Kolejna odsłona Borderlandsów, tym razem dostajemy spin-off w klimacie D&D (Dungeon & Dragons). Na szczęście platyna w Tiny Tina’s Wonderlands jest bardzo prosta i nie wymaga wielogodzinnego farmienia.
[poll id=”200″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 5/10
- Czas do zdobycia platyny: 40 godzin – 50 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x5 / x4 / x29
- Trofea online: Tak, ale można je zrobić na split-screenie 2 padami
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: Completionist Is Next to Godliness (czytajcie opis trofeum)
Wstępne wskazówki:
- Gra ma 3 poziomy trudności, ale nie mają one żadnego wpływu na otrzymywany loot. Poziom wpływa jedynie na wytrzymałość przeciwników, więc jeśli interesuje Wasz szybka platyna, to koniecznie grajcie na najłatwiejszym.
- Wybór klasy postaci nie ma aż tak wielkiego wpływu, ponieważ pod koniec i tak będziecie na tyle silni, że spokojnie zrobicie 100%. Wraz z rozwojem fabuły, będziecie mogli dobrać drugą klasę (tak, jedna postać może mieć 2 klasy jednocześnie). Osobiście wybrałem klasę Spore Warden (mamy dodatkowego kompana, który może nas podnosić), a później dobrałem Brr-zerkera.
- Jeśli posiadacie Skeleton Key’e, które otrzymujecie wpisując kody SHIFT, nie zużywajcie ich wszystkich! Istnieje prosty glitch, dzięki któremu możecie mieć nieskończoną liczbę tych kluczy, a dzięki temu możliwość losowania najlepszych przedmiotów w grze bez końca. Opisałem go w trofeum Put the RNG in Orange. W przypadku, gdybyście nie mieli żadnych kluczy, koniecznie obserwujcie na Twitterze użytkownika @dgSHiFTCodes, który regularnie wrzuca klucze do wszystkich Borderlandsów. Co prawda same klucze nie są do niczego potrzebne (można bez problemu wbić platynę bez nich, ale znacząco ułatwiają życie).
- Jak w każdej części, sprzęt jest podzielony na kategorie jakości, czyli zaczynając od najgorszego do najlepszego to: białe, zielone, niebieskie, fioletowe i pomarańczowe.
- Trofea online można wbić zarówno grając z kim przez sieć lub w trybie split-screen, jeśli posiadacie dwa pady.
- W przypadku pieniędzy, będziecie potrzebować około 306,000,000 sztuk złota (tak, 306 milionów) i grając normalnie jest to zadanie na setki godzin. Istnieje na szczęście prosty sposób na szybkie duplikowanie kasy oraz każdego innego przedmiotu, który opisałem w trofeum Mule Character.
- W trakcie gry, starajcie się robić wszelkie zadania poboczne (oznaczone wykrzyknikiem na mapie) jak tylko macie do nich dostęp, aby później nie tracić czasu na wracanie do nich.
- Po ukończeniu fabuły, odblokujecie Chaos Chamber w Brighthoof, w której będziecie nabijać poziomy Chaosu (zwiększacie poziom przeciwników, ale dostajecie również znacznie lepszy loot). Obecnie maksymalny poziom Chaosu to 50, jednak do platyny potrzebujecie jedynie dobić do 20, co można zrobić w przeciągu kilku godzin. Więcej informacji znajdziecie w pucharku: Controlled Chaos.
- Po wbiciu maksymalnego poziomu 40, odblokujecie poziomy Myth. Są to poziomy, które można wbijać w nieskończoność, a każdy kolejny daje 1 punkt, który można przypisać do jednego z dostępnych atrybutów na zakładce Myth Rank.
Krok po kroku:
KROK #1 – Ukończ fabułę + zadania poboczne
Poza normalną grą w trybie FPP, Tiny Tina dorzuca również coś w rodzaju grania bezpośrednio na mapie D&D (Overworld), gdzie mamy rzut kamery z góry. Zarówno w normalnej grze jak i trybie Overworld, będziecie mieć do zrealizowania szereg zadań, główne i poboczne. Jak zawsze, zalecam najpierw skupić się na wszelkich misjach pobocznych, szczególnie w trybie Overworld, ponieważ odblokują Wam dodatkowego umiejętności, dzięki którym będziecie mogli wchodzić w miejsca wcześniej niedostępne, co w tym trybie jest bardzo wymagane. Każdego zadanie poboczne oznaczone jest ikonką żółtego wykrzyknika, więc jak tylko go zobaczycie, to zalecam je zrobić. Przeważnie zadanie główne + poboczne są skonstruowane tak, że odkryjecie większości mapy podczas ich wykonywania. Po pewnym czasie zauważycie ten sam schemat na każdej mapie. Robiąc zaś główne zadania, będziecie odblokowywać nie tylko kolejne strefy w Overworld, ale również dodatkowe sloty na broń czy inne elementy pancerza. W trakcie kroku, odblokujecie automatycznie większość innych trofeów i to bez specjalnego zaangażowania w nie, także po prostu grajcie i skupcie się na robieniu zadań aż nie przejdziecie całej fabuły.
