Until Dawn Remake to odświeżone wydanie tego filmowego horroru pojawiające się na konsoli PS5 przy okazji portu na PC. Znajdziemy tu pewne zmiany w postaci nowego systemu poruszania się, totemów, czy zmienionej reżyserii scenek. W głównej mierze poprawione zostały etapy związane z eksploracją. Pod kątem pucharków mamy podobny zestaw, ale jednak zawierający znaczące różnice.
UWAGA! Ważną informacją jest fakt, że zestaw trofeów oraz lokalizacje i ilość znadziek różni się w wydaniach PS4 oraz PS5. Niniejszy poradnik dotyczy Remake’u wydanego na PS5. Poradnik do wersji PS4 znajdziecie TUTAJ.
Krok po kroku w Until Dawn:
Platyna w Until Dawn Remake będzie wymagała od nas 2-3 przejść gry. W głównej mierze wiąże się to z nowym trofeum – Musimy porozmawiać o Joshu, którego odblokowanie jest warunkowane przez całkowicie niejasne decyzje na przestrzeni całej gry. Od naszego szczęścia zależy, czy wystarczy nam przejść pod to tylko końcówkę, czy też czeka nas całe przejście od nowa.
Przed rozpoczęciem gry możemy sobie w opcjach dostosować różne parametry dotyczące sekwencji QTE, czy też systemu „bezruchu”. W przypadku tego drugiego zaliczam nieco obniżyć czułość, szczególnie jeśli gramy z włączonymi wibracjami. Przy dużej czułości samo wibrowanie może doprowadzić do porażki tych sekwencji.
KROK I – Wszyscy żyją + wszystkie znajdźki
Przy pierwszym podejściu polecam od razu skupić się na zbieraniu znajdziek. Materiał wideo z ich lokalizacjami jest zamieszczony w opisie pucharka Czy to omen? W materiale zawarte są też decyzje wymagane do tego, by dostać się do wszystkich znajdziek. Do tego staramy się grać tak, by wszyscy nasi bohaterowie przeżyli. W tej kwestii nie różni się to specjalnie z wersją PS4. Wszystkie decyzje zapewniające przeżycie bohaterów są opisane przy trofeum
Oni wszyscy żyją. Uważajmy też na zwierzęta dotyczące trofeum
Na łonie Blackwood. No i postarajmy się też ugrać tu pucharek
Przez wrota piekieł.
KROK II – Nowe zakończenie Josha
W drugim kroku polecam najpierw zająć się trofeum Musimy porozmawiać o Joshu. Gdy mamy ukończoną grę z zapisem, gdzie wszyscy bohaterowie żyją wczytujemy Rozdział 8 i pod koniec jego koniec, podczas rozmowy z Dr. Hillem sprawdzamy, czy mamy dostępne dialogi „SKRZYWDZILI MNIE„, a następnie „TAK MI PRZYKRO„. Jeśli mamy te opcje możemy kontynuować rozgrywkę tak, by ponownie wszyscy przeżyli, a pod koniec powinniśmy dostać to nowe zakończenie jeśli nie wpadło za pierwszym razem. W przypadku, gdy zamiast przeprosin mamy dialog „MUSZĄ SIĘ ZMIENIĆ” czekać nas będzie rozpoczęcie całkowicie nowej rozgrywki i wtedy polecam zostawić to sobie na sam koniec.
KROK III – Przeżywają tylko Matt oraz Jessica
Teraz zaczynamy dążyć częściowo do zabicia wszystkich, ale skupiamy się, by Matt oraz Jess przeżyli do Tylko przyjaciele przeżyją. Warto przy okazji zacząć działać od rozdziału 6, by zdobyć też
Koszmar z ulicy Jesionów oraz następnie także
Nie pozwól mu wejść!
KROK IV – Wszyscy zabici
Korzystając z przejścia związanego z powyższym krokiem będziemy musieli doprowadzić do śmierci wszystkich bohaterów. Różnica będzie taka, że wystarczy zawalić dodatkowo ucieczkę Matta oraz Jess z kopalni. Otrzymamy To już jest koniec.
