimy serum
- Zapalamy zapalniczką świecznik i zabieramy nuty
- Pokój ze zbrojami: Prawy górny, Lewy dolny, Prawy dolny
- Zabieramy emblem z jadalni
- Gramy na pianinie i podmieniamy emplemy
- Umieszczamy emblem w jadalni i ustawiamy 6:00 na zegarze
- Trujemy roślinkę chemikaliami i zabieramy maskę
- Pierwsze starcie z wężem – łapiemy maskę i strzelamy, aż wąż pożre Richarda, zabieramy strzelbę i uciekamy
- Zagadka w pokoju z obrazami
- Odnosimy maski i walczymy z bossem
- Opuszczamy rezydencje
- Ustawiamy koguty: pierwszy W, drugi N
- Idziemy po korbę do chatki
- Spuszczamy wodę z basenu
- Zabieramy czerwoną książkę z pomieszczenia barowego
- Zabieramy klucz z pierwszej łazienki
- Zabieramy klucz z drugiej łazienki
- Sekwencja z rekinami
- Używamy spryskiwacza na gnieździe os
- Zabieramy klucz
- Możemy zapisać grę, w pomieszczaniu brak ink, musimy mieć ze sobą
- Walka z rośliną, granatnik + ewentualne dobicie shotgunem
- Zabieramy klucz z kominka
- Wracamy do rezydencji
- Przesuwamy posąg na płytę naciskową
- Podnosimy książkę z medalem wewnątrz
- Zabieramy akumulator
- Zabieramy czerwony klejnot z trofeum łowieckiego
- Walczymy z wężem
- Zdobywamy pudełko na parterze rezydencji
- Używamy klejnotu na pudełku i rozwiązujemy układankę
- Używamy klucza z pudełka
- Umieszczamy akumulator w windzie
- Napełniamy basen wodą
- W kopalni zdobywamy drugą korbę
- Przecinamy nożem pajęczyny w pokoju z pająkiem
- Przesuwamy posąg na miejsce
- Umieszczamy cylinder w maszynie – kod 4231
- Przesuwamy skrzynie do windy
- Używamy zgniatarki
- Przełączamy wajchę w korytarzu
- Odkładamy zepsuty miotacz otwierając drzwi
- Zabieramy pudełko z ołtarzyka
- Zabieramy medaliony z książek
- Idziemy na walkę z garbaczem
- Używamy medalionów na fontannie
- Używamy komputera do otwarcia pomieszczeń: John, Ada, Cell
- Kod do pomieszczenia z kluczem: 8462
- Zabieramy pojemnik na paliwo
- Wybijamy wszystko na drodze
- Napełniamy zbiornik
- Ostrożnie powoli dostarczamy zbiornik z paliwem
- Włączamy reaktor
- Szykujemy się do walki z tryantem
- Zabieramy klucz leżący przy Weskerze
- Biegniemy do lądowiska i używamy flar
Racing and Pacing
Finish the game in five hours.
Musimy ukończyć grę w czasie krótszym niż 5 godzin. Zobacz opis pucharka powyżej.
CQC FTW
Finish the game using only your knife (no lighter, Defensive Items, and stomping zombie heads).
Może i trofeum wygląda niebezpiecznie, jednakże nie jest tak źle jak można się spodziewać. Po pierwsze wybieramy najłatwiejszy poziom trudności. Po drugie gramy jako Chris. Dużo lepiej sobie radzi w walce nożem i więcej przyjmuje na klatę. Mijamy każdego wroga, którego się da. Nikogo nie ratujemy. Dzięki temu Rebbeca pomoże nam z roślinką przygotowując truciznę, a pod koniec czeka nas tylko jedna walka z tyrantem. Ważny tip: zombie nie możne nas złapać na schodach. Co najwyżej spróbuje nas obrzygać, ale nie zada nam to wielkich obrażeń. Wykorzystajmy to. Koniecznie trzeba też zmienić w opcjach ustawienia używania przedmiotów defensywnych na manualne. Trofeum nie zostanie zaliczone, jeśli użyjemy choć raz jednorazowych sztyletów.
Bossowie:
- Crimson Head – zabierzmy ze sobą kilka apteczek, bo dziad jest szybki i na pewno nas dziabnie kilka razy.
- Plant 42 – no tu jest najbardziej niewygodna walka. Zabierzmy ze sobą trochę leków. Nie ma sensu włazić na podwyższenie. Najlepiej biegać na dole i ciąć każde pnącze które się nawinie. W momencie, kiedy roślina „wysuwa się” unikamy kwasu, którym pluje. Gdy się schowa ponownie tniemy pnącza.
- Wąż – możemy albo biegać zanim w około regału i dźgać w ogon, albo stanąć do otwartej walki na wprost jeśli mamy kilka apteczek. Nie musimy się przejmować zatruciem. Wystarczą zwykłe spreje lecznicze, bądź roślinki/mieszanki roślinek.
- Pająk – mijamy go przecinając sieci blokujące drzwi dalej.
- Tyrant – wbrew temu co można sądzić bardzo łatwy przeciwnik. Jest powolny, więc stale zachodzimy mu na plecy i siekamy nożem. Padnie szybciej niż się spodziewacie.
Ink is for Squids
Finish the game without saving.
