Greedfall – najnowsza gra studia Spiders Games – pozytywnie zaskoczy każdego fana RPG i ostrzegam… produkcja wciąga i trudno się od niej oderwać. A tych, którzy chcą zdobyć platynę, to zapraszam do poradnika, ponieważ dużo pucharków możecie niechcący przeoczyć.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
- Liczba trofeów: x1/ x1 / x7 / x50
- Liczba trofeów offline: 59
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1,5 – W pierwszym przejściu będziemy dużo korzystać z zapisanych stanów gry i kilka razy cofniemy się po określony pucharek. Drugie uruchomienie gry będzie na celu zdobyciu romansu osobą płci przeciwną co do postaci w pierwszym przejściu gry.
- Trofea możliwe do przeoczenia: Tak naprawdę to wszystkie oprócz pucharków fabularnych. Po ukończeniu głównej historii i zobaczeniu napisów gry, zostajemy wyrzuceni do menu gry.
- Zglitchowane trofea: 0
- Czas do zdobycia platyny: ok. 50-60 godzin
Jeżeli w jakiś sposób poradnik Ci pomógł to w ramach podziękowania możesz postawić mi kawkę. Dziękuję!
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
-
Poziom trudności gry
Rozpoczynając grę musimy wziąć pod uwagę wybór poziomu trudności, ponieważ mamy jeden pucharek odpowiedzialny za to: Im trudniej, tym lepiej (Ukończ grę w najtrudniejszym trybie). Do wyboru mamy cztery poziomy, za pucharek odpowiada poziom Ekstremalny. Więcej w jego opisie.
Wskazówka: Po odblokowaniu pierwszego zakończenia i tym samym zaliczając grę na najtrudniejszym poziomie trudności, będziemy wracać do poprzednich zapisów gry, aby odblokować cztery kolejne zakończenia. Można wtedy w opcjach wybrać poziom łatwy, by uprościć sobie każde spotkanie z potworami i tym samym szybciej odblokowywać kolejne zakończenia.
-
Zakończenia gry
W grze mamy do odblokowania aż pięć różnych zakończeń! Polecam w pierwszej kolejności odblokować Lepszy świat (Udało ci się pogodzić wszystkie frakcje i przywrócić równowagę). Jest to jedyny złoty pucharek za zakończenie gry i powiedziałbym, że jest to najlepsze zakończenie dla wszystkich postaci oraz frakcji w grze. Zaraz po tym szybko możemy sobie odblokować Nowi bogowie (Wybrano przymierze z Constantinem, stając się nowym bóstwem wyspy), ponieważ wystarczy wrócić do zapisu gry, którego wykonamy przed finałową walką z bossem. Następne trzy zakończenia odblokowujemy już wedle własnej decyzji:
- Powrót do korzeni (Pozostawiono stary kontynent swojemu smutnemu losowi)
- Wielki krok ku pokojowi (Wybrano równowagę kosztem utraty niektórych sojuszników)
- Wyspa na sprzedaż (Wybrano stary świat kosztem własnych korzeni)
Na każde zakończenie wpływa wiele czynników. Między innymi reputacja z naszymi towarzyszami oraz frakcjami na wyspie. Jednym z najważniejszym wyborów będzie wybranie nowego króla wyspy. Do tego ważnego momentu będziemy wracać trzy razy. Dodatkowo ważne też jest jak rozegramy misje poboczne związane z frakcjami. W nich też są ważne wybory, które wpłyną na zakończenie. No i na samym końcu przygody również jest ważny moment. Będziemy musieli wybrać między dobrym, a złym zakończeniem. Po finałowej walce występuje podsumowanie naszych decyzji, czytane przez jedną z postaci w grze. Więcej o zakończeniach przy ich opisach.
Bardzo ważne: Po napisach końcowych to koniec. Nie ma powrotu do gry, zostajemy wyrzuceni do głównego menu. Warto o tym pamiętać i pokończyć wszystkie niedokończone sprawy oraz zdobyć resztę pucharków.
-
Wybór klasy i umiejętności
Na początku gry tworzymy postać, między innymi wybieramy płeć, twarz bohatera oraz jego klasę. Do wyboru mamy: Wojownika, Stratega i Maga. Dla każdej klasy musimy odblokować wszystkie umiejętności. Wymagają od nas tego trzy pucharki:
- Sztuka wojny (Odblokuj wszystkie umiejętności wojownika)
- Technika nie do podrobienia (Odblokuj wszystkie umiejętności techniczne)
- Magiczna perfekcja (Odblokuj wszystkie umiejętności magiczne)
Nie ma się tym za bardzo martwić, ponieważ w grze mamy coś takiego jak Kryształy pamięci, które resetują wszystkie przyznane punkty umiejętności, talentu i atrybutu. Dostajemy je za ukończenie zadań głównych. Pod koniec gry miałem ich z siedem, a tak naprawdę potrzebny będzie nam tylko jeden. Najważniejsze to, aby wszystkie zdobyte punkty ładować w jedną klasę. Po zdobyciu jednego z powyższych pucharków zapisujemy sobie grę i korzystamy z kryształu pamięci. Mamy punkty zresetowane i możemy je przyznać nowej klasie. Po zdobyciu drugiego pucharka korzystamy z kolejnego kryształu i przydzielamy punkty ostatniej klasie.
Pamiętajcie, aby podczas resetu zdobyć dwa inne pucharki: Biegłość (Odblokuj 3 poziomy talentu) i W poszukiwaniu doskonałości (Odblokuj 5 poziomów atrybutu). Punkty talentu i atrybutów przydzielajcie według własnego uznania. Dopiero po użyciu kryształu przydzielcie je do jednej kategorii, aby odblokować maksymalny poziom. Po tym, jak powbijamy wszystkie powyższe pucharki, które podałem (łącznie pięć), wczytujemy wcześniej zapisaną grę i wrócimy do swojej postaci, którą do tej pory stworzyliśmy.
Moja rada na klasę: Osobiście grałem wojownikiem. Myślę, że jest to dobry wybór, grając na ekstremalnym poziomie trudności. Początki były trudne, ale to kwestia przyzwyczajenia do mechaniki gry i zdobycia lepszego ekwipunku. Po odblokowaniu wszystkich umiejętności wojownika, następne punkty ładowałem w maga. Dzięki niemu dochodzą dodatkowe ataki dystansowe. Na wojowniku mamy możliwość użycia tylko pistoletu. Tak czy owak, całkowity wybór klasy należy do Was.
-
W których momentach gry wykonać „najważniejsze” zapisy gry?
Poradnik:
Trofeum Platinum / Trophy Platinum
Zdobądź wszystkie trofea GreedFall / Earn all GreedFall trophies
Gratulacje, Twoja przygoda dobiegła końca.
Cała naprzód! / All sails set!
Udało ci się wyruszyć na Teer Fradee / You have finally taken the path to Teer Fradee
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Będzie to pierwszy pucharek fabularny, który dostaniemy. Początek rozpoczynamy na „Starym Kontynencie” w mieście Serene. Oprócz misji z wątku głównego, który doprowadzi do wypłynięcia z miasta oraz zdobycia pucharka, mamy możliwość wykonać cztery zadania poboczne:
- Znikający Nautowie
- Szarlatan
- Polowanie na heretyków
- Towar Strażników Denara
Każdą misję możemy rozwiązać na różne sposoby. Sami zdecydujecie, jak je rozwiązać. Polecam mieć pod uwagą powyższe zadania oraz je wykonać, ponieważ są trzy główne powody tego. Po pierwsze za wykonanie każdej misji dostaniemy punkty doświadczenia, po drugie będziemy mieli już cztery zadania zaliczone do pucharka Przekonująca pomoc (Ukończ 20 misji pobocznych) i po trzecie, najważniejsze… po wypłynięciu w morze już do tej lokacji nie wrócimy.
Sekrety księcia / The Prince’s secrets
Udało ci się odkryć sekret Kongregacji i swojego pochodzenia / You have discovered the secret of the Congregation and your origins
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Pucharek związany jest z jedną z głównych misji: Sekret Księcia (z wątku Starożytny Sekret).
Zadanie kończy się udaniem do Constantina i porozmawianiu z nim o naszym odkryciu. Bardzo ważne jest to, aby do tego momentu nie wykonywać żadnych zadań dla naszego towarzysza – Kurta. Nie możemy pozwolić, aby nasza relacja była na poziomie: przyjaźni. Przez to możemy przyblokować sobie trzy trofea: Karą za zdradę jest śmierć, W imię Oświeconego i Sojusz nadal trwa. Tak więc nie wykonujemy żadnych zadań dla niego i przed zakończeniem misji Sekret Księcia robimy zapis gry. Jest to jeden z bardzo ważnych zapisów.
Po rozmowie z Constantinem rozpocznie się bunt strażników. Będziemy musieli zabić Kurta, aby móc odblokować powyższe trzy trofea. Po tych wydarzeniach historia potoczy się całkowicie w innym kierunku i przyblokujemy sobie również jedną z frakcji. Dlatego, jak tylko zdobędziemy pucharki, wczytujemy zapis gry, który wykonaliśmy przed ukończeniem misji Sekret Księcia. Następnie wykonujemy zadania dla Kurta, aby wbić z nim przyjazny poziom relacji i następnie udajemy się do Constantina, aby z nim porozmawiać i ponownie zakończyć misję Sekret Księcia. Różnica teraz będzie taka, że Kurt pomoże nam w buncie i całkowicie się z nimi rozprawimy.
Nieudany przewrót / Missed coup
Udało ci się zapobiec przewrotowi Strażników Denara / You prevented the Coin Guard from attempting a coup
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Pucharek związany jest z jedną z głównych misji: Zdrada! (z wątku Zamach stanu).
Misja rozpocznie się zaraz po wykonaniu zadania Sekret Księcia (patrz: Sekrety księcia). Strażnicy rozpoczną bunt i w pierwszej kolejności będziemy musieli zadbać o bezpieczeństwo poszczególnych osób. Następnie będziemy musieli aresztować trzech poruczników i po przeszukaniu biura dowódcy Strażników Denara, musimy zapobiec jego ucieczce. Po stoczeniu z nim walki i wsadzeniu do więzienia, pucharek wpadł na konto. Pamiętajcie, że podczas buntu sprawy mogą potoczyć się inaczej, w wszystko zależy od tego, na jakim poziomie są nasze relacje z Kurtem. Szczegóły przy pucharku: Sekrety księcia i Karą za zdradę jest śmierć.
