Dungeons & Dragons: Dark Alliance nie ma trudnej platyny, ale trzeba się liczyć z tym, że jednak zabierze nam trochę czasu na gindowanie postaci do maksymalnego poziomu. Poza tym w zasadzie nie ma nic wymagającego większej uwagi. Platynę może ugrać i początkujący gracz.
Krok po kroku:
UWAGA! W wersji gry starszej niż 1.006 pucharek Now It Makes Sense jest zabugowany, gdyż część znajdziek mimo podniesienia nie zapisuje się jako odnalezione. Dlatego należy mieć na uwadze, by grać na najnowszej wersji gry.
Dungeons & Dragons: Dark Alliance nie potrzebuje rozbudowanej mapy przejścia, gdyż nie ma tu zupełnie nic do pominięcia. Po jednokrotnym przejściu każdego z lochów z wątku fabularnego będziemy mogli je powtarzać dowolną liczbę razy. No i generalnie będziemy musieli trochę posiedzieć w tych lochach. Ogólnie polecam jednak od razu podczas pierwszego przejścia gry zabrać się za zebranie znajdziek do wspomnianego wyżej pucharka Now It Makes Sense, by mieć to z głowy. Postać (jaką wybieramy) nie ma znaczenia. Poziom trudności polecam na start najniższy. Z czasem poszczególne etapy będziemy powtarzać na jak najwyższym, by grindować poziom postaci i zdobywać lepszy ekwipunek.
Cztery pucharki, nie licząc platyny, wymagają od nas gry online. Na szczęście gra nawet z randomami radzi sobie dobrze, o ile nie natrafimy na kogoś, kto zupełnie nie ogarnia. Osobiście jednak nie miałem problemów z jakimkolwiek trofeum, a grałem wyłącznie z losowo dobieranymi graczami. Kooperacje jednak polecam ogarnąć po jednokrotnym samotnym przejściu gry. Przeszkadza ona w zbieraniu znajdziek, a dodatkowo część unikatowych wrogów, którzy liczą się do pucharków – wpada tylko graczowi, który zada ostateczny cios.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Conqueror of the Shard
Unlock all other Trophies
Platynowe trofeum. Gratulacje! 🙂
Warden of the Dale
Reach Level 10 with Drizzt
Pucharek związany ze zdobywaniem kolejnych poziomów jako Drizzt. Wpadnie po zdobyciu 10 poziomu postaci. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
Dual Wielding Mastery
Acquire all of Drizzt's Moves
Pucharek związany z odblokowywaniem nowych ruchów jako Drizzt. Po przejściu do karty naszej postaci w zakładce Moves możemy odblokowywać nowe specjalnie ruchy dla każdego z bohaterów. Wymaga to określonej ilości złota oraz zdobycia konkretnego poziomu postaci. By odblokować wszystkie ruchy należy zdobyć 15 poziom u wybranego bohatera. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
Master of the Melee Magthere
Acquire all of Drizzt's Feats
Pucharek związany ze zdobywaniem nowych perków jako Drizzt. Po przejściu do karty naszej postaci w zakładce Feats możemy odblokowywać nowe specjalnie moce dla każdego z bohaterów. Wymaga to użycia specjalnego punktu przyznawanego po awansowaniu na kolejny poziom. By odblokować wszystkie bonusy należy zdobyć 20 poziom u wybranego bohatera.
Zdobycie 20 poziomu postaci jest najbardziej czasochłonnym zdaniem w grze. Najszybszym sposobem na awansowanie postaci jest granie w kooperacji na jak najwyższym poziomie trudności. W grupie jest zdecydowanie łatwiej, a na wysokich poziomach wpada sporo doświadczenia. Od siebie polecam wybrać mapkę The Goblin Tower z rozdziału The Goblin’s Shard. Jest bardzo krótka i nie ma upierdliwych przeciwników. Można grać zarówno samotnie lub w kooperacji, acz w tej drugiej opcji będzie łatwiej. Taktyka jest taka, że po starcie poziomu wszyscy biegną od razu do końcowej walki z bossem. Po drodze nie walczymy z nikim innym, bo szkoda na to czasu. Podczas starcia z bossem atakujemy po kolei czterech dowodzących goblinów i później samego głównego przywódcę. Można bardzo szybko się ich pozbyć. Im wyższy poziom trudności tym lepiej, aczkolwiek jeśli gramy samotnie warto go dostosować jakoś do poziomu postaci, testując jaki się najlepiej sprawdza.