Dość stresujące trofeum. Zdecydowanie polecam poziom bardzo łatwy, aby się za to zabierać. Nie możemy ani razu skorzystać z maszyny do pisania, aby zapisać grę. Gra nie posiada checkpointów, więc śmierć wiąże się z koniecznością grania od samego początku. Osobiście polecam Jill do tego przedsięwzięcia. Grajmy przede wszystkim ostrożnie i zawsze miejmy przy sobie środki lecznicze. Koniecznie ratujmy Richarda – zdobyty po nim shotgun jest niezastąpiony. Chrisa nie ratujemy. Barremu nie oddajemy broni. Dzięki temu będziemy mieć jedną walkę z bossem mniej na końcu.
Niebezpieczne momenty i ogólne wskazówki:
- Hunterów rozwalajmy strzelbą. Zwykle 1-2 strzały załatwią sprawę. Są szybkie i ucieczka słabo z nimi wypada.
- W kopalni uważajmy na dwa momenty ucieczki przed toczącym się kamieniem. Można tam głupio zginąć.
- Walkę z roślinką można praktycznie całkowicie ominąć przygotowując truciznę. Dobrze sprawdza się też granatnik w razie czego.
- Na węża najlepiej lecieć z Assault Shotgunem i granatnikiem.
- Wielkiego pająka rozwalamy z Assault Shotguna. Na poziomie bardzo łatwym prościej jest go załatwić niż minąć.
- Podczas walki z garbaczem zaopatrzmy się w środki lecznicze i uważajmy na jego ataki. Może nas łatwo zepchać w przepaść.
- Uważajcie podczas transportu zbiornika z paliwem w laboratorium. Nie można wtedy biegać. Musimy lekko wychylać gałkę, aby postać szła. Warto wcześniej oczyścić sobie drogę, aby nic nas przypadkiem nie szarpało.
- Na tyranta zabierzmy magnum. Nawet na normalu jeden strzał sekundę po odpaleniu walki wystarczył, aby się wyłożył w labolatorium.
- Zapamiętajmy rozwiązania zagadek. Lepiej się upewnić niż popełnić błąd. Błędne rozwiązania mogą skutkować zabójczymi pułapkami.
Break Out the Marshmallows!
Burn up two zombies at the same time with the lighter.
Drugi pucharek związany z podpalaniem zombiaków. Musimy załatwić dwóch jednocześnie. Aby tego dokonać oboje muszą wyłożyć się w miej więcej tym samym miejscu. Szans na ten trofek jest kilka. W zasadzie wszędzie, gdzie w pomieszczeniu jest więcej niż jeden można próbować. Najlepszym momentem wydaje się jednak ten, gdy w pewnym momencie gry w prawym skrzydle rezydencji przez okno w korytarzu wpada czterech zombiaków. Wystarczy się cofnąć, poczekać aż się ładnie ustawią, załatwić z shotguna i podpalić.
Starsenal
Obtain all weapons (must load grenade launcher with all shell types).
Broni wymaganych do tego pucharka jest dokładnie 12. Można nawet sobie sprawdzić które już mamy stronie Resident Evil Net jeśli założymy tam konto i prześlemy nasz progres poprzez Opcje i Auto data upload.
Bronie:
- Magnum Revolver – do zdobycia podczas zagadki na cmentarzu
- Shotgun – ukryty w pomieszczeniu z pułapką w prawym skrzydle rezydencji
- Flame Thrower – do znalezienia tylko w kampanii Chrisa w kopalni
- Rocket Launcher – jest zrzucony z helikoptera podczas finalnej walki z tyrantem pod warunkiem, że uratowaliśmy wszystkich
- Rocket Launcher – nieskończona amunicja – nagroda za ukończenie gry w mniej niż 3h na normalu
- Assault Shotgun – do zdobycia później, gdy podamy Richardowi serum
- Grenade Launcher (Acid Shells) – tylko w kampanii Jill, musimy załadować dane pociski
- Grenade Launcher (Flame Shells) – tylko w kampanii Jill, musimy załadować dane pociski
- Grenade Launcher (Explosive Shells) – tylko w kampanii Jill do znalezienia na tarasie na piętrze w prawym skrzydle rezydencji
- Self Defense Gun – do zdobycia jednym z pomieszczeń w obszarze w którym walczymy z roślinką
- Handgun – nieskończona amunicja – nagroda za ukończenie gry w mniej niż 5h na normalu
- Barry’s .44 Magnum – do zdobycia tylko w kampanii Jill, nie oddajemy broni Barremu
Passion for Fashion
Obtain all costumes.
Nie musimy się tym przejmować. Aby odblokować to trofeum musimy przejść grę 4 razy. Po dwa jako Jill i Chris. Wtedy uzyskamy dostęp do wszystkich ubranek.
Every Nook and Cranny
Visit all places on all maps.
Trofeum z mylącym opisem. Nie chodzi bowiem o to, aby tylko wejść do każdego pomieszczenia, ale i wyzbierać wszystkie dostępne itemy. Im wyższy poziom tym mniej do zbierania, jednakże na niższym łatwiej to taszczyć do skrzyń w save roomach. Tak, czy siak nie jest to problemem bo na mapie mamy zaznaczone dokładnie w którym pomieszczeniu już zebraliśmy wszystko (kolor szary – 100% Items), a w którym jeszcze nie (kolor czerwony – In-Progress). Wystarczy trochę pokursować i zebrać wszystko. Czasem przedmioty są mało widoczne i trzeba spamować przycisk podnoszenia licząc, że coś podniesiemy.