Smerfy: Misja Złoliść to gra głownie skierowana do dzieci, jednak dla dorosłego gracza może być przyjemnym i odprężającym doświadczeniem – zwłaszcza, jeśli lubi dobrze zaprojektowane platformówki. Sama platyna sprowadza się głównie do przejścia gry oraz zebrania wszystkich ukrytych przedmiotów – a tych jest ponad 300! Dodatkowo dzięki kanapowej współpracy możemy zaangażować naszych milusińskich do pomocy w polowaniu na platynę w Smerfach!
[poll id=”123″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Czas do zdobycia platyny: 10 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x6 / x9 / x13
- Liczba trofeów offline: 29
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Zgniatacz złoślikulek
- Zglitchowane trofea: BRAK
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Droga do platyny w grze Smerfy: Misja Złoliść jest łatwa i przyjemna, dla fanów czyszczenia i maksowania poziomów to nie lada gratka, ponieważ etapy są zaprojektowane ciekawie, a same znajdźki poukrywane w satysfakcjonujący i zupełnie nieirytujący sposób. Świat możemy eksplorować dowolnie w każdym momencie, teleportując się w odwiedzoną wcześniej lokacje, dzięki czemu kolejność działań w drodze po platynę jest bardzo swobodna. Pamiętaj, aby mieć oko na trofea możliwe do przeoczenia, jedno związane z etapem Mury zewnętrzne kociołkowego zamku ( Zgniatacz złoślikulek), a drugie z Laboratorium Gargamela ( Czuj się jak u siebie w smerfie). Oprócz tego staraj się uzdrowić każdą skażoną roślinność, którą miniesz podczas eksploracji świata ( Czyste jak łza oraz Papa Smerf byłby dumny!). Ostatnią rzeczą wartą uwagi, jest niszczenie napotkanych po drodze skrzynek, dzięki czemu unikniesz niepotrzebnego grindu ( Niestrawność).
KROK 1:
Zacznij od przejścia fabularnego, wybierając najtrudniejszy poziom trudności. Nie sprawi Ci on żadnego problemu, uwierz mi! Podczas przejścia fabularnego zbieraj napotkane przedmioty oraz pracuj nad skażeniem, jednak nie staraj się czyścić poziomów na 100% – niektóre z nich będziesz w stanie zebrać dopiero po odblokowaniu wszystkich ruchów specjalnych.
KROK 2:
Po przejściu gry masz dostęp do wszystkich ruchów, dzięki czemu możesz wrócić do poprzednich etapów, zebrać brakujące znajdźki oraz wyleczyć resztę skażenia. Zebrane przedmioty wymieniaj na ulepszenia smerfizatora, warto jak najszybciej kupić ulepszenie Skok w biegu, dzięki której będziesz mógł skakać wysoko – co pomoże w czyszczeniu poziomów.
KROK 3:
Clean up i skupienie się na pozostałych trofeach. Tu być może zostały Ci trofea związane z szybowaniem czy sprintem, po wyczyszczeniu wszystkich brakujących rzeczy – zdobędziesz platynę.
Poradnik:
Platyna / Platinum
Zbierz wszystkie trofea dostępne w grze! / Earn all of the game’s trophies
Platyna będzie wymagała od Ciebie przejścia gry na najtrudniejszym poziomie (co nie stanowi żadnego wyzwania) oraz ukończenia wszystkich lokacji na 100%.
Smerfuś jest już dużym smerfem / Baby Smurf Is All Grown Up 20
Ukończ przygodę w trybie łatwym / Complete the adventure in Easy mode
Patrz trofeum „ Na kłopoty – Osiłek!„.
Powrót do wioski smerfów / Back in the Village 30
Ukończ przygodę w trybie normalnym / Complete the adventure in Normal mode
Patrz trofeum „ Na kłopoty – Osiłek!„.
Na kłopoty – Osiłek! / Hefty? Did You Say Hefty? 80
Ukończ przygodę w trybie trudnym / Complete the adventure in Hard mode
Tryb trudny dostępny jest od początku gry, a przejście przygody na nim odblokowuje pozostałe dwa trofiki związane z poziomem łatwym i normalnym. Gra nawet na tym poziomie trudności jest dziecinnie łatwa, przeciwnicy mają więcej HP, ale nie powinno to stanowić żadnego problemu.
