Destiny – Poradnik do trofeów i osiągnięć

14 sierpnia 2018
0


Postaw mi kawę na buycoffee.to

Destiny, gra która wywołała burzę w sieci i tak naprawdę wszyscy o niej dyskutowali, nawet Ci którzy tematem nie byli zainteresowani. Ostatnia taka wielka premiera miała miejsce przy GTA V, albo samej konsoli PS4. Gra została przyjęta średnio wśród recenzentów, ale każdy z nich podkreślał, że ta gra uzależnia i pomimo swojej małej zawartości, nie potrafimy się od niej oderwać i wiecie co? Mieli rację. W przeciągu 2 tygodniu spędziłem z tą grą ponad 130 godzin i gdyby nie mój wyjazd za granicę, to pewnie nadal bym siedział i spędzał z tą grą każdą wolną minutę, ale z drugiej strony, dzięki temu wyjazdowi znalazłem trochę czasu na napisanie tego poradnika.

Co do samych trofeów, to większość jest bardzo łatwa i tak naprawdę wpadnie Wam sama, spokojnie wyciągnięcie z około 70% poprzez normalne granie. Schody zaczynają się przy raidach i ogarnięciu dobrej ekipy…

Co by nie było, dla mnie ta gra jest genialna i będę z nią spędzał jeszcze sporo czasu.

 

Poradnik w całości napisany przez Patricko.
Pisany pod wersję Destiny The Taken King (patch 2.1.0), jednak niektóre opisy odnoszą się do wcześniejszej wersji gry. Opisy aktualizujemy na bieżąco.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 8/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x13 x26
  • Liczba trofeów offline: 0 (w tę grę nie zagracie bez dostępu do sieci)
  • Liczba trofeów online: 42
  • Minimalna liczba przejść: 3 (dla każdej klasy postaci)
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 100+ godzin (kwestia ogarnięcia raidu bez ginięcia)

 

Krok po kroku:

Chciałbym jeszcze dodać, że nie opisuje wszystkich funkcji w grze, skupiam się tutaj tylko i wyłącznie na pucharach.

 

  • KROK #1 – Wybierz dowolną klasę postaci, która będzie Twoją domyślną.
    Na początku mamy do wyboru 3 klasy postaci, Titan, Hunter i Warlock. Każdy wyróżnia się swoimi unikalnymi skillami, super mocą i rzecz jasna sprzętem, który zdobywa. Jeśli chodzi o bronie to tutaj nie ma ograniczeń, każda klasa może używać każdej broni. Poniżej postaram się krótko opisać każdą klasę oraz ich podklasę.

 TITAN

Jak sama nazwa wskazuje, klasa nastawiona na odporność i maksymalny pancerz. Jako broń melee używa swojej pięści, zaś przedmiotem klasowym jest tzw. ręcznik, który nosi przy pasie. Klasa ta posiada dwie podklasy, które definiują nasz styl rozgrywki:

– Striker – Jest to pierwsza podklasa Tytana, która charakteryzuje się tym, że po naładowaniu paska Supercharged, nasza postać uderza z całym impetem w ziemię i likwiduje wszystko co znalazło się w promieniu kilki najbliższych metrów. Skill ten można ulepszać, np. poprzez skok do góry i lot ala „superman” w kierunku ziemi, bądź pozostawienie na kilka sekund po uderzeniu pola, po wejściu do którego, przeciwnicy będą odnościć obrażenia. Innym charakterystycznym skillem Strikera jest tzw. kopniak. Jest to jeden z końcowych skillów i używam go poprzez wykonanie sprintu , skoku , a na końcu uderzenia melee . Klasa zdaje większy egzamin w grze PVP niż PVE, co nie znaczy że w PVE jest bezużyteczna.

– Defender – moja ulubiona podklasa, dzięki której jesteśmy praktycznie nieśmiertelni w PVE przez dość długi okres czasu. W przypadku PVP bańkę ochronną można zniszczyć przy użyciu innego ataku Supercharged. Bańka ma różne skille, np. zwiększona odporność w środku (jesteśmy praktycznie nieśmiertelni), albo zwiększony DMG (damage) broni na kilka sekund po przejściu przez bańkę lub dodatkowy shield dla każdego członka drużyny, który również przejdzie przez bańkę. Osobiście preferuję jak największy DPS, jako że w bańce i tak rzadko kiedy się bijemy, a jak ktoś potrzebuje schronu na szybko, to każdy rodzaj bańki zadziała. Dodatkowym skillem jest Force Barrier, który uruchamia się po zabiciu przeciwnika z melee, dzięki niemu mamy dodatkowy shield i możemy np. szybciej przeładowywać broń.

– Sunstriker – podklasa dodana w dodatku TTK, skupia się na ataku typu Solar. Jak można się domyślić, jest to typowo ofensywana podklasa, nadająca się świetnie do walk typu PVP. W PVE również sprawdza się świetnie, ale jednak Defender wciąż pozostaje moim #1 jeśli chodzi o PVE. Sunstriker ma superatak w postaci płonącego młotka, którym można rzucać na dość dalekie odległości. Można go porównać do Golden Guna Huntera, gdzie w PVP zabija jednym uderzeniem.

 WARLOCK

W przeciwieństwie do Tytana, Warlock charakteryzuje się swoją zwinnością na polu bitwy i szybką regeneracją. Nie posiada tyle pancerza co Tytan, ale dzięki swoim skillom jest w stanie bardzo długo utrzymywać się przy życiu. Broń melee to uderzenie czymś w rodzaju pola siłowego, zaś przedmiot klasowy to opaska na rękę (wg mnie najsłabszym item klasowy w grze). Oczywiście posiada również dwie podklasy.

– Voidwalker – jaka sama nazwa mówi, wyróżnia się atakami typu void. Jego główny skill to uderzenie eksplodującą kulą Void of Light, która niszczy wszystko w swoim zasięgu. Jest to atak z dystansu, więc nie trzeba podchodzić maksymalnie blisko pod przeciwnika. Można rozwinąć ten skill i np. kula będzie rozdzielać się na 3 mniejsze bądź można zwiększyć jej prędkość lotu.

– Sunsinger – wykorzystuje głównie ataki typu solar, a główny skill to zwiększenie wszystkich swoich atrybutów na krótki okres czasu. Jest to wręcz zabójczy skill w PVP i wielu na widok Warlocka z tzw. skrzydełkami (pojawiają się po uruchomieniu skilla) po prostu ucieka. W dodatku ta podklasa daje możliwość posiadania 2 granatów jednocześnie, co również jest bardzo przydatne przy natłoku przeciwników.

– Stormcaller – podklasa dodana w dodatku TTK, często nazywana „Palpatinem” z uwagi na charakterystyczny superatak, który do złudzenia przypomina kultową postać z Gwiezdnych Wojen.

Bardzo przydatną funkcją tej podklasy jest możliwość przeskakiwania wiązki na kolejnych przeciwników, czyli jeśli atakuje duże grupki przeciwników, to możemy je ubić wszystkie za jednym razem (oczywiście trzeba nieco dłużej atakować). System działa zarówno w PVE jak i PVP. Minusem jest to, że podczas superataku jesteśmy narażeni na wszelkie ataki, ponieważ warlock dostaje dość słabe wzmocnienie podczas aktywacji ataku.

 HUNTER

Zabójcza klasa zarówno z dystansu jak i na bliską odległość. Dzięki swoim skillom jest w stanie eliminować swoich przeciwników bardzo sprawnie i skutecznie. Jak można się domyślić, Hunter charakteryzuje się swoją zwinnością, szczególnie podczas używania swojego Arc Blade’a. Jest to najszczęściej wybierana klasa, jako że jest praktycznie najłatwiejsza do opanowania w PVP i daje póki co sporą przewagę nad innymi klasami (podczas używania Arc Blade’a, Hunter jest praktycznie niezniszczalny, zaś przy Gunslingerze zabija jednym strzałem z dowolnej odległości). Na chwilę obecną klasa ta nie została jeszcze spatchowana, ale wszyscy na to czekają.

– Gunslinger – główny skill charakteryzujący się swoim pistoletem, który posiada 3 strzały, a każdy strzał do natychmiastowa śmierć, także wprawny gracz jest w stanie zabić 3 przeciwników bez żadnego problemu.
Osobiście uważam, że ta podklasa znacznie bardziej przydaje się w PVE, szczególnie podczas raidu, ale i w PVP potrafi nieźle napsuć krwi innym graczom.

– Bladedancer – nóż, który zabija wszystko w swoim zasięgu. Jeśli macie nawet i 5 przeciwników obok siebie to żaden problem, nożyk + dodatkowa odporność powoduje, że hunter jest praktycznie niezniszczalny (co na chwilę obecną irytuje bardzo wielu graczy w PVP). Wiąże się to z podejściem pod samego przeciwnika, co nie jest takim dobrym pomysłem w PVE, gdzie moby potrafią zdjąć jednym strzałem z drugiego końca mapy (szczególnie podczas raidu).

– Nightstalker – podklasa dodana w dodatku TTK, a wg mnie jest to najlepsza podklasa ze trzech nowych.

Łuk ma możliwość utworzenia czegoś w rodzaju wiązki w dowolnym miejscu, która przywiązuje do siebie wszystkich przeciwników w pobliżu, spowalnia ich oraz obniża odporność. Jest to genialne narzędzie, gdy gramy z ogarniętą ekipą.

Zaś po bezpośrednik strzale w przeciwnika z łuku, na pewien czas wszelkie ataki stają się krytyczne. Nie muszę chyba mówić jaką przewagę daje Łuk + Bańka tytana na DPS. Podklasa, która po prostu musi być na każdym raidzie.

Wybór klasy pozostawiam Wam, ja gram Tytanem i uważam go za najlepszą klasę, ale wszystko to kwestia gustu i preferencji. Tak naprawdę te klasy różnią się głównie skillami oraz skokiem i to tutaj będziecie odczuwać jedyną różnicę. Cała reszta pozostaje bez zmian, więc nie ma znaczenia czy tytan strzela ze snajperki czy hunter z rakietnicy.

Pamiętajcie, że możecie mieć TYLKO 3 POSTACIE MAKSYMALNIE NA KONCIE!
Zalecam zrobienie sobie 3 różnych postaci, inaczej nie zrobicie platyny.

