DiRT Rally – Poradnik do trofeów i osiągnięć

18 stycznia 2020
0

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Najtrudniejsza samochodówka dostępna na rynku, Dark Souls w świecie czterech kółek. Czy jesteście na tyle odporni i wytrwali, żeby podołać i zdobyć platynę w DiRT Rally? Czeka Was droga przez mękę, mnóstwo powtórek i wyrwanych włosów z głowy. Jednak na końcu czeka ogromna satysfakcja z tej jakże soczystej platynki.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 9/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x8 x37
  • Liczba trofeów offline: 35
  • Liczba trofeów online: 13
  • Minimalna liczba przejść: Wiele razy mistrzostwa + eventy online
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 50-70 godzin (wiele zależy od umiejętności gracza)

 

Wstępne wskazówki:

  • Nim w ogóle zdecydujecie się na tę grę, to zastanówcie się czy podołacie. Gra jest naprawdę trudna, wymaga sporej ilości czasu i powtarzania w kółko tych samych tras, aż nie będziecie ich znać jak własnej ręki. Do tego trzeba dodać, że bez kierownicy i sporego doświadczenia skazujecie się na wiele godzin męki i wyrywania włosów z głowy. Platyna na padzie jest jak najbardziej możliwa, ale zostanie okupiona sporą dozą przekleństw i kto wie czy nie nowym padem. Na wyższych poziomach trudności wymagane są wręcz idealne przejazdy, a eventy online mogą niejednego odrzucić (macie tylko 1 szansę na dzień w dziennych eventach). Jeśli mimo wszystko zdecydujecie się na platynę to mam nadzieję, że mój poradnik chociaż trochę Wam pomoże w torturach na jakie się skazaliście 🙂
  • Gra od samego początku daje Wam swobodę działania, możecie zacząć od rajdów, hillclimba albo rallycrossa. Każda dyscyplina jest podzielona na 6 poziomów trudności, do każdego następnego awansujemy poprzez wygranie obecnego. Działa to również w drugą stronę, czyli jak będziecie wyżej i zajmiecie ostatnie miejsce to spadniecie znowu do łatwiejszej kategorii (można to wykorzystywać na swoją korzyść). Zalecam mimo wszystko zacząć od rajdów, nauczycie się dzięki temu podstaw i ogólnie jak funkcjonuje gra.
  • Obejrzyjcie sobie na wstępie tutoriale, szczególnie ten który uczy Was o opisywaniu kolejnych zakrętów i zagrożeń przez pilota. W tej grze musicie nauczyć się słuchać pilota i odpowiednio dostosowywać prędkość do nadchodzącego zakrętu. Numerowanie zakrętów, hopki, zwężenia, bramki, itd. Warto również obejrzeć kilka trików, które pomagają np. przy nawrotach (tzw. scandinavian flick).
  • Zawsze starajcie się też trzymać jak najbliżej wewnętrznej strony zakrętu, skracając ile tylko dacie rady. Oczywiście, gdy słyszycie od pilota „Don’t Cut” to trzymacie się drogi, bo na pewno będzie tam przeszkoda.
  • Zalecam również wyłączyć wszelkie asysty, a szczególnie ABS, przez który nie będziecie w stanie szybko pokonywać nawrotów i ostrych zakrętów. Gdy nie macie asyst to macie pełną kontrolę nad samochodem i kołami, a czasami trzeba mocniej zahamować, żeby zablokować koła, co jest bardzo przydatne na odcinkach z luźną nawierzchnią (żwir, piach, śnieg, itd.).
  • Jeśli macie kierownicę (a mam taką nadzieję) to sprawdźcie czy pasują Wam domyślne ustawienia, a jeśli nie to możecie spróbować moich. Na tych ustawieniach ukończyłem praktycznie całą grę i nigdy na nie nie narzekałem. Po prostu dobre ustawienia powodują, że prowadzenia samochodów nie jest takie męczące i macie nad nim większa kontrolę.
  • Pucharki związane z dostaniem się do czołówki (Top Tier) zalecam robić na dziennych eventach. Jeśli widzicie, że w danym dniu nie pasują Wam samochody, albo trasy to czekacie po prostu na następny dzień, ale zawsze chociaż spróbujcie!

 

„Szybki”, ale zaraz wymagający sposób na kasę i kilometry:

Jak to w życiu bywa, kasy nigdy za mało. Tak samo jest i w tej grze, gdzie kasą bardzo się przydaje, szczególnie na zakup jak najlepszych mechaników, perków oraz rzecz jasna samych samochodów. Nim w ogóle będziecie mogli zacząć myśleć o szybkim wbijaniu kasy, musicie najpierw dojść do poziomu „Masters” w kategorii „Hillclimb”. Trzeba ukończyć poziom Professional, żeby odkryć Masters. Jest to wymagające zadanie i zajmie Wam bardzo dużo czasu. Plus jest taki, że całość odbywa się tak naprawdę na jednej bardzo długiej trasie, która jest podzielona na 3 odcinki (albo całość). Zmienia się „tylko” pogoda oraz nawierzchnia, ale linia pozostaje ta sama. Jest to duży plus, bo jak już zapamiętacie trasę to pozostaje jedynie nie popełniać błędów. Do całości polecam Peugeota 405, jest stabilny oraz oferuje odpowiednią prędkość. Ulepszenia wbijecie na nim dość szybko, ponieważ na hillclimbie wbijają się jak marzenie.

Gdy już przebrniecie przez najtrudniejszy etap i dojdziecie do poziomu Professional, to tworzycie Custom Championship > Hillclimb > Masters > 1 odcinek. Wylosuje Wam jeden odcinek w losowej pogodzie i nawierzchni. Jeśli wybierze Wam całą trasę to po prostu próbujcie raz jeszcze. Losujcie do momentu aż nie wpadnie Wam ulubiony odcinek w odpowiednich warunkach. Mi osobiście największą frajdę sprawiała opcja z szutrem, można było lecieć praktycznie na pełnym gazie przez 90% trasy. Asfalt jest bardziej wymagający, ponieważ mały błąd i wylatujemy z trasy, szuter wybacza więcej błędów. Wystarczy zrobić dobry czas w jednej rundzie, drugiej nie musicie jechać. Po wygraniu dostaniecie około 120,000 kredytów za około 3 minuty jazdy (jeśli wszystko pójdzie ok). Powtarzacie czynność kiedy tylko potrzebujecie zastrzyku gotówki.

 

Poradnik:

platyna You Did Rally Good
Unlock every Trophy in DiRT Rally.

Jeśli mówimy o samochodówkach to zdecydowanie najtrudniejsza i najbardziej wymagająca platyna do tej pory. Nawet druga część nie jest tak wymagająca jak ta. Posiadanie tej platyny to spory rarytas, ale przyjdzie to nie bez walki. Szykujcie się na sporą ilość godzin powtarzania w kółko tych samych tras, liczenie że wypadnie event z ulubioną trasą i szczęście Wam dopisze 🙂 Nie bez powodu nazywa się tę grę samochodowymi Dark Soulsami.

 

braz Hot Coffee GS: 10
Apply a Perk to an Engineer.

Mechaników oraz perki dla nich odkrywacie po pokonaniu odpowiedniej ilości kilometrów w trybie kariery. Wymaganą ilość do następnego mechanika, albo kolejnego perku sprawdzicie sobie w „Career > Team Management”. Gdy już nabijecie odpowiedni dystans to będziecie mogli przydzielić mechanikowi perk z dostępnej listy. Perki ograniczają się do prędkości wbijania poziomu doświadczenia dla danej kategorii, roczników czy indywidualnego samochodu. Każdy kolejny odkryty perk u danego mechanika zwiększa bonus o kolejne 5%.

Wystarczy wybrać dowolny perk z listy.

 

braz WWGFD? GS: 10
Unlock an upgrade for one of your cars.

Ulepszenia do samochodów odkrywamy poprzez zdobycie odpowiedniej ilości punktów doświadczenia.

Podobnie jak w pucharku powyżej, żeby odkryć ulepszenie do samochodu musicie zdobywać punkty doświadczenia. Punkty wpadają tylko i wyłącznie w trybie kariery za każdy ukończony etap. Im wyższy poziom trudności, tym więcej punktów dostaniecie. Jeśli macie już dostęp do perków u mchaników, to możecie ustawić je tak, żeby Wasz samochód miał bonus do punktów doświadczenia. Wymagany pułap oraz progres do kolejnego ulepszenia sprawdzicie wciskając na poglądzie samochodu w garażu.

 

braz Full House GS: 20
Hire Engineers into every slot in your Service Area.

Musicie odkryć wszystkich mechaników, co wymaga sporej ilości kilometrów w trybie kariery.

