The Walking Dead: The Final Season to, nie licząc Michonne, czwarta i ostatnia część głównej serii o zombiakach od Telltale Games. Można z czystym sumieniem napisać, że cała seria trzyma tutaj poziom. Ostatni sezon zaś w moim odczuciu niemal dorównał części pierwszej. Piękne zwieńczenie historii Clementine, którą powinien poznać każdy fan Żywych Trupów.
PORADNIK AUTORSTWA: ZbychuWodecki i Dzwienkoswit
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Czas do zdobycia platyny: 10-12h
- Liczba trofeów: x1/ x1 / x11 / x36
- Liczba trofeów offline: 49
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1 (zapisując grę w odpowiednich momentach)
- Trofea możliwe do przeoczenia: Większość, zobacz „Krok po Kroku”
- Zglitchowane trofea: BRAK
Krok po kroku:
WAŻNE! Tym razem mamy do pominięcia całkiem sporo pucharków i jeśli chcemy się zamknąć w jednym przejściu gry będziemy musieli korzystać z wykonywania zapasowych zapisów gry. W momencie dotarcia do kluczowego momentu musimy wyjść do menu głównego. Tam wybieramy Settings, następnie Save files. Wybieramy nasz aktualny zapis i wciskając go kopiujemy, po czym wklejamy w jeden z pustych slotów. Ważne, aby pamiętać, że potem wybieramy zapis, na którym będziemy aktualnie grać dalej. Gra pokazuje nam w prawym górnym rogu nazwę aktualnie wybranego zapisu. Po uzyskaniu właściwych trofeów z zapasowego pliku, możemy go usunąć .
MAPA PRZEJŚCIA:
Epizod 1: Done Running
Akt I:
- Znajdźka nr 1 – Deer Skull – znajdziemy ją zaraz na początku gry. Gdy wysiądziemy z samochodu będziemy szli w kierunku domu. Nim udamy się do środka, idziemy prosto za budynek. Tam na beczkach znajdziemy przedmiot. (1/6 Scavenger)
- Znajdźka nr 2 – Plastic Flowers – gdy trafimy do szkoły, naszym zadaniem będzie odszukać AJ’a, kierując się muzyką. Nim do tego przystąpimy. idziemy korytarzem na wprost. Kwiaty znajdziemy na dole za schodami. (2/6 Scavenger)
- Gdy znajdziemy już AJ’a w pokoju muzycznym, gdzie Louis gra na fortepianie, podczas rozmowy musimy wybrać opcję: Tickle him. ( Tickle Monster)
- Niedługo później nasi nowi znajomi będą odpierać atak szwędaczy na szkolę. Louis pokaże nam sposób działania pułapek. Teraz będziemy musieli skutecznie skorzystać ze wszystkich czterech. Nie ma z tym problemu, bo Clem ich użyje tylko wtedy, gdy będzie pewna szansa na ubicie umarlaka. Wystarczy tylko mieć na uwadze, by nie dać się złapać żadnemu z nich i nie atakować nożem. W razie jakby jeden z nich nas złapał, dajmy się pożreć, a gra ponownie załaduje ten etap. ( Nothing Wasted)
- Znajdźka nr 3 – Real Flowers – po walce ze szwędaczami trafimy na dziedziniec szkoły. Spójrzmy się w stronę siedzących przy kociołku bohaterów. Kierujemy się w stronę budynku za nimi. Tam w przejściu za murkiem na ławce znajdziemy kwiaty. (3/6 Scavenger)
- Od razu po podniesieniu kwiatów mamy trofeum do zdobycia. Musimy porozmawiać z wszystkimi mieszkańcami szkoły. ( Social Butterfly)
- Mitch i Willy (siedzą na kanapach)
- Louis i Omar (gotują jedzenie)
- Aasim (prowadzi dziennik)
- Ruby (stoi przy ognisku)
- Violet i Tenn (stoją przy grobach)
- Znajdźka nr 4 – AJ’S Drawing – rysunek otrzymamy automatycznie pod koniec tego aktu. Nie ma znaczenia, czy oddamy skrzynkę Violet, czy pozwolimy ją zatrzymać AJowi. (4/6 Scavenger)
- Automatycznie otrzymamy trofeum End of the Road związane z ukończeniem Aktu I.
Akt II:
- Wychodzimy do menu i kopiujemy nasz aktualny zapis na wolnym slocie!
- Po sprzeczce AJ’a z Tennem do pokoju wejdzie Rosie i zacznie warczeć. Po chwili pojawi się Marlon i uspokoi psa. Podczas rozmowy będziemy musieli wybrać opcję dialogową: „I trust you„. ( Good Girl)
- Po rozmowie z Marlonem będziemy musieli podjąć decyzję między pójściem na ryby, a polowaniem. Wybieramy: FISH WITH VIOLET AND BRODY.
