Fort Triumph – Poradnik do trofeów i osiągnięć & Opinia

4/5

Fort Triumph to turowa strategia stworzona przez przez izraelskie studio CookieByte Entertainment. Wydawcą jest polska firma All in! Games. Prodkucja to sympatyczne i pełne humoru w stylu Terrego Pratchetta połączenie serii gier Heroes of Might & Magic oraz XCOM. Osobiście poczułem się bardzo zachęcony wspomnianymi inspiracjami. A jak się całość prezentuje? Zapraszam do zapoznania się z opinią oraz poradnikiem.

W wątku fabularnym szczególnie widoczne są oznaki humoru typowego dla twórczości Pratchetta. Nawet mógłbym uznać, że rzecz dzieje się gdzieś w Świecie Dysku. Historia opowiada o grupce bohaterów wplątujących się w lokalną intrygę. Nie jest to nic nadzwyczaj porywającego, ale sympatycznie śledzi się losy naszych herosów. Misje fabularne jednak wydają się tak trochę doklejone do ogólnego konceptu gry. Nie przeszkadza to specjalnie, ale nie sposób nie zauważyć, że lokacje z kolejnymi głównymi zadaniami zostały po prostu ot tak postawione na mapie i mało się łączą z rozgrywanym poziomem. W zasadzie całą resztę poza tymi kluczowymi zadaniami w trybie kampanii traktujemy jako tło to levelowania postaci by poradziły sobie dalej. Kolejną rzeczą jest fakt, że z czterech grywalnych tylko frakcja ludzi dostała swoja kampanię. Szkoda, że pozostałe nie dostały swoich opowieści. Menu sugerowałoby inne, więc może kiedyś coś się pojawi.

Sama rozgrywka ma dwie fazy. Pierwsza to typowe wzorowanie się kultowymi Heroesami. Mamy mapę świata po której się poruszamy, zbieramy surowce, artefakty i możemy ulepszać nasz zamek. Podczas zwiedzania pojawią się starcia z przeciwnikami neutralnymi, bądź grupami przeciwnego gracza. Wtedy walka przechodzi w podobny do XCOMa system. Tak jak we wspomnianej grze z podziałem na tury rozstawiamy nasz oddział i wydajemy rozkazy. Znane z tej mechaniki krycie się za osłoną ma jednak w Fort Triumh mroczną stronę, bowiem jest sporo umiejętności, które wykorzystują ją przeciwko ukrywającemu się. Korzystanie z tego jest bardzo pomocne. Możemy bowiem kopnąć osłonę w przeciwnika ogłuszając go, przygnieść nieszczęśnika drzewem, czy pchnąć go na kolegów z drużyny. Umiejętne zarządzanie grupowym ogłuszaniem wroga to klucz do sukcesu.

Graficznie całość prezentuje się bardzo ładnie oraz kolorowo i dobrze gra to z ogólnym klimatem gry. Czasami jednak ten natłok kolorów potrafi przeszkadzać. Podczas większych starć bywa, iż trudno dojrzeć jaki ruch wykona nasza postać. Przykładowo kilka razy mój bohater kopnął przeciwnika nie w tą stronę co chciałem. Nie zdarza się to często, ale momentami może być średnio czytelnie. Cieszy jednak obecność polskiej wersji językowej. Jak widać nawet takie mniejsze studia widzą potencjał w lokalizacji. Wykonana została ona bardzo dobrze i humor oryginału został zachowany.

Platyna nie jest specjalnie trudna, acz przejście na najwyższym legendarnym poziomie trudności może stanowić pewne wyzwanie. Trzeba się tam trochę nagłówkować taktycznie. Pozostałe pucharki nie stanowią problemu. Większość wymaga wykonania konkretnej czynności związanej z mechaniką gry. No i musimy każdą dostępną frakcją wygrać pojedynczą rozgrywkę, ale to żaden problem bo można się ustawić w trybie gorącego krzesła w razie potrzeby.

Ogólnie bardzo się cieszę, że miałem okazję sprawdzić Fort Triumh. Jest to bardzo udany mix trzech składników, które sobie cenię: humor Pratchetta, strategie w stylu Heroesów oraz walki w stylu XCOM. Jeśli też lubicie tego typu rozgrywkę zdecydowanie warto się zapoznać z tą sympatyczną produkcją.