KROK V – Pozostałe, pominięte trofea
Podczas rozgrywki pewnie trafi się kilka opcjonalnych aktywności związanych z trofeami, które pominęliśmy, ale wszystko spokojnie możemy ogarnąć przez wybór rozdziałów. Ważne jest jednak, że jeśli coś wymaga interakcji na przestrzeni kilku rozdziałów to musimy zrobić to ciągiem.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Trofea symfonii grozy / A Symphony of Horror Trophies
Zdobyto wszystkie złote, srebrne i brązowe trofea dostępne w Until Dawn / You collected all Gold, Silver and Bronze trophies in Until Dawn
Platynowe trofeum. Wpadnie, gdy uporamy się z pozostałymi.
Wprawny zaklinacz wilków / The Skillful Wolf Man
Mike utrzymał wilka przy życiu w sanatorium / Mike kept the wolf alive throughout the Sanatorium
Trofeum wymagające uwagi na przestrzeni dwóch rozdziałów dotyczące wątku Mike’a. Należy wykonać to w jednym ciągu rozgrywki. Samo ukończenie rozdziału 5, a potem rozdziału 9 nie zadziała. Musimy podjąć następujące kroki:
- Rozdział 5 – Nie atakujemy wilka, gdy pierwszy raz wchodzimy do kaplicy w sanatorium. Jeśli zbieramy znajdźki z filmem w opisie
Czy to omen? to ten moment jest tam pokazany w 33:16. Opcjonalnie możemy dać wilkowi też kość ze skrzyni w tym obszarze.
- Rozdział 9 – Podczas drugiej wizyty musimy poprawnie zaliczyć WSZYSTKIE pojawiające się QTE, by wilk nie został zaatakowany przez potwory. Pod koniec rozdziału Mike uciekając przed potworem strzela w biegu w kłódkę w drzwiach. Następnie mamy wybór, by biec dalej albo zabarykadować drzwi. Wybieramy opcję ZABARYKADOWANIA. Dzięki temu wilk przeżyje, a my otrzymamy trofeum.
Opowieść o dwóch siostrach / The Tale of The Two Sisters
Przyjaciele znaleźli wszystkie wskazówki na tropie bliźniaczek / The group found all the clues from the Twins Clueline
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy zebrać wszystkie 20 wskazówek dotyczących zakładki BLIŹNIACZKI. Wszystkie zebrane wskazówki możemy sprawdzić w każdym momencie wciskając lub wybierając STATYSTYKI I PRZEDMIOTY z menu głównego. W przypadku ewentualnego pominięcia pojedynczych wskazówek nie musimy grać od nowa. Wystarczy tylko zebrać te, których nam brakuje. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znadziek jest zamieszczony w opisie
Czy to omen?
To już jest koniec / This Is THE End
Nikt nie przetrwał do świtu / Nobody survived until dawn
Trofeum ponurego żniwiarza. Musimy podczas naszej rozgrywki doprowadzić do śmierci wszystkich bohaterów. Jeśli robimy to w drugim przejściu wystarczy wybrać jak najpóźniejszy etap rozgrywki i dokończyć go tak, by końcowo wszyscy zginęli. Poniżej znajduje się lista możliwych śmierci.
- Rozdział 4
- Jessica – podczas tego rozdziału jako Mike będziemy biec za Jess i próbować ją uratować. Jeśli będziemy się ociągać wybierając łatwe ścieżki i psuć QTE to pod koniec Jess zginie.
- Rozdział 6
- Matt – podczas, gdy zostaniemy otoczeni przez grupę jeleni pojawi się opcja by zaatakować. Jeśli to zrobimy Matt zostanie zepchnięty w przepaść i zginie.
- Matt – po tym jak wieża runie czeka nas wybór czy ratować Emily, czy też skoczyć w bezpieczne miejsce. Gdy będziemy ratować Emily chwilę później zostaniemy porwani przez potwora. Jeśli posiadamy pistolet sygnałowy nie możemy go użyć jeśli chcemy, by Matt zginął.
- Chris – pod koniec rozdziału czeka nas wybór, by strzelić do siebie lub Ashley. Jeśli strzelimy do Ashley w konsekwencji doprowadzi to później Chrisa do śmierci. Jest to pierwszy warunek do pucharka
Koszmar z ulicy Jesionów.
- Rozdział 8
- Emily – jeśli podczas ucieczki do windy jako Emily będziemy zwlekać z pociągnięciem za dźwignię w efekcie zostaniemy zabici.
- Emily – jeśli zepsujemy QTE podczas sekwencji ucieczki również zginiemy.
- Chris – w połowie rozdziału czeka nas ucieczka ze strzelbą. Jeśli zepsujemy QTE i nie trafimy w potwora zginiemy.
