Vanquish (PS3/X360) – Poradnik do trofeów i osiągnięć

25 sierpnia 2019
0

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Vanquish to jedna z najtrudniejszych platyn w mojej karierze. Bardzo wymagająca i niewybaczająca nawet najmniejszego błędu.
Nie zrozumcie mnie źle, kariera jest banalna, problem zaczyna się przy Challengach, gdzie wymagana jest iście azjatycka precyzja.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 10/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox3 x5 x42
  • Liczba trofeów offline:51e
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 2 – 3
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Bardzo dużo, przeczytajcie najpierw poradnik
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: około 15 – 20 godzin (poza challengami)

 

Wstępne wskazówki:

  • Na początku nie będziecie wiedzieli co dzieje się na ekranie. Jednak bez obaw. Im dłużej gracie tym wszystko lepiej ogarniacie. Wiecie jak załatwiać poszczególnych przeciwników oraz jak unikać dane ataki. Nie oczekujcie jednak, że na samym początku będziecie wymiatać. Ten tytuł wymaga trochę czasu i wprawy.
  • Grę możecie przejść na kilka sposobów. Normalnie – grając po swojemu, a pucharkami dopiero martwić się przy kolejnych przejściach (moja metoda), albo grać od razu na Hardzie i zrobić 2 pucharki za przejście gry na Hardzie oraz nie umierając ani razu podczas gry. Jak to zrobić to przeczytacie w opisie poszczególnych pucharków.
  • W grze możecie ulepszać bronie poprzez zbieranie broni tego samego rodzaju, ale pod warunkiem, że na obecnej mamy full amunicji. Starajcie się zawsze wypakować jedną broń, np. zwykły karabin, a potem następną. Najlepiej się to robi po prostu nie strzelając tą bronią i przełączać się na nią tylko w momencie, gdy zbieramy Upgrade.
  • Poza standardowymi unikami w grze jest kilka bardziej zaawansowanych ruchów, o których większość nie wie, a są one niezbędne do zrobienia pucharku Tactical Challenge. Postaram się przytoczyć te najważniejsze i najczęściej wykorzystywane:
    • Boost-roll – jest to standardowy unik na „„, ale wspomagany dopalaczem, dzięki czemu poruszacie się dużo szybciej, wróg nie jest w stanie w Was trafić (przy używaniu tego uniku unikniecie około 99% ataków) oraz nie marnujecie paska ARS. Żeby go wykonać musicie zaraz po rozpoczęciu ślizgu () nacisnąć . Nie naciskajcie równocześnie! trzeba nacisnąć minimalnie wcześniej niż . Dobrze zrobiony boost-roll charakteryzuje się tym, że przy obrocie można zobaczyć płomienie idące z naszego kombinezonu, których przy normalnym obrocie nie ma. Musicie poćwiczyć ten manewr, ale jak już go opanujecie to jesteście niezniszczalni!
    • Szybkie przeładowywanie – niektóre bronie przeładowują się dość szybko, ale niektóre bardzo długo (np. Shotgun czy Rakietnica). Aby wykonać szybkie przeładowanie musimy zacząć normalnie przeładowywać oraz zmienić broń na inną. Po powrocie na przeładowywaną broń będzie mieli full magazynek. Przy używaniu Shotguna jest to wręcz obowiązkowy manewr.
    • Atak melee jako manewr – niektóre bronie, np. HMG jako atak melee mają w sobie wbudowany manewr. Np. uderzając HMG nasz bohater skacze, co można wykorzystać jako bardzo dobry unik. W momencie skoku włączamy AR i możemy w ten sposób zabić kilku przeciwników. Również niektóre ataki są bardzo pomocne przy walce z bossami. Np. podczas walki z bossem „Unknown” atak melee Disc Launchera powoduje, że rozsypuje się on na drobne kawałki. Jest to bardzo pomocne.
    • Romanovy i sposoby ich rozwalania – Romanovy to te duże roboty z rakietami lub zbiornikami paliwa na plecach. Są też wersje ze świdrami na rękach. Romanova z miotaczem ognia rozwalicie szybko poprzez strzelanie w jego zbiornik na plecach. Zaś tego z rakietnicą na plecach rozwalicie szybko poprzez strzelanie w dużą rakietę, którą wypuszcza. Trzeba tylko wyczekać na moment. Wszystkie Romanovy można też „ogłupić” w ten sam sposób, czyli rozwalając im głowy. Najlepszy do tego jest Disk Launcher, ale inne bronie też mogą być. Wtedy Romanov strzela na oślep i jest dla nas niegrożny.
    • Cristal Viper i ani jednego strzału – bossa Cristal Viper można zabić bez konieczności strzelania do niego. Mianowicie musimy się wsłuchać po prostu w jego kroki (szczególnie jak jest niewidzialny) i starać się trzymać dystans od niego. Jak tylko usłyszymy lub zobaczymy, że do nas biegnie to naciskamy szybko . Pojawi się scenka, gdzie blokujemy jego atak i dajemy mu konkretnie w japę. Potem oczywiście można go dobijać strzelając z Shotguna np. Ale jeśli się uprzecie to zabijecie go bez marnowania amunicji.
    • Natychmiastowo wybuchające granaty – wielu narzeka, że zanim granat wybuchnie to przeciwnik zdąży uciec, albo w niego nie trafimy itd. Jednak będą w ślizgu i rzucając ten granat wybucha on natychmiastowo. Jest to bardzo dobra technika jeśli jesteśmy otoczeni większą grupką przeciwników i chcemy się na szybko uratować. Ślizg + granat i mamy kilka sekund na poukładanie myśli.
    • EMP jako broń – może nie dosłownie jak broń, ale na niektórych przeciwników EMP działa jak bomba. Np. na latających wrogów (te w rodzaju mini-helikopterów) EMP działa zabójczo. Jak widzicie grupkę takich latających to wystarczy rzucić koło nich EMP i wybuchną natychmiast.
  • Nigdy nie lećcie na pałę w tej grze. O ile na poziomie Easy i czasami Normal daje to radę, tak na Hardzie przeważnie będziecie ginąć. Musicie korzystać z każdej możliwej zasłony. Musicie po prostu wejść w nawyk chowania się każdą napotkaną zasłoną, gdy tylko zobaczycie grupkę przeciwników.
  • Wszyscy przeciwnicy poruszają się wg schematów. Tzn. że nigdy nie będą biegali w inną stronę (chociaż czasami może się zdarzyć, że poleci gdzieś indziej, ale to rzadko). Także zawsze możecie zapamiętać gdzie kto jest i gdzie będzie uciekać. Jest to przydatne, szczególnie na wyższych poziomach.

 

Krok po kroku:

KROK #1 – Ukończyć fabułę (Normal lub Hard) i zaznajomić się z grą

Tak jak tytuł mówi, najpierw kończycie sobie kampanię, najlepiej zacząć od Normalnego poziomu i zaznajomić się ze wszystkimi manewrami oraz zasadami panującymi w grze. Obowiązkowo musicie się nauczyć manewrów, które opisałem we wstępie, ponieważ przydadzą się w późniejszym etapie robienia platyny. Gdy już ogarniecie wszystko to warto podejść do fabuły na poziomie HARD. Jest tutaj znacznie bardziej wymagający poziom niż na dwóch poprzednich. Jeśli chcecie możecie spróbować zrobić pucharek za przejście bez umierania, razem z metodą, którą opisałem w trofeum. Dzięki temu będziecie mieć non-stop ulepszone bronie i nie będzie ich tracić przy śmierci.

 

KROK #2 – Tactical Challenges

Najtrudniejsze wyzwanie, możliwe że jedne z najtrudniejszych z jakimi spotkaliście się podczas Waszej kariery w graniu. Mamy tutaj 6 wyzwań do pokonania. Charakteryzują się tym, że na małym obszarze mamy kilkunastu dość wymagających przeciwników i ograniczony arsenał broni. Musimy po prostu działać z tym co mamy i odpowiednio rozdysponować amunicję na każdego przeciwnika. Powiedziałbym, że więcej tutaj planowania niż samego grania. Najbardziej da Wam w kość Wyzwanie #6, to istne piekło, które wymaga masakrycznego spięcia pośladków i grania na Waszym maksymalnym limicie. Wszystko musicie mieć tutaj opracowane co do milisekundy, wiedzieć gdzie i kto pojawi się w jakim momencie.

 

KROK #3 – Pozostałości

Na pewno pominęliście kilka pucharków, dlatego teraz pora do nich wrócić. Nie ma tutaj już nic trudnego, nawet jeśli będziecie musieli przechodzić kampanię raz jeszcze to można to robić na najprostszym poziomie trudności. Zresztą, po zrobieniu pucharów za Taktyczne Wyzwania poczujecie kamień z serca i cała reszta to już będzie błahostka.

Poradnik:

platyna Platinum
Earn all available trophies in VANQUISH.

No cóż nazwa mimo, że niezbyt oryginalna to jest to jedna z najtrudniejszych platyn do zrobienia! Mówię poważnie! Ta gra to jest ścisła czołówka pod względem trudności platynowania. A wszystko to za sprawą jednego pucharku o nazwie Tactical Challenger…

 

braz One Day at DARPA GS: 10
Complete all DARPA training exercises.

Na samym początku gry będziemy mieli możliwość zrobienia treningu. Polecam jeśli gracie pierwszy raz. Wystarczy postępować wg kroków, które mamy na ekranie a pucharek szybko wpadnie. Trening można pominąć, ale jeśli chcecie puchar to musicie wykonać wszystkie jego punkty.

 

braz Space Normandy GS: 15
Complete Act 1.

Tak jak sam nazwa mówi. Ukończ Akt 1 na dowolnym poziomie, a pucharek będzie Twój.

 

braz Storming Grand Hill GS: 15
Complete Act 2.

Tak jak wyżej. Ukończ Akt 2 na dowolnym poziomie.

 

braz I Don’t Speak Kreon! GS: 15
Complete Act 3.

Ukończ Akt 3 na dowolnym poziomie.

 

braz My Way GS: 15
Complete Act 4.

Ukończ Akt 4 na dowolnym poziomie.

 

braz End to Major Combat Operations GS: 15
Complete Act 5.

Ukończ Akt 5 na dowolnym poziomie.

 

srebro Survivor GS: 30
Complete all Acts.

Tak jak widać. W grze jest 5 Aktów. Wystarczy ukończyć wszystkie na dowolnym poziomie, aby otrzymać pucharek.

UWAGA: Pamiętajcie, żeby podczas przechodzenia gry nie wchodzić w ręczny wybór misji, ponieważ pucharek nie będzie możliwy do zdobycia. Musicie grać od początku do końca tak jak leci, a dopiero po skończeniu gry możecie sobie wybierać misje z osobna.

 

braz Operation Overlord II GS: 25
Complete Act 1 on Hard difficulty or above.

To samo co w przypadku pucharków powyżej. Ukończcie Akt 1 z tym, że na poziomie HARD lub GOD HARD (odblokuje się dopiero po przejściu gry na dowolnym poziomie).

 

braz Ain’t Life Grand? GS: 25
Complete Act 2 on Hard difficulty or above.

Ukończ Akt 2 na poziomie HARD lub GOD HARD.

 

braz Cry on, Kreon! GS: 25
Complete Act 3 on Hard difficulty or above.

Ukończ Akt 3 na poziomie HARD lub GOD HARD.

