The Suicide of Rachel Foster – Poradnik do trofeów i osiągnięć | OPINIA

3.5/5

The Suicide of Rachel Foster to stworzona przez studio One-O-One Games przygodowa gra ściśle oparta na narracji. Jest to przedstawiciel odłamu gier potocznie nazywanych symulatorami spaceru. Próżno tu szukać akcji, ale jeśli naszym ulubionym elementem w growej rozrywce jest historia oraz dialogi, to jest to dzieło, którym zdecydowanie możemy się zainteresować.

Fabuła przedstawia nam historię Nicole, która po latach powraca do opuszczonego hotelu na odludziu – niegdyś prowadzonego przez jej rodzinę. Przed laty wyjazd z tego miejsca nie był niczym przyjemnym i wynikał z tytułowego tragicznego wydarzenia, które do dziś męczy bohaterkę. Nicole chce jednak wypełnić ostatnią wolę swojej matki i zająć się sprzedażą hotelu. Nie ma więc innego wyboru, jak wrócić na miejsce i zmierzyć się z demonami przeszłości. Na miejscu jednak okazuje się, że stary hotel zatrzyma ją na dłużej.

Z początku gra skupia się na eksploracji niewielkiego, acz bardzo klimatycznie zaprojektowanego hotelu. Klimat opuszczonego miejsca jest niezwykle gęsty. Od momentu postawienia pierwszej nogi wewnątrz budynku możemy poczuć ten lekki dreszczyk grozy, który z czasem będzie się potęgował. Ogólnie gra nie straszy, ale nie pamiętam kiedy innej produkcji udało się tak długo trzymać mnie w ciągłym napięciu.

Całość odbioru dopełnia uczucie samotności w tym ciągle wyczuwalnym wrogim miejscu. Jednym bowiem kontaktem ze światem będzie Irving – pracownik Federalnej Agencji Zarządzania Kryzysowego, z którym będziemy utrzymywać kontakt radiowy. I tu mogę rzucić kolejną pochwałę. Dialogi są naprawdę świetnie napisane, a gra aktorska stoi na bardzo wysokim poziomie. Bardzo dobrze się śledzi nawiązującą się relację między dwójką bohaterów.

Jak wspomniałem we wstępie, gra jest ściśle nastawiona na narrację. Innymi słowy, pomijając śledzenie wątku fabularnego i zwiedzanie lokacji, nie będziemy mieli tu nic innego do roboty. Gameplay jest naprawdę minimalny. Wiem, że to specyfika produkcji tego gatunku, aczkolwiek możnaby było coś bardziej urozmaicić, bo np. znajdujemy przedmioty użytkowe w stylu aparatu polaroida czy pewnego wykrywacza duchów. Gdyby dać więcej możliwości korzystania z takich sprzętów – gra wiele by zyskała. A tak tylko przemierzamy korytarze i ewentualnie możemy podnieść jakiś przedmiot i obracać jego model z każdej strony.

Jednym z bohaterów jest oczywiście także obiekt hotelu wraz z pobliską kaplicą. I w kontekście projektu lokacji należy się pochwała. Czuć tu oczywiste inspiracje “Lśnieniem” Kinga na każdym kroku. Choćby klasyczna wykładzina momentalnie przypomina hotel Overlook. Bardzo ciekawe było zaglądanie w każdy kąt budynku. Wielka tylko szkoda, że oprócz podziwiania kunsztu grafików nic interesującego nie było do odnalezienia poza fabularnymi przedmiotami.

Ogólnie przy The Suicide of Rachel Foster bawiłem się bardzo dobrze, ale muszę zaznaczyć, iż jestem fanem tego typu spokojnych stawiających na zgłębianie opowieści przygodówek. Gracze szukający akcji czy większej interakcji, odbiją się od tej gry jak kauczuk od ściany. Jeśli jednak podobnie jak ja lubicie zasiąść sobie wieczorem w fotelu i z zaparzoną herbatą oddać się odkrywaniu fabuły, to warto rozważyć zakup. Zaznaczę, że jest to produkcja raptem na dwie do czterech godzin. Nie posiedzimy przy niej za długo, ale osobiście uważam, że trudno będzie znaleźć lepszą jednorazową historię na zbliżający się już chłodny jesienny wieczór.