- Chris – jeśli w rozdziale 6 jako Chris strzeliliśmy do Ashley to nawet po udanej ucieczce ostatecznie nie dostaniemy się do schroniska i zginiemy. Wiąże się to z trofeum
Koszmar z ulicy Jesionów.
- Emily – jeśli Emily przeżyła całą ucieczkę i została ugryziona to nadal może zostać zastrzelona przez Mike’a.
- Rozdział 9
- Ashley/Chris – w zależności od wcześniejszych wyborów gramy tu jako Ashley lub Chris. W pewnym momencie pojawi się możliwość sprawdzenia hałasu lub powrotu do grupy. Musimy sprawdzić hałas (jest to związane z jednym z totemów 1:04:45) i następnie otworzyć kładkę, by doprowadzić do śmierci. Otrzymamy też trofeum
Nie pozwól mu wejść!
- Ashley/Chris – w zależności od wcześniejszych wyborów gramy tu jako Ashley lub Chris. W pewnym momencie pojawi się możliwość sprawdzenia hałasu lub powrotu do grupy. Musimy sprawdzić hałas (jest to związane z jednym z totemów 1:04:45) i następnie otworzyć kładkę, by doprowadzić do śmierci. Otrzymamy też trofeum
- Rozdział 10
- Josh – by doprowadzić do śmierci musimy w tym rozdziale POMINĄĆ zebranie wskazówki Nagryzmolony dziennik (1:08:13). W efekcie później Josh zginie.
- Matt oraz Jessica – jeśli ci bohaterowie jeszcze żyją to na tym etapie będą razem przemierzać kopalnię. W pewnym momencie czeka nas wybór, by biec dalej lub się ukryć. Możemy biec, by od razu zginąć lub się ukryć i zepsuć minigierkę pozostania w bezruchu. Ewentualnie po udanym ukryciu się możemy porzucić Jessice i zepsuć QTE.
- Mike oraz Sam – na końcowym etapie powinniśmy mieć już tylko tą dwójkę. Wystarczy sukcesywnie psuć wszystkie momenty pozostania w bezruchu.
Oni wszyscy żyją / They All Live
Cała ósemka przyjaciół przetrwała do świtu / All eight friends survived until dawn
Musimy podczas naszej rozgrywki doprowadzić, by wszyscy bohaterowie przeżyli. Warto się za to zabrać przy naszym pierwszym podejściu. Większość sytuacji jest oczywista, bo nie należy zawalać QTE, czy etapów pozostania w bezruchu. Jest jednak kilka mniej oczywistych momentów. Poniżej znajduje się lista możliwych śmierci.
- Rozdział 4
- Jessica – podczas tego rozdziału jako Mike będziemy biec za Jess i próbować ją uratować. Obieramy zawsze najszybszą drogę i poprawnie wykonujemy wszystkie QTE. Wiąże się to z trofeum
Przez wrota piekieł.
- Jessica – podczas tego rozdziału jako Mike będziemy biec za Jess i próbować ją uratować. Obieramy zawsze najszybszą drogę i poprawnie wykonujemy wszystkie QTE. Wiąże się to z trofeum
- Rozdział 5
- Matt – podczas badania obszaru z kolejki pojawi się plan drogi na wieżę radiową. Jako Matt proponujemy powrót do schroniska zamiast badania wieży. Dzięki temu później możemy zyskać opcjonalną szansę na wyjście z niebezpieczeństwa.
- Rozdział 6
- Matt – podczas, gdy zostaniemy otoczeni przez grupę jeleni pojawi się opcja by zaatakować. Nie atakujemy jelenia.
- Matt – podczas badania wieży radiowej na szczycie jako Emily możemy znaleźć pistolet sygnałowy. Możemy go przekazać Mattowi, ale ma to sens tylko jeśli w rozdziale 5 jako Matt zaproponowaliśmy powrót do schroniska zamiast drogę do wieży.
- Matt – po tym jak wieża runie czeka nas wybór czy ratować Emily, czy też skoczyć w bezpieczne miejsce. Skok w bezpieczne miejsce jest gwarancja na tymczasowe przeżycie Matta. Możemy próbować ratować Emily, ale tylko jeśli daliśmy wcześniej Mattowi pistolet sygnałowy i on nie użył go od razu na wieży. Wtedy czeka nas jego użycie, gdy zostaniemy porwani przez potwora.
