Kolejna część symulatora despotycznego dyktatora małej tropikalnej wyspy nadpłynęła wreszcie do naszych konsol. Oczywiście każdy władca myśli przede wszystkim o dobrobycie i bezpieczeństwie swojego ludu, jednak lśniącym platynowym pucharkiem nie pogardziłby sam Fidel Castro. Zapalamy więc cygaro, nalewamy sobie rumu i do dzieła El Presidente – czas wbić platynę w Tropico 6!
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
- Liczba trofeów: x1/ x2 / x16 / x22
- Liczba trofeów offline: 40
- Liczba trofeów online: 1
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 40-50 godzin
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
KROK I – Samouczek
Mimo iż nie ma żadnego trofeum związanego z ukończeniem samouczka, to koniecznie powinniśmy to zrobić. Oswoimy się z sterowaniem (co na padzie mimo wszystko nie jest takie oczywiste) i poznamy podstawy budowy i zarządzania naszą wyspą.
KROK II – Misje
Następnie przechodzimy do zasadniczej części gry. W przeciwieństwie do poprzednika, tutaj nie mamy kampanii, gdzie w ustalonej kolejności przechodzimy kolejne etapy. W Tropico 6 wybieramy z menu konkretną misję, w sumie jest ich 15. Część nie jest od początku dostępna, jednak zawsze mamy wybór z pośród kilku. Nie ma znaczenia, który poziom trudności wybierzemy, wszystkie możemy przejść na najprostszym – easy. Pierwsza misja „Penultimo of the Caribbean” jest w zasadzie kontynuacją samouczka, cele są bardzo proste, tak aby zapoznać się dobrze z grą. Poziom trudności kolejnych misji będzie oczywiście rósł, szczególnie wymagająca jest misją „The Referendum”, która jako jedyna ma ograniczenie czasowe. Większość misji nie rozpoczynamy od zera, na wyspie będą znajdować się już jakieś budowle, dlatego warto zawsze na początku sprawdzić w Almanacu spis wszystkich budowli, aby mieć jakieś rozpoznanie terenu. W trakcie wszystkich misji budujmy zawsze komplet budynków odpowiedzialnych za wypuszczanie tzw. raidów (Pirat Cove, Commando Garrison, Spy Academy, Cyber Operations Center) aby na koniec przechodzenia wszystkich misji mieć w sumie 500 ich przeprowadzonych (trofeum Promising Endeavors).
KROK III – Dobijanie pozostałych trofeów offline
W kolejnym kroku będziemy grać w trybie sandbox, gdzie możemy ustawiać sobie nieskończoną ilość pieniędzy w skarbcu. Warto też (o ile w poradniku poniżej nie napisałem inaczej) generować mapę Random, będzie to trwać dłużej niż uruchamianie gry na dostępnych mapach, jednak musimy stworzyć w ten sposób 15 map do trofeum Terraformer. Zdobywanie pucharków Make Tropico Great Again!, Survivor i Watch The World Burn możemy połączyć w trakcie jednego przejścia.
KROK IV – Online
Na sam koniec zostaje nam jedno online’owe trofeum Teamplayer.
Poradnik:
Tropico Grinder
Have every bronze, silver and gold trophies of Tropico 6
Gratulacje El Presidente, Penultimo jest z Ciebie dumny.
Beginning of a Servantship GS: 20
Complete Mission „Penultimo of the Caribbean”
Musimy wygrać pierwszą misję „Penultimo of the Caribbean”. Jest to zdecydowanie najprostsza misja ze wszystkich i jeśli przyswoiliśmy sobie w miarę dobrze samouczki, to powinniśmy ją wygrać. Misja toczy się tyko w okresie kolonialnym, więc nie musimy przejmować się wyborami. Wystarczy tylko, że będziemy w miarę regularnie wykonywać misje dla Korony, aby przedłużać sobie mandat.
Shackadelic GS: 20
Complete Mission „Shackland”
Musimy wygrać misję „Shackland”. W zadaniu tym nie możemy budować żadnych obiektów mieszkalnych, wszyscy poddani muszą mieszkać w szałasach. Naszym głównym celem jest osiągnięcie populacji 1000 obywateli. Jako że warunki mieszkaniowe będą nam bardzo zaniżały wskaźnik szczęścia obywateli, musimy nadrabiać w pozostałych kategoriach (misje opcjonalne będą nas też do tego zachęcać). Dzięki temu do naszej wyspy będą przypływać imigranci. Oprócz tego musimy koniecznie zbudować Immigration Office z trybem pracy „Open Doors” (który jest domyślny) oraz Hagia Sofia (musimy ukraść przez piratów, zapobiega śmierci przez złe warunki zdrowotne). Warto też opracować i wcielić w życie edykt „Penal Colony”, dzięki czemu imigracja zwiększy się dodatkowo o 50% (kosztem przestępczości więc musimy zaopatrzyć się w komisariaty i inne budynki zwiększające bezpieczeństwo). Regularnie wysyłajmy też piratów na wyprawy ratowania rozbitków (Rescue: Many).