 

  • KROK #2 – Utwórz konto na Bungie.net oraz znajdź bądź załóż swój klan.
    Wraz z nową modą, sama konsola to nie wszystko. Bungie oferuje coś w rodzaju Battleloga, gdzie możemy się zarejestrować, sprawdzać swoje statystyki oraz swoich znajomych, założyć swój klan bądź dołączyć już do istniejącego.

Należenie do klanu jest wymagane, aby zdobyć platynę.

Konto można utworzyć w dowolnym momencie, ale sparowane z Destiny zostanie dopiero po utworzeniu postaci w grze, co jest w sumie logiczne. Zalogować na stronie możecie się poprzez użycie danych konta PSN i taki sposób Wam zalecam, bo szczerze to innego nie używałem.

Wszystko robicie na stronie Bungie:
http://www.bungie.net/en/Clans/Popular

Najpierw tworzycie grupę, a następnie oznaczacie ją jako klan. W klanie może znajdować się maksymalnie 100 członków, zaś w samej grupie ilość jest nieograniczona.

 

  • KROK #3 – Ukończ kampanię swoją główną postacią, rób bounty, strajki, public eventy, raidy (od 25 lvl minimum), wszelkie aktywności daily oraz weekly + nightfalle.
    Destiny pomimo swojej małej zawartości daje nam codziennie oraz tygodniowo nowe wyzwania, opisałem je poniżej w punktach, żeby każdy mniej więcej wiedział czego się spodziewać i jakich nagród oczekiwać w zamian za wykonanie danej czynności. Lista leci od tych najprostszych, po te najtrudniejsze, gdzie potrzeba już w miarę wysokiego levelu oraz bardzo dobrego sprzętu, aby ukończyć daną aktywność.

Poniżej zamieszczam opis większości najważniejszych aktywności w grze. 
– Bounty (bonusy: XP, reputacja, niekiedy schemat na statek) – są to codzienne wyzwania, które możemy pobierać bezpośrednio w Wieży. Robić je można już od samego początku naszej przygody w grze, także warto się nimi zainteresować. Codziennie mamy do wyboru 6 wyzwań PVE oraz 6 wyzwań PVP. Po pewnym czasie się powtarzają, ale i tak warto je wykonywać. Nie ma przymusu oczywiście robienia wszystkich, także zaleca się robienie tych, które Wam najbardziej odpowiadają. Dają nam sporą dawkę punktów doświadczenia oraz reputacji dla danej frakcji (jeśli ubierzemy przedmiot klasowy danej frakcji, to dla nich będziemy zdobywać punkty reputacji, jeśli mamy domyślny przedmiot to reputacja leci dla Vanguardów, a w PVP dla Crucible).

– Egzotyczne Bounty (bonusy: egzotyczna broń) – dostęp do egzotycznego bounty pojawi nam się dopiero po oddaniu zwykłych bounty. Niestety jest to losowe i nie ma określonej liczby wymaganych bounty do ukończenia, aby odblokować egzotyczny. Niektórym pojawia się już po 10 zrobionych, a niektórym nawet i po 100 się nie pojawia. Bounty te charakteryzują się tym, że składają się z kilku pomniejszych wyzwań, np. zrobić strikeów bez umierania, zdobyć 10.000 punktów w Crucible, itd. Na chwilę obecną jest 6 egzotycznych bounty:
– A Light in the Dark – Thorn (Hand Cannon)
– Toland’s Legacy – Bad Juju (Pulse Rifle)
– An Unknown Patron – Fate of All Fools (Scout Rifle)
– A Dubious Task – Invective (Shotgun)
– Shattered Memory Fragment – Pocket Infinity (Fusion Rifle)
– A Voice in the Wilderness – Super Good Advice (Machine Gun)
Tutaj możecie znaleźć pełny opis do każdego z w/w bounty: http://www.tentonham…on-bounty-guide

– Daily Heroic Story Mission (nagrody: doświadczenie, materiały Ascendant) – są to zwykłe misje z trybu kampanii, z tym że rozgrywane na dużo trudniejszym poziomie wraz z modyfikatorem Heroic (trudniejsi przeciwnicy). W zależności od wybranego poziomu trudności, nasze nagrody ulegają zmianie i tak za zrobienie tego na najprostszym poziomie otrzymamy jedynie samo doświadczenie, tak na najtrudniejszym, dostaniemy już x2 materiały Ascendatn (Shard bądź Energy), które są wymagane do ulepszania legendarnych broni i pancerzy.

– Strike (bonusy: sprzęt, bronie, engramy) – jest to coś w rodzaju instancji, którą robimy wraz z 3 innymi osobami. Jeśli nie mamy własnych kompanów, to gra nam doda 2 pozostałych, którzy znajdują się na podobnym poziomie do naszego.
Nagrody wpadają dopiero po samym ukończeniu aktywności i jeśli chodzi o Strike na zwykłym poziomie trudności, to posiada on przypisane sobie dany rodzaj nagród (np. broń bądź część pancerza). Zwykłych strikeów mimo wszystko nie warto robić zbyt często, jedynie podczas levelowania zrobić parę razy, bądź gdy jest bounty, które wymaga ukończenia danej aktywności, ale gdy już osiągnięcie maksymalny poziom warto robić strike z Vanguard Playlist (opisane poniżej).

– Nightfall Strike (bonusy: egzotyczne przedmioty, bronie, sprzęt, engramy, materiały) – kiedyś najtrudniejsze wyzwanie w tygodniu (poza raidem), dzisiaj pestka. Obecnie można umierać do woli, jako że checkpointy działają dosłownie tak samo jak na zwykłym strike’u. Nightfalla charakteryzuje również dodatkowy modyfikator w postaci dodatkowej siły rażenia danego ataku (solar, arc, void). Dzięki temu, to wyzwanie staje się naprawdę proste, ale mimo wszystko trzeba wciąż uważać. Modyfikatory ulegają zmianie co tydzień i są one losowe.

– Raid (bonusy: raidowy sprzęt i bronie w grze, egzotyczny sprzęt i bronie, duża ilość materiałów) – raid to tak naprawdę długi strike. Mamy tutaj skrzynie, w których leżą zarówno materiały jak i egzotyczne bronie oraz sprzęt (raidowych itemów ze skrzyni nie wyciągnięcie). Są one często poukrywane i niekiedy trzeba spełnić dany warunek, żeby dana skrzynia się pokazała (np. nie pozwolić Templarowi się teleportować, itd.). Raid wykonujemy w 6 osób i jest wyzwaniem na mniej więcej 1-2 godziny, w zależności od ekipy i poziomu trudności raidu. Ogarnięta ekipa, która zna już raid na pamięć, jest w stanie zrobić Oryx’a na Hardzie w przeciągu 1 – 2 godzin. Najlepsze rzeczy lecą rzecz jasna z poziomu HARD, jednak żeby się ubrać na HARD trzeba mimo wszystko zrobić parę razy NORMAL, albo znaleźć ekipę, która będzie trzymać Was za rączkę.

– Inne aktywności (specjalny sprzęt i bronie, materiały) – co jakiś czas, Bungie rzuca nam różnego rodzaju eventy. Np. Iron Banner, który jest eventem PVP, gdzie skalowanie broni i pancerza zostaje wyłączone i im lepszy masz sprzęt, tym więcej masz szans na pokonanie przeciwnika. Innym eventem może być np. Queen’s Wrath, czyli odwiedziny królowej. Jest to znowu event PVE, gdzie wykonujemy dane bounty, a następnie otrzymujemy zlecenie na zabicie danego bossa z misji fabularnej, gdzie na końcu otrzymujemy legendarny przedmiot. O takich wydarzeniach Bungie informuje wcześniej, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest śledzenie ich Twittera.

  • KROK #4 – maksowanie marków
    Kiedyś marki były podzielone na kategorię Crucible oraz Vanguard. Jednak od czasu patcha 2.0, marki zostały połączone w jeden rodzaj i można je zdobywać zarówno w aktywnościach PVP oraz PVE.
    Najszybszym sposobem na zdybcie marków na początku, jest zrobienie wszystkich misji fabularnych, a przede wszystkim tych z dodatku TTK (za niektóre questy dostajemy 25 marków). Następnie warto skupić się na robieniu codziennych oraz cotygodniowych aktywności. Dostajemy marki za daily PVP, daily PVE, pierwsze 3 heroic strike, rozwalanie legendarnych przedmiotów (3 marki za każdy), nightfall, itd. Jeśli nie macie sprzętu oraz odpowiedniej ilości Lighta to się nie przejmujcie. Wystarczy wtedy robić zwykłe strike bądź gracz mecze PVP. Loot jest tak zrobiony teraz, że gra sama stara się dawać minimalnie lepszy sprzęt od poprzedniego. Oczywiście nie zawsze, ale przeważnie tak jest.

 

  • KROK #5 – dobicie do 40 levelu.
    Do 40 levelu dobijecie stosunkowo szybko. Jeśli robicie wszystkie misje fabularne, bounty questy oraz wszystkie inne dzienne aktywności, to w przeciągu kilku dni macie 40 level. Problemem będzie nazbieranie wyższego poziomu Light, który to właśnie świadczy o poziomie Waszej postaci i jest on uzależniony tylko i wyłącznie od sprzętu, który macie na sobie. Teraz sam level postaci już nic nie znaczy, obecnie cyferki pod nim (Light) mówią wszystko o graczu. Jak już pisałem wyżej, warto inwestować w marki po ukończeniu wszystko co tylko mogliście. Jak macie odpowiednią ilość marków to kupujcie sprzęt u NPC’ów w Wieży. Najlepiej zawsze brać ten sprzęt, który da Wam największego kopa w Light.Ceny przedmiotów i broni są zawsze takie same:
    – Ręce/Nogi/Klata – 75 marków
    – Głowa – 125 marków
    – Bronie – 150 markówCo do broni, zalecam natychmiastowo zakup Scout Rifle z frakcji Dead Orbit, który zwie się „Hung Jury”. Jest to bodajże najlepsza broń legendarna i chyba jeden z najlepszych o ile nie najlepszy scout. Nawet egzotyczne bronie nie są tak dobre jak ten scout, dlatego warto go mieć jak tylko nadarzy się okazja, bo będziecie z niego korzystać praktycznie do samego końca (ja wciąż go używam i leveluje na 320 poziom).
  • KROK #6 – raid
    Pierwszy raid możecie rozpocząć mając nawet 25 level, czyli Vault of Glass na Normalu. Jednak obecnie nie ma sensu go robić, ponieważ nic z niego ciekawego już nie dostaniecie. Wiele osób robi go jeszcze na HARD, aby dostać egzotyczną broń Vex Mythoclast, ale to bardziej jako pamiątkę. Następy jest raid na księżycu, czyli „Crota’s End”. Sytuacja wygląda podobnie jak z poprzednim raidem. Nie dostaniecie tutaj już nic ciekawego i wartego uwagi. Do momentu aż Bungie nie naprawi starych raidów, nie ma po prostu po co się tam pchać. Chyba tylko i wyłącznie, aby pozwiedzać i zobaczyć z czym ludzie męczyli się kiedyś długimi godzinami. Na chwilę obecną, najtrudniejszym raidem jest Oryx. Można go robić od 40 levelu i 280 poziomu Light. Poziom Hard wymaga już około 300 Light, a boss końcowy już najlepiej około 310. Raid składa się z 3 mini-bossów oraz 1 głównego, czyli mamy 4 okazje, aby zdobyć ciekawy drop.

