Resident Evil 4 Remake ma niestety dość upierdliwy zestaw trofeów. Wiąże się to głównie z koniecznością wielokrotnego przechodzenia gry. Wraz z wprowadzeniem darmowej aktualizacji z trybem Mercenaries ugranie platynki stało się łatwiejsze i nieco szybsze. Nadal jednak trzeba się będzie trochę pomęczyć, by ją zdobyć.
Krok po kroku:
Ze względu na konieczność wielokrotnego przechodzenia gry dróg do platyny może być wiele. Bardziej doświadczeni znawcy serii będą mogli sobie z pewnością skrócić czas potrzebny do zaliczenia wszystkich pucharków. Ten poradnik jednak będzie przedstawiał NAJŁATWIEJSZĄ drogę ku upragnionej platynie. A będzie się to wiązało z rozbiciem na większą liczbę przejść.
KROK I – Poziom trudności ASSISTED i zebranie wszystkich znajdziek
GŁÓWNY CEL: Zebranie wszystkich znajdziek i zdobycie jak największej ilości trofeów związanych z konkretnymi czynnościami w różnych momentach gry.
NAGRODY: Nóż Primal Knife (za zniszczenie wszystkich figurek do pucharka Revolution Wind-up ) dostępny do kupienia w menu Extra Content Shop oraz Nieskończona Wyrzutnia Rakiet pojawiająca się w sklepie po ukończeniu gry.
Przy tym przejściu skupiamy się przede wszystkim na zdobyciu wszystkich możliwych znajdziek, by później nie musieć mieć już tego na głowie. Jest tego dość sporo, choć nie musimy zbierać dokumentów. Potrzebne będzie jednak zniszczenie wszystkich figurek, odnalezienie wszystkich skarbów w każdym z trzech regionów, znalezienie ukrytych na mapach broni i zaliczenie wszystkich zleceń dla handlarza. Materiał wideo z lokalizacją wszystkich znajduje się w opisie Revolution Wind-up. Jeśli chodzi o zasoby – polecam kupować absolutne minimum, gdyż pieniądze przydadzą nam się na później. Nie sprzedawajmy też skarbów do samego końca gry, by nie przegapić szansy na sprzedaż jednego bardzo wartościowego do pucharka Astute Appraiser.
Lista trofeów okazjonalnych w kolejnych rozdziałach gry:
- Po pierwszej wizycie na terenie kościoła okaże się, że potrzebujemy klucza do otwarcia jego bramy. Ruszamy dalej, gdzie czeka nas potyka z wieśniakami na drewnianym moście-rusztowaniu. Potem przechodzimy przez małą jaskinię i po wyjściu z niej mamy okazję na pucharek Shield Your Eyes. Potrzebny nam będzie granat błyskowy. Kawałek bowiem dalej na otwartym terenie zauważymy grupę ptaków, które możemy załatwić. Grunt to ich nie spłoszyć przed rzutem granatem.
- Po dotarciu na teren zamku czeka nas zadanie by używając armaty zniszczyć bramę wejściową. Przy okazji warto jednak z niej ustrzelić jednego z okolicznych mnichów, by zdobyć Overkill. Ewentualnie można jeszcze dokonać tego później po pokonaniu giganta na murach zamku.
- Po wejściu do wnętrza zamczyska i pierwszym starciu z mnichami będziemy schodzić do lochów. Po zdobyciu klucza do drzwi Leon spadnie na jeszcze niższy poziom. Czyhał tam będzie ślepy stwór z wielkimi szponami. Musimy go pokonać tylko przy użyciu noża by zdobyć Never Heard It Coming. Nie jest to specjalnie trudne. Wystarczy zakradać się mu za plecy, dźgnąć i cicho się oddalić, a potem powtórzyć proces.
- Większy kawałek dalej po scence zrzucenia Leona do studni czeka nas etap z wodnymi kreaturami, które gwałtownie wyskakują. Gdy już dostaniemy się na suchy ląd przed rozwaleniem przejścia w ścianie znajdziemy znajdźkę skarb – koronę. Wyposażamy ją w różnorodne klejnoty i tym samym możemy uzyskać wartość 100 000 monet. Przy sprzedaży handlarzowi otrzymamy Astute Appraiser.
- Kawałeczek dalej czeka nas sekwencja w zamarzniętych kanałach po których krąży bardzo twardy przeciwnik – Verdugo. Fabularnie nie musimy go zabijać, tylko zaczekać na przyjazd windy. Jednakże jeśli chcemy zdobyć Wave Goodbye, Right Hand to musimy go wyeliminować. Zmarnujemy na niego sporo amunicji, a stwór jest też niezwykle szybki. Możemy go czasowo spowolnić przy lodowych pułapkach wciskając przy nich guzik, ale w tym wypadku warto jest rozważyć zakup jednorazowej wyrzutni rakiet.
- Trochę później trafimy do kopalni z Luisem, gdzie czekają nas dwie przejażdżki wagonikiem. Musimy jednak tak eliminować innych przeciwników i przeszkody, by nasz wózek nie został w ogóle uszkodzony do trofeum Hope You Like Thrill Rides! Będzie to wymagało od nas zapamiętania układu zagrożeń. Gdy tylko zostaniemy trafieni wczytujemy ostatni zapis. Na szczęście gra ma też chceckpointy w kliku miejscach podczas tej sekwencji.
- W etapie wieży zegarowej czeka nas sekcja przejażdżki windą. Nie możemy podczas niej dopuścić, by choć jeden przeciwnik skoczył na naszą platformę do pucharka Capacity Compliance. Możemy spróbować to zrobić, acz osobiście polecałbym odstawić to na późniejsze przejście z nieskończoną wyrzutnią rakiet. Tak będzie znacznie łatwiej.
- Podczas starcia z finalnym bossem etapu zamkowego będziemy potrzebowali granatu. Boss ten jest bardzo ruchliwy i przyczepia się do sufitu dlatego kluczowe jest, by spróbować rzutu granatem bezpośrednio na samym początku starcia, gdy ten do nas wychodzi. Musimy mu trafić do otwartej japy by zdobyć You Talk Too Much! Jak się nie uda trafić wczytujemy ostatni zapis.
- W etapie bazy wojskowej w pewnym momencie czeka nas zadanie zdobycia karty z 3 poziomem dostępu. By go zdobyć konieczne będzie umieszczenie go w specjalnej maszynie tak jak przy poprzednim poziomie w zamrażarce. W pomieszczeniu z maszyną znajdują się 4 słoje z śpiącymi przeciwnikami – Regeneradorami. A przy maszynie znajdziemy walizkę z celownikiem prześwietlającym przeciwników. Będzie on potrzebny by dowiedzieć się, który z tych 4 „połknął” klucz niezbędny do odblokowania maszyny. Polecam wrócić się do pomieszczenia z handlarzem, zapisać grę i potem kupić karabin snajperski Stingray. Na tym karabinie montujemy znaleziony celownik. Teraz przyglądamy się stworom w słojach i lokalizujemy tego u którego udałoby się ustrzelić oba punkty witalne jednym strzałem do Two Bugs, One Stone. Potem możemy wczytać grę sprzed zakupu snajperki i ustrzelić tylko tego stwora z kluczem inną bronią.
