Gdy SUPERHOT Team wydali swoją grę w styczniu 2016 roku, od razu pojawiła się na moim radarze i to nie tylko dlatego, że studio znajduje się w moim pięknym mieście Łodzi. Gra opiera się na nowatorskim pomyśle, polegającym na tym, że czas idzie do przodu tylko wtedy, gdy gracz się porusza. Z tego powodu, mimo iż gra wygląda jak strzelanka z perspektywy pierwszej osoby, dużym jej elementem jest strategia i planowanie. W Superhot każdy strzał jest na wagę złota, a każdy unik może skończyć się bliskim spotkaniem z czerwonymi. Niestety, pierwsze wydanie gry trafiło tylko na PC, a kolejne na Xbox One. Na wersję PlayStation musieliśmy czekać aż do lipca 2017 roku, lecz na deser dostaliśmy również wersję VR. Koniec końców, do tej pory nie zagrałem w podstawową wersję, lecz kilkanaście godzin spędzonych w wirtualnej przestrzeni gry pozwala mi myśleć, że wiele nie straciłem i że granie w VR jest właściwem sposobem na zapoznanie się z tym świetnym tytułem.
Mechanika pozostała bez zmian. Czas w grze upływa tylko wtedy, gdy ruszamy goglami PSVR lub różdżkami PS Move. Gdy stoimy bez ruchu, przeciwnicy też przestają biec w naszą stronę i strzelać. Podstawową różnicą jest to, że gracz nie przemieszcza się w świecie gry, nie licząc kilku kroków w każdym kierunku czy wychylenia głowy. Musimy więc mieć pewność, że mamy przy sobie albo broń palną, albo dowolny inny przedmiot, którym możemy rzucić w kierunku przeciwników, aby się ich pozbyć. Podobnie, jak w wersji nie-VR, zarówno wrogowie jak i my, giniemy od jednego uderzenia, niezależnie od tego, co było jego źródłem. Kulka w głowę lub butelka w kolano mają dokładnie ten sam skutek – rozbicie w przypadku czerwonych, restart poziomu w przypadku gracza. Dlatego każdy ruch i każdy strzał musi być rozważony zarówno w kategorii ataku jak i obrony. Czy jest sens strzelać do nadbiegającego przeciwnika, czy lepiej najpierw podnieść młotek i poczekać, aż do nas przybiegnie a kulę zachować na kolejnego wroga z shotgunem? Tego typu pytania stawiamy sobie na każdym kroku, a że mamy naprawdę dużo czasu na rozważenie plusów i minusów, możemy dojść do optymalnego rozwiązania. Pomocne jest to, że w każdej z rąk możemy trzymać inną broń, co może doprowadzić do iście gangsterskich scen, z dwoma uzi siejącym nabojami do czerwonych.
Mimo to, gra nie należy do bardzo łatwych. O ile wszystkie poziomy gry można przejść w kilka godzin i ma się na to nieskończoną liczbę prób, prawdziwa zabawa zaczyna się z odblokowanymi następnie wyzwaniami. Do dyspozycji dostajemy dwa typy wyzwań prędkościowych (na podstawie czasu gry i na podstawie czasu rzeczywistego), grę z nieskończoną liczbą przeciwników w jednej lokacji, gdzie naszym celem jest pokonanie jak największej ich liczby, tryb snajpera, gdzie liczą się tylko uderzenia w głowę, tryb hardcore, gdzie przeciwnicy poruszają się szybciej, a bronie mają mniej nabojów, i kilka innych wyzwań. Zdecydowanie wydłuża to żywotność Superhot VR i chociaż gramy ciągle w tych samych poziomach, wymagają one za każdym razem odrobinę innego podejścia i pozwalają na odkrywanie ich na nowo. Jedynym minusem jest fakt, że tylko niektóre z wyzwań pozwalają na dowolny wybór kolejności poziomów, w których chcemy się sprawdzić. Niektóre z nich liniowo prowadzą nas przez całą grę i nie pozwalają nawet wrócić do wcześniejszych potyczek, aby sprawdzić się w nich jeszcze raz czy pograć w nie ze znajomymi.