- Chris – pod koniec rozdziału czeka nas wybór, by strzelić do siebie lub Ashley. Jeśli strzelimy do Ashley w konsekwencji doprowadzi to później Chrisa do śmierci. Dlatego nie strzelamy, ani nawet nie celujemy do Ashley. Możemy strzelić do Chrisa lub też poczekać, aż skończy się czas.
- Rozdział 8
- Emily – jeśli podczas ucieczki do windy jako Emily będziemy zwlekać z pociągnięciem za dźwignię w efekcie zostaniemy zabici. Dlatego należy się nie ociągać.
- Emily – jeśli zepsujemy QTE podczas sekwencji ucieczki również zginiemy. Należy poprawnie przejść przez całą sekwencję.
- Chris – w połowie rozdziału czeka nas ucieczka ze strzelbą. Jeśli zepsujemy QTE i nie trafimy w potwora zginiemy. Ponownie należy tu uważać. Nie musimy strzelać w beczki.
- Chris – jeśli w rozdziale 6 jako Chris strzeliliśmy do Ashley to nawet po udanej ucieczce ostatecznie nie dostaniemy się do schroniska i zginiemy. Dlatego ważny jest tu ten wcześniejszy wybór.
- Emily – gdy Emily przeżyła całą ucieczkę i została ugryziona to nadal może zostać zastrzelona już w schronisku przez Mike’a. Musimy podczas tej sekwencji zaczekać, aż minie czas i nie strzelać do niej.
- Rozdział 9
- Ashley – w pewnym momencie pojawi się możliwość sprawdzenia hałasu lub powrotu do grupy. Możemy sprawdzić hałas (jest to związane z jednym z totemów 1:04:45), ale należy NIE OTWIERAĆ klapy. Jeśli mamy już totem to zamiast sprawdzać hałas po prostu wracamy do grupy.
- Rozdział 10
- Josh – by ocalić Josha musimy w tym rozdziale ZNALEŹĆ wskazówkę Nagryzmolony dziennik (1:08:13). Sprawdzamy wszystkie strony. W innym wypadku później Josh zginie.
- Matt oraz Jessica – na tym etapie będziemy razem przemierzać kopalnię. W pewnym momencie czeka nas wybór, by biec dalej lub się ukryć. Wybieramy ukrycie się i nie zepsujmy momentu bezruchu ani QTE. Następnie podczas ucieczki nie możemy zostawić Jess, a następnie ponownie pozytywnie ukończyć sekwencję pozostania w bezruchu.
- Finał – na końcowym etapie czekają nas decyzje dotyczące życia wszystkich bohaterów pozostałych w schronisku: Emily, Ashley, Chrisa, Mike’a oraz Sam. Sterujemy tu Sam i musimy za każdym razem do samego końca poprawnie kończyć sekwencję pozostania w bezruchu. Ratujemy Mike’a i chowamy się NIE WYBIERAJĄC nigdy opcji biegnięcia do wyłącznika. Finalny bieg odpali się sam, gdy wszyscy inni uciekną z pomieszczenia.
Ich oczy zostały otwarte / You Opened Their Eyes
Przyjaciele znaleźli wszystkie wskazówki na tropie nieznajomego / The group found all the clues from the Mystery Man Clueline
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy zebrać wszystkie 32 wskazówki dotyczące zakładki NIEZNAJOMY. Wszystkie zebrane wskazówki możemy sprawdzić w każdym momencie wciskając lub wybierając STATYSTYKI I PRZEDMIOTY z menu głównego. W przypadku ewentualnego pominięcia pojedynczych wskazówek nie musimy grać od nowa. Wystarczy tylko zebrać te, których nam brakuje. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znadziek jest zamieszczony w opisie
Czy to omen?
Zgubne zejście / The Fateful Descent
Przyjaciele znaleźli wszystkie wskazówki na tropie zajść z 1952 / The group found all the clues from the 1952 Clueline
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy zebrać wszystkie 27 wskazówek dotyczących zakładki ZAJŚCIA Z 1952. Wszystkie zebrane wskazówki możemy sprawdzić w każdym momencie wciskając lub wybierając STATYSTYKI I PRZEDMIOTY z menu głównego. W przypadku ewentualnego pominięcia pojedynczych wskazówek nie musimy grać od nowa. Wystarczy tylko zebrać te, których nam brakuje. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znadziek jest zamieszczony w opisie
Czy to omen?
