F1 2019 – Poradnik do trofeów i osiągnięć

16 lipca 2019
3

 

W tym roku Codemasters poleciało po bandzie, dlaczego? W F1 2019 dostajemy trofea, które nie działały na premierę, są cholernie trudne oraz mega długie. Wszystko w wyniku niedopracowania trybu online oraz wszelkiej maści glitchy. Na chwilę obecną, jest to platyna tylko dla najwytrwalszych, którzy nie boją się spędzić z grą setek godzin!

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 9/10 (bez kierownicy i odpowiedniego skilla nawet 10/10)
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x10 x38
  • Minimalna liczba przejść: Minimum 4 razy tryb kariery, 1 sezon Formuły 2 + sporo godzin w online
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: zloto Pierwszy pośród rywali / First Amongst Rivals,
  • Czas do zdobycia platyny: 200 godzin (online może to wydłużyć nawet do 300 i więcej)

Opinia znajduje się TUTAJ!

Wstępne wskazówki:

  • Nie będę ukrywać, że na chwilę obecną, bez kierownicy i odpowiednich umiejętności posługiwania się nią, platyna może być bardzo trudna. Oczywiście nie twierdzę, że używanie pada zmienia platynę w nierealną, ale na pewno Wam tego nie ułatwi. Chodzi przede wszystkim o tryb online i wbijanie Rankingu Umiejętności, który póki co jest bardzo niesprawiedliwy i karzący gracza za każdą pierdołę, czasami nawet za zajęcie pozycji zaraz za podium!
  • Starajcie się jeździć na manualnej skrzyni biegów, daje znaczącą przewagę nad automatem, szczególnie na samym starcie wyścigu oraz przy dohamowaniach, ponieważ możecie dodatkowo hamować poprzez bardzo szybką redukcję biegów. Jest to wręcz klucz do sukcesu na niektórych trasach.
  • Idealna znajomość każdej trasy oraz punktów dohamowań to podstawa. Wyłączcie wszelkie linie pomocnicze i resztę asyst, możecie sobie jedynie ustawić Kontrolę Trakcji na Średnią oraz włączyć ABS. Jednak jazda bez jakichkolwiek asyst i tak ma sporą przewagę, jesteście znacznie szybsi w zakręcie oraz na jego wyjściu. Ryzyko jest takie, że jeśli przesadzicie to pewnie skończycie w trawie. Także, jeśli nauczycie się dobrze panować nad bolidem, bez jakichkolwiek asyst, to już macie sporą przewagę w trybie online.
  • Używajcie setupów do bolidów, nie jeździjcie na tych standardowych ponieważ są strasznie zamulone. Świetna strona z setupami jak coś: https://www.f1gamesetup.com/
  • W trybie online jest kilka sztuczek, które mogą (ale nie muszą) ułatwić odrobinę zadanie, ale wiąże się z tym pewne ryzyko. Wszystko opisałem w poszczególnych pucharkach.
  • Gra nie wymaga ukończenia jakiegokolwiek eventu na poziomie trudnym, także na dzień dobry możecie ustawić poziom AI na 0 i nie przejmować jakimkolwiek wyzwaniem.
  • Spora ilość pucharków jest związana ze Skrzynką Pocztową w grze. Aby dostać kilka trofeów, musicie udać się na Skrzynkę i potwierdzić otrzymanie nagrody za dane osiągnięcie. Dopiero wtedy wpadnie Wam zaliczenie.

Krok po kroku:

KROK #1 – Ukończyć wstęp (Formuła 2) do trybu kariery

Na samym początku przyjdzie Wam się zmierzyć z nowością w grze, czyli Formułą 2. Zostaną Wam przedstawieni rywale, a Wy będziecie musieli dokończyć kilka ostatnich wyścigów sezonu, w formie scenariuszy + jeden krótki wyścig. By zdobyć komplet pucharków za ten wstęp, musicie rzecz jasna spełnić zadanie, czyli pozostać na 1 miejscu w rankingu mistrzostw i pokonać rywali. Na szczęście można to bardzo szybko powtórzyć jeśli coś poszło nie tak, także bez stresu.

 

KROK #2 – Zrobić pucharki związane z trybem kariery

Tutaj spędzicie sporo czasu, ponieważ kilka pucharków wymaga rozegrania minimum 4 sezonów (i to musicie wiedzieć co robić, żeby tego nie wydłużyć). Przede wszystkim chodzi o pucharki za sportową postawę oraz poklask publiczności. Te 2 wymagają najwięcej grania, ponieważ są związane tylko i wyłącznie z przeprowadzaniem odpowiednio wywiadów, a ten odbywamy tylko i wyłącznie po ukończonych sesjach (praktyki rzadko, kwalifikacji przeważnie, po wyścigu zawsze). Jeśli ominiecie którąś sesję to po postu nie zostanie przeprowadzony z Wami wywiad. Poza tym macie standardowe pucharki, czyli wygranie mistrzostw kierowców i konstruktorów. Zwróćcie również uwagę na pucharek związany z pokonaniem naszych rywali, wiele osób narzekało, że go nie zdobyło pomimo że ich pokonali. Musicie ich pokonać w każdym wyścigu! Nie wiem czy to bug czy co, ale jeśli chociaż raz byliście za rywalem w którymś wyścigu, to musicie powtarzać cały sezon, albo spróbować po prostu w kolejnym. Podczas grania kariery, zapamiętajcie sobie setupy do bolidów i przede wszystkim nauczcie się idealnej linii dla każdego toru oraz punktów dohamowań. Polecam oglądanie onboardów z prawdziwej F1, których znajdziecie sporo na YouTubie.

 

KROK #3 – Tryb online

Na chwilę obecną najtrudniejszy etap, który oddzieli maniaków od niedzielnych graczy. W momencie pisania poradnika, zrobienie kilku pucharów to wyczyn porównywalny z Gran Turismo Sport, albo nawet jeszcze trudniej. Najbardziej będziecie się męczyć z pucharem za Złotą Rangę w Rankingu Umiejętności. Jest to tak niesprawiedliwy pucharek, że aż brak mi słów. Za każdy nieudany wyścig, rozłączenie w jego trakcie, wyjście czy nawet błąd gry, będą Wam odejmować punkty i to w dość dużych ilościach. Czasami całe dni grania mogą pójść w zapomnienie przez jeden błąd gry, albo idiotę na torze, który Was zepchnie i zniszczycie bolid. Do tego dochodzi zepsuty pucharek za 50 level, który obecnie jest tak naprawdę za 200 level… Także tego… O niedziałających pucharkach za 10 wyścigów online czy eventy weekendowe nawet nie wspominam.

 

KROK #4 – Pozostałości

Jeśli zrobiliście już poprzednie kroki, to ten będzie niczym innym jak tzw. spacerkiem po parku. Nie ma się nawet co rozpisywać, ponieważ poza w/w trofeami, cała reszta jest banalnie prosta.

 

Poradnik:

platyna Legenda wyścigów / Racing Legend
Zdobądź wszystkie trofea w F1® 2019 / Acquire every Trophy in F1® 2019

Na chwilę obecną jedna z trudniejszych platyn ogólnie i zdecydowanie najtrudniejsza ze wszystkich gier F1 jakie do tej pory powstały. Głównie za sprawą niedopracowanych elementów gry. Możliwe, że zostaną one poprawione, ale piszę poradnik dla obecnej wersji i działam po prostu z tym co mam.

 

braz Doświadczenie w F2 / Experience F2 GS: 15
Ukończ pierwszy wyścig bolidem F2 w trybie kariery / Complete your first race with an F2 car in career mode

Trofeum wpadnie samo, wystarczy ukończyć pierwszy wyścig w klasie Formuły 2.

 

braz Ujawnianie zamiarów / Showing Your Intentions GS: 20
Ukończ wyścig F1 z wynikiem lepszym od Lukasa lub Devona / Finish ahead of Lukas or Devon in an F1 race

Podczas pierwszych zmagań w F2, gra zapozna Was z Waszymi rywalami, Devonem oraz Lukasem. Musicie po prostu ich pokonać w jednym z wyścigów kariery F2. W razie konieczności, możecie sobie obniżyć poziom trudności do 0.