Smerfy-Kwiaty / Flower Power 20
Znajdź odpowiedni kwiat do oprysmerfa / Find the flower for the Smurfizer
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Pod koniec pierwszego etapu znajdziesz kwiat, który zasili Twój smerfizator.
Hej, przygodo! / Adventure Awaits! 20
Ukończ rozdział przygody: Wioska / Complete the Chapter: The Village
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego rozdziału.
Znam ten las jak własnego smerfa / I Know This Forest Like the Back of My Smurf 20
Ukończ rozdział przygody: Las / Complete the Chapter: The Forest
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Nagroda za skończenie drugiego rozdziału.
Smerf tej ziemi / Salt of the Earth 20
Ukończ rozdział przygody: Zamek / Complete the Chapter: The Castle
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Nagroda za ukończenie trzeciego rozdziału.
W mgnieniu smerfa / In the Blink of an Eye 20
Ukończ rozdział przygody: Bagno / Complete the Chapter: The Swamp
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Dzbanek wpada za czwarty, przedostatni rozdział w grze.
Klakier! Jeszcze się zemszczę! / Azrael! I’ll Get My Revenge! 20
Ukończ rozdział przygody: Gargamel / Complete the Chapter: Gargamel
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. Ostatni, finałowy etap gry.
Pierwsze kroki / First Steps 20
Wytwórz pierwsze ulepszenie / Build your first upgrade
Trofeum fabularne. Niemożliwe do pominięcia. W pewnym momencie fabuły zostaniesz poproszony o wizytę u Pracusia w celu ulepszenia swojego smerfizatora. Trofeum wpadnie, gdy tylko zakupisz smerfosprint.
Niestrawność / Indigestion 20
Zniszcz 100 skrzyń kolcorośla / Destroy 100 crates of Sarsaparilla
Skrzynie kolcorośla spotkasz w wielu miejscach, a zniszczenie ich odnawia Twoje zdrowie. Do rozbicia skrzyni wymagane jest odblokowanie pierwszego ruchu specjalnego, jakim jest smerfoprask (>>) Jest ich zdecydowanie więcej niż 100, więc nie musisz się martwić o niedobór, aczkolwiek polecam rozbijanie każdej mijanej skrzynki podczas rozgrywki.
Dobra prezencja to podstawa / No Time Like the Present 20
Znajdź wszystkie prezenty Zgrywusa / Find all of Jokey’s presents
W grze znajduje się ponad 300 znajdziek, jedne są poukrywane lepiej, inne gorzej, a niektóre wymagają rozwiązania nietrudnych zagadek logicznych. Do odwiedzonych wcześnie lokacji można wracać w każdym momencie, nawet po ukończeniu gry. Niektóre z nich można zdobyć tylko po odblokowaniu specjalnego ruchu, więc najrozsądniejszym sposobem ich kompletowania jest przejście fabularne bez większego skupienia na czyszczeniu poziomów, a po ukończeniu gry i dostępu do wszystkich ruchów powrót do każdej lokacji i wyczyszczenie jej na 100%. W grze nie ma minimapy ani radaru, więc znalezienie wszystkich poukrywanych przedmiotów może być problematyczne, jeśli masz problem z orientacją w terenie, jednak większość poziomów jest w miarę liniowa, co ułatwia eksplorację i zaglądanie w każdy kąt.
Prezentów jest łącznie 70 i znajdziesz je w obszarze nazwanym Wioska, w skład którego wchodzą takie etapy jak Tama, Obrzeża Wioski oraz sama Wioska (podzielona dodatkowo na 4 mniejsze lokacje).
Więcej niż łyżka dziegciu / All Bark, No Bite 30
Znajdź wszystkie kawałki kory / Find every piece of bark
Kawałków kory w całej grze jest aż 94. Ukryte są w Lesie na poziomach: Droga na polanę, Polana oraz Obóz Dzikusa.
Smerf laboratoryjny / Lab Rat 30
Znajdź wszystkie probówki / Find every vial
Probówki znajdziesz w Kociołkowym Zamku, trofeum wpadnie po zebraniu wszystkich 49 sztuk.