Psychoza / The Psycho Path
Sam lub Ashley zaatakowały psychopatę bronią / Sam or Ashley attacked the Psycho with a weapon
Trofeum dotyczy opcjonalnej możliwości zaatakowania psychopaty. Mamy dostępne tu trzy możliwości:
- Rozdział 5 – pod koniec tego rozdziału jako Sam będziemy mieli sekwencję ucieczki. Na samym jej początku możemy wybrać opcję rzucenia wazonem.
- Rozdział 5 – podczas tej samej ucieczki po zejściu do piwnicy otrzymamy opcję ukrycia się. Możemy znaleźć tam kij bejsbolowy pod warunkiem, że znaleźliśmy go w rozdziale 2 podczas włączenia bojlera z Joshem.
- Rozdział 6 – podczas przeszukiwania piwnicy jako Ashley możemy znaleźć nożyczki. Podniesiemy je automatycznie z znajdując wskazówkę „katalog żarówek” (42:32). Następnie jakiś czas później pojawi się opcja zaatakowania nimi psychopaty.
Porąbana sprawa / Saw That Coming
Mike odrąbał sobie palce ułamaną maczetą / Mike sawed his fingers off with the broken machete
Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale 5. Podczas eksplorowania terenu sanatorium jako Mike w pewnym momencie natkniemy się na dziwną machającą rękę na tajemniczym urządzeniu. Fragment ten jest widoczny na materiale ze znajdźkami w tym momencie – 31:45. Gdy wejdziemy w interakcję pułapka przytrzaśnie dłoń Mike’a. Pojawi się opcja próby podważenia pułapki maczetą lub odcięcia palców. By zdobyć trofeum musimy najpierw DWA RAZY spróbować podważyć pułapkę i dopiero za trzecim zdecydować się odciąć palce.
Koszmar z ulicy Jesionów / Nightmare on Ash Street
Ashley zawahała się i nie wpuściła Chrisa do środka na czas / Ashley hesitated and failed to let Chris inside in time
Trofeum związane z wyborami na przestrzeni dwóch rozdziałów. Pod koniec rozdziału 6 jako Chris musimy wybrać opcję strzelenia do Ashley. Następnie podczas rozdziału 8 ponownie jako Chris czekać nas będzie ucieczka przed potworem. Musimy ją przeżyć poprawnie wykonując całe QTE. Gdy dotrzemy do schroniska, w wyniku wcześniejszej decyzji nie zostaniemy jednak wpuszczeni do środka i Chris zginie, a my otrzymamy to trofeum. Warto to połączyć ze zdobywaniem pucharków To już jest koniec oraz
Tylko przyjaciele przeżyją.
Tylko przyjaciele przeżyją / Only Others Left Alive
Tylko Matt i Jessica przetrwali do świtu / Matt and Jessica were the only ones to survive until dawn
Specyficzne trofeum będące kombinacją To już jest koniec oraz
Oni wszyscy żyją. Musimy tak poprowadzić rozgrywkę, by tylko Matt oraz Jessica przeżyli. Możliwości śmierci poszczególnych bohaterów zostały opisane we wspomnianych pucharkach.
Nie pozwól mu wejść! / You Let The Wrong One In!
Ashley lub Chris otworzyli właz / Ashley or Chris opened the trap door
Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale 9. Jako Ashley lub Chris – w zależności od wcześniejszych wyborów gramy inną postacią. W pewnym momencie pojawi się możliwość sprawdzenia hałasu lub powrotu do grupy. Musimy sprawdzić hałas (jest to związane z jednym z totemów 1:04:45) i następnie otworzyć kładkę, by doprowadzić do śmierci oraz otrzymać trofeum. Warto to połączyć ze zdobywaniem pucharków To już jest koniec oraz
Tylko przyjaciele przeżyją.
Nie oszukasz przeznaczenia / Fatal Destination
Pomimo ostrzeżenia dr. Hilla spróbowano zmienić przeszłość / Despite Dr. Hill’s warning, you tried changing the past
To trofeum możemy zdobyć po zakończeniu rozgrywki. Musimy korzystając z wyboru rozdziałów podobnie rozegrać prolog, ale dokonać innych decyzji niż przy pierwszym podejściu. Odblokujemy wtedy nową scenkę i ten pucharek.