 

srebro Marzenia się spełniają / Dreams Become Reality GS: 30
Ukończ ligę kwalifikacyjną F2 i zacznij przygotowania do awansu do F1 / Complete the F2 feeder series and start to pursue a move to F1

Liga kwalifikacyjna F2 składa się z paru krótkich scenariuszy (przeważnie dokończyć jakiś wyścig przed Waszymi rywalami) oraz jednego wyścigu mającego 5 okrążeń. Wystarczy ukończyć te kilka rzeczy, aby przejść do Formuły 1 i rzecz jasna zdobyć pucharek.

 

braz Rozwój ze wspomaganiem / Assisting Development GS: 15
Ukończ program treningowy F1 w trybie kariery / Complete an F1 practice programme in Career Mode

Podobnie jak w poprzednich odsłonach, podczas praktyk macie kilka programów treningowych do ukończenia.

Pozwolę sobie po prostu przenieść je z poprzedniego poradnika:

  • Track Acclimatisation / Nauka Trasy – poznajemy po prostu trasę przy pomocy rozmieszczonych po niej checkpointów. Wystarczy przejeżdżać przez nie jak najszybciej, aby odznaczać je na fioletowo. Jeśli nie uda Wam się zdobyć fioletowego koloru, możecie skorzystać z funkcji flashback pod przyciskiem /.  Ewentualnie poprawić się przy następnym okrążeniu. Aby zaliczyć program na fioletowo musicie mieć większość bramek przejechany w tym kolorze.
  • Tyre Management / Zarządzanie Oponami – tak naprawdę wystarczy jechać spokojnym rytmem, aby nie przegrzewać i nie niszczyć niepotrzebnie opon. Unikajcie gwałtownych manewrów, zbyt mocnego najeżdżania na tarki, a szczególnie hamowania na nich, nie wyjeżdżajcie poza tor oraz nie opóźniajcie hamowań, aby nie blokować kół. Jeśli będziecie się trzymać tych kilku zasad to zrobienie tego programu na fioletowo nie powinno być żadnym problemem, jedno z najprostszych tak naprawdę.
  • Fuel Management / Zarządzanie Paliwem – jeden z trudniejszych programów, a na pewno jeden z najbardziej irytujących. Głównie przez to, że musimy zmieścić się w danym czasie, ale przy tym oszczędzając paliwo najbardziej jak to tylko możliwe. By oszczędzać paliwo i skończyć program na fioletowo trzeba znacznie wcześniej odpuszczać gaz przez zakrętami i unikać opóźniania hamowania. Do tego wcześniejsza zmiana biegów, nim obroty wejdą na czerwone czy fioletowe pole.
  • ERS Management / Zarządzanie ERS – wystarczy wejść w menu MFD podczas jazdy (/) i ustawić wykorzystanie energii na poziomie 0, 1, albo 2. Im niższa wartość tym więcej energii zgromadzicie, jednak Wasze tempo będzie nieco wolniejsze. Dlatego jeśli jesteście pewni swego to spokojnie możecie sobie ustawić 0 bądź 1, ale jak chcecie mieć lepsze tempo to warto ustawić wyższe wartości. Obserwujcie wskaźnik na górze ekranu, jeśli zejdziecie z fioletowej strefy to wystarczy obniżyć zużycie energii i powinno pomóc.
  • Qualifying Pace / Tempo Kwalifikacyjne – wystarczy przejechać okrążenie poniżej określonego czasu, żadnych dodatkowych utrudnień. Możecie ustawić sobie najszybszą mieszankę paliwa (3) oraz największe zużycie energii (5), aby było Wam jeszcze łatawiej.

Dodatkowe zadania do wykonania podczas praktyk:

  • Race Strategy / Strategia Wyścigowa – trzeba przejechać minimum 3 okrążenia swoim tempem. Sami dobieracie sobie ustawienia, mieszankę paliwa, tryb ERS, itd. Po prostu musicie robić okrążenia poniżej wymaganego czasu, a im więcej kółek zrobicie (maksymalnie 5) tym lepiej.
  • Team Objectives / Zadania Zespołowe – tutaj mamy dodatkowe zadania, które możemy wykonywać na przestrzeni całych praktyk, również podczas programów. Mamy tutaj przeważnie podstawowe zadania, takie jak zaliczenie szybkich 3 sektorów, przetestowanie DRS w odpowiednich strefach na torze, czy spełnić wymagania danego programu, np. oszczędność opon czy paliwa.

Do zdobycia pucharu wystarczy ukończyć jeden z powyższych 5 programów na minimum kolor zielony. Pucharek wpadnie zaraz po przejechaniu mety i zaliczeniu wymagań danego programu.

 

srebro Zwycięstwo! / Victory! GS: 25
Zdobądź pierwsze podium w F1 / Get on the F1 podium for the first time

No cóż, co tu więcej pisać. Musicie po prostu zająć 1, 2, albo 3 pozycję i znaleźć się na podium w F1. Dla ułatwienia zadania możecie sobie obniżyć poziom AI do 0 oraz wyłączyć wszelkie ograniczenia w menu, przed wyścigiem.

 

braz Druga szansa / Second Chance GS: 10
Włącz przewinięcie podczas wyścigu / Activate a Flashback during a race

Flashbacka aktywujemy przyciskiem / i następnie przesuwacie się do dowolnego momentu przy pomocy przycisków oraz . Gdy już znajdziecie moment do którego chcecie wrócić, wystarczy kliknąć / i gotowe! Pamiętajcie tylko, żeby w ustawieniach gry oraz samej sesji mieć włączoną możliwość używania Flashbacków/Przewinięć.

 

braz Mistrzowskie umiejętności / Master Skills GS: 20
Ukończ wyścig F1 z wyłączonymi wszystkimi systemami wspomagania / Complete an F1 race with all driving assists turned off

Wystarczy ustawić dowolny wyścig z dowolnymi regułami, jedyny wymóg to wyłączenie wszystkich asyst + ręczny start. Najlepiej ustawić tryb jazdy na elitarny oraz pamiętać o włączeniu ręcznego startu (pucharek nie wpadnie jeśli tego nie zrobicie). Zalecam również przy okazji wyłączyć wszelkie zasady oraz flagi, dzięki czemu możecie ścinać wszelkie zakręty, aby było Wam jeszcze łatwiej. Polecam trasę Japonia Krótka, albo Wielka Brytania Krótka oraz jeden z klasycznych bolidów (znacznie lepiej trzymają się drogi), najlepiej BrawnGP, ma najlepszą przyczepność ze wszystkich bolidów.

Odpowiednie ustawienie asyst.
Rozpoczęcie wyścigu na Manualne!

Pamiętajcie, że wystarczy przejechać wyścig, nie musicie go wygrywać! Jeśli pucharek mimo tego nie wpadł, to sprawdźcie czy rzeczywiście macie wszystkie asysty wyłączone, ręczną skrzynie biegów oraz ręczny start.

 

braz Wspomnienia / Memories GS: 10
Odtwórz powtórkę z wyścigu / Play a captured highlight

Wspomnienia to kolejna nowość w F1 2019. Zamiast klasycznych powtórek, gra tworzy coś w rodzaju wspomnień z każdego przejechanego wyścigu. Nie jest to pełna powtórka, a taka co zawiera najciekawsze momenty. W menu wystarczy wejść do sekcji KINO > Wspomnienia  i obejrzeć dowolną powtórkę. Po odpaleniu jednej z nich, trofeum jest Wasze. Oczywiście nie muszę chyba wspominać, że najpierw trzeba ukończyć dowolny wyścig, aby cokolwiek się tam pojawiło.

Menu KINO, tutaj znajdziecie wspomnienia z wyścigów.

 

braz Jeff, nie teraz! / Not Again, Jeff! GS: 10
Każ Jeffowi być cicho / Tell Jeff to be quiet

Ten sam pucharek co roku temu, dlatego ponownie pozwolę sobie po prostu przekleić treść z poprzedniego poradnika.

Podczas jazdy wystarczy wywołać radio wciskając /, a następnie wcisnąć 3x /, aby zmienić strony z komendami. Na ostatniej stronie, na samym dole będzie komenda “Shut up, Jeff? / Serio, Jeff?“. Wybieramy i wciskamy strzałkę w prawo  i gotowe. Po potwierdzeniu komendy przez inżyniera wyścigowe pucharek wpadnie z automatu.