Z technicznego punktu widzenia gra spisuje się dobrze. Grafika utrzymana jest w konwencji oryginału, przez co niedoskonałości PSVR jej nie dokuczają. Gogle dają sobie doskonale radę z kanciastymi postaciami i środowiskami i bardzo ograniczoną liczbą kolorów. Dużo więcej zastrzeżeń miałem do dokładności śledzonych ruchów, a dokładnie do odwzorowania położenia dłoni przez PS Move. Szczególnie po wykonaniu dużej liczby szybkich ruchów, często dochodziło do sytuacji, w których trzymana przez mnie broń była przesunięta o dobre kilkadziesiąt stopni od pozycji mojej dłoni. O ile nie dokuczało to bardzo przy przechodzeniu podstawowej wersji gry, tak już w przypadku gry na czas było niedopuszczalne i kończyło moje podejście. Sytuację zdecydowanie poprawiło zrekalibrowanie całego ekwipunku – gogli oraz różdżek – w opcjach systemowych konsoli, dlatego zabawę z Superhot zacząłbym właśnie od tej czynności. Dopiero po kalibracji nabrałem nadziei w to, że wszystkie wyzwaia są w moim zasięgu.
Posiadacze PSVR nie mogą narzekać na brak gier do zabawy, aczkolwiek nie wszystkie z nich równają się jakością z tradycyjnymi tytułami. Na naszym blogu staramy się sięgać tylko po najlepsze z nich. O ile opisywany niedawno Statik cały czas jest moim ulubionym tytułem logiczno-zagadkowym, Superhot VR detronizuje wszystkie gry strzelankowe. Gra pochłonęła mnie całkowicie, do tego stopnia, że po kilkugodzinnej sesji z wyzwaniem szybkościowym zdjąłem gogle z przepoconego czoła, a następnego dnia obudziłem się z zakwasami, jakie zazwyczaj dopadają mnie po kilkugodzinnych sesjach rowerowych. Kucanie za zasłonami i robienie agresywnych uników nie tylko wyzwalają duże pokłady adrenaliny ale pozwalają połączyć przyjemne z fizycznie pożytecznym i poćwiczyć trochę przed konsolą. W skrócie, pozycja obowiązkowa dla wszystkich posiadaczy PSVR i to nie tylko ze względu na polskie korzenie tego tytułu.
Plusy:
- mechanika gry świetnie dostosowana do VR,
- różnorodność wyzwań,
- emocje i zastrzyki adrenaliny,
- dobre źródło ćwiczeń fizycznych,
Minusy:
- problemy ze śledzeniem kontrolerów,
- brak wyboru poziomów w niektórych trybach wyzwań.
Informacje ogólne:
Stopień trudności wbicia 100%: 7/10
Ilość trofeów: x1 / x7 / x6 / x12
Ilość trofeów offline: 26
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 1 + wyzwania (7 dodatkowych przejść) + wybory poziomów
Trofea możliwe do przeoczenia: Praktycznie wszystkie oprócz You are now free, You are prepared, Mind blown!
Zglitchowane trofea: Wszystkie. Przed przystąpieniem do zabawy upewnij się, że masz zainstalowany patch 1.04, który naprawił trofea w grze.
Czas do zdobycia platyny: 15-20 godzin
Krok po kroku:
Droga do platyny w Superhot VR nie należy do najkrótszych ale jej ukończenie jest bardzo satysfakcjonujące. Przed przystąpieniem do zabawy upewnij się, że gra zpatchowana jest łatką o numerze 1.04 lub późniejszą, gdyż wcześniejsze usprawnienia gry popsuły trofea. Zwróć też uwagę na trofeum Treasure Hunter, gdyż niektórzy gracze komentowali, że puchar ten zdołali odblokować tylko gdy zebrali wszystkie znajdźki za jednym zamachem. Więcej szczegółów znajdziesz w opisie trofeum.
