Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
- Liczba trofeów: x1/ x5 / x11 / x18
- Liczba trofeów offline: 35
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1 + powtórzenie niektórych rozdziałów
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: Powsinoga
- Czas do zdobycia platyny: 10-15 godzin
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
- Pierwsze przejście – Przeważnie polecam graczom zbieranie wszystkich znajdziek podczas pierwszego przejścia, ale Tearaway jest wyjątkiem i po prostu delektuj się grą. Gra nie jest długa, a i powtarzanie rozdziałów nie będzie męczące, z uwagi na ich krótki czas trwania. Chapterów jest w sumie 18, z czego dwa ostatnie to tylko formalność i brak jakichkolwiek rzeczy do znalezienia.
- Clean up – Niektóre levele będą potrzebować powtórzenia, ponieważ np. w rozdziale trzecim jeden czerwony prezent umieszczony jest na drzewie, do którego dostęp uzyskasz dopiero po ukończeniu rozdziału ósmego (tu nauczysz się jak latać dzięki papierowemu samolocikowi). Znajdziek jest dosyć sporo, w ich skład wchodzą: czerwone prezenty, konfetti, papierowe modele oraz niebieskie prezenty, które odblokowujesz przez wykonywanie side questów. Dodatkowo musisz zabić każdego przeciwnika w grze, co przy pierwszym podejściu jest raczej niemożliwe, z uwagi na błędne naliczanie zabitych pudłaków przez grę.
FILMIKI Z LOKALIZACJĄ RZECZY DO ZNALEZIENIA NA KOŃCU PORADNIKA!
Poradnik:
Perfekcja / Perfectionist
Zbierz wszystkie pozostałe trofea. / Collect all the other trophies.
Gratulacje!
Pomocna dłoń / Helping Hand
Ukończ swoje pierwsze „dodatkowe zajęcie”. / Complete your first „extra thing to do”.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Pierwsze kroki w papierowych modelach / Papercraft Beginner
Odblokuj pierwszy papierowy model. / Unlock your first papercraft plan.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Talent plastyczny / Crafty
Stwórz 10 dekoracji, używając maty. / Create 10 decorations with the cutting mat.
W rozdziale pierwszym będziesz musiał stworzyć koronę dla wiewiórki. W tym momencie otrzymasz dostęp do maty, na której możesz tworzyć różne dekoracje. Matę możesz włączyć w każdym momencie, naciskając . Jeżeli myślisz o platynie – wiele pobocznych zadań (za które otrzymasz niebieski prezent) skupia się na tworzeniu dekoracji, więc trofeum wpadnie prędzej czy później.
+10 do lansu / Too Much Swag
Umieść więcej niż 10 dekoracji na swoim Posłańcu. / Put more than 10 decorations on your messenger.
Aby umieścić dekoracje na Posłańcu naciśnij i następnie dodaj 10 rzeczy na swoim bohaterze (to jedna rzecz, naklejona dziesięć razy). Mogą to być oczy, uszy, a także rzeczy stworzone przez Ciebie. Zdolność otrzymasz w rozdziale pierwszym, w którym będziesz musiał stworzyć koronę dla wiewiórki.
Pudłaki przed wieprze / Ham-Fisted
Załatw 10 pudłaków, dosiadając świni. / Dispatch 10 scraps while riding the pig.
W rozdziale trzecim masz możliwość jazdy na świni, ale najpierw będziesz musiał zmienić jej oko i mówiąc krótko upiększyć. Trasa jest dosyć długa, a na jej drodze spotkasz kilkadziesiąt pudłaków, więc o trofeum nie powinieneś się zbytnio martwić. Świnia może zawracać, a jeżeli myślisz o platynie musisz zabić wszystkie pudłaki jakie staną Ci na drodze. Zwracaj uwagę na rogi ekranu, gdyż często pojawiają się na nich przeciwnicy, stojący na półkach skalnych. Dotyczy to zarazem każdego innego poziomu.
Darmowe przytulanki / Free Hug
Rzuć susłem w pudłaka. / Throw a gopher at a scrap.
Powinno wpaść bez większego starania, susły znajdują się na każdym kroku, a trofeum wbić możesz już w rozdziale pierwszym. To najmniejsze zwierzęta w grze. Aby je podnieść naciśnij , wyceluj w pudłaka (biały celownik podświetli się) i naciśnij ponownie .