 

braz Mistrz ręcznej skrzyni / Manual Master GS: 15
Wygraj wyścig, używając ręcznej skrzyni biegów / Win a race whilst using manual transmission

Jak sam opis mówi, wystarczy wygrać dowolny wyścig z manualną skrzynią biegów. Nie ma znaczenia tryb, bolid czy ustawiona reszta asyst, najważniejsze jest ustawienie skrzyni na manual, a cała reszta wg własnego uznania. Najszybciej wygracie na trasie Japonia Krótka, ponieważ okrążenie nie trwa nawet 40 sekund. Dla jeszcze większego ułatwienia możecie zająć 1 miejsce w kwalifikacjach, dzięki temu nie będziecie musieli się przebijać przez tłum bolidów.

 

braz Maniak bolidów / Car Geek GS: 20
Odczytaj informacje na bolidzie w salonie wystawowym / Read information on a car in the showroom

Wystarczy wejść w menu głównym do KINO > Salon Wystawowy > Kliknąć / na dowolnym bolidzie > Przejrzeć informacje. Tylko tyle, banalna sprawa.

Po ujrzeniu informacji, pucharek powinien być już Wasz.

 

zloto Pierwszy pośród rywali / First Amongst Rivals GS: 50
Wyprzedź Devona i Lukasa przed końcem sezonu F1 / Finish ahead of Devon and Lukas by the end of an F1 Season

UWAGA! Wielu użytkowników twierdzi, że pucharek jest zbugowany i nie wpada jeśli chociaż raz przegraliście z dowolnym rywalem.

Waszym zadaniem jest wygrać dowolny sezon Formuły 1 w trybie kariery i być rzecz jasna przed Waszymi rywalami (Devon i Lukas). Normalnie pucharek powinien wpaść jeśli po ostatnim wyścigu będziecie zajmować wyższą lokatę niż oni w rankingu mistrzostw. Niestety, póki co pucharek działa tak, że jeśli przegracie z nimi w chociaż jednym wyścigu podczas trwania sezonu, to pucharek Wam nie wpadnie! Po prostu starajcie się być na 1 miejscu w każdym wyścigu sezonu, a już tym bardziej nie opuszczajcie żadnego wyścigu, musicie ukończyć wszystkie przed rywalami, a najlepiej właśnie na 1 miejscu. Jeśli chodzi o praktyki czy kwalifikacje to możecie je odpuścić, ponieważ sam tak robiłem i pucharek na koniec sezonu dostałem (wyścigi wszystkie wygrałem).

Jeśli cokolwiek się zmieni i Codemasters poprawi pucharek w którymś z patchy to od razu zaktualizuję opis. Póki co musicie stosować się do powyższych zasad.

 

braz Indywidualny styl / Personal Touch GS: 10
Wybierz odznakę gracza / Choose a player badge

Odznaki to nowość w tej części i są związane głównie z trybem online. Odznakę widać w prawym górnym rogu ekranu, obok naszego nicku. Możecie ją zmienić wchodząc do menu DOSTOSOWANIE > ODZNAKI > Wybrać jedną z darmowych odznak. Po zmianie pucharek powinien Wam wpaść. W razie gdybyście byli zainteresowani innymi odznakami, za punkty Codemasters, to musicie brać udział w Rankingowych wyścigach online, tylko w ten sposób zdobędziecie dodatkowe punkty na zakup innych odznak, malowań czy kombinezonów.

Tutaj zmienicie swój styl 🙂

 

braz Wygląda nieźle! / Love the Look! GS: 10
Uzyskaj szatę graficzną bolidu do gry wieloosobowej / Obtain a livery for your multiplayer car

Pucharek zdobędziecie poprzez zakup nowej szaty graficznej dla bolidu online. Jednak by to zrobić musicie najpierw zarobić punkty Codemasters. Najtańsze malowanie kosztuje 2000 punktów, a te zdobędziecie tylko i wyłącznie poprzez branie udziału w Rankingowych wyścigach online (5 okrążeń albo 25% dystansu). Im lepsza Wasza pozycja na końcu, tym więcej punktów uzyskacie, ale za sam udział również coś dostaniecie, także ziarnko do ziarnka i spokojnie uzbieracie.

Najtańsze malowanie kosztuje 2,000 punktów C.

 

braz Weekendowy wojownik / Weekend Warrior GS: 15
Ukończ tygodniowe GRAND PRIX / Complete a Weekly Grand Prix

Co tydzień w menu zobaczycie coś takiego jak Tygodniowe Grand Prix. Działa praktycznie tak samo jak weekend GP w trybie single, z tym że tutaj na poszczególne sesje mamy kilka dni. Np. na praktyki + kwalifikacje mamy 4 dni, a na wyścig 3 dni. Waszym zadaniem jest po prostu ukończenie kwalifikacji oraz wyścigu, żeby zaliczyć Tygodniowe GP. Pamiętajcie, że jak ukończycie sesje praktyk oraz kwalifikacji to nie można ich już potem powtarzać. Wyścig można powtarzać, ale odbywa się tylko 1 na godzinę.

 

srebro Całe wydarzenie / The Whole Event GS: 30
Ukończ wszystkie wydarzenia w tygodniowym GRAND PRIX / Complete all events in a Weekly Grand Prix

Wstępnie trzeba ukończyć wszystkie wydarzenia w cotygodniowym GRAND PRIX, który pojawia się w formie eventu trwającego kilka dni. Podczas takiego GP mamy wszystkie sesje jak w normalnym GP w trybie kariery, czyli Praktyki (3 sesje), Kwalifikacje oraz Wyścig (25% dystansu). By zdobyć pucharek należy rzecz jasna ukończyć każdą sesję praktyk, kwalifikacje oraz wyścig. Podczas praktyk nie musicie wykonywać wszystkich programów, wystarczy dla pewności wykonać jeden i przesunąć czas, aby przeskoczyć do następnej sesji. Chodzi o odnotowanie czasu. W przypadku kwalifikacji macie jedną szansę na zrobienie czasówki, potem czas zostaje odnotowany w rankingu. Po kilku dniach Praktyki jak i Kwalifikacje zostaną zamknięte i pojawi się wyścig, który odbywa się co godzinę przez następne 2 dni. Gdybyście nie zdążyli, albo pominęli jakąś sesję to musicie czekać na następny event.

Zwieńczenie cotygodniowego GP w postaci wyścigu (odbywa się co godzinę).

 

braz Specjalny wyczyn / Featured Racer GS: 15
Ukończ zawody specjalne / Complete a Featured Event

Co jakiś, w menu tygodniowych wyścigów będą pojawiać się również zawody specjalne. Przeważnie wskakują po zakończeniu tygodnia GP. Wystarczy ukończyć taki wyścig i pucharek jest Wasz. Kwestia obserwowania kiedy taki wyścig się pojawi.

braz Deszczowy mistrz / Raining Champion GS: 15
Ukończ próbę czasową F1 na mokrej nawierzchni. / Complete an F1 Time Trial in wet conditions.

Tak jak opis mówi, wystarczy udać się do menu gry SOLO > Próba Czasowa > dowolny tor > MOKRE warunki > przejechać okrążenie i zakończyć sesję z menu. Pamiętajcie, że trzeba zaliczyć prawidłowe okrążenie, jeśli zetniecie zakręt i pojawi się obok czasu CZARNO-BIAŁA flaga to okrążenie nie zostanie zaliczone. Dobrze zaliczone okrążenie skutkuje podaniem miejsca w rankingu, kilka sekund po przekroczeniu mety.