KROK #2 – Lochy i obozowiska
Można to zrobić w trakcie robienia KROKU #1, ale wolałem to umieścić jako osobny akapit, aby było lepiej widoczne. Lochy (Dungeon) oraz Obozowiska (Encampment) odpalicie tylko i wyłącznie w trybie Overworld. Po odpaleniu, przejdziecie na losową arenę, gdzie będziecie musieli przetrwać i zabić określoną liczbę przeciwników (tylko tyle i aż tyle). Lochy zawsze mają formę drzwi z głową smoka, zaś Obozowiska są luźno rozmieszczone na mapie i po ukończeniu jednego, można udać się do następnego lub przeładować mapę i powtórzyć je ponownie. Jak już pisałem wcześniej, wiele Lochów będzie wymagało najpierw ukończenia szeregu misji pobocznych, aby dostać umiejętność, dzięki której wejdziecie we wcześniej niedostępne miejsca (np. monokl, dzięki któremu zobaczycie niewidzialne mosty). W innym wypadku, jeśli nie możecie gdzieś dotrzeć, a wszystko macie zrobione, to trzeba ruszyć fabułę do przodu.
KROK #3 – Tryb Chaosu
Po ukończeniu głównej fabuły, odblokujecie tryb Chaosu. W Brighthoof będziecie mieć dostęp do Chaos Chamber, w której będziecie odpalać kolejne poziomy. Przy okazji, w tym pomieszczeniu znajdują się również najważniejsze urządzenia w grze, takie jak automaty, bank, czy stacja do enchantowania przedmiotów. Chaos działa na podobnej zasadzie co Mayhem w Borderlands 3 czy True Vault Hunter Mode z wcześniejszych części. Mówiąc krótko, poziomami Chaosu podbijacie odporność przeciwników, ale dostajecie przy tym lepszy loot. Im większy poziom Chaosu (max 50), tym rzecz jasna trudniejsza walka, ale znacznie lepsze wynagrodzenie. Nie będę się tutaj rozpisywał na temat Chaosu, jeśli chcecie wiedzieć więcej to zapraszam do opisu pucharka Controlled Chaos. Waszym zadaniem jest dobić do 20 poziomu, a za każdy ukończony „run”, podbijacie poziom o +2. Najważniejsze są tutaj Wasze bronie, ale grając na najłatwiejszym poziomie spokojnie dacie rady do 10 poziomu (jak nie więcej), a potem można pójść farmić bronie na bossach (najszybszy to LaChance w Wargtooth Shallows) lub skorzystać z glitchu na Skeleton Key’e (jeśli jakieś macie). Sami będziecie czuć kiedy dajecie rady, a kiedy nie i warto znów przejść się po nowe bronie.
KROK #4 – Kupić wszystkie ulepszenia + czyszczenie
Na samym końcu zostanie Wam na pewno kupienie wszystkich ulepszeń ekwipunku (większe magazynki, bank, itd.). Będziecie do tego potrzebować bagatela 306,000,000 złota, co jest ogromną kwotą i chcąc grać normalnie, zajęłoby Wam to wiele godzin. Na szczęście można duplikować kasę przy pomocy kilku prostych trików, które opisałem w pucharku Mule Character. Po zebraniu kasy i wykupieniu ulepszeń, powinniście mieć już platynę lub zostały jakieś drobiazgowe trofea, których opis znajdziecie poniżej.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Bunker Mastered
Unlock all Trophies.
W przeciwieństwie do innych odsłon, platyna tutaj nie wymaga ogromnej liczby godzin. Można ją spokojnie zrobić w przeciągu 20-30 godzin, bez większego stresu czy farmienia broni.
A Recent Hope
Reach level 10.
Czytaj opis trofeum: Living Legend
Hero Protagonist
Reach level 20.
Czytaj opis trofeum: Living Legend
Wyvernheart
Reach level 30.
Czytaj opis trofeum: Living Legend
Living Legend
Reach level 40.
Poziom 40 wbijecie bez większych problemów po ukończeniu fabuły i zrobieniu większości zadań pobocznych. W grze jest skalowanie przeciwników, więc podnosząc nasz poziom, automatycznie podnosi się poziom wszystkich. Wbijanie leveli nie ma niestety żadnych profitów (wszelkie ulepszenia są uzależnione od progresu w fabule), więc po prostu grajcie fabułę i róbcie wszelkie zadania poboczne jakie widzicie na mapie, a wbijecie 40 jeszcze przed napisami końcowymi. Nawet jeśli by się Wam to jakimś cudem nie udało, po ukończeniu gry i tak będziecie musieli rozegrać sporo rund w trybie Chaosu, a tutaj dostaje się bardzo dużo doświadczenia. Po wbiciu maksymalnego poziomu 40, odblokujecie poziomy Myth. Są to poziomy, które można wbijać w nieskończoność, a każdy kolejny daje 1 punkt, który można przypisać do jednego z dostępnych atrybutów na zakładce Myth Rank.
Jeśli jednak bardzo chcecie wbić poziomy szybciej niż normalnie, polecam farmić bossa LaChance w Wargtooth Shallows. Jest on bardzo prosty, po zabiciu wychodzicie do menu głównego, wracacie do gry, powtarzacie procedurę i level będzie leciał w zawrotnym tempie. Jednak jak pisałem wyżej, nie jest to konieczne, bo 40 wpadnie Wam sam w trakcie normalnego grania.
Quest Get!
Complete "Bunkers & Badasses".
Trofeum otrzymacie po ukończeniu pierwszej misji fabularnej, nie do pominięcia.
Brighthoof Calls for Aid
Complete "Hero of Brighthoof".
Trofeum otrzymacie po ukończeniu drugiej misji fabularnej, nie do pominięcia.
Short Rein
Complete "A Hard Day's Knight".
Trofeum otrzymacie po ukończeniu trzeciej misji fabularnej, nie do pominięcia.
Friend to the Forest
Complete "Thy Bard, with a Vengeance".
Trofeum otrzymacie po ukończeniu czwartej misji fabularnej, nie do pominięcia.
Bomb Voyage!
Complete "Emotion of the Ocean".
Trofeum otrzymacie po ukończeniu piątej misji fabularnej, nie do pominięcia.
