Summertime Madness – Poradnik do trofeów & Opinia

23 stycznia 2022
2

Summertime Madness to gra logiczno-przygodowa wyprodukowana przez studio DP Games. Zazwyczaj nie bywam zainteresowany grami z tego gatunku, jednak tym razem została zwrócona moja uwaga ciekawą stylistyką i ogólnym surrealistycznym klimatem. Czy więc ta omawiana produkcja spełniła oczekiwania? Zapraszam do zapoznania się z moją opinią.

Właśnie ku końcowi zmierza II wojna światowa. Wcielamy się w artystę, który zawiera pakt z diabłem, a w efekcie tego zostaje uwięziony w swoim obrazie. Naszym zadaniem jest wydostać się z tego dziwnego świata. Tak pokrótce prezentuje się ogólny główny motyw fabularny. No i jak to w grach przygodowych bywa, mamy trochę miejsca na filozoficzne rozmyślania o życiu, śmierci i innych fundamentalnych rzeczach. Ciekawą rzeczą jest tu jednak płynący czas, bowiem staje się on jedną z mechanik rozgrywki. Zależnie od wybranego poziomu trudności mamy inny przedział czasowy w jakim musimy się wydostać z świata obrazu. Już od początku gry jest to mocno zarysowane i daje niezłe poczucie zagrożenia. Oprócz czasu płynącego samego z siebie dodatkowe sekundy tracimy też za korzystanie z podpowiedzi. To sensowne i odczuwalne utrudnienie w przypadku gier stawiających na rozwiązywanie zagadek.

A jeśli o zagadki chodzi, to muszę przyznać, że mamy tu naprawdę pomysłowy, różnorodny i atrakcyjny wizualnie zestaw łamigłówek. Jak wspomniałem we wstępie – nie jestem znawcą gatunku, więc trudno mi stwierdzić jak ma to się do innych gier, ale jako świeżak zostałem w tym aspekcie bardzo pozytywnie zaskoczony. Każda przeszkoda zaprojektowania jest inaczej i trzeba się zastanowić jak do niej podejść. Tak w sumie jedynie zagadka w mieście wydawała mi się trochę przekombinowana, bo ukończenie jej bez zewnętrznej pomocy to kwestia sporego krążenia po całym obszarze i próby otwierania bram oraz skakania między dwoma wersjami lokacji. Oprócz tego możemy też poszukać niewielkiej liczby znajdziek, czy odnaleźć kilka ukrytych smaczków.

Na pochwałę zasługuje przepiękna oprawa graficzna. Każda odwiedzana lokacja robi także niemałe wrażenie pomysłowością projektu wizualnego. Pod tym kątem nie ma żadnego miejsca na marudzenie. Gdyby ta produkcja dostała wsparcie VR, zanurzenie się w tym świecie to by było coś. Warstwie dźwiękowej także nie ma zupełnie za co robić jakichkolwiek wyrzutów. Dialogów jest bardzo niewiele, a muzyka niezwykle dobrze się komponuje klimatem do rozwiązywanych zagadek.

Jeśli chodzi o zestaw trofeów Summertime Madness otrzymało w zasadzie bardzo prostą platynkę. Wszystko zależy od tego, czy zdecydujemy się wbijać platynę samemu wytężając umysł przy zagadkach, czy też będziemy się posiłkować poradnikiem. Jedyną uwagą jaką w zasadzie powinienem się podzielić to fakt, iż warto grać na poziomie trudności Explorer. W innym wypadku może się nam zabugować pucharek za przejście gry w 1 godzinę. Miałem właśnie taką sytuację u siebie. Nie jest to wielkim problemem, bo gra jest krótka, ale bez usunięcia zapisu gry się nie obejdzie.

Ostatecznie powiem, że przy omawianej produkcji bawiłem się naprawdę dobrze. Trudno znaleźć mi cokolwiek, na co mógłbym narzekać. Trzeba jednak wspomnieć, że gry logiczne nie są częstym gościem na mojej konsoli, więc był to dla mnie pewien powiew świeżości. To pisząc chciałbym polecić grę nie tylko fanom gatunku, ale ogólnie graczom szukającym czegoś ciekawego. Gra nie jest długa, ale można z nią spędzić naprawdę sympatyczny wieczór czy dwa.