 

  • KROK #7 – robisz dodatkowe postacie, wykonujesz resztę czynności, zbierasz ghosty, itd.
    Ogólnie rzecz ujmując, po prostu robimy to co nam zostało do zrobienia. Większości osób na samym końcu zostaje wymaksowanie kolejnych postaci oraz zrobienie raidu bez umierania. Niestety, ale ta ostatnia czynność to jest element, który 99,99% ludzi odrzuca od zrobienia platyny. Jest to najtrudniejsze grupowe zadanie, z jakim przyjdzie się Wam zetknąć w grach na konsole, gwarantuje Wam to.

 

  • KROK #8 – raid bez umierania
    Najtrudniejsze wyzwanie z najtrudniejszych. To tutaj zdecydujecie czy chcecie robić platynę czy nie. Zalecam zostawienie tego na sam koniec, żebyście się zbyt szybko nie zniechęcili do grania. Wszystko opisałem w trofeum z tym związanych, dlatego chętnych zapraszam właśnie do jego opisu.

Całą resztę opisałem już w poszczególnych pucharach, także zapraszam do poradnika!

 

Poradnik:

platyna Guardian Lord
Obtain all trophies in Destiny.

Jest to jedna z najtrudniejszych, o ile nie najtrudniejsza platyna, z jaką przyjdzie się Wam kiedykolwiek zetknąć. Gra sama w sobie jest świetna i przyjemna, a większość pucharków wpada sama. Jednak jest jeden, który oddziela zapaleńców od zwykłych graczy i każdy chyba wie, o czym mowa.

 

braz Change of Heart
Reverse a decision you made in an upgrade grid.

Opis jest troszeczkę niejasny, dlatego już prostuje o co chodzi. Pucharek sam w sobie jest banalny i wpadnie Wam sam, jednak mimo wszystko warto to sprostować. Siatka skilli to kilka rzędów okręgów, które zapełniają się wraz z naszymi postępami. Progres wygląda mniej więcej tak, że w lewym górnym rogu mamy skille, które zdobywamy najszybciej, a w prawym dolnym te, które zdobędziemy na samym końcu. Gdy tylko odblokujemy skill z drugiego rzędu (np. granat) to wystarczy go ustawić i pucharek od razu Wam wpadnie. To samo dotyczy różnych dodatkowych umiejętności związanych z atakiem Supercharged czy Melee.

 

braz Ship Rite
Rebuild a Jumpship.

Jest to pucharek fabularny, czyli wpadnie zaraz po ukończeniu bodajże drugiej misji.

 

braz Bane of the Emperor
Kill 25 Cabal with precision shots in 1 mission without dying.

Cabale to przeciwnicy, których spotkacie dopiero na Marsie, czyli ostatnia planeta którą odwiedzisz. Są to ogromne stworzenia w solidnych pancerzach, a ich jedynym czułym punktem jest głowa. Trzeba ich zabić właśnie poprzez strzelanie tylko i wyłącznie w głowę. Bardzo łatwo rozpoznać kiedy robicie tzw. „critca”, bo cyferki od obrażeń zmieniają wtedy kolor na żółto. Dlatego jeśli ostatni strzał był w głowę i miał żółte cyferki, to Cabal został zaliczony. Pucharek można zrobić już w pierwszej misji na Marsie „Exclusion Zone”. Jest ich tu dość sporo i można spokojnie się z nimi rozprawiać z ukrycia. Najlepszą bronią do zrobienia tego będzie Scout Rifle albo Snajpera. Oczywiście Auto-Rifle i Pulse Rifle również dadzą rady, ale jak macie wybór, to po co się męczyć. Mimo wszystko, pucharek wpadnie Wam sam, najważniejsze to po prostu nie umierać i skupić się na strzelaniu w głowę.

 

braz Decryptologist
Decrypt 25 Engrams.

W grze mamy 5 rodzajów engramów, ale tak naprawdę tylko 2 będą Was interesować. Engramy to nic innego jak zakodowane skrypty, z których dostajemy przedmioty. Nigdy nie wiemy co otrzymamy, dopóki nie udamy się do Cryptarcha w Wieży. Na początku będą Wam lecieć tylko białe i zielone engramy. Dopiero od około 8 – 10 levelu, zaczną lecieć niebieskie. Fioletowe zaczynają lecieć dopiero od 18 levelu, tak samo jako egzotyczne, ale na tego się nawet nie napalajcie. Poniżej opis engramów, jakie znajdują się w grze:

(BIAŁY) – będziecie go mieć tylko i wyłącznie na początku. Lecą z niego tylko i wyłącznie białe rzeczy i nie wymaga on odkodowania u Cryptarcha. Takie engramy później będzie można tylko i wyłącznie kupować u niego, ponieważ od okolic 10 levelu, przestają już one dropić.

(ZIELONY) – ten będzie już Wam leciał cały czas, z tym że w późniejszym etapie, nie trzeba będzie go odkodowywać (tak samo jak białych na początku, są po prostu zbyt słabe). Przedmioty z tego engramu służą tylko i wyłącznie do zdobywania materiałów do rozwoju lepszych przedmiotów.

(NIEBIESKI) – tutaj zaczyna się już zabawa. Ponieważ z tego engramu mogą wylecieć nie tylko niebieskie przedmioty (czyli średniaki), ale również i legendarne (od 18 levelu). Z tego engramu mogą również wylecieć takie przedmioty jak Mote of Light, Strange Coin czy niekiedy materiały typu Ascendant.

(FIOLETOWY) – najlepszy engram jaki zobaczycie w grze. Jednak dropi on niestety bardzo rzadko, ale zawsze macie szansę na wytropienie legendarnego przedmiotu (niestety, materiały Ascendant też są uznawane jako legendarne). W drodze do maksymalnego levelu, każdy taki engram jest na wagę złota, a gdy jesteście już ubrani, to dostarcza on dodatkowe materiały.

(EGZOTYCZNY) – ten engram jest jak Yeti. Niby istnieje, ale nikt go nie widział. Na chwilę obecną, po spędzenie w grze ponad 400 godzin, ten engram miałem jedynie okazję kupić od Xura. Nigdy mi nie dropnął i coś czuję, że to jeszcze długo nie nastąpi.

Pucharek zdobywacie rzecz jasna po odkodowaniu 25 takich „kuleczek” u Cryptarcha. Oczywiście każde odkodowanie dodaje nam poziom reputacji u niego, gdzie za każdy level dostajemy dodatkowe engramy (są one losowe, przeważnie niebieskie, a niekiedy legendarne).

 

braz Use of Weapons
Dismantle 50 pieces of armor or weapons.

Pucharek wpadnie Wam sam, jako że broni w tej grze dropi dużo, szkoda tylko że większość jest do niczego. Właśnie wtedy jesteśmy zmuszeni zniszczyć taką broń, z której dodatkowo pozyskujemy materiały do ulepszania lepszych przedmiotów (Weapon Parts). Niszczymy poprzez przytrzymanie  na danym przedmiocie. Będzie leciał czerwony pasek, a gdy dojdzie do końca to przedmiot znika, a my dostajemy kilka części materiałów. Zróbcie tak 50 razy i pucharek jest Wasz.

 

srebro The Life Exotic
Obtain and equip a piece of Exotic gear.

Egzotyczne przedmioty to te najlepsze z najlepszych. Są oznaczone kolorem żółtym i można je zakładać dopiero od 20 poziomu (tak jak legendarne). Zdobycie ich to czysta losowość, ponieważ mogą wypaść praktycznie z każdej aktywności (no, prawie). Można również poczekać na tajemniczego Xura, który przychodzi raz na tydzień do Wieży i od niego zakupić egzotyczny przedmiot za Strange Coiny. Poniżej opisałem kilka sposobów na zdobycie egzotyków. Kilka sposób jak zdobyć egzotyki (pamiętajcie, że jest to wszystko uzależnione od szczęścia do dropu):
Lista jest ułożona od najprostszego sposobu do najtrudniejszego.

1. Xur – Xur to NPC, który pojawia się w Wieży w piątek o godzinie 10:00/11:00 i zawsze jest w różnych miejscach. Jest on w Wieży do niedzieli, również 10:00/11:00. Jeśli przegapicie to musicie czekać do następnego tygodnia. W każdym razie, Xur zawsze przynosi egzotyczne przedmioty do kupienia za Strange Coiny (te lecą ze wszystkiego i za wszystko, ale najwięcej zdobywacie na Weekly Strike, jednorazowo w tygoniu można zdobyć 9 coinów). Wystarczy nazbierać Strange Coiny, poczekać na Xura, kupić egzotyk, założyć i pucharek jest Wasz.

2. Egzotyczne Bounty – co jakiś czas dostaniecie możliwość zrobienia egzotycznego bounty. Macie możliwość wyboru spośród 3 i każdy jest na inną broń. Niestety, bronie egzotyczne z tych bounty nie są tymi najlepszymi, powiedziałbym, że są bardzo słabe (poza Thornem). Bounty te różnią się od zwykłych tym, że tutaj mamy łańcuch zadań do wykonania i przeważnie są to zadania związane z PVE i PVP. Poniżej zamieszczam listę, które bounty odpowiada za jaką broń.