- Pod koniec gry czeka nas scenka, gdy śmigłowiec ratunkowy zostaje zniszczony przez tych przeciwników typu muchy. W budynku dalej czeka nas ostrożne przekradniecie się, by ze zwisających worków nie wylecieli Regeneradorzy. A potem natrafiamy na pomieszczenie z handlarzem. Polecam wykonać sobie tu ręczny zapis na jakimś dalszym slocie. Z tego miejsca możemy bowiem potem na spokojnie sobie wczytywać grę tylko po to by ukończyć etapy na strzelnicy do trofeum Real Deadeye. Są one dość upierdliwe i może nam się nie chcieć mielić tematu tak długo, aż wpadną wreszcie te rangi S. A tak będzie można sobie potem wygodnie wracać do każdego etapu z tego zapisu.
- Ostatnim okazjonalnym pucharkiem na samym końcu gry do zdobycia jest Smooth Escape. Podobnie jak przy etapie z wagonikiem tak i tu będziemy musieli przepłynąć skuterem bez jego uszkodzenia. Nie jest to specjalnie trudne i grunt to uwaga. Na niskim poziomie mamy tyle czasu, że spokojnie można zwalniać w razie niebezpieczeństwa uderzenia. Jeśli by się zdarzyło nam zarysować skuter to wystarczy wczytać ostatni punkt kontrolny i powtórzyć sekwencję.
KROK II – Tryb Mercenaries
GŁÓWNY CEL: Zdobycie specjalnego magnum niezbędnego do trofeum Gun Fanatic.
NAGRODY: Magnum Handcanon dostępny do kupienia w menu Extra Content Shop.
Ten tryb pojawił się wraz z jedną z aktualizacji gry i jest dostępny do pobrania za darmo. Stanowi znacznie łatwiejszą alternatywę dla zdobycia wspomnianej „ręcznej armaty”. Mamy tam dostępne trzy mapki w których eliminujemy wrogów na czas. By odblokować broń musimy na każdej z map zdobyć przynajmniej rangę S. Z początku dostępny jest tylko Leon. Ale jak zdobędziemy nim rangę A na dowolnej mapie odblokuje się Luis. Jak zdobędziemy Lusiem rangę A na dowolnej mapie odblokuje się Krauser. I jak Krauserem zobędziemy rangę A to odblokuje się nam Hunk. I to właśnie ten ostatni jest kluczem do zwycięstwa.
Gra wygląda tak, że mamy ograniczenie czasowe i musimy ustrzelić jak najwięcej przeciwników nim ten czas się skończy. Dodatkowe sekundy zyskujemy strzelając headshoty, eliminując wrogów, czy niszcząc specjalne ukryte na mapach bonusy. Każda postać ma też swoją specjalną umiejętność będącą znaczącą pomocą. By z niej skorzystać musimy naładować specjalny pasek u dołu ekranu. Ładuje się on samoczynnie plus znacząco się zapełnia przy eleiminacji ogłuszonych przeciwników. Potem wciskając + możemy ją aktywować. Leon mocniej strzela z pistoletu, Luis zostawia dynamit o szerokim polu wybuchu, Krauser przemienia się w potwora tnąc przeciwników, a Hunk otrzymuje nieskończoną amunicję do swojej broni. No i właśnie Hunk jest tu niezastąpiony. Po naładowaniu zdolności i jej aktywowaniu po prostu trzymamy wciśnięty spust i bohater robi sito z wszystkiego co się napatoczy. Z jego pomocą bez problemu można zaliczyć każdą z map na rangę S. Wystarczy ustawić się w jakimś wygodnym miejscu, nabijać pasek mocy i ją aktywować w dogodnym momencie.
KROK III – Poziom trudności ASSISTED w Nowej Grze+ i przejście bez użycia przedmiotów leczących plus gromadzenie pieniędzy na zakupy
GŁÓWNY CEL: Zdobycie trofeum Frugalist oraz zgromadzenie pieniędzy na zakupy.
NAGRODY: Brak.
Jeśli poprzednio nie zdobyliśmy trofeum Capacity Compliance to teraz będzie dobry moment jeśli wparujemy tam z wyrzutnią rakiet.
Przed przystąpieniem do tego etapu warto sobie w głównym menu gry w menu Extra Content Shop kupić odblokowane wcześniej specjalne bronie Nóż Primal Knife oraz Handcanon. W tym etapie po prostu przechodzimy grę jak najkrótszą drogą do końca. Wszelkie przedmioty leczące typu rośliny sprzedawajmy handlarzowi. Spreje lecznicze zaś polecam chować do skrytki przy maszynie do pisania. Przechodzą one na kolejne NG+, więc mogą się jeszcze przydać. Wspominane specjalne bronie odbierzemy z tej samej skrytki przy maszynie. Jeśli nie mamy na tym etapie gry 2 000 000 monet by kupić Nieskończonej Wyrzutni Rakiet przy pierwszym spotkaniu z handlarzem to polecam ulepszyć maksymalnie magnum i nóż. Dzięki temu będziemy mieli nieskończoność amunicji w magnum i niezniszczalny nóż co pozwoli nam odsprzedawać cały zbędny szmelc. Jedyną rzeczą jaką chomikujemy sobie w naszej walizce to pudełeczka z prochem – Gunpowder. Przydadzą się one potem przy przejściu jedynie z pistoletem i nożem. A jak tylko zgromadzimy te 2 miliony monet zgarniamy wyrzutnie i z nią już czyścimy wszystko jak leci.
KROK IV – Poziom trudności PROFESSIONAL w Nowej Grze+ i przejście bez rozmowy z handlarzem uzyskując rangę A
GŁÓWNY CEL: Zdobycie trofeów Peerless Agent oraz Silent Stranger i odblokowanie specjalnych przedmiotów.
NAGRODY: Pistolet maszynowy Chicago Sweeper oraz kostium Armor dla Ashley.
By zdobyć rangę A musimy się zmieścić w czasie 7 godzin. Tu zdecydowanie przydatne będzie, by w poprzednim przejściu mieć już zakupioną i wyposażoną Nieskończoną Wyrzutnię Rakiet. Wtedy mamy ją już na samym początku i jest to przepotężna siła ognia. No i z uwagi na trofeum związane z omijaniem handlarza inaczej jej nie zdobędziemy. Musimy tylko uważać na Ashley, bo trafienie w nią może skutkować śmiercią. Z tego też względu warto posiadać coś mniejszego na sytuacje, gdy jakiś przeciwnik będzie próbował ją porwać. Może być Handcanon do którego można mieć nieskończoną amunicję choć jest to bardzo niecelna broń. W przypadku tego poziomu trudności musimy mieć na uwadze, że nie ma tu automatycznych zapisów w punktach kontrolnych. Także gdy zginiemy to wczytać możemy nas ostatni zapis na maszynie do pisania. Warto więc czasem jeszcze zajść wykonać zapis nim przejdziemy dalej. No i nośmy przy sobie przedmioty leczące. Trochę sprayów powinniśmy mieć uzbieranych z poprzedniego kroku. Przed walką z finalnym bossem ulepszmy maksymalnie i zabierzmy ze sobą pistolet Red9 wraz z dedykowaną mu kolbą. Przyda się potem do kolejnego kroku.