Of Seals And Men GS: 20
Complete Mission „Concrete Beach”
Musimy wygrać misję „Concrete Beach”. Jest to dosyć prosta misja, mimo iż ukształtowanie może sugerować inaczej. Warto wybudować zatokę piratów i garnizon komandosów aby wysyłać regularnie raidy. Piraci przydadzą się do pozyskiwania brakujących surowców i wyedukowanych ludzi ( potrzebnych na platformach wydobywających ropę), a komandosi do jednego z zadań. Oprócz tego jedni i drudzy mogą ukraść jakiś zabytek dla dobra turystyki. W pewnym momencie musimy dokonać wyboru między ekologią (dającą benefity do turystyki), a industrializacją (dającą benefity do sprzedaży ropy). Ja wybrałem ekologię, jednak nie kończyłem zadań nieobowiązkowych. Wyburzenie wszystkich platform i szybów wydobywających ropę miałoby ogromnie negatywny efekt dla budżetu (zwłaszcza że finalne zadanie to osiągnięcie 250 000$ przychodu ze sprzedaży ropy i turystyki).
Number 18 GS: 20
Complete Mission „Speakeasy”
Musimy wygrać misję „Speakeasy”. Jako że spora część głównych zadań będzie wymagała aby poziom przestępczości był wysoki, musimy powstrzymać się od budowania komisariatów policji. W późniejszym etapie misji, aby zlokalizować i aresztować „Crime Lord” wchodzimy w Almanac > zakładka Peoples > na samym dole wchodzimy w opcje Special Citizens i wybieramy Crime Lord > Arrest.
The Legend of Langostino GS: 20
Complete Mission „Pirate King”
Musimy wygrać misję „Pirate King”. W tej misji przyjdzie nam budować na bardzo wyjałowionej wyspie. Nie ma na niej praktycznie drzew, a warunki na nieliczne uprawy rolne i wypas zwierząt są co najwyżej przeciętne. Wyspa jest za to obfita w złoża, więc jak najwcześniej warto postawić kopalnie węgla i złota. Aby wykonywać zadania będziemy musieli produkować rum, deski i opcjonalnie skóry. Kluczowe jest więc skupienie się na pozyskiwaniu podstawowych surowców poprzez grabieże piratów (zwłaszcza że musimy wybudować aż 4 kryjówki piratów). Natomiast niedobór drewna możemy zaradzić kradnąc i budując na naszej wyspie Stonehenge. Warto od samego początku wykonywać misje dla rewolucjonistów i jako nagrody wybierać 10 rewolucjonistów (aby przejść do drugiej epoki będziemy potrzebowali ich 60 na wyspie). Oczywiście musimy też wykonywać misje dla Korony aby przedłużać sobie mandat. Misje te będą polegać głównie na wypełnianiu szlaków handlowych z Koroną, opcjonalnie możemy też wydłużać sobie mandat 0 18 miesięcy, płacąc 3 000$. Po zadeklarowaniu naszych chęci do niepodległości, naszą wyspę zaatakuje Korona. Wyśle przeciwko nam 2 oddziały wrogów. Niby niewiele ale koniecznie warto mieć 2 forty i ulepszenie pałacu dodające kilku żołnierzy. Ostatnim zadaniem będzie eksport łodzi, kradzież 2 zabytków ( już mamy jeśli ukradliśmy Stonehenge) oraz uzbieranie 100 000$ w naszym skarbcu. Jeśli udało man się zbudować dobrze działającą gospodarkę, nie powinno stanowić to większego problemu.
The Dreamer of Dreams GS: 20
Complete Mission „Chocolate Factory”
Musimy wygrać misję „Chocolate Factory”. W tej misji musimy skupić się na produkcji czekolady. Warto wybudować co najmniej 3 plantacje kakaa i 3 plantacje trzciny cukrowej. Na głównej wyspie nie ma dobrym warunków do tych upraw, więc plantacje te musimy zbudować do sąsiadujących wyspach. Nie jest to przesadnie trudna misja, grunt to mieć sprawnie działającą infrastrukturę zaopatrującą fabrykę i kilka innych źródeł dochodu aby generować jak największy przychód.
Go Sovereigns! GS: 20
Complete Mission „Ballgame”
Musimy wygrać misję Ballgame. Skupiamy się na rozbudowie przemysłu hutniczego, a następnie produkcji samochodów. Dlatego też ulepszamy wszystkie kopalnie (możemy też zbudować nowe). Ustawiamy maksymalny budżet dla kopalni, huty i fabryki samochodów. Budujemy też co najmniej 2 plantacje kauczuku, obozy drwali, tartak i fabrykę łodzi. Stawiamy kilka hoteli i atrakcji turystycznych w atrakcyjnych miejscach. Ogólnie jest to dosyć prosta misja i raczej nie powinniśmy mieć z nią większych problemów.