Rude Sails of Magic
Complete "Ballad of Bones".
Trofeum otrzymacie po ukończeniu szóstej misji fabularnej, nie do pominięcia.
Brutal Narrative Dissonance
Complete "Mortal Coil".
Trofeum otrzymacie po ukończeniu siódmej misji fabularnej, nie do pominięcia.
Body Unsnatcher
Complete "The Son of a Witch".
Trofeum otrzymacie po ukończeniu ósmej misji fabularnej, nie do pominięcia.
The First Session
Complete "Soul Purpose".
Trofeum otrzymacie po ukończeniu dziewiątej misji fabularnej, nie do pominięcia.
At the Top of All Things
Complete "Fatebreaker".
Trofeum otrzymacie po ukończeniu dziesiątej misji fabularnej, nie do pominięcia.
Gob Darn Good Work
Complete "Goblins Tired of Forced Oppression" and "The Slayer of Vorcanar".
Zadanie poboczne. Pierwszą część zadania otrzymacie od goblina, który znajduje się za tęczowym mostem w Overworld, na początku zaśnieżonej strefy (musicie posiadać minimum 9 poziom i ukończyć pierwszą misję fabularną „A Hard Day’s Knight”). By odblokować tęczowy most, trzeba wcześniej ukończyć inne zadanie poboczne o nazwie „Working Blueprint”, które otrzymacie od łysego gościa w Overworld, będzie stał niedaleko miejsca, gdzie pojawi się most (przed zaśnieżoną strefą).
Całe zadanie będziecie robić na mapie Mount Craw (wejście znajduje się w zaśnieżonej strefie) i składa się ono z dwóch części, czyli: „Goblins Tired of Forced Oppression” oraz „The Slayer of Vorcanar”. Po zrobieniu ostatniej części, gdzie będziecie walczyć z bossem Vorcanarem, otrzymacie pucharek.
Parasites Lost
Complete "Walk the Stalk".
UWAGA: Wiele osób twierdzi, że pucharek nie wpadnie Wam jeśli gracie w trybie kooperacji jako gość. Dlatego najlepiej grajcie solo, żeby uniknąć problemów. Jeśli już zrobiliście zadanie, a nie otrzymaliście osiągnięcia, to pozostaje Wam jedynie rozegrać je ponownie tworząc nową postać i grając od początku. Nawet jeśli trofeum nie wpadnie, to zadanie zostanie zaliczone do Completionist Is Next to Godliness.
Zadanie poboczne. Będziecie je mogli zacząć dopiero po osiągnięciu 18 poziomu i ukończeniu głównej misji fabularnej „Emotion of the Ocean”, dzięki której odblokujecie nową strefę w Overworldzie. Na początku tej strefy natkniecie się na magiczną fasolkę, która powie Wam, żeby ją gdzieś zasadzić. Idźcie w prawą stronę mapy (na północny-wschód od Brighthoof) i zobaczycie coś w rodzaju małego miasteczka przy urwisku. Będziecie tam mogli zasadzić fasolkę, dzięki której wyrośnie pnącze i odblokujecie nową mapę Tangledrift.
Po wejściu na tę mapę, spotkacie Punchfathera (Brick z jedynki), który będzie Wam dawał kolejne części zadania wymaganego do trofeum. Podążajcie za nim i róbcie kolejne części, aż w końcu dojdziecie do ostatniego bossa Parasite, po zabiciu którego dostaniecie trofeum.
You, Esquire
Complete "The Trial of Crooked-Eye Phil".
Zadanie poboczne. Odblokujecie je, gdy wbijecie minimum 17 poziom oraz rozpoczniecie główną misję fabularną „Mortal Coil”. Na mapie Overworld, musicie udać się na lewo od wejścia do mapy Drowned Abyss, gdzie będzie leżeć przedmiot, po podniesieniu którego rozpoczniecie to zadanie. Jest to trzecia strefa na mapie Overworld. W przeciwieństwie do poprzednich zadań, tutaj odwiedziecie kilka różnych map, więc po prostu podążajcie za znacznikiem na mapie (pamiętajcie, żeby mieć zadanie ustawione jako śledzone).
So Much for That Guy
Complete "The Ditcher".
Zadanie poboczne. Pierwszą część zadania otrzymacie dopiero w ostatniej strefie mapy Overworld, która odblokuje się po wbiciu 26 poziomu i ukończeniu zadania głównego „The Son of a Witch”. Nowa strefa przypomina pustynię, na której będziecie mogli rozpocząć powyższe zadanie poboczne (mniej więcej przed wejściem na mapę Ossu-Gol Necropolis). Całość będziecie robić jednak na mapie Sunfang Oasis, a wejście do niej znajdziecie blisko oazy w Overworldzie. Spotkacie tam gościa o nazwie Gerrit (podobieństwo do Geralta nie jest przypadkowe) i będzie Was prowadził przez kolejne zadania. Podobnie jak wcześniej, po prostu róbcie co trzeba, a na końcu otrzymacie trofik.
No Quest Too Small
Complete 20 side quests.
Czytaj opis trofeum: Completionist Is Next to Godliness
Completionist Is Next to Godliness
Complete all side quests.
UWAGA: Wielu osobom trofeum nie wpada pomimo zrobienia wszystkich zadań pobocznych, albo wpada znacznie wcześniej nim jeszcze je zrobiliście. Jeśli należycie do osób, którym pucharek nie wpadł, to niestety jedynym lekarstwem jest granie od nowa i w trybie solo. Unikajcie grania w trybie kooperacji jako gość, ponieważ to powoduje sporo problemów. Może się również zdarzyć, że trofeum Wam wpadnie zaraz po ponownym odpaleniu gry, gdy jeszcze nie zrobiliście wszystkich zadań pobocznych (mi osobiście tak się właśnie stało).