KROK V – Poziom trudności ASSISTED w Nowej Grze+ i przejście przy użyciu tylko pistoletu oraz noża
GŁÓWNY CEL: Zdobycie trofeum Minimalist oraz zgromadzenie pieniędzy na zakup wszystkich broni.
NAGRODY: Brak.
Przed przystąpieniem do tego podejścia w menu głównym MAIN STORY w zakładce EXTRAS ustawmy Armor jako kostium dla Ashley. Przyda się w tym i kolejnych przejściach. Jeśli kierowaliśmy radą z akapitów powyżej powinniśmy mieć już na starcie pistolet Red9 wraz z dedykowaną mu kolbą oraz trochę prochu do tworzenia amunicji. Zasoby do łączenia z prochem będzie można nabywać u handlarza. Wspominany pistolet jest najmocniejszym w grze i spokojnie da radę wszelkim przeciwnościom na tym poziomie trudności. Oprócz tego pistoletu używamy jeszcze niezastąpionego Noża Primal Knife. Możemy na tym etapie zakupić wszystkie bronie do trofeum Gun Fanatic. Samo ich posiadanie w ekwipunku, czy nawet wyposażenie nie blokuje trofeum. Zresztą w przypadku etapu lokalizacji klucza „połkniętego” przez jednego z Regeneradorów w bazie wojskowej będziemy musieli użyć jakiegoś karabinu na którym można zamontować wymagany celownik. Ale tylko by przez niego spojrzeć. Grunt by z innej broni jak pistolet nie oddać ani jednego strzału. Od razu zaznaczę, że rewolwery magnum też nie mogą być używane. Odpadają też wszelkie granaty, a nawet nie możemy rzucić jajkiem! Polecam profilaktycznie odsprzedawać, by przypadkiem gdzieś się nie użyło. Można natomiast korzystać z armaty w dwóch fabularnych momentach też i do ustrzelenia zwykłych przeciwników, można korzystać ze stacjonarnego działka w bazie wojskowej oraz można w finale gry użyć wyrzutni rakiet, którą rzuci nam Ada. W razie czego w menu gry możemy sobie sprawdzać postęp wchodząc w zakładce CHALLENGES i tam odnajdując Minimalist. Jeśli jest pokazane 0 użyć innych broni to jest dobrze.
KROK VI – Poziom trudności STANDARD w Nowej Grze z rangą S+
GŁÓWNY CEL: Zdobycie trofeum Mission Accomplished S+.
NAGRODY: Akcesorium Deer Antlers dla Leona.
Jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej to przed przystąpieniem do tego podejścia w menu głównym MAIN STORY w zakładce EXTRAS ustawmy Armor jako kostium dla Ashley. No tu już będzie trudniej z uwagi, iż nie możemy zdobyć rangi S+ w trybie Nowej Gry +. A co za tym idzie nie mamy dobrodziejstwa ulepszonego ekwipunku czy dostępu do Nieskończonej Wyrzutni Rakiet. Mamy jednak dostęp w schowku przy maszynie do pisania specjalnych broni: Noża Primal Knife, Handcanona oraz Chicago Sweepera. Niestety jednak w wersji nieulepszonej. Dla osób chcących sobie ułatwić platynę kosztem 13,50 zł jest opcja by do gry dokupić w sklepie PlayStation dodatek – kupon na wyjątkowe ulepszenie broni. Dzięki niemu możemy już po pierwszym spotkaniu kupca odblokować nieskończoną amunicję w broni Chicago Sweeper. Znacząco ułatwia to naszą dalszą grę. Jeśli chcemy jednak ugrać to normalnie to konieczne będzie zaliczenie 8 zadań dla kupca, by zdobyć wystarczającą ilość specjalnej waluty na zakup wspominanego biletu i odblokowanie nieskończonej amunicji. Z tym karabinem można spokojnie sprzątać większość przeciwników. Jest niezwykle szybkostrzelny i po prostu robimy sito z wrogów. Warto zbierać po drodze skarby by ulepszać dalej tą broń wraz z postępem gry. Polecam jednak też trzymać gotówkę na jednorazową wyrzutnię rakiet. Jest szczególnie przydatna na potwora w zamarzniętych kanałach. W innym wypadku stracimy trochę czasu i zasobów na ubicie go lub czekając na windę. Jeśli mamy nadmiar kasy możemy też wykorzystać wyrzutnię na działko przeciwlotnicze w bazie wojskowej. Wtedy zamiast iść je zniszczyć można od razu kierować się do wyjścia z tego obszaru, a śmigłowiec nam pomoże. Warto tu oszczędzać czas, bo jest on jedynym wyznacznikiem końcowej rangi. By dostać to wymagane do trofeum S+ musimy ukończyć grę w mniej jak 5 godzin.
KROK VII – Poziom trudności HARDCORE w Nowej Grze z rangą S+
GŁÓWNY CEL: Zdobycie trofeum S+ Rank Investigator.
NAGRODY: Akcesorium Chicken Hat dla Leona.
Tu mamy dosłownie to samo co w kroku poprzednim tylko na wyższym poziomie trudności. By dostać rangę S+ musimy ukończyć grę w czasie niższym jak 5 godzin i 30 minut. Do tego podejścia w menu głównym MAIN STORY w zakładce EXTRAS polecam ustawić Deer Antlers jako akcesorium dla Leona. Zwiększy to skuteczność naszych ataków nożem.
ROZIWĄZANIA ZAGADEK
W związku z tym, że część trofeów wymaga gry na czas poniżej przedstawiam w jednym miejscu wygodne rozwiązania dla fabularnych zagadek. Pomijam tu te związane ze ścieżkami pobocznymi.
- Zamek obrazkowy na szafie w domku w wiosce. Wzór: Gałązki – Świnia – Dziecko.
- Kula w drzwiach w tym samym domu. Najlepszą opcją jest obracać gałką pada by ułożyć symbol tej „ważki”, a potem przy pomocy , po prostu ustawić ją w dobrej pozycji.
- Kolejność symboli w jaskiniach do zdobycia głów posągów:
- Ułożenie witrażu „ważki” w kościele. Polecam zacząć od koloru zielonego. Łatwo go dopasować ze względu na charakterystyczne ostre wycięcie trójkąta przy głowie ważki. Potem dopasowujemy kolor czerwony, który najbardziej widocznie wpasowuje się dolnej części symbolu. No i na koniec tylko przekręcić niebieski, by pasowało.