Caribbean Comrade GS: 30
Complete Mission „Better Red Than Dead”
Musimy wygrać misję „Better Red Than Dead”. W tej misji będziemy musieli przypodobać się komunistom. Zapewne narazimy się kapitalistom (będziemy musieli zburzyć budynki dające bonus do stosunków z kapitalistami), więc musimy przygotować się na to że będziemy musieli spełnić ich ultimatum. Aby osiągnąć wysoki wskaźnik wolności, budujemy sporo budynków z kategorii Media ( po tym jak w jednym z zadań będziemy musieli zmienić tryb pracy na propagowanie komunizmu, ustawiamy z powrotem na domyślny). Aktywujemy również edykt „Right to Arms”.
Firestarter GS: 30
Complete Mission „Superpower Defense”
Musimy wygrać misję „Superpower Defense”. W tej misji rozzłościć musimy wszystkie mocarstwa, więc przygotować się musimy na nieustanne ataki wrogich wojsk. Budujemy więc co najmniej 4 baraki, 2 bazy i centrum kontroli dronów. Od początku posiadać będziemy kilka przemysłów, jednak będzie to stanowczo za mało. Dobrze będzie skupić się na wydobyciu węgla, żelaza i niklu aby wykonać misję opcjonalną produkcji broni. Surowców tych jest pod dostatkiem więc budujemy na wszystkich złożach kopalnie automatyczne, 2 dodatkowe huty i 2 fabryki broni. Po wykonaniu zadania dodatkowego aktywujemy kontrakt handlowy na eksport broni na maksymalną ilość. Dodatkowo warto później zbudować też 2 plantacje kauczuku i fabrykę samochodów. Przemysł ten zapewni nam dodatkowy przychód, a samochody będziemy potrzebowali do jednego z ostatnich zadań. Dobrze też jest wcześnie opracować i wcielić w życie edykt Building Permit aby zdobyć co najmniej 40 000$ na naszym tajnym koncie (jeśli nie będziemy używać pomocy brokera, to warto tutaj spróbować zdobyć dodatkowo 10 000$ aby wpadł pucharek I Owe You Nothing).
For Science! GS: 30
Complete Mission „Tropicoland”
Musimy wygrać misję „Tropicoland”, w której głównym obszarem naszych działań będzie turystyka. W pierwszej kolejności naszym zadaniem będzie zwiększenie TAO index. Aby to zrobić wykonujemy wszystkie misje główne i jako nagrodę wybieramy zawsze zwiększenie owego indeksu. Istotne do jego zwiększenia jest również ciągłe zwiększanie ilości dostępnych hoteli, przystani turystycznych oraz atrakcji. Warto często zlecać hakerom zwiększanie naszego raitingu turystycznego wybierając w zakładce Raids > Cyber operations center > Fantasy reviews. Warto również ukraść jakieś atrakcje turystyczne aby przyciągnąć w ten sposób dużo turystów. Musimy jednak uważać aby nie pogorszyć za bardzo stosunków z innymi państwami. Jeśli wyślą oni przeciw nam wojska, wystraszy to turystów.
Happy Ending? GS: 30
Complete Mission „Acts of God”
Musimy wygrać misję „Acts of God”. W misji tej musimy skupić się na wydobywaniu złota. Przeszkadzać nam w tym będzie znajdujący się w centralnej części bogatej w złoto wyspy wulkan. Łączymy wszystkie wyspy mostami i budujemy sporo biur dostawców aby zapewnić dobrą infrastrukturę. Stawiamy kilka straży pożarnych, jednak musimy się liczyć z tym że mimo to kopalnie będą niszczone często. Budujemy więc dodatkowe biuro budowlańców i ustawiamy ich budżet wysoko. Stawiamy Przemysł produkcji broni na wyspie po prawo (kopalnie, huty, fabryki broni), zapewniając robotnikom dach nad głową (możemy też wybudować połączenie autobusowe z naszą główną wyspą). Podczas każdej erupcji wulkanu wybieramy opcje pełnej ewakuacji.