W grze mamy 48 zadań pobocznych i trzeba zrobić je wszystkie, aby otrzymać osiągnięcie. Każde zadanie poboczne jest oznaczone na mapie żółtym wykrzyknikiem. Jak tylko widzicie na mapie taki wykrzyknik, to koniecznie je zróbcie przed opuszczeniem strefy. Na każdej mapie, możecie sprawdzić status ukończonych zadań pobocznych klikając touchpad i wchodząc na zakładkę Map, gdzie klikacie i na środku ekranu pojawi się panel z informacjami o Side Questach. Pamiętajcie, że w strefie Brighthoof, na tablicy będą pojawiać się zadania wraz z progresem w fabule, więc nie wszystko jest dostępne od początku. Uważajcie również na strefę Karnok’s Wall, w której ostatnie zadanie poboczne pojawi się dopiero po zrobieniu wszystkich i powrocie do niej.
Poniżej lista wszystkich miejsc oraz zadań pobocznych jakie możecie tam znaleźć:
- OVERWORLD
- Knife to Meet You (po ukończeniu zadania głównego: „Bunkers & Badasses”)
- In My Image (po ukończeniu zadania głównego: „A Hard Day’s Knight”)
- Alchemy: Precious Metals (po ukończeniu zadania głównego: „A Hard Day’s Knight”)
- Working Blueprint (po ukończeniu zadania głównego: „A Hard Day’s Knight”)
- Cheesy Pick-Up (po ukończeniu zadania głównego: „A Hard Day’s Knight”)
- Walk the Stalk (po ukończeniu zadania głównego: „Emotion of the Ocean”)
- Legendary Bow (po ukończeniu zadania głównego: „Emotion of the Ocean”)
- Alchemy: Miracle Growth (po ukończeniu zadania głównego: „Emotion of the Ocean”)
- Lens of the Deceiver (po rozpoczęciu zadania głównego: „Mortal Coil”)
- On Wings and Dreams (po ukończeniu zadania głównego: „Ballad of Bones”)
- Clerical Error (po ukończeniu zadania głównego: „Ballad of Bones”)
- A Pet’s Rest (po ukończeniu zadania głównego: „The Son of a Witch”)
- Pocket Sandstorm (po ukończeniu zadania głównego: „The Son of a Witch”)
- Eye Lost It (po ukończeniu zadania głównego: „The Son of a Witch”)
- Alchemy: To Block the Sun (po ukończeniu zadania głównego: „The Son of a Witch”)
- Destruction Rains from the Heavens (po ukończeniu zadania głównego: „Fatebreaker”)
- BRIGHTHOOF
- A Realm in Peril (po ukończeniu zadania głównego: „A Hard Day’s Knight”)
- WEEPWILD DANKNESS
- A Knight’s Toil (po ukończeniu zadania głównego: „A Hard Day’s Knight”)
- Cash 4 Teeth (po ukończeniu zadania głównego: „Thy Bard, With a Vengeance”)
- Little Boys Blue (po ukończeniu zadania głównego: „Thy Bard, With a Vengeance”)
- Lyre and Brimstone (po ukończeniu zadania głównego: „A Hard Day’s Knight”)
- Inner Daemons (po ukończeniu zadania pobocznego: „Lyre and Brimstone”)
- QUEEN’S GATE
- Goblins in the Garden (po ukończeniu zadania głównego: „A Hard Day’s Knight”) – zadanie zaczynacie w BRIGHTHOOF
- A Farmer’s Ardor (po ukończeniu zadania pobocznego: „Goblins in the Garden”)
- MOUNT CRAW
- Goblins Tired of Forced Oppression (po ukończeniu zadania głównego: „A Hard Day’s Knight”) – zadanie zaczynacie w OVERWORLD
- Forgery (po ukończeniu zadania pobocznego: „Goblins Tired of Forced Oppression”)
- The Slayer of Vorcanar (po ukończeniu zadania pobocznego: „Goblins Tired of Forced Oppression”)
- Non-Violent Offender (po ukończeniu zadania pobocznego: „Goblins Tired of Forced Oppression”)
- WARGTOOTH SHALLOWS
- Raiders of the Lost Ark (po ukończeniu zadania głównego: „Emotion of the Ocean”) – zadanie zaczynacie w BRIGHTHOOF
- Twenty Thousand Years Under the Sea (po ukończeniu zadania głównego: „Emotion of the Ocean”)
- DROWNED ABYSS
- Diplomatic Relations (po ukończeniu zadania głównego: „Mortal Coil”)
- Of Curse and Claw (po ukończeniu zadania głównego: „Mortal Coil”)
- CRACKMAST COVE
- The Trial of Crooked-Eye Phil (po rozpoczęciu zadania głównego: „Mortal Coil”) – zadanie zaczynacie w OVERWORLD
- A Walk to Dismember (po ukończeniu zadania głównego: „Ballad of Bones”) – zadanie zaczynacie w BRIGHTHOOF
- In the Belly Is a Beast (po ukończeniu zadania głównego: „Ballad of Bones”)
- All Swashed Up (po ukończeniu zadania głównego: „Ballad of Bones”)
- A Wandering Aye (po ukończeniu zadania głównego: „Ballad of Bones”)
- TANGLEDRIFT
- Burning Hunger (po ukończeniu zadania pobocznego: „Walk the Stalk”)
- Ron Rivote (po ukończeniu zadania pobocznego: „Walk the Stalk”)
- A Small Favor (po ukończeniu zadania pobocznego: „Walk the Stalk”) – zadanie zaczynacie w BRIGHTHOOF
- KARNOK’S WALL
- Spell to Pay (po ukończeniu zadania głównego: „The Son of a Witch”)
- Ancient Powers (po ukończeniu zadania pobocznego: „Spell to Pay”)
- Necromance Her (po ukończeniu zadania głównego: „The Son of a Witch”) – zadanie może pojawić się dopiero, gdy ponownie wrócicie do tej strefy
- OSSU-GOL NECROPOLIS
- Armageddon Distracted (po ukończeniu zadania głównego: „Soul Purpose”)
- Hot Fizz (po ukończeniu zadania głównego: „Soul Purpose”)
- SUNFANG OASIS
- Gumbo No.5 (po ukończeniu zadania głównego: „Soul Purpose”)
- On the Wink of Destruction (po ukończeniu zadania głównego: „The Son of a Witch”)
- The Ditcher (po ukończeniu zadania głównego: „The Son of a Witch”) – zadanie zaczynacie w OVERWORLD
Grab My Hand!
