Mecho Tales – Poradnik do trofeów

12 sierpnia 2018
0

 

Mecho Tales, to przyjemnie wykonana platformówka, wydana przez Arcade Distillery. W czasie opublikowania tego poradnika, dostępna do kupienia w amerykańskim Playstation™ Store. Nie została jak dotąd wydana w Europie.

Gra jest przeznaczona dla 1-4 graczy offline. W systemie kooperacji można przemierzać plansze i wspólnie walczyć z zabójczymi robocikami , dronami oraz bossami, poukrywanymi na poszczególnych poziomach. Zalecamy grę w trybie co-op z co najmniej jednym partnerem, gdyż znacznie przyspiesza to, a przede wszystkim ułatwia drogę do platyny. Sama gierka początkowo wzbudziła u nas przyjemne odczucia, gdyż wizualnie kojarzy się z nieco bardziej barwnym spadkobiercą stylu Tima Burtona, jednak z każdą planszą przyjemność ustępowała miejsca znużeniu. Tytuł jest zrobiony bez pomysłu i bez polotu. Estetyczne i naprawdę ładne wykonanie, niestety nie wystarczyło, aby uratować całość. Jedyną nagrodą jest względnie prosta platyna i możliwość zagrania z kimś bliskim. Polecamy łowcom trofeów. Poradnik napisany na podstawie wydania na PS4. Jest możliwość wbicia również drugiego kompletu pucharków na Vitę – wersje pudełkowe gry można nabyć na e-bay.

PRZEGLĄD:

  • Trudność zdobycia platyny: 2/10
  • Czas na zaliczenie platyny: 3h+
  • Trofea offline: 12 (11x zloto, 1x platyna)
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Zalecana liczba przejść: 1
  • Trofea do pominięcia: brak – wybór plansz
  • Zabugowane trofea: 0

MAPA PRZEJŚCIA:

Krok 1 – Przechodzimy grę, zbieramy zębatki, pokonujemy bossów. Jeśli to możliwe, gramy w trybie co-op.

Na tym etapie otrzymamy trofea fabularne, za ukończenie poszczególnych poziomów oraz te za zbieranie bonusów (zębatki i serduszka) i pokonanie odpowiedniej ilości wrogów. Proponujemy grę w trybie kooperacji, ponieważ znacznie ułatwia to sprawę. Jeśli jeden z partnerów ginie, po kilkunastu sekundach odradza się z pełnym zdrowiem. Jedyne, co musi zrobić w tym czasie drugi, to przetrwać :). W ten sposób znacznie szybciej i bez wysiłku można przemierzać poziomy oraz walczyć z bossami. Po ukończeniu gry powinniśmy mieć na koncie następujące pucharki:

  • zloto Defeat Landian Boss (poziom 1-2)
  • zloto Defeat Golem (poziom 2-2)
  • zloto Defeat Mutant Landian (poziom 3-2)
  • zloto Meet Professor (poziom 4-2)
  • zloto Defeat Mecinni (poziom 5-2)
  • zloto Defeat Memory Thief (poziom 7-2)
  • zloto The End (poziom 8-2)
  • zloto Healthy Hero (za podniesienie 100 serduszek)
  • zloto Cog Master (za podniesienie 1000 zębatek)
  • zloto Destroyer Of Bots (za zlikwidowanie 500 wrogów)

Krok 2 – Czyszczenie

Na tym etapie kilka razy trzeba będzie kilka razy powtórzyć wybraną planszę (np. 4-2 albo 8-1),. Dzięki temu zgromadzimy wystarczającą ilość zębatek, do zakupu wszystkich dronów w sklepiku. Po zakupie ostatniego drona otrzymamy dwa brakujące pucharki:

  • zloto Drone Collector (za zakup wszystkich dronów)
  • platyna Mecho Historian


PORADNIK:


platyna Mecho Historian
Accomplish everything.


Łatwo było? Pewnie tak, ale zabawa przednia. Gratulacje z kolejnej zdobytej platynki 🙂

 

zloto Defeat Landian Boss
Defeat the Boss of the Landians.


Landian Boss to pierwszy boss w grze. Spotkamy go na poziomie 1-2. Steruje dronem wyposażonym w długie ramiona, zakończone piłami tarczowymi. Wykonuje nimi dwa powtarzające się ataki:

  • Pierwszy atak wyprowadza, kiedy zawieszony jest w centralnej części planszy. Kieruje ramiona w przeciwległe strony ekranu, a następnie opuszcza i przesuwa piły tarczowe do środka (po ziemi). Aby uniknąć tego ataku wystarczy stać tuż pod bossem i gdy piły zbliżają się do nas, podskoczyć do góry.
  • Drugi atak polega albo na przesuwaniu się przeciwnika z lewej do prawej strony ekranu i wykonywaniu obrotów ramionami, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, albo czynności odwrotnej. Jeśli zauważymy, ze boss zmierza na prawo, kierujemy się na lewo i czekamy w rogu, aż skończy. Jeśli natomiast boss uda się na lewo, my biegniemy w przeciwległy kąt i czekamy.