Możecie mieć maksymalnie 5 mechaników, z czego pierwszy to szef (jest dostępny od samego początku i nie da się go zmienić), a drugiego odblokujecie już na samym początku. Każdy kolejny kolejny mechanik odblokuje się po przejechaniu kolejno 73.4km, 153.8km oraz 1,602km. Gdy przejedziecie odpowiedni dystans to będziecie mogli zakupić mechanika do garażu. Macie dość długą listę, od bardzo tanich do bardzo drogich. Wybór pozostawiam Wam, ale na początku nie ma co szastać kasą. Pamiętajcie tylko, że zmiana mechanika w późniejszym okresie skutkuje jego całkowitym resetem perków i koniecznością nabijania kolejnych kilometrów do ich odblokowania. Zwróćcie również uwagę na rating każdego mechanika, ponieważ do kolejnego pucharku wymagany jest rating na poziomie 70, czego nie osiągnięcie z najtańszymi mechanikami.

Aby odkryć wszystkich mechaników trzeba się trochę najeździć.

 

srebro Genius at Play GS: 25
Achieve a Team Rating of 70.

Każdy wynajęty przez Was mechanik ma swój określony poziom, im droższy tym więcej punktów ratingu wnosi do zespołu. Osobiście zalecam kupować mechaników z minimum 70 poziomem, żeby później niepotrzebnie ich nie wymieniać i nie tracić perków. Jeśli stoicie krucho z kasą czy kilometrami, to we wstępie poradnika opisałem sposób na kasę i kilometry, ale wymaga sporej ilości czasu zanim będziecie mogli z niego korzystać.

Wasz obecny Team Rating sprawdzicie w Team Management w prawym górnym rogu ekranu. Jeśli od samego początku kupujecie mechaników z minimum 70 ratingiem to przy zakupie ostatniego mechanika (proponuję z nieco wyższym dla wszelkiego spokoju) to powinniście przekroczyć wymagany pułap, a tym samym otrzymać trofeum.

Po zakupie ostatniego mechanika z odpowiednim TR powinniście przekroczyć wymaganą 70.

 

braz I Am the 5% GS: 20
Win a Rally event in headcam.

UWAGA: Pucharek można w prosty sposób połączyć z takimi trofeami jak braz Maximum Attack oraz braz GG.

Do zdobycia tego osiągnięcia musicie wygrać cały event jadąc tylko i wyłącznie na kamerze z kasku. Musicie ustawić tę kamerę jeszcze przed startem, ponieważ jak wystartujecie na innej to trofeum nie wpadnie. Jak już pisałem wyżej, warto połączyć to trofeum z powyższymi, ponieważ robicie to bardzo prosto. W skrócie chodzi o to, że tworzycie osobną ligę (przez stronę www), w której będziecie brać udział tylko i wyłącznie Wy. Dzięki temu, nie musicie się niczym stresować i spokojnie jechać sobie do mety.

Całą procedurę zakładania ligi oraz odpowiedniego jej ustawienia opisałem w pucharku braz GG.

 

braz Percolated GS: 20
Fill three of an Engineer’s Perk Slots.

Perki dla mechaników odkrywacie poprzez przejechanie odpowiedniej ilości kilometrów w trybie kariery.

Po odblokowaniu pierwszego mechanika (nie szefa!) zobaczycie wymaganą ilość kilometrów do odblokowania kolejnych perków, powinny to być takie wartości jak 160.9km, 804.7km oraz 1609km. Ostatni perk wymaga sporej ilości kilometrów, dlatego zalecam nie usuwać mechanika dopóki nie wbijecie wszystkich perków, ponieważ zmiana obecnego mechanika skutkuje całkowitym resetem jego perków! Po zakupie trzeciego perka dla dowolnego mechanika powinniście dostać dzbanek.

 

braz Business at the Front… GS: 15
Fully upgrade a FWD vehicle.

Pucharki związane z pełnym ulepszeniem danego pojazdu można łączyć z trofeami za ukończenie odpowiednich mistrzostw (np. samochód 4WD i mistrzostwa samochodem z rocznika 2000, itd.).
Samochód ulepszacie poprzez nabijanie nim kilometrów w trybie kariery (Mistrzostwa albo Custom Championship). 

Najszybszym do ulepszenia samochodem z napędem na przód (FWD) jest zdecydowanie Mini Cooper (roczniki 1960). Kupicie go zapewne jako Wasz pierwszy samochód do rajdów w karierze. Nim dojedziecie do samego końca mistrzostw, powinniście już mieć wszystko odkryte. W przypadku, gdyby coś Wam zostało to możecie ustawić na szybko jakiś pojedynczy odcinek w Custom Championship, albo dorzucić perki (jak możecie) mechanikowi pod Wasz samochód.

 

braz …Party at the Back GS: 15
Fully upgrade a RWD vehicle.

Pucharki związane z pełnym ulepszeniem danego pojazdu można łączyć z trofeami za ukończenie odpowiednich mistrzostw (np. samochód 4WD i mistrzostwa samochodem z roku 2000, itd.).
Samochód ulepszacie poprzez nabijanie nim kilometrów w trybie kariery (Mistrzostwa albo Custom Championship). 

Samochody z napędem na tył (RWD) to zdecydowanie najtrudniejsza kategoria i zalecam ją robić na poziomie trudności Open (chociaż jak czujecie się na siłach to startujcie w wyższej, więcej XP za event). Osobiście zrobiłem ten pucharek jadąc Fordem MK2 z kategorii samochodów z rocznika 1970. Pod żadnym pozorem nie kupujcie Lancii Stratos, ponieważ jest bardzo trudna w utrzymaniu. Opanowanie jej daje bardzo dobre rezultaty, ale nim do tego dojdzie to osiwiejecie. Ogólnie to Ford oraz Opel wypadają najlepiej w tej kategorii.

 

braz Moar Wheel Drive GS: 15
Fully upgrade a 4WD vehicle.

Pucharki związane z pełnym ulepszeniem danego pojazdu można łączyć z trofeami za ukończenie odpowiednich mistrzostw (np. samochód 4WD i mistrzostwa samochodem z roku 2000, itd.).
Samochód ulepszacie poprzez nabijanie nim kilometrów w trybie kariery (Mistrzostwa albo Custom Championship). 

W późniejszym etapie gry będziecie już jeździć tylko i wyłącznie samochodami z napędem 4WD, zarówno w rajdach, hillclimbie jak i rallycrossie. Dlatego to trofeum wpadnie po prostu podczas zwykłego grania, a już na pewno podczas robienia kategorii Hillclimb, gdzie punkty doświadczenia oraz kilometry lecą bardzo szybko. Samochody 4WD prowadzą się bardzo dobrze i mają znacznie lepszą przyczepność, dlatego wybór pozostawiam Wam. Nawet Grupa B nie jest straszna, gdy wybierzecie napęd na wszystkie łapki.

 

braz Does Your Mother Know? GS: 20
Win a Championship in a 1970s vehicle.

Pucharki związane z wygraniem mistrzostw w danej kategorii można łączyć z ulepszeniem danego samochodu na maksa (np. mistrzostwa 1970 i ulepszenie samochodu FWD).
Wszystkie pucharki za wygranie mistrzostw w danej kategorii można zrobić tylko i wyłącznie w trybie Kariery > Championship. Jakakolwiek inna konfiguracja nie da Wam pucharku.

Trofeum zdobędziecie poprzez wygranie mistrzostw tylko i wyłącznie samochodem z rocznika 1970, czyli:

  • Opel Kadett GT/E 16v
  • Fiat 131 Abarth
  • Ford Escort Mk II
  • Lancia Stratos

Mocno zalecam robić to na poziomie trudności OPEN (jeśli jesteście wyżej to po prostu odpuszczajcie każdy kolejny rajd, a na końcu spadniecie do niższej kategorii). Już nie chodzi o samo poziom, ale po prostu tutaj mamy najmniej odcinków do pokonania, a przy tym wszystkie są w dobrych warunkach pogodowych i w dodatku w dzień (noc przy poz. OPEN zdarza się bardzo rzadko, albo w ogóle).

 

braz So Last Year GS: 20
Win a Championship in a 2010s vehicle.

Pucharki związane z wygraniem mistrzostw w danej kategorii można łączyć z ulepszeniem danego samochodu na maksa (np. mistrzostwa 1970 i ulepszenie samochodu FWD).
Wszystkie pucharki za wygranie mistrzostw w danej kategorii można zrobić tylko i wyłącznie w trybie Kariery > Championship. Jakakolwiek inna konfiguracja nie da Wam pucharku.