Zabawa z grzybami / Fun with Fungi 20
Znajdź wszystkie grzyby / Find all of the mushrooms
Na etapach w obszarze Ponure Bagno musisz odnaleźć 47 grzybów.
Wysmerfowane po cichutku / Without Smurfing a Sound 20
Znajdź wszystkie korzenie mandragory / Find all of the mandrakes
W finałowym rozdziale rozgrywającym się w domu Gargamela ukryte są korzenie mandragory. Chyba najgorsze ze wszystkich znajdziek, bo na dwóch z trzech etapów obecność Gargamela mocno utrudnia eksplorację. Po zebraniu 42 otrzymasz ostatnie trofeum związane ze zbieractwem.
Czyste jak łza / Clean as a Whistle 80
Uzdrów całą wioskę / Heal the entire village
Uzdrawianie w grze polega na leczeniu smerfizatorem skażonej trawy. Postęp w uzdrawianiu możesz zobaczyć w menu pauzy w ostatniej zakładce „Wioska”. Uzdrowienie całej wioski odblokuje inne kolory spreju (co potrzebne jest do zdobycia innego trofeum oraz do ukończenia gry na 100%). Brak minimapy po raz kolejny delikatnie utrudnia zadanie, ale podczas eksploracji i szukania znajdziek i tak zajrzysz w każdy zakątek gry – jeśli przy tym trawersowaniu będziesz walczyć ze skażeniem na bieżąco, to trofeum nie powinno stanowić problemu.
Pasjonat rzemiosła / A Passion for Handiwork 80
Wytwórz wszystkie ulepszenia / Build all of the upgrades
Ulepszenia smerfizatora odblokowują się podczas fabuły po zakupie smerfosprintu. Do rozwoju smerfizatora wymagane są znajdźki oraz nasiona (które wpadają za leczenie skażonej trawy). Same ulepszenia nie są jakoś szczególnie przydatne, jednak warto zwrócić uwagę na „skok w biegu” – dzięki tej umiejętności ( >>) w łatwy sposób wyskoczysz na dużą wysokość, co może być przydatne w dalszej eksploracji świata.
Papa Smerf byłby dumny! / Making Papa Smurf Proud! 30
Ukończ 100% gry / Complete the 100% of the game
Na 100% ukończenia gry składają się wszystkie akcje związane z eksploracją, takie jak zebranie wszystkich ukrytych przedmiotów czy uleczenie całego skażenia. Jest to jedne z ostatnich trofeów, jakie wpadnie Ci podczas gry, ale nie musisz się na nim specjalnie skupiać – praca nad innymi dzbankami zapewni Ci również to osiągnięcie.
Smerfuj jak zając / Hop Like a Bunny 30
Wykonaj 10 idealnych skoków pod rząd / Perform 10 perfect jumps in a row
Idealne skoki to służąca niczemu mechanika, która polega na odbiciu się w momencie lądowania. Długość comba wyświetla się pod smerfem, a do zdobycia tego trofeum należy wykonać przynajmniej dziesięć takich skoków. Możesz to zrobić w dowolnym momencie gry.
Zgniatacz złoślikulek / Vileball Stomper 80
Wskocz na 3 głowy złoślistworów pod rząd / Jump on 3 Vilecritters’ heads in a row
Trofeum łatwo przeoczyć!
Zacznę od sprawy pomijalności tego trofeum – po przejściu fabularnym w grze dalej pojawiają się potwory, jednak ich spawn (lokacja, liczba czy rodzaj) wydaje się być losowy, przez co w grze swobodnej znalezienie trzech złoślistworów może być problematyczne lub nawet pomijalne!
W związku z tym zdecydowanie rekomenduję odhaczenie tego trofeum podczas przejścia fabularnego. Walki, w których pojawią się trzy złoślistwory pojawią się kilka razy, ale najlepsza sytuacja (w której trzy grzyby będą stały bardzo blisko siebie) do wbicia trofeum pojawi się w połowie etapu Mury zewnętrzne kociołkowego zamku. Aby zaliczyć osiągnięcie skocz w jednym combosie, używając smerfoprasku na trzy grzyby pod rząd. Poniżej filmik poglądowy, na którym możecie zobaczyć wspomniane miejsce.
