Classic Racers Elite to niewielka gra wyścigowa przygotowana przez studio Vision Reelle. Widząc ją na liście tego typu niedużych produkcji, postanowiłem rzucić na nią okiem. Z dostępnych w Internecie screenów wyglądała całkiem spoko, idąc motywem rajdów samochodami wzorowanymi na kultowych, klasycznych maszynach. Ale jak to wychodzi w praktyce? Zapraszam do zapoznania się z moją opinią.
Pierwsze wrażenie, jakie oferuje ten tytuł, do pozytywnych niestety nie należy, bo gra nas wita totalnie rozciągniętą grafiką z tytułem. Zapala to pierwszą czerwoną lampkę. Trafiając do menu odkryjemy, że są rodzime napisy. I za to należy się pochwała, choć nie sposób nie zauważyć rażącego błędu w postaci drugiej zakładki. W tej bowiem tekst „Swobodna jazda” się nie zmieścił. No i to dość dokładnie pokazuje z jakim tytułem mamy do czynienia. Niestety srogą budżetowość widać na każdym możliwym kroku.
Głównym trybem gry są mistrzostwa. Mamy ich 12 do rozegrania. Klasyczny koncept znany z gier wyścigowych. Nie rozumiem jednak zamysłu, że po jednokrotnym pozytywnym ukończeniu danej trasy już nie da się w tym trybie jej ponownie przejechać. No chyba, że zresetujemy postęp w opcjach. Dlaczego? Trasy są potem dostępne w trybie swobodnym, ale jeśli zbieramy pucharki to nam się on do niczego nie przyda. A nie oszukujmy się – raczej głównie łowcy dzbanków będą sięgali po takie gierki.
Rozgrywka sama w sobie jest też raczej rozczarowująca. Spodziewałem się takich klasycznych wyścigów paru samochodów danej klasy. Jak w starych pomniejszych grach wyścigowych. Ale nie. Tu mamy do czynienia tylko i wyłącznie z czasówkami. Jest konkretny czas w jakim musimy się zmieścić by dojechać do mety. I to wszystko. Ewentualną minimalną różnorodnością będzie tak zwany slalom. W nim na trasie ustawiane są przeszkody między którymi należy lawirować. I ot cała gra.
Pod kątem grafiki i projektu tras no wygląda to raczej marnie. Ale nikt się nie nastawiał na wizualny przepych. Plusem może być całkiem sympatyczne odwzorowanie klasycznych wyścigowych maszyn pokroju Forda GT, czy Citroena DS wraz z krótką notką ich dotyczącą. Fani motoryzacji mogą się przy tym nawet uśmiechnąć. Pojazdów ogólnie jest 16 podzielonych na cztery grupy wedle osiągów. Sam model jazdy nie okazał się tam w sumie jakiś tragiczny. Przyznam, że nawet dobrze się bawiłem testując kolejne wozy. No, ale zawartości wiele nie było.
Classic Racers Elite nie posiada platynowego dzbanka, więc możemy tu jedynie ugrać sobie calaczka w postaci 13 trofeów. I nie jest to w żaden sposób wymagające, a do tego zajmie niewiele czasu. Po prostu jednorazowe ukończenie trybu mistrzostw załatwia sprawę. Trzeba tylko pamiętać, by przejechać się każdym samochodem i zwrócić uwagę na dwa częściowo możliwe do pominięcia pucharki. Szkoda, że jednak gra sama w sobie nie jest za dobra. Z tego względu czyni ją to raczej wyłącznie produktem dla osób spragnionych łatwych i szybkich pucharków.
Czy więc watro zawiesić oko na Classic Racers Elite? Z przykrością muszę stwierdzić, iż raczej nie. Chyba tylko fani prostych pucharków do nabicia w profilu mogę sobie tytuł wpisać na ewentualną listę. No i z zaznaczeniem, by kupić na jakiejś promce, bo 129zł za taką giereczkę na 2 godziny to jednak duża przesada. Da się przy niej posiedzieć chwilę i nawet uśmiechnąć przy opisach samochodów, ale nie bardzo jest sens patrząc na inne tytuły dostępne w tej kategorii.