Wskazówka: W moim przypadku ominąłem aresztowania jednego z poruczników i przypadkiem wyszedłem z budynku strażników. Automatycznie załączył się filmik z dowódcą, po którym rozpoczęła się walka i wpadł pucharek. Po czym wczytałem wcześniejszy zapis gry i zająłem się wszystkimi porucznikami. Niestety dowódca mi uciekł i tą decyzją grałem dalej.
Karą za zdradę jest śmierć / Betrayal in blood
Zabito przyjaciela, który okazał się zdrajcą / You had to kill the friend who betrayed you
Trofeum do przeoczenia.
Pucharek związany jest z jedną z głównych misji: Zdrada! (z wątku Zamach stanu).
Misja rozpocznie się zaraz po wykonaniu zadania Sekret Księcia (patrz: Sekrety księcia). Bardzo ważne jest to, aby do tego momentu nie wykonywać żadnych zadań dla naszego towarzysza – Kurta. Nie możemy pozwolić, aby nasza relacja była na poziomie: przyjaźni. Tak więc, nie wykonujemy żadnych zadań dla niego i przed zakończeniem misji Sekret Księcia robimy zapis gry. Jest to jeden z bardzo ważnych zapisów. W trakcie rozmowy dojdzie do potyczki, w której będziemy musieli go zabić. Następnie rozpocznie się bunt i będziemy musieli postępować według celów misji. Na końcu będziemy musieli udać się do portu, gdzie dowiemy się, że dowódca Strażników Denara uciekł. Bardzo ważne jest wykonanie kolejnego zapisu gry przed wejściem do portu. Będziemy musieli wybrać do którego miasta (San Matheus lub Hikmet) się udać, aby powstrzymać bunt strażników. Trofea W imię Oświeconego i Sojusz nadal trwa wzajemnie się blokują, więc po zdobyciu jednego z nich drugi będzie już niedostępny. Dlatego ważne jest wykonanie zapisu przed wejściem do portu. Natomiast powyższy pucharek wpadnie po ucieczce dowódcy.
W imię Oświeconego / In the name of the Enlightened
Ocalono Thélème przed przewrotem Strażników / You have decided to save Thélème from the Guard’s coup
Trofeum do przeoczenia.
Jest to kontynuacja zadania Zdrada! (z wątku Zamach stanu).
Po ucieczce dowódcy Strażników Denara musimy udać do jednego z dwóch miast: San Matheus lub Hikmet, aby powstrzymać strażników. W tym przypadku musimy wybrać San Matheus, aby otrzymać pucharek. Pamiętajcie, aby przed udaniem się do portu w New Serene, gdzie ucieknie dowódca, wykonać zapis gry, ponieważ po wybraniu jednego z miast, drugie już będzie niedostępne. Pucharek wpadnie po rozmowie z dowódcą.
Sojusz nadal trwa / A preserved Alliance
Ocalono Sojusz przed przewrotem Strażników / You have decided to save the Alliance from the Guard’s coup
Trofeum do przeoczenia.
Jest to kontynuacja zadania Zdrada! (z wątku Zamach stanu).
Po ucieczce dowódcy Strażników Denara musimy udać do jednego z dwóch miast: San Matheus lub Hikmet, aby powstrzymać strażników. W tym przypadku musimy wybrać Hikmet, aby otrzymać pucharek. Pamiętajcie, aby przed udaniem się do portu w New Serene, gdzie ucieknie dowódca wykonać zapis gry, ponieważ po wybraniu jednego z miast, drugie już będzie niedostępne. Pucharek wpadnie po rozmowie z dowódcą.
Próba wody / Waterproof
Udało ci się przejść próbę Glendana / You have passed Glendan’s test
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Pucharek związany jest z jedną z głównych misji: Próba wody (z wątku Lek na malichor).
Ucieczka z kamiennego więzienia / Outside the stone prison
Udało ci się uwolnić Constantina ze szponów Vinbarra / You have freed Constantin from the claws of Vinbarr
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Pucharek związany jest z jedną z głównych misji: Paszcza niebios (z wątku Los Constantina).
Gra o wpływy / Influence game
Udało ci się wpłynąć na wybór i przeforsować swojego faworyta na Wielkiego Króla / You have influenced the election to make your favourite become high-king.
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Pucharek związany jest z jedną z głównych misji: Nowy Wielki Król (z wątku Lek na malichor).
En on míl frichtimen / En on míl frichtimen
Udało ci się wejść do świątyni i porozmawiać z En on míl frichtimen / You entered the shrine and spoke to En on míl frichtimen
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Pucharek związany jest z jedną z głównych misji: Twarzą w twarz z bogiem (z wątku Lek na malichor).
Coś tu gnije / Something is rotten
Udało ci się odkryć knowania Constantina / You have discovered Constantin’s actions
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Pucharek związany jest z jedną z głównych misji: Śladami szaleństwa (z wątku Nowe zagrożenie).
Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego! / All for one, one for all!
Udało ci się zjednoczyć wszystkie frakcje przeciwko Constantinowi / You managed to unite all factions against Constantin
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Pucharek związany jest z jedną z głównych misji: Razem za Terr Fradee (z wątku Nowe zagrożenie). Aby przystąpiły do nas wszystkie frakcje, musimy mieć przyjazne relacje między nimi. Najlepiej do tego momentu mieć już ukończone wszystkie zadania poboczne związane z frakcjami.
Lepszy świat / A better world
Udało ci się pogodzić wszystkie frakcje i przywrócić równowagę / You have managed to reconcile all the factions and restore balance
Trofeum do przeoczenia.
Powyższe zakończenie jest według mnie perfekcyjne, ponieważ musimy podjąć jak najlepsze wybory dla wszystkich frakcji oraz dla naszych towarzyszy. Dlatego też polecam zdobyć je jako pierwsze. Aby tego dokonać, musimy spełnić następujące rzeczy:
- Po walce z finałowym bossem musimy zabić Constantina, dzięki czemu wszystko wróci do normy.
- Ukończyć wszystkie misje dla naszych towarzyszy: Kurta, Siory, Aphry, Vasco i Petrusa w celu zdobycia jak najlepszej relacji z nimi. Każdy ma po trzy misje.
- Wybranie Dunncasa na nowego króla – zadanie główne Nowy Wielki Król.
- W misjach pobocznych dla Theleme, musimy przekonać Matkę Kardynalinę, aby ujawniła prawdę o Świętym Matheusie – zadanie poboczne Święty i Dziki (jeśli odpowiedź z użyciem charyzmy nie zadziała, musimy wczytać poprzedni save i spróbować ponownie).
- W misjach pobocznych dla Sojuszu Mostu, musimy schwytać doktora Asiliego i wskazać go przed sądem.
- W misjach pobocznych dla Strażników Denara musimy schwytać i skazać Egona.
- W misjach pobocznych dla Derdre musimy pomóc jej w pochówku matki oraz złagodzić jej zapędy do walki.
- W misjach pobocznych musimy pomóc Ullanowi.
- Wykonać wszystkie misje poboczne dla Nautów. Warto kupić u handlarza stój, który umożliwi poruszanie się w budynkach Nautów. Nie zbudzimy wtedy podejrzeń i nasza reputacja z nimi nie popsuje się.
Powrót do korzeni / Back to the roots
Pozostawiono stary kontynent swojemu smutnemu losowi / You have decided to abandon the old continent to its sad fate
Trofeum do przeoczenia.
Powyższe zakończenie od zakończenia z pucharka Lepszy świat rożni się jedynie wybraniem innego króla (Derdre), a resztę można wykonać tak samo. Tak więc, aby zdobyć ten pucharek, musimy spełnić następujące rzeczy:
- Po walce z finałowym bossem musimy zabić Constantina, dzięki czemu wszystko wróci do normy.
- Ukończyć wszystkie misje dla naszych towarzyszy: Kurta, Siory, Aphry, Vasco i Petrusa w celu zdobycia jak najlepszej relacji z nimi. Każdy ma po trzy misje.
- Wybranie Derdre na nowego króla – zadanie główne Nowy Wielki Król.
- W misjach pobocznych dla Theleme, musimy przekonać Matkę Kardynalinę, aby ujawniła prawdę o Świętym Matheusie – zadanie poboczne Święty i Dziki (jeśli odpowiedź z użyciem charyzmy nie zadziała, musimy wczytać poprzedni save i spróbować ponownie).
- W misjach pobocznych dla Sojuszu Mostu, musimy schwytać doktora Asiliego i wskazać go przed sądem.
- W misjach pobocznych dla Strażników Denara musimy schwytać i skazać Egona.
- W misjach pobocznych dla Derdre musimy pomóc jej w pochówku matki oraz złagodzić jej zapędy do walki.
- W misjach pobocznych musimy pomóc Ullanowi.
- Wykonać wszystkie misje poboczne dla Nautów. Warto kupić u handlarza stój, który umożliwi poruszanie się w budynkach Nautów. Nie zbudzimy wtedy podejrzeń i nasza reputacja z nimi nie popsuje się.
Wielki krok ku pokojowi / A big step towards peace
Wybrano równowagę kosztem utraty niektórych sojuszników / You have chosen balance, but you miss some of your allies
Trofeum do przeoczenia.
Powyższe zakończenie od zakończenia z pucharka Lepszy świat rożni się utratą niektórych sojuszników. Tak naprawdę chodzi o podjęcie innego wyboru w misjach pobocznych, niż podane jest przy pucharku Lepszy świat. W moim przypadku jedyną różnicą było to, że w misjach pobocznych dla Theleme, nie przekonałem Matki Kardynaliny, aby ujawniła prawdy o Świętym Matheusie. Podejrzewam, że w misjach pobocznych dla Sojuszu Mostu, zabicie doktora Asiliego nim doprowadzimy go przed sądem również zaliczyłoby to do „utraty niektórych sojuszników”. Polecam również wykonać save, który będzie przed zakończeniem misji pobocznych dla Theleme (lub też możecie wybrać i spróbować wykonać innego wyboru w innych misjach pobocznych) oraz przed wyborem Nowego Wielkiego Króla. Dzięki temu nie będziemy musieli powtarzać większego fragmentu gry. Poniżej wybory, które dokonałem zdobywając powyższy pucharek:
- Po walce z finałowym bossem musimy zabić Constantina, dzięki czemu wszystko wróci do normy.
- Ukończyć wszystkie misje dla naszych towarzyszy: Kurta, Siory, Aphry, Vasco i Petrusa w celu zdobycia jak najlepszej relacji z nimi. Każdy ma po trzy misje.
- Wybranie Dunncasa na nowego króla – zadanie główne Nowy Wielki Król.
- W misjach pobocznych dla Theleme, Matka Kardynalina musi NIE ujawniać prawdy o Świętym Matheusie – zadanie poboczne Święty i Dziki (jeśli odpowiedź z użyciem charyzmy nie zadziała, musimy wczytać poprzedni save i spróbować ponownie).
