Marvel’s Midnight Suns w porównaniu do innych gier tego gatunku ma zauważalnie przystępniejszy zestaw pucharków. W zasadzie wiąże on się po prostu z wykorzystywaniem wszystkich dostępnych w grze mechanik. Nie ma nic do pominięcia, choć trzeba uważać na poziom światłości i ciemności, by niepotrzebnie sobie nie wydłużyć drogi do platynki.
Krok po kroku:
Marvel’s Midnight Suns generalnie nie ma żadnych trofeów do pominięcia, ale na początku warto zaznaczyć, by pilnować pucharków Jaśniejąca światłość oraz Narastająca ciemność. Jeśli będziemy naprzemiennie wybierać decyzje i korzystać z umiejętności światłości i ciemności niepotrzebnie wydłuży to nam proces zdobycia tych trofeów. Polecam od razu się nastawić na jedną konkretną stronę i ją wymaksować. Potem konieczne będzie zaczęcie nowej gry konkretnie pod przeciwny pucharek. Tak jest szybciej niż ogarniać to w jednej rozgrywce.
Idąc pod pucharki poleciłbym też wybór poziomu trudności fabularnego. Głównie ze względu, iż część specyficznych pucharków związanych z walką będzie łatwiejsza do wykonania na tym poziomie.
Rozpisywanie konkretnej mapy przejścia w przypadku tego tytułu nie ma większego sensu, gdyż z uwagi na jego budowę stale będziemy nad czymś pracować. Ulepszanie bazy i bohaterów, nawiązywanie relacji, wątek eksploracyjny, tworzenie przedmiotów i tym podobne. Podczas eksploracji bazy warto pilnować Najlepszy piesek, bo wymaga interakcji z naszym towarzyszem 15 dni w grze pod rząd. Poza tym i tak warto codziennie pogłaskać zwierzaka, gdyż są za to nagrody.
Są też trofea związane z walką, które warto mieć z tyłu głowy do momentu ich zdobycia. Z uwagi na losowość nigdy nie wiadomo kiedy trafi się dobra okazja. Dotyczy to poniższych pucharków:
- Ty tu dowodzisz
- W samą porę na lunch
- Mamy swoje sposoby
- ŁUBU-DU!
- Przypadkowe obrażenia
- Współpraca popłaca
- Zabójcza szybkość
- Wal czym popadnie
- Odpychający charakter
- Ani draśnięcia
- Czarodziej bilardu
- Niezbędne rzeczy
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Łowca grubej zwierzyny / Big Game Hunter
Zdobądź wszystkie inne trofea Midnight Suns. / Obtain all other Midnight Suns Trophies
Platynowy pucharek. Zgarniemy go, gdy uporamy się z pozostałymi.
Powrót Lilith / Lilith Returns
Ukończ samouczek. / Complete the tutorial.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu samouczka na samym początku gry. Warto zaznaczyć, że samouczek jest opcjonalny i można po pominąć. Ale wystarczy wtedy sobie rozpocząć nową grę i raz dwa można to ogarnąć.
Dar Oshtur / Oshtur's Gift
Zdobądź Słowo Mocy „Otwórz”. / Acquire the "Open" Word of Power.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zdobyciu pierwszego słowa mocy związanego z wątkiem eksploracji naszej bazy wypadowej. Kolejne staną się już aktywnością opcjonalną, ale też wiążą się z nią inne trofea, więc jeśli celujemy w platynkę przyjdzie nam eksplorować teren do końca.
Zgaszona światłość / A Light Extinguished
Ukończ misje fabularne w Nowym Jorku. / Complete the New York story missions.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wszystkich głównych misji fabularnych na terenie Nowego Jorku.
Wielki zły / Big Mad
Ukończ misje fabularne na południowym zachodzie Ameryki. / Complete the Southwest story missions.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wszystkich głównych misji fabularnych na terenie południowego zachodu Ameryki.
Krew nie woda / Family is Forever
Ukończ misje fabularne w Transii. / Complete the Transia story missions.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wszystkich głównych misji fabularnych na terenie Transii.
Jesteś na SuperLinku? / Are You On Superlink?
Zdobądź poziom przyjaźni z dowolnym bohaterem. / Gain a Friendship Level with any hero.
Każdy z towarzyszących nam bohaterów (oprócz Hulka z jakiegoś powodu) nawiązuje z nami relacje podczas gry. Jest wiele sposobów by zyskiwać ich przychylność. Zwiększamy poziom przyjaźni zabierając ich na misję, podczas rozmów, dając prezenty podczas indywidualnych spotkań, czy spełniając ich prośby. Naturalnie podczas grania uda nam się zdobyć wyższy poziom z najbardziej lubianymi przez nas bohaterami.
Czy teraz jesteśmy najlepszymi przyjaciółmi? / Did We Just Become Best Friends?
Osiągnij maksymalny poziom przyjaźni z dowolnym bohaterem. / Reach the maximum Friendship Level with any hero.
Opis trofeum nie jest prawdziwy, gdyż pucharek nie dotyczy maksymalnego poziomu, a jedynie kolejnego progu lepszej relacji. Osiągamy go na 5 poziomie, co wymaga nieco dłuższych kontaktów z wybranym bohaterem. Po osiągnieciu tego poziomu możemy w ulepszonej kuźni odblokować potężny atak specjalny u danego bohatera.
