Insomnis to przygotowania przez studio Path Games przygodowa gra w klimatach horroru. Widać na każdym kroku, że jest to dzieło stworzone przy niewielkim budżecie i zespole. Jest to mały projekt – nie zajmujący wiele czasu, wiec trudno o nim szerzej napisać. Czy jednak warto dać szansę takiej gierce w swoim growym kalendarzu? Zapraszam do zapoznania się z moją opinią.
Krok po kroku:
Inomnis ma bardzo łatwy i szybki do zdobycia zestaw pucharków. Grając bez poradnika czas może się nam trochę wydłużyć, a część pucharków można pominąć. Poniżej prezentuje materiał pokazujący całkowite przejście gry z zaliczeniem wszystkich zagadek i platynowym skutkiem. Pamiętajcie, by przed końcem gry zgrać sobie zapis na pendrive lub do chmury. W innym wypadku konieczne będzie drugie przejście całości. W razie czego moment do zgrania zapisu jest zaznaczony na poniższym materiale wideo.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Projekt Insomnis / Insomnis Project
Ukończ wszystkie pozostałe trofea / Complete all trophies
Platynowe trofeum. Wpadnie, gdy zdobędziemy pozostałe.
Listonosz zawsze dzwoni dwa razy / The postman always rings twice
Znajdź wszystkie listy Joego / Find all of Joe's letters
Pucharek związany ze znajdźkami. Listów do zdobycia w grze jest dokładnie 13. Lokalizacja ich wszystkich jest pokazana na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Moje śliczne zabawki / My lovely toys
Znajdź wszystkie zabawki dla dzieci / Find all the children's toys
Pucharek związany ze znajdźkami. Zabawek do zdobycia w grze jest dokładnie 12. Lokalizacja ich wszystkich jest pokazana na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Zerwanie łańcuchów / Breaking chains
Nie idź w ślady swojego dziadka / Don't follow your grandfather's footsteps
Trofeum związane z zakończeniem. Wpadnie jeśli zdecydujemy się skasować wszystkie dane na samym końcu gry. Zalecam wykonać zapis i skopiować go na pendrive lub wrzucić do chmury przed interakcją z komputerem. Dzięki temu nie będzie później konieczne przechodzenie całej gry do pucharka z drugim zakończeniem.
Dead End / Dead End
Skopiuj informacje z projektu Insomnis / Copy the information from the Insomnis project
Trofeum związane z zakończeniem. Wpadnie jeśli zdecydujemy się skopiować wszystkie dane na samym końcu gry. Zalecam wykonać zapis i skopiować go na pendrive lub wrzucić do chmury przed interakcją z komputerem. Dzięki temu nie będzie później konieczne przechodzenie całej gry do pucharka z drugim zakończeniem.
Czytnik / The reader
Znajdź wszystkie możliwe do odczytania obiekty podczas gry / Find all the readable objects during the game
Pucharek związany ze znajdźkami. Wliczając się w to Listy w ilości 13 sztuk oraz Dzienniki w ilości 9 sztuk. Lokalizacja ich wszystkich jest pokazana na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Flash / Flash
Ukończ grę w czasie krótszym niż dwie godziny. / Complete the game in less than two hours
Pucharek z grą na czas. Nie ma co się jednak nim przejmować, bo dwie godziny to, aż nadto do ukończenia gry. Na dobrą sprawę można się wyrobić spokojnie w 30 minut. Kierując się filmem z sekcji „Krok po kroku” nie będziemy mieli z tym żadnego problemu.