Papierazzi / Paperazzi
Zrób 15 zdjęć papierowego świata. / Take 15 photos of the paper world.
Podczas fabuły zrobisz minimum 10 zdjęć – jeżeli wykonujesz tylko misje główne – natomiast jeżeli próbujesz odblokowywać papierowe modele, zdjęć zrobisz kilkadziesiąt. Aparat włączysz wciskając na padzie, a zdjęcie robisz za pomocą .
Wieża zagłady / Tower of Doom
Przewróć wieżę złożoną z 5 pudłaków. / Tumble a stack of 5 scraps.
Z tym trofeum pewnie będzie najwięcej zachodu, ale znalazłam bardzo łatwy sposób na wbicie tego trofka. Włącz chapter „Laboratorium” i po otrzymaniu akordeonu, będziesz musiał stoczyć walkę z kilkunastoma pudłakami. Po zabiciu dwóch pierwszych fal przeciwników pojawią się czarne pudłaki, które mają możliwość tworzenia wieży. Wystarczy wrzucić jednego (innego rodzaju) pudłaka do pada, poczekać jak 5 pudłaków ustawi się jeden na drugim i strzelić pociskiem z pudłaka. W razie problemów – poniżej filmik.
Sobowtór / Doppelganger
Zrób zdjęcie drugiemu Posłańcowi. / Take a photo of the Other Messenger.
To trofeum możesz zdobyć tylko w rozdziale 16 „Rozdarcie”. Podczas tego chapteru kilkanaście razy na skałkach dostrzeżesz swojego sobowtóra, więc wystarczy tylko nacisnąć , wymierzyć obiektyw w doppelgangera i nacisnąć .
Powietrzne selfie / Air Selfie
Zrób selfie, lecąc papierowym samolotem. / Take a Selfie on the Paper Plane.
Możliwość latania otrzymasz w rozdziale 8. Podczas surfowania w przestrzeniach naciśnij , następnie , aby skierować kamerę na siebie i następnie . Ważne, żeby kamera była skierowana na siebie, ponieważ w innym wypadku trofeum nie wpadnie.
Ikona / Iconic
Stwórz ikonę trofeum na macie. / Create a trophy icon on the cutting mat.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Jedna z misji głównych będzie wymagała narysowania na touchpadzie ikonki trofeum. Oczywiście wszystkie kształty są umowne i może to być zwykłe kółko, albo równie dobrze możesz pokusić się o dzieło sztuki.
Gra w dwa ognie / Piggy in the Middle
Pozwól wiewiórkom pobawić się Posłańcem w rzucanie. / Let the squirrels play throw-and-catch with the messenger.
Rozdział numer 3, zaraz na początku levelu, po lewej stronie, znajdują się dwie wiewiórki. Podejdź do nich, naciśnij i poczekaj aż zaczną Tobą rzucać. Dwa, trzy rzuty i osiągnięcie powinno wpaść. W przeciwnym wypadku wyłącz i włącz ponownie grę oraz powtórz czynności. Trofeum można wbić też w innych rozdziałach, jednak jest to moim zdaniem najlepsze miejsce, z uwagi na dobrą lokalizację i brak przeciwników, którzy by tylko przeszkadzali w grze w dwa ognie.
(Nie)przyjacielski ostrzał / Friendly Fire
Zmuś pudłaka na szczudłach, by strzelił w innego pudłaka. / Force a stilt scrap to shoot another scrap.
Bardzo łatwe trofeum, Pudłaki na szczudłach pojawią się często w rozdziale „Laboratorium”, wystarczy skierować na nie światło kontrolera lub , a następnie ustawić kontroler tak, żeby oświetlał innego przeciwnika. Kilka strzałów wystarczy, aby zabić wroga i trofeum powinno od razu wyskoczyć.
Więzienie / Imprison
Wrzuć pudłaka do kontrolera. / Throw a scrap into the controller.
