Z naszymi poradnikami wszystkie platynki w grach przygodowych to bułka z masłem. Irony Curtain nie jest wyjątkiem, chociaż i tak polecam przejście gry bez naszej pomocy, aby w pełni delektować się ciekawymi zagadkami w tej grze.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 1/10 z solucją
- Liczba trofeów: x1/ x4 / x8 / x30
- Liczba trofeów offline: 43
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Większość
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 2 godziny (z solucją)
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Krok 0. Przejdź grę własnym tempem i łam sobie głowę zagadkami
Będę to powtarzał za każdym razem w przypadku gier zagadkowo/przygodowych. Jeśli zależy Ci tylko na szybkiej i łatwej platynce to skocz od razu do kroku 1. Ja jak zwykle namawiam do samodzielnego zmierzenia się z tytułem, gdyż gry z tego gatunku tracą 99% swojego czaru, gdy przechodzisz je z solucją. Jeśli chcesz odblokować jak najwięcej trofeów w trakcie 'zerowego’ przejścia, możesz spokojnie przejrzeć listę pucharów i ich ikonki – nie ma tam raczej spoilerów. Pozostałe trofea spokojnie zdobędziesz za drugim przejściem, gdyż nie trzeba będzie zastanawiać się nad poszczególnymi zagadkami, co drastycznie skróci czas gry.
Krok 1. Skorzystaj z naszej solucji 100% i odblokuj wszystkie trofea za jednym podejściem
Filmik poniżej przedstawia kompletną solucję gry wraz ze wszystkimi pomijalnymi trofeami. Jeśli nie chcesz męczyć się z zagadkami ani przechodzić gry więcej niż jeden raz, ten filmik powinien spełnić Twoje wymagania.
Na liście poniżej wypisałem trofea, które musisz odblokować zanim opuścisz daną lokację, w kolejności ich zdobywania. W przeciwnym razie konieczne będzie przechodzenie gry od nowa, gdyż nie ma możliwości powrotu do poprzednich miejscówek a tytuł nie oferuje też opcji ręcznego zapisu gry.
Studio TV:
Ene due rike fake (pomijalne)
Kto ja jestem? Pomidor!
Dom Evana:
Niedaleko pada jabłko od gruszy (pomijalne)
A. Słodowy
Komu w drogę, temu skarpety (pomijalne)
Podróż za jeden wykład
Hotel:
Bumaga
PIT-BUL (pomijalne)
Burżuj (pomijalne)
Bakszysz (pomijalne)
Nic do ukrycia (pomijalne)
Kto rano wstaje (pomijalne)
Człowiek Demolka
Wyzwoliciel
Plac Karmazynowy:
Ofensywna Tarcza Antyrakietowa (pomijalne)
Czy jestem zły? (pomijalne)
Pan Tulipan
Pan tu nie stał! (pomijalne)
Kości zostały rzucone (pomijalne)
Ale kosmos (pomijalne)
Wstydziłbyś się (pomijalne)
Pomożecie? Pomożemy!
Metro:
Ptasia grypa (żołądkowa) (pomijalne)
GORK Park + poligon:
Poskromiciel (pomijalne)
Ani chybi (pomijalne)
Wieloboista (pomijalne)
Matka potrzebą wynalazku
Gęba jak malowana
Evan erectus
Słodka zemsta
Nora Leszego:
A niech mnie kule biją (pomijalne)
Literaci do piór!
Więzienie:
Nasze korzenie
IDKFA
Mielonka – początek tego trofeum wykonaj tutaj (pomijalne)
Pałac Wodza:
Czarna chata
Mielonka – koniec tego trofeum (pomijalne)
Zarzucona technologia
Prawie jak Cleo (pomijalne)
Bohater narodowy
Ręce precz od Matryoshki!
Mityczna cebula
Poradnik:
Mityczna Cebula / Mythical Onion
Zdobądź wszystkie trofea / Collect all Trophies
Typowa platynka przygodówkowa – dużo trofeów fabularnych, dużo pomijalnych. Z naszą solucją zdobycie 100% zajmie Ci dwie godziny.
Podróż za jeden wykład / The Weirdest Journey
Krok pierwszy – Opuść dom / Step one – Leave the house
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu pierwszego rozdziału gry.
Pomożecie? Pomożemy! / When Things go Awry
Krok drugi – Daj drapaka / Step two – Stay clean
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu drugiego rozdziału gry.
Literaci do piór! / Betrayal at Condor
Krok trzeci – Zostań przodownikiem / Step three – Get cracking
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu trzeciego rozdziału gry.