- Stopień trudności wbicia calaka: 2/10
- Czas do zdobycia calaka: 2-3 godziny
- Liczba trofeów:
x0/
x1 /
x3 /
x9
- Liczba trofeów offline: 13
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1x Tryb Mistrzostw
- Trofea możliwe do przeoczenia:
Too furious,
Hard Boiled,
Jackie, John & Jim,
Ken, Bruce & Lorenzo,
Test Driver,
Young blood
- Zglitchowane trofea: BRAK
Krok po kroku:
Generalnie pod calaka w Classic Racers Elite musimy się skupić wyłącznie na trybie mistrzostw. Ten składa się z następujących po sobie trasach, które musimy ukończyć w wyznaczonym czasie. Nie jest to w żadnym razie trudne i spokojnie dojedziemy szybciej. Warto jednak zwrócić na uwagę na pucharki Too furious oraz
Hard Boiled. Gra po jednorazowym zaliczeniu przejazdu w trybie mistrzostw blokuje możliwość ponownego wzięcia udziału. Z tego względu może być konieczny restet postępu w opcjach jeśli nie zdobyliśmy wspominanych trofeów. Istotne też jest, by przynajmniej raz ukończyć mistrzostwa każdym z dostępnych samochodów.
Poradnik:
Pucharek wpadnie naturalnie po zakończeniu trybu mistrzostw.
Too easy
Beat a benchmark time of 5 seconds
Cała gra składa się z odcinków, które musimy pokonać w czasie krótszym niż ten wyznaczony. By zdobyć ten pucharek musimy dojechać 5 sekund przed czasem. Uda nam się to najpewniej w prawie każdym wyścigu.
Too fast
Beat a benchmark time of 10 seconds
Cała gra składa się z odcinków, które musimy pokonać w czasie krótszym niż ten wyznaczony. By zdobyć ten pucharek musimy dojechać 10 sekund przed czasem. Czasy są na tyle łaskawe, że najpewniej wielokrotnie dotrzemy z wymaganym zapasem.
Too furious
Beat a benchmark time of 15 seconds
Trofeum możliwe do pominięcia!
Gra po jednorazowym zaliczeniu przejazdu w trybie mistrzostw blokuje możliwość ponownego wzięcia udziału. Z tego względu potrzebny będzie reset całego postępu, jeśli przegapimy ten pucharek.
Cała gra składa się z odcinków, które musimy pokonać w czasie krótszym niż ten wyznaczony. By zdobyć ten pucharek musimy dojechać 15 sekund przed czasem. No i tu jest już trochę trudniej i nie na każdej trasie się nam uda. Trzeba się postarać na tych dłuższych odcinkach z większym czasem do pokonania. Najlepszą opcją jest widoczna poniżej trasa. Grunt to ją przejechać bez wypadania czy zderzania się z przeszkodami. Jeśli widzicie pod koniec, że idzie Wam źle, możecie wyjść do menu i wtedy spróbować kolejny raz.
Hard Boiled
Win a race after replacing your car when going off the road.
Trofeum możliwe do pominięcia!
Gra po jednorazowym zaliczeniu przejazdu w trybie mistrzostw blokuje możliwość ponownego wzięcia udziału. Z tego względu potrzebny będzie reset całego postępu, jeśli przegapimy ten pucharek.
Cała gra składa się z odcinków, które musimy pokonać w czasie krótszym niż ten wyznaczony. By zdobyć ten pucharek musimy zaliczyć trasę po tym jak wypadniemy z drogi i gra postawi nas ponownie. Stracimy na tym dobre 5 sekund, więc warto specjalnie wypaść z jakiejś dłużej trasy takiej jak do pucharka Too furious. W przypadku tego rajdu Grande course du Mont Venteux nie powinno być problemu.
Jackie, John & Jim
Win a race with every car in Group 4
Trofeum możliwe do pominięcia!
