The Quarry ma dość upierdliwą platynę w porównaniu do innych gier tego typu. Wiąże się to głównie z mało wygodnym zablokowaniem możliwości korzystania z wyboru rozdziałów. Nie ma tam nic trudnego, ale błędna decyzja może nam zniweczyć całe podejście pod niektóre pucharki. No i standardowo musimy się liczyć z koniecznością wielokrotnego powtarzania poszczególnych fragmentów gry.
Krok po kroku:
Na wstępie konieczne jest ostrzeżenie dla typowych platynożerców. Wybór rozdziałów praktycznie nie istnieje, bo odblokowuje się on dopiero po ukończeniu gry. Jeśli natomiast w ów czas z niego skorzystamy to automatycznie nadpisze to nam dany slot i będziemy musieli na nim ukończyć grę po raz kolejny, by móc wybrać jakiś rozdział. Jest to bardzo nieprzyjazny koncept dla zbierających pucharki. Na domiar złego gra brutalnie nadpisuje wszelkie decyzje i postępy, więc jeden zły wybór i lecimy całkiem od nowa pod jakiś pucharek. Dlatego też gorąco zalecam, by po rozpoczęciu każdego nowego rozdziału zgrywać sobie na wszelki wypadek zapis na pendrive lub do chmury. W razie czego czeka nas mniej powtarzania.
Tradycyjnie dla gier tego studia platynowy pucharek będzie wymagał od nas wielokrotnego ukończenia tego tytułu, dokonania różnych decyzji stanowiących o życiu i śmierci bohaterów. Poniżej znajduje się lista kroków sugerująca jak najlepiej się zabrać za zdobywanie kolejnych dzbanków.
KROK I – Opcjonalne przejście bez zaglądania w pucharki
The Quarry jest grą ściśle opartą na narracji i poza ciekawą historią nie zaoferuje nam żadnych konkretnych doznań w kontekście gameplay’owym. Polecam by za pierwszym razem sobie na spokojnie grę ukończyć bez zaglądania w dalszą część poradnika, gdyż pucharki inaczej nam posypią spoilerami. Jeśli jednak bardziej zależy nam na samych trofeach to możemy od razu kierować się do następnego kroku.
KROK II – Wszyscy bohaterowie przeżyli, wszyscy Hacketowie zginęli, zebrane wszystkie Karty Tarota oraz Dowody
W głównej mierze skupimy się tu na utrzymaniu przy życiu wszystkich bohaterów, doprowadzeniu do śmierci całej rodziny Hacketów i skupimy się na części znajdziek. Ze znajdźkami jest niestety tak, że nie da się ich zebrać wszystkich w jednym przejściu. W tym kroku zalecam, by skupić się na kartach oraz dowodach. Przy okazji warto od razu sobie ogarnąć też przy okazji kilka pucharków. Poniżej informacje na co w kolejnych rozdziałach warto uważać.
- Przez całą grę pamiętajmy by dokładnie pilnować znajdźki. Jak jakąś pominiemy nie będzie można jej potem dozbierać. Wybór rozdziałów tak działa, że będzie wymagał od nas zebrania wszystkiego od momentu przeoczenia do samego końca gry. Materiał wideo do znajdziek znajduje się w opisie Pełna talia.
- Przy zbieraniu Kart Tarota pamiętajmy by po każdym zakończonym rozdziale odmawiać pomocy wróżbitce do trofeum Obejdzie się. Na najnowszej wersji gry pucharek ten wpada już jak powinien.
- Jeśli w ustawieniach w zakładce dostępność przełączymy WSPOMAGANIE CELOWANIA na AUTOMATYCZNE to po zakończeniu gry wpadnie nam Orzechowo-maślane Butterpops! bez konieczności żadnego pilnowania tego pucharka. Po prostu sekwencje strzelane będą się odbywały samoistnie i niczego nam to nie zepsuje w tym przejściu. Pamiętajmy jednak by innych opcji nie ustawiać na automatyczne, gdyż stracimy przez to szansę na niektóre trofea. Możemy za to sobie wydłużyć maksymalnie czas na reakcję.
- Przy okazji możemy od razu ogarnąć tu pucharek Bujać to my, ale nie nas.
Rzeczy na które należy uważać w konkretnych rozdziałach:
- Rozdział 1 – Gdy Jacob majstruje przy silniku busa koniecznie musimy wybrać opcję ZABIERZ PALEC ROZDZIELACZA. Jedynie wtedy będzie możliwe znalezienie jednego z dowodów w późniejszej części gry.
- Rozdział 1 – Gdy wcielimy się w Abi przyjdzie nam dokonać wyboru odnośnie włamywania się do domku. Musimy koniecznie wybrać opcję WŁAM SIĘ z dwóch względów. Po pierwsze – jest tam jedna znajdźka. A po drugie – znajdziemy tam pluszowego króliczka, którego należy zabrać ze sobą. Przyda nam się pod sam koniec gry.
- Rozdział 2 – Gdy Nick oraz Abi zbierają gałęzie mamy do wyboru dwie drogi. W tym przejściu zbieramy Karty Tarota, więc musimy wybrać KAMIENISTĄ DROGĘ.
- Rozdział 3 – Nick w pewnym momencie zostanie automatycznie zaatakowany przez potwora w lesie. Jako Abi wybierzmy opcję ratowania go. Następnie podczas ucieczki NIE właźmy na drzewo. Zamiast tego bohaterka się ukryje i będziemy musieli poprawnie wykonać sekwencję wstrzymywania oddechu.
- Rozdział 3 – Jeśli w rozdziale 1 zabraliśmy palec rozdzielacza Jacob będzie mógł po niego zanurkować, co też robimy, by znaleźć pod wodą dowód. Gdy ręka Jacoba zostanie zaplątana w druty wybierajmy opcję WYPLĄCZ SIĘ. W innym wypadu bohater utonie.
- Rozdział 3 – W momencie gdy Rayan będzie biegł na ratunek Nickowi wybierzmy opcję drogi na skróty i poprawnie wykonajmy wszelkie sekwencje QTE – otrzymamy pucharek W okamgnieniu.
- Rozdział 3 – Gdy Jacob wpadnie w lesie w pułapkę zostanie z niej uwolniony przez wielkiego myśliwego. Gdy ten będzie otwierał jakiś słoik przy leżącym Jacobie NIE rzucajmy w niego błotem. Dzięki temu będzie mniejsza szansa na zgon w późniejszej części gry.