- Miecze na płaskorzeźbach. To dość oczywista zagadka. Umieszczamy od lewej do prawej: Iron Sword, Golden Sword, Bloodied Sword, Rusted Sword.
- Lampy w górnej części holu wejściowego zamku. Tu jest różnie zależnie od poziomu trudności. Na poziomie Assisted oraz Standard po prostu przeskakujemy po żyrandolu na drugą stronę najbliżej zamkniętej bramy i ciągniemy za sznurek. Ashley pociągnie z drugiej strony i otwarte. W przypadku poziomów Hardcore oraz Professional musimy strzelić z broni palnej w tarczę w rogu z przeciwnej strony i pociągnąć sznurek, tuż przy bramie po naszej stronie.
- Układanka kamiennych płyt na drzwiach. Tu też jest kwestia rozmieszczenia fragmentów. Warto zaznaczyć, że zależnie od poziomu trudności leżą one gdzie indziej, ale pomieszczenie jest malutkie i trudno ich nie znaleźć. Sam wzór natomiast wygląda tak: Góra – Pomarańczowa Tarcza w kwadracie, Prawo – Niebieski Miecz w kwadracie, Dół – Niebieska Zbroja w sześciokącie, Lewo – Pomarańczowy Hełm w sześciokącie.
- Zagadka w jadalni. Patrząc od wejścia Ashley siada na drugim prześle z prawej strony. Leon zaś siada na ostatnim krześle z lewej strony.
- Zagadka zegara w etapie z Ashley. Konkretna godzina to ustawienia różni się zależnie od poziomu trudności. W przypadku Asisted oraz Standard musimy ustawić 11:04. Zaś dla Hardcore oraz Professional 7:00.
- Pozostałych zagadek już nie trzeba tłumaczyć, bo to nie ma tam zupełnie nic skomplikowanego. Po jednokrotnym wykonaniu nie będziemy mieli już problemów w powtórzeniu.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Cuz Boredom Kills Me
Obtain all trophies.
Platynowe trofeum. Cel naszych starań.
Knife Basics
Parry an enemy with a knife.
Parowanie nożem to jedna z ważnych mechanik gry pomagająca uniknąć obrażeń. By wykonać je poprawnie musimy wcisnąć blok przy użyciu noża tuż przed samym atakiem. Udane parowanie dodatkowo ogłusza przeciwnika. Wykonujemy je wciskając przycisk .
My Preferred Piece
Upgrade a weapon.
Każda z posiadanych przez nas broni może być ulepszana u handlarza. Oczywiście nie za darmo. Musimy gromadzić na takie zachcianki specjalną walutę w grze. Wypada ona z pokonanych przeciwników i skrzynek oraz beczek. Do pucharka wystarczy jednorazowo zakupić dowolne ulepszenie.
A Masterpiece
Get the exclusive upgrade for a weapon.
Każda z broni ma swoje specjalne ulepszenie dające jej jakąś potężniejszą właściwość. By móc je odblokować trzeba się jednak trochę postarać. Są generalnie trzy opcje. Pierwszą jest maksymalne ulepszenie broni. Wtedy odblokuje się możliwość zakupu tego specjalnego ulepszenia za jednak pokaźną sumę gotówki. Drugą jest zakup biletu na ulepszenie. Można go zdobyć za 30 zasobów zwanych Spinels. Niekiedy znajdziemy je w grze, ale głównie są one nagrodą za wypełnianie zadań zleconych przez handlarza. Mając bilet automatycznie możemy odblokować specjalne ulepszenie w wybranej broni bez żadnych dodatkowych kosztów. Warto tu wspomnieć też o trzeciej metodzie. Mianowicie wspomniany bilet można też sobie zakupić w sklepie PlayStation w cenie 13,50 zł za pojedynczy lub też za większą kwotę w zestawach. I wtedy mamy go dostępnego od razu w każdym osobnym przejściu gry.
Nice One, Stranger!
Complete a request for the Merchant.
Zlecenia handlarza to specjalnie pomniejsze zadania za które zdobywamy walutę Spinels na ekskluzywne zakupy. Ten pucharek wpadnie po ukończeniu pojedynczego zadania. Zobacz opis: Jack of All Trades.
Talk About Near-Death Experience!
Rescue Ashley as she's being carried away by the enemy.
Ten pucharek powinien wam wpaść mimowolnie podczas jednego z przejść gry. Jednym z zadań przeciwników oprócz ukatrupienia Leona jest też porwanie Ashley. I będą oni próbowali tego dokonać. Zdarzy się, że zostanie ona złapana przez typa i jeśli nie zareagujemy na czas, a przeciwnik wyniesie ją poza mapę czeka nas konieczność wczytania ostatniego punktu kontrolnego. Wystarczy jednak dogonić niosącego dziewczynę wroga i go ustrzelić albo ciachnąć nożem. Wtedy właśnie otrzymamy pucharek. Opcji jest wiele i można w zasadzie tego dokonać już przy pierwszym spotkaniu Ashley po wyjściu z kościoła. Dobrą opcją jest też etap łaźni w zamku, gdzie Ashley musi przekręcić dwa zawory będąc przez nas osłaniania. Wtedy jest wiele okazji.
Revolt Against the Revolting
Destroy a Clockwork Castellan.
Nakręcana figurka to jedna z typowych dla serii znajdziek, które należy ustrzelić. Ten pucharek wpadnie po zniszczeniu pojedynczej takiej figurki. Zobacz opis Revolution Wind-up.
Harpoon Hurler
Defeat Del Lago.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu wodnego potwora na jeziorze.
Grilled Big Cheese
Defeat Bitores Méndez.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu finalnego bossa etapu wioski.
Wave Goodbye, Right Hand
Defeat the Verdugo.
Verdugo to opcjonalny boss na którego natkniemy się pod koniec etapu w zamku. Leon zostanie wrzucony do studni, a gdy się z niej wydostanie czeka go przejście przez zamarznięte kanały. I właśnie tam czyha wspominana twarda bestia. Generalnie nie jest konieczne ubicie stwora w ramach fabuły. Leon ma przetrwać do czasu przyjazdu windy. Jednakże by zdobyć trofeum będziemy musieli ustrzelić wroga. Jest on jednak niezwykle twardy i bardzo szybki. Zmarnujemy na niego sporo amunicji. Nawet jeśli będziemy korzystać z pułapek zamrażających rozmieszczonych na tym obszarze, które go spowolnią i odsłonią na atak. Dobrą opcją na ubicie go jest kupienie u handlarza jednorazowej wyrzutni rakiet. Po wcześniejszym zamrożeniu rakieta rozbija go na strzała.
No Thanks, Bro!
Defeat Ramón Salazar.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu finalnego bossa etapu zamku.