- Znajdźka nr 5 – Cat Skull – gdy udamy się na ryby, po rozmowie wejdziemy do domku po włócznie do łowienia. Tam na kominku znajdziemy czaszkę. (5/6 Scavenger)
- Po znalezieniu czaszki idziemy w stronę AJ’a i sprawdzamy wyryty na ścianie symbol, a następnie rozmawiamy o nim. ( Lost Love)
- Po znalezieniu włóczni przyjdzie nam łowić ryby razem z Violet. Musimy trzy razy pod rząd skutecznie trafić w rybę. Nie trzeba się spieszyć. Użyjmy włóczni na spokojnie dopiero gdy celownik zmieni kolor na czerwony. W razie gdyby nam się nie udało, wyjdźmy do menu gry i wybierzmy kontynuacje epizodu. Trzeba będzie powtórzyć cały fragment związany z rozmowami i znalezieniem włóczni, więc nie zapomnijmy zabrać z domku czaszki. ( Upstream)
- Znajdźka nr 6 – Tenn’s Drawing – rysunek otrzymamy automatycznie po powrocie do szkoły. Nie ma znaczenia, czy zgodzimy się by Tenn nas narysował, czy nie. (6/6 Scavenger)
- Automatycznie otrzymamy trofeum Fitting In związane z ukończeniem Aktu II.
Akt III:
- Gdy znajdziemy się w naszym pokoju, będziemy musieli odłożyć wszystkie znajdźki na odpowiednie miejsca nim zdmuchniemy świecę i pójdziemy spać. Przytrzymując możemy zobaczyć wszystkie miejsca możliwe do interakcji. ( To Make It Look Nice)
- Czaszkę kota odkładamy na półkę na regale.
- Rysunki wieszamy na ścianie obok biurka.
- Czaszkę jelenia wieszamy nad drzwiami.
- Sztuczne kwiaty wstawiamy do wazonu na półce nad biurkiem.
- Prawdziwe kwiaty wstawiamy na szafce miedzy łóżkami.
- Automatycznie otrzymamy trofeum Protector związane z ukończeniem Aktu III.
- Wychodzimy do menu głównego.
Wczytanie skopiowanego zapisu z początku Aktu II:
- Po rozmowie z Marlonem będziemy musieli podjąć decyzję między pójściem na ryby a polowaniem. Wybieramy: HUNT WITH LOUIS AND AASIM.
- Gdy załączy się scenka, na wszelki wypadek wyjdźmy do menu głównego i skopiujmy ten zapis na jeszcze trzeci slot, gdyż poniższe opcje się wykluczają i jeśli nie zdążymy wyjść do menu głównego po zdobyciu jednego z tych trofeów, może nas czekać konieczność powtarzania całego epizodu.
- Gdy będziemy już kontrolować Clem udajmy się do Louisa i zgódźmy się na zabawę ze zwisającym szwędaczem. Będziemy musieli go zdzielić pałą trzy razy. ( Where’s the Candy?)
- Wychodzimy do menu głównego i wczytujemy trzeci niedawno zrobiony zapis gry.
- Gdy będziemy już kontrolować Clem idziemy do Aasima i zgadzamy się pomóc mu w polowaniu. Czeka nas strzelanie do z łuku królików. Najpierw pojawią się dwa. Musimy bez pudłowania ustrzelić jednego z nich nim uciekną. Strzelajmy dopiero, gdy celownik zmieni kolor na czerwony. Potem czeka nas jeszcze jeden pojedynczy królik, którego też musimy upolować jednym strzałem. Gdyby nam któryś uciekł lub gdybyśmy spudłowali, wyjdźmy do menu głównego i wybierzmy kontynuowanie epizodu. ( Rabbit Season)
Epizod 2: Suffer the Children
Akt I:
- Automatycznie otrzymamy trofeum We’re Staying związane z ukończeniem Aktu I.
Akt II:
- Znajdźka nr 1 – Wild Boar Skull – gdy będziemy przed budynkiem szklarni, idziemy w stronę Ruby. Niedaleko niej znajdziemy czaszkę. (1/3 Gatherer), (1/7 Botanist)
- Będąc dalej na zewnątrz szklarni musimy: porozmawiać z Ruby, spojrzeć przez zamglone okno obok Mitcha oraz porozmawiać z Mitchem. (2/7 Botanist)
- Znajdźka nr 2 – Mushroom – będąc wewnątrz szklarni po pokonaniu szwędaczy grzyba będziemy mogli znaleźć wśród sadzonek zaraz za Ruby. (2/3 Gatherer), (3/7 Botanist)
- Od razu po zabraniu jednego grzyba jako znajdźki będziemy mogli spróbować zjeść drugiego. ( Edible), (4/7 Botanist)
- Będąc w tej części szklarni musimy jeszcze: porozmawiać z Ruby, spojrzeć na szafkę, porozmawiać z Mitchem, spojrzeć na nożyce ogrodowe, spojrzeć na sadzonki, spojrzeć na łom, spojrzeć na łopatę, spojrzeć na kosiarkę i otworzyć szafkę łomem. (5/7 Botanist)
- Znajdźka nr 3 – Venus Flytrap – tę sadzonkę znajdziemy w kolejnym pomieszczeniu szklarni zaraz przy innych roślinach. (3/3 Gatherer), (6/7 Botanist)
- Będąc w tej sali musimy jeszcze: spojrzeć na probówki na regale przy wejściu, spojrzeć na flaszkę i zlewkę na stole oraz spojrzeć na tablicę. Musimy to zrobić nim wejdziemy w interakcję z butlą gazową. (7/7 Botanist)
- Automatycznie otrzymamy trofeum Old Ghost związane z ukończeniem Aktu II.