Ręce precz od Matryoshki! / Gory to Matryoshka
Krok czwarty – Ocal Matryoshkę / Step four – Save Matryoshka
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu ostatniego rozdziału gry.
Ja Brzoza, ja Brzoza! / The Adventure Begins
Posprzątaj po sobie / Piece together how it all began
Rozdział 0. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po rozwiązaniu zagadki na peronie i zatrzymaniu pociągu.
Ene due rike fake / Blast from the Past
Nie cykaj się obciachu / Bring back your childhood memories
Rozdział 1. Pomijalne. W studiu telewizyjnym przygotuj i pokaż slajdy tylko ze swojego dzieciństwa, zanim zaprezentujesz te o Matryoszce.
Kto ja jestem? Pomidor! / Deja Food
Płyń pod prąd i porwij publikę / Experience public humiliation
Rozdział 1. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po prezentacji w studiu TV.
Niedaleko pada jabłko od gruszy / Old Friends
Znajdź ukryte drzewo / Find the hidden stash
Rozdział 1. Pomijalne. Po wykonaniu telefonu do Matryoshki musisz iść do pokoju Evana, aby wziąć obraz Wodza. Podczas majstrowania przy biurku podnieś posążek Skrama i użyj go na drzwiach od szafki. Otwórz szafkę i zbadaj jej zawartość, aby odblokować to trofeum.
Komu w drogę, temu skarpety / Toodle-oo
Pożegnaj swych żywicieli / Say goodbye to your folks
Rozdział 1. Pomijalne. Przed wyjściem przez okno w piwnicy, porozmawiaj z mamą i tatą.
A. Słodowy / Finishing Touch
Wykonaj pierwszą samoróbkę / Surely you can use these things together
Rozdział 1. Aby 'zbudować’ doniczkę z kwiatkiem potrzebujesz cztery rzeczy:
- Kwiatek – obetnij nożyczkami ze stołu w kuchni
- Doniczka – wstaw indyka do piekarnika, a jak już będzie gotowy, zjedz go. Weź garnek.
- Ziemia – w piwnicy pod schodami. Użyj na niej garnka
- Łodyga – w piwnicy znajduje się metalowa rzeźba, którą możesz pociąć nożycami do metalu.
Połącz wszystkie przedmioty ze sobą, aby odblokować to trofeum.
Burżuj / Pack Rat
Wykup wszystkie pamiątki / Buy every single item from the vending machine
Rozdział 2. Pomijalne. Od recepcjonisty dowiesz się, że maszyna z pamiątkami nie jest wyłączona, wystarczy tylko zerwać czerwoną taśmę i będzie można z niej skorzystać.
Przyciski z prawej strony odpowiadają negatywo ikonek przy produktach. Poniżej przedstawiam ściągawkę, która pomoże Ci opróżnić maszynę. Nie zapomnij wziąć pocztówki, która będzie wymagana do trofeum Ofensywna Tarcza Antyrakietowa.
Bakszysz / Encouragement
Posmaruj kilka rąk / Try to bribe several of the locals
Rozdział 2. Pomijalne. Spróbuj dać gotówkę wszystkim pracownikom hotelu: szefowi ochrony, recepcjoniście, urzędnikowi od wydawania pozwoleń i boyowi hotelowemu.
Bumaga / Welcome to Matryoshka
Doświadcz absurdu matryoshkańskiej biurokracji / Witness the absurdity of Matryoshka for the first time
Rozdział 2. Aby dostać się do swojego pokoju hotelowego musisz najpierw wypełnić podanie. Dostaniesz je od pracownika w recepcji. Weź papier i połóż go na podium przy posągu Wodza w prawej części hotelu, a trofeum będzie Twoje.
PIT-BUL / Strong-arm Service
Zdobądź wizytówkę / Acquire an unusual business card
Rozdział 2. Pomijalne. Gdy wylądujesz w pokoju hotelowym, porozmawiaj z sierżantem Niedźwiadkiem. Prowadząc odpowiednio konwersację, możesz otrzymać od niego specjalną wizytówkę i odblokować to trofeum:
- Zapytaj o…
- Zapytaj o pupę.
- Dopytaj o szczegóły.
- Powiedz, że ci miło z tego powodu.
Kto rano wstaje / The Early Bird Gets the Worm
Zamów poranne budzenie / Order a wake-up call
Rozdział 2. Pomijalne. Będąc w pokoju hotelowym zadzwoń na recepcję (numer 11) i poproś o poranne budzenie, aby odblokować to trofeum.
Wyzwoliciel / Liberator
Sal Limones byłby dumny / Sal Limones would be proud!