Dale Commander
Reach Level 10 with Catti-Brie
Pucharek związany ze zdobywaniem kolejnych poziomów jako Catti-Brie. Wpadnie po zdobyciu 10 poziomu postaci. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
Master of the Bow
Acquire all of Catti-brie's Moves
Pucharek związany z odblokowywaniem nowych ruchów jako Catti-brie. Po przejściu do karty naszej postaci w zakładce Moves możemy odblokowywać nowe specjalnie ruchy dla każdego z bohaterów. Wymaga to określonej ilości złota oraz zdobycia konkretnego poziomu postaci. By odblokować wszystkie ruchy należy zdobyć 15 poziom u wybranego bohatera. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
Master Archer
Acquire all of Catti-brie's Feats
Pucharek związany ze zdobywaniem nowych perków jako Catti-brie. Po przejściu do karty naszej postaci w zakładce Feats możemy odblokowywać nowe specjalnie moce dla każdego z bohaterów. Wymaga to użycia specjalnego punktu przyznawanego po awansowaniu na kolejny poziom. By odblokować wszystkie bonusy należy zdobyć 20 poziom u wybranego bohatera. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
King of the Valley
Reach Level 10 with Bruenor
Pucharek związany ze zdobywaniem kolejnych poziomów jako Bruenor. Wpadnie po zdobyciu 10 poziomu postaci. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
Master of Axe and Shield
Acquire all of Bruenor's Moves
Pucharek związany z odblokowywaniem nowych ruchów jako Bruenor. Po przejściu do karty naszej postaci w zakładce Moves możemy odblokowywać nowe specjalnie ruchy dla każdego z bohaterów. Wymaga to określonej ilości złota oraz zdobycia konkretnego poziomu postaci. By odblokować wszystkie ruchy należy zdobyć 15 poziom u wybranego bohatera. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
Shield Dwarf Mastery
Acquire all of Bruenor's Feats
Pucharek związany ze zdobywaniem nowych perków jako Bruenor. Po przejściu do karty naszej postaci w zakładce Feats możemy odblokowywać nowe specjalnie moce dla każdego z bohaterów. Wymaga to użycia specjalnego punktu przyznawanego po awansowaniu na kolejny poziom. By odblokować wszystkie bonusy należy zdobyć 20 poziom u wybranego bohatera. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
Chief of Chiefs
Reach Level 10 with Wulfgar
Pucharek związany ze zdobywaniem kolejnych poziomów jako Wulfgar. Wpadnie po zdobyciu 10 poziomu postaci. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
Hammermaster
Acquire all of Wulfgar's Moves
Pucharek związany z odblokowywaniem nowych ruchów jako Wulfgar. Po przejściu do karty naszej postaci w zakładce Moves możemy odblokowywać nowe specjalnie ruchy dla każdego z bohaterów. Wymaga to określonej ilości złota oraz zdobycia konkretnego poziomu postaci. By odblokować wszystkie ruchy należy zdobyć 15 poziom u wybranego bohatera. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
Reghed Mastery
Acquire all of Wulfgar's Feats
Pucharek związany ze zdobywaniem nowych perków jako Wulfgar. Po przejściu do karty naszej postaci w zakładce Feats możemy odblokowywać nowe specjalnie moce dla każdego z bohaterów. Wymaga to użycia specjalnego punktu przyznawanego po awansowaniu na kolejny poziom. By odblokować wszystkie bonusy należy zdobyć 20 poziom u wybranego bohatera. Do najlepszego sposobu awansowania postaci zobacz opis: Master of the Melee Magthere.
It's All About Timing
Perform 500 parries
Tu mamy najbardziej czasochłonny i żmudny pucharek związany z wykorzystaniem mechaniki gry. O ile nie będziemy mocno opierali naszej walki na parowaniu ciosów, a jest to mało opłacalna taktyka, nie wpadnie nam ten pucharek. By sparować cios musimy wcisnąć tuż przed otrzymaniem ciosu. Od siebie polecam wybrać sobie Bruenora po tym, jak już go ulepszymy i odpalić na najłatwiejszym poziomie trudności przykładowo mapkę The Goblin Valley z rozdziału The Goblin’s Shard. Można też inną, jeśli nam pasuje. Na początku spotkamy trzech goblinów wojowników i razem z nimi możemy grindować parowanie. Nawet jak nas trafią na tym poziomie trudności nie zrobi nam to większej różnicy. Pucharek wpadnie jak wykonamy 500 skutecznych parowań.
Stick and Move
Perform 300 Evades
Ten pucharek wpadnie nam najprawdopodobniej samoistnie podczas gry. Wykonywanie uników to bardzo skuteczna taktyka pomagająca przeżyć starcie. Unik wykonujemy wciskając . Wystarczy 300 razy w dowolnym momencie skorzystać z tej opcji. W pobliżu nawet nie muszą być przeciwnicy. Liczy się samo wykonanie animacji uniku.
Bearing the Brunt
Block 150 Attacks
Pucharek bardzo podobny do It’s All About Timing, tylko mniej irytujący. By zablokować analogicznie jak przy wspomnianym trofeum, korzystamy z przycisku . Z tą różnicą jednak, że zamiast wcisnąć przed ciosem, po prostu przytrzymujemy przycisk. Najprawdopodobniej wpadnie nam to samoistnie podczas gry.
Unleashing Your Power
Perform 100 Ultimates
Trofeum najpewniej wpadnie nam samo podczas zdobywania pozostałych pucharków. Ultimate to specjalny, potężny atak naszej postaci. Możemy go wykonać wciskając + po naładowaniu paska widocznego w lewym dolnym rogu ekranu. Pasek mocy nabijamy naturalnie podczas walki z przeciwnikami. Możemy też go napełnić korzystając z mikstury Potion of Heroism. Przy maksymalnie ulepszonej miksturze uzupełnia ona natychmiastowo 75% paska ataku ultimate.
Gear Up
Equip first item of any rarity
Pucharek związany z ekwipunkiem. Wpadnie automatycznie po wybraniu nowo zdobytego elementu.
It's a Rare Thing
Equip first Legendary item
Pucharek związany z ekwipunkiem. Wpadnie po wybraniu pierwszego legendarnego elementu uzbrojenia. Zobacz opis trofeum: Check Me Out.