Krok 0. KALIBRACJA
Przechodząc grę po raz pierwszy, założyłem na głowę gogle VR i chwyciłem w dłonie różdżki PS Move, nie poświęcając dużo uwagi kalibracji całego sprzętu. Okazało się to dużym błędem, szczególnie przy wyzwaniach wymagających większej precyzji i prędkości. Byłem gotów odłożyć grę na półkę, lecz dałem jej ponownie szansę po skalibrowaniu wszystkich elementów rynsztunku. Okazało się to strzałem w dziesiątkę a jakość śledzenia, szczególnie rąk, skoczyła o kilka poziomów. Dlatego polecam wszystkim udać się do głównych ustawień konsoli, w której znajdziecie opcje Urządzenia -> PSVR a tam czeka na was możliwość skalibrowania urządzeń.
Krok 1. Przejdź całą grę (opcjonalnie za jednym zamachem), zbierz wszystkie znajdźki i rzuć wszystkim
Po uruchomieniu, gra nie przedstawia Ci żadnego menu i od razu rzuca Cię w wir wirtualnej walki. Dopiero przejście wszystkich poziomów pozwoli odblokować tryby wyzwań, które stoją na drodze do wszystkich trofeów. Jeśli jest to możliwe, poświęć na przejście gry 3-4 godziny, aby odblokować trofeum What’s wrong with you?!, czyli ukończenie gry zajednym posiedzeniem. Nie jestem w stanie potwierdzić czy przełączenie konsoli w tryb uśpienia neguje to trofeum. Gra jest jednak na tyle dobra i wciągająca, że przy jednym wolnym wieczorze nie powinno być problemu, żeby uporać się z nią całą. Nie jest to jednak cel obowiązkowy, gdyż po pokonaniu wszystkich wyzwań, poznasz grę tak dobrze, że będziesz w stanie ukończyć ją w 15-20 minut, więc ten krok możesz również zostawić sobie na koniec.
Podobnie sprawa się ma ze znajdźkami w formie dyskietek, które ukryte są wewnątrz obiektów w grze. Wszystkie bryły, jakie spotkasz w grze są puste w środku i możesz przenikać przez ich ściany po prostu ‚wkładając’ do nich głowę. Właśnie w takich miejscach znajdziesz dyskietki potrzebne do odblokowania trofeum Treasure Hunter. Ponieważ krążą opinie, że puchar ten nie odblokuje się jeśli nie znajdziesz wszystkich dyskietek podczas jednej gry, polecam obejrzeć filmik w opisie trofeum i mieć to od razu z głowy. Znalezienie ich nie odblokowuje żadnych dodatkowych wyzwań i jest tylko potrzebne do tego pucharu.
Ostatnią sprawą, na którą warto zwrócić uwagę jest trofeum Butterhands, które wymaga rzucenia wszystkimi przedmiotami dostępnymi w grze. W zależności od tego jak dobrze pójdzie Ci wyzwanie bez broni, gdzie będziesz rzucać wszystkim co popadnie, być może potrzebne będzie rozegranie kilku poziomów w celu namierzenia brakujących przedmiotów. Dla bezpieczeństwa, rzucaj wszystkim podczas pierwszego przejścia poziomów, nawet po pokonaniu wszystkich czerwonych, zanim zniszczysz małą piramidę.
Po ukończeniu na Twoim koncie pojawią się następujące trofea:
- You are now free
- You are prepared
- Mind blown!
- What’s wrong with you?!
- Treasure Hunter
- Butterhands
Krok 2. Wyzwania
O ile gra w trybie podstawowym dostarcza dużo zabawy, to trudność Superhot VR tkwi w trybach wyzwań. Dobrze podejść do nich w pewnej kolejności, aby cały czas uczyć się mechaniki gry, szczególnie rzucania przedmiotami, w celu ułatwienia sobie trochę życia. Trofea poniżej podaję w kolejności, w której polecałbym je zdobywać a w ich opisach poniżej znajdziesz wskazówki dotyczące konkretnych wyzwań. Jedno wyzwanie (Endless) nie niesie ze sobą osobnego trofeum, lecz to właśnie od niego polecam zacząć zabawę, gdyż pozwala ono na ćwiczenie posługiwania się wszystkimi rodzajami broni na nieskończonych falach przeciwników. Taki trening dobrze Ci zrobi przed innymi trybami.