 

braz The High Way GS: 25
Complete Act 4 on Hard difficulty or above.

Ukończ Akt 4 na poziomie HARD lub GOD HARD.

 

braz Mission Accomplished GS: 25
Complete Act 5 on Hard difficulty or above.

Ukończ Akt 5 na poziomie HARD lub GOD HARD.

 

zloto ARS Operator GS: 50
Complete all Acts on Hard difficulty or above.

Wystarczy ukończyć wszystkie akty na poziomie HARD. Nie jest to trudne wyzwanie, ale pamiętajcie o używaniu schronów oraz wszelkich innych zaawansowanych manewrów, gdy tylko robi się gorąco. Wszystko opisane jest w poradach powyżej.

UWAGA: Pamiętajcie, żeby podczas przechodzenia gry nie wchodzić w ręczny wybór misji, ponieważ pucharek nie będzie możliwy do zdobycia. Musicie grać od początku do końca tak jak leci, a dopiero po skończeniu gry możecie sobie wybierać misje z osobna.

 

braz Gun Runner GS: 10
Scan and acquire all weapons.

W grze można nosić maksymalnie 3 bronie + 2 granaty, które nigdy się nie zmieniają. Do tego pucharku wystarczy, że w danym momencie będzie posiadać daną broń. Nie musicie z nimi biegać przez dany okres ani zabijać z nich przeciwników. Po prostu potrzymajcie ją chwilę i tyle. Status broni możecie zobaczyć w Armory podczas pauzy.

Bronie w grze:

  • Assault rifle
  • Heavy Machine Gun
  • LFE Gun
  • Lock on laser
  • Rocket launcher
  • Disk launcher
  • Sniper Rifle
  • Shotgun
  • EMP grenades
  • Hand grenades

 

braz King of the Hill GS: 20
Level a weapon up to maximum operational capability.

Bronie upgradujemy poprzez zbieranie tego samego modelu w momencie, gdy posiadamy full amunicję do tej broni. Jeśli wystrzeliliście chociaż jeden nabój to zamiast zrobić upgrade po prostu uzupełni się amunicja. Na jedną broń przypada różna ilość upgradów, jedna wymaga mniej druga więcej. Aby wykonać upgrade o jeden stopień trzeba zebrać trzy bronie tego samego rodzaju. W grze co jakiś czas przeciwnicy wyrzucają też takie zielone kostki, które robią natychmiastowy upgrade o jeden stopień bez względu na to, czy posiadacie amunicje w danej broni czy nie. Upgrade wykonujecie do broni, którą akurat trzymacie w rękach. Tą metodą nie upgradujecie granatów! Wymaksujcie jedną broń i pucharek będzie Wasz.

braz Fight or Flight GS: 10
Manually trigger AR Mode and destroy an enemy robot.

Czytaj opis pucharku: braz Adrenaline Rush.

 

braz Adrenaline Rush GS: 20
Manually trigger AR Mode and destroy three enemy robots in a row.

W tryb AR przechodzimy wykonaując unik na oraz wciskając . Jeśli przeszliście trening to będziecie wiedzieć jak to się robi. Zresztą to jest podstawowy manewr w tej grze, więc nie wiem po co go w ogóle opisuje…

Aby zdobyć ten pucharek i pucharek powyżej, po prostu będąc w trybie AR (odpalonym ręcznie, a nie z automatu) zabijcie przeciwnika, aby zdobyć pucharek powyżej, lub 3 z rzędu, aby zdobyć ten pucharek. Dobrym miejscem jest każde miejsce z większa ilością robotów. Najlepiej robić to na czerwonych robotach, ponieważ są one najsłabsze i padają po kilku strzałach w głowę.

FILMIK (nie mojego autorstwa):

 

braz Going in for the Kill GS: 10
Destroy ten enemy robots with melee attacks.

Atak melee wykonujemy na przycisku „„. Każda broń ma swój charakterystyczny atak. Np. z HMG wykonujemy skok. Najlepiej robi się to na czerwonych robotach, które wymagają zaledwie jednego uderzenia. Pamiętajcie też, że ataki melee wykorzystują cały pasek AR, dlatego po udanym ataku schowajcie się gdzieś na chwilę i niech kombinezon ostygnie. Ataki melee najlepiej stosować na pojedynczych przeciwnikach, nigdy w grupie, ponieważ przegrzany kombinezon jest bezużyteczny i szybko możemy paść.

srebro A Heartbreaker and Lifetaker GS: 30
Destroy 100 enemy robots with melee attacks.

Ten puchar będziecie musieli grindować (czyli specjalnie przechodzić dane misje, aby go zrobić). Najlepiej jest go robić na poziomie EASY, jako że nawet atak wykonany w złym miejscu nie spowoduje, że umrzemy (jako, że na EASY bardzo trudno o to). Najlepszego poziomu jako takiego do nabijania tego nie ma. Po prostu przy przechodzeniu misji zawsze są miejsca gdzie jest mniej i więcej tych robotów. Na pewno warto robić to na samym początku, jako że tutaj biegają same czerwone roboty, które są najprostsze do ubicia. Pucharku nie trzeba zrobić za jednym przejściem! Jest on liczony podczas całej naszej gry.

braz Helloooo, Nurse GS: 5
Revive a friendly troop.

Podczas grania towarzyszyć Wam będą wojska przyjaciela. Co jakiś czas niektórzy z naszych rodaków będą potrzebowali pomocy. Będzie wtedy nad nimi ikonka zielona krzyżyka w okręgu. Musimy szybko podbiec, nacisnąć i pomóc rannemu. Za taką pomocą zawsze dostajemy jakąś broń. Pamiętajcie, że ranni nie czekają wiecznie. Po jakimś czasie umierają, dlatego jak ktoś jest bardzo daleko to sobie odpuście, bo na 99% zanim dobiegnie to już będzie nie żył.

FILMIK (nie mój):

 

braz Knight in Shining White Armor GS: 15
Revive 20 friendly troops.

To samo co wyżej. Wystarczy uratować 20 rannych żołnierzy i pucharek wpadnie. Nie starajcie się specjalnie go zrobić, jako że grę i tak będziecie przechodzić minimum 2 razy, a za 2 razem wpadnie Wam ten pucharek już na 100%.

 

braz Death Wish GS: 20
Destroy three enemy robots while in damage-triggered AR Mode.

AR Mode włącza się automatycznie, gdy otrzymamy zbyt dużą ilość obrażeń. Pasek AR to nie jest Wasza energia! Status naszego bohatera poznacie po kolorze pasków na jego kombinezonie. Gdy przejdziecie w automatyczny tryb AR to zabijcie trzech przeciwników. Musi to być zrobione za jednym razem! Ale bez obaw. Pucharek Wam wpadnie normalnie podczas grania, jako że w ten tryb będziecie przechodzić bardzo często, szczególnie na poziomie HARD.

 

braz 40 Yard Dash GS: 30
Maintain a Boost dash to the limit of the ARS reactor without overheating.

Ślizg robimy na przycisku . Pucharek ten polega na tym, aby zrobić ślizg do ostatniego momentu przed przegrzaniem się kombinezonu.

Najlepiej znaleźć jakiś kawałek prostej (można to już bodajże zrobić w pierwszej misji) i lecieć ile fabryka dała. Pamiętajcie, żeby przestać w ostatnim możliwym momencie przed przegrzaniem. Jeśli pucharek nadal Wam nie wpada to za każdym razem starajcie się zrobić minimalnie dłuższy ślizg. Ja osobiście zrobiłem go w tym tunelu, gdzie eskortujemy opancerzony samochód.

FILMIK (nie mój):

 

braz Home Run GS: 10
Destroy an incoming missile or grenade.

Przeciwnicy prawie, że cały czas rzucają w Was granatmi lub strzelają rakietami (szczególnie duże Romanovy). Granaty przeważnie są zaznaczone na czerwono, także nie sposób ich nie zauważyć. Mimo wszystko pucharek i tak wpadnie Wam sam, jako że podczas chaosu na ekranie strzelacie do wszystkiego co się rusza, a przy okazji do granatów i rakiet wyrzucanych przez przeciwników. Mi osobiście ten pucharek wpadł sam, nawet nie wiem kiedy.

 

braz Home Run God GS: 10
Destroy ten incoming missiles or grenades.

To samo co wyżej, tylko zniszczcie tego 10. Pucharek wpadnie prędzej czy później, bo niekiedy po prostu jedyna metoda obrony to zniszczenie nadlatujących rakiet czy granatów. Nie starajcie się specjalnie go robić, bo tak jak mówię. Wpadnie Wam on podczas normalnego grania. Oczywiście najlepiej to robić w AR Mode, bo bez tego będzie Wam trochę ciężko.

 

braz Brutality Bonus GS: 10
Destroy a Romanov’s arms and legs, then finish it with a melee attack.

Romanovy to te duże roboty, które albo mają zbiornik paliwa na plecach albo wyrzutnie rakiet. Są też odmiany ze świdrami na łapach, ale tych nie rozwalicie w ten sposób, tylko te 2 powyższe. Aby rozwalić nogi i recę wystarczy w nie strzelać. Najlepiej najpierw nogi, aby nie mógł się ruszać, a potem wykończyć mu z osobna łapki. Do tego typu ataku najlepszy jest Disc Launcher, który idealnie tnie „kończyny” robotów. Gdy zostanie sam kadłubek to podbiegamy i naciskamy „„, ewentualnie robimy ślizg i uderzamy go z kopa.

 

braz Romanov This! GS: 20
Destroy a Romanov with a melee attack.

Nie musicie go naparzać cały czas melee! Wystarczy, że go zabijecie tym atakiem. Także standardowo wykańczacie go jakąkolwiek bronią, a gdy ma już minimalnie energii to podbiegacie i walicie z piąchy lub ewentualnie ślizg + kop (polecam).

 

srebro The Hand of God GS: 30
Destroy two Romanovs in a row using only melee attacks.

Najlepiej jest to robić na poziomie EASY, jako że wtedy na Romanova wystarczą dwa podejścia atakiem melee. Najlepszym miejscem jest na to Akt 5 Misja 1. W pewnym miejscu są tutaj 2 Romanovy obok siebie. Robicie ślizg + kop, chowacie się, stygniecie i powtarzacie tą czynność do momentu aż nie padną oba roboty. Najlepiej jest w miarę możliwości wyczyścić sobie teren, tak żeby zostały tylko te Romanovy i nikt Wam nie przeszkadzał.

FILMIK (nie mój):

 

braz Robots Tend to Blow Up GS: 10
Destroy three enemy robots at once with one hand grenade.

Podczas normalnego grania prędzej czy później zrobicie ten puchar, ale już na 101% zrobicie go podczas wykonywania Challenge’y. Tutaj ten atak stosujecie już w pierwszych momentach pierwszego Challenge’a, dlatego niemożliwym jest abyście nie zdobyli tego pucharku. Chodzi przede wszystkim o rozwalanie 3 robotów jednym granatem. Jak pisałem, pucharek wpadnie podczas normalnej gry, a już na pewno w czasie robienia pierwszego Challenge’a.

 

braz Hole-in-One GS: 5
Destroy a Chicane with a hand grenade.