Check Me Out
Have Legendary items equipped in all equipment slots
Pucharek związany z ekwipunkiem. Wpadnie po wyposażeniu legendarnego elementu na każdym z ośmiu dostępnych slotów pojedynczej postaci. Legendarne elementy ekwipunku są przedstawiane na charakterystycznym złotym tle, jak widać na poniższym screenie. Nie znajdujemy ich wiele podczas gry i będzie się trzeba specjalnie o nie zatroszczyć. Najszybciej trafią nam się podczas gry na najwyższym szóstym poziomie trudności. Dobrze do tego podczas zwiedzania lochów nie rozbijać obozów, a zamiast tego wybierać opcję zwiększenia szansy na lepszy loot.
Poniżej prezentuję materiał wideo, pokazujący dość łatwą szansę na zdobycie legendarnego elementu ekwipunku dla Catti-Brie przy praktycznie każdym podejściu. Można też i zastosować do innych postaci, ale Catti-Bire jest zdecydowanie najłatwiej z uwagi, że jej ładowany strzał z łuku na bezpieczny dystans dosłownie niszczy wrogów. Wybieramy mapkę Goblins at the Gates z rozdziału Companions of Icewind Dale. Kierujemy się jak na materiale, odblokowując drogi do skrzyń z ekwipunkiem. Po drodze niszczymy wszystkie balisty i w trzech miejscach na obóz wybieramy opcję znajdowania lepszego lootu. Jest też czwarty obóz zaraz przed przejściem z lodową jaskinią, ale maksymalny mnożnik i tak jest x3, a tamtejsi wrogowie są najbardziej upierdliwi ze wszystkich napotkanych grup, więc szkoda na nich czasu. Po zniszczeniu ostatniej dajemy się zabić, co przeniesie nas na początek obszaru. Teraz możemy otwierać każdą ze skrzyni. Przy prawie każdym podejściu znajdowałem przynajmniej jeden legendarny element ekwipunku. Aby ten ekwipunek zatrzymać musimy koniecznie pokonać końcowych bossów. W przeciwnym wypadku cały loot przepadnie! Jeśli jednak w żadnej skrzyni nie trafił nam się pechowo legendarny sprzęt, to możemy wyjsć do menu głównego. Nie ma sensu wówczas walczyć z bossami.
All Dressed Up
Equip 8 pieces of the same Gear Set
Pucharek związany z ekwipunkiem. Jak to w grach tego typu, ekwipunek ma tak zwane sety, czyli zestawy dobrze uzupełniających się elementów. Są one ładnie opisane. Jak widać na załączonym screenie łuk należy do setu Sea Sprite’s Watch. By zdobyć pucharek musimy w każdym z ośmiu elementów ekwipunku wybrać uzbrojenie z tego samego setu. Mogą być legendarne, rare, epic – bez różnicy. Tutaj nie ma znaczenia rzadkość przedmiotu, byle zostały opisane jako część tego samego zestawu. Wystarczy chomikować zdobywany sprzęt i nie sprzedawać niczego. W grze sporo nam tego wpada po każdym lochu, więc nie powinno być problemem skompletowanie jednego zestawu.
Blood in the Snow
Defeat 2000 monsters
Kumulacyjny pucharek za ubijanie wrogów. Nie powinniśmy się nim przejmować. W drodze do platyny spokojnie ubijemy więcej niż te wymagane dwa tysiące przeciwników.
Taking Names
Defeat 300 Elite monsters
Kolejny kumulacyjny pucharek związany z eliminowaniem przeciwników. Tym razem elitarnych. Charakteryzują się oni ikonką czaszki przy pasku zdrowia. Pojawiają się dość powszechnie i prawdopodobnie wymagane trzy stówki wpadną nam bardzo szybko.
Goblinbane
Defeat every goblin archetype in its Elite form
Pucharek związany z ubiciem każdego archetypu w elitarnej formie najlepiej zdobywać grając solo, gdyż w kooperacji zabójstwo liczy się tylko dla gracza, który zada ostateczny cios. Z goblinami nie ma problemu i wszystkie archetypy spotkamy normalnie podczas gry na dowolnym poziomie trudności. Zabici przeciwnicy zaliczają się niezależnie od tego, czy przejdziemy dany poziom do końca, czy wyjdziemy z niego szybciej.
Shield Breaker
Defeat every duergar archetype in its Elite form
Pucharek związany z ubiciem każdego archetypu w elitarnej formie – najlepiej zdobywać grając solo, gdyż w kooperacji zabójstwo liczy się tylko dla gracza, który zada ostateczny cios. Z mrocznymi krasnoludami także nie ma problemu i wszystkie archetypy spotkamy normalnie podczas gry na dowolnym poziomie trudności. Zabici przeciwnicy zaliczają się niezależnie od tego, czy przejdziemy dany poziom do końca, czy wyjdziemy z niego szybciej.
Wasted Lives
Defeat every wraith archetype in its Elite form
Pucharek związany z ubiciem każdego archetypu w elitarnej formie – najlepiej zdobywać grając solo, gdyż w kooperacji zabójstwo liczy się tylko dla gracza, który zada ostateczny cios. Upiory trafiają się w późniejszej części gry, ale podobnie jak w dwóch wcześniejszych przypadkach spotkamy wszystkie naturalnie podczas przejścia gry na dowolnym poziomie trudności. Zabici przeciwnicy zaliczają się niezależnie od tego, czy przejdziemy dany poziom do końca, czy wyjdziemy z niego szybciej.