- W misjach pobocznych dla Sojuszu Mostu, musimy schwytać doktora Asiliego i wskazać go przed sądem (lub też go zabić co powinno być również skutkiem utraty sojusznika).
- W misjach pobocznych dla Strażników Denara musimy schwytać i skazać Egona.
- W misjach pobocznych dla Derdre musimy pomóc jej w pochówku matki oraz złagodzić jej zapędy do walki.
- W misjach pobocznych musimy pomóc Ullanowi.
- Wykonać wszystkie misje poboczne dla Nautów. Warto kupić u handlarza stój, który umożliwi poruszanie się w budynkach Nautów. Nie zbudzimy wtedy podejrzeń i nasza reputacja z nimi nie popsuje się.
Wyspa na sprzedaż / Island for sale
Wybrano stary świat kosztem własnych korzeni / You have favoured the old world at the expense of your roots
Trofeum do przeoczenia.
Powyższe zakończenie od zakończenia z pucharka Lepszy świat rożni się jedynie wybraniem innego króla (Ullana), a resztę można wykonać tak samo. Tak więc, aby zdobyć ten pucharek musimy spełnić następujące rzeczy:
- Po walce z finałowym bossem musimy zabić Constantina, dzięki czemu wszystko wróci do normy.
- Ukończyć wszystkie misje dla naszych towarzyszy: Kurta, Siory, Aphry, Vasco i Petrusa w celu zdobycia jak najlepszej relacji z nimi. Każdy ma po trzy misje.
- Wybranie Ullana na nowego króla – zadanie główne Nowy Wielki Król.
- W misjach pobocznych dla Theleme, musimy przekonać Matkę Kardynalinę, aby ujawniła prawdę o Świętym Matheusie – zadanie poboczne Święty i Dziki (jeśli odpowiedź z użyciem charyzmy nie zadziała, musimy wczytać poprzedni save i spróbować ponownie).
- W misjach pobocznych dla Sojuszu Mostu, musimy schwytać doktora Asiliego i wskazać go przed sądem.
- W misjach pobocznych dla Strażników Denara musimy schwytać i skazać Egona.
- W misjach pobocznych dla Derdre musimy pomóc jej w pochówku matki oraz złagodzić jej zapędy do walki.
- W misjach pobocznych musimy pomóc Ullanowi.
- Wykonać wszystkie misje poboczne dla Nautów. Warto kupić u handlarza stój, który umożliwi poruszanie się w budynkach Nautów. Nie zbudzimy wtedy podejrzeń i nasza reputacja z nimi nie popsuje się.
Nowi bogowie / New gods
Wybrano przymierze z Constantinem, stając się nowym bóstwem wyspy / You have become one of the new deities of the island alongside Constantin
Trofeum do przeoczenia.
Te zakończenie można zdobyć jako drugie, zaraz po odblokowaniu pierwszego. Wystarczy wykonać zapis gry przed finałową walką z bossem. Tutaj tak naprawdę nieważne jakie podejmiemy decyzje w misjach pobocznych i tak dalej. Jedną z najważniejszych rzeczy po walce z finałowym bossem jest utworzenie więzi z Constantinem i tak naprawdę tyle.
Im trudniej, tym lepiej / A passion for extreme
Ukończ grę w najtrudniejszym trybie / Complete the game in extreme mode
Jak już kiedyś wspomniałem przy innym poradniku, że jeśli występują pucharki związane z wyborem poziomu trudności, to zawsze zaczynam od tego najtrudniejszego. Od razu skaczę na głęboką wodę i tutaj nie było inaczej. W GreedFall najtrudniejszym poziomem jest poziom Ekstremalny. Charakteryzuje się szybkimi, liczniejszymi oraz groźniejszymi wrogami. Podczas walki musimy dobrze opanować system ataków, uników oraz parowań. Do tego z każdym nowym poziomem musimy rozważnie przydzielać punkty umiejętności, talentu i atrybutów. Według opisu, wybierając ten poziom czeka nas prawdziwe wyzwanie.
Dla mnie początki były trudne. Przygodę rozpoczynamy na „Starym Kontynencie” i dochodziło do starć z ludźmi. Zanim nauczyłem się mechaniki walki to nie kilka, a kilkanaście razy ginąłem. Kiedy miałem to już opanowane oraz na wyspie zdobywałem coraz to nowszy ekwipunek oraz broń to szło mi coraz lepiej. Nawet z grupkami potworów, choć niekiedy najlepszym rozwiązaniem był taktyczny odwrót, kiedy nasi towarzysze padną i zostajemy sami. Wystarczy odbiec od takiej grupki na pewien dystans, żeby zgubić aggro i wtedy nasi towarzysze cudem ożywają, po czym dołączają do nas. Można później kontynuować walkę z pozostałymi potworami. Dobrą sprawą jest również 12 przycisków do których możemy przydzielić różne ataki oraz miksturki. Ponad połowę przycisków miałem w użytku. To już sami, wedle własnego uznania stwierdzicie co przyda wam się podczas walki.
W grze jest opcja zmiany poziomu trudności, ale chyba nie trzeba o tym pisać, że jeśli to zrobimy to stracimy szansę na pucharek. Tak, więc lepiej tego nie róbmy. Dopiero, jak wspomniałem na samym początku poradnika zróbmy to po wbiciu pucharka, podczas odblokowywania następnych zakończeń gry. Dzięki temu ułatwimy i przyśpieszymy sobie rozgrywkę.
Przekonująca pomoc / Serve to convince
Ukończ 20 misji pobocznych / Complete 20 secondary quests
Wszystkich misji pobocznych, na które natrafiłem jest 29. Do pucharka musimy zaliczyć 20. W dzienniku mamy zakładkę Zadania poboczne, gdzie możemy podejrzeć trwające i ukończone zadania. Na mapie natomiast występuje wykrzyknik przy ikonce postaci (zdjęcie poniżej). Polecam przed każdą misją wykonywać zapis gry, aby móc ewentualnie wrócić, kiedy będziemy musieli pod koniec podjąć decyzję, a nasz wybór nie będzie nas zadowalał lub spowoduje ujemne punkty dla innej frakcji. Poniżej wszystkie misje poboczne:
- Przed wyjazdem
- Znikający Nautowie
- Szarlatan
- Polowanie na heretyków
- Towar Strażników Denara
- Cienie Strażników
- Człowiek ze srebrną monetą
- Kontrabanda
- Handel ludźmi
- Twarz Egona
- Mistrz Areny
- Badania Sir de Courcillona
- Śladami Profesora Serafeddina
- Eksploracja i kartografia
- Dzieci Teer Fradee
- Nowy kupiec
- Nietypowy sojusz
- Inkwizycja
- Wycinka lasu
- Cena krwi
- Obóz Ordo Luminis
- W imię nauki
- Ataki na karawany
- W sercu rebelii
- Eksperymenty doktora Asiliego
- Próba
- Początki Theleme
- Problemy w Edenie
- Teologiczne konflikty
- Śladami Świętego Matheusa
- Święty i dziki
- Sekrety Nautów
- Służby wywiadowcze pani admirał
- Szpieg z Theleme
- Sub Rosa
- Wróg wewnętrzny
Przyjaźń ponad wszystko / Friendship above all
Ukończ wszystkie misje towarzyszy / Finish all companion quests
Naszych towarzyszy jest w sumie piątka, są to: Kurt, Vasco, Siora, Aphra i Petrus. Będą do nas dołączać z biegiem głównej fabuły, lecz zawsze tylko dwójka może z nami podróżować. W obozie wędrownych kupców (przejście między lokacjami) lub przy zwykłych obozach oraz w naszej rezydencji zawsze będziemy mogli wszystkich spotkać. Jeśli jakiś towarzysz ma dla nas misję, to nad jego głową będzie znajdować się wykrzyknik. Po akceptacji misji nie możemy jej anulować i tylko jedna misja dla towarzysz może być aktywna. Reszta towarzyszy musi wtedy czekać, jak ukończymy aktywną misję dla innego towarzysza. Każda postać ma dla nas po trzy misje. Po ich zaliczeniu pojawią się nowe opcje dialogowe podczas rozmowy, które prowadzą do romansu (oprócz Petrusa). Zawsze są trzy dialogowe opcje wyboru i zauważyłem, że jedna dodaje punkty reputacji, druga nic nie robi, a trzecia je odejmuje. Szczegóły znajdziecie przy pucharku z romansem do poszczególnych postaci. A poniżej znajdziecie rozpiskę wszystkich zadań dla naszych towarzyszy:
- Misje Vasco
- Rodowe imię
- Spotkanie rodzinne
- Na zawsze Nautem
- Misje Kurta
- Zaginiony w akcji
- Pośród duchów
- Wyrównanie rachunków
- Misje Petrusa
- Występki Matki Kardynaliny
- Niebezpieczne zakłady
- Grzechy ojca Petrusa
- Misje Siory
- Znajdź królową Bladnid
- Obietnice wyryte w kamieniu
- Pożegnanie królowej
- Misje Aphry
- Wiedza wyspiarzy
- Jaskinia wiedzy
- Rytuał tworzenia więzi
Dodam również, że jeśli wykonujemy jakieś zadania główne lub poboczne dla danej frakcji warto wtedy mieć ich przedstawiciela w naszej drużynie. Niekiedy mogą pomóc w rozmowach.
Strażnik miłości / Guardian of love
Stwórz związek z Kurtem / Be in a relationship with Kurt
Trofeum do przeoczenia.
Kurt to nasz najlepszy przyjaciel i będzie towarzyszył nam od samego początku gry. Należy do Strażników Denara i jego główną bronią jest dwuręczny miecz. Będziemy musieli pomóc mu w trzech zadaniach:
- Misje Kurta
- Zaginiony w akcji
- Pośród duchów
- Wyrównanie rachunków
Aby stworzyć z nim związek musimy wykonać wszystkie powyższe zadania. Po każdym zadaniu pojawią się nowe opcje dialogowe i musimy wybrać odpowiednie, aby dodatkowo zwiększyły naszą relacje z Kurtem. Zawsze są trzy dialogowe opcje do wyboru i zauważyłem, że jedna dodaje punkty reputacji, druga nic nie robi, a trzecia je odejmuje. Poniżej znajdziecie te trzy opcje, które pojawią się po zadaniach i zwiększają naszą relacje:
Pierwsza bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Zaginiony w akcji. Zapytamy się Kurta, co czuł do Reinera. Po jego odpowiedzi musimy wybrać: „Powiedz mu, że chodziło o to, żeby lepiej go zrozumieć”. Następnie pytamy się, czy ma przyjemne wspomnienia z dzieciństwa. Po jego odpowiedzi najlepiej poprosić go, aby opowiedział ci o szczęśliwych chwilach.