Niezależnie od tego, który atak wykonuje, cały czas musimy strzelać. Obrażenia zadają mu wyłącznie pociski, trafiające w kadłub jego „stateczku”. Gdy trafimy, boss podświetli się na czerwono. Oczywiście, jeśli gramy w kooperacji, cała zabawa to bułka z masłem. Warto bowiem wiedzieć, że jeśli jeden z partnerów zginie, po kilkunastu sekundach odradza się z pełnym zdrowiem. W razie problemów, warto więc znaleźć kogoś do pomocy.

 

 

zloto Cog Master
Loot 1000 cogs from enemies and pickups.


Pucharek otrzymamy niezauważenie, podczas przechodzenia gry. Z pokonywanych przeciwników wypadają zębatki,  będące walutą w grze oraz serduszka, które odnawiają zdrowie, naszemu bohaterowi. Wystarczy podnieść łącznie 1000 pojedynczych bonusów i trofeum będzie nasze. Jeśli gracie w co-op, nie ma znaczenia, kto podnosi zębatki i serduszka. Trofeum jest kumulacyjne, sumuje się dla wszystkich graczy na planszy.

Uwaga – pucharek odblokowuje się tylko dla pierwszego gracza.

 

 

zloto Defeat Golem
Defeat the boss: Golem


Golem to drugi boss w grze. Spotkamy go na poziomie 2-2. Jest to porośnięty drzewami duży mechaniczny dron, wyposażony w dwie metalowe pięści. Na tym etapie dobrze mieć już wykupionego Teslara (nasz pomocnik, strzelający elektrycznymi pociskami). Walka z Golemem będzie podzielona na dwie fazy:

  • W pierwszej fazie boss naprzemiennie będzie uderzał pięściami w ziemię i przesuwał nimi w tę i z powrotem. Ataku łatwo uniknąć, wystarczy przeskakiwać zbliżające się do nas pięści, jednocześnie strzelając do nich. W tej fazie nic nie da atakowanie centralnej części Golema – musimy skupić się wyłącznie na jego pięściach.
  • Druga faza rozpocznie się po zlikwidowaniu pięści. Golem zacznie latać od jednej strony ekranu do drugiej, wypuszczając jednocześnie czerwone bomby. To, co musimy zrobić, to starać się unikać zderzenia z bombami. Omijamy je więc i uciekamy przed nimi, jednocześnie wypuszczając grad prądowych pocisków

Niezależnie od tego, z którą fazą mamy do czynienia, cały czas musimy strzelać. Oczywiście, jeśli gramy w kooperacji, cała zabawa to bułka z masłem. Warto bowiem wiedzieć, że jeśli jeden z partnerów zginie, po kilkunastu sekundach odradza się z pełnym zdrowiem. W razie problemów, warto więc znaleźć kogoś do pomocy.

 

 

zloto Defeat Mecinni
Defeat the boss: Mecinni


Mecinni to czwarty boss w grze. Spotkamy go na poziomie 5-2. W przeciwieństwie od swoich poprzedników, boss jest wrośnięty w ziemię i stąd będzie nas atakował. Stosuje 3 różne, naprzemiennie wykonywane, ataki:

  • Jednostronne uderzenie pnączami – boss uwalnia pnącza (albo korzenie) po jednej stronie ekranu i wykonuje uderzenie w kierunku, w którym aktualnie się znajdujemy. Aby uniknąć obrażeń, wystarczy odbiec w przeciwną stronę.
  • Dwustronne uderzenie pnączami – boss uwalnia pnącza (albo korzenie) po obu stronach ekranu i wykonuje uderzenie do środka. Atak obejmuje całą planszę, więc trzeba podbiec do bossa (centralna część ekranu) i podskoczyć, gdy próbuje nas trafić.
  • Trzeci atak to uwolnienie rakiet, opadających na planszę. Rakiety nie lecą zbyt szybko, więc trzeba wycyrklować, gdzie się ustawić, żeby nas nie trafiły.

Niezależnie od tego, z którą fazą mamy do czynienia, cały czas musimy strzelać do bossa. Warto wiedzieć, że nie trafiają go bomby, toczące się po ziemi, więc jeśli będziecie chcieli użyć drona Bombastii, trzeba ustawić się tuż przy nim, tylko wtedy pociski zadadzą mu obrażenia. Oczywiście, jeśli gramy w kooperacji, cała zabawa to bułka z masłem. Warto bowiem wiedzieć, że jeśli jeden z partnerów zginie, po kilkunastu sekundach odradza się z pełnym zdrowiem. W razie problemów, warto więc znaleźć kogoś do pomocy.