Trollslayer
Defeat every troll archetype in its Elite form
Pucharek związany z ubiciem każdego archetypu w elitarnej formie – najlepiej zdobywać grając solo, gdyż w kooperacji zabójstwo liczy się tylko dla gracza, który zada ostateczny cios. Ten pucharek jest jednak problematyczny i z jakiegoś powodu może nam nie wpaść – mimo ubicia wszystkich typów trolli. Gdyby tak się zdarzyło, będziemy musieli ponownie zapolować na każdy rodzaj nową postacią. Wszystkie trolle można spotkać na dowolnym poziomie trudności. Zabici przeciwnicy zaliczają się niezależnie od tego, czy przejdziemy dany poziom do końca, czy wyjdziemy z niego szybciej.
- Zielony i Czerwony – możemy ich spotkać w etapie The Floating City z rozdziału Crystalline Dreams. Podążamy zgodnie z zadaniem fabularnym, aż dotrzemy do miecza otoczonego barierą ochronną. Skręcamy wtedy do portalu po lewej stronie. Kierujemy się dalej drogą, aż natrafimy na bagnisty obszar z bajorami. Będą z nich wyłazić trolle w tym dwa wspomniane elitarne warianty.
- Czerwony – druga szansa na czerwonego trolla nadarza się w etapie The Broken City z rozdziału The Mask of Kelvin. Po walce z goblinami i verbeegiem w celu zdobycia pierwszego fabularnego przedmiotu kierujemy się dalej przez portal i natrafimy na szkielety otoczone ochronną barierą. W około będą bajora z trollami. Jednym z atakujących będzie czerwony elitarny.
- Kwasowy – możemy go spotkać w etapie Designs of Duergar z rozdziału Verbeeg Jamboree. W pewnym momencie etapu umieszczamy na miejscu dźwignię, by otworzyć bramę. Kawałek dalej fabularnie będziemy umieszczać znalezione elementy, by zakończyć poziom. Na lewo od tego miejsca jeden z elementów jest pilnowany przez grupę trolli. Wśród nich znajdziemy elitarnego kwasowego.
- Lodowy – możemy go spotkać w etapie Ghosts of the Past z rozdziału The Mask of Kelvin. Zaraz na początku poziomu mijamy pierwszą grupę wrogów przy dużym posągu. Schodzimy dalej, gdzie na płaskim obszarze czaka nas szereg elektrycznych pułapek. Po prawej stronie tego obszaru znajdziemy drabinę, po której wchodzimy. Na wprost od wejścia drabiną niszczymy naładowanym atakiem krzaki blokujące dostępu do skrzyni. Otwieramy skrzynie i po chwili zostaniemy zaatakowani przez trolla zwanego The Collector. To właśnie nim musimy się zająć.
- Elektryczny – jest to finalny boss w etapie Halls of the Duergar z rozdziału Companions of Icewind Dale.
Saving Face
Defeat every verbeeg archetype in its Elite form
Pucharek związany z ubiciem każdego archetypu w elitarnej formie najlepiej zdobywać grając solo, gdyż w kooperacji zabójstwo liczy się tylko dla gracza, który zada ostateczny cios. Większość olbrzymów można spotkać na dowolnym poziomie trudności, jednak może się zdarzyć, że któryś się nie pojawi. Trudno stwierdzić od czego to zależy. Gdyby na nam nie wpadł pucharek poleca się zagrać jeszcze raz na czwartym poziomie trudności – Champion. Zabici przeciwnicy zaliczają się niezależnie od tego, czy przejdziemy dany poziom do końca, czy wyjdziemy z niego szybciej.
- Pierwszego spotykamy w etapie Goblins at the Gates z rozdziału Companions of Icewind Dale. Pojawia się mniej więcej w połowie etapu, gdzie musimy walczyć z przeciwnikami by otworzyć drzwi i przejść dalej.
- Drugiego spotykamy w etapie The Goblin Valley z rozdziału The Goblin’s Shard. Na końcu walczymy z olbrzymem zwanym Slugvogg. Jest to finalny boss tego etapu.
- Trzeciego możemy spotkać w etapie The Verbeeg Jamboree z rozdziału Verbeeg Jamboree. Pod koniec rozdziału, gdzie musimy zniszczyć bramę wybuchową beczką przy ognisku natrafimy na dwóch olbrzymów. Jeden z nich jest elitarnym, którego trzeba ubić.
- Czwartego możemy spotkać w etapie Designs of Duergar z rozdziału Verbeeg Jamboree. W pewnym momencie etapu by przejść dalej będziemy musieli zabrać dźwignię od pokonanych wrogów. Wśród tej grupy jest dwóch z elitarnych olbrzymów.
- Piątego spotykamy w etapie A Feast For All Cretins z rozdziału Verbeeg Jamboree. Na końcu walczymy z olbrzymem zwanym The Chief. Jest to finalny boss tego etapu.
- Szóstego spotykamy w etapie The Broken City z rozdziału The Mask of Kelvin. Po minięciu obszaru z barierą chroniącą jeden z fabularnych przedmiotów, gdzie atakuje nas grupa trolli kierujemy się do portalu po lewej stronie. Ścieżka fabularna prowadzi nas kawałek dalej w prawo, schodami wprost do walki z lodowym gigantem. Zamiast kierować się tą drogą, biegniemy jednak prosto i tam natrafimy na olbrzyma zwanego Wrigglin’ Wolly, którego trzeba ubić.