Druga bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Pośród duchów. Zapytamy się Kurta o jego relacje z kapitanem Rolfem. Po jego odpowiedzi musimy wybrać: „Opowiedz mu o związanych z Constantinem wspomnieniach z dzieciństwa”. Następnie pytamy się o jego relacje z Sieglinde. Po jego odpowiedzi najlepiej powiedzieć mu, że wciąż nie przestaje cię zaskakiwać.
Trzecia bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Wyrównanie rachunków. Zapytamy się Kurta, jakie ma plany na przyszłość. Po jego odpowiedzi musimy wybrać: „Powiedz mu, że masz nadzieję być częścią jego przyszłości”.
Po ostatniej rozmowie, musimy ponownie do niego podejść i zagadać. Przed tym wykonujemy zapis gry! Tym razem Kurt zaproponuje spotkanie sam na sam. Oczywiście zgadzamy się na nie. Następnie udajemy się do naszej rezydencji i wchodzimy na piętro. Po miło spędzonej nocy, następnego dnia Kurt wyzna nam miłość i my również musimy to zrobić. Po tym pucharek wpadnie nam na konto. A nasza relacja wskoczy wtedy na nowy poziom, a mianowicie: bardzo przyjaźnie.
Na koniec dwie bardzo ważne rzeczy! Po pierwsze związek z Kurtem możemy zbudować tylko i wyłącznie grając żeńską postacią. Przy tym towarzyszu, wybór płci naszego bohatera jest bardzo ważny. Po drugie stworzony związek zablokuje trzy pozostałe. Tak więc przed zgodzeniem się na spotkanie musimy wykonać zapis gry i wrócić do niego, po zdobyciu pucharka.
Minundhanem / Minundhanem
Stwórz związek ze Síorą / Be in a relationship with Siora
Trofeum do przeoczenia.
Siora to jedna z córek Bladnid i przywódczyni klanu Gais Rad. Jest dumną młodą kobietą, która jest bardzo przywiązana do swego ludu i matki. Przyłączy się do nas podczas wykonywania zadania głównego: Bitwa Czerwonych Włóczni. Później będziemy musieli pomóc jej w trzech zadaniach:
- Misje Siory
- Znajdź królową Bladnid
- Obietnice wyryte w kamieniu
- Pożegnanie królowej
Aby stworzyć z nią związek musimy wykonać wszystkie powyższe zadania. Po każdym zadaniu pojawią się nowe opcje dialogowe i musimy wybrać odpowiednie, aby dodatkowo zwiększyły naszą relacje z Siorą. Zawsze są trzy dialogowe opcje do wyboru i zauważyłem, że jedna dodaje punkty reputacji, druga nic nie robi, a trzecia je odejmuje. Poniżej znajdziecie te trzy opcje, które pojawią się po zadaniach i zwiększają naszą relacje:
Pierwsza bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Znajdź królową Bladnid. Zapytamy się Siory, co czuje po śmierci matki. Po jej odpowiedzi musimy wybrać: „Opowiedz jej o pożegnaniu ze swoją matką”. Następnie pytamy się, czy ma przyjaciół, którzy mogliby ją wesprzeć. Po jej odpowiedzi najlepiej powiedzieć jej, że zawsze może zwierzyć się tobie.
Druga bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Obietnice wyryte w kamieniu. Zapytamy się Siory, skąd wiedziała, że misjonarze kłamali. Po jej odpowiedzi musimy wybrać: „Powiedz, że to wydaje się logiczne z punktu widzenia ich kultury”. Następnie pytamy się, czemu ona i jej siostra tak bardzo się różnią. Po jej odpowiedzi najlepiej zapytać się jakim była dzieckiem.
Trzecia bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Pożegnanie królowej. Zapytamy się Siory, co zamierza teraz zrobić. Po jej odpowiedzi musimy wybrać: „Powiedz, że nie uraziłoby cię, gdyby postanowiła pomóc swojemu ludowi”.
Po ostatniej rozmowie musimy ponownie do niej podejść i zagadać. Przed tym wykonujemy zapis gry! Tym razem Siora zaproponuje spotkanie sam na sam. Oczywiście zgadzamy się na nie. Następnie udajemy się do naszej rezydencji i wchodzimy na piętro. Po miło spędzonej nocy, następnego dnia Siora wyzna nam miłość i my również musimy to zrobić. Po tym pucharek wpadnie nam na konto. A nasza relacja wskoczy wtedy na nowy poziom, a mianowicie: bardzo przyjazny.
Na koniec dwie bardzo ważne rzeczy! Po pierwsze związek z Siorą możemy zbudować grając postacią męską, jak i żeńską. Przy tym towarzyszu, wybór płci naszego bohatera jest nieważny. Po drugie stworzony związek zablokuje trzy pozostałe. Tak więc przed zgodzeniem się na spotkanie musimy wykonać zapis gry i wrócić do niego, po zdobyciu pucharka.
Miłość i botanika / Love and botany
Stwórz związek z Aphrą / Be in a relationship with Aphra
Trofeum do przeoczenia.
Aphra jest przedstawicielką Sojuszu Mostu.Badaczka natury, która przybyła na wyspę, aby pomóc w sklasyfikowaniu roślin występujących na niej. Specjalizuje się w broni palnej. Przyłączy się do nas po ukończeniu zadania głównego: Ekspedycja naukowa. Później będziemy musieli pomóc jej w trzech zadaniach:
- Misje Aphry
- Wiedza wyspiarzy
- Jaskinia wiedzy
- Rytuał tworzenia więzi
Aby stworzyć z nią związek musimy wykonać wszystkie powyższe zadania. Po każdym zadaniu pojawią się nowe opcje dialogowe i musimy wybrać odpowiednie, aby dodatkowo zwiększyły naszą relacje z Aphrą. Zawsze są trzy dialogowe opcje do wyboru i zauważyłem, że jedna dodaje punkty reputacji, druga nic nie robi, a trzecia je odejmuje. Poniżej znajdziecie te trzy opcje, które pojawią się po zadaniach i zwiększają naszą relacje:
Pierwsza bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Wiedza wyspiarzy. Zapytamy się Aphry, o czym myślała przy ognisku. Po jej odpowiedzi musimy wybrać: „Pomów o dwójce młodych ludzi”. Następnie pytamy się, czy miała znajomych wśród studentów. Po jej odpowiedzi najlepiej zapytać się, czy dzieliła się z kimś swoją wiedzą.
Druga bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Jaskinia wiedzy. Zapytamy się Aphry, czy podobała się jej wycieczka do jaskini. Po jej odpowiedzi musimy wybrać: „Powiedz jej, że to była dla ciebie pouczająca lekcja”. Następnie pytamy się, co myśli o więzi łączącej dwójkę młodych ludzi. Po jej odpowiedzi najlepiej zapytać się czy kiedykolwiek sądziła, że może się do kogoś tak bardzo zbliżyć.
Trzecia bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Rytuał tworzenia więzi. Zapytamy się Aphry, czy ceremonia zmieniła jej wizję świata. Po jej odpowiedzi musimy wybrać: „Powiedz jej, że masz nadzieję być jego częścią”.
Po ostatniej rozmowie, musimy ponownie do niej podejść i zagadać. Przed tym wykonujemy zapis gry! Tym razem Aphra zaproponuje spotkanie sam na sam. Oczywiście zgadzamy się na nie. Następnie udajemy się do naszej rezydencji i wchodzimy na piętro. Po miło spędzonej nocy, następnego dnia Aphra wyzna nam miłość i my również musimy to zrobić. Po tym pucharek wpadnie nam na konto. A nasza relacja wskoczy wtedy na nowy poziom, a mianowicie: bardzo przyjaźnie.
Na koniec dwie bardzo ważne rzeczy! Po pierwsze związek z Aphrą możemy zbudować tylko i wyłącznie grając męską postacią. Przy tym towarzyszu, wybór płci naszego bohatera jest bardzo ważny. Po drugie stworzony związek zablokuje trzy pozostałe. Tak więc przed zgodzeniem się na spotkanie musimy wykonać zapis gry i wrócić do niego, po zdobyciu pucharka.
Miłość i morze / Love and the sea
Stwórz związek z Vasco / Be in a relationship with Vasco
Trofeum do przeoczenia.
Vasco dołączy do nas zaraz po przybyciu na wyspę. Należy do Nautów – frakcji specjalizującej się w żegludze. Sam operuje pistoletem oraz mieczem, którego może sobie zatruć. Będziemy musieli pomóc mu w trzech zadaniach:
- Misje Vasco
- Rodowe imię
- Spotkanie rodzinne
- Na zawsze Nautem
Aby stworzyć z nim związek musimy wykonać wszystkie powyższe zadania. Po każdym zadaniu pojawią się nowe opcje dialogowe i musimy wybrać odpowiednie, aby dodatkowo zwiększyły naszą relacje z Vasco. Zawsze są trzy dialogowe opcje do wyboru i zauważyłem, że jedna dodaje punkty reputacji, druga nic nie robi, a trzecia je odejmuje. Poniżej znajdziecie te trzy opcje, które pojawią się po zadaniach i zwiększają naszą relacje:
Pierwsza bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Rodowe imię. Zapytamy się Vasco, czy żałuje, że oddano go Nautom. Po jego odpowiedzi musimy wybrać: „Zapytaj, czy ma jakieś szczęśliwe wspomnienia”. Następnie pytamy się, czy słyszał wcześniej o swojej rodzinie. Po jego odpowiedzi najlepiej porozmawiać o rodzinie d’Arcy.
Druga bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Spotkanie rodzinne. Zapytamy się Vasco, co pomyślał o swoim bracie. Po jego odpowiedzi musimy wybrać: „Powiedz mu, że to spotkanie pozwoliło mu utwierdzić się w wierze we własne siły.”. Następnie pytamy się o znaczenie tatuaży. Po jego odpowiedzi najlepiej poprosić, aby opowiedział ci o swoich tatuażach.
Trzecia bardzo ważna opcja dialogowa pojawi się po misji: Na zawsze Nautem. Zapytamy się Vasco, czy zamierza znów wypłynąć w morze. Po jego odpowiedzi musimy wybrać: „Powiedz mu, że chcesz wypłynąć razem z nim w kolejny rejs”.