 

 

Jak oceniasz trudność platyny w Fort Triumph?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 5/10
  • Czas do zdobycia platyny: 15-20h
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox6 x10 x11
  • Liczba trofeów offline: 28
  • Liczba trofeów online: BRAK
  • Minimalna liczba przejść: 1 (zalecane 2)
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

Generalnie w Fort Triumh nie ma żadnych pucharków do pominięcia, bo walk do konkretnych specyficznych trofeów nie brakuje. Polecam jednak sobie śledzić opisy trofeów i wykorzystywać okazje, bo część rzeczy do pucharków jest oparta na losowości i szczęściu w ułożeniu przeciwników.

KROK I – Najłatwiejszy poziom i wszystkie pucharki z walką

Podczas pierwszego przejścia polecam najniższy poziom trudności głównie z jednego względu: Przeciwnicy nie kombinują taktycznie. Dużo łatwiej tutaj zgarnąć okazje do wbicia wszelkich pucharków związanych z mechaniką walk. Polecam je sobie po kolei zaliczać. Lecąc od razu na legendarnym dużo trudniej będzie zaliczyć wymagane specyficzne pucharki.

Specyficzne trofea, które warto mieć na uwadze:

  • braz Reakcja łańcuchowa – tu musimy natrafić na walkę z większą ilością przeciwników lub obiektów ustawionych w rządku tak, by jeden wpadał na drugiego.
  • braz Ogłuszające wrażenie – potrzebujemy najlepiej grupki czterech przeciwników.
  • braz Niezbyt spostrzegawczy – potrzebujemy wroga walczącego na dystans.
  • braz Kompletne ogłuszenie – wymaga znęcania się nad jednym przeciwnikiem.
  • srebro Trudna miłość – ten pucharek można zdobyć tylko podczas walk na terenie katakumb.
  • srebro Łap! – z pokonanych wrogów okazjonalnie wypadają mikstury. Trzeba taką kopnąć w kogoś.
  • zloto Polowanie – potrzebna nam postać z umiejętnością wzbudzania strachu na wrogach.
  • srebro Od zera do bohatera – przed ukończeniem kampanii na trzeciej mapie najlepiej się postarać o zdobycie 20 poziomu przynajmniej jedną postacią.
  • zloto Wielodziedzinowiec – jednej postaci podczas awansowania tak dobieramy nowe umiejętności by posiadała trzy międzyklasowe.

 

KROK II – Legendarny poziom trudności

Tu mamy najtrudniejszy krok w drodze do platyny. Zdecydowanie nie zalecam go wybierać na pierwsze podejście, bo może nam dowalić jeśli jeszcze nie znamy mechanik i zależności. Poziom legendarny potrafi stanowić pewne wyzwanie. Jest jednak kilka rzeczy które warto wykorzystywać by sobie ułatwić sprawę. Więcej informacji zawarto w opisie trofeum: zloto Długo i szczęśliwie (legendarny).

 

KROK III – Pozostałe

Na koniec zostanie nam tylko zdobyć jakieś konkretne pucharki związane z mechaniką jeśli z jakiegoś powodu je przeoczyliśmy oraz pucharek zloto Światowy człowiek wymagający rozegrania czterech gier w trybie potyczki.

 

Poradnik:

platyna Doktor fizyki fantastycznej / Fantasy Physics PhD
Odblokuj wszystkie trofea. / Unlock all trophies.

Platynowy pucharek!

 

braz Niepokojąca ostatnia mowa / An Ominous Last Speech 15
Pokonaj Gharzana Kościomiażdżyciela, słynnego wirtuoza kazoo i miłośnika niepokojących przemówień. / Defeat Gharzan, the world-renowned Kazoo player and amateur ominous last speech maker.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po wygraniu starcia z dowódcą goblinów.

 

braz Zapiekanka i kakao po zabiciu bohaterów / Post Hero Slaying Pig Pie 15
Ukończ akt I / Finish Act I

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego aktu gry.

 

srebro Grzeszny biwak / Sinful Knapsacking 30 
Pokonaj Galilarna, jawnego wroga materacy. / Defeat Galilarn, an outspoken opponent of mattresses.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu paladyna Galilarna.

 

srebro Genialne!… Ale okropne. / That’s brilliant! …But terrible. 30 
Ukończ akt II / Finish Act II

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego aktu gry.

 

srebro Wybaczyć i zapomnieć / Forgive and Forget 30 
Uratuj niewdzięczną sojuszniczkę. / Save an unappreciative ally.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po uratowaniu spotykanej wcześniej damy.