Thin the Pack
Defeat every gnoll archetype in its Elite form
Pucharek związany z ubiciem każdego archetypu w elitarnej formie najlepiej zdobywać grając solo, gdyż w kooperacji zabójstwo liczy się tylko dla gracza, który zada ostateczny cios. Najprawdopodobniej spotkamy wszystkie wersje podczas gry na dowolnym poziomie trudności. Gdyby na nam nie wpadł pucharek zalecam zagrać na wyższym. Zabici przeciwnicy zaliczają się niezależnie od tego, czy przejdziemy dany poziom do końca, czy wyjdziemy z niego szybciej.
Na gnolle natrafiamy w obszarach:
- W etapie The Verbeeg Jamboree z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- W etapie Designs of Duergar z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- W etapie The Hunting Grounds z rozdziału The Fury of Icewind.
The Hearts of Crenshinibon
Defeat every cultist archetype in its Elite form
Pucharek związany z ubiciem każdego archetypu w elitarnej formie najlepiej zdobywać grając solo, gdyż w kooperacji zabójstwo liczy się tylko dla gracza, który zada ostateczny cios. Kultyści pojawiają mniej więcej w środku gry, ale podobnie jak w innych wcześniejszych przypadkach spotkamy wszystkie naturalnie podczas przejścia gry na dowolnym poziomie trudności. Zabici przeciwnicy zaliczają się niezależnie od tego, czy przejdziemy dany poziom do końca, czy wyjdziemy z niego szybciej.
A Message to Stygia
Defeat an elite Stygian Charger
Pucharek podobny do tych związanych z elitarnymi przeciwnikami, ale tu mamy tylko jednego osobnika. Identycznie jak wcześniej – najlepiej zdobywać grając solo, gdyż w kooperacji zabójstwo liczy się tylko dla gracza, który zada ostateczny cios. Przeciwnika spotkamy w etapie An Infernal Dispute z rozdziału The Order of the One Light. Nie sposób go przegapić, bo spotkamy się bezpośrednio na fabularnej ścieżce. Jest to wielki stwór na którego napatoczymy się w lodowej jaskini.
Fancy Duds
Equip all appearance-changing Skins for any hero
Pucharek związany z ekwipunkiem. Część zdobytego sprzętu pozwala na edycje wizualną podczas wizyty u kupca w naszym obozie. Wybieramy zakładkę Skins. Będzie to nas kosztowało niewiele złota. Musimy zmienić wygląd każdego z sześciu elementów uzbrojenia. Nie każdy jednak posiada taką możliwość, więc gdyby tak się zdarzyło chwilowo wyposażmy coś słabszego, co umożliwia zmianę. Gdy założymy każdy z edytowanych elementów otrzymamy trofeum.
Combat Coordinator
Perform 50 Team Attacks
To jest dość męczący pucharek, zależny od innych graczy. Atak drużynowy można wykonać dopiero, gdy zostanie on zainicjowany przez inną postać. Dobrze do tego znaleźć sobie towarzysza do pomocy, bo w grze z randomami z reguły nieczęsto się trafia okazja do wykonania tego ataku. Sytuacja wygląda tak: jeden z graczy zależnie od postaci, jaką gra, inicjuje atak drużynowy i wtedy pozostali gracze muszą szybko wcisnąć kombinację +, gdy na ekranie pojawi się odpowiednia informacja. Należy wykonać taki atak 50 razy.
Inicjowanie ataku drużynowego:
- Skutecznie sparowanie ciosu jak z opisu pucharka It’s All About Timing umożliwia pozostałym graczom wykonanie ataku.
- Drizzt wykonujący dźgnięcia w plecy przeciwnika. Po prostu trzeba atakować od tyłu, by innym pojawiła się opcja ataku drużynowego.
- Catti-Brie ma najwygodniejszą opcje, bo po prostu, gdy strzela zwyczajnie z łuku po wycelowaniu automatycznie tworzy okazję na atak drużynowy. Jeśli mamy towarzysza do pomocy to najlepiej, by właśnie w ten sposób nam prowokował atak.
- Wulfgar wykonując swój wzmocniony atak poprzez wciśnięcie po wykonaniu dowolnego ataku. Zużywa to jednak pasek ataku Ultimate, więc jest mało przydatne do tego trofeum.
- Bruenor może wykonywać atak ogłuszający przeciwników i prowokujący atak drużynowy po wykupieniu ruchu zwanego Blocking Crusher. Podczas blokowania wciskamy atak .
Dreaming the Dream
Defeat Hagedorn the Beholder
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu finalnego bossa z rozdziału Crystaline Dreams.
Giants, Beholders, and Dragons - Oh my.
Complete all Dungeons
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wszystkich etapów w grze.
I'll Do It Myself
Perform a 50-hit combo by yourself
Trofeum związane z utrzymywaniem combo. Wpadnie, gdy uda nam się wykonać 50 ciosową kombinację. Zobacz opis: Combo Carousel.
Combo Carousel
Perform a 200-hit combo
Trofeum związane z utrzymywaniem combo. Wpadnie, gdy uda nam się wykonać 200 ciosową kombinację. Nie jest to specjalnie trudne, gdyż można dokonać tego na nieruchomych obiektach. Na pokazanym poniżej materiale wideo zrobiłem wymagane combo atakując balistę w etapie Goblins at the Gates z rozdziału Companions of Icewind Dale. Istnieje też możliwość atakowania manekinów w naszym obozie, ale nie mam pewności, czy pucharek nam wpadnie korzystając z tej opcji.