Gra po jednorazowym zaliczeniu przejazdu w trybie mistrzostw blokuje możliwość ponownego wzięcia udziału. Z tego względu potrzebny będzie reset całego postępu, jeśli przegapimy ten pucharek.
Musimy przynajmniej raz wygrać pojedynczą trasę w mistrzostwach samochodami:
- Jasmin GB-8
- Marta MF-12
- Hando AR 400
Ken, Bruce & Lorenzo
Win a race with every car in Group 3
Trofeum możliwe do pominięcia!
Gra po jednorazowym zaliczeniu przejazdu w trybie mistrzostw blokuje możliwość ponownego wzięcia udziału. Z tego względu potrzebny będzie reset całego postępu, jeśli przegapimy ten pucharek.
Musimy przynajmniej raz wygrać pojedynczą trasę w mistrzostwach samochodami:
- Scherpe 9070 BergSpyder
- Fred GT 50
- Cavallino 440 p3
- Scherpe 9080 Long Tail
Test Driver
Win a race with every car in Group 2
Trofeum możliwe do pominięcia!
Gra po jednorazowym zaliczeniu przejazdu w trybie mistrzostw blokuje możliwość ponownego wzięcia udziału. Z tego względu potrzebny będzie reset całego postępu, jeśli przegapimy ten pucharek.
Musimy przynajmniej raz wygrać pojedynczą trasę w mistrzostwach samochodami:
- Fred Convoy Mark1 RS 1600
- Bartha 1000 Bratchetta
- Citraen SD Rally
- Bohem 2112 TI Turbo
Young blood
Win a race with every car in Group 1
Trofeum możliwe do pominięcia!
Gra po jednorazowym zaliczeniu przejazdu w trybie mistrzostw blokuje możliwość ponownego wzięcia udziału. Z tego względu potrzebny będzie reset całego postępu, jeśli przegapimy ten pucharek.
Musimy przynajmniej raz wygrać pojedynczą trasę w mistrzostwach samochodami:
- Bartha 495 Esse Esse
- Air 8 Giordano
- Astun Marco
- Cavallino F3
World Champion
Win all Group 4 Championships
Trofeum związane z zaliczeniem wszystkich tras w grupie GR-4. Wpadnie naturalnie w ramach kończenia trybu mistrzostw.
Pro
Win all Group 3 Championships
Trofeum związane z zaliczeniem wszystkich tras w grupie GR-3. Wpadnie naturalnie w ramach kończenia trybu mistrzostw.
Gentleman Driver
Win all Group 2 Championships
Trofeum związane z zaliczeniem wszystkich tras w grupie GR-2. Wpadnie naturalnie w ramach kończenia trybu mistrzostw.
Rookie
Win all Group 1 Championships
Trofeum związane z zaliczeniem wszystkich tras w grupie GR-1. Wpadnie naturalnie w ramach kończenia trybu mistrzostw.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.
OCENA KOŃCOWA

NAZWA GRY: Classic Racers Elite
OPIS GRY : Classic Racers Elite to niewielka gra wyścigowa przygotowana przez studio Vision Reelle. Siadamy za kierowcą pojazdów wzorowanych na klasycznych maszynach wyścigowych i mierzymy się z czasem.
AUTOR: Tomasz Krajewski
OCENA
OCENA UŻYTKOWNIKÓW
( vote)PODSUMOWANIE:
W Classic Racers Elite generalnie nie gra się źle, ale patrząc na ten skrajnie budżetowy tytuł człowiek się mocno zastanowi, czy zechce inwestować swój czas w coś takiego. Fajne są humorystyczne akcenty motoryzacyjne, opisy samochodów, czy ich ogólny dobór, ale to trochę mało by zachęcić do kupna. Tym bardziej, że cena jest wybitnie nieadekwatna do zawartości. Tytuł raczej tylko dla osób chcących złowić szybki pakiet pucharków na konto.
ZALETY
- miłe, humorystyczne podeście do kilku akcentów motoryzacyjnych,
- polska wersja językowa.
WADY
- bardzo niedbały projekt gry,
- w zasadzie jeździmy same czasówki,
- cena wybitnie nieadekwatna do zawartości.