 

srebro Długo i szczęśliwie (zwykły) / Happily Ever After (Normal) 30 
Ukończ akt III na zwykłym lub wyższym poziomie trudności / Finish Act III on Normal or higher

Wpadnie przy okazji zdobywania zloto Długo i szczęśliwie (legendarny).

 

zloto Długo i szczęśliwie (klasyczny) / Happily Ever After (Classic) 90 
Ukończ akt III na klasycznym lub wyższym poziomie trudności / Finish Act III on Classic or higher

Wpadnie przy okazji zdobywania zloto Długo i szczęśliwie (legendarny).

 

zloto Długo i szczęśliwie (legendarny) / Happily Ever After (Legendary) 90 
Ukończ akt III na legendarnym poziomie trudności / Finish Act III on Legendary

Najtrudniejsze trofeum w całej grze. Z opisu trofeum wygląda jakbyśmy musieli się uporać tylko z aktem trzecim, ale w praktyce trzeba przejść całą grę, gdyż nie ma możliwości wyboru aktów, czy zmiany poziomu trudności podczas gry. Legendarny poziom trudności charakteryzuje się kilkoma utrudnieniami. Startujemy z mniejszą ilością gotówki oraz mniej rozbudowanym zamkiem. Wrogowie są sprytniejsi, jest ich więcej i biją mocniej. Na mapie świata rozstawione są trudniejsze gruby neutralnych jednostek.

Ogólne porady:

  • Najtrudniejszy jest początek, gdy mamy jeszcze nie ulepszoną drużynę. Szukajmy słabszych grup przeciwników i wbijajmy na nich doświadczenie by jak najszybciej ulepszyć bohaterów.
  • Zawsze atakujmy słabe grupy przeciwników i wybierajmy opcje automatycznej walki. Są one zawsze wygrywane i łatwo wpada nam doświadcznie.
  • Korzystajmy z funkcji zapisywania i wczytywania! Nie można co prawda zapisywać bezpośredniego starcia, ale czasami trafi nam lepsze pole walki niż poprzednie.
  • Względnie szybko postarajmy się uratować i przyłączyć czwartą bohaterkę do drużyny, by nabijała doświadczenie razem z resztą.
  • Pamiętajmy o ulepszaniu zamku! Budynki zwiększają nasze możliwości bojowe.
  • Jak najszybciej wykpmy w zamku wszystkie bonusy z zakładki gildia. Odblokowujemy je za medale zdobywane w walkach.
  • Jeśli zapełnimy garnizon zamku bohaterami i ulepszymy samą fortecę nie musimy się martwić najazdem przeciwników.
  • Wyposażajmy bohaterów w przydatne artefakty. Niektóre potrafią być naprawdę pomocne.
  • Podczas drugiego przejścia powinniśmy już wiedzieć które umiejętności dla danych bohaterów okazywały się najbardziej przydatne. Nie wszystkie są warte inwestowania.
  • Zadbajmy, by nasza czarodziejka do ostatniej misji nauczyła się w pełni ulepszonej kuli ognia. Jest to niezastąpiona rzecz do spamowania na zakamuflowanych za ścianami strzelców. Czekamy kilka tur do odnowienia i znowu atakujemy bez ryzyka rozstrzelania. Mało efektowne, ale skuteczne.
  • Nie musimy się martwić ranami bohaterów po starciach. Są oni automatycznie leczeni po wygranej. Nie dopuśćmy jednak by ktokolwiek nam zginął!
  • Nim zaczniemy wykonywać misje fabularne w danym regionie zalecam najpierw maksymalnie rozwinąć poziomy naszych bohaterów poprzez walkę z okolicznymi przeciwnikami oraz ulepszyć zamek.
  • Podczas misji fabularnych nie biegnijmy daleko do przodu. Poruszajmy się po kawałeczku ściągając na siebie mniejsze grupy wrogów. Jak zleci się cała chmara to możemy mieć problem.

 

zloto Światowy człowiek / Worldly 90 
Wygraj potyczkę z każdą frakcją. / Win a Skirmish with every faction.

Polski opis tego trofeum jest błędny. Chodzi nie o to by wygrać potyczkę z każdą frakcją, a by grając każdą frakcją wygrać z dowolnym przeciwnikiem. Dotyczy to osobnego trybu gry o nazwie Potyczka. Musimy wygrać po jednej rozgrywce grając jako: Królestwo Człowieka, Spokojne Truposze, Leśna Utopia oraz Figlarne Gobliny.

Najlepiej grać z poniższymi ustawieniami i po prostu pokonać grupę bohaterów gracza drugiego, którym celowo przegramy. Potem zajmujemy zamek i mamy szybkie zwycięstwo.