Now It Makes Sense
Collect all Lore Objects
UWAGA! W wersji gry starszej niż 1.006 pucharek jest zabugowany, gdyż część znajdziek mimo podniesienia nie zapisuje się jako odnalezione. Dlatego należy mieć na uwadze, by grać na najnowszej wersji gry.
W grze mamy dokładnie 122 znajdźki – 70 Tablets, 38 Tomes, 8 Reliefs oraz 6 Paintings. Warto też mieć na uwadze, że wszystkie te znajdźki musimy zebrać pojedynczą postacią, dlatego że każda zbiera je osobno. Wszystkie zebrane rzeczy możemy przeglądać w menu w zakładce Journal. Mamy tam możliwość przełączania między każdym typem znajdźki oraz katalogowania poprzez wciśniecie ze względu na historię jakiej dotyczą. Poniżej materiał wideo z lokalizacją wszystkich oraz lista wraz z dopiskiem, w której misji można ich szukać. Nie trzeba kończyć danego etapu, by nam zapisało zebraną znajdźkę. Po zebraniu brakującej, możemy spokojnie wyjść do obozu. Na koniec wspomnę jeszcze, że można zauważyć, iż czasem znajdźki typu Tablet oraz Tome wizualnie nie pokrywają się z tym, co podnosimy. Dlatego w materiale poniżej czasami podchodzę do kamiennej płyty, a w opisie jest Tome i na odwrót.
Tablets
- History of the Smallfold of Icewind Dale
- Raiders and Caravans – etap Halls of the Duergar z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Good Mead – etap Goffin’s Door z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Knucklehead Trout – etap The Goblin Tower z rozdziału The Goblin’s Shard.
- The Rise of Kessel – etap The Floating City z rozdziału Crystalline Dreams.
- Termaline Mine – etap Designs of the Duergar z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- The Long Winter – etap Goblins at the Gates z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Rendaril’s Emporium – etap A Feats For All Cretins z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- Resettlement of Caer Konig by Reghed Tribes – etap Return of the Tyrant z rozdziału The Order of the One Light.
- Destruction of Targos – etap The Broken City z rozdziału The Mask of Kelvin.
- The Rise of Clan Battlehammer
- The Dwarven Forge – etap The Verbeeg Jamboree z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- The Goblin Raid of Termaline – etap Ghosts of the Past z rozdziału The Mask of Kelvin.
- The Mining of Kelvin’s Cairn – etap Bangor’s Span z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Coronation of the King – etap A Feats For All Cretins z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- The Arrival of the Dwarves – etap The Goblin Valley z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Conflict with the Frost Giants – etap Goblins at the Gates z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Construction of Bangor’s Span – etap Halls of the Duergar z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Expulsion of the Verbeeg – etap Designs of the Duergar z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- Settlement of Cindryc’s Rift – etap Goffin’s Door z rozdziału The Goblin’s Shard.
- The Long Winter – etap Crystal Harvest z rozdziału Crystalline Dreams.
- The Tale of the Crystal Shard
- Destruction of the Towers – etap The Floating City z rozdziału Crystalline Dreams.
- The Shard’s Voice – etap The Goblin Tower z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Kelvin’s Defeat and the Loss of the Shard – etap Order of the One Light z rozdziału The Order of the One Light.
- Crystal Remnant – etap Ghosts of the Past z rozdziału The Mask of Kelvin.
- Discovery by Kessel – etap Designs of the Duergar z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- Goal of the Shard – etap The Broken City z rozdziału The Mask of Kelvin.
- Theories of Orc Raids Drivin by the Shard – etap Return of the Tyrant z rozdziału The Order of the One Light.
- Mysterious Origin – etap The Face of Kelvin z rozdziału The Mask of Kelvin.
- The Rise and Fall of Kelvin the Great
- Temple of the Everspring Tree – etap The Floating City z rozdziału Crystalline Dreams.
- Kelvin’s Marriage and Seat of Power – etap The Face of Kelvin z rozdziału The Mask of Kelvin.
- The Hall of Judgement – etap Ghosts of the Past z rozdziału The Mask of Kelvin.
- The Statue of Annam – etap The Broken City z rozdziału The Mask of Kelvin.
- Kelvin’s Alliance – etap Crystal Harvest z rozdziału Crystalline Dreams.
- The Tomb of Kelvin – etap The Hall of Judgement z rozdziału The Fury of Icewind.
- Kelvin and the Crystal Shard – etap A Crystal Crown z rozdziału Crystalline Dreams.
- The Fate of Netherese
- The Netherese Testaments – etap The Goblin Tower z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Betrayal in Netherhall – etap The Hunting Grounds z rozdziału The Fury of Icewind.
- Dead Netherese – etap The Verbeeg Jamboree z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- The Sea of Moving Ice – etap The Floating City z rozdziału Crystalline Dreams.
- Settlement of Netherhall – etap The Goblin Valley z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Mysteries of the Netherese – etap Return of the Tyrant z rozdziału The Order of the One Light.
- The Sudden Disappearance – etap The Floating City z rozdziału Crystalline Dreams.
- A Sudden Turnaround – etap Bangor’s Span z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Scattered Ruins – etap The Face of Kelvin z rozdziału The Mask of Kelvin.
- Ostoria, Kingdom of the Jotun
- The Deeds and Death of Hjurnur Dragonslayer – etap A Feats For All Cretins z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- The Wonders of Ostoria – etap Order of the One Light z rozdziału The Order of the One Light.