- Rozdział 4 – Gdy Rayan celuje ze strzelby w krzaki nie strzelajmy, bo zabijemy Jacoba. Jeśli mamy włączone wspominane wyżej automatyczne celowanie to nie musimy się tym przejmować, bo bohater nie będzie strzelał.
- Rozdział 4 – Przyjdzie nam wcielić się w Emmę na wyspie. Po znalezieniu wszystkich znajdziek zgodnie z zamieszczonym materiałem wideo czeka nas starcie z potworem. Ważne jest, by odpowiednio to rozegrać i dać się trochę ugryźć, co będzie niezbędne do trofeum Bujać to my, ale nie nas. Po zrobieniu zdjęcia potworowi do ostatniego przedmiotu kolekcjonerskiego czeka nas ucieczka. Sekwencja wygląda następująco:
- w dół
- spamujemy
- używamy sprayu
- do góry
- do góry
- blokujemy drzwi
- używamy włazu
- w dół
- PSUJEMY QTE nie wciskając w dół
- w prawo
- PSUJEMY QTE nie wciskając
- do góry.
- Dzięki temu Emma zostanie ugryziona, ale przeżyje, co będzie potrzebne do wspominanego pucharka. Kilka scen później, gdy bohaterka będzie przygotowywać tyrolkę do zjazdu zwijajmy ją powoli i nie przyspieszajmy.
- Rozdział 5 – Mamy moment w pokazany na załączonym poradniku materiale wiedo, w którym Kaitlyn musi w specyficzny sposób zepsuć QTE, by móc potem znaleźć wskazówkę w późniejszej częsci gry. Nie musimy jednak tego robić w tym przejściu, bo zbierając wszystkie Karty Tarota nie i tak zbierzemy jednocześnie wszystkich Wskazówek.
- Rozdział 6 – Gdy jako Jacob będziemy uciekać przed potworem wykonajmy poprawnie wszystkie QTE, by nam nie zginął, ani nie został ugryziony. Będzie to: w prawo -> wybieramy opcję ucieczki -> spamujemy , a gdy bohater w padnie w sidła na niedźwiedzie staramy się otworzyć pułapkę. Zostanie na daną chwilę złapany przez myśliwego, ale przeżyje.
- Rozdział 6 – Czeka nas sytuacja, gdy Nick zacznie się przemieniać. Abi musi strzelić do niego ze strzelby, inaczej sama zginie. Z uwagi na opcje automatycznego strzelania w tym przejściu gra zrobi to za nas.
- Rozdział 6 – Jako Emma chowając się za drzewem w pewnym momencie zobaczymy sytuacje, gdy myśliwi złapali potwora. Jak tylko pojawi się możliwość wybieramy opcję ucieczki wciskając przycisk . Jest to potrzebne do trofeum Bujać to my, ale nie nas. Emma znowu zostanie ugryziona, ale nie zginie.
- Rozdział 7 – Podczas sekwencji na posterunku jako Laura warto być zawsze miłym wobec policjanta i najlepiej nie atakować go ani razu. W pewnym momencie, gdy przyjdzie nam zwiedzać cały budynek dobrze znaleźć strzykawkę w szafce w jednym z pomieszczeń i ukryć ją w celi w miejscu, gdzie była poluzowana cegła. Nie jest to konieczne, ale warto to zrobić. W każdym razie KLUCZOWE jest tu, by pod koniec rozdziału nie doprowadzić do postrzelenia policjanta.
- Rozdział 8 – W pewnym momencie Kaitlyn z towarzyszami dotrze do naszego zepsutego busa. Ze środka wyskoczy jednak potwór i pobiegnie zaatakować Abi. To najtrudniejsza sekwencja strzelecka do wykonania, ale jako, że mamy je automatyczne to nie musimy się martwić. KONIECZNIE jednak strzelajmy ze zwykłych naboi. Nie używajmy srebrnych, bo doprowadzimy do śmierci Emmy.
- Rozdział 8 – W momencie, gdy Rayan i Laura będą w pomieszczeniu z klatkami i czerwonym światłem musimy powstrzymać Laurę przed strzeleniem do potwora w klatce wciskając . Inaczej doprowadzimy do śmierci Nicka.
- Rozdział 8 – Chwilę później musimy się zdecydować pomóc Jacobowi uciec z klatki. By tego dokonać wybieramy odpowiednie wyłączniki: najpierw 1 oraz 2, a następnie 2 oraz 3.
- Rozdział 9 – Gdy Laura szarpie się ze starą kobietą musimy spamować przycisk , co doprowadzi do śmierci drugiej osoby z rodziny Hacketów (po Kaylee, która ginie zawsze).
- Rozdział 9 – Gdy Rayan ucieknie windą towarową NIE wyciągajmy noża, którym został dźgnięty. Przyda się on później. W pomieszczeniu po znalezieniu znadziek sprawdzamy szafę, a potem drzwi naprzeciwko, po czym chowamy się w szafie. Następnie jako Rayan poprawnie wykonujmy wszelkie QTE, by ścigający nas myśliwy nie zabrał noża.
- Rozdział 9 – Gdy jako Laura przejdziemy przez pomieszczenie z trofeami łowieckimi zostaniemy zaatakowani przez starszego myśliwego. Wykonujemy poprawnie QTE, a następnie, gdy pojawi się opcja wyboru atakujemy go i spamujemy przycisk doprowadzając do jego śmierci i postępu w eliminowaniu Hacketów.
- Rozdział 9 – Chwilę później jako Rayan dalej będziemy uciekać przed wielkim myśliwym. W końcu nas jednak dogoni i wtedy musimy użyć wbitego w nas noża, by dźgnąć napastnika. W konsekwencji doprowadzi to jakiś czas później do jego śmierci i mamy kolejnego Hacketa z głowy.
- Rozdział 9 – Od razu po dźgnięciu pojawi się przy nas Laura. Podczas rozmowy musimy się zgodzić, by nas ugryzła. W innym wypadku Rayan później zginie.