W grze są tzw. roboty-barykady. Są to takie chodzące kostki, które rozkładają się i tworzą barykadę dla przeciwników. Wystarczy wrzucić za barykadę granat (tak żeby dostała kostka, a nie ściana) i barykada powinna paść. Ewentualnie można wrzucić od razu 2 granaty dla pewności. Pucharek ten zrobicie zapewne od razu jak tylko pojawią się Ci przeciwnicy w grze. Jest to najlepsza metoda na rozwalanie tych barykad, dlatego ten pucharek to nic trudnego do zdobycia.

 

braz Short Circuit GS: 20
Destroy ten enemy robots that have been disabled with an EMP emitter.

Bardzo prosty puchar, jako że na poziomie HARD używanie granatów to podstawa. Wystarczy ogłuszać roboty EMP i rozwalać je podczas, gdy są „oszołomione”. 10 robotów nie musi być zniszczone za jednym razem! Możecie niszczyć nawet po jednym robocie, byle był ogłuszony przez EMP. Pucharek prędzej czy później i tak Wam wpadnie.

 

braz Two Birds with One Stone GS: 20
Destroy two or more enemy robots at once with the LFE gun.

LFE to broń, która ma żółtą otoczkę i strzela czymś w rodzaju fali, która niszczy wszystko na swojej drodze. Oczywiście niszczy te mniejsze roboty, te większe tylko wywala, a na niektórych nie robi żadnego wrażenia. Ale przy tym trofeum skupimy się głównie na małych robotach. Jak tylko dostaniecie LFE w swoje łapki poczekajcie aż traficie na większą grupkę robotów. Strzelając z LFE dobrze jest podejść jak najbliżej, a potem przejść w AR Mode, ponieważ fala leci dość wolno i jeśli stoimy za daleko to roboty mogą zdążyć uciec. Mimo wszystko jest to kolejny pucharek, który i tak prędzej czy później Wam wpadnie.

 

braz Trick Shot GS: 20
Destroy three enemy robots at once with rocket launcher splash damage.

Za wiele tutaj nie trzeba opisywać. Jak dostaniecie rakietnice (zielona obwódka na broni) to starajcie się dorwać grupkę 3 lub więcej robotów obok siebie. Najpewniejszym sposobem jest podejście jak najbliżej i strzał w ziemię przy takiej grupce.
Wybuch nam nic nie zrobi, także nie musicie się o to martwić.

 

srebro Flash! King of the Impossible GS: 30
Destroy four enemies simultaneously with the Lock-on Laser.

Pucharek, który będzie od Was wymagał trochę zachodu, jako że rakiety z tej broni nie zadają zbytnio dużych obrażeń. Strzela się z niej w ten sposób, że najpierw namierzamy i naciskamy przycisk strzału. Gdy mamy w zasięgu jakiś przeciwników to zostaną oni namierzeni (czerwone kwadraciki). Puszczenie przycisku strzału powoduje zwolnienie rakiet. Najlepiej jest to zrobić na czerwonych robotach na poziomie CASUAL, ponieważ wymagają bodajże tylko jednego strzału. Wystarczy tylko znaleźć miejsce, gdzie jest ta broń i większa grupka przeciwników. Dobrym miejscem na to jest Akt 1-6. Innym dobrym miejscem jest sam początek Challenge 1. Przed tunelem tworzą się portale, z których wybiega spora grupka czerwonych robotów. Wystarczy się zaopatrzyć w Lock-On Laser (jest na jednym ze stojaków z bronią) i po prostu namierzać i strzelać. Czasami trzeba poprawić kilka razy, żeby padły. W końcu pucharek wpadnie.

FILMIK (nie mój):

 

braz Piece by Piece GS: 20
Destroy the arms, head, and back of an KNRB-0 Argus robot.

KNRB-0 Argus to ten duży robot, któremu świecą się na żółto nogi i ręce. Trzeba je rozwalać, aby odkrył się jego czuły punkt, który znajduje się na klatce piersiowej. Tego robota spotkacie już bodajże w Akcie 1-3, z tym że najpierw będzie w formie pająka, a dopiero w formie stojącej. Do zdobycia tego trofeum trzeba mu najpierw rozwalić nogi, gdy jest w formie pająka, a następnie strzelać w rdzeń, gdy tylko zostanie odkryty. Gdy wykończycie go w formie pająka to wstanie na dwie nogi.
Teraz trzeba strzelać w ręce, po czym nastąpi scenka, gdzie będziemy strzelać w jego głowę, którą też od razu rozwalamy. Gdy to mamy zrobiony to musimy zajść go od tyłu i rozwalić mu to coś w formie plecaka. U spodu tego czegoś jest czerwony punkt, w który należy strzelać by to rozwalić. Na samym końcu wykończyć drania i pucharek powinien wpaść.

Ja to robiłem w etapie, gdzie rozwalamy dwa te roboty jednocześnie. Jeden jest w formie pająka, a drugi już stoi na nogach. Pająka możemy rozwalić od razu w tej formie, jeśli wykonamy końcowe QTE jak należy (jednak za zabicie obu jednocześnie, gdy stoją w pozycji na dwóch nogach jest też pucharek). Potem u tego stojącego normalnie rozwalałem kolejno nogi, ręce, plecak aż w końcu nie pojawia się scenka, w której rozwalamy jego głowę. Potem tylko dokończyć sprawę i pucharek wpadnie.

FILMIK (nie mój):

 

braz That Ended Up Working Out Nicely GS: 10
After taking control of the enemy transport in Act 2-2, do not let a single enemy escape.

Chodzi tutaj dokładnie o moment, w którym lecimy tym czerwonym poduszkowcem i strzelamy z jego działek poprzez samo namierzanie (my nie musimy strzelać z naszej broni). Po chwili jazdy dogonicie kolej, na której siedzą przeciwnicy. Musicie po prostu rozwalić wszystkich, żeby pucharek Wam wpadł. Nie jest to nic trudnego. Mi to wpadło, a nawet nie wiedziałem, że jest za to puchar. Strzelanie z tych działek to fajna zabawa, dlatego nie musicie nawet zwracać specjalnej uwagi na ten pucharek.

 

braz Failure Breeds Success GS: 15
Destroy two Argus robots in Act 2-3 while they are in bipedal mode.

Tryb „bipedal” to tryb, w którym stoi na dwóch nogach. W jednej misji trafimy na plac, na którym znajdują się 2 Argusy, z czego jeden stoi już na dwóch nogach (jego na razie olewamy), a drugi jest w formie pająka i to nim musimy się najpierw zająć.
Rozwalamy go do momentu aż nie pojawi się scenka QTE. Teraz musimy ją zawalić! Jeśli zrobicie ją poprawnie to zniszczycie tego Argusa i pucharek Wam nie wpadnie! Jak już zawaliliście to QTE to robot powinien wstać na dwie nogi. Teraz pozostaje już zniszczyć ich obu dowolną metodą i pucharek Wam wpadnie.

Możecie się pokusić tutaj o zrobienie dwóch pucharków jednocześnie, czyli: Failure Breeds Success oraz Piece by Piece.

FILMIK (nie mój):

 

braz Leibniz Defense Agency GS: 10
Defend the Pangloss statue in Act 3-2.

Jest to miejsce, gdzie na środku placu stoi posąg z tym gościem, a ziemi wyjdą trzy pojazdy, z których wybiegną czerwone roboty. Rozwalajcie je do momentu aż nie pojawi się czołg. Gdy już jest to szybko rzucacie w niego EMP i zachodzicie go od tyłu. Teraz dobrze jest mieć przy sobie Shotguna. Strzelamy w czerwony okrąg i rozwalamy ten czołg. Pucharek powinien wpaść zaraz po jego rozwaleniu. Jeśli czołg rozwalił Wam posąg to róbcie restart od checkpointu i próbujcie ponownie.

 

braz Tightrope Walker GS: 10
Destroy two cannons in Act 3-3 and complete the mission.

Chodzi o miejsce, gdzie rozwala się autostrada, a my musimy zasuwać do przodu. Musicie mieć ze sobą rakietnice, inaczej nie zrobicie tego pucharku! Mniej więcej pod koniec autostardy zobaczycie coś w rodzaju barykady, a na niej kilka dział, które non-stop strzelają do Was. Jak można się domyślić, Waszym zadaniem jest rozwalaniem minimum 2 takich dział. Wystarczy namierzyć z rakietnicy i strzelić, jeden strzał powinien Wam wystarczyć na działo. Gdy to zrobicie to musicie dokończyć misję i pucharek będzie Wasz.

 

braz Fisher is the Other Sam GS: 15
Proceed on the monorail in Act 3-4 without being spotted by the enemy troops or searchlights.

Przed robieniem tego pucharku przeczytaj opis trofeum braz Flyswatter. (jedno niżej). Można zrobić dwa za jednym razem.

Za pierwszym razem może się Wam nie udać, jako że wymaga to troszkę wprawy. Na kolejce jest kilka stojaków z bronią. Musicie wziąć Snajperkę z jednego z tych stojaków. Pamiętajcie, żeby nie brać wszystkich Snajperek w celu upgradu! Tutaj będziecie musieli uzupełniać magazynek, a jak nie będziecie mieli naboi w Snajperce to musicie strzelać normalną bronią, a wtedy zostaniecie zauważeni. Jeśli chodzi o samą misję i pucharek to podczas poruszania się kolejką na ekranie będziecie mieli zaznaczane co jakiś czas lampy, które trzeba zniszczyć. Oczywiście niszczcie je cały czas. W pewnym momencie zobaczycie, że z naprzeciwka nadlatuje czerwony poduszkowiec. Musicie tutaj przejść w tryb AR Mode i rozwalić pilota! Jeśli doleci on do naszej kolejki to zostaniemy zauważeni i pozostaje wtedy tylko restart. Oczywiście trzeba to zrobić przy użyciu Snajperki! Teraz rozwalić pozostałe lampy i to tyle jeśli chodzi o ten pucharek.

FILMIK (nie mój):

 

braz Flyswatter GS: 20
Destroy all the floating turrets in Act 3-4.

Przed robieniem tego pucharku przeczytaj opis trofeum braz Fisher is the Other Sam. (jedno wyżej). Można zrobić dwa za jednym razem.

Tak jak wyżej zostało opisane, będziecie się poruszać kolejką i rozwalać światła oraz poduszkowiec przeciwnika. Jednak w pewnym momencie, bardzo daleko, będą leciały od prawa do lewa 2 wieżyczki, które musimy zniszczyć. Oczywiście wszystko przy użyciu Snajperki! Żeby to zrobić to trzeba stanąć prawie, że z samego tyłu kolejki (ponieważ jeśli stoicie z przodu i przejdziecie w AR Mode, to będzie Wam zasłaniać ścianka od kolejki). Gdy jesteście już na tyle kolejki i zobaczycie, że przelatują te 2 działka to przechodzicie szybko w AR Mode i strzelacie w robota. Strzelajcie w robota, a nie w działko, bo tylko wtedy je rozwalicie. Jeśli jedno działko Wam ucieknie za tą kolumnę po lewej stronie to jeszcze nie wszystko stracone. Na chwilę to latające działko wyleci jeszcze zza tej kolumny po lewej stronie. Także będziemy mieli jeszcze chwilkę na jego rozwalenie. Po prostu kluczem jest tutaj stanie z samego tyłu kolejki i od razu namierzyć pilotów. Jeśli będziecie się ociągać i zbyt długo namierzać, to AR się Wam przegrzeje i będziecie musieli restartować misję.