– A Light in the Dark – Thorn (Hand Cannon)

– Toland’s Legacy – Bad Juju (Pulse Rifle)

– An Unknown Patron – Fate of All Fools (Scout Rifle)

– A Dubious Task – Invective (Shotgun)

– Shattered Memory Fragment – Pocket Infinity (Fusion Rifle)

– A Voice in the Wilderness (najłatwiejszy!) – Super Good Advice (Machine Gun)

Tutaj możecie znaleźć pełny opis do każdego z w/w bounty: http://www.tentonham…on-bounty-guide

3. Nightfall – tutaj macie największą szansę zdobyć egzotyk na końcu. Nightfall pojawia się raz w tygodniu i jest to najtrudniejsza forma Strike’u. Robimy go tylko i wyłącznie z ekipą własną (wytrwali mogą próbować solo, ale nie polecam), a na końcu jest znacznie większa szansa na egzotyk, niż w innych aktywnościach.

4. Raid – na raidach mamy zawsze skrzynie bądź bossa, z którego przeważnie mogą wylecieć egzotyczne przedmioty. Poniżej napiszę, gdzie na obu obecnie raidach można wydropić egzotyczne przedmioty.

Vault of Glass

— Po zabiciu Templara, idziemy do tzw. „dziury” (miejsce w ścianie po lewej stronie) i skaczemy po półkach na sam dół. Gdy już dobrniemy do samego końca, to zeskoczymy obok pomieszczenia ze skrzynią. To właśnie z tej skrzyni jest szansa na zdobycie egzotycznego przedmiotu. Inne dają tylko i wyłącznie materiały typu Ascendant.

— Po zabiciu Atheona, czyli dokładnie na samym końcu. Tutaj wpadają głównie bronie, a jak robicie raid na poziomie Hard, to może również wypaść Vex Mythoclast, który nigdzie indziej nie dropi.

Crota’s End

— Kiedyś egzotyki leciały z pierwszej skrzynki, jednak po pewnym patchu lecą dopiero z wiedźmy na samym końcu.

Chodzi o tego mini-bossa w komnacie z kryształem. Wcześniej nic z niej nie leciało, jednak teraz egzotyczny drop ze skrzynki został przeniesiony właśnie na tego bossa.

5. Playlisty – możecie grać strike’i z Playlisty, jednak egzotyczne bronie polecą tylko i wyłącznie ze strikeów na najwyższym obecnie poziomie (w momencie pisania poradnika był to Vanguard Roc, na 28 poziom). Jest to mozolna droga, ponieważ prawdopodobieństwo egzotyka jest bardzo małe, ale jest. Sam zdobyłem tak kilka przedmiotów, ale było to naprawdę za kilka(setnym?) razem.

6. Egzotyczny engram – nie chodzi mi o ten zakupiony u Xura, ale o normalnie wydropiony podczas gry. Jednak jak już pisałem wcześniej, gram w tą grę ponad 400h i jeszcze nigdy nie widziałem, żeby komuś ten engram wyleciał. Także, albo ja mam ogromnego pecha, albo te engramy lecą raz na miesiąc tylko dla jakiegoś szczęśliwca.

By zdobyć puchar musicie założyć dany przedmiot. W jednym momencie możecie mieć tylko jedną egzotyczną broń i jeden egzotyczny przedmiot pancerza.

 

braz A New Steed
Obtain and equip a new personal vehicle.

Jest to pucharek związany z misją fabularną, więc nie sposób go pominąć. Własny pojazd dostajemy już w 3 misji „The Warmind”. By go użyć, wciskamy touchpad i następnie przytrzymujemy . Nasza postać pojawi się na Sparrow’ie (tak się zwą owe pojazdy) i pucharek powinien być Wasz.

 

srebro Suited for War
Have all armor and weapon slots equipped with Legendary or Exotic gear.

Mówiąc krótko, legendarne przedmioty to te fioletowe, a egzotyczne to te żółte. W przypadku egzotyków to wszystko opisałem w przypadku pucharku srebro The Life Exotic. Dlatego zapraszam do lektury właśnie kilka wersów wyżej. Jeśli chodzi o legednarne przedmioty to tutaj sprawa jest znacznie prostsza, ale jednak wymagająca więcej zaangażowania. Pisałem już o tym w krokach głównych, na samej górze poradnika, ale wkleję opis również i tutaj. Legendarny sprzęt można zdobyć na kilka sposób, opiszę tutaj sposoby od najprostszych do tych najtrudniejszych.

1. Kupić za marki – marki to swego rodzaju waluta za którą możemy w Wieży kupować sprzęt i bronie. Kto grał w różne MMO to wie, że poza kasą główną, zawsze występuje jakaś waluta dodatkowa. Tutaj mamy właśnie owe marki.

2. Wykonywanie wszelkich dziennych i tygodniowych aktywności – marki zdobywamy poprzez różnego rodzaju aktywności PVE, Strike z Playlisty, Weekly, Nightfall, itd.
Osobiście zalecam robienie dziennych misji PVE jak i PVP, a do tego 3 heroic strike i nightfall (jeśli jesteście w stanie bądź macie kogoś kto Wam pomoże), jako że tam dostaniecie najwięcej marków.
Strike z Playlisty można grać samemu, ponieważ dodaje Wam zawsze 2 dodatkowych graczy, więc nie trzeba mieć ekipy.Inaczej jest z Nightfallem, tutaj trzeba grać już z ekipą własną. Za ukończenie Nightfalla dostajemy jednorazowo 25 marków, dlatego warto robić te czynności w drodze po puchar za wymaksowanie marków.

 

braz Bane of the Kell
Kill 25 Fallen with precision shots in 1 mission without dying.

Sprawa wygląda tak samo jak w przypadku pucharku braz Bane of the Emperor. Różnica jest taka, że Falleni to pierwsza rasa z jaką przyjdzie Wam walczyć już na Ziemii. Czuły punkt każdego Fallena to głowa, dlatego tak samo jak w przypadku Cabali, wystarczy zabijać ich strzałami w głowę. Możliwe jest, że nie zrobicie tego na pierwszej misji ponieważ ilość przeciwników jest niewystarczająca, albo po prostu umrzecie. Nie ma się co stresować. Na drugiej i trzeciej misji nie powinniście mieć już jakichkolwiek problemów ze zrobieniem tego. Jest to kolejny pucharek z serii „wpadam sam”, dlatego jedyne na czym warto się skupić, to po prostu nie umierać.

 

braz Lucky 7s
Attain a Grimoire score of 777.

Punkty Grimoire są wyświetlane w Inventory, pod głównym levelem gracza. Są to punkty zdobywane za różnego rodzaju aktywności w grze, od zabicia danym typem broni poprzez zabijanie daną klasą, aż do zdobywania Ghostów poukrywanych w świecie Destiny (dają relatywnie najwięcej punktów). Każde zdobyte punkty są zamieniane na karty Grimoire. Niestety z poziomu gry ich nie zobaczy, tylko poprzez przeglądarkę bądź aplikację Companion na smartfony/tablety. Karty te kryją w sobie sporą ilość fabuły i opisują wszystkie frakcje, klasy, bronie, aktywności, itd. Nie wiem czemu nie ma tego w grze, ale nie mi o tym decydować.

Jeśli jesteście zainteresowani swoim postępem, to możecie sprawdzić stronę Bungie:
http://www.bungie.ne…panion#Grimoire

Pucharek wpadnie Wam sam podczas grania, ponieważ początkowo te punkty lecą dosłownie za wszystko, a na dole ekranu powininen się pojawiać co jakiś czas czarny pasek, który będzie nas informował o zdobyciu kolejnych punktów bądź postępie w danej aktywności (np. ilość zabić Fallenów, itd.).

Istnieje również możliwość dobicia sobie kilku punktów poprzez wpisanie kodów na stronie Bungie. Kody są na różnorakie rzeczy, od shaderów, poprzez emblematy, a na Ghostach kończąc. Wpisując te kody, powinniście mieć około 500 punktów.

By wpisać kod, udajemy się na stronę:
http://www.bungie.ne…/coderedemption

Następnie logujemy się swoimi danymi (konta PSN) i wpisujemy kolejne kody. Rzeczy odblokowane w grze będą do odebrania w Wieży.

Emblematy:

1) X4C-FGX-MX3
2) A7L-FYC-44X
3) X9F-GMA-H6D
4) N3L-XN6-PXF
5) 7F9-767-F74
6) FJ9-LAM-67F
7) JD7-4CM-HJG
8) JDT-NLC-JKM
9) JNX-DMH-XLA
10) 7CP-94V-LFP

Shadery:

1) 7MM-VPD-MHP
2) RXC-9XJ-4MH

Karty Grimoire:

1) YKA-RJG-MH9
2) 3DA-P4X-F6A
3) MVD-4N3-NKH
4) TCN-HCD-TGY
5) HDX-ALM-V4K
6) 473-MXR-3X9
7) JMR-LFN-4A3
8) HC3-H44-DKC
9) 69P-KRM-JJA
10) 69P-VCH-337
11) 69R-CKD-X7L
12) 69R-DDD-FCP
13) 69R-F99-AXG
14) 69R-VL7-J6A
15) 69X-DJN-74V
16) 6A7-7NP-3X7
17) 6A9-DTG-YGN

 

braz Bane of the Dead
Kill 25 Hive with precision shots in 1 mission without dying.

Dokładnie to samo co w dwóch pucharkach powyżej. Hive mają również czułe punkty na głowie, także wystarczy zabijać je precyzyjnym strzałem w łeb. Początkowo na Ziemi ich nie spotkacie, a jak już to nie w takich ilościach, aby zabić 25 sztuk w jednej misji. Pierwszą okazję będziecie mieć w misji „The Dark Within” (3 misja), gdzie traficie do miejsca zwanego SKYWATCH. Jest to teren otwarty, gdzie cały czas będą pojawiać się zarówno Hive jak i Falleni. Jest to dobre miejsce do zrobienia obu pucharów. Kolejną okazją będzie ostatnia misja na Ziemi, czyli „The Last Array”. Na samym końcu będziecie odpierać fale Hive’ów, więc również i tutaj macie możliwość zrobienia tego pucharu najwcześniej. Jednak jeśli Wam się nie uda to nie traćcie czasu na powtarzanie misji. Możliwość na zrobienie tego pucharu jest wiele, bo praktycznie w każdej misji na Księżycu są ogromne ilości właśnie tej rasy, więc chcąc nie chcąc, pucharek wpadnie Wam sam, podstawą jest tylko i wyłącznie nie umierać.