- Rozdział 9 – Na złomowisku zależnie od tego czy Dylan ma uciętą rękę, bądź nie może zginąć. W każdym razie po odpaleniu dźwigu najlepiej się kończy dla naszych bohaterów następująca sekwencja: Ostrzegamy Kaitlyn -> do góry -> włączamy syrenę -> spamujemy przycisk , by odgonić potwora -> w lewo -> spamujemy przycisk .
- Rozdział 9 – Jako Abi znajdujemy się w bunkrze pod schroniskiem. Kierujemy się do oświetlonej skrzynki z bezpiecznikami. Jest naprzeciwko schodów wejściowych. Znajdziemy tam srebrny nabój, który się nam później przyda. Po jego zabraniu możemy udać się do drabiny i wyjść po niej.
- Rozdział 9 – Gdy Rayan oraz Luara wpadną przez dziurę w podłodze będzie czekał nas niezły kocioł. Wielki myśliwy zostanie zabity przez potwora jeśli Rayan go wcześniej dźgnął. Czeka nas sekwencja strzelania i musimy strzelić do potwora naprzeciwko. Z uwagi na automatyczne strzelanie gra zrobi to za nas. Zginie Chris Hacket – kolejny z rodziny, a Laura może się dogadać z policjantem jeśli wcześniej nie strzeliła do niego na posterunku.
- Rozdział 10 – Z uwagi, że zginął Chris Hacket przyjdzie nam teraz chwilę zagrać jako Max. Po dojściu do pomostu czeka nas decyzja i musimy wybrać opcję pozostania na wyspie. W innym wypadku bohater zginie.
- Rozdział 10 – Jako Kaitlyn po zebraniu wszystkich znajdziek podchodzimy do obrazu przy kominie na środku i wybieramy opcje przygotowania się do ataku. Nie wybierajmy jej nim nie zbierzemy wszystkiego, bo inaczej już kolejnych znajdziek nie zbierzemy.
- Rozdział 10 – Czeka nas scenka, gdzie Jakob i Emma się spotykają. Jako Jakob musimy wybrać opcję uczciwości i przyznać się, że to wszystko przez nas i następnie przeprosić. Wtedy wpadnie nam pucharek Bujać to my, ale nie nas.
- Rozdział 10 – Jako Kaitlyn musimy ujść z życiem i załatwić atakującego nas potwora. Gdy ten się pojawi wybieramy opcję ucieczki -> kierujemy się drogą przez belkę -> spamujemy przycisk , by nie spaść -> uciekamy -> badamy źródło hałasu, którym jest Abi -> otrzymujemy srebrny pocisk i strzelamy nim w potwora.
- Rozdział 10 – Laura oraz Rayan jadą z policjantem na poszukiwania głównego potwora. Gdy docieramy na miejsce pojawia się opcja przerywnikowa podniesienia broni na śpiącego przeciwnika. NIE wciskajmy wtedy przycisku . Policjant się zdenerwuje i będzie chciał nam wyszarpać broń. Musimy zepsuć QTE nie wychylając analogu w prawo. W ten sposób doprowadzimy do śmierci ostatniego z Hacketów i otrzymamy trofeum Sprawy rodzinne.
- Rozdział 10 – Na koniec jeszcze strzelamy w potwora zdobywając pucharek Biały wilk.
Na szybko warto teraz po tym ukończeniu gry cofnąć się przez wybór rozdziałów do Rozdziału 9, by od razu wygodnie wbić jeszcze jeden specyficzny pucharek – Trzeba było jechać do motelu.
- Rozdział 9 – Jako Rayan musimy odrzucić propozycję Laury o ugryzieniu nas.
- Rozdział 9 – Jako Rayan po upadku przez dziurę w podłodze strzelamy do atakującego nas potwora tak jak przy poprzednim przejściu gry. Z uwagi, że bohater się nie wyleczył umrze w wyniku wykrwawienia upuszczając broń.
- Rozdział 9 – Jako Laura poprawnie wykonujemy QTE do góry i strzelamy do policjanta. W efekcie czego zostaje ona jako jedyna żywa w posiadłości Hacketów.
- Rozdział 10 – Jako Max kierujemy się w stronę pomostu, gdzie spotykamy Laurę, która od razu udała się na wyspę wyniku ostatnich wydarzeń. Mamy kolejny pucharek związany ze specyficznym zakończeniem.
KROK III – Wszyscy bohaterowie zginęli, ocalały Rayan, ocalała Kaitlyn
Paradoksalnie doprowadzenie do śmierci wszystkich bohaterów jest trudniejsze niż zadbanie, by przeżyli i to nam nie wpadnie ot tak w związku z przykładowo podejmowaniem głupich decyzji. Dlatego poniżej znajduje się dokładana lista punktów, którymi trzeba się zainteresować. Przy okazji warto już sobie przygotować konkretne wybory pod trofea związane z utrzymaniem przy życiu tylko Rayana oraz tylko Kaytlin, gdyż jedynie detale w ostatnich rozdziałach wymagają zmian do tych pucharków. No i można też przygotowywać grunt pierwszych rozdziałów pod następny krok związany z zarażaniem.
- Na wstępie warto zaznaczyć, że jeśli nie wpadło nam trofeum Obejdzie się to możemy zdobyć je tutaj. Wystarczy w każdym z rozdziałów zebrać przynajmniej jedną kartę i potem odmawiać wróżbitce.
- Przy tym podejściu KONIECZNIE WYŁĄCZAMY w menu wszelkie pomoce ustawione na AUTOMATYCZNE, gdyż będziemy musieli tu psuć niektóre QTE, czy momenty strzelania z broni palnej. Zostawiamy wszystkie na DOMYŚLNE. Długość czasu na reakcje możemy zostawić na najdłuższą w razie czego.
Rzeczy na które należy uważać w konkretnych rozdziałach:
- Rozdział 1 – Gdy Jacob majstruje przy silniku busa warto wybrać opcję ZABIERZ PALEC ROZDZIELACZA. Dzięki temu będziemy mieli potem okazję, by szybko się pozbyć bohatera topiąc go w jeziorze.
- Rozdział 1 – Gdy wcielimy się w Abi przyjdzie nam dokonać wyboru odnośnie włamywania się do domku. Musimy koniecznie wybrać opcję WŁAM SIĘ. Znajdziemy tam pluszowego króliczka, którego należy zabrać ze sobą. Przyda nam się pod sam koniec gry do trofeum związanego z ocaleniem Kaitlyn.