FILMIK (nie mój):

 

braz Guardian GS: 10
Do not allow any friendly armor to be destroyed during Act 3-5.

Chodzi dokładnie o miejsce, gdzie stoimy na tym mostku i mamy jedno działko do dyspozycji. Będąc na działku mamy podgląd na całe pole walki. Na początku stoją tam czerwone roboty, ale olejcie je! Bo jeśli gracie na wyższym poziomie to nie starczy Wam potem naboi na czołgi. Po pewnym momencie zobaczycie, że z daleka nadjeżdżają co jakiś czas czołgi przeciwnika. Jak można się domyślić, żeby zrobić ten pucharek musicie je rozwalić, aby nie zdążyły zbliżyć się do naszych wozów, które stoją poniżej działka. Pamiętajcie, że im wyższy poziom trudności tym więcej naboi trzeba poświęcić na jeden czołg. Mi się osobiście udało to zrobić na HARD, ale trzeba strzelać idealnie w każdy czołg i tylko w czołg. Na poziomie CASUAL zrobicie to z palcem w….nosie.

braz Hurry the #@$% Up! GS: 10
Destroy five or more enemy transports from atop the Kreon in Act 3-7.

Jest to miejsce, gdzie musimy wyrwać ten wąż z paliwem, aby rozwalić Kreona. Jednak zanim wyrwiecie wąż to rozwalcie latające obok czerwone transportery przeciwnika. Najlepszym sposobem na ich rozwalanie jest po prostu zabicie pilota. Idealnie sprawdza się tutaj zwykły karabin, który jest bardzo celny. Rozwalcie 5 lub więcej tych transporterów, a pucharek Wam wpadnie.

 

braz Civil Disobedience GS: 30
Ignore the elevator start order in Act 4-1. Instead, hold position and destroy all reinforcements.

Czyli wszystko wg opisu. W pewnym momencie walki, winda zjedzie na dół i wszyscy wsiądą. My musimy zostać i rozwalać nadal przeciwników do momentu aż nie skończą nadlatywać. Po prostu siedźcie tam i zabijajcie roboty do momentu aż nie wpadnie Wam pucharek.

 

braz Buzzard Beater GS: 30
Destroy the Buzzard without allowing it to reach ground level in Act 5-1.

Chodzi tutaj nie tyle o wylądowanie (bo on już stoi na górze), a żeby po prostu nie zleciał na ten plac, z którego do niego strzelamy.

Jest to troszkę wymagający pucharek, jeśli nie wiem jak sobie z nim poradzić dokładnie. Gdy weźmiemy Buzzardowi ponad 50% to zleci on na plac, a my musimy zrestartować. Z pomocą na szczęście przychodzi tutaj granat EMP. Zejdźcie z energią Buzzarda mniej więcej tak, żeby miał trochę ponad połowę energi. Wtedy przejdźcie do pomieszczania, w którym znajduje się działko. Należy pamiętać, że możemy go rozwalić tylko tym działkiem po lewej, ponieważ to po prawej nie jest w stanie go dosięgnąć. Jak stoimy obok tego lewego działka to rzucamy EMP w stronę Buzzarda i od razu podłączamy się do działka. W momencie jak zostanie oszołomiony to walimy z działka aż nie padnie. Na wyższych poziomach trudności może zajść potrzeba poprawienia drugim EMP, także miejcie to na uwadze.

 

braz Smoke ’em if ya got ’em! GS: 30
Destroy 10 enemies distracted by cigarettes during one mission.

Papierosa rzucamy na w momencie, gdy jesteśmy za jakąś zasłoną. Na jedną misję przypadają 3 fajki. Idealnym miejsce do zrobienia tego jest Akt 3-5, gdzie podchodzimy do Kreona. Co jakiś czas pojawia się tutaj swego rodzaju półka z masą czerwonych robotów na niej. Przed tą półką jest coś w rodzaju mostku, przez który i tak przebiegamy. Wystarczy przyczaić się na tym mostku, rzucić fajkę, przejść w tryb AR Mode i rozwalać jak najwięcej robotów tylko się da. Potem schować się znowu, ochłonąć i wykonać ten manewr ponownie. Po 3 fajce trofeum powinno Wam już wpaść, a jeśli nie to zróbcie restart od checkpointa.

 

braz Auld Lang Syne GS: 15
Destroy two enemy robots who have been distracted by a cigarette.

To samo co wyżej, z tym że tutaj podczas jednego rzutu fajką musicie zabić 2 przeciwników jednocześnie. Robiąc pucharek powyżej ten wpadnie Wam automatycznie.

 

srebro The Best of All Possible Worlds GS: 30
Find and fire upon all of the Pangloss statues hidden on the colony.

Są to po prostu „znajdźki” w tej grze, bez który by się w dzisiejszych czasach nie obeszło…

Statuetki Panglossa są dość małe i bardzo łatwe do przeoczenia. Mają kolor złoty/żółty. Żeby „zaliczyć” statuetkę to trzeba w nią strzelić. Po strzale zmieni ona kolor na czerwony, a my usłyszymy śmieszny tekścik z ust tej statuetki. W każdej misji (poza 1-1) są 4 statuetki, co daje nam w sumie 112 statuetek do rozwalenia. Nie będę tutaj opisywał każdej lokacji z osobna, bo bym to chyba pisał przez cały dzień. Najlepszą pomocą są tutaj filmiki, do których linki daje poniżej. Sam z nich korzystałem, także są pewne.

FILMIK – CZĘŚĆ 1 & 2 (nie mój):

 

zloto Tactical Challenger GS: 50
Complete all of the Tactical Challenges in VANQUISH.

Na wstępie chciałbym powiedzieć, że jest to  jeden z najtrudniejszych pucharów w historii mojego grania na PS3 (i PS4 w sumie też) z jakim miałem do czynienia.

Pamiętajcie również, żeby cały czas korzystać z zaawansowanych technik, jak np. boost roll, szybki reload, itd. bo bez tego ciężko będzie Wam przeżyć. Wszystko postarałem się opisać w poradach powyżej. Wszystkie opisy są robione na bazie moich własnych przejść. Nie grałem na czas, a tak żeby to po prostu przejść przy jak najmniejszym ryzyku śmierci, ale czasami po prostu trzeba jechać na granicy bo inaczej nie da rady. Bazowałem głównie na filmikach z YouTube oraz swoich własnych taktykach, bo po prostu niektóre z filmików bardzo mi nie pasowały (np. używanie broni, której nie lubię, itd.). Domyślam się również, że łatwo powiedzieć, a trudno zrobić. Będziecie tutaj ginąć więcej razy niż Wam się wydaje, a szlag będzie was trafiał prawie za każdym razem jak tylko zajdziecie trochę dalej. Jeśli chodzi o Challenge 6 to mi jego zrobienie zajęło kilka dni grania po kilka godzin dziennie. I to czego się nauczyłem to to, że spokojna głowa i opanowanie + planowanie kilka kroków naprzód jest tutaj kluczem do sukcesu. Gotowi? No to zaczynamy ciężką drogę po ten puchar.

CHALLENGE #1 - POZIOM TRUDNOŚCI 5/10
  • Runda 1:
    Zaraz po rozpoczęciu rundy lecicie prawą stroną u mniej więcej przed ostatnią barykadą rzucacie granat wybuchowy w stronę portalu. Gdy pierwsze roboty padną ustawiacie się mniej więcej obok tego stojaka z bronią i czekacie aż pojawi się następny portal. Pamiętajcie, żeby nie rzucać granatów od razu jak pojawia się portal ponieważ on wybuchnie, a roboty jeszcze nie zdążą się pojawić. Ja zawsze robiłem tak, że patrzyłem na ten obłok w środku portalu (fioletowy kolor bodajże). Gdy ten obłok się zaczynał rozrastać rzucałem granat. I w ten sposób załatwiacie wszystkich przeciwników tej rundzie. Nie zapomnijcie wziąć granatów, które leżą po Waszej lewej, gdy patrzycie w stronę tego tunelu.
  • Runda 2:
    Teraz za Wami pojawi się Romanov oraz dwa po przeciwnej stronie. Na filmikach możecie często zobaczyć jak rzucają gracze na drugą stronę granaty EMP + zwykłe, aby rozwalić małe roboty. Mi osobiście zawsze „schodziło” i nie mogłem trafić EMP w Romanova, dlatego po prostu skupiałem się na tym co pojawia się obok mnie. Najlepiej i najszybciej jest go rozwalić przy użyciu Shotguna. Strzelacie w niego dopóki nie padnie. Na początku najlepiej w AR Mode, a potem jak wpadniecie w rytm to rozwalicie go kilkoma strzałami, a on nawet nie piśnie. Pamiętajcie o szybkim przeładowaniu Shotguna, tutaj jest to wręcz obowiązkowe. Gdy tego Romanova mamy z głowy to idziemy na prawo (tam gdzie ten kontener) i jak nie udało nam się załatwić małych to musimy się z nimi uporać normalną drogą przy użyciu karabinu. Gdy małe mamy z głowy to rozwalamy Romanova, który strzela rakietami. Najlepiej jest to zrobić metodą: ślizg + kop. Zabiera mu to masę energii. Potem tylko dobijamy z Shotguna. Pamiętajcie, żeby uważać na tą dużą rakietę, którą wypuszcza ponieważ oberwanie z niej równa się ze śmiercią. Teraz biegnąc w stronę ostatniego Romanova pamiętajcie, żeby zabrać Rakietnicą za zwykły karabin. Romanova rozwalacie przy użyciu Shotguna. Kilka strzałów i powinien paść. Ewentualnie możecie dobijać z HMG.I to by było na tyle w tej rundzie.
  • Runda 3:
    Tutaj trzeba sie troszkę sprężyć ponieważ musimy zasuwać z naszą rakietnicą. Zaraz po zabiciu ostatniego Romanova w drugiej rundzie ustawiamy się mniej więcej w tym samym miejscu co w pierwszej rundzie rzucaliśmy granat. Obracamy się o 180 stopni i po drugiej stronie dziury pojawi się Romanov. Nie czekacie aż rakietnica namierzy, tylko od razu jak go zobaczycie w portalu to strzelacie. Za pierwszym razem na pewno Wam się nie uda, wymaga to trochę treningu strzelanie z rakietnicy bez namierzania. Po strzale obracacie się znowu i lecicie pod tunel. Jeśli Wasze tempo jest dobre to zdążycie jeszcze zanim pojawi się tam Romanov. Ustawcie już sobie Rakietnice (pamiętajcie, żeby przeładować ją po każdym strzale!) i celujcie w portal. Jak tylko się pojawi to strzał z Rakietnicy i dobijacie karabinem strzelając w zbiornik. Można też probówać oszczędzić sobie rakiety i w AR Mode strzelać od razu w zbiornik. Jak macie dobre oko to powinien paść za jednym podejściem. Lecimy teraz na drugą stronę (tam gdzie kontener). Powinny tam być teraz ustawione ładnie koło siebie 2 Romanovy. Jak dobiegniecie to rzućcie EMP. Teraz jak Romanov leży to walicie mu w zbiornik na plecach. Jeśli oba roboty są blisko siebie, to przy zabiciu pierwszego drugi powinien paść automatycznie. Pozostaje nam teraz podobijać pozostałości. Ważnym też jest, aby w tej rundzie podmienić jeszcze HMG na LFE Gun’a! Bez tego będziecie się cholernie męczyć, a przy użyciu LFE wystarczą 2 strzały, ale to zaraz. Dopakujcie sobie jeszcze Shotguna. Stojak powinien być zaraz koło Was.
  • Runda 4:
    Powinniśmy stać w miejscu, gdzie jest ustawiony kwadrat z kontenerów (najlepiej zobaczyć to na filmiku poniżej w 1:58). Dobra pozycja to podstawa w większości Challenge’y. Zaraz obok Was pojawi się coś ten wysoki robot, którym sterują czerwone (my też nim możemy sterować po ich zabiciu). Teraz LFE sprawdza się jak marzenie. Zaraz po pojawieniu sie tego robota przechodzimy w AR i strzelamy w górę, tak żeby zabić tych dwóch co nim sterują. Wystarczy jeden strzał, który ich zmiecie. Zaraz po ich zabiciu wsiadamy na maszynę i zabijamy Romanova, który stoi lekko po prawej stronie. Gdy go zabijecie to po drugiej stronie dziury jest jeszcze jeden, którego musicie wykończyć przy użyciu tej maszyny. Pamiętajcie, żeby oszczędzać amunicję jak tylko możecie, nie strzelajcie na oślep. Po zabiciu Romanova po drugiej stronie złazicie z maszynki i po na przeciwko Was powinny być ustawione dwie takie same koło siebie. Rzućcie tam EMP i rozwalcie pilotów przy użyciu LFE w ten sam sposób co przed chwilą. Z tyłu powinien czaić się jeszcze jeden Romanov. Rozwalcie go standardowo przy użyciu Shotguna. Przed rozpoczęciem Rundy 5 zapakujcie się do maszyny. Najlepiej do tej bardziej wysuniętej.
  • Runda 5:
    Teraz opanowanie i dobra celność to podstawa. Od tego zależy jak sobie poradzicie z tą rundą (i czy w ogóle). Pojawią się trzy portale. Ze środkowego wyleci Bogey, a z dwóch bocznych 2 Romanovy. Przy użyciu jednej maszyny musi się Wam udać rozwalić te 2 Romanovy. Mi niestety osobiście nie to nie udało i musiałem ratować się drugą maszyną. Gdy to zrobicie to wg schematu to drugą maszyną powinniście zabrać Bogey’owi sporo energii, ale zabić go przy użyciu maszyny nie zabijecie. Po zejściu z maszyny kluczem jest robienie boost rolli, aby unikać jego ataków. Ale jeśli udało się Wam mu zabrać sporo energii wcześniej to przy pierwszym/drugim przejściu w AR powinniście go zabić. Dobrym sposobem na Bogeye jest rzucenie EMP i gdy klęczy na ziemi robimy atak ślizg + kop. W ten sposób można mu zabrać nawet 1/2 energii. Do tego jeszcze przejście w AR w czasie lotu i dobijamy go z Shotguna. Możecie to zrobić tą metodą lub standardowo unikając i strzelając do niego.