Revive a partner.
Można to zrobić zarówno grając po sieci jak i lokalnie, jeśli tylko posiadacie 2 pady. Jak możecie się domyślić, Wasz partner musi upaść, aby pojawił się u niego tryb Save Your Soul!. Będziecie wtedy go mogli podnieść, podchodząc do niego i przytrzymując przycisk .
Reversal of Fates
Get a Death Save off a badass or a boss.
W trakcie walki z Bossem (pasek energii na górze ekranu) lub jakimkolwiek Badassem (lepsze wersje przeciwników, mają zawsze dopisek „Badass”), musicie paść aby pojawił się moment Save Your Soul! Pojawi się czerwony pasek, w trakcie którego musicie zabić dowolnego przeciwnika, aby się podnieść. Jeśli tego nie zrobicie to umrzecie i wrócicie do ostatniego punktu kontrolnego. Pamiętajcie, że musicie się podnieść sami! Zrobienie tego przez kompana lub partnera w trybie kooperacji nie zadziała!
Put the RNG in Orange
Find an enchanted legendary item in the wild.
Legendarne przedmioty oznaczone są kolorem pomarańczowym. Pojawiają się bardzo rzadko, a do trofeum potrzebujecie dodatkowo wersję z enchantem, czyli dodatkowym atrybutem „Enchanted”. Nie martwcie się jednak, ponieważ w trakcie robienia platyny i 100% wypadnie Wam masa takich przedmiotów, więc i trofeum wpadnie samo. Zaliczane są tylko i wyłącznie przedmioty, które wylecą z przeciwnika w trakcie walki! Legendarne przedmioty ze skrzynek czy po ukończeniu trybu Chaosu nie są zaliczane!
Bursting Coffers
Have at least 100,000 gold.
Czytaj opis trofeum: Goldionaire
Goldionaire
Have at least 1,000,000 gold.
Milion złota to bardzo mała suma w tej grze. Do platyny będziecie potrzebować bagatela około 306,000,000 złota, ponieważ musicie kupić wszystkie ulepszenia magazynków oraz banków do trofeum Mule Character. Na początku będziecie zbierać bardzo małe ilości złota, dopiero wraz z kolejnymi poziomami (a później poziomami Chaosu), będziecie zbierać coraz więcej złota. Podobnie z wartością przedmiotów, im macie wyższy poziom i coraz lepsze przedmioty, tym są coraz więcej warte. O ile samo trofeum za milion jest bardzo proste, tak uzbieranie 306,000,000 to już wyzwanie na ogromną liczbę godzin. Poniżej opiszę Wam kilka sposobów, dzięki którym znacząco zmniejszycie czas na uzbieranie takiej kwoty.
Sposób na szybką kasę:
Zdecydowaniem najszybszym i najlepszym sposobem jest duplikowanie kasy przy pomocy partnera w trybie kooperacji lub lokalnie jeśli posiadacie 2 pady. Zalecam to robić dopiero na samym końcu, gdy macie przynajmniej kilka milionów przy sobie, dzięki temu proces będzie znacznie szybko. Oczywiście możecie zacząć od mniejszych sum, ale wtedy musicie doliczyć kilkadziesiąt dodatkowych minut do całej operacji. Do całości będziecie potrzebować subskrypcji PlayStation Plus oraz drugie konto PSN na konsoli. Tym sposobem możecie również duplikować dowolne przedmioty w grze, takie jak bronie czy elementy pancerza. W kilku punktach poniżej znajdziecie sposób, jak sobie z tym poradzić i szybko to ogarnąć.
- (PS5) Wyłączyć automatyczną synchronizację zapisów – na głównym koncie, gdzie będziecie wbijać trofeum, musicie koniecznie wyłączyć automatyczną synchronizację zapisów (jeśli gracie na PS5). Zrobicie to w ustawieniach konsoli, poprzez ręczne wysłanie zapisu do chmury PS Plus. Otrzymacie komunikat, który poinformuje Was, że automatyczne synchro zostanie wyłączone dla tej gry. W przypadku konsoli PS4 możecie pominąć ten punkt, ponieważ tam nie było jeszcze tej funkcji.
- (PS5/PS4) Zrobić kopię zapisu do chmury lub na pendrive – wrzucacie obecny zapis do chmury (PS5/PS4) lub na pendrive (PS4).
- (PS5/PS4) Odpalić tryb kooperacji lub split-screen na 2 pady – w zależności od tego jakie macie możliwości, odpalcie tryb kooperacji i zaproście znajomego lub odpalcie split-screen jeśli macie 2 pady.