Po ostatniej rozmowie, musimy ponownie do niego podejść i zagadać. Przed tym wykonujemy zapis gry! Tym razem Vasco zaproponuje spotkanie sam na sam. Oczywiście zgadzamy się na nie. Następnie udajemy się do naszej rezydencji i wchodzimy na piętro. Po miło spędzonej nocy, następnego dnia Vasco wyzna nam miłość i my również musimy to zrobić. Po tym pucharek wpadnie nam na konto. A nasza relacja wskoczy wtedy na nowy poziom, a mianowicie: bardzo przyjaźnie.
Na koniec dwie bardzo ważne rzeczy! Po pierwsze związek z Vasco możemy zbudować grając postacią męską, jak i żeńską. Przy tym towarzyszu, wybór płci naszego bohatera jest nieważny. Po drugie stworzony związek zablokuje trzy pozostałe. Tak więc przed zgodzeniem się na spotkanie musimy wykonać zapis gry i wrócić do niego, po zdobyciu pucharka.
Wielkość na arenie / Arena Excellence
Zwycięstwo we wszystkich wyzwaniach na arenie / Succeed in all the challenges of the arena
Pucharek związany jest z zadaniem pobocznym: Mistrz Areny, które możemy rozpocząć w tawernie Strażników Denara. Wszystkich wyzwań jest pięć i każde zostało podzielone na trzy walki. Co kolejne wyzwanie będziemy dostawać przeróżnych i coraz to silniejszych przeciwników. Dlatego też w pierwszej kolejności zadbajmy o bardzo dobry ekwipunek, maksymalnie ulepszony i dopiero udajmy się na arenę. To samo tyczy się naszych towarzyszy. Miejmy wystarczającą ilość eliksirów zdrowia oraz proszków wskrzeszania. Ostatnim przeciwnikiem na arenie jest Nadaig Meneimen, czyli Opiekun Gór. W nagrodę otrzymamy również dość mocny legendarny dwuręczny miecz: Pałasz zmarłego króla. W moim przypadku było to moje pierwsze spotkanie z nim i zaraz po jego pokonaniu otrzymałem dwa pucharki. Za pokonanie opiekuna i zwycięstwo na arenie. Filmik z walką znajdziecie przy pucharku: Król szczytów.
Carants / Carants
Ciesz się dobrą reputacją u tubylców / Have a good reputation with the natives
Tubylcy to mieszkańcy wyspy Teer Fradee na którą przypłyniemy. Aby cieszyć się dobrą reputacją u nich musimy w misjach pobocznych oraz w głównych podejmować takie decyzje, które sprzyjają po myśli tubylcom. Tym samym musimy uważać na wybory, przez które możemy otrzymać ujemne punkty. Każda reputacja z frakcją czy z towarzyszem posiada trzy poziomy: podejrzliwie, serdecznie i przyjaźnie. Aktualny status relacji z każdą frakcją oraz z towarzyszem możemy sprawdzić w statystykach postaci. Pucharek wpadnie kiedy wbijemy z frakcją przyjazny poziom relacji.
Misje poboczne dla tubylców:
- Nowy Kupiec
- Nietypowy Sojusz
- Inkwizycja
- Wycinka Lasu
- Cena krwi
- Obóz Ordo Luminis
W moim przypadku pucharek wpadł po wykonaniu trzeciej misji pobocznej: Inkwizycja. Zalecam przed każdą rozpoczętą misją wykonać zapis gry, by móc w każdej chwili wrócić kiedy przez nas podjęty wybór nie pójdzie po naszej myśli. Ogólnie gra robi trzy rodzaje automatycznych zapisów: szybki, historii i eksploracji. Więc zawsze jest dodatkowa opcja powrotu przed wybraniem ostatecznej decyzji i dzięki temu możemy sprawdzić inne skutki podjętych przez nas decyzji. Starajmy się zawsze wybierać takie, które nie spowodują ujemnych punktów dla innej frakcji (Theleme lub Sojusz Mostu) lub dla naszych towarzyszy.
Wybraniec Thélème / Thélème’s chosen
Ciesz się dobrą reputacją w Thélème / Have a good reputation with Thélème
Thelem to frakcja, która zadomowiła się na wyspie Teer Fradee na którą przypłyniemy. Ich siedziba znajduje się w San Matheus i zajmują się kwestiami religijnymi. Aby cieszyć się dobrą reputacją u nich musimy w misjach pobocznych oraz w głównych podejmować takie decyzje, które sprzyjają po myśli frakcji. Tym samym musimy uważać na wybory, przez które możemy otrzymać ujemne punkty. Każda reputacja z frakcją czy z towarzyszem posiada trzy poziomy: podejrzliwie, serdecznie i przyjaźnie. Aktualny status relacji z każdą frakcją oraz z towarzyszem możemy sprawdzić w statystykach postaci. Pucharek wpadnie kiedy wbijemy z frakcją przyjazny poziom relacji.
Misje poboczne dla Theleme:
- Problemy w Edenie
- Teologiczne konflikty
- Śladami Świętego Matheusa
- Święty i dziki
W moim przypadku niestety powyższe misje nie wystarczyły do otrzymania pucharka. Pucharek otrzymałem dopiero podczas wykonywania misji pobocznej dla Siory: Obietnice wyryte w kamieniu. W misji stanąłem po stronie misjonarzy co dodało wystarczająco reputacji, aby wbić przyjazny poziom relacji z frakcją. Niestety poskutkowało tym, że nasza relacja z Siorą się pogorszyła. Tak więc, jeśli już miałem pucharek to wczytałem save przed podjęciem decyzji i stanąłem po stronie Siory (odrzuciłem propozycje misjonarzy). Myślę, że i tak nie musimy się martwić z tym pucharkiem, ponieważ pod koniec gry będziemy wykonywać zadanie główne Nowe zagrożenie: Atak na San Matheus, po którym otrzymamy dość dużo reputacji. Dlatego też zalecam przed każdą rozpoczętą misją wykonać zapis gry, by móc w każdej chwili wrócić kiedy przez nas podjęty wybór nie pójdzie po naszej myśli. Ogólnie gra robi trzy rodzaje automatycznych zapisów: szybki, historii i eksploracji. Więc zawsze jest dodatkowa opcja powrotu przed wybraniem ostatecznej decyzji i dzięki temu możemy sprawdzić inne skutki podjętych przez nas decyzji. Starajmy się zawsze wybierać takie, które nie spowodują ujemnych punktów dla innej frakcji (Sojuszu Mostu lub Tubylców) lub dla naszych towarzyszy.
Dopisek: Odblokowując ostatnie zakończenie, gdzie musiałem cofnąć się do 1/3 ukończonej gry i ponownie rozegrać powyższe misje, przyjazne relacje z Theleme wbiłem po ukończeniu misji Święty i dziki. Wtedy to przekonałem Matkę Kardynalinę, aby ujawniła prawdę o Świętym Matheusie. Być może dzięki temu dostajemy więcej punktów reputacji. Jeśli nam się to nie uda to zrobimy to podczas Ataku na San Matheus.
Ulubieniec Sojuszu Mostu / Favoured with the Bridge Alliance
Ciesz się dobrą reputacją w Sojuszu Mostu / Have a good reputation with the Bridge Alliance
Sojusz Mostu to frakcja, która zadomowiła się na wyspie Teer Fradee na którą przypłyniemy. Ich siedziba znajduje się w Hikmet i zajmują się nauką w każdej dziedzinie. Aby cieszyć się dobrą reputacją u nich musimy w misjach pobocznych oraz w głównych podejmować takie decyzje, które sprzyjają po myśli frakcji. Tym samym musimy uważać na wybory, przez które możemy otrzymać ujemne punkty. Każda reputacja z frakcją czy z towarzyszem posiada trzy poziomy: podejrzliwie, serdecznie i przyjaźnie. Aktualny status relacji z każdą frakcją oraz z towarzyszem możemy sprawdzić w statystykach postaci. Pucharek wpadnie kiedy wbijemy z frakcją przyjazny poziom relacji.
Misje poboczne dla Sojuszu Mostu:
- Ataki na karawany
- W sercu rebelii
- Eksperymenty doktora Asiliego
- Próba
W moim przypadku pucharek wpadł po wykonaniu trzeciej misji pobocznej: Eksperymenty doktora Asiliego. Mała wskazówka… nie zabijamy doktora, weźmy go osądzenie przez innych. Dzięki temu otrzymamy dość dużo dodatnich punktów reputacji. Dlatego też zalecam przed każdą rozpoczętą misją wykonać zapis gry, by móc w każdej chwili wrócić kiedy przez nas podjęty wybór nie pójdzie po naszej myśli. Ogólnie gra robi trzy rodzaje automatycznych zapisów: szybki, historii i eksploracji. Więc zawsze jest dodatkowa opcja powrotu przed wybraniem ostatecznej decyzji i dzięki temu możemy sprawdzić inne skutki podjętych przez nas decyzji. Starajmy się zawsze wybierać takie, które nie spowodują ujemnych punktów dla innej frakcji (Theleme lub Tubylców) lub dla naszych towarzyszy.
Poszukiwacz / Explorer
Znajdź i rozpal wszystkie ogniska / Find and set all camp fires
Pucharek związany jest z zadaniem pobocznym: Eksploracja i kartografia, które zleca Sir de Courcillon znajdujący się w pałacu gubernatora (Constantina). Prosi nas o rozbicie obozów w każdej nowej napotkanej lokacji. W dzienniku zadań pobocznych możemy podejrzeć gdzie i ile obozów musimy rozbić. Na mapie są oznaczone znakiem zapytania, tak więc żadnego nie pominiemy. Pucharek wpadnie oczywiście po rozbiciu wszystkich obozów oraz powiadomieniu o tym zleceniodawcy.
Wirtuoz walki wręcz / Melee virtuoso
Zadaj 500 razy obrażenia bronią do walki wręcz / Do damage 500 times with a melee weapon
Po opisie chyba nie trzeba nic więcej tłumaczyć. Jeśli naszą początkową klasą jest wojownik to pucharek wpadnie bardzo szybko. Musimy 500 razy zadać obrażenia bronią do walki wręcz, czyli dla wojownika będą to jedno/dwuręczne miecze (broń lekka) lub jedno/dwuręczna broń obuchowa (broń ciężka). Do tego musimy posiadać konkretny atrybut, aby używać danej broni: siła dla broni ciężkiej, zręczność dla broni lekkiej. Zaznaczam, że musimy zadać obrażenia, a nie 500 razy zabić przeciwnika. Im cięższy do pokonania wróg tym większą ilość obrażeń zadamy.