Smętarz dla pacjentów / Patient Sematary
Mike znalazł dziwny posążek / Mike picked up the odd figurine
Trofeum związane z jednym z nowych przedmiotów do zbierania dodanych w remake’u. Wpadnie nam w ramach wbijania Olśnienie, gdy w rozdziale 9 jako Mike znajdziemy ten przedmiot (1:03:34).
Na łonie Blackwood / Blackwood Country
Przyjaciele okazali szacunek dzikiej przyrodzie ze szczytu / The group respected the wildlife of the mountain
Trofeum związane ze spotykaniem zwierząt w przeciągu całej rozgrywki. Wpada ono dopiero po zakończeniu gry, więc w przypadku dokonania złej decyzji może być konieczne przejście ciągiem większego fragmentu rozgrywki.
Interakcje ze zwierzętami:
- Prolog – Niemożliwy do pominięcia samouczek mechaniki bezruchu przy spotkaniu jelenia.
- Rozdział 1 – Nie strzelamy do wiewiórki (3:39).
- Rozdział 1 – Nie rzucamy śnieżką w ptaka (4:01).
- Rozdział 3 – Nie próbujemy zabijać jelenia, tylko go uspokoić.
- Rozdział 5 – Nie atakujemy wilka (33:16).
- Rozdział 6 – Nie atakujemy jelenia (38:55).
- Rozdział 9 – Nie dopuszczamy, by wilk zginął w sanatorium. Związane z trofeum
Wprawny zaklinacz wilków.
Kiedy dzwoni psychopata / When a Psycho Calls
Sam uciekła przed psychopatą / Sam escapes from the Psycho
Trofeum wymagające uwagi na przestrzeni kilku rozdziałów. Na samym początku w rozdziale 1 nie możemy zastrzelić wiewiórki (3:39), ani rzucić śnieżką w ptaka (4:01). W innym wypadku późniejsza ucieczka Sam się nie powiedzie. Gdy zostawiliśmy zwierzątka bezpiecznie przyjdzie nam czekać do końca 5 rozdziału. Tam pojawi się sekwencja ucieczki. Jest ona niezbędna w drodze do zebrania wszystkich znajdziek. Rzut wazonem, czy natychmiastowy bieg nie ma znaczenia. W pierwszym momencie wybieramy opcję PRZESKOCZ, by minąć łóżko. Następnie w piwnicy wybieramy opcję BIEGNIJ, a następnie PRZEWRÓĆ. I w ostatniej sekcji UKRYJ SIĘ. Musimy jeszcze poprawnie zaliczyć sekwencję bezruchu. Cały bieg pokazany jest na materiale wideo w tym fragmencie 37:14.
Amerykański ocalały w Kanadzie / An American Survivor in Canada
Mike skutecznie uciekł z sanatorium w rozdziale 9 / Mike successfully escapes the Sanatorium in Chapter 9
Trofeum to wymaga w zasadzie, by w rozdziale 9 przejść cały etap Mike’a do końca. Zginąć i tak się nie da, ale zepsucie QTE spowoduje szybsze zakończenie rozdziału i przejście na Sam, która przyjdzie na pomoc aż na teren sanatorium. Kluczowe będzie tu zaliczenie wszystkich QTE i strzelanie w beczki, gdy pojawi się ta możliwość. Nie przejmujmy się amunicją, bo się nam nie skończy. Pamiętajmy, by zdobyć tu też Wprawny zaklinacz wilków.
Przez wrota piekieł / Drag Me Through Hell
Mike ocalił Jessicę przed nieznanym napastnikiem bez ponoszenia porażki w sekwencji QTE / Mike saved Jessica from an unknown attacker without failing a quick time event
Trofeum to rozpoczyna się w rozdziale 4, gdzie jako Mike’a biegniemy ratować Jess. Podczas pogoni czeka nas kilka decyzji. Za KAŻDYM razem wybierajmy drogę na skróty. I nie możemy przy tym zepsuć ANI JEDNEJ sekwencji QTE. Nie są one trudne, ale trzeba się trochę skupić. Gra dość jasno sygnalizuje zepsucie poprzez zbyt późne lub błędne wciśnięcie przycisku. Gdy tak się stanie szybko wyjdźmy do menu głównego i wybierzmy opcję kontynuuj. Jeśli nas wczyta do momentu sprzed zepsutym QTE to będziemy bezpieczni. Warto tu zaznaczyć, że pucharek ten nie odblokuje się od razu po dotarciu do Jess w windzie. Otrzymamy go dopiero w późniejszej części gry, gdy pokazane nam zostaną dalsze losy dziewczyny.
