Lost at Sea to stworzona przez Studio Fizbin eksploracyjna gra przygodowa z gatunku określonego potocznie mianem symulatorów spaceru. Jak można wywnioskować z tytułu główna bohaterka gry gubi się na morzu, a następnie dopływa na tajemniczą wyspę. Wszystko to jest jednak bardziej podróżą po własnym umyśle w celu odnalezienia odpowiedzi na ważne życiowe pytania.
Trudno opowiedzieć coś o wątku fabularnym, by nie potrzebnie czegoś nie zdradzić. Akurat historia przedstawiona w tej produkcji jest motorem napędowym całości. W ładny i skłaniający do refleksji sposób potrafi przedstawić różne okresy życia głównej postaci zadając przy tym miedzy innymi pytanie: „Co jest w życiu najważniejsze?”. Jest to bez wątpienia zaleta dla graczy szukających w grach motywów dających się nad czymś samemu zastanowić. Jednocześnie jednak w przypadku, gdyby nas nie bardzo interesowało tego typu filozofowanie to najpewniej mocno się od Lost at Sea odbijemy.
Jeśli chodzi o mechanikę jest to praktycznie typowy przedstawiciel symulatorów spaceru. Mamy to otwartą wyspę, którą można swobodnie eksplorować. Osobiście jednak nie urzekł mnie specjalnie projekt lokacji, a w grach tego typu jest to jednak jeden z fundamentów. Znajdują się tu całkiem ciekawe i abstrakcyjne obiekty, jednak całościowo projekt wyspy sprawia wrażenie nieco randomowej lokacji okazyjnie udekorowanej bardziej nietypowymi konstrukcjami. Naszym głównym i generalnie jedynym celem jest znajdowanie przy pomocy kompasu kluczowych przedmiotów z różnych okresów życia i odnoszenie ich na miejsce, by odkryć fragmenty opowieści.
Wspomniane przedmioty są zwykle ukryte za kilkoma rodzajami zagadek. No i z tej strony też nie jest to niestety nic specjalnego. Wypadają one naprawdę mało pomysłowo, a na domiar złego bywają też niepotrzebnie przeciągnięte. Przykładowo klasyczna dziecięca zabawa z siadaniem na krzesłach po umilknięciu muzyki zawiera za dużo tych krzeseł. Istotną sprawą jest też grasujący po występie potwór będący symbolem lęków bohaterki. I jeśli chodzi o klimat to zdecydowanie go podnosi. Jego zbliżanie oznajmiane jest pesymistycznymi komentarzami oraz nadciągającym mrokiem. By pokonać te lęki musimy stawić im czoła wpatrując się w nie. To bardzo ciekawy pomysł, ale realizacja wypada średnio. Wszystko przez to, że często trudno się domyślić skąd nadchodzi niebezpieczeństwo by zdążyć nań zareagować.
Oprawa prezentuje się w porządku. Gra co prawda nie zachwyca nad wyraz widokami, ale też nie razi w oczy. Muzyka przyjemnie komponuje się z historią, a dialogi są prowadzone dobrze. Na plus zdecydowanie wypadają fabularne ilustracje pokazywane po odkryciu fragmentów fabuły. Niejednokrotnie jest to ciekawie pomyślana graficzna interpretacja przedstawianego motywu.
Zestaw pucharków w grze jest banalnie prosty do zebrania. Ot wystarczy zebrać wszystkie przedmioty i odkryć wszystkie fabularne fragmenty, co jest równoznaczne z ukończeniem gry. Nie trzeba nawet korzystać z żadnych materiałów, gdyż do wszystkiego poprowadzi nas kompas. Z tego względu fani szybkich i prostych platynek powinni być zainteresowani. Przy okazji może coś was skłoni jeszcze do refleksji.