Uwaga: Pokonanie wyzwania Endless nie jest wymagane do zdobycia Platyny, jednak jest ono niezłą rozgrzewką przed kolejnymi wyzwaniami. (Dziękujemy WieW91 za podpowiedź)
- Harder
- Take your time
- Faster
- Better
- Who needs guns?
- No sweat
- Roguelike
- GG EZ
Krok 3. Czyszczenie
Pozostałe trofea w grze przyznawane są za wykonanie jakiejś specjalnej czynności, jak pokonanie 100 czerwonych daną bronią, czy zastrzelenie czerwonego bez patrzenia. Przy przechodzeniu wyzwań najprawdopodobniej wszystkie z nich odblokujesz bez starania się o to, gdyż wymusi tego na Tobie sytuacja. W razie problemów zapraszam do opisów poniżej, które nakierują Cię w dobrą stronę. Po tym wszystkim odblokujesz pozostałe puchary:
- Chosen one
- Slice & dice
- Bullet hell
- Trigger happy
- Bloody mess
- Close & personal
- Too cool to look
- Nice combo
- It’s high noon
- Fitness club
- Savage!
- Trophy Hunter
Poradnik:
Trophy Hunter
Obtain all the Trophies
Wypocona, wystrzelana platyna. Jednym słowem – bomba!
You are now free
Finish the story
Trofeum nie do przeoczenia. Odblokujesz je po pierwszym ukończeniu wszystkich poziomów.
You are prepared
Complete your training
Trofeum nie do przeoczenia. Odblokujesz je po ukończeniu pierwszych czterech treningowych poziomów.
Mind blown!
Get the Mindwave power
Trofeum nie do przeoczenia. Odblokujesz je po ukończeniu treningowych poziomów, w których otrzymasz dodatkową moc.
Chosen one
Dodge 4 bullets at the same time
Najprościej odblokować to trofeum przy pomocy przeciwników wyposażonych w shotguny, które jednorazowo wypluwają z siebie dużo pocisków. Na przykład, w poziomie Graveyard staniesz twarzą w twarz z trzema takimi czerwonymi i jedynym sposobem na przejście dalej jest uniknięcie ich salw.
Slice & dice
Cut few bullets using a knife
Gdy tylko znajdziesz w grze nóż, a jest ich do znalezienia dużo, sprowokuj przeciwników, aby zaczęli do Ciebie strzelać i odbijaj kule nożem. Rób to dopóki nie odblokujesz tego trofeum.
Bullet hell
Kill 100 Red Dudes with Uzi
Patrz opis trofeum Close & Personal.
Trigger happy
Kill 100 Red Dudes with a pistol
Patrz opis trofeum Close & Personal.
Bloody mess
Kill 100 Red Dudes with a sawed off
Patrz opis trofeum Close & Personal.
Close & personal
Kill 100 Red Dudes with a personal weapon
Pokonanie 100 przeciwników danym rodzajem broni nie powinno być żadnym problemem. Samo przejście trybu Endless wymaga pokonania kilkuset z nich, a drugie tyle ulegnie Ci przy przechodzeniu innych trybów.
What’s wrong with you?!
Complete the game in one sitting
Aby odblokować to trofeum musisz ukończyć grę za jednym ‚posiedzeniem’. Nie jest do końca jasne czy włączenie trybu czuwania w konsoli anuluje to trofeum, więc polecam dla bezpieczeństwa zrobić to naprawdę na raz. Jeśli poczekasz z tym trofeum na sam koniec, przejście gry powinno Ci zająć maksymalnie 20 minut, aczkolwiek równie dobrze możesz się uporać z tym pucharem za pierwszym podejściem do gry. Z kolei ukończenie wyzwań nie odblokowuje tego trofeum, gdyż nie liczy się jako ukończenie całej gry.