 

braz Inspector
Inspect another player.

Najprostszy pucharek z możliwych. Zrobicie go sobie bez problemu na Wieży, jako że jest to miejsce gdzie możecie spotkać większość graczy. Wystarczy podejść do dowolnego gracza, wcisnąć , a następnie przycisk OPTIONS i wybrać opcję INSPECT PLAYER. W tym momencie otworzy Wam się ekran z ekwipunkiem danego gracza, a Wam wpadnie pucharek. Prawdopodobnie możecie to również zrobić, poprzez zaproszenie znajomego na orbitę. Gdy ten dołączy to klikacie  na jego emblemacie i pucharek powinien również wskoczyć.

 

braz Blink of an Eye
Kill 5 enemies in 3 seconds.

Początkowo pucharek wydaje się trudny, ale tak naprawdę jest banalnie prosty i wpadnie Wam sam prędzej czy później. 3 sekundy w tej grze to bardzo dużo, a rzadko kiedy przeciwnicy atakują tutaj samotnie. Najlepsze możliwe miejsce na tego typu trofea (czyli ileś zabić w jakimś czasie, itd.) to pierwsza misja na Księżycu „The Dark Beyond”. Jeśli oczywiście do momentu tej misji pucharek sam Wam już nie wpadł. Podczas tej misji, na samym końcu będziecie puszczać Ghosta przy zwłokach innego guardiana. Później włączy się filmik, a po nim otworzą się wrota, z których będzie wybierać spora grupa Thralli. Wystarczy poczekać aż podbiegną i rzucić w nich granat, bądź po prostu zabijać normalną bronią. Misję „The Dark Beyond” polecam do wszelkiego rodzaju aktywności związanych z zabijaniem. Ja mam tutaj zrobiony checkpoint przy wrotach i gdy tylko jest bounty na zabicia, to idę właśnie tutaj. Pamiętajcie tylko, żeby pod żadnym pozorem nie zabijać Knighta! Inaczej włączy się kolejny checkpoint i trzeba już skończyć misję.

 

srebro Valorous
Earn Vanguard Rank 1.

Pucharek ten został nieco zmieniony po patchu 2.0, jako że marki Crucible i Vanguard zostały połączone w jedne. W tym momencie marki nie mają żadnego znaczenia, liczy się reputacja zdobywana dla w/w frakcji. Reputację zdobywacie poprzez robienie wszelkich aktywności w grze, takich jak bounty questy, dzienne misje, strike, nightfalle, itd. Reputacja wpada automatycznie i w zależności od tego jaki typ rozgrywki wykonujecie (PVE bądź PVP), taką też reputację będziecie dostawać. Mówiąc krótko, np. robiąc bounty questy od Vanguardów, będziecie dostawać reputację dla nich, zaś robiąc questy Crucible, dostajecie reputację do Crucible. Poziom Waszej reputacji sprawdzicie w menu „QUESTS” na dole ekranu.

 

srebro Notorious
Earn Crucible Rank 1.

Czytaj opis pucharku srebro Valorous. Zasady dokładnie te same w obu przypadkach.

 

braz Public Defender
Earn the highest tier of completion in 10 public events.

Public Eventy, bądź jak kto woli Publiczne Wydarzenia, to aktywności które rozgrywają się podczas PATROLU na danej planecie. Każda planeta jest podzielona na strefy, a w tych strefach mogą występować różnego rodzaju eventy. Odbywają się one przeważnie o danej godzinie, ale nigdy nie ma 100% pewności, że akurat dany event się uruchomi. Event jest czasowy i przeważnie trwa raptem kilka minut. Można go ukończyć na trzech poziomach (brązowy, srebrny i złoty). By zdobyć pucharek musicie ukończyć event na złoto, czyli wykonać zadanie przed czasem. Większość jest relatywnie bardzo prosta i nawet w pojedynkę spokojnie dacie rady, ale jeden event może dać się Wam we znaki i nawet na maksymalnym levelu go nie zrobicie, a nawet jeśli to z wielkim bólem. Pamiętajcie, że czas eventu jest wyznaczony na daną godzinę, ale nie oznacza to, że od razu się pojawi. Najpierw jest 5 minutowe okno, w którym event MOŻE się pojawić. Także niekiedy trzeba poczekać w danym miejscu nieco dłużej na pojawienie się eventu.

Poniżej zamieszczam rodzaje aktywności jakie występują w Publicznych Eventach:

Defeat the Extraction Crews – jedno z najprostszych wydarzeń. Musimy po prostu zabić 3 fale przeciwników, z tym że każda fala pojawia się w innym miejscu. Wystarczy obserwować, gdzie leci kolejny statek na niebie i tam się udać, aby nie czekać na znaczek na mapie.

Destroy the Fallen Walker – kolejne proste zadanie, czyli rozwalenie czołgu Fallenów. Event ten pojawia się tylko w jednym miejscu na każdej planecie (poza Marsem). Czołg rozwalamy poprzez niszczenie jego nóg, a następnie strzelaniu w czuły punkt, który odkrywa się na kilka sekund.

Defend the WARSAT – również nic trudnego. Z nieba spada wielka kula, która nazywa się WARSTAT i naszym zadaniem jest ją chronić przed kolejnymi falami przeciwników. Im dłużej bronimy tym coraz trudniejsi przeciwnicy się pojawią i pod sam koniec może być już gorąco bo zaczynają się pojawiać już elitarne jednostki. Przeciwnicy mogą wejść do okręgu, którego bronicie, ale Wy nie możecie z niego wyjść ponieważ licznik się zatrzymuje.

Kill the Enemy Target – jedno z najtrudniejszych zadań do wykonania w pojedynkę. Na mapie pojawia się jeden przeciwnik, ale niestety skaluje się on do każdego levelu. Dlatego ubicie go nawet na 32 poziomie to rzecz bardzo trudna. Warto zawsze poczekać aż przyjdą inni ludzie i pomogą. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że tarcza przeciwnika jest bardzo wytrzymała i trzeba mieć broń z takim samym atakiem jak rodzaj tarczy, aby szybko ją zbić. Event jest trudny, a w dodatku bardzo szybko się kończy, więc jeśli przeciwnik zacznie już Wam uciekać to prawdopodobnie nie dacie rady, bo złota ranga wskakuje tylko przy pierwszym checkpointcie.

Prevent Vex Sacrifices – event pojawia się tylko i wyłącznie na planecie Venus. Polega również na odpieraniu kolejnych ataków przeciwników, z tym że tutaj nie mogą już podejść do bronionego punktu, ponieważ poświęcają się, a przez to maleje nasza szansa na złoto. Przeciwnicy będą nadchodzić z każdej strony, a im dłużej bronimy tym coraz trudniejsze jednostki zaczną się pojawiać. Dlatego zawsze warto mieć minimum jednego towarzysza.

Nie będę tutaj wklejał całej rozpiski, gdzie i kiedy zaczyna się dany event, ponieważ są strony które robią to znacznie lepiej i profesjonalniej. Poniżej wklejam stronki oraz aplikacje, która pomoże Wam zrobić ten pucharek raz dwa.

Strona internetowa:
http://destinypublicevents.com/

Aplikacja (smartfony):
https://play.google….a.destinytimers
https://play.google….inypublicevents

Osobiście używam pierwszej aplikacji na Androida, czyli Destiny Timers.

 

braz Finders Keepers
Assist in capturing 50 capture points in Control.

Pierwszy pucharek PVP na liście, ale jeden z tych prostszych. Najpierw opiszę Wam tryby jakie mamy w PVP, a poniżej co trzeba zrobić by owy pucharek zdobyć. Jednak filozofii wielkiej tutaj nie ma i każdy się domyśli co trzeba zrobić. W PVP mamy kilka trybów do wyboru, ale tutaj skupiamy się tylko i wyłącznie na CONTROL.

– CONTROL – klasyczna dominacja, czyli 3 punkty na mapie, które trzeba przejąć i bronić, aby nabijać punkty.

Wg mnie jest to najlepszy tryb w całej grze i widać, że Bungie póki co skupiło się głównie na nim, ponieważ pozostałe tryby sprawiają spory niedosyt. By zdobyć pucharek musicie przejąć bądź po prostu pomóc przy przejmowaniu 50 punktów w trybie CONTROL. Musicie stać w okręgu do momentu aż licznik nie dobije do 100 i nie doda Wam punktów. W innym wypadku Wam tego nie zaliczy. Jest to pucharek, który wpadnie Wam sam, jako że rozegracie sporo meczy PVP i przejmiecie znacznie więcej punktów niż 50. Dlatego nie zawracałbym sobie nim specjalnie głowy i skupił się najpierw na pomocy kompanom niż ślepo biegnąć na flagę i zginąć.

 

braz Relic Hunter
Assist in capturing 20 capture points in Salvage.

Tryb SALVAGE kiedyś pojawiał się w co drugi weekend, ale obecnie jest dostępny cały czas. Zasady tego trybu są jasne i bardzo podobne do trybu CONTROL. Na mapie pojawia się nam jeden punkt w losowym miejscu i musimy go przejąć, a następnie bronić przez 45 sekund. Gramy w zespołach po 3 osoby, także wymogiem jest tutaj posiadanie naprawdę ogarniętej ekipy. Nie zalecam robienia tego pucharku solo, ale pewnie jest to możliwe przy dużej dawce nerwosolu. Przejęcie punktu zalicza niestety dopiero wtedy, gdy 45 sekund dobiegnie końca i dostaniecie punkty. Jeśli przeciwnik zdoła wyłączyć Wasz punkt w tym czasie, to niestety przejęcie nie zostaje Wam zaliczone. Znajdźcie sobie 2 kompanów i starajcie się przejmować każdy punkt. Nie biegajcie na ślepo za przeciwnikami, Ci sami do Was przybiegną, gdy przejmiecie punkt. Pomiędzy punktami warto skupić się na przejmowaniu paczek z Heavy Ammo, w tym trybie ciężka broń jest na wagę złota, a rakietnice sprawdzają się idealnie przy rozwalaniu grupki przeciwników przy punkcie. W trybie tym idealnie sprawdza się TYTAN i jego bańka na armor. Uważam, że minimum jeden tytan w ekipie to mus. Bez bańki jest znacznie trudniej bronić punktu, acz nie jest to niewykonalne rzecz jasna.