- A Rain of Stars – etap The Goblin Valley z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Vonindod – etap The Verbeeg Jamboree z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- Othea’s Offspring – etap Bangor’s Span z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- The Mask of Kelvin – etap Crystal Harvest z rozdziału Crystalline Dreams.
- The Thousand Years War – etap Goffin’s Door z rozdziału The Goblin’s Shard.
- The Fall of Ostoria and the Dark Age of the Jotun – etap The Hall of Judgement z rozdziału The Fury of Icewind.
- Annam the All Father – etap The Face of Kelvin z rozdziału The Mask of Kelvin.
- The Geography of Icewind Dale
- The Reghed Glacier – etap Goblins at the Gates z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Kelvin’s Cairn – etap The Hunting Grounds z rozdziału The Fury of Icewind.
- The Wounded Mountain – etap The Face of Kelvin z rozdziału The Mask of Kelvin.
- The Sea of Moving Ice – etap The Verbeeg Jamboree z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- The Rivers – etap An Infernal Dispute z rozdziału The Order of the One Light.
- The Spine of the World – etap The Floating City z rozdziału Crystalline Dreams.
- The Hazards of Icewind Dale – etap The Goblin Valley z rozdziału The Goblin’s Shard.
- The Lakes – etap Ghosts of the Past z rozdziału The Mask of Kelvin.
- The Life of Verbeeg
- Allegiance with Utaar – etap Goblins at the Gates z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Their Hill Giant Differentiators – etap The Goblin Tower z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Degenerations and Obsessions – etap The Goblin Valley z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Tactics of the Verbeeg – etap The Verbeeg Jamboree z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- Dominated by Kessel – etap Designs of the Duergar z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- Their Association with Goblins – etap An Infernal Dispute z rozdziału The Order of the One Light.
- A Life in the Cold – etap The Broken City z rozdziału The Mask of Kelvin.
- A Simple Life, A Cunning Mind – etap The Hunting Grounds z rozdziału The Fury of Icewind.
- Allies of Kelvin – etap The Face of Kelvin z rozdziału The Mask of Kelvin.
- Birth of the Verbeeg – etap Halls of the Duergar z rozdziału Companions of Icewind Dale.
Tomes
- Journal of Goffin Ironmane
- Defeat of the Goblins and the Adoption of Catti-Brie – etap Halls of the Duergar z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Lament for Mithral Hall – etap Bangor’s Span z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Battle with a Frost Giant King – etap Designs of the Duergar z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- Battle with a Orc King and Bruenor’s Coronation – etap The Goblin Tower z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Trials of Goblins, Orcs, Giants, Yeti, and Crag Cats – etap Goffin’s Door z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Abondoning Kelvin’s Cairn – etap Goblins at the Gates z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Discovery of Chardalyn – etap A Feats For All Cretins z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- Scouting the Vally – etap Crystal Harvest z rozdziału Crystalline Dreams.
- Notes From Regis
- Nothing to Do – etap An Infernal Dispute z rozdziału The Order of the One Light.
- Where are You? – etap The Goblin Valley z rozdziału The Goblin’s Shard.
- A Celebration in my Honor – etap The Verbeeg Jamboree z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- A Missed Visit – na straganie obok kupca w obozie.
- Targos Reconstruction – etap Halls of the Duergar z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Feasted by the Reghed – etap Goblins at the Gates z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Dwarven Housing – etap The Hunting Grounds z rozdziału The Fury of Icewind.
- Duergar Campaign for the Shard and Icewind Dale
- The Call – etap The Floating City z rozdziału Crystalline Dreams.
- The Dwarven Forge – etap Designs of the Duergar z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- Dominated by Hagedorn – etap Order of the One Light z rozdziału The Order of the One Light.
- Thoughts on Cultists – etap A Feats For All Cretins z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- We are Forsaken – etap Halls of the Duergar z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- The Journey – etap Crystal Harvest z rozdziału Crystalline Dreams.
- Flight of the Battlehammers – etap A Crystal Crown z rozdziału Crystalline Dreams.
- The Last Regrets of Tarajhaba
- The Founding of New Netheril – etap The Hunting Grounds z rozdziału The Fury of Icewind.
- A Desperate Bargain – etap Order of the One Light z rozdziału The Order of the One Light.
- The Return of Magic – etap Return of the Tyrant z rozdziału The Order of the One Light.
- The Search for Ythryn – etap Ghosts of the Past z rozdziału The Mask of Kelvin.
- Questions of our Installations and our Patron – etap A Tomb of Ice z rozdziału The Fury of Icewind.
- The Flourishing of New Netheril – etap The Hall of Judgement z rozdziału The Fury of Icewind.
- The Ruin of Netherese – etap The Broken City z rozdziału The Mask of Kelvin.
- The Crenshinibononmicon
- The Power of Light – etap A Crystal Crown z rozdziału Crystalline Dreams.
- The One Vessel – etap Ghosts of the Past z rozdziału The Mask of Kelvin.
- The Seven Masters – etap Goblins at the Gates z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Confluence of Seven Words – etap Order of the One Light z rozdziału The Order of the One Light.
- Purity of Ambition – etap Return of the Tyrant z rozdziału The Order of the One Light.
- Kelvin the Great – etap An Infernal Dispute z rozdziału The Order of the One Light.
- The Personal Accounting of Raddix Rotax
- Tribe of the Goat – etap Crystal Harvest z rozdziału Crystalline Dreams.
- Cultist Machinations – etap An Infernal Dispute z rozdziału The Order of the One Light.