CHALLENGE #2 - POZIOM TRUDNOŚCI 4/10
  • Runda 1:
    Zaraz po rozpoczęciu przed nami zaczną pojawiać się 2 portale z robotami. Rzucamy tam wybuchowe granaty, tak żeby roboty padły. Czasami zdarzy się, że ten portal po prawej jakoś przeżyje i roboty wylecą, ale nawet jeśli tak się stanie to olejcie to, bo potem je sobie dobijecie. Najważniejszym w tej rundzie jest uważanie na snajperów u góry. Jak staniecie miejscu na kilka sekund to po was. Ja robiłem to tak, że namierzałem ich i chodziłem cały czas i strzelałem. Bez przełączania się w AR, po prostu normalnie namierzamy i trzeba chodzić i ściągąć ich. Konieczne jest chodzenie! Wtedy Was nie namierzą i nie trafią. A ze snajpy wystarczy jeden strzał i śmierć. Gdy zabijecie wszystkich snajperów to zabijcie wszystkie czerwone (jeśli nie udało się Wam ich wysadzić granatem). Przed rundą 2 musicie zaopatrzyć się w Rakietnice (znajduje się za tym kontenerem z działkiem na nim). Gdy ją weźmiecie stójcie w tym samym miejscu, jest to bezpieczne miejsce i można się schować za kontener w razie czego.
  • Runda 2:
    Jak mamy już rakietnicy to czekamy na pojawienie się portali, ewentualnie można podejść trochę bliżej środka. Jeśli stoimy obok kontenera to zaraz obok nas oraz całkiem na prawo pojawią się portale, z których wyjdzie ta wysoka maszyna, a na niej dwóch czerwonych. Nie musicie namierzać czerwonych rakietnicą, wystarczy szybki strzał w nogi i padnie. Ja najpierw ściągałem rakietnicą te 2 wysokie maszyny. Ostatnią rakietę przeznaczacie na Romanova, który pojawia się mniej więcej na środku.
    Dobrze jest uwinąć się w miarę szybko, ponieważ tym strzałem można od razu skosić kilka mniejszych robotów. Ale jeśli uciekną to nic nie szkodzi. Ważne jest, żeby rakieta w niego trafiła, a potem trzeba szybko go dobić. Ja robiłem to tak, że strzelałem w niego z rakietnicy, ślig + kop, przejście w AR gdy jestem w powietrzu i dobicie. Jak jeszcze stał to kilka strzałów z Shotguna i leżał. Potem lecimy pod gzyms, który znajduje się na prawo od tego Romanova. Chowamy się za nim i ściągamy pojedyncze roboty. Warto trzymać mniej więcej tą pozycję, ponieważ za działkiem powinien znajdować się Upgrade.
  • Runda 3:
    Przed rozpoczęciem rundy 3 weźcie Upgrade na Rakietnicę i ustawcie się mniej więcej przed działkiem. Po lewej i prawej stronie pojawią się 2 portale, z których wylecą kulki. Tutaj trzeba rzucić szybko EMP na każdy portal i strzelić z rakietnicy, tak aby je wyeliminować. Mi czasami uciekały, ale atakowały one innych żołnierzy, także można było je spokojnie potem rozwalić. Z kulek wypadną dwa upgrady, jeden zabieramy od razu na rakietnicę, a drugi zostawiamy na potem.
  • Runda 4:
    Tutaj ustawiamy się mniej więcej podobnie jak w rundzie 3, z tym że ustawcie się za działkiem i obserwujcie cały czas lewą stronę. Wyleci tam poduszkowiec, który musicie natychmiast rozwalić, ponieważ kilka strzałów od niego i leżymy.Zaraz przed nami nieco po lewej stronie zacznie się pojawiać portal (mniej więcej w tym samym momencie co zacznie nadlatywać statek, dlatego warto się sprężyć).Wyjdzie z niego grupa małych robotów, które jeśli się nam uda musimy rozwalić przy użyciu rakietnicy. Ostatnią rakietę przeznaczamy na Romanova, który strzela rakietami (ten dalej co stoi). Potem go wykańczamy, czy to ślizgiem + kopem czy normalnie chowając się i strzelając do niego. W tym momencie zabieramy kolejny Upgrade na Rakietnicę. Zostaje nam ostatni Romanov z miotaczem ognia (najprostszy rodzaj). Nie marnujemy na niego rakiet! Strzelamy mu po prostu w zbiornik na plecach i powinien natychmiastowo paść. Przed rozpoczęciem rundy 5 ustawiamy się mniej więcej w lewym dolnym kącie (na lewo od działka).
  • Runda 5:
    Pojawią się trzy portale. Ze środkowego wyjdzie to dziwne stworzenie, które zamienia się w tego psa/kota co jakiś czas, a z dwóch pozostałych wyjdą normalne roboty. Stojąc w tym kącie rozwalamy rakietnicą roboty z pierwszego portalu, który pojawia się przy nas. Następnie robimy ślizg + kop na dużego robota, tak żeby odrzuciło go w stronę pozostałej grupki robotów. Będąc w powietrzu przechodzimy w AR Mode i puszczamy rakietę. Przy odrobinie szczęścia mniejsze roboty padną. Zostaje nam tyko ten duży robot. Zabieramy Upgrade do Rakietnicy i po prostu staramy się go wykończyć jak najszybciej. Przeciwnik ten jest prosty do zabicia, ale trzeba non-stop unikać jego ataków. Jest on bardzo szybki oraz bardzo odporny na większość ataków, ale rakietnica powinna dać mu radę.