Wpadnie na pewno podczas przechodzenia gry. Aby podnieść pudłaka najpierw musisz go ogłuszyć (najlepiej przez potrącenie go ), następnie musisz odchylić pada i ponownie nacisnąć , aby wrzucić go do kontrolera. Jest to jedna z lepszych broni, ponieważ przeciwnik uwięziony w padzie jest świetnym pociskiem, który może ogłuszyć lub nawet zabić kilku przeciwników na raz. Wystarczy, że przesuniesz palcem do przodu po panelu dotykowym.
Małe zoo / Petting Zoo
Pogłaszcz 4 typy stworzeń w swoim kontrolerze. / Stroke 4 different types of creature inside your controller.
To trofeum polega na wrzuceniu 4 różnych typów stworzeń do swojego kontrolera. Po podniesieniu czterech poniższych postaci, odchyl pada i ponownie naciśnij . Uwięzisz w ten sposób stworzenie w padzie i będzie ono mogło służyć jako pocisk, który wystrzelisz przez przesunięcie palcem do przodu po panelu dotykowym. Poniżej lista bohaterów występujących w grze, których możesz wrzucić do kontrolera.
- Suseł
- Przyjaciel
- Wiewiórka
- Pudłak
Susłotrampolina / Gopher Trampoline
Odbij się od susła 10 razy z rzędu. / Bounce 10 times in a row on a gopher.
Do wbicia od razu w rozdziale pierwszym, podnieś pudłaka za pomocą , przenieś go w jakiś kąt, postaw i wskocz na niego. Skieruj lewą gałkę w stronę kąta, aby nie spaść z susła i po kilkunastu odbiciach trofeów powinno wpaść. Oczywiste, że nie możesz dotknąć ziemi, bo będziesz musiał skakać od nowa. Trofeum wpada po kilkunastu odbiciach, więc jeżeli naliczyłeś 10 i trofeum nadal nie wpadło – podskakuj do skutku.
Odbijanko / Bouncer
Odbij się od dwóch trampolinowych pudłaków bez dotykania ziemi. / Bounce on two bouncer scraps without touching the ground.
W rozdziale szóstym poznasz nowy typ przeciwników i od razu będziesz miał możliwość wbicia tego trofeum. Poczekaj, aż przeciwnicy ustawią się blisko siebie, następnie wskocz na jednego i wyląduj od razu na drugim pudłaku. Ten typ przeciwników wymaga innego sposobu zabicia. Mianowicie po wskoczeniu na przeciwnika musisz nacisnąć panel dotykowy, aby go zgnieść.
Upiec pięć pieczeni… / With One Stone
Użyj mocy rzutu, by trafić 5 przeciwników jednym pociskiem. / Hit 5 enemies at once with a Thrown-Forth projectile.
Rozdział „Laboratorium” jest chyba najlepszym miejscem do wbicia tego trofeum. Zaraz po otrzymaniu akordeonu, będziesz musiał stoczyć kilka faz walki z pudłakami. Podczas fazy 3 pojawi się 7 przeciwników, więc wystarczy szybko jednego ogłuszyć, wrzucić do pada (odchyl pada i naciśnij ), poczekaj aż przeciwnicy ustawią się blisko siebie i przesuń palec do przodu na touchpadzie, aby rzucić.
Niczym niszczarka / Shredder
Załatw 200 pudłaków. / Dispatch 200 scraps.
W grze znajduje się kilkaset pudłaków, więc trofeum wpadnie bez starania. Jest kilka sposobów na zabicie przeciwników (ogłuszanie przez światło przewodnie, podmuch wiatru, zgniecenie lub rzut przeciwnikiem. Jeżeli myślisz o platynie będziesz musiał zabić każdego pudłaka przynajmniej raz i tu rodzi się problem, ponieważ gra często nie zalicza wszystkich zabitych pudłaków. Dodatkowo musisz zwracać uwagę na przeciwników rozlokowanych w rogach ekranu, na których po prostu nie zwrócisz uwagi podczas pierwszego, normalnego przejścia.
Zapaleniec w zbieraniu papierowych modeli / Papercraft Enthusiast
Zbierz 25 papierowych modeli. / Collect 25 papercraft plans.
Patrz trofeum Ekspert ds. papierowych modeli.
Przerwa na lunch / Lunch Break
Zrób sepiowe zdjęcie wiewiórki jedzącej żołędzia. / Take a sepia photo of a squirrel eating an acorn.