Apocalypso GS: 30
Complete Mission „The Referendum”
Musimy wygrać misję „The Referendum”. Zdecydowanie jest to najtrudniejsza misja, więc zalecałbym wszystkim wybór poziomu trudności Easy. Mamy tylko 20 lat aby osiągnąć poziom zadowolenia mieszkańców 70% oraz poparcie co najmniej 4 frakcji ta tym samym poziomie. Możemy nieco ułatwić sobie misje kradnąc i budując Koloseum (budujemy wcześniej Spy Academy), dzięki temu poziom zadowolenia mieszkańców będzie tylko liczony na podstawie zadowolenia z jedzenia i rozrywek (jak to mawiali Rzymianie „panem et circenses”). W pierwszej kolejności budujemy High School, następnie kopalnie żelaza, hutę, plantacje kauczuku, fabrykę samochodów. Musimy wykonywać wszystkie misje jakie będą nam zlecać frakcje. W każdym zakątku budujemy budynki dostarczające rozrywek oraz zwiększamy ich budżety aby zwiększyć jak najbardziej poziom zadowolenia z rozrywek mieszkańców. Budujemy też restauracje, warzywniaki, wszystkie dostępne plantacje, port rybacki, mleczarnię i fabrykę czekolady aby zmaksymalizować zadowolenie z jedzenia. Pod koniec wyznaczonego czasu musimy sprawdzić u których czterech frakcji mamy największe poparcie (prawdopodobnie nie będą to intelektualiści, ponieważ w trakcie gry automatycznie tracimy u nich 40 ptk.). Najlepszy sposób na zwiększenie poparcia frakcji to ogłoszenie odpowiednich edyktów, zmiany w konstytucji, oraz (o ile nasz budżet nam na to pozwoli) budowa odpowiednich budynków. Sprawdzić jakie rzeczy wpływają na daną frakcję możemy tutaj: https://tropico.fandom.com/wiki/Category:Factions_(Tropico_6).
Computer Says „No” GS: 30
Complete Mission „Bureaucrazy 2.0”
Musimy wygrać misję „Bureaucrazy 2.0”. W tej misji nie mamy możliwości rozporządzania edyktami, za nas w losowy sposób będzie wydawać je sztuczna inteligencja. Może przysporzyć nam to nie lada problem, kiedy edykty nie spodobają się frakcji u której mamy najmniejsze poparcie. Warto dlateko zabazpieczyć się, stawiając kilka wież strażniczych i baraków koło naszego pałacu. Przede wszystkim jednak musimy zbudować kilka nowych przemysłów, gdyż obecne nie są zbyt wydajne i skarbiec szybko zacznie świecić pustkami. Budujemy fabrykę elektroniki i kopalnie złota bo tego wymaga misja. Oprócz tego można postawić na przemysł zbrojeniowy i produkcji samochodów (kilka odpowiednich kopalni, 2 huty, fabryka broni i samochodów). Dobrym pomysłem jest też zbudowanie sporej ilości biur. Jeżeli uda nam się zbudować solidnie działającą gospodarkę, to nie powinniśmy mieć problemu z wykonaniem powierzonych zadań. W pewnym momencie może pojawić nam się komunikat o samobójczym liście, którym AI podesłało nam do podpisania, musimy wtedy wybrać Continue Playing, w innym wypadku przegramy.
Beware The Betman GS: 30
Complete Mission „The One-Percenters”
Musimy wygrać misję „The One-Percenters”. Dosyć prosta misja, w pobliżu mamy bardzo duże złoża wszystkich surowców oraz sporo miejsca na rozwój wszelkich gałęzi przemysłu. Musimy wykonywać zadania zlecane przez mocarstwa, takie jak budowa konkretnych obiektów na wyspie ze zdjęcia poniżej oraz budowa ambasad w określonych rejonach (aby zwiększyć poziom piękna budujemy parki). W późniejszej części będziemy musieli zakładać się stawiając pieniądze kontra potrzebne do ukończenia misji Moon Deeds. Zawsze wybierajmy największe zakłady. Na czas będziemy musieli osiągnąć określone poziomy pieniędzy na szwajcarskim koncie, populacji, eksportu lub zbudować określone obiekty. Nie musimy się przejmować jeżeli przegramy jakiś zakład, będziemy mogli kupić Moon Deeds (będą one kosztować 100 000$).
Viva Tropico! GS: 40
Complete Mission „Battle Royal”
Musimy wygrać ostatnią misję „Battle Royal”. Jest to jedyna misja w której przyjdzie nam grać przez wszystkie 4 epoki, więc jest ona dłuższa od wszystkich pozostałych. Jeśli się dobrze przygotujemy na finałową część misji nie powinniśmy mieć problemów z wygraną . Przede wszystkim musimy dbać o to aby nasz gospodarka funkcjonowała dobrze i cały czas starać się poszerzać ją o nowe gałęzie. Nie śpieszmy się z misjami. Naszym priorytetem powinna być gospodarka, następnie stosunki z frakcjami i dopiero potem wypełnianie zadań. W ten sposób nigdy nie powinniśmy mieć kłopotu z ich wypełnieniem, ponieważ żaden nieprzewidziany kryzys gospodarczy czy polityczny nie przeszkodzi nam. Przed awansem do nowej ery starajmy się odłożyć trochę pieniędzy w skarbcu, aby potem móc ruszyć z kopyta z budową nowych obiektów kolejnej epoki. W ostatniej epoce musimy być gotowi na bardzo silne ataki ze strony wroga, 15 baraków z udoskonalonymi jednostkami i lotniskowiec to minimum. Trochę baraków też nie zaszkodzi ale to czołgi i samoloty ostrzeliwujące wroga zanim przypłynie będą naszą główną obroną.
