Summertime Madness

Zobacz recenzję
2/10
1-3H
x1
x9
x5
x0
15
0
5
1
1
15
0
5
1
1

 

Summertime Madness to gra logiczno-przygodowa wyprodukowana przez studio DP Games. Zazwyczaj nie bywam zainteresowany grami z tego gatunku, jednak tym razem została zwrócona moja uwaga ciekawą stylistyką i ogólnym surrealistycznym klimatem.

 

Krok po kroku:

Platyna w Summertime Madness nie wymaga wiele uwagi. Kluczową rzeczą jest jednak, by zacząć naszą przygodę na poziomie trudności Explorer. W innym wypadku może się nam zabugować trofeum zloto Escapologist. Wiąże się to z tym, że na wyższych poziomach czas jest liczony normalnie, a na Explorerze tylko podczas ewentualnego użycia do wskazówek w zagadkach. W efekcie jeśli wybierzemy inny poziom i przejdziemy grę w czasie dłuższym niż godzina wspomniany pucharek nam nie wpadnie. Potem, by go zdobyć konieczne będzie usuniecie zapisu gry i rozpoczęcie jej od nowa.

Mając na uwadze powyższą informację możemy się zamknąć z platynką w praktycznie jednym przejściu. Jedynie kilka pucharków zostanie, by je potem szybko zgarnąć poprzez wybór rozdziałów. W razie czego materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek, rozwiązań zagadek oraz okolicznych trofeów znajduje się w opisie: srebro A Tiny Orchestra.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>Summertime Madness Platinum

Summertime Madness Platinum

Good job! Completed all tasks!

Platynowy pucharek. Wpadnie, gdy uporamy się z pozostałymi.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Butterflies Catcher
50

Butterflies Catcher

Catch 30 Butterflies

Ten pucharek możemy zgarnąć już na samym początku gry i bez problemu można go zostawić na później po prostu uruchamiając nową grę specjalnie pod łapanie motyli. W pierwszej lokacji, jaką zwiedzamy, wśród okolicznych drzew latają motyle. Musimy zlokalizować je celownikiem na środku ekrany tak, by pojawiła się ikonka dłoni, a następnie łapać poprzez wciśniecie przycisku . Pojawiają się one losowo, ale jest ich znacznie więcej niż te 30 wymagane do trofeum. Pucharek wpadnie po złapaniu 30. W razie czego poniżej prezentuje materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Tiny Orchestra
70

A Tiny Orchestra

Find all the instruments

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze musimy odnaleźć 7 instrumentów. Niektóre dosłownie napotkamy po drodze, ale kilka jest ukrytych. Poniżej znajduje się materiał z lokalizacją wszystkich znajdziek i rozwiązaniem zagadek, jakie napotkamy po drodze.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Emilia?!?
100

Emilia?!?

Look at all the Graffiti

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze musimy odnaleźć 5 graffiti. Te są nieco bardziej ukryte niż instrumenty. Materiał z lokalizacją wszystkich znajdziek i rozwiązaniem zagadek, jakie napotkamy po drodze, znajduje się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Obel Lake
60

Obel Lake

There is something in the water

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Po rozwiązaniu zagadki z łódką wylądujemy ponownie na znanej już wyspie. Niedaleko od miejsca, gdzie przybiliśmy do brzegu znajdziemy kupkę kamieni, które można wrzucać do jeziora. Należy nimi tak długo rzucać, aż z głębi wyłoni się dłoń i złapie nadlatujący kamień. Moment zdobycia trofeum pokazany jest na filmie znajdującym się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra dokładnie we fragmencie 19:24.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Art Collector
50

Art Collector

Explore all the Voids

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze musimy odnaleźć 4 obrazy. Są to najbardziej ukryte znajdźki w grze. Materiał z lokalizacją wszystkich znajdziek i rozwiązaniem zagadek, jakie napotkamy po drodze znajduje się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Great Giant Golem
80