Trofeum zdobędziecie poprzez wygranie mistrzostw tylko i wyłącznie samochodem z rocznika 2010, czyli:

  • Mini Countryman Rally Edition
  • Ford Fiesta RS Rally
  • Volkswagen Polo Rally
  • Hyundai i20 Rally

Mocno zalecam robić to na poziomie trudności OPEN (jeśli jesteście wyżej to po prostu odpuszczajcie każdy kolejny rajd, a na końcu spadniecie do niższej kategorii). Już nie chodzi o samo poziom, ale po prostu tutaj mamy najmniej odcinków do pokonania, a przy tym wszystkie są w dobrych warunkach pogodowych i w dodatku w dzień (noc przy poz. OPEN zdarza się bardzo rzadko, albo w ogóle).

 

braz When Jon Met Paul GS: 5
Win an Event in the Subaru Impreza 1995 with the DiRT 3 livery applied.

Pucharek można wbić tylko i wyłącznie w trybie Kariery (Championship albo Custom Championship)

Przede wszystkim musicie najpierw zakupić Subaru Imprezę z 1995 (Grupa A). Kosztuje 290,000 kredytów.

Gdy już będziecie ją mieć to ustawiacie sobie mistrzostwa w trybie Custom Championship (jak najkrótsze), wybieracie skórkę DIRT 3 i jedziecie! Pamiętajcie, że musicie wygrać event, aby zdobyć trofeum, dlatego zalecam poziom trudności OPEN.

Poniżej filmik, jak ja to zrobiłem:

 

braz Maximum Attack GS: 5
Win every stage on a 12 stage event with all assists off.

UWAGA: Pucharek można w prosty sposób połączyć z takimi trofeami jak braz I Am the 5% oraz braz GG.

Musicie wygrać event składający się z pełnej liczby odcinków (12) oraz jadąc bez jakichkolwiek asyst. Jedynie możecie ustawić skrzynię biegów na automatyczną, a cała reszta na OFF + całkowicie wyłączony HUD! Powinno to mniej więcej tak wyglądać jak na obrazku poniżej:

Tak powinny być ustawione asysty (wszystko OFF + HUD OFF).

Na szczęście jest prosty sposób, żeby wbić to trofeum. Oczywiście możecie go zrobić jak należy, czyli w trybie kariery poprzez Custom Championship i jazda. Jednak zalecam połączyć pucharek z w/w i zrobić to w lidze, w której pojedziecie tylko i wyłącznie Wy, przez co możecie jechać własnym tempem, bez asyst i spokojnie to wbić.

Całą procedurę zakładania ligi oraz odpowiedniego jej ustawienia opisałem w pucharku braz GG.

 

srebro Spirit of the Rally GS: 25
Finish an event after heavily damaging three or more components.

Pucharek można zrobić tylko i wyłącznie w trybie Kariery > Championship (nawet Custom nie zadziała tutaj, muszą być główne mistrzostwa).

Jak sam opis mówi, musicie ukończyć event po zniszczeniu minimum 3 komponentów w samochodzie. Zadanie jest o tyle irytujące, że możecie rozwalić samochód zbyt mocno co kończy się zakończeniem rajdu lub jego restartem. Nie ma tutaj złotej rady poza tym, że musicie wyczuć kiedy samochód ma już dość i po prostu dojechać do mety. Zalecam robić to na poziomie trudności OPEN, ponieważ macie tam tylko 4 odcinki. Po dwóch odcinkach będzie strefa serwisowa, gdzie możecie zobaczyć status wszystkich części. W innych poradnikach zalecają poziom trudności CLUBMAN (następny po OPEN), ale ja to zrobiłem na OPEN i uważam, że nie ma sensu marnować czasu na 6 odcinków.

Tak jak wspomniałem wyżej, nie ma tutaj złotej rady. Wybieracie samochód, który najbardziej Wam leży. Ja osobiście wybrałem Peugeota 205 (Grupa B), ponieważ bardzo dobrze się prowadzi, a przy tym ma ogromną moc i pociągnie nawet na łysych felgach jak będziecie w stanie go opanować. Nie mam innej rady jak po prostu jechać i obijać się o wszystko co można, dachować, wjeżdżać w barierki na pełnej, itd. Pamiętajcie tylko, żeby nadto nie przesadzić, bo skończy się to restartem rajdu. Nie sugerujcie się również kontrolkami na prędkościomierzu. Pojawia się tak naprawdę tylko kontrolka od silnika i płynu chłodniczego, która mówi tyle, że uległ uszkodzeniu/przegrzaniu. Po 2 odcinkach będziecie mieć strefą serwisową i będziecie mogli sprawdzić, które elementy są już zniszczone. 

Może się zdarzyć tak, że podczas odcinka pojawi się Wam informacja o całkowitym zniszczeniu opon (lub innego komponentu) i możecie zrestartować, albo odpuścić odcinek (retire). Zalecam kontynuację, ponieważ macie pewność, że kolejny element uległ zniszczeniu.

Pamiętajcie, że rozwalony komponent oscyluje w granicach od 0 do 20% zniszczenia. 

Poniżej wrzucam mój filmik:

 

zloto Born to Run GS: 100
Become Champion at Masters level in Championships.

Poziom Masters to najwyższy poziom trudności w grze. Ogólnie jest 6 poziomów trudności i każdy kolejny odkrywacie poprzez wygranie poprzedniego. Jeśli zajmiecie zbyt odległą pozycje na koniec mistrzostw to spadniecie do niższego poziomu. Dotyczy to każdej kategorii mistrzostw. W przypadku Rallycross, od poziomu Professional odkrywa się oficjalna kategoria FIA RX, ale zasada działania jest tak sama.

Zalecam zrobić ten pucharek w kategorii Hillclimb lub Rallycross. Broń boże nie próbujcie tego robić w Rajdach, no chyba że jesteście całkowitymi masochistami. Osobiście wybrałem Hillclimb, ponieważ macie tutaj tylko i wyłącznie jedną trasę (3 odcinki + całość), którą wystarczy nauczyć się na pamięć. Oczywiście sprawa nie jest taka prosta, ponieważ czasy na najwyższych poziomach są już dość mocno wyśrubowane i jakikolwiek błąd (szczególnie na asfaltowej wersji) powoduje restart odcinka. Do tego jedziecie non-stop na pełnej parze, czyli musicie mieć opanowanie auto do perfekcji i wiedzieć jak brać każdy zakręt, zarówno na nawierzchni asfaltowej jak i szutrowej (w słoneczną jak i deszczową pogodę). Nie brakuje również podstępnych momentów jak rowy przy nawrotach, albo zacieśniający się zakręt i znak, przez który obróci Wam samochód.

Zalecam samochód Peugeot 405 (ustawienia domyślne dają rady, ale w przypadku asfaltu warto nieco usztywnić tylną oś i ewentualnie nieco obniżyć, da to troszkę przyczepności w zakręcie). Jest najbardziej stabilny ze wszystkich. Jeśli jednak chcecie iść w prawdziwą prędkość to spróbujcie Peugeota 205, którym można robić lepsze czasy, ale jest zdecydowanie bardziej zdradliwy. W przypadku Hillclimba, najwięcej możecie stracić na nawrotach. Moja metoda jest prosta, najpierw dojeżdżacie najszybciej jak możecie, skręcacie koła i dopiero wtedy zaciągacie ręczny. Nie ciągnijcie go zbyt długo bo zdławicie samochód za bardzo i stracicie sporo czasu na rozpędzanie. Zauważyłem, że na większości nawrotów wystarczy dosłownie muśnięcie ręcznego i przy odpowiednim kącie kół przechodzicie nawrót niczym rasowy rajdowiec. Oglądanie później powtórek cieszy oko.

Pamiętajcie również, że przy każdym odcinku macie tak naprawdę 2 próby. Wybierany jest najlepszy czas, więc nawet jak nie poszło Wam w pierwszej rundzie to możecie się poprawić w drugiej. Będziecie dodatkowo widzieć ile brakuje Wam do pierwszego i jakie robi czasy. Gdyby udało się Wam zrobić bardzo dobry czas już w pierwszej rundzie to tej drugiej nie musicie nawet jechać, możecie ją sobie spokojnie odpuścić. Warto jeździć obie rundy jeśli jeszcze nie macie ulepszonego samochodu na maksa i potrzebujecie kilometrów do mechaników.

 

braz 4 GS: 4
Fully upgrade a vehicle in four different vehicle classes.

Pucharek, który wpadnie podczas ulepszania kolejnych fur. Jak sam opis mówi, musicie całkowicie ulepszyć samochody z 4 różnych dostępnych kategorii w trybie Kariery, czyli:

  • 1960s
  • 1970s
  • 1980s
  • Group B (4WD)
  • Group B (RWD)
  • Group A
  • F2 Kit Car
  • R4
  • 2000s
  • 2010s
  • Rallycross Classic
  • Rallycross 1600s
  • Rallycross Supercars
  • Hillclimb
  • Modern Hillclimb (niedostępny w karierze)

Finansowo najlepiej zrobić to z czterech pierwszych kategorii, ponieważ są tam najtańsze auta i nie wymagają dużej ilości punktów doświadczenia do pełnego ulepszenia.