CHALLENGE #3 - POZIOM TRUDNOŚCI 7/10
  • Runda 1:
    Zaraz po rozpoczęciu ślizgiem szybko lecimy na drugą stronę mapy. Musimy dotrzeć jak najszybciej do rakietnicy i podmienić ją za zwykły karabin. Po lewej stronie zaraz obok stojaka z Rakietnicą pojawi się portal z robotami Ninja, które musimy koniecznie rozwalić. Obok tego portalu natychmiast po lewej stronie pojawi się następny z tymi samymi robotami. Tutaj znów musimy rozwalić je rakietnicą. Troszkę dalej z tyłu pojawia się trzeci portal tym razem z kulkami. Rozwalamy je trzecią rakietą i natychmiast zabieramy Upgrade do Rakietnicy. Zaraz za portalem z kulkami pojawi się następny również z nimi. Rozwalamy przy użyciu rakiety i zabieramy Upgrade na Rakietnicę. Mi niestety zawsze się rozlatywali Ci przeciwnicy bo nie zdąrzyłem ich zabić tak jak należy. Dlatego potem męczyłem się wykańczałem ich pojedynczo przy użyciu HMG. Nie ma z tym problemu, tylko warto zabić chociaż kilka grupek, żeby za wielu przeciwników się nam nie rozlazło po mapie, bo potem tracimy tylko czas na ich wybijanie i szukanie. Po zabiciu przeciwników z tych portali zostaje nam jeszcze dwóch. Jeden znajduje się on mniej więcej na środku mapki. Jest to czerwony robot na latającym działku. Dość denerwujący przeciwnik zadający sporo obrażeń. Warto jest nauczyć się zabijać od razu czerwonego robota strzałami w głowę. W ten sposób szybko padnie, a my nie musimy się martwić o AR. Ostatni jest na działku po prawej stronie od miejsca, gdzie zaczynaliśmy tą rundę. Również siedzi na działku, tym razem statycznym. Zabijamy go przy użyciu HGM strzałami w głowę. Nic prostszego.
  • Runda 2:
    Przed rozpocząeciem rundy 2 ustawiamy się mniej więcej w miejscu skąd zabraliśmy naszą rakietnicę. I tak mniej więcej w miejscu, gdzie pojawiały się portale z Ninja pojawi się portal z Romanovem. Strzał z rakietnicy i od razu ustawiamy się nieco na lewo od naszego miejsca, ponieważ pojawi się tam kolejny portal z Ninja oraz wysoką maszyną. Strzał z rakietnicy w środek i szybko lecimy na prawo od stojaka gdzie była Rakietnica. Pojawi się tam trzeci portal również z Ninja oraz wysoką maszyną. Również strzał z środek powinien załatwić tutaj sprawę. Jak zostaną niedobitki to załatwiamy je normalną metodą.
  • Runda 3:
    Przed rozpoczęciem tej rundy ustawiamy się na tym małym placyku za stojakiem, gdzie była Rakietnica. Pojawi się portal ze sporą ilością Ninja. Warto tutaj rzucić EMP oraz normalny granat, aby szybko padli. Pamiętajcie o odpowiednim wyczuciu czasu, w któym rzucić granaty. EMP wybucha zaraz po zetknięciu z przeciwnikiem, a normalny granat dopiero po kilku sekundach. Gdy uporamy się z Ninja to za nami powinny już być 2 Romanovy. Można użyć EMP i rozwalać z Shotguna lub schować się strzelać zza winkla. Warto rozwalać im głowy, ponieważ wtedy nic nie widzą i atakują na oślep, a my mamy spokój. Po drogiej stronie mapy powinien być trzeci Romanov. Tutaj znów możemy go rozwalić Shotgunem lub rozwalić mu głowę. Metoda zabicia dowolna, byle szybko i skutecznie. Oczywiście Romanovy najlepiej zabijać strzelając im z Shotguna w plecy, gdzie mają czuły punkt. Wtedy zabieramy im najwięcej energii. Przed rozpoczęciem rundy 4 podmieńcie sobie HMG za Disk Launchera, przyda się on później. Warto też odnowić amunicję w Shotgunie. Gdy macie bronie to lecimy do miejsca, gdzie zaczynaliśmy tą rundę i zabieramy Upgrade do Rakietnicy.
  • Runda 4:
    Pojawią się trzy portale. Ze środkowego wyjdzie Unknown (czyli niewiadomo co), a z dwóch pozotałych kulki. Kulki trzeba rozwalić od razu z rakietnicy, ponieważ będą potem tylko zawadzały. Teraz zostanie nam tylko uporanie się z tym „złomiarzem”, który jest bardzo prosty do pokonania jak tylko zna się taktykę na niego. Żeby w ogóle zadawać mu jakiekolwiek obrażenia to trzeba go rozwalić na części pierwsze, tak żeby to całe jądro zostało odkryte (bez skojarzeń). Tutaj sprawdza się właśnie idealnie Disk Launcher i atak Melee (kółko). Rozwalamy go od razu i możemy atakować latającą czerwoną kulkę. Gdy jest ona odkryta to wykorzystujemy rakietnicę, najlepiej w trybie AR, żeby namierzyć i trafić. Powtarzamy metodę do momentu aż nie pokonamy przeciwnika. Przed rozp. rundy 5 ustawiamy się znów w tym samym miejscu co poprzednio.
  • Runda 5:
    Przed nami pojawi się Buzzard, czyli sporych rozmiarów robot-statek kosmiczny. Rzucamy pod niego wszystkie granaty jakie mamy oraz walimy z rakietnicy. Obok nas powinien być Upgrade, który wyleciał z kulek. Bierzemy go i znów walimy ze wszystkiego co mamy do olbrzyma. Gdy skończą się nam rakiety, na mapie powinien być jeszcze jeden Upgrade. Znów wykorzystujemy go na rakietnicy i kontynuujemy swą powinność. Buzzard nie jest trudny jak mamy tyle rakiet na niego. Warto pamiętać, żeby nie zbliżać się do niego zbyt blisko, bo łatwo zabierze nam całą energię i przejdziemy w automatyczny AR. Gdy Buzzarda mamy już z głowy to na mapie powinny latać jeszcze te roboty-samolociki. One są bardzo łatwe do rozwalenia, gdy są w powietrzu także tutaj nie powinniście już mieć żadnych problemów. Ewentualnie możecie sobie wymienić broń na HMG i je wykończyć, bo z tego najlepiej zadaje się im obrażenia.

CHALLENGE #4 - POZIOM TRUDNOŚCI 9/10
  • Runda 1:
    Zaraz po rozpoczęciu lecimy szybko na drugą stronę mapy (tam gdzie jest stojak z HMG oraz LFE). Gdy tam stoimy to czekamy na kolejnych przeciwników i staramy się ich wykończyć w AR. Dobrze jest ustawić sobie te 2 Romanovy obok siebie, ale mi osobiście rzadko się to udawało. Jak przyjdzie pierwszy z miotaczem ognia to szybko w AR Mode i strzelamy mu w zbiornik na plecach. Nie trzeba tutaj marnować nawet EMP ponieważ on szybko pada jak celnie strzelamy. Jeśli zdarzy się Wam tak, że oba będą bardzo blisko siebie to rzućcie EMP i rozwalcie pierwszego strzałami w zbiornik na plecach. Drugi powinien zginąć od wybuchu. Teraz pozostaje Wam już wykończyć pojedyncze roboty Ninja. Ale uważajcie, bo często przy chwile nieuwagi potrafiły mnie zabić. Dlatego bądżcie czujni i używajcie AR z rozwagą, tak żeby go nie przegrzać. Kończąc rundę 1 bądżcie w miejscu obok tych stojaków z bronią. Najlepiej całą rundę być w tym miejscu. Ja tak grałem i uważam, że jest to najbezpieczniejsze miejsce w tym momencie gry. Przed rundą drugą podmieniamy HMG na LFE i czekamy.
  • Runda 2:
    Na przeciwko tego stojaka z broniami jest skałka. Ustawiamy się po jej prawej stronie i przed nami pojawi się portal z Romanovem, w którego strzelamy z LFE. Trzeba dobrze trafić z czasem, żeby nie zdąrzyły się pojawić pająki zaraz za skałką. Po strzale z LFE czekamy aż pojawi się portal z pająkami za skałką. Gdy tylko pojawią się pierwsze pająki to przechodzimy w AR Mode i strzelamy z LFE mniej więcej w ziemie, tak żeby wykończyć jak najwięcej jednym strzałem. Będąc nadal w AR Mode czekamy aż kilka metrów dalej pojawią się kolejne pająki, które wykańczamy drugim strzałem z LFE. Teraz pojawi się portal obok stojaków z bronią z żółtymi robotami. Tutaj koniecznie musimy je załatwić granatami. Jak pojawia się portal to przechodzimy w AR Mode i rzucamy EMP i szybko 2 granaty wybuchowe. Muszą być 2, ponieważ 1 granat nie zabije ich. Jeśli się nam uda to grupka powinna zniknąć, ale niestety nie zawsze jest tak cudownie. W przypadku, gdy nie uda nam się zabić robotów to szybko lecimy pod tą zieloną bramę i przyklejamy się do skały obok. Będą tutaj unikamy wszystkich strzałów od Romanovów, które pojawiły się w rundzie 2, a my mamy czas na załatwienie robotów. Jednak większość z nich ucieknie na dalszą część mapy. Pamiętajcie, żeby poczekać na nie, ponieważ będą przychodzić i Was atakować. Nie wszystkie, ale zawsze to kilka ubijecie. Pozostałe będą biegać na drugim końcu mapy i do Was nie przylecą jeśli będziecie w tym miejscu. No dobra, jak macie te roboty z głowy to czas na kolejny etap.
    Jak wychylicie się zza tej skały to na przeciwko Was będzie stał daleko na wzgórzu Romanov z rakietami. Nie strzelajcie do niego bo szkoda amunicji. Wychylajcie się co jakiś czas i czekajcie aż nie wypuście tej dużej rakiety. Gdy tylko to zrobi (stanie w bezruchu na chwilę) to czekajcie aż pojawi się ta duża rakieta i od razu do niej strzelajcie. W ten sposób załatwiacie Romanova przy użyciu raptem kilka strzałów. Schowajcie się za skałą i ochłońcie trochę. Tutaj jest bezpiecznie i nic Wam nie grozi.
    Zaraz za tą skałą, za którą się chowacie, stoi Romanov również z rakietnicą na plecach. Rozwalcie go szybko przy użyciu Shotguna. To jest najlepsza metoda. Jak skończy się Wam magazynek to wykorzytajcie metodę szybkiego realodu, inaczej Was uderzy. Gdy zabijecie tego robota to schowajcie się. Trochę dalej zobaczycie ostatniego Romanova. Stoi on na szczęście w takim miejscu, że drzwo, które jest przed nim idelnie sprawdza się jako ochrona przed jego atakmi i spokojnie możemy podjeść blisko. Jego również załatwiamy z Shotguna. Jeśli tylko będą jakieś problemy, to szybko wracacie do naszej bezpiecznej miejscówki i stygniecie. Jak po mapce latają jeszcze jakieś niedobitki to wykończcie je. Przed rozpoczęciem rundy 3 koniecznie zmieńcie LFE z powrotem na HMG (weźcie oba HMG, aby mieć ulepszenie). Z Romanova wyleci Upgrade, ale pamiętajcie, żeby go wziąć od razu na Shotguna. Nie bierzcie najpierw innego Shotguna, a potem Upgrade ponieważ stracicie jedno ulepszenie kosztem odnowienia magazynka, a Upgrade robi od razu za oba. Także na rundę 3 musicie mieć HGM, karabin, Shotgun.
  • Runda 3:
    Zaraz za bramą jest ścianką ochronna. Chowamy się za nią i rozwalamy pojedyncze czerwone roboty (w normalnym trybie) i obserwujemy górę ponieważ nadleci tam robot na latającym działku. Gdy tylko się pojawi to rozwalamy go jak najszybciej, czy to przy użyciu HMG czy zwykłego karabinu. Gdy rozwalicie większość czerwonych i latającego to pojawią się kolejne czerwone + boss „Unknown” (ten złomiarz). Czerwone warto rozwalić od razu, aby nam nie przeszkadzały podczas walki z bossem. Unknown’a tutaj rozwalamy przy użyciu HMG. Najlepiej metodą chowania się i czekania aż pojawi się czerwona kulka. Gdy tylko się pojawi to przechodzimy w AR i pakujemy ile tylko się da z HMG. Warto pamiętać, że gdy ten boss otwiera się jak „kwiat” to szybko uciekajmy, ponieważ ten atak zabija nas od razu. Jak rozsypie się na kawałki to warto wykonać atak ślizg + kop na tą czerwonę kulkę, a potem strzelać w powietrzu w AR Mode do niej. Po rozwaleniu go musimy przygotować się na rundę 4. Koniecznie musimy zabrać granaty EMP, które znajdują się po prawej stronie przed bramą (trzeba obejść tyłem, bo płotek zawadza). Uzupełniamy również amunicję do karabinu, a Upgrade zabieramy dla HMG. Na rundę 4 musimy koniecznie mieć co najmniej 1 granat wybuchowy!
  • Runda 4:
    Gdy wejdziemy do tej strefy, to na środku pojawi się grupka czerwonych robotów. Musimy tam rzucić granat tak, żeby mieć ich z głowy. Poczekaj chwilę aż portal się załaduje, nie rzucaj od razu bo wybuchnie, a oni się jeszcze nie pojawią. Ten granat musi ich rozwalić, bo potem będzie za duży chaos na mapie. Po rozwaleniu czerwonych po prawej stronie wylecą samolociki, tutaj w AR Mode rozwalamy je przy użyciu HMG. Ja strzelałem i cofałem się do tej kolumny co jest na środku zaraz za wejściem do tej strefy i chowałem się z nią. Wykończyć ostatnie samoloty, one szybko padają. W każdym razie nie można pozwolić, żeby wylądowały bo wtedy lipa. Czołg rozwalamy bardzo prosto. W momencie jak rozwalamy ostatni samolocik to powinien on już stać nieco po prawej stronie. Przelatujemy obok niego, tak żeby być za nim. Potem rozwalamy 2 tylne działka, które są po obu stronach tego okręgu czerwonego. Najlepiej przy użyciu HMG. Gdy rozwalimy te działka to pakujesz z Shotguna w ten pierścień czerwony. Wystarczy kilka strzałów z bliskiej odległości. Shotgun sprawdza się tutaj idealnie. W razie gdyby czołg zaczął się obracać to starajcie się być cały czas z tyłu. Przed rundą 5 koniecznie musicie zaopatrzyć się w Rakietnice zamiast HMG oraz wziąć granaty (po lewej stronie przed mostkiem). Warto też uzupełnić amunicję w karabinie jeśli go używaliście.
  • Runda 5:
    Ostatni etap to tak naprawdę loteria, masa szczęście i opanowania. Ja robiłem to tak, że leciałem do samego końca i czekałem aż pojawi się Cristal Viper z dwoma robotami Ninja. Zaraz przed ich pojawieniem się rzucałem EMP i strzał z rakietnicy w ziemię obok Viper’a. Potem szybko lecimy na drugą stronę pod bramę i z rakietnicy rozwalasz tego Romanova co chodzi na środku. 2 rakiety + ewentualnie dobić z karabinu czy shotguna. (Ewentualnie możecie spróbować rozwalić go bez użycia rakiet strzelając mu po prostu w zbiornik na plecach, w AR za jednym razem dacie rady). Wypadnie z niego Upgrade, który bierzecie na rakietnice i rozwalacie tego Romanova zboku co jest. Jeśli wszystkich Romanovów rozwalaliście przy użyciu rakietnicy to powinna Wam zostać ostatnia rakieta, którą wykorzystujemy na tego ostatniego Romanova i potem szybko w AR dobijamy go z Shotguna lub karabinu.Na sam koniec zostaje Cristal Viper, który jest bardzo prosty, bo wystarczy, że wsłuchasz się w jego kroku (wyłączcie muzykę najlepiej, która przy robieniu Challenge’y tylko przeszkadza).Nie róbcie tego błędu co ja na początku i nie biegajcie jak głupi po strefie bo może Was łatwo zdzielić. Trzeba się wsłuchać po prostu w jego kroki. Jak słyszycie, że chodzi wolno (robi normalne kroki) to przelatujesz na drugą strone, a jak biegnie (szybkie kroki) to naciskaj już kwadrat. Jak leży na ziemi to walisz do niego z shotguna 3 razy i uciekasz. Powtarzasz ten manewr aż nie padnie.