 

srebro Zwycięstwo w sezonie / Season Victory GS: 30
Zdobądź mistrzostwo kierowców F1 / Win the F1 Drivers’ Championship

Klasyczny pucharek, który widzimy co roku. Musimy wygrać mistrzostwo kierowców w trybie kariery. Oczywiście by to zrobić musicie wygrać większość wyścigów, a przynajmniej tyle, żeby reszta nie była już Was w stanie dogonić. Pamiętajcie, że w tym sezonie jest dodatkowy 1 punkt za najszybsze okrążenie podczas wyścigu (będą w pierwszej 10). Także za jeden wyścig możecie zgarnąć max 26 punktów. By ułatwić sobie jeszcze bardziej sprawę, możecie zmniejszyć poziom AI przeciwników do 0, włączyć wszelkie asysty, wyłączyć lub ograniczyć wszelkie zasady i flagi, itd. Wybór zespołu nie ma tutaj aż takiego znaczenia, ale najlepiej robić ten pucharek wraz z srebro Zwycięstwo wśród konstruktorów / Constructors’ Victory, dlatego warto wybrać jeden z czołowych zespołów (Ferrari, Mercedes, Red-Bull).

Wszystkich wyścigów jest 21, jednak jeśli regularnie wygrywacie już od pierwszego, to mistrzostwo powinniście sobie zapewnić w okolicy GP Singapuru (GP #14), albo GP Rosji (GP #15) (zależy jak plasuje się AI w poprzednich wyścigach). Pucharek wpadnie zaraz po tym jak zapewnicie sobie już matematyczną przewagę nad resztą, nie trzeba nawet jechać sezonu do końca.

Najłatwiejsze możliwe ustawienia w trybie kariery to:

  • Praktyki – 3 sesje (tego się nie da zmienić)
  • Kwalifikacje – Jednorazowe
  • Okrążenie formujące – wyłączone
  • Dystans – 5 okrążeń
  • Poziom AI – 0
  • Uszkodzenia – WYŁ.
  • Zasady i flagi – Zredukowane
  • Asysty – wg własnego uznania

 

srebro Zwycięstwo wśród konstruktorów / Constructors’ Victory GS: 30
Zdobądź mistrzostwo konstruktorów F1 / Win the F1 Constuctors’ Championship

Taka sama sytuacja jak powyżej, z tym że tutaj musicie wygrać mistrzostwo konstruktorów w trybie kariery, czyli wraz z partnerem z zespołu musicie zapewnić Waszemu teamowi mistrzostwo na koniec sezonu. By jak najszybciej zrobić ten pucharek, musicie rzecz jasna wygrywać wszelkie możliwe wyścigi, ale Wasz partner też musi być jak najwyżej, żeby uporać się z tym osiągnięciem jeszcze przed końcem sezonu. Dlatego musicie wybrać jeden z czołowych zespołów, czyli Ferreri, Mercedes, albo Red-Bull. Tutaj macie pewność, że Wasz partner zawsze będzie zaraz za Wami, przez co zgarniacie jak najwięcej punktów za jeden wyścig.

Najłatwiejsze możliwe ustawienia w trybie kariery to:

  • Praktyki – 3 sesje (tego się nie da zmienić)
  • Kwalifikacje – Jednorazowe
  • Okrążenie formujące – wyłączone
  • Dystans – 5 okrążeń
  • Poziom AI – 0
  • Uszkodzenia – WYŁ.
  • Zasady i flagi – Zredukowane
  • Asysty – wg własnego uznania

 

srebro Wielka satysfakcja / Feeling Smug GS: 30
Awansuj na pierwszego kierowcę / Get promoted to first driver

W raz z progresem w trybie kariery i zajmowaniem jak najlepszych miejsc, Wasz status będzie się cały czas polepszać. Im więcej wygranych zarówno w wyścigach jak i nad zespołowym rywalem (oraz tym wybranym ręcznie) tym lepiej. Co jakiś czas będziecie mogli negocjować Wasz kontrakt z zespołem. Możecie wybierać takie warunki jak minimalna pozycja na mecie czy w kwalifikacjach oraz status kierowcy i trudność zadań na weekend GP. Do tego macie coś w rodzaju perków, gdzie każdy posiada 3 poziomy, a dokładnie to: Dodatkowe Punkty Rozwoju za każdy wyścig, Szybkość Ulepszeń, Więcej ulepszeń w tym samym czasie, Wydajność w pit-stopie.

Jakkolwiek zmiana warunków umowy na Waszą korzyść (np. zwiększenie poziomu perków czy statusu kierowcy na #1) powoduje, że wartość kontraktu może przekroczyć Waszą wartość. Dla samego pucharku, możecie po prostu ustawić status kierowcy #1, a całą resztę dać jak najmniej korzystną (czyli jak najwyższa minimalna pozycja, trudne zadania oraz wyłączyć perki). Macie 3 próby, jeśli przekraczacie wartość kontraktu to musicie coś zmienić. Może być tak, że nie będziecie w stanie ustawić na początku statusu kierowcy, dlatego musicie po prostu jeździć dalej i dominować w każdym wyścigu oraz kwalifikacjach. W czasie sezonu macie minimum 3 negocjacje kontraktu, także spokojnie to zrobicie.

 

braz Idealny start / Perfect Start GS: 20
Zdobądź pole position / Get pole position

Jak sam opis mówi, musicie zająć pierwsze miejsce w dowolnych kwalifikacjach. Zrobicie to już zapewne podczas pierwszego GP w trybie kariery (Australia). Jeden z prostszych pucharków.

 

srebro Patrzcie, jak pędzą! / Look at Them Go! GS: 30
Uzyskaj najlepszy czas w 3 sesjach treningowych, zdobądź pole position oraz zwycięż w GRAND PRIX / Set the fastest time in all 3 practice sessions, take pole position and win the Grand Prix

Musicie uzyskać tzw. potrójną koronę podczas jednego weekendu GP. Tak jak to zostało ujęte w opisie, należy:

  • Zrobić najlepszy czas w każdej z 3 sesji praktyk – polecam robić to w programie „Tempo Kwalifikacyjne”,
  • Zrobić najlepszy czas podczas kwalifikacji – dla pewności warto używać własnych setupów oraz minimalną ilość paliwa,
  • Wygrać wyścig – przy poziomie AI na 0 raczej trudno tego nie zrobić.

Pucharek zapewne wpadnie Wam już przy pierwszym GP (Australia) w trybie kariery, no chyba że macie masochistyczne zapędy i ustawiliście sobie jakiś nierealny poziom trudności 🙂

Najłatwiejsze możliwe ustawienia w trybie kariery to:

  • Praktyki – 3 sesje (tego się nie da zmienić)
  • Kwalifikacje – Jednorazowe
  • Okrążenie formujące – wyłączone
  • Dystans – 5 okrążeń
  • Poziom AI – 0
  • Uszkodzenia – WYŁ.
  • Zasady i flagi – Zredukowane
  • Asysty – wg własnego uznania

 

braz Osiągnięty poziom 5 / Reach Level 5 GS: 15
Osiągnij 5 poziom PD / Reach Level 5 XP

Czytaj opis pucharu zloto Osiągnięty poziom 50 / Reach Level 50

 

braz Osiągnięty poziom 10 / Reach Level 10 GS: 20
Osiągnij 10 poziom PD / Reach Level 10 XP

Czytaj opis pucharu zloto Osiągnięty poziom 50 / Reach Level 50

 

srebro Osiągnięty poziom 25 / Reach Level 25 GS: 30
Osiągnij 25 poziom PD / Reach Level 25 XP

Czytaj opis pucharu zloto Osiągnięty poziom 50 / Reach Level 50

zloto Osiągnięty poziom 50 / Reach Level 50 GS: 50
Osiągnij 50 poziom PD / Reach Level 50 XP

Na wstępie informuję, że chodzi o poziom w trybie online. Na początku pucharek był zbugowany i wpadał dopiero po osiągnięciu 50 poziomu w randze platynowej. Od patcha 1.06 działa już jak należy i wpada po osiągnięciu 1 poziomu srebrnej rangi (czyli 50 pierwszych poziomów, tak jak powinno być). Jeśli w momencie wydania patcha mieliście już wyższą rangę, Codemasters twierdzi, że wystarczy ukończyć kilka wyścigów, a nawet jeden w trybie online i pucharek powinien wpaść.