 

braz Hunter Killer
Kill 100 Hunters in PvP.

Czytaj opis pucharku braz Witch Hunt.

 

braz Giant Slayer
Kill 100 Titans in PvP.

Czytaj opis pucharku braz Witch Hunt.

 

braz Witch Hunt
Kill 100 Warlocks in PvP.

Powyższe 3 pucharki wpadną Wam zapewne same podczas normalnego grania Crucible. Nie ma znaczenia w jakim trybie gracie, ale najszybciej zrobicie to w trybie CONTROL, jako że tam najwięcej ludzi gra i jest największa różnorodność klas. Niestety w grze nie ma żadnego licznika, na którym moglibyście sobie sprawdzić ile macie już zabić. Co jakiś czas na dole ekranu będzie pojawiał się czarny pasek, który powinien Was informować i przebiegu danej aktywności. Pojawia się przeważnie przy okrągłych sumach, więc możliwe że ujżycie go dopiero przy 100 bądź więcej zabić. Tak jak mówię, nie skupiajcie się specjalnie na tych pucharkach, jako że wpadną one Wam sam podczas grania PVP.

 

braz Ask Questions Later
Earn a first strike kill in PvP.

Mówiąc krótko, musicie zrobić tzw. „First Blood”. Każdy kto gra dłużej w FPSy online będzie wiedzieć o co chodzi. Dobrym miejscem na ten pucharek są tryby 3 vs 3, a ostatnio 2 vs 2 (Skirmish, Double Skirmish, Salvage). Zróbcie sobie zgraną ekipę i dogadajcie się między sobą, kto próbuje zrobić pierwszego killa. Oczywiście trzeba liczyć na mały łut szczęścia, że przeciwnik Was nie zabije. Najtrudniej zrobić to na Controlu grając samemu, jako że sporo osób olewa flagi i leci po prostu zabijać. Oczywiście nie jest to nierealne, ale warto poświęcić trochę czasu na zebranie ekipy i próbować robić to w trybach z mniejszą ilością ludzi. Gdy dokonacie pierwszego zabicia w meczu, to na środku ekranu pojawi Wam się medal „First Blood” i pucharek powinien automatycznie wskoczyć.

 

braz Excessive Force
Register 25 kills in PvP with heavy weapons.

Broń ciężka w PVP działa nieco inaczej w PVP, ponieważ nigdy nie mamy do niej amunicji na starcie. Paczki z inventory na PVP również nie działają, więc nie macie co ich marnować. Co jakiś czas, na każdej mapie (bez względu na tryb gry) pojawiać się będą 2 skrzynki z amunicją Heavy. Na chwilę przed pojawieniem się, usłyszycie głos spikera, który będzie informować Was, że zaraz pojawi się amunicja. Gdy to się stanie, to na ekranie pojawią się Wam 2 fioletowe ikonki, które pokazują, gdzie są skrzynki. Problem jest taki, że broń ciężka daje dużą przewagę, więc każdy leci do tych skrzynek, dlatego szybkość i zgranie tutaj to podstawa. Musicie poznać mapy i miejsca, w których pojawiają się skrzynki, ponieważ są to zawsze te same miejscówki. Grajcie ze swoją ekipą i umówcie się, żeby krążyć przy jednym miejscu, gdzie ma się pojawić Heavy. Jak tylko się pojawi to stancie w miarę blisko siebie przy skrzynce, dzięki temu wszyscy dostaną amunicję. Pamiętajcie, że jak padniecie, to tracicie całą amunicję. Robienie tego pucharku zalecam przy użyciu Machine Guna, jako że macie szansę na ubicie znacznie większej ilości osób niż z rakietnicy (no chyba, że traficie w tłum). Kluczem przy doborze odpowiedniego Machine Guna jest duży Impact. Im większy tym lepiej. Przeważnie zasada jest taka, że im więcej amunicji w magazynku, tym broń ma większy rozrzut i mniejszy Impact. Najlepsze karabiny oscylują w granicach 30 naboi w magazynku (All You Know, Zombie Apocalypse, itd.). Obecnie Machine Gun z raidu Oryxa jest bardzo dobrą bronią oraz ten z Iron Bannera. Jeśli gracie dużo w PVP to bez obaw, ten pucharek również wpadnie Wam sam.

 

srebro Triple Play
Kill a Hunter, Titan, and Warlock without dying in a PvP match.

Dość trudny pucharek, przy którym trzeba się nieco napocić, szczególnie jak macie problemy z grą w PVP. Oczywiście nie bójcie się, nie jest aż tak źle, jako że mi osobiście ten pucharek wpadł sam, a nie jestem mistrzem w PVP. Najlepiej robić ten puchar w trybie CONTROL. Najwięcej ludzi, największa różnorodność klas, itd. Możecie próbować również w trybie CLASH bądź RUMBLE, jednak wg mnie są to dużo bardziej dynamiczne tryby, gdzie dużo łatwiej o śmierć niestety. Najważniejsze przy tym pucharze to przetrwanie. Wiadomo, że łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale śmierć niestety resetuje cały progres przy tym pucharku. Moja rada jest taka, żeby grać ze swoją ekipą, nawet 6 osobową bo wtedy macie pełną kontrolę nad zespołem. Trzymajcie się razem cały czas, ewentualnie podzielcie się na grupy 3 osobowe i obstawiajcie 2 flagi. Nigdy nie wylatujcie przed szereg, bo tak najłatwiej o śmierć. Róbcie swoje, pomagajcie kolegom przy zabijaniu, a kille będą wpadać same. Nie róbcie z siebie bohatera, bo z tego nigdy nic dobrego nie wychodzi. Warto również pokusić się o spróbowanie w trybach 3 osobowych. Zróbcie sobie ekipę z ludzi dobrych w PVP i zawsze trzymajcie się razem, jako że w tych trybach gra zespołowa to podstawa. Większość ekip gra zawsze razem, rzadko kiedy się rozpraszają więc jeśli macie szczęście i trafiliście na ekipę składającą się z 3 różnych klas, to wystarczy przeżyć przy zabijaniu ich wszystkich i pucharek będzie Wasz. Inną rada jaką mogę Wam dać to używanie ataku Supercharged na flagach. Idealnie spisuje się tutaj Tytan na Strikerze bądź Warlock na Voidwalkerze. Oczywiście każda klasa ma swoje plusy i minusy, jednak mi w PVP najprzyjemniej gra się Tytanem na Strikerze. Na radarze często widzicie czy ktoś jest na fladze czy nie. Jeśli wiecie, że jest więcej niż 1 osoba, to warto wykorzystać supera i strzelić nim na flagę, ponieważ osoby z przeciwnej drużyny są wtedy skupione blisko siebie i łatwo o zrobienie pucharku za jednym razem (przy dużej dozie szczęścia, że będą tam 3 różne klasy). Jak już mówiłem, pucharek jest nieco trudniejszy od pozostałych, ale nie jest niewykonalny. Przy dużej ilości grania w PVP, na pewno wpadnie Wam prędzej czy później.

 

srebro Raider
Complete a Raid.

W momencie pisania tego poradnika, w grze występują 3 raidy (Vault of Glass, Crota’s End, Oryx). Każdy z nich posiada 2 poziomy trudności, czyli Normal oraz Hard. Nie muszę chyba mówić, że jeśli idziecie z ekipą po raz pierwszy na raid, to Normal i tak Was przerośnie. Ale też bez stresu, jak załapiecie o co chodzi to będziecie robić każdą sekwencję na raidzie bez większego problemu. Poziom Hard różni się tym, że przeciwnicy mają wyższy level, występuje więcej elitarnych jednostek (żółte paski) oraz są małe utrudnienia przy walkach z bossami. Obecnie, jeśli posiadacie 40 level, to bez problemu zrobicie raidy takie jak Vault of Glass czy Crota’s End. Przeciwnicy będą padać jak muchy, a Wy przelecicie raid bez żadnego problemu (oczywiście znając taktyki).

 

srebro Raiding Party
Complete a Raid with a full fireteam consisting of only your clan members.

Jak założyć klan opisałem na samym początku poradnika w KROKU #2. Mówiąc krótko, wchodzicie na stronę: https://www.bungie.net/en/Clans/, tworzycie grupę, oznaczacie ją jako klan i gotowe. Szukacie chętnych do dołączenia, bądź sami dołączacie do innego klanu (nie musicie być ich liderami). Gdy już macie ekipę, to reszta jest chyba już jasna. Robicie jakikolwiek raid (może być nawet arena Prison of Elders), na jakimkolwiek poziomie i pucharek Wam wpadnie sam. Najtrudniejsza rzecz tutaj, to po prostu zebranie ludzi, bądź znalezienie chętnych do pomocy, jednak trzymam za Was kciuki!

 

zloto Epic Raider
Complete a Raid on hard difficulty.

Jak już pisałem wcześniej, każdy raid posiada 2 poziom trudności, NORMAL oraz HARD. Ten drugi różni się tym, że przeciwnicy mają wyższe levele, są odporniejsi, a walki z bossami nieco się różnią (np. dodane inne taktyki, itd.). Jeśli chcecie zrobić pucharek jak najszybciej, to zalecam udanie się na Vault of Glass. Oczywiście im wyższy Wasz Light level tym lepiej, będziecie trudniejsi do zabicia, jednak od 40 poziomu możecie iść już spokojnie i atakować ten pucharek.

 

zloto Flawless Raider
Complete a Raid without anyone in your fireteam dying.