Jeśli natomiast naszą początkową klasą jest mag, to nie musimy tym za bardzo się martwić. Wystarczy zaliczyć 500 zadanych obrażeń za pomocą zaklęcia atakującego ( Mag bojowy) oraz wbić wszystkie umiejętności maga ( Magiczna perfekcja), aby następne nowe punkty przydzielać wojownikowi, by mógł korzystać z konkretnej broni. Pamiętajmy również o przydzieleniu punktu konkretnemu atrybutowi (siła lub zręczność). Jeśli możemy już dzierżyć w rękach broń białą wystarczy udać się w teren i powalczyć z grupkami potworów. Po wbiciu powyższego pucharka można wrócić do maga.
Mag bojowy / War mage
Zadaj 500 razy obrażenia za pomocą zaklęcia atakującego / Do damage 500 times with an offensive spell
Po opisie chyba nie trzeba nic więcej tłumaczyć. Jeśli naszą początkową klasą jest mag to pucharek wpadnie bardzo szybko. Musimy 500 razy zadać obrażenia za pomocą zaklęcia atakującego, czyli musimy posiadać magiczny pierścień by móc używać skrytobójczego pocisku lub uderzenia. Do tego musimy posiadać konkretny atrybut – siły psychicznej, aby używać pierścieni. Zaznaczam, że musimy zadać obrażenia, a nie 500 razy zabić przeciwnika. Im cięższy do pokonania wróg tym większą ilość obrażeń zadamy.
Jeśli natomiast naszą początkową klasą jest wojownik (tak było w moim przypadku), to nie musimy tym za bardzo się martwić. Wystarczy zaliczyć 500 zadanych obrażeń bronią do walki wręcz ( Wirtuoz walki wręcz) oraz wbić wszystkie umiejętności wojownikowi ( Sztuka wojny), aby następne nowe punkty przydzielać magowi, by mógł korzystać z magicznych pierścieni. Pamiętajmy również o przydzieleniu punktu konkretnemu atrybutowi (siła psychiczna). Jeśli możemy już założyć magiczny pierścień wystarczy udać się w teren i powalczyć z grupkami potworów. Po wbiciu powyższego pucharka można wrócić do wojownika.
Muszkieter / Musketeer
Zadaj 300 razy obrażenia za pomocą strzału / Do damage 300 times with shots
Do tego pucharka w pierwszej kolejności musimy odblokować umiejętność z drzewka technicznego: Broń palna. Chyba, że na początku wybraliśmy klasę Strateg lub Wojownik to mamy już ją dostępną. Następnie musimy posiadać konkretny atrybut – celność, aby używać broni palnej. Wystarczy teraz zdobyć jakąkolwiek broń palną (pistolet lub karabin), umieścić w odpowiednim miejscu w ekwipunku, a następnie za pomocą Taktycznej pauzy przypisać ją do któregoś przycisku (polecam do któregoś krzyżaka). Musimy teraz strzelić 300 razy do przeciwnika i zadać obrażenia, aby pucharek wpadł na konto.
Amunicje do pistoletu lub karabinu znajdziemy w skrzyniach, kupimy u handlarzy lub mając Naukę na drugim poziomie, możemy sobie sami wytworzyć z odpowiednich składników: Hubiak pospolity (grzyb) i Surowa ruda żelaza.
Podstęp / Deceitful
Zadaj 200 razy obrażenia za pomocą pułapek / Do damage 200 times with traps
Do tego pucharka w pierwszej kolejności musimy odblokować umiejętność z drzewka technicznego: Rozstawianie pułapek. Chyba, że na początku wybraliśmy klasę Strateg to mamy ją już dostępną. Następnie musimy zdobyć pułapki, które są w postaci miksturek alchemicznych. Są cztery rodzaje: obezwładniająca, trująca, zadająca obrażenia od żywiołów lub magii. Możemy je znaleźć w skrzyniach, kupić u handlarzy lub sami wytworzyć, lecz wymaga to talentu Nauki na 2 poziomie i kilku surowców. Uruchamiamy taktyczną pauzę i w zakładce Techniki przypisujemy cztery pułapki do czterech różnych przycisków.
Taktycznie wygląda to tak. Znajdujemy stado potworów i przed samą walką rozstawiamy kilka pułapek niedaleko nich. Wystarczy teraz ściągnąć stado i biegać z potworami wokół pułapek. Podczas bieganiny rozstawiamy kolejne, póki nam się nie skończą lub potwory padną od obrażeń z pułapek. Jedna potrafi zadać obrażenia jednocześnie kilku potworom, jeśli znajdują się w pobliżu aktywowanej pułapki. Im więcej tak się stanie tym szybciej nabijemy wymaganą liczbę do pucharka. Po całej walce zbieramy pułapki, które nie zostały aktywowane i szukamy kolejnej grupy.
Mistrz trucizn / Poisoning artist
Otruj 100 razy wrogów / Poison enemies 100 times
Pucharek można wykonać na dwa sposoby. Wszystkie wymagają klasy Stratega. Pierwszy sposób na otrucie wrogów, z którego osobiście używałem to wykorzystanie trujących pułapek. Wymaga to od nas umiejętności Rozstawianie pułapki. O samych pułapkach rozpisałem się przy pucharku: Podstęp. Myślę, że jest to najlepszy sposób, ponieważ pułapka po aktywowaniu razi wszystkich wrogów, którzy znajdują się przy niej. Tak więc szybciej wymaganą liczbę wrogów zaliczymy.
Drugim sposobem jest umiejętność Stratega – Namaszczone bronie. Umożliwia zastosowanie alchemicznych mikstur na powierzchni broni, co wzmacnia jej kolejne ataki. Po zdobyciu tej umiejętności, korzystamy z Taktycznej pauzy i wybieramy zakładkę Techniki. Tam znajdziemy Trującą powłokę, którą musimy przypisać do któregoś przycisku. Wystarczy teraz przed każdą walką aktywować wybraną umiejętność, co spowoduje, że każdy nasz atak będzie zatruwał wroga. Ten sposób, myślę, że jest najlepszy dla tych co wybrali klasę Stratega, ponieważ trzeba władować trochę punktów, aby umiejętność odblokować.
Jeszcze łyczka? / Another sip?
Użyj 50 eliksirów / Use 50 potions
Tutaj nie trzeba nic tłumaczyć. Musimy użyć 50 eliksirów, które znajdziemy w skrzyniach, kupimy u handlarzy lub sami sobie wytworzymy. Moim najczęściej używanym eliksirem był oczywiście eliksir zdrowia, polecam przydzielić go do któregoś kierunkowego krzyżaka, ponieważ na najwyższym poziomie trudności będziemy go często używać. Kolejnym dobrym związkiem alchemicznym jest proszek wskrzeszenia. Jak sama nazwa wskazuje – wskrzesza, ale nie nas tylko naszych towarzyszy. Ostatnim, którego używałem to eliksir magii. Było to po tym, jak maksymalnie wbiłem umiejętności wojownika i następne punkty przydzielałem magowi.
Skrytobójcze ostrze / Shadow blade
Użyj 30 razy swoich umiejętności zabójstwa / Use your assassination skills 30 times
Pucharek polega na tym, że musimy podkraść się do przeciwnika od tyłu i wbić mu nasze ostrze. Wykonujemy wtedy tak zwany atak z ukrycia. Pucharek wpadnie po wykonaniu 30 takich zabójstw. Polecam korzystać z tego na najwyższym poziomie trudności, ponieważ możemy niekiedy w ten sposób wybić całą grupkę potworów. Na ludzi też to działa. Jeśli wróg jest bardzo silny i wykonamy na nim atak z ukrycia, możemy go tym nie zabić. Niestety reszta z grupy zostaje od razu zaalarmowana.
Leśny władca / Master of the woods
Zabij Opiekuna Lasu / Kill a Wood Guardian
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Opiekun Lasu zwany również przez tubylców jako Nadaig frasamen to jeden z Opiekunów wyspy, a dokładnie lasów. Z wyglądu przypomina jelenia, który posiada bardzo mocny pancerz. Najlepiej w pierwszej kolejności użyć broni ciężkiej i mu go rozwalić. Natrafiłem na niego w lokacji Las Pradawnych podczas wykonywania zadania głównego: Lek na malichor. To tam udało mi się po raz pierwszy go zabić. Potwór nie jest zbyt trudny do pokonania. Posiada umiejętność stworzenia ataku obszarowego, z którego wystarczy wyskoczyć, aby go uniknąć. Dodatkowo potrafi do nas doskoczyć i machać łapami. Zbijmy mu najpierw pancerz. Polecam mieć również kilkanaście naboi na niego. Miejmy również kilka butelek do wskrzeszenia dla naszych towarzyszy. Poniżej znajdziecie moją walkę z tym potworem:
Na potwora natrafimy jeszcze dwa razy. Drugi raz będzie to podczas wykonywania zadania głównego Nowe zagrożenie: Zerwane więzi. Jest to spaczona wersja potwora, silniejsza. Stwór pilnuje kręgu, na którym musimy użyć nasiona. Trzecim miejscem jest lokacja Śpiewające Wody. Można go spotkać w lesie, gdzie spracuje. Nie musimy toczyć z nim walki można go spokojnie ominąć.
Król szczytów / King of the peaks
Zabij Opiekuna Góry / Kill a Mountain Guardian
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Opiekun Gór zwany również przez tubylców jako Nadaig Meneimen to jeden z Opiekunów wyspy, a dokładnie gór i szczytów. Przypomina pół ptaka, pół człowieka, potrafi latać dzięki swym potężnym skrzydłom. Natrafiłem na niego na arenie Strażników Denara, która mieści się w tawernie. Było to podczas wykonywania zadania pobocznego: Mistrz Areny. Jest ostatnim przeciwnikiem w piątym wyzwaniu. To tam udało mi się po raz pierwszy go zabić. Stwór w dłoni dzierży miecz, którym atakuje. Jego ataki można parować, ale polecam walkę dystansową, więc przygotujcie sobie dość dużą ilość amunicji na niego. Potrafi wypuścić tornado, które cały czas będzie kierowało się w naszym kierunku, dopóki nie zniknie. Może też wypuścić głazy spod ziemi w naszym kierunku oraz poszybować na nas. Prawie cały czas musimy stosować uniki. Tak więc najlepiej będzie, jak walką w zwarciu zajmą się nasi towarzysze. Miejmy wtedy dla nich kilka butelek do wskrzeszenia.
Na potwora natrafimy jeszcze dwa razy. Drugi raz będzie to podczas wykonywania zadania głównego Los Constantina: Paszcza niebios (dla wielu będzie to pierwsze spotkanie z tym opiekunem). Trzecim i ostatnim razem będziemy musieli pokonać spaczoną wersję potwora, dużo silniejszą. Będzie to podczas zadania głównego Nowe zagrożenie: Atak na San Matheus.