 

 

 

 

Jak oceniasz trudność platyny w Summertime Madness?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
  • Czas do zdobycia platyny: 1-3 godziny
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox9 x5 x0
  • Liczba trofeów offline: 15
  • Liczba trofeów online: BRAK
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: srebro A Tiny Orchestra, srebro Emilia?!?, zloto Art Collector, zloto Video Killed the Radio Stars, zloto Escapologist
  • Zglitchowane trofea: zloto Escapologist

 

W ramach podziękowania za poradnik, o ile się oczywiście przydał, możesz postawić mi kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Krok po kroku:

Platyna w Summertime Madness nie wymaga wiele uwagi. Kluczową rzeczą jest jednak, by zacząć naszą przygodę na poziomie trudności Explorer. W innym wypadku może się nam zabugować trofeum zloto Escapologist. Wiąże się to z tym, że na wyższych poziomach czas jest liczony normalnie, a na Explorerze tylko podczas ewentualnego użycia do wskazówek w zagadkach. W efekcie jeśli wybierzemy inny poziom i przejdziemy grę w czasie dłuższym niż godzina wspomniany pucharek nam nie wpadnie. Potem, by go zdobyć konieczne będzie usuniecie zapisu gry i rozpoczęcie jej od nowa.

Mając na uwadze powyższą informację możemy się zamknąć z platynką w praktycznie jednym przejściu. Jedynie kilka pucharków zostanie, by je potem szybko zgarnąć poprzez wybór rozdziałów. W razie czego materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek, rozwiązań zagadek oraz okolicznych trofeów znajduje się w opisie: srebro A Tiny Orchestra.

 

Poradnik:

platyna Summertime Madness Platinum
Good job! Completed all tasks!

Platynowy pucharek. Wpadnie, gdy uporamy się z pozostałymi.

 

srebro Butterflies Catcher 50
Catch 30 Butterflies

Ten pucharek możemy zgarnąć już na samym początku gry i bez problemu można go zostawić na później po prostu uruchamiając nową grę specjalnie pod łapanie motyli. W pierwszej lokacji, jaką zwiedzamy, wśród okolicznych drzew latają motyle. Musimy zlokalizować je celownikiem na środku ekrany tak, by pojawiła się ikonka dłoni, a następnie łapać poprzez wciśniecie przycisku . Pojawiają się one losowo, ale jest ich znacznie więcej niż te 30 wymagane do trofeum. Pucharek wpadnie po złapaniu 30. W razie czego poniżej prezentuje materiał wideo.

 

srebro A Tiny Orchestra 70
Find all the instruments

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze musimy odnaleźć 7 instrumentów. Niektóre dosłownie napotkamy po drodze, ale kilka jest ukrytych. Poniżej znajduje się materiał z lokalizacją wszystkich znajdziek i rozwiązaniem zagadek, jakie napotkamy po drodze.

 

srebro Emilia?!? 100
Look at all the Graffiti

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze musimy odnaleźć 5 graffiti. Te są nieco bardziej ukryte niż instrumenty. Materiał z lokalizacją wszystkich znajdziek i rozwiązaniem zagadek, jakie napotkamy po drodze, znajduje się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra.

 

srebro Obel Lake 60
There is something in the water

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Po rozwiązaniu zagadki z łódką wylądujemy ponownie na znanej już wyspie. Niedaleko od miejsca, gdzie przybiliśmy do brzegu znajdziemy kupkę kamieni, które można wrzucać do jeziora. Należy nimi tak długo rzucać, aż z głębi wyłoni się dłoń i złapie nadlatujący kamień. Moment zdobycia trofeum pokazany jest na filmie znajdującym się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra dokładnie we fragmencie 19:24.

 

zloto Art Collector 50
Explore all the Voids

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze musimy odnaleźć 4 obrazy. Są to najbardziej ukryte znajdźki w grze. Materiał z lokalizacją wszystkich znajdziek i rozwiązaniem zagadek, jakie napotkamy po drodze znajduje się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra.