  • Ranga Brązowa – 50 poziomów
  • Ranga Srebrna – 50 poziomów
  • Ranga Złota – 50 poziomów
  • Ranga Platynowa – 50 poziomów

Poziom w online zdobywamy na szczęście w dowolny sposób, czy to w trybie Rankingowym czy Nierankingowym. Możecie nawet brać udział w Ligach jeśli macie na to ochotę. Za każdy wyścig dostajecie określoną ilość punktów. Do tego dochodzą dodatkowe punkty za zajętą pozycję, dystans oraz kamienie milowe (np. 10 wygranych, przejechać określony dystans, itd.). Nim w ogóle zaczniecie myśleć o grindzie, zalecam zrobić resztę pucharków online, a przede wszystkim braz Czyste złoto / Pure Gold, ponieważ bez tego trofeum tak naprawdę nie zrobicie platyny, więc po co się męczyć niepotrzebnie?

Do robienia poziomów „na szybko” jest jedna sprawna metoda:

  1. Zakładacie pokój w trybie Nierankingowym.
  2. Ustawiacie pokój w ten sposób:
    • Trasa: Japonia Krótka
    • Dystans: 3 okrążenia
    • Kwalifikacje: WYŁ.
    • Uszkodzenia: WYŁ.
    • Zasady i flagi: WYŁ.
    • Kolejność na starcie: Losowa
    • Reszta: Wg uznania
  3. Zapraszacie znajomego, potrzeba minimum 2 osoby do odpalenia wyścigu.
  4. Rozpoczynacie wyścig i wygrywacie na zmianę lub wg własnego uznania. Musicie dojechać do mety, żeby dostać komplet punktów! Jeśli jesteście leniwi to wystarczy wcisnąć OPTIONS po starcie wyścigu i bolid będzie sam jechać do mety. Także Wasza robota to tylko klikanie pomiędzy wyścigami.

 

braz Wielkie opanowanie / Ice Cool GS: 20
Ukończ czysty wyścig / Complete a clean race

Jak można się domyślić, musicie ukończyć czysty wyścig bez jakiegokolwiek kontaktu z innymi bolidami, bez ścinania zakrętów czy wyjazdów poza tor. Jeśli pucharek nie wpadnie Wam podczas normalnego grania trybu kariery, to możecie zastosować poniższe ustawienia:

  • Trasa: Japonia Krótka
  • Kwalifikacje: Jednorazowe
  • Dystans: 3 okrążenia
  • Uszkodzenia: WŁ.
  • Zasady i flagi: WŁ.
  • Restrykcje odnośnie ścinania: Surowe
  • Przewinięcia: WŁ.
  • Reszta: Wg własnego uznania

Najpierw ukończcie sobie kwalifikacje, aby zająć 1 pozycję i spokojnie odjechać stawce, aby przypadkowo w kogoś nie uderzyć. Podczas wyścigu po prostu odjeżdżacie i staracie się cały czas trzymać tylko i wyłącznie asfaltu. Jeśli zetniecie jakiś zakręt, albo wyjedziecie poza tor to użyjcie opcji Przewinięcia pod przyciskiem /. Po dojechaniu do mety powinniście dostać pucharek za przejechanie czystego wyścigu.

 

braz Edytor fotografii / Photo Fiddler GS: 10
Wprowadź zmiany w trybie fotograficznym / Make an adjustment within photo mode

Podczas jazdy wystarczy wcisnąć /, aby przejść do trybu powtórki. Tutaj możecie zarówno skorzystać z Przewinięcia oraz wejść do trybu Photo Mode poprzez wciśnięcie OPTIONS. Gdy już to zrobicie to wystarczy zmienić dowolną wartość na jakimkolwiek suwaku i pucharek wpadnie od razu.

 

srebro Dookoła świata / Around the World GS: 40
Zarejestruj próbę czasową na każdym torze / Register a time trial entry on every track

Troszkę czasochłonny pucharek i niestety nie ma dla niego szybkiej opcji, po prostu trzeba żmudnie przechodzić od trasy do trasy i robić na każdej udane okrążenie.

Przede wszystkim udajemy się w menu do sekcji SOLO > Próba Czasowa. Wybieracie sobie wariant Suchy/Mokry i przechodzicie do danej trasy. Teraz wystarczy zaliczyć udane okrążenie, pamiętając o tym, żeby nie ścinać zakrętów czy wyjeżdżać poza tor. Jeśli zepsujecie okrążenie to musicie je całe powtarzać, opcja Przewinięcia tutaj nie dziala (tzn. działa, ale i tak anuluje czas). Udane okrążenie objawia się tym, że na górze ekranu pojawi się Wasza aktualna pozycja w globalnym rankingu. Oznacza to, że okrążenie zostało zaliczone. Musicie zaliczyć wszystkie tory, łącznie z Krótkimi wersjami! 

Dla małego przyspieszenia całości, podpowiem tylko, że trasę możecie zmieniać bezpośrednio z menu pauzy, nie musice za każdym razem wychodzić do menu głównego. Wystarczy wejść w menu pauzy i przejść do opcji wyborów trasy. Zmieniacie na następną w kolejce, zatwierdzacie i gra od razu ładuje Was do garażu. Dzięki oszczędzicie sporo cennych minut.

 

braz Tryb bezpieczny / Safe Mode GS: 20
Uzyskaj ocenę bezpieczeństwa „A” w trybie gry wieloosobowej / Achieve a safety rating of A in multiplayer mode

Ocenę bezpieczeństwa uzyskacie tylko i wyłącznie grając w trybie Rankingowym w grze wieloosobowej. Na samym początku, gra da Wam 5 wyścigów na tzw. „uplasowanie” się w stawce. Po tych 5 wyścigach, w zależności jak Wam poszło, zostanie Wam przydzielona odpowiednia ocena bezpieczeństwa. Ocen jest 5, a dokładnie to: S, A, B, C, D, gdzie S najlepsza, a S najgorsza. Im czyściej będziecie jeździć i unikać kontaktu z innymi graczami, tym lepsza będzie Wasza ocena.

Za co odejmowane są punkty:

  • Kontakt z innymi bolidami na torze,
  • Ścinanie zakrętów,
  • Wyjeżdżanie poza tor.

Za każdym razem, gdy zrobicie coś niewłaściwego, to na górze ekranu pojawi się ostrzeżenie, a obok niego cyferka na czerwonym tle. Cyferka 1 oznacza, że zostanie Wam odjęty 1% od całkowitej oceny. W każdym wyścigu macie możliwość dostania dwóch „darmowych” ostrzeżeń, dopiero od trzeciego zacznie Wam odejmować punkty.

Na szczęście jest tutaj dość prosta metoda. Wystarczy trzymać się z tyłu stawki i spokojnie jechać sobie do mety. Nie pchajcie się w tłum, a na starcie wyścigu poczekajcie aż wszyscy Was wyprzedzą. Jak zobaczycie wariata to ustąpcie mu miejsca, bo idiotów w trybie online nie brakuje. Najwięcej punktów dostaniecie w wyścigach o dystansie 25%. Wystarczy kilka spokojnych wyścigów, bez kontaktów z innymi i jakichkolwiek innych ostrzeżeń i spokojnie dobijecie do oceny A. Na upartego możecie włączyć pauzę, aby bolid był prowadzony przez AI, ale wtedy nie macie kontroli nad tym co dzieje się dookoła Was, także warto jednak samemu jechać. Ilość graczy w pokoju również nie ma znaczenia, nawet lepiej jak jest jak najmniej ponieważ mniejsze ryzyka trafienia debila co obierze Was sobie za życiowy cel.

 

braz Czyste złoto / Pure Gold GS: 20
Uzyskaj ocenę umiejętności Złoto / Achieve a Gold skill rating

Zdecydowanie najtrudniejszy pucharek w całej grze, który oddzieli ziarno od plew. 

Jeśli jeszcze Wam mało, to jest to jeden z najbardziej nieuczciwych pucharków z jakimi miałem styczność w całej mojej historii zbierania dzbanków. Wszystko za sprawą tego, że Ranking Umiejętności działa w dwie strony. Za dobre wyniki jesteście nagradzani, a za złe karani. Problem w tym, że obecnie system jest tak wypaczony, że jesteście karani minusowymi punktami za byle pierdołę, czyli zajęcie słabszej pozycji (nawet zaraz poza podium!), zniszczeniem bolidu nie z własnej winy, rozłączenia sieci, a nawet błędu gry, zaś punkty dodatnie dostajemy w tak małych ilościach, że to śmiech na sali (np. za wygranie wyścigu w 10 osobowym pokoju dostaniemy około 20 punktów, a za błąd gry czy wyjście z takiego wyścigu nawet do minus 50). To jednak nie koniec, ponieważ bardzo często ludzie tracą punkty przez noc! Sam byłem w takiej sytuacji, kiedy przez noc straciłem 300 punktów… Obecnie trwają dość gorące dyskusję na forum CM (pochwalę się, że sam rozpocząłem temat), więc jest nadzieja, że wymagania ulegną zmianie.