Stwór z bagien / Swamp creature
Zabij Opiekuna Bagien / Kill a Swamp Guardian
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Opiekun Bagien zwany również przez tubylców jako Nadaig Vedemen to jeden z Opiekunów wyspy, a dokładnie bagien i obszarów zalanych wodą. Z głowy wyrastają mu długie macki, którymi głównie atakuje. Natrafiłem na niego w lokacji Vedvilvie podczas wykonywania zadani głównego: Twarzą w twarz z demonem. To tam udało mi się po raz pierwszy go zabić. Jest to najłatwiejszy Opiekun do pokonania. Uderza mackami i porusza się bardzo powoli. Potrafi rzucić się na nas i chwilę mu zajmuje wstanie na nogi. Wtedy można go spokojnie atakować. Potrafi też wypuścić trującą chmurę, na którą musimy uważać. Warto mieć ze sobą kilka buteleczek antidotum. Można walczyć z dystansu, a pozwolić naszym towarzyszom zająć się nim. Miejmy wtedy dla nich kilka butelek do wskrzeszenia.
Na potwora natrafimy jeszcze dwa razy. Drugi raz będzie to podczas wykonywania zadania głównego Nowe zagrożenie: Zerwane więzi. Jest to spaczona wersja potwora, silniejsza. Stwór pilnuje kręgu, na którym musimy użyć nasiona. Trzecim miejscem jest lokacja Dolina Wielkiej Bitwy. Można go spotkać w przy rzece, gdzie spracuje. Nie musimy toczyć z nim walki można go spokojnie ominąć.
Potwór z plaży / The wrecker
Zabij Opiekuna Plaży / Kill a Beach Guardian
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Opiekun Plaży zwany również przez tubylców jako Nadaig glendemen to jeden z Opiekunów wyspy, a dokładnie wybrzeży. Z wyglądu przypomina połączenie ośmiornicy i małży, a jego pancerz jest bardzo mocny. Natrafiłem na niego w lokacji Wybrzeże Długich Kości podczas wykonywania zadania głównego: Starożytny Sekret. To tam udało mi się po raz pierwszy go zabić. Potwora cały czas trzymamy na dystans, dlatego też przygotujcie sobie na niego dużo naboi. Miecza najlepiej użyć, kiedy jest do nas odwrócony. Stwór potrafi schować się pod ziemie i szarżować na nas. Robimy wtedy cały czas uniki. Potrafi również strzelać wiązkami elektrycznymi, ale na to również wystarczą uniki. Jeśli jesteśmy blisko niego potrafi uderzyć mackami lub zaszarżować na nas. Dlatego polecam trzymać go na dystans, a pozwolić naszym towarzyszom zbliżyć się do niego. Miejmy również kilka butelek do wskrzeszenia dla nich. Poniżej znajdziecie moją walkę z tym potworem:
Na potwora natrafimy jeszcze dwa razy. Drugi raz będzie to podczas wykonywania misji dla Vasco: Na zawsze Nautem. Musimy go pokonać, aby ukończyć ostatnią misję dla niego. Trzecim i ostatnim razem będziemy musieli pokonać spaczoną wersję potwora. Będzie to podczas zadania głównego Nowe zagrożenie: Atak na Hikmet.
Obok potwora znajduje się skrzynia z legendarnym przedmiotem. To właśnie na tej skrzyni zdobyłem pucharek: Owiane legendą.
Legenda równin / The legend of the plains
Zabij Opiekuna Równiny / Kill a Plains Guardian
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Opiekun Równin zwany również przez tubylców jako Nadaig magamen to jeden z Opiekunów wyspy, a dokładnie równin. To wielki rogaty i posiadający pazury dwunóg, który nosi maskę i dzierży włócznie. Natrafiłem na niego w lokacji Vedvilvie, podczas wykonywania zadania pobocznego dla frakcji Theleme: Śladami Świętego Matheusa. To tam udało mi się po raz pierwszy go zabić. Potwór atakuje głównie włócznią. Potrafi nią wymachiwać, rzucać oraz może doskoczyć do nas, próbując ją w nas wbić. Jego ataki można parować i kontrować. Z bliska atakujemy najlepiej jego plecy. Jeśli natomiast ktoś woli walkę dystansową, to polecam narobić sobie dużo pocisków do broni lub buteleczek do odnawiania many. Niech nasi towarzysze nim się zajmą i miejmy za to dość buteleczek wskrzeszenia dla nich. Można również porozstawiać pułapki, lecz nie jest to koniecznie. Na filmie poniżej tak robiłem, ale tylko w celu zdobycia pucharka Podstęp:
Na potwora natrafimy jeszcze dwa razy. Drugi raz będzie to podczas wykonywania zadania głównego Lek na Malichor: Nowy Wielki Król. Pilnuje wejścia do Bedri, gdzie znajduje się korona dla nowego króla. Trzecim i ostatnim razem będziemy musieli pokonać spaczoną wersję potwora. Będzie to podczas zadania głównego Nowe zagrożenie: Śladami szaleństwa.
Polowanie z ogarami / Hunting with hounds
Zabij 20 zwierząt / Hunt 20 animals
Mowa oczywiście o faunie, którą można spotkać w grze. Niestety mamy tylko garstkę zwierząt, które możemy spotkać na naszej drodze, są to: Tetra, Lis, Owca i Jeleń. Po zabiciu łącznie 20 jakichkolwiek zwierząt pucharek wpadnie na konto.
Pogromca potworów / The monsters’ nightmare
Zabij 600 potworów / Kill 600 monsters
Chyba niczego więcej nie trzeba tłumaczyć. Pucharek powinien wpaść normalnie podczas fabuły, przynajmniej tak było w moim przypadku. Musimy jedynie nie omijać każdej grupy potworów, którą napotkamy. Jeśli komuś się nie poszczęściło to może udać się na arenę i tam pozabijać brakującą liczbę potworów lub oczywiście może pozwiedzać lokacje i szukać ich na własną rękę.
Nie znajdziemy nigdzie informacji z liczbą zabitych potworów, zabijamy dopóki nie wpadnie pucharek.
Dyplomacja siłowa / Coercive diplomacy
Zabij 300 ludzi / Kill 300 humans
Tutaj jest podobnie, jak z potworami. Pucharek powinien wpaść normalnie podczas fabuły, przynajmniej tak było w moim przypadku. Musimy jedynie nie omijać każdej grupy ludzi, którą napotkamy. Jeśli komuś się nie poszczęściło, to może udać się na arenę i tam pozabijać brakującą liczbę ludzi. Pojawią się w ostatnich wyzwaniach. Możemy również pozwiedzać lokacje i szukać ich na własną rękę.
Nie znajdziemy nigdzie informacji z liczbą zabitych potworów, zabijamy dopóki nie wpadnie pucharek.
Pełne kieszenie / Full pockets
Opróżnij 100 skrzyń / Empty 100 containers
W dużych miastach m.in. w Serene, New Serene, Hikmet i San Matheus na uliczkach można znaleźć skrzynie. Odkryjemy w nich przeróżne rzeczy takie jak miksturki, naboje i składniki do wytwarzania innych przedmiotów. Pucharek wpadnie po tym, jak otworzymy 100 takich skrzyń. Po jakimś czasie otwarte skrzynie odnawiają się i można ponownie je otworzyć.
Gabinet osobliwości / Curiosity cabinet
Zbierz 200 razy składniki / Collect ingredients 200 times
Jeszcze przed patchem 1.03 pucharek był zbugowany, ale mimo wszystko udało mi się go zdobyć. Chodziło o to, że przez całą moją przygodę, zbierałem składniki ze wszystkich napotkanych krzaków, pni drzew, ze skał oraz podnosiłem wszystkie grzyby i mimo wszystko pucharek po pierwszym zakończeniu gry nie wpadł.
Wymyśliłem, że wezmę trochę pofarmię. Znalazłem jedną lokację, gdzie w obrębie białego okręgu (na zdjęciu poniżej) występuje 20 krzaków. Obok mamy obóz, gdzie po zebraniu ze wszystkich krzaków wystarczy przespać się 4 doby i będziemy mogli ponownie zebrać z nich składniki. Musiałem zrobić 8 takich obiegów i w końcu pucharek wpadł na konto.
Z patchem 1.04 zostało to naprawione (taką informacje podali w patch note) i myślę, że pucharek wpadnie podczas fabuły. Oczywiście jeśli będziemy schylać się po różne składniki. Polecam wbić jeden punkcik w Intuicję, dzięki temu wszystkie składniki w naszym obrębie zostaną podświetlone lub też po wbiciu przyjaźni z Vasco niech dołączy do naszej drużyny. Premią za przyjaźń z nim jest właśnie +1 do Intuicji.
Owiane legendą / Worthy of legends
Zdobądź legendarny przedmiot / Acquire a legendary item
Legendarne przedmioty możemy zdobyć ze skrzyń, które zostały ukryte na wyspie. Na pierwszą taką skrzynię natrafiłem w lokacji Wybrzeże Długich Kości podczas wykonywania zadania głównego: Starożytny Sekret. Jak tylko pokonamy Opiekuna Plaży skrzynia znajduje się tuż obok. Po jej otwarciu zdobędziemy legendarny miecz – Jatagan.
Poniżej przedstawiam inne lokalizacje skrzyń z legendarnymi przedmiotami, na które natrafiłem podczas swojej przygody:
Śladami mistrzów / In the footsteps of the masters
Odblokuj nową umiejętność / Unlock a new skill
Pierwszą nową umiejętność odblokujemy po osiągnięciu drugiego poziomu. Co poziom będziemy dostawać jeden punkt, aby odblokowywać następne umiejętności. Pamiętajcie, aby na początku wybierać z tej klasy, którą wybraliśmy przy tworzeniu postaci.
Eksplorując tereny możemy napotkać na ołtarze umiejętności, które po aktywowaniu również dodadzą nam jeden punkt umiejętności.
Sztuka wojny / The art of war
Odblokuj wszystkie umiejętności wojownika / Unlock all the warrior skills
Na wszystkie umiejętności wojownika potrzebujemy 29 punktów umiejętności. Co nowy poziom dostajemy po jednym punkcie. Dodatkowo w grze występują ołtarze umiejętności, które po aktywowaniu dodają również jeden punkt.
Polecam w pierwszej kolejności zebrać 29 punktów umiejętności, 5 punktów atrybutów i 3 punkty talentu. Następnie robimy zapis gry i korzystamy z Kryształu pamięci, aby zresetować wszystkie przyznane punkty. Wbijamy resztę pucharków związanych z rozwojem postaci, po czym możemy wczytać wcześniej wykonany zapis gry i kontynuować grę, jak i rozwój postaci wedle własnego uznania.