 

braz Mondays Be Like… GS: 0
Crash your car so badly it ends your rally.

Nawet nie musicie czytać opisu bo pucharek wpadnie Wam sam i to już na samym początku gry. Odpowiednik śmierci w Dark Soulsach, czyli coś co przytrafia się bardzo szybko. Musicie całkowicie rozwalić swój samochód, żeby nie dało się nim jechać. Pojawi się wtedy odpowiednia informacja na ekranie „Terminal Damage” i po sprawie. Ja swój dzbanek dostałem już po pierwszej wycieczce Mini Cooperem do lasu, na pierwszym odcinku w Grecji.

W przypadku, gdybyście byli prawdziwymi koksami i stłuczki są Wam obce. To najlepszym sposobem na całkowite rozwalanie fury jest nabranie jak największej prędkości i walenie po drzewach, kamieniach, barierkach, itd. W końcu samochód będzie tak zniszczony, że już nie pojedzie dalej.

 

braz Absolutely Brilliant GS: 15
Finish a Stage with the fastest time in Championships.

Mówiąc krótko, musicie po prostu wygrać dowolny odcinek w czasie Mistrzostw. Nie ma znaczenia poziom trudności czy kategoria, po prostu trzeba to zrobić w głównych mistrzostwach w trybie Kariery. Myślę, że spokojnie to zrobicie już na samym początku podczas jazdy Mini Cooperem. Czasy na poziomie trudności OPEN nie są trudne, szczególnie jak już znacie dobrze trasy i macie ulepszony samochód. Tak naprawdę to będziecie wygrywać większość odcinków, bo po prostu musicie to robić, żeby awansować i zdobywać jak najwięcej punktów XP.

 

braz Nailed It! GS: 10
Roll your car, land on your wheels and carry on.

Kolejny pucharek, który wpadnie sam. Musicie zaliczyć klasyczną rolkę, czyli dachować i wrócić na koła. Taka sytuacja zdarzy Wam się częściej niż to sobie wyobrażacie, więc nie będę się tu specjalnie rozpisywać. Świetną trasą do zrobienia tego trofeum jest Finlandia, ponieważ jest szybka oraz posiada po bokach trasy spore ilości podniesionego gruntu, na którym można zaliczyć niezłe rolki.

 

srebro Faster Chief GS: 50
Unlock the Crew Chief’s 5th level of skills.

Szef mechaników jest z Wami od samego początku i nie macie żadnej możliwości ingerencji w jego obecność (nie można go usunąć ani zamienić). Jedynie możecie mu kupować perki, jak już je odblokujecie.

Do zdobycia osiągnięcia musicie rozwinąć na maksa jego poziom. Sprawdzicie go poprzez wejście w jego szczegóły. Poziom szefa mechaników będzie rosnąć wraz z przebytym przez Was dystansem, czyli po prostu trzeba jeździć i jeździć. 5 poziom wbijecie mu mniej więcej w połowie Waszej przygody z grą, także nie musicie jakoś specjalnie zwracać uwagi na to. Szczerze mówiąc to nawet nigdy nie zaglądałem w jego szczegóły podczas mojej gry, pucharek po prostu wpadł sam.

W szczegółach możecie sprawdzić aktualny poziom Szefa Mechaników.

 

braz Little Light GS: 10
Win a Night Stage in Championships.

Pucharek można zdobyć tylko i wyłącznie w trybie Championship (główne, nie Custom).

Należy wygrać dowolny nocny odcinek, który trafi się Wam podczas głównych mistrzostw (Championship). Problem jest taki, że na poziomie OPEN nie pojawiają się nocne odcinki, dopiero na następnym poziomie, czyli CLUBMAN. Także jeśli jesteście na poziomie OPEN to musicie go wygrać, aby awansować wyżej. Zalecam zrobić kopię zapisu, na chmurę lub pendrive, gdy będziecie już mieć mistrzostwa na poziomie CLUBMAN. Chodzi o to, że jak zrezygnujecie z mistrzostw to spadniecie znowu do niższego poziomu. Kopia zapisu pozwoli Wam tego uniknąć.

Gdy już wszystko jest gotowe, to wybieracie swój ulubiony samochód i startujecie mistrzostwa. Teraz patrzycie na wylosowane odcinki i szukacie czy jest jakiś nocny. Miniaturka odcinka będzie w nocy, a obok nazwy powinno pisać „Night – Clear”. W przypadku, gdyby nie wylosowało Wam nocnego to przywracacie kopię zapisu i próbujecie aż do skutku. Jak już uda się wylosować nocny odcinek to możecie odpuszczać poprzednie odcinki aż nie dojdziecie do tego. Teraz musicie wygrać odcinek, aby dostać puchar. Najważniejsze to uważać na światła, bo jak je rozwalicie to możecie w sumie restartować. Po dojechaniu do mety i zajęciu 1 miejsca, trofeum jest Wasze.

 

srebro Any Given Sunday GS: 35
Complete a Weekly Event.

Tygodniowe/miesięczne eventy (Weekly/Monthly Event) znajdziecie w zakładce Online Events. 

W przypadku tygodniowych wyzwań, macie do wyboru 2 eventy. Kategoria samochodów oraz odcinki są dobierane losowo, więc nigdy nie wiadomo co się trafi. Plus jest taki, że w razie jak zawalicie jeden event, macie jeszcze drugi w razie czego. Pamiętajcie, że rozwalenie samochodu, wypadnięcie z trasy, dyskwalifikacja powodują, że kończycie natychmiastowo event i nie możecie już go powtórzyć. Następna szansa dopiero po zmianie w kolejnym tygodniu. Na szczęście jest sposób, aby tego uniknąć, czytajcie poniżej.

Kilka wskazówek podczas jazdy tygodniowego/miesięcznego eventu:

  • Nie szalejcie, Wasza pozycja na końcu nie ma znaczenia, po prostu trzeba przejechać wszystkie odcinki.
  • Wybierajcie samochód, który Wam najbardziej leży i jest najprostszy w opanowaniu, nie sugerujcie się mocą.
  • Wypadnięcie z trasy, rozwalenie samochodu, dyskwalifikacja, itd. powodują, że event jest anulowany i nie można do niego przystąpić ponownie.
  • W przypadku jakiekolwiek skuchy, czytajcie opis triku poniżej, który uchroni Was przed anulowaniem eventu.

Sposób na uniknięcie anulowania eventu:

W przypadku, gdybyście wylecieli z trasy, rozwalili samochód, albo pójdzie Wam bardzo źle (chociaż czasy nie mają tutaj znaczenia) to musicie natychmiastowo zamknąć grę i wrócić do menu głównego konsoli. Dzięki temu, po powrocie będziecie startować od ostatniej strefy serwisowej, która służy za swego rodzaju checkpoint. Ten sposób działa tylko i wyłącznie w eventach tygodniowych i miesięcznych. Jeśli chodzi o dzienne eventy to tutaj macie tylko i wyłącznie jedną szansę na dzień.

 

srebro Dependable GS: 50
Complete a Monthly Event.

Tygodniowe/miesięczne eventy (Weekly/Monthly Event) znajdziecie w zakładce Online Events. 

W przypadku eventu miesięcznego macie do wyboru tylko i wyłącznie jeden event, który składa się z kilkunastu losowych odcinków oraz losowej kategorii samochodów. Cały event składa się z 24 odcinków oraz stref serwisowych co 4 odcinki (jeśli dobrze pamiętam). Pamiętajcie, że rozwalenie samochodu, wypadnięcie z trasy, dyskwalifikacja powodują, że kończycie natychmiastowo event i nie możecie już go powtórzyć. Następna szansa dopiero po zmianie w kolejnym tygodniu. Na szczęście jest sposób, aby tego uniknąć, czytajcie poniżej.

Kilka wskazówek podczas jazdy tygodniowego/miesięcznego eventu:

  • Nie szalejcie, Wasza pozycja na końcu nie ma znaczenia, po prostu trzeba przejechać wszystkie odcinki.
  • Wybierajcie samochód, który Wam najbardziej leży i jest najprostszy w opanowaniu, nie sugerujcie się mocą.
  • Wypadnięcie z trasy, rozwalenie samochodu, dyskwalifikacja, itd. powodują, że event jest anulowany i nie można do niego przystąpić ponownie.
  • W przypadku jakiekolwiek skuchy, czytajcie opis triku poniżej, który uchroni Was przed anulowaniem eventu.