Do zdobycia pucharku potrzebujecie złotej rangi, czyli 2,000 punktów oceny umiejętności. Punkty te zdobywacie tylko i wyłącznie w Trybie Rankingowym. Dodatkowo, im więcej macie punktów i zbliżacie się już do złotej rangi, tym wymagania będą coraz wyższe, a kary coraz większe. Czyli np. mając 1950 punktów, zajmujecie 4 miejsce w 15 osobowym pokoju, gra odejmie Wam punkty! Od wartości mniej więcej 1900 punktów, musicie zawsze zajmować miejsce na podium (biorąc pod uwagę, że pokój ma minimum 10 osób), jeśli staniecie poza nim, albo nie ukończcie wyścigu, to punkty polecą na łeb na szyję. Dlatego właśnie ten pucharek jest tak cholernie trudny.

Za co dostajemy punkty ujemne:

  • Zajmowanie niższych pozycji (im więcej punktów tym minimalna pozycja jest coraz wyższa, aż do samego podium),
  • Wyjście z wyścigu, nawet jeśli ktoś Was rozwali,
  • Rozłączenie z siecią,
  • Błąd gry,
  • Zdarza się, że gra usuwa punkty przez noc.

Kilka wskazówek podczas grania w trybie Rankingowym:

  • Jeśli uda Wam się zająć pierwsze miejsce w kwalifikacjach, to na pierwszym zakręcie uciekajcie nawet poprzez jego mocne ścięcie. Dostaniecie maksymalnie 2 sekundy kary, co jest niczym w porównaniu z odrabianiem wyścigu z rozwalonym skrzydłem. Jednak nigdy nie wyprzedzajcie ludzi poprzez ścinanie. Będziecie musieli oddać pozycję, a jak tego nie zrobicie to dostaniecie 3 sekundy kary.
  • W przypadku startowania z dalsza, przeczekajcie aż do pierwszego zakrętu. W 99% jest na nim totalny burdel, więc spokojnie zyskacie kilka pozycji.
  • Gra ma rangi bezpieczeństwo (od D do S). Największy syf jest rzecz jasna w „D”, macie największą szansę się przebić, ale z drugiej strony Was też mogą staranować kretyni. Coś za coś, im wyższa ranga tym więcej maniaków będziecie trafiać.
  • Podczas pobytu w garażu (przed kwalifikacjami) możecie sprawdzić pogodę na wyścig. Jak zobaczycie, że będzie deszcz to mocno zalecam pozostanie z tyłu stawki. Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego.
  • Gdy podczas wyścigu będzie ktoś Was mocno gonić to nie blokujcie go specjalnie (no chyba, że to normalny koleś co się nie pcha na pierwszym lepszym zakręcie), niech Was wyprzedzi. Jak będziecie blokować to na pewno w Was wjedzie i macie po wyścigu.
  • Nie wpychajcie się na siłę od wewnętrznej na zakrętach. Przy uderzeniu w bolid po Waszej zewnętrznej, na bank złapiecie spina i po wyścigu.
  • Jak traficie na kretyna, który będzie blokować Wam drogę to niestety musicie go wyczekać. Zwalniajcie, nie dajcie mu Was zepchnąć. Przeważnie taki baran sam wyleci na którymś zakręcie. Jak spróbujecie go wyprzedzić to na bank Was zepchnie. Gdyby ktoś jeszcze za Wami jechał, to warto go przepuścić i niech się biją między sobą. W większości przypadków polecą oboje poza tor.
  • Po pewnym czasie zaczniecie już poznawać niektóre nicki graczy. Jeśli zobaczycie w pokoju jakiegoś wymiatacza to lepiej wyjść i poszukać innego pokoju, bo dojście do Złota niestety wymaga praktycznie wygrywania każdego wyścigu w późniejszym etapie, a z wymiataczami raczej będzie ciężko, o ile ktoś ich nie znokautuje na pierwsze zakręcie.
  • Ogólnie to zimna głowa podczas całego wyścigu jest najważniejsza. Jak zaczniecie się podpalać to zaczniecie popełniać błędy, a przez to albo wylecicie i stracicie sporo czasu, albo po prostu Was dojadą.

Podczas grania, odkryłem jeden trick, który może Wam pomóc w robieniu tego trofeum, ale na chwilę obecną wiąże się z dużym ryzykiem. Poniżej wszystko opisałem.

Mały trick, dzięki któremu nie będą odejmowane punkty (do momentu restartu gry):

  1. Najpierw ustawiacie sobie w menu konsoli, aby w trybie spoczynku usypiała gry w tle,
  2. Gdy już włączycie grę, to wracacie do menu głównego konsoli > Ustawienia > Sieć > Zostawiacie pozycję na ptaszku z Połączeniem z Siecią (klikacie szybko przycisk PS i wracacie do gry),
  3. Teraz zaczynacie prawdziwą grę, czyli przechodzicie do wyścigów. Jeśli podczas jakiegoś wyścigu idzie Wam źle, albo ktoś Was rozwalił, to szybko klikacie podwójnie przycisk PS i rozłączacie się z siecią. Dzięki temu wracacie do menu głównego gry i macie taki sam stan punktów jak przed rozpoczęciem wyścigu.
  4. Haczyk polega na tym, że jeśli zrestartujecie grę, albo wywali Wam błąd, to po powrocie te punkty zostaną odjęte. Także do momentu aż macie grę włączoną to jesteście bezpieczni. Na noc możecie ją usypiać, żeby nie marnować prądu.

Jest to bardzo ryzykowna metoda, ale na chwilę obecną nie znalazłem lepszej. Pozostaje jedynie liczyć, że CM jednak pójdzie po rozum do głowy i naprawi cały system oceny umiejętności na nasza korzyść. Gdybyście byli zainteresowani i chcieli dołożyć kilka słów od siebie w stronę CM i tego całego systemu to zapraszam pod ten link: https://forums.codemasters.com/topic/39591-f1-2019-skill-rating-system-broken-zx/

UWAGA: W przypadku, gdy osiągnięcie 2,000, musicie przejechać kwalifikacje do następnego wyścigu, aby trofeum/osiągnięcie wpadło!

 

braz Epicka jazda / Epic Drive GS: 15
Ukończ wyścig w bolidzie Ferrari F2004 na torze Monza / Complete a race using the Ferrari F2004 at Monza

W menu wybieramy kategorię SOLO > Grand Prix > Bolidy klasyczne > Ferrari z roku 2004 > Tor we Włoszech > reszta ustawień dowolna.

Najlepiej ustawić sobie GP w ten sposób:

  • Bolid: Ferrari z 2004 roku (Klasyczne)
  • Trasa: Włochy
  • Dystans: 3 okrążenia
  • Kwalifikacje: WYŁ.
  • Uszkodzenia: WYŁ.
  • Zasady i flagi: WYŁ.
  • Kolejność na starcie: Losowa
  • Reszta: Wg uznania

Teraz wystarczy przejechać wyścig do samego końca, nie musicie go nawet wygrywać ponieważ chodzi o samo ukończenie.

Ferrari z 2004 roku, wymagane do tego trofeum.

 

braz Pierwsza dziesiątka z głowy / First Ten Down GS: 10
Ukończ 10 wyścigów online / Complete 10 races online

Jak można się domyślić z samego opisu, pucharek wpadnie Wam po ukończeniu 10 wyścigów w trybie online.