Butterhands
Throw every available object on any level (exept tutorials)
Przechodząc wyzwania bez broni nie będzie innego wyjścia jak rzucać w przeciwników wszystkim co popadnie. Przedmioty, którymi możesz rzucać to:
- pistolet
- uzi
- shotgun
- nóż
- młotek
- kubek
- shuriken
- tasak
- kieliszek (Desperados Bar)
- kula do bilarda (Desperados Bar)
- walizka (Airport)
- popielniczka (Airport)
- dziurkacz (Corpo office)
- talerz (Restaurant)
- patelnia (Restaurant)
- pokrywka od garnka (Restaurant)
Too cool to look
Kill an enemy while not looking at him
To trofeum również powinno odblokować się naturalnie, szczególnie w trybie szybkościowym. Jeśli Ci się to nie uda. Po prostu wyceluj w przeciwnika, a następnie odwróć wzrok zanim pociągniesz za spust.
Nice Combo
Kill 3+ enemies with one burst while dual wielding uzis
Dobrym miejscem na odblokowanie tego trofeum jest druga sekcja poziomu Mall, którą zaczynasz, stojąc przed walizką z dwoma Uzi, a czterech przeciwników biegnie do Ciebie, po dwóch z każdej ze stron. Jeśli przycelujesz odpowiednio i jednocześnie pociągniesz za spust obu broni, jesteś w stanie pokonać trzech lub wszystkich czterech jednym strzałem.
It’s high noon
Empty a handgun clip and kill enemies with every bullet
Ostatnią sekcję poziomu Mall rozpoczynasz z pistoletem leżącym na podwyższeniu po Twojej lewej stronie. Podnieś go i celnie strzel w trzech przeciwników widocznych na ekranie. Czwarty czerwony pojawi się po chwili, wychodząc z jednej z toalet po prawej stronie. Pokonanie wszystkich spowoduje odblokowanie trofeum.
Fitness club
Burn atleast 1000 calories while playing
Gra w żaden sposób nie pokazuje ile kalorii spalił już gracz, lecz w moim przypadku trofeum odblokowało się podczas pokonywania jednego z pierwszych wyzwań, więc obstawiam, że jest ono zaprojektowane tak, żeby pozwolić każdemu graczowi je zdobyć bez konieczności wykonywania dodatkowych setek przysiadów przed konsolą.
Savage!
Punch a single guy at least 5 times in a row
Dobrym miejscem na zdobycie tego trofeum jest pierwsza sekcja poziomu Helipad. Zaczynasz ją twarzą w twarz z nieuzbrojonym przeciwnikiem, którego możesz okładać pięściami, wyrzucając go ze śmigłowca.
No sweat
Complete 10 min challenge
To wyzwanie nie jest odblokowane od razu po ukończeniu gry i wymaga przejścia innych wyzwań. Tryb w sam sobie nie należy do najtrudniejszych, szczególnie jeśli poćwiczysz rozkład poziomów na innych wyzwaniach. Gra odlicza 10 minut czasu rzeczywistego, który możesz podejrzeć między poziomami. Przy dość szybkiej grze i korzystając ze strategii wypracowanych przy innych trybach szybkościowych, mi udało się ukończyć to wyzwanie z czasem 9:17, więc z dość sporym zapasem.
Who needs guns?
Complete NoGuns challenge
Wyzwanie bez broni odblokowuje się dopiero po ukończeniu wyzwania ‚Headshot Only’. Wbrew nazwie, gra nie usuwa wszystkich broni, lecz ‚tylko’ kule, dzięki czemu cały czas możesz rzucać pistoletami w przeciwników. Do tego wyzwania niezbędna jest dobra skuteczność rzutów oraz umiejętność robienia uników, gdyż pomagać można sobie też mocą zdalnego rozbijania przeciwników, poprzez trzymanie wszystkich przycisków kontrolera Move na raz. Filmik poniżej pokazuje moją drogę przez to wyzwanie.