 

 

Jak oceniasz trudność platyny w The Suicide of Rachel Foster?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
  • Czas do zdobycia platyny: 2-4 godziny
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox11 x0 x0
  • Liczba trofeów offline: 12
  • Liczba trofeów online: BRAK
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: 4 (zloto GhostHunters, zloto Spicy, zloto Cutiepie, zloto Pack Rat)
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

Platyna w The Suicide of Rachel Foster jest bardzo prosta i można ją zdobyć naprawdę szybko. Jest to krótka gra na jeden wieczór i nie ma tu nic, co by przerosło jakiegokolwiek łowcę trofeów. Wystarczy tylko mieć na uwadze kilka pucharków możliwych do przeoczenia, by niepotrzebnie nie przechodzić potem gry drugi raz.

Trofea możliwe do przegapienia w kolejności fabularnej:

  • Dzień 3 – musimy znaleźć Polaroid oraz Latarkę do trofeum zloto Pack Rat
  • Dzień 6 – przed dostaniem się do pokoju 117 zdobywamy trofeum zloto Spicy
  • Dzień 6 – w pokoju 117 znajdujemy Parabolic microphone niezbędny do zdobycia trofeów zloto Pack Rat oraz zloto GhostHunters
  • Dzień 7 – przed wyjściem z pokoju zdobywamy trofeum zloto Cutiepie
  • Dzień 7 – po wyjściu z pokoju badamy hotel znalezionym Parabolic microphone do trofeum zloto GhostHunters

 

Poradnik:

platyna Platinum 
Get all the trophies

Platynowy pucharek. W sumie bardzo prosty do zgarnięcia.

 

zloto “Nice” to meet you 100
Make first contact with Irving.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak tylko odbierzemy telefon z biurka w naszym pokoju.

 

zloto Freeze to death 100
Get stuck in the fridge room.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naszym niefortunnym utknięciu w hotelowej chłodni.

 

zloto Is she really dead? 100
Complete day 4.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu 4 dnia na terenie hotelu.

 

zloto GhostHunters 100
Listen to the hotel’s whispers.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Trudno byłoby ten pucharek przegapić, ale teoretycznie jest to możliwe. By go zdobyć musimy najpierw podczas dnia 6 odnaleźć przedmiot – Parabolic microphone. Znajduje się na biurku w pokoju 117. Następnie podczas dnia 7 po wyjściu z naszego pokoju, wciskając wybieramy zebrany wcześniej przedmiot i przytrzymując chodzimy z urządzeniem po hotelu, aż do momentu otrzymania trofeum.

 

zloto Someone was here 100
Access the secret room.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po odnalezieniu sekretnego pokoju w hotelu.

 

zloto Alone 100
Complete day 9.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu 9 dnia na terenie hotelu.

 

zloto All together, again 100
Complete the game.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu gry.

 

zloto Spicy 50  
Have an “intriguing” chat.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Ten konkretny pucharek dość łatwo przegapić. Podczas dnia 6 będziemy mieli za zadanie dostać się do pokoju 117. Będziemy do tego potrzebowali śrubokrętu. Nim jednak go zdobędziemy, musimy udać się do damskiej toalety, by odsłuchać wymagany do pucharka dialog. W razie czego poniżej prezentuje materiał wideo z lokalizacją toalety. Drogę przedstawiłem od wyjścia z naszego pokoju.

 

zloto Cutiepie 100
Get a date.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Tutaj mamy kolejny pucharek, który da się pominąć, acz najprawdopodobniej mało komu się to zdarzy. Podczas dnia 7 po prostu musimy wejść w interakcję z bożonarodzeniową choinką widoczną na poniższym screenie. Nie da się jej przegapić, bo stoi w naszym pokoju, z którego zaczynamy grę tego dnia.

Musimy nawiązać rozmowę poprzez wejście w interakcję z choinką.