Akt III:
- Nim zajmiemy się wyborem ubrania dla AJ’a, musimy odłożyć znajdźki na ich miejsce w pokoju. Kwiat odkładamy na biurku, a czaszkę i grzyba na regał. ( Personal Touch)
- Po wyjściu na dziedziniec szkoły udajemy się w stronę cmentarza. Znajdziemy tam Rosie z którą należy wejść w interakcję. Najlepiej wybrać opcje „Pet Her„. ( Great Girl), (1/3 Be Prepared)
- Dalej na terenie dziedzińca udajemy się do Louisa trenującego strzelanie z łuku. Naszym zadaniem będzie trafić każdą strzałą w cel. Jest to banalnie proste do wykonania. W razie jakby się jakimś cudem nam nie udało wystarczy, że podejdziemy ponownie i użyjemy łuku. ( Sureshot), (2/3 Be Prepared)
- Następnie dalej będąc na dziedzińcu musimy wejść w interakcję z wszystkimi elementami nim przystąpimy do rozmowy z Violet. Przytrzymując możemy zobaczyć wszystkie miejsca możliwe do interakcji. (3/3 Be Prepared)
- Wychodzimy do menu i kopiujemy nasz aktualny zapis na wolnym slocie i gramy na nim!
- Kontynuujemy grę. Wybieramy teraz tę mniej interesującą nas opcję. Będziemy mieli do wyboru opcję pójścia z Louisem lub Violet. Następnie po rozmowie z daną postacią przyjdzie nam wybrać czy jesteśmy tylko przyjaciółmi, czy może kimś więcej. ( Bonded lub Moving Fast)
- Wychodzimy do menu i zmieniamy slot zapisu na nasz główny, po czym kontynuujemy grę.
- Ponownie wybieramy dowolną postać, ale podejmujemy inną decyzję w kwestii naszych relacji. ( Bonded lub Moving Fast)
- W dalszej części gry po walce i ucieczce bandytów przyjdzie nam bronić się przed szwędaczami. Będziemy musieli zabić każdego z nich strzałem z łuku. Nie musimy trafiać każdym strzałem, ale ważne, by ubić wszystkich wyłącznie korzystając z łuku. Gdyby któryś nas złapał, po prostu dajmy się załatwić i ponówmy próbę. ( Deadeye)
- Automatycznie otrzymamy trofeum Defender związane z ukończeniem Aktu III.
Epizod 3: Broken Toys
Akt I:
- Znajdźka nr 1 – School Pennant – zaraz na początku gry jak tylko Clem wejdzie do piwnicy zobaczymy chorągiewkę na ścianie przed nią. (1/6 Hunter)
- Znajdźka nr 2 – Sketch Pad – zabawkę znajdziemy na regale kawałeczek dalej tuż przed piecem i miejscem gdzie siedzi Rosie. (2/6 Hunter)
- Od razu po zebraniu poprzedniej znajdźki idziemy do Rosie i wchodzimy z nią w interakcję. ( Best Girl)
- Podczas przesłuchania Abela musimy konkretnie poprowadzić rozmowę, aby później zdobyć trofeum. Dajmy mu się napić. Po pierwszych zdaniach, gdy wyciągniemy z jego kieszeni cygaro podajemy mu je, by sobie zapalił. A następnie wybieramy opcje dialogowe: „I hope so„, „[Let him sweat]” oraz „You’ll know soon enough„. Następnie po sprawdzeniu buta uzyskamy informacje o sekretnym haśle: Rockingham. (1/2 As A Mouse)
- Znajdźka nr 3 – Horseshoe – gdy po zakończeniu polowania udamy się sprawdzić teren przy łodzi będziemy mieli okazję poruszać się po małym terenie. Podkowę znajdziemy w trawie cofając się kawałeczek od miejsca, w którym przejęliśmy kontrolę nad Clem. (3/6 Hunter)
- Znajdźka nr 4 – Rabbit’s Foot – zaraz po znalezieniu poprzedniej kierujemy w stronę Williego. Tam w pobliżu znajdziemy łapkę. (4/6 Hunter)
- Zaraz po zalezieniu obu znajdziek będziemy musieli porozmawiać z każdym z towarzyszy i wypatrzeć wszystkie przedmioty przez lornetkę. Kierujemy się kolejno do towarzyszy i sprawdzamy podane miejsca. ( All-seeing)
- Louis/Violet
- Examine Entrance
- Examine Pier
- Look at Riders
- Inspect Pilot House
- Look at Path
- AJ
- Look at Torches
- Look at Horses
- Willy
- Look at Torches
- Examine Rafts
- Look at Supplies
- Louis/Violet
- Jakiś czas później, gdy Clem bedzie szukała Jamesa i spotkamy się z nim przy jego obozie poprosi on nas o to, byśmy nie zabijali żadnego ze szwędaczy. Musimy się zgodzić i jedynie ogłuszać ich uderzając w kolano, a potem uciekając. Nie możemy zabić żadnego zombiaka, aż nie wpadnie tan trofeum. ( Mercy)
- Gdy dojdziemy do stodoły przy której będzie czekał James zobaczymy AJ’a kucającego przy rogu budynku. Podchodzimy do niego i w trakcie rozmowy wybieramy opcje: „Go ahead, lick it„. Jest to fajne nawiązanie do części pierwszej. ( Did you lick it?)