You Used to Be a Good Guy
Defeat Jack Krauser.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu jednego z końcowych bossów gry.
You're Small Time!
Defeat Osmund Saddler.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu finalnego bossa.
Shield Your Eyes
Defeat 3 enemies at once with a flash grenade.
Pucharek możliwy do zdobycia o pierwszej wizycie na terenie kościoła. Okaże się, że potrzebujemy klucza do otwarcia jego bramy. Ruszamy dalej, gdzie czeka nas potyka z wieśniakami na drewnianym moście-rusztowaniu. Potem przechodzimy przez małą jaskinię i po wyjściu z niej mamy okazję na trofeum. Potrzebny nam będzie granat błyskowy. Kawałek bowiem dalej na otwartym terenie zauważymy grupę ptaków, które możemy nim załatwić. Grunt to ich nie spłoszyć przed rzutem granatem. W razie czego TUTAJ jest dobry materiał wideo pokazujący ten moment.
Never Heard It Coming
Defeat a Garrador using only knives.
Pucharek możliwy do zdobycia po wejściu do wnętrza zamczyska i pierwszym starciu z mnichami. Będziemy schodzić do lochów. Po zdobyciu klucza do drzwi Leon spadnie na jeszcze niższy poziom. Czyhał tam będzie ślepy stwór z wielkimi szponami. Musimy go pokonać tylko przy użyciu noża by zdobyć trofeum. Nie jest to specjalnie trudne. Wystarczy zakradać się mu za plecy, dźgnąć i cicho się oddalić, a potem powtarzać cały proces. Uważamy tylko by nie robić hałas, bo dźwięki przyciągają przeciwnika, który szponami potrafi mocno ciachnąć. W razie czego TUTAJ jest dobry materiał wideo pokazujący ten moment.
Two Bugs, One Stone
Kill 2 parasites inside a Regenerador with a single bullet.
W etapie bazy wojskowej w pewnym momencie czeka nas zadanie zdobycia karty z 3 poziomem dostępu. By go zdobyć konieczne będzie umieszczenie go w specjalnej maszynie tak jak przy poprzednim poziomie w zamrażarce. W pomieszczeniu z maszyną znajdują się 4 słoje z śpiącymi przeciwnikami – Regeneradorami. A przy maszynie znajdziemy walizkę z celownikiem prześwietlającym przeciwników. Będzie on potrzebny by dowiedzieć się, który z tych 4 „połknął” klucz niezbędny do odblokowania maszyny. Polecam wrócić się do pomieszczenia z handlarzem, zapisać grę i potem kupić karabin snajperski Stingray. Na tym karabinie montujemy znaleziony celownik. Teraz przyglądamy się stworom w słojach i lokalizujemy tego u którego udałoby się ustrzelić oba punkty witalne jednym strzałem. Ustawiamy się odpowiednio i jeśli trafimy pucharek jest nasz. Potem możemy wczytać grę sprzed zakupu snajperki i ustrzelić tylko tego stwora z kluczem dowolną inną bronią. W razie czego TUTAJ jest dobry materiał wideo pokazujący ten moment.
You Talk Too Much!
Throw a grenade into Ramón Salazar's mouth.
Podczas starcia z finalnym bossem etapu zamkowego będziemy potrzebowali dowolnego granatu. Boss ten jest bardzo ruchliwy i przyczepia się do sufitu dlatego kluczowe jest, by spróbować rzutu granatem bezpośrednio na samym początku starcia, gdy ten do nas wychodzi na wprost. Musimy mu trafić do otwartej japy by zdobyć pucharek. Jak się nie uda trafić wczytujemy ostatni zapis i próbujemy ponownie. Może to zająć kilka prób. W razie czego TUTAJ jest dobry materiał wideo pokazujący ten moment.
Overkill
Use a cannon to defeat a zealot.
Pucharek ten możemy zdobyć dotarciu na teren zamku. Czeka nas zadanie by używając armaty zniszczyć bramę wejściową. Przy okazji musimy jednak z niej ustrzelić przynajmniej jednego z okolicznych mnichów, by zdobyć trofeum. Ewentualnie można jeszcze dokonać tego później po pokonaniu giganta na murach zamku, gdzie ponownie z użyciem aromaty „otwieramy” bramę. W razie czego TUTAJ jest dobry materiał wideo pokazujący ten moment.
Hope You Like Thrill Rides!
Make it through both minecart sections in the underground tunnel without taking any damage.
W pewnym momencie gry trafiamy na etap kopalni, gdzie razem z Luisem, gdzie czekają nas dwie przejażdżki wagonikiem. Musimy podczas nich jednak tak eliminować innych przeciwników i przeszkody, by nasz wózek nie został w ogóle uszkodzony do tego trofeum. Będzie to wymagało od nas zapamiętania całego układu kolejnych zagrożeń. Gdy tylko zostaniemy trafieni wczytujemy ostatni zapis. Będzie to raczej wymagało kilku prób nim się uda. Na szczęście gra ma też chceckpointy w kliku miejscach podczas tej sekwencji co ułatwia sprawę. W razie czego TUTAJ jest dobry materiał wideo pokazujący ten moment.
Capacity Compliance
Reach the top of the clock tower without the lift stopping once.
W etapie wieży zegarowej czeka nas sekcja przejażdżki windą. Nie możemy podczas niej dopuścić, by choć jeden przeciwnik skoczył na naszą platformę do tego pucharka. Możemy spróbować to zrobić już przy pierwszym przejściu gry, acz osobiście polecałbym odstawić to na późniejsze przejście z nieskończoną wyrzutnią rakiet. Tak jest zwyczajnie znacznie łatwiej, bo sprzątamy przeciwników raz dwa. W razie czego TUTAJ jest dobry materiał wideo pokazujący ten moment.
Smooth Escape
Escape on the water scooter without taking any damage.
Jest ostatni okazjonalny pucharek możliwy do zdobycia pod sam koniec gry. Podobnie jak przy etapie z wagonikiem tak i tu będziemy musieli przepłynąć skuterem bez jego uszkodzenia. Nie jest to specjalnie trudne i grunt to uwaga. Na niskim poziomie mamy tyle czasu, że spokojnie można zwalniać w razie niebezpieczeństwa uderzenia. Jeśli by się zdarzyło nam zarysować skuter to wystarczy wczytać ostatni punkt kontrolny i powtórzyć sekwencję. W razie czego TUTAJ jest dobry materiał wideo pokazujący ten moment.
Astute Appraiser
Sell a single treasure for at least 100000 ptas.
Pucharek ten wymaga od nas gromadzenia klejnotów podczas całego przejścia gry. Lepiej w ogóle podczas pierwszego naszego przejścia wstrzymywać się ze sprzedażą bogactw. W etapie zamkowym po scence zrzucenia Leona do studni czeka nas etap z wodnymi kreaturami, które gwałtownie wyskakują. Gdy już dostaniemy się na suchy ląd przed rozwaleniem przejścia w ścianie znajdziemy znajdźkę skarb – koronę. Wyposażamy ją w różnorodne klejnoty i tym samym możemy uzyskać wartość 100 000 monet. Sprzedając tak ulepszony skarb otrzymamy to trofeum. W razie czego TUTAJ jest dobry materiał wideo pokazujący ten moment.