Czuj się jak u siebie w smerfie / Make Yourself at Home 30
Przejdź przez całe Laboratorium, nie dając się złapać Gargamelowi / Get across the Laboratory without getting caught by Gargamel
Dwa pierwsze etapy w domu Gargamela mają w sobie mechanikę skradania, która polega na unikaniu światła lampy. W przypadku kiedy Gargamel nas zobaczy, mamy chwilę na schowanie – w przeciwnym wypadku gra przenosi nas do ostatniego checkpointa. Aby zdobyć trofeum należy przejść etap skutecznie unikając złapania, przejdź poziom bez pośpiechu uważnie rozglądając się i trofeum będzie Twoje. W przypadku kiedy zostaniesz schwytany – nic straconego, wystarczy że przeniesiesz się do innej lokacji, a następnie wrócisz do laboratorium i powtórzysz skradanie.
Szybciej niż pędzący Osiłek! / Faster Than a Speeding Hefty! 30
Przebiegnij 100 metrów smerfosprintem / SmurfoSprint for 100 meters
Smerfosprint () pozwala na szybkie, aczkolwiek krótkotrwałe przemieszczanie się w ekspresowym tempie. Przebiegnięcie 100 metrów jest możliwe w kilku miejscach, jednym z nich jest tor przeszkód tuż obok Pracusia. Przebiegnij wspomniany tor przeszkód ma odpowiednią długość, która pozwoli Ci zaliczyć osiągnięcie. Pamiętaj tylko o tym, żeby wciśnięty na starcie przycisk zwolnić dopiero po ostatniej „bulwie”.
Będzie z ciebie Zgrywus / Jokey in the Making 80
Spraw, by Papa Smerf zakaszlał / Make Papa Smurf cough
Pape Smerfa znajdziesz w Wiosce, użyj na nim smerfizatora (), żeby zdobyć to trofeum.
Sięgnij gwiazd / Reach for the Stars 20
Smerfuj w powietrzu przez 10 sekund / SmurfoGlide for 10 seconds
Najlepszym miejscem do zaliczenia tego osiągnięcia jest wioska smerfów, a dokładniej etap Pola. Znajduje się tam most nad strumykiem i duża liczba żółtych orbów (które napełniają Twój smerfizator). Przeszybuj () wzdłuż rzeki, zaczynając lot od najwyżej położonego lewitującego grzyba – to powinno zapewnić Ci zdobycie trofeum.
Smykałka do zieleni / Green Fingers 20
Z pomocą oprysmerfa wyhoduj 100 kwiatów każdego koloru / Make 10 flowers of every color grow by using the Smufizer
Błędne tłumaczenie, na szczęście do odblokowania trofeum potrzebujemy 10, a nie 100 kwiatów. Kwiaty wyhodujesz używając smerfizatora na trawach (nie ma znaczenia czy są skażone czy już uzdrowione). W grze dostępnych jest łącznie 5 kolorów (jeden początkowo, a pozostałe za uzdrowienie wioski – patrz trofeum „ Czyste jak łza„). Kolor zmienisz w menu pauzy, w zakładce ulepszenia.
Trzy za cenę jednego / Three for the Price of One 30
Wykonaj kombo złożone ze smerfosprintu, skoku i smerfoplasku! / Perform a SmurfoSprint, Jump and SmurfoSplat combo!
Wszystkie ruchy wymagane w tym osiągnięciu powinieneś mieć odblokowane już w połowie gry. Wykonaj po sobie trzy wspomniane ruchy: smerfosprint (), skok () oraz smerfoprask (). Chociaż nie jest to napisane wprost, to do tej kombinacji należy również odblokować ruch „Skok w biegu”.
Polowanie na Śpiocha / Lazin’ around 80
Znajdź i obudź Śpiocha 3 razy / Find and wake up Lazy 3 times
Tego smerfa znajdziesz ukrytego na różnych poziomach, wystarczy podejść i porozmawiać z nim trzykrotnie. Znajdziesz go w następujących poziomach: Droga na polanę, Obóz Dzikusa oraz Wioska/Plaża.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.