Been there, Done That GS: 40
Complete all Missions
Aby zdobyć ten pucharek musimy ukończyć wszystkie powyższe misje. Możemy to zrobić na dowolnym poziomie trudności, więc bez obaw możemy wybierać najprostszy – Easy.
Terraformer GS: 20
Generate 15 random maps
Banalne trofeum. Wystarczy w menu głównym wybrać New Game>Sandbox >Random Map. Po wygenerowaniu mapy wychodzimy z rozgrywki ( >Main Menu) i powtarzamy czynność 15 razy. Sporo innych pucharków będzie wymagać włączenia gry sandboxowej na dowolnej mapie, więc najlepiej będzie zaczekać z tym trofeum na koniec.
Promising Endeavors GS: 30
Perform 500 raids across all games
Podczas wszystkich naszych rozgrywek starajmy się wysyłać jak najwięcej raidów, potrzebne są one do zdobycia tego trofeum, ale też są bardzo pomocne w grze. Wysyłamy je, wciskając > Raids. i wybieramy poszczególne budynki zajmujące się napadami. Wcześniej musimy jednak zbudować odpowiednie obiekty
- Pirat Cove – dostępne od początku
- Commando Garrison – dostępne w epoce wojen światowych
- Spy Academy – dostępne w epoce zimnej wojny
- Cyber Operations Center – dostępne w epoce współczesności
My Ways GS: 30
End 50 protests by force or by bribing the protesters across all games
Aby zdobyć to trofeum, musimy zakończyć w sumie 50 protestów wybierając opcję przekupienia lub użycia wojska. Protesty pojawiają się kiedy jeden ze wskaźników zadowolenia (opieka zdrowotna, religia, warunki mieszkaniowe, itp.) spadnie poniżej 30% . Pojawi się w lewym górnym rogu informacja o proteście. Musimy wtedy znaleźć na mapie protestujących (oznaczeni są ikoną jak na zdjęciu poniżej), kliknąć na ikonę (musimy dosyć precyzyjnie najechać na ikonę, bardzo łatwo kliknąć na obiekty pod ikoną) i wybrać opcję „Bribe the protesters” lub „Send Military”. Dobrze wcześniej zapisać grę, ponieważ likwidując protest i następnie wczytując poprzedni zapis, nabijamy wymaganą liczbę 50 protestów.
Just One…More…Term… GS: 20
Spend 5 hours playing Tropico 6
Musimy grać przez 5 godzin. W sumie, nie za jednym posiedzeniem.
From Knight to Little Duck GS: 20
Construct bridges with an accumulated length of 728 grid tiles
Bardzo proste trofeum. Tworzymy nową sandboxową grę, ustawiamy startowe pieniądze na Unlimited, erę rozpoczęcia na World Wars lub później i wybieramy jedną z dostępnych map z wieloma wysepkami(ja wybrałem Tropicoland, ale sporo innych też się nada). Następnie budujemy mnóstwo mostów w każdym dostępnym miejscu, jak na zdjęciu poniżej. Pamiętać musimy żeby nie rozpoczynać budowy mostów zaraz przy krawędzi morza tylko kawałek w głąb lądu, aby możliwy był podjazd. Mosty mają też określoną długość maksymalną, więc łączymy tylko w miarę blisko położone wyspy.
Teamplayer GS: 30
Win a multiplayer game as a team
Musimy wygrać grę wieloosobową. Najłatwiej będzie nam znaleźć kogoś do pomocy, bo w przypadku takich niszowych tytułów nigdy nie wiadomo jak będzie z liczbę osób grających online kilka miesięcy po premierze. Tworząc rozgrywkę wybieramy: starting era co najmniej World Wars; starting money – 200 000$; victory by treasury – 250 000$, w ten sposób do wygrania musimy zarobić tylko 50 000$. Nie musimy grać przeciwko, możemy grać w tej samej drużynie (oboje graczy musi zmienić przed grą na Team 1), wtedy jednak nasz wynik jest sumowany i musimy osiągnąć w sumie 500 000$ w skarbcu. Od samego początku budujemy kopalnie, obóz drwali, tartak, plantacje pod uprawy które w pobliżu będą dobrze rosły. Dobrze jeżeli będą to trzcina cukrowa i tytoń, wtedy budujemy też fabrykę rumu i cygar. Zatrudniamy dodatkowych dostawców (ulepszenie second shift w teamster’s office) lub w jeśli to konieczne budujemy ich drugie biuro, aby utrzymać dobrze działający przepływ surowców. Nie przejmujemy się za bardzo potrzebami obywateli, jeśli wszystko pójdzie dobrze to i tak nie będziemy władać nimi za długo. Bardzo możliwe, że przy okazji wbijemy też trofea Make Tropico Great Again! i Watch The World Burn, o ile wcześniej ich zdobyliśmy.