- Rozdział 3 – Jeśli w rozdziale 1 zabraliśmy palec rozdzielacza Jacob będzie mógł po niego zanurkować, co też robimy, by znaleźć pod wodą dowód. Gdy ręka Jacoba zostanie zaplątana w druty wybierajmy dwukrotnie opcję POCIĄGNIJ – dzięki temu Jacob utonie i mamy już jednego z głowy.
- Rozdział 4 – Jeśli nie utopiliśmy Jacoba w poprzednim rozdziale możemy też doprowadzić do jego śmierci, gdy Rayan celuje z broni w krzaki. Przy pierwszym celowaniu nie musimy strzelać, ale przy drugim na środku w krzakach będzie przedzierał się Jacob i jeśli strzelimy to zginie.
- Rozdział 4 – Ze śmiercią Emmy nie ma żadnych problemów. Po dotarciu do domku na drzewie, gdy pojawi się wybór między przeszukaniem torby, a otworzeniem włazu wybieramy otwarcie włazu. Wyskoczy zeń potwór i automatycznie uśmierci bohaterkę.
- Rozdział 5 – Po tym jak Kaitlyn niezależnie od wyborów ucieknie przed dużym myśliwym i dołączy do Nicka oraz Abi musimy wybrać opcję ukrywania się. Wtedy Abi zostawi w kuchni swój plecak, co pod koniec gry będzie mogło ocalić Kaitlyn.
- Rozdział 5 – Jeśli zgodnie z listą w pierwszym rozdziale Aby i Emma włamały się do domku Dylan zostanie ugryziony w rękę przez potwora. Musimy wtedy jako Rayan odciąć mu rękę. Najlepiej użyć piły łańcuchowej. W innym wypadku nie będziemy mogli później doprowadzić do jego śmierci.
- Rozdział 6 – Tuż po przemianie Nicka, gdy Abi mierzy do niego z broni nie możemy strzelić. Wtedy bohater się przemieni i zabije Abi, a my będziemy mieli kolejną postać z głowy.
- Rozdział 7 – Podczas etapu na komisariacie tym razem możemy cały czas wrogo traktować policjanta. Kluczowe jednak jest, by nie zabierać strzykawki z jednego z pomieszczeń, gdy będziemy mogli pozwiedzać. Najlepiej wtedy od razu położyć się spać. Jakiś czas później, gdy Laura będzie symulować chorobę musimy poprawnie wykonać QTE związane z zabraniem broni. Będzie to wymagało dwukrotnego wychylenia w prawo. Następnie musimy postrzelić policjanta wybierając wrogą opcję dialogową.
- Rozdział 8 – Gdy Rayan razem z Laurą znajdzie się w pomieszczeniu z klatkami nie powstrzymujemy Laury przed strzeleniem w uwięzionego tam potwora. Dzięki temu zabity zostanie Nick.
- Rozdział 9 – Na złomowisku, gdy Dylan będzie używał dźwigu wybieramy sekwencję: ostrzegamy Kaitlyn -> do góry -> włączamy syrenę -> PSUJEMY QTE i nie wciskamy przycisku . To doprowadzi do śmierci bohatera pod warunkiem, że ma odciętą dłoń.
- Rozdział 9 – Po spadnięciu przez dziurę w podłodze Rayan musi zastrzelić potwora naprzeciwko. Dzięki temu zdejmie zarażenie z Laury, a policjant ją zabije kawałkiem lustra (jeśli do niego strzeliliśmy na komisariacie). Jeśli Rayan odmówił ugryzienia Laury to automatycznie zginie z wykrwawienia. W innym wypadku zostanie zaatakowany przez policjanta, a my musimy zepsuć QTE, przez co zginie.
- Rozdział 10 – Z uwagi, że zginął Chris Hacket przyjdzie nam teraz chwilę zagrać jako Max. Po dojściu do pomostu czeka nas decyzja i musimy wybrać opcję odpłynięcia z wyspy. Na drugim brzegu Max automatycznie zostanie zaatakowany i zabity.
- Rozdział 10 – Jako Kaitlyn po zebraniu wszystkich znajdziek podchodzimy do obrazu przy kominie na środku i wybieramy opcje przygotowania się do ataku. Gdy zjawi się potwór wybieramy opcję CZEKAJ, po czym nie strzelamy do biegnącego potwora tym samym zabijając wszystkie grywalne postaci w grze.
Po zaliczeniu wszystkich powyższych działań możemy się teraz na szybko zabrać za trofea związane z przeżyciem pojedynczych osób.
- Korzystając z opcji wyboru rozdziałów wczytujemy Rozdział 10.
- Rozdział 10 – Jako Kaitlyn po zebraniu wszystkich znajdziek podchodzimy do obrazu przy kominie na środku i wybieramy opcje przygotowania się do ataku. Gdy zjawi się potwór wybieramy opcję UCIEKAJ -> kierujemy się drogą przez belkę -> spamujemy przycisk , by nie spaść -> uciekamy ->ukrywamy się w kuchni -> sprawdzamy zamrażarkę i używamy przynęty w postaci pluszowego królika. Zdobywamy trofeum Ostatnia ocalała.
- Korzystając z opcji wyboru rozdziałów wczytujemy Rozdział 9.
- Rozdział 9 – Gdy Rayan ucieknie windą towarową NIE wyciągajmy noża, którym został dźgnięty. Przyda się on później. W pomieszczeniu po znalezieniu znadziek sprawdzamy szafę, a potem drzwi naprzeciwko, po czym chowamy się w szafie. Następnie jako Rayan poprawnie wykonujmy wszelkie QTE, by ścigający nas myśliwy nie zabrał noża. W końcu nas jednak dogoni i wtedy musimy użyć wbitego w nas noża, by dźgnąć napastnika. W konsekwencji doprowadzi to jakiś czas później do jego śmierci. W innym wypadku zabiłby Rayana.
- Rozdział 9 – Od razu po dźgnięciu pojawi się przy nas Laura. Podczas rozmowy musimy się zgodzić, by nas ugryzła. W innym wypadku Rayan później zginie.