Przyjaźń to magia / Friendship is Magic
Osiągnij maksymalny poziom przyjaźni drużynowej w opactwie. / Reach the maximum Team Friendship Level in the Abbey.
Ostatni pucharek związany z przyjaźnią, który wpadnie mimowolnie jeśli nie będziemy celowo unikać socjalizowania się z towarzyszami. Przyjaźń drużynowa to osobny wskaźnik bazujący na sumie wszystkich naszych relacji z różnymi bohaterami.
Wyprawa badawcza / Hunter the Explorer
Znajdź wszystkie azyle na terenie opactwa podczas jednej kampanii. / Find every Haven on the Abbey Grounds in a single campaign.
Azyle to swoisty typ znajdziek dostępny na terenie opactwa. Możemy później do nich jednorazowo zaprosić jakiegoś bohatera, by polepszyć nasze relacje. Odnalezienie wszystkich nie stanowi większego problemu, gdyż bardzo łatwo je zauważyć podczas eksploracji. Są to miejsca emanujące charakterystyczną niebieską poświatą. Watro tylko zaznaczyć, że odnalezienie wszystkich będzie wymagało zdobycia wszystkich czterech słów mocy, by dostać się do każdej możliwej lokacji.
Wielobarwna peleryna / Cape of Many Colors
Zastosuj paletę strojów względem każdego bohatera podczas jednej kampanii. / Apply a Suit palette to every Hero in a single campaign.
Paleta strojów to nic innego jak inna wersja kolorystyczna kostiumów dla postaci. Znajdujemy je między innymi w skrzynkach na terenie opactwa i możemy potem wykupić za walutę zwaną połyskiem. Dla każdego z dostępnych bohaterów musimy wykupić przynajmniej jeden inny wariant kolorystyczny. Warto zaznaczyć, że po osiągnieciu maksymalnego poziomu Sztuki Tajemnej otrzymamy możliwość otwierania zwykłych białych skrzynek bez konieczności posiadania Tajemnych Kluczy. Poziom wspominanej sztuki zwiększamy zbierając notatki na terenie opactwa, głaszcząc naszego pieska, czy czytając książki w bibliotece. Dzięki temu wystarczy każdego dnia sprawdzać na mapie, czy któraś skrzynia ponownie nie jest zamknięta, bo losowo zapełniają się same z biegiem czasu w grze.
A przy tym dobrze wyglądaj / And Look Good Doing It
Wydaj 1500 połysku na przedmioty kosmetyczne dla Hunter(a). / Spend 1500 Gloss on cosmetic options for the Hunter.
Kolejna kosmetyka wymagająca połysku. Walutę tą gromadzimy naturalnie podczas gry. Z czasem będziemy jej posiadali aż nadto. Wydajemy ją na kosmetyczne modyfikacje postaci. W przypadku tego trofeum chodzi o wygląd naszego głównego bohatera. W menu wchodzimy w zakładkę BOHATEROWIE, wybieramy Huntera, następnie MODYFIKACJA i tam musimy zmarnować na cokolwiek 1500 połysku. Mogą to być elementy stroju, inne fryzury, kolory włosów, czy oczu. Cokolwiek.
Nie ma to jak w domu / Make a House a Home
Kup 10 różnych ulepszeń dla pomieszczenia Kwatera (Hunter). / Purchase 10 different upgrades for the Hunter's Quarters.
I ostatni pucharek związany z kosmetyką wymagającą połysku. W bazie nasz bohater ma swoją kwaterę. Z początku w zasadzie to bardzo biedne lokum, ale trofeum dotyczy właśnie tego, by coś z tym zrobić. Po wejściu w interakcję z szafą otrzymamy możliwość skorzystania z opcji ULEPSZENIA POKOJU. I tam wystarczy dokupić 10 dowolnych elementów umeblowania. Osobiście wykupiłem z czasem praktycznie wszystko i zrobił się tam ładny, przytulny kącik do odpoczynku między misjami.
Przydadzą się kieszenie / Might Need Pockets
Stwórz przedmiot bojowy przy warsztacie. / Craft a combat item at the Item Bench.
By otrzymać możliwość tworzenia przedmiotów bojowych najpierw będziemy musieli opracować w kuźni badania pozwalające wybudować WATSZTAT PRZEDMIOTÓW. Wybudujemy go naturalnie w ramach pucharka Maksymalna rozbudowa wymagającego kupienia wszystkich ulepszeń. W warsztacie możliwe jest tworzenie przedmiotów jednorazowego (i darmowego) użytku do wykorzystania w starciach. Tworzymy je zużywając esencje ataku, esencji umiejętności lub esencji bohaterskiej. Do trofeum wystarczy stworzyć jeden przedmiot.
Rozpal pod kotłem / Fire Burn and Cauldron Bubble
Użyj kotła Agathy, by ukończyć recepturę. / Use Agatha's Cauldron to complete a Recipe.
Kocioł Agathy znajduje się w bibliotece i stanie się dostępny wraz z postępem fabularnym. Zużywając znalezione na terenie opactwa odczynniki możemy stworzyć w nim przedmioty użytkowe, esencje, prezenty, czy waluty w postaci kredytów lub połysku. By otrzymać pucharek wystarczy zrealizować pojedynczą recepturę.