Sposób na uniknięcie anulowania eventu:

W przypadku, gdybyście wylecieli z trasy, rozwalili samochód, albo pójdzie Wam bardzo źle (chociaż czasy nie mają tutaj znaczenia) to musicie natychmiastowo zamknąć grę i wrócić do menu głównego konsoli. Dzięki temu, po powrocie będziecie startować od ostatniej strefy serwisowej, która służy za swego rodzaju checkpoint. Ten sposób działa tylko i wyłącznie w eventach tygodniowych i miesięcznych. Jeśli chodzi o dzienne eventy to tutaj macie tylko i wyłącznie jedną szansę na dzień.

 

srebro Easier Said than Done GS: 25
Finish in the Top Tier of an Online Event.

Jeden z trudniejszych pucharków, ponieważ macie tylko i wyłącznie jedną szansę na przejechanie odcinka w dziennym eventcie. 

Codziennie macie do wyboru 2 dzienne eventy, są one różne, a dokładnie:

  • Dirt Daily Live – podany odcinek i podany samochód, czasy z góry ustalone, macie jedną szansę na 24h,
  • Delta Daily – podany odcinek i samochód, czasy są dobierane na bazie czasów ludzi, jedna szansa na 24h,
  • Owners Club – podany odcinek i podany samochód, który musicie mieć zakupiony,  żeby przystąpić do eventu, czasy z góry ustalone, jedna szansa na 24h,
  • Hillclimb Daily – podany odcinek i podany samochód, czasy z góry ustalone, macie 2 szanse na 24h (każdy odcinek składa się z 2 rund),
  • Wager Event – losowy odcinek i samochód, a do tego musicie obstawić własną kasę na Wasz przejazd, czasy pokażą się dopiero po przejechaniu odcinka, jedna szansa na 24h.

W przypadku eventów, gdzie macie czasy z góry ustalone sprawa jest prosta. Musicie po prostu zrobić czas wymagany do Top Tiera, pokazuje się on podczas loadingu, gdy już wybierzecie dany event. Czasy do Top Tiera nie są na szczęście wyśrubowane, przeważnie wystarczy przejechać w miarę szybkim tempem i bez jakichkolwiek błędów. Nie jest wymagane tutaj jakieś zabójcze tempo, które osiąga 0,1% maniaków. Polecam poćwiczyć trasę zanim ją odpalicie w eventcie. Przy większości eventów macie podaną trasę oraz samochód, więc możecie sobie poćwiczyć w singlu. Dopiero Wager Event powoduje różnicę, ale więcej informacji znajdziecie w opisie trofeum braz A Whole Lot of Cheddar.

W przypadku niepowodzenia, spokojnie poczekajcie na następny dzień i spróbujcie ponownie. Są eventy łatwiejsze i trudniejsze, ale jest to niestety losowe. Jeśli nie chce się Wam odpalać gry, aby sprawdzić co jest w dany dzień dostępne, możecie wszystko sprawdzić na stronie: https://dirtgame.com/events

 

braz Fire Spitting Monsters GS: 20
Win a Championship in a Group B 4WD vehicle.

Pucharki związane z wygraniem mistrzostw w danej kategorii można łączyć z ulepszeniem danego samochodu na maksa (np. mistrzostwa 1970 i ulepszenie samochodu FWD).
Wszystkie pucharki za wygranie mistrzostw w danej kategorii można zrobić tylko i wyłącznie w trybie Kariery > Championship. Jakakolwiek inna konfiguracja nie da Wam pucharku.

Będę z Wami szczery, ale Grupa B 4WD to najlepsza kategoria obok 2000s. Samochody mają ogromną moc, ładnie trzymają się nawierzchni i nawet czasy nie są tutaj tak wyśrubowane. Trzeba oczywiście uważać na wcześniej wspomnianą moc. Jeśli za bardzo się rozpędzicie (a w tych furach nie jest to trudne) to możecie mieć potem z dohamowaniem do kolejnego zakrętu. Nie raz i nie dwa poleciałem w drzewa bo poczułem wiatr we włosach. Sami poczujecie kiedy zaczyna być ryzykownie i należy trochę zwolnić. Nawet w Finlandii radzę uważać, szczególnie przed górkami, za którymi od razu jest zakręt, bardzo łatwo można zawalić odcinek.

Samochody Grupy B 4WD:

  • MG Metro 6R4
  • Audi Sport quattro Rallye
  • Ford RS200
  • Peugeot 205 T16 Evo 2
  • Lancia Delta S4

Osobiście wybrałem Peugeota 205, jest mały, zwinny i zabójczo szybki. Do tego mamy trofeum braz Pass the Sauce Ari, które wymaga jego całkowitego ulepszenia, także problem rozwiązuje się sam. Z tego co czytałem w sieci, to bardzo dobrze sprawuje się również MG Metro. Nie miałem okazji pojeździć resztą samochodów, ale na pewno niewiele odstają od siebie. Możecie sobie poćwiczyć w singlu, które auto najbardziej Wam leży. Jeśli jednak chcecie wbić platynę jak najszybciej, to Peugeot to jedyna opcja dla Was.

 

braz Pass the Sauce Ari GS: 10
Fully upgrade the Peugeot 205 T16 Evo 2.

Pucharki związane z pełnym ulepszeniem danego pojazdu można łączyć z trofeami za ukończenie odpowiednich mistrzostw (np. samochód 4WD i mistrzostwa samochodem z rocznika 2000, itd.).
Samochód ulepszacie poprzez nabijanie nim kilometrów w trybie kariery (Mistrzostwa albo Custom Championship). 

Peugeot 205 T16 Evo 2, to samochód który znajdziecie w kategorii Grupa B 4WD. 

O tym potworze mowa.

Zalecam mimo wszystko jazdę na poziomie trudności OPEN. Co prawda Grupa B 4WD daje bardzo duży margines błędu w mistrzostwach, no ale po co się męczyć? Oczywiście wybór pozostawiam Wam. W każdym razie musicie jeździć mistrzostwa, bez względu na poz. trudności, aby zdobywać punkty doświadczenia i odkrywać kolejne ulepszenia. Aby zwiększyć ilość otrzymywanych punktów XP po każdym odcinku, możecie ustawić mechanikom odpowiednie perki pod Wasz samochód. W przypadku wyboru Custom Championship, możecie ustawić od razu 12 odcinków. Przez ten czas spokojnie ulepszycie cały samochód.

 

braz Going up in the World GS: 5
Buy a Hillclimb car.

Jak sam opis mówi, musicie zakupić samochód z kategorii Hillclimb. Ich ceny wahają się w granicach 200,000 do 250,000 kredytów. Jednak z racji pucharku braz DiRTy Dancer, musicie kupić tak czy siak Peugeota 405, który i tak jest jednym z najlepszych samochodów tej kategorii. Kosztuje 250,000 kredytów, także trochę zbierania przed Wami.

Wymagany do trofeum.

 

braz DiRTy Dancer GS: 10
Win an Event at Pikes Peak (Mixed Surface) in the Peugeot 405 T16 Pikes Peak.

Do zrobienia tego trofeum musicie mieć zakupiony samochód Peugeot 405 T16, który znajdziecie w kategorii Hillclimb (foto w opisie pucharku wyżej).

Gdy już zaczniecie jeździć mistrzostwa Hillclimb w Karierze, to na początku będziecie jeździć głównie po asfalcie, a potem po samym szutrze. Dopiero przy wyższych poziomach trudności zaczną się pojawiać mieszane odcinki (chociaż zawsze jest mała szansą, że może się pojawić nawet na najłatwiejszym). Zanim dojdziecie do poziomu Masters (jeśli zdecydujecie się go robić w Hillclimb) przejedziecie sporo różnych odcinków, a po drodze na pewno trafią również mieszane. Podczas loadingu, w opisie trasy musicie po prostu mieć „Asphalt” oraz „Gravel/Dirt”. W każdym razie, jeśli będziecie stosować metodą na szybką kasę ze wstępu poradnika, to ten pucharek wpadnie Wam po prostu sam, bo prędzej czy później i tak ją wylosuje.

W przypadku Hillclimba, przy każdym odcinku rozgrywacie 2 rundy. Jeśli pójdzie Wam dobrze w pierwszej i zrobicie dużą przewagę (od ok. 5 sekund wzwyż), to nie musicie już jechać drugiego, możecie go odpuścić.

 

braz Propane & Propane Accessories GS: 20
Win a Championship in a Hillclimb vehicle.

Pucharki związane z wygraniem mistrzostw w danej kategorii można łączyć z ulepszeniem danego samochodu na maksa (np. mistrzostwa 1970 i ulepszenie samochodu FWD).
Wszystkie pucharki za wygranie mistrzostw w danej kategorii można zrobić tylko i wyłącznie w trybie Kariery > Championship. Jakakolwiek inna konfiguracja nie da Wam pucharku.