W rozdziale drugim, w miejscu, gdzie wiewiórka będzie nam rzucać jabłko, na platformie obok Ciebie będzie leżał żołądź. Przerzuć go po prostu na drugą stronę i szybko naciśnij , a następnie , aby zrobić zdjęcie. Oczywiście trofeum można zrobić w każdym innym napotkanym miejscu, ponieważ tam gdzie wiewiórka – zawsze znajduje się żołądź.
Powsinoga / Globe Trotter
Zrób zdjęcie w każdym rozdziale. / Take a photo in each chapter.
ZGLITCHOWANE!
Trofeum niestety nie wpada tak jak powinno. Mimo zrobieniu kilkunastu zdjęć w levelu – nie ma pewności, że otrzymasz to osiągnięcie. Jeżeli zbierasz modele to cykniesz przynajmniej jedną fotkę w każdym grywalnym levelu oprócz 17, który modeli nie posiada. Co najważniejsze – pamiętaj o zapisywaniu zdjęć (w żadnym wypadku nie naciskaj po zrobieniu zdjęcia, tylko zaakceptuj zapis przez naciśnięcie ). Często się też zdarza, że mimo poprawnego zapisania zdjęcia, nie ma go w galerii. Taki już urok tej gry, w której statystyki żyją własnym życiem.
Stare dobre czasy / Good Old Days
Zrób czarno-białe zdjęcie susła jadącego na łosiu. / Take a black and white photo of a gopher riding an elk.
W rozdziale trzecim, po jeździe na świni, trafisz na duży, otwarty teren i po lewej stronie będzie malowniczy zimowy krajobraz, gdzie spotkasz łosie. Susły będą kręciły się w okolicy górnego ogrodzenia i wystarczy podnieść jednego za pomocą podejść do łosia i rzucić mu zwierzątko na grzbiet (), następnie nacisnąć , wybrać ulepszenie czarno-białe i zrobić im zdjęcie.
Yellow Head / Yellow Head
Zrób zdjęcie Yellow Headowi. / Take a photo of Yellow Head.
Rozdział „Pustynia” i tylko tu możesz spotkać Yellow Heada. Znajduje się w kilku miejscach w tym rozdziale, ale najłatwiej zrobić zdjęcie YH pod koniec levelu, koło wodospadu. Poniżej zdjęcie z jego lokalizacją. Aby zrobić mu zdjęcie naciśnij , wymierz tak, aby znajdował się w obiektywie i naciśnij .
Masz 1 nową wiadomość / You Have 1 New Message
Ukończ grę. / Finish the game.
Po prostu trzeba ukończyć wszystkie 18 rozdziałów, co zajmie mniej więcej 10 godzin przy powolnym przechodzeniu. Podczas pierwszego przejścia polecam delektować się grą, a calakowanie zostawić sobie na drugie podejście, tym bardziej, że bez większego starania znajdziesz większość znajdziek.
Pedanteria / Neat Freak
Usuń 500 strzępków zadrukowanego papieru przy użyciu światła przewodniego. / Use the Guiding Light to clear up 500 pieces of scrap paper.
Powinno wpaść w połowie gry, w okolicy rozdziału dwunastego. Światło przewodnie aktywujesz przez przytrzymanie lub . Trofeum polega na zmienieniu 500 zadrukowanych obiektów przy pomocy tego światła.
Arlekin / Harlequin
Zmień kolor wszystkich elementów Posłańca. / Change the color of every part of your messenger.
Aby zmienić kolory posłańca naciśnij na padzie i wybierz przedostatnie kółko, oznaczone pędzlem. Jest 9 części ciała Atoi i musisz zmienić kolor każdego z nich. Jeżeli trofeum nie wpadnie po zmienieniu wszystkich kolorów po prostu wyłącz i włącz ponownie grę. Gra często nie zapisuje statystyk, dlatego będzie konieczne ponowne wykonanie powyższych czynności.
Taxi! / Taxi!
Bezpiecznie dostarcz zagubioną suślicę do domu. / Safely deliver the Misplaced Gopher home.
Patrz trofeum Szofer.
Ekspert ds. papierowych modeli / Papercraft Wizard
Zbierz wszystkie papierowe modele porozrzucane po świecie. / Collect all the papercraft plans in the world.