Coś z niczego / With a Box of Scraps
Stwórz kartę zdolności bohatera w kuźni. / Craft a hero ability card in the Forge.
Tworzenie kart bohaterów będzie możliwe wraz z ulepszeniem kuźni. Po zakupieniu ulepszenia po wejściu w interakcję z kowadłem znajdziemy opcję TWORZENIE ZDOLNOŚCI. Po jej wybraniu możemy dla dowolnego bohatera stworzyć nową kartę umiejętności jeśli posiadamy odpowiednie schematy i esencje. Te zdobywamy w ramach misji. Przydaje się to do późniejszego ulepszania kart zdolności na dziedzińcu treningowym. By otrzymać pucharek wystarczy stworzyć pojedynczą dowolną kartę.
Jesteś legendą / You Absolute Legend
Ukończ wyzwanie Północnych Słońc w kuźni. / Complete a Midnight Sun Challenge in the Forge.
Wyzwania stają się dostępne w kuźni wraz z jej ulepszeniem. Hunter otrzyma swoje wyzwanie natychmiastowo. Pozostali zaś bohaterowie dopiero po tym, gdy osiągniemy z nimi 5 poziom przyjaźni. Przy wyzwaniach nie ma znaczenia poziom trudności gry, czy ulepszenia bohaterów, gdyż zawsze startujemy z określonymi ustawieniami. Wyzwania są swoistą zagadką wymagającą od nas używania kart w odpowiedniej kolejności, na odpowiednich przeciwnikach, by zrealizować konkretny cel. By zdobyć pucharek wystarczy zaliczyć wyzwanie jednej dowolnej postaci. Poniżej prezentuje materiał wideo dotyczący Huntera, gdyż do niego najszybciej możemy zyskać dostęp.
Maksymalna rozbudowa / Fully Operational
Zbuduj wszystkie ulepszenia opactwa podczas jednej kampanii. / Build every Abbey upgrade in a single campaign.
Ulepszanie opactwa to naturalny proces podczas gry. W kuźni pojawiają się z czasem kolejne możliwości ulepszeń. Część z nich wymaga spełnienia wcześniej określonych warunków jak na przykład zabranie ileś razy danego bohatera na misję. Konieczny jest też odpowiedni poziom badań. Do maksymalnego ulepszenia wystarczy 15. Poziomy te wpadają podczas zdobywania artefaktów na misjach. Samo opracowani badań to tylko część zadania, gdyż konieczny jest jeszcze zakup danego ulepszenia za kredyty. Te także zdobywamy między innymi podczas misji. Można zaznaczyć, że do trofeum nie jest potrzebne opracowanie w badaniach przedmiotów użytkowych, acz też warto je sobie opracować. Pełne ulepszenie będzie możliwe dopiero pod koniec wątku fabularnego, gdy uda nam się przeciągnąć Hulka na naszą stronę.
Najlepszy piesek / The Best Girl
Pogłaszcz Charlie 15 dni z rzędu. / Pet Charlie 15 days in a row.
Ten pucharek warto jest mieć na oku, gdyż wymaga uwagi przez 15 dni z rzędu (tych w grze). Jedną z towarzyszy jest Charlie, która kręci się po terenie opactwa. Łatwo można ją zlokalizować na mapie. Zawsze możemy ją pogłaskać lub pochwalić, co zapewni nam bonus do wiedzy tajemnej oraz jakąś sumkę jednej z walut dostępnych w grze. Nie ma znaczenia dla trofeum, czy będzie to konkretna animacja głaskania, czy tylko miłe słówko do zwierzaka. Grunt, by każdego dnia skorzystać z tej opcji. Warto sobie wyrobić taki nawyk, by przy okazji zdobywać te bonusy.
Nieodwzajemniona miłość / Unrequited Love
Pogłaszcz Ebony w 4 różne dni. / Pet Ebony on 4 different days.
No i tym razem koci towarzysz, który jak na kota przystało łazi swoimi drogami. Nie napotkamy Ebony za często, bo może się znajdować gdziekolwiek na terenie opactwa, a o ile się nie natkniemy przy okazji to nie będzie pokazana ikonka na mapie. Chyba, że konkretnie w opactwie. Najczęściej natrafiałem na Ebony w bibliotece. Analogicznie jak z Charlie musimy kotka pogłaskać lub powiedzieć coś miłego. Tu tym bardziej warto się starać, bo nagrody są bardziej konkretne. Pucharek wpadnie nam, gdy cztery razy uda nam się wejść w interakcję ze zwierzakiem.
Zajęcia dodatkowe / Extracurricular Activities
Weź udział we wszystkich spotkaniach klubów opactwa podczas jednej kampanii. / Attend all Abbey Club meetings in a single campaign.
Spotkania klubów to opcjonalna możliwość interakcji z towarzyszami. W grze pojawiają się trzy kluby: Emo Dzieci, Klasa warsztatowa oraz Klub Książki. O spotkaniach każdego klubu zostaniemy poinformowaniu w prywatnej wiadomości w sekcji SUPERLINK. Do kolejnych spotkań dojdzie wraz z postępem fabularnym i pojawieniem się kolejnych bohaterów. Czasem konieczne będzie dostarczenie odpowiednich składników o które poproszą nas w wiadomościach.