 

zloto Pack Rat 100
Get all items.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

No i tradycyjne zbieranie znajdziek. W przypadku jednak tej gry nie mamy wiele do szukania. W zasadzie tylko trzy przedmioty są poniekąd możliwe do pominięcia. Ich lokalizacja jest pokazana na poniższym materiale wideo.

 

Lista przedmiotów:

  • Management key (przedmiot fabularny niemożliwy do pominięcia) – znajdziemy go na samym początku gry na biurku w pokoju głównej bohaterki w pomieszczeniu Master Suite.
  • Strange telephone (przedmiot fabularny niemożliwy do pominięcia) – znajdziemy go na tym samym biurku, co powyższe klucze. Będzie możliwy do poniesienia po odebraniu połączenia.
  • Bean soup (przedmiot fabularny niemożliwy do pominięcia) – puszkę zupy znajdziemy w chłodni znajdującej się zaraz przy hotelowej kuchni.
  • Polaroid (przedmiot możliwy do pominięcia) – znajdziemy go dnia 3 zaraz po wyjściu z naszego pokoju na stercie kartonów po lewej stronie w pomieszczeniu Master Suite. Lokalizacja pokazana na poniższym materiale wideo.
  • Flashlight (przedmiot możliwy do przeoczenia) – latarkę znajdziemy także dnia 3 w schowku, w którym ukryte jest tajne przejście szukane w ramach wątku fabularnego. Lokalizacja pokazana na poniższym materiale wideo.
  • Lipstick (przedmiot fabularny niemożliwy do pominięcia) – szminkę znajdziemy w pomieszczeniu przy garażu do którego dotrzemy w ramach przemieszczania się tajnym przejściem.
  • Screwdriver (przedmiot fabularny niemożliwy do pominięcia) – śrubokręt znajdziemy w tym samym miejscu, co szminkę, tylko udamy się po niego następnego dnia.
  • Parabolic microphone (przedmiot możliwy do przeoczenia) – ten dziwny przedmiot znajdziemy dnia 6 podczas przeszukiwania pokoju 117. Leży na biurku. Lokalizacja pokazana na poniższym materiale wideo.
  • Music box key (przedmiot fabularny niemożliwy do pominięcia) – kluczyk znajdziemy w tajnym pokoju, do którego wejście znajduje się w przejściu między kaplicą, a hotelem.
  • Small medal (przedmiot fabularny niemożliwy do pominięcia) – medal znajdziemy w szkatułce w pokoju naszego taty w pomieszczeniu Master Suite po wykorzystaniu znalezionego wspomnianego wyżej kluczyka.
  • Car key (przedmiot fabularny niemożliwy do pominięcia) – kluczyki do samochodu znajdziemy w zamkniętej wcześniej części hotelu na poddaszu.
  • Blanket (przedmiot fabularny niemożliwy do pominięcia) – koc znajdziemy w garażu w bagażniku samochodu naszej mamy. Jest to garbus, a w przypadku tego samochodu pisząc bagażnik – mam na myśli przednią klapę.

 

zloto Screwdriver 50  
Find the screwdriver.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po tym jak odnajdziemy śrubokręt, czego można się było spodziewać po opisie pucharka.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.
OCENA KOŃCOWA

NAZWA GRY: The Suicide of Rachel Foster

OPIS GRY : Stworzona przez studio One-O-One Games przygodowa gra ściśle oparta na narracji. Nicole po latach wraca do opuszczonego hotelu na odludziu niegdyś zarządzanego przez jej rodziców. Czy zdoła stawić czoło demonom przeszłości?

AUTOR: Tomasz Krajewski

OCENA
3.5

PODSUMOWANIE:

Smuci brak większej interakcji i aktywności, ale nie sposób odmówić gęstego klimatu opuszczonego hotelu oraz fantastyczne zagranych i napisanych dialogów. Specyficzna gra dla specyficznych graczy, jednak naprawdę trudno będzie znaleźć lepszą jednorazową historię na zbliżający się już chłodny jesienny wieczór.

ZALETY

  • klimat opuszczonego hotelu
  • projekt lokacji
  • dialogi i gra aktorska
  • ciekawa opowieść

WADY

  • bardzo mała ilość interakcji
  • gra tylko na jeden wieczór