- Znajdźka nr 5 – Toy – zabawkę znajdziemy przy stodole kawałek za Jamesem, w miejscu gdzie składowane jest siano. (5/6 Hunter)
- Znajdźka nr 6 – Wind Chime – przedmiot znajdziemy po prawej stronie stodoły na ścianie w pobliżu miejsca, gdzie rozmawialiśmy z AJ’em. (6/6 Hunter)
- Automatycznie otrzymamy trofeum Whispers związane z ukończeniem Aktu I.
Akt II:
- Gdy tylko znajdziemy się w naszym pokoju w szkole musimy odłożyć na miejsce wszystkie znajdźki. Zabawka na półkę, podkowa na drzwi, chorągiewkę nad łóżkiem Clementine, drugą zabawkę na łóżku AJ’a, króliczą łapkę nad łóżkiem AJ’a i dzwonki na lampie. ( Feels Like Mine)
- Po zakończeniu przyjęcia automatycznie otrzymamy trofeum Nightlight.
- Pod koniec aktu, gdy będziemy atakować łódź w pewnym momencie Clem będzie strzelać z łuku do szwędaczy, gdy AJ zajmie się otwieraniem drzwi. Musimy załatwić każdego z czterech truposzy strzałem w głowę. Gdyby któryś nas złapał dajmy się zabić i spróbujmy ponownie. ( Personal Space)
- Automatycznie otrzymamy trofeum Shoreline związane z ukończeniem Aktu II.
Akt III:
- Gdy dostaniemy się na pokład łodzi w pewnym momencie zostaniemy zauważeni przez jednego z przeciwników i zapyta on nas o hasło. Mogliśmy je uzyskać odpowiednio prowadząc przesłuchanie w Akcie I. Brzmi ono: Rockingham. (2/2 As A Mouse)
- Jakiś czas później, gdy Clem odzyska przytomność w celi nim wejdziemy z czymkolwiek w interakcje sprawdźmy wydrapane ślady na ścianie przy kratach – Look at Scratches. ( Tally)
- Automatycznie otrzymamy trofeum Leader związane z ukończeniem Aktu III.
Epizod 4: Take Us Back
Akt I:
- Znajdźka nr 1 – Skin Mask – jeśli w poprzednim epizodzie James zginął, jego maska zostanie automatycznie znaleziona przez AJ’a. (1/4 Survivor)
- Znajdźka nr 2 – Crystal – jak tylko znajdziemy się w jaskini będziemy mogli zbadać niewielki teren. Kryształ znajdziemy niedaleko miejsca gdzie stoi AJ. (2/4 Survivor)
- Znajdźka nr 3 – Toy – zabawkę znajdziemy w tym samym fragmencie jaskini po drugiej stronie. Zabierzmy obie zanim użyjemy pnia drzewa jako mostu na drugą stronę. (2/4 Survivor)
- Wychodzimy do menu i kopiujemy nasz aktualny zapis na wolnym slocie!
- Znajdźka nr 1 – Skin Mask – jeśli w poprzednim epizodzie James przeżył będzie czekała nas sprzeczka z nim. Generalnie musimy się z nim nie zgadzać. Ja wybierałem kolejno następujące opcje dialogowe: „Lily deserved to die„, „You’re scaring me, AJ„, „You still can’t LIKE it„, „Of course I am” i „It’s a childish fantasy„. Nie musimy wybierać dokładnie tych samych dialogów, ale ogólnie należy dobrać słowa tak, by nie rozstać się w przyjaźni. Wtedy po odejściu Jamesa, AJ znajdzie maskę. (1/4 Survivor)
- Po sprzeczce z Jamesem/AJ’em czeka nas wybór czy zaufamy naszemu podopiecznemu. Musimy wybrać opcję: You’re earned it. (1/2 Goodbye)
- Automatycznie otrzymamy trofeum Red Water związane z ukończeniem Aktu I.
Akt II:
- Po tym jak przeprawimy się przez most otrzymamy trofeum związane z zaufaniem AJ’owi. (2/2 Goodbye)
- Automatycznie otrzymamy trofeum Final Lesson związane z ukończeniem Aktu II.
Akt III:
- Automatycznie otrzymamy trofeum Promise.
- Znajdźka nr 4 – Skull Fragment – po sekcji, w której AJ łowi ryby znajdziemy się wewnątrz domku. Czaszkę znajdziemy przy piekarniku. (4/4 Survivor)
- Automatycznie otrzymamy trofeum Lost And Found.
- Gdy jako AJ udamy się do naszego pokoju powinniśmy odłożyć wszystkie znajdźki na swoje miejsce. Co ciekawe w tym wypadku trofeum wpada już po tym jak odłożymy czaszkę na regał. ( Home At Last)
- Automatycznie otrzymamy trofeum Savior związane z ukończeniem Aktu III.
Wczytanie skopiowanego zapisu z początku Aktu II:
- Po sprzeczce z Jamesem/AJ’em czeka nas wybór czy zaufamy naszemu podopiecznemu. Musimy wybrać opcję: You’re not ready. (1/2 You And Me)
- Po tym jak przeprawimy się przez most otrzymamy trofeum związane z brakiem zaufania do AJ’a. (2/2 You And Me)
- I otrzymujemy The Final Season!