- Rozdział 9 – Po spadnięciu przez dziurę w podłodze Rayan musi zastrzelić potwora naprzeciwko. Dzięki temu zdejmie zarażenie z Laury, a policjant ją zabije kawałkiem lustra (jeśli do niego strzeliliśmy na komisariacie). Następnie musimy zastrzelić atakującego nas policjanta.
- Rozdział 10 – Z uwagi, że zginął Chris Hacket przyjdzie nam teraz chwilę zagrać jako Max. Po dojściu do pomostu czeka nas decyzja i musimy wybrać opcję odpłynięcia z wyspy. Na drugim brzegu Max automatycznie zostanie zaatakowany i zabity.
- Rozdział 10 – Jako Kaitlyn po zebraniu wszystkich znajdziek podchodzimy do obrazu przy kominie na środku i wybieramy opcje przygotowania się do ataku. Gdy zjawi się potwór wybieramy opcję CZEKAJ, po czym nie strzelamy do biegnącego potwora tym samym zdobywając trofeum Ostatni ocalały.
KROK IV – Wszyscy bohaterowie zostali zainfekowani, zebrane wszystkie Wskazówki
Ostatni duży krok wymagający konkretnych decyzji przez całą grę. Do tego okazja, by dozbierać sobie tym razem wszystkie wskazówki.
- Przez całą grę pamiętajmy by dokładnie pilnować znajdźki. Jak jakąś pominiemy nie będzie można jej potem dozbierać. Wybór rozdziałów tak działa, że będzie wymagał od nas zebrania wszystkiego od momentu przeoczenia do samego końca gry. Materiał wideo do znajdziek znajduje się w opisie Pełna talia.
- Przy tym podejściu KONIECZNIE WYŁĄCZAMY w menu wszelkie pomoce ustawione na AUTOMATYCZNE, gdyż będziemy musieli tu psuć niektóre QTE. Zostawiamy wszystkie na DOMYŚLNE. Długość czasu na reakcje możemy zostawić na najdłuższą w razie czego.
- W przypadku zarażenia jeśli jakiś bohater nam zginie PO tym jak został już zarażony to nie musimy się przejmować. Zostanie to zaliczone do trofeum.
- Ten krok jest dobrym miejscem na zdobycie Wzajemna eliminacja.
- Laura, Max oraz Nick to bohaterowie, którzy zostają zarażeni automatycznie w ramach wątku fabularnego.
Rzeczy na które należy uważać w konkretnych rozdziałach:
- Rozdział 1 – Gdy wcielimy się w Abi przyjdzie nam dokonać wyboru odnośnie włamywania się do domku. Musimy koniecznie wybrać opcję WŁAM SIĘ z dwóch względów. Jest to niezbędne, by móc potem zarazić Dylana.
- Rozdział 2 – Gdy Nick oraz Abi zbierają gałęzie mamy do wyboru dwie drogi. W tym przejściu zbieramy Wskazówki, więc musimy wybrać CIENISTĄ POLANĘ.
- Rozdział 3 – Nick w pewnym momencie zostanie automatycznie zaatakowany przez potwora w lesie. Jako Abi wybierzmy opcję ratowania go. Następnie podczas ucieczki NIE właźmy na drzewo. Zamiast tego bohaterka się ukryje i będziemy musieli ZEPSUĆ sekwencję wstrzymywania oddechu. Wtedy Abi zostanie zarażona.
- Rozdział 3 – Jeśli w rozdziale 1 zabraliśmy palec rozdzielacza Jacob będzie mógł po niego zanurkować, co też robimy, by znaleźć pod wodą dowód. Gdy ręka Jacoba zostanie zaplątana w druty wybierajmy opcję WYPLĄCZ SIĘ. W innym wypadu bohater utonie.
- Rozdział 3 – Gdy Jacob wpadnie w lesie w pułapkę zostanie z niej uwolniony przez wielkiego myśliwego. Gdy ten będzie otwierał jakiś słoik przy leżącym Jacobie rzucamy w niego błotem. Dzięki temu będziemy mieli szansę na zarażenie się w późniejszej części gry.
- Rozdział 4 – Przyjdzie nam wcielić się w Emmę na wyspie. Musimy najpierw skorzystać z torby zanim otworzymy właz. Ważne jest, by odpowiednio to rozegrać i dać się trochę ugryźć. Po zrobieniu zdjęcia potworowi do przedmiotu kolekcjonerskiego czeka nas ucieczka. Sekwencja wygląda następująco:
- w dół
- spamujemy
- używamy sprayu
- do góry
- do góry
- blokujemy drzwi
- używamy włazu
- w dół
- PSUJEMY QTE nie wciskając w dół
- w prawo
- PSUJEMY QTE nie wciskając
- do góry.
- Rozdział 5 – Jeśli zgodnie z listą w pierwszym rozdziale Aby i Emma włamały się do domku Dylan zostanie ugryziony w rękę przez potwora. Musimy wtedy jako Rayan NIE ZGODZIĆ SIĘ, by odciąć mu dłoń. Dzięki temu zostanie zainfekowany.
- Rozdział 6 – Gdy jako Jackob będziemy uciekać przed potworem tuż po spotkaniu Emmy musimy ZEPSUĆ pierwsze QTE. Będzie to: w prawo. Zostanie ugryziony. Potem wybieramy opcję ucieczki -> spamujemy , a gdy bohater w padnie w sidła na niedźwiedzie staramy się otworzyć pułapkę.
- Rozdział 6 – Jako Emma chowając się za drzewem w pewnym momencie zobaczymy sytuacje, gdy myśliwi złapali potwora. Jak tylko pojawi się możliwość wybieramy opcję ucieczki wciskając przycisk . Emma zostanie raz jeszcze ugryziona.
- Rozdział 9 – Gdy Laura znajdzie w posiadłości Hacketów rannego Rayana, wtedy podczas rozmowy musimy się zgodzić, by nas ugryzła. Rayan zostanie zarażony.
- Rozdział 9 – Po spadnięciu przez dziurę w podłodze Rayan NIE MOŻE zastrzelić potwora. Dzięki temu przemieniona Laura zaatakuje policjanta i wzajemnie się zabiją, a my otrzymamy pucharek Wzajemna eliminacja.