Papierowe modele to obiekty oznaczone na biało, które po zrobieniu im zdjęcia odzyskują swoje kolory. Obiekty te wyróżniają się z otoczenia i nie powinno być problemu ze znalezieniem ich wszystkich. Jeżeli masz problem ze znalezieniem papierowych modeli – patrz trofeum Na maksa.
Niszczarka / Scrapped
Oczyść wszystkie poziomy z pudłaków. / Dispatch all the scraps.
Pudłaki występują tylko w dziesięciu rozdziałach, podczas pierwszego przejścia zabijesz większość z nich, a resztę znajdziesz przy calakowaniu. Nie są poukrywane, ale często są umieszczone w rogach ekranu, dlatego podczas pierwszego przejścia nie zwróciło się na nie uwagi. Musisz zabić każdego pudłaka przynajmniej raz, a ilość zabitych przeciwników znajdziesz w zakładkach (OPTIONS na padzie).
Dary losu / Gifted
Zbierz wszystkie ukryte prezenty. / Collect all the hidden presents.
Ukryte prezenty mają kolor czerwony i w większości znajdziesz je podczas pierwszego ukończenia gry. Niektóre levelu (np. 3) wymagają umiejętności latania, którą otrzymasz w dalszym toku gry, dlatego będzie konieczne powtórzenie kilku chapterów. Jeżeli masz problem ze znalezieniem prezentów – patrz trofeum Na maksa.
Dobry duszek / Do-Gooder
Ukończ wszystkie „dodatkowe zajęcia”. / Complete all the „extra things to do”.
Dodatkowe zajęcia to po prostu niebieskie prezenty. Po naciśnięcia OPTIONS podczas gry i wybraniu „Zakładki” możesz zobaczyć ile brakuje Ci rzeczy do wymaksowania poziomu. Zadania są w większości bardzo proste, przeważnie polegają na stworzeniu czegoś, zrobieniu zdjęcia lub dostarczenia suślicy do domu, co może sprawić trochę problemów. Jeżeli masz problem ze znalezieniem dodatkowych zajęć – patrz trofeum Na maksa.
Szofer / Chauffeur
Bezpiecznie dostarcz zagubioną suślicę wszędzie tam, gdzie będzie chciała. / Safely deliver the Misplaced Gopher everywhere she wants to go.
Suślica występuje w rozdziałach 3,4,5,6,7,8,10,11,13,14,15. Trzeba ją przenieść z punktu A do punktu B, co często przysporzy trochę problemów. Podczas wykonywania tego zadania nie możesz zginąć i nie możesz pozwolić na zginięcie suślicy. Jeżeli umrzesz, możesz wybrać OPTIONS, rozpocząć grę od ostatniego punktu kontrolnego i wrócić po suślicę (będzie w tym samym miejscu, w którym po raz pierwszy ją spotkałeś w danym rozdziale). Bardzo często można się wrócić, więc nie powinno być problemu z tym trofeum. Jeżeli masz problem ze znalezieniem lokalizacji suślicy – patrz trofeum Na maksa.
Na maksa / Completist
Ukończ grę w 100%. / 100% complete the game.
To trofeum wpadnie z pewnością jako ostatnie. Większość konfetti, prezentów i modeli zbierzecie za pierwszym podejściem i tak naprawdę tylko kilka rzeczy jest dobrze ukrytych.
- Zebranie wszystkich konfetti.
- Zebranie wszystkich czerwonych prezentów.
- Zebranie wszystkich modeli.
- Ukończenie wszystkich dodatkowych zajęć (niebieskie prezenty).
- Dostarczenie suślicy do domu we wszystkich rozdziałach, w których występuje.
- Zabicie wszystkich pudłaków
Poniżej filmiki z lokalizacją czerwonych prezentów, dodatkowych zajęć oraz modeli (Całość będzie udostępniona do końca tygodnia):
- Rozdział 1
- Rozdział 2
- Rozdział 3
- Rozdział 4
- Rozdział 5
- Rozdział 6
- Rozdział 7
- Rozdział 8
- Rozdział 9
- Rozdział 10
- Rozdział 11
- Rozdział 12
- Rozdział 13
- Rozdział 14
- Rozdział 15
- Rozdział 16
Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą.
Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości PlayStation Polska.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!