Trofeum powiązane z dwoma powyższymi. Musicie wygrać mistrzostwa w Hillclimbie, co powinno Wam wpaść samo jeśli zdecydujecie się robić trofeum z poziomem Masters właśnie w tej kategorii (zalecana). Do tego trofeum jednak wystarczy wygrać na najprostszym poziomie OPEN i po sprawie.

W przypadku Hillclimba, przy każdym odcinku rozgrywacie 2 rundy. Jeśli pójdzie Wam dobrze w pierwszej i zrobicie dużą przewagę (od ok. 5 sekund wzwyż), to nie musicie już jechać drugiego, możecie go odpuścić.

 

braz Take Your Pick GS: 15
Win a Hillclimb Stage where both of your Run times are faster than any other.

Jak już wspomniałem w kilku trofeach, każdy odcinek Hillclimba składa się z 2 rund. Do zdobycia tego dzbanka musicie zająć najlepsze czasy w obu rundach. Najłatwiej zrobicie to na odcinku w pełni szutrowym, ponieważ margines błędu jest tutaj znacznie większy i czasy nie są tak wyśrubowane jak na asfaltowej wersji. W każdym razie, trofeum można zrobić na dowolnym układzie odcinków, więc to od Was zależy kiedy zdecydujecie się go zrobić (w trakcie mistrzostw).

 

braz Monster Energy Supercharge Award GS: 15
Be first into the first turn in the Final of an FIA World Rallycross Event.

Musicie w rundzie finałowej, oficjalnych mistrzostw FIA RX, być na pierwszym miejscu w pierwszym zakręcie. Aby odkryć oficjalne mistrzostwa FIA World Rallycross musicie najpierw odkryć poziom Professional w normalnej kategorii Rallycrossa. Zalecam od razu zakupić samochód z najmocniejszej kategorii, czyli „Rallycross Supercars”, ponieważ tylko te mogą brać udział w tych mistrzostwach. 

Gdy już dostaniecie się do oficjalnych mistrzostw FIA, Waszym zadaniem jest rzecz jasna dostanie się rundy finałowej. Każdy Rallycross składa z kilku rund kwalifikacyjnych, w których najlepiej zająć jak najwyższą pozycję, aby w finale mieć jak najlepsze miejsce. W przypadku używania skrzyni manualnej sprawa jest dość prosta, wystarczy spuścić odpowiednio wcześnie ręczny (trzeba wyczuć moment), a następnie odpowiednio zmieniać biegi, gdy tylko kreska dojdzie do maksymalnych obrotów (albo nawet trochę wcześniej).  W przypadku skrzyni automatycznej musicie w pełni polegać na odpowiednim spuszczeniu ręcznego. Jeśli Wam nie wyjdzie to restartujecie aż do skutku. Pucharek powinien wpaść zaraz jak tylko dojedziecie jako pierwsi do pierwszego zakrętu.

Gdybyście nadal mieli problemy, to możecie pobawić się ustawieniami skrzyni biegów, a dokładnie to skrócić jej przełożenia co objawia się znacznie lepszym przyspieszeniem, ale mniejszą prędkością maksymalną. Do samego pucharku nie jest Wam ona aż tak potrzebna, także można mocno skrócić, wbić trofeum, a potem wrócić do normalnych ustawień jeśli te nie będą się sprawdzać w dalszej jeździe.

Filmik z mojego startu (skrzynia manualna):

 

braz Good Spot GS: 10
When the spotter recommends you take the Joker on the first lap, do so and then win the race.

Dość irytujący pucharek, głównie z tego powodu, że jest całkowicie losowy i nigdy nie wiecie kiedy się nasz inżynier się odezwie.

Zadanie jest takie, że na linii startu, jeszcze przed odliczaniem, Wasz inżynier powiadomi Was, że stoicie na najlepszym miejscu, aby użyć przejazdu Jokera na samym początku. Przejazd Jokera to osobna partia toru, którą trzeba pokonać raz na cały wyścig. Plus jest taki, że nie trzeba tego zrobić w mistrzostwach, można spokojnie zrobić w trybie Custom Event, gdzie spokojnie wszystko wybieramy wg naszego uznania, łącznie z odcinkiem, pogodą i rzecz jasna samochodem. Zalecam robić trofeum na trasie Lydden Hill, England w wersji Junior Circuit, 2 okrążenia i jak najmniej etapów przy poziomie AI na Easy. Samochód i całą resztę pozostawiam już Wam. Tak naprawdę nie mają one znaczenia tutaj.

Teraz startujecie event i liczycie na Jezusa RNG, aby Wasza pozycja była jak najbardziej po lewej stronie toru i inżynier powiadomił Was o Jokerze na starcie. Jeśli nie stoicie całkiem po lewej stronie toru, to możecie od razu wychodzić. Trzeba wyjść z całych mistrzostw, do menu głównego, restart Wam nic nie da. Następnie ustawiacie to samo od nowa i próbujecie tak aż do skutku. Gdy już się uda i będzie stać tam gdzie macie i inżynier się odezwie w sprawie Jokera, to musicie po prostu ruszyć i go przejechać. Teraz tylko dojechać do mety na pierwszym miejscu i trofeum jest Wasze.

Filmik z mojego przejazdu:

UWAGA: Jeśli pójdzie Wam źle podczas wyścigu (gdy inżynier się odezwał na starcie) to możecie spokojnie zrestartować. Inżynier nie odezwie się po restarcie, ale pucharek Wam zaliczy!

 

braz JUST LIKE THE REAL THING! GS: 15
Fully upgrade a Rallycross car.

Pucharki związane z pełnym ulepszeniem danego pojazdu można łączyć z trofeami za ukończenie odpowiednich mistrzostw (np. samochód 4WD i mistrzostwa samochodem z rocznika 2000, itd.).
Samochód ulepszacie poprzez nabijanie nim kilometrów w trybie kariery (Mistrzostwa albo Custom Championship). 

Jako Wasz pierwszy samochód do Rallycrossu, mocno zalecam kupić jakiś z najmocniejszej kategorii, czyli Rallycross Supercars, w których skład wchodzą:

  • DS Automobiles DS3
  • Ford Fiesta Rallycross
  • Volkswagen Polo Rallycross
  • Peugeot 208 WRX
  • Mini Countryman Rallycross
  • Subaru WRX STI

Warto kupić od razu samochód z tej kategorii, ponieważ będziecie go ulepszać od samego początku. Musicie i tak dojechać do poziomu Professional w normalnym Rallycrossie, żeby odkryć oficjalne zawody FIA. Będziecie tam już mieć ulepszoną furę, która bardzo się przyda. Ja osobiście wybrałem VW Polo, ale w ostatnich finałowych rundach walka jest tak wyrównana, że cokolwiek nie wybierzecie i tak trzeba się swoje namęczyć.

 

zloto Damn This Kid Is Good GS: 100
Win the FIA World Rallycross Championship.

Musicie wygrać oficjalne zawody FIA w Rallycrossie. Aby odkryć oficjalne mistrzostwa FIA World Rallycross musicie najpierw odkryć poziom Professional w normalnej kategorii Rallycrossa. Zalecam od razu zakupić samochód z najmocniejszej kategorii, czyli „Rallycross Supercars”, ponieważ tylko te mogą brać udział w tych mistrzostwach. 

Jedziecie tutaj na dużo wyższym poziomie niż w normalnych zawodach (Professional), więc nie oczekujcie łatwej drogi. Zawody składają się z 3 eventów, ale każda runda ma więcej okrążeń do wykonania. Dlatego właśnie mocno zalecam jazdę w Rallycrossie od razu samochodem z kategorii „Rallycross Supercars”, dzięki czemu będziecie mieć już ulepszoną furę na starcie w oficjalnych zawodach. Nie dajcie się jednak zwieść, ponieważ AI tutaj daje do wiwatu. Pchają się gdzie popadnie, jadą jak po sznurku, a każdy Wasz najmniejszy błąd jest natychmiastowo wykorzystywany. Będziecie ich mieć non-stop na ogonie, nie liczcie że im odjedziecie i będziecie mieć spokój. Polecam brać Jokera jak najszybciej, żeby mieć go z głowy. Nie bójcie się również ostrej jazdy, jeśli trzeba to taranujcie samochody AI, rozpychajcie się, wbijajcie po łokieć, ogólnie brak zasad.

 

srebro Racing Stripes GS: 25
Score 200 heats points in a Championship Rallycross event (fastest in all 4 heats).

Pucharek można zrobić tylko i wyłącznie w trybie Kariery > Rallycross Championship.

Krótko – musicie wygrać 4 rundy Heat. Najłatwiej zrobicie na poziomie OPEN w normalnych mistrzostwach Rallycrossa. Pewnie jeden z pierwszych pucharków jaki dostaniecie w tej kategorii (o ile wygracie 4 pierwsze rundy).

 

braz Circuit Trained GS: 20
Finish in the top tier of a Rallycross Online Event.