 

braz Zwycięzca w Monako / Monaco Victor GS: 15
Wygraj wyścig F1 na co najmniej 25% dystansu w Monako (dowolny poziom trudności) / Win a 25% distance (or longer) F1 race at Monaco (any difficulty)

Tak jak w opisie, musicie wygrać wyścig w Monako przy minimalnym dystanse 25%. Na szczęście cała reszta ustawień nie ma znaczenia, więc ustawiacie najprościej jak się tylko da, czyli:

  • Bolid: Dowolny
  • Trasa: Monako
  • Dystans: 25%
  • Kwalifikacje: Jednorazowe (start z 1 pozycji mocno ułatwi sprawę)
  • Uszkodzenia: WYŁ.
  • Zasady i flagi: WYŁ.
  • Reszta: Wg uznania

Teraz jedziecie kwalifikacje, aby zająć 1 miejsce. Nie jest to wymagane, ale bardzo ułatwi sprawę, ponieważ nie będziecie musieli się potem przebijać przez tłum bolidów. Wyłączenie zniszczeń oraz zasad i flag powoduje, że nie musicie się tak naprawdę niczym przejmować i możecie do woli ścinać jedyną szykanę na torze, dzięki której zyskacie sporo czasu. Dojeżdżacie tak do mety na 1 miejscu i pucharek jest Wasz.

braz Coś do udowodnienia / Something to Prove GS: 20
Podpisz kontrakt z zespołem McLaren lub Alfa Romeo / Accept a contract with McLaren or Alfa Romeo

Czytaj opis pucharku braz Wielkie nadzieje / Great Expectations.

 

braz Pretendent / Contender GS: 20
Podpisz kontrakt z zespołem Williams, Racing Point, Renault, Toro Rosso lub Haas / Accept a contract with Williams, Racing Point, Renault, Toro Rosso or Haas

Czytaj opis pucharku braz Wielkie nadzieje / Great Expectations.

 

braz Wielkie nadzieje / Great Expectations GS: 20
Podpisz kontrakt z zespołem Red Bull, Ferrari lub Mercedes / Accept a contract with Red Bull, Ferrari or Mercedes

Wszystkie 3 pucharki związane z kontraktami można zdobyć w tym samym czasie, w dodatku praktycznie bez jakiegokolwiek grania.

Na początku w trybie kariery wystarczy ominąć serię Formuły 2 (wcisnąć  /) i zostaniecie od razu przeniesieni do ekranu z wyborem zespołu. Wybieracie dany zespół wymagany do trofeum, czekacie aż wpadnie, następnie cofacie się i wybieracie kolejny zespół do kolejnego trofeum. W ten sposób załatwicie 3 pucharki za jednym zamachem.

 

braz Członek ekskluzywnego klubu / Exclusive Club Member GS: 15
Wygraj wyścig na co najmniej 25% dystansu wyścigu z najlepszymi kierowcami SI / Win a 25% distance (or longer) race against Ultimate AI opponents

Podobnie jak w zeszłym roku, musicie wygrać wyścig z AI ustawionym na poziomie Ultimate (min. 101%) przy minimalnym dystansie 25%. Na szczęście cała reszta ustawień może być dowolna, dzięki czemu to trofeum staje się banalnie proste. Najłatwiej zrobić je na torze we Francji wraz z wyłączonymi wszelkimi regulacjami, flagami oraz zniszczeniami bolidu. Dzięki temu możecie dowolnie ścinać zakręty i nie przejmować się resztą stawki. Jedynie musicie pamiętać o wykonaniu obowiązkowego pit-stopu na zmianę kół, chociaż przy wyłączonych regulacjach nie powinno się nic stać jak tego nie zrobicie, ale wolałem nie ryzykować, tym bardziej że przewagę i tak będziecie mieć ogromną.

Poniżej filmik:

 

braz Uczestnictwo w lidze / League Joined GS: 10
Dołącz do ligi / Join a league

Ligi to nowość w F1 2019, jest dla nich przeznaczone nawet osobne miejsce w menu gry wieloosobowej.

By dostać ten dzbanek, musicie dołączyć do już istniejącej ligi, założenie własnej nic Wam nie da. Możecie tutaj dogadać się ze znajomym, żeby wysłał Wam zaproszenie, albo po prostu dołączyć do jednej z losowych lig, których jest obecnie pełno. Pucharek wpadnie zaraz po dołączeniu, nie musicie rozgrywać nawet jednego wyścigu.

UWAGA: Zaproszenia do ligi dostajecie na Skrzynkę Pocztową w grze. Musicie tam wejść i potwierdzić zaproszenie, dopiero wtedy Liga pojawi się w menu Lig, gdy się tam udacie. Będziecie mogli spokojnie dołączyć do pokoju.

 

braz Masz go! / You Got One! GS: 10
Zdobądź medal w lidze / Win a league medal

Po dołączeniu do dowolnej ligi, musicie ją wygrać 🙂 Na szczęście jest bardzo prosta metoda, która wymaga jedynie dodatkowo jednej osoby.

Zakładacie własną ligę, albo znajomy robi to za Was, bez znaczenia. Nie ma również znaczenia jakie trasy ustawicie, dystans, asysty, itd. Najważniejsze to ustawić tylko i wyłącznie 5 tras, mniej się już nie da. Metoda ta polega na wychodzeniu z wyścigu i kwalifikacji. Osoba, która ma zdobyć trofeum musi opuszczać wyścig jako ostatnia. Czyli jeśli gracie w 2 osoby, to wychodzi najpierw ten, kto nie zdobędzie osiągnięcia. Pamiętajcie, że ostatni musi wychodzić ten, kto ma zdobyć medal! Powtarzacie czynność 5 razy i po sprawie.

UWAGA: Medal za wygranie Ligi dostaniecie na Skrzynkę Pocztową. Musicie opuścić ligę, a następnie przejść do Skrzynki i odebrać medal. Pucharek wpadnie zaraz po odebraniu.

 

braz Niezłe bieżniki / Nice Threads GS: 15
Zmień wygląd kierowcy / Change your driver’s appearance

Podobnie jak w przypadku trofeów za zmianę malowania bolidu czy odznaki, wystarczy zmienić dowolną część garderoby naszego kierowcy, czyli kombinezon, rękawice, albo kask. Udajecie się do menu DOSTOSOWANIE > Kierowca > zmieniacie dowolną rzecz. 

W menu „Kierowca” wystarczy zmienić jedną rzecz i gotowe.

 

braz Zawodnik F2 / F2 Racer GS: 15
Ukończ wydarzenie w ramach „2018 FORMULA 2 WORLD CHAMPIONSHIP” / Complete the „2018 FORMULA 2 WORLD CHAMPIONSHIP” championship event

Mistrzostwa Formuły 2 odpalacie z zupełnie osobnego kafelka w menu głównym:

Mistrzostwa F2 odpalacie tutaj.

Na całe szczęście, pucharek wymaga tylko i wyłącznie ukończenia, a nie wygrania, więc spokojnie możecie opuszczać każdy wyścig. W przeciwieństwie do F1, cały sezon F2 składa się z 12 wyścigów. Różnica jest taka, że tutaj rozgrywane są po 2 wyścigi na każdym torze (normalny + sprint). Opuszczajcie wszystko jak leci, aż do samego końca sezonu i po opuszczeniu ostatniego wyścigu (Abu Dhabi) powinniście dostać pucharek.

 

braz Usiądź i zrelaksuj się / Sit Back and Relax GS: 20
Obserwuj wyścig online / Spectate an online race

Wystarczy wejść do dowolnego pokoju, w którym akurat trwa wyścig (i są miejsca rzecz jasna), czy to w trybie Rankingowym czy Nierankingowym i kliknąć / , aby przejść prosto w tryb Obserwatora. Najważniejsze to wyścig musi być w trakcie w momencie, gdy wchodzicie do pokoju. Podczas całej Waszej „kariery” w online taka sytuacja będzie zdarzać się non-stop, więc zrobienie tego pucharku to nic prostszego.

 

braz Spokój i opanowanie / Cool and Calm GS: 20
Uzyskaj najwyższą ocenę za sportową postawę / Reach maximum sportsman rating

Poniższe 2 trofea powodują, że będziecie musieli spędzić w trybie kariery minimum 4 sezony. Zarówno Sportową Postawę jak i Poklask Publiczności możecie podnosić tylko i wyłącznie poprzez udzielanie wywiadów, a te będziecie mogli dawać tylko po ukończonych sesjach (po praktykach rzadko, po kwalifikacjach pół na pół, po wyścigu przeważnie zawsze). Nim w ogóle rozpoczniemy, to w ustawieniach gry zmieńcie sobie na nielimitowany czas na odpowiedzi. Macie wtedy czas na przeczytanie każdej wypowiedzi i wybór odpowiedniej.