- The Value of a Goblin Soul – etap Bangor’s Span z rozdziału Companions of Icewind Dale.
Reliefs
- Kelvin Defends his cities – etap The Floating City z rozdziału Crystalline Dreams.
- Kelvin faces Araxabrax – etap The Face of Kelvin z rozdziału The Mask of Kelvin.
- Kelvin Traps a Bronze – etap The Hall of Judgement z rozdziału The Fury of Icewind.
- The Burning of Valtaeros – etap Bangor’s Span z rozdziału Companions of Icewind Dale.
- Kelvin Surrounded – etap The Broken City z rozdziału The Mask of Kelvin.
- Kelvin Rides the Dragons – etap The Goblin Tower z rozdziału The Goblin’s Shard.
- Kelvin Triumphs over Dragons – etap Order of the One Light z rozdziału The Order of the One Light.
- Kelvin Defeats Araxabrax – etap A Tomb of Ice z rozdziału The Fury of Icewind.
Paintings
- Wulfgar, Dragonslayer – etap The Verbeeg Jamboree z rozdziału Verbeeg Jamboree.
- Courage of the Tiger – etap The Hall of Judgement z rozdziału The Fury of Icewind.
- Will of the Foehammer – etap An Infernal Dispute z rozdziału The Order of the One Light.
- Endurance of the Elk – etap The Hunting Grounds z rozdziału The Fury of Icewind.
- Joerann, King of the Tiger – etap The Hunting Grounds z rozdziału The Fury of Icewind.
- Nagaan, Queen of the Bear – etap The Hall of Judgement z rozdziału The Fury of Icewind.
Commerce Calls
Collect 100000 gold
Trofeum związane ze zbieraniem złota. Nie musimy się nim przejmować wpadnie nam automatycznie podczas zbierania pozostałych pucharków. Nie musimy też specjalnie skąpić na zakupy, gdyż nie jest wymagane posiadanie tej sumy jednorazowo.
Pedestrians of the Hall
Complete 5 missions with other players
No i tu kwestia grania w towarzystwie. Musimy ukończyć dowolnych pięć etapów w kooperacji. Nie musi być pełna grupa czterech graczy. Można to ogarnąć i w dwójkę. Byle ktoś jeszcze nam towarzyszył.
Group Healer
Perform 25 revives actions on allies
Ten pucharek można spokojnie wbić grając i z randomami. Im wyższy poziom trudności, tym oczywiście łatwiej o padnięcie jednego z naszych towarzyszy. By podnieść poległego, musimy do niego podbiec i przytrzymać . Dobrym wyborem jest też Catti-Brie, gdyż możemy wykupić u niej ruch Resurrection i potem przypisać go w ekwipunku w Abilities. Jego użycie automatycznie podnosi wszystkich poległych towarzyszy.
Striketeam of the Hall
Complete a co-op mission with 4 players at difficulty 3 or higher without anyone dying
Pucharek wymagający trochę szczęścia lub znajomych posiadających grę. Musimy mieć pełną ekipę czterech bohaterów. Wybieramy dowolną misję na poziomie trudności przynajmniej trzecim i nikt przez cały etap nie może paść. Jest to problematyczne z randomami, bo tam często zdarzają się losowe zgony. Szczególnie, jeśli ktoś gra początkującą postacią. Warto do tego zostać hostem, by sobie dobrać mniej skomplikowaną misję. Najlepiej którąś z rozdziału z goblinami. Polecam grać Cattie-bire i z łuku wszystkich osłaniać oraz używać mocy Healing Spirit, która leczy wszystkich w pobliżu.
Companions of the Hall
Complete a Mission at difficulty 4 or higher without anyone dying
Ten pucharek możemy zrobić zarówno w kooperacji, jak i samotnie. Jeśli nie mamy znajomego do wspólnej gry, polecam jednak samotne podejście. Prostą opcją jest wybranie znanego już etapu The Goblin Tower z rozdziału The Goblin’s Shard. Osobiście dokonałem tego wielokrotnie każdą z postaci przy okazji grindowania 20 poziomu. Jak zaznajomimy się z tym etapem nie ma problemu. Nawet na najwyższym szóstym poziomie samotnie można względnie bez większych problemów przechodzić tę mapkę.
Giants of the Past
Defeat the Spirit of Kelvin
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu finalnego bossa z rozdziału The Mask of Kelvin.
Great White
Defeat Icewind, Queen of Storms
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu finalnego bossa z rozdziału The Fury of Icewind.
Erudite
Upgrade all Usable Recipes
Trofeum związane z miksturami. Podczas wizyty w obozie możemy zajść do kupca. Wybieramy zakładkę Upgrade Useable. Mamy tam łącznie 8 mikstur do odblokowania i ulepszenia. Będzie to nas kosztować trochę złota. Polecam w pierwszej kolejności wybrać Health Potion, Stamina Potion oraz Potion of Heroism. Są zdecydowanie najbardziej przydatne.
Champion of the Dale
Defeat seven threats to Icewind Dale
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu finalnego z wszystkich bossów w grze.
Sending a Message
Defeat 75 enemies in a single Mission
Tym pucharkiem nie musimy się przejmować, jeśli nie lecimy do przodu unikając wrogów. Ubicie 75 przeciwników podczas jednego poziomu może nam się przytrafić niejednokrotnie. Podobnie jednak, jak w przypadku innych trofeów, tak i tu radzę wbijanie tego samotnie, bo im więcej graczy tym mniejsza szansa na ubicie przez nas wymaganej liczby.