- (PS5/PS4) Dajcie całe złoto drugiemu kontu i wyjdźcie z gry – prześlijcie całe swoje złoto na drugą postać. UWAGA: Jeśli gracie w trybie split-screen, odczekajcie kilka sekund po przesłaniu kasy, aby zdążył zrobić się automatyczny zapis (w prawym górnym rogu ekranu).
- (PS5/PS4) Pobierzcie kopię zapisu z chmury lub pendrive – pobierzcie teraz kopię swojego zapisu, który wcześniej wrzucaliście do chmury lub na pendrive.
- (PS5/PS4) Odpalić tryb kooperacji lub split-screen na 2 pady – ponownie odpalacie grę w trybie kooperacji lub w split-screenie i przesyłacie sobie złoto z drugiej postaci na Waszą główną, dzięki czemu będziecie mieć 2x razy więcej kasy niż poprzednio.
- (PS5/PS4) Powtarzacie kroki od 3 do 6 do momentu aż nie będziecie mieć powyżej 306,000,000 złota.
Mag of Holding
Purchase the final tier of any inventory upgrade.
Czytaj opis trofeum: Mule Character
Mule Character
Purchase every inventory upgrade.
Stacja z możliwością kupowania ulepszeń magazynków oraz banków znajduje się w Brighthoof. Odblokuje się ona po ukończeniu głównej misji fabularnej „Thy Bard, with a Vengeance”. W sumie jest 9 rzeczy do ulepszenia, a każde z nich ma kilka stopni, każdy kolejny jest znacznie droższy od poprzedniego. To właśnie tutaj będziecie potrzebować około 306,000,000 złota, aby móc ulepszyć wszystko i zdobyć pucharek. Sposób na szybką kasę opisałem w pucharku Goldionaire, kilka linijek wyżej.
Poniżej lista wszystkich ulepszeń oraz sumy złota potrzebne do zakupu:
- Pistol: 10,934,500
- Shotgun: 10,934,500
- SMG: 10,934,500
- Assault Rifle: 10,934,500
- Sniper: 30,617,000
- Heavy: 30,617,000
- Backpack: 30,617,000
- Bank: 167,304,000
- Lost Loot: 3,280,000
Take This
Trade with another player.
Można to zrobić grając po sieci z innym graczem lub w trybie split-screen, jeśli posiadacie 2 pady. Bez względu na to jaką opcję wybierzecie, cała operacja przebiega tak samo. Najpierw musicie się rzecz jasna połączyć, następnie podbiegacie do drugiej postaci i przytrzymujecie , a druga postać będzie musiała potwierdzić przytrzymując touchpad. Pokaże się Wam okienko z dwoma kolumnami, w jednej co ofereujecie Wy, a w drugiej inny gracz. Możecie przesłać nawet 1 sztukę złota, żeby zaliczyć trofeum. Po wybraniu rzeczy do handlu, oboje musicie zatwierdzić, po czym pojawi się odliczanie 3,2,1 i handel zostanie zakończony, a Wy otrzymacie dzbanek.
Shop, Drop, and Roleplay
Pick up and redeem a cosmetic item.
Przedmioty kosmetyczne będą lecieć na potęgę z wszelkiego rodzaju przeciwników. Mają one formę małej skrzyneczki, która posiada żółtą poświatę. Gdy taką znajdziecie, musicie wejść do menu ekwipunku, najechać na nią i kliknąć , aby ją otworzyć i otrzymać element kosmetyczny. Może to być barwa pancerza, emotka, dodatkowe elementy banera, nowa poza statuy naszej postaci, itd. Jeśli będziecie posiadać skrzynkę z elementem, który już posiadacie, będzie ona przekreślona i jedyne co możecie z nią zrobić to sprzedać.
Luck Amok
Have at least 3,000 total Loot Luck.
Loot Luck to parametr, który zwiększa Wam szansę na znacznie lepszy sprzęt. Na początku startujecie z bardzo niskim wskaźnikiem i można go podnosić na różne sposoby. Na wstępie chciałbym dodać, że wynik 3,000 jest bardzo prosty do osiągnięcia i zrobicie to po prostu normalnie grając, wbijając poziomy, później poziomy Chaosu oraz znajdując kostki do gry rozsiane po wszystkich mapach. Aktualny wskaźnik możecie zawsze sprawdzić w statystkach Waszej postaci, na zakładce Skills, gdzie klikacie i pojawi się panel z informacjami odnośnie każdej cechy. Osobiście po zrobieniu platyny oraz wszystkich dlc, miałem ponad 7000 Loot Luck.
Poniżej opisałem sposoby, dzięki którym będziecie zwiększać współczynnik Loot Luck:
- Kończenie misji głównych oraz pobocznych.
- Kostki – w grze jest 260 kostek „Lucky Dice” rozsianych po wszystkich mapach (w tym Overworld). Klikając przy kostce, zacznie się ona obracać i pojawi się nad nią losowy numer od 1 do 20. Numer jaki wylosuje zostanie dodany do puli Loot Luck, więc możecie mieć szczęście i dodać 20, albo pecha i tylko 1.
- Zrobienie świątyni Shrine of Aaron G, która znajduje się na mapie Overworld – musicie znaleźć 4 przedmioty, aby odblokować świątynie, a przy tym zwiększyć poziom Loot Luck o 25%.
- Przedmioty, które posiadają dodatkowe atrybuty takie jak zwiększony Loot Luck.
- Poziomy Myth – po wbiciu maksymalnego poziomu 40, odblokujecie poziomy Myth. Są to poziomy, które można wbijać w nieskończoność, a każdy kolejny daje 1 punkt, który można przypisać do jednego z dostępnych atrybutów na zakładce Myth Rank.