 

zloto Great Giant Golem 80
Make new friends

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Najlepszą opcją jest zdobycie go po ukończeniu gry. Tak jest łatwiej, by nie komplikować sobie i tak dość przekombinowanej zagadki w mieście. Wczytujemy rozdział o nazwie „Memories From The Future” i musimy najpierw złapać 30 świetlików. Identycznie jak w przypadku motyli z innego trofeum. Nie trzeba łapać 30 na raz. Możemy po złapaniu kilku wyjść do menu i później wrócić. Gdy już złapiemy dostateczną liczbę, kierujemy się drogą pokazaną na poniższym materiale.

 

zloto Video Killed the Radio Stars 60
Turn on the TV

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Podczas rozwiązywania zagadki w mieście mamy okazję odnaleźć telewizor dotyczący tego trofeum. Lokalizacja znajduje się w filmie przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra we fragmencie 30:00, gdzie otwierane jest przejście oraz w 33:55, gdzie pokazana jest lokalizacja telewizora.

 

zloto A Fire in the Night 50
Light the sky

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Po rozwiązaniu zagadki w mieście wylądujemy ponownie na znanej już wyspie. Musimy przejść przez drzwi na statku, gdzie rozwiązywaliśmy pierwszą zagadkę i aktywować fajerwerki. Moment zdobycia trofeum pokazany jest na filmie znajdującym się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra dokładnie we fragmencie 43:46. W razie czego można też szybko zdobyć ten pucharek przez wybór rozdziałów wczytując „Of Pain„.

 

zloto Phantom of the Opera 50
A hidden show

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Po rozwiązaniu zagadki w mieście wylądujemy ponownie na znanej już wyspie. Możemy wtedy udać się do domu z zagadką z lustrzanymi pomieszczeniami i tam odnaleźć upiora. Moment zdobycia trofeum pokazany jest na filmie znajdującym się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra dokładnie we fragmencie 42:53. W razie czego można też szybko zdobyć ten pucharek przez wybór rozdziałów wczytując „Of Pain„.

 

zloto Beyond the Curtains 70
Find a special place

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Po rozwiązaniu zagadki z drzwiami znajdziemy się w nieskończonym korytarzu pełnym drzwi. By zdobyć pucharek musimy otworzyć konkretne z nich, a mianowicie te z numerem 13. Moment zdobycia trofeum pokazany jest na filmie znajdującym się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra dokładnie we fragmencie 46:42.

 

srebro Survivor 100
Complete the game in 6 hours

Trofeum związane z ukończeniem gry w określonym przedziale czasowym. Zobacz opis: zloto Escapologist.

 

zloto Adventurer 100
Complete the game in 3 hours

Trofeum związane z ukończeniem gry w określonym przedziale czasowym. Zobacz opis: zloto Escapologist.

 

zloto Escapologist 100
Complete the game in 1 hour

Trofeum możliwe do pominięcia! 

Zdecydowanie zalecam grę pod to trofeum na poziomie trudności Explorer. Wybierając ten poziom nie będziemy grali pod presją czasu i jedynie używanie wskazówek pod przyciskiem będzie nam doliczało czas przy każdym użyciu. Jeśli nie będziemy z tego korzystali, możemy siedzieć przy grze nieważne jak długo, a i tak otrzymamy trofea związane z ukończeniem gry w danym przedziale czasowym. W przypadku pozostałych poziomów trudności bowiem dolicza się nam też naturalnie upływający czas i w przypadku, gdy przekroczymy godzinę pucharek może nam się zglitchować przy ponownych próbach, co będzie wymagało usunięcia zapisu gry i rozpoczęcia jej ponownie na nowym. W razie czego rozwiązanie wszystkich zagadek po drodze do finału gry pokazane jest na materiale w opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra.

 

zloto I’m flying, Jack! 60
Play THAT SONG on the piano

Pucharek związany z wykonaniem konkretnej czynności. Po rozwiązaniu zagadki ze świecami znajdziemy się ponownie na wyspie i będziemy wsiadać do łódki. Nim jednak zabierzemy się za odegranie odpowiedniej melodii, musimy zaczekać, aż nasza łódka podpłynie do statku, na którym rozwiązywaliśmy pierwszą zagadkę w grze. Musimy wtedy odegrać motyw Titanica. Sekwencja klawiszy: 4×5, 4, 2×5, 4, 5, 6, 7, 6. Moment zdobycia trofeum pokazany jest na filmie znajdującym się przy opisie trofeum: srebro A Tiny Orchestra dokładnie we fragmencie 15:57.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!