Better
Complete Sniper challenge
W wyzwaniu snajperskim największa waga przywiązywana jest oczywiście do celności. Jedynym wrażliwym elementem ciała czerwonych jest ich głowa, aczkolwiek gra dość liberalnie podchodzi do definiowania czym ta głowa jest i często strzały blisko górnej części tułowia lub obok ucha są również zaliczane. Co więcej, zasada ta tyczy się nie tylko kul, lecz także rzucanych przedmiotów. Dodatkowo, w tym wyzwaniu nie mamy do dyspozycji zdalnej mocy rozbijania przeciwników, co mocno utrudnia sprawę. Zdecydowanie jest to jedno z najtrudniejszych wyzwań w grze, szczególnie w poziomach z większą liczbą przeciwników i ograniczoną liczbą kul. Na filmiku poniżej możesz podpatrzeć wskazówki do zwycięstwa.
Faster
Complete Speedrun RealTime challenge
W pierwszym wyzwaniu szybkościowym liczy się czas rzeczywisty. Oznacza to, że czas jest liczony zarówno wtedy, gdy gracz się porusza, jak i gdy stoi nieruchomo. Wszystkie czynności należy wykonywać jak najszybciej, czasami nawet kosztem celności. Często wystrzelenie dwóch kul z pistoletu będzie szybsze niż próba dokładnego przycelowania pierwszym strzałem. Wyzwanie to pozwala graczowi wybrać dowolny z nietreningowych poziomów. Każdy z nich ma określony limit czasowy, pod którym trzeba się zmieścić. Przekroczenie czasu sygnalizowane jest głośnym dźwiękiem, dzięki czemu szybko można podjąć decyzję o przystawieniu sobie pistoletu do skroni i spróbowania ponownie. Strategie dotyczące poszczególnych poziomów pokazuję na filmiku poniżej.
Take your time
Complete Speedrun GameTime challenge
W przeciwieństwie do wcześniejszego trybu szybkościowego, tutaj czas liczy się tylko wtedy, gdy do przodu posuwa się gra. W związku z tym każdy ruch jest na wagę złota, szczególnie że większość poziomów daje na ich ukończenie niecałe 10 sekund. Istotne jest tutaj równoległe korzystanie z obu rąk, oddawanie zawsze celnych strzałów i czasami niestandardowe podejście do problemu. Może się okazać, że szybciej jest rzucić w przeciwnika butelką niż czekać na drugiego, któremu można zabrać pistolet. Podobnie jak w wyzwaniu z czasem rzeczywistym, tutaj też mamy dostęp do dowolnego poziomu i sygnału dźwiękowego oznaczającego koniec czasu. Na filmiku poniżej znajdziesz sposoby na szybkie przejście wszystkich poziomów.
Treasure Hunter
Find all secrets
We wszystkich nietreningowych poziomach ukryte są dyskietki, których zebranie skutkuje odblokowaniem tego trofeum. Najczęściej kryją się one wewnątrz brył, które w świecie gry są puste, na przykład wewnątrz monitorów, lub za ścianą. Wszystkie dyskietki i miejsca ich ukrycia wylistowane są poniżej a sposób ich zdobycia pokazany jest na filmiku.
- Poziom 05 Airport – Pierwsza sekcja. Dyskietka znajduje się wewnątrz urządzenia z lewej strony, na której leży popielniczka.
- Poziom 06 Mall – Ostatnia sekcja. Dyskietka znajduje się w pierwszej kabinie toalety po prawej.
- Poziom 07 Chinatown – Druga sekcja. Dyskietka znajduje się w urnie po prawej stronie, w której na początku umieszczone są shirukeny.
- Poziom 08 Helipad – Przedostatnia sekcja. W pomieszczeniu, w którym zza szyby po prawej strony strzela do Ciebie czerwony, dyskietka znajduje się wewnątrz niskiej skrzyni przed Tobą.