Poradnik:
The Final Season
Completed The Walking Dead: The Final Season
Platynowe zwieńczenie serii. 🙂
End of the Road
Completed Act One.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego aktu epizodu Done Running.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego aktu epizodu Done Running.
Protector
Completed Act Three.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciego aktu epizodu Done Running.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W akcie pierwszym, gdy znajdziemy już AJ’a w pokoju muzycznym, gdzie Louis gra na fortepianie podczas rozmowy musimy wybrać opcję: Tickle him. Po krótkiej scence otrzymamy pucharek.
Nothing Wasted
Used ALL traps.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Podczas aktu pierwszego w pewnym momencie gry nasi nowi znajomi będą odpierać atak szwędaczy na szkolę. Louis pokaże nam sposób działania pułapek. Teraz będziemy musieli skutecznie skorzystać ze wszystkich czterech. Nie ma z tym problemu, bo Clem ich użyje tylko wtedy, gdy będzie pewna szansa na ubicie umarlaka. Wystarczy tylko mieć na uwadze, by nie dać się złapać żadnemu z nich i nie atakować nożem. W razie jakby jeden z nich nas złapał dajmy się pożreć, a gra ponownie załaduje ten etap.
Social Butterfly
Talked to EVERYONE at dinner.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Gdy dotrzemy do otwartego etapu gry w akcie pierwszym, gdzie przyjdzie nam poruszać się po dziedzińcu szkoły nim AJ przeprosi lidera tej grupy mamy okazję zdobyć ten pucharek. Musimy po prostu porozmawiać z wszystkimi postaciami.
-
- Mitch i Willy (siedzą na kanapach)
- Louis i Omar (gotują jedzenie)
- Aasim (prowadzi dziennik)
- Ruby (stoi przy ognisku)
- Violet i Tenn (stoją przy grobach)
Lost Love
Found Heart Graffiti.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Trofeum związane z konkretnym wyborem fabularnym. Po rozmowie z Marlonem w szkole będziemy musieli podjąć decyzję między pójściem na ryby, a polowaniem. Wybieramy: FISH WITH VIOLET AND BRODY.
Wtedy w akcie drugim po rozmowie trafimy do domku rybackiego, gdzie będziemy musieli zabrać włócznię. Nim ją podniesiemy udajmy się w stronę AJ’a. Tuż przy nim na ścianie jest wydrapane graffiti. Musimy wejść z nim w interakcje.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Trofeum związane z konkretnym wyborem fabularnym. Po rozmowie z Marlonem w szkole będziemy musieli podjąć decyzję między pójściem na ryby, a polowaniem. Wybieramy: FISH WITH VIOLET AND BRODY.
Po znalezieniu włóczni przyjdzie nam łowić ryby razem z Violet. Musimy trzy razy pod rząd skutecznie trafić w rybę. Nie trzeba się spieszyć. Użyjmy włóczni na spokojnie dopiero gdy celownik zmieni kolor na czerwony. W razie gdyby nam się nie udało wyjdźmy do menu gry i wybierzmy kontynuacje epizodu. Trzeba będzie powtórzyć cały fragment związany z rozmowami i znalezieniem włóczni, więc nie zapomnijmy zabrać z domku czaszki.
Where’s the Candy?
Hit all Pinata Swings.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Trofeum związane z konkretnym wyborem fabularnym. Po rozmowie z Marlonem w szkole będziemy musieli podjąć decyzję między pójściem na ryby, a polowaniem. Wybieramy: HUNT WITH LOUIS AND AASIM.
Gdy będziemy już kontrolować Clem udajmy się do Louisa i zgódźmy się na zabawę ze zwisającym szwędaczem. Będziemy musieli go zdzielić pałą trzy razy.
Rabbit Season
Shot ALL rabbits.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Trofeum związane z konkretnym wyborem fabularnym. Po rozmowie z Marlonem w szkole będziemy musieli podjąć decyzję między pójściem na ryby, a polowaniem. Wybieramy: HUNT WITH LOUIS AND AASIM.
Gdy będziemy już kontrolować Clem idziemy do Aasima i zgadzamy się pomóc mu w polowaniu. Czeka nas strzelanie do z łuku królików. Najpierw pojawią się dwa. Musimy bez pudłowania ustrzelić jednego z nich nim uciekną. Strzelajmy dopiero, gdy celownik zmieni kolor na czerwony. Potem czeka nas jeszcze jeden pojedynczy królik, którego też musimy upolować jednym strzałem. Gdyby nam któryś uciekł lub gdybyśmy spudłowali wyjdźmy do menu głównego i wybierzmy kontynuowanie epizodu.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W pewnym momencie gry po sprzeczce AJ’a z Tennem do pokoju wejdzie Rosie i zacznie warczeć. Po chwili pojawi się Marlon i uspokoi psa. Podczas rozmowy będziemy musieli wybrać opcję dialogową: „I trust you„.
Scavenger
Found all Episode One collectables.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W epizodzie pierwszym mamy do odnalezienia 6 znajdziek.