Rozdział 2. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po tym, jak otworzysz drzwi do pokoju 369.
Człowiek Demolka / Ivan the Destroyer
Zafunduj sobie 7 lat nieszczęść / Slightly vandalize the room
Rozdział 2. Trofeum związane z fabułą. W łazience w pokoju hotelowym, użyj 'rakiety tenisowej’, aby rozbić lustro.
Nic do ukrycia / Constant Surveillance
Przecież nie masz się czego wstydzić / Close observation goes outrageously wrong
Rozdział 2. Pomijalne. Gdy przygotujesz sobie kąpiel, spróbuj wejść do wanny przy OTWARTYCH drzwiach wejściowych.
Ofensywna Tarcza Antyrakietowa / Aloha
Wyślij rodzicom pocztówkę / Send your parents a postcard from Matryoshka
Rozdział 2. Pomijalne. Gdy wyjdziesz z hotelu na Plac Karmazynowy, udaj się do końca w prawo. Obok wróżki zobaczysz skrzynkę pocztową. Wrzuć do niej pocztówkę, a trofeum będzie Twoje.
Pan tu nie stał! / Backtracker
Wymień się kartkami z profesorem / Exchange ration card with the professor
Rozdział 2. Pomijalne. Podczas długiej serii wymian, której celem jest uzyskanie skrzynki wódki, będziesz w posiadaniu kartki na cukier. Daj ją profesorowi, który mieszka w rurze z prawej strony placu budowy, aby odblokować ten puchar. Upewnij się, żeby wymienić mąkę na kartkę na cukier a nie na mięso w kolejce na prawo od metra.
Kości zostały rzucone / Scream and Run
Nakarm czworonoga, tylko zrób to z głową / Oh hai doggy
Rozdział 2. Pomijalne. Z dachu bloku na budowie weź grabie, a następnie użyj ich na głowie żubra na stoisku mięsnym. Daj głowę psu, leżącemu obok Cesi, aby odblokować ten puchar.
Czy jestem zły? / Am I Evil?
Czasami bywamy zbyt wybuchowi / We all go a little mad sometimes
Rozdział 2. Pomijalne. Aby odblokować to trofeum, użyj granatu na kolejce przy stacji metra na Placu Karmazynowym. Spokojnie, Evan nie jest mordercą.
Ale kosmos / The Final Frontier
Lepiej, żebyś nie miał lęku wysokości / Try to find another race in outer space
Rozdział 2. Pomijalne. Nie jestem na 100% pewien jak udało mi się odblokować to trofeum, lecz na pewno robi się to przy dźwigu na budowie. Dla pewności, zanim dasz dźwigowemu skrzynkę wódki przyjrzyj się Sputnikowi i daj mu przelecieć cały ekran. Zrób to samo zaraz po tym jak dasz mu wódkę – zjedź na dół, wjedź na górę i znowu przyjrzyj się Sputnikowi.
Wstydziłbyś się / Shame on You
Bo jest osłem, co się zowie ten, kto pije na budowie / Getting the various hard-working classes drunk will get you nowhere
Rozdział 2. Pomijalne. Spróbuj poczęstować wódką pracowników budowy – geodecie i spawaczce – aby odblokować ten puchar.
Pan Tulipan / Charmer
Pokaż im, jak traktować damę / Show them how to treat the ladies
Rozdział 2. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je, gdy podarujesz spawaczce na placu budowy perfumy i różę.
Ptasia grypa (żołądkowa) / Apoocalypse
Sprawdź, dokąd odlatują ptaki / All work and no play makes Evan a very dull journalist
Rozdział 3. Pomijalne. Na samym początku sekcji w metrze musisz zmusić ptaka, aby narobił na posąg Wodza. Zanim to jednak zrobisz, zmuś go, aby usiadł na pozostałych żyrandolach w metrze. Przegoń gołębia z kosza na ławkę, a następnie przeganiaj go wtedy, gdy zgaśnie światło na jednym z żyrandoli. Zrób to w kolejności 1, 2, 4, 3. Gdy wyląduje na trzecim żyrandolu i narobi na posąg, ptak odleci.
Evan erectus / Bright Idea
Nie utrzymasz jej siłą woli / Save your telekinetic powers for later
Rozdział 3. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je, gdy przywiążesz trzy 'balony’ do dźwigni na stacji metra.
Wieloboista / New Challenger
Zmierz się z każdą konkurencją / Try your hand at all of the GORK Park activities
Rozdział 3. Pomijalne. Aby odblokować to trofeum, spróbuj swoich sił we wszystkich czterech konkurencjach w parku – cegły, strzelanie, pisanie i wyścig rowerowy.