Bandit
Obtain all treasures indicated on the village treasure map in a single playthrough.
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy odnaleźć wszystkie skarby na terenie wioski. Jest ich dokładnie 39 do zebrania. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie Revolution Wind-up.
Raider
Obtain all treasures indicated on the castle treasure map in a single playthrough.
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy odnaleźć wszystkie skarby na terenie zamku. Jest ich dokładnie 41 do zebrania. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie Revolution Wind-up.
Burglar
Obtain all treasures indicated on the island treasure map in a single playthrough.
Trofeum związane ze znajdźkami. Musimy odnaleźć wszystkie skarby na terenie bazy wojskowej. Są dokładnie 24 do zebrania. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie Revolution Wind-up.
Gun Fanatic
Obtain all weapons.
Trofeum częściowo związane ze znajdźkami. Musimy zdobyć wszystkie możliwe bronie. Część z nich należy odnaleźć podczas eksploracji, część kupujemy u handlarza, a część wymaga specjalnych starań. Ogólnie będzie to wymagało kilku przejść, by zdobyć każdą z tych broni.
Lista Uzbrojenia:
- Noże
- Combat Knife – posiadamy od samego początku gry.
- Fighting Knife – możemy go podnieść po pokonaniu bossa Krausera.
- Primal Knife – możliwy do zakupu w menu Bonus Content Shop po zniszczeniu wszystkich figurek związanych z trofeum Revolution Wind-up.
- Pistolety
- SG-09R – posiadamy od samego początku gry.
- Punisher – do zakupienia u handlarza w towarach specjalnych za 5 Spinels.
- Red9 – do znalezienia w skrzyni na środku jeziora w etapie wioski, gdy uzyskamy dostęp do pływania łódką.
- Blacktail – do zakupienia u handlarza za 24 000 monet.
- Matilda – do zakupienia u handlarza w towarach specjalnych za 10 Spinels.
- Strzelby
- W870 Shotgun – do znalezienia na piętrze jednego z domków na samym początku gry w wiosce.
- Riot Gun – do zakupienia u handlarza za 28 000 monet.
- Striker – do zakupienia u handlarza za 38 000 monet.
- Karabiny
- SR M1903 Rifle – do zakupienia u handlarza za 12 000 monet.
- Stingray – do zakupienia u handlarza za 30 000 monet.
- CQBR Assault Rifle – do znalezienia w bibliotece jako Leon po etapie Ashley. Musimy jednak uprzednio jako Ashley odblokować przejście. Lokalizacja pokazana jest w materiale do wszystkich znajdziek w opisie Revolution Wind-up.
- Rewolwery
- Broken Butterfly – do zakupienia u handlarza za 29 400 monet.
- Killer 7 – do zakupienia u handlarza za 77 700 monet.
- Handcannon – możliwy do zakupu w menu Bonus Content Shop po przejściu nowej gry na poziomie trudności Professional lub zaliczeniu na rangę S wszystkich etapów Mercenaries.
- Pistolety maszynowe
- TMP – do zakupienia u handlarza za 10 000 monet.
- LE5 – możliwy do znalezienia w etapie bazy wojskowej po rozwiązaniu zagadki do zamkniętych drzwi w zamrażarce.
- Chicago Sweeper – możliwy do zakupu w menu Bonus Content Shop po przejściu gry na poziomie Professional uzyskując przy tym rangę A co wymaga zmieszczenia się w czasie 7 godzin.
- Broń dodatkowa
- Bolt Thrower – do zakupienia u handlarza za 8 000 monet.
- Nieskończona Wyrzutnia Rakiet – do zakupienia u handlarza po w Nowej Grze+ za 2 000 000 monet.
- Broń zużywalna
- Wyrzutnia Rakiet – niezwykle potężna jednorazowa broń do zakupienia u handlarza w cenie zależnie od poziomu trudności – Assisted: 50 000 monet, Standard: 80 000 monet, Hardcore/Professional: 160 ooo monet.
- Handgrenade – sporo się trafi do znalezienia w skrzyniach, czy upuszczonych przez wrogów.
- Heavy grenade – sporo się trafi do znalezienia w skrzyniach, czy upuszczonych przez wrogów.
- Flash grenade – sporo się trafi do znalezienia w skrzyniach, czy upuszczonych przez wrogów.
- Kitchen Knife – sporo się trafi do znalezienia w skrzyniach, czy upuszczonych przez wrogów w etapie wioski.
- Boot Knife – sporo się trafi do znalezienia w skrzyniach, czy upuszczonych przez wrogów od etapu zamku.
- Jajko – można znaleźć zwykłe jajko w szopie, gdzie zdobywamy benzynę do łódki. Ale będziemy musieli też zdobyć i dwa złote jajka w ramach zleceń handlarza do Jack of All Trades.
Jack of All Trades
Complete all requests from the Merchant.
Zlecenia handlarza to specjalnie pomniejsze zadania za które zdobywamy walutę Spinels na ekskluzywne zakupy. Są one rozwieszane na naszej drodze w postaci charakterystycznych ogłoszeń. W grze jest dostępnych dokładnie 19 zleceń i musimy wykonać je wszystkie w pojedynczej rozgrywce. Zaliczenie wszystkich zadań pokazane jest na materiale wideo w opisie trofeum Revolution Wind-up.
Revolution Wind-up
Destroy all Clockwork Castellans.
Nakręcana figurka to jedna z typowych dla serii znajdziek, które należy ustrzelić. W grze mamy dokładnie 16 takich figurek i musimy je wszystkie zniszczyć. Są one jednak dość dobrze ukryte i znalezienie ich bez pomocy materiału wideo byłoby problematyczne. W razie czego TUTAJ jest dobry materiał wideo pokazujący lokalizację wszystkich znajdziek w grze. Z tym, że nie musimy na końcu gry od razu kupować wszystkich broni, elementów uzbrojenia, czy recept. Polecałbym sobie zostawić to na później, bo bardziej przydaje się by w naszej pierwszej Nowej Grze+ zdobyć Nieskończoną Wyrzutnię Rakiet. Znacznie przyspiesza ona później kolejne przejścia gry i dalsze gromadzenie pieniędzy na zakupy.
Promising Agent
Complete the main story on Standard mode or higher.
Trofeum związane z przejściem gry. Wpadnie po ukończeniu jej na poziomie trudności przynajmniej Standard.
Mission Accomplished S+
Complete the main story on Standard mode with an S+ rank.
Jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej to przed przystąpieniem do tego podejścia w menu głównym MAIN STORY w zakładce EXTRAS ustawmy Armor jako kostium dla Ashley. No tu już będzie trudniej z uwagi, iż nie możemy zdobyć rangi S+ w trybie Nowej Gry +. A co za tym idzie nie mamy dobrodziejstwa ulepszonego ekwipunku czy dostępu do Nieskończonej Wyrzutni Rakiet. Mamy jednak dostęp w schowku przy maszynie do pisania specjalnych broni: Noża Primal Knife, Handcanona oraz Chicago Sweepera. Niestety jednak w wersji nieulepszonej. Dla osób chcących sobie ułatwić platynę kosztem 13,50 zł jest opcja by do gry dokupić w sklepie PlayStation dodatek – kupon na wyjątkowe ulepszenie broni. Dzięki niemu możemy już po pierwszym spotkaniu kupca odblokować nieskończoną amunicję w broni Chicago Sweeper. Znacząco ułatwia to naszą dalszą grę. Jeśli chcemy jednak ugrać to normalnie to konieczne będzie zaliczenie 8 zadań dla kupca, by zdobyć wystarczającą ilość specjalnej waluty na zakup wspominanego biletu i odblokowanie nieskończonej amunicji. Z tym karabinem można spokojnie sprzątać większość przeciwników. Jest niezwykle szybkostrzelny i po prostu robimy sito z wrogów. Warto zbierać po drodze skarby by ulepszać dalej tą broń wraz z postępem gry. Polecam jednak też trzymać gotówkę na jednorazową wyrzutnię rakiet. Jest szczególnie przydatna na potwora w zamarzniętych kanałach. W innym wypadku stracimy trochę czasu i zasobów na ubicie go lub czekając na windę. Jeśli mamy nadmiar kasy możemy też wykorzystać wyrzutnię na działko przeciwlotnicze w bazie wojskowej. Wtedy zamiast iść je zniszczyć można od razu kierować się do wyjścia z tego obszaru, a śmigłowiec nam pomoże. Warto tu oszczędzać czas, bo jest on jedynym wyznacznikiem końcowej rangi. By dostać to wymagane do trofeum S+ musimy ukończyć grę w mniej jak 5 godzin.
Proficient Agent
Complete the main story on Hardcore mode or higher.
Trofeum związane z przejściem gry. Wpadnie po ukończeniu jej na poziomie trudności przynajmniej Hardcore.
S+ Rank Investigator
Complete the main story on Hardcore mode with an S+ rank.
Tu mamy dosłownie to samo co w kroku do Mission Accomplished S+ tylko na wyższym poziomie trudności. By dostać rangę S+ musimy ukończyć grę w czasie niższym jak 5 godzin i 30 minut. Do tego podejścia w menu głównym MAIN STORY w zakładce EXTRAS polecam ustawić Deer Antlers jako akcesorium dla Leona. Zwiększy to skuteczność naszych ataków nożem.
Peerless Agent
Complete the main story on Professional mode.
Trofeum związane z przejściem gry. Wpadnie po ukończeniu jej na najwyższym dostępnym poziomie trudności Professional. Zaliczenie tego trofeum w trybie Nowej Gry+ nie jest wielkim problemem z uwagi na możliwość dzierżenia tak zabójczej broni jak Nieskończona Wyrzutnia Rakiet. Musimy jednak pamiętać, by często zapisywać grę przy maszynach do pisania, gdyż na tym poziomie nie ma żadnych checkpointów.
Sprinter
Complete the main story within 8 hours.
Pucharek związany z ukończeniem gry w czasie krótszym niż 8 godzin. Nie ma się co nim przejmować, gdyż wpadnie nam automatycznie w ramach zdobywania rang S+.
Frugalist
Complete the main story without using a recovery item.
Trofeum związane z charakterystycznym podejściem do gry. Nie możemy przez całą grę użyć ani jednego przedmiotu leczącego. Zalecam poziom trudności Assisted. Przed przystąpieniem do tego etapu warto sobie w głównym menu gry w menu Extra Content Shop kupić odblokowane wcześniej specjalne bronie Nóż Primal Knife oraz Handcanon. W tym etapie po prostu przechodzimy grę jak najkrótszą drogą do końca. Wszelkie przedmioty leczące typu rośliny sprzedawajmy handlarzowi. Spreje lecznicze zaś polecam chować do skrytki przy maszynie do pisania. Przechodzą one na kolejne NG+, więc mogą się jeszcze przydać. Wspominane specjalne bronie odbierzemy z tej samej skrytki przy maszynie. Jeśli nie mamy na tym etapie gry 2 000 000 monet by kupić Nieskończonej Wyrzutni Rakiet przy pierwszym spotkaniu z handlarzem to polecam ulepszyć maksymalnie magnum i nóż. Dzięki temu będziemy mieli nieskończoność amunicji w magnum i niezniszczalny nóż co pozwoli nam odsprzedawać cały zbędny szmelc. Jedyną rzeczą jaką chomikujemy sobie w naszej walizce to pudełeczka z prochem – Gunpowder. Przydadzą się one potem przy przejściu jedynie z pistoletem i nożem. A jak tylko zgromadzimy te 2 miliony monet zgarniamy wyrzutnie i z nią już czyścimy wszystko jak leci.
Minimalist
Complete the main story using only knives and handguns. (Excluding specific battles.)
Trofeum związane z charakterystycznym podejściem do gry. Nie możemy przez całą grę użyć jakiejkolwiek innej broni jak pistolet oraz nóż. Zalecam poziom trudności Assisted. Przed przystąpieniem do tego podejścia w menu głównym MAIN STORY w zakładce EXTRAS ustawmy Armor jako kostium dla Ashley. Przyda się w tym i kolejnych przejściach. Jeśli kierowaliśmy radą z akapitów powyżej powinniśmy mieć już na starcie pistolet Red9 wraz z dedykowaną mu kolbą oraz trochę prochu do tworzenia amunicji. Zasoby do łączenia z prochem będzie można nabywać u handlarza. Wspominany pistolet jest najmocniejszym w grze i spokojnie da radę wszelkim przeciwnościom na tym poziomie trudności. Oprócz tego pistoletu używamy jeszcze niezastąpionego Noża Primal Knife. Możemy na tym etapie zakupić wszystkie bronie do trofeum Gun Fanatic. Samo ich posiadanie w ekwipunku, czy nawet wyposażenie nie blokuje trofeum. Zresztą w przypadku etapu lokalizacji klucza „połkniętego” przez jednego z Regeneradorów w bazie wojskowej będziemy musieli użyć jakiegoś karabinu na którym można zamontować wymagany celownik. Ale tylko by przez niego spojrzeć. Grunt by z innej broni jak pistolet nie oddać ani jednego strzału. Od razu zaznaczę, że rewolwery magnum też nie mogą być używane. Odpadają też wszelkie granaty, a nawet nie możemy rzucić jajkiem! Polecam profilaktycznie odsprzedawać, by przypadkiem gdzieś się nie użyło. Można natomiast korzystać z armaty w dwóch fabularnych momentach też i do ustrzelenia zwykłych przeciwników, można korzystać ze stacjonarnego działka w bazie wojskowej oraz można w finale gry użyć wyrzutni rakiet, którą rzuci nam Ada. W razie czego w menu gry możemy sobie sprawdzać postęp wchodząc w zakładce CHALLENGES i tam odnajdując Minimalist. Jeśli jest pokazane 0 użyć innych broni to jest dobrze.