Selfie w godzinę / One Hour Selfie
Zrób kiepskie selfie z Jessicą / Take a bad selfie with Jessica
Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale 2, gdy jako Mike’a ruszamy razem z Jess do chatki. Okazja na selfie pojawi się tuż po wyjściu na śnieg, ale można ją przegapić jeśli pójdziemy za szybko do przodu. Kolejną sprawą są wymogi odnośnie zdjęcia. Musimy bowiem skierować kamerę tak, by na zdjęciu nie było widać nikogo. Moment zdobycia trofeum jest pokazany na materiale wideo w tym fragmencie – 11:02.
Mów do Em / Talk to eM
Emily spoliczkowała Ashley, kiedy prawda wyszła na jaw / Emily slapped Ashley after the truth was revealed
By zdobyć to trofeum musimy spełnić kilka warunków. Po pierwsze w rozdziale 8 jako Emily musimy zostać ugryzieni przez potwora. Nie będzie to możliwe jeśli strzelimy do niego z pistoletu sygnałowego zdobytego wcześniej w wieży radiowej. Następnie pod koniec rozdziału jako Mike nie możemy zastrzelić Emily. Niedługo później jako Ashley będziemy przeglądać dzienniki dotyczące potworów i musimy zdecydować się wyjawić prawdę. To doprowadzi w efekcie do tego pucharka.
Śmiertelna gorączka / Lodge Fever
Zarówno Matt, jak i Emily rozpoczęli osobne konfrontacje w schronisku / Both Matt and Emily started separate confrontations in the lodge
Trofeum wymagające kilku decyzji na przestrzeni początkowej rozgrywki. W rozdziale 1 jako Ashley musimy zachęcić Matta do spojrzenia przez teleskop. Później w rozdziale 2 zacznie się sprzeczka. Jako Matt musimy sprowokować Mike’a, gdy pojawi się taka możliwość. Za chwilę przyjdzie Emily i zacznie się sprzeczać z Jess, a my jako Matt stajemy po stronie Emily. W ten sposób zgarniemy pucharek.
Dom w głębi Blackwood / The Cabin in the Blackwoods
Ukończ grę Until Dawn / Complete a full playthrough of Until Dawn
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry.
Koszmar minionego roku / I Know What You Did Last Year
Ukończ prolog / Complete ‘the Prologue’
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu prologu.
Nasz gospodarz / Our Host
Tożsamość psychopaty została ujawniona / The psycho’s identity was revealed
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po odkryciu tożsamości psychopaty.
Musimy porozmawiać o Joshu / We Need To Talk About Josh
Osiągnięto najlepsze zakończenie dla Josha / Achieved the best ending for Josh
Trofeum związane z nowym zakończeniem dodanym w remake’u. I jest to najbardziej upierdliwe trofeum z uwagi, że gra w żaden sposób nie pozwala stwierdzić od czego ono zależy. W Internecie jest mnóstwo przeczących sobie wzajemnie informacji oraz porad. Jedni twierdzą, że wpływ mają decyzje podjęte podczas sesji u psychologa. Inni, że nastawienie bohaterów względem Josha. A jeszcze inni, że wybory bohaterów w oparciu o cechę, którą wybraliśmy jako najważniejszą spośród: Szczerości, Lojalności i Dobroczynności. Sprawdzałem to ostatnie pod kątem dobroczynności, ale nie udało mi się uzyskać tego zakończenia mimo, że dokonywałem wszelkich wyborów związanych z tą cechą.
Gdy mamy ukończoną grę z zapisem, gdzie wszyscy bohaterowie żyją wczytujemy Rozdział 8 i pod koniec jego koniec, podczas rozmowy z Dr. Hillem sprawdzamy, czy mamy dostępne dialogi „SKRZYWDZILI MNIE„, a następnie „TAK MI PRZYKRO„. Jeśli mamy te opcje możemy kontynuować rozgrywkę tak, by ponownie wszyscy przeżyli, a pod koniec powinniśmy dostać to nowe zakończenie jeśli nie wpadło za pierwszym razem. W przypadku, gdy zamiast przeprosin mamy dialog „MUSZĄ SIĘ ZMIENIĆ” czekać nas będzie rozpoczęcie całkowicie nowej rozgrywki i wtedy polecam zostawić to sobie na sam koniec.