Polecane ustawienia:

  • Liczba graczy: 2
  • Poziom trudności: Łatwy
  • Drużyna: obaj gracze muszą być w przeciwnych drużynach
  • Człowiek/SI: wybieramy człowieka, by łatwiej przegrać jako drugi gracz

 

braz Nieprzyjazny dla środowiska / Eco-unfriendly 15 
Powal drzewo. / Knock down a tree.

Pucharek wpadnie nam automatycznie podczas zdobywania platyny. Nie jedno drzewo przyjdzie nam powalić. Najczęściej bezpośrednio na wroga.

 

braz Fizyka poz. 1 – kinetyka / Physics 101 – Kinematics 15 
Popchnij/pociągnij 10 obiektów lub jednostek za pomocą zdolności fizycznych. / Push/Pull 10 objects or units using physics abilities.

Kumulacyjny pucharek związany z mechaniką. Musimy pchnąć bądź pociągnąć obiekty lub wrogów za pomocą umiejętności. Podstawową umiejętnością bohaterów walczących w zwarciu jest Kop. Magowie mają Tornado, a łucznicy Chwytak. Z czasem też pojawią się nowe moce przemieszczające różne obiekty na polu walki.

 

braz Fizyka poz. 2 – ciśnienie / Physics 102 – Pressure 15 
Zabij 10 wrogów, zwalając na nich obiekty za pomocą zdolności fizycznych. / Kill 10 enemies by knocking down objects on them using physics abilities.

Kumulacyjny pucharek związany z mechaniką. Nieco bardziej zaawansowany od poprzedniego. By zwalić coś na przeciwnika musimy przede wszystkim wiedzieć co można przewrócić. Są to drzewa, kolumny lub wyższe kamienie. Można tego dokonać dowolna klasą, ale należy pchnąć obiekt w kierunku przeciwnika nie odwrotnie. W razie czego poniżej pomocny gif.

 

braz Niepożądana intymność / Involuntary Intimacy 15 
Ogłusz/zabij 2 wrogów, popychając ich na siebie nawzajem za pomocą podstawowej zdolności fizycznej. / Stun or kill 2 enemies by pushing them into each other using a basic physics ability.

Ten pucharek można zdobyć już w samouczku dla łucznika. Wystarczy pchnąć dwóch przeciwników jeden na drugiego, by ich ogłuszyć.

 

srebro Relacje międzyludzkie / Connecting People 30 
Ogłusz/zabij 4 wrogów, popychając ich na siebie nawzajem, używając podstawowej zdolności fizycznej. / Stun or kill 4 enemies by pushing them into each other using a basic physics ability.

Ten pucharek można zdobyć razem z srebro Udany eksperyment. By tego dokonać będziemy musieli natrafić na ustawionych w rządku przeciwników. W razie czego każda postać może przestawić dowolną inną pobliską postać kawałek dalej na mapie walki. Najlepsi są oczywiście wrogowie walczący wręcz. Ja jak widać na poniższym gifie wykonałem to na szkieletach, ale np. pająki też się nadadzą. Należy kopnąć jednego tak by wpadł na kolejnych.

 

srebro Udany eksperyment / A Successful Experiment 30 
Zabij trzech wrogów za pomocą jednej podstawowej zdolności fizycznej. / Kill three enemies using a single basic physics ability.

Ten pucharek można zdobyć razem z srebro Relacje międzyludzkie. Postępujemy analogicznie jak powyżej z tym, że trzech przeciwników musi zginąć. Najlepiej wykonać to podczas walki z większą ilością bardzo słabych przeciwników. Trafiają się takie na mapie gry.

 

braz Reakcja łańcuchowa / Chain Reaction 15 
Wywołaj reakcję łańcuchową z min. 6 jednostkami/obiektami, używając podstawowej zdolności fizycznej. / Cause a physics chain reaction involving 6 units or objects, using a basic physics ability.

To jest już dość skomplikowany pucharek. Polecam wybrać do tego łucznika ze względu iż jego umiejętność Chwytaka pozwoli mu przyciągnąć wroga w kierunku jego samego wliczając do tych 6 obiektów. Będziemy musieli mieć szczęście z dobrym ułożeniem obiektów oraz większą ilością przeciwników stojących blisko siebie. Standardowo polecam szkielety lub pająki. W razie czego reszta drużyny może pomóc ustawić odpowiedni rządek przeciwników.