Matka potrzebą wynalazku / Necessity is the Mother…
Wypełnij prezerwatywę / Blow up the bizarre balloon
Rozdział 3. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz ja poprzez nadmuchanie prezerwatywy butlą z helem w GORK parku.
Ani chybi / Sharpshooter
Zdobądź 20 punktów na strzelnicy / Score 20 points by shooting the targets
Rozdział 3. Pomijalne. Podczas konkurencji strzeleckiej w GORK Parku, zdobądź 20 punktów, strzelając w 'amerykańskie’ cele. Możesz powtarzać konkurencję do skutku.
Słodka zemsta / Sweet Surrender
Zaspokój potrzeby generała / Offer the general an excellent treat
Rozdział 3. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je, gdy poczęstujesz generała 'podrasowaną’ watą cukrową.
Poskromiciel / Pro Tiger Tamer
Nie daj sobie wypruć flaków / A three-headed monkey would also be useful
Rozdział 3. Pomijalne. Gdy pierwszy raz trafisz na poligon (jedź metrem w lewo), zobaczysz ogon wystający zza drutu kolczastego. Spróbuj 'porozmawiać’ ze zwierzęciem. Dzięki temu tygrys zablokuje Ci drogę do posterunku na poligonie i trzeba będzie przekupić go pluszakiem, który zdobędziesz w GORK Parku. Wtedy trofeum będzie Twoje.
Gęba jak malowana / Evan Mosley
Bądź jak LeClerc / Almost like a detective’s disguise
Rozdział 3. Trofeum związane z fabułą. Ten puchar zdobędziesz gdy przygotujesz wąsy – jeden z elementów przebrania za generała.
A niech mnie kule biją / Fearless Coward
Zakazy przecież nie są dla Ciebie / Technically you’re not supposed to do that
Rozdział 3. Pomijalne. Z lewej strony nory Leszego znajduje się biała linia, której przekroczenie kończy się ostrzałem. Zrób to kilka razy, aby zdobyć to trofeum.
IDKFA / IDKFA
Rozpocznij rozbrojenie / Disassemble the dreaded item
Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Będzie Twoje, gdy wyjmiesz kulę z pistoletu, upuszczonego przez strażnika w więzieniu.
Nasze korzenie / Origins
A mury runą, runą, runą… / Find a way to bring down the wall
Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Przyjrzyj się ścianie z rysunkami w drugiej celi więzienia.
Niesekretny krowi poziom / Not So Secret Cow Level
Wolności oddać nie umiem / Find yourself in a heap of trouble
Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Puchar będzie Twój po ucieczce z więzienia, gdy Evan pojawi się na dziedzińcu Pałacu Wodza.
Mielonka / Meticulous Design
Spraw, by obraz stał się wyraźniejszy / Create the perfect zooming device
Rozdział 4. Pomijalne. W więzieniu znajdziesz okulary. Użyj na nich swojej żyletki, aby zrobić z nich szkło. Gdy w dalszej części gry wykorzystasz je do zrobienia zoomu do aparatu, odblokuje się to trofeum.
Bohater narodowy / Hero of the Day
Zwalali pomniki i rwali bruk / Give the people a sure sign that the revolution has started
Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po wystrzeleniu działa z czołgu w pomnik Wodza.
Czarna Chata / The Black Lodge
Właściwy człowiek w niewłaściwym miejscu / The right man in the wrong place
Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Po wysłuchaniu piosenki o lotnikach w wykonaniu chóru na dziedzińcu Pałacu, podejdź do wartownika wewnątrz budynku i podaj mu hasło: 1, już, 18 grudnia, zielony, aby uzyskać dostęp do pokoju wojennego.
Zarzucona technologia / Obsolete Technology
Pstryknij fotkę / Snap a photo with an antique camera
Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Zdobędziesz je po wywołaniu zdjęcia z planami Vlada na obalenie Wodza.
Prawie jak Cleo / Son of a Gun
Kto smaruje, ten jedzie / Prove that you’re very thorough with your preparations
Rozdział 4. Pomijalne. Po spotkaniu z Wodzem, posłuchaj go i weź z jego szafki jedno z trofeów. Użyj go na krowie w ogrodzie (prawa strona dziedzińca). Następnie przyczep do pucharu z mlekiem trzymadełko do wiadra. Tak przyrządzony przedmiot użyj do nasmarowania działa w czołgu, przed wystrzeleniem pocisku. Zrób to zamiast wykorzystania w tym samym celu zapalonej świeczki, aby odblokować trofeum.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępniło Artifex Mundi.