Dzienniki pokładowe / Logbooks
Znajdź wszystkie dzienniki w Laboratorium / Find all the diaries in the Laboratory
Pucharek związany ze znajdźkami. Dzienników do zdobycia w grze jest dokładnie 9. Lokalizacja ich wszystkich jest pokazana na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Profesjonalny gracz / Professional player
Ukończ układankę Anny / Complete Anna's Puzzle
Jedna z opcjonalnych zagadek. By dostać to trofeum musimy znaleźć grę memo i ją poprawnie ułożyć w pomieszczeniu klasowym. Wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Podążaj za białym królikiem / Follow the white rabbit
Ukończ układankę Beth / Complete Beth's Puzzle
Jedna z opcjonalnych zagadek. By dostać to trofeum musimy podążać za strzałkami na podłodze, by zdobyć wskazówkę zegarową. Wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Stylista superbohaterów / Superhero stylist
Ukończ układankę Oswina / Complete Oswin's Puzzle
Jedna z opcjonalnych zagadek. By dostać to trofeum musimy zebrać fragmenty odzieży i ubrać manekin w jednym z pomieszczeń. Wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Sonata jesienna / Autumn Sonata
Ukończ puzzle Charliego / Complete Charlie's Puzzle
Jedna z opcjonalnych zagadek. By dostać to trofeum musimy zebrać fragmenty odzieży i ubrać manekin w jednym z pomieszczeń. Wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Maszyna / The Machine
Rozwiąż maszynę laboratoryjną / Solve the Lab Machine
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki z mieszaniem fiolek w laboratorium. W razie czego wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Uśmiech Mony Lisy / Mona Lisa's Smile
Uzupełnij puzzle z obrazkami / Complete the Picture Puzzle
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozwiązaniu zagadki z odsłanianiem obrazów w odpowiedniej kolejności w jednym z pomieszczeń. W razie czego wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Która jest godzina? / What time is it?
Ukończ układankę "Zegar". / Complete the Clock Puzzle
Jedna z opcjonalnych zagadek. By dostać to trofeum musimy poprawnie ustawić godziny na czterech zegarach w jednym z pomieszczeń. Wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
The Rise of Castevet / The Rise of Castevet
Znajdź tajne laboratorium / Find a secret laboratory
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po dostaniu się do obszaru laboratorium. W razie czego wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Witamy w Insomnis / Welcome to Insomnis
Włączenie oświetlenia domu / Activate the house light
Pierwszy pucharek jaki otrzymamy. Wpadnie jak tylko włączymy oświetlenie w domu. W razie czego wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Anna / Anna
Poznaj Annę / Meet Anna
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po spotkaniu ducha Anny.
Beth / Beth
Poznaj Beth / Meet Beth
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po spotkaniu ducha Beth.
Oswin / Oswin
Poznaj Oswina / Meet Oswin
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po spotkaniu ducha Oswina.
Charlie / Charlie
Poznaj Charlie / Meet Charlie
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po spotkaniu ducha Charliego.
Do ostatniego tchu / Last breath
Byłaś cierpliwa. / You have been patient
Pucharek związany z napisami końcowymi. By go otrzymać nie możemy pominąć napisów do samego końca. W razie czego zostało to też zaznaczone na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Magiczna księga / The Magic Book
Znajdź magiczną księgę / Find a magic book
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po użyciu książki, by dostać się do jednego z zamkniętych pomieszczeń.
Sekretne miejsce / A secret place
Odkryj sekretną ścianę / Discover a secret wall
Pucharek związany ze znalezieniem jak mówi sama nazywa trofeum – sekretnego miejsca. Wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Dr. Strangelove / Dr. Strangelove
Ręczne zapisywanie gry na wszystkich telefonach / Save the game manually on all phones
Pucharek związany ze znajdźkami. Telefony stanowią punkty zapisu w grze i jest ich dokładnie 5. Lokalizacja wszystkich pokazana jest na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Super-8 / Super-8
Włączanie projektora / Turn on the projector
Pucharek związany ze znalezieniem i umieszczeniem na projektorze dwóch rolek z filmem. Ich lokalizacja pokazana jest na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Wojna światów / The War of the Worlds
Odsłuchaj ukrytą wiadomość w radiu / Listen to a hidden message on the radio
Pucharek związany z radiem. Integracja z nim jest całkowicie opcjonalna. Najpierw musimy odnaleźć baterie rozwiązując zagadkę z ustawianiem zegarów w jednym z pomieszczeń. Następnie znajdujemy radio w pokoju z obrazami ustawiamy sygnał i głośność maksymalnie w prawo i czekamy tak długo, aż otrzymamy trofeum. Wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.
Wejście Bogów / Entry of the Gods
Posłuchaj płyty winylowej / Listen a vinyl record
Pucharek związany ze znalezieniem i odpaleniem na adapterze płyty winylowej. Wszystko jest dokładnie pokazane na materiale wideo umieszczonym w sekcji „Krok po kroku”.