 

braz Ogłuszające wrażenie / Simply Stunning 15 
Ogłusz wszystkich (co najmniej 4) wrogów w jednej turze. / Stun all enemies (minimum 4) in a single turn.

Do tego trofeum polecam wybrać walkę z dokładnie czterema przeciwnikami. My sami zazwyczaj mamy do dyspozycji czterech bohaterów więc wystarczy, by każdy zajął się ogłuszeniem pojedynczego celu. Nie powinno być z tym problemu. Ja zdobyłem ten pucharek na grupie chłopów z kapłanem.

 

braz Niezbyt spostrzegawczy / Not Very Watchful 15 
Anuluj Obserwację wroga. / Cancel an enemy Overwatch.

Tu trzeba nam przeciwnika walczącego na dystans. Przeciwnicy tego typu lubią odpalać obserwacje i czekać, aż ustrzelą nadbiegającego bohatera. Ja zdobyłem ten pucharek na szkielecie kuszniku. Jest pod to idealny, bo automatycznie zawsze ma odpaloną obserwację. By ją anulować będziemy musieli go ogłuszyć. Tu jest trochę problem jak się dostać do niego na tyle blisko, by wykonać ogłuszenie, ale jednocześnie nie aktywować obserwacji. Przydatna może okazać się umiejętność teleportacji postaci. Wtedy możemy się przenieść w inne miejsce bez aktywowania strzału wroga.

 

braz Kompletne ogłuszenie / Stun-lock 15 
Ogłuszaj wroga przez trzy kolejne tury. / Stun an enemy for three turns consecutively.

Ten pucharek jest trochę kłopotliwy. Wymaga bowiem nieco bardziej wytrzymałego przeciwnika, by nie zginął nam w trakcie procesu zdobywania trofeum. Sam zrobiłem na kapłanie w początkowej fazie gry. Dobrze się do tego nadaje, bo może się w międzyczasie sam leczyć. Kolejnym problemem jest odporność na ogłuszenie odpalana automatycznie następnej tury po ogłuszeniu. Rozwinięty do trzeciego poziomu Kop ją ignoruje. Ewentualnie można dokonać tego na dwa razy. Jeśli wróg wpadnie na dwa obiekty to pierwszy go nie ogłuszy ze względu na odporność, ale drugi już tak. Podobnie jak skorzystanie z dwóch bohaterów.

 

srebro Trudna miłość / Tough Love 30 
Ulecz wroga, popychając na niego urnę uzdrawiającą. / Heal an enemy by pushing a healing urn into it.

Ten pucharek możemy zdobyć tylko podczas walki na terenie krypt. Jedynie tam natrafimy na wymaganą urnę uzdrawiającą. Nie sposób jej nie zauważyć, to bardzo charakterystyczny obiekt. Wystarczy pchnąć ją na dowolnego przeciwnika jak na poniższym gifie.

 

srebro Łap! / Catch! 30 
Popchnij miksturę na jednostkę (sojuszniczą lub wrogą). / Push a potion into a unit (friendly or enemy).

Mikstury na polu walki wypadają z poległych przeciwników. Można je podnieść podbiegając do nich, ale my musimy wykonać inny ruch. Używając umiejętności popychającej musimy ją przerzucić na wroga lub towarzysza. W razie czego moment zdobycia trofeum widoczny jest na poniższym gifie.

 

braz Fizyka poz. 3 – reakcje / Physics 103 – Reactions 15 
Wywołaj 10 razy w swojej turze Atak przy okazji za pomocą Uniesienia lub zdolności fizycznych. / Trigger Attack of Opportunity during your turn using Lift or Physics 10 times.

Kumulacyjny pucharek związany z okazyjnym atakiem. Okazyjny atak następuje wtedy, gdy jakiś przeciwnik przebiega tuż obok naszego bohatera walczącego w zwarciu. Aktywuje się ono zazwyczaj nie więcej raz na turę w przypadku pojedynczego bohatera. By zdobyć pucharek musimy w dowolny sposób zepchnąć przeciwnika bezpośrednio obok czekającego jednego z naszych wojowników. Można tego dokonać dowolną umiejętnością umożliwiającą przestawianie przeciwników. Na gifie przykładowo pokazane jest użycie zwykłego przerzucenia wroga na pole obok.

 

zloto Strzelanie do celu / Practice Shooter 90 
Wywołaj Obserwację, używając Uniesienia na wrogu znajdującym się za pełną osłoną. / Trigger Overwatch by using lift on an enemy behind full cover.