Technika nie do podrobienia / Incomparable technique
Odblokuj wszystkie umiejętności techniczne / Unlock all Technical skills
Na wszystkie umiejętności techniczne potrzebujemy 29 punktów umiejętności. Co nowy poziom dostajemy po jednym punkcie. Dodatkowo w grze występują ołtarze umiejętności, które po aktywowaniu dodają również jeden punkt.
Polecam w pierwszej kolejności zebrać 29 punktów umiejętności, 5 punktów atrybutów i 3 punkty talentu. Następnie robimy zapis gry i korzystamy z Kryształu pamięci, aby zresetować wszystkie przyznane punkty. Wbijamy resztę pucharków związanych z rozwojem postaci, po czym możemy wczytać wcześniej wykonany zapis gry i kontynuować grę, jak i rozwój postaci wedle własnego uznania.
Magiczna perfekcja / Magical perfection
Odblokuj wszystkie umiejętności magiczne / Unlock all Magic skills
Na wszystkie umiejętności magiczne potrzebujemy 29 punktów umiejętności. Co nowy poziom dostajemy po jednym punkcie. Dodatkowo w grze występują ołtarze umiejętności, które po aktywowaniu dodają również jeden punkt.
Polecam w pierwszej kolejności zebrać 29 punktów umiejętności, 5 punktów atrybutów i 3 punkty talentu. Następnie robimy zapis gry i korzystamy z Kryształu pamięci, aby zresetować wszystkie przyznane punkty. Wbijamy resztę pucharków związanych z rozwojem postaci, po czym możemy wczytać wcześniej wykonany zapis gry i kontynuować grę, jak i rozwój postaci wedle własnego uznania.
Pełnia talentu / Full of talent
Przydziel nowy punkt talentu / Allocate a new talent point
Więcej o talentach przeczytacie przy pucharku Biegłość.
Biegłość / Expertise
Odblokuj 3 poziomy talentu / Unlock the 3 levels of a talent
Mamy sześć różnych talentów i każdego możemy maksymalnie rozwinąć do trzeciego poziomu. Będą nam do tego potrzebne punkty talentu, które będziemy dostawać co kilka poziomów, a nie tak jak w przypadku punktów umiejętności – co poziom. Proszę nie inwestować na początku gry wszystkiego w jeden talent, ponieważ po zdobyciu trzech punktów możemy zresetować statystyki i przyznać je ponownie dla jakiegokolwiek talentu, aby otrzymać pucharek. Po tym wczytujmy zapis gry, który zrobiliśmy przed zresetowaniem.
- Charyzma – Obniża ceny u kupców i zwiększa zdolności bojowe twoich towarzyszy. Dodatkowo zwiększa szansę na powodzenie niektórych opcji rozmowy.
- Wigor – Pozwala pokonać niektóre trudne przejścia wymagające równowagi/skoku/wspinaczki (zależy od poziomu). Dodatkowo zwiększa maksymalną ilość amunicji i regeneruje liczbę PZ i PM poza walką.
- Rzemiosło – Pozwala tworzyć ulepszenia broni i pancerza (im większy poziom tym mocniejsze). Na większym poziomie przetworzymy wyposażenie na składniki, nawet gdy Stół rzemieślniczy nie jest dostępny.
- Nauka – Pozwala przygotować eliksiry oraz niszczyć słabe ściany za pomocą wybuchowych fiolek. Na większym poziomie stworzymy pociski i alchemiczne mikstury (pułapki). Przyrządzanie eliksirów zużywa mniej składników.
- Otwieranie zamków – Pozwala otwierać zamki, a im wyższy poziom tym otworzymy bardziej złożone. Dodatkowo zobaczymy i rozbroimy zastawione przez wroga pułapki.
- Intuicja – Pozwala zobaczyć miejsca w których możemy zebrać składniki. Zwiększa zasięg odrywania na mapie. Dodatkowo odblokuje kontekstowe opcje rozmowy.
Włamywacz / Cat burglar
Otwórz 20 kłódek / Pick 20 locks
Do otwarcia kłódek potrzebujemy talentu Otwieranie zamków. Warto wykupić go dość wcześnie, aby móc otwierać zamki na pierwszym poziomie. Jeśli natomiast wybór padł na Rzemiosło, to dzięki niemu też będziemy mogli otwierać zamki. Wystarczy dorwać pancerz z trzema wolnymi slotami na ulepszenie i w jednym (znajduje się na pasku) umieścić kamień z talentem Otwieranie zamków. Jak tylko go założymy, będziemy mogli otwierać zamki na pierwszym poziomie. A jeśli już wcześniej wbiliśmy jeden punkcik z talentem do otwierania zamków to z pancerzem będziemy mogli otwierać zamki na drugim poziomie. Niestety nie ma dodatkowej premii otwierania zamków za osiągnięcie przyjaznej relacji z jakimkolwiek towarzyszem.
Czasami będziemy zdobyć klucze do otwarcia skrzyń lub drzwi. Lepiej z nich nie korzystać, a samemu otworzyć za pomocą naszego talentu. Jeśli natrafimy na skrzynie, która jest zamknięta i nie będziemy mogli ją otworzyć, ponieważ wymaga wyższego poziomu talentu, to warto zapamiętać, gdzie się znajduje i wrócić później. Zauważyłem, że nie jest ich za dużo. Pucharek wpadł mi podczas wykonywania misji pobocznej: Eksperymenty Doktora Asiliego. Podczas misji będziemy uwalniać więźniów z zamkniętych cel, więc lepiej skorzystać z naszego talentu niż z klucza, którego możemy znaleźć w lokacji. A w drodze do laboratorium doktora również napotkamy klika zamkniętych drzwi, które otwieramy bez pomocy klucza. Niestety nigdzie nie ma informacji ile zamkniętych kłódek otworzyliśmy do tej pory.
Rzemieślnik / Artisan
Stwórz 10 udoskonaleń wyposażenia / Craft 10 equipment improvements
W pierwszej kolejności musimy wbić pierwszy poziom Rzemiosła (możemy to zrobić już przy tworzeniu postaci). Polecam zrobić to dość szybko, ponieważ dzięki temu możemy stworzyć pancerze, które będą posiadały inne talenty na pierwszym poziomie. Więcej o tym rozpisałem się przy: Alchemik.
Co do pucharka to wszystkie udoskonalenia robimy przy stole rzemieślniczym. Musimy również zdobyć wyposażenie z wolnymi slotami, w które umieścimy kamienie zwiększające nasze statystyki. Każdy kamień natomiast potrzebuje określonych materiałów, które znajdziemy lub kupimy u handlarza. Im większy poziom Rzemiosła tym lepsze kamienie możemy stworzyć i umieścić w naszym wyposażeniu oraz w wyposażeniu naszych towarzyszy. Grając na najwyższym poziomie trudności pilnowałem, aby każdy biegał najmocniej ulepszonym ekwipunkiem. Maksymalnie wbiłem drugi poziom Rzemiosła. Dodatkowy poziom (trzeci i ostatni) możemy dostać, kiedy wbijemy przyjaźń z Kurtem. Jeśli chcemy z tego skorzystać musi nam towarzyszyć.
Alchemik / Alchemist
Stwórz 10 związków alchemicznych / Craft 10 alchemical elements
Do wytwarzania związków alchemicznych, czyli eliksirów, potrzebujemy wbić talent Nauki na pierwszy poziom, ale na to są dwa sposoby. Pierwszy tradycyjny – zdobyty punkt talentu przydzielamy do Nauki. Drugi sposób natomiast polega całkowicie na czymś innym. Jeśli mamy już wbity przynajmniej pierwszy poziom Rzemiosła, wystarczy teraz, że dorwiemy jakiś pancerz z wolnymi slotami. Możemy w określone miejsce (w tym przypadku na pasku) umieścić kamień, który doda nam określony talent. Niestety mamy tylko trzy do wyboru: Wigor, Nauka i Otwieranie zamków. Polecam ulepszyć trzy pancerze z każdym innym talentem i nosić je ze sobą. Jeśli będzie jakaś potrzeba na wytworzenie eliksiru (nauka), dostanie się do trudno dostępnego miejsca (wigor) lub otwarcie skrzyni, to wystarczy, że założymy określony pancerz. Dodatkowy poziom Nauki możemy dostać, kiedy wbijemy przyjaźń z Aphrą. Jeśli chcemy z tego skorzystać, musi nam towarzyszyć.
Związki alchemiczne możemy stworzyć jedynie przy stołach rzemieślniczych. Do każdego eliksiru będą nam potrzebne składniki, które znajdziemy eksplorując tereny lub zakupimy u handlarza. Osobiście wytwarzałem tylko dwie miksturki: Eliksir zdrowia i Proszek wskrzeszenia. Polecam maksymalnie Naukę wbić na drugi poziom, ponieważ będziemy mogli wytwarzać sobie amunicje.
Droga do potęgi / On the path to power
Przydziel nowy punkt atrybutu / Allocate a new attribute point
Więcej o atrybutach przeczytacie przy pucharku W poszukiwaniu doskonałości.
W poszukiwaniu doskonałości / In search of perfection
Odblokuj 5 poziomów atrybutu / Unlock the 5 levels of an attribute
Mamy sześć różnych atrybutów i każdego możemy maksymalnie rozwinąć do piątego poziomu. Będą nam do tego potrzebne punkty atrybutów, które będziemy dostawać co kilka poziomów, a nie tak jak w przypadku punktów umiejętności – co poziom. Proszę nie inwestować na początku gry wszystkiego w jeden atrybut, ponieważ po zdobyciu pięciu punktów możemy zresetować statystyki i przyznać je ponownie dla jakiegokolwiek atrybutu, aby otrzymać pucharek. Po tym wczytujemy zapis gry, który zrobiliśmy przed zresetowaniem.
- Siła – Zwiększa moc wszystkich ataków w walce wręcz. Atrybut wymagany do używania najlepszej jednoręcznej/dwuręcznej broni obuchowej.
- Zręczność – Zwiększa wszystkie obrażenia zadawane w walce wręcz i przyśpiesza generowanie furii. Atrybut wymagany do używania najlepszych mieczy jednoręcznych/dwuręcznych.
- Siła psychiczna – Zwiększa moc wszystkich zaklęć. Atrybut wymagany do używania najlepszych pierścieni.
- Wytrzymałość – Zwiększa maksymalne PZ i równowagę. Atrybut wymagany do noszenia najcięższych pancerzy.
- Celność – Zwiększa moc wszystkich typów broni palnej i alchemicznych mikstur. Atrybut wymagany do używania najlepszej broni palnej.
- Siła woli – Zwiększa maksymalne PM i czas trwania zaklęć. Atrybut wymagany do noszenia najlepszych amuletów i naszyjników.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.