- Znajdźka nr 1 – Deer Skull – znajdujemy ją zaraz na początku gry. Gdy wysiądziemy z samochodu będziemy szli w kierunku domu. Nim udamy się do środka idziemy prosto za budynek. Tam na beczkach znajdziemy przedmiot. (Akt I)
- Znajdźka nr 2 – Plastic Flowers – gdy trafimy do szkoły naszym zadaniem będzie odszukać AJ’a kierując się muzyką. Nim do tego przystąpimy idziemy korytarzem na wprost. Kwiaty znajdziemy na dole za schodami. (Akt I)
- Znajdźka nr 3 – Real Flowers – po walce ze szwędaczami trafimy na dziedziniec szkoły. Spójrzmy się w stronę siedzących przy kociołku bohaterów. Kierujemy się w stronę budynku za nimi. Tam w przejściu za murkiem na ławce znajdziemy kwiaty. (Akt I)
- Znajdźka nr 4 – AJ’S Drawing – rysunek otrzymamy automatycznie pod koniec tego aktu. Nie ma znaczenia czy oddamy skrzynkę Violet, czy pozwolimy ją zatrzymać AJowi. (Akt I)
- Znajdźka nr 5 – Cat Skull – gdy udamy się na ryby po rozmowie wejdziemy do domku po włócznie do łowienia. Tam na kominku znajdziemy czaszkę. (Akt II)
- Znajdźka nr 6 – Tenn’s Drawing – rysunek otrzymamy automatycznie po powrocie do szkoły. Nie ma znaczenia, czy zgodzimy się by Tenn nas narysował, czy nie. (Akt II)
To Make It Look Nice
Placed all Episode One collectables.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Gdy znajdziemy się w naszym pokoju będziemy musieli odłożyć wszystkie znajdźki na odpowiednie miejsca nim zdmuchniemy świecę i pójdziemy spać. Przytrzymując możemy zobaczyć wszystkie miejsca możliwe do interakcji.
- Czaszkę kota odkładamy na półkę na regale.
- Rysunki wieszamy na ścianie obok biurka.
- Czaszkę jelenia wieszamy nad drzwiami.
- Sztuczne kwiaty wstawiamy do wazonu na półce nad biurkiem.
- Prawdziwe kwiaty wstawiamy na szafce miedzy łóżkami.
We’re Staying
Completed Act One.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego aktu epizodu Suffer the Children.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego aktu epizodu Suffer the Children.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciego aktu epizodu Suffer the Children.
Be Prepared
Made sure everything was ready.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Przed atakiem ridersów będąc na dziedzińcu musimy wejść w interakcję z wszystkimi elementami obronnymi nim przystąpimy do rozmowy z Violet. Przytrzymując możemy zobaczyć wszystkie miejsca możliwe do interakcji.
Przy okazji zdobędziemy tu też Great Girl oraz Sureshot.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W akcie drugim czeka nas etap w szkolnej szklarni. Musimy tam wejść w interakcję ze wszystkimi obiektami.
Obszar przed szklarnią:
- Znajdźka nr 1 – Wild Boar Skull – gdy będziemy przed budynkiem szklarni idziemy w stronę Ruby. Niedaleko niej znajdziemy czaszkę.
- Rozmawiamy z Ruby.
- Spoglądamy przez zamglone okno obok Mitcha.
- Rozmawiamy z Mitchem.
Obszar wewnątrz szklarni:
- Znajdźka nr 2 – Mushroom – będąc wewnątrz szklarni po pokonaniu szwędaczy grzyba będziemy mogli znaleźć wśród sadzonek zaraz za Ruby.
- Od razu po zabraniu jednego grzyba jako znajdźki będziemy mogli spróbować zjeść drugiego. ( Edible)
- Rozmawiamy z Ruby.
- Sprawdzamy szafkę.
- Rozmawiamy z Mitchem.
- Spoglądamy na nożyce ogrodowe.
- Spoglądamy na sadzonki.
- Spoglądamy na łom.
- Spoglądamy na łopatę.
- Spoglądamy na kosiarkę.
- Otwieramy szafkę łomem.
Obszar laboratorium szklarni:
- Znajdźka nr 3 – Venus Flytrap – tę sadzonkę znajdziemy w kolejnym pomieszczeniu szklarni zaraz przy innych roślinach.
- Spoglądamy na probówki na regale przy wejściu.
- Spoglądamy na flaszkę na stole.
- Spoglądamy na zlewkę na stole.