Krew, pot i łzy / Spread the Pain
Ukończ codzienne sesje sparingowe z każdym bohaterem. / Complete a Daily Sparring session with every hero.
Codzienny sparing to jedna z opcji, z których możemy korzystać na dziedzińcu. Wybieramy pojedynczego bohatera i po ćwiczeniach zyskamy z nim bonus do przyjaźni oraz jakąś pasywną moc na najbliższe misje. Można wybrać tylko jednego bohatera na jeden dzień w grze. By zdobyć pucharek musimy przynajmniej raz potrenować z każdym z bohaterów. Ostatnim, który się pojawi w opactwie będzie Hulk.
Kilka drobnych modyfikacji / Some Minor Adjustments
Zastosuj modyfikacje 10 różnych zdolności bohaterów. / Apply mods to 10 different hero abilities.
Możliwość tworzenia modyfikacji wymaga wykupienia jednego z ulepszeń dziedzińca treningowego. Po interakcji z mieczem zyskamy wtedy opcję ZASTOSUJ MODYFIKACJE ZDOLNOŚCI. Możemy wtedy do posiadanych kart dodawać specjalne bonusy zużywając przy tym kredyty oraz esencje ataku, esencje umiejętności lub esencję bohaterską. By zdobyć pucharek musimy dokonać 10 takich modyfikacji, ale na RÓŻNYCH kartach. Nie może to być kilka razy ta sama.
Bez strachu / T.H.R.E.A.T. Eliminated
Przetrwaj 3 tury w sali THREAT każdym bohaterem. / Survive 3 turns in the THREAT Room with every hero.
Ten pucharek jest nieco bardziej skomplikowany. Po pierwsze musimy najpierw wykonać badanie w kuźni i następnie kupić ulepszenie na dziedzińcu treningowym. Wtedy pojawi się widoczny na poniższym screenie portal pozwalający zdobywać doświadczenie bohaterom. Wspominana sala to jednak nie jest spacerek po parku. Czeka nas tam starcie pojedynczego wybranego bohatera przeciwko dużej grupie przeciwników, gdzie co każdą z 3 tur przybywają nowi. Zalecam przed przystąpieniem do walki najpierw zadbać o ulepszenie kart umiejętności danego bohatera i potestowanie ich na misjach.
Do tych walk trzeba podejść taktycznie. Warto sobie też dobrać jakieś przydatne przedmioty jednorazowe. Każdy bohater charakteryzuje się innym stylem, więc i taktyka będzie inna. Przykładowo Ghost Rider może banalnie przetrwać wszystkie runy korzystając z karty „Prosto do piekła”, bo znika na całą rundę i nikt go nie zaatakuje. Nie musimy bowiem eliminować wszystkich przeciwników. Do pucharka wystarczy przetrwać starcie, choć pokonywanie wrogów daje możliwość zdobycia doświadczenia u bohaterów. Kluczowym jest granie tak, by każdym atakiem całkowicie eliminować przynajmniej jednego przeciwnika. Dzięki temu zyskujemy kolejne użycie karty, a wraz z pokonywaniem większej ilości przeciwników dostaniemy kolejny karty z naszej talii. Jeśli zrozumiemy tą mechanikę możemy praktycznie każdym bohaterem wyeliminować dosłownie wszystkich przeciwników z planszy nie dając im szansy na wykonanie choćby jednego ruchu.
Bardzo żywiołowa reakcja, Agatho / Elemental, My Dear Agatha
Rozwiąż tajemnicę ołtarza Agathy. / Solve the mystery of Agatha's Altar.
Trofeum związane z wątkiem eksploracji terenów opactwa. Pierwszą pieczęć i słowo mocy poznaliśmy w ramach głównego wątku. Za kontynuowanie dobrze zabrać się mając około 8 poziom bohatera, gdyż taki jest sugerowany w wyzwaniu dotyczącym zdobycia kolejnego słowa mocy.
Ołtarz Agathy znajdziemy po lewej stronie widocznej na poniższym screenie mapy. Dostęp tam otrzymamy korzystając z pierwszego poznanego słowa mocy na zamkniętej bramie. By zdobyć kolejną pieczęć i rozwiązać tajemnicę będziemy musieli znaleźć 4 różdżki żywiołów.
- Różdżka Powietrza – na ołtarzu w Szepczącym Lesie.
- Różdżka Wody – pod mostkiem przy stawku w opactwie.
- Różdżka Ognia – w kaplicy w opactwie.
- Różdżka Ziemi – ukryta wewnątrz Mauzoleum Huntera. Musimy zastosować słowo mocy, by otworzyć drzwi.
Po znalezieniu wszystkich różdżek musimy je odpowiednio metodą prób i błędów umieścić przy Ołtarzu Agathy. Wtedy zagadka zostanie rozwiązana, a my dostaniemy kolejną pieczęć.
Zew Atuma / Atum's Call
Zdobądź Słowo Mocy „Odkryj”. / Acquire the "Reveal" Word of Power.