Ten pucharek wymaga kilku rzeczy. Po pierwsze musimy mieć wroga ukrytego za pełną osłoną. Musimy postawić bohatera dystansowego w dogodnej pozycji i aktywować u niego obserwacje. Następnie podbiegamy innym bohaterem do ukrytego przeciwnika i używając uniesienia wyciągamy go zza niej bezpośrednio na strzał. W razie czego poniżej gif z momentu zdobycia trofeum.

 

srebro Feng Shui / Feng Shui 30 
Użyj uniesienia na wrogu/obiekcie, a następnie popchnij go na coś. / Use lift on an enemy\object, then push it into something.

Trofeum podobne do poprzedniego z tym, że najpierw musimy użyć uniesienia na wybranym wrogu, a później go jeszcze pchnąć za pomocą dowolnej umiejętności. Z tym nie powinno być żadnych problemów. Szczególnie łatwo użyć postaci walczącej w zwarciu i gdy ktoś do niej podbiegnie najpierw go przestawić, a potem kopnąć.

 

zloto Polowanie / Hunting Down 90 
Wywołaj dwukrotnie Obserwację lub Atak przy okazji używając jednego Strachu. / Trigger Overwatch or Attack of Opportunity twice using a single Frighten.

To trofeum ma kilka wymagań. Po pierwsze musimy mieć postać posiadającą umiejętność Strach oraz dwie postaci dystansowe. Z reguły jest to moc dzikusa, ale może ona się trafić i innej postaci. Jeśli już posiadamy wymaganych bohaterów aktywujemy dystansowcami obserwację w dogodnych pozycjach. Następnie wbiegamy naszym straszakiem w grupkę wrogów i tam aktywujemy moc Strach. Zaczną się rozbiegać i jeśli wywołają przy tym oba strzały towarzyszy otrzymamy trofeum. W razie czego poniżej gif z momentu zdobycia trofeum.

 

srebro Od zera do bohatera / Zero to Hero 30 
Niech bohater wejdzie na poziom 20. / Level up a hero to level 20.

Ten pucharek najlepiej zdobyć podczas przechodzenia kampanii. W trzecim akcie powinniśmy spokojnie już zdobyć wystarczająco wiele doświadczenia, by nasz bohater zdobył 20 poziom i wpadło nam to trofeum. Po prostu wystarczy nie unikać walk. Warto atakować słabsze grupy wrogów i używać opcji automatycznej walki jeśli chcemy to przyspieszyć.

 

zloto Wielodziedzinowiec / Multidisciplinary 85 
Niech bohater ma 3 umiejętności międzyklasowe / Have a hero with 3 cross-class skills

To trofeum wymaga nieco dłużnego posiedzenia. Po awansie postaci wchodzimy do drzewka umiejętności i tam w cenie dwóch punktów możemy wybrać nową umiejętność. Umiejętności międzyklasowe widoczne na poniższym screenie pojawiają do wyboru losowo. Polecam po prostu przeznaczyć do tego jedną z postaci na łatwym poziomie trudności. I z nowych mocy przyznawać tylko międzyklasowe. Jeśli takiej w danym momencie nie będzie do wyboru czekamy do następnego awansu. Wtedy zmienią się na kolejne możliwe do wyboru.

Umiejętność międzyklasowa jest zauważalnie opisana.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.
OCENA KOŃCOWA

NAZWA GRY: Fort Triumh

OPIS GRY : Fort Triumh to turowa strategia stworzona przez przez izraelskie studio CookieByte Entertainment. Wydawcą jest polska firma All in! Games. Prodkucja to sympatyczne i pełne humoru w stylu Terrego Pratchetta połączenie serii gier Heroes of Might & Magic oraz XCOM.

AUTOR: Tomasz Krajewski

OCENA
4
Sending
OCENA UŻYTKOWNIKÓW
4 (2 votes)

PODSUMOWANIE:

Fort Triumh to naprawdę bardzo udane połączenie kultowych mechanik z serii Heroes oraz XCOM podane w humorystycznej scenerii fantasy. Jeśli lubimy tego typu taktyczne strategie z podziałem na tury to zdecydowanie powinniśmy dopisać ją do swojej listy. Bardzo przyjemny tytuł także do gry w trybie gorącego krzesła. 

ZALETY

  • dobrze wykorzystany mix mechanik,
  • przyjemny klimat i humor,
  • wciągająca rozgrywka,
  • polska wersja językowa.

WADY

  • szkoda, że pozostałe frakcje nie dostały swojej kampanii,
  • sporadyczne problemy z czytelnością podczas starć.