Ogólnie była to całkiem przyjemna, pełna przemyśleń podróż. Gameplay niestety marny i projekt całej lokacji taki sobie, ale prowadzenie głównego wątku pozwoliło miło spędzić czas przy Lost at Sea. To przede wszystkim tytuł godny polecenia fanom filozoficznego podejścia do historii oraz także i łowcom szybkich platynek.

- Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
- Czas do zdobycia platyny: 1-2 godziny
- Liczba trofeów:
x1/
x5 /
x17 /
x0
- Liczba trofeów offline: 23
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
W ramach podziękowania za poradnik, o ile się oczywiście przydał, możesz postawić mi kawę!
Krok po kroku:
Gra nie wymaga specjalnego tłumaczenia, gdyż wszystkie pucharki zdobędziemy naturalnie podczas przechodzenia wątku fabularnego. W grze wyposażeni jesteśmy w kompas, który bez problemów doprowadzi nas do każdego przedmiotu i miejsca, w jakie trzeba odłożyć. Obszar gry nie jest duży i szybko można się z całością uporać.
Poradnik:
All Achievements completed
Live life to the fullest. All Trophies earned.
Platynowy pucharek wpadnie nam na samym końcu.
On solid ground 10
The journey begins.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po dotarciu na wyspę.
Childhood 130
We will always be there for you.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu wszystkich przedmiotów dotyczących pierwszego okresu życia bohaterki.
Youth 130
On your own two feet.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu wszystkich przedmiotów dotyczących drugiego okresu życia bohaterki.
Adulthood 130
Remembering a simpler time.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu wszystkich przedmiotów dotyczących trzeciego okresu życia bohaterki.
Old age 130
All things must come to an end.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu wszystkich przedmiotów dotyczących pierwszego okresu życia bohaterki.
Musical chairs 20
Played well with others.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu prezentu.
Loving hands 20
Feeling protected.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu plastra.
Family connection 20
A bridge between generations.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu pierwszego balonika.
Carefree 20
There is no danger.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu płaszcza.
Character trait 20
Made the jump.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu spodenek.
Butterflies 20
Close to the stars.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu gwiazdek.
Celebrate life 20
Still gone too soon.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu drugiego balonika.
Burning emptiness 20
Burned it all down.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu roślinki.
Letting go 20
The kids are alright.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu plecaka.
Together 20
One step at a time.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu przykrywki.
Taking care 20
Generations of love.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu walizek.
Deadlines 20
Too much for one person.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu zegarka.
Left behind 20
With age comes loss.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu talerza.
Helping hands 20
Losing half of yourself.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu świecy.
A new view 20
Adjusting to life.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu klepsydry.
Lost, found 40
Finding your way.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zebraniu i odniesieniu szczoteczki.
End of session 130
One door closes, another one opens.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu wątku fabularnego.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.
OCENA KOŃCOWA

NAZWA GRY: Lost at Sea
OPIS GRY : Lost at Sea to stworzona przez Studio Fizbin eksploracyjna, skłaniająco do przemyśleń gra przygodowa z gatunku określonego potocznie mianem symulatorów spaceru. Badamy tajemniczą wyspę odkrywając przeszłość bohaterki.
AUTOR: Tomasz Krajewski
OCENA
OCENA UŻYTKOWNIKÓW
( vote)PODSUMOWANIE:
Lost at Sea może być przyjemną, pełną przemyśleń podróżą. Zależy czego szukamy w grach. Gameplay niestety jest dość marny, a projekt całej lokacji taki sobie. Jednak prowadzenie głównego wątku pozwoli miło spędzić czas przy badaniu wspomnień. To przede wszystkim tytuł godny polecenia fanom filozoficznego podejścia do historii oraz także przy okazji łowcom szybkich platynek.
ZALETY
- dobrze opowiedziana historia,
- ładnie zaprojektowane ilustrowane wstawki,
- ciekawy filozoficzny klimat.
WADY
- ogólny projekt lokacji nie robi wrażenia,
- nudne zagadki.