 

 

zloto Meet Professor
Meet the character: Professor


Trofeum nie da się przegapić. Profesora napotkamy na poziomie 4-2, zamiast spodziewanego bossa. Ukończcie level, a bez problemu otrzymacie pucharek.

 

 

zloto Drone Collector
Purchase all of the drones from Patchie’s Shop.


Pomiędzy poszczególnymi rozdziałami, w menu będziemy mieć dostęp (poprzez wciśnięcie ) do sklepiku Patchiego, w którym możemy zakupić różne rodzaje dronów do pomocy w walce. Polecamy jak najszybciej zaopatrzyć się w drona elektrycznego (Teslar) oraz w toczące się bomby (Bombastii) – te dwa ulepszenia są najbardziej przydatne podczas gry. Walutą do zakupu są zębatki, które poukrywane są na kolejnych poziomach gry oraz wypadają z pokonanych wrogów. Podczas gry na pewno nie nazbieracie ich tyle, żeby wykupić wszystko, więc trzeba będzie kilka razy powtórzyć wybrany rozdział. Najwięcej zębatek w krótkim czasie zdobywaliśmy w 8-1.

Poniżej zamieszczamy listę wszystkich dronów oraz ilość zębatek, którą trzeba przeznaczyć na zakup.

  • Teslar – 200 zębatek
  • Aquata – 300 zębatek
  • Swanwave – 450 zębatek
  • Rockettoh – 600 zębatek
  • Corrosoe – 750 zębatek
  • Flameburster – 950 zębatek
  • Bombastii – 1200 zębatek

 

zloto The End
Complete the main story campaign.


Gra składa się z 8 rozdziałów. Każdy rozdział podzielony jest na 2 poziomy. Na części z nich spotkamy bossów (poniżej ich lista). Trofeum odblokujemy po ukończeniu wszystkich plansz. Musimy przechodzić je chronologicznie – kolejne levele udostępniają się dopiero po ukończeniu poprzednich. Taktykę na poszczególnych bossów znajdziecie pod opisem dedykowanych im pucharków. Tutaj kilka słów o finałowym przeciwniku. Oczywiście zalecany co-op, żeby zbytnio się nie męczyć 🙂

  • 1-2 Landian Boss
  • 2-2 Golem Boss
  • 3-2 Mutant Landian
  • 5-2 Mecinni Boss
  • 7-2 Memory Thief Boss
  • 8-2 Finałowy Boss

Finałowego bossa spotkamy na planszy 8-2. Walka z nim będzie z kilku względów trochę cięższa, niż w przypadku innych bossów, musimy bowiem uważać na przepaści, widoczne na zdjęciu poniżej, z których wydobywają się kule ognia, jak i na dość mocne ataki, które zabierają nam więcej energii. Sam boss ma dużo więcej HP niż jego poprzednicy.

W walce nasz przeciwnik używa na przemian trzech ataków:

  • Przelatuje nad nami z narożnika do narożnika planszy, wystrzeliwując przy tym dużą ilość kul energii. Aby uniknąć obrażeń, musimy ostrożnie przebiegać pomiędzy nimi, kiedy strzela. Najlepiej jest ustawić się na środku planszy
  • Przy drugim ataku boss zazwyczaj podlatuje na środek planszy i strzela w górę rakietami, które na nas spadają. Uniki robimy podobnie jak w sytuacji opisanej powyżej
  • Trzecim atakiem jest jego szarża z jednego narożnika do drugiego. Musimy wyczuć, z którego narożnika zacznie lecieć w naszą stronę i ustawić się po przeciwległej. Szarżę kończy na drugiej przepaści od momentu startu, także wystarczy, że znajdziemy się po przeciwnej stronie, żeby jej uniknąć.

Niezależnie od tego, który atak wykonuje, cały czas musimy strzelać (świetnie sprawdza się Teslar). Gdy trafimy, boss podświetli się na czerwono. Oczywiście, jeśli gramy w kooperacji, cała zabawa to bułka z masłem. Warto bowiem wiedzieć, że jeśli jeden z partnerów zginie, po kilkunastu sekundach odradza się z pełnym zdrowiem. W razie problemów, warto więc znaleźć kogoś do pomocy.

 

 

zloto Defeat Memory Thief
Defeat the boss: Memory Thief


Memory Thief to piąty boss w grze. Spotkamy go na poziomie 7-2. Jest to smukła „wróżka”, która postawi nas przed pewnym wyborem. Aby doprowadzić do walki z nią, musimy zignorować jej propozycję, a więc wybrać opcję „Nie”. Złodziejka wspomnień ma trzy różne, losowo wyprowadzane ataki. Dość łatwo ich jednak uniknąć.