Pieczęć do bramy z potrzebnym Słowem Mocy zdobędziemy w ramach powyższego trofeum Bardzo żywiołowa reakcja, Agatho. Z pieczęcią udajemy się w prawą stronę mapy. Idziemy przez Zstąpienie Śniącego, Kamienny Taras, Menhiry i trafiamy do Bramy Krwi. Czeka nas kolejne wyzwanie związane z pokonaniem konkretnej ilości przeciwników. Sugerowany 8 poziom bohatera. Po zaliczeniu próby otrzymamy trofeum i kolejne Słowo Mocy.
Pomoc Hyppusa / Hyppus' Aid
Zdobądź Słowo Mocy „Oczyść”. / Acquire the "Purify" Word of Power.
Pieczęć do bramy z potrzebnym Słowem Mocy zdobędziemy w ramach trofeum Nowe zgromadzenie. Z pieczęcią udajemy się w prawą stronę mapy. Idziemy przez Dolinę Wiatrów obok Kościoła Shawa i przez Wieczną Polanę. Czeka nas kolejne wyzwanie związane z pokonaniem konkretnej ilości przeciwników. Sugerowany 12 poziom bohatera. Po zaliczeniu próby otrzymamy trofeum i kolejne Słowo Mocy.
Przysługa Seta / Set's Favor
Zdobądź Słowo Mocy „Zniszcz”. / Acquire the "Break" Word of Power.
Pieczęć do bramy z potrzebnym Słowem Mocy zdobędziemy w ramach trofeum Dar Matki. Z pieczęcią udajemy się w górną stronę mapy. Musimy przejść przez Ogród Lilith. Czeka nas kolejne wyzwanie związane z pokonaniem konkretnej ilości przeciwników. Sugerowany 16 poziom bohatera. Po zaliczeniu próby otrzymamy trofeum i kolejne Słowo Mocy.
Kluczmistrz / The Keymaster
Otwórz 25 tajemnych skrzyń. / Open 25 Arcane Chests.
Tajemne skrzynie są rozrzucone po całym terenie opactwa. Mają różne poziomy unikatowości, ale to nie ma znaczenia w przypadku tego pucharka. Do ich otwierania potrzebne są tajemne klucze. Otrzymujemy je między innymi w ramach treningu na dziedzińcu, od bohaterów, czy znajdujemy podczas eksploracji. Po osiągnięciu jednak maksymalnego poziomu Sztuki Tajemnej możemy otwierać zwykłe białe skrzynie bez konieczności posiadania klucza. No i warto dodać, że skrzynie losowo z czasem się same napełniają i możemy je ponownie otwierać.
Mądrość lasu / Wisdom of the Woods
Zbierz 10 szt. każdego odczynnika. / Collect 10 of every Reagent.
Odczynniki rosną na terenie opactwa i co jakiś czas się odnawiają. By zdobyć każdy rodzaj będziemy musieli odblokować sobie dostęp do każdego regionu, gdyż określone zioła rosną tylko w konkretnych rejonach lokacji. W każdej chwili możemy sobie sprawdzić co udało nam się zebrać wchodząc w menu WYPOSAŻENIE i tam w ODCZYNNIKI. Musimy posiadać po 10 sztuk każdego rodzaju, co nie jest trudne, bo rośnie tego wszędzie sporo.
Lista odczynników:
- Pajęcza lilia
- Lejkowiec
- Dziwidło olbrzymie
- Wiecznokwiecie (można je zebrać tylko nocą i to też losowo zależnie od faz księżyca, rośnie też między innymi w doniczce w bibliotece opactwa)
- Czerniec grubopędowy
- Żagwiak
- Wilcza jagoda
- Muchomor zielonawy
- Księżycowe pnącze
- Boczniak ostrygowaty
- Żółciak
- Oczar
- Tojad
Nowe zgromadzenie / A Coven Restored
Rozwiąż tajemnicę kościoła Hirama Shawa. / Solve the mystery of Hiram Shaw's church.
Trofeum związane z wątkiem eksploracji terenów opactwa. Za kontynuowanie dobrze zabrać się mając około 12 poziom bohatera, gdyż taki jest sugerowany w wyzwaniu dotyczącym zdobycia kolejnego słowa mocy. Musimy udać się przez Dolinę Wiatrów do Kościoła Shawa. Tam czeka nas kolejna tajemnica.
Wewnątrz kościoła będziemy musieli porozmawiać z Agathą. Korzystamy ze Słowa Mocy, by otworzyć kolejne drzwi w kościele. Po przejściu przez kościół natrafimy na magiczną barierę w jaskini. Po rozmowie z Agathą przyjdzie nam prosić o pomoc Doktora Strange’a. Zajmie mu trochę czasu rozwikłanie tego problemu. Po prostu kontynuujmy główny wątek fabularny i Strange w końcu się do nas zwróci w tej sprawie. Odblokuje się przejście do jaskini, którą musimy zbadać. Potem wracamy do kościoła i używamy drugiego Słowa Mocy na leżących na biurku trzech pustych kartkach. Ujawnią one rysunki z lokacjami. Będziemy musieli znowu poczekać około jednego dnia i porozmawiać z Agathą w bibliotece opactwa na temat tych rysunków. Czeka nas odnalezienie konkretnych kolacji z prochami wiedźm.