- Spoglądamy na tablicę.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Trofeum wpadnie przy okazji zdobywania Botanist. Wystarczy, że w obszarze szklani skosztujemy grzyba.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Trofeum wpadnie przy okazji zdobywania Be Prepared. Wystarczy, że podczas sprawdzania umocnień wejdziemy w interakcje z Rosie. Najlepiej wybrać opcje „Pet Her„
Trofeum możliwe do przeoczenia! Trofeum wpadnie przy okazji zdobywania Be Prepared. Wystarczy, że na terenie dziedzińca udamy się do Louisa trenującego strzelanie z łuku. Naszym zadaniem będzie trafić każdą strzałą w cel. Jest to banalnie proste do wykonania. W razie jakby się jakimś cudem nam nie udało wystarczy, że podejdziemy ponownie i użyjemy łuku.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W akcie trzecim będziemy mieli do wyboru opcję pójścia z Louisem lub Violet. Następnie po rozmowie z daną postacią przyjdzie nam wybrać czy jesteśmy tylko przyjaciółmi, czy może kimś więcej. Aby zdobyć ten pucharek wybieramy tą pierwszą opcję.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W akcie trzecim będziemy mieli do wyboru opcję pójścia z Louisem lub Violet. Następnie po rozmowie z daną postacią przyjdzie nam wybrać czy jesteśmy tylko przyjaciółmi, czy może kimś więcej. Aby zdobyć ten pucharek wybieramy drugą opcję.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Pod koniec aktu trzeciego po walce i ucieczce bandytów przyjdzie nam bronić się przed szwędaczami. Będziemy musieli zabić każdego z nich strzałem z łuku. Nie musimy trafiać każdym strzałem, ale ważne by ubić wszystkich wyłącznie korzystając z łuku. Gdyby któryś nas złapał po prostu dajmy się załatwić i ponówmy próbę.
Gatherer
Found all Episode Two collectables.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W epizodzie pierwszym mamy do odnalezienia 3 znajdźki. Wszystkie znajdziemy przy okazji zdobywania trofeum Botanist.
- Znajdźka nr 1 – Wild Boar Skull – gdy będziemy przed budynkiem szklarni idziemy w stronę Ruby. Niedaleko niej znajdziemy czaszkę. (Akt II)
- Znajdźka nr 2 – Mushroom – będąc wewnątrz szklarni po pokonaniu szwędaczy grzyba będziemy mogli znaleźć wśród sadzonek zaraz za Ruby. (Akt II)
- Znajdźka nr 3 – Venus Flytrap – tę sadzonkę znajdziemy w kolejnym pomieszczeniu szklarni zaraz przy innych roślinach. (Akt II)
Personal Touch
Placed all Episode Two collectables.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Gdy znajdziemy się w naszym pokoju będziemy musieli odłożyć wszystkie znajdźki na odpowiednie miejsca. Przytrzymując możemy zobaczyć wszystkie miejsca możliwe do interakcji.
- Kwiat odkładamy na biurko.
- Czaszkę odkładamy na regał.
- Grzyba odkładamy na regał.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego aktu epizodu Broken Toys.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego aktu epizodu Broken Toys.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciego aktu epizodu Broken Toys.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Zaraz na początku aktu będąc w piwnicy musimy wejść w interakcję z Rosie.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W pewnym momencie gry w akcie pierwszym, gdy Clem będzie szukała Jamesa i spotkamy się z nim przy jego obozie poprosi on nas o to, byśmy nie zabijali żadnego ze szwędaczy. Musimy się zgodzić i jedynie ogłuszać ich uderzając w kolano, a potem uciekając. Nie możemy zabić żadnego zombiaka, aż nie wpadnie tan trofeum.
Nightlight
Made sure they slept tight.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu przyjęcia w akcie drugim.
All-seeing
Let nothing slip by.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W akcie pierwszym w pewnym momencie będziemy musieli porozmawiać z każdym z towarzyszy i wypatrzeć wszystkie przedmioty przez lornetkę. Kierujemy się kolejno do towarzyszy i sprawdzamy podane miejsca.
-
- Louis/Violet
- Examine Entrance
- Examine Pier
- Look at Riders
- Inspect Pilot House
- Look at Path
- AJ
- Look at Torches
- Look at Horses
- Willy
- Look at Torches
- Examine Rafts
- Look at Supplies
- Louis/Violet
Did you lick it?
Remembered the good times.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Pod koniec aktu pierwszego, gdy dojdziemy do stodoły przy której będzie czekał James zobaczymy AJ’a kucającego przy rogu budynku. Podchodzimy do niego i w trakcie rozmowy wybieramy opcje: „Go ahead, lick it„. Jest to fajne nawiązanie do części pierwszej.
Personal Space
Kept your distance.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Pod koniec aktu drugiego, gdy będziemy atakować łódź w pewnym momencie Clem będzie strzelać z łuku do szwędaczy, gdy AJ zajmie się otwieraniem drzwi. Musimy załatwić każdego z truposzy strzałem w głowę. Gdyby któryś nas złapał dajmy się zabić i spróbujmy ponownie.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Na początku aktu pierwszego, podczas przesłuchania Abela musimy konkretnie poprowadzić rozmowę, aby później zdobyć trofeum. Dajmy mu się napić. Po pierwszych zdaniach, gdy wyciągniemy z jego kieszeni cygaro podajemy mu je, by sobie zapalił. A następnie wybieramy opcje dialogowe: „I hope so„, „[Let him sweat]” oraz „You’ll know soon enough„. Następnie po sprawdzeniu buta uzyskamy informacje o sekretnym haśle: Rockingham.
W akcie trzecim, gdy dostaniemy się na pokład łodzi w pewnym momencie zostaniemy zauważeni przez jednego z przeciwników i zapyta on nas o hasło. Podajemy je i otrzymujemy pucharek.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Pod koniec aktu trzeciego, gdy Clem odzyska przytomność w celi nim wejdziemy z czymkolwiek w interakcje sprawdźmy wydrapane ślady na ścianie przy kratach – Look at Scratches.