- Rozdział 9 – Na złomowisku, gdy Dylan będzie używał dźwigu wybieramy sekwencję: podnieś samochód -> do góry -> rozbij auto -> PSUJEMY QTE i nie wciskamy przycisku . To doprowadzi do zarażenia ostatniej bohaterki i wpadnie nam pucharek Pakt krwi.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Co cię nie zabije... / What Doesn't Kill You…
Zdobyto wszystkie trofea! / Achieved all Trophies!
Platynowy pucharek. Wpadnie jak ogarniemy wszystkie inne.
Prolog / Prologue
Ukończono prolog. / Completed the Prologue
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu prologu.
Rozdział 1 / Chapter 1
Ukończono 1. rozdział. / Completed Chapter 1
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 1.
Rozdział 2 / Chapter 2
Ukończono 2. rozdział. / Completed Chapter 2
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 2.
Rozdział 3 / Chapter 3
Ukończono 3. rozdział. / Completed Chapter 3
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 3.
Rozdział 4 / Chapter 4
Ukończono 4. rozdział. / Completed Chapter 4
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 4.
Rozdział 5 / Chapter 5
Ukończono 5. rozdział. / Completed Chapter 5
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 5.
Rozdział 6 / Chapter 6
Ukończono 6. rozdział. / Completed Chapter 6
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 6.
Rozdział 7 / Chapter 7
Ukończono 7. rozdział. / Completed Chapter 7
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 7.
Rozdział 8 / Chapter 8
Ukończono 8. rozdział. / Completed Chapter 8
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 8.
Rozdział 9 / Chapter 9
Ukończono 9. rozdział. / Completed Chapter 9
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 9.
Rozdział 10 / Chapter 10
Ukończono 10. rozdział. / Completed Chapter 10
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału 10.
Epilog / Epilogue
Obejrzano epilog. / Witnessed the Epilogue
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po obejrzeniu epilogu.
Trudna noc / Rough Night
Utrzymano wszystkich przy życiu. / Kept everyone alive
Wbrew pozorom akurat ten pucharek nie stanowi wielkiego problemu i można go zdobyć działają intuicyjnie bez pomocy poradnika. Jednak każda z grywalnych postaci może nam zginąć w kilku momentach gry jeśli dokonamy złych wyborów. Stosując się do mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU II spokojnie zgarniemy ten pucharek.
Masakra w Hackett's Quarry / Hackett's Quarry Massacre
Zabito wszystkich. / Killed everyone
Paradoksalnie doprowadzenie do śmierci wszystkich grywalnych bohaterów jest trudniejsze niż zadbanie, by przeżyli i to nam nie wpadnie ot tak w związku z przykładowo podejmowaniem głupich decyzji. Dlatego powyżej w KROKU III znajduje się dokładana lista punktów, którymi trzeba się zainteresować. Przy okazji warto już sobie przygotować konkretne wybory pod trofea związane z utrzymaniem przy życiu tylko Rayana oraz tylko Kaytlin, gdyż jedynie detale w ostatnich rozdziałach wymagają zmian do tych pucharków.
Ostatnia ocalała / The Final Girl
Noc przeżyła tylko Kaitlyn. / Kaitlyn survived the night alone
Pucharek ten wymaga od nas, by z wszystkich grywalnych bohaterów finału doczekała wyłącznie Kaitlyn. Pucharek ten zdobędziemy stosując się do punktów z mapy przejścia zawartej w w KROKU III powyższej części poradnika. Wymaga to raptem powtórzenia jednego rozdziału po zdobyciu pucharka za zabicie wszystkich.
W okamgnieniu / Nick of Time
Udało się dotrzeć do Nicka najszybszą drogą. / Successfully took the fastest route to Nick
Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale 3. W pewnym momencie gdy Rayan będzie biegł na ratunek Nickowi wybieramy opcję drogi na skróty i poprawnie wykonajmy wszelkie sekwencje QTE. Nie jest to trudne. Tym bardziej jeśli ustawiliśmy sobie w opcjach długi czas na wykonanie ruchu.
Biały wilk / The White Wolf
Zabito Silasa. / Killed Silas
Pucharek wymagają konkretnych decyzji fabularnych. Konkretnie, by je zdobyć musimy zadbać o to, by Laura była w dobrych relacjach z policjantem Travisem. Tylko wtedy otrzymamy możliwość ustrzelenia głównego zagrożenia. Stosując się do mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU II spokojnie zgarniemy ten pucharek.
Bujać to my, ale nie nas / Nobody's Fool
Jacob powiedział Emmie prawdę. / Jacob told Emma the truth
Dość skomplikowany pucharek wymagający konkretnych decyzji na przestrzeni całej gry. Po pierwsze Jacob oraz Emma muszą przeżyć do finału. No i należy doprowadzić do tego by się spotkali, co wymaga uwolnienia Jacoba z rąk myśliwych oraz doprowadzenia do zarażenia Emmy. Tylko w ten sposób będą mogli się spotkać pod konie gry. Stosując się do mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU II zgarniemy ten pucharek.
Sprzeczka kochanków / Lovers' Quarrel
Nick zabił Abi. / Nick killed Abi
Tu mamy śmierć, którą łatwo jest uzyskać. Wystarczy w rozdziale 6 po przemianie Nicka nie strzelać do niego ze strzelby. Ten automatycznie zaatakuje Abi i ją zabije. Trofeum i tak wpadnie nam przy okazji wbijania pucharka za zabicie wszystkich bohaterów.
Trzeba było jechać do motelu / Should've Gone to the Motel
Laura i Max odnajdują się. / Reunited Laura and Max
Pucharek związany ze specyficznym zakończeniem. By doprowadzić do spotkania Laury i Maxa musimy tak pokierować wydarzeniami, by z posiadłości Hacketów ocalała tylko Laura. Stosując się do mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU II zgarniemy ten pucharek powtarzając grę od rozdziału 9 po opisanym tam pierwszym przejściu gry.
Ponad prawem / Above the Law
Travis i Laura zgodzili się współpracować. / Travis and Laura agreed to work together
Pucharek ten możemy zdobyć jeśli Laura miała dobre stosunki z policjantem Travisem i przede wszystkim nie postrzeliła go na komisariacie. Wtedy po wydarzeniach w posiadłości Hacketów będą mogli się dogadać. Stosując się do mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU II zgarniemy ten pucharek.
