Księga Cudów – Opinia

Księga Cudów pozwala nam zanurzyć się w magicznym świecie Onirii, pełnej smoków, tajemnic i piekielnych zębaczy. Zostajemy rzuceni w wir mitologicznej, baśniowej i niesamowitej przygody w cieniu wielkiego drzewa. To jedna z piękniejszych gier planszowych dla dzieci w mojej kolekcji. Pod względem wykonania i pomysłu jest to po prostu perłą w koronie – gra  kooperacyjna, oparta na współpracy bohaterów o zróżnicowanych mocach osadzona w świecie fantasy z niebanalnym scenariuszem. Do tego poruszamy się po niesamowitej planszy – książce z trójwymiarowymi elementami – tu się coś otwiera, tu się podnosi, tam przesuwa – dosłownie za każdym krzaczkiem kryje się jakaś tajemnica, albo smoczy ogon. Tak skonstruowanej planszy dotychczas nie widziałam. Wielki szacunek dla projektanta, bo gra rozłożona na stole po prostu zachwyca w każdym calu.

Z uwagi, że jest to gra ze scenariuszami – nie chciałabym za wiele zdradzać, by nie zepsuć zabawy. Rozgrywka przynosi wiele przyjemności  z odkrywania tajemnic magicznego drzewa, ponieważ praktycznie za każdą dociągniętą kartą jesteśmy czymś zaskakiwani. Scenariusze prowadzą nas po kolei przez ciekawą i wciągającą historię – jest ich łącznie sześć (moim zdaniem to wystarczająca liczba). Są zróżnicowane, ale dostosowane do umiejętności małoletnich graczy.

Grę rozegrałam trzy razy – solo, we dwójkę, oraz we trójkę z ośmiolatką. W każdym wariancie bawiłam się świetnie, nie czułam dłużyzn czy zbytniej powtarzalności. Scenariusze pozwalają wybierać różne drogi do przejścia rozdziału – za każdym razem historia nas wciągała. Narracja w grze jest pierwszorzędna, a obsługa kart banalnie prosta.

Czasami denerwowała losowość – ale cóż – w grach przygodowych tego typu – o tempie przygody decydują rzuty kośćmi. Ale nie ma się czego obawiać – warunkiem przejścia rozdziału jest osiągnięcie wspólnie z innymi graczami określonego celu. Odkrywamy kartę rozdziału, rozgrywamy swoje akcje (ruch, eksploracja, walka) i poznajemy tajemnice naszej księgi. Rozwijamy swoje umiejętności, zdobywamy „iskry” i tłuczemy zębaczy.

Księga cuda to wyjątkowa pozycja – pełna zwrotów akcji, z ciekawą historią kształtowaną przez małoletnich graczy. Zasady nie są trudne, praktycznie wszystko jest łatwe i intuicyjne. To zdecydowanie pozycja rodzinna, pięknie wykonana z wciągającą historią i figurkami. Każdy aspekt omawianej pozycji przyciąga i zachęca do grania. Z czystym sumieniem mogę polecić zakup Księgi Cudów

 

 

Grę zakupisz TUTAJ!

 

Dla kogo?

  • od 10 lat;
  • dla lubiących gry przygodowe, kooperacyjne, z figurkami;
  • liczba graczy: 1-4;
  • czas rozgrywki:  ok. 90 minut na rozdział.

 

Zawartość pudełka:

  • rozkładana książka
  • 4 figurki bohaterów
  • 8 figurek zębaczy
  • 248 kart (6 talii rozdziałów)
  • 6 kart zębaczy
  • 16 kart skrawków
  • 5 kości
  • 17 znaczników iskier magii
  • 40 żetonów serc
  • 10 żetonów przeznaczenia
  • 8 żetonów oszołomienia
  • żeton mrocznej aury
  • 4 pierścienie do podstawek
  • koperta skrzyni
  • instrukcja

 

Współpraca reklamowa.
Gra została przekazana bezzwrotnie w ramach recenzji od wydawnictwa Rebel. 
Rebel nie miało wpływu na kształt mojej opinii w niniejszej recenzji.
GRA PLANSZOWA

NAZWA GRY: Księga cudów

OPIS GRY : Księga cudów to oparta na współpracy gra przygodowa, rozgrywająca się na przestrzennej planszy w formie książki pełnej niezwykłości. W jej wnętrzu czekają na Was przygody pełne istotnych decyzji, a wybory, które podejmiecie, prowadzeni narracją na kartach, będą miały ogromne znaczenie dla tego, co spotka Was w kolejnych rozdziałach. Jakie zakończenie wybierzecie dla siebie i Onirii? Dajcie się porwać opowieści i sprawdźcie, co się wydarzy!

  • WYKONANIE
  • REGRYWALNOŚĆ
  • LOSOWOŚĆ
  • PRZYJEMNOŚĆ Z GRY
  • STOSUNEK CENA/JAKOŚĆ
  • INTERAKCJE
  • TRUDNOŚĆ
OCENA
3.6
Sending
OCENA UŻYTKOWNIKÓW
0 (0 votes)

PODSUMOWANIE:

Księga cuda to wyjątkowa pozycja – pełna zwrotów akcji, z ciekawą historią kształtowaną przez małoletnich graczy.