No i przyszła pora na najtrudniejszy pucharek w całej grze. Chociaż obecnie jest on znacznie prostszy niż przed dodatkiem TTK, to wciąż może narobić Wam masy problemów i nerwów. Ja osobiście robiłem go bite 3 dni ze zgraną ekipą. Udało nam się to zrobić na Vault of Glass na poziomie Normal. Obecnie ile ludzi tyle opinii, jedni polecają robić Crotę, inni VoG’a, a kiedyś można było pucharek zrobić nawet na Prison of Elders (ale zostało to bodajże już spatchowane). Ja osobiście zalecam robić Vault of Glass, ponieważ nie jest tak dynamicznym raidem jak Crota, ale znowu jest więcej możliwości do padnięcia (sławne skoki). Crota zaś jest szybki i cała ekipa musi się uwijać i miecz oczy dookoła głowy, także wybór pozostawiam Wam. Musicie dogadać się z ekipą co bardziej wolicie robić i na czym się skupić. Jeśli wolicie wolniejsze tempo i skupienie się na taktyce to Vault of Glass jest idealny. Jeśli zaś preferujecie szybkie tempo i uwijanie się każdego członka ekipy, to Crota’s End jest dla Was.

W tym miejscu opiszę Wam MÓJ sposób na zrobienie VoG’a bez umierania. Oczywiście nie ma tutaj wielkich różnic względem standardowych taktyk, ale może ktoś woli mieć to na „papierze” niż oglądać chaotyczne filmiki. Opis można znaleźć poniżej:

Vaulf of Glass – Flawless Raider


1. Otwarcie bramy – mamy 3 talerze przed wejściem, po prawej, na środku oraz po lewej stronie. Idealny rozkład to po 2 osoby na kazdej patelni. Jedna osoba musi odpalić patelnię (okrąg zrobi się biały). Należy pamiętać, że nie trzeba stać w patelniach po odpaleniu ich. Najważniejsze to nie dopuścić do niej mobów, a przede wszystkich minotaurów. Otwarcie powinno Wam zająć góra 5 minut.
2. Obrona confluxów – w dużym pomieszczeni będziecie bronić confluxy (coś w rodzaju małej wieży). Zasada jest prosta, nie dopuszczamy do nich żadnych mobów, aby nie poświęciły się. Kilka poświęceń i wipe. Idealny rozkład to znów 2 osoby na każdą ze stron, a 2 na środku stoją sobie po obu stronach schodów.
Confluxy pojawiają się w następujących konfiguracjach:
  • Pierwszy pojawia się centralnie z tyłu
  • Drugie po lewej i prawej stronie
  • Trzecie po lewej, prawej oraz centralnie

Gdy wykonacie każdą obronę, to będą wychodzić legiony, czyli masa mobków z każdej strony, ale najwięcej od strony centralnych schodów (z dołu). Do tego będa latać harpie, które również trzeba szybko zniszczyć. Po obronie zaczyna się kolejna faza, czyli niszczenie oracli.

3. Niszczenie Oracli – na początku fazy pojawią się na szybko oracle, jest to po prostu przedstawienie miejsca, w którym będą. Nie musicie nic teraz robić. Oracle pojawiają się zawsze w tych samych miejscach, ale faz jest 7 więc ciężko zapamiętać każdą oracle w każdym miejscu. Jak zwykle sprawdza się tutaj ustawienie po 2 osoby na każdej ze stron. W tej fazie pojawiają się również snajperzy na platformach w okół tego całego pomieszczania. Przeważnie padają od jednego strzału, więc warto skupić się na ich zabijaniu. W międzyczasie będą Was również atakować normalne mobki oraz minotaury, ale z tym też nie powinno być problemu.
Po 7 fazach niszczenia oracli przyjdzie walka z bossem „Templar”.

4. Templar – boss – walka jest bardzo prosta. My robiliśmy ją tak, że wszyscy ustawiali się po prawej stronie za dużym kwadratowym kamieniem, łącznie z osobą, która ma tarczę. Wszyscy niszczą mobki, a w międzyczasie osoba z tarczą ładuje sobie jak najszybciej supera (wystarczy poczekać, albo zabijać harpie). Pojawiają się tutaj również po 2 oracle, ale nie musicie ich rozwalać, jako że osoba z tarczą będzie Was czyścić za każdym razem (). Po naładowaniu tarczy, osoba daje znak wszystkim, że będzie strzelać w bossa i zdejmować jego tarczę. Gdy tylko „tarczownik” zdejmie mu tarczę to wszyscy nawalają w bossa ile fabryka dała. Boss za każdym razem będzie zmieniał pozycję, ale Wy starajcie się stać cały czas w tym samym miejscu. Czasami zdarzy się, że boss pojawi się z tyłu i niestety wszyscy muszą się ruszyć. Trzeba to robić uważnie, bo bardzo łatwo zginąć od ataku bossa.

5. Zejście na dół – pierwszy podchwytliwy moment, w którym łatwo umrzeć. Macie 2 drogi na dół, albo pójdziecie na wprost bramą i robicie jeden wielki skok, albo ścieżką do której dochodzi się dziurą w kolumnie po lewej stronie. W pierwszej opcji wystarczy podskoczyć przed lądowaniem, aby zamortyzować upadek, zaś w drugiej opcji trzeba się pilnować, aby postać za bardzo się nie rozpędziła w powietrzu i nie padła przy lądowaniu. Wybór zostawiam Wam, niech każdy wybiera ścieżkę przy której czuje się lepiej.

6. Gorgony – kolejny etap, który łatwo zepsuć. Macie tak naprawdę 2 szansę, ponieważ gdy zobaczy Was Gorgon po raz pierwszy, możecie go szybko zabić z rakietnic, itd. Jednak gdy zobaczy Was drugi, to jest już wipe i restart. Kluczem jest nie używanie double jumpa przy Gorgonach (wtedy głupieją) oraz nie strzelać. Jest tutaj kilka ścieżek, ja używam tej, gdzie skacze się na ten duży kamień na wprost, a następnie podążą lewą stroną. Gdy odlatuje ostatnia harpia to wszyscy powoli wchodzą do dziury w ścianie i po kłopocie. Ciężko jest to opisać, dlatego zalecam obejrzenie filmiku poniżej całego opis.

7. Skakanie – najciekawsza część całego raidu, to ten moment będzie powodem większości restartów. Tutaj również jest kilka ścieżek dotarcia na drugą stronę, ale najbezpieczniejsza to ta podstawowa, czyli skaczecie po kolei po każdej pojawiającej się platformie. Inną ścieżką jest trzymanie się od razu po wejściu prawej ściany i zeskoczenie na niższe gzymsy wystające ze ściany. Z ostatniego gzymsu możecie doskoczyć na drugą stronę, jednak wymaga to wprawy i dobrego opanowania skoku postaci. Trzeba wybić się do maksymalnego punktu, następnie wyłączyć skok, aby znów go włączyć pod sam koniec, aby postać nie padła przy lądowaniu. Łatwo się piszę, ale ciężko się robi. Warto to przećwiczyć, aby nie rujnować raidu innym osobom.

8. Portale i tarcze – przedostatnia faza przed końcowym bossem. Najpierw musicie rozwalić snajperów po lewej i prawej stronie, a następnie skupić cały ogień na Guardianie (ta duża hydra). Gdy ją rozwalicie to zacznie się prawdziwa faza… Po lewej i prawej stronie macie portal, a przed nim patelnię z mała kolumną w środku. Jeśli macie osoby ogarniające temat, to wystarczy po jednej osobie na portal, a reszta stoi na patelniach i trzyma portale otwarte (patelnie po prostu otwierają portale). W międzyczasie Ci w środku muszą znów rozwalić hydrę (kilka strzałów z rakietnicy wystarczy), a następnie wyciągnąć tarczę, która pojawia się na górze schodów. Gdy tylko obie osoby wezmą tarczę, to natychmiast wychodzą przez portale i czyszczą się na . Gdy osoby z tarczami wyjdą, to wszyscy lecą na środek sali, gdzie pojawi się duży conflux. Osoby z tarczami stoją pod portalami i rozwalają duże mobki, a reszta rozwala minotaury schodzące po schodach. Utrzymajcie się przez minutę, góra dwie i faza skończona. 

9. Atheon – sama walka jest bardzo prosta, jednak trzeba mieć dość mocne bronie na oracle w środku portali. Najpierw chowamy się za małymi kolumnami przy patelniach, aby Atheon nas nie trafił. Następnie przeteleportuje 3 osoby do środka jednego z portali (od razu trzeba poinformować do którego, aby osoby na zewnątrz wiedziały, który otworzyć). Resztę opiszę z poziomu środa oraz zewnątrz, aby każda grupa wiedziała co robić.

* Środek – jedna osoba natychmiast podnosi tarczę i leci zabić mobki na dole. W tym czasie dwójka, która została na górze schodów pomaga je dobić. Po zabiciu mobków, jak tylko pojawi się oracle, wszyscy skupiają się grupkę. Dwójka strzela w oracle, a osoba z tarczą regularnie ich czyści, aby nie oślepli (). Wszyscy powoli przesuwają się w dół ku portalowi. Jak tylko rozwalicie ostatnią oracle to wszyscy wychodzą na zewnątrz i lecą pod centralne drzwi (tam gdzie zaczynacie). Osoba z tarczą robi bańkę i cały czas ją trzyma, a reszta nawala w bossa.

* Zewnątrz – jak tylko przeniesie 3 osoby do portalu i dostaniecie informacje gdzie są, to otwieracie odpowiedni portal (Prawy to Wenus, lewy to Mars). Stoicie sobie na kolumnie w środku patelni i rozwalacie nadlatujące Suplicanty. Nie dajcie się dotknąć, inaczej rozwalą Was na miejscu (wybuchają na Was). Trzymacie portal otwarty, aż Ci ze środka nie wylecą. Gdy tylko wyjdzie osoba z tarczą, to lecicie na środek i nawalacie w bossa.

Jak wszystko pójdzie dobrze, to ubijecie Atheona w przeciągu 2 bądź 3 wyjść i pucharek jest Wasz.

Poniżej wklejam filmiki z przejść, które bardzo fajnie pokazują taktykę i cała resztę (filmiki nie są mojego autorstwa):
– Vault of Glass – https://www.youtube….h?v=UjPu5_UeFJU
– Crota’s End – https://www.youtube….h?v=2d9DE9luUyY

Jeśli macie więcej pytań odnośnie tego pucharki to śmiało pytajcie. Chętnie pomogę przy każdym z nich. Starałem się opisać wszystko co mogłem, ale na pewno coś pominąłem, także będę wdzięczny za informacje.