Tak jak w innych pucharkach związanych z eventami online i tutaj macie jedną szansę na dzień. Dochodzi dodatkowy problem, ponieważ eventy Rallycrossa nie pojawiają się tak często, a taki właśnie potrzebujemy. Eventy Rallycrossa pojawiają się przy dziennych eventach, rozpoznacie je po samochodzie oraz trasie.

W ten sposób poznacie kiedy jest event rallycrossa.

Tak jak opisałem to w pucharku srebro Easier Said than Done, możecie sobie poćwiczyć w singlu zanim rozpoczniecie event, ponieważ jak już zaczniecie to nie ma odwrotu, macie tylko jedną szanse, a szkoda ją tutaj zmarnować, bo nie wiadomo kiedy pojawi się kolejny event w rallycrossie (może w następny dzień, a może za tydzień). Czasy w Rallycrossie zawsze miałem z góry ustalone, ale może się zdarzyć tak, że pojawi się on w Delta Daily, czyli czas jest dobierany na bazie czasów ludzi, czyli trzeba się postarać. W zależności od tego, w której kategorii będzie event, musicie po prostu jechać swoje, bez błędów i jak najlepszym tempem. Rallycross jest o tyle łatwy, że ciężko tutaj o jakieś większe pomyłki. Trasy są krótkie i bardzo łatwo je zapamiętać.

W przypadku porażki musicie niestety czekać na kolejny event. Jeśli nie chce się Wam odpalać gry, aby sprawdzić co jest w dany dzień dostępne, możecie wszystko sprawdzić na stronie: https://dirtgame.com/events

 

braz The Fun Starts Here GS: 20
Compete in an Event in PVP.

Wszystkie pucharki PVP można zrobić na jednej ustawce. Wystarczy znaleźć chętnego do pomocy, ustawić mistrzostwa (z tego co pamiętam to trzeba ustawić minimum 2 trasy, żeby uznało jako mistrzostwa) na jak najkrótszej traasie (polecam Lydden Hill, England – wersja Junior) i zrobić co trzeba.

W przypadku tego trofeum, wystarczy wziąć udział w takim eventcie i po sprawie.

 

braz Investment Vehicle GS: 15
Win an Event in PvP with a car that you own.

Wszystkie pucharki PVP można zrobić na jednej ustawce. Wystarczy znaleźć chętnego do pomocy, ustawić mistrzostwa (z tego co pamiętam to trzeba ustawić minimum 2 trasy, żeby uznało jako mistrzostwa) na jak najkrótszej traasie (polecam Lydden Hill, England – wersja Junior) i zrobić co trzeba.

Tutaj musicie wygrać event PVP swoim własnym samochodem, który zakupiliście w trybie single. Jeśli nie macie jeszcze zakupionego auta, to niestety ale musicie go kupić. W przypadku braku funduszy zapraszam do wprowadzenia poradnika, aby przeczytać o najlepszym sposobie na dużą kasę. Dlatego właśnie zalecam robić wszystkie pucharki z PVP na samym końcu, kiedy macie wszystko co trzeba.

 

braz Whose House? GS: 20
Win an Online Custom Championship in PVP.

Wszystkie pucharki PVP można zrobić na jednej ustawce. Wystarczy znaleźć chętnego do pomocy, ustawić mistrzostwa (z tego co pamiętam to trzeba ustawić minimum 2 trasy, żeby uznało jako mistrzostwa) na jak najkrótszej traasie (polecam Lydden Hill, England – wersja Junior) i zrobić co trzeba.

Po odpowiednim ustawieniu mistrzostw w trybie online PVP, zapraszacie Waszego znajomego i wygrywacie całość. Oczywiście ustawiacie mistrzostwa w trybie CLOSED, żeby nikt Wam nie wbił na sesję i zepsuł ustawkę.

 

braz So Serious GS: 15
Complete a Joker Lap in PVP without losing a position.

Wszystkie pucharki PVP można zrobić na jednej ustawce. Wystarczy znaleźć chętnego do pomocy, ustawić mistrzostwa (z tego co pamiętam to trzeba ustawić minimum 2 trasy, żeby uznało jako mistrzostwa) na jak najkrótszej traasie (polecam Lydden Hill, England – wersja Junior) i zrobić co trzeba.

Należy przejechać okrążenie z Jokerem i nie stracić swojej pozycji. Dlatego warto poinformować partnera, że będziecie brać Jokera i najlepiej żeby trochę zwolnił, aby w razie czego Was nie wyprzedził. Jeśli coś pójdzie nie tak, musicie spróbować na kolejnej trasie, albo zrestartować mistrzostwa ponieważ robienie Jokera na kolejnych okrążeniach nie jest już zaliczane jeśli przejechaliście przez niego chociaż raz.

 

braz Friends-Rivals-Champions-Legends GS: 20
Win a Championship in a 2000s vehicle.

Pucharki związane z wygraniem mistrzostw w danej kategorii można łączyć z ulepszeniem danego samochodu na maksa (np. mistrzostwa 1970 i ulepszenie samochodu FWD).
Wszystkie pucharki za wygranie mistrzostw w danej kategorii można zrobić tylko i wyłącznie w trybie Kariery > Championship. Jakakolwiek inna konfiguracja nie da Wam pucharku.

Moja najlepsza kategoria samochodów, zaraz obok Grupy B 4WD, a to za sprawą legendarnego Subaru Impreza z 2001. Fantastycznie się prowadzi, praktycznie nie da się popełnić błędu jeśli sami mocno czegoś nie popsujemy. Bardzo dobre przyspieszenie, ogromna przyczepność, duże prędkości, czyli prawdziwe WRC z dawnych lat. Może nie była to już złota era rajdów, ale wciąż dawała sporo frajdy. Obok Subaru macie takie legendy jak Ford Focus, którym jeździł sam Colin McRae, albo Citroena C4, którym śmigał Sebastian Loeb. Także jest w czym wybierać, a jazda tymi furami to czysta frajda. Będziecie żałować jak trzeba będzie zmienić kategorię.

Samochody z kategorii 2000s to:

  • Ford Focus RS Rally 2001
  • Subaru Impreza 2001
  • Ford Focus RS Rally 2007
  • Citroën C4 Rally 2010

Jak zwykle polecam robić trofeum w mistrzostwach na poziomie OPEN. Najszybsza opcja.

 

braz GG GS: 10
Complete a Season in Leagues.

UWAGA: Pucharek można w prosty sposób połączyć z takimi trofeami jak braz Maximum Attack oraz braz I am the 5%.

Nim zaczniemy, chciałbym mniej więcej wytłumaczyć niewtajemniczonym o co chodzi z ligami. Liga to nic innego jak mistrzostwa online utworzone przez Was, albo kogoś innego. Możecie ustawić wszystko, od ilości odcinków, pogody, czasu startu, okresu trwania, stref serwisowych, itd. Macie pełna władzę nad tym co tworzycie. Trik polega na tym, że będziecie tworzyć ligę dla samych siebie, z najłatwiejszymi trasami i ustawieniami. Ligę tworzycie na stronie www: https://dirtgame.com/leagues. Jeśli jesteście już gotowi, to przechodzimy najpierw do utworzenia ligi na w/w stronie www. Polecam robić to przez kompa, ponieważ menu jest dość małe i szczegółowe, co na telefonie może niektórym sprawić problemy.

1. Przechodzicie na stronę i klikacie w odnośnik „LEAGUES” w wysuwanym menu, po lewej stronie ekranu.

2. Klikacie na środku ekranu „CREATE LEAGUE”. 

3. Ustawiacie nazwę, tag, język (bez znaczenia) oraz wybieracie sesję zamkniętą, czyli „CLOSED”.

4. Wybieracie liczbę eventów oraz odcinków, tutaj 1 Event oraz 12 Stages.

5. Określacie czas trwania, najlepiej wybrać obecną datę, jak najbliższą godzinę startu oraz czas trwania (ja dałem 24h, ale możecie dać spokojnie mniej, żeby nie czekać).

6. Wybieracie odcinki, najszybszy jest Flugzeugring (S) w Niemcach. Po każdym ustawcie strefę serwisową oraz checkpoint, w razie wypadku.


7. Przechodzicie teraz do gry i z menu głównego wybieracie „LEAGUES”, a następnie czekacie aż Wasza liga pojawi się na ekranie.

Pamiętajcie, że w przypadku robienia pucharku braz Maximum Attack musicie ustawić wszystkie asysty na OFF oraz wyłączyć całkowicie HUD w ustawieniach. Musicie to zrobić przed przystąpieniem do ligi. W innym wypadku ryzykujecie powodzenie zrobienie trofeum i trzeba będzie powtarzać całą procedurę. Poza tym jedziecie spokojnie od startu do mety i zaliczacie wszystkie 12 odcinków. Na koniec powinny Wam wpaść wszystkie wymagane trofea.