They Haven't Invented Podcasts Yet
Pick up a lore scroll.
Lore Scrolle to jedna z wielu znajdziek w tej grze. Podobnie jak kostki Lucky Dice, są rozsiane po wszystkich mapach, w tym również na Overworldzie. Do platyny potrzebujemy podnieść jedynie jedną sztukę, co nie będzie problemem, ponieważ bardzo trudno je przeoczyć, gdy już się na nie natkniemy. Mają one formę zwoju, który jest podświetlony turkusowym kolorem. Najprościej będzie podnieść zwój już w trakcie pierwszej misji fabularnej „Bunkers & Badasses”, będzie leżał na schodach pod koniec mapy.
Keep On Rollin'
Enchant or re-enchant an item.
Po ukończeniu głównej fabuły, odkryjecie możliwość enchantowania przedmiotów. Oznacza to, że będziecie mogli im dodawać dodatkowy atrybut, który jest losowy (np. większy damage przez 20 sekund po użyciu action skilla). Stacja z możliwością enchantowania (ikonka czapki maga na mapie) znajduje się w Brighthoof obok stacji do ulepszania magazynków i banków oraz w Chaos Chamber. Pojawia się również nowa waluta, Moon Orby, którą będziecie płacić za kolejne enchanty. Moon Orby będziecie zdobywać za ukończenie kolejnych rund w Chaos Chamber. Na start również dostaniecie odpowiednią sumę, dzięki której będziecie mogli wykonać swój pierwszy enchant. Nie ma znaczenia na jakim przedmiocie go zrobicie. Każdy kolejny, na tym samym przedmiocie, będzie kosztował coraz więcej.
Dungeon Ender
Complete every Dungeon Door in the Overworld.
Drzwi do Dungeonów znajdziecie tylko i wyłącznie na mapie Overworld. Mają one formę drzwi z głową smoka i świecącymi oczami. Wszystkich Dungeonów / Lochów jest 7, a każdy ukończony będzie charakteryzował się postawionym banerem obok wejścia. Większość z drzwi będzie wymagała ukończenia zadań pobocznych na mapie Overworld, aby odblokować dodatkowe umiejętności i móc się do nich dostać. Jeśli zrobiliście już wszystko, a drzwi są nadal zablokowane, to musicie ruszyć fabułę lub wbić większy poziom. Sama walka wygląda bardzo podobnie do Obozowisk czy starć z losowymi przeciwnikami w Overworld, czyli walczymy na małej arenie i musimy ukończyć 2-3 rundy, aby zaliczyć cały Dungeon.
Lista wszystkich Dungeonów:
Filmik ze wszystkimi drzwiami:
Back Off!
Stun an enemy chasing you in the Overworld.
Biegając po mapie Overworld, bardzo często będą się Wam pojawiać przeciwnicy, pod zetknięciu z którymi przejdziecie do walki na arenie (coś na wzór starych gier rpg). By uniknąć walki, musicie uderzyć przeciwnika wciskając . Nie musicie nawet podchodzić blisko niego, ponieważ zasięg uderzenia jest bardzo duży. Bardzo często przeciwnicy będą pojawiać, gdy będziecie chodzić w gęstej trawie. Możecie go uderzyć, gdy tylko zacznie się pojawiać, nie musicie czekać aż zacznie Was gonić.
Filmik:
Fired Festival
Clear out 10 encampments in the Overworld.
Na mapie Overworld jest w sumie 12 Encampmentów / Obozowisk. Mają one formę kilku namiotów i ogniska palącego się obok nich. Jednak zawsze dostępnych jest 10, ponieważ kilka z nich pojawiają się na zmianę w różnych miejscach (głównie w ostatnich strefach). Na szczęście nie trzeba czyścić każdego z osobna, tak jak to ma miejsce z Dungeonami / Lochami. W przypadku Encampmentów / Obozowisk, możecie powtarzać cały czas jeden i ten sam aż nie wskoczy Wam trofeum. Po ukończeniu co prawda pojawi się Wasz baner obok niego i nie będzie go można powtórzyć, ale wystarczy wejść na dowolną mapę i wrócić na Overworld i znów będzie można go powtórzyć.
Filmik ze wszystkimi obozwiskami:
Thank the Maker
Complete a Chaos Chamber run.
Czytaj opis trofeum: Controlled Chaos
"You Mean the Chaos Levels?"
Reach Chaos level 10.
Czytaj opis trofeum: Controlled Chaos
Controlled Chaos
Reach Chaos level 20.
Komnatę Chaosu (Chaos Chamber), odkryjecie dopiero po ukończeniu głównej osi fabularnej i pokonaniu ostatniego bossa Dragon Lorda. Pojawią się również poziomy Chaosu, które będą podnosić poziom zdrowia przeciwników, ale również zwiększać procent na wypadnięcie lepszego sprzętu. Obecnie maksymalny poziom Chaosu to 50, a dobicie do 20 nie powinno sprawić Wam większych problemów. Do 20 poziomu, będziecie otrzymywać ulepszony sprzęt z dopiskiem „Chaotic”, od 20 do 35 „Volatile”, od 35 do 50 „Primordial”, a na tylko i wyłącznie na 50 poziomie można zdobyć najlepszy sprzęt oznaczony dopiskiem „Ascended”. Pamiętajcie, żeby zmienić poziom trudności na najłatwiejszy w opcjach, ponieważ nie chcecie tutaj tracić więcej czasu niż jest to konieczne. W Chaos Chamber spotkacie przed chwilą pokonanego Dragon Lorda, u którego będziecie odpalać kolejne Chaos Triale, aby podnosić poziomy (za ukończenie jednego dostajecie od razu +2 poziomy Chaosu). Najpierw jednak będziecie musieli przejść tutorial, którego nie da się pominąć, ale nie jest on długi. Obecny poziom zawsze będzie na dole ekranu, pod paskiem z doświadczenia. W razie czego, możecie wyłączyć tryb Chaosu, na ostatniej zakładce po kliknięciu touchpada.