Lokalizacje miejsc pobytu wiedźm są zaznaczone na poniższej mapce (1-3). Po znalezieniu wszystkich trzech próbek będziemy mogli odszukać drzewo wisielców (4) i znaleźć przy nim kolejną pieczęć, by zdobyć Słowo Mocy związane z trofeum Pomoc Hyppusa. Po jego zdobyciu wracamy do jaskini przy Kościele Shawa i używamy nowego słowa by oczyścić ołtarz.
Dar Matki / A Mother's Gift
Rozwiąż tajemnicę ogrodu Lilith. / Solve the mystery of Lilith's Garden.
Trofeum związane z wątkiem eksploracji terenów opactwa. Za kontynuowanie dobrze zabrać się mając około 16 poziom bohatera, gdyż taki jest sugerowany w wyzwaniu dotyczącym zdobycia kolejnego słowa mocy. Musimy udać się do Ogrodu Lilith. Tam czeka nas kolejna tajemnica.
Zaczynamy od rozmowy z Agathą. Czeka nas odnalezienie 3 fragmentów pieczęci. Ich lokalizacja jest pokazana na poniższej mapce. Następnie będziemy musieli znaleźć konkretny kwiatek rosnący przed Chatą Agathy. Lokacja ta znajduje się nad Wieczną Polaną. Gdy dostarczymy wszystko Agatha połączy fragmenty i otrzymamy ostatnią pieczęć potrzebną do zdobycia Słowa Mocy związanego z trofeum Przysługa Seta. Po jego zdobyciu możemy przejść do ukrytego pomieszczenia w Ogrodzie Lilith oraz dostać się już w każdy zakamarek mapy.
- Koniec kładki za drzewem wisielców.
- Koniec drogi przez jaskinię z posągiem.
- Na półce skalnej nad ogrodzonym cmentarzem.
Jaśniejąca światłość / A Shining Light
Osiągnij maksymalną równowagę światłości. / Reach maximum Light Balance.
Generalnie nie jest to całkowicie pomijalne, ale jeśli nieopatrznie będziemy się miotać między ciemną i jasną stroną platynka zajmie nam więcej czasu. Poziomy światłości zdobywamy na dwa sposoby: wybierając konkretne opcje dialogowe oznaczone widoczną na poniższym screenie ikonką białego słońca lub używając podczas starcia kart opatrzonych tym samym symbolem. W przypadku używania kart sytuacji wygląda tak, że zależnie których kart używaliśmy podczas danego starcia więcej (światłości czy ciemności) na koniec dostaniemy +1 punkt do poziomu równowagi. Maksymalny poziom osiągniemy pod koniec gry jeśli konkretnie wybieraliśmy tą jedną opcję.
By zdobyć potem pucharek związany z maksymalną ciemnością – Narastająca ciemność zalecam zacząć pod to nową grę. Tak jest szybciej lecąc od równowagi poziomu 0, niż zbijać całe 200 punktów światłości i w Nowej Grze+ kontynuować ten proces.
Narastająca ciemność / A Growing Darkness
Osiągnij maksymalną równowagę ciemności. / Reach maximum Dark Balance.
Pucharek analogiczny do Jaśniejąca światłość. Zalecam rozbić to na dwa przejścia. Po więcej informacji zapraszam do opisu wspomnianego trofeum.
Pełna gotowość / Fully Armed
Zdobądź każdą zdolność Hunter(a). / Acquire every Hunter ability.
Ten pucharek wymaga posiadania w ekwipunku przynajmniej jednej sztuki każdej zdolności głównego bohatera. Nie ma znaczenia czy jest to zwykła wersja karty, czy ulepszona, czy też zmodyfikowana. Warto więc niepotrzebnie nie niszczyć kart w przypadku Huntera. Zawsze je można potem w razie czego wytworzyć w kuźni, ale lepiej zwyczajnie sobie zatrzymywać po jednej. Karty zdobywamy po każdej misji, w której główny bohater brał udział. Czasem otrzymamy w ramach relacji z innymi bohaterami. Karty rzadkości legendarnej zaś zdobywamy w ramach postępu fabularnego, wysokiego poziomu światłości/ciemności oraz w ramach ukończenia wyzwania w kuźni.
Poniżej prezentuje wszystkie 30 kart dostępnych dla Huntera.
Przyjmuję wyzwanie / Challenge Accepted
Ukończ 10 wyzwań misji. / Complete 10 Mission Challenges.
Wyzwania misji to dodatkowe cele jakie możemy sobie pobrać przed rozpoczęciem pobocznych starć przy lustrzanym stole. Musimy je wykupić zużywając dane, ale pomyślna realizacja gwarantuje dodatkowe nagrody. Do trofeum wystarczy wypełnić 10 takich wyzwań.
Ty tu dowodzisz / You Have the Lead
Ukończ misje ogólne prowadzone przez każdego z bohaterów. / Complete a general mission led by every hero.
Misje prowadzone przez każdego z bohaterów to poboczne starcia dostępne przy lustrzanym stole oznaczone symbolem konkretnego bohatera. Są generowane losowo i wiążą się z tym, że dany bohater musi wziąć udział w tej konkretnej misji. By zdobyć pucharek musimy ukończyć takie poboczne starcie oznaczone ikonką każdego z bohaterów. Główne misje fabularne się do tego nie liczą. Polecam sobie gdzieś notować które postaci miały już okazję poprowadzić misję, bo łatwo kogoś przeoczyć, a brakuje statystyk pokazujących tą konkretną rzecz.