 

srebro Self Made Millionaire GS: 25
Earn a total of 1,000,000CR in Custom Championships.

Musicie zarobić 1,000,000 kredytów w trybie Custom Championship. Normalnie byłaby to droga przez mękę, ale z pomocą przychodzi tryb Hillclimb na poziomie Masters, gdzie za wygranie jednego odcinka, który liczy mniej więcej 3-4 minuty, możecie dostać nawet 120,000 kredytów. Także matematyka jest prosta. Problemem jest dojście do poziomu Masters w Hillclimbie, ponieważ wymaga to sporej ilości jazdy, całkowitego obeznania trasy oraz samochodu. Jednak, gdy już wszystko ogarniecie to będziecie mogli dosłownie drukować hajs. Cały opis wbijania kasy znajdziecie we wstępie poradnika!

Oczywiście możecie to robić też w normalny sposób, czyli ustawiacie ulubioną kategorię, samochód, poziom trudności i jedziecie. Zaletą trybu Custom Championship jest to, że możecie tutaj również ulepszać swoje samochody i nabijać kilometry do mechaników. Także jeśli czegoś Wam jeszcze brakuje, a szczególnie ulepszenia jakiegoś auta, to róbcie najpierw wszystko inne, a zbieranie kasy zostawcie sobie na sam koniec.

 

braz Hello? Is It Me You R Looking 4? GS: 20
Win a Championship in a R4 vehicle.

Pucharki związane z wygraniem mistrzostw w danej kategorii można łączyć z ulepszeniem danego samochodu na maksa (np. mistrzostwa 1970 i ulepszenie samochodu FWD).
Wszystkie pucharki za wygranie mistrzostw w danej kategorii można zrobić tylko i wyłącznie w trybie Kariery > Championship. Jakakolwiek inna konfiguracja nie da Wam pucharku.

Samochody R4 nie przypadły mi zbytnio do gustu, głównie za sprawą malej mocy Co prawda znajdziecie tu tylko 2 samochody, ale nie mają nawet podejścia na serii 2000s czy Grupy B. Domyślam się, że grupa R4 jest oparta na standardowych silnikach, których nie można modyfikować w rzeczywistości i pewnie z tego wynika ta różnica. No, ale nie będę dalej udawał eksperta tylko wkleję listę fur.

Samochody w kategorii R4 to:

  • Subaru Impreza WRX STI 2011
  • Mitsubishi Lancer Evolution X

Dwie legendarne fury, który od zawsze walczyły ze sobą w rajdach. Kiedyś byłem po stronie Mitsubishi, ale teraz wybieram Subaru. Jeśli o Was chodzi o droga wolna, oba samochody prowadzą się bardzo dobrze i nie mają aż tak wysokich prędkości. Jak zwykle zalecam również robienie mistrzostw na poziomie OPEN, aby jak najszybciej się z tym uporać.

 

braz The Only Way Is Up GS: 10
Finish in the Top Tier of a Hillclimb Daily in Online Events.

Różnica w przypadku eventu online w Hillclimbie polega na tym, że macie tutaj 2 szanse na zrobienie jak najlepszego czasu, a przede wszystkim żeby dostać się do Top Tiera. Każda runda w Hillclimbie składa się z 2 odcinków, więc jak na pierwszym pójdzie Wam źle to macie jeszcze drugi. Zalecam jednak postarać się najlepiej jak tylko możecie na pierwszym odcinku, żeby do drugiego podejść na luzie, co często daje jeszcze lepszy rezultat bo jedziecie bez stresu.

Czekacie na pojawienie się takiego eventu.

Jak widać miałem szczęście i dało mój ulubiony samochód i to w dodatku na szutrze, ale nie jest to regułą. Mimo wszystko, jeśli da inny samochód niż Wasz to koniecznie poćwiczcie w trybie single, bo różnice w samochodach Hillclimb są dość duże. Tak samo jak w przypadku Rallycrossa, Hillclimb nie pojawia się zbyt często, więc jak już się Wam trafi to postarajcie się ze wszystkich sił, ale też nie stresujcie się za bardzo, bo raz że macie 2 szanse, a w razie czego to poczekacie na kolejny event. Czas do Top Tiera powinien być z góry ustalony i pojawi się zapewne podczas loadingu do eventa. 

Jeśli nie chce się Wam odpalać gry, aby sprawdzić co jest w dany dzień dostępne, możecie wszystko sprawdzić na stronie: https://dirtgame.com/events

 

braz Owned GS: 20
Finish in the Top Tier of the Owners Club Daily in Online Events.

Taka sama sytuacja jak w powyższych eventach online, z tym że tutaj będziemy korzystać z samochodu, który musicie kupić. Event ma z góry określoną trasę i samochód, także jak zobaczycie, że go jeszcze nie macie to wiecie co macie zrobić.

Czekacie na taki event, do którego musicie kupić wymieniony tutaj samochód.

Tak jak opisałem to w pucharku srebro Easier Said than Done, możecie sobie poćwiczyć w singlu zanim rozpoczniecie event, ponieważ jak już zaczniecie to nie ma odwrotu, macie tylko jedną szanse, a szkoda ją tutaj zmarnować, bo nie wiadomo kiedy pojawi się kolejny event. Chociaż w moim przypadku, eventy typu Owners’ Club pojawiały się dość często, więc w razie czego nie przejmujcie się porażką i poczekajcie po prostu na kolejny event. Bardziej możecie się przejmować kasą na kolejną furę, której może nie być w Waszej kolekcji.

Jeśli nie chce się Wam odpalać gry, aby sprawdzić co jest w dany dzień dostępne, możecie wszystko sprawdzić na stronie: https://dirtgame.com/events

 

braz A Whole Lot of Cheddar GS: 20
Win the maximum return on your stake in a Wager Event in Online Events.

Zdecydowanie najtrudniejszy pucharek z serii online. Głównie dlatego, że do momentu odpalenia eventu nie wiecie jaka trasa oraz jaki samochód wylosowało. Powodem jest typ eventu, czyli musicie najpierw obstawić daną ilość kasy, a potem dostać się do Top Tier, żeby wygrać maksymalny zakład. Do pucharku musicie obstawić minimum 100,000 kredytów. Jeśli przegracie event, odpadniecie, albo rozłączy Was podczas gry to zwróci Wam jedynie mały procent tej kwoty. Czas do Top Tiera jest na szczęście z góry ustalony, ale jest on podawany dopiero po zakończeniu odcinka w tym eventcie, także do samego końca nie wiecie jak Wam poszło. Tak jak w innych eventach, czas nie jest jakoś mocno wyśrubowany, ale też nie jest łatwy. Nie możecie popełniać błędów. Nie trzeba jechać na złamanie karku, ale zaliczenie spina, rolki czy drzewa praktycznie eliminuje Was z walki o Top Tier. Lekkie otarcia czy zwolnienia na nawrotach da się przeżyć, więc nie panikujcie jak gdzieś o coś lekko zahaczycie.

Jak widać, nie pokazuje ani trasy ani samochodu.

Tak jak na załączonym obrazku, gdy pojawi się event to nie widzicie ani trasy ani pojazdu, którym pojedziecie. Nie macie żadnej możliwości podejrzeć jaką trasę i auto wylosowało, a przynajmniej nie na Waszym koncie. Tutaj z pomocą przychodzi drugie konto (albo ktoś inny, kto może Wam sprawdzić ten event), na którym możecie podejrzeć dokładnie co i jak i potem poćwiczyć na swoim. Minus tej metody jest taki, że musicie najpierw zarobić odpowiednią ilość gotówki, żeby móc w ogóle przystąpić do eventu. Potrzebne jest minimum 100,000 kredytów. Dlatego, albo ryzykujecie, albo męczycie się na drugim koncie i zarabiacie 100,000 kredytów, aby móc sprawdzić event. W razie niepowodzenia i chęci ponownego sprawdzenia, znów będziecie potrzebować 100,000 kredytów.

Dobrą metodą na szybką kasę na drugim konecie jest rozpoczęcie mistrzostw w rajdach na poziomie OPEN i odpuszczanie po prostu każdego kolejnego odcinka. Za każdy odpuszczony odcinek powinniście dostawać około 12,000 kredytów. Więc wystarczy zrobić tak 10 razy i uzbieracie hajs na wejście do eventu.

UWAGA: W przypadku powodzenia i dobrego czasu oraz dostania się do Top Tier, trofeum dostaniecie dopiero na następny dzień jak będzie podsumowanie wyników wszystkich graczy. Także musicie wejść do gry na drugi dzień i sprawdzić czy event się już skończył. Jeśli tak to dostaniecie kasę oraz rzecz jasna upragnione trofeum.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!