CHALLENGE #5 - POZIOM TRUDNOŚCI 3/10
  • Runda 1:
    Od razu jak tylko zacznie się runda to rzucamy granat i przechodzimy w AR Mode. Będą w AR rozwalamy ten granat i wszystkie roboty powinny wybuchnąć. W powietrzu będą latały jeszcze 2 statki ze snajperami na pokładzie. Oba latają w tym samym schemacie (ósemka) i spotykają się w tym samym miejscu. Jeśli macie dobre wyczucie czasu to rzucacie granat i w AR Mode strzelacie w granat, tak żeby wybuch rozwalił oba statki. Ja osobiście robiłem to tak, że te statki rozwalałem poprzez zabicie pilota. Chowałem się za jedną z tych ścianek i czekałem aż statek obróci się tak, żeby pilot był widoczny. Kilka strzałów w głowę i statek z głowy. Z drugim to samo i możemy przejść do następnej rundy. Przed rundą drugą pamiętajcie, żeby wymienić sobie HGM na Rakietnicę.
  • Runda 2:
    Po zejściu na dół zobaczycie, że będą rozkładał się obu stronach roboty-barykady. Walicie w jednego od razu atakiem ślizg + kop, w powietrzu w tryb AR i strzelamy rakietnicą w momencie jak wpadnie na te kilka robotów co były za nim. Teraz chowamy się w miejscu obok schodów. Czekamy aż po prawej stronie pojawi się latające działko, które jak najszybciej trzeba ściągnąć. Gdy to zrobimy to siedzimy nadal w tym samym miejscu i czekamy na roboty, które przyjdą do nas. Może tu być lekki chaos, ale najlepiej rozwalić je przy użyciu Shotguna. Potem, gdy trochę się uspokoi to wykańczamy ostatnie niedobitki, a w tym roboty-barykady, które powinny być w trybie normalnym, a nie rozłożonym. Po raz kolejny Shotgun tutaj sprawdza się jak marzenie.
  • Runda 3:
    Jak tylko zabijemy ostatniego przeciwnika w rundzie 2 to lecimy mniej więcej na środek mostu i czekamy aż pojawi się portal. Będzie to dość szybko dlatego nie odpuszczajcie.Jak tylko pojawią się roboty to rzucacie EMP + normalny granat. Jeśli wszystko pójdzie dobrze to powinny paść te roboty. Ewentualnie możecie wykorzystać rakietę jeśli coś pójdzie nie tak. Po chwili zobaczycie atakującego Was Buzzarda. Jeśli macie jeszcze jakieś rakiety to wykorzystajcie je na nim. Dobijcie też pozostałe małe roboty jeśli takowe się ostały. Świetną metodą na zabicie Buzzarda jest po prostu schowanie się w tym samym miejscu, w którym chowaliśmy się w rundzie 2, czyli obok schodów. Powinniśmy widzieć kawałek Buzzarda i spokojnie go zabić przy użyciu karabinu. Po chwili może się Wam znudzić dlatego możecie podejść i spróbować ataków typu ślizg + kop i potem w powietrzu w AR Mode i z Shotguna. Ale też niech Was nie poniesie za bardzo, bo brawura tutaj nie popłaca. Po zabiciu Buzzarda macię chwilę spokoju ponieważ kolejna runda włącza się dopiero po dotarciu w odpowiednie miejsce. Przed kolejną runda koniecznie weźcie LFE zamiast Shotguna oraz uzupełnijcie granaty EMP. Trzeba też wziąć Rakietnicę, ale ona znajduje się w miejscu, gdzie rozpoczyna się runda 4, dlatego musicie być szybcy. Stójcie mniej więcej w tym miejscu, gdzie zabraliście rakietnicę.
  • Runda 4:
    Na wprost Was (jeśli stoicie obok tego stojaka z Rakietnicą) pojawią się 3 Romanovy. Idealną strategią jest tutaj zwabienie ich do kąta za Wami i walenie do nich z rakietnicy. Niestety łatwiej powiedzieć, a trudniej zrobić, dlatego z pomocą przychodzi tutaj LFE. Musicie się postarać ich „wepchać” tam do tego kąta i jak już tam będą to rzucacie w nich EMP. Gdy będą oszołomione leżały to walicie z rakietnicy i w ten sposób dostaje cała trójka. Jeśli braknie Wam rakiet to używajcie cały czas LFE. Po ich zabiciu wyleci z nich rakietnica oraz Upgrade. Weźcie na razie tylko rakietnicę, aby uzupełnić amunicję. Otwórzcie sobie też drzwi na niebieskim komputerku do tego pomieszczenia z działkiem, bo przyda się na rundę 5.
  • Runda 5:
    Koniecznie jest teraz rozwalenie wszystkich snajperów. Metoda z Challenga 2 tutaj również się sprawdza. Czyli namierzamy, chodzimy i strzelamy. W ten sposób snajperzy nam nic nie zrobią. Argusem póki co nie musimy się przejmować, nie powinien Wam nic zrobić podczas zabijania snajperów. Po zabiciu snajperów podmienicie sobie LFE na Shotguna. Gdy wykończymy snajperów przyjdzie pora na rozwalenie Argusa, który trudny nie jest. Bardzo fajną taktyką jest tutaj strzelenie dwa razy w jedną nogę, a potem trzy razy w drugą. Gdy leży na ziemi to musicie strzelać mu w korpus gdzie ma czuły punkt. Najlepiej pociągnąć mu raz z rakietnicy, a potem dobijać z karabinu i uważać na te fale co puszcza co jakiś czas z tego jądra. Jak wstanie to pociągamy raz z Shotguna w drugą nogę i znów leży. Rakietnica + dobijanie z karabinu. Jeśli macie jeszcze jedną rakietę to możecie ją wykorzystać strzelając podwójnie w jądro. Gdy skończą się rakiety to weźcie Upgrade i strzelcie z niej w ręce. Tylko starajcie się to zrobić tak, żeby nie padł, a zostało mu jak najmniej ten energi na łapach. Teraz szybko dobieracie się do działka w pomieszczeniu, które otwarliście i strzelacie w ręce, a potem w korpus w czuły punkt. W ten sposób powinien szybciutko paść.