- Poziom 09 Dark Alley – Pierwsza sekcja. Dyskietka znajduje się na podwyższeniu po lewej stronie, na której stoi butelka.
- Poziom 10 Graveyard – Druga sekcja, w której z lewej strony atakuje Cię czerwony z shotgunem. Dyskietka schowana jest w pomniku tuż przed Tobą.
- Poziom 11 Corpo Office – Pierwsza sekcja. Dyskietkę znajdziesz w szufladzie po lewej stronie biurka.
- Poziom 13 Construction Yard – Sekcja ‚Hammer Time’, w której atakuje Cię pojedynczy czerwony z shotgunem. Dyskietkę znajduje się w szpuli kabli po lewej stronie.
- Poziom 14 Foundry – Ostatnia sekcja. Podczas ataku czerwonych przez pomieszczenie przejeżdża samochód. Dyskietkę znajdziesz wewnątrz samochodu.
- Poziom 15 Airplane – Ostatnia sekcja. Zanim zaatakujesz czerwonych zajrzyj do środka elementu samolotu, który zaczyna się chować a znajdzesz w nim dyskietkę.
- Poziom 16 Desperados Bar – Sekcja ze stołem bilardowym. Dyskietka znajduje się w stole.
- Poziom 17 Outer Heaven – Przedostatnia sekcja, w której atakuje Cię pięciu czerwonych. Dyskeitka znajduje się w walizce za Twoimi plecami.
- Poziom 18 Restaurant – Ostatnia sekcja. Dyskietkę znajdziesz w urnie przed Tobą, nad którą pojawi się piramida kończąca poziom.
- Poziom 19 Pyramid – Ostatnia sekcja. Dyskietka znajduje się w monitorze po lewej stronie
Uwaga! Dyskietki w poziomach Foundry i Airplane wymagają szybkich reakcji, gdyż są dostępne tylko przez krótki czas. Jeśli nie uda Ci się ich złapać zanim znikną możesz dać się pokonać i spróbować ponownie, przechodząc poziom od początku.
Roguelike
Complete NoDeath challenge
To wyzwanie wymaga od gracza pokonania wszystkich nietreningowych poziomów po kolei, z tylko jednym życiem. Śmierć w dowolnym momencie oznacza konieczność rozpoczęcia zabawy od początku. Jeśli czujesz się na siłach, możesz spróbować pokonać to wyzwanie zgodnie z jego założeniem. Alternatywnie, pomiędzy poziomami masz zawsze opcję powrotu do ‚menu głównego’ poprzez zniszczenie malej piramidy, znajdującej się po Twojej prawej stronie. Ta akcja nie kasuje postępu i pozwala wrócić do wyzwania później. Pozwala ona również na całkowite opuszczenie gry i skopiowanie jej stanu na nośnik USB lub na chmurę. Dzięki temu, jeśli spotka Cię porażka w dalszej części wyzwania, możesz przywrócić stan gry poprzez przegranie go z powrotem na dysk konsoli. Zaczniesz wtedy wyzwanie od zapisanego poziomu, a nie od początku.
Do odblokowania tego trofeum potrzebne jest pokonanie wszystkich wyzwań, za które również otrzymujesz trofea.
Harder
Complete Hardcore challenge
Tryb hardcore charakteryzuje się zmniejszoną liczbą nabojów w magazynkach broni (jeden pocisk na broń) oraz szybciej poruszającymi się przeciwnikami. Oznacza to, że dużo częściej trzeba odwoływać się do siły pięści oraz rzucanych przedmiotów. Dużo trudniejsze jest też unikanie strzałów, a w przypadku shotgunów jest to często niemożliwe. Na szczęście gra wyzwanie hardcore nie odbiera dostępu do zdalnego miażdżenia przeciwników, co jest pewnym ułatwieniem. Również i dla tego trybu przygotowaliśmy dla was filmik.
Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!