 

braz Vanguard Honor
Attain Vanguard Rank 3.

Sytuacja dokładnie taka sama jak w przypadku pucharka Valorous. Różnica polega na tym, że trzeba po prostu robić wszystko to samo, tylko że przez dłuższy czas aż nie wpadnie Wam 3 Ranga w reputacji.

 

braz A Friend Indeed
Resurrect 5 fallen players.

Bardzo prosty pucharek, który wpadnie Wam sam, jako że wskrzeszanie znajomych to tutaj chleb powszedni. Podczas wykonywania jakiejkolwiek czynności, każdy z Was może paść. Zanim będziecie mogli się podnieść, to mogą to zrobić za Was Wasi znajomi (oczywiście granie z randomami również wchodzi w grę). W przypadku tego pucharku, to Wy musicie podnieść Waszych poległych kompanów 5 razy. By to zrobić to podchodzicie do jego ducha (w miejscu, gdzie umarł) i przytrzymujecie . Robicie tak 5 razy i pucharek jest Wasz.

 

braz Rising Vanguard
Complete a Strike.

Strike odkrywacie wraz z przechodzeniem kolejnych misji. Na każdej planecie znajduje się kilka strike’ów. Gdy będziecie wchodzić bezpośrednio na strike poprzez wybór z danej planety to gracie na ich najniższym możliwym poziomie. Za każdym razem będzie Wam dobierać 2 osoby na poziomie podobnym do Waszego. Pierwszy strike odblokuje się w okolicy levelu 6 (Devil’s Lair), możecie jak najbardziej zdobyć pucharek już tutaj. Macie również inną możliwość, czyli granie strike’ów bezpośrednio z playlisty, jednak najniższe zaczynają się od okolic 25 levela.

 

srebro Strength of the Pack
Complete a Strike with a full fireteam consisting of only your clan members.

Sytuacja bardzo podobna jak w przypadku pucharku srebro Raiding Party. Różnica jest taka, że tutaj wystarczą 2 dodatkowe osoby z klanu, a nie 5 jak w przypadku raidu. Wystarczy ukończyć dowolny strike w ekipie składającej się z członków tego samego klanu. Możecie wybrać nawet strike bezpośrednio z planety na ich najniższym levelu, aby zdobyć pucharek jak najszybciej. Oczywiście strike z playlisty jak najbardziej również się liczą, także wybór pozostawiam Wam.

 

braz Flawless Striker
Complete a Strike without anyone in your fireteam dying.

Bez obaw, tutaj sytuacja jest dużo prostsza niż w przypadku raidu, jako że macie znacznie większy wybór. Do tego strike jest znacznie krótszy od raidu, także nawet częste powtarzanie nie jest takie męczące. Jak sam opis mówi, musicie ukończyć strike bez umierania kogokolwiek z ekipy. Możecie go robić jak najbardziej z randomami, ale nie polecam, ponieważ nie macie na nich żadnego wpływu, a granie z ekipą zawsze wiąże się z dobrą komunikacją. Strike, który polecam robić to Nexus na Venus, który jest dostępny od bodajże 14 levelu. Jest szybki, prosty, a walka z ostatnim bossem może odbywać się z górnej platformy, gdzie jedynym zmartwieniem jest pojawiający się za plecami minotaur. Przy obecnej ilości grania, pucharek raczej wpadnie Wam sam prędzej czy później.

 

braz Ghost Hunter
Discover 50 dead ghosts.

Obecnie pucharek jest bardzo prosty. Ghosty to nic innego jak najzwyklejsze znajdźki w tej grze. W dodatku nic nie dają poza słabymi wpisami Grimoire, które i tak przeczytacie tylko w necie… Ghosty rozrzucone są dosłownie wszędzie (poza mapami PVP). Większość znajdziecie podczas robienia normalnych patroli, ale część jest ukryta w strefach, do których mamy dostęp tylko i wyłącznie podczas. Nie ma się jednak co martwić, każdą misję można powtórzyć, więc nic nie ominiecie. Poniżej możecie zobaczyć jak one wyglądają w grze, aby przypadkiem nie pominąć.

Idealnym narzędziem, które łatwo pomoże Wam znaleźć wymaganą ilość Ghostów jest strona:
http://destinyghosthunter.net/

Podajecie tam swój nick z PSN’u i gotowe. Pokazuje Wam, które Ghosty już macie oraz których Wam brakuje. Do każdego brakującego jest zrobiony osobny mini-poradnik, łącznie ze zdjęciami i filmikami. Także nie sposób czegoś nie zrozumieć.

 

braz Dragon Slayer
Kill a champion of the Dark.

Wiem wiem, opis brzmi nieco tajemniczo i nie wiadomo o co chodzi. W rzeczywistości pucharek jest bardzo prosty i sam wpadnie dość szybko. Chodzi tylko i wyłącznie o to, aby zabić jednego z Majorów. Charakteryzują się żółtym paskiem zdrowia i indywidualną nazwą. Pierwszego znajdziecie już na końcu misji Restoration, gdzie będziecie walczyć z Majorem Fallenów „Riksis”.

Zabijecie go i pucharek jest Wasz.

 

srebro Hunter Mastery
Fully upgrade a Hunter Subclass.

Czytaj opis pucharku srebro Warlock Mastery

 

srebro Titan Mastery
Fully upgrade a Titan Subclass.

Czytaj opis pucharku srebro Warlock Mastery

 

srebro Warlock Mastery
Fully upgrade a Warlock Subclass.

Każda klasa ma obecnie 3 podklasy. Opisałem je dokładnie na samej górze poradnika, więc po więcej informacji odsyłam Was właśnie tam. Podklasy różnią się z skillami, perkami, itd. Także każda ma swoje plusy i minusy. Należy jeszcze dodać, że 3 podklasa jest dostępna dopiero od dodatku TTK, jednak do pucharku jak najbardziej wliczają się dwie standardowe. Pucharki związane z levelowaniem każdej podklasy u każdej postaci jest dość monotonne, ponieważ każdą postacią startujecie praktycznie od 0 (jedynie sprzęt można przenosić za pomocą banku). Dlatego też musicie robić dosłownie wszystko to samo na każdej postaci, czyli zrobienie misji fabularnych, wykonywanie dziennych i tygodniowych aktywności, itd.Wszystko jest związane z dodatkowym XP, które tutaj jest na wagę złota. Niestety nie mam dla Was złotej rady, typu „idź w to miejsce i rób to przez godzinę”. Musicie wszystko robić „ręcznie”. Właśnie dlatego uważam te pucharki za najnudniejsze.

PS.
Jeśli śpicie na pieniądzach to możecie zakupić ze sklepiku boost podklasy do maksimum. Jest to droga impreza i oszczędza tak naprawdę góra 2-3 dni grania, ale kto bogatemu zabroni? Umieszczam tu tą informację, aby mimo wszystko każdy miał wybór.

 

srebro Packing Heat
Fully upgrade an Exotic weapon.

Ezgotyki można dostać w najróżniejszych miejscach w grze. Nawet za granie meczy PVP. Charakteryzują się żółtym kolorem ikonki i ciężko je przeoczyć. Reguła jest taka, że legendarne i egzotyczne przedmioty zaczynają się dopiero od minimum 20 levelu. Należy jednak pamiętać, że dropy są bardzo słabe więc wydropienie egzotyka to czasami bardzo czasochłonne zajęcie. Jednak wraz z dodatkiem TTK, Bungie dało możliwość wyrwania kilku egzotyków poprzez robienie specjalnych questów. Takimi egzotykami na pewno są Black Spindle, Sleeper Stimulant czy chociażby No Time to Explain. Oczywiście egzotyczne miecze również się wliczają w ten pucharek, tyle tylko że zdobycie takowego trwa dość długo. Tak naprawdę najprostszą metodą na zdobycie jakiegokolwiek egzotyka jest czekanie na Xura, których przychodzi w każdy piątek o godzinie 10:00 i jest w losowym miejscu na Wieży. Znika dopiero w niedzielę o godzinie 10.00. Kupujecie u niego sprzęt za Strange Coiny, które również lecą z wszelkich aktywności. Więcej informacji o zdobywaniu ezgotykach opisałem w przypadku pucharku The Life Exotic

Gdy już zdobędziecie swój egzotyk to musicie go jeszcze wylevelować do maksimum. Można to robić standardowo czyli poprzez granie, wykonywanie bounty questów, itd. Jednak jest dużo prostsza i szybsza metoda, bo wystarczy użyć Motes of Light (przytrzymać  na nich). Dzięki nim wylevelujecie broń bardzo szybko.
Do ulepszenia potrzebujecie każdego slota potrzebujecie:

  • Glimmery
  • Weapon Parts
  • Dany surowiec (np. Spirit Bloom)

Po ulepszeniu ostatniego slota pucharek Wam wpadnie.

 

srebro Fully Weaponized
Fully upgrade a Legendary weapon.

Sytuacja taka sama jak w przypadku poprzedniego pucharku, czyli srebro Packing Heat. Różnica polega na broni, którą w tym wypadku znacznie łatwiej dorwać. Sporo legendarnych broni dostaniecie przy okazji robienia misji fabularnych. Dostaniecie chociażby legendarny Pulse Rifle („Strangers Rifle”) za ukończenie fabuły z podstawki oraz kilka legend za zrobienie misji z TTK. Do tego rzecz jasna po drodze zdobędziecie sporo legendarnych engramów, z których również powinno coś Wam wylecieć. Nie ma się co przejmować tylko grać i skupić na innych rzeczach. Pucharek wpadnie Wam sam po czasie.

 

braz Bane of the Machines
Kill 25 Vex with precision shots in 1 mission without dying.

Vexy jako jedyna rasa ma krytyczny punkt w innym miejscu, a dokładnie na brzuchu/klatce piersiowej. Minotaury za to nie mają żadnego krytycznego punktu, dlatego najlepiej skupić się na zwykłych robotach. Najlepszą misją do zrobienia tego pucharku jest misja fabularna A Stranger’s Call. Powinniście wtedy bez problemu zabić 25 sztuk. Z mojej strony polecam jakiś dobry Scout Rifle, przeważnie padają od jednego celnego strzału. Pucharek i tak jest bardzo prosty i jeśli nie wpadnie wcześniej sam, to tutaj zrobicie to bez większych problemów.

 

Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!