Make Tropico Great Again! GS: 20
Finish a sandbox game without any imports
Kolejny banalny pucharek. Musimy ukończyć grę sandboxową, nie aktywując żadnego szlaku handlowego sprowadzającego towary na naszą wyspę (kontrakty z zieloną strzałką w zakładce Trade Route Offers). Najprawdopodobniej wpadnie podczas zaliczania trofeów Teamplayer lub Survivor.
Survivor GS: 30
Win a sandbox game on a map with a volcano on it with Disasters set to „Frequent”
Najlepiej będzie wbić to trofeum razem z Watch The World Burn i Trade Is My Trait. Najłatwiej będzie nam to zrobić wybierając New Game>Sandbox >mapa Acts of God> >Starting Money – Unlimited, Victory condition – Completing 5 tasks i Disasters – Frequent> > , aby zatwierdzić. Następnie podczas gry wykonujemy powierzone nam zadania. Pamiętajmy żeby nie budować straży pożarnej i importować towarów, aby wbić pozostałe, wspomniane wcześniej trofea.
Watch The World Burn GS: 20
Win a sandbox game without ever constructing a fire station
Musimy wygrać grę sandboxową nie budując straży pożarnej. Najprawdopodobniej wpadnie podczas zaliczania trofeów Teamplayer lub Survivor.
Un – Lonely Island GS: 20
Reach a population of 1000
Aby zdobyć trofeum, należy posiadać 1 000 mieszkańców na wyspie (turyści oczywiście się nie wliczają). Wpadnie podczas wykonywania misji Shackland (pucharek Shackadelic).
Don’t Panic! GS: 20
Have a Space Mission end with a special event
Budujemy Space program (zakładka Media & Education). Po zbudowaniu wybieramy budowlę i klikamy na Prestige Mission (na dole w pierwszej zakładce). Zapewne nie uda nam się za pierwszym razem(dosyć małe szanse są na wystąpienie specjalnego wydarzenia), więc wysyłamy rakietę do skutku, aż pojawi się komunikat o kosmicznym odkryciu. Misje kosmiczne możemy powtarzać co rok. Za każdym razem potrzebować będziemy 5 000 pkt. wiedzy więc warto mieć zbudowane laboratoria badawcze i biblioteki. Próbować zdobyć ten pucharek możemy w grze sandboxowej z nieskończoną ilością pieniędzy albo podczas misji rozgrywających się we współczesności (w tle do narzuconych odgórnie zadań). Ja zdobyłem go w misji Superpower Defense.
One Does Not Simply Stage A Coup GS: 20
Survive a military coup
Rozpoczynamy nową sandboxową grę, ustawiamy startowe pieniądze na Unlimited, erę rozpoczęcia na Modern Times. Po rozpoczęciu gry ulepszamy nasz pałac i zwiększamy jego budżet na maksimum. Budujemy tylko katedry, ambasady, biblioteki lub centra handlowe (każda obniża stosunki z militarystami o 5 pkt.). Nie budujemy żadnych budynków wojskowych. W ten sposób będziemy posiadać maksymalną ochronę pałacu przy znikomej sile militarystów, maksymalizując tym samym naszą szanse na przetrwanie zamachu stanu. Stosunki z militarystami po budowie ambasad powinny spaść do poziomu 10pkt. a oni powinni wysunąć nam swoje ultimatum. Oczywiście je ignorujemy (wchodzimy w menu > Task Overview> aż dojdziemy do zakładki Militarist Ultimatum>Abandon) i inicjujemy atak na nasz pałac. Po odparciu ataku zdobywamy trofeum.
Double Trouble GS: 20
Have two faction escalations at the same time
Aby zdobyć ten pucharek musimy mieć niskie poparcie wśród 2 frakcji(poniżej 15pkt.), tak aby jednocześnie były wysunięte przeciwko nam 2 ultimata. Jak przy większości trofeów, najłatwiej będzie to zrobić w grze sandboxowej z ustawioną liczbą pieniędzy na Unlimited oraz wybierając erę Modern Times (ponieważ wtedy zmagamy się z największą liczbą frakcji). Możemy wybrać 2 rzeczy z tej listy:
- Zdenerwować militarystów budując ambasady, sąd, centra handlowe, katedry, biblioteki
- Zdenerwować kapitalistów budując izbę celną, posterunki policji, lochy, cenntrum dowodzenia (Defense HQ)
- Zdenerwować frakcję religijną budując budynki wojskowe (np.Army base, Defense HQ), kluby nocne, program kosmiczny
- Zdenerwować ekologów budując platformy i szyby wydobywające ropę, szpitale, wysypiska śmieci, lotniska, Skyscraper Hotel,
- Zdenerwować intelektualistów budując biura imigracyjne, lochy, ministerstwo informacji, policyjny sterowiec, muzeum dzieciństwa, mauzoleum, stacje telewizyjne, program nuklearny
- Zdenerwować komunistów budując banki, biura, luksusowe hotele, posiadłości (Mansion i Modern Mansion)
- Zdenerwować industrialistów budując biura, warzywniaki, punkty kontroli, domy (wszystko jednak zmniejsza poparcie tylko o 2pkt.)