CHALLENGE #6 - POZIOM TRUDNOŚCI 100/10 🙂
  • Runda 1:
    Na wstępie pragnę przypomnieć używaniu tutaj non-stop techniki boost-roll (opiana w poradach). Nie biegajcie, nie ślizgajcie się, tylko boost roll! Jest to jedyna metoda na przetrwanie, a szczególnie w ostatniej rundzie. No to jedziemy z tym Challengem… W pierwszej rundzie używamy standardowych broni. Nie zmieniamy na nic innego. Od razu po rozpoczęciu się rundy lecimy na lewą stroną i rozwalamy kolejno roboty. Pamiętajcie, żeby strzelać bezpośrenido w głowę, w ten sposób oszczędzamy czas oraz AR. Ja rozwalałem je normalnie z karabinu. Cristal Viperem nie zawracajcie sobie głowy do momentu aż nie załatwicie wszystkich czerwonych. Jedynie jak będzie na Was biegł lub usłyszycie jego kroki, że biegnie to naciskajcie kwadrat. Jak padnie to nie strzelajcie do niego tylko skupcie się na czerwonych, bo są one bardzo denerwujące. Gdy rozwalicie wszystkie czerwone wtedy czekacie aż pojawi się Viper, żeby wiedzieć w którym miejscu się znajduje. Najlepsza taktyką na niego jest po prostu czekanie aż nie zacznie na nas biegnąć. Wtedy wciskamy kwadrat i w momencie jak leży to strzelamy do niego 3 razy z Shotguna i szybko uciekamy. Pamiętajcie, że niekiedy jak wstanie to używa ataku (coś w rodzaju laseru), gdzie po trafieniu od razu umieramy. Starajcie się go zabić mniej więcej obok posągu na środku placu. Ponieważ tam będziemy zaczynać Rundę 2.
  • Runda 2:
    Tutaj nadal wykorzystujemy standardowe bronie. Nic nie podmieniamy. Przed ropoczęciem tej rundy powinniśmy znajdować się za posągiem, tak aby pojawiający się Bogey nas nie widział. Na razie się na nim nie skupiamy.Pamiętajcie również, żeby zostawić sobie jednego lub dwa roboty na sam koniec, aby mieć czas na przygotowanie się do rundy 3. Jak stoicie obok posągu to po lewej oraz prawej stronie pojawią się portale z robotami.Wygląda to mniej więcej tak, że na środku placu pojawia się Bogey, a po bokach roboty. Musimy rozwalić te grupki przy użyciu granatów, a przynajmniej grupkę czerwonych robotów. Drugi granat ma osłabić grupkę silniejszych żółtych robotów. Gdy uda się rozwalić tą grupkę czerwonych to stoimy nadal za posągiem i czekamy aż pojawią się grupy z samolotami. Jak tylko zobaczycie, że wylatują z portalu to rzucacie w ich stronę granat EMP. Są 2 grupki tych samalotów, dlatego po jednym EMP na grupkę. * Ewentualnie można zaryzykować i poczekać aż samoloty zbliżą się do nas i załatwić je jednym EMP, ale jest nieopłacalne ponieważ EMP będzie wykorzystywać znów w rundzie 5 i to tylko w sytuacjach kryzysowych. Jak tylko rzucicie granaty EMP zabieracie się za Bogey’a (Wasza celność z granatmi musi być 100%, nie możecie sobie pozwolić na latające samoloty podczas walki z Bogeyem). Walcząc z nim musicie cały czas korzystać z boost-rolla! Warto też pamiętać o niszczeniu tych dwóch granatów EMP, które on rzuca i które unoszą się przez chwilę nad nami. Niszczenie ich to obowiązek! Na szczęście, gdy te granaty pojawiają się to wydają charakterystyczny dźwięk. Gdy tylko go słyszycie to od razu w AR Mode i patrzycie do góry, żeby je zniszczyć. Ewentualnie niszczycie jednego i boost-roll w bezpieczne miejsce. Używając boost-rolla unikniecie 99% jego ataków. Co jakiś przechodzimy w AR Mode i strzelamy do niego z HGM. Jak jest bliżej nas i próbuje zaatakować mieczem, to warto przełączyć się na Shotguna i w AR Mode do niego strzelać. Shotgun zabiera mu bardzo dużo energii, ale niestety jest to dość trudne do wykonania. Najmocniejszym atakiem na Bogey’a jest ślizg + kop w momencie, gdy klęczy na ziemi. Ale najlepiej korzystać z tego, gdy zostaje mu mniej więcej 1/4 energii, ponieważ po użyciu tego ataku Wasz AR się przegrzeje i warto z tego korzystać tylko, gdy jesteśmy pewni, że go wykończymy. Nie marnujcie na niego innych broni. Spokojnie się z nim uporacie przy użyciu tylko i wyłącznie HMG. Gdy go załatwicie to na mapie powinno Wam zostać jeszcze kilka robotów. Ale olejcie je na chwilę i przygotujcie się na rundę 3! Koniecznym jest podmienienie Shotguna na Disk Launchera. Najlepszym miejscem na usadowienie się jest na górze tych schodów (tam gdzie zaczynaliśmy rundę 1). Jeśli mamy mało naboi do HMG to warto uzupełnić. Jak już mamy wszystko pozabierane, to zabijamy pozostałe roboty przy użyciu karabinu.
  • Runda 3:
    Musimy być na górze schodów i usadowić się całkiem po prawej stronie. Jest tam coś w rodzaju murku na schodach za którym możemy się schować. Jednak za nim się schowacie musicie zrobić jeszcze jedno… Na środku placu pojawi się portal z czerwonymi robotami. Musicie je wykończyć granatem wybuchowym. Rzucacie i od razu chowacie się za ten murek. Zgranie z czasem musi być idealne, bo te roboty biegające po placu to tylko kolejny problem. Gdy jesteście schowani to miejscie ustawioną broń na HMG. Na wprost tego murku (Waszego tymczasowego schronu) pojawi się Romanov z miotaczem ognia. Przechodzimy w AR Mode i strzelamy mu w zbiornik aby padł. Jak tylko padnie to zmieniamy broń na Disk Launcher i boost-roll na drugą stroną tych schodów. Teraz przechodzimy w AR Mode i musimy starać się strzelać dyskami tak, aby rozwalić im głowy. Czasami nie siądzie za pierwszym razem i trzeba poprawiać, ale nigdy nie poprawiajcie w AR Mode! Przegrzanie tutaj w 99% przypadkach skutkuje śmiercią! Musicie rozwalać przy pomocy Disk Launchera kolejno głowy wszystkim Romanovom. Wiem, że łatwo się mówi, ale po prostu jest to wymóg, bo inaczej ciężki nas los. Jeśli na schodach zrobi się już gorąco możecie szybko boost-rollować na drugą stronę za posąg. Po drodze warto rozwalić głowę Romanovowi, który stoi obok posągu i strzela do nas rakietami. Czasami puści dużą i wtedy boost-roll to obowiązek, ewentualnie rozwalenie rakiety w AR Mode.
    W momencie jak rozwalimy wszystkim głowy to Romanovy będą się miotały po placu i strzelały na oślep. Rozwalą w końcu się same, dlatego ten czas najlepiej jest przeznaczyć na przygotowanie do rundy 4. Za Disk Launchera bierzemy LFE Gun’a oraz uzupełniamy amunicję w normalnym karabinie. Usadawiamy się znów przy schodach, z tym że tym razem na dole mniej więcej na samym środku.
  • Runda 4:
    Jeśli dobrze stoimy (środek schodów) to przed nami pojawi się portal z kulkami. Musicie je rozwalić przy użyciu LFE, najlepiej w AR Mode. Dobrze jest też będąc w tym samym AR Mode zabić kilku Ninja, ale nie jest to koniecznie acz bardzo pomocne.
    W momencie jak zabiliśmy kulku to szybko boost-rollujemy na drugą stronę placu (zmiencie na karabin lub HMG w tym momencie) i powinniśmy zobaczyć unoszące się do góry latające działko. Koniecznie je ściągjnijcie! Jak padnie to boost-rollujemy koło posągu, gdzie powinno latać drugie działko, które również musicie ściągnąć. Jeśli nie starcza Wam AR to nie przegrzewajcie, tylko boost-rollujcie w stronę schodów. Jak tylko AR się Wam odnowi to wykorzystajcie to na zabicie latającego działka. Gdy latające działka mamy z głowy to boost-rollujemy w okoł całego placu robiąc duże okręgi. To jest tutaj najelpszy sposób. Pamiętajcie, że przeskakiwanie przez przeszkody spowalnia Was i jesteście wtedy łatwym celem, dlatego jeśli musicie pokonywać przeszkodę w ten sposób to tylko w ostateczności! Podczas, gdy boost-rollujecie to przy użyciu LFE warto rozwalić pozostałe roboty Ninja. Do momentu aż ich wszystkich nie rozwalicie i nie zostaną Wam 2 skorpiony to boost-rollujecie w okół całego placu. Jak tylko zostaną Wam 2 skorpiony to nadal boost-rollujcie, ale tym razem obserwujcie je przy użyciu prawej gałki, w którym miejscu się znajdują. Jak są troszkę dalej to strzelajcie do nich z HMG, najlepiej w góre części tłowia i głowę, a najlepiej to w plecy. Jak zmieniają się w skorpiony to wtedy strzelajcie im w grzbiety. Niestety na zabicie tych skorpionów nie ma prostej metody i trzeba się kręcić w okół placu i strzelać non stop do nich. To jest jedyna konkretna taktyka (domyślam się, że są inne, ale ta jest najbezpieczniejsza). Pamiętajcie też o rozwalaniu tych fioletowych granatów, które wypuszczają. Jest to bardzo ważne ponieważ bardzo szybko mogą one doprowadzić do przegrzania się kombinezonu. Zapewne zdarzy się, że kilka razy i tak Was trafią i się przegrzejecie. Wtedy musicie po prostu uciekać w miejsca ze schronem oddalone jak najbardziej od nich i modlić się, żeby kombinezon zdąrzył ostygnąć. Rollowanie w momencie jak kombinezon jest przegrzany nie ma sensu, bo toczymy się jak czołg i jesteśmy łatwym celem. Gdy już będziecie mieli ostatniego skorpiona przy końcu jego energii to wstrzymajcie się z zabicie go i przyszykujcie na ostatnią rundę. Za HMG bierzemy Rakietnice, odnawiamy naboje do LFE (broń powinna gdzieś leżeć, a jak nie to jest na stojaku w miejscu gdzie zaczynaliśmy rundę 1) i idziemy mniej więcej na środek schodów (powinniśmy mieć przed sobą Lock-On Laser, ale jeszcze go nie bierzcie). Pamiętajcie też, w którym miejscu znajduje się Upgrade, który wypadł z Cristal Vipera w pierwszej rundzie. Odnawiamy również granaty EMP, znajdują się po prawej stronie placu za ścianką do schronienia się. Gdy jesteście gotowi na ostateczne starcie to idzicie mniej więcej na środek schodów, tak aby mieć przed sobą Lock-On Laser. Zabijacie skorpiona z karabinu i szybko podmieniacie go za Lock-On Laser. Czas na 5 rundę…
  • Runda 5:
    Bądąc mniej więcej na środku schodów udajemy się na środek placu nieco na prawo. Na środku zaczną pojawiać się portale z kulkami, które musimy rozwalić przy użyciu LFE. Pamiętajcie, żeby non-stop boost-rollować z lewa do prawa, ponieważ jeśli będziecie stali i czekali to 2 Bogeye Was zabiją. Portale pojawiają się blisko siebie także ten element akurat nie jest trudny do zrobienia. Jeśli jakieś kulki Wam uciekną to non-stop boost-rollując musicie je dopaść i rozwalić, tak żeby zostać sam na sam z Bogeymami. UWAGA: Jak tylko podczas walki przegrzeje Wam się kombinezon to rzucajcie EMP pod siebie! Ta metoda ocaliła mi skórę wiele razy i miałem czas na schowanie się i ostygnięcie. Gdy już jesteście sam na sam to zmieńcie broń na Lock-On Laser i starajcie się rozwalić niebieskiego najpierw. Jak tylko skończy się Wam amunicja w Lock-On Laserze to szybko bierzecie Upgrade i strzelacie z niego dalej. Gdy znów skończy się Wam magazynek to udajecie się po ostatnią sztukę tej broni. Przy trzecim magazynku niebieski powinien już leżeć. Resztę amunicji z Lock-On Lasera wykorzystujemy na czerwonego, a potem zmiana na rakietnicę. Ale od razu mówię, że bardzo prawdopodobne jest iż nie traficie ani jedną rakietą w niego. Musicie podmienić teraz którąś broń na HMG. 2 sztuki znajdują się obok posądu, a jedna u góry na schodach. Cały czas boost-rollujemy! Jeśli przestaniecie chociaż na chwię to jest bardzo duże prawdopodobiieństwo trafienia w Was. Teraz nie pozostaje nam już nic innego jak tylko wykończyć dziada przy użyciu tego HMG. Jeśli dobrze rollujecie to nie powinno już z nim być wielkich problemów. Należy pamiętać o boost-rollowaniu oraz rozwalaniu tych dwóch unoszących się granatów, które rzuca od czasu do czasu. Jeśli uda się Wam go ściągnąć do ziemi tak żeby klęczał i miał dość mało energii to wykorzystajcie atak ślizg + kop, powinien go dobić. W tym momencie powinniście Cie płakać ze szczęścia, że się Wam udało zrobić jeden z najtrudniejszych pucharów na PS3.

Filmik, który bardzo mi pomógł przy obieraniu taktyki:

 

zloto Living Legend GS: 50
Complete the game without dying, regardless of difficulty level.

Pucharek mimo, że brzmi groźnie, to tak naprawdę jest on bardzo prosty. Od razu mówię, że gdy umrzecie to nie musicie zaczynać całej gry od nowa! W momencie śmierci, nie klikajcie restart, tylko wyjdźcie to menu głównego (Title Screen). Teraz dajecie Continue i wracacie do tego samego miejsca, z którego byście zaczynali klikając restart. Przy takiej metodzie śmierć nie jest liczona, a przy okazji wszystkie ulepszenia na broniach nie tracą się.

 

Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania bez zgody autora!