Silent Stranger
Complete the main story without talking to the Merchant once.
Trofeum związane z charakterystycznym podejściem do gry. Nie możemy przez całą grę ani razu zagadać do handlarza. Nic nie kupujemy, nic nie sprzedajemy, ani w ogóle do niego nie podchodzimy. A jako korzystamy z maszyny do pisania obok to uważamy by przypadkiem nie otworzyć sklepu. Ten pucharek polecam połączyć z Peerless Agent. Lecąc na Nowej Grze+ z nieskończoną wyrzutnią rakiet nie będą nam potrzebne żadne zakupy, a zasoby leczące zgromadzone przy pozostałych przejściach oraz tym konkretnym spokojnie powinny wystarczyć.
Amateur Shooter
Complete a game at the shooting range.
Trofeum związane ze strzelnicą. Wpadnie po ukończeniu dowolnej rundy. Zobacz opis Real Deadeye.
Real Deadeye
Earn an S rank in all games at the shooting range.
Trofeum związane ze strzelnicą. Musimy w każdej rundzie strzeleckiej ugrać rangę S. Jest to nieco upierdliwe przy kilku konkretnych, ale w gruncie rzeczy punktacja na wymaganą rangę nie jest wyżałowana i nie trzeba być mistrzem strzeleckim, by ją uzyskać.
Tu podkreślam, ze warto sobie gdzieś na osobnym slocie zapisać moment, gdy mamy dostęp do wszystkich rund na strzelnicy. Pod koniec gry czeka nas scenka, gdy śmigłowiec ratunkowy zostaje zniszczony przez tych przeciwników typu muchy. W budynku dalej czeka nas ostrożne przekradniecie się, by ze zwisających worków nie wylecieli Regeneradorzy. A potem natrafiamy na pomieszczenie z handlarzem. Właśnie tu polecam wykonać sobie tu ręczny zapis na jakimś dalszym slocie. Z tego miejsca możemy bowiem potem na spokojnie sobie wczytywać grę tylko po to by ukończyć kolejne etapy na strzelnicy. Może bowiem nam się nie chcieć mielić tematu tak długo, aż wpadną wreszcie te rangi S. A tak będzie można sobie potem wygodnie wracać do każdego etapu z tego zapisu.
W gruncie rzeczy wszystko zależy od konkretnej rundy i często nie będziemy musieli się starać ustrzelić wszystkich celów, czy też za wszelką cenę unikać postrzelenia marynarzy. Ważną rzeczą dla punktacji jest jednak spełnienie warunków, by otrzymać dostęp do bonusowego etapu na koniec. Znacząco podbija to ilość zdobywanych punktów.
W związku z tym, że gra nie umożliwia wewnętrznie zmiany funkcji przycisku odpowiedzialnego za strzał polecam do strzelnicy podmienić sobie funkcje z . Strzał pod przyciskiem jest tu skuteczniejszy, bo mamy możliwość szybszej reakcji. Przynajmniej mi to znacząco pomogło. By zmienić funkcje przycisku wchodzimy w Ustawienia na konsoli, następnie Akcesoria, Kontroler (ogólne) i tam na samym dole Kontrolery [Ułatwienia dostępu]. Na samej górze mamy opcję – Niestandardowe przypisania przycisków kontrolera bezprzewodowego DualSense. Wybieramy – Utwórz niestandardowe przypisania przycisków. I możemy dokonać podmiany. Potem po zdobyciu tego trofeum można sobie zamienić na standardowy układ.
- Runda 1-A – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu.
- Wymagana punktacja na rangę S – 7000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 1-B – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu.
- Wymagana punktacja na rangę S – 5000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 1-C – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu.
- Wymagana punktacja na rangę S – 8000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 2-A – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu. Ten rozpylacz którym strzelamy jest tu upierdliwy i musimy trochę kontrolować serię.
- Wymagana punktacja na rangę S – 8000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów w czasie 20 sekund.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 2-B – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu.
- Wymagana punktacja na rangę S – 9000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów w czasie 30 sekund.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 2-C – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu.
- Wymagana punktacja na rangę S – 12000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów w czasie 30 sekund.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 3-A – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu. Bardzo ważne jest tu trafianie w dynamit trzymany przez jednego z piratów.
- Wymagana punktacja na rangę S – 8000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów w nie więcej jak 10 strzałów.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 3-B – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu. Poruszamy się po strzelnicy tak, by trafiać cały rządek piratów jednym strzałem.
- Wymagana punktacja na rangę S – 8000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów w nie więcej jak 10 strzałów.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 3-C – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu. Kluczowe jest tu wysadzanie pirata z dynamitem w odpowiednich momentach.
- Wymagana punktacja na rangę S – 9000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów w nie więcej jak 10 strzałów.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 4-A – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu. Staramy się ograniczyć liczbę wstrzałów i korzystać z ograniczonej amunicji strzelby w dogodnych momentach. I jest tu dogodny moment na zdobycie trofeum Trick Shot.
- Wymagana punktacja na rangę S – 9000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów w nie więcej jak 20 strzałów.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 4-B – skupiamy się na trafieniu każdego pirata, by dostać się do bonusowego etapu. Kluczowe jest tu dobranie wybuchowego pocisku w odpowiednich momentach pokazanych na materiale wideo.
- Wymagana punktacja na rangę S – 6000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
- Runda 4-C – w tym wypadku możemy olać bonusowy etap, bo dostanie się do niego jest trudne. To najbardziej zaawansowana strzelnica w której kluczem do sukcesu jest odpowiednie żonglowanie bronią. Autor podlinkowanego filmu daje tu niezły pokaz umiejętności strzeleckich, ale my nie musimy być tak dobrzy, bo do rangi S wystarczy znaczne mniej punktów. Po prostu w tej samej kolejności starajmy się używać broni. Nie ważne czy tam trafimy jakiegoś marynarza, czy jakiś pirat ucieknie. Osobiście poszło mi tu słabo, a S udało się ugrać, więc jest duże pole na ewentualne błędy.
- Wymagana punktacja na rangę S – 18000
- Warunki uzyskania bonusowego etapu: Zniszczenie wszystkich piratów.
- Pomocny materiał wideo TUTAJ.
Trick Shot
Shoot through and destroy 5 targets at the shooting range with a single shot.
Trofeum związane ze strzelnicą. Wpadnie zniszczeniu przynajmniej 5 celów pojedynczym pociskiem. Wpadnie naturalnie w ramach zaliczania Real Deadeye.