  • Pierwszy atak wyprowadza, przesuwając się do krawędzi planszy, a następnie wypuszczając rząd kulek energetycznych, które toczą się szybko po ziemi, na przeciwległą stronę ekranu. Rozpoznamy to łatwo, gdyż zanim uwolni kulki, wykona poziomy gest dłonią. Zbliżające się kule wystarczy przeskoczyć.
  • Drugi atak jest bardzo podobny. Złodziejka wspomnień przesuwa się do krawędzi ekranu, a następnie wykonuje pionowy gest dłońmi. Sygnalizuje to uwolnienie kulek energetycznych, opadających w kilku szeregach na dół. Znów łatwy do uniknięcia atak – wystarczy ustawić się w wolnej przestrzeni pomiędzy szeregami.
  • Ostatni atak polega na tym, że boss przesuwa się z jednej strony planszy na drugą, wypuszczając z obu dłoni ciągły strumień energetycznych kulek. W tym przypadku musimy biec maksymalnie do rogu i gdy atak dociera do nas, podskoczyć do góry, minimalizując obrażenia.

Niezależnie od tego, z którą fazą mamy do czynienia, cały czas musimy strzelać do bossa. Oczywiście, jeśli gramy w kooperacji, cała zabawa to bułka z masłem. Warto bowiem wiedzieć, że jeśli jeden z partnerów zginie, po kilkunastu sekundach odradza się z pełnym zdrowiem. W razie problemów, warto więc znaleźć kogoś do pomocy.

 

 

zloto Destroyer of Bots
Destroy 500 enemies.


Podczas przemierzania plansz, będziemy napotykać dziesiątki różnej maści mechanicznych przeciwników. Musimy pokonać ich 500. Jeśli gracie w co-op, nie ma znaczenia, kto likwiduje przeciwnika. Trofeum jest kumulacyjne, sumuje się dla wszystkich graczy na planszy. Jeśli nie będziemy unikać walki i będziemy ubijać wszystkie robociki, napotkane na naszej drodze, odblokujemy pucharek podczas zwykłego przejścia, bez potrzeby farmienia. Jeśli jednak jakimś cudem nie otrzymalibyście trofeum, podczas zwykłego przejścia, wystarczy z poziomu menu wybrać jakąkolwiek planszę i ją powtarzać do skutku.

Uwaga – pucharek odblokowuje się tylko dla pierwszego gracza.

 

zloto Defeat Mutant Landian
Defeat the boss: Mutant Landian


Mutant Landian to trzeci boss w grze. Spotkamy go na poziomie 3-2. Jest to duży latający robot, wykonujący losowo 3 różne ataki. Na tym etapie dobrze mieć już wykupionego Teslara (nasz pomocnik, strzelający elektrycznymi pociskami). Walka będzie polegać głównie na ciągłym strzelaniu i unikaniu ataków, które wykonuje. Trzeba być w ciągłym ruchu. Nie znaleźliśmy sposobu na stuprocentowe uniknięcie obrażeń w tym starciu.

  • Pierwszy atak polega na zeskoku bossa na ziemię i próbie zmiażdżenia nas. Jeśli będziemy w ciągłym ruchu, powinno udać się nam tego uniknąć.
  • Drugi atak polega na zeskoku bossa na ziemię w jednym z rogów planszy i szybkim przesunięciu się po ziemi, na drugą stronę. Uderzenia unikamy przeskakując szarżującego bossa. Jego „włosy” nie zadają obrażeń.
  • Trzeci atak polega na upuszczaniu bomb, toczących się po ziemi. Bomby oczywiście w miarę możliwości przeskakujemy, albo omijamy.

Niezależnie od tego, z którym atakiem mamy do czynienia, cały czas musimy strzelać. Walka jest nieco trudniejsza od dwóch poprzednich. Oczywiście, jeśli gramy w kooperacji, cała zabawa stanie się bułką z masłem. Warto bowiem wiedzieć, że jeśli jeden z partnerów zginie, po kilkunastu sekundach odradza się z pełnym zdrowiem. W razie problemów, warto więc znaleźć kogoś do pomocy.

 

 

zloto Healthy Hero
Gather 100 health pickups.


Pucharek otrzymamy niezauważenie, podczas przechodzenia gry. Z pokonywanych przeciwników wypadają serduszka, które odnawiają zdrowie, naszemu bohaterowi. Wystarczy podnieść ich 100 i trofeum będzie nasze. Jeśli gracie w co-op, nie ma znaczenia, kto podnosi bonusy. Trofeum jest kumulacyjne, sumuje się dla wszystkich graczy na planszy.

Uwaga – pucharek odblokowuje się tylko dla pierwszego gracza.