Wzajemna eliminacja / Mutually Assured
Laura i Travis zabili się nawzajem. / Laura and Travis killed each other
Mogłoby się wydawać, że to pucharek przeciwny do powyższego, ale wcale tak nie jest. Nie mają tu bowiem znaczenia relacje Laury z Travisem. Konieczne jest jednak to, by podczas wydarzeń w domu Hacketów Rayan nie zastrzelił Chrisa. Wtedy przemieniona Laura zaatakuje Travisa i oboje się zabiją. Stosując się do mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU IV zgarniemy ten pucharek.
To tylko draśnięcie / Just a Flesh Wound
Ocalono bliską osobę przed zarażeniem. / Saved a friend from infection
Jeśli w rozdziale 1 Aby i Emma włamały się do domku Dylan w rozdziale 5 automatycznie zostanie ugryziony w rękę przez potwora. Musimy wtedy jako Rayan odciąć podjąć decyzję, by odciąć mu dłoń. Najlepiej użyć piły łańcuchowej. Stosując się do mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU III zgarniemy ten pucharek.
Flebotomia / Phlebotomy
Przyjęto ugryzienie wilkołaka. / Accepted the bite of a werewolf
W rozdziale 9 jako Rayan przyjdzie nam podjąć decyzję, czy dać się ugryźć. Jest to konieczne do utrzymania bohatera przy życiu, więc automatycznie nam wpadnie przy przejściu związanym z ocaleniem wszystkich. Stosując się do mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU II zgarniemy ten pucharek.
Ostatni ocalały / Last Man Standing
Noc przeżył tylko Ryan. / Ryan survived alone
Pucharek ten wymaga od nas, by z wszystkich grywalnych bohaterów finału doczekał wyłącznie Rayan. Pucharek ten zdobędziemy stosując się do punktów z mapy przejścia zawartej w w KROKU III powyższej części poradnika. Wymaga to raptem powtórzenia dwóch ostatnich rozdziałów po zdobyciu trofeum za zabicie wszystkich.
Sprawy rodzinne / Family Matters
Zabito wszystkich Hackettów. / Killed all the Hacketts
Pucharek ten wymaga od nas, podjęcia specyficznych decyzji na przestrzeni końcowej fazy gry. Stosując się do mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU II zgarniemy ten pucharek. W razie czego poniżej lista wszystkich członków rodziny.
- Kaylee Hackett – ginie automatycznie zastrzelona przez Laurę przy obozowym basenie.
- Constance Hackett – podczas szarpaniny z Laruą w domu Hacketów musimy spamować przycisk , co doprowadzi do jej śmierci.
- Bobby Hackett – ten wielki typ musi zostać dźgnięty przez Rayana w rozdziale 9. Wtedy jakiś czas później zostanie zabity przez potwora.
- Jedediah Hackett – starszy myśliwy niezależnie od decyzji zaatakuje Laurę w jednym z pomieszczeń posiadłości Hacketów. Jako Laura musimy go także zaatakować wykonać sekwencję spamowania przycisku .
- Chris Hackett – może zostać zastrzelony przez Rayana po tym jak razem z Laurą wpadną przez dziurę w podłodze w posiadłości Hacketów.
- Caleb Hackett – może zostać zastrzelony srebrnym nabojem przez Kaitlyn podczas finału gry pod warunkiem, że Abi lub Emma znajdą nabój. Ewentualnie zamarznąć w chłodni po tym jak zostanie tam zwabiony pluszowym króliczkiem.
- Travis Hackett – może zginąć podczas awantury w posiadłości Hacketów zastrzelony przez Laurę lub Rayana oraz przy zepsuciu QTE na samym końcu gry po znalezieniu Silasa.
Pakt krwi / Blood Pact
Zarażono każdą postać. / Infected every character
Pucharek ten wymaga od nas, podjęcia specyficznych decyzji na przestrzeni całej gry, by udało nam się doprowadzić do zarażenia każdej grywalnej postaci. Od razu warto podkreślić, że jeśli ktoś zginie nam PO tym jak został zarażony to nie musimy się niczym przejmować, gdyż trofeum i tak otrzymamy. Stosując się do mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU IV zgarniemy ten pucharek.
Twarde dowody na tajemnice / Bizzare Yet Bonafide
Wysłuchano podcastu. / Listened to the podcast
Pucharek związany ze znajdźkami. Podcast jest jedną ze wskazówek, które możemy zdobyć w ramach eksploracji komisariatu policji w rozdziale 7. Zgarniemy przy okazji wbijania Wścibskie dzieciaki!
Stanowcze decyzje / Reactionist
Wykonano 15 przerwań. / Activated 15 Interrupts
Przerwania to jedna z charakterystycznych mechanik gry. Od czasu do czasu będziemy mieli możliwość przerwania aktualnie wykonywanej czynności. Czas wtedy zwolni, a u dołu ekranu pojawi się charakterystyczny czerwony pasek, zmniejszający się wraz z upływem czasu. By wykonać przerwanie musimy wcisnąć przycisk . Po wykonaniu 15 takich przerwań otrzymamy trofeum.
Zapierające dech w piersiach! / You're Breathetaking!
Zaliczono 5 wydarzeń ze wstrzymywaniem oddechu. / Passed 5 Don't Breath events
Wstrzymywanie oddechu to kolejna z charakterystycznych mechanik gry. Podczas sekwencji ukrywania się przy domyślnym sterowaniu oddech wstrzymujemy poprzez przytrzymanie przycisku , który należy puścić, gdy ekran przestanie migać na czerwono. Po poprawnym zaliczeniu takich sekwencji otrzymamy trofeum.
Orzechowo-maślane Butterpops! / Peanut Butter Butterpops!
Nigdy nie spudłowano podczas walki. / Never missed in a combat encounter
Specyficzne trofeum wymagające od nas, by podczas gry ani razu nie spudłować podczas celowania z broni palnej. Warto zaznaczyć, że nie musimy fabularnie dążyć do wszystkich takich sekwencji w grze. Możemy grać sobie po swojemu, ale gdy już trafi się moment celowania do kogoś to musimy strzelać. Nie jest to konieczne jeśli przy danym strzale i tak fabularnie nie da się nic trafić. Niemniej to problematyczna kwestia. Na szczęście jest ułatwienie do tegoż trofeum. Jeśli w ustawieniach w zakładce dostępność przełączymy sobie WSPOMAGANIE CELOWANIA na AUTOMATYCZNE to po zakończeniu gry otrzymamy ten pucharek bez konieczności żadnego jego pilnowania. Po prostu sekwencje strzelane będą się odbywały samoistnie i niczego nam to nie zepsuje. Możemy to ogarnąć w ramach mapy przejścia zamieszczonej powyżej w KROKU II.