Wywiady działają tak jak w poprzednich sezonach. Po kwalifikacjach czy wyścigu będzie chwila „sam na sam” z reporterką. To właśnie od wybieranych odpowiedzi zależy czy będziecie podnosić Sportową Postawę czy Poklask Publiczności. Odpowiedzi bardzo często się powtarzają i po czasie zauważycie schemat, ale niekiedy i tak Was zaskoczą niektóre wypowiedzi. Nie można omijać wyścigów! Musicie je kończyć, żeby była szansa na wywiad.

By podnosić Sportową Postawę musicie kierować się kilkoma zasadami podczas wywiadów:

  • Chwalcie zespół przy każdej możliwej okazji,
  • Szanujcie Waszych przeciwników,
  • Nigdy nie obrażajcie oraz nie wypowiadajcie się negatywnie o zespole czy rywalach,
  • W przypadku pytań o warunki pogodowe, mówcie że wymaga ona innego rodzaju umiejętności.

Przy udzieleniu prawidłowej odpowiedzi, lewym dolnym rogu ekranu pojawi się niebieska ramka:

UWAGA: Jeśli wybierzecie błędną odpowiedź i zwiększycie ocenę nie tą co chcecie, to szybko wyłączcie grę i odpalcie ponownie. Wrócicie do początku wywiadu i w ten sposób możecie spokojnie szukać prawidłowej odpowiedzi aż do skutku. 

 

srebro Ale się popisujesz! / You Big Show Off! GS: 20
Uzyskaj najwyższą ocenę za poklask publiczności / Reach maximum showman rating

Wywiady działają tak jak w poprzednich sezonach. Po kwalifikacjach czy wyścigu będzie chwila „sam na sam” z reporterką. To właśnie od wybieranych odpowiedzi zależy czy będziecie podnosić Sportową Postawę czy Poklask Publiczności. Odpowiedzi bardzo często się powtarzają i po czasie zauważycie schemat, ale niekiedy i tak Was zaskoczą niektóre wypowiedzi. Nie można omijać wyścigów! Musicie je kończyć, żeby była szansa na wywiad.

By podnosić Poklask Publiczności musicie kierować się kilkoma zasadami podczas wywiadów:

  • Chwalić tylko i wyłącznie siebie samego,
  • Obrażać i oraz „wbijać szpilkę” rywalom przy każdej możliwej okazji,
  • Mówić, że dacie takie widowisko jakiego jeszcze historia nie widziała,
  • W przypadku pytań o pogodę mówicie, że nie ma dla Was większego znaczenia,
  • Nie obrażajcie jednak zespołu, to niestety tylko obniży reputację.

Przy udzieleniu prawidłowej odpowiedzi, lewym dolnym rogu ekranu pojawi się żółta ramka:

UWAGA: Jeśli wybierzecie błędną odpowiedź i zwiększycie ocenę nie tą co chcecie, to szybko wyłączcie grę i odpalcie ponownie. Wrócicie do początku wywiadu i w ten sposób możecie spokojnie szukać prawidłowej odpowiedzi aż do skutku. 

 

braz Doprowadzenie do końca / Seeing it Through to the End GS: 20
Wykorzystaj wszystkie ulepszenia bolidu z jednego działu / Apply all vehicle upgrades from one department

Zupełnie jak w poprzednich grach, podczas trybu kariery możemy rozwijać nasz bolid przy pomocy punktów rozwojowych, które otrzymujemy za praktyki, programy podczas praktyk, kwalifikacje, wyścig, pokonywanie rywali, itd.

Do rozwoju mamy 4 gałęzie R&D:

  • Silnik
  • Odporność
  • Podwozie
  • Aerodynamika
4 gałęzie rozwoju bolidu. Musicie skupić się na jednej (ja wybrałem Silnik).

Każda gałąź składa się z mniej więcej 20 elementów do rozwinięcia (każdy zespół ma nieco inne wartości) + coś w rodzaju perków, które nie mają wpływu na trofeum, ale pomagają czy długookresowym rozwoju jednej gałęzi (zmniejszenie szansy na porażkę oraz mniejsze koszty). Elementy mają również swoje 3 kategorie, jak: mniej ważne, ważne i bardzo ważne (ultimate). Oczywiście im ważniejszy element, tym jego koszt jest większy oraz czas rozwoju. Na początku będziecie mogli rozwijać jedynie góra 2 elementy jednocześnie w dodatku dość wolno. Aby zwiększyć ilość otrzymywanych punktów rozwoju, tempo prac + możliwość rozwijania kilku elementów jednocześnie, musicie wybrać te perki podczas ustalania nowego kontraktu z zespołem.

Bardzo mocno wymagane perki podczas robienia tego trofeum.

Regularnie sprawdzajcie po każdym wyścigu, czy możecie wybrać coś nowego do ulepszania. Nie „chomikujcie” punktów niepotrzebnie (jedynie w przypadku zbierania na najdroższe ulepszenia). Czas tutaj odgrywa bardzo ważną rolę i musicie go wykorzystać do maksimum. Na szczęście, po skończeniu sezonu nie tracicie ulepszeń. Jedynie pod koniec dostaniecie informacje, że wchodzą nowe regulacje i musicie zapłacić kilka dodatkowych punktów, żeby je dostosować (jeśli tego nie zrobicie to w nowym sezonie stracicie to ulepszenie). Także nie pozostaje Wam nic innego jak jeździć, zdobywać punktu, podpisywać coraz lepszy kontrakt i rozwijać wybraną przez Was gałąź R&D.

 

braz Wczesne początki / Early Beginnings GS: 25
Ukończ pierwszy tydzień sezonu F1 / Complete the first weekend of an F1 season.

W trybie kariery wystarczy ukończyć pierwsze GP Australii. W przypadku tego trofeum nie ma znaczenia na jakim miejscu i czasem, wystarczy ukończyć i na komputerze w Waszej bazie potwierdzić przejście do następnego tygodnia.

 

braz To mi się podoba / I Like This One GS: 20
Ustaw ulubione trofeum / Set a favourite trophy

W menu głównym, po kliknięciu przycisku OPTIONS, pojawi się Wasza Super Licencja. Pokazuje ona obecny poziom Rangi Bezpieczeństwa oraz Ocenę Umiejętności. Do tego Wasza odznaka, itd. Jak klikniecie to przejdziecie na zakładkę z ulubionymi trofeami. Musicie wybrać dowolny puchar. Na początku niestety nie będziecie mieć żadnych pucharów, najprościej jest wygrać dowolne GP w trybie kariery i następnie odebrać puchar ze Skrzynki Pocztowej. Dopiero wtedy będziecie go mogli ustawić jako ulubiony.

Klikacie zakładkę „Gablotka z Pucharami” i po prostu wybieracie dowolny z nich.

 

braz Perfekcyjne wykonanie / Perfectly Executed GS: 15
Idealnie uaktywnij DRS we wszystkich strefach toru / Activate DRS perfectly on all zones of any track

DRS chyba zna już każdy fan F1. Jest to otwierane tylne skrzydło, które ma zwiększyć naszą prędkość, aby ułatwić wyprzedzanie. W sezonie 2019 można aktywować je w kilku miejscach na torze. Podczas wyścigu, musicie być co najmniej 1 sekundę za bolidem przed Wami, żeby móc użyć DRS’u. W przypadku praktyk czy kwalifikacji można go otwierać do woli w strefach do tego wyznaczonych i właśnie tutaj zrobicie ten pucharek. Już podczas pierwszego GP w trybie kariery, czyli Australii, podczas Praktyk wybieracie program „Track Acclimatisation / Nauka Trasy”. Na trasie pojawią się punkty kontrolne, a co ważniejsze strefy DRS zostaną osobno oznaczone. Musicie idealnie odpalić DRS zaraz za białą linią na torze, aby pojawiło się fioletowe okienko u góry ekranu. W Australii znajdują się 4 strefy DRS, dlatego musicie trafić idealnie w każdą z nich.

Oznaczenie strefy DRS na torze i radarze.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca - CDP Dystrybucja Gier.