Idąc pod to zakończenie dobrze jest zacząć całkowicie nową grę. Korzystanie z wyboru rozdziałów może się nie sprawdzić. Zaleca się, by podczas przejścia utrzymywać wszystkich bohaterów przy życiu, aczkolwiek ponoć wpada też w przypadku pojedynczych śmierci. Lepiej jednak dmuchać na zimne. W przypadku posiadania dialogu „TAK MI PRZYKRO„ konieczne będzie w rozdziale 10 zebranie wskazówki Nagryzmolony dziennik (1:08:13). Następnie po zakończeniu gry i pierwszych napisów powinniśmy dostać ten pucharek.
Same próby zdobycia wyznania „TAK MI PRZYKRO„ są jednak mocno zależne od szczęścia z uwagi na wspominany brak konkretów w kwestii jego odblokowania. Na chwilę obecną najlepszym sposobem jest znaleźć całą rozgrywkę w której ktoś zdobyło omawiane zakończenie i powtórzyć ją DOKŁADNIE 1:1 z każdym dialogiem i wyborem. U mnie dopiero ta żmudna droga okazała się skuteczna. Sam korzystałem z TEGO opisu przejścia, ale nada się każde inne, które pokazuje całą drogę.
Po prostu oddychaj / Just Breathe
Emily lub Matt użyli flary, by skutecznie obronić się przed napastnikiem / Emily or Matt used the flare gun to successfully defend themselves against an attacker
Trofeum to związane jest z kilkoma wyborami i wymaga przejścia więcej jak jednego rozdziału. Poniżej znajdują się punkty dotyczące użycia fary zarówno przez Matta, jak i Emily.
- Rozdział 5 – podczas badania obszaru kolejki pojawi się plan drogi na wieżę radiową. Jako Matt proponujemy powrót do schroniska zamiast badania wieży. Tylko w ten sposób będziemy mogli potem użyć pistoletu sygnałowego jako Matt.
- Rozdział 6 – podczas badania wieży radiowej na szczycie jako Emily możemy znaleźć pistolet sygnałowy. Możemy go przekazać Mattowi, ale ma to sens tylko jeśli w rozdziale 5 jako Matt zaproponowaliśmy powrót do schroniska zamiast drogę do wieży. W innym wypadku Matt wystrzeli flarę natychmiast marnując szansę na trofeum.
- Rozdział 6 – po tym jak wieża runie czeka nas wybór czy ratować Emily, czy też skoczyć w bezpieczne miejsce. Możemy próbować ratować Emily, ale tylko jeśli daliśmy wcześniej Mattowi pistolet sygnałowy i on nie użył go od razu na wieży. Niedługo potem czeka nas jego użycie, gdy zostaniemy porwani przez potwora i możemy zgarnąć pucharek.
- Rozdział 8 – jeśli Emily zdecydowała się zachować pistolet sygnałowy dla siebie to będzie mogła go użyć podczas finałowej ucieczki z kopalni. Musimy wtedy pozostać na linii zsypu i chwilę później otrzymamy szansę na oddanie strzału.
Karnawał samotności / Carnival of Solitude
Potrząśnij kulą śnieżną / Shake the Snow Globe
Trofeum związane z jednym z nowych przedmiotów do zbierania dodanych w remake’u. Wpadnie nam w ramach wbijania Olśnienie, gdy w rozdziale 7 jako Sam znajdziemy ten przedmiot (48:44).
Olśnienie / It’s Shining
Znajdź nowe punkty interakcji na Górze Blackwood / Find all the new interactables across Blackwood Mountain
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy zebrać wszystkie 10 nowych interaktywnych obiektów dodanych w remake’u. W przypadku ewentualnego pominięcia pojedynczych z nich nie musimy grać od nowa. Wystarczy tylko zebrać te, których nam brakuje. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znadziek jest zamieszczony w opisie Czy to omen?
Czy to omen? / An Omen?
Przyjaciele znaleźli wszystkie 36 totemów na szczycie / The group found all 36 totems on the mountain
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy zebrać wszystkie 36 totemów. Wszystkie zebrane totemy możemy sprawdzić w każdym momencie wciskając lub wybierając STATYSTYKI I PRZEDMIOTY z menu głównego. W przypadku ewentualnego pominięcia pojedynczych totemów nie musimy grać od nowa. Wystarczy tylko zebrać te, których nam brakuje. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znadziek jest zamieszczony poniżej.