Hunter
Found all Episode Three collectables.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W epizodzie pierwszym mamy do odnalezienia 6 znajdziek.
- Znajdźka nr 1 – School Pennant – zaraz na początku gry jak tylko Clem wejdzie do piwnicy zobaczymy chorągiewkę na ścianie przed nią. (Akt I)
- Znajdźka nr 2 – Sketch Pad – zabawkę znajdziemy na regale kawałeczek dalej tuż przed piecem i miejscem gdzie siedzi Rosie. (Akt I)
- Znajdźka nr 3 – Horseshoe – gdy po zakończeniu polowania udamy się sprawdzić teren przy łodzi będziemy mieli okazję poruszać się po małym terenie. Podkowę znajdziemy w trawie cofając się kawałeczek od miejsca w którym przejęliśmy kontrolę nad Clem. (Akt I)
- Znajdźka nr 4 – Rabbit’s Foot – zaraz po znalezieniu poprzedniej kierujemy w stronę Williego. Tam w pobliżu znajdziemy łapkę. (Akt I)
- Znajdźka nr 5 – Toy – zabawkę znajdziemy przy stodole kawałek za Jamesem, w miejscu gdzie składowane jest siano. (Akt I)
- Znajdźka nr 6 – Wind Chime – przedmiot znajdziemy po prawej stronie stodoły na ścianie w pobliżu miejsca, gdzie rozmawialiśmy z AJ’em. (Akt I)
Feels Like Mine
Placed all Episode Three collectables.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Gdy znajdziemy się w naszym pokoju będziemy musieli odłożyć wszystkie znajdźki na odpowiednie miejsca. Przytrzymując możemy zobaczyć wszystkie miejsca możliwe do interakcji.
- Zabawkę odkładamy na regał.
- Podkowę zawieszamy na drzwiach.
- Chorągiewkę zawieszamy nad łóżkiem Clementine.
- Drugą zabawkę odkładamy na łóżko AJ’a.
- Króliczą łapkę zawieszamy nad łóżkiem AJ’a.
- Dzwonki zawieszamy na lampie.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego aktu epizodu Take Us Back.
Final Lesson
Completed Act Two.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego aktu epizodu Take Us Back.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciego aktu epizodu Take Us Back.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Pod koniec aktu pierwszego, po sprzeczce z Jamesem/AJ’em czeka nas wybór czy zaufamy naszemu podopiecznemu. Musimy wybrać opcję: You’re earned it. Pucharek otrzymamy dopiero kawałek gry później po etapie, w którym przekraczamy most nad rzeką.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Pod koniec aktu pierwszego, po sprzeczce z Jamesem/AJ’em czeka nas wybór czy zaufamy naszemu podopiecznemu. Musimy wybrać opcję: You’re not ready. Pucharek otrzymamy dopiero kawałek gry później po etapie, w którym przekraczamy most nad rzeką.
Promise
Said you’d never leave.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu sceny w stodole otoczonej przez szwędaczy.
Lost And Found
Found Clem’s hat.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po znalezieniu czapki Clem. Nie musimy się martwić, czy AJ ją złapie, bo ostatecznie i tak zostanie ona wyłowiona przez Rosie.
Survivor
Found all Episode Four collectables.
Trofeum możliwe do przeoczenia! W epizodzie pierwszym mamy do odnalezienia 6 znajdziek.
- Znajdźka nr 1 – Skin Mask – jeśli w poprzednim epizodzie James zginął, jego maska zostanie automatycznie znaleziona przez AJ’a. Jeśli zaś James przeżył będzie czekała nas sprzeczka z nim. Generalnie musimy się z nim nie zgadzać. Ja wybierałem kolejno następujące opcje dialogowe: „Lily deserved to die„, „You’re scaring me, AJ„, „You still can’t LIKE it„, „Of course I am” i „It’s a childish fantasy„. Nie musimy wybierać dokładnie tych samych dialogów, ale ogólnie należy dobrać słowa tak, by nie rozstać się w przyjaźni. Wtedy po odejściu Jamesa, AJ znajdzie maskę. (Akt I)
- Znajdźka nr 2 – Crystal – jak tylko znajdziemy się w jaskini będziemy mogli zbadać niewielki teren. Kryształ znajdziemy niedaleko miejsca gdzie stoi AJ. (Akt I)
- Znajdźka nr 3 – Toy – zabawkę znajdziemy w tym samym fragmencie jaskini po drugiej stronie. Zabierzmy obie zanim użyjemy pnia drzewa jako mostu na drugą stronę. (Akt I)
- Znajdźka nr 4 – Skull Fragment – po sekcji, w której AJ łowi ryby znajdziemy się wewnątrz domku. Czaszkę znajdziemy przy piekarniku. (Akt III)
Home At Last
Placed all Episode Four collectables.
Trofeum możliwe do przeoczenia! Gdy znajdziemy się w naszym pokoju, powinniśmy odłożyć wszystkie znajdźki na odpowiednie miejsca. Przytrzymując możemy zobaczyć wszystkie miejsca możliwe do interakcji. Co ciekawe – w tym wypadku trofeum wpada już po tym, jak odłożymy czaszkę na regał.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.