W samą porę na lunch / Back in Time for Lunch
Ukończ misję ogólną w maksymalnie 2 tury. / Complete a general mission in 2 turns or less.
Pucharek związany z walką. Z opisu brzmi srogo, ale generalnie nie jest to takie trudne do zrobienia. Misje ogólne to nic innego jak te poboczne aktywności przy lustrzanym stole. Trzeba zaznaczyć, że nie każą misję da się ukończyć w taką ilość tur ze względu na specyfikę celów. Od siebie polecałbym zadanie typu „POKONAJ MATJĘ GNIAZDA”. Wiąże się ona z tym, że kończy się od razu po pokonaniu tej konkretnej przeciwniczki. Warto do tego dobrać sobie jakieś przydatne przedmioty jednorazowe. Na przykład zwiększające ilość punktów heroizmu, czy siłę ataków. Dzięki temu szybko możemy użyć najpotężniejszych umiejętności. Warto też dobrać odpowiednie postaci, które posiadają potężne ataki kierowane na jednego konkretnego wroga. Istotny jest też poziom trudności konkretnej misji. Najlepiej by był łatwy, gdyż wrogowie mają wtedy zauważalnie mniej punktów życia, co pozwali ich szybko wyeliminować. Na trudnym może być ciężko zmieścić się w 2 tury.
Mamy swoje sposoby / We Have Ways
Przesłuchaj 5 wrogów. / Interrogate 5 enemies.
Możliwość przesłuchiwania wrogów pojawi się, gdy opracujemy odpowiednie ulepszenie C.E.N.T.R.A.L.I. w kuźni, a następnie je wykupimy. Wtedy podczas walki niektórych powalonych przeciwników będzie można przesłuchać zużywając jedno użycie karty. Gwarantuje to nam różne nagrody. By zdobyć trofeum wystarczy przesłuchać przynajmniej 5 przeciwników na przestrzeni całej gry.
ŁUBU-DU! / KKRRAKATHOOM
Wydaj 10 pkt heroizmu na jedną zdolność. / Spend 10 Heroism with a single ability.
Całe 10 punktów heroizmu to maksymalna ilość jaką możemy na raz wykorzystać i nie ma wielu umiejętności na to pozwalających. Osobiście zrobiłem to podczas finalnego starcia z Venomem, gdzie tyle kosztowało użycie dzwonu, ale to była mocno kwestia szczęścia by dostatecznie szybko nabić te 10 punktów i jednocześnie go powalić. Zamiast tego polecam poczekać, aż zdobędziemy kartę wykorzystującą cały posiadany heroizm. U Huntera będzie to Unicestwienie, które otrzymamy za ukończenie wątku związanego z eksplorowaniem terenu opactwa lub maksymalny poziom ciemności. Ta karta pozwala zużyć cały zgromadzony heroizm na raz przekładając każdy punkt na obrażenia.
Ilość to jakość / Quantity is Quality
Użyj 8 zdolności bohaterów w jednej turze. / Use 8 hero abilities in a single turn.
Tym pucharkiem nie musimy się przejmować, bo choć brzmi niebezpiecznie tak wpadnie nam bez wątpienia przy okazji wbijania Bez strachu. W tamtym trybie kluczowe jest zagrywanie kart jedną za drugą tak by użyć ich jak najwięcej.
Przypadkowe obrażenia / Collateral Damage
Znokautuj 4 wrogów jednym atakiem środowiskowym. / KO 4 enemies with a single environmental.
Ten pucharek to kwestia szczęścia w ustawieniu przeciwników tak, by akurat znaleźli się w obrębie promienia rażenia danym atakiem. Dobrym miejscem do tego jest między innymi ponownie tryb związany z trofeum Bez strachu. Mamy tam wybuchowe obiekty. Wystarczy tylko odpowiednio zmiękczyć pobliskich wrogów i się uda. Perfekcyjna byłaby Scarlet Witch i jej moc Detonacja. W tym konkretnym trybie zrobi absolutną masakrę.
Współpraca popłaca / Dream Team
Znokautuj złoczyńcę serią bohaterską. / KO a villain with a Hero Combo.
Złoczyńcy pojawiają się losowo podczas starć ogólnych poza misjami fabularnymi. Nawet po zakończeniu głównego wątku może się pojawić ta wielka demonica, która jest traktowana jako złoczyńca. Jest to jednak kwestia szczęścia, wiec im szybciej sobie to wbijemy tym lepiej. Serie bohaterskie też pojawiają się losowo. Są to karty wymagające zazwyczaj 4 punktów heroizmu, które zadają bardzo duże obrażenia pojedynczemu przeciwnikowi poprzez atak dwóch bohaterów. Warto przed użyciem sprawdzić, czy aby na pewno złoczyńca padnie po tym ataku i jeśli nie to go uprzednio zmiękczyć innymi słabszymi.
Zabójcza szybkość / Speed Kills
Znokautuj złoczyńcę zdolnością z efektem Szybkość. / KO a villain with a Quick ability.