- Zdenerwować konserwatystów budując laboratoria (Research Lab)
Musimy jednak uważać co łączymy ze sobą, ponieważ budynek który daje punkty ujemne u jednej frakcji, może dawać punkty dodatnie u innej (np. Baza armii obniża poparcie u frakcji religijnej ale za to podnosi u militarystów. Ja wybrałem zdenerwowanie ekologów i frakcję religijną. Następnie ignorujemy obydwa ultimata (wchodzimy w menu > Task Overview> , aż dojdziemy do wystosowanego ultimatum>Abandon).
French Connection GS: 30
Have the Statue of Liberty and the Eiffel Tower constructed at the same time
Musimy na jednej mapie zbudować Wieże Eiffla i Statuę Wolności. Można to wykonać w grze sandboxowej z nieskończoną ilością pieniędzy lub podczas wykonywania dowolnej misji w epoce zimnej wojny. Miejmy na uwadze, że pogorszą nam się stosunki z państwami zachodnimi (jeżeli trwa zimna wojna) lub z USA i unią Europejska (jeżeli jesteśmy już w czasach współczesnych). Aby móc postawić te zabytki, musimy najpierw przeprowadzić ich kradzież w Commando Garrison (Wieża Eiffla) i Spy Academy (Statua Wolności).
Curse of the Mummy GS: 30
Have the Sphinx and the Great Pyramid constructed at the same time
Musimy na jednej mapie zbudować Sfinksa i Wielką Piramidę. Można to wykonać w grze sandboxowej z nieskończoną ilością pieniędzy lub podczas wykonywania dowolnej misji we współczesności. Miejmy na uwadze że pogorszą nam się stosunki z bliskim wschodem. Aby móc postawić te zabytki, musimy najpierw przeprowadzić ich kradzież w Spy Academy (Sfinks) i Cyber Operations Center (Piramida).
Fairy Tale Come True GS: 30
Have Neuschwanstein Castle and the Taj Mahal constructed at the same time
Musimy na jednej mapie zbudować Taj Mahal i Zamek Neuschwanstein. Można to wykonać w grze sandboxowej z nieskończoną ilością pieniędzy lub podczas wykonywania dowolnej misji we współczesności. Miejmy na uwadze że pogorszą nam się stosunki z Unią Europejską. Aby móc postawić te zabytki, musimy najpierw przeprowadzić ich kradzież w Commando Garrison (Taj Mahal) i Cyber Operations Center (Zamek Neuschwanstein).
Trade Is My Trait GS: 20
Have an active trade route for all trade licenses at the same time
Aby zdobyć ten pucharek musimy w jednym momencie mieć podpisane 10 kontraktów handlowych. Najłatwiej będzie nam to zrobić wybierając New Game>Sandbox >dowolna mapa> >Starting Money na Unlimited> > aby zatwierdzić. Następnie podczas gry >Trade> i wybieramy wszystkie 9 Buy Trade License> wracamy do poprzedniej zakładki, wciskając i wybieramy 10 losowych kontraktów.
The Time For Wonders GS: 20
Have four heists active at the same time
Do zdobycia tego trofeum musimy w tym samym czasie wysłać piratów, komandosów, szpiegów i hakerów na akcję kradzieży dowolnych zabytków. Rozpoczynamy nową sandboxową grę, ustawiamy startowe pieniądze na Unlimited, erę rozpoczęcia na Modern Times. Po rozpoczęciu gry budujemy Pirat Cove, Commando Garrison, Spy Academy, Cyber Operations Center i ustawiamy wszędzie maksymalny budżet, aby generować maksymalną ilość raid points. Budujemy też elektrownie słoneczną aby Spy Academy i Cyber Operations Center były zdolne do działania. W tych dwóch budynkach obsadzamy też wolne wakaty imigrantami. Czekamy chwilę aż wszystkie misje wystartują, a my zdobędziemy trofeum.
Narcissist GS: 20
Have 20 inspiring statues at the same time
Kolejne proste trofeum, wystarczy zbudować 20 inspiring statue (znajdziemy je w zakładce budynków „Media & Education”). Jak pewnie już się domyślacie, najlepiej będzie to zrobić w grze sandboxowej z nieskończoną ilością pieniędzy (New Game>Sandbox >dowolna mapa> >Starting Money na Unlimited> > aby zatwierdzić).
The Governator GS: 20
Remain in colonial era for 30 years in one game
Aby zdobyć trofeum musimy przez 30 lat utrzymać się jako gubernator w epoce kolonialnej. Najłatwiej będzie to zrobić w grze sandboxowej z nieskończoną ilością pieniędzy (New Game>Sandbox >dowolna mapa> >Starting Money na Unlimited> > aby zatwierdzić). Skupiamy się na wykonywaniu misji dla Korony i za każdym razem wybieramy jako nagrodę opcję: „Extend mandate by 18 months. Aby zobaczyć ile czasu nam jeszcze zostało, wybieramy nasz pałac i w drugiej zakładce Statistics sprawdzamy pozycję Days Since Inauguration. Dla ułatwienia: 30 lat to 10 950 dni. Musimy pamiętać żeby przypadkiem nie ogłosić niepodległości, bo w takim wypadku przejdziemy do kolejnej epoki i będziemy musieli zaczynać od nowa.