Great Giant Golem

Make new friends

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Najlepszą opcją jest zdobycie go po ukończeniu gry. Tak jest łatwiej, by nie komplikować sobie i tak dość przekombinowanej zagadki w mieście. Wczytujemy rozdział o nazwie „Memories From The Future” i musimy najpierw złapać 30 świetlików. Identycznie jak w przypadku motyli z innego trofeum. Nie trzeba łapać 30 na raz. Możemy po złapaniu kilku wyjść do menu i później wrócić. Gdy już złapiemy dostateczną liczbę, kierujemy się drogą pokazaną na poniższym materiale.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Video Killed the Radio Stars
60

Video Killed the Radio Stars

Turn on the TV

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Podczas rozwiązywania zagadki w mieście mamy okazję odnaleźć telewizor dotyczący tego trofeum. Lokalizacja znajduje się w filmie przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra we fragmencie 30:00, gdzie otwierane jest przejście oraz w 33:55, gdzie pokazana jest lokalizacja telewizora.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Fire in the Night
50

A Fire in the Night

Light the sky

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Po rozwiązaniu zagadki w mieście wylądujemy ponownie na znanej już wyspie. Musimy przejść przez drzwi na statku, gdzie rozwiązywaliśmy pierwszą zagadkę i aktywować fajerwerki. Moment zdobycia trofeum pokazany jest na filmie znajdującym się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra dokładnie we fragmencie 43:46. W razie czego można też szybko zdobyć ten pucharek przez wybór rozdziałów wczytując „Of Pain„.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Phantom of the Opera
50

Phantom of the Opera

A hidden show

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Po rozwiązaniu zagadki w mieście wylądujemy ponownie na znanej już wyspie. Możemy wtedy udać się do domu z zagadką z lustrzanymi pomieszczeniami i tam odnaleźć upiora. Moment zdobycia trofeum pokazany jest na filmie znajdującym się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra dokładnie we fragmencie 42:53. W razie czego można też szybko zdobyć ten pucharek przez wybór rozdziałów wczytując „Of Pain„.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Beyond the Curtains
70

Beyond the Curtains

Find a special place

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Po rozwiązaniu zagadki z drzwiami znajdziemy się w nieskończonym korytarzu pełnym drzwi. By zdobyć pucharek musimy otworzyć konkretne z nich, a mianowicie te z numerem 13. Moment zdobycia trofeum pokazany jest na filmie znajdującym się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra dokładnie we fragmencie 46:42.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Survivor
100

Survivor

Complete the game in 6 hours

Trofeum związane z ukończeniem gry w określonym przedziale czasowym. Zobacz opis: zloto Escapologist.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Adventurer
100

Adventurer

Complete the game in 3 hours

Trofeum związane z ukończeniem gry w określonym przedziale czasowym. Zobacz opis: zloto Escapologist.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Escapologist
100

Escapologist

Complete the game in 1 hour

Zglitchowane
Możliwe do przeoczenia

Zdecydowanie zalecam grę pod to trofeum na poziomie trudności Explorer. Wybierając ten poziom nie będziemy grali pod presją czasu i jedynie używanie wskazówek pod przyciskiem  będzie nam doliczało czas przy każdym użyciu. Jeśli nie będziemy z tego korzystali, możemy siedzieć przy grze nieważne jak długo, a i tak otrzymamy trofea związane z ukończeniem gry w danym przedziale czasowym. W przypadku pozostałych poziomów trudności bowiem dolicza się nam też naturalnie upływający czas i w przypadku, gdy przekroczymy godzinę pucharek może nam się zglitchować przy ponownych próbach, co będzie wymagało usunięcia zapisu gry i rozpoczęcia jej ponownie na nowym. W razie czego rozwiązanie wszystkich zagadek po drodze do finału gry pokazane jest na materiale w opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra.

Ikona osiągnięcia: </span><span>I'm flying, Jack!
60

I'm flying, Jack!

Play THAT SONG on the piano

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Po rozwiązaniu zagadki ze świecami znajdziemy się ponownie na wyspie i będziemy wsiadać do łódki. Nim jednak zabierzemy się za odegranie odpowiedniej melodii, musimy zaczekać, aż nasza łódka podpłynie do statku, na którym rozwiązywaliśmy pierwszą zagadkę w grze. Musimy wtedy odegrać motyw Titanica. Sekwencja klawiszy: 4×5, 4, 2×5, 4, 5, 6, 7, 6. Moment zdobycia trofeum pokazany jest na filmie znajdującym się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra dokładnie we fragmencie 15:57.