Obejdzie się / Hard Pass
Odrzucono pomoc Elizy. / Refused Eliza's help
Trofeum jest zglitchowane w wersji gry starszej niż 1.000.004.
Pucharek związany częściowo ze znajdźkami. Po znalezieniu Karty Tarota, gdy ukończymy każdy z rozdziałów czeka nas spotkanie z wróżbitką. By zdobyć trofeum musimy jej za każdym razem odmawiać pokazania nam co zwiastują karty. Pod ten pucharek nie musimy zbierać wszystkich kart. Wystarczy jedna na każdy rozdział, by móc potem odmówić. Wyjątek może stanowić karta Papież, która automatycznie jest wykorzystywana. Trudno stwierdzić, czy wypływa ona na pucharek, bo zdania są podzielone. Możemy próbować zdobyć to trofeum w ramach KROKU II podczas zbierania wszystkich kart, jednak jeśli nie wpadnie nam przez tego Papieża to przy KROKU III wystarczy po prostu sobie w każdym z rozdzałów zbierać po jednej karcie i odmawiać. Pucharek wpadnie nam na spokojnie po zakończeniu rozdziału 9.
Pełna talia / Decked Out
Znaleziono wszystkie karty tarota. / Found all Tarot cards
Przez całą grę pamiętajmy by dokładnie pilnować znajdźki. Jak jakąś pominiemy nie będzie można jej potem dozbierać. Wybór rozdziałów tak działa, że będzie wymagał od nas zebrania wszystkiego od momentu przeoczenia do samego końca gry.
Nie jest możliwe jednoczesne zebranie wszystkich Kart Tarota oraz Wskazówek z uwagi na fabularny wybór ścieżki w rozdziale 2. By zdobyć wszystkie karty musimy wybrać KAMIENISTĄ DROGĘ. Do zebrania mamy łącznie 22 karty. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek jest zamieszczony poniżej.
Lista:
Karciana przestroga / Forewarned is Forearmed
Wysłuchano wróżby z kart tarota. / Got a Tarot reading
Pucharek wykluczający możliwość zdobycia Obejdzie się w tym samym przejściu. Z uwagi jednak, że wymaga wysłuchania tylko jednej wróżby możemy zdobyć go w jakimkolwiek przejściu, gdzie nie staramy się zdobyć wspominanego trofeum. Wystarczy zebrać pojedynczą kartę tarota i po zakończeniu rozdziału wybrać opcję ZOBACZ WIĘCEJ podczas wizyty u wróżbitki.
Wścibskie dzieciaki! / Meddling Kids!
Zebrano wszystkie wskazówki. / Collected all clues
Przez całą grę pamiętajmy by dokładnie pilnować znajdźki. Jak jakąś pominiemy nie będzie można jej potem dozbierać. Wybór rozdziałów tak działa, że będzie wymagał od nas zebrania wszystkiego od momentu przeoczenia do samego końca gry.
Nie jest możliwe jednoczesne zebranie wszystkich Kart Tarota oraz Wskazówek z uwagi na fabularny wybór ścieżki w rozdziale 2. By zdobyć wszystkie wskazówki musimy wybrać CIENISTĄ POLANĘ. Do zebrania mamy łącznie 40 wskazówek. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek jest zamieszczony w opisie trofeum Pełna talia.
Lista:
- Prolog
- Rozdział 1
- Rozdział 2
- Rozdział 3
- Rozdział 4
- Rozdział 5
- Rozdział 6
- Rozdział 7
- Rozdział 8
- Rozdział 9
- Rozdział 10
Wszystko zaczyna mieć sens / It's All Coming Together
Znaleziono pasującą wskazówkę. / Found a matching clue
Trofeum związane ze znajdywaniem wskazówek. Wpadnie przy okazji wbijania Wścibskie dzieciaki!
A to co? / What's This?
Zebrano pierwszą wskazówkę. / Collected first clue
Trofeum związane ze znajdywaniem wskazówek. Wpadnie przy okazji wbijania Wścibskie dzieciaki!
Teoria spiskowa w praktyce / Conspiracy Theorist
Zebrano wszystkie dowody. / Collected all evidence
Przez całą grę pamiętajmy by dokładnie pilnować znajdźki. Jak jakąś pominiemy nie będzie można jej potem dozbierać. Wybór rozdziałów tak działa, że będzie wymagał od nas zebrania wszystkiego od momentu przeoczenia do samego końca gry.
Do zebrania mamy łącznie 10 dowodów. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek jest zamieszczony w opisie trofeum Pełna talia.
Lista:
- Rozdział 1
- 7:43 – Dowód – Pusta fiolka
- Rozdział 2
- 9:42 – Dowód – Porozrywane torby
- Rozdział 3
- 19:17 – Dowód – Rozdęty trup (wymaga wykonania konkretnej czynności w rozdziale 1)
- Rozdział 4
- 25:13 – Dowód – Zdjęcie ataku
- Rozdział 5
- 33:06 – Dowód – Ślady pazurów
- Rozdział 6
- 34:04 – Dowód – Karta pamięci
- Rozdział 7
- 38:38 – Dowód – Wezwanie do zaprzestania
- Rozdział 8
- 45:18 – Dowód – Pokaleczone ciało
- Rozdział 9
- 46:59 – Dowód – List Kaylee
- Rozdział 10
- 55:09 – Dowód – Nagranie z kamery
Prawda gdzieś tam jest / The Truth is Out There
Zebrano pierwszy dowód. / Collected first piece of evidence
Trofeum związane ze znajdowaniem dowodów. Wpadnie przy okazji wbijania Teoria spiskowa w praktyce.
Potworny seans / Creature Feature
Rozpoczęto rozgrywkę w trybie filmowym. / Started a movie mode playthrough
By zdobyć ten pucharek wystarczy po prostu zacząć rozgrywkę w trybie filmowym. Wystarczy po prostu odpalić ten tryb, a trofeum od razu się pojawia.