Sublime Subliminal Supreme GS: 20
Have 90% of all Tropicans support the same faction
Aby zdobyć trofeum, na naszej wyspie 90% ludności musi popierać tą samą frakcję. Najprościej będzie to zrobić w epoce kolonialnej, ponieważ istnieją wtedy tylko 2 frakcje, rewolucjoniści i rojaliści. Wybieramy do tego pucharka rewolucjonistów, ponieważ za każdym razem wykonując ich misje, dostajemy możliwość otrzymania 10 imigrantów o poglądach rewolucjonistycznych. Oczywiście rozpoczynamy grę sandboxową z nieograniczoną ilością pieniędzy (New Game>Sandbox >dowolna mapa> >Starting Money na Unlimited> > aby zatwierdzić). Wykonujemy misje dla rewolucjonistów, budujemy kilka budynków gazet i ustawiamy ich tryb pracy na The Independent. Dodatkowo wchodimy w Almanac > zakładka Politics> wybieramy Royalist > po prawej stronie możemy wybierać osoby popierające rojalistów i następnie wybierać opcje Kill. Po pewnym czasie powinniśmy osiągnąć wymagany stosunek rewolucjonistów do ogółu populacji.
Chain Gang GS: 20
Generate $3,500 in a month with convict labor
Musimy osiągnąć miesięczny przychód z pracy więźniów w wysokości 3 500$. Jeden więzień generuje 25$, więc potrzebować ich będziemy 140. Pomieszczą się oni w co najmniej 5 więzieniach. Możemy próbować rozpoczynając grę sandboxową z nieskończoną ilością pieniędzy i dużą populacją, jednak szybciej będzie po wygraniu jednej z misji wybrać zamiast powrotu do menu głównego dalszą grę. Wykonujemy poniższe kroki:
- Budujemy co najmniej 5 więzień i 3 posterunki policji.
- We wszystkich więzieniach ustawiamy tryb pracy na Convict Labor i ustawiamy maksymalny budżet aby nie było problemy ze znalezieniem personelu.
- Dodatkowo możemy w więzieniach kupić ulepszenia Interrogation Room.
- Budujemy masę Security Checkpoint.
- Aktywujemy edykt Penal Colony (zakładka Colonial), Martial Law, Prohibition i Right to Arms (wszystkie 3 w zakładce World Wars).
- Budujemy Courthouse i Ministry of Information.
- W konstytucji opcję Separation of Powers ustawiamy na „No Separation”, a Personal Rights na „Total Surveillance”.
- Wchodzimy w menu w Almanac > zakładka People > wybieramy na samym dole „Special Citizens” > po kolei wchodzimy w opcje Criminal, Crime Lord, Rebel, Rebel Leader i wybieramy każdego obywatela > wybieramy opcję Arrest ( o ile nie jest już celem aresztowania).
Następnie czekamy aż policjanci będą wyłapywać więźniów, co jakiś czas wchodząc z powrotem do Almanacu i zlecając areszt nowych rebeliantów i kryminalistów. Jeżeli skończą nam się przestępcy do wyłapania (co jest bardzo prawdopodobne) możemy zacząć zamykać zwyczajnych obywateli. 🙂
I Owe You Nothing GS: 30
Reach a Swiss bank account credit of S$ 50k without ever accepting a single Broker request
Aby zdobyć to trofeum, musimy uzbierać na naszym prywatnym szwajcarskim koncie 50 000$ nie przyjmując żadnego zlecenia od brokera. Możemy to zrobić podczas misji Superpower Defense (ponieważ tam i tak musimy zdobyć 40 000$) jednak znacznie prościej będzie podczas gry sanboxowej z nieskończoną liczbą pieniędzy (New Game>Sandbox >dowolna mapa> >Starting Money na Unlimited> > aby zatwierdzić) w epoce co najmniej wojen światowych. Opracowujemy i wdrażamy edykt Building Permit i budujemy do skutku mnóstwo drogich budowli.
We Don’t Have Time For That GS: 30
Have no elections within 20 years
Kiedy pojawi nam się informacja że nasi poddani chcą przeprowadzić wybory wybieramy opcję „It’s not a good time”. Będziemy musieli wybrać tak 2 razy z rzędu lub na 20 lat aktywować dekret Martial Law. Warto wybudować wtedy kilka budynków wojskowych, gdyż poddani mogą nie być zadowoleni z naszych decyzji i wpaść na idiotyczny pomysł obalenia władzy.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.