Trofeum bardzo podobne jak Współpraca popłaca, tylko zamiast karty serii bohaterskiej używamy karty z efektem szybkość. U Huntera przykładowo jest to Szybkie ciecie. W opisie właściwości kary mamy dokładnie ujęte, które posiadają ten efekt. W tym wypadku konieczne będzie jednak mocniejsze zmiękczenie przeciwnika, bo karty tego typu zwykle nie zadają wielkich obrażeń.
Wal czym popadnie / Kitchen Sink
Użyj 5 ataków środowiskowych w jednej turze. / Use 5 environmentals in a single turn.
By zdobyć ten pucharek będziemy musieli najpierw zebrać trochę punktów heroizmu, gdyż są one potrzebne do wykonywania ataków środowiskowych. Następnie wystarczy po prostu wykorzystać aż 5 obiektów w jednej turze. Jest to też kwestia szczęścia, by było kogo tymi obiektami uderzyć. Kolejny raz jednak możemy spróbować dokonać tego w trybie związanym z trofeum Bez strachu. Tam jest odpowiednio dużo obiektów i przeciwników.
Odpychający charakter / Wilhelm Scream
Odepchnij 2 wrogów na spadek podczas jednej tury. / Knockback 2 enemies into Drops in a single turn.
To konkretne trofeum wymaga, by szczęśliwie trafić na arenę, gdzie pojawia się spadek. Niektórzy bohaterowie potrafią go wytworzyć, ale dalej musimy jeszcze zrzucić tam dwóch wrogów umiejętnościami odpychającymi. Najlepiej spychać najsłabszych wrogów, gdyż tam mamy 100% pewność, że taki spadnie. W przypadku tych twardszych mogą oni jeszcze złapać równowagę.
Ani draśnięcia / Not a Scratch
Ukończ misję ogólną, w której żaden bohater nie otrzyma obrażeń. / Complete a general mission where no hero takes Health damage.
Kolejne trofeum zależne nieco od szczęścia. Jest tu kilka kwestii, na które warto zwrócić uwagę. Po pierwsze – rodzaj misji. W niektórych może być trudno nie otrzymać żadnego trafienia. Najlepszą opcją jest obrona urządzenia. Zadanie to charakteryzuje się tym, że musimy pokonać wszystkich wrogów i nie dopuścić by zniszczyli oni urządzenie. Dlatego część z nich zamiast bohaterów będzie atakowało sprzęt, a obrażenia zadane jemu się nie liczą. Warto to wykorzystać. Kolejną rzeczą będzie dobór drużyny. Wykluczony jest Ghost Rider, gdyż charakteryzuje się tym, że zadaje obrażenia też sobie podczas ataków. Dobrze sprawdzą się natomiast Kapitan Marvel, czy Kapitan Ameryka bo mogą generować tarcze, które nie zaliczają się do obrażeń o ile nie zostaną całkowicie zniszczone. Jeśli zauważycie szansę na ten pucharek warto też zużyć jakieś przedmioty jednorazowe np. generujące punkty heroizmu, by szybciej sprzątnąć wrogów.
Czarodziej bilardu / Pinball Wizard
Znokautuj wielu wrogów jednym odepchnięciem 25 razy. / KO multiple enemies with a single Knockback 25 times.
Tym pucharkiem nie powinniśmy się przejmować. Spychanie przeciwników jednego na drugiego to jedna z kluczowych mechanik w grze. Dzięki takim działaniu możemy jednocześnie eliminować dwóch wrogów jednym zwykłym atakiem z efektem odepchnięcia.
Niezbędne rzeczy / Needful Things
Użyj 25 przedmiotów bojowych. / Use 25 combat items.
Przedmiotów bojowych możemy wraz z ulepszeniami w kuźni ostatecznie używać do 3 na misję. Jeśli pucharek nam nie wpadnie sam z siebie zawsze można wytworzyć losowe przedmioty i szybko je zużywać podczas misji. Przedmioty używamy rozwijając przyciskiem kołowe menu podczas starcia.
Wymiana / Trading Up
Wymień 75 kart. / Redraw 75 cards.
Kumulacyjne trofeum, które powinno wpaść naturalnie. Podczas walki zazwyczaj możemy dokonać wymiany dwóch kart, które nam nie pasują akurat w talii. Dokonujemy tego przytrzymując przy danej karcie przycisk .
Ciężkie działa / Big Guns
Użyj 3 różnych legendarnych zdolności bohaterów w jednej misji. / Use 3 different Legendary hero abilities in a single mission.
Legendarne zdolności bohaterów wymagają trochę czasu, by je zdobyć. Otrzymujemy między innymi wykonując wyzwania w kuźni jak do trofeum Jesteś legendą. Hunter dodatkowo wraz z ukończeniem innych aktywności dostaje kolejne dwie inne karty i generalnie jako jedyny ma je, aż trzy. Jednocześnie w aktywnej talii może mieć jednak tylko jedną taką umiejętność, więc musimy odblokować jeszcze takie karty u przynajmniej dwóch innych bohaterów. Będzie to wymagało zdobycia z nimi 5 poziomu przyjaźni i ukończeniu wspomnianych wyzwań w kuźni. Po zdobyciu kart wystarczy wybrać jakąś misję, gdzie swobodnie można przeciągać czas tak by wykorzystać każdą z tych mocy.