Próby Chaosu / Chaos Triale wyglądają tak samo jak większość potyczek w tej grze, czyli walczycie z przeciwnikami na małych arenach i musicie zabić odpowiednią ilość, aby przeskoczyć do następnej rundy. W przypadku Chaosu, liczba rund wynosi zawsze 6, gdzie po 3 rundach walczycie z mini-bossem, a w 6 rundzie z głównym bossem. Do 20 poziomu Chaosu, bossowie są ustaleni, więc powtarzanie nic nie zmieni. Na starcie każdej próby macie 3 życia, po utraceniu wszystkich wracacie do Chaos Chamber i trzeba próbować od nowa. Podczas walk będziecie zdobywać kryształki, które są kolejnym rodzajem waluty, ale działają tylko w obrębie każdej próby. Na arenach zobaczycie stacje z różnymi znakami, które dają Wam ulepszenia za wcześniej wspomniane kryształki. Możecie ulepszać damage broni, melee, obrażeń elemental, zwiększyć szybkość przeładownia i biegania, powiększyć tarczę czy zdrowie. Każdy kolejny zakup będzie coraz droższy, więc trzeba to robić z rozwagą. Zalecam zawsze kupować jedynie gun damage oraz elemental damage, ewentualnie reload & movement speed. Całą resztę radzę olać i lepiej oszczędzać kryształki, ponieważ na samym końcu za każde 500 kryształków będziecie mogli losować sprzęt. Będziecie mieć również możliwość robienia dodatkowych zadań, takich jak zabijanie melee, zabijanie stojąc w specjalny miejscu, itd. Nie róbcie jednak zadań pobocznych, ponieważ nagroda za nie jest bardzo mała, a czasami łatwo zginąć próbując je zrobić.
Najważniejsze są jednak portale, które będziecie wybierać na koniec każdej rundy. Macie zawsze do wyboru 2 opcje, z 4 możliwych, czyli: Dragon Lord, Koń, Kryształowa Skrzynia oraz Zwykła Skrzynia. Poniżej opiszę Wam co robi każdy portal i jakie najlepiej wybierać, żeby nie męczyć się w późniejszych rundach. Za każdym razem, możecie przytrzymać przy portalu, wydać 50 kryształków i sprawić, że przeciwnicy w następnej rundzie będą elitarni. Utrudnia to rzecz jasna potyczkę, ale daje znacznie więcej kryształków do puli.
Trofeum otrzymacie po przejściu 19 poziomu Chaosu, więc nie musicie przechodzić 20. Jeśli poczujecie, że Wasz sprzęt już nie daje rady i czas pokonania przeciwników jest bardzo długi, będziecie musieli znaleźć lepszy sprzęt, najlepiej z dopiskiem „Chaotic”. Możecie to sobie ułatwić na kilka sposobów, albo zabijając prostego bossa jakim jest LaChance w Wargtooth Shallows, albo skorzystać ze Skeleton Key’ów, które otrzymujecie za kody SHIFT. Służą one do otwierania specjalnej skrzyni, która znajduje się na środku placu w Brighthoof. Istnieje bardzo prosty glitch, dzięki któremu będziecie mogli korzystać z tych kluczy w nieskończoność, ale musicie posiadać już jakieś w puli. Liczbę obecnie posiadanych kluczy sprawdzicie wciskając Pauzę > Social > Mail. Będą tam wszystkie przedmioty jakie możecie odebrać, jeśli wcześniej wpisaliście kod SHIFT. Poniżej opiszę dokładnie jak ten trik działa i jak go wykonać.
Farmienie sprzętu przy użyciu Skeleton Key’ów
- Najpierw musicie posiadać przynajmniej 1 klucz w skrzynce pocztowej. Jej zawartość możecie sprawdzić klikając Pauzę > Social > Mail. Jeśli nie macie żadnego klucza, zalecam obserwować na Twitterze użytkownika @dgSHiFTCodes, który regularnie wrzuca klucze do wszystkich Borderlandsów. Gdy będziecie mieć klucz, wchodzicie na stronę https://shift.gearboxsoftware.com/home i logujecie się swoimi danymi z PlayStation/Xbox, wpisujecie klucz w odpowiednim polu, zatwierdzacie i gotowe! W grze powinien się pojawić klucz, który można odebrać.
- Wchodzicie na Skrzynkę Pocztową / Mail, tak żebyście widzieli ile macie kluczy i rozłączacie konsolę z internetem. Nie odbierajcie kluczy, gdy jesteście online ponieważ nie będzie można ich zduplikować, przez co trzeba będzie czekać na kolejny kod.
- Będąc offline, odbieracie klucze, które macie w skrzynce. Jeśli macie więcej niż 1, warto zostawić sobie jakieś w zapasie, na wszelki wypadek, gdyby coś poszło nie tak.
- Po odebraniu, wychodzicie do menu głównego, po czym wyłączacie całkowicie grę, aby wrócić do menu konsoli.
- Wznawiacie połączenie z internetem i odpalacie ponownie grę.
- Po załadowaniu, powinniście mieć klucze, które przed chwilą odebraliście oraz te w skrzynce, które wcześniej mieliście. Powtarzacie punkty od 2 do 5 jak tylko zabraknie Wam kluczy.